Voedsel van vroeger...

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Sjah schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:52:
Nou, die verpakking ziet er als erg milieubewust uit. Not.
Dit topic gaat over dingen van vroeger. Fruit2day is letterlijk 20 jaar geleden gedesigned en wordt sinds 2015 al niet meer verkocht :>

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chorro schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:23:
[Afbeelding]

Hero Fruit2day. Vond dat altijd heerlijk onderweg
Oh god ik moest die dingen vroeger in de AH altijd vullen. Wat een #($@(* verpakking was dat door die rare vormen. dat kartonnetje wat ze vasthield was niet heel stevig dus die dingen donderden zo ontieglijk vaak uit het schap. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sjah schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:52:
Nou, die verpakking ziet er als erg milieubewust uit. Not.
Vroeger deden we dingen anders (en buiten Europa nog steeds trouwens)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 18:41

freshy98

Atari

Iets waar ik laatst weer aan moest denken, ivm de B&J Caramel Chew Chew, is Rolo.
Er is nog wel Rolo desert, maar de rollen met Rolo er hebbe AH en Jumbo niet meer.
Amazon wel, maar omdat voor een pak met 4(?) rollen van nog geen 6 Euro er 25 Euro aan verzendkosten voor te betalen gaat wel wat ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

freshy98 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:33:
Iets waar ik laatst weer aan moest denken, ivm de B&J Caramel Chew Chew, is Rolo.
Er is nog wel Rolo desert, maar de rollen met Rolo er hebbe AH en Jumbo niet meer.
Amazon wel, maar omdat voor een pak met 4(?) rollen van nog geen 6 Euro er 25 Euro aan verzendkosten voor te betalen gaat wel wat ver.
Rolo is gewoon nog verkrijgbaar hoor in sommige supermarkten of webshops.

De Spar heeft ze gewoon nog: https://www.spar.nl/rolo-chocolade-single-1542508/

Via webshop kun je hem ook nog kopen: https://www.candyxl.com/winkel/nestle-rolo-toffee/ (nu tijdelijk even uitverkocht weliswaar, maar toch)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

freshy98 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:33:
Ik zal er eens op letten, maar volgens mij hebben ze die hier nog bij de benzinestations (Haan en Total).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 06-06 18:41

freshy98

Atari

Goed om te weten dat ze niet volledig verdwenen zijn :-)
Ik heb overal een AH dicht in de buurt van waar ik kom, en een Jumbo waar ik eigenlijk nooit kom (omdat AH dichterbij is).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Wel al een paar keer vermeld in dit topic, maar nog niet met foto, dus bij deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf2BXpd-lKWfUSf0Zi7a4t4i-34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nGGgArB8Er8PtKvR0lbRY21Z.webp?f=user_large

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 10:48
Van die hele grote blokken druivesuiker...
Kocht ik vroeger op de markt bij het snoepkraam.

Stel mezelf voor dat die verkoper het zelf met een hamer in stukken
hakte en dan in een plastic zakje verpakte...

Kuddo's voor degene waar dit nog verkrijgbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:05
Nelis00 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:52:
Van die hele grote blokken druivesuiker...
Kocht ik vroeger op de markt bij het snoepkraam.

Stel mezelf voor dat die verkoper het zelf met een hamer in stukken
hakte en dan in een plastic zakje verpakte...

Kuddo's voor degene waar dit nog verkrijgbaar is..
Bedoel je Borsthoning?:
https://www.snoepdiscount...r-jodenvet-sikkenvet.html

Of bedoel je die schuimblokken geel/roze?

[ Voor 9% gewijzigd door DeEindbaas op 18-08-2024 20:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
DeEindbaas schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:56:
[...]

Bedoel je Borsthoning?:
https://www.snoepdiscount...r-jodenvet-sikkenvet.html

Of bedoel je die schuimblokken geel/roze?
Wat klinkt borsthoning als een ontiegelijk slechte productnaam. Geen wonder dat het niet meer veel verkocht wordt. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:53
Beter bekend als jodenvet.
Vroeger best lekker maar sinds het niet meer op die manier geproduceerd wordt (afvalproduct van aardappelzetmeel even uit mijn hoofd) maar op een andere manier (mais product) is de smaak totaal anders.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Martinez- schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:56:
[...]

Wat klinkt borsthoning als een ontiegelijk slechte productnaam. Geen wonder dat het niet meer veel verkocht wordt. :X
Gelukkig is jodenvet een betere naam in de woke wereld van vandaag de dag :*)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 02:12
Yorinn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:22:
Ik zat laatst weer naar ijsthee te zoeken en zag dat er in Nederland alleen gezoete ijsthee verkocht wordt.

Vroeger had je nog Pure Leaf ijsthee van Lipton, welke ook echt goed smaakte en dan vooral de Mint en Lemon.

[Afbeelding]
Deze? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB6D-s-zJNUGJBeXQ6qUIIxZ40U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WS63U4MFgNgpLO07Kuu2PS1C.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht niet meer in Nederland verkrijgbaar, maar in de VS kun je dit gewoon nog bij Walmart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Providentia schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:31:
[...]

Deze? [Afbeelding]

Wellicht niet meer in Nederland verkrijgbaar, maar in de VS kun je dit gewoon nog bij Walmart kopen.
Ja, die ja. Ik weet dat die nog in de VS te koop is, maar ook geen enkele importeur / Nederlandse (online) snoepwinkel die hem verkoopt hier.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bonez0r schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:35:
Wel al een paar keer vermeld in dit topic, maar nog niet met foto, dus bij deze.

[Afbeelding]
Ik weiger nog steeds het bestaan van Twix te erkennen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Ad de Jong schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:14:
Beter bekend als jodenvet.
Vroeger best lekker maar sinds het niet meer op die manier geproduceerd wordt (afvalproduct van aardappelzetmeel even uit mijn hoofd) maar op een andere manier (mais product) is de smaak totaal anders.
Jodenvet voor een snoepje klinkt niet veel beter. Maar tegelijkertijd ben ik wel benieuwd naar de smaak _O- .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Stukfruit schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 02:12:
[...]

Ik weiger nog steeds het bestaan van Twix te erkennen.
De naam Twix is ouder dan de meeste landen in Oost Europa :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik weet niet of het onder "voedsel van vroeger" hoort, maar ik kwam laatst de DZ'tjes tegen (dubbelzoute briketten) van Venco.
Afbeeldingslocatie: https://thedutchshop.com/images/large/ve8714200207924.jpg
Ik heb ze echt een hele lange tijd niet meer in de supermarkt gezien, enkel nog op een tankstation ofzo. Maar nu liggen ze dus in de Jumbo hier. Maar ik heb me ingehouden, want is slecht voor de bloeddruk ;)

Je had ook die grotere rondere dropjes waar DZ op stond, die waren volgens mij ook van Venco.

Wat ik wel echt mis, zijn de echte anijsdropjes. Niet die kleine harde Potters achtige, nee, gewoon echte drop met flinke anijssmaak. Hard, zoet. Oh man, nergens meer gevonden...

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2024 12:43 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

De naam Twix is ouder dan de meeste landen in Oost Europa :p
Maar liefst 33 jaar geleden.

Voor de kenners: als je die 3 op z'n kant gooit dan heb je de vorm van een Raider :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:58

Shrien

frequent snoozer

Stukfruit schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Maar liefst 33 jaar geleden.

Voor de kenners: als je die 3 op z'n kant gooit dan heb je de vorm van een Raider :p
Haha, ook de vorm van een Twix of een Hurry Up toch? O+

Edit: misschien was de HU alleen een enkele bar…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHwaN9B4Bj1O4vZl14i-hnbhB0A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/594OWIpgrrOmRWwuF2jd5QER.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door Shrien op 19-08-2024 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:27
Vond Treets lekkerder dan M&M nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Chorro schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:23:
[Afbeelding]

Hero Fruit2day. Vond dat altijd heerlijk onderweg
In mijn hogere schooltijd was dit soms de enige vitaminebron voor mijn lichaam _O-

Ik heb echt serieus veel van die dingen weggetikt, heerlijk met die stukjes fruit erin.

Sinaasappel aardbei was mijn faforiet, maar volgens mij zaten daar ook gewoon stukjes ananas in 8)7

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

In mijn hogere schooltijd was dit soms de enige vitaminebron voor mijn lichaam _O-

Ik heb echt serieus veel van die dingen weggetikt, heerlijk met die stukjes fruit erin.

Sinaasappel aardbei was mijn faforiet, maar volgens mij zaten daar ook gewoon stukjes ananas in 8)7
Vroeger ook veel gedronken en idd, veel stukken echt fruit..
Was nog mogelijk toen..

Tegenwoordig is het 70% water / 20% afval schilvers / 10% Concentraat

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vroeger hadden ze bij AH "Groninger ontbijtkoek". Ontbijtkoek met sukade en gember. Dit is al geruime tijd (jaren) niet meer verkrijgbaar. Ook niks wat er op lijkt. Ook in andere supermarkten is dit product onvindbaar.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
evilution schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:27:
Vroeger hadden ze bij AH "Groninger ontbijtkoek". Ontbijtkoek met sukade en gember. Dit is al geruime tijd (jaren) niet meer verkrijgbaar. Ook niks wat er op lijkt. Ook in andere supermarkten is dit product onvindbaar.
Geen idee, maar als je de ingrediënten in huis hebt, staat hij sneller in de oven dan je naar de supermarkt kunt fietsen.

https://www.kokenmetkarin.../13/kruidkoek-met-sukade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
evilution schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:27:
Is gewoon te koop hoor: https://knolskoek.nl/product/groninger-sucadekoek/
Hun notenkoek vind ik persoonlijk erg lekker, zeker als hij vers is.

Ik woon in Drenthe, en die liggen hier gewoon in de supermarkt. Maar misschien niet landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:01
Wij kregen vroeger altijd een soort cacaoboter op brood, het zat volgens mij in rond plastic kuipjes met een rood wit motiefje erop, maar ik kan me geen erk meer bedenken hoe het zou hebben geheten.
Iemand een idee?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jammer dat Sunkist niet in NL er meer is, en tevens jammer dat ik nooit Crush orange in ons land zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:02:
Wij kregen vroeger altijd een soort cacaoboter op brood, het zat volgens mij in rond plastic kuipjes met een rood wit motiefje erop, maar ik kan me geen erk meer bedenken hoe het zou hebben geheten.
Iemand een idee?
Bedoel je toevallig Choba?
Dat spul zit zo te zien nog steeds in dezelfde verpakking als 100 30 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• billie77
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-04 15:18
Iemand een idee?
Lijkt er idd op dat je Choba Chocoladeboter bedoeld :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7-9oVIj5IXZS6TKxUxJIzOpDOs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/s0wNWVwhD8z1Jt8QRJdVdvMQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:55
Ziet er wel erg donkerwit uit, althans voor cacaoboter.

[ Voor 29% gewijzigd door JukeboxBill op 13-01-2025 23:13 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Trasos schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:04:
[...]

Bedoel je toevallig Choba?
Dat spul zit zo te zien nog steeds in dezelfde verpakking als 100 30 jaar geleden.
Zat toch ook ooit in een zilver/blauw achtige wikkel?
Beetje korrelige structuur maar wel cacaofantasie, niet echt boter en geen echte chocola vandaar waarschijnlijk "Choba", knap vet/romig en suikerig dus dus zal tegenwoordig wel minder populair zijn.
Vond het altijd wel lekker.
Sinds ik de pure Chocopasta van PicNic ontdekt heb komt zelfs Nutella er hier niet meer in.
Choba had een vrij stevige en vettige structuur en was net iets te hard om lekker te smeren, wel goed spul voor "de munchies" maar daar werken potten jam, chocopasta en pindakaas ook vrij goed tegen... O-)
@JukeboxBill Was toch echt chocoladebruin, iets donkerder dan melk- en veel lichter dan de pure variant.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 14-01-2025 05:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
billie77 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Lijkt er idd op dat je Choba Chocoladeboter bedoeld :)

[Afbeelding]
Bij het zien vd wikkel kreeg ik een flashback naar de sensatie van die troep in mijn mond :P
Dik, dus niet te smeren. Korrelig vanwege de suiker. Plakkerig want het zat tussen al je tanden.

Het was heerlijk _/-\o_

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
@Trasos @billie77 @PalingDrone

Nee het was geen Choba, er was een andere, rond kuipje. Ik kan het niet meer bedenken maar wat was dat spul lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
No Hands schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:03:

Nee het was geen Choba, er was een andere, rond kuipje. Ik kan het niet meer bedenken maar wat was dat spul lekker!
bedoel je dan een soort van orinoko, , of vergelijkbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-O-VUCmiDyA9P_uYjYcbYLGk5c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cqLrM0TPHOoJEqgD4LRXI5q5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 21:55
PalingDrone schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 04:59:
[...]

Zat toch ook ooit in een zilver/blauw achtige wikkel?
Beetje korrelige structuur maar wel cacaofantasie, niet echt boter en geen echte chocola vandaar waarschijnlijk "Choba", knap vet/romig en suikerig dus dus zal tegenwoordig wel minder populair zijn.
Vond het altijd wel lekker.
Sinds ik de pure Chocopasta van PicNic ontdekt heb komt zelfs Nutella er hier niet meer in.
Choba had een vrij stevige en vettige structuur en was net iets te hard om lekker te smeren, wel goed spul voor "de munchies" maar daar werken potten jam, chocopasta en pindakaas ook vrij goed tegen... O-)
@JukeboxBill Was toch echt chocoladebruin, iets donkerder dan melk- en veel lichter dan de pure variant.
NoHands had het over cacaoboter, maar dat associeer ik met die staafjes "lippenstift" tegen schrale lippen, ook praktisch uitgestorven, nu allemaal op basis van stearine of andere chemische troep, waar ik niet tegen kan.

Maar nu ik nog eens er over nadenk, herinner ik mij ook nog wel de Choba. Maar dat zal in de jaren '60 zijn geweest. Mijn broertje en zusje vonden het niet lekker dus kwam er Chocopasta voor in de plaats.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 09:55
Kom dit topic toevallig tegen maar wat ik met name mis is de uit productie genomen Lays Balsamico. Fantastisch zure chips, beetje zoals op vakantie.

Oh en super gezond want 33% minder vet! /s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ma0cmPER8gTlBei0m1VITuNFIHM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jBwZKJk4qdslk7YQ3mNAE9HI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

SeatRider

Hips don't lie

TheMiggel schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:34:
Kom dit topic toevallig tegen maar wat ik met name mis is de uit productie genomen Lays Balsamico. Fantastisch zure chips, beetje zoals op vakantie.

Oh en super gezond want 33% minder vet! /s

[Afbeelding]
Die mis ik ook al 6 jaar :+

SeatRider in "Voedsel van vroeger..."

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makaja
Over voedsel van vroegâh gesproken: Haagse Hopjes verdwijnen uit de winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:37
Leuk topic. Niet echt van vroeger...
Maar kocht altijd Johma salade in de smaak "kip joppie"
Kan deze nergens meer vinden (zeker een jaar niet...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Pastachoca Chocoladepasta puur
"Pastachoca Béééregoed!" :)
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ef/5a/34/ef5a345e71c48883cfb92be9df93a2b1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 14-01-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08
breew schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:58:
[...]

[Afbeelding]
Omdat de Nutella laatst een keer uitverkocht was in de winkel een potje Orinoko (hazelnootpasta) geprobeerd maar lekker was zeker niet wat in mij opkwam :X . At het vroeger altijd maar denk dat ik verwend ben nu ik zelf Nutella kan budgetteren :+

Ook al ben ik nu ook over op huismerk omdat de prijs van Nutella nergens meer op slaat

[ Voor 7% gewijzigd door GWBoes op 14-01-2025 14:46 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo Diddley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 13:13
Iemand een idee?
Volgens mij was dat van gouda's glorie, platte ronde kuipjes met een lipje aan de deksel met een spaarzegel
bestaat idd niet meer, kan er in ieder geval geen plaatjes o.i.d. meer van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
breew schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:58:
[...]

[Afbeelding]
Nee laag kuipje, en het was echt chocoladeboter, geen pasta.
Die Orinoko was ook lekker en bestaat nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Nope, geen pasta, boter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Bo Diddley schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:57:
[...]

Volgens mij was dat van gouda's glorie, platte ronde kuipjes met een lipje aan de deksel met een spaarzegel
bestaat idd niet meer, kan er in ieder geval geen plaatjes o.i.d. meer van vinden
Ja dat dacht ik ook maar internet heeft er geen enkel plaatje meer van dus ik ging twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is de Lu Choco As nog ergens te koop? Niet in onze lokale supermarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Laatst online: 19:24
Wippie1234 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:24:
Als je bereid bent je portemonnee te trekken:

https://www.dutchexpatshop.com/nl/lu-choco-as-koekjes.html

Komt dit in de buurt als betaalbaar alternatief:

https://www.ah.nl/product...bbeldikjes-pure-chocolade

[ Voor 19% gewijzigd door Aardappel op 14-01-2025 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheMiggel schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:34:

Oh en super gezond want 33% minder vet!
Mwah Lays niet-vet? Ben om die reden helemaal omgegaan naar Pringles, omdat ik Lays ribbel Super chips paprika Troep vind...
Maar wellicht zal ik jouw chips als ik em zie meepakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 09:55
Sjah schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:31:
[...]

Mwah Lays niet-vet? Ben om die reden helemaal omgegaan naar Pringles, omdat ik Lays ribbel Super chips paprika Troep vind...
Maar wellicht zal ik jouw chips als ik em zie meepakken.
Eindigde de zin /s om sarcaseme aan te geven. Of het nu Lays Paprika, Oven Baked of Pringles is. in alle gevallen kan je beter op een wortel knagen dan aan die chips zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sjah schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:31:
[...]

Oh wauw.

Pringles Chips PaprikaLays Paprika
Energie2152 kJ2099 kJ
Vet29 gr27 gr
Waarvan verzadigd vet2.9 gr2 gr
Koolhydraten55 gr55 gr
Waarvan suikers3.4 gr2.1 gr
Vezels3.8 gr5.3 gr
Eiwitten6.7 gr6.2 gr
Zout1.3 gr0.65 gr

Maar blijf gerust die gezonde Pringles eten hoor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

Pringles zijn wel handig.
Zodra je hand niet meer in die buis past weet je dat je er teveel op hebt. Mag je pas nieuwe als je hand er weer in past.

Daarom eet ik tegenwoordig Croky paprika.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Maasluip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Oh wauw.

Energie2152 kJ2099 kJ
Vet29 gr27 gr
Koolhydraten55 gr55 gr
Vezels3.8 gr5.3 gr
Eiwitten6.7 gr6.2 gr
Zout1.3 gr0.65 gr

Pringles zijn inderdaad ongezonder dan de flatchips Paprika van Lay's, maar als ik onderstaande screenshot mag geloven, nog wel gezonder ongeveer even gezond als de Lay's Max ribbelchips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0pHA1jMWeUd8uVwRVjLj3pefAc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yQA3zBZ1GZmIT3gT25bJnP3Z.png?f=fotoalbum_large

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
offtopic:
dit soort verschillen is echt te verwaarlozen... het blijft een gefrituurde aardappel in (zonnebloem)olie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[...]

Oh wauw.

Energie2152 kJ2099 kJ
Vet29 gr27 gr
Koolhydraten55 gr55 gr
Vezels3.8 gr5.3 gr
Eiwitten6.7 gr6.2 gr
Zout1.3 gr0.65 gr

Ok goh wat aardig. Joh, kom jij eens met lijstjes die kloppen. :+
Dat ik Pringles lekker vind, zal wellicht te maken hebben met het bakproces, mij belazer je niet, die Lays smaakt veel ranziger. Plus Pringles is stukje duurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 21:19

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik heb nog ff snel 6 kg besteld. Ons vergaderhok bij Scouting heet "'t Hopje"*, dus daar staat altijd een pot Haagse Hopjes op tafel.

* Reden van de naam:
  1. Afkorting van hopman
  2. Een klein sprongetje (clubhuis heet De Zevensprong
  3. Hop zit natuurlijk ook in bier en dat vloeit na de vergaderingen rijkelijk

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Het merk gaat verdwijnen, maar hopjes blijven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loolladin
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-06 17:34
Wippie1234 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:24:
Dat ligt in België nog gewoon in elke winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

Oh wauw.

...

Pringles Chips PaprikaLays PaprikaLays Oven baked PaprikaCroky PaprikaDirk Paprika
Energie2152 kJ 2099 kJ1849 kJ2156 kJ2150 kJ
(515 kcal)(503 kcal)(440 kcal)(515 kcal)(515 kcal)
Vet29 gr27 gr13 gr29 gr29.2 gr
Waarvan verzadigd vet2.9 gr2 gr1.5 gr2.4 gr2.4 gr
Koolhydraten55 gr55 gr72 gr55 gr54.8 gr
Waarvan suikers3.4 gr2.1 gr7.1 gr2.9 gr3.5 gr
Vezels3.8 gr5.3 gr6.4 gr4.1 gr4.3 gr
Eiwitten6.7 gr6.2 gr5.9 gr6.5 gr6.1 gr
Zout1.3 gr0.65 gr0.81 gr1.4 gr1.4 gr

Lays Oven baked, Croky en Dirk (1 de Beste) erbij gezet, Lays Oven baked scheelt wel. En zijn ook een stuk lekkerder wat mij betreft :9

Maar verder over voedsel van vroeger, één van de grotere dropmerken had jaren geleden Engels drop, maar dan onbesneden. Dus lange staven van de laagjes Engelse drop en de kokoscilinders. Heb die helaas maar een paar jaar in de handel gezien.

Iemand een idee hoe ze deze noemden?

[ Voor 31% gewijzigd door Ruzor op 17-01-2025 19:58 . Reden: Croky en Dirk erbij ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 21:50

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dennis1812 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:57:
Pringles zijn wel handig.
Zodra je hand niet meer in die buis past weet je dat je er teveel op hebt. Mag je pas nieuwe als je hand er weer in past.

Daarom eet ik tegenwoordig Croky paprika.
Croky paprika stoppen ze tegenwoordig dan weer zoetstoffen (stevia) in. En die zoetstoffen komen dit huis niet in. Lays is weer minder zout geworden en dus ook weinig smaak meer...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Stormtrooper schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:47:
[...]

Croky paprika stoppen ze tegenwoordig dan weer zoetstoffen (stevia) in. En die zoetstoffen komen dit huis niet in. Lays is weer minder zout geworden en dus ook weinig smaak meer...
Daarom zweer ik tegenwoordig bij het huismerk paprika chips van de Dirk. Nog lekker zout en vol van smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
[...]

Dat is erg jammer, want ik vond de Croky altijd de lekkerste paprika-chips :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Makaja schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:19:
[...]

Dat zijn ze naar mijn mening nog steeds. Ook de lekkerste bite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 21:50

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

jeroenkb schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Daarom zweer ik tegenwoordig bij het huismerk paprika chips van de Dirk. Nog lekker zout en vol van smaak
Ga ik die maar eens proberen!
Makaja schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:19:
[...]

Klopt, had onlangs zo'n zak met die kleine zakjes in diverse smaken, toch eentje geprobeerd, smaak is inderdaad wel goed...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

[...]
Lays is weer minder zout geworden en dus ook weinig smaak meer...
Minder zout is m.i. alleen maar goed voor je eigen gezondheid. Het is grotendeels gewenning qua smaak, wij eten eigenlijk al jaren nagenoeg zoutloos en het is bijzonder hoeveel zout er in eten gemikt wordt om het 'smakelijk' te maken terwijl het niet eens nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 17-01-2025 18:02 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chips eten doe je normaliter sowieso niet voor je gezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:28
No Hands schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:42:
[...]

Nee laag kuipje, en het was echt chocoladeboter, geen pasta.
Die Orinoko was ook lekker en bestaat nog steeds!
Lage kuipjes kan ik me ook nog herinneren, maar volgens mij waren die kuipjes bij mij van Gouda's Glorie, weet het alleen niet meer 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:09
aljooge schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Lage kuipjes kan ik me ook nog herinneren, maar volgens mij waren die kuipjes bij mij van Gouda's Glorie, weet het alleen niet meer 100% zeker.
Was dat geen smeerkaas, ook een variant met sambal erbij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• billie77
  • Laatst online: 13-04 15:18

Kreeg nog een flashback :) . Was het niet Choco Melange van Gouda's Glorie. Daar spaarde mijn moeder in die tijd zelfs de punten van. :P . En die was idd erg lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6Iy4gcJOehDv1f1DA0bV5yzLy4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FtRF1qsS7zHrRbOXsbmy7xU8.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
billie77 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Kreeg nog een flashback :) . Was het niet Choco Melange van Gouda's Glorie. Daar spaarde mijn moeder in die tijd zelfs de punten van. :P . En die was idd erg lekker.

[Afbeelding]
Ja! Die lijkt er exact op, alleen stond er in mijn gedachten cacaoboter op. Of misschien noemde mijn moeder het zo..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bo Diddley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 13:13
Bo Diddley schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:57:
[...]

Nog iets meer gevonden: De naam was gouda's glorie chocomelange. Geen plaatje maar wel een oude advertentie uit 1992, prijs 1 gulden voor een kuipje van 250 gr !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izcoseXVb1hzuNTQslJAdcrc7BA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KKOkO5vzsCXwAzF2D1BcRA9j.jpg?f=user_large

En in een grijzer verleden was het verpakt in wikkels, net als boter etc

Lekker wakker... had het plaatje twee posts hierboven niet eens opgemerkt.... dat kuipje dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Bo Diddley op 28-01-2025 10:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xindi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 23:50

Xindi

HFX Fanless - 0dB!

Net weer een flashback naar vroeger, vond een boter doosje (Gouda's Glorie) Volle Pond van 1998!!
Met zegels er aan nog!! :9 :9 :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_viXDu-p1qqXw0woxB9y-ibOhug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcbjqZujZqTt0itVIL9sjwUx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmuvbRW12Ui8aFbVhmXZCz3ZHOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQwRZuiBcL7NGgs9NsA2lI7O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpJhGeHskMcP2jN69ylOLcZ0Bjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBuOmnqrX5TN396Opcy34VQf.jpg?f=fotoalbum_large

SPECS HFX Classic FANLESS | CPU: i5 13400 5.0GHz | 32GB DDR4 | Fully fanless system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xindi

Xindi

HFX Fanless - 0dB!

En Coberco Frambozenvla (die zie je ook niet meer)! erg lekkûhh.. Voor degenen uit de achterhoek.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZIyavQZVLL7qVtjtga7YD1MATY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PelUybsbiQAuXaZHBlxulKe8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujkAhA73oU-FqhssCbtbZ-vzhsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EymG2OBlLgnSukMFleX0AQqk.jpg?f=fotoalbum_large

SPECS HFX Classic FANLESS | CPU: i5 13400 5.0GHz | 32GB DDR4 | Fully fanless system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xindi

Xindi

HFX Fanless - 0dB!

Eerlijke zuivel. dat maaken ze niet meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAoPRozvasiH5OnE1YLlL5ikAv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vwCrsHe5FLtPzvlnWmS8ZWB4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Xindi Frambozenvla, eerlijke zuivel, maar er zit nog geen spoor van framboos in die vla, alleen suiker, aroma en kleurstof. Heel eerlijk ;)

Maar idd Gouda's glorie... wij hadden altijd die oranje mayonaise emmertjes van dat merk. Dikke vette klodders eruit scheppen... en als het emmertje leeg was kon je die voor vanalles en nog wat gebruiken, net zoals die boterkuipjes die je terug hebt gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
Wat een fijne plaatjes allemaal, zo herkenbaar ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 17:10

fub

_JGC_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 23:02:
@Xindi Frambozenvla, eerlijke zuivel, maar er zit nog geen spoor van framboos in die vla, alleen suiker, aroma en kleurstof. Heel eerlijk ;)
"Gemaakt in een fabriek waar ook frambozen worden verwerkt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Xindi schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:00:
Net weer een flashback naar vroeger, vond een boter doosje (Gouda's Glorie) Volle Pond van 1998!!
Met zegels er aan nog!! :9 :9 :9
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oude verpakking herzien altijd wel leuk "Dingetje/Flashback" van vroeger.
Oude verpakking VS 2025 ingrediënten.
*Voor mij geen ander die lekkerder is, smeer dit me hele leven al en ook van vroeger jongs af aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpJhGeHskMcP2jN69ylOLcZ0Bjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBuOmnqrX5TN396Opcy34VQf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUo_Xpy-K1EGBmuaKZ1GmdsBCD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UKgY66v6b46KllO7bru7Goq.jpg?f=fotoalbum_large
Toch wel redelijk uitgeperst.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
PatRamon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:28:
[...]

Oude verpakking herzien altijd wel leuk "Dingetje/Flashback" van vroeger.
Oude verpakking VS 2025 ingrediënten.
*Voor mij geen ander die lekkerder is, smeer dit me hele leven al en ook van vroeger jongs af aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch wel redelijk uitgeperst.
Bijzonder wel dat het magerder is geworden. 'droge melkbestanddelen' zijn er in de nieuwe/huidige variant uit? en meer zout toegevoegd. Eigenlijk het dubbele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je moet toch iets doen om een beetje smaak erin te krijgen als je 20% vet vervangt door water.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
Millie-ano schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:57:
[...]

Bijzonder wel dat het magerder is geworden. 'droge melkbestanddelen' zijn er in de nieuwe/huidige variant uit? en meer zout toegevoegd. Eigenlijk het dubbele
Is dat zo? Zout is vaak NaCL. Op de oude verpakking stond alleen het gewicht van de Na, das grofweg de helft als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
sebastiaan89 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Is dat zo? Zout is vaak NaCL. Op de oude verpakking stond alleen het gewicht van de Na, das grofweg de helft als ik het mij goed herinner.
Ik zie oud Natrium 0.16 gram per 100 gram en
nieuw; Zout 0.30 gram per 100 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Xindi schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:21:
En Coberco Frambozenvla (die zie je ook niet meer)! erg lekkûhh.. Voor degenen uit de achterhoek.. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is vrij logisch. In 1997 kwam er een einde aan Coberco, doordat het concern fuseerde met Friesland Dairy Foods. Tegenwoordig FrieslandCampina.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Millie-ano schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:16:
[...]

Ik zie oud Natrium 0.16 gram per 100 gram en
nieuw; Zout 0.30 gram per 100 gram.
Natrium heeft een atoommassa van afgerond 23u. Chloor van ruim 35u.

1 molecuul zout is dus 1 Na + 1 Cl = 23 + 35 = 58u.
En daarvan is dus 40% Natrium en 60% Chloor.

0.16g natrium is dus 40% van het zout, wat op 0.4g zout neerkomt. Er is dus minder zout gebruikt in de nieuwe versie.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.biernet.nl/images/merken/webp/38874-heinekenoudBruin.webp?w=466

Blijkt in 2019 gestopt te zijn met brouwen. Het biertje naast "shandy" die je van oma in de jaren 90 als slokje mocht proeven.

Brand heeft het nog, maar is het toch net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47
Millie-ano schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:58:
[Afbeelding]

Blijkt in 2019 gestopt te zijn met brouwen. Het biertje naast "shandy" die je van oma in de jaren 90 als slokje mocht proeven.

Dat blik droge worstjes ernaast heb ik vroeger ook veel van soldaat gemaakt. Bestaat ook niet meer voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:53
henri86 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:03:
[...]

Dat blik droge worstjes ernaast heb ik vroeger ook veel van soldaat gemaakt. Bestaat ook niet meer voor zover ik weet.
Die komen volgens mij bij de Aldi nog wel eens voorbij meen ik.
Of iets soortgelijks.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
<knip> Nutteloze reacties hoef je niet te plaatsen.

[ Voor 69% gewijzigd door Ardana op 02-06-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 06-06 06:51
Iets met niet geschoten is altijd mis…

Ben op zoek naar een foto/afbeelding van een Calippo in de smaak 7up/fido dido, heb Ola al gemaild maar die hebben die niet en kan op google ook niks vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:58

Thompson

Beeromaniac

Qweridee schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:23:
Iets met niet geschoten is altijd mis…

Ben op zoek naar een foto/afbeelding van een Calippo in de smaak 7up/fido dido, heb Ola al gemaild maar die hebben die niet en kan op google ook niks vinden!
Oeh ja ik weet meteen welke je bedoelt, was een zwart/witte als ik het me goed herinner. Vroeger (~30 jaar geleden) als ik door pa werd meegesleept naar de voetbal (hij zat in het bestuur, ik voetbalde zelf niet) was dat altijd mijn favoriete ijsje om te halen in de kantine. Ben ook aan het zoeken maar kan helaas nog niks vinden.

@Millie-ano Ja daar ging het fout :9 als 13-jarige een paar slokjes mogen proberen en tegen verwachting van (groot)ouders in vond ik het erg lekker. Toen konden ze moeilijk nee meer zeggen en mocht ik bij speciale gelegenheden een flesje. Tegen de tijd dat ik 15 was ging het er met ruim een half krat pils per avond in :X

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:25

Hemingr

Gekke henkie

Nachoman schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:53:
Ken je deze nog? Zo oud dat ik geen foto kan vinden op het interweb🧐, dus ik moet er maar 2 combineren...
[Afbeelding][Afbeelding]

Flubber hagelslag!
En die lijers van Venz gooide er gewoon maar 8 of zo in per pak 😭
Mijn vader was in de jaren 80's en 90's hoofd productie bij de Ruiter (ook Venz) dus wij hadden altijd hele zakken van die dingen in huis. Broodje flubber!

Wat ik mis is de chocopasta die meer de consistentie had van caramel (bebogeen). Ik kan niet op de naam komen, het is vast hier al eens langsgekomen. Ik herinner me dat het hoofdbestanddeel melk/wei restproduct was en dat door een tekort daaraan (of een alternatief gebruik met een hogere marge) het product uit de markt ging.

[ Voor 13% gewijzigd door Hemingr op 02-06-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:11
die flubberhagelslag.... is dat niet hetzelfde als wat Venz nu standaard doet met crocovlokken? gekleurde witte chocoladestukjes erdoorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:25

Hemingr

Gekke henkie

Lothlórien schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:50:
die flubberhagelslag.... is dat niet hetzelfde als wat Venz nu standaard doet met crocovlokken? gekleurde witte chocoladestukjes erdoorheen?
Venz komt er niet meer in hier, te zoet, maar zo te zien is het precies hetzelfde. Funnies! Dat was de juiste term.

Ik weet nog wel dat we met de Ruiter op familie dag naar een pre-release van de Flubber film gingen met overal bakken van die dingen. Mooie tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 06-06 06:51
Thompson schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Oeh ja ik weet meteen welke je bedoelt, was een zwart/witte als ik het me goed herinner. Vroeger (~30 jaar geleden) als ik door pa werd meegesleept naar de voetbal (hij zat in het bestuur, ik voetbalde zelf niet) was dat altijd mijn favoriete ijsje om te halen in de kantine. Ben ook aan het zoeken maar kan helaas nog niks vinden.
Yes, vond ze ook super lekker, tijd geleden discussie gehad met een vriend en die wil me niet geloven dat ze bestaan hebben😛

Heb wel fora gevonden waar ze besproken worden, maar helaas geen foto als bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je puur bewijs wil hebben: Lees Donald Ducks en soortgelijke blaadjes uit die tijd, die stonden vroeger vol met snoep en ijsreclame, daar ga je dit vast nog wel vinden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Laatst online: 22:47
Millie-ano schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:58:
[Afbeelding]

Alfa heeft ook nog een ouderwetse oud/donker bruin van maar 3%, die is wel vrij zoet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Lothlórien schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:50:
Ja, dat inderdaad. Het begon als promo voor de film Flubber, daarna noemden ze het funnies. Bij ons thuis werden ze nog jaren flubbers genoemd ipv funnies :D

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hemingr schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Mijn vader was in de jaren 80's en 90's hoofd productie bij de Ruiter (ook Venz) dus wij hadden altijd hele zakken van die dingen in huis. Broodje flubber!

Wat ik mis is de chocopasta die meer de consistentie had van caramel (bebogeen). Ik kan niet op de naam komen, het is vast hier al eens langsgekomen. Ik herinner me dat het hoofdbestanddeel melk/wei restproduct was en dat door een tekort daaraan (of een alternatief gebruik met een hogere marge) het product uit de markt ging.
Bedoel jij Pastachoca? Met die beer als logo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste