Ik denk dat zij die iPhones verkopen op hun website, maar zou jij je er druk om maken of zij er nog wat aan verdienen? Het zal vast wel, anders bestaan zij niet al zoveel jaar.funk-e schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:05:
Sobby biedt 420 voor mijn iPhone 6 64GB. Dat had ik op zijn hoogst verwacht wat ik er MP voor zou krijgen. Hoe kunnen zij hier nog op verdienen dan?
Naar mijn idee is Apple een zeer sterke marketingtrick aan het uithalen met de iPhone 7. Veel mensen waaronder ik die deden elke twee jaar een upgrade, want een nieuw model met andere vormgeving en veel nieuwe innovaties (o.a. vaak een beter scherm). Dit jaar komen ze ineens voor het derde jaar met een niet gewijzigde vormgeving en naar mijn mening met zeer weinig innovaties die er echt toe doen. Als ze in 2017 met een iPhone 8 (met gewijzigde vormgeving en veel meer innovaties) komen in plaats van met een iPhone 7S, dan zullen alle ‘die hard’ Apple fans wederom in de buidel tasten om weer het nieuwe model te kopen. Denk je eens in hoe gigantisch veel extra omzet gegenereerd wordt als al deze mensen nu opeens twee keer in twee jaar een nieuwe iPhone kopen. Het geld lag hier klaar voor een upgrade, maar persoonlijk vind ik de innovaties nogal teleurstellend naast dat hij natuurlijk wel een stuk sneller zal zijn.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
@Jumpman : alle "die hard" Apple fans upgraden elk jaar , ook al is er niet een echt grote verbetering (meestal dus) ....
Voor er commentaar komt , ik hoor daar zelf ook bij
Voor er commentaar komt , ik hoor daar zelf ook bij
[ Voor 24% gewijzigd door Cardwizard op 12-09-2016 13:43 ]
Verwijderd
ik zit nog te twijfelen of ik de iphone 7 ga nemen of voor de iphone 6s ga. Zit er nou daadwerkelijk veel verschil in of nou juist niet bijna om overstap te doen naar de 6s of 7. Ik weet het echt niet mocht ik overstappen dan zit ik te ook qua abbo te twijfelen van provider. De 7 kost bij de kpn echt een hap geld 60 euro is erg veel en bij de tmobile 40,50 met bijleggen van 164 euro. Maar qua mb/s zit kpn minimaal 150 a 225 mb/s en tmobile 125 standaard niet meer en niet minder.
En zo niet dan stap ik over naar de 6s blijf ik ook bij de provider kpn. Koop ik de iphone los en een sim only abbo erbij. Ik twijfel erg momenteel.
En zo niet dan stap ik over naar de 6s blijf ik ook bij de provider kpn. Koop ik de iphone los en een sim only abbo erbij. Ik twijfel erg momenteel.
Of ik eens per jaar of eens per twee jaar upgrade maakt niet zoveel uit.Jumpman schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:14:
Naar mijn idee is Apple een zeer sterke marketingtrick aan het uithalen met de iPhone 7. Veel mensen waaronder ik die deden elke twee jaar een upgrade, want een nieuw model met andere vormgeving en veel nieuwe innovaties (o.a. vaak een beter scherm). Dit jaar komen ze ineens voor het derde jaar met een niet gewijzigde vormgeving en naar mijn mening met zeer weinig innovaties die er echt toe doen. Als ze in 2017 met een iPhone 8 (met gewijzigde vormgeving en veel meer innovaties) komen in plaats van met een iPhone 7S, dan zullen alle ‘die hard’ Apple fans wederom in de buidel tasten om weer het nieuwe model te kopen. Denk je eens in hoe gigantisch veel extra omzet gegenereerd wordt als al deze mensen nu opeens twee keer in twee jaar een nieuwe iPhone kopen. Het geld lag hier klaar voor een upgrade, maar persoonlijk vind ik de innovaties nogal teleurstellend naast dat hij natuurlijk wel een stuk sneller zal zijn.
Voor een 1-jaar oude iPhone 6S 64GB krijg je ongeveer €600 op de tweedehands markt (nieuw €800) dan schrijf je €200 af in 12 maanden (€16,67 per maand).
Voor een 2-jaar oude iPhone 6 64GB krijg je ongeveer €450 op de tweedehands markt (nieuw €800) dan schrijf je €350 af in 24 maanden (€14,58 per maand).
Door twee jaar te doen met één telefoon ipv. een jaar te doen met twee telefoons schrijf je dus 1x €350 af ipv. 2x €200. Dat is een verschil van maar €50.
Dus als er volgens jaar echt die hypothetische X-anniversary edition komt met keramische voorkant en achterkant en 20MP dual lens OIS met 256Gb in de basisuitvoering en met OLED in ultra HD, dan koop ik hem gewoon
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 12-09-2016 14:20 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
600?JackBol schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:17:
Voor een 1-jaar oude iPhone 6S 64GB krijg je ongeveer €600 op de tweedehands markt (nieuw €800) dan schrijf je €200 af in 12 maanden (€16,67 per maand).
Dingen zijn nieuw 650.
Haters everywhere but I don’t really care
659 voor de 32GB ja, de 64Gb verkopen ze niet meer (wat overigens belachelijk is imo). Via Apple dan natuurlijk.
Idd. Gaat eerder voor rond de 400-450 op marktplaats.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Die 6S is ook een goede deal hoor. Nog steeds heel snel, 100 euro goedkoper gemaakt en verdubbeling van opslag naar 32 GB. Ik heb het ook even overwogen maar toch voor de 7 gekozen. Wil er toch wel weer lang mee gaan doen, dus dan toch maar het nieuwste model.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:15:
ik zit nog te twijfelen of ik de iphone 7 ga nemen of voor de iphone 6s ga. Zit er nou daadwerkelijk veel verschil in of nou juist niet bijna om overstap te doen naar de 6s of 7. Ik weet het echt niet mocht ik overstappen dan zit ik te ook qua abbo te twijfelen van provider. De 7 kost bij de kpn echt een hap geld 60 euro is erg veel en bij de tmobile 40,50 met bijleggen van 164 euro. Maar qua mb/s zit kpn minimaal 150 a 225 mb/s en tmobile 125 standaard niet meer en niet minder.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
6S 64GB moet je toch nog minimaal 500-550 voor kunnen krijgen....Nitai schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:10:
[...]
Idd. Gaat eerder voor rond de 400-450 op marktplaats.
Fly or Die
629 sealed:Superkanjo schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:07:
[...]
659 voor de 32GB ja, de 64Gb verkopen ze niet meer (wat overigens belachelijk is imo). Via Apple dan natuurlijk.
V&A aangeboden: *Sealed* iPhone 6s 64GB Grijs + screen protector
Haters everywhere but I don’t really care
Excuus, ik dacht dat het om een 6 64GB ging, niet een 6s.Fjeze schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:36:
[...]
6S 64GB moet je toch nog minimaal 500-550 voor kunnen krijgen....
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Ik ben er nog niet helemaal over uit tot nu toe. Weetniet of je qua mb/s veel zal merken bij tmobile 40,50 met bijleggen van 164 euro en een mb/s 125.BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:11:
[...]
Die 6S is ook een goede deal hoor. Nog steeds heel snel, 100 euro goedkoper gemaakt en verdubbeling van opslag naar 32 GB. Ik heb het ook even overwogen maar toch voor de 7 gekozen. Wil er toch wel weer lang mee gaan doen, dus dan toch maar het nieuwste model.
Die theoretische 4g+ snelheid moet je uit je hoofd zetten. Totaal niet relevant. Elk 4g netwerk hier in Nederland is snel zat en in de (nabije) toekomst wordt dat alleen maar sneller. De iPhone 7 ondersteunt al de volgende 4g upgrade die de providers op termijn in Nederland gaan uitrollen waardoor er nóg hogere snelheden mogelijk zijn (m.u.v. Tele2). Waar je nu op moet letten is de dekking bij jou in de buurt en natuurlijk of je een voor jouw gevoel goede prijs betaalt.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:56:
[...]
Ik ben er nog niet helemaal over uit tot nu toe. Weetniet of je qua mb/s veel zal merken bij tmobile 40,50 met bijleggen van 164 euro en een mb/s 125.
Verwijderd
hoe kun je die dekking nachecken? Qua prijs vind ik het nog wel te doen bij tmobile dansww89 schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:02:
[...]
Die theoretische 4g+ snelheid moet je uit je hoofd zetten. Totaal niet relevant. Elk 4g netwerk hier in Nederland is snel zat en in de (nabije) toekomst wordt dat alleen maar sneller. De iPhone 7 ondersteunt al de volgende 4g upgrade die de providers op termijn in Nederland gaan uitrollen waardoor er nóg hogere snelheden mogelijk zijn (m.u.v. Tele2). Waar je nu op moet letten is de dekking bij jou in de buurt en natuurlijk of je een voor jouw gevoel goede prijs betaalt.
Uiteraard bij de providers zelf:Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:15:
[...]
hoe kun je die dekking nachecken? Qua prijs vind ik het nog wel te doen bij tmobile dan
KPN https://www.kpn.com/mobiel/4g/dekkingskaart.htm
T-Mobile https://www.t-mobile.nl/dekking
Vodafone https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
Tele2 https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/
Maar iets geavanceerder zijn de volgende kaarten welke de 4g mastlocaties van de providers weergeven. Kijk goed in jouw regio hoeveel masten elke provider heeft en hou in stedelijk gebied in gedachte dat je binnen 1 km van een mast moet wonen voor een acceptabele dekking in huis. Deze vastregel is wel erg rekbaar en hangt erg samen met de omgeving. Hoogbouw, laagbouw, antenne hangt hoog, antenne hangt laag, afstelling etc. Let op dat de kaarten even moeten laden en slecht werken op mobiele devices. Gebruik dus bij voorkeur een pc:
KPN https://www.google.com/ma...yuxJ-XVu-YfPpsmHW7rfMGtgA
T-Mobile https://www.google.com/ma...A6xdROL41ulQ0mDYD3Q5SqKkQ
Vodafone https://www.google.com/ma...nDaD9NGY0gVRqbikQmlhCwIzg
Tele2 https://www.google.com/ma...Bdg4CcbKvocBtoVvx-94pAPlo
En gebruik je eigen ervaringen uit het verleden of die van buren enzo. Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 12-09-2016 16:28 ]
Ik vind hem wel treffend. Ik mis alleen nog de onwijs dikke batterij, maar daar was vast geen plaats meer voor xD En AA is geen oplossing want dan moet elke keer je toestel uit en weer aanddZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:23:
Hopelijk nog niet gepost, maar kwam zojuist deze tegen, vind hem wel grappig![]()
[afbeelding]

De iPhone 7 is nog steeds een prachtig toestel. Voor mij is het verdwijnen van de koptelefoonaansluiting (gebruik altijd de earpods) en het ongewijzigde design (kom van een 5S) geen probleem dus ik ga er vast heel blij mee zijn.
Vroeger werd je alleen verrast door Apple, en zette ze voor een hoop dingen de marktstandaard. Die tijd is voorbij. Het is één van de toptoestellen die je kan kopen en de verschillen zijn klein. Dit jaar voor het eerst serieus een Samsung Galaxy S7 edge overwogen na jaren iPhone. Met name het scherm dat werkelijk prachtig is. Reden waarom ik niet overstap? Android. Niet dat er iets mis is met Android, maar ik ben een heel tevreden iOS gebruiker. En het samenwerken met mijn Macbook en iPad gaat heerlijk. Dit zal voor meer mensen de reden zijn toch voor de iPhone te kiezen. De overstap is toch iets te 'eng'
Vroeger werd je alleen verrast door Apple, en zette ze voor een hoop dingen de marktstandaard. Die tijd is voorbij. Het is één van de toptoestellen die je kan kopen en de verschillen zijn klein. Dit jaar voor het eerst serieus een Samsung Galaxy S7 edge overwogen na jaren iPhone. Met name het scherm dat werkelijk prachtig is. Reden waarom ik niet overstap? Android. Niet dat er iets mis is met Android, maar ik ben een heel tevreden iOS gebruiker. En het samenwerken met mijn Macbook en iPad gaat heerlijk. Dit zal voor meer mensen de reden zijn toch voor de iPhone te kiezen. De overstap is toch iets te 'eng'
Nou ik heb een Android telefoon zakelijk een s5 mini. Verschikkelijk, al monteert Apple volgend jaar een uitschuifbare antenne op de 8, ik blijf bij Apple. Dat hele Android OS zit zo vreselijk beroerd in elkaar, om van de OS update frequentie maar te zwijgen.
iPhone7 128 mat zwart is besteld privé kom van een 6 plus. Toch maar een maatje kleiner mede vanwege de iPad en Watch.
iPhone7 128 mat zwart is besteld privé kom van een 6 plus. Toch maar een maatje kleiner mede vanwege de iPad en Watch.
Hoop gedoe natuurlijk maar het is en blijft een van de beste smartphones op de markt, en de 7 is weer ietsje beter. Dat wordt erg makkelijk vergeten.
Dat is het hele punt. Het is een paar jaar gelden dat ik Android toestellen had maar het werkte nooit 100% lekker. Dan moet je gaan rooten of een brouwsel van een ander er op zetten. Daar heb ik allemaal geen zin meer in. IOS werkt direct uit de doos zorgeloos. Dat is heel veel waard.stefan_el schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:49:
Reden waarom ik niet overstap? Android. Niet dat er iets mis is met Android, maar ik ben een heel tevreden iOS gebruiker.
iPhone 7 32GB zilver besteld. iPhone 6 gaat daarna op MP of misschien via de sobby site.
[ Voor 8% gewijzigd door eisbaer op 12-09-2016 21:05 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Oeh xlr.ddZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:23:
Hopelijk nog niet gepost, maar kwam zojuist deze tegen, vind hem wel grappig![]()
[afbeelding]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En daarbij word een iPhone verwezen dat ie duur is, belachelijk in mijn opinie, weer rest waarde na 1 of 2 jaar en het toestel zal niet na 2 maanden met een prijsverlaging te maken krijgen. Kleine dingen die het er toe doen voor mij.eisbaer schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:03:
[...]
Dat is het hele punt. Het is een paar jaar gelden dat ik Android toestellen had maar het werkte nooit 100% lekker. Dan moet je gaan rooten of een brouwsel van een ander er op zetten. Daar heb ik allemaal geen zin meer in. IOS werkt direct uit de doos zorgeloos. Dat is heel veel waard.
iPhone 7 32GB zilver besteld. iPhone 6 gaat daarna op MP of misschien via de sobby site.
Power to the beat.
Hier gaat er ook een upgrade komen naar de iPhone 7 (Plus); kom van een iPhone 5, waarvan met name de batterij helemaal op is.
Afgelopen zaterdag in de Apple Store zowel een 6S, als de 6S Plus in de handen gehad (puur voor het formaat), maar ik ben er nog niet uit. De Plus vind ik eigenlijk te groot, maar qua camera is deze versie voor mij wel interessanter. Het ontbreken vd 3.5mm jack is geen dealbreaker: thuis gebruik ik een Bose QC35, maar in de auto zal ik 2(!) verloopjes moeten gebruiken, omdat mijn Ŝkoda met vaste radio wel een aux-ingang, maar geen Bluetooth heeft. Ergens wel jammer, maar het is niet anders.
We zijn weer vertrokken uit de Apple Store met een iPhone SE Rosé Gold voor mijn vriendin rijker (ze kwam ook van een iPhone 5), maar ikzelf wacht nog even. Ik heb gelezen dat we qua levertijden inmiddels richting oktober of verder gaan, dus mocht het alsnog een Plus worden, dan heb ik nog heel veel nachtjes om erover te slapen
Afgelopen zaterdag in de Apple Store zowel een 6S, als de 6S Plus in de handen gehad (puur voor het formaat), maar ik ben er nog niet uit. De Plus vind ik eigenlijk te groot, maar qua camera is deze versie voor mij wel interessanter. Het ontbreken vd 3.5mm jack is geen dealbreaker: thuis gebruik ik een Bose QC35, maar in de auto zal ik 2(!) verloopjes moeten gebruiken, omdat mijn Ŝkoda met vaste radio wel een aux-ingang, maar geen Bluetooth heeft. Ergens wel jammer, maar het is niet anders.
We zijn weer vertrokken uit de Apple Store met een iPhone SE Rosé Gold voor mijn vriendin rijker (ze kwam ook van een iPhone 5), maar ikzelf wacht nog even. Ik heb gelezen dat we qua levertijden inmiddels richting oktober of verder gaan, dus mocht het alsnog een Plus worden, dan heb ik nog heel veel nachtjes om erover te slapen
[ Voor 5% gewijzigd door ddZ op 12-09-2016 21:27 ]
die oplossing kan een stuk handiger uiteraard , bluetooth ontvanger op die aux ingang aansluiten en klaarddZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:22:
in de auto zal ik 2(!) verloopjes moeten gebruiken, omdat mijn Ŝkoda met vaste radio wel een aux-ingang, maar geen Bluetooth heeft.
check bijvoorbeeld AlieXpress
[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 12-09-2016 22:06 ]
Thanks voor het meedenkencardwizard schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:05:
[...]
die oplossing kan een stuk handiger uiteraard , bluetooth ontvanger op die aux ingang aansluiten en klaar
check bijvoorbeeld AlieXpress
ik kan het altijd tegen die tijd eens uitproberen. Voor de prijs hoef ik het niet te laten...
[ Voor 7% gewijzigd door ddZ op 12-09-2016 22:30 ]
Heb het eerste uur een git zwarte 128 gb plus besteld. Wordt volgens de Apple store tussen 17 en 28 oktober geleverd. Is er iemand die een 7 plus mat zwart 32 gb besteld heeft, die eerder krijgt en toch liever voor een git zwarte 128 gb gaat? Ik wil dan wel van order ruilen.
Ik krijg als het goed is vrijdag mijn eerste iPhone binnen.
Weet iemand hoe het zit met de Tempered Glass die je bij een aMac winkel erop kunt laten zetten? Kan dat ook al gelijk bij de iPhone 7?
Volgens mij is er verder aan de behuizing niet veel veranderd dus in principe zou het mogelijk moeten zijn?
Klik
Afmetingen van apple.nl
Weet iemand hoe het zit met de Tempered Glass die je bij een aMac winkel erop kunt laten zetten? Kan dat ook al gelijk bij de iPhone 7?
Volgens mij is er verder aan de behuizing niet veel veranderd dus in principe zou het mogelijk moeten zijn?
Klik
Afmetingen van apple.nl

[ Voor 17% gewijzigd door ralph0603 op 13-09-2016 10:29 ]
Na twijfelen heb ik besloten om een iPhone 7 aan te schaffen. Alleen nu twijfel ik over de keuze. Eerst wilde ik de gitzwarte, maar het prijsverschil tegenover de mat zwarte is mij te groot. Daarnaast heb ik genoeg aan 32 GB en doe ik toch een hoesje om mijn telefoon.
Nu twijfel ik alleen tussen de gewone en de + variant. Is het hem waard op een + te nemen? Hij is groot. En hoop niet te groot. Maar het scherm etc vind ik daarnaast zoveel mooier alleen al. Iemand die eerder de stap heeft gemaakt van de gewone naar de + versie? Wat zijn jullie ervaringen?
Nu twijfel ik alleen tussen de gewone en de + variant. Is het hem waard op een + te nemen? Hij is groot. En hoop niet te groot. Maar het scherm etc vind ik daarnaast zoveel mooier alleen al. Iemand die eerder de stap heeft gemaakt van de gewone naar de + versie? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een iPhone 5, mijn vriendin een 6 Plus. Ik moet zeggen, om te gebruiken is een groot scherm echt super. Je kunt hem echt als een soort mini tablet inzetten, games, films, Google maps als je in een vreemde stad loopt, etc. Allemaal super.Granaatappel schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:27:
Na twijfelen heb ik besloten om een iPhone 7 aan te schaffen. Alleen nu twijfel ik over de keuze. Eerst wilde ik de gitzwarte, maar het prijsverschil tegenover de mat zwarte is mij te groot. Daarnaast heb ik genoeg aan 32 GB en doe ik toch een hoesje om mijn telefoon.
Als je alleen whatsappt zou ik het niet doen.
Om mee te nemen vind ik het wel minder. Het is een stuk groter en zwaarder. Zij pleurt hem in de handtas, maar in de broekzak vind ik het niets. Ik heb steeds het idee dat de helft er dan uitsteekt ofzo. Ben het ook niet gewend.
Tip, kijk in de winkel even naar een 6S plus. Dan heb je een idee van het formaat. Met hoesje moet je een paar mm erbij op tellen. Of koop een 6S plus hoesje op Ebay van 2 dollar, en hou dat een dagje vast
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-09-2016 10:37 ]
Vanmiddag even langs de MM geweest om de gewone iPhone en de + naast elkaar te leggen. Voor het oog is de + mooi. Maar voor het gebruik ga ik mij toch heel erg eraan storen ben ik bang. Dus het wordt de gewone variant. Nu twijfel ik alleen nog tussen de git zwarte en de mat zwarte. Waarom maakt Apple het mij zo moeilijk?BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:35:
[...]
Ik heb een iPhone 5, mijn vriendin een 6 Plus. Ik moet zeggen, om te gebruiken is een groot scherm echt super. Je kunt hem echt als een soort mini tablet inzetten, games, films, Google maps als je in een vreemde stad loopt, etc. Allemaal super.
Als je alleen whatsappt zou ik het niet doen.
Om mee te nemen vind ik het wel minder. Het is een stuk groter en zwaarder. Zij pleurt hem in de handtas, maar in de broekzak vind ik het niets. Ik heb steeds het idee dat de helft er dan uitsteekt ofzo. Ben het ook niet gewend.
Tip, kijk in de winkel even naar een 6S plus. Dan heb je een idee van het formaat. Met hoesje moet je een paar mm erbij op tellen. Of koop een 6S plus hoesje op Ebay van 2 dollar, en hou dat een dagje vast

git zwart lijkt mooi, maar ik denk dat het nooit mooi blijft. Zou zonde zijn dat je na een jaar allemaal krassen/vlekken op je git zwarte iphone hebt. Ik heb namelijk ook het idee dat hoesjes ook gebruikers krasjes/sporen kunnen achterlaten als er zand tussen komt te zitten.Granaatappel schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:44:
[...]
Waarom maakt Apple het mij zo moeilijk?
Ik denk dat mat nog steeds de beste keuze is.
Heb je vaak scherpe voorwerpen bij je telefoon zitten in je broekzak? Schuif je vaak met het glas over de tafel heen? Wanneer je beide niet doet dan is het helemaal niet nodig om je glas te protecten. Ik heb meerdere iphones gehad, maar nog nooit een kras op het glas gehad.ralph0603 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:22:
Klik
Afmetingen van apple.nl
[afbeelding]
Ik doe overigens nooit mijn telefoon en sleutels in dezelfde zak. Telefoon leg ik altijd keurig op tafel zonder te schuiven. Achterkant zit wel in een hoesje.
[ Voor 50% gewijzigd door grote_oever op 13-09-2016 19:57 ]
De eerste reviews staan online van de nieuwe phones. En mede hierdoor net mijn bestelling voor de zwarte 7+ geannuleerd. De zwarte variant werd in de meeste reviews als erg kras gevoelig genoemd. Waarvan één review met foto's na twee dagen gebruik. Net dan ook maar andere kleur besteld. Dan maar niet op de 16de de telefoon binnen, maar twee weken later.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
is er bij iemand waarbij de levering stond op 26-28 september de status al veranderd naar 'verzending wordt voorbereid'?
Heb je een link? Ik ben benieuwd.Superdaantje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:04:
De eerste reviews staan online van de nieuwe phones. En mede hierdoor net mijn bestelling voor de zwarte 7+ geannuleerd. De zwarte variant werd in de meeste reviews als erg kras gevoelig genoemd. Waarvan één review met foto's na twee dagen gebruik. Net dan ook maar andere kleur besteld. Dan maar niet op de 16de de telefoon binnen, maar twee weken later.
Exact hetzelfde verhaal. Nu maar matzwart besteld. Dan maar 5 Oktober binnen. Verder: ik probeer nog steeds een reservering op te pikken.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:38:
[...]
kijk vanaf 3e minuut ongeveer: YouTube: iPhone 7 and 7 Plus review
Gaat niet passen, de speaker boven het scherm van de iPhone 7 is schijnbaar iets breder dan die van de 6(S)ralph0603 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:22:
Klik
Afmetingen van apple.nl
[afbeelding]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Verwijderd
Heb je al een idee hoe je dat gaat doen met die verloopjes want ik zit met hetzelfde probleem.ddZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:22:
Het ontbreken vd 3.5mm jack is geen dealbreaker: thuis gebruik ik een Bose QC35, maar in de auto zal ik 2(!) verloopjes moeten gebruiken, omdat mijn Ŝkoda met vaste radio wel een aux-ingang, maar geen Bluetooth heeft. Ergens wel jammer, maar het is niet anders.
Ik ga eerst nog niet upgraden van mijn 6s, eerlijk gezegd vind ik dit formaat iets minder prettig dan het formaat van mijn vorige 5s. Achteraf gezien was een SE misschien een betere keuze geweest, maar je moet toch proberen...
En eerlijk gezegd snap ik niet dat ze die dubbele camera niet in de reguliere 7 hebben gezet, m.i. moeten de 7 en de 7 Plus identiek zijn m.u.v. het formaat.
Het ontbreken van de jackplug vind ik niet zo'n groot probleem aangezien je er gewoon een adapter bij krijgt.
En eerlijk gezegd snap ik niet dat ze die dubbele camera niet in de reguliere 7 hebben gezet, m.i. moeten de 7 en de 7 Plus identiek zijn m.u.v. het formaat.
Het ontbreken van de jackplug vind ik niet zo'n groot probleem aangezien je er gewoon een adapter bij krijgt.
Ben het helemaal met je eens hoor. Snap ook niet waarom de normale 7 nou echt moet onderdoen voor de 7 plus. Zo had dat scherm ook wel minimaal 401 ppi mogen krijgen. Zeker voor de premium prijs die je ervoor betaald vind ik het stom dat je dan alsnog niet de 'beste' iPhone hebt die er te krijgen is.GoeiedagEem schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:39:
Ik ga eerst nog niet upgraden van mijn 6s, eerlijk gezegd vind ik dit formaat iets minder prettig dan het formaat van mijn vorige 5s. Achteraf gezien was een SE misschien een betere keuze geweest, maar je moet toch proberen...
Vind het missen van de jackplug ook niet zo'n probleem. Wat dan wel weer vervelend is, is bijvoorbeeld als je je laptop mee hebt en even via je laptop wat wilt gaan luisteren, dan heb je dus helemaal niks aan die lightning oordopjes..
als je nu aux gebruikt heb je dus al een jack<-->jack. Bijgeleverde jack<-->lightning eraan en je bent klaar toch?Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:03:
[...]
Heb je al een idee hoe je dat gaat doen met die verloopjes want ik zit met hetzelfde probleem.
...less is more
Verwijderd
Klopt maar dan kun je nog niet opladen en via aux geluid afspelen tegelijk.funk-e schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:43:
[...]
als je nu aux gebruikt heb je dus al een jack<-->jack. Bijgeleverde jack<-->lightning eraan en je bent klaar toch?
Hmm, dit beter:Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:30:
[...]
Klopt maar dan kun je nog niet opladen en via aux geluid afspelen tegelijk.
https://dealbanana.com/bl...wYbMKm0WNUFuaYaAiIL8P8HAQ
...less is more
Eigenlijk zouden ze ook een omgekeerde adapter moeten meeleveren voor die situatie..Scrtz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:49:
[...]
Vind het missen van de jackplug ook niet zo'n probleem. Wat dan wel weer vervelend is, is bijvoorbeeld als je je laptop mee hebt en even via je laptop wat wilt gaan luisteren, dan heb je dus helemaal niks aan die lightning oordopjes..
Overigens snap ik best dat ze stereo wilden inbouwen, dat is echt even een dingetje, maar ik zie de meerwaarde er niet van in. Toegegeven, de kwaliteit van de speakers is wel stukken beter geworden de laatste jaren (bastonen daargelaten), maar om de stereo-effecten goed te kunnen horen, dienen de speakers toch wel wat verder uit elkaar te staan dan de grootte van een telefoon.
Ben er nog niet helemaal over uit. Het kan zijn dat ik tegen die tijd ervoor kies om dit extra verloopje van Belkin aan te schaffen. Nadeel is de prijs + een extra verloopje aan de iPhone...Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:03:
[...]
Heb je al een idee hoe je dat gaat doen met die verloopjes want ik zit met hetzelfde probleem.
Andere optie is om te gaan voor een bluetooth naar aux oplossing te gaan. Ik zoek alleen een exemplaar zonder batterij. Waarom? Omdat ik, waar ik ook ben met de auto, altijd de mogelijkheid wil kunnen hebben om gelijktijdig muziek te luisteren en mijn iPhone op te laden, zonder eraan te moeten denken om de Bluetooth-reciever op te laden. Of hiervoor een extra verloopje te moeten kopen oid. Beetje een principekwestie van mijn kant, misschien bestaan ze wel, maar dan moet ik nog even goed naar gaan kijken
Zelfde oplossing als in mijn link, maar het nadeel van het opladen voor mij blijft
ik rij in een 10 jaar oude Peugeot 307, die heeft wel BT, maar enkel om te kunnen bellen. Toen ik die 6 jaar geleden kocht heb ik direct een aansluiting aan de (standaard) radio gemaakt, welke op de aux aangesloten zit en een 30-pins connector had (en tevens verbonden met permanente voeding) Toen kon ik dus gewoon laden en muziek luisteren tegelijk. Bij het krijgen van mijn iPhone 6 daar toen een 30-pins <-> Lightning converter op gezet en die zit nog altijd in mijn carkit.
Dus waarom niet gewoon voor zoiets gaan?
[edit]Zoiets bedoel ik dus: http://www.carinterface.n...oda-autoradios_ytm05-vw12
[edit2]En dan met een dergelijke houder erbij en je bent helemaal klaar, iphone erin zetten en wegrijden maar: http://www.broditcenter.n...ded-lightning-30-pin.html
[edit]Zoiets bedoel ik dus: http://www.carinterface.n...oda-autoradios_ytm05-vw12
[edit2]En dan met een dergelijke houder erbij en je bent helemaal klaar, iphone erin zetten en wegrijden maar: http://www.broditcenter.n...ded-lightning-30-pin.html
[ Voor 25% gewijzigd door L201 op 14-09-2016 22:56 ]
Jammer genoeg zit mijn Skoda er niet tussen, maar thanks voor het meedenkenL201 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:16:
ik rij in een 10 jaar oude Peugeot 307, die heeft wel BT, maar enkel om te kunnen bellen. Toen ik die 6 jaar geleden kocht heb ik direct een aansluiting aan de (standaard) radio gemaakt, welke op de aux aangesloten zit en een 30-pins connector had (en tevens verbonden met permanente voeding) Toen kon ik dus gewoon laden en muziek luisteren tegelijk. Bij het krijgen van mijn iPhone 6 daar toen een 30-pins <-> Lightning converter op gezet en die zit nog altijd in mijn carkit.
Ik twijfel zelf op dit moment nog of ik ga upgraden van een iPhone 6 (64GB) naar een iPhone 7 (32GB).
Hierbij heb ik zelf de volgende (financiële) vereenvoudiging van het probleem gemaakt. Het lijkt namelijk niet veel uit te maken of ik nu een iPhone 7 aanschaf en volgend jaar weer een 8 dan een extra jaar te wachten. Hoe zien jullie dit ? Kloppen de door mij gebruikte cijfers / verwachting waarde tweedehands iPhone 7 volgend jaar?
Nu upgraden naar iPhone 7 en volgend jaar naar iPhone 8
09-2016 | iPhone 6 64GB (€420) naar iPhone 7 32GB (€770) | €350
09-2017 | iPhone 7 32GB (€525) naar iPhone 8 32GB (€770) | €245
Totaal bijleggen: €595
Pas upgraden bij iPhone 8
09-2017 | iPhone 6 64GB (€220) naar iPhone 7 32GB (€770) | €550
Financieel lijkt het elkaar niet heel veel te doen, mits je ze goed onderhoud. Enige is dat ik eigenlijk mijn iPhone 6 nog voldoende vind.
Klachten of andere verwachtingen over mijn berekeningen zijn welkom.
Hierbij heb ik zelf de volgende (financiële) vereenvoudiging van het probleem gemaakt. Het lijkt namelijk niet veel uit te maken of ik nu een iPhone 7 aanschaf en volgend jaar weer een 8 dan een extra jaar te wachten. Hoe zien jullie dit ? Kloppen de door mij gebruikte cijfers / verwachting waarde tweedehands iPhone 7 volgend jaar?
Nu upgraden naar iPhone 7 en volgend jaar naar iPhone 8
09-2016 | iPhone 6 64GB (€420) naar iPhone 7 32GB (€770) | €350
09-2017 | iPhone 7 32GB (€525) naar iPhone 8 32GB (€770) | €245
Totaal bijleggen: €595
Pas upgraden bij iPhone 8
09-2017 | iPhone 6 64GB (€220) naar iPhone 7 32GB (€770) | €550
Financieel lijkt het elkaar niet heel veel te doen, mits je ze goed onderhoud. Enige is dat ik eigenlijk mijn iPhone 6 nog voldoende vind.
Klachten of andere verwachtingen over mijn berekeningen zijn welkom.
[ Voor 5% gewijzigd door G33st op 15-09-2016 13:28 ]
Ik snap je berekening niet. Leg eens uit.
Want je hebt de iPhone 6 toch al? Waarom staat daar 420 euro achter dan?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
420eu is de verwachte opbrengst in september 2016, 770eu is aanschaf nieuwe telefoon in september 2016. 350eu is per saldo het te verwachten bij te leggen bedrag.
Daarna volgt de berekening wanneer hij in 2017 vervolgens overstapt op een iPhone 8 en tot slot dezelfde berekening wanneer de iPhone 7 wordt overgeslagen.
Ik ben meer benieuwd waar G33st naar opzoek is. De goedkoopste deal op de lange termijn? Verwachtingen onzerzijds van de te verwachten opbrengsten?
Het is imo allemaal een beetje koffiedik kijken en bij de aanschaf van een andere telefoon speelt emotie ook een grote rol, anders kun je natuurlijk veel beter voor een fractie van het bedrag een smartphone halen ipv een iPhone.
Daarna volgt de berekening wanneer hij in 2017 vervolgens overstapt op een iPhone 8 en tot slot dezelfde berekening wanneer de iPhone 7 wordt overgeslagen.
Ik ben meer benieuwd waar G33st naar opzoek is. De goedkoopste deal op de lange termijn? Verwachtingen onzerzijds van de te verwachten opbrengsten?
Het is imo allemaal een beetje koffiedik kijken en bij de aanschaf van een andere telefoon speelt emotie ook een grote rol, anders kun je natuurlijk veel beter voor een fractie van het bedrag een smartphone halen ipv een iPhone.
Uitleg:Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:41:
Ik snap je berekening niet. Leg eens uit.
Ik heb nu een iPhone 6, deze levert mij 420 euro op als ik deze verkoop. De iPhone 7 kost nu 770 euro, dus ik moet hiervoor 350 euro bijleggen. Volgend jaar komt de iPhone 8 uit, dan verkoop ik mijn iPhone 7 weer voor 525 euro, voor de iPhone 8 moet ik dan 770 euro betalen. Hiervoor moet ik dan 245 euro bijleggen.
In totaliteit moet ik dus 595 euro bijleggen voor iPhone 6 -> iPhone 7 -> iPhone 8
De tweede optie is om de iPhone 7 over te slaan, en dus een jaar langer te wachten. Ik verwacht dat mijn iPhone 6 dan nog maar 220 euro waard is. De iPhone 8 zal dan 770 kosten. Ik moet dan circa 550 euro bijlaggen voor iPhone 6 -> iPhone 8
Ik hoop dat het nu te volgen is.
Een iPhone 7 is voor mij niet noodzakelijk, meer een leuke extra. Op deze manier probeer ik te berekenen wat het me extra zou kosten om nu voor een iPhone 7 te gaan, in plaats een jaar extra te wachten. De iPhone 6 is tenslotte voor mij op zich nog voldoende. Nu lijkt het financieel slechts 50 a 80 euro te schelen om én nu én volgend jaar te upgraden.B-Real schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:46:
420eu is de verwachte opbrengst in september 2016, 770eu is aanschaf nieuwe telefoon in september 2016. 350eu is per saldo het te verwachten bij te leggen bedrag.
Vanwege de relatief hoge restwaardes van iPhone is het dus blijkbaar niet schrikbarend duur op ieder jaar te updaten. Dit was meer een inzicht dat ik nog niet had, en waar ik mij over verbaasde. Voordat ik begon met het kopen van iPhones (vóór de iPhone 5) kocht ik jaarlijks een nieuwe HTC. De restwaarde van een HTC na een jaar was zo gigantisch laag, dat de jaarlijkse kosten vrij hoog waren.
[ Voor 45% gewijzigd door G33st op 15-09-2016 13:52 ]
- Dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door G33st op 15-09-2016 13:52 ]
Ik vind de Iphone 7plus te groot en neem de kleinere denk ik. Enige nadeel is dat hij maar 2 gb ram heeft. (plus 3). ga ik dit merken in normaal gebruik?
Dat ga je niet zo snel merken. iOS gaat heel goed om met het RAM geheugen.Tennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:53:
Ik vind de Iphone 7plus te groot en neem de kleinere denk ik. Enige nadeel is dat hij maar 2 gb ram heeft. (plus 3). ga ik dit merken in normaal gebruik?
hi!
Totaal niet, ga je niet merken.Tennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:53:
Zullen er vast zijn die zeggen van wel maar ik geloof er in dat de 7 rete snel is. Die 1gb extra is lekker voor de Plus die toch wat meer te processen heeft, als de dubbele camera en het grotere scherm.
Net een 7 32GB matzwart besteld bij A-Mac. Zitten hier in Deventer, wat makkelijk is voor eventuele service. Alleen levertijden noemen doen ze niet aan, dus ik wacht rustig af.
Zijn er mensen die een plus iphone hebben (6) en hem gebruiken op de fiets en in een spijkerbroekzak (voorkant). volgens mij is dat echt niet relaxt werken/zitten?
Jep, telefoon zit altijd in m'n broekzak en fiets er regelmatig mee. Nog nooit gehad dat ie in de weg zit. Wel heb ik één broek met hele ondiepe zakken (zo ondiep dat m'n handen er ook niet fatsoenlijk in passen); dan steekt er een hoekje van de telefoon buiten m'n broekzak. Niet echt een probleem, want het toestel zit wel klem maar het ziet er wel een beetje lullig uit.Tennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:00:
Zijn er mensen die een plus iphone hebben (6) en hem gebruiken op de fiets en in een spijkerbroekzak (voorkant). volgens mij is dat echt niet relaxt werken/zitten?
Wel is het zo dat de Plus niet met één hand te gebruiken is; dus het toestel al fietsend gebruiken zou ik niet doen. Voor mij geen probleem, de gewone 6S is ook al te groot om met één hand lekker te kunnen bedienen dus dat was voor mij geen reden om voor de 6S te gaan ipv de 6S+.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Geen huidige iPhone gebruiker zeker???Tennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:53:
Bij de iPhone hebben we het niet over interne geheugen. Dit werkt gewoon goed want het OS is geschreven/geoptimaliseerd voor het OS.
Ja hoor, geen enkel probleem, merk er nauwelijks meer van dan van de normale 6 die in mijn andere broekzak zitTennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:00:
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
onzin, ik was erg blij dat mijn ipad air 2 2gb heeft. Maakte dus echt wel uit 1 -> 2 gb. apps die afsluiten omdat er geen ram is bij mijn oude ipadTylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:15:
[...]
Geen huidige iPhone gebruiker zeker???
Bij de iPhone hebben we het niet over interne geheugen. Dit werkt gewoon goed want het OS is geschreven/geoptimaliseerd voor het OS.
Ram opzich zegt niks, zoals je ook bij de speedtests op youtube ziet. Hierbij vergelijken ze de 6s met de Note 7 door een stuk of 15-20 gangbare apps (netflix, facebook, angry birds, clash of clans etc.) op te starten tot ze in het menu van de app zitten. Vervolgens starten ze alle apps nog een keer op. Hierbij viel op dat de Note 7 alle apps volledig opnieuw moest opstarten terwijl de iphone, met de helft aan ram, ze nog in het ram geheugen had zitten. Sowieso was de 6S stukken sneller overigens dus ben benieuwd wat de 7 gaat doen in dezelfde test.Tennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:32:
[...]
onzin, ik was erg blij dat mijn ipad air 2 2gb heeft. Maakte dus echt wel uit 1 -> 2 gb. apps die afsluiten omdat er geen ram is bij mijn oude ipad
Dat is ook weer overdreven natuurlijk. Zeker in Safari had je voorheen best vaak de blokjes op een website, gewoon een tekort aan RAM.Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:15:
[...]
Geen huidige iPhone gebruiker zeker???
Het OS werkt idd prima verder hoor, maar 2-3GB is wel prettiger dan 1 GB natuurlijk.
Geen enkel probleem in de broekzak. Nog nooit gehad dat ik dacht dat m'n broekzak te klein was.Tennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:00:
Geen ervaring met gebruik op de fiets, maar fietsen met de telefoon in de broekzak is geen enkel probleem.
Heb nu een 6 plus, maar ga over naar de gewone 7. Vind het erg jammer dat er geen 64gb optie is, dan had ik wel weer een plus genomen. Aan 32gb heb ik niet genoeg, dus moet ik naar de 128gb versie en die is gewoon echt te duur.
[ Voor 6% gewijzigd door steffex op 15-09-2016 15:10 . Reden: betere uitleg ]
iPhone 3G, 4, 5 en 6 gehad, dit is de eerste keer dat ik een upgrade oversla. De 7 biedt mij niks waarvan ik zeg: ja dat wil ik graag hebben en is me 879,- Euro waard. Van de 3GS naar de 4 was het de vormgeving en het retina scherm. Bij de 4 --> 5 was het 't grotere scherm en broodnodige performance gain. Van de 5 --> 6 was het 't grotere scherm, touch id, 4G en performance. Van de 6 --> 7 is het enige relevante voor mij de performance gain; niet boeiend genoeg @ 879 Euro. Te meer omdat de 6 nog meer dan voldoende snel is voor alles wat ik doe.
Op naar de 7S met oled scherm en een ander design!
Of eens nadenken over een Apple Watch 2...
Op naar de 7S met oled scherm en een ander design!
Of eens nadenken over een Apple Watch 2...
Wees eens specifieker.. Ik heb nog nooit apps gehad die "Afsluiten".Tennisbal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:32:
[...]
onzin, ik was erg blij dat mijn ipad air 2 2gb heeft. Maakte dus echt wel uit 1 -> 2 gb. apps die afsluiten omdat er geen ram is bij mijn oude ipad
Crashen ze?
Hoe weet je dat er ram te kort was?
Ik snap je niet.
Nogmaals, interne RAM hoe je niet over na te denken bij iOS.
Kleine correctie. Bij iOS gaan de apps in een soort slaapstand (hibernate) als je op je "afsluit".Malt007 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:58:
[...]
Ram opzich zegt niks, zoals je ook bij de speedtests op youtube ziet. Hierbij vergelijken ze de 6s met de Note 7 door een stuk of 15-20 gangbare apps (netflix, facebook, angry birds, clash of clans etc.) op te starten tot ze in het menu van de app zitten. Vervolgens starten ze alle apps nog een keer op. Hierbij viel op dat de Note 7 alle apps volledig opnieuw moest opstarten terwijl de iphone, met de helft aan ram, ze nog in het ram geheugen had zitten. Sowieso was de 6S stukken sneller overigens dus ben benieuwd wat de 7 gaat doen in dezelfde test.
Dan heb je zeker tig aantal tabs open. Dan vind ik het een ander verhaal. Maar ook dit ben ik nog nooit tegengekomen. Maar ik sluit ook altijd netjes de tabs.HeatWave schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:00:
[...]
Dat is ook weer overdreven natuurlijk. Zeker in Safari had je voorheen best vaak de blokjes op een website, gewoon een tekort aan RAM.
Het OS werkt idd prima verder hoor, maar 2-3GB is wel prettiger dan 1 GB natuurlijk.
[ Voor 62% gewijzigd door Tylen op 15-09-2016 15:35 ]
Maakt me niet uit hoe je het noemt, de 6s was simpelweg bijna 2x zo snel als de Note7 in een voor mij realistisch gebruik. Dus ben het met je eens, Ram op zich zelf zegt niks
Maar dan sluit je dus zelf de tabs, en ben je dus bezig met je interne ramTylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:32:
[...]
Wees eens specifieker.. Ik heb nog nooit apps gehad die "Afsluiten".
Crashen ze?
Hoe weet je dat er ram te kort was?
Ik snap je niet.
Nogmaals, interne RAM hoe je niet over na te denken bij iOS.
[...]
Kleine correctie. Bij iOS gaan de apps in een soort slaapstand (hibernate) als je op je "afsluit".
[...]
Dan heb je zeker tig aantal tabs open. Dan vind ik het een ander verhaal. Maar ook dit ben ik nog nooit tegengekomen. Maar ik sluit ook altijd netjes de tabs.
Een voordeel van iOS is juist dat je niet de hele tijd apps moet afsluiten om hem werkbaar te houden, maar dat ging dus niet zo op voor Safari, maar nu met meer ram dus wel.
Dus het is een beetje tegenstrijdig
Lol. Dat sluiten van de tabs doe ik als dwangneurose
Verwijderd
Dag forumers
Ik wou even laten weten dat mijn iPhone 7 Plus Mat zwart eerst gepland stond op 26-28 september maar dat is vervroegd naar 20-22 september, dus hopelijk bij jullie ook!
Ik wou even laten weten dat mijn iPhone 7 Plus Mat zwart eerst gepland stond op 26-28 september maar dat is vervroegd naar 20-22 september, dus hopelijk bij jullie ook!
Krijg zojuist push bericht van de apple store met de mededeling dat ik morgen mijn bestelde iPhone 7 mat zwart 32gb kan ophalen op het gekozen tijdstip! Zin in morgen :-)
Same here. Ik kan hem mooi ophalen voordat ik naar het werk ga.laredo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:18:
Krijg zojuist push bericht van de apple store met de mededeling dat ik morgen mijn bestelde iPhone 7 mat zwart 32gb kan ophalen op het gekozen tijdstip! Zin in morgen :-)
verzendbevestiging ontvangen! Morgen dus thuiswerken
Inmiddels iPhone 7 in huis: het is een mooi apparaat en toch net even anders dan een iPhone 6S. Mooi gefinetuned en die haptische hometoets is erg fijn.
Veel plezier een ieder die zijn iPhone 7 morgen kan ophalen!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Echt? Picture or it didnt happenTHE_BASE schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:43:
Inmiddels iPhone 7 in huis: het is een mooi apparaat en toch net even anders dan een iPhone 6S. Mooi gefinetuned en die haptische hometoets is erg fijn.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Grote bek == plaatje posten.THE_BASE schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:43:
Ik zat precies in hetzelfde schuitje als Apple fan maar durfde die 'enge' stap toch te zettenstefan_el schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:49:
De iPhone 7 is nog steeds een prachtig toestel. Voor mij is het verdwijnen van de koptelefoonaansluiting (gebruik altijd de earpods) en het ongewijzigde design (kom van een 5S) geen probleem dus ik ga er vast heel blij mee zijn.
Heb sinds de iPhone 3G (2008!) echt elk jaar de nieuwe iPhone gekocht en daarnaast werk ik ook alleen met Mac's, iPads, Apple TV etc. Totdat ik de upgrade maakte van de iPhone 6 plus naar de 6S plus... Toen had ik niet meer het gevoel van, wow wat een upgrade. Na een paar dagen leek het wel alsof ik het toestel gewoon alweer een jaar in gebruik had. Erg jammer.
Toen gewoon gek gedaan en de Samsung Galaxy S7 Edge besteld (met het idee van die kan ik toch weer weg doen). Onderweg naar huis uit de doos gehaald en toen ik het scherm voor het eerst aanzette was het toch wel kwijlen hoor dat Super Amoled. Het scherm is even groot als dat van de 6S plus maar het toestel is een stuk kleiner en handzamer. De resolutie en de smallere bezel waren voor mij al 2 punten om het toestel te houden.
Na een tijdje gebruik tot de volgende conclusie gekomen:
Beter bij de iPhone:
- TouchID werkt iets lekkerder dan de Fingerprint van Samsung.
- OIS beter bij veel beweging.
- Betere integratie met Mac OS X.
Beter bij de Galaxy
- Een veel en veel mooier scherm
- Edit: Ow ja, ik heb Dual Sim & SD kaartje erin xD
- AlwaysOn Screen (alleen het klokje al op je nachtkastje)
- Accu gaat langer mee (misschien persoonlijk)
- Smallere bezel, veel handzamer toestel (ook met 1 hand)
- Camera vooral in low-light
- NFC betalen werkt overal tov Apple Pay (ik reis veel)
- Wireless Charging
- Quick Charge snelladen
- Meer naar wens aan te passen
- Mooier ontwerp (persoonlijk)
- Waterdicht (al heeft de 7 dit nu ook)
Kortom, ik zie geen reden om over te stappen aangezien de iPhone 7 voor mij toch weer een soort 6S is. Ja er zijn dingen verbeterd, maar (voor mij) nog niet genoeg.
Ik hoop echt dat er een nieuw mooi ontwerp komt vanuit Apple met o.a. een dik oled scherm. Dan ben ik misschien nog terug te halen qua smartphone klant. De Mac's en andere apparaten blijven voorlopig nog xD
Verwijderd
Je vergelijkt de S7 met een 6S...
Enige wat ik van een S7 in een iPhone zou willen zien is het scherm met de kleinere bezels.
Het is eigenlijk schandelijk dat de kleinere bezels niet zijn geïmplementeerd op de 7. OLED is iets geweest van prijs en leverbaarheid.
De achterkant van een S7 Edge is foeilelijk, en daarnaast het logo op de voorkant helaas ook.
Batterij is niet beter dan een Plus, maar de Plus is lelijk groot met de bezels.
Samsung pay is zo lek als een mandje, ik zou daar geen betaling mee aandurven.
Wireless charging is een gimmick, langzamer, je moet een extra device betalen en slecht 1 stap minder dan aansluiten op een kabel.
Daarnaast verziekt Touchwiz de hele Android experience, lag en daarnaast ook nog de zeer aanwezige Samsung bloatware.. Zit er 1 applicatie van Samsung bij die iemand uberhaupt gebruikt?
Upgrades, laat ik daar maar niet over beginnen bij Samsung..
Ik vind de Edge randen een dikke fail, als Apple dit gaat kopiëren dan ga ik tranen in mijn ogen krijgen
Maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening
Maar het scherm is gewoon fantastisch, en ja de batterij als je de optie app power saving gebruikt of een rom dan is deze ook super. De prijs is ook prima voor wat je krijgt en op de S7 de dual-sim optie, kan erg handig zijn. De SD card optie is ok, maar dat je niet kan kiezen voor supersnel intern geheugen van 128GB vind ik een gemiste kans. Maar gezien waarvoor je tegenwoordig een S7 Edge kan kopen is het absoluut een goede koop.
Ik heb een 6S en de S7 Edge en morgen ook een 7. Als ik nu mocht kiezen en alle punten naast elkaar zou leggen dan zou ik voor een S7 Edge gaan met IOS 10 en een A10 cpu
Enige wat ik van een S7 in een iPhone zou willen zien is het scherm met de kleinere bezels.
Het is eigenlijk schandelijk dat de kleinere bezels niet zijn geïmplementeerd op de 7. OLED is iets geweest van prijs en leverbaarheid.
De achterkant van een S7 Edge is foeilelijk, en daarnaast het logo op de voorkant helaas ook.
Batterij is niet beter dan een Plus, maar de Plus is lelijk groot met de bezels.
Samsung pay is zo lek als een mandje, ik zou daar geen betaling mee aandurven.
Wireless charging is een gimmick, langzamer, je moet een extra device betalen en slecht 1 stap minder dan aansluiten op een kabel.
Daarnaast verziekt Touchwiz de hele Android experience, lag en daarnaast ook nog de zeer aanwezige Samsung bloatware.. Zit er 1 applicatie van Samsung bij die iemand uberhaupt gebruikt?
Upgrades, laat ik daar maar niet over beginnen bij Samsung..
Ik vind de Edge randen een dikke fail, als Apple dit gaat kopiëren dan ga ik tranen in mijn ogen krijgen
Maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening
Maar het scherm is gewoon fantastisch, en ja de batterij als je de optie app power saving gebruikt of een rom dan is deze ook super. De prijs is ook prima voor wat je krijgt en op de S7 de dual-sim optie, kan erg handig zijn. De SD card optie is ok, maar dat je niet kan kiezen voor supersnel intern geheugen van 128GB vind ik een gemiste kans. Maar gezien waarvoor je tegenwoordig een S7 Edge kan kopen is het absoluut een goede koop.
Ik heb een 6S en de S7 Edge en morgen ook een 7. Als ik nu mocht kiezen en alle punten naast elkaar zou leggen dan zou ik voor een S7 Edge gaan met IOS 10 en een A10 cpu
Ik upgrade zelf ook. Al jaren een Android geek en nu sinds de iPhone 3gs vanmiddag een iPhone 7 plus 32 gb besteld om me note 4 met kapotte batterij te vervangen.
Ben zeer benieuwd. Nog rustig 2 tot ongeveer 3 weken wachten helaas.
Dingen die ik wel ga missen is de S-pen. Amoled scherm en misschien deels de vrijheid van Android. Daar in tegen houdt me batterij het misschien 3 uurtjes vol dus moest wel een andere telefoon.
Ben zeer benieuwd. Nog rustig 2 tot ongeveer 3 weken wachten helaas.
Dingen die ik wel ga missen is de S-pen. Amoled scherm en misschien deels de vrijheid van Android. Daar in tegen houdt me batterij het misschien 3 uurtjes vol dus moest wel een andere telefoon.
[ Voor 29% gewijzigd door DidierB op 16-09-2016 01:24 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Haha goed geregeld dan.
Dafaq!!!! Ik krijg een sms van dhl waarin staat dat de estimated delivery 19 september is?!? Via Apple stond al die tijd gewoon 16 september gisteren heeft Apple de iPhone netjes aangeboden bij dhl.
Er staat Eindhoven , toen naar Brussel gegaan en nu is die in Amsterdam (sinds half8) ik woon zelf in de buurt van den haag.
Iemand hier ook last van?
Er staat Eindhoven , toen naar Brussel gegaan en nu is die in Amsterdam (sinds half8) ik woon zelf in de buurt van den haag.
Yup,ls789 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:41:
Dafaq!!!! Ik krijg een sms van dhl waarin staat dat de estimated delivery 19 september is?!? Via Apple stond al die tijd gewoon 16 september gisteren heeft Apple de iPhone netjes aangeboden bij dhl.
Maar denk dat ie vandaag komt, ik werk in Capelle aan den IJssel en daar moet ie dus ook geleverd worden, hij ligt vanaf half 7 heden morgen in het punt in Rotterdam... hemels breed 25km
We wachten het maar weer af.
Power to the beat.
Maar waarom denken ze dat hij dan de 19de pas zal worden geleverd? Stel ik ga nu naar werk ipv van thuiswerken omdat ik denk dat ze het pakketje maandag pas brengen...ronaldm3 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:48:
[...]
Yup,
Maar denk dat ie vandaag komt, ik werk in Capelle aan den IJssel en daar moet ie dus ook geleverd worden, hij ligt vanaf half 7 heden morgen in het punt in Rotterdam... hemels breed 25km.
We wachten het maar weer af.
Anyway Amsterdam en delft is wel wat verder al dan Capelle en Rotterdam xD ik ga ze zo even bellen denk, desnoods haal ik de telefoon daar op. Man man man
let me know, dan haal ik hem ook idd gewoon ff op..ls789 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:51:
[...]
Maar waarom denken ze dat hij dan de 19de pas zal worden geleverd? Stel ik ga nu naar werk ipv van thuiswerken omdat ik denk dat ze het pakketje maandag pas brengen...
Anyway Amsterdam en delft is wel wat verder al dan Capelle en Rotterdam xD ik ga ze zo even bellen denk, desnoods haal ik de telefoon daar op. Man man man
Power to the beat.
Bij mij hetzelfde, stond gisteren nog netjes op leverdatum de 16e. Nu staat ie op de 19e. Dit zowel op de Apple order pagina als bij DHL. Ik vrees dat het tot maandag wachten wordtls789 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:41:
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
idd.. apple geeft nu ook maandag aan. Lekker dan, ik ben er maandag helemaal nietTylocke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:17:
[...]
Bij mij hetzelfde, stond gisteren nog netjes op leverdatum de 16e. Nu staat ie op de 19e. Dit zowel op de Apple order pagina als bij DHL. Ik vrees dat het tot maandag wachten wordt

dus dat gaat dan minimaal dinsdag worden. Ga zo nog even bellen of ik die telefoon niet eerder kan halen
Mensen. Die smsjes van leverdatum 19 september kloppen niet. Komt gewoon vandaag binnen!
Ik heb twee bestellignen lopen waarvan één maandag binnen zou komen, volgens dat smsje. Maar beide bestellingen hebben identiek dezelfde Track & Trace status. Gisteravond naar Brussel gegaan vanuit Eindhoven en zojuist zijn ze weer teruggekomen in Eindhoven.
Gaan zometeen het busje in en op naar Den Bosch.
Dus geen paniek.
Ik heb twee bestellignen lopen waarvan één maandag binnen zou komen, volgens dat smsje. Maar beide bestellingen hebben identiek dezelfde Track & Trace status. Gisteravond naar Brussel gegaan vanuit Eindhoven en zojuist zijn ze weer teruggekomen in Eindhoven.
Dus geen paniek.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ok, ik blijf de status wel even in de gaten houden. Wel vreemde gang van zaken.Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:27:
Mensen. Die smsjes van leverdatum 19 september kloppen niet. Komt gewoon vandaag binnen!
Dus geen paniek.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Zojuist even contact opgenomen
DHL zei dat ze al meerdere telefoontjes hebben ontvangen xD (goh)
Inderdaad geen paniek, zending zal gewoon vandaag worden bezorgd (foutje in het systeem ofzo..)
Inderdaad geen paniek, zending zal gewoon vandaag worden bezorgd (foutje in het systeem ofzo..)
gsmwijzer.nl geeft nu bij mij aan Verwacht over 2-3 weken
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Weet iemand hoe strikt men is in de Apple Store (Amsterdam) met de afgesproken afhaaltijden? Is het mogelijk om zonder vooraankondiging van deze tijd af te wijken? Ik zit er namelijk aan te denken rond lunchtijd te gaan in plaats van etenstijd. Het betreft een reservering.
ik was in Duitsland geweest vorig jaar en toen vroeg ik dit (was overigens wel op tijd). Ze zeiden toen dat het geen drol uitmaakt wanneer je hem die dag haalt maar die tijden zijn ingesteld om drukte te voorkomenSteven030 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:26:
Weet iemand hoe strikt men is in de Apple Store (Amsterdam) met de afgesproken afhaaltijden? Is het mogelijk om zonder vooraankondiging van deze tijd af te wijken? Ik zit er namelijk aan te denken rond lunchtijd te gaan in plaats van etenstijd. Het betreft een reservering.
Als iedereen er van afwijkt wel
Net terug van de Mediamarkt uit Utrecht, om te kijken of ze al demomodellen hadden en ja, dat is het geval: een zwarte iPhone 7 Plus. De kleur: wauw! Maar die homebutton...Na die korte speelsessie, ben ik er nog niet van overtuigd, maar dat zal een kwestie van wennen zijn hoop ik. Zal ook wel moeten, want kom van een iPhone 5 en wil daarom upgraden naar het nieuwste model....
Voor bloatware was ik ook bang maar op de S7 Edge valt dat echt reuze mee. Je kunt meer disablen dan dat kon in iOS 9. Nu met iOS 10 heeft Apple ook een stap gezet door gebruikers apps te laten uninstallen. Bij mij zaten in het mapje "Apple Crap" op mijn iPhone altijd een stuk meer apps dan de default apps die erbuiten stonden.
Bij de S7 kun je bijvoorbeeld de appdrawer compleet uitschakelen. Ik heb nu zoals iOS gewoon alle apps direct op mijn home screen en in mapjes. Geen widgets enabled, dus in gebruik exact hetzelfde als iOS. Daarnaast is het heerlijk om zelf te kunnen kiezen welke default apps je wilt gebruiken en heeft Android de notificaties toch echt beter geregeld (Ook weer waar iOS 10 nu een beetje mee bezig is).
Ik gebruik trouwens geen Samsung Pay maar gewoon de NFC functie met bijbehorende apps van banken en creditcards.
Edit: Goede aanvulling van jou ja: Ik heb inderdaad de DUOS (Dual Sim) En daarnaast ook nog uitgebreid met extra SD-kaart. Eigenlijk nog 2 pluspunten xD boven de iPhone.
PS. Nooit gedacht dat ik zo'n stuk zou schrijven over Samsung (ja ik had er echt een enorme hekel aan). Uiteraard is het alleen maar goed die concurrentie en inderdaad jammer dat we niet een combinatie kunnen maken met het beste van beide werelden
Persoonlijk denk ik nog steeds dat de upgrade van een 6S naar een 7 nog steeds niet een wow-factor biedt en je na 2 weken gebruik weer het idee hebt dat je dezelfde telefoon in gebruik hebt. Voor het idee kun je natuurlijk een andere kleur kopen xD
[ Voor 21% gewijzigd door Executor16 op 16-09-2016 15:04 ]
Bij gsmwijzer.nl is mijn status gewijzigd naar pakket verzonden, ik ben benieuwd
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Op dit moment ben ik aanwezig in Denemarken, maar ik kreeg een e-mail dat mijn iPhone (iPhone 7 Plus 128GB Black) was bezorgd. Kan inderdaad op de website zien wie de iPhone heeft aangenomen
. Dus kan niet wachten totdat ik morgen avond thuis ben
.
Initieel zou mijn iPhone ergens volgende week geleverd gaan worden, maar dit is toch een stuk sneller dan ik had gedacht (had de iPhone vanaf de launch besteld).
Initieel zou mijn iPhone ergens volgende week geleverd gaan worden, maar dit is toch een stuk sneller dan ik had gedacht (had de iPhone vanaf de launch besteld).
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ik vraag me altijd een beetje af hoe handig dat werkt met twee sims. Dat je op twee telefoonnummers gebeld kan worden is logisch en handig. Maar hoe werkt het als je zelf belt en/of data verbruikt, geef je dan de voorkeur SIM aan?Edit: Goede aanvulling van jou ja: Ik heb inderdaad de DUOS (Dual Sim) En daarnaast ook nog uitgebreid met extra SD-kaart. Eigenlijk nog 2 pluspunten xD boven de iPhone.
Hoe werkt zo'n telefoon met dual sim bij een carkit? Ziet de carkit de auto als één telefoon en komen de gesprekken van beide nummers dan gewoon binnen via de carkit?
Ik loop nu nog met een privé iPhone en zakelijk een of ander Microsoft ding. Voordeel aan dat Microsoft ding is de onbeperkte data, voor de rest loop ik dus altijd met twee telefoons.
Twee sims in één telefoon is dan een uitkomst, ik dacht dat dat altijd voorbehouden was aan de minder bekende telefoons (nooit in verdiept).
Bovenstaande plus het feit dat na jaren tevreden iPhone gebruik ik toch misschien wel eens een high end Samsung wil proberen zou mij misschien wel aan het twijfelen kunnen brengen.