Je hebt wel een punt. En ik ben ook wel gecharmeerd van tools zoals Dapper en PetaPoco maar full-blown O/R-M's hebben wel hun nut in bepaalde projecten.Hydra schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:27:
Ik ben eigenlijk sowieso opgehouden met het gebruiken van ORMs. Kwa expressiveness is er eigenlijk niks wat gewoon SQL naar de kroon kan steken. Je hebt meestal geen ORM nodig maar gewoon een rowmapper die de date uit de resultsets naar objecten omzet. En daar zijn prima libraries voor. Met een ORM moet je nog steeds SQL kunnen lezen (elke niet triviale query moet je echt checken) en je bent vaak langer bezig de relaties tussen je entities te mappen dan dat je bezig bent SQL te schrijven.
Het project waar ik nu aan werk heb ik ge-erfd, en het gebruik van EF is in dit project eigenlijk wel overkill. Dapper zou eigenlijk een betere keuze geweest zijn. Nadeel zou dan wel zijn dat er verschillende 'drivers' zouden moeten geschreven worden per ondersteund DBMS.
Beetje laat in het project om het nu nog te wijzigen, maar ik denk dat ik het toch eens ga bespreken me de PO.
[ Voor 5% gewijzigd door whoami op 21-08-2017 21:36 ]
https://fgheysels.github.io/