i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO
Helaas werd ik er af getikt in lap 2 door Jay L.
Daarna vanaf de laatste positie terug moeten vechten .. Was ook wel weer leuk maar goed
Daarnaast toch even melden dat als je geen normale reden hebt om te stoppen... doe dan liever niet meer mee. Rage quiten is zo jammer voor de mensen die wel de race uitrijden..
Tussenstand wordt zo bijgewerkt!!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Oh shit, dat is waar, mijn excuusphoentje schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:11:
Mooie race mannen.
Daarna vanaf de laatste positie terug moeten vechten .. Was ook wel weer leuk maar goed
Daarnaast toch even melden dat als je geen normale reden hebt om te stoppen... doe dan liever niet meer mee. Rage quiten is zo jammer voor de mensen die wel de race uitrijden..

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Voor mijn doen een goeie kwali gehad, p12 in het midden vh veld.
Start; 3 bochten en rondgetikt..
(Gelukkig lag ik niet op P3)
Weer de draad opgepakt en aansluiting gevonden en halverwege de race rondgegegaan....aaarghh..
Toch uitgereden met weinig motivatie.. in tegenstelling tot anderen..

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
zuipt veel zo'n fiat
[ Voor 8% gewijzigd door Shva op 26-06-2017 21:19 ]
Na een aantal halve pogingen en 1 keer er bijna achterop in de laatste bocht van het circuit. En sterk verdedigend werk van klaas zorgde ervoor dat ik er maar niet langskwam. En ondertussen was Rene op jacht naar ons. En zat ik in een sandwich, en ik hou helemaal niet van sandwiches! Want wie snijd er nou het lekkerste stuk van een boterham weg??

Uiteindelijk maakte Klaas een foutje waardoor ik en volgens mij ook Rene er langskonden. Daarna nog wel wat druk gehad van achter. Maar kon vrij snel daarna weer uitlopen. Ja een leuk en goed gevecht Klaas.
Had mijn tank niet eens vol bij de start en had nog genoeg over. Misschien eens wat eerder schakelen.Shva schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:18:
volle tank 35 L, geen fuel meer op het rechte stuk voor de laatste paar bochten.
zuipt veel zo'n fiat
[ Voor 12% gewijzigd door CoronelHimself op 26-06-2017 21:20 ]
Steam - PTR83
Sorry daarvoorKayeos72 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:18:
Pfoef, wat een leuk vloeiend baantje!![]()
Voor mijn doen een goeie kwali gehad, p12 in het midden vh veld.![]()
Start; 3 bochten en rondgetikt..aarghhh..
iedereen voorbij gelaten....
![]()
(Gelukkig lag ik niet op P3)
Weer de draad opgepakt en aansluiting gevonden en halverwege de race rondgegegaan....aaarghh..![]()
Toch uitgereden met weinig motivatie.. in tegenstelling tot anderen..

Maar ja het zij zo, no hard feelings..( Come on Charlie, this is dangerously driving!)😁
Er was een mooie middengroep/peloton waar ik graag bij had gezeten.
Sorry Johnny, deze achterblijver tikte je op de kont..mijn rempunt lag iets verderop..
[ Voor 34% gewijzigd door Kayeos72 op 26-06-2017 22:03 ]
Ja en mensen mogen ook wel wat meer gehoor geven aan blauwe vlaggen..phoentje schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:11:
Mooie race mannen.
Had een vandaag weer een redelijke start maar ging er hard af.
Voordeel was dat de auto daarna automatisch naar rechts ging, scheelde natuurlijk wat sturen.
Nadat ik er aan gewend was nog redelijk genoten van het gevecht voor de laatste plek. Echter een paar keer te vroeg terug geschakeld en dat is niet zo fijn. Tegen het einde werden de problemen toch wat te heftig het constant naar rechts toe trekken en de slijtage van de banden zorgde er voor twee keer toe dat de achter kant in de voorlaatste bocht sneller ging dan de voor kant.
Door de lichte frustratie daardoor bij het aanremmen van de eerste bocht een dubbele shift naar beneden en toen was het echt op. Motor naar de maan en klaar.
Direct even op de onderdelen lijn een nieuwe besteld dus die moet snel binnen zijn.
En ik snap het bij een cilinder wissel moet ik de volgende keer vanuit de pit starten.
Alexander, ik zag in de replay dat ik je wel wat in de weg zat bij een blauwe vlag dus alsnog mijn excuses.
[ Voor 4% gewijzigd door RKD op 26-06-2017 22:20 ]
AlexanderKayeos72 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:00:
Wie is u? Zo jammerrr die aliassen en echte namen.
Maar ja het zij zo, no hard feelings..( Come on Charlie, this is dangerously driving!)😁
Er was een mooie middengroep/peloton waar ik graag bij had gezeten.
Sorry Johnny, deze achterblijver tikte je op de kont..mijn rempunt lag iets verderop..
@RKD Was jij degene die een beetje wijd het gras opging toen ik eraan kwam? Heb ik geen last van gehad hoor, dus np
En hierbij een impressie van de actie op het circuit net nadat ik Benny en Barns had ingehaald
Linkje naar de replay.

[ Voor 13% gewijzigd door FightingAce op 26-06-2017 22:59 ]
Voor het lange rechte stuk ja. Ok dat scheelt dan weerFightingAce schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:28:
[...]
Alexander
@RKD Was jij degene die een beetje wijd het gras opging toen ik eraan kwam? Heb ik geen last van gehad hoor, dus np.
En hierbij een impressie van de actie op het circuit net nadat ik Benny en Barns had ingehaald.
Linkje naar de replay.
[afbeelding]
Voor volgende week eerst nog de EXOS op de Nurgburgring. Succes allen.
Assetto-Corsa.nl - Fiat Abarth 500 Race 3

Maandag 10-07-2017 - Zandvoort
Event & Time schedule
19.30 | Practice
19.50 | Qualify
20.30 | Race
Geen inschrijving nodig.
SKINPACK
http://www.racedepartment...o-corse-skins-pack.13251/
Host Settings
- Event Info: http://www.assetto-corsa....abarth-500-assetto-corse/
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Nee helaas, daarom proberen we er op aan te dringen dat iederwen zijn echte naam gebruiktKayeos72 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:08:
@ Rene en Mike, kan r op de andere site ren legenda komen van aliassen en echte namen?
https://twitch.tv/madmikeplays
En ja, tamelijk late reactie..
Zelfde verhaal jaKayeos72 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:04:
Blauwe vlaggen kreeg ik al als diegene halve ronde achter me lag.
Ik was met bas in gevecht ( weliswaar voor de 15e plek maar ja voor een rookie telt elk plekje ). Ik zie de blauwe vlag, kijk achter me en zie niemand
Verder heb ik wel genoten en geprobeerd onder de 1:00min te rijden. Wat me helaas niet lukte.. But I will be back stronger!!
Oke dat wordt dik oefenen op dit track!! Zandvoort ligt dicht in de buurt waar ik woonphoentje schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:56:
En hierbij alvast de aankondiging voor over 2 weken. Mike zal hem nog een keer herhalen. Ik ga vannacht op vakantie dus ben er niet bij.
Voor volgende week eerst nog de EXOS op de Nurgburgring. Succes allen.
Assetto-Corsa.nl - Fiat Abarth 500 Race 3
Maandag 10-07-2017 - Zandvoort
Event & Time schedule
19.30 | Practice
19.50 | Qualify
20.30 | Race
Geen inschrijving nodig.
SKINPACK
http://www.racedepartment...o-corse-skins-pack.13251/
Host Settings
- Event Info: http://www.assetto-corsa....abarth-500-assetto-corse/
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Ik zit er alleen niet echt op te wachten om alle DLC aan te schaffen, is alleen de basis game de aankoop waard. En kan ik dan het grootste deel van de races met jullie mee doen?
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 27-06-2017 09:49 ]
Een hoop van de races gebruiken toch wel een deel van de DLC. Zo is bijvoorbeeld de Porsche GT3 onderdeel van een DLC. Ook zijn er een aantal circuits onderdeel van DLC en gezien de beperkte keuze voor circuits worden deze toch ook regelmatig gebruikt.garriej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:49:
Zit te twijfelen om deze te kopen(vrij goedkoop in de steamsale nu), heb bijna 300 uur in project cars zitten. Maar de online community is echt te klein..
Ik zit er alleen niet echt op te wachten om alle DLC aan te schaffen, is alleen de basis game de aankoop waard. En kan ik dan het grootste deel van de races met jullie mee doen?
het is de aanschaf meer dan waard.
wil je altijd rijden dan heb je alle DLC nodig.
ze zijn nu goed koop
als je het in delen wil kopen (en dat ga je toch doen) kan je beter verstandig zijn het nu te doen.
Ja zo ziet het dus momenteel vooral in m'n kop, aan de andere kant ga ik bijna verhuizen en in september komen PCars 2 en F1 2017 uit(beide games wil ik zeker hebben). Al denk ik toch dat Assetto Corsa er wel 1 is die in de collectie thuis hoort(game + alle DLC is nu maar 53 euro).JW van Wijngen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:38:
@garriej ik wil je niet ontmoedigen, maar...................
het is de aanschaf meer dan waard.
wil je altijd rijden dan heb je alle DLC nodig.
ze zijn nu goed koop
als je het in delen wil kopen (en dat ga je toch doen) kan je beter verstandig zijn het nu te doen.
Vergeleken met wat veel van ons ervoor betaald hebben is dat een koopjegarriej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:44:
[...]
Ja zo ziet het dus momenteel vooral in m'n kop, aan de andere kant ga ik bijna verhuizen en in september komen PCars 2 en F1 2017 uit(beide games wil ik zeker hebben). Al denk ik toch dat Assetto Corsa er wel 1 is die in de collectie thuis hoort(game + alle DLC is nu maar 53 euro).

Zeker een koopje ja, je kan hem maar in je collectie hebben. thanks voor je input, ik ga weer lekker meelezen sale is nog tot 5 juli.FightingAce schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:51:
[...]
Vergeleken met wat veel van ons ervoor betaald hebben is dat een koopje. Ik weet niet hoeveel tijd je te besteden hebt, maar zelf kom ik eigenlijk nauwelijks toe aan de andere sims die ik heb (AMS, RF2, PCars). Wel verwacht ik dat AC nog wel even support krijgt vanuit de developers (itt PCars
), dus je kan ook gewoon wachten tot de volgende sale.
Dit moet eigenlijk voor een racingfan een no brainer zijn.... vind ik
Ja dat hoor ik iedereen zeggen, maar ik heb de game zelf nog nooit gespeeld, dus ik kan er nog niet over oordelen. Als iedereen het zegt, dan zal het ook wel echt een goede game zijn.RifatSahin schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:59:
Ik ben jaren lang Project Cars fan geweest. En op de PS4 heb ik ook enorm genoten ervan. Ik gaf Assetto Corsa op de PS4 een kans, maar dat kon hij niet waarmaken. Het was echt dramatisch. Totdat ik de overstap maakte op PC gaming en meer mensen AC zag spelen dan PC. Besteld incl alle DLC's en wat een game!!!
Dit moet eigenlijk voor een racingfan een no brainer zijn.... vind ik
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 27-06-2017 11:01 ]
Met controller en de bird view is AC drama.. Daar ben ik gewoon eerlijk in. Het lijkt alsof je auto aan het zweven is op de baan. Daar zijn ze met PC veel beter in, het "voelt" realistischer aan dan. Maar cockpit view en realisme merk ik toch dat AC beter is. En dit zeg ik pas 3 dagen sinds dat ik het spelletje speel. Ten opzichte van 2 jaar PCgarriej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:01:
[...]
Ja dat hoor ik iedereen zeggen, maar ik heb de game zelf nog nooit gespeeld, dus ik kan er nog niet over oordelen.
Maar birdview is sowieso niet lekker spelen, daarnaast speel ik met een G29RifatSahin schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:02:
[...]
Met controller en de bird view is AC drama.. Daar ben ik gewoon eerlijk in. Het lijkt alsof je auto aan het zweven is op de baan. Daar zijn ze met PC veel beter in, het "voelt" realistischer aan dan. Maar cockpit view en realisme merk ik toch dat AC beter is. En dit zeg ik pas 3 dagen sinds dat ik het spelletje speel. Ten opzichte van 2 jaar PC
Komt omdat ik aandelen heb in het spelgarriej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:11:
[...]
Maar birdview is sowieso niet lekker spelen, daarnaast speel ik met een G29Jullie zijn me wel heel erg aan het overhalen op dit moment.
Even zonder te geinen. Beide games zijn natuurlijk 5 sterren waard. Alleen het feit dat je eigenlijk onbeperkt cars en tracks kan toevoegen door mods ( weet niet of dat bij PC kan of niet ) is toch een extratje. Zo heb ik nu een dikke F1 met een V12 sound... Ja daar moet je van houden.
Mods zijn er zover ik weet in PCars niet nee. Hoe voelen de mod circuits/auto's aan, komt dit gewoon in de buurt van de "officiële" auto's?RifatSahin schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:13:
[...]
Komt omdat ik aandelen heb in het spel'
Even zonder te geinen. Beide games zijn natuurlijk 5 sterren waard. Alleen het feit dat je eigenlijk onbeperkt cars en tracks kan toevoegen door mods ( weet niet of dat bij PC kan of niet ) is toch een extratje. Zo heb ik nu een dikke F1 met een V12 sound... Ja daar moet je van houden.
garriej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:49:
Ik zit er alleen niet echt op te wachten om alle DLC aan te schaffen, is alleen de basis game de aankoop waard.

NEEEn kan ik dan het grootste deel van de races met jullie mee doen?
sorry
wel rijden we ook best geregeld met gratis auto's en banen van bijvoorbeeld Racedepartment. Meestal als Robbert aka DutchDevil79 host op donderdag (en ikzelf zet soms ook wel eens ad-hoc een servertje op die ik dan wel altijd hier post).
Maar in de sale is het de investering zéér zeker waard. De Japanese pack en Tripl3 pack zijn het minst interessant, de 3 Dreampacks, Porsche pack (season pass) en Red Pack zijn toch wel zeker een vereiste. (de 488 GT3 zit in de Red Pack)
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat verschilt per mod. Sommige doen niet onder voor officiele content. En Kunos heeft zelfs sommige mod makers aangenomen. De AC Cobra was bijvoorbeeld eerst een mod auto.garriej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:15:
[...]
Mods zijn er zover ik weet in PCars niet nee. Hoe voelen de mod circuits/auto's aan, komt dit gewoon in de buurt van de "officiële" auto's?
In de tweede post van dit topic staan een aantal mods die zeker aan te raden zijn.
Ik had hem zelf eerst een tijd via de illegale manier gespeeld. In ieder geval is dat een erg goede kader om te voelen of de game bij past.garriej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:01:
[...]
Ja dat hoor ik iedereen zeggen, maar ik heb de game zelf nog nooit gespeeld, dus ik kan er nog niet over oordelen. Als iedereen het zegt, dan zal het ook wel echt een goede game zijn.
Daarna heb ik alles gekocht in de steam sale. Ik heb alleen niet de Japanese pack en de Tripl3 pack, maar die heb ik nog geen moment gemist.
Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. De maandag avond is voor mij genieten. Ook al gaat het soms minder
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dag: Donderdag 29-06-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)
Teamspeak server:
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Race 1:
Alfa Romeo GTA op Lime Rock Park (No chicane)
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10
Race 2:
Mazda RX-7 Spirit R tuned op Tor Poznan
Race 3:
Porsche 911 GT3 Cup 2017 op Mugello
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 8
Benodigde downloads:
Lime Rock Park:
https://www.dropbox.com/s...limerock_raceway.rar?dl=0
Tor Poznan:
http://www.racedepartment...ads/tor-pozna%C5%84.6118/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
Jammer dat ik koopavond werkDutchDevil79 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:38:
Programma voor Donderdag.
[ Voor 3% gewijzigd door Kayeos72 op 27-06-2017 18:51 ]
Bedankt voor de info!Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:16:
[...]
![]()
[...]
NEE
sorry
wel rijden we ook best geregeld met gratis auto's en banen van bijvoorbeeld Racedepartment. Meestal als Robbert aka DutchDevil79 host op donderdag (en ikzelf zet soms ook wel eens ad-hoc een servertje op die ik dan wel altijd hier post).
