De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

M'n commando ervoor was een rm -rf op een dir.. Zocht daarna een specifiek rc-bestand in mn homefolder.. Mn hersenen haalden wat dingen door elkaar denk ik...

Denk dat ik gewoon moet afleren om rm -rf te gebruiken, maar dat zit er nogal ingebakken :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ondanks mijn bezwaren opdracht gekregen om tijdens openingstijden een mega publicatie te doen naar een productie omgeving webshop. Altijd billen knijpen...in de eerste minuten al weer 18 nieuwe orders dus het lijkt door te lopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bosmonster schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:35:
Denk dat ik gewoon moet afleren om rm -rf te gebruiken, maar dat zit er nogal ingebakken :P
Doe dat :) De domste gewoonte van zo'n beetje elke UN*X-gebruiker.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

kenneth schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:49:
[...]

Maar ja, wat is het alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gewoon rm?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Doet niet zoveel op een grote folderstructuur. Losse bestanden verwijder ik uiteraard gewoon met rm.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
trash-cli ... of gewoon opletten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zelf rm compileren met een aanpassing waardoor dat niet kan gebeuren? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Dat doet toch al een aantal jaren niets meer zonder --no-preserve-root?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
ZaZ schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:27:
Op je ~ zal ie vrolijk los rm-en

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Oh wacht, home. Ik keek niet goed

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 17:04
ZaZ schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:27:
Op de root niet nee.
Dus als je netjes hebt geupdate, dan is deze uitkomst bekend. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.commitstrip.com/wp-content/uploads/2014/05/Strip-Roulette-russe-650-finalenglish.jpg

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
NS heeft een grote update van hun app uitgebracht, met als nickname "De Arend".

Is testen tegenwoordig niet meer hip ofzo? Ik had binnen 10 minuten een aantal bugs gespot, terwijl ik helemaal geen gekke dingen deed.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
kenneth schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:49:
[...]

UN*X ?
*NIX bedoel je ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:06:
NS heeft een grote update van hun app uitgebracht, met als nickname "De Arend".

Is testen tegenwoordig niet meer hip ofzo? Ik had binnen 10 minuten een aantal bugs gespot, terwijl ik helemaal geen gekke dingen deed.
Tests omvatten alleen alle gekke dingen die ze tot nog toe tegen zijn gekomen ?
whoami schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:24:
[...]
UN*X ?
*NIX bedoel je ?
Ik gebruik Linux ... gelukkig zit ik dan safe O-).

[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 07-06-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
gekkie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Ze hebben een functie toegevoegd die een blauwe overlay toont wanneer je op een station bent. Als je dat ding omhoog trekt kun je bijvoorbeeld snel zien welke treinen als eerste zullen vertrekken.

Die overlay staat onderin beeld, bedekt andere knoppen in alle views, en is niet weg te swipen. De functie is weliswaar uit te schakelen via de instellingen, maar de toggle daarvoor wordt bedekt door... die blauwe overlay.

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 07-06-2017 20:39 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

whoami schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:24:
[...]

UN*X ?
*NIX bedoel je ?
UnOx, the worst operating system!

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:35:
[...]

Ze hebben een functie toegevoegd die een blauwe overlay toont wanneer je op een station bent. Als je dat ding omhoog trekt kun je bijvoorbeeld snel zien welke treinen als eerste zullen vertrekken.

Die overlay staat onderin beeld, bedekt andere knoppen in alle views, en is niet weg te swipen. De functie is weliswaar uit te schakelen via de instellingen, maar de toggle daarvoor wordt bedekt door... die blauwe overlay.
Groter scherm kopen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nog groter? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oeps, ik had de eerste regel niet gekopieerd. Buiten de drie missende drie string types compileerde het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

gekkie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:26:
[...]

[...]

Ik gebruik Linux ... gelukkig zit ik dan safe O-).
macOS, dus voel me sowieso nooit aangesproken wat dat betreft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Afbeeldingslocatie: http://www.campusblog.nl/wp-content/uploads/2011/10/blauw-bord-CS1.jpg
Nog ietsjes en je kunt deze ook beschouwen als pocketversie om als failsafe mee te nemen :p

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 07-06-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Olaf van der Spek schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:12:
[...]

Oeps, ik had de eerste regel niet gekopieerd. Buiten de drie missende drie string types compileerde het prima.
Ah :)
Nouja, als.het wel compileerde was het alsnog een een voorbeeldje hoe het vooral niet moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

EddoH schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:00:
Ik kreeg net de volgende mail van een recruiter:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
void CoolPosition(string lang; string loc; string co);

//We would like to present you an interesting C++ back-end position at [xxxxxxxx] in Amsterdam by using C++ code

#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;

lang = "C++";
loc = "Amsterdam";
co = "[xxxxxxxx]";
static string InputInterested;

int main()
{
cout << "Dear EddoH,\n";
cout << "Cool position description:\n";
string Contract = "Fulltime";
string YearsOfXP = "&#8226; At least 3 years of back-end development XP";
string EduLevel = "&#8226; HBO degree or higher";
string ReqSkills = "&#8226; C++ / (Postgre)SQL / REST / APIs. Linux";
string PlusSkills = "&#8226; NoSQL, AWS. Experience with large systems (massive user-base, high data throughput)";
string Languages = "&#8226; Fluency in English";
cout << "This " << lang << " position is a " << Contract << " position. You will need:\n" << YearsOfXP << "\n" << EduLevel << "\n" << ReqSkills << "\n" << Languages << "\n\n";
cout << "If you possess the following skills, they are your advantage:\n" << PlusSkills << "\n\n";
cout << "We offer:\n";
cout << "&#8226; Flexible working hours and the possibility to work part-time\n";
cout << "&#8226; Market based salary and excellent working conditions\n";
cout << "&#8226; Informal atmosphere in a company where your input is highly valued\n\n";
cout << "More information can be found on our site:\n [xxxxxxxx] \n\n";

cout << "Are you interested in this C++ position in [xxxxxxxx]? Y/N";
cin >> InputInterested;

if (InputInterested == "Y")
cout << "We are glad you are interested. Please send your CV to [xxxxxxxx] or schedule a call with my colleague [xxxxxxxx] at[xxxxxxxx]" << "\n";

else 
cout << "Thank you for your reply. If you know someone who would fit the description, please forward them the message with the link.\n";

system("pause");
}

Man, man, man..
Ik weet niet zeker of het een verkapte test is om te zien of ik alle fouten/rariteiten er uit kan halen of dat het serieus bedoeld is. (Overigens de '[xxxxxxxx]' heb ik er in ge-edit vanwege privacy.)
Ugh...
  1. Declaratie van een functie boven de include of headers
  2. De !@#$% definitie waarbij arguments gescheiden worden door semi-colons ipv commas.
  3. Het gebruik van C constants in C++
  4. Een static global heeft alleen nut als het in meerdere cpp files gedeclared wordt
  5. De static global had gewoon in de body van de functie gedeclared kunnen worden
  6. Een static global gebruiken om een tijdelijke waarde in op te slaan.
  7. Er worden aannames gemaakt over end-of-line character (std::endl)
  8. Het aanmaken van std::string en dan vullen door assign
  9. Het gebruik maken van std::string om een literal string te bewaren (had gewoon met const char const gedaan kunnen worden)
  10. De system-call vereist stdlib headers
  11. De main functie vereist een return argument
Man, man, man....

Dit is duidelijk door iemand geschreven die C en C++ door elkaar heen haalt.
Als je hiermee een goeie C++ developer wilt binnen halen dan begin je hiermee met een achterstand.

Zal deze emoticon maar gebruiken om mijn gevoel te beschrijven: :r

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:17:
• Een static global heeft alleen nut als het in meerdere cpp files gedeclared wordt
Gedefinieerd?
Ik gebruik static ook voor file-local vars.
• De static global had gewoon in de body van de functie gedeclared kunnen worden
Kan, maar initialisatie is dan wel iets anders.
• Er worden aannames gemaakt over end-of-line character (std::endl)
Is dat zo? Volgens mij is \n correct. std::endl is zelfs incorrect omdat het ook een flush uitvoerd.
• De main functie vereist een return argument
Niet per se, helaas.
Als je hiermee een goeie C++ developer wilt binnen halen dan begin je hiermee met een achterstand.
Het is vooral erg flauw, maar verder zegt het toch niks?
Het aanmaken van std::string en dan vullen door assign
Waar? string o = "Laf" gebruikt ook gewoon de constructor.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-06-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:27:
[...]
Gedefinieerd? Ik gebruik static ook voor file-local vars.
Als je complete compilatie unit bestaat uit één enkel bestand dan heeft het geen effect. Bij meerdere bestanden heeft het natuurlijk wel effect. Maar mijn verhaal verduidelijkt dat niet.
[...]
Kan, maar initialisatie is dan wel iets anders.
Mijn punt was dat het niet nodig was ;)
En volgens mij kan je die regel gewoon verplaatsen zonder problemen
[...]
Is dat zo? Volgens mij is \n correct. std::endl is zelfs incorrect omdat het ook een flush uitvoerd.
Deze moest ik opzoeken en je hebt hier inderdaad een goed punt. Echter het schijnt dat veel implementaties "\n" als een impliciete flush gebruiken. Maar std::endl houdt rekening met het platform en gebruikt "\r\n", "\r" of "\n". Overigens schijn je het wel of niet flushen te kunnen instellen.
Echter dit blijft een goed punt, mijn complimenten, ik had hier nooit bij stil gestaan.
Overigens kan je hier ook een argument maken dat ik een aanname maak.

Bron: http://en.cppreference.com/w/cpp/io/manip/endl
Je hebt gelijk, main is inderdaad een uitzondering (C99 beschrijft dit, maar dit is C, echter ik ga ervan uit dat C++ standaard ook zoiets heeft).
[...]
Het is vooral erg flauw, maar verder zegt het toch niks?
Het is inderdaad flauw :+
[...]
Waar? string o = "Laf" gebruikt ook gewoon de constructor.
Dat kan misschien vanaf C++11, maar alleen als de class voldoet aan de copy-assign. Maar volgens mij zijn dit gewoon twee operaties.
code:
1
2
3
std::string a1 = "lol";               // 2 operations: constructor, assign operator
std::string a2("lol");                // 1 operation: constructor
std::string a3 = std::string("lol");  // 1 of 3 operations afhankelijk van welke std-lib en versie van C++

Maar ik ben zeer benieuwd of het bovenstaande wel juist is. C++ heb ik al een tijdje niet meer aan hoeven te raken.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:04:
Als je complete compilatie unit bestaat uit één enkel bestand dan heeft het geen effect. Bij meerdere bestanden heeft het natuurlijk wel effect. Maar mijn verhaal verduidelijkt dat niet.
Is een compilatie / translatie unit niet per definitie een bestand? ;)
Deze moest ik opzoeken en je hebt hier inderdaad een goed punt. Echter het schijnt dat veel implementaties "\n" als een impliciete flush gebruiken.
Voor cout, niet voor file streams.
Maar std::endl houdt rekening met het platform en gebruikt "\r\n", "\r" of "\n". Overigens schijn je het wel of niet flushen te kunnen instellen.
Echter dit blijft een goed punt, mijn complimenten, ik had hier nooit bij stil gestaan.
Overigens kan je hier ook een argument maken dat ik een aanname maak.

Bron: http://en.cppreference.com/w/cpp/io/manip/endl
De bron geeft aan dat endl equivalent is met \n + flush.. EOL-style wordt gedaan door de stream zelf.
Dat kan misschien vanaf C++11, maar alleen als de class voldoet aan de copy-assign. Maar volgens mij zijn dit gewoon twee operaties.
code:
1
2
3
std::string a1 = "lol";               // 2 operations: constructor, assign operator
std::string a2("lol");                // 1 operation: constructor
std::string a3 = std::string("lol");  // 1 of 3 operations afhankelijk van welke std-lib en versie van C++

Maar ik ben zeer benieuwd of het bovenstaande wel juist is. C++ heb ik al een tijdje niet meer aan hoeven te raken.
Ik weet niet wat je bedoelt met copy-assign maar volgens mij was dit altijd al zo.
Misschien ben je in de war met member initialisatie in constructors.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-06-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Zat er bij :+
http://en.cppreference.com/w/cpp/io/manip/endl
In many implementations, standard output is line-buffered, and writing '\n' causes a flush anyway, unless std::ios::sync_with_stdio(false) was executed. In those situations, unnecessary endl only degrades the performance of file output, not standard output.
Je moet dus expliciet uitzetten, anders heb je kans dat de standaard (line-buffering) gebruikt wat betekent dat het voor elke regel een flush uitvoert.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:18:
[...]

De bron geeft aan dat endl equivalent is met \n + flush.. EOL-style wordt gedaan door de stream zelf.
Duurde even voordat ik dit begreep: Maar cout is natuurlijk een stream die in text mode staat en niet in binary mode. Want ik heb dit namelijk fout zien gaan met fstream (welke ook iostreams zijn) :)
Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:18:
[...]
Ik weet niet wat je bedoelt met copy-assign maar volgens mij was dit altijd al zo.
Misschien ben je in de war met member initialisatie in constructors.
Nee, ik weet vrij zeker dat het niet zo is, echter compilers optimaliseren vaak de copy-assign weg als er een constructor is die gebruikt kan worden. Het is naar mijn mening één van de reden dat er move-constructors and move-assign operators zijn geïntroduceerd.

Maar ik kon niet 1-2-3 bronnen vinden die jouw of mijn argument onderstreept. Misschien een andere C++ slimmerik die dit voor ons kan verduidelijken? Ben namelijk benieuwd naar wat het antwoord is en ik heb geen C++ compiler om te kijken wat het antwoord is.

@Olaf van der Spek Darn it, je hebt je antwoord al bijgewerkt. Volgende keer neem ik geen pauze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

OV in Nederland is best wel waardeloos met de OV-chipkaart als je gewent bent om een kaartje te kopen met Trainline, kaartje downloaden, activeren en scannen bij het poortje en klaar. Veel minder werk dan de OV-chipkaart met zijn Saldo opladen, poortje vinden, inscannen en weer uitchecken bij de uitgang. Ik heb zo vaak onderweg naar het treinstation nog een snel een kaartje gekocht voor de Virgin terug naar huis

Het laatste zou waarschijnlijk voornamelijk kopen omdat Schiphol en 's-Hertogenbosch van die open treinstations zijn zonder poortjes om naar de trein te gaan.

Ook was ik gisteren naar het ziekenhuis niet te genoeg saldo en nergens kon je het opladen. Zelfs niet in de bus wel kon je een kaartje kopen |:(

[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 08-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:57:
Ook was ik gisteren naar het ziekenhuis niet te genoeg saldo en nergens kon je het opladen. Zelfs niet in de bus wel kon je een kaartje kopen |:(
Automatisch opladen aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou ja, waarom niet gewoon contactless en digitale kaartjes? Veel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lastiger te scannen / controleren?
Contactloos en digitaal is het eigenlijk al. 'Handmatig' een kaartje moeten kopen is toch juist lastiger dan automatisch via in- en uitchecken?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-06-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou ja, ik vind het makkelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
DevWouter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:16:
[...]
Nee, ik weet vrij zeker dat het niet zo is, echter compilers optimaliseren vaak de copy-assign weg als er een constructor is die gebruikt kan worden. Het is naar mijn mening één van de reden dat er move-constructors and move-assign operators zijn geïntroduceerd.
C++:
1
std::string a1 = "lol";

Gebruikt geen assignment operator.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:46:
[...]

C++:
1
std::string a1 = "lol";

Gebruikt geen assignment operator.
Thanks, ben alleen wel benieuwd welke variant van de constructor er dan gebruikt wordt. Ik vermoed nog steeds dat de compiler het weg optimaliseert vanwege de literal.

Zal anders vanavond een paar uurtjes C++ gaan schrijven en kijken wat er werkelijk gebeurt. Kan ik de rest van de week (lees: weken) weer klagen dat C# geen C++ is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
DevWouter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:57:
[...]
Thanks, ben alleen wel benieuwd welke variant van de constructor er dan gebruikt wordt. Ik vermoed nog steeds dat de compiler het weg optimaliseert vanwege de literal.
De versie die een "const char*" parameter accepteert. Er wordt hier een nieuw object gemaakt dus er komt geen assignment operator aan te pas.

.oisyn gaat straks de passage in de standaard wel even linken waarschijnlijk :P

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
class Int {
public:
    Int(int a) : _a(a) {

}

Int(const Int& a) : _a(a._a) {

}

Int& operator=(int a) {
        _a = a;
        return *this;
    }

private:
    int _a;
};

#include <cassert>
int main(int argc, char *argv[])
{
    Int q( 1 );     // Int(int a)
    Int qq = 2;     // Int(int a)
    Int qqq = q;    // Int( const Int& a )
    q = 1;          // operator=(int a)
}

[ Voor 35% gewijzigd door farlane op 08-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:05:
[...]

De versie die een "const char*" parameter accepteert. Er wordt hier een nieuw object gemaakt dus er komt geen assignment operator aan te pas.
Yup, je/jullie hebt/hebben helemaal gelijk. Ik had die variant van de constructor over het hoofd gezien. Verder dacht ik ook dat je constructors moest markeren als implicit ipv explicit. Geen idee waar ik dat idee vandaan had gehaald.
d:)b

Damn, nu moet ik iets anders bedenken om vanavond te gaan doen... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 18:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:05:
[...]

De versie die een "const char*" parameter accepteert.
Je vergeet er een ;). De copy constructor. Technisch gezien staat er:
C++:
1
std::string a1(std::string("lol"));

Overigens was copy elision al standaard gedrag en tegenwoordig zelfs verplicht als ik me niet vergis. Wel moet de copy ctor nog steeds accessible zijn.
DevWouter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:22:
Verder dacht ik ook dat je constructors moest markeren als implicit ipv explicit. Geen idee waar ik dat idee vandaan had gehaald.
Precies :). Omdat de copy ctor wordt aangeroepen, is de conversie van const char* naar std::string implicit.

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 08-06-2017 16:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
DevWouter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:22:
[...]
Yup, je/jullie hebt/hebben helemaal gelijk. Ik had die variant van de constructor over het hoofd gezien. Verder dacht ik ook dat je constructors moest markeren als implicit ipv explicit. Geen idee waar ik dat idee vandaan had gehaald.
d:)b
Was nog aan het zoeken, maar hier staat een stukje over dit fenomeen. M.n:
The equals sign, =, in copy-initialization of a named variable is not related to the assignment operator. Assignment operator overloads have no effect on copy-initialization.
Damn, nu moet ik iets anders bedenken om vanavond te gaan doen... :/
Nee joh, ga lekker C++'en :)
Wel moet de copy ctor nog steeds accessible zijn.
You sure? Deze compileert nochtans (VC++ 2k15)
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
class string {
public:
    string(const char* str) {}
    string(const string&) = delete;
private:
};

{
    string q("test");
    string qq = "test";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:18:
Lastiger te scannen / controleren?
Contactloos en digitaal is het eigenlijk al. 'Handmatig' een kaartje moeten kopen is toch juist lastiger dan automatisch via in- en uitchecken?
Ligt er denk ik ook aan hoe vaak je met het OV reist over welke periode.

Voor toeristen lijkt mij dit systeem echt niet handig.

In Rome kon ik gewoon kiezen voor de metro bijvoorbeeld hoe lang het kaartje geldig was en zo verschillende tarieven.
In Nederland moet je dan of een kaartje kopen voor 4 euro voor 2x 1 uur te gebruiken of je moet een pasje kopen en die opladen en dan maar schatten hoeveel je in euro's eerst nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Toevallig Tweakers aanwezig op Erlang User Conference in Stockholm? Ik zag een paar Nederlandse namen voorbij komen en een paar speakers spraken Engels met een heel sterk Nederlands accent :P

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
alienfruit schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:57:
OV in Nederland is best wel waardeloos met de OV-chipkaart als je gewent bent om een kaartje te kopen met Trainline, kaartje downloaden, activeren en scannen bij het poortje en klaar. Veel minder werk dan de OV-chipkaart met zijn Saldo opladen, poortje vinden, inscannen en weer uitchecken bij de uitgang. Ik heb zo vaak onderweg naar het treinstation nog een snel een kaartje gekocht voor de Virgin terug naar huis

Het laatste zou waarschijnlijk voornamelijk kopen omdat Schiphol en 's-Hertogenbosch van die open treinstations zijn zonder poortjes om naar de trein te gaan.

Mjah kon laatst ook nog naar het station fietsen om te kijken hoeveel saldo er op dat ding nog zat (ik hoef niet vaak midden in een stad te zijn (noch woon ik er) dus OV is kansloos tov auto + parkeren).
Geklojo en bij de NS is het nog erger wat je er aan saldo en dus voorfinanciering op mag hebben staan om van de kosten van 7.50 voor zo'n ding met een verlooptermijn nog maar te zwijgen.
Maar goed het is een fijne voorfinanciering en daarnaast ook nog leuk dataminen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Je vergeet er een ;). De copy constructor. Technisch gezien staat er:
C++:
1
std::string a1(std::string("lol"));

Overigens was copy elision al standaard gedrag en tegenwoordig zelfs verplicht als ik me niet vergis. Wel moet de copy ctor nog steeds accessible zijn.
Had DevWouter toch gelijk, soort van. Waarom was dat eigenlijk zo gespecificeerd en was het niet gewoon altijd al equivalent aan direct initialization?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:46:

You sure? Deze compileert nochtans (VC++ 2k15)
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
class string {
public:
    string(const char* str) {}
    string(const string&) = delete;
private:
};

{
    string q("test");
    string qq = "test";
}
Ah, de regel is gechanged in C++17
If T is a class type, and the cv-unqualified version of the type of other is not T or derived from T, or if T is non-class type, but the type of other is a class type, user-defined conversion sequences that can convert from the type of other to T (or to a type derived from T if T is a class type and a conversion function is available) are examined and the best one is selected through overload resolution. The result of the conversion, which is a prvalue temporary (until C++17) or prvalue expression (since C++17) if a converting constructor was used, is then used to direct-initialize the object. The last step is usually optimized out and the result of the conversion is constructed directly in the memory allocated for the target object, but the appropriate constructor (move or copy) is required to be accessible even though it's not used. (until C++17)
Maakt ook wel sense. De regel kwam natuurlijk voort uit het feit dat copy elision optioneel was, maar de code moet natuurlijk niet soms wel een error geven en soms niet, al naar gelang wat de compiler besluit te doen. Nu het verplicht is, is de eis dat de copy ctor accessible moet zijn terwijl hij gegarandeerd niet gebruikt wordt een beetje onzinnig.

@Olaf van der Spek Dunno, legacy reasons I guess :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:56:
[...]

Had DevWouter toch gelijk, soort van. Waarom was dat eigenlijk zo gespecificeerd en was het niet gewoon altijd al equivalent aan direct initialization?
* DevWouter geeft Olaf van der Spek wat te drinken en vriendschappelijk schouderklopje

Nah, we waren beide juist, soort van.... :+

Als je rekening moet houden met de verschillende versies van C++, de verschillende compilers (en hun optimalisaties) en dan ook nog eens keer de implementatie van een "standaard" object dan moet je wel verdomd goed zijn wil je foutloos uit dit soort discussies komen.

Zelfs de experts als @farlane en @.oisyn hadden iets wat moeite met deze vraag. Het is omdat we alle samenwerken dat we de waarheid boven water krijgen.

Samenvatting van de tijdslijn:
  1. @DevWouter ziet een optimalisatie probleem in code van een freaking recruiter
  2. @Olaf van der Spek geeft aan dat het geen optimalisatie fout is
  3. @farlane komt met een voorbeeld dat bewijst dat DevWouter inderdaad niet juist zit met zijn stelling over de assign operator
  4. @DevWouter wilt weten welke constructor er dan gebruikt wordt (uiteindelijk had ik iets over het hoofd gezien)
  5. @farlane verduidelijkt welke constructor er gebruikt wordt, samen met een voorbeeld
  6. @.oisyn verduidelijkt dat er in het voorbeeld twee constructors gebruikt wordt dmv copy elision
  7. @farlane trekt dat in twijfel met bewijs
  8. @.oisyn toont aan dat de twijfel van farlane terecht is en dat het in C++17 standaard er inderdaad maar één constructor nodig is
Soms beschouw ik de Coffee Corner als een soort bliksem afleider om je frustratie te uiten, maar deze discussie is toch super verlopen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Even voor de goede orde, de regel dat de copy ctor niet accessible hoeft te zijn geldt pas vanaf C++17, die nog niet officieel gepubliceerd is ;)

@farlane compileer jij met /std:c++latest?

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 09-06-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:09:
Even voor de goede orde, de regel dat de copy ctor niet accessible hoeft te zijn geldt pas vanaf C++17, die nog niet officieel gepubliceerd is ;)

@farlane compileer jij met /std::c++latest?
Was niet op de hoogte van het feit dat VS inmiddels een /std had eigenlijk :o (sinds U3 als ik het goed begrijp) dus ik heb neem ik aan het default gedrag van de VS2015 compiler, whatever that is.

[edit]
Ook met /std:c++14 compileert het.

[ Voor 4% gewijzigd door farlane op 09-06-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@farlane Met VC++ 2012 compileert het ook (als je de copy ctor als private declareert dan, want hij ondersteunt geen deleted methods). MS enforceert de regel dus sowieso niet }:|. Wel apart, ik zou zweren dat ze dit gewoon goed deden.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 09-06-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Zo doods hier... Iedereen zo'n druk weekend gehad? :p
* ElkeBxl zet koffie voor iedereen

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
ElkeBxl schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:59:
Nee niet druk opzich, maar lekker geklust; geen tijd gehad om te programmeren.

Dank je voor de koffie! Wel heel erg nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik dacht dit weekend even snel een potje Civ5 te spelen. Zodoende was mijn weekend gevuld :P

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 13:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Oeh.. koffie..... *wrijft slaap uit ogen*

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:57
Neko Koneko schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:31:
Ik dacht dit weekend even snel een potje Civ5 te spelen. Zodoende was mijn weekend gevuld :P
Ik dacht dit weekend even snel een potje
Hmmhmm, weekend is voor "even snel een potje gamen" inderdaad
Civ5
Oh god... Ja dan is je weekend snel voorbij ja :+

[ Voor 3% gewijzigd door Merethil op 12-06-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb een keer gehad dat ik Civ5 aan het spelen was met een maatje en dat ik er toen achter kwam dat het 5am was omdat het opeens licht werd

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:54

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow kijkt naar nieuws: Bitcoinwaarde blijft stijgen en komt voor het eerst boven 3000 dollar ...

De laatste keer dat ik bitcoins nodig had, had ik ongeveer $10 over... da's nu $40 geworden. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Rutix schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:02:
Ik heb een keer gehad dat ik Civ5 aan het spelen was met een maatje en dat ik er toen achter kwam dat het 5am was omdat het opeens licht werd
Age of Wonders wel eens geprobeerd? Heb AoW III gespeeld met m'n broer en een vriend van hem, elke ronde duurde gemiddeld een half uur. Leuk joh, 8 rondes in 4 uur tijd doen en dan door je dag heen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Merethil schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:32:
[...]
Age of Wonders wel eens geprobeerd? Heb AoW III gespeeld met m'n broer en een vriend van hem, elke ronde duurde gemiddeld een half uur. Leuk joh, 8 rondes in 4 uur tijd doen en dan door je dag heen zijn :+
_/-\o_ Maar speel eigenlijk geen multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
farlane schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:44:
[...]

_/-\o_ Maar speel eigenlijk geen multiplayer.
Lekker zo houden; het is een geweldig spel maar de tijd die elke ronde kost (inclusief computers die moeten nadenken...) is echt belachelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
RayNbow schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:27:
* RayNbow kijkt naar nieuws: Bitcoinwaarde blijft stijgen en komt voor het eerst boven 3000 dollar ...

De laatste keer dat ik bitcoins nodig had, had ik ongeveer $10 over... da's nu $40 geworden. :+
Ik heb in de tijd toen bitcoins echt goedkoop waren (dus onder 100) al mijn bitcoins verkocht :'(
Merethil schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Jaaaaaa <3 Age of Wonders

[ Voor 24% gewijzigd door Rutix op 12-06-2017 12:53 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02
Sowieso vraag ik me af wat bitcoins op de lange termijn gaan doen. Vooralsnog wordt er veel in gehandeld, want stijgende waarde, want veel handel, want.... etc.
Goed voor het witwassen en speculanten, dat wel. :P

Maar gewoon een brood, kratje bier, tank benzine of huis kopen kan nog steeds niet. Het blijft een beetje in de schaduw spelen en kan nmm nooit gemeengoed worden omdat het anoniem is. Het hele belastingsysteem zou instorten als iedereen op de Bitcoin zou overstappen en dan is het dus gauw over met de pret want alle moderne economieën kunnen niet zonder belastingsysteem.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Holy crap .. mono 4.6.2 (debian testing nota bene) lijkt geen SNI te ondersteunen, argh. Is kijken of het ding wel de rest van een beetje upgespicede TLS wil eten.

Juistem .. TLSv1.0 max .. jolly .. en een beetje leuke ciphers is ook een indrukwekkende stacktrace zonder enige werkelijk nuttig info aan waarom de authentication dan we decryption faalt.

[ Voor 37% gewijzigd door gekkie op 12-06-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:17:
Sowieso vraag ik me af wat bitcoins op de lange termijn gaan doen. Vooralsnog wordt er veel in gehandeld, want stijgende waarde, want veel handel, want.... etc.
Goed voor het witwassen en speculanten, dat wel. :P

Maar gewoon een brood, kratje bier, tank benzine of huis kopen kan nog steeds niet. Het blijft een beetje in de schaduw spelen en kan nmm nooit gemeengoed worden omdat het anoniem is. Het hele belastingsysteem zou instorten als iedereen op de Bitcoin zou overstappen en dan is het dus gauw over met de pret want alle moderne economieën kunnen niet zonder belastingsysteem.
Je kunt gewoon bij thuisbezorgd je eten bestellen. En er zijn ook al bedrijven die bitcoin credit/debit cards uitgeven waarmee je hem gebruikt als credit card, maar dat het van een bitcoin rekening af word gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Goedemorgen deze morgen, heeft iemand een hamer? Er moeten bugs geplet worden.

Ik denk dat ik ook eindelijk snap waarom ze bugs heten: zodra je denkt dat je ze allemaal te pakken hebt verschijnt er weer een nieuwe, als beestjes die onder het fornuis* vandaan blijven komen.

* Onder mijn fornuis zitten gelukkig geen beestjes :P In mijn code straks (hopelijk) ook niet meer.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Neko Koneko schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:26:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1b/25/f8/1b25f891994debba87a2cc6c501b759c.jpg

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:46
Neko Koneko schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:26:

Ik denk dat ik ook eindelijk snap waarom ze bugs heten: zodra je denkt dat je ze allemaal te pakken hebt verschijnt er weer een nieuwe, als beestjes die onder het fornuis* vandaan blijven komen.

* Onder mijn fornuis zitten gelukkig geen beestjes :P In mijn code straks (hopelijk) ook niet meer.
Gewoon een goede exterminator zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
een hamer.... wat ouderwets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Afbeeldingslocatie: https://pics.onsizzle.com/99-little-bugs-in-the-code-99-little-bugs-in-13995694.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:54

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow is benieuwd hoe lang 't duurt om Qt te compileren op een Surface Pro 4... :X
(fan maakt overuren)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Typisch geval van signed TINYINT.
SQL:
1
2
ALTER TABLE `bugs` 
CHANGE COLUMN `bug_id` `bug_id` TINYINT(4) UNSIGNED NOT NULL ;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55

orf

Een PHP hamer dan?

Afbeeldingslocatie: https://getflywheel.com/wp-content/uploads/2014/11/7095238893_ce879b3779_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:38
Neko Koneko schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:31:
Probeer eens vloten met Eve online O-) O-)
niveau van : Oeps nu al avond?

Sigh grote test-batches om te controleren of de nieuwe code netjes backwards compatible is met de oude troep die het vervangt.
Downside : de tests duren een uur. :O zzzzzzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
hackerhater schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:59:
[...]

Probeer eens vloten met Eve online O-) O-)
niveau van : Oeps nu al avond?
Als je een nieuwe stad maakt in Cities Skylines (+mods) kan het ook ineens ochtend zijn voor je er erg in hebt. Wat kan dat spel verslavend zijn :o

Al ben ik dan vooral bezig met het optimaliseren van m'n spoornetwerk... Doorstroomstation Utrecht ligt inmiddels ook in mijn stad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Alex) schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:08:
[...]

Als je een nieuwe stad maakt in Cities Skylines (+mods) kan het ook ineens ochtend zijn voor je er erg in hebt. Wat kan dat spel verslavend zijn :o

Al ben ik dan vooral bezig met het optimaliseren van m'n spoornetwerk... Doorstroomstation Utrecht ligt inmiddels ook in mijn stad O-)
Ik overweeg om daar eens een paar expansions voor te halen. Wat zijn eigenlijk goede mods voor Cities: Skylines? De Steam Workshop is zo onoverzichtelijk, daar kan je geen fatsoenlijke informatie uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ElkeBxl schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:59:
Jij bent de laatste tijd anders ook heel erg stil hoor :p

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Neko Koneko schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Ik overweeg om daar eens een paar expansions voor te halen. Wat zijn eigenlijk goede mods voor Cities: Skylines? De Steam Workshop is zo onoverzichtelijk, daar kan je geen fatsoenlijke informatie uit halen.
After Dark en Snowfall kan ik je zeker aanraden (want trams). Natural Disasters heb ik niet gekocht, Mass Transit is geinig maar niet essentieel.

Qua mods... tsja. Kijk op Reddit, daar stikt het van de draadjes met "probeer deze mods!".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:02:
[...]

Jij bent de laatste tijd anders ook heel erg stil hoor :p
Ik dacht dat mannen het juist graag hadden als vrouwen eens hun klep hielden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 27-09 22:01
ElkeBxl schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:49:
[...]

Ik dacht dat mannen het juist graag hadden als vrouwen eens hun klep hielden O-)
En daar ging de koffie over mijn toetsenbord! _/-\o_

maar je hebt gelijk, soms is het wel prettig O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:02:
[...]

En daar ging de koffie over mijn toetsenbord! _/-\o_

maar je hebt gelijk, soms is het wel prettig O-)
* ElkeBxl deelt een nieuw rondje koffie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Lekker, Elke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heb je ook thee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:46
Alex) schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:36:
[...]

After Dark en Snowfall kan ik je zeker aanraden (want trams). Natural Disasters heb ik niet gekocht, Mass Transit is geinig maar niet essentieel.

Qua mods... tsja. Kijk op Reddit, daar stikt het van de draadjes met "probeer deze mods!".
Ik speel 't vanilla, met After Dark, Snowfall en Natural Disasters. Ook Mass Transit is aardig, maar uiteindelijk blijft de gameplay hetzelfde. Ik vind Snowfall persoonlijk wel de beste uitbreiding, geeft een mooie nieuwe dimensie aan 't spel.

Ontopic: Cherry picking omdat de changes in een oudere versie zaten en dan uiteraard tegen de nodige merge conflicts aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mercatres schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:17:
[...]

Ik speel 't vanilla, met After Dark, Snowfall en Natural Disasters. Ook Mass Transit is aardig, maar uiteindelijk blijft de gameplay hetzelfde. Ik vind Snowfall persoonlijk wel de beste uitbreiding, geeft een mooie nieuwe dimensie aan 't spel.
Ik kan je zeker wat traffic-mods aanraden, die zorgen voor een veel betere werking van het verkeer in het spel. Daarnaast zijn tools zoals Improved Public Transport imo ook onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Wanneer je denkt een backlog item af hebt en dan blijkt dat iemand stiekem dat item heeft aangepast en er dingen aan heeft toegevoegd zonder het even te melden
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-0H908aGikk8/UT3_UVwfkjI/AAAAAAAAA34/bzsWDVb4em8/s1600/arrrggg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
@Neko Koneko
Ritueel verbranden die personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55

orf

Neko Koneko schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:53:
Wanneer je denkt een backlog item af hebt en dan blijkt dat iemand stiekem dat item heeft aangepast en er dingen aan heeft toegevoegd zonder het even te melden
[afbeelding]
Dat moet toch ook niet kunnen? Scope van de sprint verandert en het aantal storypoints. Dan kun je je niet aan je sprintgoal houden, of je moet meer uren gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
orf schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:27:
[...]

Dat moet toch ook niet kunnen? Scope van de sprint verandert en het aantal storypoints. Dan kun je je niet aan je sprintgoal houden, of je moet meer uren gaan maken.
Klopt, daarom vind ik het ook heel erg irritant dat het gebeurt is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Dat moment dat je voor de zoveelste keer word gebeld door "Microsoft technical support" en dat ze om toegang tot je pc vragen :(

Ik zou willen dat er een bel-me-niet register zou zijn waarin staat: "I weet wie je bent, ik weet wat je probeert te doen, don't even try... you suck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:12
Laurens-R schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:11:
Dat moment dat je voor de zoveelste keer word gebeld door "Microsoft technical support" en dat ze om toegang tot je pc vragen :(

Ik zou willen dat er een bel-me-niet register zou zijn waarin staat: "I weet wie je bent, ik weet wat je probeert te doen, don't even try... you suck"
Heel toevallig spreken ze ook allemaal Engels met een Indisch accent :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Het is vooral grappig als ze naar mij bellen.
Welke Windows pc's? wij hebben alleen Linux machines en Macs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het is grappig totdat ze een nitwit bellen. Vorige week werd mijn moeder ook gebeld door de Windows company uit India. Gelukkig zit het er bij haar goed genoeg in dat als zij ook maar 1 twijfel heeft, ik het maar moet doen. De telefoon lag er dus 5 seconden later (gelukkig) weer op.

Maar gezien de hoeveelheid belpogingen lijkt deze scam toch best succesvol, anders waren ze er al lang mee gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 13:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ze belden mijn vriendin laatste 4 keer op 1 dag.. De 4de keer had blijkbaar de persoon aan de andere kant door dat ze weer met m'n vriendin aan de lijn hing, en hing dus ook gelijk maar weer op. De 3 keer daarvoor bleven ze redelijk pushen dat ze toch echt moesten helpen om Windows te updaten ...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Laatste keer dat ik er weer een aan de lijn heb gehad heb ik haar onvriendelijk gevraagd om enkele nare ziektes te krijgen, zichzelf te verdrinken en zichzelf de keel door te snijden. Ze hoeft maar 1 van mijn verzoeken op te volgen en dan heb ik de wereld toch weer iets beter gemaakt. En zo niet, het lucht wel een beetje op.

Lager dan mensen dit volk.

[ Voor 6% gewijzigd door Neko Koneko op 15-06-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Leuk dat Windows 2016, die gebruikt dus ook die "Active hours" rotzooi van Windows updates. Mooi een productie server die uit zichzelf reboot om 17:30.

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 15-06-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Skyaero schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:30:
Maar gezien de hoeveelheid belpogingen lijkt deze scam toch best succesvol, anders waren ze er al lang mee gestopt.
Dit dus. Gewoon marktwerking: zolang er voldoende mensen zijn die erin trappen, blijft het bestaan. Zodra het meer kost dan het oplevert stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Megamind schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:13:
Leuk dat Windows 2016, die gebruikt dus ook die "Active hours" rotzooi van Windows updates. Mooi een productie server die uit zichzelf reboot om 17:30.
https://social.technet.mi...16?forum=WinServerPreview en een WSUS-server? Lijkt me toch dat dit vrij normaal is voor productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Merethil schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:24:
[...]

https://social.technet.mi...16?forum=WinServerPreview en een WSUS-server? Lijkt me toch dat dit vrij normaal is voor productie?
Dat had ik ingesteld, maar ik doe normaal Windows updates met het handje en dan een reboot schedulen voor 3 uur 's nachts, maar het lijkt erop dat dit niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Megamind schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:36:
[...]

Dat had ik ingesteld, maar ik doe normaal Windows updates met het handje en dan een reboot schedulen voor 3 uur 's nachts, maar het lijkt erop dat dit niet meer kan.
Ah. Updates met het handje is ook wel enigszins omslachtig imo, maar ieder z'n ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Merethil schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:24:
[...]

Het is toch achterlijk dat dit soort automatische reboots op een server-editie standaard aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Het is toch achterlijk dat dit soort automatische reboots op een server-editie standaard aan staan?
Oh dat zeg ik ook niet, 't is alleen wel gewoon mogelijk om uit te zetten. Ben zelf meer van de *NIX-servers, alleen op 't werk draaien we Server 2012 en 2008R2. Wist niet eens dat 't standaard aan zou staan, 't is dus iets wat je op je lijstje van installatie-stappen moet zetten blijkbaar.

Normaalgesproken moet je dat echter éénmaal instellen in je image en daarna rol je die toch gewoon naar alles uit? Is het éénmaal irritant en daarna is 't gewoon klaar; kan je WSUS-server (of soortgelijk) het verder afhandelen.
Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.