Ik heb op Marktplaats een adverteerder gevonden die mij een telefoon op wil sturen voor een goede prijs. Deze is nieuw met aankoopbon en ik mag betalen als ik het toestel ontvangen heb. Ik vind het apart dat de adverteerder dit vertrouwt. Is hier een vorm van oplichting mogelijk of kan er niks mis gaan?
Zo mogelijk ophalen en kontant betalen als het toestel geheel werkt en er goed uitziet. Alleen dan heb je enige zekerheid.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Dat is dus niet mogelijk. Ik ben alleen zondag in de buurt maar dan is de adverteerder niet thuis..
Mijn neef vertelt me dat er waarschijnlijk weinig mis kan gaan maar dat hij hem misschien geseald heeft
Mijn neef vertelt me dat er waarschijnlijk weinig mis kan gaan maar dat hij hem misschien geseald heeft
Ik zou het laten lopen dan.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Als het te goed is om waar te zijn, dan is dat ook vaak zo.

[ Voor 36% gewijzigd door Gumball op 16-08-2016 21:09 ]
Hoelang is de adverteerder actief op marktplaats? Heeft hij ook andere advertenties online staan? Is het een nette prijs of bijna te goed om waar te zijn?
1,5 jaar actief. Het gaat om 520 euro voor een nieuwe s7 edge
Ik verwacht iets als dit:
*Verkoper bestelt iets op jouw naam/adres
*Jij betaalt verkoper
*Jij krijgt vervolgens nog een rekening van de telefoon
Er bestaan meer varianten van deze oplichting met 3 partijen. Zoals:
*Oplichter heeft interesse in product van een verkoper
*Jij hebt interesse in "toevallig" hetzelfde product van oplichter die "te koop" staat
*Jij betaalt verkoper en oplichter krijgt het geleverd
x jaar actief zegt helemaal niets
Bij twijfel niet doen.
*Verkoper bestelt iets op jouw naam/adres
*Jij betaalt verkoper
*Jij krijgt vervolgens nog een rekening van de telefoon
Er bestaan meer varianten van deze oplichting met 3 partijen. Zoals:
*Oplichter heeft interesse in product van een verkoper
*Jij hebt interesse in "toevallig" hetzelfde product van oplichter die "te koop" staat
*Jij betaalt verkoper en oplichter krijgt het geleverd
x jaar actief zegt helemaal niets
Bij twijfel niet doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Acid Vendetta op 16-08-2016 21:28 ]
Kan de adverteerder nu al foto's van de telefoon en rekening aanleveren? Anders zou ik inderdaad oplichting vermoeden zoals in de link van PilatuS omschreven staat.draggie8 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:20:
1,5 jaar actief. Het gaat om 520 euro voor een nieuwe s7 edge
Het Shopping Forum is hier niet voor bedoeld, en het standaard advies is "If it looks too good to be true, it usually is". Verplicht leesvoer: How to - Veilig handelen en How to - Help! Ik ben opgelicht!!.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.