Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:36

PinusRigida

I put the p in pool.

...ik blijf het niet snappen, die liefde-verhouding met anijs van Nederlanders. :D

Telkens ik bij jullie verblijf zijn er ook tal van anijs-smakende toevoegsels bij het ontbijt, van hagelslag tot pasta's...

Neem het niet verkeerd op en ik weet natuurlijk dat smaken en kleuren zich niet laten bediscussiëren maar voor mij lijkt het alsof ik in een WC-blokje bijt als ik een boterham met anijspasta eet 's ochtends. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:36

PinusRigida

I put the p in pool.

Deathchant schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:54:
Kent iemand deze shit nog:
[Afbeelding]

Elke keer als ik deze op een kinderfeestje kreeg, of als een klasgenootje deze uitdeelden vroeger in groep 5, dan had ik altijd een lang gezicht, want ik vond deze niet te vreten :N
Die vind je nog supervlot in België, nagenoeg in elke supermarkt kan je ze vinden, vaak gewoon in blokken zoals op je foto, maar vaak ook in vormpjes... eigenlijk zijn het gekleurde marshmallows... tenzij je het over de hardere variant hebt, die bestaan hier i.i.g. ook, uiterlijk hetzelfde maar harder 'schuim' en minder "marshmallow-achtig"...

"koud" vind ik die zachte variant ook niet lekker, maar geroosterd op een stokje boven m'n vuurschaal op terras: zalig... bijna zo lekker als de gewone witte marshmallows.

grappig weetje: in één van de vele dialecten van België, het Aalsters (waar ik opgegroeid ben) noemen ze dit "ouwmetjesvliejs" ik doe een poging om te vertalen "ouwe oma's vlees" :D :D

ik vermoed dat dat woord afkomstig is van het feit dat het iets was dat "vroeger" kinderen vaak kregen wanneer ze bij hun oma en opa op visite waren, het is idd. een heel oud snoepje, ik word er volgende maand 41 en ik kan me dit snoepje herinneren uit mijn allerjongste kinderjaren.

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 26-10-2023 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
PinusRigida schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

...ik blijf het niet snappen, die liefde-verhouding met anijs van Nederlanders. :D

Telkens ik bij jullie verblijf zijn er ook tal van anijs-smakende toevoegsels bij het ontbijt, van hagelslag tot pasta's...

Neem het niet verkeerd op en ik weet natuurlijk dat smaken en kleuren zich niet laten bediscussiëren maar voor mij lijkt het alsof ik in een WC-blokje bijt als ik een boterham met anijspasta eet 's ochtends. :D
Genoeg Nederlanders die het ook niet snappen hoor. :+ Ik vind anijs niet te vreten, behalve beschuit met muisjes. Als je mij als kind anijsmelk gaf spuugde ik het zo weer uit. Bah!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Squawk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]

Stroopsoldaatjes. Ik heb ze al tientallen jaren niet meer gegeten, maar kan me nog wel herinneren dat ik ze op de basisschool erg lekker vond. :)
Stroopsoldaatjes zijn nog steeds altijd te koop, old shool classic snoepje wat gelukkig niet verdwenen is.
Vroeger bij de tuinen wat bijna bij elk groot winkelcentrum te vinden was.

Tegenwoordig is de tuinen nu holland en barrett.
https://www.hollandandbar...stroopsoldaatjes-60015896

Zelf maken uiterst makkelijk ook.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
PatRamon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Stroopsoldaatjes zijn nog steeds altijd te koop, old shool classic snoepje wat gelukkig niet verdwenen is.
Vroeger bij de tuinen wat bijna bij elk groot winkelcentrum te vinden was.

Tegenwoordig is de tuinen nu holland en barrett.
https://www.hollandandbar...stroopsoldaatjes-60015896

Zelf maken uiterst makkelijk ook.
Mijn vrouw gaat af en toe naar Holland & Barrett. Ik zal haar meteen vragen om een zakje mee te nemen. Bedankt voor de tip! (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Vroeger (Rond 2000) had je Verkade Dots Sesam.

Heerlijke snack
Dacht ovengebakken dat ze waren.
Ineens verdwenen + ze waren altijd op in de supermarkten, waardoor er vroeger bij de groothandel gewoon bulk verpakkingen werden gekocht bij ons.

Helaas maar 1 kleine foto te vinden nog van het internet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5z9AvcWIN4kaZdx8f1UXwpxKKhY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jl9c87QFPDkv8lZc1aPA19QG.webp?f=user_large

*AH Trio zoutjes sesam- & maanzaad..... Tipt er helaas niet aan het unieke snackje van vroeger.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:22
PatRamon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:59:
Vroeger (Rond 2000) had je Verkade Dots Sesam.

Heerlijke snack
Dacht ovengebakken dat ze waren.
Ineens verdwenen + ze waren altijd op in de supermarkten, waardoor er vroeger bij de groothandel gewoon bulk verpakkingen werden gekocht bij ons.

Helaas maar 1 kleine foto te vinden nog van het internet.
[Afbeelding]

*AH Trio zoutjes sesam- & maanzaad..... Tipt er helaas niet aan het unieke snackje van vroeger.
wellicht even een tripje naar het zuiden maken...
deze zouden mogelijk vergelijkbaar zijn....

https://www.intermarche.c...ame-&-pavot/3250391840724

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Squawk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]

Stroopsoldaatjes. Ik heb ze al tientallen jaren niet meer gegeten, maar kan me nog wel herinneren dat ik ze op de basisschool erg lekker vond. :)
de lidl heeft regelmatig een week "oud hollands snoep" in de schappen liggen. Daar zitten dan ook stroopsoldaatjes bij..
Daarnaast ook: kersenstaafjes, kaneelstaafjes, boterwafels, toverballen, kaneelkussentjes, haverstro, etc ...

uit een oude folder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZacFQ1NRzA_rlpH_4ArrD5EO8M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qM00e1rMnp3NFdyuuQC82QSM.png?f=fotoalbum_medium

Alternatief: Dit soort winkeltjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8fHcBsJWqpIZg-dEWhpvAUyUSI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/6Ovjic1jAWMJGVGPqPrqR6sN.png?f=fotoalbum_medium
(eigen foto afgelopen vakantie op Schiermonnikoog.. ik krijg meteen weer trek ;-) )

[ Voor 17% gewijzigd door breew op 26-10-2023 11:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:42
Deze komt regelmatig voorbij, EN TERECHT! :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:20
Ook iets waar ik afglopen vakantie achter kwam in Duitsland...

Waar ik vroeger (eind '80) dacht dat Specie een verzonnen naam was van vrienden voor het mengen van cola met fanta kwam ik er nu dus achter dat Paulaner Spezi gewoon bestaat (is gewoon hetzelfde maar dan kant en klaar in een flesje)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• breew
BlueSS50 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:54:

Waar ik vroeger (eind '80) dacht dat Specie een verzonnen naam was van vrienden voor het mengen van cola met fanta kwam ik er nu dus achter dat Paulaner Spezi gewoon bestaat (is gewoon hetzelfde maar dan kant en klaar in een flesje)
Zoals de grote filosoof T. Maassen al zei:
"Wat was er vroeger fijner dan na het warme eten een pak chocoladevla en een pak vanillevla en dat samen in een bakje te gieten. En wat gebeurt er? Komen ze met dubbelvla! Dat wil ik godverdomme zelf doen! Er komen steeds meer producten, maar wat levert dat nou op? Word je daar gelukkiger van?
Er is nog nooit zoveel speelgoed geweest en tegelijkertijd hebben kinderen zich nog nooit zo verveeld. Uitvindingen zijn niks anders dan betere middelen naar een minder doel."

[ Voor 10% gewijzigd door breew op 26-10-2023 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter

Cola + Sinaas mengen kennen ze in Duitsland (en nu ook al bij sommige Lidls hier) als Schwip schwap.
Maar idd, dat wil je gewoon fokking zelf doen, net als met die chocolade- en vanillevla. Bij de chocola&vanille pudding geldt absoluut "that's not how you eat it". Dat je de 2 zelf bij elkaar doet en dan alsnog besluit om te mengen moet onze keuze zijn. Als non-confirmist weiger ik die choco-vanillepudding te kopen :D
Patriot schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Ja, DIE! Dat is dus echt een onmogelijkheid om te vinden op één of andere manier.

EDIT: Te vinden als in op internet te vinden :+
Mijn zusje en ik vonden die nooit lekker, maar mijn moeder kocht ze altijd vanwege de Chester Flippo's ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2023 14:19 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:21
WhatsappHack schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:37:
[...]

Haha, dat had ik pas met de HEMA Rookworst. Vroeger best weleens gegeten en super lekker. Dus ik dacht nu 10 jaar later ofzo: goh, ik probeer er weer eens eentje. Gatverdamme... Niet te vreten, wat een bocht.
Weet je zeker dat je niet per ongeluk de magere of de vegan variant hebt gepakt? Hier thuis is HEMA rookworst nog steeds de go-to bij stamppotten. Heerlijk.

Wat ik jammer vind is dat de Iglo mini pizza's niet meer bestaan. Die zijn vervangen door die van Dr. Oetker, maar die zijn niet hetzelfde. De oude Iglo variant had een hobbelige onderkant en zaten met 4 in de verpakking. Daar heb ik er tussen mijn 18e en 25e een hoop van weggewerkt. Was voor mij het ideale katervoedsel als ik naar een feest was geweest. Dan kon ik ze gedurende de dag opeten tijdens het uitbrakken. _/-\o_

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
Malfunctions schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:32:
[...]
Wat ik jammer vind is dat de Iglo mini pizza's niet meer bestaan. Die zijn vervangen door die van Dr. Oetker, maar die zijn niet hetzelfde. De oude Iglo variant had een hobbelige onderkant en zaten met 4 in de verpakking.
pizza crossa, met die bodem ies extra krokanteh!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TItF-uhtjTA05ZmR0v4bgbJ2EM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uGdQ5kgQMSXofldfjZ1kBUqk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:37:
[...]

Haha, dat had ik pas met de HEMA Rookworst. Vroeger best weleens gegeten en super lekker. Dus ik dacht nu 10 jaar later ofzo: goh, ik probeer er weer eens eentje. Gatverdamme... Niet te vreten, wat een bocht.
Ik kan nog steeds nauwelijks een HEMA voorbij lopen zonder een warme halve worst te halen. Het water loopt me al in de mond bij het typen van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 22:10

Coca cola noemt hun variant Mezzo Mix, al zo lang verkrijgbaar als ik me kan herinneren. (Dus in ieder geval sinds eind jaren '80.)

Kennelijk was Spezi een merk dat door Riegele bedacht was en gebruikt werd door meerdere bierbrouwerijen om limonade onder te verkopen. Volgens deze Wikipedia bestaat het Paulaner product al sinds 1974 (En Mezzo mix sinds 1973).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bullebas schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:19:

Ravioli in blik. Nergens meer te krijgen.
Ik moest even slikken bij deze vreemde eend in de bijt ;)

Laat het een al dan niet heuglijke boodschap zijn, maar in België heeft zo'n beetje élke kleine of grote supermarkt een aanbod van* ... (bij de grotere staan makkelijk enkele honderden blikjes) binnen een keur van merken (zeg maar Panzani in al z'n varianten en pakweg Zapetti) over huismerken tot witte producten.

*dat je omzeggens niet zou weten welk blik eerst te grijpen

Geloof me, dit is zéér zeker weten geen uitgestorven ras binnen de je nostalgische geneugten, maar (althans hier), nog stééds -als het ware per pallet verkrijgbaar- springlevend! Gustoso**! :P

** Des goûts et des couleurs, on ne discute pas ;)

Edit: (naredige epiloog) Tja Amazon ... (hun productfoto is vlotjes toegegeven up-to-date; echter het betreft hier concreet eenzelfde product - weliswaar van één van de duurste blikravioli):

Amazon <--- voor een blikje van 400 gram €8,73 (eum... 8)7 ) en dan nog in een hum... 'voordeel' 4-pack...
Da's een prijs die zelfs deze van expatsshops komt te overstijgen (voor wat an sich nu ook niet bepaald als haute cuisine zou omschreven kunnen worden van fabrikaat tot -zonder enige pret te willen drukken (!) :) - culinaire smaakbeleving)

Carrefour (België) - €4,27 per zelfde productblikje

Disclaimer: prijzen op het moment van publiceren hier ...

Overigens ... ze hebben het niet in hun aanbod, noch in NL, noch in BE ...maar dit zelfde blikje is iets wat een AH best zou durven promoten binnen een stuntweekaanbieding als zeg maar €2,99 ... 1 kopen + 2 gratis!

Verder wens ik nog toe te voegen dat, wanneer in Nederland ik nu niet meteen let op de aanwezigheid van blikken ravioli :') , maar het zou me vreemd lijken indien NL deze in de ban gedaan zou hebben :*)

Sterker, ik bedenk me net dat in België deze ingeblikte (wanna-be) pasta eigenlijk zowaar vast deel uitmaakt van het aanbod der nachtwinkels ... dus hou de moed er vooral in. To keep high spirits: déze is zeker niet van het toneel verdwenen in een duister gat der analen :)

Komen we aan het einde toch alsnog terug uit bij het zuivere begin: dat ik eventjes diende te slikken >:)

[ Voor 51% gewijzigd door 1DMKIIN op 27-10-2023 04:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:50
Hmm, de AH verkoopt bijna alleen maar ravioli in versvak in een plastic bak, zonder vette saus. Maar tuurlijk is er ook nog ravioli in blik, van Grand Italia, bij de Jumbo. Lekker makkelijk voor op de camping. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 27-10-2023 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 06:11
Ik werk in een woonvorm voor verstandelijk gehandicapten en regelmatig maak ik in het weekend ouderwetse kost, zoals poffert (Gronings) met krentjebrij (watergruwel, maar dan zelf gemaakt) en/of custardpudding.
Als wij vroeger ziek waren kregen we beschuitpap beschuit, overgoten met warme melk en een beetje suiker. Geef ik de cliënten ook wel eens, vooral de oudere cliënten vinden het heerlijk.
Op zondag kregen we vaak dikke rijst met bruine suiker, kaneel en gesmolten boter jammie. Ga ik binnenkort een keer maken van paprijst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 20:49
whoami schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:13:
[...]

Bedoel je Yes! ?
[Afbeelding]
Al herinner ik me daar geen alcohol-smaak in , maar ik vond dat wel super lekker :P
Was van het weekend in Duitsland shoppen. En kijk eens wat ik tegenkwam :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-ZMlrZSZhtqc2US0Hv4nA6w_Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUke4BDz5MsUeZp6JbSzxJig.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:20
Hilliebillie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:16:
Ik werk in een woonvorm voor verstandelijk gehandicapten en regelmatig maak ik in het weekend ouderwetse kost, zoals poffert (Gronings) met krentjebrij (watergruwel, maar dan zelf gemaakt) en/of custardpudding.
Als wij vroeger ziek waren kregen we beschuitpap beschuit, overgoten met warme melk en een beetje suiker. Geef ik de cliënten ook wel eens, vooral de oudere cliënten vinden het heerlijk.
Op zondag kregen we vaak dikke rijst met bruine suiker, kaneel en gesmolten boter jammie. Ga ik binnenkort een keer maken van paprijst.
Ik eet geregeld nog poffert en dikke rijst :). De poffert bak ik zelf in de oven, al is het met het oude recept gekookt in een poffertpan met spek er omheen.

Boekweitgrutten is ook erg lekker met stroop. Dit verdwijnt ook langzamerhand uit de winkel..

Afbeeldingslocatie: https://www.koopmans.com/_default_upload_bucket/3748/image-thumb__3748__featured-item-block/km-boekweit-grutten@2x.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Acid Vendetta schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:42:
[...]

Ik eet geregeld nog poffert en dikke rijst :). De poffert bak ik zelf in de oven, al is het met het oude recept gekookt in een poffertpan met spek er omheen.

Boekweitgrutten is ook erg lekker met stroop. Dit verdwijnt ook langzamerhand uit de winkel..

[Afbeelding]
denk dat dat soort graanproducten tot in de eeuwigheid bij reformzaken (odin/ekoplaza...) te koop zal blijven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

[Afbeelding]
Mijn vader kwam uit groningen. Dus er moest regelmatig boekweitgrutten en krentjebrij gegeten worden. Twee dingen die hier in Limburg heel lastig te vinden zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.plus.nl/INTERSHOP/static/WFS/PLUS-Site/-/PLUS/nl_NL/product/L/396022.png

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 10-11-2023 10:00 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 06:11
[...]

[Afbeelding]
Mijn zus is dol op boekweitgrutten, maar ik vind niet te haggelen brrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-03 03:19

dvr

-tom-562 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:12:
Vroeger had mijn (wijlen) oma vaak kaaskoekjes/kaasbiscuits. Ze waren rond, glad van structuur en veel gaatjes er in. Ze zagen in een blauwe (plastic) wikkel.
Ik herinner me ze ook nog, volgens mij was het een onbekend B-merk en de kaasbiscuitjes waren nogal dun. Maar het zouden ook deze iets dikkere van Parein geweest kunnen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSrMneh0lEx3vzZ00cbk68wXCJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aSjtTPK3B9AjBNeciGMZ2zSK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:59:
[...]

Mijn vader kwam uit groningen. Dus er moest regelmatig boekweitgrutten en krentjebrij gegeten worden. Twee dingen die hier in Limburg heel lastig te vinden zijn.
[Afbeelding]
Limburg heeft geen AH? :+ https://www.ah.nl/product...65603/bessola-krentjebrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:42

Frituurman

Mjam!

Lejavh schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:00:
Iemand nog bekend met Caramac. In Nederland niet meer te krijgen, maar volgens mij in het buitenland wel. Erg lekker!! Smaakte jaren terug overigens nog lekkerder.

[Afbeelding]
Caramac is nog gewoon te koop. Je vindt 't vaak bij de kassa, tankstations, etc. Online slechter leverbaar, of voor een veel te hoge prijs.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Frituurman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:28:
[...]

Caramac is nog gewoon te koop. Je vindt 't vaak bij de kassa, tankstations, etc. Online slechter leverbaar, of voor een veel te hoge prijs.
https://www.amazon.de/dp/B005EUYTX0

doos caramac (36) voor €32 (incl verzenden)

[ Voor 5% gewijzigd door breew op 14-11-2023 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

dehardstyler schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Ik gebruik hier Kaba voor wat je in Duitsland kan halen:

[Afbeelding]

Helaas lijkt dit gewoon niet meer te bestaan in Nederland. Ik weet dat Nesquick ook een aardbeien variant heeft, maar ze lijken in Nederland alleen de chocolade variant te verkopen. :/
De enige manier om aan Nesquick te komen is via expat shops, bijvoorbeeld deze: https://www.antilliaanse-...wder-drink-mix-228gr.html
Ik heb hier altijd de banaansmaak van :P, waarom, omdat dit het dichtste bij Binggrae banana nilk komt qua smaak

In korea elke bij ontbijt :9

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:41
Cheetos Frites !

Niemand begrijpt waarom deze uit de handel zijn gehaald. Het was namelijk jarenlang de best verkochte chips van Nederland.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23
Niet eens zo heel lang geleden dat deze nog leverbaar was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k971V9weaBp4xHQRFJbGpgTFQpU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wSdwIslPEwsyqXYTyJzx0H8C.jpg?f=user_large

Deze is wel lang geleden, ergens jaren 70/80.
Als ik het mij nog goed kan herinneren rond/ovale oranje chips.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-H17dk_j3i2pipMPLvqgWBZwTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72rNUiDXkauyN5QcDDZNo8ME.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:04

Mr_0izO

Natural Mystic

CryptoNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:41:
Cheetos Frites !

Niemand begrijpt waarom deze uit de handel zijn gehaald. Het was namelijk jarenlang de best verkochte chips van Nederland.
Die mis ik inderdaad ook! Croky had vroeger ook extra dikke chips (paprika), die wil ik ook weer terug.

Bij de Aldi krijg je trouwens chips die erg lijkt op de cheetos frites. De speciaal smaak daarvan komt het dichtste in de buurt.Afbeeldingslocatie: https://img.offers-cdn.net/assets/uploads/offers/nl/10430448/kraax-frietsticks-normal.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_0izO op 14-11-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
<knip> Off-topic en onvriendelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 14-11-2023 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ryan1981 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:19:
Kaaskoekjes! Kan ze nergens meer vinden. Was vroeger altijd een rol buiscuitjes met kaas smaak. Wat er het dichts bij in de buurt komt is dit:

[Afbeelding]
Probeer deze eens in de kaas-variant.
https://www.action.com/nl...k-triker-crunchy-cracker/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ad de Jong schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:42:
Niet eens zo heel lang geleden dat deze nog leverbaar was.

[Afbeelding]

Deze is wel lang geleden, ergens jaren 70/80.
Als ik het mij nog goed kan herinneren rond/ovale oranje chips.
[Afbeelding]
Ha,die kleine zakjes Smax trakteerden ze destijds vaak in de klas, vond ze wel lekker.
Beetje bacon paprika achtige ronde mini zoutjes, mjam.
Zal zo eind 70's begin 80's geweest zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Mr_0izO schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:57:
[...]

Die mis ik inderdaad ook! Croky had vroeger ook extra dikke chips (paprika), die wil ik ook weer terug.

Bij de Aldi krijg je trouwens chips die erg lijkt op de cheetos frites. De speciaal smaak daarvan komt het dichtste in de buurt.[Afbeelding]
Oh wow. Er schiet gelijk een herinnering te binnen van een soort gelijke chips. Maar dan waren de frietjes niet hol maar flinter dun en daardoor eigenlijk doorbakken. Die waren ook heeeul lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
wauskoek schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:35:
[...]

Oh wow. Er schiet gelijk een herinnering te binnen van een soort gelijke chips. Maar dan waren de frietjes niet hol maar flinter dun en daardoor eigenlijk doorbakken. Die waren ook heeeul lekker.
Zoiets :? Moeilijk te zien of die inderdaad zo dun zijn.. Ik kan me ook wel van die dunne frietjes herinneren maar die kocht ik altijd in België.

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 14-11-2023 20:02 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
PalingDrone schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:21:
[...]

Ha,die kleine zakjes Smax trakteerden ze destijds vaak in de klas, vond ze wel lekker.
Beetje bacon paprika achtige ronde mini zoutjes, mjam.
Zal zo eind 70's begin 80's geweest zijn
Klopt daar ken ik ze ook nog van.
En al was het zakje naar klein je hield er oranje vingers aan over 🫣😄.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
FlipFluitketel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:00:
[...]

Zoiets :? Moeilijk te zien of die inderdaad zo dun zijn.. Ik kan me ook wel van die dunne frietjes herinneren maar die kocht ik altijd in België.
Verrek inderdaad dat lijkt erop! Binnenkort even kijken dat dezelfde zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Deze mis ik:

Afbeeldingslocatie: https://petities.nl/system/uploads/10656/listing/176135-bolletje-dominos-kaas-400.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Smaak is anders uiteraard.
Maar zie vaak in verschillende supers deze formaat liggen.
Bijvoorbeeld:
https://www.jumbo.com/pro...afelblokjes-100g-151140DS

Of totaal een verkeerde copy cat?

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DhrvanB
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:05
Jaren geleden had de AH beef wellington, maar met gehakt i.p.v. biefstuk.

Het waren vierkante bladerdeeg kuipjes met smeuïg slachtafval, kruidenboter en een takje groene kruiden voor het oog.

Zeer waarschijnlijk zal het vreselijk teleurstellen als ik het ooit weer zou eten, maar in mijn hoofd was dit een culinair hoogtepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PatRamon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:56:
[...]

Smaak is anders uiteraard.
Maar zie vaak in verschillende supers deze formaat liggen.
Bijvoorbeeld:
https://www.jumbo.com/pro...afelblokjes-100g-151140DS

Of totaal een verkeerde copy cat?
Lijkt erop idd maar is wat je zegt een slechte kopie, lang niet zo lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 20:57
Ooit een keer zo eentje in mijn mond gestoken terwijl ik dacht dat het de zoete vanillevariant was. Sindsdien kan ik die kaasdingen echt niet meer eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
millerman_sf schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:26:
[...]

Ooit een keer zo eentje in mijn mond gestoken terwijl ik dacht dat het de zoete vanillevariant was. Sindsdien kan ik die kaasdingen echt niet meer eten.
Hehe, dat doet denken aan m'n eerste slok Beerenburg op 10 jarige leeftijd terwijl ik dacht dat het een bodempje cola was in die mok... ook een onaangename verrassing.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 15-11-2023 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Frituurman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:28:
Moet je wel snel zijn, want Caramac wordt gestopt: Goodbye Caramac - and 7 more long lost Rowntree's treats

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:42

Frituurman

Mjam!

Je hebt gelijk:

https://www.nestle-chocol.../producten/nestle-caramac
Helaas is Caramac niet meer verkrijgbaar.
Zelfs de BBC doet er melding van. Blijkbaar heeft de fabrikant begin november bekend gemaakt te stoppen met de productie van Caramac vanwege de lage verkoopaantallen. Dat was dan wel buiten mij gerekend, want hier gaan er maandelijks toch altijd wel een paar repen doorheen. Enfin. Nog maar even wat inslaan nu het nog kan.

Aaaargh!

Gelukkig kun je zelf wel iets maken wat er op lijkt, gekarameliseerde witte chocolade. Meteen dit weekend even proberen!

[ Voor 21% gewijzigd door Frituurman op 15-11-2023 06:05 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jammer, dat Sunkist frisdrank, naar dat ik weet, al jaaren niet meer in NL te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Trouwens nog een chipssmaak die inmiddels ook verdwenen is :/
Niet eens vroeger maar het gaat wel snel met smaken die komen en gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoN7wGh1z65-AFdBGH1jlA7T-dM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BSoOGl428o3W5ThzUkCu5Z0j.png?f=user_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ad de Jong schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:08:
Trouwens nog een chipssmaak die inmiddels ook verdwenen is :/
Niet eens vroeger maar het gaat wel snel met smaken die komen en gaan.

[Afbeelding]
Kan ik me ook wel voorstellen, hier stond altijd maar een mager rijtje van deze chips in de rij en ik werd vreemd aangekeken bij de kassa als ik 'm afrekende :+

Wel jammer, want dat was een van de weinige interessante smaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Oon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:13:
[...]

Kan ik me ook wel voorstellen, hier stond altijd maar een mager rijtje van deze chips in de rij en ik werd vreemd aangekeken bij de kassa als ik 'm afrekende :+

Wel jammer, want dat was een van de weinige interessante smaken
Ik heb hem een keertje bij de Jumbo laten bestellen, voelde mij wel schuldig omdat ik maar 2 zakken nam.
Maar ja dat is een service die ze aanbieden.

2 Weken later de rest van de zakken die nog steeds in het schap stonden ook maar meegenomen voordat het aardappelsaté poederzakjes zouden worden. :+
Sindsdien niet meer aan te komen }:|
Samen met de eerder geposte Teriyaki 2 van mijn favoriete smaken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:24
breew schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

pizza crossa, met die bodem ies extra krokanteh!!!
[Afbeelding]
God mijn vader citeert nog steeds die reclame. :') "Niet slecht" en "als die bodem is lekker, die pizza is lekker" vliegen je hier nog veel te vaak om de oren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-06 12:23
Iemand een idee waar ik deze chips relatief goedkoop kan bestellen? (Ik woon in België)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSBCpBjTn7yBRp-XP5-uBbWYp7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kDoLSpnUKEDMKBqPm8f2n6r9.jpg?f=user_large

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Gemmeke schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:52:
Iemand een idee waar ik deze chips relatief goedkoop kan bestellen? (Ik woon in België)

[Afbeelding]
Iedere NL supermarkt heeft deze.
Mocht je ergens tegen de grens aanwonen dan een Jumbo etc binnenlopen.
Geen idee of de Belgische Jumbo ze ook kan bestellen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 14:39

BCC

Oh, ik heb ondertussen gevonden dat Jumbo Fritz Spritz Rabarber levert -
Afbeeldingslocatie: https://retrieval.dam-lite.prod.aws.jumbo.com/fit-in/720x720/Products/18092023_1695041335800_1695041340427_4260107222415_1.png

:)

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 15-11-2023 11:15 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:31

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

DhrvanB schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:22:

Het waren vierkante bladerdeeg kuipjes met smeuïg slachtafval, kruidenboter en een takje groene kruiden voor het oog.

Zeer waarschijnlijk zal het vreselijk teleurstellen als ik het ooit weer zou eten, maar in mijn hoofd was dit een culinair hoogtepunt.
Aten wij ook graag, werden op een gegeven moment wel iets pittiger door meer peper maar zeker wel lekker met dat bladerdeeg. Maak het tegenwoordig maar zelf... Al tijdje niet gedaan, dus bedankt voor de reminder, ik weet wat we dit weekend eten.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Gemmeke schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:52:

[Afbeelding]
Of bij de AH in Belgie? https://www.ah.be/product...745/cheetos-nibb-it-rings
https://www.ah.be/winkels

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 12:57

Klippy

Still Game

DhrvanB schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:22:

Ik kan me deze ook nog herinneren ja, was ook in mijn beleving lekker, maar toch ook al jaren geleden.
Sindsdien eigenlijk nooit meer gemaakt met gehakt, ik ga het net als @Stormtrooper ook eens op de lijst zetten voor komend weekend. Hier staat een super simpel recept en meer was het ook niet volgens mij.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DhrvanB
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:05
Klippy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:02:
[...]

Ik kan me deze ook nog herinneren ja, was ook in mijn beleving lekker, maar toch ook al jaren geleden.
Sindsdien eigenlijk nooit meer gemaakt met gehakt, ik ga het net als @Stormtrooper ook eens op de lijst zetten voor komend weekend. Hier staat een super simpel recept en meer was het ook niet volgens mij.
Nice! Ik ga het ook maken. Ik ben in een nostalgische bui van dit topic. _/-\o_

De volgende verjaardag ook maar een flinke schaal met bowl maken, augurken met een plakje cervelaat eromheen enz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
DhrvanB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:37:
[...]

Nice! Ik ga het ook maken. Ik ben in een nostalgische bui van dit topic. _/-\o_

De volgende verjaardag ook maar een flinke schaal met bowl maken, augurken met een plakje cervelaat eromheen enz.
- blokjes kaas met een zilveruitje erop (of een stukje ananas / halve druif )
- asperges in ham
- zoute haring op een stukje roggebrood
- gevulde eitjes
- grillworst met amsterdams uitje

uiteraard met cocktailprikkers voorzien van Nederlands vlaggetje :)F

eet smakelijk

[ Voor 11% gewijzigd door breew op 16-11-2023 11:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:19
DhrvanB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:37:
[...]
augurken met een plakje cervelaat eromheen enz.
cervelaat? is toch normaal met boterhamworst?

edit: als je toch retro bezig gaat zet direct ook een glas met sigaretten op tafel (of natuurlijk chocolade sigaretten), naast de zoute stokjes. :9

[ Voor 25% gewijzigd door GWBoes op 16-11-2023 13:25 ]

Flickr - Strava

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@WhatsappHack
Kijk voor de gein eens naar de aflevering over worst van Keuringsdienst van waarde.
Sindsdien is voor mij de Hemaworst door de mand gevallen en eet ik die hooguit in de erwtensoep.
Of gebakken met uien en sriracha op brood.

Ik ben overgestapt op de 'echte' grove worsten van AH en Dirk als snack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:00
Wellicht dat jullie dit weten,

Er was vroeger, jaren 60/70, een soort poeder in een zakje wat je bij dacht ik melk moest gooien en dan begon dat te schuimen, in mijn herinnering tenminste ... Dacht dat het er in 3 smaken was aardbei, banaan en vanille.

Ik weet de naam er niet meer van, weet wel dat ik het erg lekker vond, zal ongetwijfeld nergens meer te krijgen zijn maar was gewoon benieuwd naar de naam of wat het was .

Nog iets van vroeger ook weer uit de jaren 60/70, mijn moeder maakte wel eens iets wat er altijd als een homogene massa uitzag , in mijn herinnering leek het nog het meest op een klomp stopverf, je maakte dan in het midden een kuiltje en daar werd dan volgens mij een warme vloeibare stroop ingegoten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:13
ramrodwillem schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:03:
Wellicht dat jullie dit weten,

Er was vroeger, jaren 60/70, een soort poeder in een zakje wat je bij dacht ik melk moest gooien en dan begon dat te schuimen, in mijn herinnering tenminste ... Dacht dat het er in 3 smaken was aardbei, banaan en vanille.

Ik weet de naam er niet meer van, weet wel dat ik het erg lekker vond, zal ongetwijfeld nergens meer te krijgen zijn maar was gewoon benieuwd naar de naam of wat het was .

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGdw9i0ya3fuFGmDfPwj47rpH_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wdGjOLrUYTNVHbFUt8hb7rh.jpg?f=fotoalbum_large
Kloppudding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-07 19:25

vrotogel

leest vooral mee

Saroma. Later was er een luxere variant genaamd Bourbon.

Wikipedia: Saroma (pudding)

https://museumrotterdam.nl/collectie/item/87471

[ Voor 9% gewijzigd door vrotogel op 03-12-2023 18:09 ]

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-07 19:25

vrotogel

leest vooral mee

Maasluip schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:59:
[...]

[Afbeelding]
Net dit topic ontdekt maar in de jaren 80 in een supermarkt zowat het hele supermarkt assortiment moeten bestellen. Bessola was in Drenthe ook nog wel te krijgen, maar de naam die er toen op stond was Watergruwel. Verder gewoon krentjebrij en zonder zure karnemelk prima te eten :)

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik mis die pistachepudding nog steeds. Die was zó lekker! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
SmurfLink schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:10:
[...]

Ik mis die pistachepudding nog steeds. Die was zó lekker! :9~
even naar de toko?

https://www.antilliaanse-...udding-powder-52-5gr.html

geen idee of het vergelijkbaar is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Die haal ik inderdaad bij de Amazing Oriental elke zoveel tijd. :+ Maar die is wat romiger en minder stevige pudding. Het is een acceptabel alternatief maar helaas niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet niet of bakboter het bakspul van vroeger was? Vind het wel lekkerder dan extra vierge olie voor je schnitzel of voor je krieltjjes, maar hoorde dat die olie niet voor bakken is, wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
...

Nog iets van vroeger ook weer uit de jaren 60/70, mijn moeder maakte wel eens iets wat er altijd als een homogene massa uitzag , in mijn herinnering leek het nog het meest op een klomp stopverf, je maakte dan in het midden een kuiltje en daar werd dan volgens mij een warme vloeibare stroop ingegoten.

Iemand een idee?
Te zacht gebakken en te dikke balkenbrij o.i.d.?
Er zijn mensen die daar stroop of suiker op doen... :X

Ik haal in de wintertijd regelmatig een paar plakken bij de slager voor op brood en vind dat heerlijk.
Maar dan wel een plak van zo'n centimeter dik, die bak je langzaam in wat olie of boter zodat de buitenkant lekker knapperig en bruin is en van binnen nog iets zacht, bammetje eronder en wat zout er over, mjammie.
Btw niet iedere slager heeft het en het is nogal seizoensgebonden, echt wintervoer.
Zit wat kruidnagel door en peper, niet de ingredientenlijst vragen maar gewoon genieten van een lekker plakje zo af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wouterkaas schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:46:
[...]

God mijn vader citeert nog steeds die reclame. :') "Niet slecht" en "als die bodem is lekker, die pizza is lekker" vliegen je hier nog veel te vaak om de oren _O-
Mijn vader (en ikzelf ook :+ ) maken ons hieraan ook nog steeds 'schuldig'... 25 jaar na dato ofzo :D
"Die bodem vaak karton..." haha

Maar wat een leuk topic!
Alle 7 pagina's doorgelezen met regelmatig een "Oh ja!" of "oehhhh" :9

Vroegâh aten wij thuis regelmatig Moussaka, en dan de variant van Knorr Wereldgerechten.
Helaas al jaren nergens meer te bekennen... wel varianten van andere merken, maar tot nu toe kan er niks tippen aan de specifieke smaak van Knorr Griekse Moussaka O+
Heeft iemand nog ergens een paar dozen staan? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1EhDmjr5_8IKf3ZczwP71MtwJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3bmc2mXlHLqhMJNkAi6lvs11.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door PNJvG op 12-12-2023 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:31:
Weet niet of bakboter het bakspul van vroeger was? Vind het wel lekkerder dan extra vierge olie voor je schnitzel of voor je krieltjjes, maar hoorde dat die olie niet voor bakken is, wat een onzin.
Is geen onzin, olijfolie kan minder hoge temperaturen hebben voor het uit elkaar valt. Extra Vierge al helemaal, die is bedoeld voor salades of over je pizza. Voor aardappeltjes bakken kan je gewone olijfolie nog wel gebruiken, maar voor wok of andere hoge temperatuursdingen kan je beter overgaan op olie die wel hoge temperatuur kan hebben. Zonnebloem of arachideolie bijvoorbeeld.

En bakboter bestaat ook nog steeds..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Boekweitgrutten. Je maakt daar een bergje van, dan een kuiltje erin maken en daar stroop en gesmolten boter in.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
n.v.t

[ Voor 98% gewijzigd door PatRamon op 06-01-2024 17:40 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-07 22:29
breew schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:44:
[...]

- blokjes kaas met een zilveruitje erop (of een stukje ananas / halve druif )
Uit blik uiteraard!

We gingen vroeger uit eten bij de Chinees, steevast als toetje 2 ananasschijven uit blik (met slagroom).

[ Voor 18% gewijzigd door cbr600f4i op 04-01-2024 10:26 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:47
Trekdrop, ik mis trekdrop :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:44

Boullie

Da Bulster

Wist niet eens dat het weg was, echt zonde.
Op deze site geven ze aan dat de genoemde drop weg heeft van trekdrop.
Ook wel een leuke vormgeving ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Boullie op 15-02-2024 17:23 ]

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:56
Boullie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:22:
[...]

Worden die ook langer als je eraan trekt? :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42

Honesty

kattenneus!

PNJvG schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:52:
[...]

Mijn vader (en ikzelf ook :+ ) maken ons hieraan ook nog steeds 'schuldig'... 25 jaar na dato ofzo :D
"Die bodem vaak karton..." haha

Maar wat een leuk topic!
Alle 7 pagina's doorgelezen met regelmatig een "Oh ja!" of "oehhhh" :9

Vroegâh aten wij thuis regelmatig Moussaka, en dan de variant van Knorr Wereldgerechten.
Helaas al jaren nergens meer te bekennen... wel varianten van andere merken, maar tot nu toe kan er niks tippen aan de specifieke smaak van Knorr Griekse Moussaka O+
Heeft iemand nog ergens een paar dozen staan? :+

[Afbeelding]
Je kan Googlen op recepten en het zelf maken, is niet veel meer werk dan de wereld gerechten omdat de aubergine toch het meeste werk is.
Was ergens zo'n site die alle wereldgerechten namaakte.

Festina lente

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:47
Boullie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:22:
[...]

Aha!! Toch maar een kilo droplullen aanschaffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
DonRoger schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Aha!! Toch maar een kilo droplullen aanschaffen!
Laat even weten of ze op trekdrop lijken.
Ik heb namelijk ook eens een zak droplullen gekocht (voor de droppot op het werk _O- ) en vond dat toch een andere smaak maar misschien waren dat toch andere lullen.
Die waren vooral heel glad ofzo, beetje naar mondgevoel…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

Vinnocchio schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Laat even weten of ze op trekdrop lijken.
Ik heb namelijk ook eens een zak droplullen gekocht (voor de droppot op het werk _O- ) en vond dat toch een andere smaak maar misschien waren dat toch andere lullen.
Die waren vooral heel glad ofzo, beetje naar mondgevoel…
Dit moet je zeker in zijn context lezen, maar even los van dat leest het best vreemd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Barrycade schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:44:
[...]

Dit moet je zeker in zijn context lezen, maar even los van dat leest het best vreemd :D
Intended. Maar niks van gelogen. Echt naar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik mis die overheerlijke tubes Kalles die je vroeger gewoon bij de IKEA kon halen. ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7TgpFPPpll8G0nIOZ_jMKx2KfQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UQz2GAzzUfp8J9D4hcoMGjaJ.jpg?f=user_large
Dat at ik veel liever dan hun fameuze elandballen, haalde er meestal een aantal waarbij de eerste al op de thuisreis aangebroken werd, helaas uit het assortiment gekwakt. :(

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 16-02-2024 01:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Laatst online: 09:43
SmurfLink schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:13:
[...]

Is geen onzin, olijfolie kan minder hoge temperaturen hebben voor het uit elkaar valt. Extra Vierge al helemaal, die is bedoeld voor salades of over je pizza. Voor aardappeltjes bakken kan je gewone olijfolie nog wel gebruiken, maar voor wok of andere hoge temperatuursdingen kan je beter overgaan op olie die wel hoge temperatuur kan hebben. Zonnebloem of arachideolie bijvoorbeeld.

En bakboter bestaat ook nog steeds..
Toevallig pas deze aflevering over olijfolie van de keuringsdienst van waarde gezien.

https://npo.nl/start/seri...n-24/olijfolie_1/afspelen

Daar hebben ze het over juist wel te bakken in extra vierge olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:54
PalingDrone schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 00:57:
Ik mis die overheerlijke tubes Kalles die je vroeger gewoon bij de IKEA kon halen. ;(
[Afbeelding]
Dat at ik veel liever dan hun fameuze elandballen, haalde er meestal een aantal waarbij de eerste al op de thuisreis aangebroken werd, helaas uit het assortiment gekwakt. :(
Zonde inderdaad. Zo ook de zalm/tonijn pasta in tube. Die was heerlijk op toast. -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Turb0Turb0 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 04:20:
[...]

Toevallig pas deze aflevering over olijfolie van de keuringsdienst van waarde gezien.