Maar in de sale is het de investering zéér zeker waard. De Japanese pack en Tripl3 pack zijn het minst interessant, de 3 Dreampacks, Porsche pack (season pass) en Red Pack zijn toch wel zeker een vereiste. (de 488 GT3 zit in de Red Pack)
Meteen ff geshopt zodat ik me ook een keer op het circuit kan vertonen op een race avond!
We gebruiken zelden mods. DLC wordt daarentegen wel vaak gebruikt. Voornamelijk de Porsche pack, de 3 dreampacks en de Red pack worden gebruikt.Jeanke117 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:52:
Om mee te mogen doen, moet je dan een paar DLCs hebben of gebruiken jullie alleen mods voor multiplayer?
Race 1 was redelijk saai, tot ik aan het eind Ivo naderde. Die kon net voor mij blijven.
Race 2 idem, maar battles all over, dus daar een filmpje van gemaakt:
i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO
bij deze mijn excuus voor het verlaten van de race, maar mijn auto reed voor geen meter meer omdat er toch wat mensen waren die graag met 5 man tegelijk de 1e bocht in willen om als eerste eruit te komen. Hierdoor was mijn auto dus zo danig beschadigd dat die voor geen meter meer reed en en was ik ook aardig gefrustreerd (want had er echt zin in) dat ik er ff klaar mee was..phoentje schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:11:
Mooie race mannen.
uiteraard kan ik dit oplossen door een strakke quali te rijden met een mooie tijd, maar daar moet ik veel voor trainen en helaas heb ik die tijd niet. Daarbij rijd ik puur voor de lol dus ik hoef geen 1e of 2e te worden, maar zou het wel fijn vinden om gewoon normaal de eerste paar bochten door te komen en de race dan te rijden.
dus bij deze nog even een klene head up!!! de race win je niet in de eerste paar bochten en rondjes heb respec voor elkaar en geef elkaar de ruimte,... thats all.
Was erg leuk weer Jiltjes!!Jiltjes schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:30:
Erg leuke races gehad gisteren. Soms wat close met lak uitwisselen, maar relatief clean.
Race 1 was redelijk saai, tot ik aan het eind Ivo naderde. Die kon net voor mij blijven.
Race 2 idem, maar battles all over, dus daar een filmpje van gemaakt:
[video]

De TT ligt ook erg leuk. PB ook verder aangescherpt tot een valid 2:08:124 en een invalid 2:07:930 ofzo
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik begrijp je frustrati, maar helaas nog steeds geen echte reden om de race te verlaten. Je had ook de pits in kunnen gaan voor reparatie. We hebben al weinig regels wanneer er meegereden wordt dus op de server blijven is wel het minstepromise2die4 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:00:
[...]
bij deze mijn excuus voor het verlaten van de race, maar mijn auto reed voor geen meter meer omdat er toch wat mensen waren die graag met 5 man tegelijk de 1e bocht in willen om als eerste eruit te komen. Hierdoor was mijn auto dus zo danig beschadigd dat die voor geen meter meer reed en en was ik ook aardig gefrustreerd (want had er echt zin in) dat ik er ff klaar mee was..
uiteraard kan ik dit oplossen door een strakke quali te rijden met een mooie tijd, maar daar moet ik veel voor trainen en helaas heb ik die tijd niet. Daarbij rijd ik puur voor de lol dus ik hoef geen 1e of 2e te worden, maar zou het wel fijn vinden om gewoon normaal de eerste paar bochten door te komen en de race dan te rijden.
dus bij deze nog even een klene head up!!! de race win je niet in de eerste paar bochten en rondjes heb respec voor elkaar en geef elkaar de ruimte,... thats all.
https://twitch.tv/madmikeplays
M.i. wordt er soms nog wel eens overmoedig geraced. Want geef toe; als je car-to-car crashes bekijkt op de site zie je van een half uur race het hele middenveld vaak 10+ tikjes hebben verzameld. Opzich is dat felle racen misschien ook wat het spannend en leuk maakt, maar er zullen winnaars en verliezers tussen zitten. En dan bedoel ik niet een positie kwijt, maar "stuur krom" verliezen.
Zolang we de winners hun ding laten doen en de verliezers zeggen dat ze iets fout doen door te leaven, is dat IMO niet gezond. Bovendien veel te zwart wit.
Tegelijkertijd is een vaste 'wedstrijd leiding' instellen ook iets te in mijn optiek. We zijn geen pro sim racing league met een prijzen pot. De meeste mensen rijden hier voor hun lol.
Tuurlijk hebben we de verwachting dat als iemand zich inschrijft (wat we nu even niet doen) of kwalificeert voor een wedstrijd, die ook dat race mee doet en uitrijdt. Het zou wat zijn als in F1 iedereen buiten top 10 5 rondjes voor het einde er maar mee stopt..
Maar tegelijkertijd hebben ik ook andere verwachtingen, zoals als je een overmoedige inhaalactie op iemand doet die echt mis gaat, het wel zo netjes is om op de ander te wachten. Je hebt een fout gemaakt en iemand anders benadeeld. Door scheuren alsof er niets gebeurd noem ik dan profiteren.
Of netjes rejoinen terug de baan op.
Maar goed dat zijn mijn twee centen. Ik heb in het GT3 seizoen ook wel eens een race verlaten. Dat was vanwege mijn eigen fout. Had ik waarschijnlijk ook niet moeten doen. Maar tegelijkertijd een half uur doorrijden al gefrustreerd en nog meer brokken rijden, potentieel bij een ander, is ook niet goed.
Conclusie: houd het leuk..
[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 28-06-2017 13:46 ]
schijnbaar snap je niet me frustratie anders geef je niet zo'n reactiemjmbult schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:42:
[...]
Ik begrijp je frustrati, maar helaas nog steeds geen echte reden om de race te verlaten. Je had ook de pits in kunnen gaan voor reparatie. We hebben al weinig regels wanneer er meegereden wordt dus op de server blijven is wel het minsteToch bedankt voor deelname!
maar ik heb sorry gezed en vond dit wel een geldige reden en dit is ook de eerste keer dat ik dit doe, maar zal denk niet de laatste keer zijn dat ik het doe,
En ik vind mijn exit ook niet een heel groot probleem want niemand heeft er last van gehad, ik had hem ook aan de kant kunnen zetten en wat anders gaan doen...
Ik vind het meer een probleem dat mensen, hoe vaak je het ook zegt toch die eerste bocht in knallen en denken daar de race mee te winnen.
Maar goed hier laat ik het bij en voor wat betreft die regels, tja wat moet ik daar nou op zeggen...?
maar ben blij dat jij blij ben met me 1 minuut deelname hahaha,.. tot de volgende race die hopelijk minder dramatisch verloopt..
toedeloe!!

Ik zou zeggen zet je frustraties allemaal even op een laag pitje. Rij mee en neem je verlies wat wellicht de volgende keer in winst beloond wordt. In een volgend kampioenschap introduceren we ook mandatory pits. Dan kun je zonder problemen je verlies nemen in wellicht een eerdere pit stop.
Kun je je frustratie niet de baas en blijf je afhaken ga ik niet zeggen dat je niet welkom bent maar ik ben bang dat niemand je serieus gaat nemen tijdens een race...
We hebben al zo weinig regels en hopen om 't beste maar zonder deelnemers hebben we echt een probleem. Iemand moet laatste worden en iemand eerste..
ja dat zou ik ook zeggen als je 9 van de 10 keer in de voorhoede rijdphoentje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:05:
Naja ik kan er vrij duidelijk over zijn. Je doet mee of je doet niet mee. De drempel om mee te doen is al heel erg laag. Inschrijven hoeft zelfs al niet meer. Dat er achterin meer brokken zijn is zeker waar. Waarom weet ik niet. Het zijn absoluut niet alleen de minder ervaren die dit veroorzaken. Meestal een ketting reactie van gebeurtenissen. Een race verlaten zonder een goede reden is wat mij betreft geen reden. Ook al lig je laatste. Ik reed ook p7 toen ik er grof werd afgetikt door Jay. Tja stop ik er dan mee? Nee. Ik rij door, haal respectvol in en vecht terug tot aan p6. Ja ook bij mij was even de frustratie aanwezig. Benny crashte helaas en Bas had z'n blok op. Goeie reden dus. Rage quit of met damage stoppen is gewoon onzin. Waarom butje stopte ook geen idee. Wellicht is de gene die nu laatste is geworden wel helemaal gelukkig geworden met een een na laatste plek welke door leavers wordt omgezet naar een laatste plek.....
Ik zou zeggen zet je frustraties allemaal even op een laag pitje. Rij mee en neem je verlies wat wellicht de volgende keer in winst beloond wordt. In een volgend kampioenschap introduceren we ook mandatory pits. Dan kun je zonder problemen je verlies nemen in wellicht een eerdere pit stop.
Kun je je frustratie niet de baas en blijf je afhaken ga ik niet zeggen dat je niet welkom bent maar ik ben bang dat niemand je serieus gaat nemen tijdens een race...
We hebben al zo weinig regels en hopen om 't beste maar zonder deelnemers hebben we echt een probleem. Iemand moet laatste worden en iemand eerste..
maar het gaat niet om mee doen of niet mee doen en over regels te hanteren ect (zal helicorsa daar laten haha
En rene je weet zelf ook ik rijd nu al een tijdje mee,.. oke laatste maand niet wegens drukte, maar heb nog nooit een rage exit gedaan... en ben altijd wel in voor een potje knallen op de baan,.. ja ook met schade aan de bak...
Maar dat ik dit nu deed, is omdat ik er van baalde dat ik een maand niet kon rijden en nu er echt zin in had en dan gebeurd dit weer zoiets en het zal heus niet met opzet gedaan zijn maar toch. En inderdaad achterin gebeuren vaker de crashes omdat daar de mindere rijden en daar hoor je me ook niet over. Kan me nog een crash herinneren waar ik ook de dupe werd maar heb in die race na de crash toch een geweldige race gehad achterin met de mede crashers haha en een crash gebeurd nu eenmaal en hoort erbij hoe kut ook.
Maar dat het altijd in de eerste paar bochten gebeurd omdat enkele er gewoon in rammen of gewoon weg de andere geen ruimte geven en door knallen ook al zonder opzet het gebeurd gewoon en zonder ff sorry te zeggen of de gewonnen plek terug te geven is not done ben ik van mening.
maar goed dit gaat een eindeloze discussie worden wat totaal niet nodig is want had al sorry gezegd maar goed....iedereen mag zijn mening uiten maar ik laat het hier bij en ben ik er gewoon weer bij de volgende race
latuurrrrrrrr!!
ps: als iedereen quit en er rijd nog 1 iemand rijd op de baan is hij dan eerste of laatste
edit: maaruh rene je ben op vakantie man ga genieten zet die pc uit hahaha,... fijne vakantie man!
ik wil ook nog wel een duit in het zakje doen (al is het voor eigen belang)
blijf rijden tot het eind omdat achterin (zoals ik) ook nog mensen rijden.
hoe vaak ik niet achter en eenzaam rij is niet te tellen.
wat wel vervelend is dat de 1 na de ander opgeeft omdat het een keer tegen zit.
dus wat je reden ook is.................
denk even na als je stop. er zijn ook nog mensen achterin die plots alle hoop moeten laten gaan omdat de enige mogelijkheid van een gevecht stopt

Achterin zijn de gaten vaak ook kleiner he. Of rijden er mensen met wat minder oefening die gedurende de race toch meer pace vinden, bvb de lijnen van een ander te volgen.
En ook simpelweg: als je een spin of fout maakt val je altijd terug naar achteren, nooit naar voren.
Nu kan ik op de site niet zien of 10 tikjes dan 10 bumper kusjes zijn of alleen maar dive bombs. Mijn vorige reactie ging met name over het laatste.
Die bumper kusjes horen er wel bij als je aan close racing wilt doen. Dat is uiteindelijk wel het leukst, een optocht is ook niet de bedoeling.
M.i. komen frustraties niet alleen uit AC voort hoor. Soms kunnen er ook real life dingen zijn die geduld snel doen opraken. Dat is ergens jammer want AC is juist leuk als recreatie. Maar recreatie is niet altijd ontspanning.
Eind GT3 seizoen merkte ik dat soms de bandbreedte even op is, en dan is het beter om een paar races over te slaan.
Op dit moment had ik ook liever meer races mee gedaan zoals afgelopen maandag, maar soms is het gewoon even te druk.
T regent hier keihard in Frankrijk Hahaha..promise2die4 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:50:
[...]
ja dat zou ik ook zeggen als je 9 van de 10 keer in de voorhoede rijd
maar het gaat niet om mee doen of niet mee doen en over regels te hanteren ect (zal helicorsa daar laten haha) maar het gaat om het gezellige rijden en dat met zijn allen te doen, alleen dat wordt door enkele anders gezien heb ik soms het idee en als je eraf getikt wordt en een kleine schade hebt dan zal ik de laatste zijn die ermee stopt. maar dit keer was het gewoon niet anders en kan je met deze wagen met een 3 ronde (van wege pitstop) achterstand nog weinig doen, mits er inderdaad een verplichte pitstopt komt zoals je aangeeft (goed iee trouwens
)
En rene je weet zelf ook ik rijd nu al een tijdje mee,.. oke laatste maand niet wegens drukte, maar heb nog nooit een rage exit gedaan... en ben altijd wel in voor een potje knallen op de baan,.. ja ook met schade aan de bak...
Maar dat ik dit nu deed, is omdat ik er van baalde dat ik een maand niet kon rijden en nu er echt zin in had en dan gebeurd dit weer zoiets en het zal heus niet met opzet gedaan zijn maar toch. En inderdaad achterin gebeuren vaker de crashes omdat daar de mindere rijden en daar hoor je me ook niet over. Kan me nog een crash herinneren waar ik ook de dupe werd maar heb in die race na de crash toch een geweldige race gehad achterin met de mede crashers haha en een crash gebeurd nu eenmaal en hoort erbij hoe kut ook.
Maar dat het altijd in de eerste paar bochten gebeurd omdat enkele er gewoon in rammen of gewoon weg de andere geen ruimte geven en door knallen ook al zonder opzet het gebeurd gewoon en zonder ff sorry te zeggen of de gewonnen plek terug te geven is not done ben ik van mening.
maar goed dit gaat een eindeloze discussie worden wat totaal niet nodig is want had al sorry gezegd maar goed....iedereen mag zijn mening uiten maar ik laat het hier bij en ben ik er gewoon weer bij de volgende race
latuurrrrrrrr!!
ps: als iedereen quit en er rijd nog 1 iemand rijd op de baan is hij dan eerste of laatste![]()
![]()
edit: maaruh rene je ben op vakantie man ga genieten zet die pc uit hahaha,... fijne vakantie man!
Maaruh is op iedere quiter gericht hoor. Hehe. Enne ik rij zelf ook nog heel kort hé. Iets langer als een half jaar nu dus is al een wonder dat ik in de top 10 rijden mag. Met name nu iedereen steeds sneller wordt zal dat steeds lastiger worden. Ben me er wel bewust hoor dat er geragt wordt. Wellicht handig om de mensen toch bij naam te noemen dan. Een discussie is natuurlijk niet te vermijden om de boel gestroomlijnd te laten verlopen. Ik zie een discussie als deze dus ook echt wel nuttig en is niet bedoeld op kritiek op een individueel.
We hebben uiteraard uiteindelijk iedereen zoveel mogelijk nodig om 't te samen een succes te laten worden.
Wellicht een idee om de idioterie van een ander toch even kort op een youtube te plaatsen zodat we het kunnen beoordelen en bespreken
?
Ik had een mega divebomb op Bas, eigenlijk te idioot voor worden...sry nogmaals..
Race#2 ; zolang mogelijk de toppers opgehouden, totdat ik met een schouderduw weggezet werd..leuke race gehad totdat het later misging (met twee man door de laatste chicane), dus met schade, aan mun motivatie, de auto in de pits geparkeerd..
[ Voor 83% gewijzigd door Kayeos72 op 28-06-2017 18:24 ]
Het is maar een spelletje, het gaat om het plezier. Zoals eerder al een keer uitgelegd, heb ik met mijzelf de afspraak gemaakt de frustratie niet meer te hoog te laten oplopen. Dat ging een aantal keren knap mis en de vrouw is al depressief en ik moet ook oppassen met stress op het werk en burnout achtige zaken en heb al wat lichamelijke klachten, dus vandaar. Zodra het uitzichtloos modderen is, iemand heeft me weer eens in de grindbak geramt waarna ik laatst lig, dan is het gewoon over. Niet moeilijk over doen. Voorin hebben ze er toch geen last van.
Die Fiat leek mij bij voorbaat al niks, maar ik denk, laat ik het toch maar eens proberen. 't Was mijn baan niet, maar offline kon ik met wat tweaks toch nog wel een redelijk rondje rijden ... maar was even vergeten dat de setup locked was, dus begon al met gemengde gevoelens aan de race. Helaas was de fiat een handfull en de rondetijden waren te laag om naar voren te kunnen komen. Dus het was alleen verdedigen en lag ver achterin en voelde me in de weg rijden. De banden werden ook vlot minder dus het ging van kwaad naar erger. Ik doe toch niet mee voor het kampioenschap en ik wil niet in de weg rijden, anderen onnodig ophouden of wellicht eraf tikken dus gestopt en laat iemand anders dan de punten maar krijgen.
Verder vind ik het ook triviaal om met echte naam te moeten rijden, het is immers een tweakers cup en we hebben hier allemaal een bepaalde nick, hou die dan gewoon aan, dan is dat toch duidelijk genoeg?
Verder niet te zwaar aan tillen. Zit je in de top 8 dan gaat het nog ergens om, top! alles lager ..ach .. zolang er competitie is top, zo niet .. jammer dan. Volgende keer beter.
Maar eens met hierboven, toon je 0 respect en beuk je iemand er af en ga je gewoon doorrijden zonder sorry zeggen of plek teruggeven = not done
Toch weer lang geworden, sorry
Dan mag je voortaan wel wat meer gehoor geven aan blauwe vlaggen door wat je nu zegt ook daadwerkelijk te doen. Overigens niet de eerste keerAlfa90_Buttje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:12:
Ik doe toch niet mee voor het kampioenschap en ik wil niet in de weg rijden, anderen onnodig ophouden of wellicht eraf tikken dus gestopt en laat iemand anders dan de punten maar krijgen.Beschouw mijn deelname als niet gebeurd, was een moment van zwakte.
[ Voor 4% gewijzigd door bsty op 28-06-2017 21:02 ]
Maar als ik wel in de weg rij, spreek me er dan maar op aan. Tot op heden heb ik er niemand over gehoord. Ik weet niet wie jij ingame bent??
[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-06-2017 21:15 ]
Ik ben Bart ingame en de laatste race zat ik bijna op je bumper en het leek alsof je gewoon ging verdedigen ipv dat je ruimte liet. Dat vond ik een beetje vreemd.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:11:
Door pech ben ik wel eens achterin gekomen, niet zozeer door gebrek aan pace. Die vlaggen komen dan best vroeg, zit vaak nog veel ruimte tussen, dan ga ik niet stil staan ofzo, kom eerst maar dichterbij.
Maar als ik wel in de weg rij, spreek me er dan maar op aan. Ik weet niet wie jij ingame bent??
Sorry ik bedoel met de 500, maar ik ga er nu geen probleem meer van maken hoor
Nog andere voorbeelden??
Btw welke app praat tegen je? Is dat crewchief? En waarschuwt die ook dat de leider er aan komt? Dan zal ik die ook maar eens gaan installeren.
[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-06-2017 21:30 ]
Daarvoor is het handig om de Realtime app open te hebben staan, dan zie je of er iemand vlak achter je zit en aan de kleur is zichtbaar of je gelapt wordt of niet.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:23:
Ik had genoeg aan mijzelf, heb hierdoor geen blauwe vlag gezien, had ook niet de indruk dat ik gelapt ging worden/gelapt was. Maar sorry iig, ik wil de kop niet in de weg rijden (klopte mij gevoel iig wel dus)
Nog andere voorbeelden??
Btw welke app praat tegen je? Is dat crewchief? En waarschuwt die ook dat de leider er aan komt? Dan zal ik die ook maar eens gaan installeren.
Instellingen --> ProfielKayeos72 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:45:
Wat Fighting Ace heeft is DE oplossing van mijn probleem mensen leren te (her-)kennen! Dat wil ik ook, hoe doe ik dat (onder profiel)?
onder kopje 'Profielgegevens voor het forum' je gewenste ondertitel invoeren.
Dat is de RSR Live Timing app. Die werkt met een online leaderboard. Zodra je je tijd verbeterd, naast de baan komt of het WR pakt gaat de beste man in je oor schreeuwen.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:23:
http://www.racedepartment...ads/rsr-live-timing.1362/
Om hopelijk een trap in de goede richting te geven, zonet met de Lotus Exos gereden en dit was mijn snelste lap van de avond:
(Ronde begint op 1:30)
Maar damn, lig nog 2 seconden achter op de nr P1
Nee die heb ik, die is alleen voor valid/invalid laptimes.bsty schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:17:
Dat is de RSR Live Timing app. Die werkt met een online leaderboard. Zodra je je tijd verbeterd, naast de baan komt of het WR pakt gaat de beste man in je oor schreeuwen.
http://www.racedepartment...ads/rsr-live-timing.1362/
Crewchief is idd een spotterapp, heb hem even opgezocht.. maar ik weet dus nog niet wat ie met blauwe vlaggen doet. Iemand?
Topic: http://www.racedepartment...f-released-for-ac.125855/
Download: http://www.assettocorsa.n...-for-assetto-corsa.36440/
Je kent mij toch of is dat niet voldoende hahaha 😆Kayeos72 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:45:
Wat Fighting Ace heeft is DE oplossing van mijn probleem mensen leren te (her-)kennen! Dat wil ik ook, hoe doe ik dat (onder profiel)?
@Alfa90_Buttje er is een app die een blauw vlag of gele of witte op je beeld projecteert. Weet alleen niet meer welke. Deze kwam van een russische site of iets af (ja was gewoon veilig haha). heb hem tijdje gehad maar ben daarna naar dashmeterpro over gestapt daar heb je ook vlaggen indicatie..
Zal is kijken of ik die app terug kan vinden...
Edit: dit was hem staat ook op rd zie ik net:
http://www.racedepartment...ads/ferito-blueflag.3402/
[ Voor 43% gewijzigd door PRM2D4 op 29-06-2017 08:39 ]
hebben en gebruiken zijn 2 verschillende dingen he hahahaKayeos72 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:07:
Yup, heb ik ook.
DutchDevil79 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:38:
Programma voor Donderdag.
Dag: Donderdag 29-06-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)
Teamspeak server:
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Race 1:
Alfa Romeo GTA op Lime Rock Park (No chicane)
Race 2:
Mazda RX-7 Spirit R tuned op Tor Poznan
Race 3:
Porsche 911 GT3 Cup 2017 op Mugello
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 8
Benodigde downloads:
Lime Rock Park:
https://www.dropbox.com/s...limerock_raceway.rar?dl=0
Tor Poznan:
http://www.racedepartment...ads/tor-pozna%C5%84.6118/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
2e race sla ik over, want ik heb geen sleutels voor de RX7.
Slechts €2,49 op Steam nu-Sander- schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:38:
Ik zal de bandenwarmers vast klaar leggen!
2e race sla ik over, want ik heb geen sleutels voor de RX7.
Die MX-5 Cup en Nissan GT-R R34 Skyline V-Spec zijn zeker de moeite waard om ook te proberen! Mocht je nog een keertje zin hebben om te driften is dit een goede investering.
Bedankt voor de tip! Sleutels zijn binnen, ben er alle races bijNickvB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:51:
[...]
Slechts €2,49 op Steam nu![]()
Die MX-5 Cup en Nissan GT-R R34 Skyline V-Spec zijn zeker de moeite waard om ook te proberen! Mocht je nog een keertje zin hebben om te driften is dit een goede investering.
"Race 2:
Mazda RX-7 Spirit R tuned op Tor Poznan"
Ik kan geen spirit R tuned vinden, of ben ik blind?
sigh
Spirit R of tuned inderdaad, verwacht dus de SPirit RBl0cKeR schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:14:
Vraagje, welke auto gaat er nu gebruikt worden, de spirit of de tuned?
"Race 2:
Mazda RX-7 Spirit R tuned op Tor Poznan"
Ik kan geen spirit R tuned vinden, of ben ik blind?
[ Voor 12% gewijzigd door -Sander- op 29-06-2017 19:17 ]
En de Tuned RX7. dat is ook gewoon de Spirit R versie alleen dan de race versie ervan.
Net thuis, morgen weekje er tussenuit dus spullen pakken, anders had ik zeker mee gedaan
Ik krijg btw deze foutmelding steeds als ik de TeamSpeak server join??
insufficient client permissions (failed on i_client_max_channel_subscriptions)
Ja hij doet het wel ? LIjkt op een melding dat hij vol zit..NickvB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:47:
Ik kom eraan! Komt iemand nog op TeamSpeak?
[ Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 29-06-2017 19:49 ]
Max 30 man... Lijkt me sterk dat die er in zaten?NickvB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:47:
Ik kom eraan! Komt iemand nog op TeamSpeak?
Ook geen spijt van de RX7 aankoop, wat ligt die ook lekker aan het gas als je hem een beetje door hebt zeg.
Was verder weer gezellig! Leuke wagen die RX-7, voor mij een uitdaging om hem snel door een bocht heen te jagen zonder dat die achterkant uitbreekt
die semi-slicks wilden ook niet echt warm worden...
[ Voor 23% gewijzigd door Shva op 29-06-2017 22:42 ]
Bandenspanning van 32 naar 15 geloof ik gezet, dan komen ze wel op temperatuurShva schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:41:
vond ik ook leuk die rx7 jah, is denk ik nog leuker op straat banden, mischien een keer banden restrictie doen?
die semi-slicks wilden ook niet echt warm worden...
Klopt je mist hier wat rechten. Zodra ik thuis ben van vakantie zal ik ze je geven!NickvB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:19:
TeamSpeak deed het uiteindelijk wel, alleen zag ik niet direct welke mensen in welke channel zaten, pas als ik een speciek channel joinde kreeg ik dat te zien.
Was verder weer gezellig! Leuke wagen die RX-7, voor mij een uitdaging om hem snel door een bocht heen te jagen zonder dat die achterkant uitbreekt
Maandag avond standaard competitie avond en donderdag of vrijdag meestal de funraces.RifatSahin schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:47:
Heren kunnen we geen races doen op zondagDat is mijn enige vrije dag
hahaha
Oh en dinsdag competitie van gthq
[ Voor 5% gewijzigd door phoentje op 30-06-2017 12:44 ]