Ik moest even slikken bij deze vreemde eend in de bijt
Laat het een al dan niet heuglijke boodschap zijn, maar in België heeft zo'n beetje élke kleine of grote supermarkt een aanbod van* ... (bij de grotere staan makkelijk enkele honderden blikjes) binnen een keur van merken (zeg maar Panzani in al z'n varianten en pakweg Zapetti) over
huismerken tot witte producten.
*dat je omzeggens niet zou weten welk blik eerst te grijpen
Geloof me, dit is zéér zeker weten geen uitgestorven ras binnen de je nostalgische geneugten, maar (althans hier), nog stééds -als het ware per pallet verkrijgbaar- springlevend! Gustoso**!
** Des goûts et des couleurs, on ne discute pas
Edit: (naredige epiloog) Tja Amazon ... (hun productfoto is vlotjes toegegeven up-to-date; echter het betreft hier concreet eenzelfde product - weliswaar van één van de duurste blikravioli):
Amazon <--- voor een blikje van 400 gram €8,73 (eum...

) en dan nog in een hum... 'voordeel' 4-pack...
Da's een prijs die zelfs deze van expatsshops komt te overstijgen (voor wat an sich nu ook niet bepaald als haute cuisine zou omschreven kunnen worden van fabrikaat tot -zonder enige pret te willen drukken (!)

- culinaire smaakbeleving)
Carrefour (België) - €4,27 per zelfde productblikje
Disclaimer: prijzen op het moment van publiceren hier ...
Overigens ... ze hebben het niet in hun aanbod, noch in NL, noch in BE ...maar dit zelfde blikje is iets wat een AH best zou durven promoten binnen een stuntweekaanbieding als zeg maar €2,99 ... 1 kopen + 2 gratis!
Verder wens ik nog toe te voegen dat, wanneer in Nederland ik nu niet meteen let op de aanwezigheid van blikken ravioli

, maar het zou me vreemd lijken indien NL deze in de ban gedaan zou hebben
Sterker, ik bedenk me net dat in België deze ingeblikte (wanna-be) pasta eigenlijk zowaar vast deel uitmaakt van het aanbod der nachtwinkels ... dus hou de moed er vooral in. To keep high spirits: déze is zeker niet van het toneel verdwenen in een duister gat der analen
Komen we aan het einde toch alsnog terug uit bij het zuivere begin: dat ik eventjes diende te slikken
[
Voor 51% gewijzigd door
1DMKIIN op 27-10-2023 04:20
]