Reserve copy uit icloud terug gezet.SpoekGTi schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:09:
[...]
Nergens last van, schone install of reservekopie teruggezet?
Voor diegene die de iPhone 7 Plus Convertor for Lightning to 3.5mm Headphone Headset Jack adaptor charger charging earphone Cable hadden besteld:
https://nl.aliexpress.com...ersion=&categoryId=440504
Heb m binnen gekregen alleen je kan dus opladen en je Apple headphone aansluiten tegelijk alleen je kan dus niet bellen ermee, kanloos product.
Ik zoek dus een adapter waarmee je kan opladen en bellen in de auto.
https://nl.aliexpress.com...ersion=&categoryId=440504
Heb m binnen gekregen alleen je kan dus opladen en je Apple headphone aansluiten tegelijk alleen je kan dus niet bellen ermee, kanloos product.
Ik zoek dus een adapter waarmee je kan opladen en bellen in de auto.
[ Voor 3% gewijzigd door Samplex op 11-11-2016 21:36 ]
Doe eens schone install
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik weet niet wat een douchebeurt bij jou inhoudt maar zeepwater gedraagt zich heel anders dan water in dit soort situaties; als ergens bijvoorbeeld hydrofobe seals, roostertjes etc. worden gebruikt zullen die problemen hebben een een zeepoplossing (zonder oppervlaktespanning) tegen te houden. En er is maar heel weinig surfactant nodig om daarvoor te zorgen.MeesterBas schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:57:
Mijn één na laatste iPhone 7 heeft het begeven na een douchebeurt. Waarschijnlijk niet goed geseald. Heb 'm teruggestuurd en nu afwachten wat de reactie van de webshop zal zijn. Dat ding mee onder de douche moet onder de IP67 vallen. De vorige iPhones 7 hebben een douchebeurt prima overleefd.
Echter durf ik nu niet meer de nieuwe iPhone bloot te stellen aan water, omdat die uit dezelfde batch komt. Belachelijk eigenlijk, wat dat moet gewoon kunnen.
Geen idee wat ze bij de iPhone voor trucs toepassen maar bv. Samsungs waterbestendige telefoons gebruiken dit soort constructies, en zullen dus gevoelig zijn voor kleine hoeveelheden zeep. Daar is niets belachelijks aan, claims van de fabrikanten gaan over water geen andere vloeistoffen. Meteen de reden dat het geven van garantie op waterdichtheid voor dit soort spullen ondoenlijk is: consumenten interpreteren je claim op hun eigen manier en zullen bij hoog en laag beweren dat je ze een nieuwe telefoon schuldig bent
Zoef
Ik overweeg om een iPhone 7 plus te nemen, alleen hoelang kan je met één acculading doen met de telefoon?
En wat is de Screen On Time van de 7 Plus?
Als zoveel mogelijk mensen het bovenstaande willen door geven, zou ik echt heel erg geholpen zijn. Dankjewel!
Als zoveel mogelijk mensen het bovenstaande willen door geven, zou ik echt heel erg geholpen zijn. Dankjewel!
Je weet dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt toch, dus bij de een is hij op 50% eind van de dag bij de ander 10%Berlinetta schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:01:
Ik overweeg om een iPhone 7 plus te nemen, alleen hoelang kan je met één acculading doen met de telefoon?
Momenteel staat de mijne op 7 uur gebruik en 26 uur stand-by en heb nog 53% over
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Wat een geneuzel over de camera zeg... dit is en blijft een smartphone camera! Verschillen zullen er altijd zijn. Als je super foto's wilt schieten dan koop je maar een echte camera!
Vind de camera goed genoeg van mijn iPhone 7 128gb Jet Black. Had hiervoor de 6s gehad en daarvoor nog een reeks iPhones... maar hij maakt toch gewoon leuke foto's?
Vind de camera goed genoeg van mijn iPhone 7 128gb Jet Black. Had hiervoor de 6s gehad en daarvoor nog een reeks iPhones... maar hij maakt toch gewoon leuke foto's?
Vind ik ook!dkawa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:08:
Wat een geneuzel over de camera zeg... dit is en blijft een smartphone camera! Verschillen zullen er altijd zijn. Als je super foto's wilt schieten dan koop je maar een echte camera!
Ik heb zelf de + en moet zeggen op vakantie meerendeels vd foto's genomen met de iphone.
Zie:
https://imgur.com/gallery/Ffwt3
Ook gewoon onderwater
Inderdaad, en dat gezeur dat je perfectie op elk vlak mag verwachten omdat het toestel 800+ euro is vind ik ook bullshit. Als het nou enkel en alleen een fotocamera was, dan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar dit is een 1000-dingen toestel dat schitterend is, rete snel, en ook nog best leuke foto's maakt voor gebruik op een toestel of web.U2psv schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:24:
[...]
Vind ik ook!
Ik heb zelf de + en moet zeggen op vakantie meerendeels vd foto's genomen met de iphone.
Zie:
Ook gewoon onderwater
En eigenlijk begin ik dat gezever over die camera hier een beetje beu te worden. Open toch een eigen topic en ga daar lekker verder in klagen. Dan kunnen we het hier hebben over andere gebruikservaringen dan cameragezeik.
Ik snap dat het irritant kan worden dat geneuzel over de camera, maar het gaat hier om gebruikerservaringen toch? Daar hoort de camera nu eenmaal bij. Anders kun je ook een topic openen over: home button, krasvastheid, welke grootte past bij mij, etc, etc...DaSaN schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:33:
[...]
Inderdaad, en dat gezeur dat je perfectie op elk vlak mag verwachten omdat het toestel 800+ euro is vind ik ook bullshit. Als het nou enkel en alleen een fotocamera was, dan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar dit is een 1000-dingen toestel dat schitterend is, rete snel, en ook nog best leuke foto's maakt voor gebruik op een toestel of web.
En eigenlijk begin ik dat gezever over die camera hier een beetje beu te worden. Open toch een eigen topic en ga daar lekker verder in klagen. Dan kunnen we het hier hebben over andere gebruikservaringen dan cameragezeik.
Ik heb mij inmiddels erbij neergelegd en geniet gewoon van mijn iPhone 7 128GB zwart!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Je mag en moet meer verwachten van een iPhone 7, dan van een 6s. Je mag verwachten dat deze telefoon op alle gebieden beter is dan een Chinese smartphone met een waarde van €200 - 250,-. Als dat allemaal niet het geval is, dan vind ik dat je dat aan andere gebruikers mag doorgeven. Niet iedereen zal hier om geven, maar op Tweakers mag je objectieve meningen geven en de waarheid aan het licht brengen. Dat is een van de redenen dat dit soort topics goed worden bezocht en dat het zowel voor de fans, critici en geïnteresseerden een goed platform is.DaSaN schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:33:
[...]
Inderdaad, en dat gezeur dat je perfectie op elk vlak mag verwachten omdat het toestel 800+ euro is vind ik ook bullshit. Als het nou enkel en alleen een fotocamera was, dan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar dit is een 1000-dingen toestel dat schitterend is, rete snel, en ook nog best leuke foto's maakt voor gebruik op een toestel of web.
P.s. Voor velen is een iPhone een enorme uitgave en die mensen willen weten of het een goede aankoop is of niet. Daarin probeer ik mensen te helpen om mijn (zo objectief mogelijke) mening door te geven vanuit een uitgebreide review. Om mijn mening bij te staan, maak ik ook gebruik van harde data zoals benchmarks, voorbeeld foto's van de camera en foto's van het product zelf.
Mocht je geïnteresseerd zijn in de kwaliteit van andere smartphones dan nodig ik je uit om mijn huidige reviews te bekijken.
https://tweakers.net/productreview/user/129865/
[ Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 12-11-2016 10:27 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Alle instellingen gewist en werkt nu naar behoren.
Hebben meer mensen hier last van random crashes, vooral bij het unlocken van de iPhone 7? Het beeld wordt dan even zwart en er verschijnt een spinnertje.
Ik heb het vermoeden dat dit (in mijn geval) te maken heeft met de widget van de ING App. Als die aanstaat, gebeuren de crashes zo'n 20-25 keer per dag. Als ik de widget uitzet crasht de telefoon helemaal niet meer.
Ik heb het vermoeden dat dit (in mijn geval) te maken heeft met de widget van de ING App. Als die aanstaat, gebeuren de crashes zo'n 20-25 keer per dag. Als ik de widget uitzet crasht de telefoon helemaal niet meer.
Yep hier ookGeorgeMichael schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:53:
Hebben meer mensen hier last van random crashes, vooral bij het unlocken van de iPhone 7? Het beeld wordt dan even zwart en er verschijnt een spinnertje.
Voordat het spinnertje komt staat de boel gewoon een kleine minuut vast
Kiswum schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:18:
[...]
Je mag en moet meer verwachten van een iPhone 7, dan van een 6s. Je mag verwachten dat deze telefoon op alle gebieden beter is dan een Chinese smartphone met een waarde van €200 - 250,-. Als dat allemaal niet het geval is, dan vind ik dat je dat aan andere gebruikers mag doorgeven. Niet iedereen zal hier om geven, maar op Tweakers mag je objectieve meningen geven en de waarheid aan het licht brengen. Dat is een van de redenen dat dit soort topics goed worden bezocht en dat het zowel voor de fans, critici en geïnteresseerden een goed platform is.
P.s. Voor velen is een iPhone een enorme uitgave en die mensen willen weten of het een goede aankoop is of niet. Daarin probeer ik mensen te helpen om mijn (zo objectief mogelijke) mening door te geven vanuit een uitgebreide review. Om mijn mening bij te staan, maak ik ook gebruik van harde data zoals benchmarks, voorbeeld foto's van de camera en foto's van het product zelf.
Mocht je geïnteresseerd zijn in de kwaliteit van andere smartphones dan nodig ik je uit om mijn huidige reviews te bekijken.
https://tweakers.net/productreview/user/129865/

Mooie foto's hoor! Helemaal niks mis mee! 👍🏾👍🏾👍🏾U2psv schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:24:
[...]
Vind ik ook!
Zie:
Ook gewoon onderwater
dkawa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:08:
U2psv schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:24:
[...]
Vind ik ook!
Zie:
Ook gewoon onderwater
DaSaN schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:33:
[...]

Misschien kunnen jullie zelf in een ander topic alleen maar positieve dingen gaan posten.

Lijkt me verder een hele normale discussie en 'gebruikerservaring' als je ziet dat de camera anders (niet beter) presteert dan je vorige iPhone. Dit is gewoon iets wat veel gebruikers opvalt.
Dit wil ik weten, meer niet...SpoekGTi schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:14:
[...]
Je weet dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt toch, dus bij de een is hij op 50% eind van de dag bij de ander 10%
Momenteel staat de mijne op 7 uur gebruik en 26 uur stand-by en heb nog 53% over
Ook jij moet hiermee ophouden.... Wil je kwaliteitsfoto's maken? Koop dan een echter camera. En anders, take it or leave it. Het is toch absurd om voor elke issue weer naar de Apple Store te rennen en te zeuren voor een nieuwe? Kom op zeg...Citroentaart schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:14:
[...]
[...]
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien kunnen jullie zelf in een ander topic alleen maar positieve dingen gaan posten.![]()
Lijkt me verder een hele normale discussie en 'gebruikerservaring' als je ziet dat de camera anders (niet beter) presteert dan je vorige iPhone. Dit is gewoon iets wat veel gebruikers opvalt.
Na het weekendje weg van laatst even wat RAW-foto's in Lightroom geïmporteerd, bewerkt en daarna weer weggeschreven als .jpg. Voor zover ik beoordelen van dat waterverf-effect geen sprake en ben - na voorheen een iPhone 5 gehad te hebben- gewoon prima te spreken over de kwaliteit van de foto's en voor mij is het een fijne upgrade gebleken
[ Voor 3% gewijzigd door ddZ op 12-11-2016 15:37 ]
Gebruikers ervaringen en discussie zijn natuurlijk uitstekend maar als iemand keer op keer komt melden dat het voor hem geen fijne camera update is dan begrijp ik best dat mensen daar over vallen.Citroentaart schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:14:
[...]
[...]
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien kunnen jullie zelf in een ander topic alleen maar positieve dingen gaan posten.![]()
Na een par keer melden weten wij dit natuurlijk wel. Dan kan je drie dingen doen. 1. Je neemt er genoegen mee. 2. Je gaat terug naar een ouder toestel welke wel de voor jou benodigde kwaliteit bied of 3. Je koopt er een camera bij.
Hier telkens melden gaat het probleem niet oplossen in ieder geval.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Beetje overdreven dit m.i. Ik heb het gemeld hier, een paar keer inderdaad. Andere melden het zelfde probleem en daar zou ik dan vervolgens niet keer op mogen reageren? Mijn ervaring mag ik niet delen met mensen die hetzelfde hebben en vinden?dkawa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:26:
[...]
Ook jij moet hiermee ophouden.... Wil je kwaliteitsfoto's maken? Koop dan een echter camera. En anders, take it or leave it. Het is toch absurd om voor elke issue weer naar de Apple Store te rennen en te zeuren voor een nieuwe? Kom op zeg...
Trouwens ik ben nog nooit naar de Apple store geweest voor een nieuwe, ik weet niet hoe je daar bij komt?
Zo belangrijk is het nou ook weer niet. Ik constateer alleen een feit. Als andere gebruikers dat ook constateren mag ik daar over spreken toch?
Volgens mij kom ik niet telkens het melden hier, ik reageer op anderen die dezelfde ervaring delen. Dus 'keer op keer' is hier niet van toepassing.Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:59:
[...]
Gebruikers ervaringen en discussie zijn natuurlijk uitstekend maar als iemand keer op keer komt melden dat het voor hem geen fijne camera update is dan begrijp ik best dat mensen daar over vallen.
Na een par keer melden weten wij dit natuurlijk wel. Dan kan je drie dingen doen. 1. Je neemt er genoegen mee. 2. Je gaat terug naar een ouder toestel welke wel de voor jou benodigde kwaliteit bied of 3. Je koopt er een camera bij.
Precies...Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:59:
[...]
Gebruikers ervaringen en discussie zijn natuurlijk uitstekend maar als iemand keer op keer komt melden dat het voor hem geen fijne camera update is dan begrijp ik best dat mensen daar over vallen.
maar nu maar weer on topic.... misschien kunnen we issues met de laatste versie 10.1.1 bespreekbaar maken

tot zover geen problemen, standby is zoals gewoonlijk. Toestel is retesnel, vind m toch echt fijner dan mijn vorige 6S (is toch echt zo, ook al zijn het maar kleine verschillen). Ben gewoon blij met mn toestel....
Had laatst tijdens een weekendje Lissabon in 4K gefilmd en dat thuis in NL op een 4K scherm bekeken... Dat was gewoon mooi, en ik bekijk het dan op een 55 inch 4K Scherm... Het filmen is gewoon top! Haarscherp!
Daar heb ik laatst het volgende over gepost. Sindsdien geen vastlopers meer gehad gek genoegdkawa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:27:
[...]
Precies...
maar nu maar weer on topic.... misschien kunnen we issues met de laatste versie 10.1.1 bespreekbaar maken
Dat wil ik best geloven, dat het er mooi uitziet. Film zelf niet in 4K, aangezien we hier geen 4K schermen hebben staantot zover geen problemen, standby is zoals gewoonlijk. Toestel is retesnel, vind m toch echt fijner dan mijn vorige 6S (is toch echt zo, ook al zijn het maar kleine verschillen). Ben gewoon blij met mn toestel....
Had laatst tijdens een weekendje Lissabon in 4K gefilmd en dat thuis in NL op een 4K scherm bekeken... Dat was gewoon mooi, en ik bekijk het dan op een 55 inch 4K Scherm... Het filmen is gewoon top! Haarscherp!
Dit dus: YouTube: iPhone 7 Plus ClickingWhatsappHack schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 07:12:
[...]
Clicking probleem?
Het is handig wat context en een korte beschrijving van een probleem neer te pennen in plaats van een term die eigenlijk vrij weinig zegt.
Je zou zeggen dat het niet zo erg is, maar als ik mijn telefoon met twee handen vasthoud of het scherm schoonmaak, hoor en voel ik de behuizing behoorlijk klikken. De senior advisor van Apple noemt het probleem 'niet gezond' en heeft het zelfs gehad over de mogelijkheid dat het scherm uit zichzelf breekt of de boel buigt.
Aankomende week krijg ik meer duidelijkheid.
Ja of over 'hiss' en 'ruis' geluiden... camera ervaringen is gewoon ontopic. Maar daar hebben we het niet meer over. Als er een nieuwe gebruiker is die dit ervaart en er over wil praten praat ik gerust mee.dkawa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:27:
[...]
Precies...
Ik zal t.z.t nog eens een foto posten van een paar mooie gezichten.
Ook bij jou wel van toepassing hoor. Je klaagt (terecht of onterecht even daar gelaten) al zo lang. Je had al lang actie kunnen ondernemen.Citroentaart schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:23:
Volgens mij kom ik niet telkens het melden hier, ik reageer op anderen die dezelfde ervaring delen. Dus 'keer op keer' is hier niet van toepassing.
Keer op keer terug komen (of reageren op andere zoals jij dat dan liever noemt) om dat te melden gaat je (en het) probleem niet oplossen.
Zo, ik heb mijn iPhone 7 Plus 128GB besteld. Eerste keer dat ik een iPhone heb.
-Swipen in Safari naar de vorige/volgende pagina is zoveel beter.
-En schudde om dingen ongedaan te maken.
-Het kleine schuifje om hem direct op stilte te zetten of wat dan ook.
-Het apparaat zelf.
-Camera UI en de volume knop om een foto te schieten
-Snelheid (Het belangrijkst)
En zo zijn er nog een aantal punten. (Ik heb denk ik 3x keer zo'n ding in mijn handen gehouden, maar weet donders goed wat er mee kan.)
-Het apparaat zelf.
En zo zijn er nog een aantal punten. (Ik heb denk ik 3x keer zo'n ding in mijn handen gehouden, maar weet donders goed wat er mee kan.)
Congrats alvast met je aankoopBerlinetta schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:59:
-Het apparaat zelf.
Ik hoop voor je dat je hem sneller binnen hebt, dan mijn exemplaar (i7 Plus 128 GB, mat zwart).
Oh ja, vergeten te vermelden Space Gray of gewoon niet glimmend zwart.ddZ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:13:
[...]
Congrats alvast met je aankoopVoor welke kleur ben je gegaan?
Ik hoop voor je dat je hem sneller binnen hebt, dan mijn exemplaar (i7 Plus 128 GB, mat zwart).
mijn oma zei altijd; 'niet klagen, maar dragen...en bidden om kracht'', maar ja....dit kan ik beter posten op het forum van de E.O.Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:47:
[...]
Ook bij jou wel van toepassing hoor. Je klaagt (terecht of onterecht even daar gelaten) al zo lang. Je had al lang actie kunnen ondernemen.
Keer op keer terug komen (of reageren op andere zoals jij dat dan liever noemt) om dat te melden gaat je (en het) probleem niet oplossen.
Zojuist m'n iPhone geïnstalleerd alleen het valt me op dat de homebutton niet helemaal 'verzonken' is als het ware in het toestel.
Hij steekt aan de linkerkant een beetje uit. Je blijft er, als je met je nagel overheen gaat achter haken. Aan de rechtse kant is dit niet.
Hoort dit of is dit een fout?
Hij steekt aan de linkerkant een beetje uit. Je blijft er, als je met je nagel overheen gaat achter haken. Aan de rechtse kant is dit niet.
Hoort dit of is dit een fout?
Hoort niet. Ik zou m direct terug sturen. Heb zelf zonder meer een nieuwe gekregen omdat scherm net niet netjes in de case lag.
Zoef
Pff jeetje man, dat je zelf niet moe wordt van telkens toch maar weer even mopperen of mopperen over dat je niet mag mopperen. Of toch maar weer even het laatste woord moet hebben.Citroentaart schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:58:
[...]
Ja of over 'hiss' en 'ruis' geluiden... camera ervaringen is gewoon ontopic. Maar daar hebben we het niet meer over. Als er een nieuwe gebruiker is die dit ervaart en er over wil praten praat ik gerust mee.
WE GET IT! please please.....give it a rest.
Ik ben met je eens dat dit een duur toestel is en dat je daar het nodige van mag verwachten. Maar als er (net zo)veel gebruikers zijn die er prima blij mee zijn, dan zou ik als ik jou was achter deur A) kijken: ga naar Apple en vraag vervanging / reparatie, whatever of deur B): laat het rusten; kost je onnodig veel energie (ook van anderen) en stress. En dat terwijl telkens hetzelfde ventileren je echt niet van je probleem af gaat helpen.
Als ik een auto koop en die blijkt niet aan mijn verwachtingen te voldoen (daargelaten of die terecht zijn), dan ga ik er ook mee terug. Er tegen mijn vrienden of forumvriendjes over (blijven) klagen verandert niets aan het feit dat hij niet naar mijn verwachting werkt.
En als je niet tevreden bent kijk dan naar een andere optie, Android (S7 of zo) bijvoorbeeld. Ik weet dat de foto's niet heel super zijn maar koop dan gewoon een camera. Ik schiet er leuke foto's mee en ja ik weet inmiddels dat je niet iedere grasspriet ziet. Maar ik vind het mooie foto's
[ Voor 57% gewijzigd door Erik1805 op 12-11-2016 19:41 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Misschien moet dit topic hernoemd worden naar het Positieve ervaringen & discussie topic.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nee het - IPhone 7 "Ik had kunnen ruilen maar nu blijf ik doorzagen over een tegenvallende feature omdat ik dat niet gedaan heb" topic.carpebios schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:40:
Misschien moet dit topic hernoemd worden naar het Positieve ervaringen & discussie topic.
Uw plaat blijft ondertussen ook wel hangen hoor..Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:56:
[...]
Nee het - IPhone 7 "Ik had kunnen ruilen maar nu blijf ik doorzagen over een tegenvallende feature omdat ik dat niet gedaan heb" topic.
Never ever financial advice...
Ja, we kunnen het ook het "Ik ben een Apple fan, niemand mag aan mijn ideaal komen en we staan niet open voor negatief commentaar" topic noemen.Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:56:
[...]
Nee het - IPhone 7 "Ik had kunnen ruilen maar nu blijf ik doorzagen over een tegenvallende feature omdat ik dat niet gedaan heb" topic.
Ik ben ook Apple fan, maar ik vind de i7 ook tegenvallen en heb ook spijt van mijn overstap van i6s naar de i7. Helaas -en gelukkig- vind ik Android geen alternatief en had ik mijn i6s al verkocht.
Vandaag weer wat foto's genomen en ook ik zag nu het schildereffect, terwijl ik normaliter daar totaal niet over val. Dus als mijn leken-oog daarover valt kunnen we wel zeggen dat het enorm tegenvalt.
I don't have dreams, I have goals!!
Eens. Maar ook op foto's genomen met een S7, Pixel, etc. valt wel het één en ander op aan te merken (daar zal je ook niet altijd ieder grassprietje kunnen tellenErik1805 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:38:
En als je niet tevreden bent kijk dan naar een andere optie, Android (S7 of zo) bijvoorbeeld. Ik weet dat de foto's niet heel super zijn maar koop dan gewoon een camera. Ik schiet er leuke foto's mee en ja ik weet inmiddels dat je niet iedere grasspriet ziet. Maar ik vind het mooie foto's
Ikzelf wacht altijd eerst af totdat de reviews uit zijn van desbetreffende toestellen (op Arstechica bijvoorbeeld) en mocht ik daarna serieus in de markt zijn voor een nieuw toestel, dan zou in mijn geval de volgende stap zijn het uitproberen van het toestel waar mijn interesse naar uitgaat... Dit laatste gedaan in de Apple Store en toen besloten op basis wat ik zag alsnog voor de 7 Plus te gaan, in plaats van de normale variant. En ik ben er nog steeds blij mee
Tuurlijk was het fijn geweest, als de standaard camera-app een wat minder agressieve jpg-compressie had gehad, maar de kwaliteit vd foto's (standaard kiekjes, snapshots etc. ) zijn voor mij meer dan voldoende. Voor andere vormen van fotografie gebruik ik een app, waarmee ik in RAW kan schieten en bewerk dit later in Lightroom...
Met de S7/ Pixel etc. niets gedaan trouwens, omdat iOS me prima bevalt en daardoor geen reden heb om een switch te maken. Maar mocht die switch er toch komen: ook fraaie toestellen, dus altijd fijn dat er alternatieven zijn. Ook voor diegenen die nu ontevreden zijn
Er zijn meerdere apps, maar gebruik zelf ProCam 4.henkna schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:19:
En welke app gebruik je om in raw te schieten?
Apple fan of niet. Keer of keer hetzelfde melden en verder geen input geven voegt niets toe en maakt het ook geen discussie. Eerder een klaagzang.Redondo1982 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:05:
[...]
Ja, we kunnen het ook het "Ik ben een Apple fan, niemand mag aan mijn ideaal komen en we staan niet open voor negatief commentaar" topic noemen.
Ik ben ook Apple fan, maar ik vind de i7 ook tegenvallen en heb ook spijt van mijn overstap van i6s naar de i7. Helaas -en gelukkig- vind ik Android geen alternatief en had ik mijn i6s al verkocht.
Vandaag weer wat foto's genomen en ook ik zag nu het schildereffect, terwijl ik normaliter daar totaal niet over val. Dus als mijn leken-oog daarover valt kunnen we wel zeggen dat het enorm tegenvalt.
Dat laatste is puur en alleen een mening natuurlijk.
Ik ook. Mooie app.ddZ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:24:
[...]
Er zijn meerdere apps, maar gebruik zelf ProCam 4.
Verwijderd
Had net op mn i7+ een krakend geluid tijdens een filmpje op FB, Youtube en een track via spotify. Hij leek ook te haperen in het geluid. Telefoon opnieuw opgestart, maar nu is t geluid weer normaal.. Iemand t zelfde gehad?
Zoals ik al zei, een beetje overdreven dit. 'Keer op keer het zelfde melden.', andere gebruikers vragen of melden iets, en vragen zich af of andere dat ook ervaren. Ik lever die input. En dan ben ik de sjaak.Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:49:
[...]
Apple fan of niet. Keer of keer hetzelfde melden en verder geen input geven voegt niets toe en maakt het ook geen discussie. Eerder een klaagzang.
Dat laatste is puur en alleen een mening natuurlijk.
[...]
Ik ook. Mooie app.
Lees mijn post anders eens goed. Dan zie je dat ik er nog kee terug maar de Apple store gaat.
Mij hoor je niet klagen over al die berichten van geluidjes en kraakjes en krasjes die je hier lees.
Citroentaart schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:00:
Zelf vind ik het wel echt storend op gezichten als je binnen foto's maakt. Verder ook prima. Maar mensen foto's binnen zijn niet echt mooi meer.
Citroentaart schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:24:
[...]
Foto ziet er verkleind prachtig uit! echter op 100% niet.
Leuk voor gebruik op web en social media.
Zoals hierboven gewoon discussie en reactie op andere berichten. En niet 'keer op keer'. Misschien kan je dat beter op jezelf toepassen. Keer op keer het laatste woord. Afijn als je hier niet over een camera mag praten met andere gebruikers...Citroentaart schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:59:
[...]
Eerst een potje gejankt. Toen met Apple gechat. Die vonden de voorbeeld foto's ook niet echt mooi. Nu moet ik een keer langs de Apple store. Hier heb ik natuurlijk een jaar de tijd voor. Dus ik moet nog een keer tijd maken ervoor.
Ik doelde dan ook niet alleen op berichten van de afgelopen dagen. Het is al weken zo.Citroentaart schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:45:
[...]
Zoals ik al zei, een beetje overdreven dit. 'Keer op keer het zelfde melden.', andere gebruikers vragen of melden iets, en vragen zich af of andere dat ook ervaren. Ik lever die input. En dan ben ik de sjaak.
Lees mijn post anders eens goed. Dan zie je dat ik er nog kee terug maar de Apple store gaat.
Mij hoor je niet klagen over al die berichten van geluidjes en kraakjes en krasjes die je hier lees.
[...]
[...]
[...]
Zoals hierboven gewoon discussie en reactie op andere berichten. En niet 'keer op keer'. Misschien kan je dat beter op jezelf toepassen. Keer op keer het laatste woord. Afijn als je hier niet over een camera mag praten met andere gebruikers...
Het voegt gewoon op een gegeven moment niet zoveel meer toe naar mijn/onze mening.
Maar goed jij krijgt er waarschijnlijk een goed gevoel van om het van je af te schrijven. Daar moeten we je niet in beperken eigenlijk.
Als een gebruiker hier komt en zijn ervaring deelt, en ik beantwoord dat met dezelfde ervaring dan voegt dan voor de gebruiker meer toe dan jou 'mee eens zijn' bericht van iemand die vind dat ie 'fotogezeur' leest.Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:54:
[...]
Ik doelde dan ook niet alleen op berichten van de afgelopen dagen. Het is al weken zo.
Het voegt gewoon op een gegeven moment niet zoveel meer toe naar mijn/onze mening.
Maar goed jij krijgt er waarschijnlijk een goed gevoel van om het van je af te schrijven. Daar moeten we je niet in beperken eigenlijk.
Ok, dus met andere woorden, ik ben hier weken hetzelfde bericht aan het spammen. Dat valt best mee. Wellicht anderen.
Ik zou wel graag van andere een foto willen zien van gezichten en daarmee de ervaringen delen, dus ik wacht af tot iemand die post
Nou we hebben een mooi Fotografie topic.Citroentaart schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:03:
[...]
Als een gebruiker hier komt en zijn ervaring deelt, en ik beantwoord dat met dezelfde ervaring dan voegt dan voor de gebruiker meer toe dan jou 'mee eens zijn' bericht van iemand die vind dat ie 'fotogezeur' leest.
Ok, dus met andere woorden, ik ben hier weken hetzelfde bericht aan het spammen. Dat valt best mee. Wellicht anderen.
Ik zou wel graag van andere een foto willen zien van gezichten en daarmee de ervaringen delen, dus ik wacht af tot iemand die postdat gaat alleen niet zo makkelijk natuurlijk in verband met privacy.
Daar komen geregeld erg mooie plaatjes langs.
[iOS] Apple iPhone fotografie topic.
Het lijkt heel wat inderdaad.SpoekGTi schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:46:
Ik zeg prima accu in die iPhone 7 plus
[afbeelding]
Samen met de Watch, vrijdagochtend om 6:45 eraf gehaald
[afbeelding]
Watch heeft nog 17% over as we speak
Ik heb ook zulke cijfers.
Druk ik echter op het klokje en zie dan de daadwerkelijke SOT en ik tel dat van de afgelopen 24 uur op dan valt het toch echt tegen hoor. Had ik op mijn S7E geregeld 7 uur SOT per lading dat is hier net de helft.
Probleem bij de gebruik teller is dat dus ook gewoon een 2 uur MP3 met scherm uit zich vertaalt in 2 uur gebruik.
Nogmaals goede cijfers , maar SOT is niet best.
Ben ik wel benieuwd waarom je de s7e weg gedaan hebt.SjaakAW schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:22:
[...]
Het lijkt heel wat inderdaad.
Ik heb ook zulke cijfers.
Druk ik echter op het klokje en zie dan de daadwerkelijke SOT en ik tel dat van de afgelopen 24 uur op dan valt het toch echt tegen hoor. Had ik op mijn S7E geregeld 7 uur SOT per lading dat is hier net de helft.
Probleem bij de gebruik teller is dat dus ook gewoon een 2 uur MP3 met scherm uit zich vertaalt in 2 uur gebruik.
Nogmaals goede cijfers , maar SOT is niet best.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Die heb ik gewoon nog hoor.Erik1805 schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:23:
[...]
Ben ik wel benieuwd waarom je de s7e weg gedaan hebt.
Ik wissel geregeld tussen de 2 OS-en.
Beide hebben hun voor- een nadelen.
Soort hobby
Jazeker! Die houd ik in de gaten!Donstil schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:06:
[...]
Nou we hebben een mooi Fotografie topic.
Daar komen geregeld erg mooie plaatjes langs.
daar is ie weerCitroentaart schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:58:
[...]
Ja of over 'hiss' en 'ruis' geluiden... camera ervaringen is gewoon ontopic. Maar daar hebben we het niet meer over. Als er een nieuwe gebruiker is die dit ervaart en er over wil praten praat ik gerust mee.

gefeliciteerd met je aankoop!Berlinetta schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:59:
-Het apparaat zelf.
Mooi toestel he!! geniet ervan!
Bedankt voor je nuttige quote en fijne bijdrage aan dit topic. Heb je nog een krasje opgelopen op je iPhone?
De Taptic feedback van de iPhone 7 vind ik toch wel heel relax, evenals de homebutton. 3D toutch is ook wel fijn bij sommige apps of notificaties. Je raakt er aan gewend, zo erg zelfs dat ik me iPad ook probeer te '3D touchen'
Citroentaart schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:42:
[...]
Bedankt voor je nuttige quote en fijne bijdrage aan dit topic. Heb je nog een krasje opgelopen op je iPhone?
Nope![]()
De Taptic feedback van de iPhone 7 vind ik toch wel heel relax, evenals de homebutton. 3D toutch is ook wel fijn bij sommige apps of notificaties. Je raakt er aan gewend, zo erg zelfs dat ik me iPad ook probeer te '3D touchen'
De Homeknop vind ik nog steeds maar zozo, ik ben er aan gewend maar het is meer dat ik er mee "leer leven" dan dat ik het fijn vind.Citroentaart schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:42:
[...]
Haptic Feedback aan de andere kant vind ik fantastisch, ook al steeds meer apps welke dat toevoegen.
Heeft voor mij echt een toegevoegde waarde.
Ow ik vind de homeknop wel relax, ik merk het verschil nauwelijks op. Ik heb wel eens zo'n krakende homeknop gehad.. (niet persee storend) maar deze niet mechanische knop 'drukt' altijd hetzelfde in.Donstil schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:49:
[...]
De Homeknop vind ik nog steeds maar zozo, ik ben er aan gewend maar het is meer dat ik er mee "leer leven" dan dat ik het fijn vind.
Haptic Feedback aan de andere kant vind ik fantastisch, ook al steeds meer apps welke dat toevoegen.
Heeft voor mij echt een toegevoegde waarde.
Ja die haptisch feedback vind ik ook echt fijn, soms verwacht je het niet, en dan voel je het, en dan denk je Oja... handig!
Dat Haptic feedback is mooi verwerkt in F1 game die net uit, over de curbstones rijden trilt hij leuke toevoeging.
Voor de camera/foto is er dit topic
[ Voor 37% gewijzigd door U2psv op 13-11-2016 16:28 ]
Dat topic is slechts en alleen bestemd om foto's in te plaatsen. Feedback over foto's wordt daar niet echt gewaardeerd.U2psv schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:27:
Dat Haptic feedback is mooi verwerkt in F1 game die net uit, over de curbstones rijden trilt hij leuke toevoeging.
Ik heb vandaag een vergelijkingstest uitgevoerd met 3 telefoons. Ik zal de iPhone foto's binnenkort uploaden en dan kan ik ze binnenkort tonen in een blog ofzo.
Nou feedback op de foto's wordt zeker wel gewaardeerd. Alleen dan wel over de foto's (compositie. Nabewerking. Enz) niet over de daadwerkelijke kwaliteit van de sensor.Kiswum schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:33:
[...]
Dat topic is slechts en alleen bestemd om foto's in te plaatsen. Feedback over foto's wordt daar niet echt gewaardeerd.
Ik heb vandaag een vergelijkingstest uitgevoerd met 3 telefoons. Ik zal de iPhone foto's binnenkort uploaden en dan kan ik ze binnenkort tonen in een blog ofzo.
Dit omdat het topic vrij is voor het hele iPhone gamma.
Klopt, feedback over de foto wel maar daar voer je geen discussie over 'ervaringen' van de camera.Kiswum schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:33:
[...]
Dat topic is slechts en alleen bestemd om foto's in te plaatsen. Feedback over foto's wordt daar niet echt gewaardeerd.
Ik ben benieuwd naar je test!
JSt1983 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:06:
[afbeelding]
Fotootje van gesleten lak jet black waar ik het gisteren over had.
Ben ik ook benieuwd naar. Zeker omdat de Jet White geruchten nu spelen. Ik denk dat het op een White minder zichtbaar zal zijn, maar ik kan echt niet tegen krasjes dus als dit al gebeurt met "naked" in de broekzak dan skip ik de Jet uitvoering en ga ik niet wachten tot/of de Jet White komt.MeesterBas schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:17:
[...]
Dat is wel serieus. Is dit ook van 'naakt' op tafel leggen etc., of alleen 'naakt' in je broekzak? Ik heb intussen een rol slipmat van 2m bij 0,75m gekocht en op veelgebruikte plaatsen in huis een klein stukje slipmat aangebracht
Mijn boefje is liev!
JB schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:21:
[...]
[...]
Ben ik ook benieuwd naar. Zeker omdat de Jet White geruchten nu spelen. Ik denk dat het op een White minder zichtbaar zal zijn, maar ik kan echt niet tegen krasjes dus als dit al gebeurt met "naked" in de broekzak dan skip ik de Jet uitvoering en ga ik niet wachten tot/of de Jet White komt.
JSt1983 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:09:
[...]
De sporen zijn in deze mate alleen zichtbaar aan de onderzijde. Hierdoor vermoed ik dat het komt door dragen in broekzak, met de onderzijde naar boven i.v.m. mijn iem.
Van het op tafel leggen heeft het toestel wat kleinere kransjes opgelopen, dus jouw ingreep zal zeker zin hebben.
Damn, kon geen reply vinden in die foto-discussie. Thnx! Dan gaat ik de Jet versie overslaan.
Mijn boefje is liev!
Ik had eerder een gele iPhone 5c. Dat is niet te vergelijken met een 'Jet White' maar in die lak laag zag je dezelfde soort krassen als op de Jet Black. Alleen door de kleur was dat nauwelijks zichtbaar. Dus ik denk dan het met Jet White ook stukken minder zichtbaar is!JB schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:21:
[...]
[...]
Ben ik ook benieuwd naar. Zeker omdat de Jet White geruchten nu spelen. Ik denk dat het op een White minder zichtbaar zal zijn, maar ik kan echt niet tegen krasjes dus als dit al gebeurt met "naked" in de broekzak dan skip ik de Jet uitvoering en ga ik niet wachten tot/of de Jet White komt.
Dat zal inderdaad ook minder zijn op de White. Alleen dat het kan gebeuren en niet wetende of/wanneer dat ie komt, ga ik er niet op wachten.Citroentaart schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:33:
[...]
Ik had eerder een gele iPhone 5c. Dat is niet te vergelijken met een 'Jet White' maar in die lak laag zag je dezelfde soort krassen als op de Jet Black. Alleen door de kleur was dat nauwelijks zichtbaar. Dus ik denk dan het met Jet White ook stukken minder zichtbaar is!
Mijn boefje is liev!
Ik denk zelf dat ie er niet komt. En als die er wel komt zal dat waarschijnlijk zijn als er een nieuwe iPhone komt.JB schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:35:
[...]
Dat zal inderdaad ook minder zijn op de White. Alleen dat het kan gebeuren en niet wetende of/wanneer dat ie komt, ga ik er niet op wachten.
Dat zou ook de 1e keer zijn dat er tussendoor een nieuwe uitvoering van een bestaande iPhone komtCitroentaart schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:47:
[...]
Ik denk zelf dat ie er niet komt. En als die er wel komt zal dat waarschijnlijk zijn als er een nieuwe iPhone komt.
Mijn boefje is liev!
Goede opmerking betreft zeep. Mijn douchebeurten zijn niet erg spectacalair. Ik heb de iPhone weleens onder de douche gehad om muziek te kunnen bedienen. De iPhone heb ik dan in een case en ligt op een plankje. Ik weet vrijwel zeker dat geen zeep o.i.d. in aanraking is geweest met de iPhone. Mijn vorige iPhones 7 (gele waas, gejat, ect.) heb ik onder de douche gehad. Deze raakten na de douchebeurt niet defect. Ik vermoed dat mijn één na laatste iPhone 7 niet goed geseald was.Zpottr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:36:
[...]
Ik weet niet wat een douchebeurt bij jou inhoudt maar zeepwater gedraagt zich heel anders dan water in dit soort situaties; als ergens bijvoorbeeld hydrofobe seals, roostertjes etc. worden gebruikt zullen die problemen hebben een een zeepoplossing (zonder oppervlaktespanning) tegen te houden. En er is maar heel weinig surfactant nodig om daarvoor te zorgen.
Geen idee wat ze bij de iPhone voor trucs toepassen maar bv. Samsungs waterbestendige telefoons gebruiken dit soort constructies, en zullen dus gevoelig zijn voor kleine hoeveelheden zeep. Daar is niets belachelijks aan, claims van de fabrikanten gaan over water geen andere vloeistoffen. Meteen de reden dat het geven van garantie op waterdichtheid voor dit soort spullen ondoenlijk is: consumenten interpreteren je claim op hun eigen manier en zullen bij hoog en laag beweren dat je ze een nieuwe telefoon schuldig bent
3 in de rij, kassa erbij
Is er al meer nieuws over de dat bug? Dwz: je hebt wel je 3G/ 4G icoon, maar je hebt geen data. Naar en van airplane mode halen en alles werkt weer.
Ik zag een update van Apple voorbij komen die hier aandacht aan schonk maar ik blijf nog steeds hetzelfde probleem houden....
Ik zag een update van Apple voorbij komen die hier aandacht aan schonk maar ik blijf nog steeds hetzelfde probleem houden....
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Zojuist ben ik teruggebeld door Apple over het klikkende geluid op de behuizing van mijn matzwarte iPhone 7 Plus 256GB. Het engineering team stelt dat het scherm niet juist op de behuizing is geplaatst, waardoor deze blijft klikken als je het toestel gebruikt.
Ik blijk een van de laatste consumenten te zijn die zo'n toestel heeft en wordt dus een nieuw model opgestuurd. Ik ben benieuwd! Dit ding is in ieder geval een drama. Alles wat je doet hoor je je telefoon half breken.
Week 38, fabriek Foxconn F2L.
Ik blijk een van de laatste consumenten te zijn die zo'n toestel heeft en wordt dus een nieuw model opgestuurd. Ik ben benieuwd! Dit ding is in ieder geval een drama. Alles wat je doet hoor je je telefoon half breken.
Week 38, fabriek Foxconn F2L.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisweb op 15-11-2016 23:59 ]
Welk week nummer en fabriek komt jouwe dan ?Dennisweb schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:14:
Zojuist ben ik teruggebeld door Apple over het klikkende geluid op de behuizing van mijn matzwarte iPhone 7 Plus 256GB. Het engineering team stelt dat het model is geproduceerd in een week en een fabriek waarvan bekend is dat er een productieprobleem is opgetreden. Het scherm is niet juist op de behuizing geplaatst, waardoor deze blijft klikken als je het toestel gebruikt.
http://sndeep.info/en
Ik ken het, telefoon verzamelen als hobbySjaakAW schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:26:
[...]
Die heb ik gewoon nog hoor.
Ik wissel geregeld tussen de 2 OS-en.
Beide hebben hun voor- een nadelen.
Soort hobby
Week 38, fabriek Foxconn F2L.SjaakAW schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:16:
[...]
Welk week nummer en fabriek komt jouwe dan ?
http://sndeep.info/en
Is dit niet tijdens het bellen? Daar word ik ook helemaal gestoord van namelijk. Gewoon geen data onder het bellenAtlas schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:54:
Is er al meer nieuws over de dat bug? Dwz: je hebt wel je 3G/ 4G icoon, maar je hebt geen data. Naar en van airplane mode halen en alles werkt weer.

Mijn boefje is liev!
Dat is normaal dat je soms geen data hebt.JB schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:12:
[...]
Is dit niet tijdens het bellen? Daar word ik ook helemaal gestoord van namelijk. Gewoon geen data onder het bellen
Circuit switched network en packet switched network.
Ja dat blijkt. Anno 2016 is bellen steeds lastigerBerlinetta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:19:
[...]
Dat is normaal dat je soms geen data hebt.
Circuit switched network en packet switched network.
Mijn boefje is liev!
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze er eerder zouden beginnen met het uitbrengen van Voice LTE.JB schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:20:
[...]
Ja dat blijkt. Anno 2016 is bellen steeds lastiger
[ Voor 7% gewijzigd door Berlinetta op 15-11-2016 10:24 ]
Bedankt dankzij dit soort dingen leer ik weer wat, heb heel lang moeten zoeken voor dit.Impstoker schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:13:
Hier is iets interessants over photos van de iPhone 7:
@forgottentowel op twitter: 'If a wide gamut photo is displayed in sRGB colour space (the web) without conversion the colours will look washed out.'
'Photos from the camera roll should have the P3 profile embedded, but colour profiles are usually stripped from images on the web.'
'My guess is Dropbox assumes sRGB and strips embedded profiles to save bandwidth.'
'It’ll take a while for general purpose tools and apps to catch up to Apple, in the meantime we will see some washed out photos.'
Hier een linkje naar iemand die voorbeeld geeft van een photo met de juiste colour profile en zonder:
https://twitter.com/guilhas/status/788692858752630784
Dus het kan zijn afhankelijk van hoe je de photos van je telefoon haalt, en waar je ze host/upload ze er online wel of niet goed uit komen te zien...
Ik quote het even zo daar iedereen het weet.
[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 15-11-2016 17:23 ]
Vervangende iPhone is binnen. Hopen dat het goed gaat, want de koerier heeft 'm laten vallen bij het afleveren. Meteen gemeld bij Apple. Als er een defect als gevolg van valschade optreedt, wil ik er niet verantwoordelijk voor zijn.
Uw zending is onderweg!
Hieronder vindt u informatie over de verzending.
Verzonden:
Wordt op 24/11/2016
geleverd via Standaardlevering
-----
Hmmm dat duurt ook nog lang???
------
Alhoewel, als ik dan eens op de site van UPS ga kijken:
Geplande aflevering:
Maandag, 21/11/2016, Voor het einde van de dag
Laatste locatie:
Aangekomen - ZhengZhou, China, Woensdag, 16/11/2016
Verzonden:
Wordt op 24/11/2016
-----
------
Geplande aflevering:
Laatste locatie:
Never ever financial advice...
dan si die er maandag... UPS klopt perfect.kazzzdafke schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:14:
Uw zending is onderweg!
Verzonden:
Wordt op 24/11/2016
-----
------
Geplande aflevering:
Laatste locatie:
no comment
Inmiddels heb ik een reactie van de webshop. Het verhaal van de douchebeurt heb ik via de mail aan hen kenbaar gemaakt. Ze sturen de iPhone terug naar Apple en ik krijg het aankoopbedrag retour. Intussen had ik al een nieuwe iPhone 7 bij dezelfde webshop besteld.MeesterBas schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:00:
[...]
Goede opmerking betreft zeep. Mijn douchebeurten zijn niet erg spectacalair. Ik heb de iPhone weleens onder de douche gehad om muziek te kunnen bedienen. De iPhone heb ik dan in een case en ligt op een plankje. Ik weet vrijwel zeker dat geen zeep o.i.d. in aanraking is geweest met de iPhone. Mijn vorige iPhones 7 (gele waas, gejat, ect.) heb ik onder de douche gehad. Deze raakten na de douchebeurt niet defect. Ik vermoed dat mijn één na laatste iPhone 7 niet goed geseald was.
3 in de rij, kassa erbij
Zal wel de enige zijn die het een absurd idee vindt om zijn iPhone onder de douche te nemen..MeesterBas schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:42:
[...]
Inmiddels heb ik een reactie van de webshop. Het verhaal van de douchebeurt heb ik via de mail aan hen kenbaar gemaakt. Ze sturen de iPhone terug naar Apple en ik krijg het aankoopbedrag retour. Intussen had ik al een nieuwe iPhone 7 bij dezelfde webshop besteld.

Ik heb momenteel een i7 128gb uit week 43 en die heeft helemaal geen problemen. Het enige wat blijft is het schilderij effect van de foto's (waarvan ik overtuigd ben dat het software matig te verhelpen is).
Dat hoop ik ook! Ik heb wel het idee dat bij sommige iPhone 7's het effect erger is dan bij de andere.xavier! schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:16:
Ik heb momenteel een i7 128gb uit week 43 en die heeft helemaal geen problemen. Het enige wat blijft is het schilderij effect van de foto's (waarvan ik overtuigd ben dat het software matig te verhelpen is).
Nu hopen op een software update!
Me too. Klap echt in mijn handjes. Toestel werkt perfect!xavier! schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:16:
Ik heb hetzelfde met de Iphone 7. Werkt echt super en ik kom van jaren Android gebruik. Ik ben er super blij mee. Nooit vastlopers en alles werkt gewoon. Schilderij effect zal wel opgelost worden. Foto's vind ik zeker niet slecht.
Daarom, omdat jij dit zegt. Denk ik dat sommige '7's' toch wat betere foto's maken. Als je mijn foto ziet met mensen binnen. Dan zeg je echt wel dat deze slecht zijnErik1805 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:11:
Ik heb hetzelfde met de Iphone 7. Werkt echt super en ik kom van jaren Android gebruik. Ik ben er super blij mee. Nooit vastlopers en alles werkt gewoon. Schilderij effect zal wel opgelost worden. Foto's vind ik zeker niet slecht.
Verder werkt ie perfect hier ook! Lekker snel en ook nooit vastlopers! Heerlijk OS.
Mijne komt uit week 38 geloof ik, ik heb alleen een gele waas onderaan het scherm, hiervoor moet ik nog naar de Apple store. Daar heb ik een jaar de tijd voor, dus ik wacht ff totdat er wat 'nieuwere' iPhones zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Citroentaart op 17-11-2016 10:32 ]
laatste ios? heb nog 10.0.1 en heeft dat ook, maar zonder vooruitgang zie ik geen noodzaak tot update,.Citroentaart schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:43:
[...]
Dat hoop ik ook! Ik heb wel het idee dat bij sommige iPhone 7's het effect erger is dan bij de andere.
Nu hopen op een software update!
no comment
Gewoon omdat het kan. Het is niet zo dat ik iedere keer dat ding mee heb onder de doucheWouter Lucassen schreef op donderdag 17 november 2016 @ 00:47:
[...]
Zal wel de enige zijn die het een absurd idee vindt om zijn iPhone onder de douche te nemen..
3 in de rij, kassa erbij
Ik zit op het laatste iOS versie ja.Martinus schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:47:
[...]
laatste ios? heb nog 10.0.1 en heeft dat ook, maar zonder vooruitgang zie ik geen noodzaak tot update,.
Naar de Apple store geweest voor mijn hissing sound, maar ze willen alleen een refurbished iphone geven... Dus nu traject in met mobiel.nl waar ik totaal geen zin in heb..
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Had je toch kunnen doen? Je kunt ze direct testen in de store.Terrie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:52:
Naar de Apple store geweest voor mijn hissing sound, maar ze willen alleen een refurbished iphone geven... Dus nu traject in met mobiel.nl waar ik totaal geen zin in heb..
Ik vind dat een beetje onzin. Je koopt een nieuwe telefoon en je krijgt een niet goed functionerende. Dan krijg je van Apple een telefoon die al 2x de productieband heeft gezien. En het is niet door mijn onkunde dat hij stuk is? Voelt niet helemaal lekker om daarom een refurbished phone te krijgen..Dennischo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:58:
[...]
Had je toch kunnen doen? Je kunt ze direct testen in de store.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Klopt, ik vind het ook niet lekker voelen. Je kunt ook 'refurbished' iPhones bij Apple kopen tegen een lager tarief. Dat idee.Terrie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:01:
[...]
Ik vind dat een beetje onzin. Je koopt een nieuwe telefoon en je krijgt een niet goed functionerende. Dan krijg je van Apple een telefoon die al 2x de productieband heeft gezien. En het is niet door mijn onkunde dat hij stuk is? Voelt niet helemaal lekker om daarom een refurbished phone te krijgen..

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.