Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 23:08
Harm_H schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:39:
Ik denk dat alle koekjes tegenwoordig een mengsel zijn van Tarwebloem, Suiker en Smaakstoffen.
Dit komt omdat we steeds goedkopere ingedrienten zijn gaan gebruiken om de winstmarge op te krikken.
Werden er vroeger bij koekjes wel verschillende soorten meel gebruikt? Ten minste iets met voedingswaarde?
Afhankelijk van het soort deeg wat gemaakt moest worden voor een specifiek koekje werd er wel eens een ander soort bloem gebruikt.
Maar voor bijvoorbeeld spritsen met een authentiek lekkere smaak dien je patentbloem, witte basterdsuiker, roomboter, (echte) vanille, een ei en een beetje zout te gebruiken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendrik24
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-09 02:40
-tom-562 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:12:
Vroeger had mijn (wijlen) oma vaak kaaskoekjes/kaasbiscuits. Ze waren rond, glad van structuur en veel gaatjes er in. Ze zagen in een blauwe (plastic) wikkel.
Weet iemand welke koekjes dit zijn :P ik kan ze echt nergens vinden, volgens mij worden ze helaas niet meer gemaakt.
Het zijn overigens geen "shuttles" van Verkade.
Dat was LU Fromandi denk ik. Die waren lekker! Vroeger veel van gegeten in het weekend voor de tv. Zoals eerder gezegd zijn ze op een gegeven moment omgelabelt en omgevormd tot LU Tuc. Weer iets later werd de smaak 'verbeterd' en leek het nergens meer naar... Het werd een heel ander product eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18
Yaksa schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:03:
[...]

... roomboter, (echte) vanille, een ei en...
Deze ingedrienten zijn zowieso wegbezuinigd uit 98% van de koekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ardana schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:04:
Benbits salmiak! Wat was die lekker! En nergens meer verkrijgbaar helaas. De moderne versie smaakt nergens naar.

En echte druivesuiker (lijkt op jodenvet), die helemaal niet meer verkocht mag worden.
Beetje late quote, maar je bedoelt denk ik massee, een restproduct van vrijwel pure glucose (druivensuiker) van o.a. de aardappel verwerking in de provincie Groningen (link)

Was 1 van de weinige zoetigheden die ik als kind mocht eten, ik verdraag vanwege missende aanmaak van enzymen geen dubbele suikers zoals sacharose. Pure glucose moest het dan zijn. Weinig zoetigheid voor mij totdat de "light" mode zijn intrede deed.

Als ik internet lees is de huidige borsthoning inderdaad anders, de basis is nu mais i.p.v. aardappelzetmeel.

[ Voor 38% gewijzigd door jurjen_g op 23-08-2023 18:55 . Reden: Verkeerde geqiote ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:00
De titel van dit topic doet vermoeden dat het gaat over koolraap en de bittere groenten van vroeger, zoals spruitjes, witlof en andijvie. Alleen te (vr)eten als er een zoet papje overheen ging of met een flinke schep appelmoes.
En natuurlijk niet te vergeten: snijboontjes en sperziebonen. Als dat niet goed werd schoongemaakt dan zat je met zo'n scherpe draad in je keel.
Dat is echt allemaal verleden tijd.

Wat betreft snoepgoed: ik ben al een oude knakker en heb de tijd nog meegemaakt dat bij de kruidenier een uitstalling was met allemaal dingen van 5 cent: dropveters, kauwgom- en toverballen, stroopsoldaatjes, zakjes wit-zwart enzovoort.
Zaterdags, maar niet altijd, kregen wij een stuiver om iets uit te gaan zoeken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
JukeboxBill schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:07:
De titel van dit topic doet vermoeden dat het gaat over koolraap en de bittere groenten van vroeger, zoals spruitjes, witlof en andijvie. Alleen te (vr)eten als er een zoet papje overheen ging of met een flinke schep appelmoes.
En natuurlijk niet te vergeten: snijboontjes en sperziebonen. Als dat niet goed werd schoongemaakt dan zat je met zo'n scherpe draad in je keel.

Wat betreft snoepgoed: ik ben al een oude knakker en heb de tijd nog meegemaakt dat bij de kruidenier een uitstalling was met allemaal dingen van 5 cent: dropveters, kauwgom- en toverballen, stroopsoldaatjes, zakjes wit-zwart enzovoort.
Zaterdags, maar niet altijd, kregen wij een stuiver om iets uit te gaan zoeken.
Bwah, onversneden sperziebonen liggen nog gewoon bij de Albert Heijn bij ons. Zo vreemd of ouderwets is dat ook weer niet. Spruitjes zijn tegenwoordig ook echt helemaal anders. Die zijn lang niet meer zo bitter als vroeger, echt nice.

Knolraap is wel wat ouderwets maar ik heb het idee dat die "vergeten groentes" weer terug een ding worden. Ik maak zelf graag een "knollen stoof" van aardappels, pastinaak, knolraap, evt. kohlrabi en kippendijen (en de nodige kruiden e.d natuurlijk). Echt het meest noeste wintervoer dat je je kan bedenken, maar ik kan het het hele jaar door eten.

Wat ik van vroeger niet meer kan vinden? Die neon-groene citrus limonade van Chaudfontaine. Dat kregen we, als kleine mannekes in de mid/late-90's, steevast bij ons oma, was echt 10/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:00
@Cowabungaa Ik bedoelde niet ongesneden boontjes, maar de boontjes met een draad langs de zijkant. Je moest die met het steeltje mee "afhalen" met een mesje.
Bij snijboontjes moest die draad er ook eerst af, anders was dat hinderlijk bij fijnsnijden of het snijmolentje liep er op vast.
Tegenwoordig hoeft dat niet meer. Ik doe boontjes met een keukenschaar aftoppen en doorknippen. Als er door een speling der natuur toch nog zo'n hard draadje langs zit, dan voel je dat met knippen. Maar de laatste 20 jaar ben ik het niet meer tegengekomen.
Dat is er inmiddels uit gekweekt, net als de bittere groenten.

[ Voor 29% gewijzigd door JukeboxBill op 23-08-2023 19:53 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:02
Yaksa schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:03:
[...]

Afhankelijk van het soort deeg wat gemaakt moest worden voor een specifiek koekje werd er wel eens een ander soort bloem gebruikt.
Maar voor bijvoorbeeld spritsen met een authentiek lekkere smaak dien je patentbloem, witte basterdsuiker, roomboter, (echte) vanille, een ei en een beetje zout te gebruiken.
Bij de bakker kun je nog wel echt lekkere koeken halen.
Nadeel, zakje van 4 stuks kost je dan gauw 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 22:16

Klippy

Still Game

[..]
Peultjes hadden vooral die draad toch? En nog steeds overigens, al is dat wel minder.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kol Nedra schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 00:29:
[YouTube: Choq reclames]

ik mis deze smaak nog steeds deze dag, niet te vergelijken met andere
Laatst nog met mijn vrouw over, inderdaad.. zou kwa ingrediënten niet meer mogen waarschijnlijk

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
heb jij ze ooit nog kunnen vinden? wellicht onder een andere naam?
Ik mis ze :'(

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:58
Cowabungaa schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:18:
[...]

Spruitjes zijn tegenwoordig ook echt helemaal anders. Die zijn lang niet meer zo bitter als vroeger, echt nice.
Ik was vroeger een echt slechte eter en nu nog steeds niet makkelijk.

Afgelopen winter had ik eens spuiten van iemand gekregen en daarna klaargemaakt, waren heerlijk. Na een kleine Google tocht er achter gekomen dat de spruiten van toen echt verschillen met die van nu

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Beneveerg schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:49:
[...]

Afgelopen winter had ik eens spuiten van iemand gekregen en daarna klaargemaakt, waren heerlijk. Na een kleine Google tocht er achter gekomen dat de spruiten van toen echt verschillen met die van nu
Was het niet zo dat je als kind sterker dingen proeft ivm meer smaakpapillen?

Dan kun je de smaak van nu sowieso niet vergelijken met dat wat je vroeger dacht te proeven :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

Ook dat. Maar veel is ook anders gekweekt.

Ik heb nog een grote moestuin waarin ik zelf veel kweek.
Als ik dan mijn eigen sperzieboontjes eet of die uit de winkel. Echt enorme verschillen
Ook aardbeien, komkommer en aardappel.
Ui en knoflook uit eigen grond zijn ook veel voller en scherper van smaak. Dan heb je aan 1 teen tenminste ook genoeg.
Aardbeien zijn gewoon volledig rood van binnen ipv dat witte uit de supermarkt.

Als je de tijd en de ruimte hebt voor een moestuin. Begin eens klein en probeer wat dingetjes die je toch heel lekker vind. Of wat kruiden. Kan het iedereen aanraden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:30

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Kol Nedra schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 00:29:
[YouTube: Choq reclames]

ik mis deze smaak nog steeds deze dag, niet te vergelijken met andere
Ah yes, Choq.

Toen Nutricia en Friesche Vlag nog concurrenten waren, werd Choq tegenover Chocomel gepositioneerd. Nutricia heeft haar consumentenvoedingstak verkocht aan FrieslandCampina (wat ook eigenaar is van Friesche Vlag), dus werd Choq overbodig (Chocomel was veel populairder).

Voor de nostalgische trip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ca977hYix0NUbbptidDqQgSVGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZWQ2yT8F7KVMufSyZ91yFST.png?f=fotoalbum_large

Mijn toevoeging:

Ik mis Dr. Oetker milkshakepoeder. Verkrijgbaar eind jaren '80 en begin jaren '90. Zakje openknippen en inhoud in een groot glas kieperen, koude melk (het liefst melk die even in de vriezer heeft gelegen) erover heen en 30 seconden roeren. Dan had je een heerlijke chemische milkshake. Niet meer verkrijgbaar in Europa, maar volgens da interwebz nog wel in Brazilië (blijkbaar).

Ik was (en ben) niet zo'n snoeper, maar wat ik zo nu en dan wel lekker vond waren die tubetjes met hele zoete pasta er in. Doorzichte roze drab met aardbeiensmaak (zo'n sterke smaak dat je het gerust in all-caps mag typen: AARDBEI! dus). Tegenwoordig is het kauwgom (uit een tube...), maar vroeger (80s) had je dus (ook) spul uit zo'n tube dat dus geen kauwgom was, maar wat je kon opeten.

Dummies ken ik ook nog wel. Feitelijk gewoon kleine blokjes Fruitella, maar die reclames waren spot-on (ze gaven die dingen gezichtjes en stemmetjes.... wat een teleurstelling als je het pakje open maakte!).

En Twix blijft voor mij altijd Raider, wat de PR-afdeling van Mars ook van mij verlangt :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Ah yes, Choq.

Toen Nutricia en Friesche Vlag nog concurrenten waren, werd Choq tegenover Chocomel gepositioneerd. Nutricia heeft haar consumentenvoedingstak verkocht aan FrieslandCampina (wat ook eigenaar is van Friesche Vlag), dus werd Choq overbodig (Chocomel was veel populairder).

Voor de nostalgische trip:

[Afbeelding]
Glazen flessen O+

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Dummies ken ik ook nog wel. Feitelijk gewoon kleine blokjes Fruitella, maar die reclames waren spot-on (ze gaven die dingen gezichtjes en stemmetjes.... wat een teleurstelling als je het pakje open maakte!).
Ondanks de teleurstelling zijn daar echt vele doosjes van doorheen gegaan :$

En Twix blijft voor mij altijd Raider, wat de PR-afdeling van Mars ook van mij verlangt :)
Twix? Ik weet niet waar je het over hebt :+

Dat zit wel Schnorr.

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
dakka schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:01:
Deze dingen mis ik, je kon de bodem volgens mij voor geen meter oplepelen, speeltje er bij was ook altijd wel leuk.

[Afbeelding]
Oh man, frufoo's waren geweldig, altijd zeuren bij mama om te vragen of ik dit als toetje mocht, en de zijkanten waren inderdaad onmogelijk om op te lepelen :*)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dennis1812 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:22:
Ook dat. Maar veel is ook anders gekweekt.

Ik heb nog een grote moestuin waarin ik zelf veel kweek.
Als ik dan mijn eigen sperzieboontjes eet of die uit de winkel. Echt enorme verschillen
Ook aardbeien, komkommer en aardappel.
Ui en knoflook uit eigen grond zijn ook veel voller en scherper van smaak. Dan heb je aan 1 teen tenminste ook genoeg.
Aardbeien zijn gewoon volledig rood van binnen ipv dat witte uit de supermarkt.

Als je de tijd en de ruimte hebt voor een moestuin. Begin eens klein en probeer wat dingetjes die je toch heel lekker vind. Of wat kruiden. Kan het iedereen aanraden.
Komkommer is gewoon bitter van de bestrijdingsmiddelen. Neem eens een biologische, dat komt al veel dichter in de buurt van je eigen kweek. Verder zit er verschil in rassen tussen kaskweek en moestuin. De komkommers uit je moestuin hebben stekels, de komkommers in de supermarkt zijn glad. Ik gok dat een komkommer met bulten en stekels gewoon niet verkoopt in de winkel vanwege uiterlijk (net zoals kromme komkommers of kromme wortels met vertakkingen).

Aardbeien in de supermarkt zijn gewoon niet rijp, zodra er een beetje rood op zit worden ze geoogst en tijdens transport wordt het na gerijpt waardoor alleen de buitenkant rijp is. Die dingen houd je ook gewoon een week goed in de koelkast. Moet je eens doen met een diep rode aardbei uit jouw moestuin.

Uien en knoflook uit de supermarkt zijn vaak van matige kwaliteit. Je hebt maar 1 rotte ui nodig om het hele netje muf te maken. Knoflook hetzelfde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kent iemand 7up Ice Cola nog? Alleen in Nederland uitgebracht en alleen in 1995.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uERYF4c6O9zYlnjqE64G-LuxvQg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QIn19mX18INkoJ1cVc79O8eD.webp?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:47

Mijn toevoeging:

Ik mis Dr. Oetker milkshakepoeder. Verkrijgbaar eind jaren '80 en begin jaren '90. Zakje openknippen en inhoud in een groot glas kieperen, koude melk (het liefst melk die even in de vriezer heeft gelegen) erover heen en 30 seconden roeren. Dan had je een heerlijke chemische milkshake. Niet meer verkrijgbaar in Europa, maar volgens da interwebz nog wel in Brazilië (blijkbaar).
Ik gebruik hier Kaba voor wat je in Duitsland kan halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpwRM9QGSXyyGrW63Iup7BMroKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUGeymQzvu5t9ylUzfqUNxCw.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas lijkt dit gewoon niet meer te bestaan in Nederland. Ik weet dat Nesquick ook een aardbeien variant heeft, maar ze lijken in Nederland alleen de chocolade variant te verkopen. :/
De enige manier om aan Nesquick te komen is via expat shops, bijvoorbeeld deze: https://www.antilliaanse-...wder-drink-mix-228gr.html

[ Voor 16% gewijzigd door dehardstyler op 24-08-2023 11:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lejavh
  • Laatst online: 01:06
Iemand nog bekend met Caramac. In Nederland niet meer te krijgen, maar volgens mij in het buitenland wel. Erg lekker!! Smaakte jaren terug overigens nog lekkerder.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/URsAAOSwKyxfaPUx/s-l400.png

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 07:31

Ryan1981

Je ne sais pas

Kaaskoekjes! Kan ze nergens meer vinden. Was vroeger altijd een rol buiscuitjes met kaas smaak. Wat er het dichts bij in de buurt komt is dit:

Afbeeldingslocatie: https://assets.sainsburys-groceries.co.uk/gol/2021621/1/2365x2365.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Harm_H schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:39:
Ik denk dat alle koekjes tegenwoordig een mengsel zijn van Tarwebloem, Suiker en Smaakstoffen.
Dit komt omdat we steeds goedkopere ingedrienten zijn gaan gebruiken om de winstmarge op te krikken.
Werden er vroeger bij koekjes wel verschillende soorten meel gebruikt? Ten minste iets met voedingswaarde?
Vergis je niet, de meeste koeksoorten werden "vroegâh" ook al met margarine gemaakt. Misschien zat er naast palmolie ook nog wat reuzel of visolie in die margarine, dat zie je nu bijna niet meer. (Niet vanwege kosten, maar omdat consumenten niets meer gewend zijn >:) ).
Qua bloem, als er vroeger iets met meer vezels gebruikt werd (bedoel je dat met "meer voedingswaarde"?), dan zou je dat wel gezien hebben aan het product. Volkorenkaakjes zijn wel herkenbaar tenslotte.
Vroegâh mocht bloem nog gebleekt worden, dat mag nu niet meer (in de EU althans), en er wordt veel meer op gelet of toevoegingen wel echt nodig zijn. Vroeger keek men niet op een E-nummertje meer...

Maar laat de consumenten maar vooral denken dat het vroeger allemaal beter was :+

Overigens, als ik naar de koekbranche kijk, dus even in volgorde van E-nummers en overige toevoegingen:
- Huismerken supermarkten, (Schoonste dus, supermarkten willen "clean label" kunnen uitdragen),
- A- merken (Doen ook wel wat aan verbetering, maar genoeg marketing dus de consument koopt het toch wel).
- Ambachtelijke bakkers (hier kijkt echt niemand naar de declaratie, dus "who cares" dat er AZO kleurstoffen in zitten...)
- Thuisbakmixen (Ja, als een consument "zelf gaat bakken" kijkt men natuurlijk helemaal niet meer wat er in zit. Bovendien moet er, welke fuck-ups de thuisbakker ook maakt, nog wel een knap product uitkomen. Dus emulgatoren en stabilisatoren galore!)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Kennen we de blikjes nog met drukknop?
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a8/dd/a6/a8dda6b5427293e81fac54644983950f.jpg

Heerlijke sensory fiddle thingy :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Deathchant schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:43:
Kennen we de blikjes nog met drukknop?
[Afbeelding]

Heerlijke sensory fiddle thingy :)
3es, kreeg ik vroeger ook altijd mee van mijn moeder. Slechte kwaliteit cola was dat (en ik heb niks tegen huismerken, die haal ik nog steeds maar bijna alle huismerken zijn tegenwoordig van betere kwaliteit dan 3es was :p ). Carrefour huismerk cola, die is misschien nog steeds even slecht als je de smaak van 3es cola mist :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Beneveerg schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:49:
[...]

Dat geldt helemaal voor witlof. Dat is de afgelopen decennia gewoon zoet geworden ipv licht bitter met een bite ;(
Gelukkig keert die trend een beetje en proberen ze de originele smaak weer wat terug te kweken, er is al zoete en flauwe zut genoeg.
Sommige groentenjuweliers hebben inmiddels al weer een iets bitterdere witlofsoort en * PalingDrone is daar blij mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een jaar of twee geleden een gat uitgegraven voor de trampoline, kwam ergens op een diepte van 15-20cm een 'Raider' wikkel tegen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

3es, kreeg ik vroeger ook altijd mee van mijn moeder. Slechte kwaliteit cola was dat (en ik heb niks tegen huismerken, die haal ik nog steeds maar bijna alle huismerken zijn tegenwoordig van betere kwaliteit dan 3es was :p ). Carrefour huismerk cola, die is misschien nog steeds even slecht als je de smaak van 3es cola mist :p
Niet alleen de cola... ook de sinas was niet te zuipen :X

Maargoed, het was van Bavaria, wat verwacht je anders :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
En dat is doodzonde, vooral de witlof smaakt helemaal nergens meer naar.
Dat komt hoofdzakelijk omdat witlof tegenwoordig heel snel (zo'n 2 weken) uit de wortel getrokken wordt, in bakken met doorstromend water en hoge temperatuur. Doordat het zo snel gaat komt er bijna geen smaak in de witlof.
Je kunt het verschil zelf proberen door een paar geoogste wortels bij een witlofboer te halen en deze in een grote emmer met (iets) vochtig zand in een donkere, koele ruimte afgedekt neer te zetten. Dan duurt (afhankelijk van de temperatuur) het zo'n 2 maanden alvorens je het kan oogsten. Maar dat wachten loont, de smaak is veel beter. Overigens was witlof vroeger ook maar een paar maanden verkrijgbaar, juist vanwege de toen gebruikelijke teeltmethode, in november de wortels opzetten in aarde met paardenmest eronder, afdekken met stro en jute zakken, oogsten (gedurende een paar weken) wanneer het in het voorjaar weer warmer werd.
En bittere spruitjes heb ik nog nooit gegeten, vroeger ook niet.
Dat ze bitter worden ligt vooral aan het feit dat ze dan te lang gekookt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Yaksa op 24-08-2023 13:33 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Weet je wat ik leuk vind? Dat je tegenwoordig weer Treets kunt krijgen! (Ik dacht ook dat dat gewoon M&M's waren geworden, maar blijkbaar heeft Katja de merknaam overgenomen van Mars)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

kid1988 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 06:50:
[...]

heb jij ze ooit nog kunnen vinden? wellicht onder een andere naam?
Ik mis ze :'(
Nope, helemaal niet meer ;(

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Lejavh schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:00:
Iemand nog bekend met Caramac. In Nederland niet meer te krijgen, maar volgens mij in het buitenland wel. Erg lekker!! Smaakte jaren terug overigens nog lekkerder.

[Afbeelding]
Dat is dan sinds kort dat ze niet meer te krijgen zijn in Nederland, want ik heb dit jaar nog een paar keer een Caramac gehaald bij de Total hier verderop. Al moet ik zeggen dat ik ze idd de laatste paar maanden niet meer heb gezien in hun assortiment.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaan die gevulde stokbroodjes met ham/kaas van ik dacht mora nog? weet niet meer hoe die heten, schoot me ineens te binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:33:
bestaan die gevulde stokbroodjes met ham/kaas van ik dacht mora nog? weet niet meer hoe die heten, schoot me ineens te binnen.
De “krokante pistoletjes” bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_sHaM67fVwdBH9ZIPqEgdWpR_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AncUKXOqcMGHjOJ2W1KgsysI.jpg?f=user_large

Die saté variant heb ik veel gegeten :9
Als ik de site van Mora moet geloven bestaan ze niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:41:
[...]

De “krokante pistoletjes” bedoel je?

[Afbeelding]

Die saté variant heb ik veel gegeten :9
Als ik de site van Mora moet geloven bestaan ze niet meer helaas.
Die waren het inderdaad!! Zonde dat die niet meer bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

3es vonden wij nog wel gaan, maar river cola?
we (neefje en ik) hebben toen een keer een blinde smaaktest gedaan om mijn moeder te overtuigen en toen we allebei de 3es als lekkerste noemde was mijn ma overtuigd. nooit meer river cola gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Van het weekend maar even naar Duitse Lidl...
https://www.lidl.de/p/rai...abCode=Current_Sales_Week

Raider is back!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ardana schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:04:
Benbits salmiak! Wat was die lekker! En nergens meer verkrijgbaar helaas. De moderne versie smaakt nergens naar.

En echte druivesuiker (lijkt op jodenvet), die helemaal niet meer verkocht mag worden.
Goed nieuws voor jou! https://benbits.com/product/benbits-box-salmiak-14-pack/

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Mijn vrouw komt net thuis uit België, met een pak "cote d'or Zero". exact kilt!
En te krijgen in België dus.. bij de Carrefour.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Dubbel Cooler!

Was helemaal mijn drankje. Opeens was het weg. Kan er ook maar 1 afbeelding van vinden….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7pmbJ6m2dfAmJ7Bh-mukZ_sPKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrEPV8Yef5IbnlktpXcZu6zT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 23:12
@Deruxian
Ik dacht dat het van DubbelFrisss was, maar blijkbaar was het van CoolBest. Maakt niet uit want het is allemaal afkomstig van Riedel :P.

My favorite programming language is solder.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:44:
Kent iemand 7up Ice Cola nog? Alleen in Nederland uitgebracht en alleen in 1995.

[Afbeelding]

[YouTube: 7up ice cola ad 1995]
Ja jammer dat dat geen succes werd, mis het nog steeds -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
kid1988 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:08:
[...]

Mijn vrouw komt net thuis uit België, met een pak "cote d'or Zero". exact kilt!
En te krijgen in België dus.. bij de Carrefour.
FlipFluitketel in "Voedsel van vroeger..." ;)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kapitein Koek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t1bWAFvxf8LMy-aZfAqa-K0GOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ujOUAkL1coDO3qeWHXkmA3Hc.jpg?f=user_large

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Yaksa schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Dat komt hoofdzakelijk omdat witlof tegenwoordig heel snel (zo'n 2 weken) uit de wortel getrokken wordt, in bakken met doorstromend water en hoge temperatuur. Doordat het zo snel gaat komt er bijna geen smaak in de witlof.
Je kunt het verschil zelf proberen door een paar geoogste wortels bij een witlofboer te halen en deze in een grote emmer met (iets) vochtig zand in een donkere, koele ruimte afgedekt neer te zetten. Dan duurt (afhankelijk van de temperatuur) het zo'n 2 maanden alvorens je het kan oogsten. Maar dat wachten loont, de smaak is veel beter. Overigens was witlof vroeger ook maar een paar maanden verkrijgbaar, juist vanwege de toen gebruikelijke teeltmethode, in november de wortels opzetten in aarde met paardenmest eronder, afdekken met stro en jute zakken, oogsten (gedurende een paar weken) wanneer het in het voorjaar weer warmer werd.
Ik hoor weleens verhalen van mensen met witlof in de kruipruimte, moest daar meteen aandenken :)

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03

[Afbeelding]
Dit kan je nog gewoon kopen, haal het regelmatig als ik op het station sta te wachten. Hier een een hele doos NESTLÉ CARAMAC Caramel, cacaovrije karamelreep, vegetarisch snoep, verpakking van 36 stuks (36 x 30 g) https://amzn.eu/d/3I1yoJ4

Zie net bij ahtogo dat ze er niet meer liggen, ik ga eens verder kijken, misschien heb je wel gelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door gielie op 28-09-2023 08:24 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loempia
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Is er iemand bekend met hagelslag met de smaak appel? Ik dacht dat het van De Ruijter was maar dit weet ik niet meer zeker. Dit was ook ineens uit de winkels en kan er nu niets meer van terugvinden :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:06
Yaksa schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Als zoon van ex witlof teler, wil ik hier toch wat van zeggen :P Twee weken is wel heel rap, dan heb je nog geen volwaardig lof. Het is eerder drie weken. Bij te hoge temperaturen groeit de pit ook veel te snel, wat hem weer erg bitter maakt en daar krijg je geen mooie witlofjes van. De bitter smaak is tegenwoordig wel minder geworden, heeft vooral te maken dat rassen zijn gemaakt die minder bitter zijn. De pit er uit halen bij het koken hoeft naar mijn mening tegenwoordig ook niet meer. Hier zit juist nog beetje dat bittere smaakje aan.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
JukeboxBill schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:46:
@Cowabungaa Ik bedoelde niet ongesneden boontjes, maar de boontjes met een draad langs de zijkant. Je moest die met het steeltje mee "afhalen" met een mesje.
Bij snijboontjes moest die draad er ook eerst af, anders was dat hinderlijk bij fijnsnijden of het snijmolentje liep er op vast.
Tegenwoordig hoeft dat niet meer. Ik doe boontjes met een keukenschaar aftoppen en doorknippen. Als er door een speling der natuur toch nog zo'n hard draadje langs zit, dan voel je dat met knippen. Maar de laatste 20 jaar ben ik het niet meer tegengekomen.
Dat is er inmiddels uit gekweekt, net als de bittere groenten.
Hangt ook nog af van het seizoen. Hier nog vaak van die draden in bonen (ongeacht waar ik ze koop).

[Afbeelding]
Action verkoopt ze hier gewoon.
SeatRider schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:58:
Weet je wat ik leuk vind? Dat je tegenwoordig weer Treets kunt krijgen! (Ik dacht ook dat dat gewoon M&M's waren geworden, maar blijkbaar heeft Katja de merknaam overgenomen van Mars)
Alleen de naam is hetzelfde als vroeger. In echte Treets (voor de M&M) zaten pinda's. Nu zit er pindakaas in en lijkt het in de verste verte niet op het origineel (helaas).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
Pepsi X. Veel gekocht bij de Free Record Shop. Later hebben mijn schoonouders het uit Frankrijk nog meegenomen en ineens was het er niet meer.

Ook contact gehad met Pepsi, maar konden me niets vertellen.
Ik vond het een lekkere smaak hebben, maar het is al zo lang geleden dat ik niet meer precies weet hoe het smaakte.
https://the-soda.fandom.com/wiki/Pepsi_X

Was blijkbaar om X-factor te promoten met dragonfruit. Is in Amerika maar 1 jaar beschikbaar geweest, weet wel dat ik het in Nederland en jaren later in Frankrijk nog dronk. Ach...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 18:55 ]

• Yaksa
hikhakhok schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:35:
[...]Als zoon van ex witlof teler, wil ik hier toch wat van zeggen :P Twee weken is wel heel rap, dan heb je nog geen volwaardig lof. Het is eerder drie weken. Bij te hoge temperaturen groeit de pit ook veel te snel, wat hem weer erg bitter maakt en daar krijg je geen mooie witlofjes van. De bitter smaak is tegenwoordig wel minder geworden, heeft vooral te maken dat rassen zijn gemaakt die minder bitter zijn. De pit er uit halen bij het koken hoeft naar mijn mening tegenwoordig ook niet meer. Hier zit juist nog beetje dat bittere smaakje aan.
Of het nou 2 of 3 weken is, waar ik op doelde was dat van veel groente de 'ouderwetsche' lekkere smaak van vroeger grotendeels verdwenen is omdat het (veelal met onnatuurlijke methoden zoals veel kunstmest of hoge temperatuur of veel kunstlicht) veel te snel wordt opgekweekt.
Ik kweek zelf ook wat groente en kleinfruit, helemaal biologisch, met ouderwetse koeienmest uit een grupstal, zonder bestrijdingsmiddelen en veel zelfgemaakte compost en ik kan je verzekeren dat hetgeen ik oogst beter smaakt dan het en masse geproduceerde spul wat voorverpakt in de supermarkt ligt. Dat zal deels komen doordat het verser is en misschien ook een deel door de beleving van het zelf kweken, maar ik ervaar het gewoon als veel lekkerder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:45
Ik mis deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQTuGzpTHc079E1QxurwxTtJNmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pHWWDmRrVExsWcawXa4gzAZW.jpg?f=user_large

Volgens mij een jaar of tien geleden uit de handel genomen.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
En als we het toch over Katja hebben: ze hebben vorig jaar de Sallos harde Salmiak drop gestopt. Je begon met een hard salmiak dropje, waarna de salmiak die van binnen vloeibaar was eruit begon te lopen. Prima als je last van je keel had.

Er is nu overigens wel een Duitse versie die anders smaakt (in een zakje).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llF_BmGVw9nzuBKdu7pLneM5uVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KHN7t8VbEbL9q4clMv4AkWIH.jpg?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door ucsdcom op 28-09-2023 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online
Loempia schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:21:
Is er iemand bekend met hagelslag met de smaak appel? Ik dacht dat het van De Ruijter was maar dit weet ik niet meer zeker. Dit was ook ineens uit de winkels en kan er nu niets meer van terugvinden :(
Ik kan mij ook aan de groene appel hagelslag van De Ruijter herinneren. Echter zie ik het hier ook niet terug: https://www.deruijter.nl/historie ik vermoed dat de appel hagelslag ergens tussen 2005-2007 de markt opkwam. Is inderdaad aan een snelle dood gestorven. Ik heb de vraag via het contactformulier naar De Ruijter gestuurd, dus we komen er hopelijk snel achter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:10:
[...]

Ha! Een medestander! :9
spoiler:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:59:
Weet je wat ik mis?

Vruchtenhagel met appelsmaak. Volgens mij kwam het tegelijk met de bosvruchtensmaak op de markt.
Wat zou ik daar graag nog eens een pak van kopen! :9~
[/quote]
Ja! Op internet kan ik hier ook echt niets meer over vinden. Het is ondertussen voor mijn gevoel al weer 15 jaar geleden dat ik die gehad heb dus misschien verklaart dat wat. Weet jij er meer over?
Jacco011 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:02:
[...]

Ik kan mij ook aan de groene appel hagelslag van De Ruijter herinneren. Echter zie ik het hier ook niet terug: https://www.deruijter.nl/historie ik vermoed dat de appel hagelslag ergens tussen 2005-2007 de markt opkwam. Is inderdaad aan een snelle dood gestorven. Ik heb de vraag via het contactformulier naar De Ruijter gestuurd, dus we komen er hopelijk snel achter :)
Die pagina had ik ook gevonden en vond het gek dat deze smaak daar niet tussen stond. Inderdaad erg kort op de markt geweest. Ben benieuwd naar de reactie van De Ruijter!

[ Voor 33% gewijzigd door Loempia op 28-09-2023 14:09 ]

• Miyek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 09:46
Over de Ruijter gesproken, volgens mij hadden ze vroeger ook vlokken in banaan-chocola variant. Die zou ik ook wel nog eens terug willen zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 20:16
Loempia schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:21:
Ja die heb ik ook wel eens gehad! Kan heel goed De Ruijter geweest zijn. Was best een bijzondere smaak :)

edit:
Hier staat hij in de folder!

https://albertheijnerfgoe...00:00Z--%2B1MONTHS&query=

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/61573-2023-09-28_15-09.png

edit: De Ruijter Appelfris dus!

[ Voor 36% gewijzigd door Mattie112 op 28-09-2023 15:10 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
tijgernoten sateh curry :'(

• Loempia
Mattie112 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:07:
[...]

Ja die heb ik ook wel eens gehad! Kan heel goed De Ruijter geweest zijn. Was best een bijzondere smaak :)

edit:
Hier staat hij in de folder!

https://albertheijnerfgoe...00:00Z--%2B1MONTHS&query=

[Afbeelding]

edit: De Ruijter Appelfris dus!
Ja, dat was hem! Uit 2001 dus? Een stukje ouder dan gedacht en dus iets langer in de schappen gelegen. Wat zou ik die graag nog een keer proberen :9~ . Maar misschien is het ook de nostalgie en is het niet te eten ;)

• WhatsappHack
  • Niet online
Loempia schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:33:
[...]

Ja, dat was hem! Uit 2001 dus? Een stukje ouder dan gedacht en dus iets langer in de schappen gelegen. Wat zou ik die graag nog een keer proberen :9~ . Maar misschien is het ook de nostalgie en is het niet te eten ;)
Haha, dat had ik pas met de HEMA Rookworst. Vroeger best weleens gegeten en super lekker. Dus ik dacht nu 10 jaar later ofzo: goh, ik probeer er weer eens eentje. Gatverdamme... Niet te vreten, wat een bocht.

... Maar die vruchtenhagel kan ik me niet van voorstellen dat het niet lekker is. Misschien ook de Ruijter maar eens mailen dat ze die opnieuw moeten introduceren. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loempia
WhatsappHack schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:37:
[...]

Haha, dat had ik pas met de HEMA Rookworst. Vroeger best weleens gegeten en super lekker. Dus ik dacht nu 10 jaar later ofzo: goh, ik probeer er weer eens eentje. Gatverdamme... Niet te vreten, wat een bocht.

... Maar die vruchtenhagel kan ik me niet van voorstellen dat het niet lekker is. Misschien ook de Ruijter maar eens mailen dat ze die opnieuw moeten introduceren. :)
Herkenbaar inderdaad. Maar dat komt tegenwoordig ook door de "verbeterde receptuur" waardoor de smaak echt anders wordt. Dat is nu ook gaande bij verschillende chipsmerken als Hamkas en Pombar.

Hier nog een "actiefoto":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jl0ze_zFeNFWdBBhvc5g9sJiU_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gQlI1HCHJWkZ2wVoGKRyR7zq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-09 21:54
Mog schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:44:

[Afbeelding]

[YouTube: 7up ice cola ad 1995]
Zo dan! Helemaal vergeten dat dat toen bestond.

Er schieten gelijk jeugd herinneringen te binnen. We vroren toen altijd een fles van dat 7up ice cola in en namen het mee naar de lokale recreatie zwemplas. Moet er ook gelijk weer aan denken dat er een dag was dat Linda Estelle (zangeres van T-spoon) op een gegeven moment stukje verderop naast ons lag. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullebas
  • Laatst online: 11-03 20:36
De "deep pan" diepvriespizza's die ze bij de AH verkochten twintig jaar terug. Twee in een doosje, er zat een heleboel kaas en tomaat in, en de doorsnede was ongeveer twintig centimeter per stuk. Dat waren mijn go-to pizza's/snacks in die tijd, en ik baalde toen die ineens niet meer te koop waren.

Iemand had het al eerder gezegd, maar de holle "Cheetos Frites". Ik vond die heel lekker, en ineens bestaat het product niet meer.

De Doritos in groene zakken die er ineens waren in 2019 ofzo. Die waren pittig en smaakvol. Ze hebben het ongeveer een jaar uitgehouden voordat ze van de markt gingen, en ze zijn al jaren niet meer te koop. Een tijdje was er wel nog de pittige nacho cheese variant te vinden die een stuk saaier was dan die groene zakken, maar die waren tenminste nog een beetje pittig. Tegenwoordig kun je Doritos alleen nog krijgen met laffe kaassmaak of een of andere zoete paprika of American nogwatsmaak. Einde Doritos dus.

Habanero Tabascosaus. Kwam je tot vorig jaar nog tegen in iedere supermarkt, maar tegenwoordig moet je naar de Aziatische winkel. Daar had ik onlangs nog zo'n flesje gehaald, maar als je zes euro moet betalen voor 60ML saus is de aardigheid er wel snel vanaf. Normale Tabasco is geen pittige saus; dat is alleen maar zure bende, maar die Habanero variant was prima te doen.

Uberhaupt zie ik dat alle supermarkten afstappen van alles wat pittig of smaakvol is, en daarvoor in de plaats alleen zoete troep neerzetten. Vroeger kon je best behoorlijke chilipepers halen in de super, tegenwoordig moet je daarvoor naar een speciaalzaak. Ook met augurken; van de twintig varianten die de gemiddelde super heeft, begint de ingedientenlijst van 19 van die producten met augurken, suiker...

Ravioli in blik. Nergens meer te krijgen. Ik had altijd wel een paar blikken in huis. Trek, maar geen zin om te koken oid? Trek je een blik ravioli open en gooi je dat in de magnetron. Geen haute cuisine, maar een makkelijke warme lunch als je geen zin hebt of druk bent. Eventueel aan te vullen met gesneden tomaatjes, pepertjes, etc. Jaren goed te houden ook, dus perfect om in je kast te hebben. Ik heb om de zoveel tijd nog wel trek in ravioli, maar dat kun je nergens meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Bullebas schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:19:
De "deep pan" diepvriespizza's die ze bij de AH verkochten twintig jaar terug. Twee in een doosje, er zat een heleboel kaas en tomaat in, en de doorsnede was ongeveer twintig centimeter per stuk. Dat waren mijn go-to pizza's/snacks in die tijd, en ik baalde toen die ineens niet meer te koop waren.

Iemand had het al eerder gezegd, maar de holle "Cheetos Frites". Ik vond die heel lekker, en ineens bestaat het product niet meer.

De Doritos in groene zakken die er ineens waren in 2019 ofzo. Die waren pittig en smaakvol. Ze hebben het ongeveer een jaar uitgehouden voordat ze van de markt gingen, en ze zijn al jaren niet meer te koop. Een tijdje was er wel nog de pittige nacho cheese variant te vinden die een stuk saaier was dan die groene zakken, maar die waren tenminste nog een beetje pittig. Tegenwoordig kun je Doritos alleen nog krijgen met laffe kaassmaak of een of andere zoete paprika of American nogwatsmaak. Einde Doritos dus.

Habanero Tabascosaus. Kwam je tot vorig jaar nog tegen in iedere supermarkt, maar tegenwoordig moet je naar de Aziatische winkel. Daar had ik onlangs nog zo'n flesje gehaald, maar als je zes euro moet betalen voor 60ML saus is de aardigheid er wel snel vanaf. Normale Tabasco is geen pittige saus; dat is alleen maar zure bende, maar die Habanero variant was prima te doen.

Uberhaupt zie ik dat alle supermarkten afstappen van alles wat pittig of smaakvol is, en daarvoor in de plaats alleen zoete troep neerzetten. Vroeger kon je best behoorlijke chilipepers halen in de super, tegenwoordig moet je daarvoor naar een speciaalzaak. Ook met augurken; van de twintig varianten die de gemiddelde super heeft, begint de ingedientenlijst van 19 van die producten met augurken, suiker...

Ravioli in blik. Nergens meer te krijgen. Ik had altijd wel een paar blikken in huis. Trek, maar geen zin om te koken oid? Trek je een blik ravioli open en gooi je dat in de magnetron. Geen haute cuisine, maar een makkelijke warme lunch als je geen zin hebt of druk bent. Eventueel aan te vullen met gesneden tomaatjes, pepertjes, etc. Jaren goed te houden ook, dus perfect om in je kast te hebben. Ik heb om de zoveel tijd nog wel trek in ravioli, maar dat kun je nergens meer krijgen.
Amazon..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aj_AWoiKTrmZ-Y8Hw4Nx-nTx38k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qp28pgEhCmWTjkzMMrUoZn0h.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullebas
Fair enough, dus het is nog wel te krijgen. Wel vind ik EUR 4,44 per blik plus nog een keer EUR 25 aan bezorgkosten wel aan de prijs voor een product wat je nog niet al te lang geleden voor minder dan twee euro in iedere supermarkt kon vinden. Ik zie mezelf niet zo snel meer dan vijftig euro uitgeven voor een paar blikken ravioli...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Bullebas schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:38:
Fair enough, dus het is nog wel te krijgen. Wel vind ik EUR 4,44 per blik plus nog een keer EUR 25 aan bezorgkosten wel aan de prijs voor een product wat je nog niet al te lang geleden voor minder dan twee euro in iedere supermarkt kon vinden. Ik zie mezelf niet zo snel meer dan vijftig euro uitgeven voor een paar blikken ravioli...
Nee voor die centen heb je een mooie gerookte zalm of een lekkere bult biefstuk, maar goed het is nog te krijgen :+

De plus heeft het ook nog voor een aantrekkelijke prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O48Acdvb21pxx6cz6olfS78gSZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzzaFMmrugWFk9tURTUVk18m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Ronald.42 op 29-09-2023 21:47 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullebas
Ronald.42 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:45:
[...]

Nee voor die centen heb je een mooie gerookte zalm of een lekkere bult biefstuk, maar goed het is nog te krijgen :+

De plus heeft het ook nog voor een aantrekkelijke prijs.

[Afbeelding]
Haha, dat is precies wat ik me zat te bedenken; voor dat bedrag kun je prima uit eten met alles erop en eraan. Ravioli is OK, maar het is natuurlijk makkelijk low budget voedsel. Niks mis daarmee, maar low budget voedsel moet natuurlijk niet ineens vijftig euro gaan kosten. Ik ga eens kijken of er hier in de buurt een Plus is, thanks:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:37

Killjoy

Klingon lawn products

Bullebas schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:38:
Ow deze :+
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullebas
:) Dude, ik heb al jarenlang geen ravioli meer gegeten omdat ik het nergens meer kon vinden. In het hypothetische geval dat ik een inbreker was en ik tijdens het inbreken ineens dat blik tegenkwam, reken dan maar dat dat blik ook de zak ingaat. Misschien was het feit dat ik dacht dat er ravioli te halen was wel de hoofdreden dat ik daar inbrak. Ongetwijfeld zou ik teleurgesteld zijn als ik er helemaal klaar voor was om ravioli te eten een dag of wat later, en er alleen maar creditcards en cash uit kwamen rollen. Weer geen ravioli dus. Tijd voor dat bedrijf om een nieuw blik te maken? Misschien moeten ze "Surstromming" op het blik zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:37

Killjoy

Klingon lawn products

Bullebas schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:19:
[...]

:) Dude, ik heb al jarenlang geen ravioli meer gegeten omdat ik het nergens meer kon vinden. In het hypothetische geval dat ik een inbreker was en ik tijdens het inbreken ineens dat blik tegenkwam, reken dan maar dat dat blik ook de zak ingaat. Misschien was het feit dat ik dacht dat er ravioli te halen was wel de hoofdreden dat ik daar inbrak. Ongetwijfeld zou ik teleurgesteld zijn als ik er helemaal klaar voor was om ravioli te eten een dag of wat later, en er alleen maar creditcards en cash uit kwamen rollen. Weer geen ravioli dus. Tijd voor dat bedrijf om een nieuw blik te maken? Misschien moeten ze "Surstromming" op het blik zetten.
_/-\o_

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50

mrc4nl

Procrastinatie expert

vroeger als kind vond ik deze echt geweldig :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgB3mLYONFUhUzCKY9Ywdleyo3A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Eent9jAVwpujhbJe38jYVI3Y.png?f=fotoalbum_large

ora et labora

• Dennis1812
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

In mijn studententijd (nog niet heel vroeger, jaartje of 10 terug).
At ik graag een maaltijdmix kip zoet/kip zoetzuur (twijfel welke vd 2 het was).
Dit was volgens mij een Jumbo huismerk maar kan ook Knorr geweest zijn. Andere merken eigenlijk niet.

Hier zat een zakje kruiden en een zakje saus in.

Ik wil weer eens wat maaltijden uit mijn studenten tijd gaan namaken met wat maatjes uit die tijd. Maar hier bij de Jumbo ligt het niet en online kom ik het zo niet tegen.

Iemand hier een idee misschien?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Kent iemand deze shit nog:
Afbeeldingslocatie: https://www.myhappykitchen.nl/wp-content/uploads/2016/08/haribo-schuimblok.jpg

Elke keer als ik deze op een kinderfeestje kreeg, of als een klasgenootje deze uitdeelden vroeger in groep 5, dan had ik altijd een lang gezicht, want ik vond deze niet te vreten :N
Hetzelfde gold voor deze krengen:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c7/c8/c8/c7c8c8e85ba62ca092739dc7adee0689--lipsticks-vans.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Lekker, schuimblokken! 🤤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Schuimblokken... die zijn nog gewoon te koop hoor, zowel het huismerk van de supermarkten als de originele van Kindley's (heeft de fabriek overgenomen die het voor Haribo maakte).

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 20:27
(jarig!)
Werd ik snel misselijk van, schuimblokken. Ging er nog niet van schuimen dat scheelt.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
:+ Wauw ik had het bestaan van die dingen verdrongen. Gatverdamme wat waren die vies zeg, mier en mierzoet.

I have stability. The ability to stab.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:02
Deed je wel lang mee, kon je niet zo doorbijten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Loempia schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:33:
[...]

Doet met denken aan de Ritsels van De Ruijter.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a0/82/ee/a082eef59eb29564f685efc222ce4851.jpg

Tegenwoordig is er wel een soort bosvruchtenhagel te koop, maar dat is toch wat anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Afbeeldingslocatie: https://www.huisvlijt.com/wp-content/uploads/2018/02/De_Ruijter_Anijsblokjes-1024x768.jpg

Ik ben ook zo iemand die als een stekker baalt van de nieuwe anijsstaafjes !

Afbeeldingslocatie: https://www.sundaypost.com/wp-content/uploads/sites/13/2016/11/IMG_5198-768x1024.jpg

deze chips waren ook briljant tijdens de kerstdagen, versierd met zilveren sterretjes en met proseccosmaak :D

[ Voor 29% gewijzigd door FFW op 01-10-2023 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online
Jacco011 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:02:
[...]Ik heb de vraag via het contactformulier naar De Ruijter gestuurd, dus we komen er hopelijk snel achter :)
Antwoord van De Ruijter Consumentenservice:
Vanaf medio 2002 is ons product Appelfris enkele jaren verkrijgbaar geweest. Het spijt ons u te moeten laten weten dat het door u bedoelde product - vanwege een te geringe belangstelling hiervoor - helaas geen onderdeel meer is van ons assortiment.

Wij vinden het jammer u te moeten teleurstellen en hopen dat u een smakelijk alternatief kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Lang gezocht naar de ouderwetse smaak van bruine suiker. Niet gewoon zoet, zoals tegenwoordig het bruine spul van Van Gilse, maar veel aromatischer en met een eigen smaak. Die smaak zat ook in de Westerstroop die in gele kartonnen bekers verkocht werd. De bruine suiker en -stroop werd gemaakt van rietsuiker
Afbeeldingslocatie: https://www.amsterdamhv.nl/wpictures/v/vannoordtkade/a2367.webp
https://www.amsterdamhv.nl/wiki/vannoordtkade20.html

Eindelijk iets gevonden dat past bij m'n herinnering, dark muscovado van Billington's. Te koop voor idiote prijzen, maar gelukkig ook voor een redelijk normale prijs.
https://tabeya.nl/index.p...ct/product&product_id=758
Lekker voor op een pannenkoek of voor het maken van brownies.
Afbeeldingslocatie: https://tabeya.nl/image/cache/catalog/journal3/catalogue/bakery/billingtons-dark-muscovado-sugar-huy500g-p10976-27626_image-550x550.jpeg

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo1954
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-10-2023
Over kaaskoekjes gesproken.
In de jaren 70 en 80 en misschien ook nog 90 waren er bij de Hema ronde hartige koekjes met een dun laagje
kaas ertussen te koop,.Er zaten 13 koekjes in een pakje en de kleur van de verpakking was groen.
Ik heb later nog wel eens in een kerstpakket van deze koekjes ontvangen, maar van een andere leverancier.
Ik probeer al jaren uit te zoeken of deze koekjes nog bestaan. Ik heb ook conctact met de Hema die wisten
wat ik bedoelde maar ze konden me niet verder helpen.
Ik was echt verslaafde aan deze koekjes, ik hoop dat ze nog worden gemaakt.
Wie kan mij hiermee helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAPqe136eubQ2_Gk53iOlldsTT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nR8GeqDuR9IWwnERz5wuJyzY.jpg?f=fotoalbum_large

Stroopsoldaatjes. Ik heb ze al tientallen jaren niet meer gegeten, maar kan me nog wel herinneren dat ik ze op de basisschool erg lekker vond. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Deathchant schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:54:
Kent iemand deze shit nog:
[Afbeelding]

Elke keer als ik deze op een kinderfeestje kreeg, of als een klasgenootje deze uitdeelden vroeger in groep 5, dan had ik altijd een lang gezicht, want ik vond deze niet te vreten :N
Schuimblokken! Meteen even op mijn boodschappenlijstje voor morgen geschreven, lang geleden dat ik die heb gehad! Zoooooooooo lekker! :9~ :9

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Ricardo1954 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:22:
Over kaaskoekjes gesproken.
In de jaren 70 en 80 en misschien ook nog 90 waren er bij de Hema ronde hartige koekjes met een dun laagje
kaas ertussen te koop,.Er zaten 13 koekjes in een pakje en de kleur van de verpakking was groen.
Ik heb later nog wel eens in een kerstpakket van deze koekjes ontvangen, maar van een andere leverancier.
Ik probeer al jaren uit te zoeken of deze koekjes nog bestaan. Ik heb ook conctact met de Hema die wisten
wat ik bedoelde maar ze konden me niet verder helpen.
Ik was echt verslaafde aan deze koekjes, ik hoop dat ze nog worden gemaakt.
Wie kan mij hiermee helpen
Bedoel je dan 2 koekjes met crème ertussen?
Afbeeldingslocatie: https://previews.123rf.com/images/samritk/samritk1512/samritk151200021/49943936-ge%C3%AFsoleerde-cracker-op-witte-achtergrond.jpg
Ik zou zo gauw even geen producent van een dergelijk product in NL weten.

Voor bijvoorbeeld kaasvlinders, palmiers (spiraalvormig) en andere kaaszoutjes zou je eens bij deze bedrijven kunnen kijken/vragen:
https://www.europatisserie.nl/nl/ons-assortiment/hartig

https://van-strien.nl/web...roep=koen-zout&unfilter=1

Zou me niets verbazen als één van die 2 behoorlijk wat aan HEMA leveren en leverden. Wel een grote kans dat een product gesaneerd is door een gebrek aan afname. Bij afname van een pallet per week willen ze er dan misschien best over nadenken om het weer te gaan produceren :+

[ Voor 16% gewijzigd door Wild Chocolate op 26-10-2023 00:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Oeh. Ik loop al een tijdje in mijn hoofd rond met het idee dat er volgens mij vroeger van het merk Cheetos (maar kan ook Smith's, Lay's, etc. zijn) een variant was van chips die mij altijd deed denken aan franse frietjes. Ze hadden precies de textuur van wokkels maar ze waren vierkant, vrijwel kaarsrecht en hol van binnen.

Ze lijken ergens een beetje op de Mama Mia's van Lay's, maar dan zijn ze niet krom en rond maar recht en vierkant. Ze waren ook van een donkerder oranje kleur, echt vergelijkbaar met wokkels.

Iemand een idee hoe deze dingen heten?

EDIT: Voor de duidelijkheid, het zijn ook niet die "Lay's Sticks", dat zijn die heel erg kleine (4 cm max) heel erg dunne stokjes. Deze waren echt groter, en hol van binnen. Ik weet nog dat je er doorheen kon blazen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Patriot op 26-10-2023 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50

mrc4nl

Procrastinatie expert

Patriot schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:13:
Oeh. Ik loop al een tijdje in mijn hoofd rond met het idee dat er volgens mij vroeger van het merk Cheetos (maar kan ook Smith's, Lay's, etc. zijn) een variant was van chips die mij altijd deed denken aan franse frietjes. Ze hadden precies de textuur van wokkels maar ze waren vierkant, vrijwel kaarsrecht en hol van binnen.

Ze lijken ergens een beetje op de Mama Mia's van Lay's, maar dan zijn ze niet krom en rond maar recht en vierkant. Ze waren ook van een donkerder oranje kleur, echt vergelijkbaar met wokkels.

EDIT: Voor de duidelijkheid, het zijn ook niet die "Lay's Sticks", dat zijn die heel erg kleine (4 cm max) heel erg dunne stokjes. Deze waren echt groter, en hol van binnen. Ik weet nog dat je er doorheen kon blazen :P
mmm, ik kan mij alleen rechte herinneren, die niet hol waren: Pomtips.En dat de mama mia's juist wel hol waren.

combinatie van de twee zegt mij niet wat zo 123

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

mrc4nl schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:48:
[...]

mmm, ik kan mij alleen rechte herinneren, die niet hol waren: Pomtips.En dat de mama mia's juist wel hol waren.

combinatie van de twee zegt mij niet wat zo 123
Pomptips hebben meer de brosse structuur die we kennen van Hamka's, Chipito, etc. Wat ik bedoel leek qua structuur echt heel erg op Wokkels, en in mindere mate Mama Mia's. Die waren een stuk "gladder" dan dat 'gepofte' idee van die andere chips.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-09 12:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOVYfjWNbNt5f5mKKMC2yajTgNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ij13dJcXhubSBud4hOlka3Mn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ja, DIE! Dat is dus echt een onmogelijkheid om te vinden op één of andere manier.

EDIT: Te vinden als in op internet te vinden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Patriot op 26-10-2023 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:17
FFW schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:01:
[Afbeelding]

Ik ben ook zo iemand die als een stekker baalt van de nieuwe anijsstaafjes !

[Afbeelding]

deze chips waren ook briljant tijdens de kerstdagen, versierd met zilveren sterretjes en met proseccosmaak :D
Ja, die anijsblokjes, die at ik gewoon als snoepjes. Die staafjes die er nu zijn die komen niet eens in de buurt van die blokjes.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:17

Klopt, die waren er. Maar ik kan ook even niet op de naam komen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
(jarig!)

Ringlings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

London schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:29:
[Afbeelding]

Zo veel van deze zakken weggewerkt vroeger. Kocht ze altijd bij de C1000 voor de ultieme nostalgie. Heb nog geen chips gevonden die erop lijkt :(
Deze zoek ik al jaren inderdaad. Waren zo super lekker. Ff gebookmarkd :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Je kan ze nog wel krijgen maar ziet ze amper meer in het vak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oCnIdiWs0Jr0QPC2OkQbuxwKns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GptLdYZBwisY5G3YbXrTHX9F.jpg?f=fotoalbum_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nee, zie de reactie van @Tuinsteen, het zijn simpelweg de Cheetos Frites. Aan de onvindbaarheid leid ik af dat ze niet meer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
(jarig!)
O ja, die waren ook lekker. Jammer dat veel dingen van vroeger er niet meer zijn
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste