• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06

Huawei heeft op de IFA in Berlijn twee nieuwe smartphones en een nieuwe tablet gepresenteerd, respectievelijk de Huawei Nova, Nova Plus en MediaPad M3. De Nova Plus zal niet in de Benelux verkrijgbaar zijn.

Van de smartphones komt alleen de Nova officieel uit in de Benelux, en niet de Plus-variant. De Nova krijgt een 5"-full-hd-scherm en wordt aangedreven door een Snapdragon 625-soc. De keuze voor een chip van Qualcomm is opvallend; Huawei gebruikt voor vrijwel al zijn smartphones een zelfgemaakte Kirin-soc.

De Nova heeft 3GB ram en 32GB intern geheugen. De camera aan de achterzijde heeft een resolutie van twaalf megapixel. Aan de voorkant is het toestel uitgerust met een achtmegapixelcamera. Ontgrendelen van de Nova kan onder andere met een vingerafdrukscanner aan de achterzijde.

In eerste instantie zal de Huawei Nova in Europa alleen verkrijgbaar zijn in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje, voordat de rest van de Europa de telefoon kan bemachtigen. De Nova wordt geleverd in de kleuren goud, zilver en 'titanium-grijs' en kost afhankelijk van het materiaal tussen de 399 en 429 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinEmotion UI 4.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM3 GB LPDDR3
ROM32GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, Glonass, BDS 2,4 GHz b/g/n
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenHall Sensor, Vingerafdrukscanner, Nabijheidssensor, Licht sensor, Gyroscope, Kompas, Bewegingssensor
Scherm5" Full-HD-scherm
CameraBack: 12MP (met enkele Ledflitser), Front: 8MP
Accu3020mAh (Niet vervangbaar)
KleurGoud, Zilver, Titanium-grijs
Afmetingen141,2 x 69,1 x 7,1 mm
Gewicht146 g
Prijs369 euro
Release DatumBinnenkort
AccessoiresOplader, USB-kabel, Headset, Eject-tool, Quick Start Guide

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.001-09-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-10-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
De tweakers preview staat inmiddels online: reviews: Huawei's 5" Nova-smartphone: een kleine Nexus 6P met Huawei-sausje. Tweakers verwacht er veel van, maar het toestel is nog wel aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Komt over 1,5 week uit

http://www.gsmhelpdesk.nl...-oktober-uit-in-nederland

Vraag mij af of deze Nova ook NFC en Gorilla Glas heeft? Wel jammer dat deze geen 5ghz WiFi heeft. Maar dat is niet perse een dealbreaker denk ik?

Wat ik wel lees bij de plus versie dat het 2.5d glass heeft:

Enhanced 2.5D Screen

Huawei nova plus's ultra-thin industrial design features an elegantly curved section of 2.5D glass. The glass precisely meets the rounded outer edges of the phone to provide a perfect fit in your hand.Innovative use of 2.5D glass has further benefits. It completes Huawei nova plus's curved design ethos, giving the device an incredibly refined look. It also improves scratch resistance and delivers improved touch-screen response
Maar volgens mij is deze info dus ook voor de basis Nova 5 inch maar geen NFC.

[ Voor 52% gewijzigd door Cruzer op 03-10-2016 14:10 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 22:49
Persoonlijk vind ik wifi op de 5ghz band de grootste flop van deze eeuw, gezien het dramatische bereik.
Ik gebruik het iig nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Volgens de support pagina heeft de Nova wel NFC http://consumer.huawei.co...etail/index.htm?id=104228

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Bij de specs vind ik helaas niets over NFC: http://consumer.huawei.co...es/tech-specs/nova-en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Klopt maar zie mijn post hierboven volgens de handleiding wel.

Enabling NFC

Open Settings .
Touch More > NFC .
Turn on the NFC switch to enable NFC.
Turn on the Huawei Beam switch to enable Huawei Beam.

[ Voor 22% gewijzigd door Cruzer op 04-10-2016 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
1e review:

http://www.gsmarena.com/huawei_nova-review-1502.php

Nadelen slecht display in de zon, geluidskwaliteit koptelefoon en geen info over kras bescherming van het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
spNk schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:16:
Persoonlijk vind ik wifi op de 5ghz band de grootste flop van deze eeuw, gezien het dramatische bereik.
Ik gebruik het iig nooit...
5Ghz werkt hier echt perfect. Heb thuis één AP staan die 5Ghz uitzend en kan dat overal in mijn appartement ontvangen, waardoor ik overal 99Mbit/s haal.

Als het bereik waardeloos is, heb je gewoon te weinig AP's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

5Ghz werkt hier echt perfect. Heb thuis één AP staan die 5Ghz uitzend en kan dat overal in mijn appartement ontvangen, waardoor ik overal 99Mbit/s haal.

Klopt heb ik ook 5 GHZ werkt perfect in mijn appartement, het is ook minder storingsgevoelig dan de 2.4GHZ . Ook als je Bluetooth streamt heb je kans op meer storingen op je Wifi 2.4GHZ omdat BT ook uitzendt op 2.4 GHZ. Daarom vind ik het wel jammer dat Huawei niet gekozen heeft voor een dual WiFi voor hun Nova..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cruzer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:36:
Daarom vind ik het wel jammer dat Huawei niet gekozen heeft voor een dual WiFi voor hun Nova..
Vind dat ook erg jammer en best belachelijk voor die prijs. Sowieso vind ik dit toestel echt te duur voor wat die biedt. Een OnePlus 3 kost 40 euro meer en heeft wel top specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 22:49
rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb alleen een WNDR3800 staan, in de woonkamer in een kastje. Maar zelfs op 10m afstand is het bereik al flink aan het afnemen, zonder dat er een muur tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Komt nu ook een versie met 4Gb ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Batsu schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:22:
Komt nu ook een versie met 4Gb ram
Voor de Chinese markt inderdaad althans geen 4G 800 netwerk wel 1800..

http://www.devicespecifications.com/en/model/e63f3eef

overigens lees ik op deze site dat ook de 3 GB ram scratch resistant scherm heeft net als deze nwe 4 GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Dat is dan wel weer goed nieuws!

Ik heb nog even, maar kijk uit naar de ervaringen van gebruikers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik wacht ook nog even, ben ook benieuwd wat de nieuwe Nokia's gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cruzer schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:06:
Ik wacht ook nog even, ben ook benieuwd wat de nieuwe Nokia's gaan doen....
Zijn daar al geruchten over? Wanneer komen die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Batsu schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Zijn daar al geruchten over? Wanneer komen die uit?
Offtopic: Eind dit jaar is de verwachting... https://www.droidapp.nl/n...mera-processor-uitgelekt/ midrange en een toprange (snapdragon 820)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cruzer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Offtopic: Eind dit jaar is de verwachting... https://www.droidapp.nl/n...mera-processor-uitgelekt/ midrange en een toprange (snapdragon 820)
Oh gaaf, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 06:19
Na jarenlang een iphone gebruikt te hebben, heb ik gisteren mijn eerste Android smartphone ontvangen en wel deze Huawei Nova. Het toestel voelt zeer solide en stevig aan en is voor mij gevoel ongelofelijk snel (mahhh, ik had ook een oude iphone 4S, die ondertussen echt wel aan vervanging toe is).

als iOS gebruiker vind ik de EMUI interface van Huawei wel een goede oplossing: de manier van werken is vergelijkbaar als op een Apple, toch wel gemakkelijk voor iemand die overgestapt is naar een Android toestel.

Beeldkwaliteit is fantastisch en ook het geluid is niet slecht (afspelen video's) en ook geluid via de meegeleverde oordopjes is goed (alhoewel bass wat beter mag). De dopjes voelen wel wat plastic aan, maar voldoen voor de rest uitstekend.

Aangezien mijn iPhone 4S een micro-SIM gebruikt, heb ik deze met een sjabloon met gevaar van totale vernietiging moeten knippen naar een nano-SIM formaat. Hoera, het is gelukkig goed gegaan.

Ik ga er binnenkort een 64 GB micro-SD kaartje erin steken om opslag te vergroten. Marshmallow 6.0 biedt je de mogelijkheid om de apps al dan niet naar de interne of externe opslag te bewaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/899ArRBDgGqSO407Bk2T3cJS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R5xwcO1ukiYXSOmYe2MSAz8f/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YT98vY9i8GOCgX6rZ9su6BJ8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2j0aHqmvE90iqwFN5mZjMVSG/thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door pharmacist op 17-10-2016 10:56 . Reden: upload plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Hoe bevalt de camera? En is het scherm van de goede kwaliteit dat er geen krassen op kunnen komen? Heb zelf lumia 830 maar wil over naar Android. Thanks voor de pics. Maar was een iphone se niks voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pharmacist
Dag Cruzer,

Wat betreft het scherm: het voelt zeer stevig aan. Ik ga die ook niet expres gaan krassen, maar het zou Gorilla glas moeten zijn (welke versie weet ik niet, zie specs op Huawei). In het begin had ik eerst gedacht aan een iPhone SE, maar gezien de prijs en de onmogelijkheid om het geheugen uit te breiden en de specs en kwaliteit van Android phones steeds beter worden, heb ik toch gekozen voor dit compacte model van Huawei, die qua bouw (materiaal, snelheid, schermkwaliteit, camera etc) zeker niet moet onderdoen voor de iPhone. De grotere 5.5 Inch toestellen vind ik in de hand net iets te groot. Dit is voor mij een ideale grootte om mee te werken. Camera is heel goed en de afbeeldingen zijn mooi scherp. Ik moet nog eens mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:22

Chocoball

瞧好吧!

pharmacist schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 06:41:
Dag Cruzer,

Wat betreft het scherm: het voelt zeer stevig aan. Ik ga die ook niet expres gaan krassen, maar het zou Gorilla glas moeten zijn (welke versie weet ik niet, zie specs op Huawei).
Volgens de Chinese online winkel van Huawei (Vmall) gaat het om LAS tempered glass, geen melding van Corning Gorilla glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
http://www.gsm-specs.com/huawei-nova/

Volgens deze site: Corning Gorilla Glass 2.5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Op Gsmarena wordt daar ook over getwijfeld...

http://www.gsmarena.com/huawei_nova-review-1502.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Dag Cruzer,

Wat betreft het scherm: het voelt zeer stevig aan. Ik ga die ook niet expres gaan krassen, maar het zou Gorilla glas moeten zijn (welke versie weet ik niet, zie specs op Huawei). In het begin had ik eerst gedacht aan een iPhone SE, maar gezien de prijs en de onmogelijkheid om het geheugen uit te breiden en de specs en kwaliteit van Android phones steeds beter worden, heb ik toch gekozen voor dit compacte model van Huawei, die qua bouw (materiaal, snelheid, schermkwaliteit, camera etc) zeker niet moet onderdoen voor de iPhone. De grotere 5.5 Inch toestellen vind ik in de hand net iets te groot. Dit is voor mij een ideale grootte om mee te werken. Camera is heel goed en de afbeeldingen zijn mooi scherp. Ik moet nog eens mee experimenteren.
Thanks ja lijkt mij een fijn toestel kun je bevestigen
Dag Cruzer,

Thanks en kun je bevestigen dat het toestel ook nfc heeft? Volgens de handleiding wel.. Lijkt mij een goed toestel als nieuwkomer van windows phone naar android. Ik speel geen games meer apps en internetten en veel muziek luisteren want hoe is de kwaliteit daarin? Ik heb goede Sony earplugs las wel dat je dts uit moet zetten voor beter kwaliteit als medium kwaliteit earplugs hebt.. Zit dagelijks 3u in de trein dus goede en mooie telefoon met goede presentaties en 5 inch is voor mij wel een pre. Alleen jammer geen 5ghz internet maar daar kan ik wel mee leven. Volgens mij is de wifi wel snel van deze telefoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cruzer schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:03:
Thanks en kun je bevestigen dat het toestel ook nfc heeft?
Is aanwezig ja, net nog gebruikt om m'n speakertje te verbinden :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pharmacist
Absoluut zeker NFC. Qua geluid mag het bas-gehalte wat beter voor mijn gevoel (soit: het type koptelefoon die eraan sluit heeft uiteraard ook invloed). Tot nu toe erg tevreden en goed ontvangst van wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
En wat is jullie ervaring met usb-c en Quick charging? En 4G+ Weet niet of de nova dit heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Cruzer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:31:
En wat is jullie ervaring met usb-c en Quick charging? En 4G+ Weet niet of de nova dit heeft?
4G+ heeft de Nova dacht ik niet. Dat Quick Charging is om te huilen; duurt meer dan 2 uur om hem vol te laden. Wel is het uithoudingsvermogen van het toestel weer erg positief ;)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
Ik kan Steeffoon beamen wat betreft opladen: het duurt zeker 2 uur. Ik heb hier een Shuttle barebone met versterkte USB 3.0 poorten, maar het opladen is niet bepaald denderend qua snelheid. Batterijduur is tot nu toe erg positief. Met een ruwe schatting vermoed ik dat bij gewone stand-by je een daling van zo'n 8-10% per 24 uur mag rekenen. Dus na zo'n 10 dagen niks te doen, moet je hem weer opladen. Hierbij doet het Android systeem allerlei achtergrondbewerkingen zoals zoeken naar updates, bijwerken van de Google apps (weer, playstore etc.).

Gisteren mijn 64 GB micro-SD erin gestoken en direct al mijn videobestanden verplaatst naar deze externe opslag en het werkt fantastisch. Dus alle audio, video, foto's op de externe opslag en apps naar de interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Had deze nou alleen 2,4 GHz WiFi
Of ook 5gh? 5ghz is echt een must voor mij. In mijn flat heel veel 2,4 dus veel storing en traag. Op 5 gaat het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen 5.0 idd

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
pharmacist schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:37:
Ik kan Steeffoon beamen wat betreft opladen: het duurt zeker 2 uur. Ik heb hier een Shuttle barebone met versterkte USB 3.0 poorten, maar het opladen is niet bepaald denderend qua snelheid. Batterijduur is tot nu toe erg positief. Met een ruwe schatting vermoed ik dat bij gewone stand-by je een daling van zo'n 8-10% per 24 uur mag rekenen. Dus na zo'n 10 dagen niks te doen, moet je hem weer opladen. Hierbij doet het Android systeem allerlei achtergrondbewerkingen zoals zoeken naar updates, bijwerken van de Google apps (weer, playstore etc.).

Gisteren mijn 64 GB micro-SD erin gestoken en direct al mijn videobestanden verplaatst naar deze externe opslag en het werkt fantastisch. Dus alle audio, video, foto's op de externe opslag en apps naar de interne opslag.
Kun je geen apps Facebook, etc op je sd kaart zetten en offline kaarten van bv Google Maps of Nokia Here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Maar 2,4 is wel snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pharmacist
Cruzer schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Kun je geen apps Facebook, etc op je sd kaart zetten en offline kaarten van bv Google Maps of Nokia Here?
Dat zou normaal gezien moeten kunnen vanaf Marshmellow 6.0 en hoger dat je specifiek aangeeft welke bestanden waar naar toe te plaatsen. Ik heb het nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Hangt helemaal af van je eigen wifi apparatuur, de storingen van de buren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
rens-br schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:32:
[...]

Hangt helemaal af van je eigen wifi apparatuur, de storingen van de buren, etc.
Ja is zo, heb nu alles op 5ghz, ipad, laptop, Lumia 830 maar als je 2,4 zit kun je het kanaal aanpassen misschien dit minder storingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cruzer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:15:
[...]
Ja is zo, heb nu alles op 5ghz, ipad, laptop, Lumia 830 maar als je 2,4 zit kun je het kanaal aanpassen misschien dit minder storingen geeft.
Dat klopt inderdaad wel. Maar hoe het ook wend of keert. 2,4Ghz is niet bijster snel en de band zit bijna overal gewoon vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
En wat is jullie ervaring met die huawei schil EMUI 4.1 over Android 6.0
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Daar ben ik ook benieuwd naar, dit wordt meestal het meest negatieve punt genoemd.
En hoe is de ervaring met de krasvastheid van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Batsu schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:47:
Daar ben ik ook benieuwd naar, dit wordt meestal het meest negatieve punt genoemd.
En hoe is de ervaring met de krasvastheid van het scherm?
Ik heb geen krassen ontdekt in mijn testperiode.

EMUI is in het begin gewoon wennen, maar het wordt wel steeds beter. Denk bijvoorbeeld aan het einde van de speelse icoontjes die het vernaggelde. Nu krijg je gewoon de 'echte' icoontjes. Daarbij blijft het grootste punt de notificaties, die moet je in het begin voor iedere applicatie zelf instellen (los van WhatsApp, Gmail etc) anders worden ze door de agressieve energiebesparing op inactief gezet. Verder is er prima mee te werken, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Thanks. Ik heb hem helaas nog nergens gezien, maar hoop dat hij binnenkort wel ergens uit te testen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cruzer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:10:
En wat is jullie ervaring met die huawei schil EMUI 4.1 over Android 6.0?
Tsjaa voor iedereen persoonlijk, zeker niet de beste schil imo, maar ik begin het te appreciëren.
Als ik een Huawei/Honortoestel zie met de beste looks en prima hardware ooit, zou ik 'm inmiddels wel aanschaffen, waar ik dat vorig jaar gewoon allemaal direct afschreef. Liever niet, maar het is goed werkbaar.

Als men specifieke foto's wil van het Titanium-model ofzo, laat het maar weten...

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 27-10-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
CLB schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Tsjaa voor iedereen persoonlijk, zeker niet de beste schil imo, maar ik begin het te appreciëren.
Als ik een Huawei/Honortoestel zie met de beste looks en prima hardware ooit, zou ik 'm inmiddels wel aanschaffen, waar ik dat vorig jaar gewoon allemaal direct afschreef. Liever niet, maar het is goed werkbaar.

Als men specifieke foto's wil van het Titanium-model ofzo, laat het maar weten...
Een andere launcher kan toch al een hoop oplossen toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batsu schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:47:
Een andere launcher kan toch al een hoop oplossen toch??
Wordt altijd gezegd ja, qua homescreens uiteraard wel...
Maar instellingenmenu's, bloatware (veel van te verwijderen hoor) en notificaties enzo, geheel Huawei-stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
CLB schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

foto's mogen altijd hoor!! ook screenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batsu schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:28:
foto's mogen altijd hoor!! ook screenshots!
Screenshots zijn wel te vinden in de review van mij of bijvoorbeeld Stefan.
Ook de uitgebreide reviews van de Honor 8 gaan in op exact dezelfde software... Foto's volgen asap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
CLB schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Screenshots zijn wel te vinden in de review van mij of bijvoorbeeld Stefan.
Ook de uitgebreide reviews van de Honor 8 gaan in op exact dezelfde software... Foto's volgen asap!
waar kan ik die reviews vinden? Of kijk ik er nu heel erg naast...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Batsu schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:55:
waar kan ik die reviews vinden? Of kijk ik er nu heel erg naast...
Ik schrijf voor Androidworld, Stefan voor DroidApp ;)

Huawei Nova
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fyn9q5j5Xgh26tfiIh4HfXGz/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Km74RWivBfHOXMnGJaJHkklf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o5KNfEAArOkgAEMyZPtaHiRU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PpwZ0GSnIPbZ5vqF07Dxsg5R/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fv2Ffe155IHeS9mgMD4nOY9U/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fYR7DczPaZbdA9R58HbjzRgG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SZEAW0fwKwr2uAZoOnoTLQVs/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kDoldNc5kfnoRpZCHnstcRLf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZpVtbtEbIMwUEJeMDreAXZqT/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VWFwb6yHgG4TtxL8RO8lOa53/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LekrnCb3WwWbCVNrCpisUEZW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JpSJkAWn4Kjeg0wyi6f1WMIu/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2lgKpgMhhRXHcPHNbs22yU54/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C5PxAaogk4GU7ek18xA1ucLp/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FkMzvqDwhdAeCpdjCMtLpZY8/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ah thanks, dat wist ik niet! heb ze beide gelezen, en ben redelijk overtuigd, ook dankzij jouw foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Ik ga hem straks bestellen heb nog een bon van Bol.com liggen. Zoek nog wel een goede screen protector.
Denk alleen dat ik op de camera er een beetje op achteruit ga tov mijn huidige lumia 830, carl zeiss pure view en optical image stabilizer. (Ik begreep dat de Nova enkel een stabilizator heeft voor de video en niet voor foto)

Aan de andere kant ik ga er qua apps en mogelijkheden er wel op vooruit. Ik zoek een goede 5 inch middenklasser. Ben bnwd morgen :-)

Volgens mij moet ik wel een nano simkaart halen, ik heb nu een micro in mijn lumia 830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Vanaf nu mogen Levertijd, prijzen en Accessoires in: [Huawei Nova] Levertijden & Prijzen en [Huawei Nova] Het grote Accessoires topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Cruzer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:52:
Ik ga hem straks bestellen heb nog een bon van Bol.com liggen. Zoek nog wel een goede screen protector.
Denk alleen dat ik op de camera er een beetje op achteruit ga tov mijn huidige lumia 830, carl zeiss pure view en optical image stabilizer. (Ik begreep dat de Nova enkel een stabilizator heeft voor de video en niet voor foto)

Aan de andere kant ik ga er qua apps en mogelijkheden er wel op vooruit. Ik zoek een goede 5 inch middenklasser. Ben bnwd morgen :-)

Volgens mij moet ik wel een nano simkaart halen, ik heb nu een micro in mijn lumia 830
Ik moet zeggen; de camera van de Huawei Nova vond ik bovengemiddeld goed! Hier heb ik een aantal samples geüpload; https://flic.kr/s/aHskJhtDvF. Klopt, er gaat inderdaad een nano-simkaart in de Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
Cruzer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:52:

Welnee, download het sjabloon om een micro SIM naar een nano SIM te knippen. Het werkt perfect. Wel een scherpe schaar nemen. Ik had mijn micro SIM van mijn iPhone 4S gewoon kleiner geknipt en voila het werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Nou na lang wikken en wegen heb ik nu ook een android toestel, ik kom van een lumia 830. Het was wel even een gedoe met contact gegevens maar kennelijk kon dit gewoon heel simpel via het eigen menu van Emui (contacten importeren) Enige wat ik niet snap ik ben nu de verjaardagen kwijt in Outlook app en op de website van outlook terwijl deze wel staat aangevinkt bij opties op outlook.com

Toestel is supermooi en erg snel, ik heb er een zeer goed gevoel van deze aankoop. Het is wel wennen Android, ik mis bv live tiles die Windows Phone heeft. Je kunt wel widgets aanmaken maar is toch anders.. Kwaliteit camera is prima en erg scherp! Ook het geluid via mijn sony ear-in zijn top maar je moet wel de DTX optie uitzetten. Ook het geluid door de speakers vind ik erg goed.

Toestel heeft zelfs KPN 4G+ , NFC en Radio wat al eerder was benoemd. Wat wel jammer is dat Whatsapp niet de optie heeft om per contact/groep je kunt instellen dat media wel of niet wordt bewaard.. En wat ik storend vind is dat er bij Whatsapp het aantal berichten staat ook van groepen/contacten die ik op geen melding heb staan. Daar is kennelijk geen optie voor, ja je kunt de gehele badge(aantal) uitzetten maar dan zie ik je helemaal niks.

En ik mis een standaard op voor podcast, nu heb ik 1 uit de playstore vol met reclame. Goed er zijn altijd wel voor en nadelen maar vooralsnog ben ik blij met deze aankoop. Qua apps en mogelijkheden ga ik er sowieso op vooruit van Windows Phone naar Android en ook qua snelheid en prestaties van mijn Lumia 830 naar deze Nova.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03 08:36
Ik wilde even een simpele review schrijven; uiteindelijk is het toch iets uitgebreider geworden :9
Vanaf heden te bewonderen onder de review sectie van de Huawei Nova (Titanium) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
TwistedVision schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:23:
Ik wilde even een simpele review schrijven; uiteindelijk is het toch iets uitgebreider geworden :9
Vanaf heden te bewonderen onder de review sectie van de Huawei Nova (Titanium) :*)
Tof om te lezen. Ik wordt toch wel steeds enthousiaster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
@cruzer: Heb je nu uiteindelijk een nano-SIM aangeschaft of je bestaande micro-SIM op maat geknipt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
pharmacist schreef op donderdag 03 november 2016 @ 06:57:
@cruzer: Heb je nu uiteindelijk een nano-SIM aangeschaft of je bestaande micro-SIM op maat geknipt ?
Nee bleek dat de lumia 830 al een NANO simkaart had. Dus kon de mijn huidige Nano sim in de Nova zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Weet iemand wanneer Emui 5.0 uitkomt? Ik zou het fijn vinden als het lock-screen ook je agenda kan laten zien en bv het weer. Nu is het alleen Tijd en Datum.

Verder begin ik nu steeds beter het toestel + android + Emui 4.1 te snappen en ben er nog steeds tevreden over deze aankoop. Camera was ik in het begin wel huiverig omdat ik eerst een Lumia 830 had met OIS / Carl Zeiss maar deze doet het niet slecht, zowel binnen als buiten. Ook Emui 4.1 heeft een mooi systeem om je android schoon te houden van cache geheugen en te automatisch of handmatig te optimaliseren. Je kunt ook zelfs per app aangeven om deze toe te staan voor het gebruik tijdens Roaming of dat deze actief mag blijven als het stand-by menu actief is. Whatsapp staan uiteraard standaard aan. maar bv Buienradar, Outlook en NS reisplanner niet. Dus deze apps moet je wel via Emui aanzetten anders ontvang je geen push notifcaties of geen mails (Outlook)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
Dag Cruzer,

Als iOS gebruiker overstappend van een iPhone 4S (weliswaar al een oud toestel), ben ik toch zeer aangenaam verrast door dit toestel. Het werkt razendsnel en de batterij gaat lekker lang mee. Als Apple een iPhone op de markt brengt met een uitbreidbaar sd-slotje dan had ik die gekozen, maar voorlopig erg tevreden van deze Huawei Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cruzer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:56:
Weet iemand wanneer Emui 5.0 uitkomt? Ik zou het fijn vinden als het lock-screen ook je agenda kan laten zien en bv het weer. Nu is het alleen Tijd en Datum.
Is dit wel mogelijk met Emui 5.0 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Geen idee maar hoop het wel :-) Maar ik begreep dat 5.0 in ieder geval (nog) gebruiksvriendelijker zal gaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ontvangen jullie facebook notificaties op je Nova? Bv als iemand iets van je liked? Ik heb van alles aangezet, in het meldingen scherm, FB staat ook aan als beschermd en dat deze actief is op de achtergrond. Maar krijg geen meldingen. Whatsapp krijg ik wel alles en ook outlook mail/agenda.

Enig idee? Had al op internet gekeken maar lukt mij nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Cruzer schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:19:
Ontvangen jullie facebook notificaties op je Nova? Bv als iemand iets van je liked? Ik heb van alles aangezet, in het meldingen scherm, FB staat ook aan als beschermd en dat deze actief is op de achtergrond. Maar krijg geen meldingen. Whatsapp krijg ik wel alles en ook outlook mail/agenda.

Enig idee? Had al op internet gekeken maar lukt mij nog steeds niet..
Waarschijnlijk moet je hem ook bij Instellingen > apps > batterij nog actief laten houden. Selecteer in dit overzicht 'actief na schermuitschakeling'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Thanks, Ja staat ook aan, ik heb via je site je tips gevolgd. Krijg wel een notificatie van verjaardagen maar geen Vind ik leuks die zie ik pas als FB open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Cruzer schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:14:
Thanks, Ja staat ook aan, ik heb via je site je tips gevolgd. Krijg wel een notificatie van verjaardagen maar geen Vind ik leuks die zie ik pas als FB open.
Heel apart. Met andere apps geen problemen? Mogelijk ligt het probleem dan toch bij de Fb-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cruzer schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:14:
Likes krijg ik op mijn HTC M8 ook niet als melding binnen, reacties wel. Vraag me dus af of het niet eerder aan de app ligt ipv je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Aha maar ik zie bv ook geen badge icon staan, terwijl deze wel aanstaat.. Reacties krijg ik geen melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cruzer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:59:
Aha maar ik zie bv ook geen badge icon staan, terwijl deze wel aanstaat.. Reacties krijg ik geen melding..
badge icon??

• Cruzer
Ja zo'n icoon boven de app maar goed de notificatie van FB werkt niet goed. Opnieuw geinstalleerd alles weer aangezet wat je kunt aanzetten.. Zal wel aan de telefoon software liggen. Whatsapp, email, agenda notificaties komen wel keurig binnen. Heb bij FB dezelfde instellingen gedaan, alle meldingen aan, beschermde app, aan op de achtergrond, aan achter het vergrendelingscherm. geen batterij besparing.

Dan maar accepteren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Cruzer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:47:
Ja zo'n icoon boven de app maar goed de notificatie van FB werkt niet goed.
De notificaties van Facebook zijn sowieso een beetje brak. Sommige notificaties komen op mijn telefoon binnen en andere in zijn geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
In de review van de Mate9 met nougat en EMUI5 zijn ze wel positief over de veranderingen in de software: je kan kiezen voor een appdrawer en standaard Android layout :)

http://www.gsmarena.com/huawei_mate_9-review-1520p4.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Batsu schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:28:
In de review van de Mate9 met nougat en EMUI5 zijn ze wel positief over de veranderingen in de software: je kan kiezen voor een appdrawer en standaard Android layout :)

http://www.gsmarena.com/huawei_mate_9-review-1520p4.php
mmm.. nou hopen dat wij ook Nougat en EMUI 5 gaan krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cruzer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:32:
[...]

mmm.. nou hopen dat wij ook Nougat en EMUI 5 gaan krijgen :-)
inderdaad! was wel voorzien dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
Batsu schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:39:
[...]

inderdaad! was wel voorzien dacht ik?
Heb je daar een bron van? :)

• Batsu
nope, heb even gezocht, is er wel geschikt voor que processor, maar is nog onduidelijk. Indien niet, dan ga ik duidelijk voor de S7

• TwistedVision
Batsu schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:48:
[...]

nope, heb even gezocht, is er wel geschikt voor que processor, maar is nog onduidelijk. Indien niet, dan ga ik duidelijk voor de S7
Er zullen ongetwijfeld custom roms van komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Weet iemand hoe ik op mijn lock screen de originele weer app info kan krijgen? Nu heb ik enkel de klok en datum en als achtergrond magazine unlock (iets van Huawei zelf) Heb van alles geprobeerd als widget heb ik deze wel op het hoofscherm maar deze zou ik dus ook graag op het vergrendingsscherm willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 841793

Ondertussen nog ervaringen? Komt update er naar emui 5.0 en wanneer?
Voor mij zou dit de opvolger worden voor mijn Nexus 5 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb de Nova even vast gehouden in the phone house om de hoek. Indrukwekkend wel. Bouwkwaliteit die absoluut vergelijkbaar is met een iPhone (als compliment bedoelt, iPhone vind ik verder niets qua gebruik en software). Formaat vind ik gewoon echt super. Het enige wat me misschien ervan weerhoudt is onduidelijkheid Nougat (ookal komen er custom roms), en het gebrek aan Gorilla glass. Een protector heb ik liever niet. Ik gebruik mijn telefoons het liefst naturel, zonder hoesje en zonder screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
lijkt me nogal een vage omschrijving, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Batsu schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:42:
[...]

lijkt me nogal een vage omschrijving, niet?
Ja ik ga er ook niet aan beginnen wacht wel op de officiële update. Zal denk ik volgend jaar wel komen. Ik vraag mij ook af als je die Android 7 installeer of je ook EMUI behoudt en welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
http://www.mobilenapps.co...release-huawei-mate-9.htm

Volgens dit nieuwsbericht komt er mogelijk wel een update voor de Nova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik ga mij zelf ook in dit topic melden. Sinds gisteren ook in het bezit van Nova. Ik kan er nog veel over vertellen omdat ik hem nog maar net in het bezit heb, enkel wat ik al kwijt kan is dat de bouwkwaliteit zeer degelijk overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
Galaxis schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:57:
Ik ga mij zelf ook in dit topic melden. Sinds gisteren ook in het bezit van Nova. Ik kan er nog veel over vertellen omdat ik hem nog maar net in het bezit heb, enkel wat ik al kwijt kan is dat de bouwkwaliteit zeer degelijk overkomt.
Welkom! Ervaringen, loftuigingen, vragen of kritische opmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Nog steeds erg blij met mijn Nova. Voor de geïnteresseerden, het is de gouden versie. Wat mij tot nu toe positief opvalt is de accuduur, deze is echt verassend goed. De response van het toestel voelt tevens erg goed in de menu's en apps. Grafisch in games is het wat minder, maar goed dat kan je ook verwachten.

De EMUI (?) vind ik goed werken, hiervoor een Sony Z3 en iPhone 5s gehad, maar toch vind ik de Android schil van huawei erg prettig.

Nu nog hopelijk een upgrade naar Android 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
Dag Galaxis,

Ik heb zelf de Titanium versie en inderdaad: de accu gaat heel lang mee, toppie gewoon. Ik als ex-iPhone gebruiker vond die EMUI interface ook zeer aangenaam en doet sterk denken aan iOS. Het toestel is inderdaad zeer snel en reageert heel snappy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik ben inmiddels ook gezien. De zilvere is prachtig. Er zit een piepklein randje zwart om het scherm heen; dat had niet gehoeven. Bij een zwarte zie je dat waarschijnlijk niet.
Ik vind de camera erg goed, zelfs de frontcamera is behoorlijk.

EMUI is wel een beetje terug in de tijd. Ik had op een Moto G een aangepaste andriod met veel opties. Ik mis best een hoop. Ik hoop dat ik weer cyanogenmod kan draaien, al moet ik er lang op wachten.

De telefoon is heel erg snel, en ligt lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 21:02
Ik zit samen met mijn zoon erg te twijfelen of ik deze nieuwe Nova of de inmiddels jaar oude Nexus 5X zal aanschaffen. Qua specificaties ontlopen ze elkaar maar weinig. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
jagdeleur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:19:
Ik zit samen met mijn zoon erg te twijfelen of ik deze nieuwe Nova of de inmiddels jaar oude Nexus 5X zal aanschaffen. Qua specificaties ontlopen ze elkaar maar weinig. Iemand tips?
ga naar de winkel en probeer ze uit. is een dooddoener maar het gevoel in de hand is wel belangrijk, evenals afwerkingsniveau. De Nova is nieuwer natuurlijk maar de positionering binnen Huawei is niet superduidelijk waardoor de update strategie mogelijk niet ideaal is, Nougat wordt overigens wel op de Nova verwacht.

De nexus is een nexus, dus krijgt nog wel een update.

Specsgewijs vind ik ze overigens behoorlijk anders: formaat, processor, accuduur, mogelijkheid voor SD-card, intern geheugen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
Huawei has announced Nougat update plans for its smartphones. The Android 7 update for Huawei devices will arrive in the form of version 5.0 of the Chinese company's EMUI skin. The roll-out will begin sometime in Q1, 2017, with the Huawei Mate 8 and P9 getting the update first, followed by the P9 Plus, P9 lite, nova, and nova Plus.

The new EMUI 5.0, Huawei claims, is more efficient, secure, and user friendly. It "significantly cuts down on the number of steps needed to achieve the desired function," the company says in a press release, adding that "furthermore, the user can reach 90% of the core functions in just two to three clicks."

The new UI also lets users choose between the standard layout and an app drawer. "Additionally, users can jump between their professional and personal lives effortlessly with profiles now being able to run in parallel – no switching of phones necessary."

Coming back to the update, those rocking a Huawei P9, P9 Plus, P9 Lite or Mate 8 will be able to participate in the beta testing as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
jagdeleur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:19:
wat is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 21:02
Een Nexus 5X. Toch voor de iets (grafisch) krachtigere processor (Snapdragon 625 vs 808) en de garantie op updates en custom roms gekozen boven de prachtige verpakking van de Nova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
jagdeleur schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:12:
[...]

Een Nexus 5X. Toch voor de iets (grafisch) krachtigere processor (Snapdragon 625 vs 808) en de garantie op updates en custom roms gekozen boven de prachtige verpakking van de Nova
Top, veel plezier ermee!

Ik vroeg het me af omdat de specificaties van de twee toestellen toch behoorlijk verschillend waren ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen, voor andere onderwerpen hebben we:
[Huawei Nova] Levertijden & Prijzen
[Huawei Nova] Het grote Accessoires topic