Kan ik me ook voorstellen ja, zou ik ook geen genoegen mee nemen. Maar ben je al bij een Store geweest? Want er zijn toch nog helemaal geen refurbished? Het is een hagelnieuw toestel... Ik heb met de 5 destijds meen ik ook eens zoiets gehad, kreeg gewoon een gloednieuwe.
Die bestaan nog niet eens. Wat denk je dat Apple doet? Die wacht even op iPhone's die stuk gaan en gaan die repareren en dan hebben ze refurbished iPhone's?
Ik heb de 7 Plus Jet-Black besteld. En ik maak me vooralsnog geen zorgen. Waarom niet? Omdat ik bij mijn iphone 3G geen haarscheurtjes heb gezien, bij mijn iPhone 4 niks heb gemerkt van antennagate, bij mijn iPhone 5 deed het touchpanel het uitstekend en mijn 6 plus is ook al twee jaar kaarsrecht.funk-e schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:48:
Deze foto's kwamen zojuist voorbij op twitter:
[afbeelding]
[afbeelding]
Doet pijn aan mijn ogen
Historie leert dat er bij elke nieuwe iPhone wel een "gigantisch" probleem naar boven komt. En dat het allemaal in de praktijk wel meevalt omdat Apple die telefoons ook aan een uitgebreide field-test heeft onderworpen.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Nou het ligt in deze wel iets anders. Apple heeft al te kennen gegeven dat deze snel krast. Daarnaast staan om youtube filmpjes van reviewers die hm een dag in de broekzak hebben gehad en al gelijk krassen hadden zoals op deze foto's. Na het officiele bericht van apple over het snel krassen heb ik besloten deze niet te bestellen en de normale Black te nemen.DexterDee schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:14:
[...]
Ik heb de 7 Plus Jet-Black besteld. En ik maak me vooralsnog geen zorgen. Waarom niet? Omdat ik bij mijn iphone 3G geen haarscheurtjes heb gezien, bij mijn iPhone 4 niks heb gemerkt van antennagate, bij mijn iPhone 5 deed het touchpanel het uitstekend en mijn 6 plus is ook al twee jaar kaarsrecht.
Historie leert dat er bij elke nieuwe iPhone wel een "gigantisch" probleem naar boven komt. En dat het allemaal in de praktijk wel meevalt omdat Apple die telefoons ook aan een uitgebreide field-test heeft onderworpen.
Bronnetje
Ik weet wat Apple er over zegt, ik heb de reviews gelezen en ik heb alle foto's en video's gezien. En desondanks denk ik dat het tóch heel erg mee zal vallen. Twee jaar terug toen ik m'n iPhone 6 plus kocht waren er in de eerste dagen ook legio reviewers die na slechts één dag onder "normale omstandigheden" een kromme iPhone hadden. Toen viel iedereen ook over elkaar heen, maar dat is overgewaaid en hoorde je al vrij snel niemand meer over.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
De refurbished net na de lancering zijn nieuw. Ook eens een defecte Touch ID gehad vorig jaar en gekocht bij de launch in Duitsland. Toen heb ik moeten wachten tot de launch in NL, maar mocht hem direct omruilen op laumchdag voor een nieuwe. Die kwam uit de refurbished voorraad, maar t was een nieuwe iPhone. Toen nog even met een Apple medewerker erover gesproken. Ze krijgen store voorraad geleverd en toestellen voor de refurbished voorraad. Beide nieuw nu nog. Reden daarvoor is dat Apple kinderziektes direct wil oplossen. De defecte toestellen kort na een launch gaan ook naar een speciale werkplaats om uit te zoeken of het een groter probleem is dan 1 willekeurig toestel.
Je maakt het je nu dus onnodig moeilijk. Direct omruilen. Je helpt apple en jezelf!
Als je even goed nadenkt: Er kunnen toch nog geen refurbished toestellen zijn, aangezien het toestel pas afgelopen vrijdag geïntroduceerd is. Apple heeft gewoon wat OEM-toestellen liggen (ja, die in witte doosjes), maar je hebt ook nog een kans dat ze die niet hebben en dan krijg je gewoon een *echte* nieuwe mee (zonder doos en accessoires).
...less is more
Bij m'n 3G en 3GS had ik wel scheurtjes, maar die waren minimaal. Van antennagate heb ik ook niet echt iets gemerkt (behalve als ik het zo vast hield), dus ik ben het wel eens met je dat problemen buiten proporties worden uitvergroot.DexterDee schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:14:
[...]
Ik heb de 7 Plus Jet-Black besteld. En ik maak me vooralsnog geen zorgen. Waarom niet? Omdat ik bij mijn iphone 3G geen haarscheurtjes heb gezien, bij mijn iPhone 4 niks heb gemerkt van antennagate, bij mijn iPhone 5 deed het touchpanel het uitstekend en mijn 6 plus is ook al twee jaar kaarsrecht.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Pff, kan niet wachten tot mijn iPhone 7 plus 128GB binnen komt.. Ben echt benieuwd naar de camera update die nog moet komen.
P.s. weet iemand een goede actieve auto houder, waar ik me telefoon zo inzet en oplaad EN waar evengoed een iPhone 7 inpast? Moet zowel voor mijn vrouw (IP7) als voor mij (IP7+) werken.
P.s. weet iemand een goede actieve auto houder, waar ik me telefoon zo inzet en oplaad EN waar evengoed een iPhone 7 inpast? Moet zowel voor mijn vrouw (IP7) als voor mij (IP7+) werken.
Verwijderd
Brodit.Reflow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:55:
Pff, kan niet wachten tot mijn iPhone 7 plus 128GB binnen komt.. Ben echt benieuwd naar de camera update die nog moet komen.
Volgens mij heeft brodit enkel vaste houders, dus kan niet 2 verschillende maten iPhone 7 + iPhone 7 Plus in de zelfde houder gebruiken, of wel?
Ten eerste: dat recht heb je niet. Ten tweede: er zijn nog helemaal geen refurbished toestellen dus als je nu omruilt heb je sowieso een nieuwe.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Zo te zien hebben ze er inderdaad geen die voor beide past. Ze hebben wel een manier waarop je ze kan wisselen. Maar dan moet je 2 houders kopen, wordt aardig prijzig dan.Reflow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:22:
[...]
Volgens mij heeft brodit enkel vaste houders, dus kan niet 2 verschillende maten iPhone 7 + iPhone 7 Plus in de zelfde houder gebruiken, of wel?
Binnen 14 dagen wel. Dan maakt het niet uit waarom, ze ruilen hem gewoon om voor een nieuwe. Heb ik helaas ervaring mee met iPad, MacBook Air en iMac.CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:25:
[...]
Ten eerste: dat recht heb je niet. Ten tweede: er zijn nog helemaal geen refurbished toestellen dus als je nu omruilt heb je sowieso een nieuwe.
Ze doen het wel, maar volgens de wet heb je geen recht op een nieuw product. Reparatie is ook toegestaan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:35:
[...]
Zo te zien hebben ze er inderdaad geen die voor beide past. Ze hebben wel een manier waarop je ze kan wisselen. Maar dan moet je 2 houders kopen, wordt aardig prijzig dan.
[...]
Binnen 14 dagen wel. Dan maakt het niet uit waarom, ze ruilen hem gewoon om voor een nieuwe. Heb ik helaas ervaring mee met iPad, MacBook Air en iMac.
Er is wel een verstelbare, maar gaat die plus niet inpassen denk ik. Die houder zou ik zowiezo niet aanraden, telefoon klappert tijdens het rijden.Reflow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:22:
[...]
De Brodit 6/6S houders moeten ook ook de 7 aankunnen. Voor zover ik weet schelen de 6 en 6S ongeveer 0.2 mm in dikte. 7 is indentiek aan 6S.
Ik vind mijn 2 jaar oude 6 houder beetje krapjes voor de 7. Heb voor de zekerheid eens een 6/6S houder besteld, misschien dat ie iets meer speling heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 20-09-2016 11:27 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ook mijn ervaringen maar eens delen: ik ben erg enthousiast over de iPhone 7!
Elk jaar schaf ik de nieuwste iPhone aan (de oude schuif ik door binnen gezin), en ik ben sinds de iPhone 5S niet zo enthousiast geweest (eerste met touch-id). De 6 was een prima toestel, maar ik vond de achterkant met strepen lelijk. Ook het grotere formaat liep ik niet warm voor, inmiddels aan gewend. De 6S had 3D touch als grote verandering, en dat was aardig, maar de camera was vergelijkbaar met de 6 en de achterkant was nog steeds lellijk. Wel fijn die snelle touch-id.
Dan nu de 7: als eerste vind ik de matte black echte geweldig mooi: eindelijk een strakke achterkant. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik geen case eromheen heb zitten. De nieuwe home-knop vind ik echt een verbetering (had ik niet verwacht). Prima tactile feedback. Als ik nu een eerdere iPhone pak, dan merk meteen hoe lomp de oude home-button eigenlijk aanvoelde. Bovendien heb ik deze bij oudere toestellen meerdere keren moeten vervangen.
En dan de camera: echt een major upgrade, vooral te merken met low-light situaties. Eindelijk kan je een fatsoenlijke foto maken tijdens een dineetje of een concert of zo. Top. En op de nieuwe display zien foto's er super uit. Zie b.v. de foto's van Austin Mann, die een review heeft geplaatst van de iPhone 7 Plus camera: http://austinmann.com/trek/iphone-7-camera-review-rwanda
Performance: tja, de 6S is al beestachtig snel, dus hier merk ik in de praktijk niet iets van.
Als laatste de batterij: ik kom nu op zo'n 20% hoger uit aan het einde van de dag, wat net iets meer comfort geeft op intensievere dagen.
Elk jaar schaf ik de nieuwste iPhone aan (de oude schuif ik door binnen gezin), en ik ben sinds de iPhone 5S niet zo enthousiast geweest (eerste met touch-id). De 6 was een prima toestel, maar ik vond de achterkant met strepen lelijk. Ook het grotere formaat liep ik niet warm voor, inmiddels aan gewend. De 6S had 3D touch als grote verandering, en dat was aardig, maar de camera was vergelijkbaar met de 6 en de achterkant was nog steeds lellijk. Wel fijn die snelle touch-id.
Dan nu de 7: als eerste vind ik de matte black echte geweldig mooi: eindelijk een strakke achterkant. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik geen case eromheen heb zitten. De nieuwe home-knop vind ik echt een verbetering (had ik niet verwacht). Prima tactile feedback. Als ik nu een eerdere iPhone pak, dan merk meteen hoe lomp de oude home-button eigenlijk aanvoelde. Bovendien heb ik deze bij oudere toestellen meerdere keren moeten vervangen.
En dan de camera: echt een major upgrade, vooral te merken met low-light situaties. Eindelijk kan je een fatsoenlijke foto maken tijdens een dineetje of een concert of zo. Top. En op de nieuwe display zien foto's er super uit. Zie b.v. de foto's van Austin Mann, die een review heeft geplaatst van de iPhone 7 Plus camera: http://austinmann.com/trek/iphone-7-camera-review-rwanda
Performance: tja, de 6S is al beestachtig snel, dus hier merk ik in de praktijk niet iets van.
Als laatste de batterij: ik kom nu op zo'n 20% hoger uit aan het einde van de dag, wat net iets meer comfort geeft op intensievere dagen.
Ik zou ook graag mn ervaring delen en hoop dat die net is als van jou. Moet zeggen dan ik van de gewone 6 afkom dus mogelijk met ik iets van die snelheid. Bij mij is het ook vooral de overstap naar de plus. Vind het hele vr wel interessant en ben benieuwd hoe dat met de plus is.
Ik zit nu zelfs al een week weer op een 5 dus dan is de 7 plus zo helemaal een verademing. Kan al amper typen op deze
. Maar goed, als die verdrietzakken van de Vodafone nu eens duidelijkheid gaan verschaffen over de levering....
Ik zit nu zelfs al een week weer op een 5 dus dan is de 7 plus zo helemaal een verademing. Kan al amper typen op deze
Zijn er hier nog meer overstappers vanaf de iPhone 6 Plus (2014), dus niet de 6S? Ik zelf ben van de iPhone 5 naar de 6 Plus gegaan en wellicht wordt het weer eens tijd om over te stappen. Een camera-upgrade is altijd welkom, functies als raise-to-wake zijn leuk en ook zijn de prestaties flink omhoog gegaan sinds de 2014 modellen (als is de vraag natuurlijk hoeveel je hier in de praktijk van merkt).
Verder vind ik het gewoon een prettig gevoel om een nieuw toestel te hebben waarmee ik weer 2 of 3 jaar vooruit kan mocht dit nodig zijn. Mijn huidige iPhone 6 Plus functioneert nog prima en de batterij is dagelijks nog boven de 50% zodra ik naar bed ga, maar toch kriebelt het om over te stappen.
Nog meer overstappers hier vanaf de 6 Plus?
Verder vind ik het gewoon een prettig gevoel om een nieuw toestel te hebben waarmee ik weer 2 of 3 jaar vooruit kan mocht dit nodig zijn. Mijn huidige iPhone 6 Plus functioneert nog prima en de batterij is dagelijks nog boven de 50% zodra ik naar bed ga, maar toch kriebelt het om over te stappen.
Er is 0 voorraad in de stores, dus ook geen refub. Ze pakken in de eerste weken "refub" van de verkoop voorraad bij defecten, maar die verkoop voorraad is dus op. Dat is wat ze mij vertellen aan de telefoon.jmetselaars schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:31:
[...]
De refurbished net na de lancering zijn nieuw. Ook eens een defecte Touch ID gehad vorig jaar en gekocht bij de launch in Duitsland. Toen heb ik moeten wachten tot de launch in NL, maar mocht hem direct omruilen op laumchdag voor een nieuwe. Die kwam uit de refurbished voorraad, maar t was een nieuwe iPhone. Toen nog even met een Apple medewerker erover gesproken. Ze krijgen store voorraad geleverd en toestellen voor de refurbished voorraad. Beide nieuw nu nog. Reden daarvoor is dat Apple kinderziektes direct wil oplossen. De defecte toestellen kort na een launch gaan ook naar een speciale werkplaats om uit te zoeken of het een groter probleem is dan 1 willekeurig toestel.
Je maakt het je nu dus onnodig moeilijk. Direct omruilen. Je helpt apple en jezelf!
Maar ingehaald door de tijd de volgende update, AppleAftersales zou dmv hoge uitzondering een Expedite delivery kunnen versturen, waarbij ik dus mijn oude telefoon kon houden (met assertive touch). En pas de retour versturen zodra de nieuwe binnen is op 17 oktober. Zo bleef ik wel bereikbaar, dat is wel netjes van ze.
Maar tijdens dat gesprek springt de voorraad van AppleStore Amsterdam op groen, telefonisch konden ze niets betekenen maar ik heb zelf een reservering ingeschoten via de "afhalen en reserveren" site.
Dus ik ben
Ik gebruikte naast mijn 6S ook een 6 Plus die ik nu al 2 jaar heb. Ik vraag me af wat je voornaamste reden is dat je wilt overstappen? Alleen om het prettige gevoel, of ligt er meer achter? En kies je dan voor de 7 of de 7 Plus.robcoenen schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:07:
Zijn er hier nog meer overstappers vanaf de iPhone 6 Plus (2014), dus niet de 6S? Ik zelf ben van de iPhone 5 naar de 6 Plus gegaan en wellicht wordt het weer eens tijd om over te stappen. Een camera-upgrade is altijd welkom, functies als raise-to-wake zijn leuk en ook zijn de prestaties flink omhoog gegaan sinds de 2014 modellen (als is de vraag natuurlijk hoeveel je hier in de praktijk van merkt).
Voor performance hoef je dat niet te doen, want een 6 Plus is nog snel zat. Voor de nieuwere functies is dat altijd leuk, maar daar zit dan wel een groot geldbedrag aan vast.
hi!
Zojuist een akkoord gekregen om een iPhone 7 128gb te bestellen. Niet meer met twee toestellen lopen, maar werk en privé hetzelfde nummer. Hopen dat ik niet te lang moet wachten tot levering van het toestel als ik hem deze week bestel.
Afgelopen weekend alvast de dock en leren case van apple besteld. Alles in (mat) zwart. Kan ik de telefoon in werktijd netjes met de dock opladen en gebruiken. Paar zwarte lightning kabels van blitzwolf er bij besteld.
Stap over van een LG G3 / iPhone 4s, dus verwacht veel verbetering te zien. Met name dat de home "button", geen button meer is. 3.5 mm gebruik ik al jaren niet meer op een telefoon. Auto, motor, speakers e.d. stuur ik allemaal via bluetooth aan. dus verwacht ook niet dat ik deze ga missen.
Altijd Android prive gehad. en afgelopen jaar voor werk een iPhone 4s er bij gekregen. Nog nooit heb ik een toestel zo snel bekrast gehad, of verbogen punten. Al mijn Android/windows mobile 5/6 toestellen waren stukken steviger. Om deze reden voor de iPhone 7 maar direct een hoesje er bij. (voor het eerst in mijn leven een hoesje om een toestel) en kijken naar een screenprotector. Als over enkele maanden blijkt dat de iPhone 7 krasbestendiger en steviger is dan een iPhone 4s dan ga ik hem graag gebruiken zonder alle beschermingsmiddelen.
Afgelopen weekend alvast de dock en leren case van apple besteld. Alles in (mat) zwart. Kan ik de telefoon in werktijd netjes met de dock opladen en gebruiken. Paar zwarte lightning kabels van blitzwolf er bij besteld.
Stap over van een LG G3 / iPhone 4s, dus verwacht veel verbetering te zien. Met name dat de home "button", geen button meer is. 3.5 mm gebruik ik al jaren niet meer op een telefoon. Auto, motor, speakers e.d. stuur ik allemaal via bluetooth aan. dus verwacht ook niet dat ik deze ga missen.
Altijd Android prive gehad. en afgelopen jaar voor werk een iPhone 4s er bij gekregen. Nog nooit heb ik een toestel zo snel bekrast gehad, of verbogen punten. Al mijn Android/windows mobile 5/6 toestellen waren stukken steviger. Om deze reden voor de iPhone 7 maar direct een hoesje er bij. (voor het eerst in mijn leven een hoesje om een toestel) en kijken naar een screenprotector. Als over enkele maanden blijkt dat de iPhone 7 krasbestendiger en steviger is dan een iPhone 4s dan ga ik hem graag gebruiken zonder alle beschermingsmiddelen.
Er is onlangs bepaalt door een Nederlandse rechter dat Apple geen toestellen die binnen de garantieperiode stuk gaan mag vervangen door een 'refurbished' exemplaar. Refurbished is niet nieuw.CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:25:
[...]
http://nos.nl/artikel/211...-nieuwe-iphone-geven.html
Dus mocht Apple je proberen dat in de maag te splitsen kun je daaraan refereren
Dus het recht op nieuw heb je wel degelijk - wees geen iSheep.
[ Voor 8% gewijzigd door R3M1 op 20-09-2016 12:26 ]
De vraag is wat die persoon ermee gedaan heeft. Mijn 6+ space grey was krasloos tot ik 1 keer per ongeluk sleutels erbij in mn zak deed, gelijk allemaal kleine krasjes. Dus ja..funk-e schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:48:
Deze foto's kwamen zojuist voorbij op twitter:
[afbeelding]
[afbeelding]
Doet pijn aan mijn ogen
Overigens ben ik wel van plan een jet black plus te bestellen en zonder hoesje te gebruiken. Met mn 6 is dat dus tot voor kort goed gegaan. En een hoesje had het scherm daar toch niet voor beschermd..
[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 20-09-2016 12:25 ]
Mixed Reality dev
Als ik overstap dan wil ik dit naar de 7 Plus doen. Ik zou geen kleiner scherm meer willen en de camera / batterij is natuurlijk ook een voordeel. Voornamelijk het gevoel ja om weer een ''nieuw'' toestel te hebben maar ook kleine dingetjes als een snellere TouchID sensor, 7000 i.p.v. 6000 aluminium, snellere processor en bewegingscoprocessor, een camera die hopelijk beter presteert in het donker (op vakantie gemerkt dat 's avonds foto's en video's maken bijna onmogelijk was terwijl mensen om mij heen hier geen moeite met hadden met hun toestel), 4K video, een verbeterde front-camera, 4G+ en zo zijn er nog wel wat meer dingetjes.RWK__ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:13:
[...]
Ik gebruikte naast mijn 6S ook een 6 Plus die ik nu al 2 jaar heb. Ik vraag me af wat je voornaamste reden is dat je wilt overstappen? Alleen om het prettige gevoel, of ligt er meer achter? En kies je dan voor de 7 of de 7 Plus.
Voor performance hoef je dat niet te doen, want een 6 Plus is nog snel zat. Voor de nieuwere functies is dat altijd leuk, maar daar zit dan wel een groot geldbedrag aan vast.
Het zijn allemaal kleine dingetjes en eigenlijk heb ik niets te klagen over mijn 6 Plus, maar overstappen naar de 7 Plus is wel aantrekkelijk.
Yep, ga van de 6 plus 16gb space grey naar de 7 plus 128gb black, alleen heb hem nog niet binnen..robcoenen schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:07:
Tsja dat naait ons allemaal. Je hebt helemaal geen recht op een vervangend toestel, je hebt recht op een conform product. Dus gaan ze waarschijnlijk nu ook in het eerste jaar repareren ipv vervangen.R3M1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:23:
[...]
Er is onlangs bepaalt door een Nederlandse rechter dat Apple geen toestellen die binnen de garantieperiode stuk gaan mag vervangen door een 'refurbished' exemplaar. Refurbished is niet nieuw.
http://nos.nl/artikel/211...-nieuwe-iphone-geven.html
Dus mocht Apple je proberen dat in de maag te splitsen kun je daaraan refereren
Dus het recht op nieuw heb je wel degelijk - wees geen iSheep.
Klopt. Daar zit geen functioneel verschil tussen.
Volgens mij is het Apple die ons naait - door een product onder garantie te vervangen door een tweedehands product. Als je telefoon van 1000 Euro straks de geest geeft dan ben je blij met een tweedehandjes dat Apple heeft opgeknapt - is dat het?CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:40:
[...]
Tsja dat naait ons allemaal. Je hebt helemaal geen recht op een vervangend toestel, je hebt recht op een conform product. Dus gaan ze waarschijnlijk nu ook in het eerste jaar repareren ipv vervangen.
Ik ben blij met de uitspraak van de rechter, eens te meer laat het zien dat de consument haar rechten niet automatisch krijgt bij Apple - denk maar terug aan het twee jaar garantie debacle.
Een rerfurbished iPhone is met nadruk geen "tweedehandsje".R3M1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:51:
[...]
Volgens mij is het Apple die ons naait - door een product onder garantie te vervangen door een tweedehands product. Als je telefoon van 1000 Euro straks de geest geeft dan ben je blij met een tweedehandjes dat Apple heeft opgeknapt - is dat het?
Ik ben blij met de uitspraak van de rechter, eens te meer laat het zien dat de consument haar rechten niet automatisch krijgt bij Apple - denk maar terug aan het twee jaar garantie debacle.
Apple dient het te vermelden. Helemaal als jij ernaar vraagt.blubbers schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:47:
Tja, en wanneer weet je of je een refirbished hebt en wanneer een nieuwe? Niet volgens mij.
Dat is wat Apple je wilt doen geloven - maar het is door de rechter wel bepaald als 'niet nieuw' dus hoe jij dat semantisch wilt verwoorden is aan jou.CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:51:
[...]
Een rerfurbished iPhone is met nadruk geen "tweedehandsje".
Die rechter heeft duidelijk geen flauw benul van waar 'ie over praat.
Refurbished iPhones zijn, afgezien van de verpakking die generiek is, niet van nieuw te onderscheiden.
Refurbished iPhones zijn, afgezien van de verpakking die generiek is, niet van nieuw te onderscheiden.
Dat is fijn, maar ze kunnen refirbished afschaffen en ons vertellen dat deze nieuw is. Het is trouwens voor het milieu een veel beter idee om toestellen terug makend te maken dan ze weggooien en gaan recycleren tot bulk materiaal en opnieuw te moeten starten.R3M1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:51:
[...]
Apple dient het te vermelden. Helemaal als jij ernaar vraagt.
Niemand merkt het verschil tussen refirbished en nieuw.
Dat is een te makkelijke conclusie - van nieuw te onderscheiden betekent niet automatisch nieuw - als je het niet eens bent met de rechter dan is het volgens jou 'onzin' ...CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:53:
Die rechter heeft duidelijk geen flauw benul van waar 'ie over praat.
Koop je liever een van niet nieuw te onderscheiden iphone of een nieuwe iphone bij Apple?
Wanneer men de toestellen in de fabriek testen en opmerken dat er iets fout is, wordt deze gedemonteerd en krijgt deze nieuwe onderdelen.R3M1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:55:
[...]
Dat is een te makkelijke conclusie - van nieuw te onderscheiden betekent niet automatisch nieuw - als je het niet eens bent met de rechter dan is het volgens jou 'onzin' ...
Koop je liever een van niet nieuw te onderscheiden iphone of een nieuwe iphone bij Apple?
Vertel mij eens wat dan het verschil is tussen nieuw en refirbished?
Wanneer je een auto besteld en m'n ziet dat de koplamp stuk is krijgt deze een nieuwe koplamp nog in de fabriek. Dat kan je dan ook als refurbished nemen, toch?
[ Voor 12% gewijzigd door blubbers op 20-09-2016 12:58 ]
Een refurbished model is toch een bestaand toestel in nieuw jasje en accu. Zo erg klinkt dat niet, alhoewel ik kan begrijpen je een nieuw toestel wilt krijgen als je oude na een week al kapot is.
Dat is een drogredenering. Bij een garantieclaim ben je geen nieuw product aan het kopen.R3M1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:55:
[...]
Overigens verkoopt Apple ook refurbished systemen, met korting uiteraard.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2016 13:03 ]
Als je wilt checken of je toestel refurbished is:blubbers schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:53:
[...]
Dat is fijn, maar ze kunnen refirbished afschaffen en ons vertellen dat deze nieuw is. Het is trouwens voor het milieu een veel beter idee om toestellen terug makend te maken dan ze weggooien en gaan recycleren tot bulk materiaal en opnieuw te moeten starten.
Niemand merkt het verschil tussen refirbished en nieuw.
https://drfone.wondershar...-refurbished-iphones.html
Eigenlijk is de correcte term ook niet refurbished maar remanufactured. Ze nemen telefoons die ingeleverd zijn in en bepaalde onderdelen worden hergebruikt. De case, het scherm en de batterij echter zijn altijd nieuw.Silversin schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:59:
Een refurbished model is toch een bestaand toestel in nieuw jasje en accu. Zo erg klinkt dat niet, alhoewel ik kan begrijpen je een nieuw toestel wilt krijgen als je oude na een week al kapot is.
Als Apple refurbished systemen met korting verkoopt dan weet Apple dus zelf ook dat de systemen niet 'nieuw' zijn ... als je een iPhone als refurbished koopt met korting is dat ook geen probleem.CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:00:
[...]
Dat is een drogredenering. Bij een garantieclaim ben je geen nieuw product aan het kopen.
Overigens verkoopt Apple ook refurbished systemen, met korting uiteraard.
Het probleem is dat Apple refurbished gebruikt voor het vervangen van toestellen die onder fabrieksgarantie vallen - daar heeft de rechter een uitspraak over gedaan dat dit niet mag - het feit dat Apple niet in beroep is gegaan zegt al genoeg.
uuuhm einde refurb bullshit discussie a.u.b.?
Iedere fabrikant/producent doet dit, dit is echt niet nieuw en heeft geen bal met apple te maken.
Next!
Iedere fabrikant/producent doet dit, dit is echt niet nieuw en heeft geen bal met apple te maken.
Next!
Computer says no
Nee niet helemaal.blubbers schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:57:
[...]
Wanneer men de toestellen in de fabriek testen en opmerken dat er iets fout is, wordt deze gedemonteerd en krijgt deze nieuwe onderdelen.
Vertel mij eens wat dan het verschil is tussen nieuw en refirbished?
Wanneer je een auto besteld en m'n ziet dat de koplamp stuk is krijgt deze een nieuwe koplamp nog in de fabriek. Dat kan je dan ook als refurbished nemen, toch?
Van de iPhone die ingeleverd is worden ook weer onderdelen gebruikt om weer een refurbished model te kunnen fabriceren.
Voorbeeld van de auto die in de fabriek hersteld wordt gaat natuurlijk niet op.
Klopt heeft niets met Apple te maken.Meekoh schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:06:
uuuhm einde refurb bullshit discussie a.u.b.?
Next!
Andere merken doen dit ook.
Zelf vind ik dat Apple dit goed doet.
Maar of jij nou moet bepalen dat het einde discussie is ?
Next!
[ Voor 4% gewijzigd door EdvanAl op 20-09-2016 13:15 ]
Ja want die discusie hoort hier niet thuis. Dit topic gaat over iphones en niet over of je wel of niet een refurbished apparaat/whatever mag krijgen.SjaakAW schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:11:
[...]
Klopt heeft niets met Apple te maken.
Andere merken doen dit ook.
Zelf vind ik dat Apple dit goed doet.
Maar of jij nou moet bepalen dat het einde discussie is ?
Computer says no
http://www.displaymate.com/iPhone7_ShootOut_1.htm
An Outstanding Smartphone Display
The display on the iPhone 7 is a Truly Impressive Top Performing Display and a major upgrade and enhancement to the display on the iPhone 6. It is by far the best performing mobile LCD display that we have ever tested, and it breaks many display performance records
The display on the iPhone 7 is a Truly Impressive Top Performing Display and a major upgrade and enhancement to the display on the iPhone 6. It is by far the best performing mobile LCD display that we have ever tested, and it breaks many display performance records
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Tsja, qua kleurenweergave kan ik het wel beamen. Enige wat ik persoonlijk nog een beetje jammer vind is de uniformiteit in het scherm bij bijvoorbeeld een witte pagina in safari. Het is gelukkig lang niet zo erg als bij eerdere iPhones die ik heb gehad. Maar ik heb het idee dat HTC en dergelijke dat meestal net iets beter op orde hebben.winwiz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:21:
http://www.displaymate.com/iPhone7_ShootOut_1.htm
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Lees heel veel klachten waar mensen een ernstig 'gelig' scherm hebben. Men noemt het nu al de 'Yellow gate'. Als je de foto's bekijkt dan zie je duidelijk dat er iets mis is. Iemand hier ook last van een geel scherm? Bovendien zijn de gele schermen minder helder dan een 6s en het lijkt dus echt om defecten te gaan.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Die gele schermen meldingen die hebben elke iPhone gehad, iets met lijm enzo. Displays van de 7 en 7+ lijken inderdaad minder fel te kunnen by default maar dat lijkt iets softwarematigs te zijn gezien de slider zelf weer terug schuift.Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:17:
Lees heel veel klachten waar mensen een ernstig 'gelig' scherm hebben. Men noemt het nu al de 'Yellow gate'. Als je de foto's bekijkt dan zie je duidelijk dat er iets mis is. Iemand hier ook last van een geel scherm? Bovendien zijn de gele schermen minder helder dan een 6s en het lijkt dus echt om defecten te gaan.
Kortom
1. Gele tint, storm in glas water elke launch weer
2. Softwarematig te fixxen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Dat geluid is te horen bij zo'n beetje iedere nieuwe iphone release. En ik heb nog geen echt bewijs gezien. Alleen mensen die het vergelijken met hun oude telefoon, tsja daar kan kleurverschil in zijn. Je oude telefoon slijt namelijk ook gewoon.Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:17:
Computer says no
Volgens mij hebben alle iPhones hier exemplarisch last van. Althans ik kan me bij de iPhone 4 herinneren dat er erg gele schermen waren en ook erg blauwe schermen. Heeft met de verschillende leveranciers te maken en daarnaast is geen enkel scherm hetzelfde.Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:17:
De iPhone 7 is volgens een aantal reviews wel wat warmer en geler. Mijn iPhone 7 heeft overigens dezelfde kleurtint als mijn iPhone SE.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
De voorbeelden die ik gezien heb, hebben niks te maken met lijm. Een softwarefix is er ook nog niet. De hue aanpassen is echt geen oplossing. Dat verpest alle kleuren en zorgt voor een onnatuurlijke weergave. Dit zit dieper in de firmware als het al een softwarefout is. Kwestie van afwachten tot er een update is.SpoekGTi schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:21:
[...]
Die gele schermen meldingen die hebben elke iPhone gehad, iets met lijm enzo. Displays van de 7 en 7+ lijken inderdaad minder fel te kunnen by default maar dat lijkt iets softwarematigs te zijn gezien de slider zelf weer terug schuift.
Kortom
1. Gele tint, storm in glas water elke launch weer
2. Softwarematig te fixxen.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Show me de voorbeelden heb je links? Dit komt toch elke lancering weer terug, waarom is dit onderwerp dan wel over een paar maanden weer weggeebt?Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:23:
[...]
De voorbeelden die ik gezien heb, hebben niks te maken met lijm. Een softwarefix is er ook nog niet. De hue aanpassen is echt geen oplossing. Dat verpest alle kleuren en zorgt voor een onnatuurlijke weergave. Dit zit dieper in de firmware als het al een softwarefout is. Kwestie van afwachten tot er een update is.
Nee, dat zijn geen defecten. Dat betreft een warmere kleurinstelling en mensen die dat niet snappen omdat ze denken dat hun vorige telefoon (met een koudere instelling) de perfecte autoriteit was op het gebied van kleurtemperatuur. Dat die wellicht juist fout is komt niet in ze op, het nieuwe ding is tenslotte nieuw en anders dan het oude ding.Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:17:
Storm in een achterlijk glas water.
Niet alle iPhone 7's hebben er last van, dus het is wel degelijk een afwijking en geen feature..CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:38:
[...]
Nee, dat zijn geen defecten. Dat betreft een warmere kleurinstelling en mensen die dat niet snappen omdat ze denken dat hun vorige telefoon (met een koudere instelling) de perfecte autoriteit was op het gebied van kleurtemperatuur. Dat die wellicht juist fout is komt niet in ze op, het nieuwe ding is tenslotte nieuw en anders dan het oude ding.
Storm in een achterlijk glas water.
Ik zal het vanavond eens vergelijken met de 6 Plus van de vrouw.
Ik kom zelf van een iPhone 5 af, en heb eigenlijk weinig ervaring met de 6 en 6S, behalve af en toe met de 6 Plus van de missus dan.
Ik ben tot nu toe blij verrast met mijn 7. Allereerst de kleur: die is bijna gelijk aan de kleur van mijn iPhone 5. Dus wat dat betreft weinig nieuws onder de zon. Ik heb de matzwarte 7.
Form factor: mooi dun, wel een stukje zwaarder dan mijn 5, en het grotere scherm is even wennen met typen maar ook wel weer erg prettig om mee te werken. Moet nog even mijn apps herordenen, veel meer ruimte op mijn scherm nu voor iconen! Wel heel erg glad in de hand, ik overweeg serieus een hoesje voor puur en alleen wat meer grip.
Snelheid: erg goed. Ik merk duidelijk dat zware apps zoals Spotify een factor 3-4 keer sneller opstarten. Heerlijk!
Aan uit knop aan de zijkant: ff wennen, heb hem nu al een paar keer tegelijk ingedrukt met een van de volumeknoppen...
Mijn grootste 'angst' was de homeknop. En ook dat vind ik prima werken: ben er al helemaal aan gewend, en het werkt goed, intuitief en snel. Dat bij sommige mensen Siri opgeroepen wordt heb ik nog niet meegemaakt, volgens mij dubbelklik je dan gewoon.
TouchID: wow, dat is erg handig! Daar wen je snel aan
Ook de Taptic feedback is ook erg prettig, het geeft heel subtiel feedback op momenten dat je het verwacht, maar ook wanneer je dat niet verwacht. Scrollen door de contactenlijst bijvoorbeeld, het volledig uitzoomen van een foto, eigenlijk erg prettig allemaal.
3D Touch: ook erg prettig. Even 3D touchen op je telefoon app en je belt zo iemand uit je favorieten. Sneller kan niet.
Camera: nog niet getest. Gebruik ik ook niet zo erg vaak, maar als ik hem wel gebruik, is het natuurlijk wel prettig als hij mooie foto's maakt.
4G: nu ook overal 4G, met mijn iPhone 5 had ik dat alleen in de stad vanwege de frequentie waarmee die werkte. Dat is nu wel wat beter.
Accu: ik krijg hem maar niet leeg!
Al met al een zeer fijne upgrade!
Ik kom zelf van een iPhone 5 af, en heb eigenlijk weinig ervaring met de 6 en 6S, behalve af en toe met de 6 Plus van de missus dan.
Ik ben tot nu toe blij verrast met mijn 7. Allereerst de kleur: die is bijna gelijk aan de kleur van mijn iPhone 5. Dus wat dat betreft weinig nieuws onder de zon. Ik heb de matzwarte 7.
Form factor: mooi dun, wel een stukje zwaarder dan mijn 5, en het grotere scherm is even wennen met typen maar ook wel weer erg prettig om mee te werken. Moet nog even mijn apps herordenen, veel meer ruimte op mijn scherm nu voor iconen! Wel heel erg glad in de hand, ik overweeg serieus een hoesje voor puur en alleen wat meer grip.
Snelheid: erg goed. Ik merk duidelijk dat zware apps zoals Spotify een factor 3-4 keer sneller opstarten. Heerlijk!
Aan uit knop aan de zijkant: ff wennen, heb hem nu al een paar keer tegelijk ingedrukt met een van de volumeknoppen...
Mijn grootste 'angst' was de homeknop. En ook dat vind ik prima werken: ben er al helemaal aan gewend, en het werkt goed, intuitief en snel. Dat bij sommige mensen Siri opgeroepen wordt heb ik nog niet meegemaakt, volgens mij dubbelklik je dan gewoon.
TouchID: wow, dat is erg handig! Daar wen je snel aan
Ook de Taptic feedback is ook erg prettig, het geeft heel subtiel feedback op momenten dat je het verwacht, maar ook wanneer je dat niet verwacht. Scrollen door de contactenlijst bijvoorbeeld, het volledig uitzoomen van een foto, eigenlijk erg prettig allemaal.
3D Touch: ook erg prettig. Even 3D touchen op je telefoon app en je belt zo iemand uit je favorieten. Sneller kan niet.
Camera: nog niet getest. Gebruik ik ook niet zo erg vaak, maar als ik hem wel gebruik, is het natuurlijk wel prettig als hij mooie foto's maakt.
4G: nu ook overal 4G, met mijn iPhone 5 had ik dat alleen in de stad vanwege de frequentie waarmee die werkte. Dat is nu wel wat beter.
Accu: ik krijg hem maar niet leeg!
Al met al een zeer fijne upgrade!
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-09-2016 14:59 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Is dat wel zo? Want iedereen bekijkt het door zijn of haar eigen ogen. En als Displaymate tot de conclusie komt dat de iPhone 7 het beste LCD display ever heeft, dan zijn de kleuren toch gewoon goed?Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:39:
[...]
Niet alle iPhone 7's hebben er last van, dus het is wel degelijk een afwijking en geen feature..
Er lijken 2 fabrikanten te zijn of in ieder geval 2 type schermen. De 1 is inderdaad 25% meer helder en heeft een goede witbalans. De andere is gelig en lijkt zelfs 16% minder helder te zijn.sww89 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:42:
[...]
Is dat wel zo? Want iedereen bekijkt het door zijn of haar eigen ogen. En als Displaymate tot de conclusie komt dat de iPhone 7 het beste LCD display ever heeft, dan zijn de kleuren toch gewoon goed?
Jawel. Alleen sommige mensen snappen wel en niet wat kleurtemperatuur inhoudt en dus klaagt niet iedereen erover. Sommige mensen zien ook geen verschil omdat ze niet constant hun iPhone 6S ernaast aan het houden zijn.Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:39:
[...]
Niet alle iPhone 7's hebben er last van
De kleurtemperatuur op een iPhone 7 is gewoon anders dan op een 6. Dat is normaal en geen defect. Het is ook een wide gamut scherm remember?
Op MacRumors staan heel veel vergelijking-foto's en je ziet duidelijk dat er hele gele exemplaren tussen zitten, maar ook normale exemplaren. Het is dus simpelweg niet waar wat je zegt.CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:45:
[...]
Jawel. Alleen sommige mensen snappen wel en niet wat kleurtemperatuur inhoudt en dus klaagt niet iedereen erover. Sommige mensen zien ook geen verschil omdat ze niet constant hun iPhone 6S ernaast aan het houden zijn.
De kleurtemperatuur op een iPhone 7 is gewoon anders dan op een 6. Dat is normaal en geen defect. Het is ook een wide gamut scherm remember?
Weet iemand nog een alternatief (met ios10 ondersteuning) hiervoor?MP3-Junky schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:16:
[...]
Ik gebruik hiervoor agenda+ https://itunes.apple.com/us/app/agenda+-calendar-reminder/
Dus met een widget voor de komende X aantal afspraken ( en niet alleen de afspraken van vandaag)
Ja, want een foto maken van een scherm geeft een perfecte indicatie van de kleurtint van een scherm...Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:49:
[...]
Op MacRumors staan heel veel vergelijking-foto's en je ziet duidelijk dat er hele gele exemplaren tussen zitten, maar ook normale exemplaren. Het is dus simpelweg niet waar wat je zegt.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met die set aan kleine icoontjes helemaal onderin je dock???
Mapje maken in je dock denk ik
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
klopt, is gewoon een mapje, naam van map is een dikke punt/stip
...less is more
Het is heel simpel om een compleet verschillend resultaat te krijgen van twee telefoons naast elkaar door met de camerainstellingen te spelen. Ik heb met mijn voorbeeld (eerder in dit topic) geprobeerd om een zo waarheidsgetrouw mogelijke foto te maken maar ik had net zo goed de iPhone 7 er blauwer uit kunnen laten komen dan werkelijk, of juist geler.Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:49:
[...]
Op MacRumors staan heel veel vergelijking-foto's en je ziet duidelijk dat er hele gele exemplaren tussen zitten, maar ook normale exemplaren. Het is dus simpelweg niet waar wat je zegt.
Ga er maar van uit dat wat ik zeg gewoon waar is.
Wow, moest net even wat servergegevens invoeren op mijn nieuwe iPhone die ik moest overtypen van mijn oude iPhone. Toen dacht ik even aan Universal Clipboard: ideaal!
Tekst selecteren en kopieren op de oude iPhone, en plakken op de nieuwe.
Ik doe elk jaar een volledig schone install
Tekst selecteren en kopieren op de oude iPhone, en plakken op de nieuwe.
Ik doe elk jaar een volledig schone install
...less is more
Hier een demonstratie van hoe je kunt fucken met foto's:

no shit sherlock!CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:51:
Hier een demonstratie van hoe je kunt fucken met foto's:
[afbeelding]
Flink heet gemaakt de iPhone vandaag met gps etc. Maar de gele zweem over het onderste gedeelte toetsenbord is alleen maar erger. Bah
Bij mij word het ook niet beter, vandaag even getest met twee andere 7's en die waren wel een stuk minder geel dan de mijne, maar ze waren nog niet zo wit als de 6s die er ook naast lag. Heeft ook wel wat met de wide color gamut te maken denk ik maar er zijn exemplaren die gewoon extreem gelig zijn, ben benieuwd of Apple meerdere scherm fabrikanten heeft en zo ja welke fabrikant de gelige schermen maakt.Eduardboon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:01:
Flink heet gemaakt de iPhone vandaag met gps etc. Maar de gele zweem over het onderste gedeelte toetsenbord is alleen maar erger. Bah
Heb zelf ook last van het "zoemen", nou last niet echt maar tijdens een game of benchmarks hoor ik hem duidelijk.
Zoemen heb ik nog niet getest, maar tijdens die oz game niks raars gehoord.BoomTree schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:43:
[...]
Bij mij word het ook niet beter, vandaag even getest met twee andere 7's en die waren wel een stuk minder geel dan de mijne, maar ze waren nog niet zo wit als de 6s die er ook naast lag. Heeft ook wel wat met de wide color gamut te maken denk ik maar er zijn exemplaren die gewoon extreem gelig zijn, ben benieuwd of Apple meerdere scherm fabrikanten heeft en zo ja welke fabrikant de gelige schermen maakt.
Heb zelf ook last van het "zoemen", nou last niet echt maar tijdens een game of benchmarks hoor ik hem duidelijk.
Vind dat gelige niet erg als het over het hele scherm zit, maar wel als het alleen onderin zit, dat is gewoon irritant. Rest van het scherm is helemaal prima. Misschien wordt de onderste strip ook wel niet zo warm als de rest en duurt het daarom langer.
Verwijderd
Ik wacht nog steeds op mijn iPhone 7 plus black 32GB😑 Ik sta 1ste in de pre order lijst van de media markt, ik weet ook niks van datum ofso.
Heb je een normale of een Plus, ik heb het met alleen Plus versies getest kwa geldigheid, het gezoem is ook bij de Plus versie een heel stuk beter te horen, bij de normale hoor je het bijna niet.Eduardboon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:48:
[...]
Zoemen heb ik nog niet getest, maar tijdens die oz game niks raars gehoord.
Vind dat gelige niet erg als het over het hele scherm zit, maar wel als het alleen onderin zit, dat is gewoon irritant. Rest van het scherm is helemaal prima. Misschien wordt de onderste strip ook wel niet zo warm als de rest en duurt het daarom langer.
Zit zelf nog een beetje te twijfelen op welke site ik de Iphone 7 plus ga pre-orderen. Volgens mij is Coolblue of mobiel.nl het goedkoopst i.c.m. een verlenging bij T-mobile.
Mag zelf vanaf 3 oktober verlengen. Is het dan al verstandig om hem nu al te pre-orderen?
Het wordt voor mij de eerste Iphone sinds mijn overstap naar Android (Note 3 en 4), als laatst heb ik de Iphone 4 gehad dus ik ben zeer benieuwd! Ik vind het toch wel weer fijn om terug te gaan richting de Iphone!
Trouwens, hoe beschermen jullie het glas dat voor de camera lens zit? Ik heb hem bij de note 4 onbeschermd gelaten en daar zitten allemaal krassen in, wat te zien is op foto's..
Mag zelf vanaf 3 oktober verlengen. Is het dan al verstandig om hem nu al te pre-orderen?
Het wordt voor mij de eerste Iphone sinds mijn overstap naar Android (Note 3 en 4), als laatst heb ik de Iphone 4 gehad dus ik ben zeer benieuwd! Ik vind het toch wel weer fijn om terug te gaan richting de Iphone!
Trouwens, hoe beschermen jullie het glas dat voor de camera lens zit? Ik heb hem bij de note 4 onbeschermd gelaten en daar zitten allemaal krassen in, wat te zien is op foto's..
[ Voor 15% gewijzigd door ajax4life123 op 20-09-2016 17:49 ]
Eindelijk uit het leveringstopic! Heb mijn i7+ 256 JB nu twee uur en wat een fijne home knop! Ben ik nu echt de enige die deze knop fijn vindt werken?
CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:36:
[...]
Ga er maar van uit dat wat ik zeg gewoon waar is.
Jij bent de klant die Apple het liefst ziet, Een foutje in een product van Apple is geen fout maar een future

[ Voor 24% gewijzigd door schumi1986 op 20-09-2016 17:29 ]
Meekoh schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:15:
[...]
Ja want die discusie hoort hier niet thuis. Dit topic gaat over iphones en niet over of je wel of niet een refurbished apparaat/whatever mag krijgen.
Godverdju. Ik vind niet dat Apple alles goed doet en ik vervloek ze nog steeds voor de 3.5mm jack maar dat scherm is gewoon geen fout. Klaar.schumi1986 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:27:
[...]
Jij bent de klant die Apple het liefst ziet, Een foutje in een product van Apple is geen fout maar een future
Moet ik nog zien. Ik vind de iPhone 7 tov de 6 veel beter contrast, kleur en helderheid hebben, Top scherm wat mij betreft. Beter dan m'n iPad Air 2.Dannydekr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:39:
[...]
Niet alle iPhone 7's hebben er last van, dus het is wel degelijk een afwijking en geen feature..
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zojuist mijn iphone7 binnen. Goud, maar ik haalde hem uit de verpakking en hij lijkt een beetje rosé achtig. Is de goud van de 7 wat warmer, roder van gloed dan die van de 6s of ligt dat aan mij?
Ik begin bijna te twijfelen of er niet per ongeluk een rosé gouden in zat.
Kan je een foto nemen ?Studiocitroen schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:55:
Zojuist mijn iphone7 binnen. Goud, maar ik haalde hem uit de verpakking en hij lijkt een beetje rosé achtig. Is de goud van de 7 wat warmer, roder van gloed dan die van de 6s of ligt dat aan mij?
Vaag, zal wel goed zijn... ik maak een foto, en de kleur ziet er hetzelfde uit al op andere foto's.
In het echt lijkt ie wat rosé achtig, maar die zal dan denk wel helemaal roze zijn
Dat verschil zie je anders wel ja haha
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Hoe is de kleur?menalert schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:26:
Eindelijk uit het leveringstopic! Heb mijn i7+ 256 JB nu twee uur en wat een fijne home knop! Ben ik nu echt de enige die deze knop fijn vindt werken?
Ik vind de knop ook super werken. Ik verbaasde mij wel over. Het lijkt net een echte knop. Dat had ik niet verwacht. Wat wel zo is is dat de hele onderkant een echte knopt lijkt, ipv alleen dat rondje. De onderkant lijkt in ze geheel te 'klikken' maar dat is geen probleem.menalert schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:26:
Ben ook supertevreden over de Haptic Homebutton.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik vind de kleur echt super vet, baal dat er een hoesje omheen 'moet' zolang de naked skin nog niet binnen is.
Verwijderd
[ Voor 93% gewijzigd door eisbaer op 20-09-2016 20:53 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
http://www.iculture.nl/ni...e-iphone-7-scherm-lovend/loekf2 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:01:
[...]
Moet ik nog zien. Ik vind de iPhone 7 tov de 6 veel beter contrast, kleur en helderheid hebben, Top scherm wat mij betreft. Beter dan m'n iPad Air 2.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Vandaag op een paar minuutjes na net zo lang gebruikt en standby als gisteren maar wel 49% over, beetje vreemd...KappuhH schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:13:
Met 5,5uur gebruik en 13,5uur standby en 27% batterij over vind ik de score van de 7 non-plus nog niet heel indrukwekkend eigenlijk...
Ik vind dat zoemen maar overdreven gezeur. Ja je hoort, als het stil is en je goed luistert, een zoemtoon bij hoge throughput... Lekker boeiend, snelle SSD's en wifi chips maken soms dezelfde noise. Verwaarloosbaar geluid, en t lijkt geen invloed te hebben op de camera dus /care.
Scherm is rechtsonderin iets gelig, gok dat dit binnen enkele dagen wegtrekt ivm lijmresten. Als t een kalibratie fout was, dan zou t hele scherm er last van moeten hebben.
Tot zover prima iPhone.
Scherm is rechtsonderin iets gelig, gok dat dit binnen enkele dagen wegtrekt ivm lijmresten. Als t een kalibratie fout was, dan zou t hele scherm er last van moeten hebben.
Tot zover prima iPhone.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Bij mij trok alles weg tot aan het toetsenbord, die is met lage brightness vrij geel nog. Lees dat enorm veel mensen de boel omwisselen hierom, maar wat geduld kan misschien ook helpen. Mocht het niet weggaan dan ruil ik hem wel om, want elk wit tekstvakje hier op GoT met quotes veranderd van gelig naar wit. Daar kun je disco van maken als je op en neer swiped en leest ook gewoon rete irritantWhatsappHack schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:17:
Ik vind dat zoemen maar overdreven gezeur. Ja je hoort, als het stil is en je goed luistert, een zoemtoon bij hoge throughput... Lekker boeiend, snelle SSD's en wifi chips maken soms dezelfde noise. Verwaarloosbaar geluid, en t lijkt geen invloed te hebben op de camera dus /care.
Tot zover prima iPhone.
Zo ik kan me ook melden. Onze Zwarte plussen zijn vandaag geleverd.
De uitpak party is voorbij, de back-up staat terug en dan, ja dan heb je eigenlijk hetzelfde als vanmorgen
Maar zonder gekkigheid ben ik wel goed positief, kan me nog herinneren dat de 6Plus naar 6sPlus update voor mijn gevoel kleiner was dan de 6sPlus naar 7Plus update. Op een of andere manier voelt het toch als een nieuwe iPhone.
Paar dingen die direct opvallen zijn het scherm en de sublieme afwerking van het apparaat in zijn geheel, op een of andere manier geeft de ingebouwde camera bult een veel hoger gevoel van afwerking dan het ringetje van de 6/6s en vind ik persoonlijk het nagenoeg wegvallen van de antenne strepen ook een enorme toevoeging aan het algemene design.
Verder is het scherm echt prachtig, de kleuren zijn onwijs natuur getrouw en geven daardoor een enorm hoogwaardige indruk. Dat Displaymate dit het beste mobiele LCD scherm ooit noemt is mijn inziens niet meer dan terecht.
Helaas zijn er ook wel wat tegenvallertjes zo na de eerste momenten. Ik vind de nieuwe knop tot nu toe vreselijk en geen enkele van de drie niveaus spreekt me echt aan, het voelt me een beetje goedkoop, ook vallen de stereo speakers me tegen, ik heb het gevoel alsof het niet 50/50 is maar eerder 20/80 (80 is dan de speaker welke we al hadden), geen idee of dit per app nog aangepast moet worden verder maar het verschilt nu een beetje per app.
Al met al een prachtige upgrade, ook komende vanaf een 6s.
Zaterdag ga ik een dag foto's maken in Amsterdam, ben enorm benieuwd wat daar nog uit gaat komen.
De uitpak party is voorbij, de back-up staat terug en dan, ja dan heb je eigenlijk hetzelfde als vanmorgen
Maar zonder gekkigheid ben ik wel goed positief, kan me nog herinneren dat de 6Plus naar 6sPlus update voor mijn gevoel kleiner was dan de 6sPlus naar 7Plus update. Op een of andere manier voelt het toch als een nieuwe iPhone.
Paar dingen die direct opvallen zijn het scherm en de sublieme afwerking van het apparaat in zijn geheel, op een of andere manier geeft de ingebouwde camera bult een veel hoger gevoel van afwerking dan het ringetje van de 6/6s en vind ik persoonlijk het nagenoeg wegvallen van de antenne strepen ook een enorme toevoeging aan het algemene design.
Verder is het scherm echt prachtig, de kleuren zijn onwijs natuur getrouw en geven daardoor een enorm hoogwaardige indruk. Dat Displaymate dit het beste mobiele LCD scherm ooit noemt is mijn inziens niet meer dan terecht.
Helaas zijn er ook wel wat tegenvallertjes zo na de eerste momenten. Ik vind de nieuwe knop tot nu toe vreselijk en geen enkele van de drie niveaus spreekt me echt aan, het voelt me een beetje goedkoop, ook vallen de stereo speakers me tegen, ik heb het gevoel alsof het niet 50/50 is maar eerder 20/80 (80 is dan de speaker welke we al hadden), geen idee of dit per app nog aangepast moet worden verder maar het verschilt nu een beetje per app.
Zaterdag ga ik een dag foto's maken in Amsterdam, ben enorm benieuwd wat daar nog uit gaat komen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Voor mij was dat juist andersom, de 6 naar 6s merkte ik echt de verdubbeling in geheugen van 1gb naar 2gb, vooral bij veel tabs open in safari, ook de algehele snelheid vond ik een verademing plus dat we 3D touch kregen.Donstil schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:31:
Op foto gebied zijn ze er wel dik op voorruit gegaan al boeit mij dat persoonlijk weinig maar kan mij wel voorstellen dat het voor de foto enthousiastelingen wel een grote update is.
In de instellingen onder toegankelijkheid kan je wel de audiobalans instellen, misschien dat dat helpt.Donstil schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:31:
Nice dat had ik nog niet gevonden, Ga ik even mee spelenBoomTree schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:41:
In de instellingen onder toegankelijkheid kan je wel de audiobalans instellen, misschien dat dat helpt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nu ben ik toch heel benieuwd hoe jij het gele/witte en oneffen ervaart of dat al jouw iPhones gewoon prima zijnDonstil schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:31:
Zo ik kan me ook melden. Onze Zwarte plussen zijn vandaag geleverd.
De uitpak party is voorbij, de back-up staat terug en dan, ja dan heb je eigenlijk hetzelfde als vanmorgen![]()
Over de speakers; ik ben het helemaal met je eens. Alles lijkt van rechts te komen. Balans kun je niet ver genoeg aanpassen om het lekker te maken, want bij de perfecte aanpassing springt het bolletje terug. Overigens is een aanpassing naar links leuk als je earpiece altijd links van je zit, maar als je de telefoon een keer andersom vasthoud wordt je andere speaker NOG luider omdat die dan links zit
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.