Nieuwe vorm van oplichting met achteraf betalen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
Ik was eens aan het kijken op marktplaats voor de S7 en toen kwam ik op de volgende advertentie tegen:
http://www.marktplaats.nl...-nieuw-later-betalen.html

Prijs is wel erg laag voor de S7 edge maar je krijgt het product eerst en daarna betaal je pas. En volgens de verkoper verzendt Amazon direct de telefoon en volgens mij kan je bij Amazon niet achteraf betalen. Dus een mooie deal of mis ik iets?

[ Voor 9% gewijzigd door Xepos op 14-03-2016 14:15 ]

Beste antwoord (via Xepos op 14-03-2016 14:00)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Vrij simpel, de "verkoper" koopt bij Amazon met gestolen creditcardgegevens. (of wel eerlijk met cadeaukaarten, maar achteraf betalen maakt het erg verdacht)

[ Voor 34% gewijzigd door Rub147 op 14-03-2016 14:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Rub147
Vrij simpel, de "verkoper" koopt bij Amazon met gestolen creditcardgegevens. (of wel eerlijk met cadeaukaarten, maar achteraf betalen maakt het erg verdacht)

[ Voor 34% gewijzigd door Rub147 op 14-03-2016 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titru
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-08 19:03
... maar wordt naar jou gestuurd dus bij een fraude-onderzoek wordt er eerst bij jou aangeklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Aah duidelijk! Helemaal niet aan gedacht. Dan even via marktplaats een reportje plaatsen.

[ Voor 47% gewijzigd door Xepos op 14-03-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:29

Liberteh

All your base belong to me

Kan justitie TS alsnog op de vingers tikken wanneer dit toestel op deze manier geleverd zou worden? (er van uitgaande dat er gestolen creditcard gegevens gebruikt worden bij Amazon)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
Liberteh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:02:
Kan justitie TS alsnog op de vingers tikken wanneer dit toestel op deze manier geleverd zou worden? (er van uitgaande dat er gestolen creditcard gegevens gebruikt worden bij Amazon)
Als ik het goed herinner ben je gewoon strafbaar als je met kennis gestolen goederen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Alleen kan je het van te voren weten? Persoonlijk vind ik deze ad heel verdacht, maar 99 anderen kunnen het wel geloofwaardig vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Nou er is niks geks aan hoor, je koopt gewoon ter goede trouw. Als het totaal 200,- was dan kun je je achter de horen krabben maar 100,- verschil kom op zeg. Je loopt geen risico omdat je niks hoeft te betalen. Hij probeert gewoon een telefoon te verkopen tegen een aantrekkelijke prijs omdat die van zijn cadeaubonnen af wil.

Ik zie er niet per sé kwaad in, vertel dit bovenstaande verhaal maar tegen de politie als ze aankloppen dan sta je gewoon in je recht :)

Account verkoopt ook een laptopje en is al 5,5 jaar actief. Als het een oplichtersaccount was dan was het wel een nieuwe account. Maargoed, het kan altijd want niks is zeker online. Dus het beste maak je een face-to-face afspraak met meneer en haal je het aan de deur op en het liefst met een bon :)

[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 14-03-2016 14:09 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
NeoMe schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:05:
Nou er is niks geks aan hoor, je koopt gewoon ter goede trouw. Als het totaal 200,- was dan kun je je achter de horen krabben maar 100,- verschil kom op zeg. Je loopt geen risico omdat je niks hoeft te betalen. Hij probeert gewoon een telefoon te verkopen tegen een aantrekkelijke prijs omdat die van zijn cadeaubonnen af wil.

Ik zie er niet per sé kwaad in, vertel dit bovenstaande verhaal maar tegen de politie als ze aankloppen dan sta je gewoon in je recht :)

Account verkoopt ook een laptopje en is al 5,5 jaar actief. Als het een oplichtersaccount was dan was het wel een nieuwe account. Maargoed, het kan altijd want niks is zeker online. Dus het beste maak je een face-to-face afspraak met meneer en haal je het aan de deur op en het liefst met een bon :)
Maar zou ja dat een verschil uitmaken als desbetreffende meneer de telefoon heeft gekocht met gestolen creditcard gegevens? Ben je alsnog niet gestolen waar aan het kopen? Alleen het verschil is dan dat de politie geen schriftelijk bewijs heeft om je achterna te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Xepos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:12:
[...]
Maar zou ja dat een verschil uitmaken als desbetreffende meneer de telefoon heeft gekocht met gestolen creditcard gegevens? Ben je alsnog niet gestolen waar aan het kopen? Alleen het verschil is dan dat de politie geen schriftelijk bewijs heeft om je achterna te gaan.
Als je ter goeder trouw koopt ben je niet strafbaar en hoef je het niet terug te geven. Sterker nog, als ik jouw fiets jat en die verkoop aan iemand anders. Dan mag die iemand anders die fiets ook gewoon houden als hij/zij daar een normale prijs voor heeft gegeven. Dus geen nieuwe Batavus van een junkie voor 50,- achter het station, dan moet je achter je oren krabben en wordt de koop ongedaan gemaakt.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat er nog mensen zijn die een 'goed gevoel' hebben bij accounts van 'zoveel jaar' actief, je weet dat sinds oprichting van marktplaats mensen al handelen in accounts?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
SinergyX schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:24:
[...]

Dat er nog mensen zijn die een 'goed gevoel' hebben bij accounts van 'zoveel jaar' actief, je weet dat sinds oprichting van marktplaats mensen al handelen in accounts?
Hm dat is toch wel het eerste waar ik naar kijk, maar zo te lezen is dit ook geen goede indicatie meer om te bepalen of een verkoper betrouwbaar is, handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:21
Nouja, bij "1 dag actief" moeten sowieso alle alarmbellen gaan rinkelen. Dat is het enige. Je moet niet alles vertrouwen op basis van 'zoveel jaar' actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 22:47

Mimiix

Professioneel Prutser

Xepos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Hm dat is toch wel het eerste waar ik naar kijk, maar zo te lezen is dit ook geen goede indicatie meer om te bepalen of een verkoper betrouwbaar is, handig...
Ik heb ooit 7 jaar terug een account gemaakt en 1 keer gebruikt. Ik ben dus "7 jaar actief"? Maakt mij dat betrouwbaar? Nee....

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xepos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Het is ook een combinatie van het geheel, niet specifiek 1 ding wat belletjes hoort te gaan rinkelen.

Beetje goed oplichtertje op MP vandaag de dag gooit ook wat andere onzin online, van prullia in huis tot wat oude hardware, om het geheel wat geloofwaardiger te maken. In geval van de TS, hij heeft tegoedkaarten, dan kan best. Maar waarom koopt hij dat ding dat niet eerst bij amazon en verkoopt hem dan pas door? Waarom direct vanuit Amazon naar jouw toe, terwijl hij hem toch wel kan slijten als hij hem nu zelf al koopt? Deze constructie is compleet onlogisch.

Mijn gok, hij koopt dat ding op amazon op jouw gegevens (onder het mom 'hij moet naar jou gestuurd worden'), doet dat met foute betaalmiddelen, amazon komt vervolgens bij jou voor het geld of het toestel. Mag je leuk brullen 'in goede trouw', dat ga je niet winnen van een amazon.

[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 14-03-2016 14:46 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 15:11
En ook dan. Als legitieme verkoper is achteraf betalen wel een erg riskante operatie. Ik weet bijvoorbeeld dat de buren elke dag niet thuis zijn tussen 9:00 en 17:00. Toevallig komt de bezorger ook in die tijd langs, dus ik laat het pakje naar de buren sturen. Dan onderschep ik het pakje. Bij geen geld gaat de afzender naar de buren, de buren weten van niks, afzender is product kwijt en heeft geen geld.

[ Voor 5% gewijzigd door O88088 op 14-03-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:12
Een beetje bezorger doet netjes een kaartje in de bus bij de rechtmatige ontvanger

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Alsof Amazon een telefoon van 700 euro niet verzekerd opstuurt... Ik vind het zaakje stinken, vooral omdat het een groot risico is voor de verkoper. En het standaard te goed om waar te zijn gaat hier ook wel op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk gebruikt hij de refund methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Wow, wat maar weer aangeeft in wat voor een misselijkmakende maatschappij we leven. Dat mensen daar sowieso op komen. Hopelijk verziekt dit niet het coulante systeem dat Amazon nu, nog, hanteert :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:
[...]

Wow, wat maar weer aangeeft in wat voor een misselijkmakende maatschappij we leven. Dat mensen daar sowieso op komen. Hopelijk verziekt dit niet het coulante systeem dat Amazon nu, nog, hanteert :/
Gelijk dat is ziekmakend inderdaad. Heb je toch geen goed gevoel bij als je het product gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Ongelooflijk.

Dat amazon nog niets heeft gedaan tegen deze scam. Lijkt me toch vrij makkelijk door elk pakket te wegen voordat het weggaat. Dan weten ze zeker dat product erin zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
G-bird schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Ongelooflijk.

Dat amazon nog niets heeft gedaan tegen deze scam. Lijkt me toch vrij makkelijk door elk pakket te wegen voordat het weggaat. Dan weten ze zeker dat product erin zit....
99,9% zeker dat er gewogen wordt voordat het pakket het DC verlaat.

Ik denk dat Amazon de claim gewoon 1-op-1 doorzet naar de vervoerder die dan de dupe er van is. Die gaat waarschijnlijk het zoeken bij de bezorger die na een paar waarschuwing ontslagen wordt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is al 5,5 jaar actief. Als het een oplichtersaccount was dan was het wel een nieuwe account.
Daar wordt handig op ingespeeld door oplichters en zodoende ook een keer op die manier te grazen genomen! Ohh, zoveel jaar actief..moet te vertrouwen zijn, om vervolgens opgelicht te worden..

Enige wat op MP nog telt bij mij is direct de goederen kunnen ophalen binnen een straal van 30Km!
Een gewaarschuwd mens......

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
Even kijken wat de eisen zijn, kan geen kwaad.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
mell33 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:05:
Even kijken wat de eisen zijn, kan geen kwaad.
Hm, wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het kan ook zo zijn dat de adverteerder vraagt om een kopie van je ID/rijbewijs. Hij zal die van hem ook tonen om zo vertrouwen te wekken, maar wat hij jou laat zien is sowieso fake. Vervolgens zal hij jou gegevens misbruiken door jou naam + kopie ID/rijbewijs door te geven aan anderen waardoor jij de dupe van wordt aangezien de anderen dan bij jou aankloppen.

Dit komt ook vaak voor en heb het zelf ook al eens meegemaakt toen ik ging speuren op MP en een mooie deal zag.

Misschien wel voor de gein even reageren. Ben een Apple gebruiker maar die S7 Edge ziet er wel erg goed uit! :o

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Xepos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Hm, wat bedoel je daarmee?
Kijken hoever hij gaat en welke gegevens hij wil (speurneus opzetten)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mail verstuurd, wachten op antwoord! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 14:35
Zijn er geen nep-Samsungs in omloop? Volgens mij heb ik dat bij de S6 een keer gezien. Niet van echt te onderscheiden, van buiten, maar wel degelijk nep en met goedkopere componenten.

Emos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
Emos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:49:
Zijn er geen nep-Samsungs in omloop? Volgens mij heb ik dat bij de S6 een keer gezien. Niet van echt te onderscheiden, van buiten, maar wel degelijk nep en met goedkopere componenten.
Nou ja hij zegt dus direct van Amazon te versturen dus dat zal niet het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xepos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:03:

Nou ja hij zegt dus direct van Amazon te versturen dus dat zal niet het probleem zijn.
Wat hij zegt, vervolgens kan je nog 20 scenarios bedenken waar dat 'opeens' niet meer kan/gebeurd/verkeerd gaat en hij dat ding opstuurt/brengt/whatever, dat je alsnog <insert elke vorm van leuke variant oplichting> te pakken hebt.
Emos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:49:
Doet me altijd aan die achterbak wissel denken, laat je werkend ding en alles zien, hij zegt even bon en tasje te pakken, wisselt om met een fake/gestolen en jij happy weg, hij foetsie en daar sta je dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 09-10 16:00
Dit werkt toch alleen in Amerika en niet in Nederland lijkt mij. Ik bedoel in Nederland is alleen een Coolblue heel erg bezig met costumer service. In Amerika is dat niet meer dan normaal.

Of zie ik dit nu compleet verkeerd?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervelende is, hij besteld voor jou, hij weet dus ook wanneer de telefoon aan komt en hij zal dus ook gewoon de telefoon ontvangen (heel simpel, je gaat om de hoek staan, zodra de PostNL eraan komt loop je erop af en zeg je: "nummer 12? ik ben er de hele ochtend al aan het wachten wou net even boodschappen gaan doen". Je tekent met jou naam en hij is ervandoor met de telefoon).

Dit wordt mooi betaald met gejatte creditcard gegevens.

De reden dat jij nodig bent is om voor een adres te zorgen waarvan je wat meer informatie hebt dan alleen het huisnummer. Jij geeft je naam en adres aan die persoon en die heeft dan een mooie valide adres om te bestellen.

Dit gebeurt tegenwoordig ook wel zonder dat iemand z'n adres heeft opgegeven aan zo'n kerel, een keer door de straat fietsen werkt ook wel, maar het maakt het zoveel makkelijker als iemand zelf de gegevens even opstuurt. Ze vullen ook gewoon jou tel.nr. in bij contact. Als de bank en amazon er dan achter komen hebben ze alleen maar gegevens van jou (en lijkt het alsof jij met een gejatte CC op je eigen adres iets hebt gekocht) en niets van hem, behalve dat jij misschien een mailadres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 09-10 16:00
Amazon verstuurd altijd zonder dat je er voor hoef te tekenen... Dus dat is niet eens nodig.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 10-10 08:13
Ik krijg al de kriebels door het lezen van deze advertentie.

Dit is wel erg vaag allemaal. Jij koopt iets van hem wat hij niet eens heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hij heeft in ieder geval bij mij gereageerd. Vroeg inderdaad om mijn adres en in welke kleur ik hem zou willen hebben. Niet eens gevraagd om legitimatie en of ik wel te vertrouwen ben of niet..

Ik heb een bericht teruggestuurd met de vraag of hij hem voor mij wil bestellen. De afstand tussen ons is niet heel groot, waardoor ik hem gemakkelijk bij hem kan komen ophalen.

[ Voor 31% gewijzigd door MysticX op 15-03-2016 10:04 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
Gadgeteer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:22:
Ik krijg al de kriebels door het lezen van deze advertentie.

Dit is wel erg vaag allemaal. Jij koopt iets van hem wat hij niet eens heeft?
Rapporteer de advertentie dan op Marktplaats. Als meerdere mensen dat doen staat de advertentie er mogelijk niet zo heel lang meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 10-10 08:13
Hoyden schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Rapporteer de advertentie dan op Marktplaats. Als meerdere mensen dat doen staat de advertentie er mogelijk niet zo heel lang meer op.
Heb jij al een reactie gekregen van MP nadat je deze rapporteerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Gadgeteer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:19:
[...]

Heb jij al een reactie gekregen van MP nadat je deze rapporteerde?
Ik krijg nooit reactie op een rapporteer actie. Dat is toch ook standaard zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hoyden schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Ik krijg nooit reactie op een rapporteer actie. Dat is toch ook standaard zo ?
Jawel hoor, althans, ik heb 't al een paar keer gehad? Ziet er zo uit:

------------

Beste meneer XXX,

Hartelijk dank voor uw melding betreft een verdachte gebruiker op Marktplaats. Ik vind het erg fijn om te vernemen dat u hier zelf zo scherp op bent geweest en ons ervan op de hoogte brengt.

Ik heb deze gebruiker gecontroleerd. Wij hebben inderdaad sterk het vermoeden dat het hier om oplichting gaat. Uit voorzorg is het gebruikersaccount geblokkeerd voor verder gebruik van Marktplaats. Hierbij zijn ook de advertenties van de site verwijderd.

Mocht u in de toekomst nogmaals dergelijke gebruikers tegenkomen, dan vernemen wij dit graag.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XXX

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jammer dat het weg is, ik mailde hem, en hij vroeg om mijn adres, ik wilde dit wel even helemaal tot het einde uitzoeken, hij kan toch ook gewoon een willekeurig adres uitzoeken,en de naam van de brievenbus plukken?
Als het met een gestolen Ccard gaat dan is dit wel heel makkelijk om de boel zo met alleen een naam en adres op te lichten toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
mell33 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:57:
Jammer dat het weg is, ik mailde hem, en hij vroeg om mijn adres, ik wilde dit wel even helemaal tot het einde uitzoeken, hij kan toch ook gewoon een willekeurig adres uitzoeken,en de naam van de brievenbus plukken?
Als het met een gestolen Ccard gaat dan is dit wel heel makkelijk om de boel zo met alleen een naam en adres op te lichten toch.
Op 't moment, dat ik dit typ, staat de advertentie er nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Idd ik kan er ook nog bij.
kheb mail gehad van hem, hij vroeg om mijn adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 07:44
Ik heb contact opgenomen met deze adverteerder:

Hallo,
Ik zou graag de zwarte variant willen. Wanneer verwacht u dat u hem binnen hebt?
Groet,

Hallo
Ik verwacht ze dan ergens begin volgende week.
Als u hem wilt laat het me weten. Mail dan even uw adres.
Groet
Ar

Hallo,
Ik zou de telefoon graag komen ophalen. Ik kan in principe elke dag.
De prijs zullen we dan op 625 houden?
Groet,

Hallo
Hij word enkel verzonden..Ik bestel hem via Amazon daar heb ik nog wat tegoed op staan..U hoeft pas te betalen na ontvangst.Dan kunt u het geld overmaken.
Gr
Ar

Lijkt me duidelijk dus.

EDIT: Advertentie is verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door RHPJS op 16-03-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
En staat er weer op.
http://www.marktplaats.nl...-nieuw-later-betalen.html
Iemand overigens al geprobeerd om de laptop en de s7 tegelijk te kopen bij hem? :+

[ Voor 26% gewijzigd door Raznov op 16-03-2016 20:16 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Om ff te pushen dat dit soort oplichters ontmoedigd worden, heb ik de ad op MP als verdacht gemeld.
Als nu meer mensen dat doen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Heb ik uiteraard ook gedaan, nadat duidelijk was dat dit geen zuivere koffie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Vreemd dat marktplaats zijn account niet heeft verwijderd? Dacht dat ook standaard is bij verdachte advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De betreffende ad van de S7 is nog steeds actief op MP... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ik krijg zojuist het volgende terug:

Beste meneer,

Bedankt voor uw bericht waarin u een verdachte adverteerder aan ons meldt. Ik vind het erg fijn dat u dit meteen aan ons heeft doorgegeven.

Ik heb één en ander voor u gecontroleerd. Hierbij ben ik geen gegronde redenen tegengekomen die sluiting van het account rechtvaardigen. Naar aanleiding van uw bericht heb ik een aantekening bij het account van deze gebruiker geplaatst. Wanneer wij meerdere meldingen van verschillende gebruikers ontvangen, hebben wij de mogelijkheid om verdergaande maatregelen te nemen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De advertentie is wel weer een keer verwijderd en opnieuw geplaatst.
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Heb zelf uit nieuwsgierigheid eens contact opgenomen met de adverteerder en deze blijft bij het thuis laten sturen van het product. Ophalen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ik heb zojuist een overeenkomst gesloten met de verkoper.
Onder vermelding van een vals adres (enkele weken geleden gesloopt, maar nog wel bruikbaar) ben ik benieuwd hoe dit verdergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
RHPJS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:38:
Ik heb zojuist een overeenkomst gesloten met de verkoper.
Onder vermelding van een vals adres (enkele weken geleden gesloopt, maar nog wel bruikbaar) ben ik benieuwd hoe dit verdergaat.
Ik ben in principe ook rond met de verkoper. Heb hem gevraagd hoe ik kan betalen en een bankrekeningnummer gekregen; staat overigens niet geregistreerd op politie.nl. Dan lijkt het er op dat hij het toestel meerdere keren aan het verkopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
S1NN3D schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Ik ben in principe ook rond met de verkoper. Heb hem gevraagd hoe ik kan betalen en een bankrekeningnummer gekregen; staat overigens niet geregistreerd op politie.nl. Dan lijkt het er op dat hij het toestel meerdere keren aan het verkopen is.
Je hebt de telefoon dan al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Nee, absoluut niet. Had de advertentie toevallig ook op Marktplaats gezien. En dit topic. Mijn gevoel zegt dat dit niet in de haak is en heb via de mail contact met hem gehad.

De verkoper wil wel afronden maar ik ga natuurlijk niet meer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als hij inderdaad zo veel Amazon tegoed over heeft zou je hem eens kunnen vragen of hij niet ipv die telefoon een random ander product kan bestellen voor je, een robotstofzuiger om maar wat te noemen. Dan kan je zien of het hem er om gaat de telefoon te onderscheppen of dat hij idd een soort refund methode gebruikt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:29
Loopholes (zoals de refund methode) worden uiteindelijk altijd doorbroken.

Je kunt ervan uitgaan dat Amazon's medewerkers (nog) geen robot's zijn en dit soort patronenen snel herkennen en het beleid op den duur wordt aangepast. Echter zolang het beleid dit toestaat, zullen fraudsters ervan gebruikmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 00:03
Enige wat ik mij afvraag, wat als je de telefoon daadwerkelijk ontvangt en vervolgens zelf niet betaalt.
Volgens mij kan de verkoper dat niet veel doen. Je hebt ook opties om het op een postkantoor te laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Audiowaste schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:24:
Enige wat ik mij afvraag, wat als je de telefoon daadwerkelijk ontvangt en vervolgens zelf niet betaalt.
Volgens mij kan de verkoper dat niet veel doen. Je hebt ook opties om het op een postkantoor te laten bezorgen.
Dit vraag ik me ook af. De verkoper loopt dan zijn centjes mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
De Amazon-scam gaat dan wel door, alleen houdt ie er zelf niets aan over lijkt me.
Het lijkt me sws nogal een groot risico, als Amazon ook maar iets van bewijs van de verpakking wil hebben gaat ie al de boot in, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:24:
Je hebt ook opties om het op een postkantoor te laten bezorgen.
Hoe doe je dat precies? Een postbus of anders?

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 17-03-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Friespeuk schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Hoe doe je dat precies? Een postbus of anders?
DPD parcelshop selecteren bij Amazon. Moet je wel je ID laten zien en krabbel zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Rub147 op 17-03-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
en de adv is verwijderd en zijn account ook

[ Voor 30% gewijzigd door robinjoo1 op 17-03-2016 16:22 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
En nu is de gebruiker ook verwijderd/geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Bericht van MP ontvangen:
Onlangs heeft u een bod of reactie geplaatst op de advertentie: Samsung s7 Edge 32gb nieuw! Later betalen. Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. Derhalve hebben wij het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd. We raden u aan zeer voorzichtig te zijn in uw verdere contact met deze adverteerder.
[...]
Kon ook niet anders. Was te onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
Hm lijkt erop dat die het weer probeert maar dan onder een andere naam.

Zie: http://www.marktplaats.nl...b62016a07&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Xepos schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:45:

Hmm, wel de optie om thuis op te halen. Benieuwd of dat na communicatie nog steeds kan...

Hier ondertussen een nieuw bericht van de adverteerder, maar weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, of eigenlijk, waar hij mijn telefoonnummer voor nodig heeft.

Hallo
Wat is uw telefoonnummer? Als het goed is krijg ik hem thuis gestuurd zie ik net:( dan kom ik hem wel even langs brengen. Is dat goed??
Groet
Ar
Verstuurd vanaf mijn iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RHPJS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:38:
[...]

Hmm, wel de optie om thuis op te halen. Benieuwd of dat na communicatie nog steeds kan...

Hier ondertussen een nieuw bericht van de adverteerder, maar weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, of eigenlijk, waar hij mijn telefoonnummer voor nodig heeft.

Hallo
Wat is uw telefoonnummer? Als het goed is krijg ik hem thuis gestuurd zie ik net:( dan kom ik hem wel even langs brengen. Is dat goed??
Groet
Ar
Verstuurd vanaf mijn iPhone
Heeft hij jouw adres gegevens? Indien niet kan er voor jou weinig mis gaan als de telefoon echt is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Nee. Mijn nummer krijgt hij ook zeker niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dat er nog mensen zijn welke iets bij marktplaats en eBay kopen zonder het product op te halen en te proberen. Het is spijtig om te constateren dat de medemens gewoon niet meer te vertrouwen is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

eBay is prima, door het review systeem. Marktplaats wil daar niet aan om de site laagdrempelig te houden (voor oplichters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:25:
Dat er nog mensen zijn welke iets bij marktplaats en eBay kopen zonder het product op te halen en te proberen. Het is spijtig om te constateren dat de medemens gewoon niet meer te vertrouwen is.
Marktplaats ben ik het mee eens, maar ebay? Daar heb je een review systeem net als hier voor V&A en betaal je 99% van de tijd met PayPal waardoor je ook nog eens die bescherming hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

RHPJS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:38:
Even langsbrengen? Ongehoorde service. Die wil zijn eigen adres liever geheim houden en het liefst bij een McDonald's of bij jou thuis afspreken. Doeiii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Xepos schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:45:

Dit account is ook weer opgeheven _/-\o_
Pagina: 1