Tuurlijk moet je bakken in extra vierge. Dat andere is niet eens olijfolie :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:01
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 04:20:
[...]

Extra vierge olijfolie heeft een rookpunt van 180 graden. Geraffineerde olijfolie zit rond de 200 graden.

Beter pak je arachideolie (pinda), die heeft rookpunt op 210 graden en gaat ook niet kapot bij langdurig verhitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

_JGC_ schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:35:
[...]

Extra vierge olijfolie heeft een rookpunt van 180 graden. Geraffineerde olijfolie zit rond de 200 graden.

Beter pak je arachideolie (pinda), die heeft rookpunt op 210 graden en gaat ook niet kapot bij langdurig verhitten.
Ligt er maar net aan wat je probeert te bereiken.
Voor veel gerechten hoef je niet die 200 graden te halen, maar mag het vuur best wat lager.

Rijstolie is overigens een goed, neutraal, goedkoop alternatief voor olie met een hoog rookpunt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

dragonhaertt schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:55:
[...]

Voor veel gerechten hoef je niet die 200 graden te halen, maar mag het vuur best wat lager.

Rijstolie is overigens een goed, neutraal, goedkoop alternatief voor olie met een hoog rookpunt.
Maar voor de Foodies ook evil, want geraffineerd.

Maar we hebben het hier over andere onderwerpen qua voedsel dus om daar maar een draai aan te geven: zonnebloem/soja en pinda olie waar de afhaalchinees vroeger de loempias in bakten van Levo met zon afbeelding van een oosterse schone.

Ze verkopen het nog steeds;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBfzlOw2x5rU5YgiifUEO-EkF8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q5ATfUNdmNWsjto65EukFc78.jpg?f=user_large

Diepe indruk gemaakt als kleine jongen tijdens het wachten bij de afhaal knabbelend aan een stukje gratis kroepoek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46
[Afbeelding]
En zelfs die elandballen hebben ze volgens mij niet meer. Tegenwoordig enkel nog bloembollen voor zo ver ik weet (kom er niet zo vaak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:02
[...]

Dan nog. Extra vierge olijfolie koop je omdat het uit de eerste persing is en door het aantal raffinage-stappen te beperken blijft de smaak beter behouden. Dat ga je bij voorkeur niet ongedaan maken door het alsnog langdurig te verhitten (waarbij je een groot gedeelte van de olie ook nog in de pan laat en dus weggooit). Daardoor is er minder extra vierge olijfolie en is helaas wel wat duurder. Zojuist nog een flesje van 700 ml gekocht, 15 euro tegenwoordig en dat is dan nog de meest betaalbare olie waarvan de smaak ook nog ok is.

Extra vierge gebruik je als smaakmaker: op het einde door je gerecht of over de spaghetti, om een sladressing van te maken of simpelweg met een beetje brood.

Voor het bakken en braden ben ik zeker ook van het kamp "goedkopere" olie. Zelfs de restolie van de olijven (de niet extra vierge dus) is duurder dan andere oliën waar je ook in kunt bakken.

Maar goed dit is offtopic. Ik krijg hier een beetje het volgende gevoel bij: YouTube: Zombieland twinkie truck scene YouTube

[ Voor 15% gewijzigd door Lothlórien op 16-02-2024 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:01
[...]

Veel mensen hebben de gewoonte om het vuur veel te hoog te zetten. Vervolgens wel lager zetten, maar als je olie dan al kapot gefikt is heb je daar niks meer aan.

Om terug on-topic te blijven: wat ik totaal niet mis van vroeger is de manier waarom mijn moeder groentesoep maakte, de soep weggooien en dan de uitgekookte groente serveren met drooggekookte aardappelen en een stukje vlees met waterige jus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Gadgeteer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:12:
[...]

En zelfs die elandballen hebben ze volgens mij niet meer. Tegenwoordig enkel nog bloembollen voor zo ver ik weet (kom er niet zo vaak)
Eland hebben ze nooit gehad en dat laatste is totale onzin. Kutballen heten dezer dagen Huvudroll en zijn er in vlees (varken/rund, rode verpakking), vegetarisch (soja, donkergroen) en plantaardige (lichtgroen) variant te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Laatst online: 09:43
_JGC_ schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:35:
[...]

Kijk de aflevering eens. In Italië en Spanje gebruiken ze alleen maar extra vierge.
En schijnt het niet waar te zijn dat je dit niet mag gebruiken om te bakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 16:14

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

[Afbeelding]
Mocht je naar de Scandinavische landen op vakantie gaan…. Alles van Kalles ligt er nog gewoon in de schappen. Gewoon even een paar gaatjes vrij houden voordat je terug gaat 😉
https://www.kalles.se/produkter/

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ollie1965 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:36:
[...]

Mocht je naar de Scandinavische landen op vakantie gaan…. Alles van Kalles ligt er nog gewoon in de schappen. Gewoon even een paar gaatjes vrij houden voordat je terug gaat 😉
https://www.kalles.se/produkter/
Helaas, maar ik zou een joekel van een Volvo station + aanhanger vol met dat spul meenemen retour.
Online zijn de prijzen echt exorbitant, volgens mij willen ze het niet eens exporteren.
Gewoon lekker allemaal zelf opeten en ik geef ze groot gelijk.
Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 16:14

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

PalingDrone schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:45:
[...]

Helaas, maar ik zou een joekel van een Volvo station + aanhanger vol met dat spul meenemen retour.
Online zijn de prijzen echt exorbitant, volgens mij willen ze het niet eens exporteren.
Gewoon lekker allemaal zelf opeten en ik geef ze groot gelijk.
Toch jammer.
Wie weet ben je wel veel goedkoper met een rit heen en weer en hier een handel opzetten 😁

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 21:22

Crakie

I want my board back, Lance

Turb0Turb0 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Kijk de aflevering eens. In Italië en Spanje gebruiken ze alleen maar extra vierge.
En schijnt het niet waar te zijn dat je dit niet mag gebruiken om te bakken.
Die mythe is inderdaad allang doorgeprikt. Het kan prima, maar het is a) duur en b) er gaat veel smaak verloren is mijn ervaring.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste