Uitleg:Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:41:
Ik snap je berekening niet. Leg eens uit.
Want je hebt de iPhone 6 toch al? Waarom staat daar 420 euro achter dan?
Ik heb nu een iPhone 6, deze levert mij 420 euro op als ik deze verkoop. De iPhone 7 kost nu 770 euro, dus ik moet hiervoor 350 euro bijleggen. Volgend jaar komt de iPhone 8 uit, dan verkoop ik mijn iPhone 7 weer voor 525 euro, voor de iPhone 8 moet ik dan 770 euro betalen. Hiervoor moet ik dan 245 euro bijleggen.
In totaliteit moet ik dus 595 euro bijleggen voor iPhone 6 -> iPhone 7 -> iPhone 8
De tweede optie is om de iPhone 7 over te slaan, en dus een jaar langer te wachten. Ik verwacht dat mijn iPhone 6 dan nog maar 220 euro waard is. De iPhone 8 zal dan 770 kosten. Ik moet dan circa 550 euro bijlaggen voor iPhone 6 -> iPhone 8
Ik hoop dat het nu te volgen is.
Een iPhone 7 is voor mij niet noodzakelijk, meer een leuke extra. Op deze manier probeer ik te berekenen wat het me extra zou kosten om nu voor een iPhone 7 te gaan, in plaats een jaar extra te wachten. De iPhone 6 is tenslotte voor mij op zich nog voldoende. Nu lijkt het financieel slechts 50 a 80 euro te schelen om én nu én volgend jaar te upgraden.B-Real schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:46:
420eu is de verwachte opbrengst in september 2016, 770eu is aanschaf nieuwe telefoon in september 2016. 350eu is per saldo het te verwachten bij te leggen bedrag.
Daarna volgt de berekening wanneer hij in 2017 vervolgens overstapt op een iPhone 8 en tot slot dezelfde berekening wanneer de iPhone 7 wordt overgeslagen.
Ik ben meer benieuwd waar G33st naar opzoek is. De goedkoopste deal op de lange termijn? Verwachtingen onzerzijds van de te verwachten opbrengsten?
Het is imo allemaal een beetje koffiedik kijken en bij de aanschaf van een andere telefoon speelt emotie ook een grote rol, anders kun je natuurlijk veel beter voor een fractie van het bedrag een smartphone halen ipv een iPhone.
Vanwege de relatief hoge restwaardes van iPhone is het dus blijkbaar niet schrikbarend duur op ieder jaar te updaten. Dit was meer een inzicht dat ik nog niet had, en waar ik mij over verbaasde. Voordat ik begon met het kopen van iPhones (vóór de iPhone 5) kocht ik jaarlijks een nieuwe HTC. De restwaarde van een HTC na een jaar was zo gigantisch laag, dat de jaarlijkse kosten vrij hoog waren.
[ Voor 45% gewijzigd door G33st op 15-09-2016 13:52 ]