Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:24
[Multi] Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex: Mankind Divided

The year is 2029 ...
Deus Ex: Mankind Divided speelt zich twee jaar na de gebeurtenissen in Human Revolution af. Het 'Aug Incident' (2027), waarbij mensen met zogeheten 'augmentations' (fysieke en cognitieve upgrades) op grote schaal vijandig raakte, heeft de mensheid en wereldbevolking doen splitsen.

Door deze spanning dreigt er een nieuwe periode van apartheid aan te breken, met aan de ene kant de traditionele mens en aan de andere kant de met augmentations verbeterde mens (de 'augmented'). Het blijft niet alleen bij een dreiging, want wereldwijd zijn mensen en augmented het doelwit én slachtoffer van terroristische aanvallen.

In het midden van dit allemaal staat Adam Jensen, voorheen hoofd van beveiliging bij één van de vooruitstrevende bedrijven op het gebied van augmentations (Sarif Industries) en nu een agent in dienst van een speciale Interpol-eenheid. Zijn missie? Het traceren en uitschakelen van de terroristische organisatie die verantwoordelijk is voor de aanvallen.

Maar dan is daar altijd nog 'The Illuminati', een geheime organisatie die op de achtergrond langzaamaan controle begint te krijgen over het lot van de mensheid en de augmented.

Gameplay
Deus Ex: Mankind Divided is een cyberpunk actie-RPG met stealth elementen dat gespeeld wordt vanuit een first person perspective met een third person cover system. Waar het op neer komt is dat je als speler de keuzevrijheid hebt om het spel op diverse manieren te spelen. Zo kun je het spel benaderen als een FPS, maar is het ook prima te spelen als een uitdagende stealth game.

Door het spel heen krijg je te maken met een upgradesysteem waarbij het 'levelen' van diverse skills, die gekoppeld zijn aan de augmentations van je hoofdpersoon (Adam Jensen), een belangrijke rol speelt. Ook hierin is de speler vrij om de skills te kiezen die het beste bij zijn/haar speelstijl past.

De makers van het spel hebben gezegd dat Mankind Divided uit te spelen is zonder ook maar één kill te maken. Dat is nog eens een uitdaging. _/-\o_

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Deus Ex Mankind Divided - The most badass new augmentations

Een preview van nieuwe augmentations.

Release en System Requirements
Het spel is sinds 23 augustus 2016 beschikbaar voor de PC, Xbox One en PlayStation 4.

Voor de PC-versie zijn de volgende systeemeisen vrijgegeven:
MINIMUM
OS: Windows 7.1SP1 or above (64-bit operating system required)
Processor: Intel Core i3-2100 or AMD equivalent
Memory: 8 GB RAM
Graphics: AMD Radeon HD 7870 (2 GB) or Nvidia GeForce GTX 660 (2 GB)
Storage: 45 GB available space

And if you want the most augmentable version:

RECOMMENDED
Processor: Intel Core i7-3770K or AMD FX 8350 Wraith
Memory: 16 GB RAM
Graphics: AMD Radeon RX 480 - 1920 x 1080 or Nvidia GTX 970 - 1920 x 1080
Storage: 55 GB available space (includes DLC)

Bron:PCGamesN.com
toon volledige bericht

Reviews & Gameplay
Sinds de release zijn er al aardig wat recensies verschenen voor het spel, deze vind je hieronder:

Reviews:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Deus Ex: Mankind Divided Review

What to do?
Dit topic is bedoeld om jouw ervaringen met Mankind Divided te delen met mede-gamers, vragen te stellen en elkaar te helpen als je ergens vast zit of bijvoorbeeld problemen hebt met het starten/spelen van het spel.

Dus deel je screenshots, Twitch/YouTube-streams, frustraties en bovenal: enjoy! :*)

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 10:43
Ik heb het spel gisteren opgepikt voor 34 euro (meer dan genoeg voor een Triple AAA game als je het mij vraagt). En het is maar goed dat ik het voor een redelijk laag bedrag heb gekocht. Het spel an sich voelt gelikt maar de textures, movement en stuttering issues zijn echt een puinhoop. Ik zit al 2 dagen fora af te pluizen maar er valt niets aan te doen. Gedurende de hele game heb ik talloze micro stutters die elke paar seconden zich voordoen. Dit komt blijkbaar doordat er microloading van textures plaatsvind, vooral in de city Hubs. In de werkelijke missie gebieden komt het nog steeds maar minder voor.
Zelfs als ik alle graphical options uit zet blijf ik de stotter houden en ben niet de enige.

Het ziet ernaar uit dat deze even in de kast gaat totdat er afdoende gepatched is.

Het verhaal, de omgeving en de gameplay voelt overigens goed maar met deze performance issues die mijn 980TI laten overkomen als een gameboy advance is het spel zeer onprettig om te spelen.

• Remco-H
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Herken bovenstaande totaal niet. Draait hier vloeiend en ziet er goed uit.

Verhaal en gameplay zijn tot nu toe goed. Sneaky doen blijft gewoon vet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik kon het topic al niet vinden, mooi dat het er is. Kan ik wat ervaringen lezen voordat ik hem aanschaf.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 22:52
Hier het spel iets van 4 uurtjes gespeeld tot dusver.
Inderdaad zonder problemen, bevalt me heel goed, blij dat er weer een nieuwe deus ex is.

Verbaas me overigens echt over de kinderen op metacritic, zitten optionele DLC items in dus geven ze het spel een 0 / 1 :') . Als je een franchise wil mollen moet je dat vooral doen.

Steam

• Rabbitto
Remco-H schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:27:
Herken bovenstaande totaal niet. Draait hier vloeiend en ziet er goed uit.

Verhaal en gameplay zijn tot nu toe goed. Sneaky doen blijft gewoon vet :)
De rest van het internet herkent het helaas wel. kom je goed mee weg. :P

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik speel m op PS4. Draait voor mij gevoel goed genoeg, maar soms merk ik ook wat haperingen.
Het spel zelf vind ik in ieder geval weer de zeer moeite waard en ik ben benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontvouwen. Ik vind het wel moeilijker dan z'n voorganger en dat is prima wat mij betreft. Ik ben al redelijk wat keren gesnapt tijdens m'n stealth run :P
Het sneaken is heerlijk en de ventilatieschachten zijn gelukkig weer alom aanwezig, net als in het eerste deel (2001). Ik heb nog niet veel gedaan met het wapen upgrade systeem, maar het lijkt meer diepgang te hebben dan in deel 1, nu je los van stock mods ook generieke crafting parts kan vinden om zelf aspecten van je favoriete wapen mee te verbeteren. De hacking mini-game is gelukkig behouden en ook iets dieper uitgewerkt.
Ik betrap mij er trouwens wel op dat ik redelijk vaak een ruimte scan met de smart vision aug, om te zien of er nog interessante goodies liggen, want die zijn echt heel makkelijk te missen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 25-08-2016 13:40 ]

• Remco-H
pica schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:31:

Verbaas me overigens echt over de kinderen op metacritic, zitten optionele DLC items in dus geven ze het spel een 0 / 1 :') . Als je een franchise wil mollen moet je dat vooral doen.
Het is singleplayer dus doe wat je niet laten kunt maar ik vind het ook vrij achterlijk dat je dus gewoon 'Praxis' kan kopen via de shop.

Voelt ook een beetje als uitmelken aan.

nb: ik heb ook een 980TI en draai het op 3840x2160. Als een zonnetje. Wel vanaf SSD, misschien dat dat het verschil maakt?

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Ik verbaas me over wat voor videokaart ze aangeven bij de minimum specs. Op 1080p met settings tussen medium en high draait mijn R7 370 (equivalent van een 7850 voor zover ik weet met net iets hogere clocks) toch tussen de 30 en 40 fps in de benchmark, met soms dipjes naar 25. Maar prima speelbaar in elk geval.

Ik zie niet in dat je met een iets mindere kaart ook prima kan spelen.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 22:52
Remco-H schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Het is singleplayer dus doe wat je niet laten kunt maar ik vind het ook vrij achterlijk dat je dus gewoon 'Praxis' kan kopen via de shop.

Helemaal mee eens, maar maakt dat het spel een 0 of 1 waard volgens jou?

Steam

• Rabbitto
pica schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Helemaal mee eens, maar maakt dat het spel een 0 of 1 waard volgens jou?
Ligt eraan hoe principeel je tegen dit soort praktijken bent. Het spel zelf verdient er geen laag cijfer door maar dit zijn wel kwalijke praktijken die net zoals DRM en Season Passes gewoon weer overgenomen gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Gave trailers weer zeg!
YouTube: Deus Ex: Mankind Divided – The Mechanical Apartheid Trailer | PS4
YouTube: Deus Ex: Mankind Divided - Launch Trailer

Al halen ze het wat mij betreft niet bij de Human Revolution trailer (geweldig nummer!)
YouTube: Deus Ex: Human Revolution - Cinematic Trailer

Ben benieuwd of Mankind Divided net zo sterk is, binnenkort maar eens proberen :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Rabbitto schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Ligt eraan hoe principeel je tegen dit soort praktijken bent. Het spel zelf verdient er geen laag cijfer door maar dit zijn wel kwalijke praktijken die net zoals DRM en Season Passes gewoon weer overgenomen gaan worden.
Voor mij een reden om er niet eens meer naar te kijken.

In een single-player, full price game hoef ik echt geen ingame store te zien. Gewoon absoluut niet! Helaas is dat schijnbaar wel de richting waar we naartoe verschuiven. Want er zijn dus blijkbaar mensen die er geen probleem in zien, of die het zelfs actief gebruiken.

Voor mij ook een van de redenen dat GTA V multiplayer snel afdeed. Wat is er leuk aan spelen, als de mooiste gadgets gewoon gekocht worden door mensen met teveel geld? Wat is een luxe jacht waard, als je weet dat die ook met ingame purchases verkregen kan zijn.

;w

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 09:58
Stutters zie ik op de xbox one ook af en toe. Vooral als er veel licht effecten zijn (zoals security cams en lasers) waarbij je van links naar rechts beweegt.

Enig idee waarom Tweakers nog geen review geplaatst heeft? We zijn nu twee dagen verder en nog niets. Ben ik niet gewend bij het uitkomen van een AA titel.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Spel gehaald voor de PS4 en pakweg een uurtje gespeeld gisteren. Erg gaaf, moet wel zeggen dat ik behoorlijk aan de besturing moet wennen :/ de tutorials zijn wel veel beter als in HR :)
Spel speelt lekker weg, tof verhaal tot zover en gave omgeving :D

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 13:36

Wailing_Banshee

You're Next

PerfectLight schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:40:
Ik verbaas me over wat voor videokaart ze aangeven bij de minimum specs. Op 1080p met settings tussen medium en high draait mijn R7 370 (equivalent van een 7850 voor zover ik weet met net iets hogere clocks) toch tussen de 30 en 40 fps in de benchmark, met soms dipjes naar 25. Maar prima speelbaar in elk geval.

Ik zie niet in dat je met een iets mindere kaart ook prima kan spelen.
Het viel mij ook op dat hij zelfs op high nog zo goed draaide op mijn HD7950. Ik heb de benchmark gedraaid die ingebouwd is, en daar begon hij alleen te stotteren waar er veel kunstmatig licht was.
Remco-H schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Nee hoor, dat is voor die mensen die niets willen doen en toch het maximale willen halen. Dan kun je die praxis dingen kopen zonder dat je daar een minuut speeltijd voor nodig hebt (ipv dat je ze verdient of koopt door te verzamelen...) Zolang ik het maar niet hoef te gebruiken om mijn Jensen tot de max te kunnen boosten door zorgvuldig spelen.
Jeroenneman schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:00:
[...]

In een single-player, full price game hoef ik echt geen ingame store te zien. Gewoon absoluut niet! Helaas is dat schijnbaar wel de richting waar we naartoe verschuiven. Want er zijn dus blijkbaar mensen die er geen probleem in zien, of die het zelfs actief gebruiken.

Voor mij ook een van de redenen dat GTA V multiplayer snel afdeed. Wat is er leuk aan spelen, als de mooiste gadgets gewoon gekocht worden door mensen met teveel geld? Wat is een luxe jacht waard, als je weet dat die ook met ingame purchases verkregen kan zijn.

;w
In een multiplayer game kan ik het nog begrijpen dat het kan steken, maar in een single player game??? Kan mij het schelen wat anderen met hun geld doen, ik heb er geen last van. En met mensen die dingen kopen om maar zo snel mogelijk door het spel te kunnen komen heb ik alleen maar medelijden. Blijkbaar hebben die een aandachtspan van een baby...

---

Ik ben ook eergisteren begonnen, na 2 uur halverwege Dubai geindigd. Gisteren maar weer verder gegaan, en toen een uur in Jensen's appartement blijven steken... Even douchen, wasje draaien, kopje koffie gepakt, TV gekeken... Even tot rust komen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:44
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:37:
Nee hoor, dat is voor die mensen die niets willen doen en toch het maximale willen halen. Dan kun je die praxis dingen kopen zonder dat je daar een minuut speeltijd voor nodig hebt (ipv dat je ze verdient of koopt door te verzamelen...) Zolang ik het maar niet hoef te gebruiken om mijn Jensen tot de max te kunnen boosten door zorgvuldig spelen.
Dan moet dat wel duidelijk worden. Dus bijvoorbeeld dat je maximaal 15 kits kunt gebruiken en dat je die kan verkrijgen in een normale playthrough en/of door ze bij te kopen, dan is het niet zo erg. Maar stel dat blijkt dat je er maximaal 25 kunt gebruiken en je er maximaal 15 kunt krijgen in een playthrough en de rest bij "moet" kopen... Of wat als de moeilijkheidsgraad zeer hoog is als je ze niet koopt, doordat je bijvoorbeeld niet genoeg capture-skill op het juiste moment kunt hebben of zelfs geen Foxy-achievement kunt halen, omdat je Praxis had moeten kopen voor dubbele takedown o.i.d. ...
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:37:
Ik ben ook eergisteren begonnen, na 2 uur halverwege Dubai geindigd. Gisteren maar weer verder gegaan, en toen een uur in Jensen's appartement blijven steken... Even douchen, wasje draaien, kopje koffie gepakt, TV gekeken... Even tot rust komen :D
Wat, in-game of afk omdat je zo moest bijkomen? :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ample Energy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Wat, in-game of afk omdat je zo moest bijkomen? :P
In-game natuurlijk! Even een moment van rust na zo'n zanderige missie en een overdosis geluid...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Mrjraider
  • Niet online
Haha, appartement van Jensen is inderdaad meer interactief in vergelijking met die van HR.
spoiler:
Er is een secret stash

• Ample Energy
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

In-game natuurlijk! Even een moment van rust na zo'n zanderige missie en een overdosis geluid...
Geweldig! Dat zie ik mezelf al doen. Soms vraag ik me af of ik niet veel te veel rpg ben ingesteld... :+ Doe jij ook deuren altijd netjes dicht? _O-

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Mad-Matt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:30:
Ik kon het topic al niet vinden, mooi dat het er is. Kan ik wat ervaringen lezen voordat ik hem aanschaf.
Afgezien van de muisacceleratie (sensitivity op 0% zetten lostte dat op voor mij) heb ik zelf geen technische issues met de game en wat mij betreft een een enorme aanrader. Ik zit er nu denk ik al een uurtje of acht in en moet nog beginnen aan de tweede main missie. Er is altijd wel weer iets nieuws interessants om eerst uit te zoeken. De sfeer is in elk geval weer helemaal goed!
Jeroenneman schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:00:

;w
Ja, de in-game store voor een single player is fundamenteel fout op alle fronten, maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat het mij nog niet eens was opgevallen dat het er in zat. Als ik het niet online had gelezen had ik het nooit geweten. Het is in elk geval op geen enkele manier 'noodzaak' en misschien een alternatief op exploren voor mensen die daar de tijd niet voor willen nemen, want in-game vind je al meer dan je nodig hebt.
Ample Energy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Dan moet dat wel duidelijk worden. Dus bijvoorbeeld dat je maximaal 15 kits kunt gebruiken en die kan je verkrijgen in een normale playthrough en/of door ze bij te kopen, dan is het niet zo erg. Maar stel dat blijkt dat je er maximaal 25 kunt gebruiken en je er maximaal 15 kunt krijgen in een playthrough en de rest bij "moet" kopen... Of wat als de moeilijkheidsgraad zeer hoog is als je ze niet koopt, doordat je bijvoorbeeld niet genoeg capture-skill op het juiste moment kunt hebben of zelfs geen Foxy-achievement kunt halen, omdat je Praxis had moeten kopen voor dubbele takedown o.i.d. ...
Wees gerust, aan het einde van de game heb je alle augs als je wilt en nog punten te over als je wilt en goed explored. Ik heb nu het idee dat er eerder teveel kits in de game liggen dan te weinig, er zijn meerdere aanvliegroutes voor alles en je bent nooit afhankelijk van een specifieke augment.
Mrjraider schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:55:
Haha, appartement van Jensen is inderdaad meer interactief in vergelijking met die van HR.
Dat was in HR ook al zo hoor. ^^

[ Voor 4% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 25-08-2016 15:03 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Top, de vorige vond ik fantastisch, alleen onlangs gestart, maar kon er niet meer lekker in komen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ample Energy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Geweldig! Dat zie ik mezelf al doen. Soms vraag ik me af of ik niet veel te veel rpg ben ingesteld... :+ Doe jij ook deuren altijd netjes dicht? _O-
Yep, netjes de TV uitgezet en de deuren dicht gedaan en toen pas het appartement verlaten :D

Ik zet altijd over de TV uit als ik hem aan zie staan. Al die mensen die niet eens aan hun energie rekening denken!

• Yonix
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:01:
[...]
Ik zit er nu denk ik al een uurtje of acht in en moet nog beginnen aan de tweede main missie. Er is altijd wel weer iets nieuws interessants om eerst uit te zoeken. De sfeer is in elk geval weer helemaal goed!
Dit dus. :*) Toffe, interessante side missions en te verkennen locaties maken een spel als Mankind Divided leuk en ook enorm tijdrovend. :p

Zo duurde mijn eerste bezoek aan Interpol een ruim uur, omdat ik elk kantoor overhoop gooide en zo nodig iedere computer wilde hacken. En Miller via de Infolink maar blijven klagen dat mijn debriefing van de missie in Dubai wel héél lang op zich liet wachten. :D

Wat betreft mijn vooruitgang:
spoiler:
Heb van Miller te horen gekregen dat Jensen de aanslag op het station moet onderzoeken, dus mijn volgende main mission is een bezoek aan de locatie van de bomaanslag. Daarnaast heb ik net Sarif geconfronteerd over de experimentele augmentations in Jensen zijn lichaam. Dat verhaal krijgt dus ook nog een staartje ... Maar eerst even een nieuwe outfit uitzoeken. ;)

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-06 14:36
Ik zag op steam dat de game volledig wordt afgebrand.
Zo erg zal het toch niet zijn?
was ook met de division,beleef ik nog veel plezier mee .

Anoniem: 316512

Tot nu toe vind ik dit deel weer even vet als HR. Elke NPC heeft een ander verhaal, heel leuk gedaan. Zelf ook nog geen performance issues gehad gelukkig.

Lekker rustig alle sidemissies doen wat echt imo weer een genot is. Ik speel dit graag op non lethal, wat tot nu toe goed werkt. Leuk dat je die mogelijkheid hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Beaudog schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:13:
Geen idee wat ze zeggen, lees eigenlijk nooit reviews, maar als ik na 4 uur spelen (tja, helaas, ben een werkende vrouw, dus heb alleen 's avonds wat tijd om te spelen!) nauwelijks mijn voordeur uit ben, vind ik het een goed spel, een waardige toevoeging in het DX universum. Elk persoon heeft een verhaal (hoewel ik geen Arabisch of Tjechish kan...), zoveel subplotjes overal, allerlei kleine verhaaltjes die volume geven aan de wereld...

• Beaudog
Oké bedankt koop hem straks wel .

• Yonix
Wat ik heb begrepen komt een groot deel van die negatieve recensies voort uit enerzijds de frustratie dat de PC-gamers op de dag van release (23e) tot 17.00u/18.00u moesten wachten tot ze konden spelen (XBO en PS4 konden dat al vanaf 00.00u) en anderzijds de afkeer tegen microtransacties in een singleplayer game.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
De PC-port is niet heel netjes gedaan en het is zwaar genoeg op de hoogste settings om zelfs GTX 1080's /Titan-X's te laten zweten. Er zijn ook veel verhalen van mensen bij wie de game crasht in het begin. Koppel dat aan het uitstellen van de launch, de in-game store en de single-use pre-order bonuses en het verklaart een hoop woede.

Persoonlijk heb ik behalve de muisacceleratie nergens last van gehad en heb ik heel stabiele performance op vrijwel high settings (i5 4670K@4,5 ghz, 8gb, R 280X)
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Yep, netjes de TV uitgezet en de deuren dicht gedaan en toen pas het appartement verlaten :D

Ik zet altijd over de TV uit als ik hem aan zie staan. Al die mensen die niet eens aan hun energie rekening denken!
haha herkenbaar!
Yonix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:11:
[...]
Dit dus. :*) Toffe, interessante side missions en te verkennen locaties maken een spel als Mankind Divided leuk en ook enorm tijdrovend. :p

Zo duurde mijn eerste bezoek aan Interpol een ruim uur, omdat ik elk kantoor overhoop gooide en zo nodig iedere computer wilde hacken. En Miller via de Infolink maar blijven klagen dat mijn debriefing van de missie in Dubai wel héél lang op zich liet wachten. :D
Haha, ik ben nog niet eens daar geweest!
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:15:
Tot nu toe vind ik dit deel weer even vet als HR. Elke NPC heeft een ander verhaal, heel leuk gedaan. Zelf ook nog geen performance issues gehad gelukkig.

Lekker rustig alle sidemissies doen wat echt imo weer een genot is. Ik speel dit graag op non lethal, wat tot nu toe goed werkt. Leuk dat je die mogelijkheid hebt.
Gewoon het feit dat je elk moment kan besluiten om het geweldspectrum enorm op te voeren als het sneaken/hacken allemaal wat te lang duurt en dat de zaak volledig uit de klauwen kan lopen binnen een paar seconden, genieten!

Na een ongelukkige val vroeg in de game waar ik niet mocht komen en een misplaatste kogel had de hele stad het op me voorzien binnen een uur in de game, maar ook daar zijn weer oplossingen voor. :)

• Beaudog
Ik had gelezen dat de micro shizzle niet verplicht is maar goed het gaat weer nergens over. Ben wel weer toe aan iets nieuws .

• Yonix
Is het mogelijk om uitgeschakelde augmentations weer te activeren?

• Mrjraider
  • Niet online
spoiler:
Ja. Later in het verhaal geloof ik. (Meende hier iets van gelezen te hebben

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik wist niet dat dit spel een "shooter" was ????

Hoe dan ook, wat moet je doen met die credits die je verzamelt? Mijn gok is dat ze nuttig zijn bij merchants? In ieder geval nog geen tegengekomen :-)

Spel zelf vind ik wel gaaf, voor mij is het een beetje alles ontdekken als nieuwkomer. Eerst Fallout 4, dan Dark Souls 3, en nu Deus Ex .... telkens als nieuwkomer heheh

Enige wat ik storend vind tot nu toe, is dat de gameplay zoals stealth, cover, .... toch een ietwat beetje clunky aanvoelt.

Voor de rest, tja jammer van die micro transacties en hier en daar bugs, hopelijk kunnen ze nog wat fixen en krijgen we nog een klein beetje performantie winst, alhoewel dat mijn 970 gtx meestal boven de 50 fps zit op 1440p, dus mag niet klagen.

edit: owja, ik speel het spel blijkbaar echt traag :-) Ben nu bezig met M04 ofzo en SM04, en heb al 11 uur gametime volgens steam.
Volgens mij ga ik zo over die "30 uur" die de rond ging voor de release.

edit: loool, had net bier en wijn gedronken ingame, en zat te kijken met smart vision, en dacht dus echt dat ik 2 enemies zag ipv 1 :')

[ Voor 18% gewijzigd door SideShow op 25-08-2016 20:19 ]

• Ample Energy
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Als ik een kantoortje ben ingesneakt wil ik nog weleens de tv aanzetten. Psychological warfare tegen AI :P
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:01:
Wees gerust, aan het einde van de game heb je alle augs als je wilt en nog punten te over als je wilt en goed explored. Ik heb nu het idee dat er eerder teveel kits in de game liggen dan te weinig, er zijn meerdere aanvliegroutes voor alles en je bent nooit afhankelijk van een specifieke augment.
Thanks, awesome!

...0
SideShow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:09:
Het is meer dat dat kán. Het hoeft niet, maar als je even geen zin meer hebt in sneaken of je hebt daar simpelweg een hekel aan, dan kan/mag het.
Ik hoop wel dat het moeilijker is dan in HR. Daar lag de focus zo op sneaken dat je véél minder experience points kreeg als je guns blazing een missie deed en was er amper tegenstand in "zwaarbewaakte" gebouwen.

Ik ben trouwens blij dat Foxiest of the Hounds en Pacifist er weer zijn. Maar als ik sommige achievements lees zou ik, als iemand die MD nog niet heeft, niet weten waar ze op slaan: "Deus Ex is all about cucumbers... "

• Yonix
SideShow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:09:
Tja, het is - naar mijn mening - net zoveel FPS als RPG. Echter, gezien het feit dat het topic van 'Human Revolution' in het FPS-forum was geplaatst, leek het mij wel handig om 'Mankind Divided' daar ook te plaatsen.
Hoe dan ook, wat moet je doen met die credits die je verzamelt? Mijn gok is dat ze nuttig zijn bij merchants? In ieder geval nog geen tegengekomen :-)
Ze zijn er wel gelukkig! :) Check je map voor 'Winkelwagentjes' en dan kun je er zomaar een paar tegenkomen. Sommige merchants vragen wel iets 'in return' voordat ze hun winkel openen voor Jensen.

Trouwens, ik zit vast in het spel. Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P9VHJrSKdOiik5udA7H40prG/medium.jpg

Much obliged! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 23:01
Rabbitto schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:07:
Ik heb het spel gisteren opgepikt voor 34 euro (meer dan genoeg voor een Triple AAA game als je het mij vraagt). En het is maar goed dat ik het voor een redelijk laag bedrag heb gekocht. Het spel an sich voelt gelikt maar de textures, movement en stuttering issues zijn echt een puinhoop. Ik zit al 2 dagen fora af te pluizen maar er valt niets aan te doen. Gedurende de hele game heb ik talloze micro stutters die elke paar seconden zich voordoen. Dit komt blijkbaar doordat er microloading van textures plaatsvind, vooral in de city Hubs. In de werkelijke missie gebieden komt het nog steeds maar minder voor.
Zelfs als ik alle graphical options uit zet blijf ik de stotter houden en ben niet de enige.

Het ziet ernaar uit dat deze even in de kast gaat totdat er afdoende gepatched is.

Het verhaal, de omgeving en de gameplay voelt overigens goed maar met deze performance issues die mijn 980TI laten overkomen als een gameboy advance is het spel zeer onprettig om te spelen.
Weer zon slechte port of slecht geoptimaliseerd. Begint normaal te worden lijkt het.

Anoniem: 337891

jaaoie17 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:41:
[...]

Weer zon slechte port of slecht geoptimaliseerd. Begint normaal te worden lijkt het.
Begint? Ik lees al jaren veel gedoe rondom pc gaming. Of 90% van de gamers weet niet hoe hun high end pc werkt of er wordt al jaren slecht geport. :)

Mooie startpost! Mijn reis door MD laat nog even op zich wachten. Eerst maar eens de gemiste achievement voor een upgraded pistool (die ik niet ga gebruiken) halen in HR. Geen straf om die nog eens volledig uit te spelen.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik b met een Side missie bezig. Erg onhandig als je nog maar weinig augs hebt unlockes :/

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:17

nFo

[...]

Bel je Nixxes Software BV op, yo deusex op mijn 5k pc loopt kut, fix het ff.
http://www.nixxes.com/nixxes/projects/183

• Farg0
  • Laatst online: 18:33
dan moet je user .oisyn ff slappen, die is er lead programmer :>

• SideShow

SideShow

Administrator

[...]

Bizar toch. Ik speel op een eerste generatie i5 CPU (7 jaar oud beestje) op een 970gtx kaartje, op 1440p.
Geen stutter, meestal boven de 50 fps, bijna alles op high of zelfs ultra.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/deusex.png

• Mrjraider
  • Niet online
SideShow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Bizar toch. Ik speel op een eerste generatie i5 CPU (7 jaar oud beestje) op een 970gtx kaartje, op 1440p.
Geen stutter, meestal boven de 50 fps, bijna alles op high of zelfs ultra.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/deusex.png
Toch bijna bottleneck haha cpu en gpu richting de 98/99%

Moet wel toegeven, op de ps4 is ie niet heel stabiel, in redelijk open gedeeltes is er echt een flinke dip te merken.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Mrjraider schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:22:
Ik b met een Side missie bezig. Erg onhandig als je nog maar weinig augs hebt unlockes :/
Ik ben erachter gekomen dat het voor alle missies die ik tot nu heb gedaan het niet nodig is om specifieke augs te hebben. Er zijn meerdere manieren om je doel te behalen. Als je iets niet kan hacken je er waarschijnlijk een andere route nemen. Mis je sociale augs waardoor je niet door een speech check heen komt kan je waarschijnlijk ergens anders op een knopje drukken om er toch langs te komen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog geen hoofdmissies heb gedaan en nog niet klaar ben met het ontdekken van alle hoeken en gaten van Praag. 9 uren in game.

• Mrjraider
  • Niet online
Brons schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:17:
[...]

Ik ben erachter gekomen dat het voor alle missies die ik tot nu heb gedaan het niet nodig is om specifieke augs te hebben. Er zijn meerdere manieren om je doel te behalen. Als je iets niet kan hacken je er waarschijnlijk een andere route nemen. Mis je sociale augs waardoor je niet door een speech check heen komt kan je waarschijnlijk ergens anders op een knopje drukken om er toch langs te komen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog geen hoofdmissies heb gedaan en nog niet klaar ben met het ontdekken van alle hoeken en gaten van Praag. 9 uren in game.
Ik heb alleen de begin missie gedaan, nu rond aan het rommelen in Praag.
spoiler:
Ik ben nu met de side missie bezig van Chang die zegt dat hun cover bedrijf gehackt word, Ik heb met deze groep gesproken en ik moet bewijs vinden in een enorm beveiligde bank en die afgeven zodat zij stoppen.

Echt goede augs heb ik niet maar met een beetje trial en error kom ik er vast wel. Van het weekend weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Hehe, ondertussen zit ik in TF29 en heb mijn eigen bureau gevonden.
Jammer genoeg geen quest om die op te ruimen :+

Vind het spel echt de moeite :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
SideShow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:01:
Hehe, ondertussen zit ik in TF29 en heb mijn eigen bureau gevonden.
Jammer genoeg geen quest om die op te ruimen :+

Vind het spel echt de moeite :>
Wahah, ik kom hem niet vinden. Moet ik maar gauw even doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Brons schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:17:
[...]

De eerste missie is een hoofdmissie (die in Dubai). En het resetten van je augs vind ik persoonlijk ook een hoofdmissie... Maar buiten dat, heb ik nog niets gedaan. Het is nu tijd om te gaan verkennen!
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:01:
[...]
Mooie startpost! Mijn reis door MD laat nog even op zich wachten. Eerst maar eens de gemiste achievement voor een upgraded pistool (die ik niet ga gebruiken) halen in HR. Geen straf om die nog eens volledig uit te spelen.
Ik heb alle achievements van HR, alle achievements van HR:DC en mis nog 1 achievement van The Missing Link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:44:
Ik heb alle achievements van HR, alle achievements van HR:DC en mis nog 1 achievement van The Missing Link...
Same here. Ik heb wel gelijk m'n play through van Missing Link op Factory Zero voorwaarden gespeeld, maar trophy popte niet. Ooit nog eens een poging doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kwistnix op 26-08-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ah, een topicje, fijn :) Sinds ik em 1 dag na release heb gehaald (net geen 38 euro meen ik), vrijwel elke dag in de heetste uurtjes lekker aan het gamen. Ik ben sowieso fan van de reeks, dus had het er wel voor over. De season pass haal ik over een tijdje wel voor weinig, moet wel leuk blijven :P

Ondanks dat het er prachtig uitziet en 50+ frames haalt, is het idd buggy:
- panels of stashes in/uit gaan bugt soms wel eens, bv een setting van een panel van open naar closed zetten ofzo, dan moet ik er vaak ff uit en weer terug. In Jensen's flatje had ik dat met de muurkluisjes, daar kwam ik in, maar nooit meer uit :+
- grafische glitches: net alsof er iemand een zw/wit signaal doorheen stuurt ofzo, erg irritant. Ook vaak vanzelf weer weg of ff saven > terug naar menu resume.Komt gelukkig zeer zelden voor.
- cover: achter sommige dozen werkt de cover-toets niet goed, blijft je karakter achter een doos ernaast plakken :P

Maar het verhaal en de wapens en looks..prachtig hoor. Speel Deus Ex-games vaak meerdere keren uit, en elke keer kom je wel weer wat nieuws tegen. Mijn favo manier van spelen blijft stealth, ventilatieschachten en stungun/tranqgun zijn mijn vriendjes :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:17

nFo

Guru3d heeft de game getest met verschillende GPU's en is inderdaad vrij zwaar voor de GPU.

Deus Ex: Mankind Divided PC GPU (DX11) performance benchmark review - PC VGA Graphics card guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco-H
Iemand enig idee wat je met credits (geld) kan doen? Je kan 2 praxis kopen bij die kerel naast je eigen appartement maar verder heb ik nog niets nuttigs gezien.

Ik speel als sneaky bastard en gebruik eigenlijk nooit wapens/ munitie. Zeer zelden een takedown en dan heb je het wel gehad. Dus geen idee wat ik met mijn centen moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Als stealthy speler gebruik ik geld hoofdzakelijk voor praxis kits, mods/scrap voor upgraden van stun gun/tranq rifle en ook eventueel ook voor multi tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Mijn system status blijft kritiek. Ik klik op verschillende augs en vervolgens op change deactivitation status maar er gebeurt niets. Mijn system status blijft op 200% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Waarschijnlijk te veel experimentele geactiveerd
Daarbij moet je eerst op deactivation status drukken en dan de aug kiezen.

[ Voor 43% gewijzigd door Mrjraider op 26-08-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Met mijn Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB en een mix van Very High/High (textures op Ultra en geen MSAA) @1440p zit ik toch echt eerder richting de 70 FPS met af en toe een uitschieter en zo nu een dan een dip richting de 59 FPS.

Ben nu bezig met missie waarbij ik het treinstation moet infiltreren om de 'security footage' te claimen. Lekker sneaken! :*)

Trouwens, saven jullie bij dit soort spellen ook zo vaak? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Trouwens, saven jullie bij dit soort spellen ook zo vaak? :p
Ja echt wel haha. Zeker als ik iets wil proberen waarvan ik niet zeker weet of het gevolgen heeft voor de rest van de game :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Mrjraider schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:23:
Waarschijnlijk te veel experimentele geactiveerd
Daarbij moet je eerst op deactivation status drukken en dan de aug kiezen.
Dat denk ik ook maar hoe zet je ze uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zoals ik al zei, op de deactivation knop drukken
Ps4 is driehoekje
Xbo is denk ik Y
En pc is de knop naar keuze
Dan kan je een aug kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Damn, wat een prachtig spel. Moest voor "smiley" een "voorwerp" gaan halen in de metro... volledig stealth gedaan, echt van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco-H
Ik vond het echt hilarisch dat Smiley op een gegeven moment iets zegt als "Can't you like, uh, Jensen your way in there?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Heerlijk spel, alleen nog maar Side missies gedaan en tot zo ver lekker praxis kits aan het verzamelen door exp. te verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
net een stukje gespeeld en ziet er prima uit 60fps ultra/high settings msaa off
later op de avond gaan we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb dit spel ooit in de pre-order gehad bij een webshop, die heeft 'm toen ineens geannuleerd (heel onduidelijk waardoor ik het niet in de gaten had tot een paar weken terug) en nu heb ik dat shoptegoed weer terug maar is de game 10 euro duurder.
Maarja, de minimum-specs zijn van dien aard dat ik het gevoel krijg dat ik het nieteens hoef te proberen. Zit zo: mijn pc heeft een AMD Phenom II X3 720, 4GB RAM en een Geforce GTX260. Het is niet zozeer traag (Human Revolution op alles hoog gaat goed, ook op full HD) maarja, het lijkt wel erg van de minimum af te liggen. En maken ze een demo? Nah.
Niet dat ik er trouwens veel verwacht; als ie met lage detailsettings en minder dan 1920x1080 iets van 30fps kan neerzetten gemiddeld ben ik ook al blij (heb het altijd met oudere hardware die toentertijd snel was gedaan). Maarja, of ie dat redt...

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 27-08-2016 17:58 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Betere hardware is wel wenselijk. Het spel is niet voor de volle 100% stabiel. Zo nu en dan haperingen op zowel de ps4 en pc.

Other news
Vanmiddag vier uur bezig geweest met 1 hoofdmissie en tig sidemissies. Echt tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja, dat snap ik. :+
Het spel is niet voor de volle 100% stabiel. Zo nu en dan haperingen op zowel de ps4 en pc.
Dat is Human Revolution helaas ook. Af en toe heb ik daar wat lag en wat lighting-problemen (lijkt wel te onweren op sommige punten). Daar kan ik wel mee leven, als de rest van de tijd ik niet naar een slideshow kijk. :)
Other news
Vanmiddag vier uur bezig geweest met 1 hoofdmissie en tig sidemissies. Echt tof.
Nou dat klinkt in elk geval alsof ik er sooner or later aan moet beginnen. Ben behoorlijk fan van Human Revolution en nog meer van de eerste Deus Ex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik raad het spel voor de volle 1000% aan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/deusex2.jpg

<3 <3

Ik begrijp wel niet dat het spel hier niet zo populair is op GoT. Deus Ex is toch een grote naam of vergis ik me. Dacht altijd dat het 1 van de ankers was uit de PC gaming geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Daar gaan we weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UNaWWlsQbEhZL84QpuJn0pGf/medium.jpg

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Uitgespeeld. Toch lichtelijk teleurgesteld. De game speelt prima en voelt als een Deu Ex game op dat gebied. Het verhaal vind ik echter bijzonder karig voor een spel uit deze serie. En het spel leunt veel te sterk en te lang op dezelfde locatie, Praag. Het is wel erg duidelijk dat ze het verhaal van Jensen willen voortzetten. Alle spelers van de Illuminati die Deus Ex (2001) heeft geïntroduceerd zijn nu in zicht.

New Game+ dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
New Game+ inderdaad, kun je ook eens de andere keuzes maken. :) En kijk ook eens naar Jensens Stories (main menu) erg leuk! Breach is ook tof! Maar dat moet je maar net vinden denk ik. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Breach vind ik niet fantastisch. Die stories zijn bij mij niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Inmiddels bij hoofdmissie 13 aanbeland. Ik heb werkelijk alle Side quest gedaan die ik tegen ben gekomen :) spaar praxis kits heb er nu 7. Twee missies terug 14 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-06 16:28

Bosmonster

*zucht*

Even een stomme vraag, maar heb net de tutorial van de augs gezien en daarin werd uitgelegd hoe ik augs kon uitschakelen. Ik kan dit echter met geen mogelijkheid meer herhalen of vinden hoe ik dit zou moeten doen.

Weet iemand hoe je dit doet op de PS4? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Bosmonster schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:02:
Even een stomme vraag, maar heb net de tutorial van de augs gezien en daarin werd uitgelegd hoe ik augs kon uitschakelen. Ik kan dit echter met geen mogelijkheid meer herhalen of vinden hoe ik dit zou moeten doen.

Weet iemand hoe je dit doet op de PS4? :P
Op het moment dat je een nieuwe (experimentele) aug hebt geselecteerd en je systeem in overload gaat (150%) kun je - ik gok - op het driehoekje drukken (op de Xbox Controller is het 'Y') en zo een aug deselecteren waarvan je denkt die nooit te gaan gebruiken. Voor zover ik weet is het (eerder in het spel) niet mogelijk om augs weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Cyphax schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:57:
Ik heb dit spel ooit in de pre-order gehad bij een webshop, die heeft 'm toen ineens geannuleerd (heel onduidelijk waardoor ik het niet in de gaten had tot een paar weken terug) en nu heb ik dat shoptegoed weer terug maar is de game 10 euro duurder.
Maarja, de minimum-specs zijn van dien aard dat ik het gevoel krijg dat ik het nieteens hoef te proberen. Zit zo: mijn pc heeft een AMD Phenom II X3 720, 4GB RAM en een Geforce GTX260. Het is niet zozeer traag (Human Revolution op alles hoog gaat goed, ook op full HD) maarja, het lijkt wel erg van de minimum af te liggen. En maken ze een demo? Nah.
Niet dat ik er trouwens veel verwacht; als ie met lage detailsettings en minder dan 1920x1080 iets van 30fps kan neerzetten gemiddeld ben ik ook al blij (heb het altijd met oudere hardware die toentertijd snel was gedaan). Maarja, of ie dat redt...
Ik draaide het op een i5 (uit 2012, geen idee welke precies), 8GB RAM en een HD7950 op high. Ging niet verkeerd, alleen in die gebieden waar veel kunst licht is, merkte ik een echte terugval.

Ik moet eigenlijk verder met het verhaal, maar wil eerst zeker weten dat er niet meer sidemissies zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-06 16:28

Bosmonster

*zucht*

Yonix schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:53:
[...]

Op het moment dat je een nieuwe (experimentele) aug hebt geselecteerd en je systeem in overload gaat (150%) kun je - ik gok - op het driehoekje drukken (op de Xbox Controller is het 'Y') en zo een aug deselecteren waarvan je denkt die nooit te gaan gebruiken. Voor zover ik weet is het (eerder in het spel) niet mogelijk om augs weer te activeren.
Ah thanks! Vandaar dat ik het niet kon reproduceren :P Vind de extreme augs niet zo boeiend in vergelijking tot de standaard updates, dus heb die nog niet genomen.
SideShow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:30:
Ik begrijp wel niet dat het spel hier niet zo populair is op GoT. Deus Ex is toch een grote naam of vergis ik me. Dacht altijd dat het 1 van de ankers was uit de PC gaming geschiedenis.
Ik ook niet. Moest even 3x kijken om te geloven dat er pas 3 pagina's zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:40:
[...]

Ik draaide het op een i5 (uit 2012, geen idee welke precies), 8GB RAM en een HD7950 op high. Ging niet verkeerd, alleen in die gebieden waar veel kunst licht is, merkte ik een echte terugval.
HD7950... misschien kan ik dat vergelijken met die van mij.
Denk dat de meest veeleisende game die ik heb gespeeld Wolfenstein TNO was (Cities Skylines eigenlijk maar dat is niet first person :P). Ging niet bepaald op 60fps maar het was voor mij snel genoeg.
Ik moet eigenlijk verder met het verhaal, maar wil eerst zeker weten dat er niet meer sidemissies zijn...
Oooh zo herkenbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bosmonster schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Ah thanks! Vandaar dat ik het niet kon reproduceren :P Vind de extreme augs niet zo boeiend in vergelijking tot de standaard updates, dus heb die nog niet genomen.

[...]

Ik ook niet. Moest even 3x kijken om te geloven dat er pas 3 pagina's zijn....
Ik vond het al zo vreemd dat niemand nog een thread had gemaakt :D

Maar ik heb het idee dat mensen veel zeikeriger (is dat een woord?) geworden zijn.

Ik zat dit weekend voor de gein eens een review te lezen op Steam, iemand die klaagde dat je het spel binnen 18 uur kon uitspelen: dat zou niet mogelijk moeten zijn met Deus Ex. Ik was met 12 uur in het spel net de eerste zone van Praag uit... Alle computers hacken, iedereen knockout meppen (kogels zijn alleen voor het opblazen van explosieven zodat je die deur open kunt krijgen die je niet kunt hacken :p), alle verhalen lezen... Kost allemaal tijd!

Oh, ik stapte in het verkeerde tramstel... De blikken die je toegeworpen krijgt! En toen ik uitstapte werd ik toch even aangesproken door de policie, want dat kon echt niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik geloof dat ik de eerste keer meer dan 70 uur heb gedaan over mijn playthrough van DXHR. Dat was de DC, dus met die DLC, dus dan komt er ook zo weer 15 uur bij, met mijn speelstijl. :+ Dan is wel de hele map doods en verlaten en liggen overal bewusteloze mensen en is alles wat te hacken is gehacked. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 29-08-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Momenteel 25 uren aan het spelen, zo te zien zit ik ongeveer aan 33% van het spel. Dik in orde dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 22:26
Gisteren even gekocht voor de pc. Nu een 3 uur verder. Het is een leuke game maar soms wel verdomd lastig. Ben nu Praag aan het ontdekken. Erg leuk stadje en veel te doen, buiten de main story om. Alleen sommige hacks zijn niet te doen en sommige codes krijg ik maar niet gevonden.

Het is tevens mijn eerste Deus Ex game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Dan zal je al vroeg wat praxis moeten stoppen in hacking capture en stealth, zodra die mogelijkheid beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 14:09

mark-k

AKA markkNL

Ik heb alles kunnen hacken met puur 1 fortify puntje (wat je standaard hebt) en stealth op 0. Soms wel wat stop worms of nukes nodig gehad, maar verder eigenlijk nooit een probleem gehad (op 1 keer na, had toen geen software meer dus ff multitool gebruikt).

Nu naast de main story ook de extra missie uitgespeeld, die hadden ze best in het verhaal kunnen verwerken zoals in DX:HR met de bonusmissie. Voelde nu nogal vreemd aan, zeker doordat je al wat dingen wist uit het main spel en sommige dingen zelfs tegenstrijdig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 08:55
Ik zag een balkon, maar ik wist niet hoe ik er moest komen. Een paar containers opgestapeld. Laptop gehacked, een code van een verborgen kluis gevonden. In de kluis zat een pasje voor een soort armory. Toffe gear gevonden. Wat een spel :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

SideShow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:30:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/deusex2.jpg

<3 <3

Tjah. Iemand moet een topic aanmaken. Single player topics zijn wat minder goed gevuld en minder dankbaar dan grote Multiplayer topics. Wat is er meer te zeggen dan leuk/stom spel, mooie/lelijke graphics, vernuftig/onintelligent verhaal en dat een pc allemaal lastig is? Oh en hoe lang het duurt om het uit te spelen. Kijk maar eens terug in topic geschiedenis. FPS Multiplayer topics zijn delen lang terwijl action and adventure topics stranden in saaiheid (ik heb hem net voor X gekocht/draait het op een v567 met gfx13?)

Ontopic: Net binnen voor 43 euro. Draait het denk je op mijn One? :+

meer serieus: net binnen. Zin om te spelen maar moet nog steeds mijn derde HR playthrough afmaken. Hopelijk woensdag tijd. Is pacifist even zuur als in HR qua knock out guards die uit zichzelf doodgaan? Beetje zonder guide te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 14:09

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 337891 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Tjah. Iemand moet een topic aanmaken. Single player topics zijn wat minder goed gevuld en minder dankbaar dan grote Multiplayer topics. Wat is er meer te zeggen dan leuk/stom spel, mooie/lelijke graphics, vernuftig/onintelligent verhaal en dat een pc allemaal lastig is? Oh en hoe lang het duurt om het uit te spelen. Kijk maar eens terug in topic geschiedenis. FPS Multiplayer topics zijn delen lang terwijl action and adventure topics stranden in saaiheid (ik heb hem net voor X gekocht/draait het op een v567 met gfx13?)

Ontopic: Net binnen voor 43 euro. Draait het denk je op mijn One? :+

meer serieus: net binnen. Zin om te spelen maar moet nog steeds mijn derde HR playthrough afmaken. Hopelijk woensdag tijd. Is pacifist even zuur als in HR qua knock out guards die uit zichzelf doodgaan? Beetje zonder guide te doen?
Wat bedoel je met guards die uit zichzelf doodgaan in HR? Enige keren dat ik dat gehad heb is toen er eentje van n hoogte viel nadat ik m gestunned had oid, bijvoorbeeld toen je chopper met Malik erin aangevallen werd toen die was neergestort.

Maar nee, veel stukken in MD non-lethal gedaan (ga geen goodguys doden als t anders kan, badguys daarentegen...), maar geen die daarna dood waren voor zover ik weet (pacifist/foxiest playthrough moet ik nog doen)

Trouwens, zitten wel wat bugs/rariteiten in het spel, bijvoorbeeld:
spoiler:
- Had R. Nikoladze al gedood op een onderzoek in dat theater, maar daarna heeft hij nog een mail gestuurd met dat gedoe voor London.
- Miller die zn keycard blijkbaar neer kan leggen nadat hij al weg is omdat ik voordat ik de missie had al door zn appartement was gegaan en die er toen niet lag, maar hij was wel al weg uit kantoor.
- Had Marchenko met de Tesla aug neergemaaid per ongeluk omdat ik op t verkeerde knopje duwde (wilde n granaat gooien), dus dat daarna gedaan en nog n revolver magazijn op n leeg geknald. Was dus ook morsdood toen ik m checkte, maar in het eindstukje werd hij toch als levend aangemerkt (Cassan op tv, en Alex die vroeg waarom ik m had laten leven).
- Zo nog wel een paar dingetjes

Verder ook wel wat visuele bugs. Spel loopt op low bij mij maar 12 fps volgens de benchmark, speelde verder prima alleen wel wat vertraging die vooral bij gunfights merkbaar was. Had wel flink last van het feit dat 'events' niet op de plek stonden waar ze hoorden, maar een cm of 10 op mn scherm naar rechts (vooral vervelend bij het tracken van ventjes die dan dus een heel stuk verder staan dan de marker).

Edit: Speel trouwens wel op 21:9 dus misschien dat dat nog wel een invloed heeft op die trackers enzo, HUD staat ook niet helemaal naar buiten en als ik geraakt wordt zijn er ook 2 balken aan de zijkant die niet rood worden.

[ Voor 5% gewijzigd door mark-k op 29-08-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Wederom een lekkere game, voelt weer goed aan. De AI is wat scherper lijkt het dan in HR, letten meer op wat je doet zo te merken.
Ben nog maar een paar uur bezig en overal aan het kijken, alles proberen te hacken of naar binnen te komen ook al heb je er niets te zoeken.

Zit nog steeds in Praag, heb last van stotteren in de game; iedere keer laden met name als ik nieuw ben in een gebied. Nu ligt het niet de framerate want dat loopt soepel op 40-60fps maar vrees dat 8GB ram nu toch echt te weinig begint te worden. Tijdens gamen gebruikt m'n systeem 7,3GB dus denk dat dit dan vol loopt, toch maar 16GB besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Freaky Maus op 30-08-2016 00:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

mark-k schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:44:
[...]
Wat bedoel je met guards die uit zichzelf doodgaan in HR? Enige keren dat ik dat gehad heb is toen er eentje van n hoogte viel nadat ik m gestunned had oid, bijvoorbeeld toen je chopper met Malik erin aangevallen werd toen die was neergestort.
Ik heb het ook wel gehad dat er toch een dood ging, waarschijnlijk omdat ik hem in een ventilatie schacht had gelegd... Je kon ze ook beter niet in het water laten liggen.

Ben gisteren maar een nieuwe cariere begonnen: bankrover. Als iemand zegt dat iets niet gedaan kan worden, dan moet je het natuurlijk even uitproberen of het echt niet kan! Sloppy clean desk policy hebben ze daar, genoeg PC's die niet eens gelocked zijn en whiteboards zijn niet eens leeg gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Vraagje over The Rucker Extraction:

Ik vond dat men nogal redelijk agressief was tegenover een mede aug in de ARC en heb dus iedereen naar de eeuwige jachtvelden geschoten.
spoiler:
In het gesprek met Rucker, haalt hij ook effectief aan dat ik zijn mensen heb vermoord.
Ik vraag me af als hij dit ook zegt als je effectief ongezien binnenraakt? Zijn de dialogen 'slim' op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Damn, wat een spel! :*) Gisteravond zo'n dikke 1,5 uur bezig geweest om bij de kluizen van de 'Palisade Property Bank' te komen; dat was al uitdagend genoeg. :P

Uiteindelijk is het mij gelukt om de kluizen van sector A te unlocken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I5IKDXgTVqL34CHKrjyZ4Dcf/medium.jpg

Echter, veel kluizen waren leeg, de stuk of vijf kluizen die wel gevuld waren hadden een 'security rating' van 4 of hoger en ik had geen Praxis of multitools meer. :'(

Vanavond ga ik verder met de bankroof. :P

By the way, ik blijf mijn ogen uitkijken bij het fantastische level design; wat gaaf en mooi ontworpen allemaal! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 30-08-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Yonix schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:39:
Damn, wat een spel! :*) Gisteravond zo'n dikke 1,5 uur bezig geweest om bij de kluizen van de 'Palisade Property Bank' te komen; dat was al uitdagend genoeg. :P

Uiteindelijk is het mij gelukt om de kluizen van sector A te unlocken:
[afbeelding]

Echter, veel kluizen waren leeg, de stuk of vijf kluizen die wel gevuld waren hadden een 'security rating' van 4 of hoger en ik had geen Praxis of multitools meer. :'(

Vanavond ga ik verder met de bankroof. :P

By the way, ik blijf mijn ogen uitkijken bij het fantastische level design; wat gaaf en mooi ontworpen allemaal! _/-\o_
Ik was na anderhalf uur nog maar net in de level 3 offices.... Het detail blijft mij ook verbazen. En de mail lezen blijft ook leuk: maak die whiteboarden schoon! staat op de pc naast een mooi gevuld whiteboard (altijd op details blijven letten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
SideShow schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:19:
Vraagje over The Rucker Extraction:

Ik vond dat men nogal redelijk agressief was tegenover een mede aug in de ARC en heb dus iedereen naar de eeuwige jachtvelden geschoten.
spoiler:
In het gesprek met Rucker, haalt hij ook effectief aan dat ik zijn mensen heb vermoord.
Ik vraag me af als hij dit ook zegt als je effectief ongezien binnenraakt? Zijn de dialogen 'slim' op deze manier?
Ja dat zijn ze. Als je niemand vermoord maar alleen ko mept dan krijg je dat in het gesprek te horen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisterenavond en vanochtend ook begonnen, misschien net 2 uurtjes gespeld nu :P Heb lang getwijfeld maar denk dat ik een goede keus gemaakt heb om toch te spelen. Twijfelde lang omdat ik de Human Revolution echt niet meer kon herinneren. Maar vond Deus Ex altijd wel gaaf vanwege de vrijheid, het customizen en de wapens, wat ik tot nu toe gezien heb zit dat er hier ook gewoon goed in :)

Vraagje: als ik in mijn appartment (of een andere locatie) items drop omdat ik vol zit en plaats wil maken, verdwijnen deze dan na verloop van tijd?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
In je appartement zit een opslag plaats
spoiler:
even je computer daar openen, dan home assistent kiezen en dan open/close walldoors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mrjraider schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:55:
In je appartement zit een opslag plaats
spoiler:
even je computer daar openen, dan home assistent kiezen en dan open/close walldoors
Die had ik al gevonden ja, maar stel dat ik onderweg ergens iets drop op een locatie omdat ik ruimte nodig heb, kan ik dat later dan weer ophalen (mits het geen single-visit locatie is natuurlijk)?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Volgens mij niet, zelf nooit nodig gehad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eerste stealth non-lethal playthrough gedaan, gelijk Pacifist achievement binnen gehaald. :) Was benieuwd of ik 'm wel zou krijgen, maar turrets hacken en mensen af laten slachten wordt dus niet gezien als kills. :+

Nu maar eens proberen op de psycho killer manier. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 31-08-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Aha mooi. Dat onthouden we voor de tweede run :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik speel het spel al een tijdje op de PS4, en man, wat ben ik blij. Ik vind de klachtenregen van vooral de PC gamers op het internet ook een beetje symbool staan voor de haat die tegenwoordig heerst in het gamerswereldje.
Mensen betalen 30-60 euro voor een computerspelletje, maar vinden dan dat ze het recht hebben om developers voor vanalles en nog. wat uit te maken, hele artikelen te wijden aan hoe ze 'opgelicht' zijn, en hoe men de mensheid belazert. Als je dan uiteindelijk kijkt wat de echte problemen zijn, dan valt het vaak wel mee.

Ik lees het tegenwoordig niet meer. Ik speel de spellen die ik leuk vind, neem foutjes voor lief (want bedenk je eens hoe complex sommige Games wel niet zijn) en geniet nu van de prachtig ontworpen wereld van Deus Ex.
Pagina: 1 2 3 Laatste