Race 2e na wat geluk een crash voorin kunnen ontwijken en zo op 2e plek terecht gekomen. Hier rustig mijn rondjes gereden, nipt Harry niet kunnen bijhouden, uiteindelijk wel de snelste ronde gezet @01:09.496
En ietsjepietsje uitgelopen in het kampioenschap! Spannend
Al met al was het nog best spannend met die loadcell in het rempedaal ... ik geloof niet dat ik langzamer ben, maar het gevoel moet nog wel groeien .. helemaal constant wil het ook nog niet. Wennen hoor .. nu Bathurst helemaal met de loadcell .. ben benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-06-2018 23:13 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ja volgende week zet ik de stream weer aanPaulus07 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:01:
heeft er iemand of meerdere streams aanstaan tijdens de races?
https://twitch.tv/madmikeplays
Assetto-Corsa.nl - V8 SuperCars - Kampioenschap

Tracklist
07-05-2018 Adelaide
14-05-2018 Albert Park Circuit
21-05-2018 Symmons Plains Raceways
28-05-2018 Barbagallo Raceway
04-06-2018 Queensland Raceway
11-06-2018 Sydney Motorsport Park
25-06-2018 Sandown Raceway
02-07-2018 Mount Panorama
09-07-2018 Surfers Paradise
Inschrijven
- Inschrijven per race is vrijblijvend en niet meer verplicht om deel te nemen. Lees hier meer over in de FAQ:
http://www.assetto-corsa.nl/faq-v8-kampioenschap/ - De "niet verplichte" deadline om in te schrijven is uiterlijk vrijdag 23:59
- http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tijdschema
- 19.30 - 20.10 | Practice
- 20.10 - 20.30 | Qualify Practice
- 20.30 - 21.00 | Race 1
- 21.10 - 21.40 | Race 2 (Full Reversed Grid)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Weer instellingen: Dynamic

Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Tussenstanden
Videos & Gameplay!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
1e race eigenlijk geen problemen gehad. Ro nijl zat wel goed te drukken soms. Maar kon het gat naar hem goed houden tot rond de 3 a 4 seconden.
2e race achteraan gestart en dat was even wennen. Heel spijtig raakte ik Ro nijl in de chicane, anders was het een zeer leuke battle geweest tussen ons. Geprobeerd samen met @phoentje om naar voren te rijden, maar. Moest heel erg wennen aan de verschillende rem punten van de rest. Rene haalde me in maar helaas maakte hij een fout waardoor ik hem weer inhaalde. Kon snel naar voren rijden daarna. Helaas maakte ook @Alfa90_Buttje een foutje en zo kon ik de eerste plaats overnemen. Kortom volle punten gepakt plus de pole
Race 1 was vrij saai... positie 3 veilig kunnen stellen door constante laptimes te rijden. Brent zat een tijdje achter me maar raakte hem kwijt voor start finish..
Race 2 was super vet! Blijft wennen om achter een stoet aan te rijden waarvan de voorkant van de rij vroeger remt waardoor de gehele harmonica begint te werken
Daarna nog samen met @Ro Nijl op de bumper kunnen komen van @Ivo en @Jurrr90 , door een incident tussen @Ro Nijl en @Ivo helaas Ivo zien sneuvelen... Toen alle zeilen bijgezet om geen fouten te maken en @Jurrr90 achter me te kunnen houden. Kostbare punten verloren in de openingsfase van de race om het gat naar @Alfa90_Buttje in het kampioenschap dicht te rijden.
Op naar de eennalaatste race van het kampioenschap!
Hier nog de top 10 van de QP!!! Wauw!!
[ Voor 4% gewijzigd door phoentje op 26-06-2018 08:27 ]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Leuke race,s gehad weer idd , jammer dat ik @ivo raakte en buiten de baan drukte maar was em ff helemaal kwijt 😋.phoentje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:24:
Waren weer mooie races mensen! Gelukkig dit keer geen server ongemakken!!
Race 1 was vrij saai... positie 3 veilig kunnen stellen door constante laptimes te rijden. Brent zat een tijdje achter me maar raakte hem kwijt voor start finish..
Race 2 was super vet! Blijft wennen om achter een stoet aan te rijden waarvan de voorkant van de rij vroeger remt waardoor de gehele harmonica begint te werken, klein momentje gehad waar ik bijna mijn rivaal @negnojneorej raakte na een uitremactie bij @bobopalmtree .. Gelukkig zag je me op tijd en raakten we elkaar niet. Dit was uiteraard niet het plan om bij jou in te snijden
Daarna nog samen met @Ro Nijl op de bumper kunnen komen van @Ivo en @Jurrr90 , door een incident tussen @Ro Nijl en @Ivo helaas Ivo zien sneuvelen... Toen alle zeilen bijgezet om geen fouten te maken en @Jurrr90 achter me te kunnen houden. Kostbare punten verloren in de openingsfase van de race om het gat naar @Alfa90_Buttje in het kampioenschap dicht te rijden.
Op naar de eennalaatste race van het kampioenschap!
Hier nog de top 10 van de QP!!! Wauw!!
[afbeelding]
2e naar van laatste met 10 sec achterstand toch weer naar de 5e of 6e plaats gereden , hopelijk niemand anders dan @ivo van de baan gereden..... 😏
Was niet op qual tijden aan het letten want qual altijd met racefeul en zie wel waar ik kom , maar idd zit erg dicht bij elkaar.
Volgende keer M Panorama word ook vast weer leuk 🤗
@Ro Nijl ik meende dat ik je vorige week nog een 1:09:2 had zien rijden .. dus ik denk dat wordt nog wat!
.. komt Harry ineens met een 1:09:2 aanzetten .. boefje
edit: en René natuurlijk
AaaaaawwwMarius191185 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:21:
Helaas maakte ook @Alfa90_Buttje een foutje en zo kon ik de eerste plaats overnemen.
is je van harte gegund hoor
[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-06-2018 11:53 ]
Competizione
/edit
Alpha review
[ Voor 21% gewijzigd door raymondw op 26-06-2018 12:39 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Dit is precies waarom ikzelf ook zulke hoge verwachtingen van het spel ACC heb! Er is een (financiëel) contract en samenwerkingsovereenkomst voor meerdere jaren (4?) tussen Kunos en de BlancPain en de teams en dus de rijders! Kunos heeft toegang tot de telemetrie/meetdata van de teams van de verschillende auto's .. ze kunnen dus het spel basseren op FEITEN! Ze hoeven niet te raden/verzinnen .. ze kunnen de data gewoon raadplegen! En tel daar bij op de bevindingen en ervaring van de verschillende rijders .. dat is GOUD
En alle tracks worden lasergescand .. Kunos hoeft geen tijd te steken in VR .. dus kunnen ze alle tijd steken in het optimaliseren van ieder paaltje, kerbstone, kuiltje etc .. en ze kunnen de auto's helemaal volhangen met microfoon's .. etc etc .. jummy
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-06-2018 15:23 ]
Maar goed aan het einde van de rit is de handling belangrijksteAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:12:
Dit is écht fantastisch !!
Dit is precies waarom ikzelf ook zulke hoge verwachtingen van het spel ACC heb! Er is een (financiëel) contract en samenwerkingsovereenkomst voor meerdere jaren (4?) tussen Kunos en de BlancPain en de teams en dus de rijders! Kunos heeft toegang tot de telemetrie/meetdata van de teams van de verschillende auto's .. ze kunnen dus het spel basseren op FEITEN! Ze hoeven niet te raden/verzinnen .. ze kunnen de data gewoon raadplegen! En tel daar bij op de bevindingen en ervaring van de verschillende rijders .. dat is GOUD
En alle tracks worden ladergescand .. Kunos hoeft geen tijd te steken in VR .. dus kunnen ze alle tijd steken in het optimaliseren van ieder paaltje, kerbstone, kuiltje etc ..
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-06-2018 15:25 ]
[Video: https://clips.twitch.tv/ZanyEsteemedWitchKreygasm]
Nog even uitzoeken hoe die pitstops precies werken
Dit vind ik wel een must have appPaulus07 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:57:
woeps brandstof op![]()
![]()
Nog even uitzoeken hoe die pitstops precies werken
Race Essentials
BBQ niet, maar het gaat wel waaien, denk dat ik wat op het water ga rondwapperenDutchDevil79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:55:
Is er morgen nog interesse om te racen? Is namelijk ook wel erg mooi weer dus kan me voorstellen dat mensen eerder zitten te bbq-en dan achter de PC duiken.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik sla morgen even over, idd morgen ff bbq aan is mooiste dag morgen.DutchDevil79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:55:
Is er morgen nog interesse om te racen? Is namelijk ook wel erg mooi weer dus kan me voorstellen dat mensen eerder zitten te bbq-en dan achter de PC duiken.
ik denk dat ik mijn tijd maar even in Bathurst steek deze weekDutchDevil79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:55:
Jah!DutchDevil79 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:55:
Maar ommet 3 man een race te doen is niet echt wat , mischien als er niet genoeg zijn om een race te doen dan maar Bath. trainen met de V8 met een paar meer man op de baan...?
Ook leuk.....
Hi Vincent,Vincent17 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:59:
Iemand hier een handige oplossing om eenvoudig te switchen tussen sequentieel schakelen en met flippers? Dubbele binding instellen kan volgens mij niet. Ik heb nu via content manager 2 profielen geconfigureerd, maar ik moet nu onthouden welke soort gearbox een auto heeft.
je kunt in Assetto zelf 2 profielen aanmaken en die een eigen naam geven als seq shift en flippers bv.
Zo heb ik het nu gedaan.
YouTube: The 919 Tribute Tour: On-board record lap, Nordschleife.
Server #2 is ingesteld met de Porsche 919! Succes
5:19,546
met 368 km/u in de toerenbegrenzer
sick ...
[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-06-2018 15:19 ]
YouTube: Assetto Corsa Competizione gameplay Misano Special Event 1/4
YouTube: Assetto Corsa Competizione Gameplay Misano Blancpain GT Series 2/4 E...
YouTube: Assetto Corsa Competizione Gameplay 3/4 Blancpain Misano Event
YouTube: Assetto Corsa Competizione - Misano Blancpain GT Series Gameplay #4
als je met 1 beeldscherm racet dan issie een must-have vind ik.Paulus07 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:28:
Net deze geïnstalleerd "Real head motion". Weekend eens testen of dat fijn werkt of dat ik het er weer af gooi
heerlijk !!!Kevin Kater schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:59:
Hier weer wat AC Competizione beelden (Misano). Blijkt van een latere build te zijn dan die van de E3.
YouTube: Assetto Corsa Competizione gameplay Misano Special Event 1/4
YouTube: Assetto Corsa Competizione Gameplay Misano Blancpain GT Series 2/4 E...
YouTube: Assetto Corsa Competizione Gameplay 3/4 Blancpain Misano Event
YouTube: Assetto Corsa Competizione - Misano Blancpain GT Series Gameplay #4
[ Voor 60% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-06-2018 21:41 ]
Yup speel hier met de tv voor mijn neusAlfa90_Buttje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:23:
[...]
als je met 1 beeldscherm racet dan issie een must-have vind ik.
Heb de RHM nu subtiel ingesteld en werkt best nice
PC zit er denk ongeveer 1,50 meter vanafAlfa90_Buttje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:04:
console? op welke afstand zit je?
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:53:
hoe groot is die tv? ik vond 1m op 25" wel voldoende eig .. zette hem meestal wat dichterbij
Ik zit nu op 70 cm van een 29 inch
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Same sameBrandon Weber schreef op zondag 1 juli 2018 @ 07:06:
Ik zit nu op 1 cm van een.....vr bril ;-)
Deze week als het goed is mijn Samsung Odyssee HMD binnen
Nu de Lenovo Explorer MR headset.
Is dat wel een aanrader voor simracen dan? Mijn laatste info is dat er nog niks boven de Rift gaat als het specifiek om simracen gaat, maar ik hoor graag als dit de betere optie is.phoentje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:32:
[...]
Same same
Deze week als het goed is mijn Samsung Odyssee HMD binnen![]()
Nu de Lenovo Explorer MR headset.
Zo erg zelfs dat je soms dan baan bijna niet zag.
Is dat met Samsung /Lenovo veel anders?
Had verwacht dat het toch allemaal iets scherper zou zijn geweest.
Zeker met wat andere filters en instellingen in steamvr.
Beter is er (helaas) nog niet te krijgen vandaag de dag.
Sim racing +Jurrr90 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:13:
Denk dat iedereen in eerste instantie schrikt van de resolutie. Maar het voegde voor mij uiteindelijk zoveel toe aan de beleving en funfactor dat ik nooit meer op een scherm heb gereden. Maar dat is voor iedereen anders. Merk wel dat van de tweakers racegroep zeg maar een flink percentage inmiddels VR heeft.
Resolutie van de mixed reality sets is hoger. En ook is er minder screendoor effect. De Samsung is de beste in de serie. Echter alleen te koop in de US. Er zijn winkels in Nederland die m verkopen voor heel veel geld. Kon er zelf via via eentje mee laten nemen uit Amerika dus kon die kans niet laten gaan om zodoende m'n huidige waar ik nog altijd veel plezier aan beleef te vervangen! Ben nog altijd diep onder de indruk van de prestaties van m'n lenovoRusky schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:22:
Ik heb een keer een HTC Vive opgehad met simracing (rfactor). Maar ik vond de beeldkwaliteit erg matig.
Zo erg zelfs dat je soms dan baan bijna niet zag.
Is dat met Samsung /Lenovo veel anders?
Ff draadje leggen van je modem naar je pc
Na lange tijd het stof weer van AC gebalzen. Verhuisd en eindelijk ruimte voor een mancave.
Best weer even inkomen maar wat blijft het toch heerlijk om steeds weer een beetje sneller te gaan..
Een maandje terug een T3PA pro met load cell mod via marktplaats voor een knaak en 3 knikkers kunnen kopen.. Tijdje via een adapter gebruikt alleen
Jammer genoeg dat m'n Dfgt het niet lang meer volhield en daarom van de week een t300rs gekocht. Wat een heerlijk stuur, goede feedback en wat een stilte..
Verder sinds kort ook een (nog iets wat) houtje touwtje Triple screen setup met in het midden een 22" en daarnaast 21"
Een tijdelijk zelfgebouwde rig van hout om de Base van een Playseat Classic. Voor nu voldoende, maar houd m'n ogen open voor nieuwe ideeën wanneer ik na de zomer een nieuwe ga bouwen..
Momenteel ook wat aan het experimenteren met de app van sim hub.. Fijn programma om bijvoorbeeld je telefoon of tablet als dashboard te gebruiken, meerdere tabbladen mogelijk en te koppelen aan de buttons op het stuur.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een keer mee kan rijden online. Is de server via AC zelf te vinden?
Je hebt geluk , Vanav V8 race op Bathurstmindraiderz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:17:
Ik ga me even (opnieuw) voorstellen
Na lange tijd het stof weer van AC gebalzen. Verhuisd en eindelijk ruimte voor een mancave.
Best weer even inkomen maar wat blijft het toch heerlijk om steeds weer een beetje sneller te gaan..
Een maandje terug een T3PA pro met load cell mod via marktplaats voor een knaak en 3 knikkers kunnen kopen.. Tijdje via een adapter gebruikt alleen
Jammer genoeg dat m'n Dfgt het niet lang meer volhield en daarom van de week een t300rs gekocht. Wat een heerlijk stuur, goede feedback en wat een stilte..
Verder sinds kort ook een (nog iets wat) houtje touwtje Triple screen setup met in het midden een 22" en daarnaast 21"
Een tijdelijk zelfgebouwde rig van hout om de Base van een Playseat Classic. Voor nu voldoende, maar houd m'n ogen open voor nieuwe ideeën wanneer ik na de zomer een nieuwe ga bouwen..
Momenteel ook wat aan het experimenteren met de app van sim hub.. Fijn programma om bijvoorbeeld je telefoon of tablet als dashboard te gebruiken, meerdere tabbladen mogelijk en te koppelen aan de buttons op het stuur.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een keer mee kan rijden online. Is de server via AC zelf te vinden?
De server is online te vinden ( zoek op tweakers)
De baan en de auto's staan bij de downloads , tot zo dan maar
Nu kwam ik net deze tegen, Zag er ook wel slim uit. Maar dan moet je wel een strookje plastic verwijderen als ik het goed zie. Telefoon zelf steunt dan op de 2 schroeven en tussen het plastic.
YouTube: T300 Ferrari GTE - HUD Dash - Project Cars Ps4
Ik stuur je straks een pb. Heb dit namelijk al gedaan voor mijn t300Paulus07 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:34:
Ben zelf aan het kijken voor een diy oplossing om min telefoon op de t300 te krijgen voor een dashboard.
Nu kwam ik net deze tegen, Zag er ook wel slim uit. Maar dan moet je wel een strookje plastic verwijderen als ik het goed zie. Telefoon zelf steunt dan op de 2 schroeven en tussen het plastic.
YouTube: T300 Ferrari GTE - HUD Dash - Project Cars Ps4
plakbandje/lijm/ductape/tie-wrap over het powerknopje ook goed?
pfew ..
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2018 19:59 ]
Nicemjmbult schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:49:
[...]
Ik stuur je straks een pb. Heb dit namelijk al gedaan voor mijn t300
Heb nu als simpele test een malletje van karton gemaakt en 2 kleine u profielen erop geplakt. Telefoon blijft erin hangen. Weekend even kijken om dit uit Styreen plaat te snijden. Net wat mooier en steviger dan karton
Verwijderd
Asus rt-ac66u toevallig?Alfa90_Buttje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:58:
[...]
plakbandje/lijm/ductape/tie-wrap over het powerknopje ook goed?
pfew ..
Verwijderd
Gelukkig makkelijk te fixen:
Open maken...
Easy fix...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r4BcMoQw3g8]
Beetje duizelig van race 2 maar goed
Ik ben daar ook benieuwd naar, ik reed 100 meter links achter je en jij voorop en rechts achter je ook iemand. Opeens brak je daarvoor uit en kon ik je nog net ontwijken.phoentje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:03:
Lekker gereden allemaal!
Beetje duizelig van race 2 maar goed, heeft iemand toevallig de replay hier van. Werd op t rechte stuk weg getikt?
er zit nu lijm inVerwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:02:
@Alfa90_Buttje Hahaha, ik herken het probleem. Ik had het hier ook.
Gelukkig makkelijk te fixen:
Open maken...
[video]
Easy fix...
[video]
Jur kwam halverwege de 2e race langzaam dichterbij, maar spinde jammer genoeg toen hij eindelijk vlak achter me reed. Zonde zonde, anders was je me die ronde voorbij geweest.
Jammer dat ik volgende week er niet bij kan zijn ivm vakantie. 't zuiden heeft als eerste vakantie van het hele land. Wellicht iets om voor volgend kampioenschap rekening mee te houden...;-)
2e Race damage control, maar niet echt meer lekker gereden, een paar rondjes, maar de rest met dichtgeknepen billen, toch nog 3e geworden uiteindelijk.
@Marius191185 no hard feelings.
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2018 22:27 ]
Ik zat rechts naast jou met mijn linkervoorwiel ter hoogte van jouw rechter achterwiel.phoentje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:03:
Lekker gereden allemaal!
Beetje duizelig van race 2 maar goed, heeft iemand toevallig de replay hier van. Werd op t rechte stuk weg getikt?
Toen kwam je naar rechts en was het gedaan. Ik zat al helemaal naar rechts op de witte lijn en ging zelfs op het gras om je nog te ontwijken maar dat mocht dus niet baten.
Het ging een paar races goed maar blijkbaar komen we elkaar weer tegen...
Duidelijk, ik had geen idee wat er gebeurde. Leek wel de spin op de kermisnegnojneorej schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:27:
[...]
Ik zat rechts naast jou met mijn linkervoorwiel ter hoogte van jouw rechter achterwiel.
Toen kwam je naar rechts en was het gedaan. Ik zat al helemaal naar rechts op de witte lijn en ging zelfs op het gras om je nog te ontwijken maar dat mocht dus niet baten.
Het ging een paar races goed maar blijkbaar komen we elkaar weer tegen...
Ik heb je ook niet gezien in mn heli corsa eigenlijk.. Geen idee ook meer of ik naar rechts ging. Het is niet anders. Shit happens. Bathurst is niet aan ons samen besteed
Als je de replay nog hebt graag!
Nou ik ging toch behoorlijk hard en constant vanavond op bathurst.phoentje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:41:
[...]
Duidelijk, ik had geen idee wat er gebeurde. Leek wel de spin op de kermis![]()
![]()
Ik heb je ook niet gezien in mn heli corsa eigenlijk.. Geen idee ook meer of ik naar rechts ging. Het is niet anders. Shit happens. Bathurst is niet aan ons samen besteed![]()
Als je de replay nog hebt graag!
Alleen Ro was sneller dan mij, des te zuurder dat wij die klapper hadden want ik had in race 2 vanaf de een na laatste rij weer een super start en ik lag alweer P7 geloof ik. Tot wij elkaar raakten...
Deadlast tot Ro een foutje maakte. die gaf na 2/3 ronden op dus lag ik weer laatste. Maar ik houd niet van opgeven dus hoofd naar beneden en knallen. Zag af en toe geel maar was te ver weg om te zien wat er voor me gebeurde maar liep steeds meer in. Toch nog wat punten kunnen pakken.
Helaas maakte ik zelf ook twee maal een foutje anders had ik nog achter jouw bumper gehangen de laatste ronden, wie weet wat er dan was gebeurd
Race 1 ging nog veel beter.
P2 met PB op de grid en Ro bij de start buitenom gepakt.
Kon hem een paar ronden achter me houden maar hij was gewoon een bak sneller.
Foutje opkomen backstraight en hij zat naast me. Met 280 richting de knik die wij ook goed kennen
Ik durfde het niet aan en lifte maar, wilde gewoon op t podium eindigen.
Moest nog alle zeilen bij zetten om Ivo achter me te houden. Die kreeg het nog bijna voor elkaar in de laatste meters. Mijn bandjes waren gaar.
Al met al hard werken en zweten maar wederom heerlijk die competitie onderling.
Volgende week is de laatste race ?
Daarna ben ik op vakantie.
1ste race voorzichtig gestart en paar rondjes gewacht op een foutje , mooie inhaalmanouvre gemaakt en daarna weg kunnen lopen..
2e race zat ik ineens niet meer recht achter het stuur (rift) dua ff gereset... ondertussen iedereen al weg 😁..
Toch raakte ik betrokken bij het incident in bocht1... zucht... naja , shit happens .
na de 1ste bocht reed ik samen met iemand anders weer weg uit t1 en zag ewn crash gebeuren op het rechte stuk.... van gas afgegaan om de stofwolken te laten optrekken en zag dat de weg vrij was waar ik heen wou.. , totdat iemand die gecracht was probeerde te keren en in mijn pad kwam , met iemamd naast me kon ik niet anders dan er zo,n beetje dwars doorheen...
Shit happens.. 🙄
had na de laaste crash het idee dat mn stuur krom stond .. dus esc naar de pita en hopen om voor de rest weer op de baan te komen , niet dus , kwam midden in het gedrang terecht , op zich geen probleem als je in dezelfdw ronde zit maar ik lag een ronde achter dus.... om niet in de weg te rijden maar gestopt om niemand per ongeluk een leuke race door de neua te boren.
Volgende week nieuwe kansen 💪
tot dan 👍
Even naar links en rechts kijken binden aan een paar knoppen op je stuur, kun je on the fly je view resetten door ze tegelijkertijd in te drukken.
Ja ik ben maandag ook met vakantie dus ik kan mijn plek niet verdedigen, dus bij deze gefeliciteerd @phoentjeBrandon Weber schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:09:
Jammer dat ik volgende week er niet bij kan zijn ivm vakantie. 't zuiden heeft als eerste vakantie van het hele land. Wellicht iets om voor volgend kampioenschap rekening mee te houden...;-)
De rest veel succes, in theorie is er nog wat mogelijk met 2 wins of @Marius191185 een win en een 2e plek bijvoorbeeld. Met wat mazzel blijf ik op t podium
Meen je nietAlfa90_Buttje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:22:
[...]
Ja ik ben maandag ook met vakantie dus ik kan mijn plek niet verdedigen, dus bij deze gefeliciteerd @phoentje.. volgens mij kunnen je wel achteruit gaan rijden, dan scoor je nog steeds meer punten
De rest veel succes, in theorie is er nog wat mogelijk met 2 wins of @Marius191185 een win en een 2e plek bijvoorbeeld. Met wat mazzel blijf ik op t podium
Het is niet anders. Iedereen gaat een keer met vakantie of kan ene keer niet rijden.
Voor het volgende kampioenschap zullen we ook geen pauze nemen. Gewoon door knallen. Want anders kunnen we pas weer in december verder
Ben er zelf ook 3 weken niet dus ja ach.
Assetto-Corsa.nl - V8 SuperCars - Kampioenschap

Tracklist
07-05-2018 Adelaide
14-05-2018 Albert Park Circuit
21-05-2018 Symmons Plains Raceways
28-05-2018 Barbagallo Raceway
04-06-2018 Queensland Raceway
11-06-2018 Sydney Motorsport Park
25-06-2018 Sandown Raceway
02-07-2018 Mount Panorama
09-07-2018 Surfers Paradise
Inschrijven
- Inschrijven per race is vrijblijvend en niet meer verplicht om deel te nemen. Lees hier meer over in de FAQ:
http://www.assetto-corsa.nl/faq-v8-kampioenschap/ - De "niet verplichte" deadline om in te schrijven is uiterlijk vrijdag 23:59
- http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tijdschema
- 19.30 - 20.10 | Practice
- 20.10 - 20.30 | Qualify Practice
- 20.30 - 21.00 | Race 1
- 21.10 - 21.40 | Race 2 (Full Reversed Grid)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Weer instellingen: Dynamic

Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Tussenstanden
Videos & Gameplay!
Als men buiten de schoolvakanties een vakantie neemt heb je pech uiteraard maar de landelijke vakanties kun je toch wel rekening mee houden om het zo eerlijk mogelijk te maken voor een ieder.....
''Gewoon door knallen. Want anders kunnen we pas weer in december verder'' -> het noorden heeft tot en met 2 september vakantie, dus kun je starten vanaf 3 september ;-)
En voor degene die wel thuis blijven kun je dan funraces houden...
[ Voor 28% gewijzigd door Brandon Weber op 03-07-2018 07:30 ]
Niet eerlijk is een groot woord. Sommige personen gaan buiten de vakantie om op vakantie omdat ze geen kinderen hebben. Sommige kunnen alleen binnen de vakanties door. Sommige personen gaan misschien helemaal niet op vakantie. Helaas kunnen we daar niet allemaal rekening mee houden. Dat is meer wat ik bedoel te zeggen. Dus gewoon door knallen. Ik zelf ben ook in eerdere kampioenschappen niet altijd in de gelegenheid geweest om deel te nemen. Dat is helaas niet anders. De server kan dan gewoon door blijven draaien. We willen met z'n allen zo veel mogelijk racen. Dat proberen we dus ook hiermee te borgen. Altijd een race voor iedereen. Aan de andere kant zie je ook dat mensen die deelnemen af en toe ook afhaken als het niet goed gaat etc. etc. dus het werkt van 2 kanten.Brandon Weber schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:26:
@phoentje Persoonlijk ben ik van mening dat je in de landelijke vakanties niet door moet gaan. Je ziet, het is niet eerlijk voor @Alfa90_Buttje.....
Als men buiten de schoolvakanties een vakantie neemt heb je pech uiteraard maar de landelijke vakanties kun je toch wel rekening mee houden om het zo eerlijk mogelijk te maken voor een ieder.....
''Gewoon door knallen. Want anders kunnen we pas weer in december verder'' -> het noorden heeft tot en met 2 september vakantie, dus kun je starten vanaf 3 september ;-)
En voor degene die wel thuis blijven kun je dan funraces houden...
Ik denk dus ook dat we er "eerlijk" aan doen om gewoon het hele jaar door races te organiseren waar iedereen die kan, kan deelnemen. De drempel is laag, zeer laag. We kunnen alleen helaas niet iedereen altijd tevreden stellen. Dat kunnen de maandagen zijn, vakantie, auto keuzes, tracks etc.
Ik hoop dat je je hier in kunt vinden! Het gaat tenslotte om de fun per race en niet zo zeer wie er op #1 staat aan het einde (stiekem wel natuurlijk maar dit is het minst belangrijke!!! van wat we hier bereiken willen).
We zijn tenslotte geen pro league maar een community.
Ik denk dat @Alfa90_Buttje het jammer vind maar zal vermoedelijk geen dagen lang meer verdriet hebben hier van
[ Voor 4% gewijzigd door phoentje op 03-07-2018 08:17 ]
1. het is maar een spelletje
2. klopt, er is altijd wel iemand ergens niet in de gelegenheid .. toevallig reden René en ik tot op heden alle races en ja, ik had ook onwijs graag die laatste race ge(st)reden! Liefst nek-aan-nek met René natuurlijk
3. het is ook niet zo dat ik met een win daarmee de beste rijder zou zijn, want als Johnny, Bart en Hans hadden meegedaan lag ik sowieso al van het podium en als Harry en Ro Nijl alle races hadden gereden stonden die ook hoger .. dus ergens sta ik maar 6e ofzo
4. het staat René altijd vrij de top 3 te bevriezen of niet mee te rijden volgende week
5. er nog zéér veel spanning zit in the battle for 4th! Harry, Jur en Ivo .. dus vooral doorgaan!
en tenslotte
6. het is maar een spelletje
(al vergeet ik dat ook geregeld .. )
het is idd wel erg jammer dat er altijd zoveel afhaken tijdens een kampioenschap. De V8 lag mij in eerste instantie ook niet, eerste race was ook een drama .. maar gaandeweg begon het gevoel te komen en nu hang ik ergens in de top 5 rond dus dat is dikke prima!
Ik zal nog eens even wat gaan modden met die loadcell want mijn remslag is maar 8mm ofzo en dan zit ie op zijn aanslag en is het puur nog druk uitoefenen .. je wil toch wat "travel" houden voor het beste gevoel. Ik reed nu met een remdrukmeter voor mijn snuffert.
Race1: Tijdens practice sessies en offline kon ik stabiel lage 2:10's rijden maar tijdens de kwalificatie kwam ik daar totaal niet aan en moest ik starten van de 1 na laatste plaats. In bocht 1 kreeg ik weinig ruimte omdat ik aan de buiten kant zat en kwam daardoor op het gras. Dus was echt laatste maar redelijk snel druk kunnen zetten bij Kevin en in kunnen halen. Door wat crashes vooraan lag ik ineens 9e of 8e en was ik in gevecht met Sander, maar Sander maakte een foutje dus kon ik op jacht naar Mike maar 2 ronde later maakt ik zelf een mooie spin in de laatste bocht en uiteindelijk 1 na laatste gefinisht.
Race2: lang leven reversed grid, ik kon mooi van een 2e plek starten. Ik had een mega start, ik zat precies goed met de toeren en het leek wel bijna traction control. Dus ik was ver weg van de chaos heb 20 min op kop kunnen rijden maar toen zat toch Ivo achter me. 2 ronden goed kunnen afhouden maar daarna een domme fout (hoge druk van achteren doet rare dingen met mijn voet
kunt u mij ook deze toe sturenmjmbult schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:49:
[...]
Ik stuur je straks een pb. Heb dit namelijk al gedaan voor mijn t300
tnx!
Legends is al eens langsgekomen , de Tatuus...
Ben er wel benieuwd naar , of ik de donderdagen weer wat kan gaan plannen of hou ik em voor de simracerij.. 😉
Officiele Kunos tracklist incl. de TATUUS FA01 zal gereden worden in het volgende kampioenschap!
De komende paar weken is het ook vrij voor iemand anders om iets te hosten op Donderdag aangezien ik geen mogelijkheid heb om een fun server op te zetten. Maar kan ook begrijpen als mensen liever op het strand liggen nu. Haha
Heb hier nog een oud systeem slingeren die ik er misschien voor kan gebruiken
Niet veel, ik draai 3 servers in een VMware cluster met i3-4330T processoren.mindraiderz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:42:
Wat zijn eigenlijk de systeem eisen voor een dedicated ac server?
Heb hier nog een oud systeem slingeren die ik er misschien voor kan gebruiken
Als het een P4 is en tussen de 2,4 en 3,2 draait is het naar mijn idee ruim voldoende
Indien je publiek gaat draaien dan is een snelle (zowel in ping als in Mbit) verbinding eerder een puntje
Ok,.thanks! Er zit een Q8200 in op 2,33 GHz. Wat internet betreft pak ik via m'n telefoon 7 Mbps upload. Pc's staan gewoon via de kabel aangesloten dus dat zal niet snel minder worden..Niet veel, ik draai 3 servers in een VMware cluster met i3-4330T processoren.
Als het een P4 is en tussen de 2,4 en 3,2 draait is het naar mijn idee ruim voldoende
Indien je publiek gaat draaien dan is een snelle (zowel in ping als in Mbit) verbinding eerder een puntje
M'n plan is om idd publiek te draaien..
Als er interesse voor is lijkt het mij wel eens verfrissend om bijvoorbeeld Silverstone National of brands hatch met een fwd cup car te rijden..
Ik kan je eventueel mijn bestanden/templates sturen?Paulus07 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:51:
@mjmbult thx
Nog aanraders voor simhub templates?
CPU is wel oke, zorgen dat de fan goed draait voor de koeling.mindraiderz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:35:
Ok,.thanks! Er zit een Q8200 in op 2,33 GHz. Wat internet betreft pak ik via m'n telefoon 7 Mbps upload. Pc's staan gewoon via de kabel aangesloten dus dat zal niet snel minder worden..
Mobiel internet is leuk, maar voor gamehosting misschien wat te tam.
Via Ziggo heb ik rond de 6 a 8 ms latency, maar via T-Mobile, KPN en Vodafone is dat al snel 30 a 50ms.
Hoe meer mensen joinen hoe zwaarder je verbinding belast word.
Kan nog wel eens stotters etc opleveren. (auto's die heen en weer springen)
Er zijn er voldoende op racedepartment te vinden en anders zelf maken.. is niet moeilijk alleen ff goed lezen 😉Paulus07 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:51:
@mjmbult thx
Nog aanraders voor simhub templates?
Meer info : http://racesimstudio.com/rss-gt-pack-finally-complete
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 10-07-2018 06:59 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
En de komende maand met 20% korting,. Dat is het wel waard neem ik aan?PatrickC schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:00:
RSS heeft vandaag de laatste auto uit hun GT pack uitgebracht, de Ferruccio 57 (= Ferrari 575). Hiermee bestaat dit pack nu uit 6 auto’s. Verder hebben de andere 5 auto’s ook de nodige updates gehad.
Meer info : http://racesimstudio.com/rss-gt-pack-finally-complete
[video]
Ik vind van wel! De kwaliteit van deze 6 auto’s is zeker van het niveau van KS zelf, misschien op sommige vlakken zelfs nog wel beter.Beakzz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:14:
[...]
En de komende maand met 20% korting,. Dat is het wel waard neem ik aan?