Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:06
Heerlijk geraced!
Ik was vooraf van plan te gaan pitten en dus 2 stints op soft te gaan rijden. Dat was naar mijn inschatting zo'n 15s sneller over de hele 10 ronden dan op mediums zonder te pitten. Maar in practice en quali merkte ik al dat de softs nu veel heter werden dan op de oefen server en dus durfde ik het niet aan om 2x 5 ronden op gloeiend hete softs te rijden.

Dus dapper met 100L fuel op medium gestart. Die start ging gelukkig vlekkeloos. Ik dook voor Jos de eerste bocht in en heb toen gelijk geprobeerd een gat te rijden. Anders had ik misschien op het rechte stuk risico gelopen ingehaald te worden. In lap 6 was het gat naar Jos zo groot dat ik overwoog om alsnog te pitten en nog 4 Laps op soft te doen. Maar ik besloot het tempo iets terug te schroeven en rustig op mediums de race uit te rijden. Dat kwam me duur te staan, want de mediums koelden daardoor af en dat zorgde voor een glijertje. Met veel moeite hield in 'm uit de vangrail, terwijl ik er later bij het kijken van de replay achter kwam dat schade toch uit stond, haha. Na dat glijertje toch maar weer een beetje gaan duwen op de banden om ze warm te houden. En toen waren de 10 Laps eigenlijk zo om. Wat mij betreft hadden het er ook wel 20 of 30 mogen zijn :)

Rene, bedankt voor de organisatie! En de rest bedankt voor het racen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
En wij maar denken dat Joss van een andere planeet komt :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bSA77XR.png

Maandag 10-04-2017 - Suzuka- GT3

Event & Time schedule

19.30 | Free Practice
20.00 | Qualify Practice
20.30 | Race

INSCHRIJVEN t/m 07-04-2017

Host Settings

• [h3=nostyle][b]Server settings[/b][/h3] [hr]
  • Practice1: 30MIN
  • Qualify 2: 30MIN

• Race: 25 LAPS
  • Weather: Clear
  • Time of the day: 09:00
  • Air Temp: : +/- 16 Degrees
  • Fuel: 100% Fuel
  • Tyre wear: Real tire usage
  • Tyre blankets: On
  • Damage: 20%
  • Grip Level: 100%
  • Max Players: 24

Teamspeak

• Address: ts.bug-community.com
  • Channel: Assetto Corsa

Server / Championship statistics & Standings:

Required Downloads / Mods:

Extra info:

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiltjes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Vanavond laatste ronde van de Ferrari Challenge! De F138 gaat het onveilig maken op Imola.

Password GTHQ.

Woensdag (herkansing) de Porsche Challenge op Bathurst.

Ik zal vanavond of morgen de aankondiging doen van het volgende event op de dinsdag, het All-round kampioenschap, bestaande uit 6 gevarieerde races!!

Tot vanavond iig!

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Zo, het was gisteren toch gelukt, waarbij ik tijdens alle oefen rondjes voor de race de afgelopen 2 weken maar een paar valid laps had gereden had ik er nu maar 2 eigen foutjes op deze baan. En ondanks dat het (tot ronde 5) een race was voor de laatste paar plekken heb ik een hele gave race gehad. Tijden lagen wel eens waar rond de 6:58 a 7:00 maar kon de race met gemak rijden (iets) wat ik niet had verwacht.

Helaas in ronde 5 in de laatste 2 bochten voor het lange rechte stuk, toen me banden aan stront waren de bocht iets te langzaam genomen waardoor de persoon achter mijn op verse rubbers een inschattingsfout maakte, dit koste me te veel tijd om nog goed te maken. Ik kon niet meer inlopen op PTR en het gat bleef 30 seconden. In de laatste stint geen andere auto gezien of gehoord.

Ik kan niet wachten op Suzuka, eindelijk een circuit waarvan ik weet wat de volgende bochten zijn, en geen 73 :+

Thanks voor hosten Phoentje!

Worden er eigenlijk nog overall standings bij gehouden over deze races? Wil eigenlijk wel weten hoever ik onderaan sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 23:13

duderuud

Sliden is koel

Volgens mij worden er geen stats bijgehouden...

Suzuka ken ik niet (goed) dus ga zoveel trainen als vrouw/kinderen toelaten :P
Wil wraak nemen op mezelf qua pit strategie hehe

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:33

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vond het ook leuk. Helemaal niet geoefend, dus ik reed de laatste ronden van de race pas enigszins acceptabele tijden (~6:50, sneller dan kwalificatie). Ik had met kwalificeren de softs geprobeerd, maar die werden veel te heet. Geen tijd om met de setup te spelen om de softs goed te laten werken. Ik heb gewoon met 120L en mediums de race gereden zonder te pitten. Niet echt netjes gereden: paar keer gespind. Uiteindelijk nog als 10e geeindigd, moest aan het eind nog aardig pushen want Ivo reed snellere ronden dan ik.

Over twee weken maar weer meedoen en dan wat meer oefenen van te voren :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
bazzard schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:09:
Zo, het was gisteren toch gelukt, waarbij ik tijdens alle oefen rondjes voor de race de afgelopen 2 weken maar een paar valid laps had gereden had ik er nu maar 2 eigen foutjes op deze baan. En ondanks dat het (tot ronde 5) een race was voor de laatste paar plekken heb ik een hele gave race gehad. Tijden lagen wel eens waar rond de 6:58 a 7:00 maar kon de race met gemak rijden (iets) wat ik niet had verwacht.

Helaas in ronde 5 in de laatste 2 bochten voor het lange rechte stuk, toen me banden aan stront waren de bocht iets te langzaam genomen waardoor de persoon achter mijn op verse rubbers een inschattingsfout maakte, dit koste me te veel tijd om nog goed te maken. Ik kon niet meer inlopen op PTR en het gat bleef 30 seconden. In de laatste stint geen andere auto gezien of gehoord.

Ik kan niet wachten op Suzuka, eindelijk een circuit waarvan ik weet wat de volgende bochten zijn, en geen 73 :+

Thanks voor hosten Phoentje!

Worden er eigenlijk nog overall standings bij gehouden over deze races? Wil eigenlijk wel weten hoever ik onderaan sta.
Jazeker, http://assetto-corsa.tk
(nu even plat maar inprincipe kun je hier alles terug halen)

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Ingeschreven

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Ingeschreven,... en vanavond maar ff trainen, mitsde server online is...!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

ingeschreven, inderdaad vanavond alvast testen, ben nog niet helemaal zeker van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Gaan we autos toevoegen mensen? Porsche gt3s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Ik ben wel van plan de Porsche te testen ja. Misschien ook de glickenhaus gt3? Zit in de game als standaard content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Eerst maar oefenen voor ERS Endurance op Spa komende zondag!

.. gaat vast beter dan gister ;( (hoewel, de fanatiekelingen daar hebben natuurlijk al dé perfecte setup)

http://www.exclusiveracingseries.nl/ers-endurance/
http://www.exclusiveracingseries.nl/ers-endurance-goes-gt3/
Afbeeldingslocatie: https://www.exclusiveracingseries.nl/wp-content/uploads/2017/01/endurance-kampioenschap.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-03-2017 15:44 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
phoentje schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:37:
Gaan we autos toevoegen mensen? Porsche gt3s?
Is wel zo leuk toch ze zitten er toch standaard bij en die 911 rsr 2017 is wel een fijne waggie hoor 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57
De 911 RSR is geen GT3 auto. Die rijd in Amerika mee in Endurance races. Kwa performance matched die niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

Jurrr90 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:38:
Ik ben wel van plan de Porsche te testen ja. Misschien ook de glickenhaus gt3? Zit in de game als standaard content.
De glickenhaus heeft ongeveer dezelfde tempo als de gt3's en dezelfde banden-keuze dus die past er wel bij. En tis gewoon een stoere bak met die camo livery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
DutchDevil79 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:52:
De 911 RSR is geen GT3 auto. Die rijd in Amerika mee in Endurance races. Kwa performance matched die niet.
Dat klopt maar we zeiden ook niet dat die een gt3 was zeiden alleen dat het een fijn waggie is 😂😂😂

Edit: voor wat betreft de endurance.... silverstone wordt ook een endurance, dus ja waarom dan niet de rsr 😆😆

[ Voor 53% gewijzigd door PRM2D4 op 28-03-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 23:32
Ik dacht vanavond mee te doen met de F138 op Imola, heb ik een rating van C :X

Is er een manier om dit snel te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik had dit ook na oefenen op Le Mans. Even in de tatuus op Imola en ik zat ik binnen een rondje weer op A/B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Ok, zag die server zo snel niet.
Zal zo nog eens kijken.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:00

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:50:

Maandag 10-04-2017 - Suzuka- GT3

Event & Time schedule

19.30 | Free Practice
20.00 | Qualify Practice
20.30 | Race

INSCHRIJVEN t/m 07-04-2017

Host Settings

• [h3=nostyle][b]Server settings[/b][/h3] [hr]
  • Practice1: 30MIN
  • Qualify 2: 30MIN

• Race: 25 LAPS
  • Weather: Clear
  • Time of the day: 09:00
  • Air Temp: : +/- 16 Degrees
  • Fuel: 100% Fuel
  • Tyre wear: Real tire usage
  • Tyre blankets: On
  • Damage: 20%
  • Grip Level: 100%
  • Max Players: 24

Teamspeak

• Address: ts.bug-community.com
  • Channel: Assetto Corsa

Server / Championship statistics & Standings:

Required Downloads / Mods:

Extra info:

Ah een keer een korte endurance race. :P

Steam - PTR83

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Allround Championship
Ben jij een allrounder in het virtuele racen? Overal snel is, competitief tot op het bot? Tijd om mee te doen met dit kampioenschap. 6 races waarin je diverse skills moet hebben en vooral allround moet zijn.
Zin in? Doe mee op de hieronder te noemen dinsdagen. In de dagen daarvoor zal er een 24/7 lounge open zijn, waarin getraind kan worden, setups kunnen worden ingesteld, pitstops kunnen worden getraind en waarin we vooral met elkaar als community zaken met elkaar kunnen delen om samen nog allrounder te worden.

Kalender - Race Avond (dinsdag)
De kalender ziet er alsvolgt uit:

Dinsdag 4 april 2017
19.00 uur - practice server open (inloop en final setup)
20.00 uur - kwalificatie - 7 minuten
20.07 uur - Race 01 - 25 minuten
20.35 uur - Race 02 - 25 minuten - Omgekeerde start volgorde

Auto: Mazda MX-5 Cup (DLC - Japanese Pack)
Circuit: Red Bull Ring short (DLC - RedPack)
Setup: Free

Dinsdag 11 april 2017
20.00 uur - kwalificatie - 8 minuten
20.08 uur - Race 01 - 25 minuten
20.35 uur - Race 02 - 25 minuten - Omgekeerde start volgorde

Auto: Abarth Assetto Corse (DLC - DreamPack #3)
Circuit: Nurburgring Sprint (GP)

Dinsdag 18 april 2017
20.00 uur - kwalificatie - 20 minuten
20.20 uur - Race 01 - 60 minuten - mandatory pitstop

Auto: Porsche 919 2016 / Porsche 911 RSR 2017 / Corvette C7R (resp. DLC - Porsche Pack #3, DreamPack #1)
Circuit: Daytona Road (MOD) - LINK
Bijzonderheid: Verplicht om een klasse te kiezen. Dit is een multiclass race. De volgende race moet je de andere klasse kiezen.

Dinsdag 2 mei 2017
20.00 uur - kwalificatie - 20 minuten
20.20 uur - Race 01 - 60 minuten - mandatory pitstop

Auto: Porsche 919 2016 / Porsche 911 RSR 2017 / Corvette C7R (resp. DLC - Porsche Pack #3, DreamPack #1)
Circuit: Sebring (MOD)
Bijzonderheid: Verplicht om de andere klasse te kiezen dan je vorige race hebt gereden.

Dinsdag 9 mei 2017
20.00 uur - kwalificatie - 15 minuten
20.15 uur - Race 01 - 30 minuten
20.45 uur - Race 02 - 30 minuten - omgekeerde start volgorde

Auto: Classic Team Lotus Type 49
Circuit: Silverstone '67 (DLC - Free Bonus Pack)

Dinsdag 16 mei 2017
20.00 uur - kwalificatie
20.15 uur - Race 01 - 30 minuten
20.45 uur - Race 02 - 30 minuten - omgekeerde start volgorde

Auto: Lotus 72D (DLC - Dream Pack #3)
Circuit: Zandvoort (DLC - Free Bonus Pack)

Oefen server
De oefenserver is Minorated AB en open lobby en staat aan vanaf de woensdag vóór de geplande race. Iedereen kan joinen. De races zijn kort om zo aan te spreken bij het grotere publiek.

Race server
Deze server is Minorated AB en zal wachtwoord beveiligd zijn met het wachtwoord GTHQ. Enkel de mensen via de fora zullen hierbij aanwezig zijn.

LiveStream:
De races zullen via LiveStream ( http://gthq.nl/community/livestream ) worden uitgezonden, dus mocht je er niet bij kunnen zijn, kan je het nog steeds wel volgen via onze site. Ook een live map staat voor je klaar om ieders respectievelijke afstand on track te kunnen zien ( http://gthq.nl/simracing/...assetto-corsa-gthq-server ). Ook je snelst gereden tijd is hier te vinden onder Lap times.

Downloads
- Daytona Road -
http://www.racedepartment...aytona-roadcourse.132811/

- Sebring -
http://www.mediafire.com/file/smidlr6dzg8oj2d/sebring.rar

- Skin Packs -

(voice) Chat:
We zitten op Discord: discord.gg/BAsatDy

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
CoronelHimself schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:45:
[...]

Ah een keer een korte endurance race. :P
Reken maar uit :) 25 laps x 2 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Mannen hou de inschrijfsheet even een beetje heel aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Zoals jullie hierboven (vorige pagina) zien is het volgende event alweer klaar gezet.
Naast de Porsche SuperCup van vanavond, die op een afzonderlijke server draait.

Gisteren geraced met de F1 auto's. Niet bij iedereen geliefd kennelijk, want we waren met z'n vieren.
Dit is het gebied waar de mannen zich van de gebakjes onderscheiden kennelijk :laugh:

Die F138 rijdt heerlijk, maar bijt je gruwelijk in je donder als je een klein foutje maakt. Op de grens moet je echt spot on zijn, anders redt je het niet. Ik had twee biertjes op, nou, F1 en bier gaat niet samen :laugh: :woohoo:

Uiteindelijk reden we allemaal onder de 1.24. Laurent tikte nog even een dikke 1.21 aan en Jona zat er heel dicht tegenaan. Speedy zat in de lage 1.23-ers en ik bleef steken in de mid hoge 1.23ers. Al met al een leuk event.

Zin in het volgende event. De MX5 heb ik getest op het korte circuit van de RR en ik bleef maar rondjes rijden. Zo leuk! Kan niet wachten tot er een vol veld op staat om dat te doen!

Vanavond zoals gezegd de Porsche SuperCup, op Bathurst, georganiseerd door Peter (Kayeos72).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Jiltjes schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:27:
Zoals jullie hierboven (vorige pagina) zien is het volgende event alweer klaar gezet.
Naast de Porsche SuperCup van vanavond, die op een afzonderlijke server draait.

Gisteren geraced met de F1 auto's. Niet bij iedereen geliefd kennelijk, want we waren met z'n vieren.
Dit is het gebied waar de mannen zich van de gebakjes onderscheiden kennelijk :laugh:
tja .. je moet er voor in de mood zijn. Het gaat zo snel, ik vind GT3 wel zo leuk :)
Die F138 rijdt heerlijk, maar bijt je gruwelijk in je donder als je een klein foutje maakt. Op de grens moet je echt spot on zijn, anders redt je het niet. Ik had twee biertjes op, nou, F1 en bier gaat niet samen :laugh: :woohoo:
Bij mij is het in de regel andersom, met 1 biertje gaat het doorgaans lekker
.. dát zal het geweest zijn op de Nordschleife! Ik was nuchter! :o :+
Zin in het volgende event. De MX5 heb ik getest op het korte circuit van de RR en ik bleef maar rondjes rijden. Zo leuk! Kan niet wachten tot er een vol veld op staat om dat te doen!
ik heb het niet zo op straatauto's .. teveel beweging in de auto's en te langzaam. Of te snel en dan als een boot de bocht in ..
Vanavond zoals gezegd de Porsche SuperCup, op Bathurst, georganiseerd door Peter (Kayeos72).
ik kan niet vanavond, ze gaan bij ons de buurt verbouwen en vanavond is er een informatieavond/overleg met plaatselijk belang. Daarnaast kan ik niet zo goed uit de voeten met Porsches maar voor Bathurst had ik graag de moeite genomen!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Rij je op Spa zowaar een "World Record" :)F staat ie niet op RSR ?! :?

ERS gaat zondag op Spa rijden met de GT3 en ik heb dus de Audi R8 LMS Ultra gekozen en ben gisteren even wat rondjes wezen neerzetten .. maar die tijden staan niet op RSR. De combinatie komt wel voor op RSR, maar ingame sta ik nu 1ste met een 2:20:490 .. maar al met al lijkt het erop dat ik nog wel een paar seconden sneller moet (had ik ook niet anders verwacht hoor).

Maar wat apart .. Spa is toch gewoon een Kunos baan? Hij heet niet ks_spa_franchorchamps maar gewoon spa en de Audi R8 LMS Ultra is ook niet een mod maar gewoon een Kunos auto en begint ook inderdaad met ks_audi_r8_lms_ultra B)

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-03-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 22:50
Ben benieuwd wanneer de console variant in submission gaat voor de private lobbies. Hopelijk dat ze dit begin april voor elkaar hebben, dan kunnen we nog even lol hebben alvorens GT Sport en Project Cars 2 er zullen zijn.

Voor een deel 2 van AC moeten ze op de console van goede huize gaan komen willen ze dezelfde functionaliteiten gaan bieden als pcars2. Veel werk voor het ontwikkelteam. Het lijkt me sterk dat ze twee keer dezelfde 'fout' gaan maken.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Ik ben zelf morgen sporten maar ik zal wel een server op zetten (en misschien de eerste race nog wel even mee doen). Vrienden van me willen met de GT legends auto's gaan rijden (Porsche 911 RSR, Ferrari Daytona, Ford Capri). Zal daar track cycle voor op mijn server instellen. Vanavond post ik hier wel het programma en de benodigde downloads.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:43:
...
Maar wat apart .. Spa is toch gewoon een Kunos baan? Hij heet niet ks_spa_franchorchamps maar gewoon spa en de Audi R8 LMS Ultra is ook niet een mod maar gewoon een Kunos auto en begint ook inderdaad met ks_audi_r8_lms_ultra B)

Is misschien de mod versie met 30 pit boxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
hmmmmmmmmm ... goed punt! zal thuis ff checken! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Heb gisteren op suzuka de eerste marker neergezet .. Vette baan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Zeker een leuke baan, gisteren de tank vol gedaan en op mediums vertrokken. Ging best aardig voor een eerste run.
Wel voelt de baan heel "glad" aan in vergelijking met de Nordschleife, bijna geen hobbeltje te voelen in de FFB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
vlak of glad? .. ik vind Spa vrij glad aanvoelen, zeker t.o.v. de Nordschleife, net alsof is de grip daar veel hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Vlak is een betere verwoording inderdaad, al was het op versleten mediums ook glad ;-)
Ik mis denk wat feedback van de baan itt de Nordschleife. Wellicht omdat het een mod baan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
De Nordschleife is ook erg hobbelig vergeleken met een standaard GP circuit. En Japans asfalt is vrij strak. In Iracing is het ook altijd wat gladder op de Japanse banen (Suzuka, Motegi, Okayama). Voor zover ik weet is de Suzuka mod wel vrij goed kwa feel en algehele kwaliteit. Maar al wel tijdje geleden dat ik op die baan heb gereden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:34:

ik heb het niet zo op straatauto's .. teveel beweging in de auto's en te langzaam. Of te snel en dan als een boot de bocht in ..
Tis de cup versie, dus nu geen excuus meer om niet mee te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

die suzuka download link werkt niet bji mij, is het rafael malagoli's versie? want die heeft ook al een 1.1 versie.

https://malagoligarage.wo...uka-circuit-update-v-1-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
tralalla twiedeliedidie tralalla,............................................................................

deze moet je downloaden https://phoentje.stackstorage.com/s/Err6qEStPshHqke

[ Voor 255% gewijzigd door PRM2D4 op 29-03-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Jiltjes schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Tis de cup versie, dus nu geen excuus meer om niet mee te doen ;)
Maar ik kan nog steeds niet vanavond :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Shva schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:52:
die suzuka download link werkt niet bji mij, is het rafael malagoli's versie? want die heeft ook al een 1.1 versie.

https://malagoligarage.wo...uka-circuit-update-v-1-1/
Check de link in mijn post. Edit maar aangezien jij daar 1.1 hebt ga ik m straks aanpassen. Zit ook een track map bij nice.

Dus voor de mensen die straks niet meer kunnen connecten moeten de nieuwe pakken. Pas straks mn transip link aan

[ Voor 24% gewijzigd door phoentje op 29-03-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
v1.1 van Malago is andere versie. rFactor basis dus minder dan die van AC Underground.

En die van AC underground heeft gewoon een trackmap hoor

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
phoentje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:10:
[...]

Check de link in mijn post. Edit maar aangezien jij daar 1.1 hebt ga ik m straks aanpassen. Zit ook een track map bij nice.

Dus voor de mensen die straks niet meer kunnen connecten moeten de nieuwe pakken. Pas straks mn transip link aan
Heb even gekeken en heb nog een update van die ACU versie van Suzuka gevonden. Deze is de laatste versie en denk ik beste track mod voor Suzuka en meteen ook 34 pitslots.

https://www.dropbox.com/s...d9/nagp_suzuka_v2.7z?dl=0

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 29-03-2017 18:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 21:18

-Sander-

///M Powerrrrrr

Welke moet ik nou hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
hahaha schiet lekker op,.. heb de mijne net gedowngrade naar 1.0,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Baan van Robbert is wel echt helemaal af zeg. Wat een mooie track is t geworden!!! Iets smaller geworden dat wel. Zal wel de echte maten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
promise2die4 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:18:
hahaha schiet lekker op,.. heb de mijne net gedowngrade naar 1.0,....
Kan gewoon naast elkaar. Naam is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
phoentje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Kan gewoon naast elkaar. Naam is anders
Kan ja maar ik houdt het liever bij 1 versie.. dus nu weer terug naar de 1.1 versie 😊

Voor mij geen probleem ben zo flexibel als kauwgom haha 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchDevil79
Zo programma voor morgen. Klassieke GT's uit jaren 70. Bazza is bezig een league versie ervoor te maken zodat alle auto's ongeveer even snel zijn. En dan is het plan ook een league ermee op te starten. Morgen dus leuke test om te zien of ze beetje matchen. Met 9 verschillende auto's best lastig. De Ford Capri en BMW CSL zijn wel WIP waarbij model van de rijder nog iets te groot is.

Dag: Donderdag 30-03-2017
Aanvang: 19:30
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:149.210.183.21

Race 1:
AC Legends GT class op Kyalami Classic
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10

Race 2:
AC Legends GT class op Riverside Short
Race laps: 8

Race 3:
AC Legends GT class op Ostereichring 79 no chicane
Kwalificatie 30 min.

Race 4
AC Legends GT class op Vallelunga Classic
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

AC Legends GT class:
https://www.dropbox.com/s...%20RC1%20Physics.rar?dl=0

Kyalami Classic:
https://www.dropbox.com/s.../kylami_historic.rar?dl=0

Ostereichring 79:
https://www.dropbox.com/s...terreichring1979.rar?dl=0

Riverside (nieuwe versie 1.1):
http://www.racedepartment...ternational-raceway.9492/

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Hopelijk is er intresse voor rijden met die oude beestjes. Ben van plan er een format van 2 wedstrijden van te maken. Eerste race 20 minuten waarbij de grid bepaald word door een kwalificatie. En race 2 zal dan 30 minuten zijn waarbij de grid reversed zal zijn van de uitslag van race 1. Dat zal moeten zorgen dat er leuke gevechten op de baan zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Door die racejes van jou besef ik me pas hoeveel racetracks er eigenlijk zijn op deze aarde XD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchDevil79
Ja er zijn er veel meer dan je denkt. Zeker als je ook de oude banen mee telt. Je wil niet weten wat ik allemaal in rFactor heb gereden. Daar heb je volgens mij echt meer dan 1000 tracks voor die je kon downloaden.
Ik vind het ook geweldig om nieuwe baan uit te proberen. De uitdaging van het vinden van nieuwe lijnen en een baan onder de knie te krijgen. En er zijn zoveel gave banen te vinden. De meeste standaard banen in AC vind ik ook niet zo uitdagend. Een moderne Silverstone, Monza, Nurburgring GP doet mij niet zo veel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

He le maal mee eens!

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

DutchDevil79 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:23:
Zo programma voor morgen. Klassieke GT's uit jaren 70. Bazza is bezig een league versie ervoor te maken zodat alle auto's ongeveer even snel zijn. En dan is het plan ook een league ermee op te starten. Morgen dus leuke test om te zien of ze beetje matchen. Met 9 verschillende auto's best lastig. De Ford Capri en BMW CSL zijn wel WIP waarbij model van de rijder nog iets te groot is.

Dag: Donderdag 23-03-2017

Race 1:

Race 2:

Race 3:
Kwalificatie 30 min.

Race 4
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

AC Legends GT class:

Kyalami Classic:

Ostereichring 79:

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:
Ik neem aan dat het vanavond in? Staat nu de 23e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
mjmbult schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Ik neem aan dat het vanavond in? Staat nu de 23e
Thanks aangepast. Ja is vanavond!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54
Even een vraagje voor hopelijk de kenners.

Asseto Corsa 1.13 (als het goed is) icm een Rift CV1, geeft in de afstand nogal wat flickering en is in het algeheel een nogal onrustig beeld. Na wat zoekwerk kwam ik op een verhoogde pixel per display waarde in de debug tool. Nu dat geprobeerd en, zie geen enkel verschil. Getest of de boel uberhaupt werkt, en met de belachelijke waarde van 0.1 ziet het er overduidelijk uit dat de waarde effect heeft op de beleving. Echter, de waarde van 1.5 of 1.6 die ik overal terug ziet komen, doet visueel helemaal niks ten opzichte van de default (1.0) waarde in de debug tool.

Mis ik hier gewoon een stap? Of praat iedereen elkaar maar interessant na zonder voor zichzelf na te denken en valt iedereen ten prooi aan placebo? Want ik heb dus mensen zien beweren dat ze weigeren te rijden als die waarde niet aangepast kon worden na een geborkte update van de SDK onlangs :P

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 30-03-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

DutchDevil79 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:46:
Ja er zijn er veel meer dan je denkt. Zeker als je ook de oude banen mee telt. Je wil niet weten wat ik allemaal in rFactor heb gereden. Daar heb je volgens mij echt meer dan 1000 tracks voor die je kon downloaden.
Ik vind het ook geweldig om nieuwe baan uit te proberen. De uitdaging van het vinden van nieuwe lijnen en een baan onder de knie te krijgen. En er zijn zoveel gave banen te vinden. De meeste standaard banen in AC vind ik ook niet zo uitdagend. Een moderne Silverstone, Monza, Nurburgring GP doet mij niet zo veel.
Zeker waar, alleen vind ik die conversies vaak vlak voelen ten op zichte van laserscanned tracks of scratch made tracks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Schuey schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:05:
Even een vraagje voor hopelijk de kenners.

Asseto Corsa 1.13 (als het goed is) icm een Rift CV1, geeft in de afstand nogal wat flickering en is in het algeheel een nogal onrustig beeld. Na wat zoekwerk kwam ik op een verhoogde pixel per display waarde in de debug tool. Nu dat geprobeerd en, zie geen enkel verschil. Getest of de boel uberhaupt werkt, en met de belachelijke waarde van 0.1 ziet het er overduidelijk uit dat de waarde effect heeft op de beleving. Echter, de waarde van 1.5 of 1.6 die ik overal terug ziet komen, doet visueel helemaal niks ten opzichte van de default (1.0) waarde in de debug tool.

Mis ik hier gewoon een stap? Of praat iedereen elkaar maar interessant na zonder voor zichzelf na te denken en valt iedereen ten prooi aan placebo? Want ik heb dus mensen zien beweren dat ze weigeren te rijden als die waarde niet aangepast kon worden na een geborkte update van de SDK onlangs :P
Hier een (enthousiaste) gebruiker van een CV1.
Sinds de update werkt de debug tool bij mij niet meer helaas, ik kan je aanraden het in de .ini aan te passen (mijn documenten/Assetto Corsa/cfg/oculus.ini) dan weet je zeker dat de verandering geactiveerd is.

Ook kun je proberen wat Post Processing effects aan te zetten icm een ander filter van racedepartment.com
Let op dat dit wel wat vraagt van je systeem :P

Hier staan ook nog wel wat tips, https://www.riftracer.co....-corsa-oculus-rift-setup/

Maar het blijft enigzins behelpen met details in de verte inderdaad. Maar terug naar een "platte" beleving ga ik niet meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

Ben ik de enige of zijn er meerdere die framedrops hebben op Suzuka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54
Bedankt, idd ik zie ni de oculus.ini nu de waarde staan ja die aangepast kan worden.

Ga even de settings van je linkje kopieren en die mod proberen, kijken of het wat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
Shva schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Zeker waar, alleen vind ik die conversies vaak vlak voelen ten op zichte van laserscanned tracks of scratch made tracks. :/
Ja er is wel kaf en koren als het op conversies aan komt. Maar zeker de banen die op racedepartment goed beoordeeld worden zoals Donnington, Riverside, Bridgehampton, Virginia etc doen niet onder voor de Kunos banen. En tegenwoordig zijn er ook een aantal man die echt werk maken vand e conversies. Vanavond zul je bv die Kyalami en Ostereichring nog wel positief verast worden. Zeker Kyalami was ik van onder de indruk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Osterreichring is veul toffer dan de Red Bull Ring! Grindbakken, volle tribunes, de knikomhoog in de baan...

8)7 ow deze is anders, dit is een lange versie...ook kewl

[ Voor 22% gewijzigd door Kayeos72 op 30-03-2017 16:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchDevil79
Tja vroeger gaf men niet zoveel om veiligheid. Waren altijd veel spectaculairder. Ik ben nu ook bezig met iemand die Zandvoort uit de jaren 60 aan het na bouwen is. Die layout is ook zoveel gaver dan het moderne zandvoort. Ben op de beta versie al wel tich keer dood gegaan omdat ik net een randje gras mee pakte.

Afbeeldingslocatie: http://www.racedepartment.com/attachments/2-jpg.159435/

Afbeeldingslocatie: http://www.racedepartment.com/attachments/20161107214628_1-jpg.159436/

Afbeeldingslocatie: http://www.racedepartment.com/attachments/20161106151311_1-jpg.159334/

Afbeeldingslocatie: http://www.racedepartment.com/attachments/20161106151500_1-jpg.159338/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Bedank um maar alvast!

Ben er bij vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
^ vet :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Server is up!
DutchDevil79 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:23:
Dag: Donderdag 30-03-2017

Race 1:

Race 2:

Race 3:
Kwalificatie 30 min.

Race 4
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

AC Legends GT class:

Kyalami Classic:

Ostereichring 79:

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Oke ik heb helaas geen tijd voor nog een race jongens. Maar mocht je hier een serie van maken dan doe ik mee tenminste als ik kan. Want donderdag is een lastige dag voor mij. Zijn leuke wagens, waarin je overstuur makkelijk in kan opvangen. :)

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 21:18

-Sander-

///M Powerrrrrr

mjmbult schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:34:
Ben ik de enige of zijn er meerdere die framedrops hebben op Suzuka?
Ik dacht het gisteren ook te hebben ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

:) Ik heb het gisteren naar mijn zin gehad met die oudjes, de halve race dat ik meedeed. Ik raakte links van de baan om er rechts vanaf te klappen en door de map te vallen, in het luchtledige. :/
Ik kon dus niet meer naar de pits. Na een herstart van het spel, kon ik niet joinen, dus maar afgehaakt.
Volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
Was dat op de Ostereichring? Hoorde dat daar wat gaatjes in zaten ja en de reling doet niet altijd netjes zijn werk. Maar de converter van die baan was er nog mee bezig.

Maar ik had zeker op de Kyalami een super gave race. Zat met Bob en Jos vooraan stuivertje te wisselen. We finishden ook alle drie binnen een seconde. Daarna alleen even kunnen oefenen op Riverside. Moest squashen.
Maar kan zijn dat ik Zaterdag avond nog wel een host op zet met deze auto's. Ze zijn goed aan elkaar gewaagd en er is voor ieder wel iets. Ze hebben allemaal wel hun eigen trekjes. De Porsche is denk ik wel de makkelijkste. Alhoewel die daardoor op rechte stukken wat te kort komt. Maar dat kan je dus in de bochten goed maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchDevil79

De bloementjes staan in bloei op Zandvoort!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Release datum plz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:44
EDIT: links toegevoegd van de tracks die ik nu heb, zouden jullie wat meningen over de tracks kunnen delen?

Goedenavond heren,

Ik zit sinds vanmiddag eigenlijk een beetje te kijken naar tracks om toe te voegen aan mijn AC.
Ik heb tot op heden alles eigenlijk volledig standaard gereden.

De tracks waar ik naar op zoek ben:

- Tsukuba (http://www.racedepartment...ads/tsukuba-circuit.2629/)

- Bathurst (heb ik inmiddels via dit topic, hoop alleen wel dat deze nog wat upgrades krijgt, want hij lijkt op sommige stukken nogal smooth. http://www.racedepartment.com/downloads/bathurst.8677/ )

- Road America (inmiddels gevonden, maar is dit een beetje de kwaliteit die ik mag verwachten? Vind ook deze nogal smooth qua feeling, lang niet zo hobbelig als dat ik m van andere games gewend ben. http://www.racedepartment.com/downloads/road-america.7095/)

- Sebring

- Laguna Seca (is onderweg naar AC, heb ik begrepen)

Weten jullie welk van deze tracks binnen de community goed aangeschreven staan?
Niet dat ik straks halfbakken mods binnen sta te hengelen die niet meer bijgewerkt worden enzo :P

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 26% gewijzigd door Lampuhkap op 31-03-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
http://www.racedepartment...ads/tsukuba-circuit.2629/

Dit is een aardige mod. Van de andere tracks zijn bij mijn weten geen goede mods beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Aangezien hier redelijk wat GT3 liefhebbers rondzwalken .. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchracingevents.nl/wp-content/uploads/2017/02/16177475_1274425002638853_3321597938557941345_o.jpg
21-23 juli
Bron: http://www.circuitzandvoort.nl/nl/evenementen?id=204

:)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

23 juli om precies te zijn. ;) Ninja edit of was ik blind?? B)

[ Voor 4% gewijzigd door CoronelHimself op 31-03-2017 22:00 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ariel atom v8 mod: >:)

http://www.acmodded.com/ariel-atom-v8/

[ Voor 3% gewijzigd door Shva op 31-03-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:59:
[...]

23 juli om precies te zijn. ;) Ninja edit of was ik blind?? B)
Ninja ftw! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

AC F1 PORSCHE SUPERCUP 2017 WOENSDAG 5 APRIL 20:00u
Afbeeldingslocatie: https://photo.network.com.tw/scenery/F5EF970E-DBD3-4B34-8CF3-4D53708043FE_c.jpg

http://assettocorsa.club/...nternational-circuit.html

GTHQ-SERVER:
Buitentemperatuur 13(!) graden (op 9 april 2017).
Bandjes: Hard.
3 races van 5 rondjes,
met steeds 10 min kwali vooraf.

2015:
Q: 2:07.713 R: 2:09.555

skinpacks:
www.racedepartment.com/do...cup-2016-skin-pack.13140/

www.racedepartment.com/do...up-2016-addon-pack.14066/

PRACTICE VANAF 19:30u

[ Voor 9% gewijzigd door Kayeos72 op 01-04-2017 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Na wat opstartproblemen (naam niet aangepast, skins niet up-to-date) toch lekker gereden gister bij ERS. :)

Helaas bij Eau Rouge iets te vaak iets teveel op links uitgekomen waardoor ik een track cut warning kreeg en tot 2x toe moest afremmen tot 35km/u en zelfs 2x een drive through te pakken had (ook als je track "cut" betekent dat je half de bocht uit vliegt en er toch al hinder van ondervond weer in het spoor te komen) .. samen met de reguliere pitstop uiteindelijk 1m30sec in de pits vertoefd, daarmee 45 seconden langer dan rené terwijl ik 25 seconden achter hem over de streep kwam, dus er had een 5e plaats in kunnen zitten, maargoed. Voor de rest best netjes gereden vind ik zelf, geen vangrails mee gehad (damage stond aan!) en geen enkele keer in de rondte gegaan. Daarom zuur dat je toch penalties er aan overhoudt. Ben blij dat die er niet waren op de Nordschleife laatst !! Had ik elke ronde een penalty kunnen pakken :X

Zonde dat er slechts 11 rijders mee deden en dat er op het eind nog 1 of 2 afvielen (zwarte vlag voor Gerard).
Ik denk dat het meedoen toch te ver verstopt zit. i.t.t. hier waar alle info/benodigdheden in 1 post zit. d:)b

Was een lange zit, 90 minuten 39 ronden op Spa, maar had een uptempo deuntje aan en ondertussen een beetje babbelen op teamspeak. Was heel gezellig. Complimenten aan Benny, super gereden!!! Je kunt nog wel eens een een rijdersclinic organiseren ;) Ik zal eens de replay bekijken hoe je dat doet. Ik vind Spa erg glad rijden, veel rollen en voortijdig de vaart minderen, voorzichtig op het gas. Maar, ik had een erg stabiele setup, kon zelfs redelijk de kerbs meenemen en werd geen één keer onaangenaam verrast! Ik zal deze setup ook nog eens gaan uitlaten op de Nordschleife. Kijken of dat nog een nieuw PB oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-04-2017 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Bedankt Klaas. Spa ligt mij wel goed :)B . Ik heb hier in andere games ook altijd graag en redelijk goed gereden. Door het vele oefenen op de Nordschleife eigenlijk niet zo veel kunnen oefenen voor deze race. Ik reed dan ook op bijna default setup, enkel final gear iets lager en bandendruk aangepast, maar de Lambo lijkt zicht beter thuis te voelen op Spa dan op de Nordschleife (ik ook :P).
Jammer van mijn start. Ik liet me weer verrassen door de koude mediums en het gewicht van mijn 102 liter brandstof. Daardoor buiten de lijntjes in Eau Rouge en een penalty die me verraste en daardoor veel tijd kostte. Eigenlijk werd het daardoor nog wel leuk want ik moest een heel aantal mensen weer voorbij om uiteindelijk terug naar de 3de plek te rijden. Maar als ik de start niet had verprutst, had ik misschien met Ivo kunnen vechten om P2. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ben blij dat ik je verder niet teveel heb lopen ophouden .. moest toch een penalty nemen en je was toch stukken sneller. Met name de bochten na het rechte eind als bij start-finish (ex-busstop) kwam jij erg snel dichter bij. (vorige races ook al gemerkt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bobopalmtree
Voor de DashmeterPro gebruikers die gisteren nog zaten te hoofdrekenen voor fuel, Dashmeter kan dit voor je doen. Ik had gisteren dit scherm op mijn telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2nYacuERfJgYQSUQytTuMjfU/full.png
Rechts staat daar Aantal liter, verbruik per lap, liters nodig om de race uit te rijden, liters toe te voegen om de race uit te rijden, laps die je nog kan rijden. Dan hoef je niet te rekenen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Ik had zaterdag met een setup gereden van setupmarket, met assetto standaard instelling van de baan. Toen zondagmiddag met instellingen vd server, wat had die Pors ineens een losse kont op softs!
Eerste ronde koude bandjes, rechtdoor Eau Rouge, 2e ronde nog de bandjes niet warm, rechtdoor Eau Eau Ow. Na 12 rondjes kwam Gianni Romme naast me uit de pitsstraat, das vroeg! Hierdoor afgeleid, bovenop op Eau Rouge vol over de linkerkerb en rond vlak voor de neus van Gianni Romme. Toen hoofd proberen kalm te houden en uit te rijden. Ik heb nu twee apps geprobeerd voor mijn banden en ik ben nog niet veel wijzer behalve het feit, dat de bandjes aan vervanging toe zijn onder 98%.
Ik zal boven genoemde een kan geven, deze had ik ingebruik bij pjc. Kweet nog niet hoe deze te linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Kayeos72 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:36:
Ow. Na 12 rondjes kwam Gianni Romme naast me uit de pitsstraat, das vroeg! Hierdoor afgeleid,
niet vergeten van baan te wisselen hé :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:03:
Zonde dat er slechts 11 rijders mee deden en dat er op het eind nog 1 of 2 afvielen (zwarte vlag voor Gerard).
Ik denk dat het meedoen toch te ver verstopt zit. i.t.t. hier waar alle info/benodigdheden in 1 post zit. d:)b

het niet mee doen van vele kwam door de regel die ze hadden,.... dat als je zonder geldige reden je uitschrijft je niet meer mee mag doen,.. dat was ook voor mij en ook voor meerdere de reden om niet in te schrijven..

want ik blijf er bij, racen is leuk maar als de zon ineens schijnt en vrouw lief of de kinderen willen wat leuks doen dan gaat dat toch echt voor,... dus als je daarom dan ineens wordt uitgeschreven van de rest van het kampioenschap,.. tja!!!

maar wel fijn dat jullie het naar je zin hebbe gehad,.. heb ik teminste niet voor niets gescout haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Kayeos72 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:36:
Ik had zaterdag met een setup gereden van setupmarket, met assetto standaard instelling van de baan. Toen zondagmiddag met instellingen vd server, wat had die Pors ineens een losse kont op softs!
Eerste ronde koude bandjes, rechtdoor Eau Rouge, 2e ronde nog de bandjes niet warm, rechtdoor Eau Eau Ow. Na 12 rondjes kwam Gianni Romme naast me uit de pitsstraat, das vroeg! Hierdoor afgeleid, bovenop op Eau Rouge vol over de linkerkerb en rond vlak voor de neus van Gianni Romme. Toen hoofd proberen kalm te houden en uit te rijden. Ik heb nu twee apps geprobeerd voor mijn banden en ik ben nog niet veel wijzer behalve het feit, dat de bandjes aan vervanging toe zijn onder 98%.
Ik zal boven genoemde een kan geven, deze had ik ingebruik bij pjc. Kweet nog niet hoe deze te linken.
let er op,.... dat de setups in setupsmarket vaak de oude banden model hebben en dus anders rijden,.... en misschien anders zijn ingesteld omdat de baan tempratuur / grip / slijtage anders is dan de race zelf.

daarbij zijn die setups vaak persoonlijk,.. ik bijvoorbeeld gooi heel erg met de auto's en rem laat en hard dus heb niks aan een slappe setup zeg maar,.. die seups daar zijn vaak een richtlijn en zou je toh echt beetje moeten tweaken naar je zelf..

en laatste puntje,.. setups zeggen heus wel wat maar baan kennis zegt toch veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
^ met beide posts :)

Tja ik heb mij ingeschreven onder het mom, als er toch wat tussenkomt en ze gaan me dan weigeren,

Afbeeldingslocatie: https://www.helaas.com/application/files/4814/8957/9406/kierewiet_helaas_150.jpg

wat jij zegt, het is maar een spelletje.

Setups inderdaad nooit te oud kiezen. Kans op succes wordt rap minder als er een ander bandenmodel gebruikt werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

De setup was goed op SPA om 13:00u maar op een ander tijdstip was het knudde.

Tevens stook je de bandjes warm, zoals bij mij achter, zijn ze ineens glad als in geen grip. Dit gebeurde nogal eens. Sta je zomaar achterstevoren.

Btw zit ik nu vast aan de Porsche in dit kampioenschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ERS: ja

René: nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 11:51
:)
de een is een organisatie

de ander is een organisatie maar dan in de persoon rene

nu al een begrip _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

En we hebben wat in petto jongens. rene en ik zijn bezig met een eigen website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Kayeos72 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:07:
De setup was goed op SPA om 13:00u maar op een ander tijdstip was het knudde.
Om 13.00 schijnt de zon misschien fel en is de baan goed warm... als je dan om 18.00 terugkomt is de baan al stuk kouder en dus minder grip.

En nogmaals meeste setups online zijn voor 100% grip en beste baan kwaliteit... haal je er 5% vanaf merk je al verschil...

Beste is met testen dit te doen op de race server dan kom je niet voor een verrassing te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
mjmbult schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:23:
En we hebben wat in petto jongens. rene en ik zijn bezig met een eigen website :)
Werd tijd!!!!

Geintje 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Owe wat was het gisteren mooi weer. Een paar biertjes er bij en voor je het weet mag je niet meer rijden.
Ik was het gisteren dus vergeten, voor mijn geen endurance bij ers meer.
Gelukkig hebben we rene nog en zijn we volgende week in Japan.😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Als er een nwe website komt, zo IK het fijn vinden dat iedere race zijn eigen thread krijgt. Dat is lekker kort en overzichtelijk.

Succes mannen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Mocht hosting een probleem zijn hoor ik het graag. Ik heb ruimte zat over en gratis beschikbaar.
Pagina: 1 ... 25 ... 129 Laatste