Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

spannende combos weer, porsche op 100 % turbo at zandvoort was even wennen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
bsty schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:07:
@phoentje zijn jullie wel weer van plan om twee verschillende kampioenschappen te rijden? Ikzelf vind dat wel fijn in combinatie met werk en privé..
Voorlopig losse races. Ivm vakantie.
Daarna gewoon weer 1tje en vast op de maandag

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - GroupC - Endurance

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/07/Tweakers-Endurance_GroupC_LE-MANS.jpg

Maandag 07-08-2017 - Le Mans - Group C

Event & Time schedule

19.30 | Practice
19.50 | Qualify
20.30 | Race

Inschrijven VOOR 6 augustus 12.00 uur via de website!
Dit ivm een keuze uit 4 auto's.
http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven/

PORSCHE 962C Long tail
PORSCHE 962C Short tail
MERCEDES-BENZ C9
MAZDA 787B

Host Settings

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers

Teamspeak

[ Voor 7% gewijzigd door phoentje op 28-07-2017 11:47 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 16:45
@phoentje lijkt me ontzettend gaaf :)

Welke 4 auto's heb je kunnen vinden? Porsche, Mazda (rotatie ftw!) en ... ?

@DutchDevil79 complimenten voor baan en autokeuze!! d:)b (Caterham even buiten beschouwing gelaten)
Die Ferrari was echt fenomenaal !! Ik had de speakers flink open maar manmanman wat een geluid .. je wilde haast voor de fun in de pits staan om hem langs te horen komen!! :9~
Met een wat langere 2e versnelling was onverwachte wielspin goed te controleren ook. Denk dat ik hiermee eens wat verschillende circuits ga bezoeken! Dit smaakt naar meer!!! O+

[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2017 07:49 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:43:
@phoentje lijkt me ontzettend gaaf :)

Welke 4 auto's heb je kunnen vinden? Porsche, Mazda (rotatie ftw!) en ... ?

@DutchDevil79 complimenten voor baan en autokeuze!! d:)b (Caterham even buiten beschouwing gelaten)
Die Ferrari was echt fenomenaal !! Ik had de speakers flink open maar manmanman wat een geluid .. je wilde haast voor de fun in de pits staan om hem langs te horen komen!! :9~
Met een wat langere 2e versnelling was onverwachte wielspin goed te controleren ook. Denk dat ik hiermee eens wat verschillende circuits ga bezoeken! Dit smaakt naar meer!!! O+
Mazda twee porches en de Mercedes. Kun je vinkje zetten bij t inschrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-10 10:09
Lotus 79 uit voor Assetto. Gave bak.

Kost wel 3,99 Euro maar ik vind hem het geld wel waard!

http://racesimstudio.com/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:55
Voordat ik in het online gedeelte stap, wil ik eigenlijk een race tegen de ia winnen. Maar tot nu toe ben ik alleen maar laatste geworden. Dit is met een race waarbij alle auto's hetzelfde zijn.
Als ik eenmaal één foutje heb gemaakt zijn ze niet meer in te halen.
Nou was mijn vraag, is er wel een mogelijkheid om van de ia te winnen zonder dat je een foutje maakt?
En wat is anders een goede manier om je voor te bereiden op het online gedeelte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Niemand dit weekend op Spa tijdens de 24 uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
multynoob schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:55:
Voordat ik in het online gedeelte stap, wil ik eigenlijk een race tegen de ia winnen. Maar tot nu toe ben ik alleen maar laatste geworden. Dit is met een race waarbij alle auto's hetzelfde zijn.
Als ik eenmaal één foutje heb gemaakt zijn ze niet meer in te halen.
Nou was mijn vraag, is er wel een mogelijkheid om van de ia te winnen zonder dat je een foutje maakt?
En wat is anders een goede manier om je voor te bereiden op het online gedeelte?
Gewoon met ons mee racen. Wij maken allemaal namelijk wel eens een foutje. Dus dan staan we weer quite. Ook door online te racen zul je sneller worden omdat je kan discussiëren over setups en rij lijnen

Er zijn kampioenschappen maar ook regelmatig funraces via dit topic. En als je regelmatig op teamspeak komt.. We rijden ook in de online leagues mee van simracingsystem.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:55
phoentje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:48:
[...]

Gewoon met ons mee racen. Wij maken allemaal namelijk wel eens een foutje. Dus dan staan we weer quite. Ook door online te racen zul je sneller worden omdat je kan discussiëren over setups en rij lijnen

Er zijn kampioenschappen maar ook regelmatig funraces via dit topic. En als je regelmatig op teamspeak komt.. We rijden ook in de online leagues mee van simracingsystem.com
Ik kom anders wel een keer meerijden met de funraces. Lijkt mij leuk, maar ben nog niet de beste chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

-Sander-

///M Powerrrrrr

Nog liefhebbers straks nog even te sturen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Ik ga zo nog ff oefen race doen op de le mans server, vast even een auto uitzoeken voor 7 aug

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Fryslanboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:59:
Niemand dit weekend op Spa tijdens de 24 uren?
Ik kijk nu en dan online weer een stukje .. kan nog een weekje duren tot ik de finish zie, er is dit weekend ook nog de Formule 1 en tussendoor ben ik nog wat aan het klussen :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Makkelijk bestuurbaar joh, die group C wagens :+

[YouTube: https://youtu.be/YZfErWKLRzo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

phoentje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:25:

Event & Time schedule

19.30 | Practice
19.50 | Qualify
20.30 | Race

PORSCHE 962C Long tail
PORSCHE 962C Short tail
MERCEDES-BENZ C9
MAZDA 787B

Host Settings

Teamspeak

Ik heb wel het gevoel dat de Mazda niet helemaal mee kan komen zonder turbo. Heb niet heel veel getest maar de Mazda kwam tot 330, de andere met turbo makelijk over de 360.
En er zit best een lang stuk op dit circuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

-Sander-

///M Powerrrrrr

johnnyverhoeff schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:28:

[video]
Hier nog even een real deal filmpje, hier zie je ook dat ze heel ver voor de bocht al gas loslaten en hem eigenlijk door de bocht laten rollen.

[YouTube: https://youtu.be/l5EEwDX8Wcc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
johnnyverhoeff schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:28:

[video]
Creatief met wegdek :+

Ik heb inmiddels toch een 3:31 ofzo gereden met de Mercedes .. niet normaal zo'n power! :o
Die Mazda is nergens :'(

Btw iemand een linkje naar de eerste 4 uur van Spa 24hr Blanc Pain? Ik was pas ergens in het eerste uur, maar de live stream gaat nog maar terug tot 9 uur voor de vlag :+ :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-07-2017 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Nog even een reminder voor morgen avond!!

Assetto-Corsa.nl - Lotus Exos S125 - Silverstone - Race 4

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/07/Tweakers-Sprint-Exos125s1_SILVERSTONE.jpg

Maandag 31-07-2017 - Silverstone GP - Lotus Exos S125

Event & Time schedule

19.30 | Practice
19.50 | Qualify
20.30 | Race

Geen inschrijving nodig.

Host Settings

Teamspeak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:00

CoronelHimself

Division Brabant

Iemand nog een idee wat ik tegen de overstuur bij Exos kan doen? Komt voornamelijk voor bij de hogesnelheidsbochten (250+km/u), vleugel staat al maximaal. Maar dat ding blijft spinnen op soft tyres. Wat met deze snelheid meestal ook niet goed afloopt.

Het lijkt erop dat voor de Le Mans race, dat er maar 2 echte kandidaten zijn. De Sauber-Mercedes en de Longtail Porsche. Beide lopen tegen de 360km/u aan, terwijl de Mazda 330 loopt en de shorttail zelfs maar 320. Waarbij de shorttail ook nog eens fors meer benzine per ronde verbruikt. Dit grote snelheidsverschil komt overigens doordat de Longtail en de C9 "low-downforce" varianten zijn terwijl de andere 2 de normale downforce hebben.

Iedereen die mee wilt doen, maar denkt dat hij te langzaam of teveel crashed. Raad ik toch aan om het gewoon te proberen. Want we vragen echt niet veel, alleen dat je:
Niemand van de baan beukt. O-)
Aan de kant gaat als je niet met een snelle ronde bezig bent tijdens de practice of quali of als je op een ronde achterstand in de race wordt gezet. B)
En dat als je de baan weer opkomt nadat je ervan af bent gegaan dat je niemand hindert dit geldt uiteraard ook als je vanuit de pits komt. Verder installeer HeliCorsa of Crewchief als extra help om te voorkomen dat je anderen raakt. De eerste app is een visuele hulp de tweede werkt met geluid. Wat ik persoonlijk prefereer.

Wat is eigenlijk de beste app om je telemetrie mee uit te kunnen lezen/ vergelijken met andere ronden?

[ Voor 3% gewijzigd door CoronelHimself op 30-07-2017 19:42 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
CoronelHimself schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:27:
Iemand nog een idee wat ik tegen de overstuur bij Exos kan doen? Komt voornamelijk voor bij de hogesnelheidsbochten (250+km/u), vleugel staat al maximaal. Maar dat ding blijft spinnen op soft tyres. Wat met deze snelheid meestal ook niet goed afloopt.
Wat kan zijn is dat je je front wing te hoog hebt staan, wat kan zorgen voor overstuur. Deze heb ik zelf meestal rond de 22 / 23 graden staan.

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

@johnnyverhoeff Voor de volledigheid 3:29 (100% turbo) op harde banden en plusminus 51 liter benzine in de tank toen ik over de finish kwam. En 3:31.5 met turbo op 80% en 65 liter in de tank. Als ik de bandenapp moet geloven kan de harde band de gehele race uitrijden.

Maar wat me wel opviel is dat er bij de medium banden dezelfde slijtage werd opgegeven als bij de soft. Hier zal ik tezijnertijd nog wel achteraan gaan

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
CoronelHimself schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:18:
@johnnyverhoeff Voor de volledigheid 3:29 (100% turbo) op harde banden en plusminus 51 liter benzine in de tank toen ik over de finish kwam. En 3:31.5 met turbo op 80% en 65 liter in de tank. Als ik de bandenapp moet geloven kan de harde band de gehele race uitrijden.

Maar wat me wel opviel is dat er bij de medium banden dezelfde slijtage werd opgegeven als bij de soft. Hier zal ik tezijnertijd nog wel achteraan gaan
Je bent wel lekker grondig bezig met testen :)

Ik doe op harde band met alles 80 % turbo met volle tank een 3:32 en met 100 % turbo met volle tank en eveneens de harde band 3:25

De harde band kan bij mij wel veel langer meegaan dan een tankje peut ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Volgens mij zitten die auto's ook nog niet op de nieuwste tyre physics toch? Of heb ik dat verkeerd gezien?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Ben terug!

Heb er net een nieuwe opgezet. Lamborghini Super Trofeo op Barcelona Moto.
Morgen weer knallen!

Oh ja, geen TC!

31-7-2017 t/m 1-8-2017:

Car: Lamborghini Huracan ST
Track: Barcelona Moto
Settings: Fixed setup (Brandstof instelbaar)
Restrictions: NO TC
Tips: Gassen!!

Ingredienten:
- qualy: 15 minuten
- race 2 x 15 min
- fixed setup - met altijd een spannende toevoeging
- 2de race omgekeerde startopstelling

Tijden:
Lounge open: 19.30 uur
Kwalificatie: 20.15 uur
Race 1: 20.30 uur
Race 2: 20.45 uur
..or race till we drop!!

Tips:
Het gaspedaal zit rechts, rem is niet nodig. Dat ronde ding in het midden voor je noemen ze een stuur. Als je daaraan draait, gebeuren er magische dingen....

[ Voor 7% gewijzigd door Jiltjes op 01-08-2017 16:29 ]

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

CoronelHimself schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:27:

Het lijkt erop dat voor de Le Mans race, dat er maar 2 echte kandidaten zijn. De Sauber-Mercedes en de Longtail Porsche. Beide lopen tegen de 360km/u aan, terwijl de Mazda 330 loopt en de shorttail zelfs maar 320. Waarbij de shorttail ook nog eens fors meer benzine per ronde verbruikt. Dit grote snelheidsverschil komt overigens doordat de Longtail en de C9 "low-downforce" varianten zijn terwijl de andere 2 de normale downforce hebben.

Iedereen die mee wilt doen, maar denkt dat hij te langzaam of teveel crashed. Raad ik toch aan om het gewoon te proberen. Want we vragen echt niet veel, alleen dat je:
Niemand van de baan beukt. O-)
Aan de kant gaat als je niet met een snelle ronde bezig bent tijdens de practice of quali of als je op een ronde achterstand in de race wordt gezet. B)
En dat als je de baan weer opkomt nadat je ervan af bent gegaan dat je niemand hindert dit geldt uiteraard ook als je vanuit de pits komt. Verder installeer HeliCorsa of Crewchief als extra help om te voorkomen dat je anderen raakt. De eerste app is een visuele hulp de tweede werkt met geluid. Wat ik persoonlijk prefereer.

Wat is eigenlijk de beste app om je telemetrie mee uit te kunnen lezen/ vergelijken met andere ronden?
Voor de laatste ACTI.

Voor de eerste twee. Ik wil best mee gaan doen maar zal alleen de tijd hebben om wat oefen rondjes te rijden niet om ook nog wat setup aanpassingen te doen. En ik vermoedt dat die wel handig zijn om zo de auto stabiel en toch nog redelijk snel te hebben. Zeker voor zo'n lange race. Dus als je een setup hebt die je wilt delen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ga vanavond proberen mee te doen met de Exos op Silverstone, maar zodra ik last krijg van mijn rug stop ik er mee.

Ik heb daardoor ook de afgelopen dagen nog niet geoefend, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
_A3 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:04:
[...]

Voor de laatste ACTI.

Voor de eerste twee. Ik wil best mee gaan doen maar zal alleen de tijd hebben om wat oefen rondjes te rijden niet om ook nog wat setup aanpassingen te doen. En ik vermoedt dat die wel handig zijn om zo de auto stabiel en toch nog redelijk snel te hebben. Zeker voor zo'n lange race. Dus als je een setup hebt die je wilt delen dan hoor ik het graag.
Setup hoeft niet per se. Ze zijn heel stabiel op rechte stuk, bochten is ander verhaal, daar is geen 1 goed in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Is er iemand bekend met een mod welke een geluidssignaal geeft voor het op schakelen? Dat lijkt me erg fijn tijdens gevechten wanneer ik nog wel eens vergeet mijn rpms in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Laatst online: 02-06 20:25
Hoe vind ik de race server van vanavond? Edit, heb m al, had locked servers uitstaan...

[ Voor 37% gewijzigd door Jeroenit op 31-07-2017 19:43 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Laatst online: 02-06 20:25
heel jammer, voor t eerst sinds maaaanden weer eens een avondje racen gepland, vanmiddag ook even zonder problemen geoefend, en ja hoor , net als de race begint flinke framedrops en verbindingsproblemen. Een en al gehaper bij de start en niks meer van te maken. heb ik weer..

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:01

Hupske

AFCA

Zoo, 6e plek. Best tevreden. Vandaag thuis gekomen van de vakantie, voor de kwalificatie nog 5 ronden kunnen oefenen.

Gelukkig spinde @jayyzz na 2 ronde achter mij al van de baan af, waardoor ik niet onder druk stond voor P6. Daarna kon ik nog paar ronde de lijnen afkijken van Rene en om daarna de hele race eigenlijk in niemandsland te rijden.
Oohja Patrick heeft mij tussendoor nog 1 keer ingehaald, maar toen waren mijn Soft bandjes volledig versleten. Geen moeite voor gedaan om hem tegen te houden omdat ik toch de pit in zal gaan in die ronde.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Zo eindelijk weer eens een goede race in de Exos van mij. Ik dank de curbstone-god dat hij ze niet zo hoog heeft gemaakt en vraag vriendelijk aan @phoentje om ze de volgende keer weer lekker laag te houden. O-)

Nadat ik een subtiele wijziging aan mijn setup had aangebracht, waarvoor dank @jayyzz ging het ineens als een trein. Het was wel niet de sneltrein, maar kon goed meekomen. Bij de start gebeurde er iets vreemds, volgens mij zat @bobopalmtree als een dolle stier te revven voor de start en de auto zat ook de hele tijd zijwaarts te trillen. En op het moment dat de lichten uit waren lanceerde die zichzelf alsof er een dikke raketbooster in zijn kont zat. Dwars door mij heen, maar ik raakte maar licht uit balans en had ook geen schade. Geen idee wat er nou precies gebeurde.

Daarna eigenlijk een goede en degelijke race gereden en maar 1 keer gespind.
Hupske schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:21:
Zoo, 6e plek. Best tevreden. Vandaag thuis gekomen van de vakantie, voor de kwalificatie nog 5 ronden kunnen oefenen.

Gelukkig spinde @jayyzz na 2 ronde achter mij al van de baan af, waardoor ik niet onder druk stond voor P6. Daarna kon ik nog paar ronde de lijnen afkijken van Rene en om daarna de hele race eigenlijk in niemandsland te rijden.
Oohja Patrick heeft mij tussendoor nog 1 keer ingehaald, maar toen waren mijn Soft bandjes volledig versleten. Geen moeite voor gedaan om hem tegen te houden omdat ik toch de pit in zal gaan in die ronde.
Had al zo'n vermoeden.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
CoronelHimself schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:27:
Zo eindelijk weer eens een goede race in de Exos van mij. Ik dank de curbstone-god dat hij ze niet zo hoog heeft gemaakt en vraag vriendelijk aan @phoentje om ze de volgende keer weer lekker laag te houden. O-)

Nadat ik een subtiele wijziging aan mijn setup had aangebracht, waarvoor dank @jayyzz ging het ineens als een trein. Het was wel niet de sneltrein, maar kon goed meekomen. Bij de start gebeurde er iets vreemds, volgens mij zat @bobopalmtree als een dolle stier te revven voor de start en de auto zat ook de hele tijd zijwaarts te trillen. En op het moment dat de lichten uit waren lanceerde die zichzelf alsof er een dikke raketbooster in zijn kont zat. Dwars door mij heen, maar ik raakte maar licht uit balans en had ook geen schade. Geen idee wat er nou precies gebeurde.

Daarna eigenlijk een goede en degelijke race gereden en maar 1 keer gespind.
[...]

Had al zo'n vermoeden.
Ik start meestal wel gewoon met vol gas ja. ;)
Maar euh, voor mij op de grid was een lege plek. Mogelijk stond Jeroen daar (onzichtbaar) want die teleporteerde bij de start zowat alle kanten op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

bobopalmtree schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:10:
[...]

Ik start meestal wel gewoon met vol gas ja. ;)
Maar euh, voor mij op de grid was een lege plek. Mogelijk stond Jeroen daar (onzichtbaar) want die teleporteerde bij de start zowat alle kanten op...
Ah dan was het Jeroen, maar dit was niet even het gas indrukken. Dit was zeker 40 seconden. Voor mij was die wel zichtbaar maar stond die te schudden als een dolle.

Steam - PTR83

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Ik had eindelijk eens een goeie race! Na op P4 gekwalificeerd te zijn was ik de gok aan gegaan. Ik had een lekkere kwalificatie pace en schatte in dat ik als een robot kon rijden in de race. Dit klopte. Met Mediums en een volle tank van 90L was ik helaas ruim 2/3 sec langzamer. De auto voelde langzamer aan als de rest en ik verloor vrij snel zicht met de kopgroep. Even kort gestreden om P4/P5 maar kon al snel uitlopen. Door heel constistent ronde na ronde te rijden verwachtte ik ergens top 4 te eindigen. Nadat Hans een pitstop had gemaakt om zijn softs te wisselen kwam hij net de baan voor mij op en kon zijn snellere pace herstellen op snelle nieuwe bandjes.
Door een fout van Johnny bij het ingaan van de pits verloor hij veel tijd waardoor hij van P7 terug moest vechten naar P5.
Met wederom 2 laps extra had ik genoeg ruimte om als P3 over de finish te komen! Podium!

Op naar de Redbull Ring en Suzuka om het Exos kampioenschap te eindigen!

Ps! Eerst trainen voor de 2uu4min van Le Mans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

All things considered had ik een redelijk race. Moest zonder iets van setup starten maar dat ging nog redelijk. Helaas in de eerste aangeduwd waardoor me achterkant redelijk kapot was maar de balans was nog wel redelijk behalve in Stowe (de snelle rechters af) hier kwam ik ook redelijk vaak buiten de baan.
Een paar rondjes later een kort gevecht met Stefan, maar in de eerste bocht werd ik weer van achter aan getikt, sportief zou zijn om op zo'n manier geen positie te winnen, maar misschien heeft hij een andere visie.

Voor de rest redelijk gefinisht, niet ontevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-10 23:58
Eerste overwinning *O* :)F

Eigenlijk een redelijk saaie race, bij de start klein beetje tegengas gegeven aan @johnnyverhoeff maar met de medium banden tegen supersoft geen eer aan te behalen dus maar in eigen tempo verder.
Daarna ook @Hans1990 voor moeten laten gaan om diezelfde reden.

1x door het gras moeten gaan omdat, ik dacht @johnnyverhoeff, op een voor mij ongelukkig moment weer de baan op kwam. Maar ik klaag niet want een gewonnen positie :P

Daarna door pitstops van andere een redelijke voorsprong op kunnen bouwen en de race rustig uit kunnen rijden.

Ik dacht vervolgens maar eens te gaan oefenen voor de endurance maar daar dacht AC anders over, blijft nu elke keer hangen op het "loading" scherm. Volgens mij hoorde ik daar gisteravond ook al iemand over op TS? Hoe is dat opgelost, weet zo snel niet wie dat was :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Dissidend schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:14:
Eerste overwinning *O* :)F

Eigenlijk een redelijk saaie race, bij de start klein beetje tegengas gegeven aan @johnnyverhoeff maar met de medium banden tegen supersoft geen eer aan te behalen dus maar in eigen tempo verder.
Daarna ook @Hans1990 voor moeten laten gaan om diezelfde reden.

1x door het gras moeten gaan omdat, ik dacht @johnnyverhoeff, op een voor mij ongelukkig moment weer de baan op kwam. Maar ik klaag niet want een gewonnen positie :P

Daarna door pitstops van andere een redelijke voorsprong op kunnen bouwen en de race rustig uit kunnen rijden.

Ik dacht vervolgens maar eens te gaan oefenen voor de endurance maar daar dacht AC anders over, blijft nu elke keer hangen op het "loading" scherm. Volgens mij hoorde ik daar gisteravond ook al iemand over op TS? Hoe is dat opgelost, weet zo snel niet wie dat was :$
Gefeliciteerd Ivo *O*

Ik had een slippertje in die snelle rechter (voor maggots and becketts) en ja toen moest ik weer de baan op.
Ik had gekeken en er kwam niemand aan maar ja ik rijd wel 5 km/h op dat moment en toen vloeg Hans me voorbij en daarna kwam jij, kan ik verder ook weinig aan doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Leuk die race op Le Mans! A.s. woensdag hoop ik terug te zijn dus ik kan gelijk weer aan de bak. Zie al wel dat er eigenlijk maar twee van de vier auto's competitief zijn jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
bsty schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:41:
Leuk die race op Le Mans! A.s. woensdag hoop ik terug te zijn dus ik kan gelijk weer aan de bak. Zie al wel dat er eigenlijk maar twee van de vier auto's competitief zijn jammer genoeg.
Waarschijnlijk 2 ja maar niet die 2 die jij in je gedachte heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
feli d:)b
Ik was gister niet online, maar ik heb sinds een paar weken ook last om in het spel te komen. Hij laadt de baan en auto's en blijft dan hangen op het moment dat hij over moet springen naar de pits. Het is bij mij een focus probleem, want als ik dan ALT+TAB naar de browser kan ik met de muis doen wat ik wil, maar hij kan niets meer aanklikken. Hij zit op een andere laag dan de browser (de game-laag). Het toetsenbord met TAB kan ik nog wel hier en daar komen en op ENTER drukken. Ik kon het wel eens oplossen door mijn 2e monitor uit te doen, dan moet hij even de view resetten, maar dat ging gister ook niet meer. Misschien dat het nu na een reboot wel weer wil, maar betrouwbaar is anders. Hierom gister niet meer op GTHQ kunnen komen om te oefenen met de Lambo :'(

Daarnaast heb ik al tijden een vage ATI glitch .. soms is ie weg, maar meestal flikkert de onderste helft van mijn 2e monitor. Soms doet hij het op het primaire (race!) scherm. Dus het AC menu flikkert dan op de onderste helft van het scherm wat erg $^$^*&($& is .. maar de selectie zit gelukkig in de bovenste helft en als ik dan een spel laadt, stopt hij met flikkeren zodra de game-laag (=pits) verschijnt.

Ik lees hier veel over op Google, maar nog geen fix kunnen vinden. Een verklaring zou zijn het frequentieverschil tussen HDMI en Displayport/DVI/VGA. Dus je zou het op kunnen lossen met DVI + vga te gebruiken ... nou niet dus }:|

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2017 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
Ik ga vanavond nog wel eens kijken of ik er wat op kan vinden.
Ik kan inderdaad nog met alt tab naar andere vensters maar kan niks selecteren, zelfs in taakbeheer niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Oké ik dacht dat ik de enige was met deze problemen. Ik dacht dat het kwam door de laatste grote update van windows 10. Want sinds die tijd heb ik allerlei vage problemen op het gebied van audio (monitoren werden elke keer gezien als luidspreker), video, muis werkt niet meer na de slaapstand en programma's die vast lopen zorgen ervoor dat ik een harde reset moet doen. Ook blijft AC regelmatig op 'running' staan in Steam sinds de update, maar AC is wel het enige spel dat hier last van heeft.

En na een reset moet ik eerst de pc opnieuw opstarten want anders werkt de netwerkverbinding niet.

Maar aangezien ik binnenkort toch een nieuwe pc ga kopen heb ik nu geen zin om alles opnieuw te installeren.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Ik heb Mike met een zelfde probleem geholpen. Begin eerst eens bij de LOG files van Assetto. Hier vind je meestal de oorzaak wel in terug. Deze staan in de asseto folder in je documents.
Je hebt daar py logfiles die bij je addons horen en ook wat van de launcher. Doorzoek deze grote file en zoek bijv. naar het woord "error". In het geval van Bas gisteren was een integrity check voldoende.
Bij Mike was het 1 van zijn addons die de boel in de war gooide.

