spannende combos weer, porsche op 100 % turbo at zandvoort was even wennen

Voorlopig losse races. Ivm vakantie.bsty schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:07:
@phoentje zijn jullie wel weer van plan om twee verschillende kampioenschappen te rijden? Ikzelf vind dat wel fijn in combinatie met werk en privé..
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
[ Voor 7% gewijzigd door phoentje op 28-07-2017 11:47 ]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2017 07:49 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Mazda twee porches en de Mercedes. Kun je vinkje zetten bij t inschrijvenAlfa90_Buttje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:43:
@phoentje lijkt me ontzettend gaaf
Welke 4 auto's heb je kunnen vinden? Porsche, Mazda (rotatie ftw!) en ... ?
@DutchDevil79 complimenten voor baan en autokeuze!!(Caterham even buiten beschouwing gelaten)
Die Ferrari was echt fenomenaal !! Ik had de speakers flink open maar manmanman wat een geluid .. je wilde haast voor de fun in de pits staan om hem langs te horen komen!!
Met een wat langere 2e versnelling was onverwachte wielspin goed te controleren ook. Denk dat ik hiermee eens wat verschillende circuits ga bezoeken! Dit smaakt naar meer!!!
Gewoon met ons mee racen. Wij maken allemaal namelijk wel eens een foutje. Dus dan staan we weer quite. Ook door online te racen zul je sneller worden omdat je kan discussiëren over setups en rij lijnenmultynoob schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:55:
Voordat ik in het online gedeelte stap, wil ik eigenlijk een race tegen de ia winnen. Maar tot nu toe ben ik alleen maar laatste geworden. Dit is met een race waarbij alle auto's hetzelfde zijn.
Als ik eenmaal één foutje heb gemaakt zijn ze niet meer in te halen.
Nou was mijn vraag, is er wel een mogelijkheid om van de ia te winnen zonder dat je een foutje maakt?
En wat is anders een goede manier om je voor te bereiden op het online gedeelte?
Ik kom anders wel een keer meerijden met de funraces. Lijkt mij leuk, maar ben nog niet de beste chauffeur.phoentje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:48:
[...]
Gewoon met ons mee racen. Wij maken allemaal namelijk wel eens een foutje. Dus dan staan we weer quite. Ook door online te racen zul je sneller worden omdat je kan discussiëren over setups en rij lijnen
Er zijn kampioenschappen maar ook regelmatig funraces via dit topic. En als je regelmatig op teamspeak komt.. We rijden ook in de online leagues mee van simracingsystem.com
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik kijk nu en dan online weer een stukje .. kan nog een weekje duren tot ik de finish zie, er is dit weekend ook nog de Formule 1 en tussendoor ben ik nog wat aan het klussenFryslanboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:59:
Niemand dit weekend op Spa tijdens de 24 uren?
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik heb wel het gevoel dat de Mazda niet helemaal mee kan komen zonder turbo. Heb niet heel veel getest maar de Mazda kwam tot 330, de andere met turbo makelijk over de 360.phoentje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:25:
Assetto-Corsa.nl - GroupC - Endurance
Maandag 07-08-2017 - Le Mans - Group C
Event & Time schedule
19.30 | Practice
19.50 | Qualify
20.30 | Race
Inschrijven VOOR 6 augustus 12.00 uur via de website!
Dit ivm een keuze uit 4 auto's.
http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven/
PORSCHE 962C Long tail
PORSCHE 962C Short tail
MERCEDES-BENZ C9
MAZDA 787B
Host Settings
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
Teamspeak
- Event Info: http://www.assetto-corsa.nl/event/le-mans-groupc-endurance/
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Hier nog even een real deal filmpje, hier zie je ook dat ze heel ver voor de bocht al gas loslaten en hem eigenlijk door de bocht laten rollen.johnnyverhoeff schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:28:
Makkelijk bestuurbaar joh, die group C wagens![]()
[video]
Creatief met wegdekjohnnyverhoeff schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:28:
Makkelijk bestuurbaar joh, die group C wagens![]()
[video]
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-07-2017 11:01 ]
[ Voor 3% gewijzigd door CoronelHimself op 30-07-2017 19:42 ]
Steam - PTR83
Wat kan zijn is dat je je front wing te hoog hebt staan, wat kan zorgen voor overstuur. Deze heb ik zelf meestal rond de 22 / 23 graden staan.CoronelHimself schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:27:
Iemand nog een idee wat ik tegen de overstuur bij Exos kan doen? Komt voornamelijk voor bij de hogesnelheidsbochten (250+km/u), vleugel staat al maximaal. Maar dat ding blijft spinnen op soft tyres. Wat met deze snelheid meestal ook niet goed afloopt.
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Steam - PTR83
Je bent wel lekker grondig bezig met testenCoronelHimself schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:18:
@johnnyverhoeff Voor de volledigheid 3:29 (100% turbo) op harde banden en plusminus 51 liter benzine in de tank toen ik over de finish kwam. En 3:31.5 met turbo op 80% en 65 liter in de tank. Als ik de bandenapp moet geloven kan de harde band de gehele race uitrijden.
Maar wat me wel opviel is dat er bij de medium banden dezelfde slijtage werd opgegeven als bij de soft. Hier zal ik tezijnertijd nog wel achteraan gaan
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
[ Voor 7% gewijzigd door Jiltjes op 01-08-2017 16:29 ]
i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO
Voor de laatste ACTI.CoronelHimself schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:27:
Het lijkt erop dat voor de Le Mans race, dat er maar 2 echte kandidaten zijn. De Sauber-Mercedes en de Longtail Porsche. Beide lopen tegen de 360km/u aan, terwijl de Mazda 330 loopt en de shorttail zelfs maar 320. Waarbij de shorttail ook nog eens fors meer benzine per ronde verbruikt. Dit grote snelheidsverschil komt overigens doordat de Longtail en de C9 "low-downforce" varianten zijn terwijl de andere 2 de normale downforce hebben.
Iedereen die mee wilt doen, maar denkt dat hij te langzaam of teveel crashed. Raad ik toch aan om het gewoon te proberen. Want we vragen echt niet veel, alleen dat je:
Niemand van de baan beukt.![]()
Aan de kant gaat als je niet met een snelle ronde bezig bent tijdens de practice of quali of als je op een ronde achterstand in de race wordt gezet.![]()
En dat als je de baan weer opkomt nadat je ervan af bent gegaan dat je niemand hindert dit geldt uiteraard ook als je vanuit de pits komt. Verder installeer HeliCorsa of Crewchief als extra help om te voorkomen dat je anderen raakt. De eerste app is een visuele hulp de tweede werkt met geluid. Wat ik persoonlijk prefereer.
Wat is eigenlijk de beste app om je telemetrie mee uit te kunnen lezen/ vergelijken met andere ronden?
Setup hoeft niet per se. Ze zijn heel stabiel op rechte stuk, bochten is ander verhaal, daar is geen 1 goed in_A3 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:04:
[...]
Voor de laatste ACTI.
Voor de eerste twee. Ik wil best mee gaan doen maar zal alleen de tijd hebben om wat oefen rondjes te rijden niet om ook nog wat setup aanpassingen te doen. En ik vermoedt dat die wel handig zijn om zo de auto stabiel en toch nog redelijk snel te hebben. Zeker voor zo'n lange race. Dus als je een setup hebt die je wilt delen dan hoor ik het graag.
[ Voor 37% gewijzigd door Jeroenit op 31-07-2017 19:43 ]
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Had al zo'n vermoeden.Hupske schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:21:
Zoo, 6e plek. Best tevreden. Vandaag thuis gekomen van de vakantie, voor de kwalificatie nog 5 ronden kunnen oefenen.
Gelukkig spinde @jayyzz na 2 ronde achter mij al van de baan af, waardoor ik niet onder druk stond voor P6. Daarna kon ik nog paar ronde de lijnen afkijken van Rene en om daarna de hele race eigenlijk in niemandsland te rijden.
Oohja Patrick heeft mij tussendoor nog 1 keer ingehaald, maar toen waren mijn Soft bandjes volledig versleten. Geen moeite voor gedaan om hem tegen te houden omdat ik toch de pit in zal gaan in die ronde.
Steam - PTR83
Ik start meestal wel gewoon met vol gas ja.CoronelHimself schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:27:
Zo eindelijk weer eens een goede race in de Exos van mij. Ik dank de curbstone-god dat hij ze niet zo hoog heeft gemaakt en vraag vriendelijk aan @phoentje om ze de volgende keer weer lekker laag te houden.![]()
Nadat ik een subtiele wijziging aan mijn setup had aangebracht, waarvoor dank @jayyzz ging het ineens als een trein. Het was wel niet de sneltrein, maar kon goed meekomen. Bij de start gebeurde er iets vreemds, volgens mij zat @bobopalmtree als een dolle stier te revven voor de start en de auto zat ook de hele tijd zijwaarts te trillen. En op het moment dat de lichten uit waren lanceerde die zichzelf alsof er een dikke raketbooster in zijn kont zat. Dwars door mij heen, maar ik raakte maar licht uit balans en had ook geen schade. Geen idee wat er nou precies gebeurde.
Daarna eigenlijk een goede en degelijke race gereden en maar 1 keer gespind.
[...]
Had al zo'n vermoeden.
Ah dan was het Jeroen, maar dit was niet even het gas indrukken. Dit was zeker 40 seconden. Voor mij was die wel zichtbaar maar stond die te schudden als een dolle.bobopalmtree schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:10:
[...]
Ik start meestal wel gewoon met vol gas ja.![]()
Maar euh, voor mij op de grid was een lege plek. Mogelijk stond Jeroen daar (onzichtbaar) want die teleporteerde bij de start zowat alle kanten op...
Steam - PTR83
Gefeliciteerd IvoDissidend schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:14:
Eerste overwinning![]()
![]()
Eigenlijk een redelijk saaie race, bij de start klein beetje tegengas gegeven aan @johnnyverhoeff maar met de medium banden tegen supersoft geen eer aan te behalen dus maar in eigen tempo verder.
Daarna ook @Hans1990 voor moeten laten gaan om diezelfde reden.
1x door het gras moeten gaan omdat, ik dacht @johnnyverhoeff, op een voor mij ongelukkig moment weer de baan op kwam. Maar ik klaag niet want een gewonnen positie![]()
Daarna door pitstops van andere een redelijke voorsprong op kunnen bouwen en de race rustig uit kunnen rijden.
Ik dacht vervolgens maar eens te gaan oefenen voor de endurance maar daar dacht AC anders over, blijft nu elke keer hangen op het "loading" scherm. Volgens mij hoorde ik daar gisteravond ook al iemand over op TS? Hoe is dat opgelost, weet zo snel niet wie dat was
Waarschijnlijk 2 ja maar niet die 2 die jij in je gedachte hebbsty schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:41:
Leuk die race op Le Mans! A.s. woensdag hoop ik terug te zijn dus ik kan gelijk weer aan de bak. Zie al wel dat er eigenlijk maar twee van de vier auto's competitief zijn jammer genoeg.
feli
Ik was gister niet online, maar ik heb sinds een paar weken ook last om in het spel te komen. Hij laadt de baan en auto's en blijft dan hangen op het moment dat hij over moet springen naar de pits. Het is bij mij een focus probleem, want als ik dan ALT+TAB naar de browser kan ik met de muis doen wat ik wil, maar hij kan niets meer aanklikken. Hij zit op een andere laag dan de browser (de game-laag). Het toetsenbord met TAB kan ik nog wel hier en daar komen en op ENTER drukken. Ik kon het wel eens oplossen door mijn 2e monitor uit te doen, dan moet hij even de view resetten, maar dat ging gister ook niet meer. Misschien dat het nu na een reboot wel weer wil, maar betrouwbaar is anders. Hierom gister niet meer op GTHQ kunnen komen om te oefenen met de LamboIk dacht vervolgens maar eens te gaan oefenen voor de endurance maar daar dacht AC anders over, blijft nu elke keer hangen op het "loading" scherm. Volgens mij hoorde ik daar gisteravond ook al iemand over op TS? Hoe is dat opgelost, weet zo snel niet wie dat was
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2017 09:07 ]
Steam - PTR83
Dat is het enige wat AC bij mij ook heeft voor problemen en bij mij word dat veroorzaakt door pTracker.CoronelHimself schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:42:
Ook blijft AC regelmatig op 'running' staan in Steam sinds de update, maar AC is wel het enige spel dat hier last van heeft.
[ Voor 55% gewijzigd door Hans1990 op 01-08-2017 10:34 ]
Dat was ik, denk dat het een app is geweest, na alles uit te zetten kwam ik er weer in.Dissidend schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:14:
Ik dacht vervolgens maar eens te gaan oefenen voor de endurance maar daar dacht AC anders over, blijft nu elke keer hangen op het "loading" scherm. Volgens mij hoorde ik daar gisteravond ook al iemand over op TS? Hoe is dat opgelost, weet zo snel niet wie dat was
My iRacing
Ben er vanavond zelf niet bij, maar server staat iig online!Jiltjes schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:52:
Ben terug!
Heb er net een nieuwe opgezet. Lamborghini Super Trofeo op Barcelona Moto.
Morgen weer knallen!
Oh ja, geen TC!
31-7-2017 t/m 1-8-2017:
Car: Lamborghini Huracan ST
Track: Barcelona Moto
Settings: Fixed setup (Brandstof instelbaar)
Restrictions: NO TC
Tips: Gassen!!
Ingredienten:
- qualy: 15 minuten
- race 2 x 15 min
- fixed setup - met altijd een spannende toevoeging
- 2de race omgekeerde startopstelling
Tijden:
Lounge open: 19.30 uur
Kwalificatie: 20.15 uur
Race 1: 20.30 uur
Race 2: 20.45 uur
..or race till we drop!!
Tips:
Het gaspedaal zit rechts, rem is niet nodig. Dat ronde ding in het midden voor je noemen ze een stuur. Als je daaraan draait, gebeuren er magische dingen....
i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO
hmmm .. even C:\Users\Buttje\Mijn Documenten\Assetto Corsa\logs\log.txt bekeken ..phoentje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:54:
Ik heb Mike met een zelfde probleem geholpen. Begin eerst eens bij de LOG files van Assetto. Hier vind je meestal de oorzaak wel in terug. Deze staan in de asseto folder in je documents.
Je hebt daar py logfiles die bij je addons horen en ook wat van de launcher. Doorzoek deze grote file en zoek bijv. naar het woord "error". In het geval van Bas gisteren was een integrity check voldoende.
Bij Mike was het 1 van zijn addons die de boel in de war gooide.
Vermoedelijk inderdaad door hier en daar updates van windows/ac/steam noem t maar op.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| Initialising Python Interface Cleaning Python Cache in path apps/python/system/ LOADING 17 PY APPS ERROR: Python [ERROR] File apps/python/acnotify/acnotify.py not found Cleaning Python Cache in path apps/python/CamTool/ Opening PyModule CamTool Init PyPlugin:CamTool Function acUpdate bind to module 'module' object has no attribute 'acShutdown' Cleaning Python Cache in path apps/python/Chat/ Opening PyModule Chat Init PyPlugin:Chat WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR Python Chat_ICON 'module' object has no attribute 'acUpdate' 'module' object has no attribute 'acShutdown' ERROR: Python [ERROR] File apps/python/Codriver/Codriver.py not found Cleaning Python Cache in path apps/python/FFBClip/ Opening PyModule FFBClip Init PyPlugin:FFBClip WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR FFBClip_ICON Function acUpdate bind to module Function acShutdown bind to module Cleaning Python Cache in path apps/python/gMeter/ Opening PyModule gMeter Init PyPlugin:gMeter WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR G Meter_ICON 'module' object has no attribute 'acUpdate' 'module' object has no attribute 'acShutdown' Cleaning Python Cache in path apps/python/helicorsa/ Opening PyModule helicorsa Init PyPlugin:helicorsa 'module' object has no attribute 'acUpdate' Function acShutdown bind to module Cleaning Python Cache in path apps/python/OSRW_RaceMessager/ Opening PyModule OSRW_RaceMessager Init PyPlugin:OSRW_RaceMessager WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR OSRW Race Messager_ICON 'module' object has no attribute 'acUpdate' 'module' object has no attribute 'acShutdown' Cleaning Python Cache in path apps/python/PDash/ Opening PyModule PDash Init PyPlugin:PDash WARNING: TaskBarIcon :: COULD NOT FIND TEXTURES FOR PDash-default1_ICON Function acUpdate bind to module bad argument type for built-in operation 'module' object has no attribute 'acShutdown' ERROR: Python [ERROR] File apps/python/PitConfig/PitConfig.py not found Cleaning Python Cache in path apps/python/PitLanePenalty/ Opening PyModule PitLanePenalty Init PyPlugin:PitLanePenalty Function acUpdate bind to module 'module' object has no attribute 'acShutdown' Cleaning Python Cache in path apps/python/ptracker/ Opening PyModule ptracker Init PyPlugin:ptracker Function acUpdate bind to module Function acShutdown bind to module Cleaning Python Cache in path apps/python/rivalitempo/ Opening PyModule rivalitempo ERROR PyModule :: Errors occurred loading rivalitempo [PY ERROR]: apps/python/rivalitempo\rivalitempo.py (8) ERROR: Python ERROR LOADING MODULE :sys.path.append('apps/python/rivalitempo') Cleaning Python Cache in path apps/python/RsrLiveTime/ Opening PyModule RsrLiveTime Init PyPlugin:RsrLiveTime Function acUpdate bind to module Function acShutdown bind t |
[ Voor 31% gewijzigd door _A3 op 01-08-2017 19:56 ]
Je moet de turbo ook niet op 100% zetten.Hupske schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:05:
Pff voor maandag skip ik. De baan en de auto's zijn geweldig op papier, maar zelfs als ik gas geef met mijn kleine teen spin in van de baan af. Net 10 ronden gereden, waarvan er geen 1 geldig was. Weinig plezier in zo.
Steam - PTR83
Bedankt voor wat toelichting. 100% turbo is wel relaxed voor het rechte stuk. Met de Mercedes kan je daardoor tot 386 rijden. Met de turbo op 80% kom je niet verder dan 359. Overigens gaat de motor de gehele race op 100% turbo ook niet overleven. Na 4 ronden is hij al aardig aan het slijten.CoronelHimself schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:35:
[...]
Je moet de turbo ook niet op 100% zetten.Maar de truuk is op eerst de wagen recht te zetten na een bocht en dan pas gas. En in de 2e versnelling geef je eerst 50% gas en daarna opvoeren. Daarboven kan je gewoon volle bak gas geven. Er zijn maar 5 bochten waarin je terug naar zijn 2 gaat. Een andere optie die ik geprobeerd heb is om de turbo tijdens het rijden aan te passen (eerst even de commando's Turbo + / - mappen op het stuur. Als je een langzame bocht nadert dan de turbo terugzetten naar 40% (voor de longtail) en als je weer volle bak gas geeft opvoeren naar 80%.
Nadeel hiervan is dat je dit dus 24x5 moet doen tijdens de race. Geen idee trouwens of je ook knoppen kan toekennen aan 40% / 80%.
[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 01-08-2017 21:43 ]
+1CoronelHimself schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:35:
@Jiltjes Geen idee wat voor kampioenschap je na de zomer van plan bent te gaan rijden, maar ik nomineer bij deze alvast de Lamborghini Huracan ST
Je kan gewoon een willekeurige server joinen waarop MRABCN draait. Als je daar genoeg kilometers rijdt zonder crashen wordt je snel genoeg B.Hupske schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:42:
@Jiltjes Heb je ook een moment waarop ik een andere status kan halen dan N? Kan nu je server niet joinen omdat ik nog geen A-B status heb.
[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2017 22:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 02-08-2017 09:47 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Hans1990 op 07-08-2017 15:59 ]
NU!Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:47:
Wanneer gaat de server van de Exos over op de RedBull Ring?
Nice! Mooie opzet. Morgen haak ik aan!DutchDevil79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:44:
Programma voor morgen.
Dag: Donderdag 03-08-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)
Teamspeak server:
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Race 1:
1999 Nissan Primera BTCC op Spa
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 7
Race 2:
Porsche 911 GT3 RSR 2017 op Zandvoort GP
Race laps: 10
Race 3:
Classic Formula 2 op Zandvoort 60s (Sandevoorde)
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
1999 Nissan Primera BTCC :
http://www.racedepartment...nissan-primera-btcc.3828/
Classic Formula 2:
http://www.mediafire.com/...2-F3+by+team+SBH+v1.3.rar
Zandvoort 60s (Sandevorde):
https://www.dropbox.com/s...ndev_f3ct_250717.rar?dl=0
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
[ Voor 81% gewijzigd door phoentje op 02-08-2017 11:14 ]
Ik kan het mis hebben maar volgens mij komt dat omdat de druk van de turbo afneemt als je hoog/bijna bij de receptie limiter bent.Hans1990 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:00:
Ik heb gisteren eens kort met de turbo auto's getest voor het Le Mans kampioenschap. De CrewChief plugin rapporteert namelijk de engine life remaining status in zijn programmeer API.
De C9 kan met 100% turbo circa 6-7 laps rijden. Op 70 - 80% turbo is dit >=30 laps.
De Porsche long tail kan met 100% turbo circa 25-40 laps rijden. Op 70% slijt de motor amper.
Wat mij opviel is dat de motor slijtage stopte zodra je op de rev limiter zat. Als je dus op top rijdt met een (te) korte gearing, heb je enkel slijtage bij het acceleren.
Dit klinkt niet echt bijzonder realistisch, maar je kan hier ook moeilijk gebruik(misbruik) van maken lijkt me. Immers is een slipstream pakken wel handig, maar als je normale afstelling al op de rev limiter zit werkt dat niet. Je kan in AC geen "Indy 500" versnellingsbak er op hoeken waarbij je in 4 al 360km/h gaat en 5 enkel gebruikt voor slipstream (bvb 380km/h).
Vandaar ik overal een bereik opzet, afhankelijk met welke gearing en schakelpunten je rijdt.
Mijn conclusie: 70% turbo klinkt als een safe race modus. Kan je hem ook nog eens 1x perongeluk iets te hard terug hoeken door de versnellingen. Bij 80% turbo heb je die marge niet, de motor slijt 2.5 - 3% elke ronde en komt dus na 2 uur rijden op het randje uit.
Ook de C9 even offline getest met TC. Eigenlijk valt er dan nog niet echt mee te rijden. Wat een draak van een auto. Dus waarschijnlijk bepaald dat dan ook mijn auto keuze..
Volgens mij zjin de andere twee auto's die verkiesbaar zijn vanuit topspeed (=laptime) aspect niet echt bijzonder relevant op Le Mans.
edit:
Wanneer gaan we eens met deze mod rijden?YouTube: Assetto Corsa - Senna Silverstone Taxi by ASR - Hotlaps
[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 02-08-2017 19:30 ]
Heel even wat oefen rondjes willen gaan rijden, maar ik zie hier topsnelheden van boven de 360 voorbij komen. Zelf ondanks het aanpassen van de gearing naar wat max mogelijk is, wing naar 0 en turbo op 100 kom ik met de Porsche niet boven de 357 uit. En ik lees hier zaken dat met de turbo op 100 de race uitrijden niet gaat lukken. Voor zo'n endurance interesseert de quali mij vrij weinig, maar een beetje (achterin) het middenveld mee kunnen komen voor de race wil ik toch wel voor gaan.johnnyverhoeff schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:39:
[...]
Setup hoeft niet per se. Ze zijn heel stabiel op rechte stuk, bochten is ander verhaal, daar is geen 1 goed in
[ Voor 4% gewijzigd door _A3 op 02-08-2017 20:42 ]
Reed je toevallig met de Porsche short tail? De Mercedes en de Porsche long tail zijn namelijk beduidend sneller op de rechte stukken._A3 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:34:
[...]
Heel even wat oefen rondjes willen gaan rijden, maar ik zie hier topsnelheden van boven de 360 voorbij komen. Zelf ondanks het aanpassen van de gearing naar wat max mogelijk is, wing naar 0 en turbo op 100 kom ik met de Porsche niet boven de 357 uit. En ik lees hier zaken dat met de turbo op 100 de race uitrijden niet gaat lukken. Voor zo'n endurance interesseert de quali mij vrij weinig, maar een beetje (achterin) het middenveld mee kunnen komen voor de race wil ik toch wel voor gaan.
Oftewel wat doe ik verkeerd?
Yep, harder loopt hij niet. Maar volgens sommige loopt de Sauber nog een stuk harder. Maar in de race wordt het verschil kleiner omdat de turbo op de C9 relatief minder hoog kan. Maar al met al lijkt de C9 net iets sneller, maar vindt persoonlijk de Longtail wat makkelijker rijden, wat bij een endurance race ook wel wat waard is natuurlijk._A3 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:53:
@bsty Nee was echt de Long tale. Net ook even op de .NL server geweest en daar haal ik met gearing op max, wing op 0, softs eronder en turbo op 100 de 364 bergaf.
Steam - PTR83
[ Voor 46% gewijzigd door Hupske op 02-08-2017 21:29 ]
Dan heb je wat aangepast aan de gearing, vleugel etc?johnnyverhoeff schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:11:
@Hupske wel je gas volledig indrukken he, dan haal je 392 km/h in je eentje en 408 km/h als je een slipstream kan pakken.
Net met de LT en C9 nieuwe PBs neer gezet en volgens RSR ook WRs
Uiteraard, gaat niet vanzelf.Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:12:
[...]
Dan heb je wat aangepast aan de gearing, vleugel etc?
Nog eerder als met de Moby Dick of is het ook weer niet zo erg. Overigens is het logisch als je tot 400km/u in de slipstream gaat dat je wat eerder moet remmen. Het enige waar ik nog wel last van heb is koude voorbanden aan het einde van het langste rechte stuk. Zal daar bij de volgende testsessie wat aandacht aan moeten besteden, want heb al een aantal keer links in de vangrail gezeten nadat ik de rem intrapte.johnnyverhoeff schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:14:
[...]
Uiteraard, gaat niet vanzelf.
Opzich is ie best bestuurder maar je moet zoveel eerder remmen met de C9 dan met een LT...
Steam - PTR83
Nieuwe erop gezet. MR status bij deze ABCN voor je gezet.Hupske schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:42:
[...]
@Jiltjes Heb je ook een moment waarop ik een andere status kan halen dan N? Kan nu je server niet joinen omdat ik nog geen A-B status heb.
Bin da bei!DutchDevil79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:44:
Programma voor morgen.
Teamspeak server:
Race 1:
Race 2:
Race 3:
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
Classic Formula 2:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
DutchDevil79 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:44:
Programma voor morgen.
Teamspeak server:
Race 1:
Race 2:
Race 3:
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
Classic Formula 2:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
[ Voor 135% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-08-2017 08:02 ]
My iRacing
Steam - PTR83
My iRacing
Van mij mag het ook wel een half uur eerder beginnen. De meeste hebben hun oefen ronden er toch al op zitten.Riqy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:15:
Dan kunnen we wel om half 7 beginnen, anders word het nachtwerk![]()
Ben sowieso van mening dat de race wat mij betreft wel wat eerder kan beginnen...
Steam - PTR83
Over het algemeen vind je de betere (lees: beste) simulators op PC.Card Nox schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:17:
Ik ga binnenkort een PS4 Pro halen met een TM T300RS GT en Plyseat GT Stoel.
Ik ben me nu aan het orienteren op welke race sim ik ga spelen. Nu is het AC topic wellicht niet het beste maar probeer het toch hier omdat AC me het meest realistisch lijkt.
NFS / DriveClub/Forza zijn te veel Arcade naar wat ik zie en lees.
pCars, AC en GT waarvan ik AC het meest realistisch vind lijken
Wil daarnaast sowieso F1 2016 kopen en evt DiRT als ik wil Rally rijden.
Nu mijn vragen wat raden jullie aan pCars of AC (voor de PS4)??
Welke heeft de betere online community / online races?
Lees dat pCars meer banen en auto's heeft en mooiere graphics, maar vind zelf gameplay het belangrijkste.
[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 04-08-2017 12:54 ]
Er zal GEEN extra ronde ingezet worden. Bedankt voor de tip voor de uitrij ronde. Ik zal hem 5 minuten laten doorlopen!CoronelHimself schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:51:
Ah ik zie dat de race nu 2 uur en 4 minuten duurt.Is de race meteen in de laatste ronde nadat de tijd is overschreven, of moeten we nog 2 ronden door net als bij je andere races. En denk ook aan de extra tijd die anderen nodig hebben, zodat die ook normaal over de finish kunnen komen, in plaats van dat de race ineens afgebroken is.
De race zal totaal 124 minuten duren. 2 uur en 4 minuten dus. Geen reden voor. Stond leuk in de bannerAlfa90_Buttje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:09:
dan is dat toch 2:04h? zou 2.4 uur niet 2 uur en 0,4x60min = 24 min moeten zijn? 2:24h dus ? of 2:40h ?
De race begint gewoon op het gebruikelijke tijdstip. Dit is dus 20.30uurRiqy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:15:
Dan kunnen we wel om half 7 beginnen, anders word het nachtwerk![]()
Ben sowieso van mening dat de race wat mij betreft wel wat eerder kan beginnen...
Shit helemaal niet bij stil gestaan dat het tot zo laat is. Ik sla hem over dan, want ik heb een nachtdienst..phoentje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:09:
De race begint gewoon op het gebruikelijke tijdstip. Dit is dus 20.30uur
Nachtwerk valt mee (4 minuten na half 11 zijn we klaar). Hou er rekening mee dat mensen ook later thuis zijn van het werk en dus niet al om 19.30 kunnen starten.
En aangezien je ook nog een degelijke QP lap moet neerzetten heb je wel tijd nodig.
Probeer eerst eens mee te rijden voordat je dingen voorstelt![]()
![]()
Het was eerst een uur, dat was te kort voor de meesten. Nu is hij weer te lang of te laat. Vind het allemaal prima zo
Je sais, maar een compleet nieuwe PC opbouw wordt me iets te duur.Hans1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:
Over het algemeen vind je de betere (lees: beste) simulators op PC.
Heb gelezen dat F1 2016 echt een hele grote stap in de goede richting was, ben benieuwd.Hans1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:
Met name de physics in de oudere F1 201x titels vond ik echt ruk. Ik weet niet hoe de laatste paar series zijn, maar ik had echt niet het idee dat het stuurwiel verbonden was aan de wielen.
Dat is wel heel erg Sim, het gaat er mij in eerste instantie om dat ik niet na de start er zo maar 5 auto's uit rem, hem ertussen ram en ze er vervolgens nog uitrijd met accelereren.Hans1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:
Om eerlijk te zijn is AC en PCARS ook niet heilig. AC heeft bijvoorbeeld nog steeds geen rem temperatuur simulatie. Hoe de banden in een F1 wagen dan warm blijven is mij een raadsel! Bij opwarm rondes zie je ze op de TV ook flink in de remmen duiken (of zelfs even rem & gas tegelijk) om de band op te warmen, maar in AC heeft dat geen zin..
PCARS 1 & 2.. *kuch* @CaptainPanda aan het woord: CaptainPanda in 'reviews: Project Cars 2 - Komt nog dichter bij het echte werk'
Ik zal eens zoeken naar een AC PS4 community, ik sta open voor tips!Hans1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:
Ik zou sterk aanraden of je een league kan vinden waar je denkt leuke races in mee te kunnen rijden.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq