ik vind straps en m.n. de toe-cap veel meer stabiliteit geven op hoge snelheid dan flowbindingen. 't is wel echt 15 jaar geleden ofzo sinds de laatste keer dat ik flowbindingen gebruikt heb, misschien is de techniek wel verbeterd in die tijd. Ik hou nogal van gas gevenWaah schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:46:
Hangt een beetje van de snowboarder af blijkbaar. Ik ga bijna nooit zitten als ik wacht.... En bindingen vastmaken doe ik gewoon staand en glijdend van de berg af. Ook zonder met beide benen vast te zitten kan ik gewoon sturen namelijk.
Maar kan me voorstellen dat het lekkerder is dan om te skiën. Zelf vind ik skiën dodelijk saai geworden (weinig uitdaging meer, enkel de techniek nog verbeteren maar dat is weinig spannend) vergeleken met snowboarden dus zie mezelf niet terug gaan. Ben zelf ook bijna 30 maar zie mij gewoon mijn hele leven snowboarden.
Als het puur om de bindingen gaat trouwens... Pak eens een paar Flow-bindingen. Dan ben je in 2 seconden klaar. High-back omhoog en klaar.
[video]
Maar met skiën is niks mis, en als je dat leuk vind zeker doen
Skiën kan ik ook. Met m'n 6 jaar hebben we ouders me op les geschopt en in die tijd ging je nog een hele dag met het klasje mee i.p.v. die paar uurtjes die je nu krijgt. Tot mijn 12de geskied en toen een weekje snowboadles genomen en sindsdien hoofdzakelijk op de plank gestaan, maar het skiën ook wel een beetje bijgehouden. Al ben ik daar toch wel echt een stuk minder in. Lijkt me ook wel weer leuk om dat op te pakken. 2 jaar terug al nieuwe ski schoenen gekocht een 2 dagen ski's gehuurd.