De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Pizzalucht schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:55:
Anyway, dat was niet mijn punt. Ik zei ook dat als mensen een gewone mail sturen we dat ook doen.
Maar wat voor mailtjes mensen sturen is niet normaal. Alsof we de duivel zijn. Wij zijn helemaal geen enge dienst ofzo. Mensen registreren zich zelf bij ons, en de enige data die we opslaan is de data die ze zelf invoeren/uploaden.
Ik weet niet wat voor'n teksten het zijn en of het er veel zijn. Gekkies heb je altijd, niks van aantrekken ;)

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Om even door te gaan op de GDPR/AVG nog een anekdote van mijn kant;

Een maand of 3 terug krijg ik via LinkedIn een 'connectie-verzoek' (of hoe noem je zoiets) van iemand van bedrijf X. Persoon in kwestie kwam me niet bekend voor maar ik zag dat we in het verleden voor dezelfde werkgever gewerkt hebben en best wel een aantal gedeelde connecties hebben; derhalve geaccepteerd.

Vanaf de week daarna begon ik ineens mailings te ontvangen van bedrijf X. Normaal gesproken ga ik dan direct bellen om ze er mondeling flink van langs te geven, maar kon van dit bedrijf nergens een telefoonnummer gevonden krijgen. Dus toch maar op de 'afmelden'-link geklikt onderin de mailing. Dat ding deed het niet; kreeg een of andere server error terug, maar ik zag dat er een hele rits aan data in de querystring zat. Vervolgens die parameters gaan lopen editen en waarempel er kwam ineens een formulier in beeld met daarin allerlei data over mij die vanaf mijn linkedin was toegevoegd. Er zat zelfs een veld 'datum_toegevoegd_linkedin' in. Vervolgens ook nog even geprobeerd om vanuit de querystring andere users op te vragen en dat lukte ook... :F
Toen maar even een mailtje gedaan naar de Autoriteit Persoonsgegevens.

Te triest voor woorden zoiets ;(

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Of je doet het zoals het "persteam" van onze campus:
Begin van de week een mooi mailtje met "GDPR, bladibla, klik op de link hieronder om te bevestigen dat je deze nieuwsbrief wilt blijven ontvangen". Omdat 't wel eens interessant is, toch maar gekozen omdat wel te doen.
Krijg je dus een blanco pagina met 4 heel simpele input veldjes zonder formatting en wat nog. Na een beetje rondneuzen in de broncode bleek 't gewoon een fout gelinkte CSS te zijn. Tot daar aan toe.
Maar het ergste: het formulier zelf was via een onbeveiligde HTTP verbinding opgezet. Dus maar een mailtje gestuurd met de opmerking dat dit toch echt niet kon. Krijg je als reactie "Ik kan u bevestigen dat alles veilig en correct verloopt. Gebruik het formulier maar." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De grootste WTF vindt ik dat te weinig mensen zich lijken te beseffen dat opnieuw om optin vragen voor de AVG / GDRP in NL (en wat andere landen in de EU) helemaal niet nodig is omdat de lokale wetgeving (hier was dat de telecomwet) al strict genoeg was.

Dus met al die "re-opt-in" mailings gooi je een deel van je bestand gewoon weg, of die mail is al niet toegestaan omdat je al geen opt-in had volgens te telecomwet..

Gewoon paniekvoetbal van mensen die eigenlijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.... en teveel mensen die het normaal zijn gaan vinden omdat iedereen het doet.....

Edit: en daarna lees ik dit dus pas:
Hydra schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Pre GDPR ja. Daarbij moet e-mailings apart toestemming voor gevraagd worden en moet unsubscriben van emails makkelijk gemaakt worden, zonder in te hoeven loggen.

Dat jij hier zo laconiek over doet is precies de reden dat we hier nu gelukkig goeie richtlijnen voor hebben.
Pre-gdpr was er dus de telecomwet. En daar had je toestemming voor het kunnen versturen van een nieuwsbrief al expliciet nodig door een actieve handeling van de ontvanger. Dat is al jaaaaaaaren zo. Dat is niet veranderd met de komst van de AVG/GDPR in NL

[ Voor 37% gewijzigd door Creepy op 24-05-2018 20:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ach ja ik zie wel de meerwaarde ervan; veel bedrijven zorgen in elk geval dat hun shit op orde is. Iets wat eigenlijk al moest maar niet worden ze meer gepushed. Dat is positief.

Het nadeel is dat het soms ook net iets te ver gaat en dat er te veel grijze gebieden zijn. Ik was zelf bezig om bijvoorbeeld een goede procedure datalekken te schrijven. In essentie is dat helemaal niet verplicht om te hebben maar soit, dat is gewoon prettig als het er is.

Vervolgens loop je eigenlijk tegen een vraagstuk aan omdat de regelgeving zo bizar krom is. Ik neem telefonisch contact op met de autoriteit persoonsgegevens. Ik leg mijn case neer en krijg vervolgens het antwoord: "Goh en dat kan je niet op onze site vinden?" Ik zeg, "nee daarom bel ik".
"Nee ok dat snap ik, maar ik zou het ook niet weten".

Enfin, ik zou terug gebeld worden (nooit meer gebeurd) en ik heb uiteindelijk m'n eigen interpretatie gebruikt.

Het andere punt waar ik mee zit zijn backups. We maken dagelijkse backups met een mix van full en incremental met een retentie van ~3 maanden in de meeste gevallen. Dus als iemand eist dat zijn gegevens worden verwijderd ben ik gewoon de lul als het gaat om die specifieke data in de backups.
Technisch gezien mag je ook niet zeggen " het is verwijderd en als we een backup moeten restoren verwijderen we je weer".
Het daadwerkelijke antwoord gaat meer in de richting van: "Pas je implementatie maar aan".. alsof dat echt technisch fatsoenlijk te doen is??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44

orf

Douweegbertje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:25:Ik was zelf bezig om bijvoorbeeld een goede procedure datalekken te schrijven. In essentie is dat helemaal niet verplicht om te hebben maar soit, dat is gewoon prettig als het er is.
Wij hebben ook diverse procedures geschreven, waaronder een procedure voor datalekken. Voor mij valt dat onder "passende" maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Douweegbertje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:25:
Ach ja ik zie wel de meerwaarde ervan; veel bedrijven zorgen in elk geval dat hun shit op orde is. Iets wat eigenlijk al moest maar niet worden ze meer gepushed. Dat is positief.
Nou ja, hebben ze wat papieren ingevuld of hebben ze nu ook echt iets meer gedaan dan dat? Staan de losse Excel sheets met persoonsgegevens echt niet meer zomaar op laptops van medewerkers terwijl ze daar niets mee van doen hebben, of zeggen ze alleen maar dat dat niet zo is?...

Dat datalekken gemeld moet worden, prachtig, maar hebben bedrijven nu opeens een mechanisme waarmee hacks ontdekt worden, of is het nog steeds een kwestie van toeval dat het gemerkt wordt? (en dan denk ik niet aan de miljoenen concerns maar vooral het MKB).

Ik denk wel dat het goed is dat de aandacht er nu even voor is, maar of de "nieuwe" wet nu echt in de praktijk heel veel gaat uitmaken? Nou ja lig wel dat ik na morgen een stuk minder mailings krijg, al die bedrijven die opnieuw opt-in vragen (of dus eigenlijk: voor het eerst opt-in....) scheelt een hoop :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 15:16
Ik krijg hier door degene die alle documenten aan het opstellen is steeds vragen over onze architectuur en serverbeheer. Specifiek die vragen als: wat is het proces rondom fysieke toegang van de servers? Euhm... onze servers zijn gehuurd en staan in een datacenter... dus, niet? Ik heb heel veel maar afgeschoven op onze provider :P

[ Voor 3% gewijzigd door Marcj op 25-05-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Marcj schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:19:
Ik krijg hier door degene die alle documenten aan het opstellen is steeds vragen over onze architectuur en serverbeheer. Specifiek die vragen als: wat is het proces rondom fysieke toegang van de servers? Euhm... onze servers zijn gehuurd en staan in een datacenter... dus, niet? Ik heb heel veel maar afgeschoven op onze provider :P
Of zeggen dat je alles serverless doet? :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

DevWouter schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:14:
Of zeggen dat je alles serverless doet? :+
In de cloud 8)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Crazy D schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:17:
[...]
Ik denk wel dat het goed is dat de aandacht er nu even voor is, maar of de "nieuwe" wet nu echt in de praktijk heel veel gaat uitmaken? Nou ja lig wel dat ik na morgen een stuk minder mailings krijg, al die bedrijven die opnieuw opt-in vragen (of dus eigenlijk: voor het eerst opt-in....) scheelt een hoop :)
Ik heb al veel van die opt-in mails ontvangen inmiddels, scheelt inderdaad een hoop. Vroeger was ik me nog regelmatig aan het afmelden voor die mailings om een aantal maanden later te constateren dat je ineens weer op de lijst staat... hopen dat dat nu eindelijk eens af gaat nemen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Kwam deze op reddit tegen: https://gdprhallofshame.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week ruim 80 uur gewerkt aan project, welke zondag live gegaan is. Maandag na lange dag nog even snel issues met datamigratie fixen, en de data even goed zetten die niet goed stond... Dat doen we natuurlijk even snel met een scriptje en queries op de productie-database... What could possibly go wrong? :+

Laten we het er op houden dat ik m'n backups heb kunnen testen... _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
Klant vraagt om een herstart van de cloud want zijn server is niet bereikbaar 8)7

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Antrax schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:50:
Klant vraagt om een herstart van de cloud want zijn server is niet bereikbaar 8)7
Volgens het weerbericht komen er vanmiddag weer wolkjes en regen, dus even geduld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

RagingPenguin schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:58:
Volgens het weerbericht komen er vanmiddag weer wolkjes en regen, dus even geduld :p
Laten we het hopen. Niet te harden...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RagingPenguin schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:58:
Ben op de fiets. Beetje (veel) regen vind ik niet zo'n ramp. Onweer daarentegen... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Ben op de fiets. Beetje (veel) regen vind ik niet zo'n ramp. Onweer daarentegen... :N
Rubber isoleert toch? Zolang jij jouw voeten niet aan de grond zet zou alles goed moeten gaan 8)7

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DevWouter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:35:
Rubber isoleert toch? Zolang jij jouw voeten niet aan de grond zet zou alles goed moeten gaan 8)7
LOL. Ik vrees dat die laatste CM rubber geen issue gaan zijn voor een beetje bliksem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon een Faraday-hoedje opzetten. Niets aan de hand :Y)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
Het zal ook wel goed gaan als je geraakt wordt, totdat je van de fiets afstapt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
ZaZ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:34:
Gewoon een Faraday-hoedje opzetten. Niets aan de hand :Y)
Afbeeldingslocatie: https://www.chainmail-armor.com/img/collectors-chainmail-armor.jpg

M'n nieuwe fietspakkie.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 29-05-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:01:
Het zal ook wel goed gaan als je geraakt wordt, totdat je van de fiets afstapt :+
Waar is dat op gebaseerd? Lijkt me niet dat dit waar is namelijk, maar heb er geen verstand van... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Waar is dat op gebaseerd? Lijkt me niet dat dit waar is namelijk, maar heb er geen verstand van... :+
Een vogeltje kan ook gewoon op de hoogspanningslijn zitten, maar het gaat fout als hij tegelijkertijd de grond raakt. Dus als je op de fiets geraakt wordt is de niets aan de hand omdat je door de rubbere banden de grond niet raakt, totdat je afstapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:38:
[...]
Een vogeltje kan ook gewoon op de hoogspanningslijn zitten, maar het gaat fout als hij tegelijkertijd de grond raakt. Dus als je op de fiets geraakt wordt is de niets aan de hand omdat je door de rubbere banden de grond niet raakt, totdat je afstapt :+
Worden vogels dan ook geëlektrocuteerd zodra ze weer op de grond komen dan? :+

Voor bliksem hoef je geen contact te maken met de grond. Het komt van kilometers hoogte, dan lukt het ook nog wel om die paar centimeters te overbruggen tot de grond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:42:
[...]
Worden vogels dan ook geëlektrocuteerd zodra ze weer op de grond komen dan? :+
Dit is alleen een probleem als het voorwerp wat je aanraakt een lading heeft tov aarde. Auto's (nadat de bliksem is ingeslagen) zouden een lading kunnen hebben omdat ze redelijk goed geisoleerd zijn door hun banden. (Getuige de elektrostatische schokken die je soms krijgt bij droog weer als je uitstapt)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:25:
(Getuige de elektrostatische schokken die je soms krijgt bij droog weer als je uitstapt)
Maar het potentiaalverschil maakt wel uit. Wel of geen isolatie is geen binaire eigenschap :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:31:
Ik ging er ff vanuit dat het grote onzin / een grap was. Als je geraakt wordt op je fiets door de bliksem is daarna afstappen niet bepaald het probleem. En de rubber banden maken natuurlijk ook niks uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Ik ging er ff vanuit dat het grote onzin / een grap was. Als je geraakt wordt op je fiets door de bliksem is daarna afstappen niet bepaald het probleem. En de rubber banden maken natuurlijk ook niks uit.
Ik zie het nu als volgt:
1. Je fiets naar huis door de regen
2. Je wordt compleet nat
3. Je wordt geraakt door de bliksem. Niks aan het handje want de banden zijn van rubber. Als bonus is je mobiel ook opgeladen.
4. Thuis stap je af en je krijgt een dusdanig elektrostatische schok dat je haar in 1 keer droog is

Ik snap werkelijk waar niet waar de ophef vandaan komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Een enorme plasma spike, in de orde van de megajoules, naast je of door je heen helpt sowieso niet, ook al heb je rubberen wieltjes, of spring je op dat moment net op, of whatever. Ook vogeltjes gaan gewoon dood als ze rondvliegen en vlak naast ze wordt de lucht opeens plasma.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
En toch overleven veel mensen een blikseminslag .....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik zeg toch ook niet dat je doodgaat? Ik zeg alleen dat het vrij nutteloos is om rubberen wieltjes te hebben, of geen contact met de grond te hebben :) Beetje alsof je oordoppen indoet als er een Boeing 747 naast je opstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
armageddon_2k1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:13:
Ik zeg toch ook niet dat je doodgaat? Ik zeg alleen dat het vrij nutteloos is om rubberen wieltjes te hebben, of geen contact met de grond te hebben :) Beetje alsof je oordoppen indoet als er een Boeing 747 naast je opstijgt.
Als je naast iemand loopt zonder rubber schoenen kan het net dat tikje zijn die er voor zorgt dat je maat wordt geroosterd i.p.v. jijzelf misschien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik denk dat je de energie van een bliksem een beetje onderschat en de relevantie van de isolatie van je rubberen schoenen versus die energie overschat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-05-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:16
dit vraagt voor een expiriment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

br men schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:58:
Ik hoor een slachtoffer... Ik bedoel vrijwilliger. :+

In verband met de jeugdtraining ben ik op zoek naar een stopwatch, kom ik het onderstaande tegen.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ncSxTJ/image.png
Bron: https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

De nerd in mij vindt dit wel een goed idee, de trainersassistent in me vindt de nerd een idioot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

br men schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:58:
Nu is daar een anglicisme!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En daar ging mijn Google Account van werk, 2 dagen te vroeg.
Wordt lastig documentatie bijwerken op Google Drive zo. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
farlane schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:26:
Als je naast iemand loopt zonder rubber schoenen kan het net dat tikje zijn die er voor zorgt dat je maat wordt geroosterd i.p.v. jijzelf misschien. :P
Ik denk niet dat 't veel uitmaakt: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bZui-aV_JI8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vincentio schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:31:
En daar ging mijn Google Account van werk, 2 dagen te vroeg.
Wordt lastig documentatie bijwerken op Google Drive zo. :')
Twee extra vrije dagen dus! :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

voda.fo/ne

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/02/eb/0a/02eb0a01c39b4b07de7f3aa6a081ef5c.png

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Had er dan vo.da.fo/ne van gemaakt :+ maar dat is natuurlijk wel weer 1 character langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

en het moet voda.fo/nenl zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 15-09 21:08
Rebrand? Nieuw logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De incompetente marketing bobo die dat bedacht heeft krijgt er waarschijnlijk nog een promotie voor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het stond in een SMS. Ze hebben er welgeteld 1 karakter mee bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:35:
Het stond in een SMS. Ze hebben er welgeteld 1 karakter mee bespaard.
Gecompenseerd door het veel rotter overtypen indien je dat zou moeten doen :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Mooie is ook dat naast voda.fo/ne voda.fo ook gewoon redirect maar bij voda.fo/whatever krijg je een standaard apache 404 terug. Forward dan ook gewoon alles of handel 'm iig wat netter af...

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie_ op 31-05-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Valt mij wel een beetje tegen dat ze dan niet ook vodafo.ne hebben, die is namelijk 1 character korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44

orf

Ik heb sw.is voor swis.nl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dat heeft nog enige vorm van nut :p Vodafone is just plain mental.

Je kan altijd nog het business domain van de Cook Islands nemen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 31-05-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Douweegbertje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:41:
Dat heeft nog enige vorm van nut :p Vodafone is just plain mental.

Je kan altijd nog het business domain van de Cook Islands nemen :+
Hoi 1995: http://rutte.is.a.co.ck :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

https://www.bloomberg.com...cquire-coding-site-github
Zal mij benieuwen wat er uit deze overname zal komen, als het echt doorgaat.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ryada schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:45:
https://www.bloomberg.com...cquire-coding-site-github
Zal mij benieuwen wat er uit deze overname zal komen, als het echt doorgaat.
Het zal waarschijnlijk blijven werken zoals het nu doet, maar Microsoft tools zullen beter github integratie krijgen en wellicht dat github een aantal nieuwe dingen krijgt om meer partijen naar github te lokken. Ik denk niet dat het een slechte iets is, vooral als je ziet dat Microsoft de laatste jaren een zeer grote bijdrage levert aan de opensource community en zelf ook steeds meer code opensource maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Het zal waarschijnlijk blijven werken zoals het nu doet, maar Microsoft tools zullen beter github integratie krijgen en wellicht dat github een aantal nieuwe dingen krijgt om meer partijen naar github te lokken. Ik denk niet dat het een slechte iets is, vooral als je ziet dat Microsoft de laatste jaren een zeer grote bijdrage levert aan de opensource community en zelf ook steeds meer code opensource maakt.
Persoonlijk denk ik ook niet dat het slecht uit zal pakken.
Maar ik hoor een aantal gemixte meningen over dit onderwerp vanuit verschillende hoeken.
Hopelijk zullen we dan ook wat features van VSTS dan naar Github zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ryada schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:09:
[...]

...
Maar ik hoor een aantal gemixte meningen over dit onderwerp vanuit verschillende hoeken.
...
Gelukkig heeft de dev community geen gebrek aan meningen :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

wackmaniac schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Gelukkig heeft de dev community geen gebrek aan meningen :)
Zeker waar, zo kwam ik dit weekend dit pareltje tegen:
https://www.reddit.com/r/...ts/8nzgsa/youre_obsolete/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Jezus wat een trainramp. Die kerel heeft psychologische problemen die wel ff iets verder gaan dan van een goeie discussie houden!

Edit: Oh lol, al het commentaar post 'ie op z'n testimonials page.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 04-06-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ha, fantastisch!

We hebben een taal die checkt of types wel kloppen en identifiers wel gedefinieerd en in scope zijn, etc. maar dat is allemaal heel vervelend, want nu kan er vanalles fout gaan met die typechecks en identifier lookups en dat moeten we allemaal goed krijgen ("dependencies", bleh!). Dus hoe maken we dat simpeler: we bouwen effectief gewoon een taal zonder checks bovenop die taal met checks, waarin alles met globale lookups gedaan wordt, en waarin je nooit iets fout kunt doen want er zijn geen checks!

Dit combineert de over-engineering van OOP met de globale variabelen van assembly programming. Het beste van twee werelden!

Disclaimer: ik heb die bullshit natuurlijk niet uitgelezen. Misschien staat er aan het einde wel iets briljants.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 04-06-2018 14:09 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
bwerg schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:54:
Disclaimer: ik heb die bullshit natuurlijk niet uitgelezen. Misschien staat er aan het einde wel iets briljants.
Trust me; die knakker is gewoon niet goed in z'n hoofd en hij is verre van briljant. Sterker nog; hij heeft allemaal complottheorieen over de CIA enzo. Gewoon een internetgekkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

https://www.reddit.com/r/...gical_theory_of_religion/
Dus... (Ja, die Terry Davis van TempleOS, ook zo'n nutjob 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

bwerg schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:54:
Helaas niet. Ik heb het helaas wel helemaal doorgelezen. Hoe minder tijd je er aan besteed hoe beter. Overigens wel diep respect aan de mensen die hem serieus proberen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het doet me wel een beetje denken aan een framework/library-achtig iets waar Runnables inzaten, die je kon opzoeken en uitvoeren aan de hand van String-lookups. Dat was me toch fijn werken...

Van strongly typed naar stringly typed.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Zou me niets verbazen als MS oprecht goeie intenties heeft met de overname. Helaas heeft het verleden uitgewezen dat dat niet betekent dat ze een goed product niet keihard gaan verneuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
mcDavid schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:53:
[...]

Zou me niets verbazen als MS oprecht goeie intenties heeft met de overname. Helaas heeft het verleden uitgewezen dat dat niet betekent dat ze een goed product niet keihard gaan verneuken.
Het verleden is dan de tijd van Gates, en eigenlijk voornamelijk Balmer. Sinds Nadella vaart Microsoft een compleet andere koers, en kun je daar eigenlijk niet meer over spreken. Maar er zijn natuurlijk genoeg roeptoeters die tegen Microsoft zijn alleen omdat het Microsoft is.

[ Voor 9% gewijzigd door ThomasG op 04-06-2018 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:58:
[...]
Het verleden is dan de tijd van Gates, en eigenlijk voornamelijk Balmer. Sinds Nadella vaart Microsoft een compleet andere koers, en kun je daar eigenlijk niet meer over spreken. Maar er zijn natuurlijk genoeg roeptoeters die tegen Microsoft zijn alleen omdat het Microsoft is.
Je laatste zin is wel grappig omdat dat ook vaak het argument is dat niemand iets over MS mag zeggen.

Mensen zijn soms gewoon sceptisch door hun ervaringen; Linkedin, Skype of whatever. Als iemand een beetje naar gevoel heeft overgehouden door ook maar "iets" van MS, wil je liever zo'n overname niet.

Persoonlijk had ik dit liever ook niet gezien. Ik ben zelf een beetje bang voor bepaalde vendor-locks of echt MS-specifieke meuk. Bijvoorbeeld awesome pipelines naar Azure maar de rest werkt niet/slecht/native. Aan de andere kant liep github niet lekker. Ze maakte geen winst en hadden maanden lang geen CEO.

We shall see.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Maar er zijn natuurlijk genoeg roeptoeters die tegen Microsoft zijn alleen omdat het Microsoft is.
Dat is wel erg makkelijk. Microsoft heeft echt enorm veel schade toegedaan aan de open source wereld van destijds. Het is wel makkelijk om te roepen dat ze nu een volledig andere koers ingeslagen hebben. Ten eerste hebben ze geen andere keus; het 'gevecht' tegen open source hebben ze verloren. Ten tweede is bedrijfcultuur niet iets wat je verandert met simpelweg een nieuwe CEO.

Ik ben gezond sceptisch tegenover alle commerciele bedrijven. Helemaal bij die bedrijven die in het verleden hebben laten zien er minder plezierige praktijken op na te houden. Of het nu Google of MS is; dergelijke overnames kunnen echt alle kanten opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]
Misschien, maar ik verbaas me elke keer hoe weinig ik over die man kan vinden. Ik krijg voornamelijk het idee dat de mensen hem graag mogen waarbij Balmer vaak als pispaal was weggezet.

Persoonlijk ben ik van Github grotendeels verdwenen. Ik gebruik Git verschrikkelijk veel maar de features in Github gebruik ik nooit.
Het mooie van Git is dat je makkelijk je repo weg kan verplaatsen (en terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Hydra schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:10:
[...]

Dat is wel erg makkelijk. Microsoft heeft echt enorm veel schade toegedaan aan de open source wereld van destijds. Het is wel makkelijk om te roepen dat ze nu een volledig andere koers ingeslagen hebben. Ten eerste hebben ze geen andere keus; het 'gevecht' tegen open source hebben ze verloren. Ten tweede is bedrijfcultuur niet iets wat je verandert met simpelweg een nieuwe CEO.
Akkoord, maar die nieuwe CEO heeft natuurlijk wel de mogelijkheid om die cultuur te enforcen..

Verder ben ik ook benieuwd naar wat - als er al iets gaat veranderen - er zal veranderen aan GitHub. 't Blijft natuurlijk maar een platform dat Git aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18
DevWouter schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:32:
[...]

Misschien, maar ik verbaas me elke keer hoe weinig ik over die man kan vinden. Ik krijg voornamelijk het idee dat de mensen hem graag mogen waarbij Balmer vaak als pispaal was weggezet.

Persoonlijk ben ik van Github grotendeels verdwenen. Ik gebruik Git verschrikkelijk veel maar de features in Github gebruik ik nooit.
Het zal hem vooral in de functionaliteit om git heen zitten, wat migereren (exporteren) wellicht wat lastiger maakt. Mjah resultaten uit het verleden bieden (soms gelukkig) geen garantie voor de toekomst. Maar hun trackrecord is niet bepaald rooskleurig qua overnames.
Neem aan de de top van Github niet blijft na deze buyout (wat opzich prima had gekund als er toch niets zou veranderen) en lekker de centen pakt en wat anders leuks gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
DevWouter schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:32:
[...]

Dan ben ik toch wel benieuwd wat dat met de overname van Github door Microsoft te maken heeft..

De reden waarom Balmer vaak als pispaal wordt weggezet is omdat hij in het begin fel tegen Linux en open source was, en zijn strategie (en dus die van Microsoft) daarop had aangepast. (Dat is ook de reden waarom veel mensen tegen Microsoft zijn omdat het Microsoft is.) Later was hij wel bijgedraaid, maar de schade was al gedaan. Nadella is sinds hij CEO is altijd open pro-open source geweest, en Microsoft is bezig met veel eigen projecten open te maken, zoals bijvoorbeeld .NET. Dus op basis daarvan zie ik geen reden meteen paniek te slaan en je biezen te pakken, zoals een aantal mensen nu aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:27:
[...]
Dan ben ik toch wel benieuwd wat dat met de overname van Github door Microsoft te maken heeft..

De reden waarom Balmer vaak als pispaal wordt weggezet is omdat hij in het begin fel tegen Linux en open source was, en zijn strategie (en dus die van Microsoft) daarop had aangepast. (Dat is ook de reden waarom veel mensen tegen Microsoft zijn omdat het Microsoft is.) Later was hij wel bijgedraaid, maar de schade was al gedaan. Nadella is sinds hij CEO is altijd open pro-open source geweest, en Microsoft is bezig met veel eigen projecten open te maken, zoals bijvoorbeeld .NET. Dus op basis daarvan zie ik geen reden meteen paniek te slaan en je biezen te pakken, zoals een aantal mensen nu aan het doen is.
Als je niet alle randzaken even eenvoudig geexporteerd krijgt en (gezien de resultaten uit het verleden) er aan twijfelt of het platform op de (middel)lange termijn bruikbaar blijft, dan snap ik wel dat je nu wellicht eieren voor je geld kiest en dan maar zo snel mogelijk overstapt naar een alternatief.

Overigens ben ik ook wel benieuwd hoeveel unieke content al die "miljoenen repo's" nou echt hebben.
Meeste lijkt me toch geforkte repo's met een paar commits om een pull request te kunnen doen waarbij de fork dan blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:27:
[...]
De reden waarom ik vertrek is omdat ik Github niet nodig heb en het merendeel van mijn code ergens anders sta. De overname van Microsoft was eerder "oh ja, ik heb daar ook een paar dingen op staan" dan "paniek, ik moet daar weg" ;)

Ik geef toe dat was niet erg duidelijk in mijn eerste reactie.
ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:27: De reden waarom Balmer vaak als pispaal wordt weggezet is omdat hij in het begin fel tegen Linux en open source was, en zijn strategie (en dus die van Microsoft) daarop had aangepast. (Dat is ook de reden waarom veel mensen tegen Microsoft zijn omdat het Microsoft is.) Later was hij wel bijgedraaid, maar de schade was al gedaan.
Oh ja, compleet vergeten. Ik was in die periode een behoorlijk Microsoft fanboy en deed ook mijn best om al die Linux fanboys te pesten. Ah... Die goeie oude tijd O-)

Wel vervelend dat die linux fanboys gelijk hadden
/me kijkt om zich heen of hij meer mensen in de flamewar kan betrekken })
ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:27:Nadella is sinds hij CEO is altijd open pro-open source geweest, en Microsoft is bezig met veel eigen projecten open te maken, zoals bijvoorbeeld .NET. Dus op basis daarvan zie ik geen reden meteen paniek te slaan en je biezen te pakken, zoals een aantal mensen nu aan het doen is.
Die cultuur omslag was al een paar jaar aan de gang en was onderaan begonnen (als ik de podcasts mag geloven). Het is ook niet Nadella zijn stijl om iets van boven af op te leggen (als ik de interviews mag geloven).

Misschien ben ik ook zoekend naar iets wat er niet is. Ik merk gewoon dat ik verdomd weinig over die man kan zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
DevWouter schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:00:
Die cultuur omslag was al een paar jaar aan de gang en was onderaan begonnen (als ik de podcasts mag geloven). Het is ook niet Nadella zijn stijl om iets van boven af op te leggen (als ik de interviews mag geloven).

Misschien ben ik ook zoekend naar iets wat er niet is. Ik merk gewoon dat ik verdomd weinig over die man kan zeggen.
Is inderdaad ingeslagen door Hanselman, Haack en nog wat andere bekende namen (waarvan ik deze twee nog het beste kan herinneren).
Uiteraard helpt het dat Nadella hier ook in gelooft, maar veel van wat we nu zien is al onder Balmer's bewind gestart.

/microsoft fanboy alhier ;-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nou, ik zie overwegend positieve reacties op Friedman. Klinkt als een goede zet van Microsoft?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
kenneth schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:27:
Nou, ik zie overwegend positieve reacties op Friedman. Klinkt als een goede zet van Microsoft?
Al heb ik niet echt het idee dat ze met de overname van Xamarin nou echt ten volle benut hebben, door niet al te lang daarna hun eigen mobiele OS tergend langzaam maar zeker de nek om te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Apple zo te zien ook weer lekker bezig :(
https://developer.apple.c...recationofopenglandopencl
Waarom kunnen ze nou niet voor 1 keer niet een bestaande oplossing accepteren en moeten ze altijd weer net hun eigen sausje erover gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Zoals Microsoft met DirectX bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verschil hierbij is dat OpenGl etc gewoon nog steeds werkt op windows. ondanks dat ze hun eigen framework ook leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ryada schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:40:
Apple zo te zien ook weer lekker bezig :(
https://developer.apple.c...recationofopenglandopencl
Waarom kunnen ze nou niet voor 1 keer niet een bestaande oplossing accepteren en moeten ze altijd weer net hun eigen sausje erover gooien.
Net zoals het feit dat je op het apple ecosysteem alleen verkopen mag doen via de apple store waarbij zij *kuch* 30% vangen. Dat de spotify webplayer niet meer werkt op Safari en dat soort ongein.

Ik droom weleens van de dag dat geen enkele dev meer rekening houdt met de quirks van Apple; dan kunnen ze óf de deuren gaan sluiten óf gewoon meegaan met de rest. Misselijkmakend vind ik dat business model van Apple met 'protectionisme' als grootste fundament :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Dat is deels ook gewoon de schuld van Khronos, omdat OpenGL gedateerd is geraakt en niet met een opvolger kwamen. OpenGL mist een aantal belangrijke features die moderne devices en software eigenlijk wel nodig hebben. Aangezien er niets anders was, is Apple Metal gaan ontwikkelen. Vulkan, wat deels het zelfde doet/kan als Metal, bestond toen nog niet. AMD's Mantle, waarvan Vulkan is afgeleid, stond toen nog in de kinderschoenen en was AMD. Apple's Metal was er 1 á 2 jaar eerder dan Vulkan.

Kortom, Metal is er gekomen omdat Vulkan er telaat kwam. En omdat Apple heeft ingezet op Metal, zullen ze dat niet snel veranderen. En als je een abstractie laag in je renderer bouwd, zoals bijvoorbeeld enkele fatsoenlijke game engine heeft, maakt het niet uit of je uiteindelijk DirectX, OpenGL, Vulkan of Metal gebruikt.

Dat is een beetje hetzelfde waarom iOS devices Lightning gebruiken, omdat USB Type-C te lang op zich niet wachten (ze delen namelijk grotendeels dezelfde features).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Harrie_ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Net zoals het feit dat je op het apple ecosysteem alleen verkopen mag doen via de apple store waarbij zij *kuch* 30% vangen. Dat de spotify webplayer niet meer werkt op Safari en dat soort ongein.
Ik gok dat je het over IOS hebt? Want voor MacOS mag je gewoon je app verkopen buiten de store om.

Als consument vind ik het wel prettig als een fabrikant soort van verantwoording neemt voor de apps in een ecosysteem. Het voelt wel veilig dat er een soort van controle op backdoors, signed code en sandboxing in het systeem zit.

Nu slaat Apple wel beetje vel te ver in door met de inhoudscontrole en sausen ze hun Amerikaanse dubbele moraal veel te ver door in hun appstores.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:21:

Als consument vind ik het wel prettig als een fabrikant soort van verantwoording neemt voor de apps in een ecosysteem. Het voelt wel veilig dat er een soort van controle op backdoors, signed code en sandboxing in het systeem zit.

Nu slaat Apple wel beetje vel te ver in door met de inhoudscontrole en sausen ze hun Amerikaanse dubbele moraal veel te ver door in hun appstores.
Sandboxing staat natuurlijk los van waar de app vandaan komt. Signed code kun je natuurlijk ook prima controleren buiten de store om. Inhoudscontrole staat natuurlijk helemaal los van waar de app vandaan komt. Als jij dwergen met dikke tieten vol ketchup wil kijken op een apparaat waar jij honderden c.q. duizenden dollars voor hebt neergeteld is dat jouw keuze en van niemand anders. Tenzij er een wet is die dat verbied. Wat Apple daarmee doet is feitelijk censureren. Indien ons kabinet zou bepalen dat dit niet toegestaan is, is het hek van de dam. Doet Apple (of FB ftm) dat, dan is het "goed voor je"...

Laten we wel wezen: de eerste iPhone had helemaal geen App store, en toch werd (door Apple zelf) de sandboxing geprezen als uitermate veilig. Het was allemaal net zo veilig als je internetbankieren. Ze zagen echter al snel het potentieel van Nokia's Symbian met hun apps en kwamen pas in de tweede iteratie aanzetten met de App store. Het potentieel zat hem niet zozeer in de extra beveiliging, maar in de 30% commissie.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:21:
[...]
Ik gok dat je het over IOS hebt? Want voor MacOS mag je gewoon je app verkopen buiten de store om.

[...]
Dan heb ik het over iOS inderdaad, ik gebruik het gelukkig niet ondanks het feit dat ik van eindgebruikers dagelijks te horen krijg dat het 'veel fijner werkt'.

Voor mij wordt het dan eerder een principe; de lijst met gekke fratsen van Apple goes on and on. Die ellende begon al 'back in the day' met de iPod. Toen je iedere willekeurige MP3-speler in een windowsbak kon duwen en MP3'tjes naar het 'station' kon slepen. Met een iPod kreeg je er dan weer iTunes bij en moest je de bibliotheek gaan lopen synchroniseren, wat een gekkigheid. Inmiddels hebben we al wat jaren Europese regelgeving waardoor àlle mobiele telefoons verkocht worden met dezelfde laadkabel... behalve Apple natuurlijk. Die tikken gewoon een boete af want ze halen meer uit de verkoop van kabels 8)7

Bedrijfseconomisch valt er natuurlijk wat voor te zeggen maar moreel vind ik het persoonlijk niet kunnen. De bedrijfsvoering van Apple heeft verdacht veel weg van die kerel die toen het patent op een AIDS-medicijn kocht om vervolgens de prijs radicaal op te schroeven. Er zit natuurlijk een fine line tussen waar je (juridisch) mee weg kunt komen en wat moreel / sociaal aanvaardbaar is.

En dan hebben we het nog niet gehad over de ridicule verering van Steve Jobs vanuit de Apple-fanhoek, die gelukkig de laatste jaren weer aan het afnemen is.

Zo, ik ben mijn ei weer kwijt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Harrie_ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:51:
[...] Inmiddels hebben we al wat jaren Europese regelgeving waardoor àlle mobiele telefoons verkocht worden met dezelfde laadkabel... behalve Apple natuurlijk. Die tikken gewoon een boete af want ze halen meer uit de verkoop van kabels 8)7 [...]
Dat is weer van die typische praat die gewoon niet waar is. Er is geen enele Europese regelgeving die zegt dat telefoons verkocht moeten worden met dezelfde laadkabel, ofwel micro-USB. Enkel dat als de telefoon met een kabel kan worden opgeladen, je deze ook moet kunnen opladen met een micro-USB kabel, waarbij explicit staat dat een X-to-micro-USB adapter daarbij voldoende is. Dus Appel voldoet gewoon aan de wetgeving. Steker nog, en er zijn tal van non-Apple telefoons die geen micro-USB aansluiting hebben. Het zou de ontwikkeling namelijk remmen als een micro-USB aansluiting verplicht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

ThomasG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:06:
[...]
Dat is weer van die typische praat die gewoon niet waar is. Er is geen enele Europese regelgeving die zegt dat telefoons verkocht moeten worden met dezelfde laadkabel, ofwel micro-USB. Enkel dat als de telefoon met een kabel kan worden opgeladen, je deze ook moet kunnen opladen met een micro-USB kabel, waarbij explicit staat dat een X-to-micro-USB adapter daarbij voldoende is. Dus Appel voldoet gewoon aan de wetgeving. Steker nog, en er zijn tal van non-Apple telefoons die geen micro-USB aansluiting hebben. Het zou de ontwikkeling namelijk remmen als een micro-USB aansluiting verplicht zou zijn.
'typische praat' :? Ik volg gewoon wat ik vanuit de media lees en meekrijg sinds 2014 over dit onderwerp....

Zoals dit artikel op iCulture, dit en dit artikel op Tweakers, dit artikel op Androidworld en deze resultaten op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tjolk schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:43:
[...]
Als jij dwergen met dikke tieten vol ketchup wil kijken op een apparaat waar jij honderden c.q. duizenden dollars voor hebt neergeteld is dat jouw keuze en van niemand anders.
Eeeejuh wordt ik getracked .. hoe kun je mijn specifieke voorkeur nou weten ? :+
Tenzij er een wet is die dat verbied. Wat Apple daarmee doet is feitelijk censureren. Indien ons kabinet zou bepalen dat dit niet toegestaan is, is het hek van de dam. Doet Apple (of FB ftm) dat, dan is het "goed voor je"...
Aan de andere kant is het wel een keuze (en geen overheidsbeleid waar je je als het gehandhaafd zou worden minder makkelijk aan zou kunnen onttrekken). Je hoeft die meuk van ze niet aan te schaffen ..

Voornaamste jammere is dat voor zover er ooit al spraken was van enige opmars van open protocollen en uitwisseling tussen systemen en fabrikanten die weer aardig te niet is gedaan op de nodige vlakken.

Zit nog te wachten op de dag dat ze het aandurven om te proberen email de nek om te draaien.

En micro-usb als laadkabel is ook nog steeds een gedrocht, fysiek een irritante plug en het idee dat iedereen en alles aan m'n datalijntjes kan zitten terwijl ik alleen wil opladen. Heb geloof ik 1x ding voor data gebruikt voor het na aankoop gelijk rooten en flashen met cyanogenmod/lineageos.

[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 05-06-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Harrie_ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:37:
[...]

'typische praat' :? Ik volg gewoon wat ik vanuit de media lees en meekrijg sinds 2014 over dit onderwerp....

Zoals dit artikel op iCulture, dit en dit artikel op Tweakers, dit artikel op Androidworld en deze resultaten op Google.
Die artikelen zijn al enkele jaren oud, en hebben het verkeerd geinterpreteerd. Waar het eignelijk om gaat is dat je een universele lader hebt. Of wel een USB lader die je kunt gebruiken om elke wikkeleurige telefoon op te laden. Omdat de laders van Apple, en ook van vrijwel elke fabrikant, onafhankelijk is van de kabel en werkt met elke USB kabel, voldoen die er aan. Omdat je een Apple telefoon met lightning op kunt laden met een micro-USB kabel via een adapter, voldoet het daar ook aan. Ofwel, er is geen probleem.

Daarbij is die verplichting van de EU sowieso een farce. Het werkelijke probleem is dat er teveel laders zijn, iedereen heeft er wel een stuk of 10 thuis. Daar lost deze regelgeving niets mee op. Als ze er werkelijk iets aan wouden doen zouden ze moeten verplichten dat de laders een losse accesoire worden, zodat niet iedereen onnodig nog een lader krijgt met een nieuwe telefoon
Some observers, noting Apple's continued use of proprietary, non-micro USB charging ports on their smartphones, suggested Apple was not in compliance with the 2009 Common EPS Memorandum of Understanding. The European Commission however, confirmed that all MoU signatories, "have met their obligations under the MoU," stating specifically, "Concerning Apple's previous and present proprietary connectors and their compatibility with the agreement, the MoU allows for the use of an adaptor without prescribing the conditions for its provision" and "The Commission does not have evidence that Apple has breached the [MoU] agreement. The iPhone 5 can be used with an adaptor allowing it to be connected to the common charger."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:59:
Daarbij is die verplichting van de EU sowieso een farce.
Het is een stap in de goede richting.
En er is wel apparatuur die zonder oplader wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]
Dat is het niet, want nog niet zo heel erg lang geleden kwam elke telefoon met zijn eigen connector, zonder verloopstukjes naar USB. En dan had je wel datakabels naar USB, maar daarmee kon je niet opladen.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 05-06-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

En in de praktijk kom ik alleen nog maar micro-USB en (tegenwoordig) USB-C tegen. Apple is daar onder alle A-merken de enige uitzondering in. En dan kom ik terug op mijn originele post waarin ik het had over de 'fine line' tussen wat (jurisich) mag en wat je moreel/sociaal zou moeten doen. En precies op dit punt laat Apple zich weer hard kennen. Want ookal is het juridisch niet afgekaderd; de verschillende fabrikanten onderkennen dat het belangrijk/makkelijk is om samen tot een standaard te komen. Apple wil hier niets van weten en blijft vasthouden aan haar eigen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
.oisyn schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Dat is het niet, want nog niet zo heel erg lang geleden kwam elke telefoon met zijn eigen connector, zonder verloopstukjes naar USB. En dan had je wel datakabels naar USB, maar daarmee kon je niet opladen.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:10:
[...]

Het is een stap in de goede richting.
En er is wel apparatuur die zonder oplader wordt geleverd.
Ja, en nee.

Ja, er zijn nu universele laders wat een voordeel is; vooral voor de consument. Maar het werkelijke doel van de regelgeving was om het aantal laders, en daarmee de belasting op het milieu, te verminderen. En dat heeft het niet gehaald, althans, slechts een zeer kleine mate. Enkel wanneer de lader kapot gaat en men anders mogelijk een nieuwe lader zou kopen, hoeft men dat nu veelal niet te doen. Maar omdat vrijwel elke nieuwe telefoon en tablet gewoon met een nieuwe lader komt, streeft het zijn werkelijke doel compleet voorbij. De gemiddelde telefoongebruiker heeft elke 2 á 3 jaar een nieuwe telefoon, en dus weer een nieuwe lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
En toch heeft het zin. Immers: iedereen gebruikt wel meer dan 1 lader. Op het nachtkastje, in de woonkamer, in de auto, op het werk...
Bij ons thuis ligt er 1 in de woonkamer en die kunnen we voor 4 apparaten gebruiken. Geen gedoe. De autolader hebben we ook maar 1 voor nodig en die kunnen we voor elk toestel gebruiken. Zouden we ook een iPhone hebben, dan hadden we dus al 2 laders extra nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 15-09 21:08
Een extra kabeltje misschien, maar toch geen volledige lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ja, datte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
ThomasG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:24:
[...]
Ja, er zijn nu universele laders wat een voordeel is; vooral voor de consument.
Daar gaat het toch om? Waarom sta je nu daar Apple te verdedigen terwijl je zelf ook donders goed weet dat dit soort fratsen er alleen zijn voor Apple en helemaal niet omdat ze het beste voor hebben met de consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
farlane schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Daar gaat het toch om? Waarom sta je nu daar Apple te verdedigen terwijl je zelf ook donders goed weet dat dit soort fratsen er alleen zijn voor Apple en helemaal niet omdat ze het beste voor hebben met de consument?
Ik sta niet zozeer Apple te verdedigen. Ik geef enkel aan dat de de claims dat Apple o.a. niet aan de regelgeving voldoet onjuist zijn, en dat de regelgeving zijn werkelijke doel niet haalt.

Als we nu puur technisch gaan kijken is Lightning superieur aan micro-USB. Ik heb al aangegeven dat het gehele probleem is ontstaan omdat USB Type-C simpelweg te laat kwam, omdat dát wel kan wat Lightning doet. En omdat er nu al is geinvesteerd in Lightning, gaan ze niet nu ook weer over op USB Type-C. Waarom niet? Omdat ze over 1 á 2 jaar overgaan op enkel draadloos laden, zonder fysieke connector.

Veel mensen denken altijd dat o.a. Apple dingen ontwikkelen enkel om het propetiary te maken en andere dwars te zitten. Dat was in de toekomst gedeeltelijk zo, en dat is misschien nu deels nog een reden. Maar een andere belangrijke reden is omdat de bestaande techologie niet kon wat er nodig is, en er te lang wordt gedaan bij het beslissen over de (open) opvolger.

Natuurlijk had het mooi geweest als alle telefoons dezelfde connector gebruiken, maar ga niet lopen doen alsof micro-USB het wondermiddel is. Dat had USB Type-C moeten zijn, en wordt nu helaas bij iOS devices overgeslagen. Bij Mac's is Apple USB Type-C wel aan het pushen als een van de eerste fabrikanten, dus ze zijn er niet op tegen. Met jawel, een USB Type-C lader die je ook op andere USB Type-C apparaten kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ThomasG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:37:
[...]
Ik sta niet zozeer Apple te verdedigen. Ik geef enkel aan dat de de claims dat Apple o.a. niet aan de regelgeving voldoet onjuist zijn, en dat de regelgeving zijn werkelijke doel niet haalt.

Als we nu puur technisch gaan kijken is Lightning superieur aan micro-USB. Ik heb al aangegeven dat het gehele probleem is ontstaan omdat USB Type-C simpelweg te laat kwam, omdat dát wel kan wat Lightning doet. En omdat er nu al is geinvesteerd in Lightning, gaan ze niet nu ook weer over op USB Type-C. Waarom niet? Omdat ze over 1 á 2 jaar overgaan op enkel draadloos laden, zonder fysieke connector.

Veel mensen denken altijd dat o.a. Apple dingen ontwikkelen enkel om het propetiary te maken en andere dwars te zitten. Dat was in de toekomst gedeeltelijk zo, en dat is misschien nu deels nog een reden. Maar een andere belangrijke reden is omdat de bestaande techologie niet kon wat er nodig is, en er te lang wordt gedaan bij het beslissen over de (open) opvolger.
Ik verwacht zelf dat ze dan ook wel met incompatible QI extensies zullen komen.
Alleen de gedachte al dat hun kunststukje zal gaan prijken op een chinees QI ladertje van een tientje (waar ze niet eens 30% van zouden willen) zal ze een beroerte geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
ThomasG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:37:
Omdat ze over 1 á 2 jaar overgaan op enkel draadloos laden, zonder fysieke connector.

Veel mensen denken altijd dat o.a. Apple dingen ontwikkelen enkel om het propetiary te maken en andere dwars te zitten. Dat was in de toekomst gedeeltelijk zo
Hé ik heb je foto gevonden! :+

WAS het IN DE TOEKOMST zo? :?

Enne, QI hadden ze in 2010 ook al kunnen omarmen. Hebben ze toen niet gedaan. De concurrentie had het in 2012 al redelijk omarmd (mijn Nexus heeft het ook al) maar toen werd het hip om metalen achterkanten te hebben dus kon dat niet. Nu is glas weer even hip en kan het wel, maar ik geloof echt niet dat dit blijvend is want glas heeft weer veel andere nadelen. Om niet te vergeten dat glas ook al in de iphone 4 en 4S zat en toen hebben ze ook geen QI toegepast.
Komt bij dat Qi slechts bedoeld is voor max 5W, dus dat gaat de snelladers echt niet vervangen.

Veel plezier met je glazen bol. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tjolk schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:04:
[...]

Hé ik heb je foto gevonden! :+

WAS het IN DE TOEKOMST zo? :?

Enne, QI hadden ze in 2010 ook al kunnen omarmen. Hebben ze toen niet gedaan. De concurrentie had het in 2012 al redelijk omarmd (mijn Nexus heeft het ook al) maar toen werd het hip om metalen achterkanten te hebben dus kon dat niet. Nu is glas weer even hip en kan het wel, maar ik geloof echt niet dat dit blijvend is want glas heeft weer veel andere nadelen. Om niet te vergeten dat glas ook al in de iphone 4 en 4S zat en toen hebben ze ook geen QI toegepast.
Komt bij dat Qi slechts bedoeld is voor max 5W, dus dat gaat de snelladers echt niet vervangen.

Veel plezier met je glazen bol. :>
Gewoon weer terug naar plastiek, voornaamste nadeel is dat ze niet zo veel meer vangen voor reparaties.
Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.