Heb je geen zin in het doorspitten van de logfiles? Draai een integrity check vanuit steam en eventueel verwijder je even al je AC addons (rename je map eventjes). Werkt dat niet. Check je logs!
Kom je er niet uit? Upload ze dan even dan kijk ik met je mee.

Vermoedelijk inderdaad door hier en daar updates van windows/ac/steam noem t maar op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobopalmtree
@Dissidend
Ik had gisteren na de race ook het probleem dat ik geen enkele server meer kon joinen en ook offline een race starten lukte niet meer. Heb wat zitten lezen en dingen geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het bij mij de app 'Setup Market' te zijn. Als ik die app activeer, blijft AC hangen op het loading scherm wanneer ik een server probeer te joinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
CoronelHimself schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:42:
Ook blijft AC regelmatig op 'running' staan in Steam sinds de update, maar AC is wel het enige spel dat hier last van heeft.
Dat is het enige wat AC bij mij ook heeft voor problemen en bij mij word dat veroorzaakt door pTracker.
Die kan je dan handmating in taakbeheer afsluiten en dat zegt steam wel dat AC afgesloten is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Jongens bedankt voor de input zover.
Zodra ik thuis ben zal ik eens door de logs bladeren om te kijken of daar wat in staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Mike had in dit geval ook ptracker die t veroorzaakte. Dus logs kijken en alle apps uitschakelen ;) Updaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Mooie overwinning @Dissidend

De medium banden waren uiteindelijk de betere strategie. Natuurlijk was je ook bloedsnel op het circuit, want je reed maar een seconde per ronde trager dan ik op de SS band.

Ik ben in ieder geval blij voorin mee te kunnen strijden. Zoals ik gister had gepost, ik had niet getraind. De setup van barcelona er terug op gezet, iets meer voor vleugel erop en gaan met die banaan. Gelukkig kon ik de Silverstone baan al redelijk goed en was ik snel up to speed.

P4 gekwalificeerd. Ik had in qualificatie af en toe last van framedrops, dus mijn tjid van practice kon ik helaas niet herhalen. Ik weet niet wat er bij de start met Stefan gebeurde, maar ik meen dat die zomaar verdwenen was van grid(?).

Verder sloot ik achter Johnny en Ivo aan. Ivo reed duidelijk langzamere tijden, en binnen een paar rondjes had ik hem voorbij bij Maggots en Becketts nadat Ivo in Copse iets te wijd ging. (Pff wie verzint die namen?)

Johnny was te snel voor mij en liep uit, ware het niet dat hij een paar ronde later tussen Copse en Maggots over het gras reed :p
Na 17 minuten pitstop gedaan. Eerste set banden waren toen pas redelijk af. Bij uitkomen pit stop kwam ik echt precies voor Rene uit; alsof ik een pitcrew had die het calculated had :9
Vervolgens lag ik 20 s achter Ivo ofzoiets, en ondanks de SS vs M kon ik in de resterende 15 minuten dat gat niet echt dicht meer rijden. Op de tweede set had ik duidelijk harder gepushed want na 12 minuten waren die al echt op.

Iig leuke avond gehad :) Leuk om te zien dat voorin het veld het zo dicht op elkaar zat.

[ Voor 55% gewijzigd door Hans1990 op 01-08-2017 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Dissidend schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:14:

Dat was ik, denk dat het een app is geweest, na alles uit te zetten kwam ik er weer in.

Moet ze nog eens stuk voor stuk inschakelen kijken welke de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Zijn die problemen met de installatie van de nieuwste versie ptracker er nog? Deze kreeg ik laatst niet geinstalleerd, maar de versie loopt natuurlijk steeds verder achter...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Jiltjes schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:52:
Ben terug!

Heb er net een nieuwe opgezet. Lamborghini Super Trofeo op Barcelona Moto.
Morgen weer knallen!

Oh ja, geen TC!

31-7-2017 t/m 1-8-2017:

Car: Lamborghini Huracan ST
Track: Barcelona Moto
Settings: Fixed setup (Brandstof instelbaar)
Tips: Gassen!!

Ingredienten:
- race 2 x 15 min
- fixed setup - met altijd een spannende toevoeging

Tijden:
..or race till we drop!!

Tips:
Het gaspedaal zit rechts, rem is niet nodig. Dat ronde ding in het midden voor je noemen ze een stuur. Als je daaraan draait, gebeuren er magische dingen....
Ben er vanavond zelf niet bij, maar server staat iig online!

Veel pleizer.

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
Nou net thuis en gelijk even aan het testen geslagen en vooralsnog lijkt het erop dat de app setup market de boosdoener is. Zonder die app start het spel netjes door. oOo

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
phoentje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:54:
Ik heb Mike met een zelfde probleem geholpen. Begin eerst eens bij de LOG files van Assetto. Hier vind je meestal de oorzaak wel in terug. Deze staan in de asseto folder in je documents.
Je hebt daar py logfiles die bij je addons horen en ook wat van de launcher. Doorzoek deze grote file en zoek bijv. naar het woord "error". In het geval van Bas gisteren was een integrity check voldoende.
Bij Mike was het 1 van zijn addons die de boel in de war gooide.

Vermoedelijk inderdaad door hier en daar updates van windows/ac/steam noem t maar op.
hmmm .. even C:\Users\Buttje\Mijn Documenten\Assetto Corsa\logs\log.txt bekeken ..

wor je niet vrolijk van :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
Initialising Python Interface
Cleaning Python Cache in path apps/python/system/
LOADING 17 PY APPS
ERROR: Python [ERROR] File apps/python/acnotify/acnotify.py not found
Cleaning Python Cache in path apps/python/CamTool/
Opening PyModule CamTool
Init PyPlugin:CamTool
Function acUpdate bind to module
'module' object has no attribute 'acShutdown'
Cleaning Python Cache in path apps/python/Chat/
Opening PyModule Chat
Init PyPlugin:Chat
WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR Python Chat_ICON
'module' object has no attribute 'acUpdate'
ERROR: Python [ERROR] File apps/python/Codriver/Codriver.py not found
Cleaning Python Cache in path apps/python/FFBClip/
Opening PyModule FFBClip
Init PyPlugin:FFBClip
WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR FFBClip_ICON
Function acShutdown bind to module
Cleaning Python Cache in path apps/python/gMeter/
Opening PyModule gMeter
Init PyPlugin:gMeter
WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR G Meter_ICON
Cleaning Python Cache in path apps/python/helicorsa/
Opening PyModule helicorsa
Init PyPlugin:helicorsa
Cleaning Python Cache in path apps/python/OSRW_RaceMessager/
Opening PyModule OSRW_RaceMessager
Init PyPlugin:OSRW_RaceMessager
WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR OSRW Race Messager_ICON
Cleaning Python Cache in path apps/python/PDash/
Opening PyModule PDash
Init PyPlugin:PDash
WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR PDash-default1_ICON
bad argument type for built-in operation
ERROR: Python [ERROR] File apps/python/PitConfig/PitConfig.py not found
Cleaning Python Cache in path apps/python/PitLanePenalty/
Opening PyModule PitLanePenalty
Init PyPlugin:PitLanePenalty
Cleaning Python Cache in path apps/python/ptracker/
Opening PyModule ptracker
Init PyPlugin:ptracker
Cleaning Python Cache in path apps/python/rivalitempo/
Opening PyModule rivalitempo
ERROR
PyModule :: Errors occurred loading rivalitempo
[PY ERROR]: apps/python/rivalitempo\rivalitempo.py (8) 
ERROR: Python ERROR LOADING MODULE :sys.path.append('apps/python/rivalitempo')
Cleaning Python Cache in path apps/python/RsrLiveTime/
Opening PyModule RsrLiveTime
Init PyPlugin:RsrLiveTime
Function acShutdown bind t

ik zal er eens wat shit uit mikken :P

edit:
starten-lopen :P

edit2:
okay ... dat duurde nog lang }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Ik heb zelf ook problemen gehad. Uiteindelijk heb ik all plugins uitgeschakeld, maar dat loste het ook niet op. Wat het wel o heeft gelost was een nieuw Assetto Corsa profiel. Heb daarvoor in de Mijn Documenten folder de map Assetto Corsa her noemt. Vervolgens alles maar weer opnieuw in gaan stellen.*fingers crossed* maar tot op heden blijft het probleem weg.

Ik denk dat het bij mij aan een combinatie van plugins heeft gelegen en daarmee mijn profiel ook corrupt heeft gemaakt.

ps @Jiltjes het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed is gegaan met het klaarzetten van de server. Rond half 8 startte die meteen met de quali van 15 minuten. Helaas voor mij te weinig tijd om te wennen aan de auto, baan en de setup[ die erop staat. De race nog wel gestart maar het na 1 rondje voor gezien gehouden. Zou meer een risico zijn dan iemand om een leuk duel mee aan te gaan. Nu dan maar weer op naar de volgende keer.

[ Voor 31% gewijzigd door _A3 op 01-08-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Pff voor maandag skip ik. De baan en de auto's zijn geweldig op papier, maar zelfs als ik gas geef met mijn kleine teen spin in van de baan af. Net 10 ronden gereden, waarvan er geen 1 geldig was. Weinig plezier in zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Hupske schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:05:
Pff voor maandag skip ik. De baan en de auto's zijn geweldig op papier, maar zelfs als ik gas geef met mijn kleine teen spin in van de baan af. Net 10 ronden gereden, waarvan er geen 1 geldig was. Weinig plezier in zo.
Je moet de turbo ook niet op 100% zetten. :P Maar de truuk is op eerst de wagen recht te zetten na een bocht en dan pas gas. En in de 2e versnelling geef je eerst 50% gas en daarna opvoeren. Daarboven kan je gewoon volle bak gas geven. Er zijn maar 5 bochten waarin je terug naar zijn 2 gaat. Een andere optie die ik geprobeerd heb is om de turbo tijdens het rijden aan te passen (eerst even de commando's Turbo + / - mappen op het stuur. Als je een langzame bocht nadert dan de turbo terugzetten naar 40% (voor de longtail) en als je weer volle bak gas geeft opvoeren naar 80%.

Nadeel hiervan is dat je dit dus 24x5 moet doen tijdens de race. Geen idee trouwens of je ook knoppen kan toekennen aan 40% / 80%.

Nou en dan de race bij GHTQ. De Lamborghini Huracan ST op Barcelona Moto (wat ook mij voorkeurslayout is) En wat een combi is dit. De server was helaas niet goed afgesteld en voordat ik ook maar 1 hele ronde heb kunnen oefenen startte de race al. Snel nog even een berg brandstof erin gekwakt en rijden maar. Nou race 1 was moeilijk om meerdere redenen. 0,0% geoefend, door mijn sokken gleed ik over mijn pedalen heen, ik had nog geen tijd gehad om crewchief op te starten en ik moest pissen als een reiger. Liep redelijk snel een achterstand op en toen ik eindelijk de combinatie een beetje doorhad lag ik al een seconde of 12 achter. Oh en nog 60 liter brandstof over oftewel ik heb maar 25% verbruikt.

De 2e, 3e en 4e race waren een stuk spannender met een hoop serieuze en respectvolle gevechten. Vooral de laatste race, alleen had ik veel last van een glijdende wagen in de laatste race geen idee waar dat vandaan kwam. Helaas kon ik het gevecht met @Verwijderd en @Alfa90_Buttje niet voorzetten omdat ik door de achilleshiel van deze wagen werd gepakt. En dat is voor degene die deze fantastische wagen niet hebben gereden. Je mag absoluut niet de binnenkant van de bocht pakken, wat dat wordt hard afgestraft. Keihard. Zoals ik regelmatig heb kunnen zien. :P

@Jiltjes Geen idee wat voor kampioenschap je na de zomer van plan bent te gaan rijden, maar ik nomineer bij deze alvast de Lamborghini Huracan ST

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

CoronelHimself schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:35:
[...]

Je moet de turbo ook niet op 100% zetten. :P Maar de truuk is op eerst de wagen recht te zetten na een bocht en dan pas gas. En in de 2e versnelling geef je eerst 50% gas en daarna opvoeren. Daarboven kan je gewoon volle bak gas geven. Er zijn maar 5 bochten waarin je terug naar zijn 2 gaat. Een andere optie die ik geprobeerd heb is om de turbo tijdens het rijden aan te passen (eerst even de commando's Turbo + / - mappen op het stuur. Als je een langzame bocht nadert dan de turbo terugzetten naar 40% (voor de longtail) en als je weer volle bak gas geeft opvoeren naar 80%.

Nadeel hiervan is dat je dit dus 24x5 moet doen tijdens de race. Geen idee trouwens of je ook knoppen kan toekennen aan 40% / 80%.
Bedankt voor wat toelichting. 100% turbo is wel relaxed voor het rechte stuk. Met de Mercedes kan je daardoor tot 386 rijden. Met de turbo op 80% kom je niet verder dan 359. Overigens gaat de motor de gehele race op 100% turbo ook niet overleven. Na 4 ronden is hij al aardig aan het slijten.

Het gas geven wanneer je je stuur recht heb had ik al door en dat je eigenlijk de eerste versnelling ook niet moet gebruiken. Echter lijkt het wel dat je in zijn eerste de versnelling de bocht beter kan pakken dan in de tweede versnelling.

Ik zal nog eens met die commando's aan de gang gaan. Dat is nog wel een nuttige tip waar ik naar kan gaan kijken.

@Jiltjes Heb je ook een moment waarop ik een andere status kan halen dan N? Kan nu je server niet joinen omdat ik nog geen A-B status heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 01-08-2017 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
CoronelHimself schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:35:

@Jiltjes Geen idee wat voor kampioenschap je na de zomer van plan bent te gaan rijden, maar ik nomineer bij deze alvast de Lamborghini Huracan ST
+1
Ik vond hem ook heel leuk en volgens mij ging iedereen gewoon steeds sneller rijden. _/-\o_
Hupske schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:42:

@Jiltjes Heb je ook een moment waarop ik een andere status kan halen dan N? Kan nu je server niet joinen omdat ik nog geen A-B status heb.
Je kan gewoon een willekeurige server joinen waarop MRABCN draait. Als je daar genoeg kilometers rijdt zonder crashen wordt je snel genoeg B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Fantastisch close gevecht gehad met @Verwijderd inderdaad .. paar kleine tikjes maar die waren een liefkozend gebaar om harder te rijden :D geen gevolgen gelukkig!

Voor de rest erg pittig om geen fouten te maken, wat dan helaas wel gebeurde en ik almaar verder afzakte terwijl een 1:48:2 aan gaf dat het er wel in zat.. Maar helaas niet constant genoeg.

Laatste race glibberde ik alle kanten op en banden werden te warm denk ik van het vele pushen. Maar zonder oefenen na 1 ronde al gaan racen en dan al snel zulke tijden racen en je niet laten verrassen door de auto viel mij erg mee! :o maar naar het eind toe was de koek op!

Was even uit de server gegaan in de hoop RSR aan de praat te krijgen, maar kwam met geen mogelijkheid meer voorbij loading .. om gek van te worden!!! :(

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2017 22:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Nieuw kadootje gekocht voor mezelf :)

Afbeeldingslocatie: https://www.fanatec.com/image/data/pedals/CSL-EPLC/CSLEPLC-M_01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Nice! :9

Ga je geen spijt van krijgen d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchDevil79
Programma voor morgen.

Dag: Donderdag 03-08-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
1999 Nissan Primera BTCC op Spa
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 7

Race 2:
Porsche 911 GT3 RSR 2017 op Zandvoort GP
Race laps: 10

Race 3:
Classic Formula 2 op Zandvoort 60s (Sandevoorde)
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

1999 Nissan Primera BTCC :
http://www.racedepartment...nissan-primera-btcc.3828/

Classic Formula 2:
http://www.mediafire.com/...2-F3+by+team+SBH+v1.3.rar

Zandvoort 60s (Sandevorde):
https://www.dropbox.com/s...ndev_f3ct_250717.rar?dl=0

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 02-08-2017 09:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wanneer gaat de server van de Exos over op de RedBull Ring? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
EDIT: Voor de LeMans race, LEES DIT: Hans1990 in "[multi] Assetto Corsa - Deel 2"
Sinds deze wijziging moet je alle ronde aantallen in deze post delen door 2.

Ik heb gisteren eens kort met de turbo auto's getest voor het Le Mans kampioenschap. De CrewChief plugin rapporteert namelijk de engine life remaining status in zijn programmeer API :+ .

De C9 kan met 100% turbo circa 6-7 laps rijden. Op 80% turbo is dit >=30 laps.
De Porsche long tail kan met 100% turbo circa 25-40 laps rijden. Op 70% slijt de motor amper.

Wat mij opviel is dat de motor slijtage stopte zodra je op de rev limiter zat. Als je dus op top rijdt met een (te) korte gearing, heb je enkel slijtage bij het acceleren.

Dit klinkt niet echt bijzonder realistisch, maar je kan hier ook moeilijk gebruik(misbruik :P) van maken lijkt me. Immers is een slipstream pakken wel handig, maar als je normale afstelling al op de rev limiter zit werkt dat niet. Je kan in AC geen "Indy 500" versnellingsbak er op hoeken waarbij je in 4 al 360km/h gaat en 5 enkel gebruikt voor slipstream (bvb 380km/h).

Vandaar ik overal een bereik opzet, afhankelijk met welke gearing en schakelpunten je rijdt.
Mijn conclusie: 70% turbo klinkt als een safe race modus. Kan je hem ook nog eens 1x perongeluk iets te hard terug hoeken door de versnellingen. Bij 80% turbo heb je die marge niet, de motor slijt 2.5 - 3% elke ronde en komt dus na 2 uur rijden op het randje uit.

Ook de C9 even offline getest met TC. Eigenlijk valt er dan nog niet echt mee te rijden. Wat een draak van een auto. Dus waarschijnlijk bepaald dat dan ook mijn auto keuze..

Volgens mij zjin de andere twee auto's die verkiesbaar zijn vanuit topspeed (=laptime) aspect niet echt bijzonder relevant op Le Mans. :+

edit:
Wanneer gaan we eens met deze mod rijden? :P YouTube: Assetto Corsa - Senna Silverstone Taxi by ASR - Hotlaps

[ Voor 20% gewijzigd door Hans1990 op 07-08-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:47:
Wanneer gaat de server van de Exos over op de RedBull Ring? :)
NU! :)
DutchDevil79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:44:
Programma voor morgen.

Teamspeak server:

Race 1:

Race 2:

Race 3:
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Classic Formula 2:

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:
Nice! Mooie opzet. Morgen haak ik aan!

[ Voor 81% gewijzigd door phoentje op 02-08-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

@Hans1990 Misschien een domme vraag.. Maar wordt de motor ook minder als hij slijt? Of merk je dat pas als hij echt kapot is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

Zo ik ben er weer! Ik wil gelijk mijn hart luchten waar ik in mijn vakantie over nagedacht heb :p. Na het kampioenschap met de Exos zal er uiteraard weer een nieuw kampioenschap komen. Ik weet niet of jullie op dit moment al ideeën hebben, maar ik wil toch nogmaals de opzet noemen in de vorm van een teamkampioenschap. In mijn ogen een extra stukje competitie en spanning voor ons als rijders en eventueel als teams ;). Mijn idee is dan om de "snellere" mannen een team te laten vormen met de wat "langzamere" mannen. Als maatstaf zal je hiervoor de resultaten uit het verleden gebruiken om op die manier te kijken wie bij wie zou komen. Voorbeeld: mannen die vaak top 3 rijden in combinatie met de mannen die vaak bij de achterste 3 eindigen. Eventueel kan je dan nog de zogeheten "privateers" laten meedoen in het kampioenschap en dit zijn dan de mensen die van tevoren al weten dat ze meer dan een X aantal races zullen gaan missen. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Hans1990 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:00:
Ik heb gisteren eens kort met de turbo auto's getest voor het Le Mans kampioenschap. De CrewChief plugin rapporteert namelijk de engine life remaining status in zijn programmeer API :+ .

De C9 kan met 100% turbo circa 6-7 laps rijden. Op 70 - 80% turbo is dit >=30 laps.
De Porsche long tail kan met 100% turbo circa 25-40 laps rijden. Op 70% slijt de motor amper.

Wat mij opviel is dat de motor slijtage stopte zodra je op de rev limiter zat. Als je dus op top rijdt met een (te) korte gearing, heb je enkel slijtage bij het acceleren.

Dit klinkt niet echt bijzonder realistisch, maar je kan hier ook moeilijk gebruik(misbruik :P) van maken lijkt me. Immers is een slipstream pakken wel handig, maar als je normale afstelling al op de rev limiter zit werkt dat niet. Je kan in AC geen "Indy 500" versnellingsbak er op hoeken waarbij je in 4 al 360km/h gaat en 5 enkel gebruikt voor slipstream (bvb 380km/h).

Vandaar ik overal een bereik opzet, afhankelijk met welke gearing en schakelpunten je rijdt.
Mijn conclusie: 70% turbo klinkt als een safe race modus. Kan je hem ook nog eens 1x perongeluk iets te hard terug hoeken door de versnellingen. Bij 80% turbo heb je die marge niet, de motor slijt 2.5 - 3% elke ronde en komt dus na 2 uur rijden op het randje uit.

Ook de C9 even offline getest met TC. Eigenlijk valt er dan nog niet echt mee te rijden. Wat een draak van een auto. Dus waarschijnlijk bepaald dat dan ook mijn auto keuze..

Volgens mij zjin de andere twee auto's die verkiesbaar zijn vanuit topspeed (=laptime) aspect niet echt bijzonder relevant op Le Mans. :+

edit:
Wanneer gaan we eens met deze mod rijden? :P YouTube: Assetto Corsa - Senna Silverstone Taxi by ASR - Hotlaps
Ik kan het mis hebben maar volgens mij komt dat omdat de druk van de turbo afneemt als je hoog/bijna bij de receptie limiter bent.
Dat zie ik namelijk in de gears App, de rode lijn neemt dan langzaam af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
@Jurrr90 : Nee niet naar kunnen kijken. In AC heb ik nog nooit ergens een live horsepower reading kunnen vinden.

Je zou het kunnen proberen door je topsnelheid te vergelijken met een clean run en vervolgens 4-5 rondjes toeren (of wellicht simpeler: kunstig de motor precies genoeg 'slopen' voor het lange rechte stuk :P )

Om eerlijk te zijn vermoed ik niet dat AC dit doet hoor. Elk aspect dat gesimuleerd moet worden, moet ook weer een gevoeligheidsfactor krijgen, en dat kost weer extra moeite om een goed gesimuleerde auto na te bouwen.
Maar wie weet.

@bazzard Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen kloppen. Immers op laag toeren en vol gas slijt de motor ook heel traag.
In ieder geval, turbo druk = power = laptime, dus wil je laptime uit de auto halen kost je dat gewoon slijtage.

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 02-08-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

johnnyverhoeff schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:39:
[...]

Setup hoeft niet per se. Ze zijn heel stabiel op rechte stuk, bochten is ander verhaal, daar is geen 1 goed in :+
Heel even wat oefen rondjes willen gaan rijden, maar ik zie hier topsnelheden van boven de 360 voorbij komen. Zelf ondanks het aanpassen van de gearing naar wat max mogelijk is, wing naar 0 en turbo op 100 kom ik met de Porsche niet boven de 357 uit. En ik lees hier zaken dat met de turbo op 100 de race uitrijden niet gaat lukken. Voor zo'n endurance interesseert de quali mij vrij weinig, maar een beetje (achterin) het middenveld mee kunnen komen voor de race wil ik toch wel voor gaan.

Oftewel wat doe ik verkeerd?
(Waarschijnlijk zie ik iets heel simpels over het hoofd) 8)7 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door _A3 op 02-08-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

_A3 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:34:
[...]

Heel even wat oefen rondjes willen gaan rijden, maar ik zie hier topsnelheden van boven de 360 voorbij komen. Zelf ondanks het aanpassen van de gearing naar wat max mogelijk is, wing naar 0 en turbo op 100 kom ik met de Porsche niet boven de 357 uit. En ik lees hier zaken dat met de turbo op 100 de race uitrijden niet gaat lukken. Voor zo'n endurance interesseert de quali mij vrij weinig, maar een beetje (achterin) het middenveld mee kunnen komen voor de race wil ik toch wel voor gaan.

Oftewel wat doe ik verkeerd?
Reed je toevallig met de Porsche short tail? De Mercedes en de Porsche long tail zijn namelijk beduidend sneller op de rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

@bsty Nee was echt de Long tale. Net ook even op de .NL server geweest en daar haal ik met gearing op max, wing op 0, softs eronder en turbo op 100 de 364 bergaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

_A3 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:53:
@bsty Nee was echt de Long tale. Net ook even op de .NL server geweest en daar haal ik met gearing op max, wing op 0, softs eronder en turbo op 100 de 364 bergaf.
Yep, harder loopt hij niet. Maar volgens sommige loopt de Sauber nog een stuk harder. Maar in de race wordt het verschil kleiner omdat de turbo op de C9 relatief minder hoog kan. Maar al met al lijkt de C9 net iets sneller, maar vindt persoonlijk de Longtail wat makkelijker rijden, wat bij een endurance race ook wel wat waard is natuurlijk.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Ah oké. Ik dacht dat de snelheden en tijden de race trim waren, maar lijkt dus een quali te zijn. Zaterdag maar eens kijken of ik tijd kan maken om wat stabiele rondjes te rijden en daarmee maandag mee te gaan doen.
Wat zijn vermoedelijk redelijke rondetijden die tijdens de race vol te houden moeten zijn om (achteraan) het middenveld mee te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

De Sauber gaat op het rechte stuk met turbo 100% tot 384 :)
Longtail Porsche is makkelijker te rijden. Spint minder snel weg en met remmen blokkeer je minder snel.

[ Voor 46% gewijzigd door Hupske op 02-08-2017 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
@Hupske wel je gas volledig indrukken he :+ , dan haal je 392 km/h in je eentje en 408 km/h als je een slipstream kan pakken.

Net met de LT en C9 nieuwe PBs neer gezet en volgens RSR ook WRs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

johnnyverhoeff schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:11:
@Hupske wel je gas volledig indrukken he :+ , dan haal je 392 km/h in je eentje en 408 km/h als je een slipstream kan pakken.

Net met de LT en C9 nieuwe PBs neer gezet en volgens RSR ook WRs >:)
Dan heb je wat aangepast aan de gearing, vleugel etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

Dan heb je wat aangepast aan de gearing, vleugel etc?
Uiteraard, gaat niet vanzelf.
Opzich is ie best bestuurder maar je moet zoveel eerder remmen met de C9 dan met een LT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

johnnyverhoeff schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Uiteraard, gaat niet vanzelf.
Opzich is ie best bestuurder maar je moet zoveel eerder remmen met de C9 dan met een LT...
Nog eerder als met de Moby Dick of is het ook weer niet zo erg. Overigens is het logisch als je tot 400km/u in de slipstream gaat dat je wat eerder moet remmen. Het enige waar ik nog wel last van heb is koude voorbanden aan het einde van het langste rechte stuk. Zal daar bij de volgende testsessie wat aandacht aan moeten besteden, want heb al een aantal keer links in de vangrail gezeten nadat ik de rem intrapte. |:(

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
@CoronelHimself
Ook al rijd je dezelfde snelheid met de C9 als de LT en rem je op t zelfde punt, heeft de C9 alsnog een langere remweg doordat ie slechtere remmen heeft en/of zwaarder is.

Sturen vind ie ook niet geweldig.

Koude banden blijf je houden door het enorm lange rechte stuk, het enige wat je kan doen is je bandendruk verlagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Hupske schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:42:
[...]

Nieuwe erop gezet. MR status bij deze ABCN voor je gezet.
Lekker oefenen!! Mogelijk mensen laten aansluiten erop?!
Let op, is wel een open server.

3-8-2017 t/m 8-8-2017:

Car: BMW M235i Racing
Track: Mugello
Settings: Standaard setup (Brandstof instelbaar)
Tips: Je kan later remmen dan je denkt

Ingredienten:
- race 7 ronden
- stock setup - met altijd een spannende toevoeging

Tijden:
..or race till we drop!!

Tips:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

Programma voor morgen.

Teamspeak server:

Race 1:

Race 2:

Race 3:
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Classic Formula 2:

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:
Bin da bei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Room up!
Programma voor morgen.

Teamspeak server:

Race 1:

Race 2:

Race 3:
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Classic Formula 2:

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
eens kijken of AC het doet .. :/

met veel moeite/geduld .. :/ :)

vertikt me stuur het :(

doet het :)

race 1:
leuke wagens! Alleen jammer dat Jur na 5 bochten nog niet door had dat ik me aan het verdedigen was en zonodig me raken moest.. en we er met zijn 2en naast lagen. Handig :F

race 2:
maarreuh, leuk rijden op Zandvoort! :) Goede kwalificatie op zich! 9e tijd.
.. en dan de race, bocht 2 ofzo .. gewoon allemaal dwars door Buttje heen beuken, gewoon dwars door de vangrail ofzo .. nog nooit van liften of remmen gehoord, gewoon trappen met ze 'n allen!! :( wtf
.. en vervolgens met lichtgevende banden aanhaken en opklimmen richting de top 10 ;w

race 3: ik kom er met geen mogelijkheid meer in. Loading ............ ;w

hopeloos dit

verder wel lekker gereden eig. :)

[ Voor 135% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-08-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Mooie ritjes gisteren mannen. Kon helaas pas aanhaken na het configureren van de nieuwe pedalen.. was toch wel even wennen op Zandvoort maar volgens mij ben ik er :P

Had helaas in mijn laatste lap tijdens de QP een hele mooie 1.39.086 maar schijnbaar al in de overtime? Slechte kwalificatie dus...
Toen het drama in de hugenholtz maar kon snel herstellen vanaf een 12e plek.. Daarna jagen maar op wie? Op Dennis! :P, en daarna nog een keer en nog een keer en nog een keer ..........Ben m volgens mij wel 4 x kwijt geweest bij het aanremmen ha ha . Maar desondanks prima gereden. Wat een wereld auto die 911! Ik denk met een klein beetje finetunen dat ding nog bruter zal worden.

De techno was wel echt mooi. Wat een vette track!!! Helaas bleef ik haken in het hek tijdens de race :P
Had echt niet DIE pace maar opzich hahaha...

Oja en Jay! Haal die magneet is van je auto af man, je voorkant komt steeds naar mn kont! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Reminder!

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/07/Tweakers-Endurance_GroupC_LE-MANS.jpg

Event & Time schedule

19.30 | Practice
19.50 | Qualify
20.30 | Race

PORSCHE 962C Long tail
PORSCHE 962C Short tail
MERCEDES-BENZ C9
MAZDA 787B

Host Settings

Teamspeak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Jammer dat het zo slecht ging Butje. Ik had zelf 3 leuke racejes.

Eerste race met de Nissan was lastiger dan verwacht. Het kontje wou wel erg graag kwispelen bij het insturen van een bocht. Moest echt op tijd remmen om dat tegen te gaan. Eua rouge werd daardoor best listig. Uit eindelijk paar foutjes in de race waardoor ik niet om de winst kon vechten. Maar wel nog een paar leuke gevechten gehad in het middenveld.

Tweede race was gaaf. Die Porsche was ook even onder de knie krijgen. Ging eerst van start met een vrij agresieve setup wat niet werkte. Waarna ik wat gedowntuned heb. Nu lag die beter op de weg en kon ik een 2de plek op de grid rijden. Net tekort voor Stefan, die de pole had. In de race eigenlijk continue met Stefan in gevecht geweest. Lag ergens midden in de race op p1 alleen bij de bocht voor het rechte stuk pakte ik de binnekant curb mee en verloor de achterkant zo bijna. Kon hem net opvangen maar was al mijn snelheid kwijt waardoor Stefan weer paar secconde voor me lag. Uit eindelijk nog wel op zijn staart gekomen maar kwam een rondje tekort om nog een aanval te wagen voor de winst.

Race 3 was misschien nog vetter dan race 2. Wat een combinatie. In de kwalificatie net niet in de 1.24 kunnen komen. Maar om zo'n rondje te rijden moest je wel echt op de limiet. Paar keer tijdens de kwalificatie goed dood gegaan. Pooh, wat een baan ook. In de race leuk kunnen vechten met Hans en Jos. Hans werd echter steeds sneller waardoor ik P2 niet echt meer kon aanvallen. En Jos begon steeds meer achter me te pushen. Jammer genoeg tikte Jos me lichtjes aan op rechte stuk waardoor ik dwars door de pit vloog en de baan af schoot. Terug in de pit gewarped en rondje kwijt. Zo net buiten podium gefinisched.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 14:26
Ik ga binnenkort een PS4 Pro halen met een TM T300RS GT en Plyseat GT Stoel.

Ik ben me nu aan het orienteren op welke race sim ik ga spelen. Nu is het AC topic wellicht niet het beste maar probeer het toch hier omdat AC me het meest realistisch lijkt.
NFS / DriveClub/Forza zijn te veel Arcade naar wat ik zie en lees.
pCars, AC en GT waarvan ik AC het meest realistisch vind lijken
Wil daarnaast sowieso F1 2016 kopen en evt DiRT als ik wil Rally rijden.

Nu mijn vragen wat raden jullie aan pCars of AC (voor de PS4)??
Welke heeft de betere online community / online races?
Lees dat pCars meer banen en auto's heeft en mooiere graphics, maar vind zelf gameplay het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik denk persoonlijk dat AC een stuk hoger niveau is kwa simulatie dan zo'n beetje alles wat verder op de markt is kwa racegames. Hier mijn mening over een aantal van de genoemde titels:

- pCars: Leuke game, niveau van simulatie niet erg hoog, ffb slecht standaard, bugs in online racen
- F1: waarom niet meteen voor F1 2017 (komt 25 aug)
- Forza = xbox/pc only, die kun je niet spelen op PS4
- NFS: zonde van je geld, echt mega arcade

De overige games ken ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Thanks voor je feedback. Denk dat het AC gaat worden aangezien ik GT ook redelijk arcade vind op sommige YT videos. Dat met 150kmph op elkaar beuken en lekker op de baan blijven alsof je op een rail rijd spreekt me niet zo aan.

Thanks voor de F1 2017 tip, had nieuwe release dates nog niet bekeken maar dan wachten we daar nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Gisteren waren idd erg leuke races. 1e race gemist omdat ik eerst in mijn hoofd had dat het om 8 uur zal beginnen om tot conclusie te komen dat ik ook eerst nog wat moest downloaden voordat ik kon deelnemen. Eerste race daardoor gemist.

2e race was erg leuk. @phoentje Het was mooi om te zien als je mij ingehaald had dat ik 2 bochten later je weer voorbij kon omdat je in de berm zat :) Ik probeerde mijn rondjes zo beheerst mogelijk te rijden. Ik startte namelijk op plek 15 en opgegeven moment was ik met jou in gevecht voor P7 geloof ik.
Helaas kwam ik ook echt in de allerlaatste bocht een millimeter in het zand en vloog nog de baan af. Anders had P8 als een historisch overwinning aangevoeld, want dan was ik voor Bart geëindigd. Maarja uiteindelijk 11e ofzo 8)7

Als race 3 een driftwedstrijd, schansspringen of schoonspringen was had ik gewonnen. Auto geen moment recht kunnen houden en met regelmaat een mooie vlucht gehad door een bocht te missen :+ Helaas kwam ik een keer vast te zitten in het hek en kon @Jurrr90 mij er ook niet meer uit krijgen. Hij duwde mij eerder nog verder het hek in. Wel erg vermakelijk :*)

Voor maandag heb ik mij toch maar opgegeven. Ook al heb ik nog maar 1 officiële rondetijd neergezet na 80 oefenronde :+ Het is de Mazda geworden. Vooral omdat ik het geluid zo mooi vind, moet er tenslotte 2 uur en 4 minuten naar luisteren :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Ah ik zie dat de race nu 2 uur en 4 minuten duurt. _/-\o_ Is de race meteen in de laatste ronde nadat de tijd is overschreven, of moeten we nog 2 ronden door net als bij je andere races. En denk ook aan de extra tijd die anderen nodig hebben, zodat die ook normaal over de finish kunnen komen, in plaats van dat de race ineens afgebroken is.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dan is dat toch 2:04h? zou 2.4 uur niet 2 uur en 0,4x60min = 24 min moeten zijn? 2:24h dus ? of 2:40h ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Dan kunnen we wel om half 7 beginnen, anders word het nachtwerk :+

Ben sowieso van mening dat de race wat mij betreft wel wat eerder kan beginnen...

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Riqy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:15:

Ben sowieso van mening dat de race wat mij betreft wel wat eerder kan beginnen...
Van mij mag het ook wel een half uur eerder beginnen. De meeste hebben hun oefen ronden er toch al op zitten.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Card Nox schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:17:
Ik ga binnenkort een PS4 Pro halen met een TM T300RS GT en Plyseat GT Stoel.

Ik ben me nu aan het orienteren op welke race sim ik ga spelen. Nu is het AC topic wellicht niet het beste maar probeer het toch hier omdat AC me het meest realistisch lijkt.
NFS / DriveClub/Forza zijn te veel Arcade naar wat ik zie en lees.
pCars, AC en GT waarvan ik AC het meest realistisch vind lijken
Wil daarnaast sowieso F1 2016 kopen en evt DiRT als ik wil Rally rijden.

Nu mijn vragen wat raden jullie aan pCars of AC (voor de PS4)??
Welke heeft de betere online community / online races?
Lees dat pCars meer banen en auto's heeft en mooiere graphics, maar vind zelf gameplay het belangrijkste.
Over het algemeen vind je de betere (lees: beste) simulators op PC.
Zoals @Riqy al zei, F1 2017, Forza, NFS is allemaal redelijk arcade. Tuurlijk je moet nog wel remmen voor een bocht (op NFS na dan), maar verder is niet echt een diehard sim.
Met name de physics in de oudere F1 201x titels vond ik echt ruk. Ik weet niet hoe de laatste paar series zijn, maar ik had echt niet het idee dat het stuurwiel verbonden was aan de wielen.

Om eerlijk te zijn is AC en PCARS ook niet heilig. AC heeft bijvoorbeeld nog steeds geen rem temperatuur simulatie. Hoe de banden in een F1 wagen dan warm blijven is mij een raadsel! Bij opwarm rondes zie je ze op de TV ook flink in de remmen duiken (of zelfs even rem & gas tegelijk) om de band op te warmen, maar in AC heeft dat geen zin..
PCARS 1 & 2.. *kuch* @CaptainPanda aan het woord: CaptainPanda in 'reviews: Project Cars 2 - Komt nog dichter bij het echte werk'

Dat allemaal hoeft echter nog niets te betekenen. rFactor 2 of iRacing is misschien wel realistischer, maar ik heb genoeg plezier met AC of PCARS (gehad). En af en toe slinger ik ook wel eens The Crew aan, maar dan wel met controller, om uitgezakt op de bank te kunnen racen. :)

Ik zou sterk aanraden of je een league kan vinden waar je denkt leuke races in mee te kunnen rijden. Online races zijn erg hit/miss (vaak miss), vooral in het achterveld zijn mensne daar nogal "roekeloos/overmoedig" en heb je veel start crashes etc.

Ik kan zeggen dat AC hier erg leuk gespeeld (fair, breed veld waardoor voor iedereen wel een tegenstander rond rijdt) wordt, maar wel op PC. Ik weet niet of tweakers nog een actieve PCARS community heeft voor PS4. De PCARS community voor PC is doodgebloed sinds dat bijna iedereen vorige zomer AC had gekocht/ontdekt tijdens een Summer sale O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 04-08-2017 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
CoronelHimself schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:51:
Ah ik zie dat de race nu 2 uur en 4 minuten duurt. _/-\o_ Is de race meteen in de laatste ronde nadat de tijd is overschreven, of moeten we nog 2 ronden door net als bij je andere races. En denk ook aan de extra tijd die anderen nodig hebben, zodat die ook normaal over de finish kunnen komen, in plaats van dat de race ineens afgebroken is.
Er zal GEEN extra ronde ingezet worden. Bedankt voor de tip voor de uitrij ronde. Ik zal hem 5 minuten laten doorlopen!
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:09:
dan is dat toch 2:04h? zou 2.4 uur niet 2 uur en 0,4x60min = 24 min moeten zijn? 2:24h dus ? of 2:40h ? 8)7
De race zal totaal 124 minuten duren. 2 uur en 4 minuten dus. Geen reden voor. Stond leuk in de banner ;)
Riqy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:15:

De race begint gewoon op het gebruikelijke tijdstip. Dit is dus 20.30uur
Nachtwerk valt mee (4 minuten na half 11 zijn we klaar). Hou er rekening mee dat mensen ook later thuis zijn van het werk en dus niet al om 19.30 kunnen starten.
En aangezien je ook nog een degelijke QP lap moet neerzetten heb je wel tijd nodig.

Probeer eerst eens mee te rijden voordat je dingen voorstelt 8)7 :+

Het was eerst een uur, dat was te kort voor de meesten. Nu is hij weer te lang of te laat. Vind het allemaal prima zo :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsty

bsty

Bart J

phoentje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:09:
De race begint gewoon op het gebruikelijke tijdstip. Dit is dus 20.30uur
Nachtwerk valt mee (4 minuten na half 11 zijn we klaar). Hou er rekening mee dat mensen ook later thuis zijn van het werk en dus niet al om 19.30 kunnen starten.
En aangezien je ook nog een degelijke QP lap moet neerzetten heb je wel tijd nodig.

Probeer eerst eens mee te rijden voordat je dingen voorstelt 8)7 :+

Het was eerst een uur, dat was te kort voor de meesten. Nu is hij weer te lang of te laat. Vind het allemaal prima zo :|
Shit helemaal niet bij stil gestaan dat het tot zo laat is. Ik sla hem over dan, want ik heb een nachtdienst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hans1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:
Over het algemeen vind je de betere (lees: beste) simulators op PC.
Je sais, maar een compleet nieuwe PC opbouw wordt me iets te duur.
Met name de physics in de oudere F1 201x titels vond ik echt ruk. Ik weet niet hoe de laatste paar series zijn, maar ik had echt niet het idee dat het stuurwiel verbonden was aan de wielen.
Heb gelezen dat F1 2016 echt een hele grote stap in de goede richting was, ben benieuwd.
Om eerlijk te zijn is AC en PCARS ook niet heilig. AC heeft bijvoorbeeld nog steeds geen rem temperatuur simulatie. Hoe de banden in een F1 wagen dan warm blijven is mij een raadsel! Bij opwarm rondes zie je ze op de TV ook flink in de remmen duiken (of zelfs even rem & gas tegelijk) om de band op te warmen, maar in AC heeft dat geen zin..
PCARS 1 & 2.. *kuch* @CaptainPanda aan het woord: CaptainPanda in 'reviews: Project Cars 2 - Komt nog dichter bij het echte werk'
Dat is wel heel erg Sim, het gaat er mij in eerste instantie om dat ik niet na de start er zo maar 5 auto's uit rem, hem ertussen ram en ze er vervolgens nog uitrijd met accelereren.
Ik zou sterk aanraden of je een league kan vinden waar je denkt leuke races in mee te kunnen rijden.
Ik zal eens zoeken naar een AC PS4 community, ik sta open voor tips!
Pagina: 1 ... 49 ... 129 Laatste