Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:08:
[...]

Ik betaalde €279. Dat was in een winkel in Luxemburg. Inmiddels staan ze daar nu voor €259.

Of bedoelde je wat ik betaalde voor de Clearplex screenprotector? €19,95.

Inmiddels één nadeeltje ontdekt van de Clearplex screenprotector: met een Polaroid zonnebril op zie ik alleen nog maar een zwart scherm. Maar verder nog steeds tevreden, zit nog goed.
dat laatste komt niet door de protector, maar door het scherm.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

dat laatste komt niet door de protector, maar door het scherm.
Mogelijk. Ik merk nu trouwens dat het effect zich in landscape mode niet voordoet.
Het is geen big deal, ik doe m'n zonnebril wel even omhoog.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 18:38 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Ja staat er op.. Maar heb nog steeds geen 5*5 grid lay out scherm... Deze had ik wel maar door een update ben ik deze kwijtgeraakt. Verder werkt het prima, batterij prima en nog steeds snel en nu met de laatste Android security juni updates B381 versie.

Heb ook geen change log verder gezien van deze laatste versie.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Als ik mijn Huawei Nova aansluit op mijn laptop W10 om bv foto's van de telefoon naar de laptop over te zetten dan krijg ik van Windows keurig een pop-up scherm om foto's te selecteren, de nieuwe zijn keurig al voorgeselecteerd. Alleen ik zie geen previews...

Mijn opslag staat op intern ingesteld maar foto's op SD Card. Via HI Suite zie ik wel alles... voorheen werkte het wel goed gewoon via de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:08:
[...]

Ik betaalde €279. Dat was in een winkel in Luxemburg. Inmiddels staan ze daar nu voor €259.

Of bedoelde je wat ik betaalde voor de Clearplex screenprotector? €19,95.

Inmiddels één nadeeltje ontdekt van de Clearplex screenprotector: met een Polaroid zonnebril op zie ik alleen nog maar een zwart scherm. Maar verder nog steeds tevreden, zit nog goed.
Ja de clearplex idd, ok €19.95 . Mmm... ja dat is wel nadeel ik heb ook een ray ban polarized. Autorijden en navigeren is dan lastig... Mar gelukkig heb ik meerdere zonnebrillen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:27
Reparateur heeft het scherm nogmaals vervangen maar dit verbeterde niets dus heb ik de 160 euro terug gekregen.

Maar helaas 2 maanden later is het scherm is uit zichzelf gebarsten vanaf een plekje waar iets hogere druk op het scherm stond...

Ik ben klaar met de Huawei Nova.
Na de introductie van nieuwe iphones koop ik wel een 2e hands iPhone 6s of 7.
Die zijn met een siliconen hoesje nog steeeds kleiner dan de Huawei Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CindyK85
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-09-2017
hoi,
ik heb jammer genoeg mijn nova laten vallen, vanonder aan het scherm is hij nu stuk. niet zo heel erg want ik kan er nog alles mee doen en de barst zit net onder het beeld dus in de zwarte balk.. nu heb ik gekeken voor het te laten repareren maar dan ben ik al direct 129€ kwijt.. zijn er andere oplossingen zodat het me niet zo veel geld kost?

mvg
cindy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
Wat is de laatste Android beveiligingsupdate van Nova?

Op mijn eigen OnePlus 3T heb ik al die van augustus binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 08-09 19:03
Wenzel schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:18:
Wat is de laatste Android beveiligingsupdate van Nova?

Op mijn eigen OnePlus 3T heb ik al die van augustus binnen.
Maart zag ik :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Hier ook maart. Huawei loopt wel achter met de update's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ik heb de B381 als laaste firmware augustus kreeg ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Hier de B350 firmware. Ik verwacht ook niet dat er nog updates komen voor de nova 1 aangezien de nova 2 er alweer is. Helaas is het update beleid bij huawei niet al te best. Voor de rest ben ik nog steeds tevreden met mijn Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ja dan denk ik ook niet dat we Android 8 / Orea zullen ontvangen als update... Dat is wel slecht voor een duur toestel die net 1 jaar oud is.

Maar inderdaad verder ben ik ook erg tevreden. Mooi formaat ook 5 inch en goede prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
B382 voor de CAN L-11 is kennelijk uit:

https://www.huaweiblog.de...firmware-update-b382-ota/

Iemand deze al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
german8 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:59:
Snik, snik...
Na 20 jaar mobieltjes waarvan 6 jaar smartphones heb ik voor de eerste keer een gebarsten scherm...
De Nova viel van de tafel op de plavuizen toen ik hem snel wilde meepakken in het voorbijgaan.
Het kan toeval of pech zijn maar de 3 smartphones die ik hiervoor net zo intensief gebruikte vielen vaker en zijn altijd heel gebleven.

Op 1 hoek gevallen maar werkelijk het hele scherm zit vol met barsten.
De Clearplex screenprotector houdt de boel gelukkig bij elkaar en zorgt ervoor dat de telefoon nog te bedienen is, de coating is nog glad.

Toch maar een nieuw scherm besteld, dat gaat inclusief vervanging 190 euro kosten.
Daarna gaat er een siliconen hoesje omheen en ook weer een Clearplex coating op het scherm.
Ben toch wel een beetje teleurgesteld dat het scherm (nu al?) kapot is, ik heb hem pas 5 maanden.
Waar heb je dit laten doen scherm vervangen? En hoe snel kreeg je deze terug? De mijne is ook gevallen en barst in het scherm. Ben benieuwd hoeveel de kosten zijn. Gelukkig valt het onder de inboedel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
https://www.fixables.nl 160euro.

Maar weet wel dat daarna de ambient light sensor het niet meer doet. Ik zou de barst lekker laten. Een clearplex coating erover en sparen voor de volgende telo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
german8 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:30:
https://www.fixables.nl 160euro.

Maar weet wel dat daarna de ambient light sensor het niet meer doet. Ik zou de barst lekker laten. Een clearplex coating erover en sparen voor de volgende telo.
Ik heb het laten fixen via de officiële weg, via de Huawei VIP service, donderdag kwam de koerier langs en waarschijnlijk morgen weer terug. Status is dat ze mijn telefoon gerepareerd hebben en doorgestuurd naar afdeling logistiek. Kosten zijn €138 inclusief garantie. Als je kiest niet via de officiële weg verlies je je garantie op je toestel.

Mijn verzekering betaald deze schade.

Ik ga gelijk zodra ik mijn toestel heb clearplex laten aanbrengen. Ik gebruik mijn telefoon naked. Had wel een glas cover. Ben bnwd hoe clearplex is.. Men zegt dat krassen zich zelf herstellen op clearplex? En betere werkt met curve edges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Cruzer schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:01:
B382 voor de CAN L-11 is kennelijk uit:

https://www.huaweiblog.de...firmware-update-b382-ota/

Iemand deze al ontvangen?
Deze update heb ik nog steeds niet mogen ontvangen.. Iemand wel?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Wij ook niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Heb nu clearplex ultra laten aanbrengen door de MM, echt super. Voelt beter dan zo'n krasplaat :-)
Kost 19,95€. Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Weet iemand dit, als ik mijn Huawei Nova aansluit om mijn laptop (windows 10) en via Windows 10 foto app, kun je dan de foto's importeren vanuit je Nova naar je laptop. Ik zie dan een pop-up scherm waarin je kunt selecteren welke foto's je wil importeren echter zie je de preview foto's niet. Dus je kunt niet zien welke foto's je importeert..

Heb van alles geprobeerd. Opslag veranderd van adotped intern naar SD card. Iemand een oplossing dat je met windows foto app wel in het preview pop scherm wel alles foto's ziet die je wil importeren. Sommige preview foto's worden wel weergegeven en sommige staat er een vraag teken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
http://www.thewindowsclub...tp-not-working-windows-10 Misschien is dit een oplossing voor mij. Van het weekend maar even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:49:
Weet iemand dit, als ik mijn Huawei Nova aansluit om mijn laptop (windows 10) en via Windows 10 foto app, kun je dan de foto's importeren vanuit je Nova naar je laptop. Ik zie dan een pop-up scherm waarin je kunt selecteren welke foto's je wil importeren echter zie je de preview foto's niet. Dus je kunt niet zien welke foto's je importeert..

...
Ik heb dit even uitgeprobeerd, en zie in de Windows Foto's app inderdaad geen thumbnails. Maar waarom importeer je niet via HiSuite? Daar wel thumbnails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:23:
[...]

Ik heb dit even uitgeprobeerd, en zie in de Windows Foto's app inderdaad geen thumbnails. Maar waarom importeer je niet via HiSuite? Daar wel thumbnails.
Klopt maar bij HiSuite worden er geen mappen per maand gemaakt althans ik kon dit niet vinden. Wat Windows wel doet alleen idd dan zie je de tumbnails weer niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Toch bijzonder. Sinds versie 350 geen update meer ontvangen. Maar na wat onderzoek blijken er toch wel enkele versies met nieuwe security patches uitgebracht te zijn. Heb nu via de app "Firmware Finder for Huawei" versie 391 kunnen installeren. Security patch level december 2017. Geen idee waarom die niet gewoon gepushed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Nova van mijn vrouw krijgt ook nooit update´s. Heb je de gratis app versie gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ja. Moet je wel wat irritante reclames weg klikken maar verder werkt het uitstekend. Het is wel even puzzelen met de juiste versie en hoe je precies de update moet binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
ik ga er ook eens naar kijken, erg balen dat updates niet meer gepushed worden. Ik zit op build 350 met beveilgings patch van maart-2017 ....

Edit;

Zojuist contact gehad met huawei, de B350 build is de laatste build voor Nederlandse toestellen. Er komen ook geen updates meer voor de Nova.

Dus concreet, in november 2016 lancering toestel, laatste update van 03-2017. Oftewel 4 hele maanden voorzien van updates, daarna dus niet meer. Voor mij geen huawei meer. Dit is gewoon ronduit slecht.

[ Voor 56% gewijzigd door Galaxis op 16-01-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ja ik vind het ook belachelijk! Dat ik geen nieuwe Andriod versie meer krijg, prima. Maar security patches is toch wel een vereiste. Ook omdat ze er dus wel gewoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Ik heb ook de B391 December update draaien via de Firmware Finder. Werkt al een tijdje prima. Een EU Firmware versie.

Kan iemand mij vertellen wat ik mis of kan misschien, omdat ik geen (oude) dedicated NL firmware gebruik?

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Kan ie vanaf de b350 in een keer naar b391 toe? Welke moet ik hebben in die firmware app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:52:
Kan ie vanaf de b350 in een keer naar b391 toe? Welke moet ik hebben in die firmware app?
Ik heb ook zo'n vraag: kan je in een keer van CAN-L01C02B140 (!) naar de nieuwste update (B391)? En kan iemand met ervaring met de Firmware Finder wat meer uitleg geven over het gebruik van deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Van 350 moet je eerst naar 382 en dan naar 391. Tenminste dat is wat ik ervan begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Vaarwel Huawei Nova en welkom (6maand oude) Galaxy S7.

Screenprotector op het kapotte scherm van de Nova en in de kast als backup. Helaas was de Nova 2 te duur als opvolger.

Nu afwachten welke leuke kleine telefoons er dit jaar gaan uitkomen.
En dan over jaartje maar eens kijken welke het dan wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door german8 op 02-02-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ook mijn Nova en die van mijn vrouw voorzien van de 392 firmware dmv de Update Finder. Ik begrijp echt niet waarom Huawei ons Hollanders op oude versies laat zitten als er gewoon nieuwe beschikbaar zijn... Vreemd beleid.

Overigens lijken mijn twee Nova's wat sneller te zijn geworden op de B392 (reageren vlotter). Ook mijn vrouw viel het op.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
german8 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:32:
Nu afwachten welke leuke kleine telefoons er dit jaar gaan uitkomen.
Sony's XZ2 Compact <3

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

strandbal schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:42:
Overigens lijken mijn twee Nova's wat sneller te zijn geworden op de B392 (reageren vlotter). Ook mijn vrouw viel het op.
Welke versie uit de firmware finder heb je gebruikt? Ik zit nu nog op B391 CUST.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb de CAN-L11/L01C432B392 fullOTA-MF op beide toestellen geflasht.
Er is ook al een B393, maar die is zo vers daar durfde ik me nog niet aan te wagen :P

Security patch level 1 januari 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Of Samsung a3 2018? Of een s9 mini?
Zo'n AMOLED scherm is toch wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 11:42
strandbal schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:07:
Ik heb de CAN-L11/L01C432B392 fullOTA-MF op beide toestellen geflasht.
Er is ook al een B393, maar die is zo vers daar durfde ik me nog niet aan te wagen :P

Security patch level 1 januari 2018.
heb je dan ook een nederland versie ?
bij een IMEI check zegt de tool bij mij "not approved"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb een CAN-L11 (mijn vrouw een L01) en bij mij is de rom gewoon in het nederlands. Ik kwam wel door de imei check heen trouwens.

Heb je niet een ander type? Er zijn er meer in omloop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
strandbal schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:12:
Ik heb een CAN-L11 (mijn vrouw een L01) en bij mij is de rom gewoon in het nederlands. Ik kwam wel door de imei check heen trouwens.

Heb je niet een ander type? Er zijn er meer in omloop volgens mij.
nee , is ook een CAN L11
is uiteindelijk na 2 pogingen gelukt via de DNS optie
ook die van mij voelt sneller aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@strandbal @perco Zijn jullie eerst nog naar tussenliggende versies gegaan ? Of gewoon in een keer voor de laatste nieuwe ?

[ Voor 10% gewijzigd door Galaxis op 06-02-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik ben in 1 keer van B350 naar B392 gegaan, had niet gelezen dat dat eventueel in stappen zou moeten. Daarom pakte ik ook de full Ota van 1,8GB voor de zekerheid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perco
Galaxis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:01:
@strandbal @perco Zijn jullie eerst nog naar tussenliggende versies gegaan ? Of gewoon in een keer voor de laatste nieuwe ?
Ik ook in een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@strandbal
@perco

Gisterenavond is het gelukt. Het had allemaal wel wat overtuiging nodig zullen we maar zeggen. Tijdens de update kreeg ik nog een foutmelding dat de update mislukt was. Echter als ik bij toestelinfo kijk zit ik weer op de laatste versie met security patch van januari 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Dit weekend mijn firmware via Huawei firmaware finder geupdate naar versie B393. Min beveiligingspach is nu 1 februari 2018. Dus ik ben weer helemaal up to date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Hoe doen jullie dat precies met Firmware Finder? Zetten jullie de DNS om en daarna het ip-adres registreren? Het lukt mij niet om mijn toestel te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Hageneis schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:06:
Hoe doen jullie dat precies met Firmware Finder? Zetten jullie de DNS om en daarna het ip-adres registreren? Het lukt mij niet om mijn toestel te updaten.
Dit heb ik wel gedaan eerst registreren en dan DNS omzetten via die app, daarna wordt er wel een update ged.l. die ik heb gekozen. Maar ik krijg na het d/l een melding dat dit niet een officiele update is en dan wordt de d/l verwijderd van mijn toestel verwijderd.

Welke d.l. versie nummer gebruiken jullie dus het nummer wat achter die B394 of B393?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik krijg nu voor 393 en 394 versies allemaal een niet geschikt melding als ik de IMEI check doe. Ik lees dat sommige al op 393 zitten. Krijg je dan een andere taal oid? Of gaat het gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
MrFl0ppY schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:28:
Ik krijg nu voor 393 en 394 versies allemaal een niet geschikt melding als ik de IMEI check doe. Ik lees dat sommige al op 393 zitten. Krijg je dan een andere taal oid? Of gaat het gewoon goed?
Ik krijg ze wel gedl maar na het d.l. krijg ik de melding verificatie mislukt, dit pakket is niet geautoriseerd en wordt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Cruzer schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Ik krijg ze wel gedl maar na het d.l. krijg ik de melding verificatie mislukt, dit pakket is niet geautoriseerd en wordt verwijderd.
Het is mij toch gelukt via Firmware finder heb nu B393 op mijn Huawei Nova L11
Zie verder geen verschil, systeem lijkt wel sneller en een nieuwere EMUI Versie 5.0.1. Security patch 1-02-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd in de gaten dat er verschillende modelversies in de markt zijn. Ik heb een CAN-L01C02. Die heb ik, met de nodige moeite en in meer fases kunnen updaten naar B363. Dat is voor dit model de meest recente versie (364 werd niet geaccepteerd). EMUI 5.0.1, Android 7.0, Android beveililgingspatch 1 februari 2018.
Soms ging het eerst mis, of bleef het updateprogramma eindeloos patches laden, of kwam er een foutmelding maar uiteindelijk bleken de updates toch geïnstalleerd.
De Firmware Finder is niet erg gebruiksvriendelijk. Zorg ervoor dat je zoekt voor het goede model (staat waarschijnlijk al ingevuld). Altijd eerst Check firmware access (with imei). Dan get an update through dns, change dns en register update. Uiteindelijk gebruik je de normale systeemupdate uit de Huawei-instellingen om de update te installeren. Zoals gezegd: misschien krijg je een foutmelding, maar dan kan de update toch nog goed geïnstalleerd zijn. Ik merk niet dat er iets niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Dank voor de uitleg. Mij is het nu ook gelukt om via B362 naar B363 te updaten.

Het blijft natuurlijk wel ridicuul dat Huawei di niet voa de gangbare weg aanbiedt. Wat hebben ze daar nou mee te winnen?
Ik kaart het wel aan bij de Consumentenbond.

[ Voor 51% gewijzigd door Hageneis op 17-03-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hageneis schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:48:
... Het blijft natuurlijk wel ridicuul dat Huawei di niet voa de gangbare weg aanbiedt. Wat hebben ze daar nou mee te winnen?...
Ja inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zowaar vanochtend helemaal vanzelf een systeemupdate aangeboden (is me nog niet eerder gebeurd).
Sta nu (model CAN-L01) op build CAN-L01C02B364, EMUI-versie 5.01, Android-versie 7.0, niveau Android-beveiligingspatch 1 maart 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Hier model CAN-L11 en nog steeds niets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:25:
Ik krijg zowaar vanochtend helemaal vanzelf een systeemupdate aangeboden (is me nog niet eerder gebeurd).
Sta nu (model CAN-L01) op build CAN-L01C02B364, EMUI-versie 5.01, Android-versie 7.0, niveau Android-beveiligingspatch 1 maart 2018.
Klopt. Die update heb ik 2 weken terug al OTA gekregen :) . Voor het eerst dat ik een update automatisch heb gekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Cruzer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:55:
[...]

Het is mij toch gelukt via Firmware finder heb nu B393 op mijn Huawei Nova L11
Zie verder geen verschil, systeem lijkt wel sneller en een nieuwere EMUI Versie 5.0.1. Security patch 1-02-2018
Kreeg vorige week een automatische OTA met nu B394. Blijft een fijn toestel 5 inch formaat en lekker snel en mooie design. Helaas is er geen 5 inch alternatief met bv android 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Het klopt inderdaad dat het een hele fijne telefoon is. Ik heb nog geen performance issues voor de taken die ik er mee doe. Wat ik nu begin te merken na hem 1.5 jaar in bezit te hebben is dat de accu wat minder begint te worden.

Ik hoop dat hij nog even meegaat en nog wat updates krijg, want momenteel is er op de markt geen goede opvolger welke aan mijn wensen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cruzer schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:29:
Helaas is er geen 5 inch alternatief met bv android 8
Als alleen dat de eisen zijn: Sony Xperia XZ2 Compact

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
CLB schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:01:
[...]

Als alleen dat de eisen zijn: Sony Xperia XZ2 Compact
Die is ook best prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I know, daarom zei ik ook als dat 'alleen' je eisen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige toestel was een Sony Xperia Z3 compact; maar dit model had last van spontane glasbreuk, kennelijk een constructiefout (er is veel over geschreven op fora, maar dat zag ik te laat). Ik heb 'm één keer onder garantie mogen laten repareren, de tweede keer heb ik 'm maar in de kast gelegd.
Ben nu zeer tevreden met mijn Huawei Nova, zeker nu deze ook wordt geupdatet, eerst met wat moeite door mij zelf via de Firmware Finder, maar onlangs ook OTA, zoals het hoort. Ook HiCare en Huawei Back-up zijn onlangs geupdatet. Het lijkt alsof ze wakker zijn geworden bij Huawei, goede nazorg (updates) is wat consumenten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Reeds de OTA ontvangen met de beveiliginspatch van April.

De nova nu een 1.5 jaar in het bezit, maar ik begin nu toch wel te merken dat mijn accu begint te degraderen helaas. Voorheen kon ik er 2 dagen mee doen, 1 dag wordt nu zelfs al krap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop 10 dagen achter, maar heb vandaag ook de OTA met beveiligingspatch van 1 april 2018 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Gisteren de nieuwe patch Mei 2018 ontvangen via OTA :) .

Zijn er trouwens meer mensen die last hebben dat notificaties van bijvoorbeeld whatssapp, marktplaats, postnl app enkel nog binnenkomen op de wifi ? Op 4G komen deze niet meer automatisch binnen tenzij ik de app open. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Diegene die updates ontvangen graag ook even het typenummer erbij vermelden. L01 of L11.

Mijn L11 heb ik nu op april staan via de firmware finder. Loopt prima is alleen wat omslachtiger. Mei is inderdaad ook al uit maar ik heb besloten om het eens in de 2/3 maanden te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Hier een L11 en nog steeds geen OTA gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Nét de update voor mei OTA gekregen voor mijn L11. Lijkt nu wel iets structureels te zijn. Firmware Finder is dus niet meer nodig :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bijzonder idd. Hier ook de update van mei gehad voor de L11. Zou het iets structureels worden? Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CAN-L01 heeft twee keer OTA een update gehad, maar sinds die met de Android-beveiligingspatch van 1 april 2018 gebeurde er niets meer. Daarom vandaag maar weer de Firmware Finder app gebruikt. Dat lukte goed. Ik sta nu op CAN-L01C02B371, EMUI-versie 5.03, Android-versie 7.0, Android-beveiligingspatch 1 juni 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Vandaag update 397 gehad voor mijn L11. Zit nu op EMUI Versie 5.0.3. De updates lijken nu toch wel structureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt Over-The-Air , vanzelf , update CAN-L01C432B397 binnen.
Android 7.0, Emui 5.0.3 , patch 1 juni 2018.

Mijn nova bleef op marshmallow staan. Met firmwarefinder kunnen updaten naar een nougat versie.
(updaten via dns - auto - vps uitzetten na start) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
De P8 Lite van mijn vrouw kreeg gisteren zelfs een update naar EMUI 8.0. Dat is Android 8. Wie weet komt die ook nog naar de NOVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Hageneis schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:06:
De P8 Lite van mijn vrouw kreeg gisteren zelfs een update naar EMUI 8.0. Dat is Android 8. Wie weet komt die ook nog naar de NOVA.
Mocht Oreo nog naar de Nova komen is dat erg mooi, maar ik vrees van niet. ik heb mijn nova sinds november 2016. Een ruime 1.5 jaar nu dus. Mijn accu begin nu toch echt wel minder te worden, tevens begint het toestel op bepaalde momenten flink stroperiger te worden.

Trouwens meer mensen last van slechte kwaliteit foto's sinds de laatste update ? Mijn foto's lijken wel met een aardappel gemaakt de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:43:
[...]

...

Trouwens meer mensen last van slechte kwaliteit foto's sinds de laatste update ? Mijn foto's lijken wel met een aardappel gemaakt de laatste tijd.
Zit er misschien een vette vingerafdruk op de lens?
Ik heb nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CAN-L01 ontving zojuist toch weer OTA een update naar CAN-L01C02B374, EMUI nog steeds 5.0.3, Android-versie nog steeds 7.0, Niveau Android-beveiligingspatch nu 1 juli 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:25:
[...]

Zit er misschien een vette vingerafdruk op de lens?
Ik heb nergens last van...
Nee , lens is schoon en vrij van beschadigingen. Beetje jammer, alhoewel ik gisteren een soft reset van de telefoon heb uitgevoerd lijkt het wel flink verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camera maakt scherpe opnamen incl. de randen van de foto , kleuren goed, belichting mooi . beter dan recente sony's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:52:
Camera maakt scherpe opnamen incl. de randen van de foto , kleuren goed, belichting mooi . beter dan recente sony's
Ik ben ook wel redelijk tevreden over de camera, maar merk wel dat er wat vertekening optreedt in de hoeken.

Verwijderd

Lemonn , ik ben het wel met je eens; het is geen P10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist OTA ontvangen op mijn CAN-L01: update naar CAN-L01C02B375, EMUI nog steeds 5.0.3, Android-versie nog steeds 7.0, Niveau Android-beveiligingspatch nu 1 augustus 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Het lijkt er op dat CAN-L01 regelmatig van update's wordt voorzien.

Mijn vrouw heeft CAN-L11 en nog steeds niets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvankelijk kreeg ik ook geen OTA updates op mijn CAN-L01. Maar nadat ik een keer had geupdate via de Huawei Firmware Finder app, met veel moeite overigens, kwamen ze twee keer ook vanzelf. Toen stopte het weer, en heb ik weer een keer de Firmware Finder app gebruikt. Daarna kwamen er weer twee (tot nu toe) OTA updates. De laatste OTA updates bevatten overigens alleen de maandelijkse android beveiligingspatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mijn L11 is voorzien van de security patch t/m augustus. Ik mag de laatste maanden niet klagen eerlijk gezegd. Netjes elke maand een update. Prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat nog steeds goed. Vanochtend weer een systeemupdate OTA ontvangen. Mijn Nova heeft nu buildnummer CAN-L01C02B376, EMUI-versie 5.0.3, Android 7,0 met beveiligingspatch 1 september 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ben ik de enige die dit forum nog bezoekt ... maar wat daarvan zij:
Vandaag weer OTA een systeemupdate ontvangen op mijn Nova CAN-01. Buildnummer nu CAN-L01C02B377, niveau Android-beveiligingspatch 1 oktober 2018, rest ongewijzigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:46

Ayo

Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:39:
Waarschijnlijk ben ik de enige die dit forum nog bezoekt ... maar wat daarvan zij:
Vandaag weer OTA een systeemupdate ontvangen op mijn Nova CAN-01. Buildnummer nu CAN-L01C02B377, niveau Android-beveiligingspatch 1 oktober 2018, rest ongewijzigd. :)
Toch niet hoor. Hier ook de OTA ontvangen. Nog steeds tevreden van mijn Nova :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
Ik ga over een paar dagen op vakantie, dus dacht wat films e.d. op mijn Nova te zetten en die dan op vakantieadres af te kunnen spelen... Het is mij alleen compleet onduidelijk of de Nova nou wel of niet een methode kent om films af te spelen op een TV (MHL/HDMI, al lijken daar allerlei verschillende namen voor te bestaan) of Miracast (Maar.. dat zal een vakantiehuisje-TV ook niet altijd lollig vinden.)
Heeft iemand ervaring met de Nova icm één van die twee methodes? (Of weet iemand zeker dat het niet werkt, dat is uiteraard ook nuttige info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist OTA ontvangen en geïnstalleerd: systeemupdate CAN-L01C02B379, met Android-beveiligingspatch 1 november 2018. Rest ongewijzigd.

Terzijde, n.a.v. voorgaande post: geen ervaring met films afspelen vanaf Nova al of niet met Miracast; ik neem altijd mijn laptop mee, daar staan de films op, die speel ik af via Plex Media Server naar een Chromecast in de TV, dit is dan te besturen via de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:46

Ayo

Blijft goed gaan. Zonet Android-beveiligingspatch 1 december 2018 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook hier de december-patch ontvangen (B380). Nog steeds blij met Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
CAN-L11 en hier komt al maanden niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wenzel schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:38:
CAN-L11 en hier komt al maanden niks binnen.
Je kunt - op eigen risico - de Firmware Finder app for Huawei eens proberen. Zie eerdere berichten in dit forum.
Ik kreeg nooit updates, totdat ik die app gebruikt had. Nu heb ik de app niet meer nodig, maar komen ze vanzelf OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, na eind december 2018 (CAN-L01C02B380) geen updates meer ontvangen.
Ook de Firmware Finder app geeft geen updates meer aan.
Huawei is er dus mee gestopt. Wat mij wel teleurstelt, mijn phone was eind december net 1 1/2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Jep hier hetzelfde. Jammer want het ging net goed met die maandelijkse updates. Heb ergens nog hoop dat ze naar eens in het kwartaal ofzo gaan maar dat is op niks gebaseerd. Heb geen ervaring met Huawei op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc52
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-02-2020
Hallo, ook ik heb een probleem met de beveiligingspatch...
Ik kocht mijn Nova 2 oktober 2018, en mijn laatste beveiligingsupdate dateert van juli 2019. Dus Huawei komt zijn beloftes van een maandelijkse of twee maandelijkse update niet na

Wat kunnen we hieraan doen????
Grts, Luc.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen, voor andere onderwerpen hebben we:
[Huawei Nova] Levertijden & Prijzen
[Huawei Nova] Het grote Accessoires topic