Panther draait alleen op pre-2005 modellen. Alle 2005 Macs zijn geleverd met Tiger en kunnen niet verder terug.Pandanl schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:32:
Als ik dit zo lees begint het toch wel weer te kriebelen om ook te gaan zoeken naar een 4,1 of 5,1 model, helaas zijn ze nog redelijk prijzig. Komende tijd maar even goed in de gaten houden wat er op marktplaats verschijnt.
Maar ja toch twijfels, ik zit nu met SATA III en een i5-3750, 16GB DDR3 en RX 480, nu lijkt er ondersteuning in te zitten in 10.12 voor de RX 480 en SATA III zal dan via PCIe slot moeten, maar totaal met een flinke xeon zal dat wel aardig prijzig gaan worden.
Van de week mijn 2 x 2,7 Ghz opnieuw geïnstalleerd met een partitie voor Tiger en Leopard, bizar om te zien hoe responsive Tiger wel niet was/is, wat een geweldig OS was dat destijds. Voor 7 dollar incl verzending een Airport Extreme kaart besteld en nu nog kijken of ik Panther nog werkend kan maken op deze G5, kan er niks over vinden of er een soort hack hiervoor is, krijg nu met booten een soort van verboden bord symbool te zien.
Als je G5 wel een 2004 model is, heb je waarschijnlijk een oude build. Controleer even waar je model mee is geleverd met de Mactracker app (10.8 of hoger) of gooi je model identifier even op google
I reject your reality and substitute my own