Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:12
Dat kan bij de Krone Baler/Wrapper Mod.
Is trouwens wel handig, 1 tractor met de maaier aan de voorkant en de rower achterop en een tweede tractor erachteraan (met follow me) met die Baler en je hebt binnen no time een heel veld vol met silage :-)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 12:20

fdisk

XBL: fd1sk

Ik speel zelf op console, daar hebben we die mod niet, dat zou wel reuze handig zijn. Ik heb die Kuhn gehad maar weer weggedaan omdat ik over ben gestapt op rechthoekige balen. Die stapelen wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een probleem F17 mijn stuur en gas en rempedaal reageren heel snel als ik met een voertuig rij, dat was eerst niet zo. Ik krijg het niet goed met instellingen van F17 kan het ook aan een pc instelling zijn? Ik heb een F17 stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:28:
Hallo ik heb een probleem F17 mijn stuur en gas en rempedaal reageren heel snel als ik met een voertuig rij, dat was eerst niet zo. Ik krijg het niet goed met instellingen van F17 kan het ook aan een pc instelling zijn? Ik heb een F17 stuur.
Welk stuur gebruik je?

The sky is the limit

• jervries
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo Allen.

Ik speel nu een tijdje FS 2017 en ik erg me aan de hoge bomen rond diverse velden.

Ik kan ze met mijn kettingzaag omver halen dat is geen probleem, wat wel het probleem is de grote stammen te vervoeren.

Ik heb de standaard voertuigen gebruikt die in het spel zitten maar 1 of de machine is niet voor deze boom of de bomen zijn te zwaar om op getild te worden.

Wat gebruiken jullie om deze dikke grote bomen te vervoeren en op te tillen.?
Het d\gaat niet om de dennenbomen die in het bos staan maar om de hoge dikke bomen rond de velden

Welkom op Tweakers @jervries ! Ik heb je losse topic toegevoegd aan het algemene Farming Simulator topic. Tip: gebruik de zoekfunctie van het forum!

[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 03-09-2017 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hekel de bomen in FS17. Ik vind het zo'n gedoe om mee te werken. Ik heb met de mod Game Extension het gewicht dat ik kan tillen (met de hand) op 10x gezet en zo kan ik de boom met de hand op de trailer kan leggen, waarna ik ze in het sales point dump. Voor de stronken huur ik even een stump remover.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ik zaag ze gewoon met de kettingzaag in stukken en vervolgens gaan ze in de grote versnipperaar.
Kost wel wat tijd maar het is ook een simulator ;) irl heb je een boom ook niet in een minuutje verzaagd.
Met de grote loader kun je ook aardig bomen verslepen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede Avond

IK heb sinds kort farm simulator 2017 samen met vrouw lief gekocht
nu willen we samen online kunnen spelen maar als 1 van ons een game aanmaak
kan de andere niet inloggen op de server

nu heb ik geprobeerd of ik kan inloggen op andere online speel velden
helaas lukt dit ook niet wat zou het probleem kunnen zijn

graag help me _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Heb je iets van een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:38:
Goede Avond

IK heb sinds kort farm simulator 2017 samen met vrouw lief gekocht
[...]
Hoeveel licenties heb je gekocht? Je kunt niet twee keer op dezelfde licentie spelen. Je moet er dus twee hebben, in jullie geval.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Er is een update voor FS17 naar versie 1.5.1:

[q=https://www.farming-simulator.com/changelog-fs17.php?lang=en&country=us]

Farming Simulator 17 Update 1.5.1

• [FIXED] Game freezes due third party radio streams (1.5.1)
• [FIXED] Game crashes using tipAnything near map borders (1.5.1)
• [FIXED] 4real module 1; usage of narrowWheels in missions and other fixes (1.5.1)
• [FIXED] 4real module 3; usage with cultivators which drag to one side while sliding (1.5.1)
• [FIXED] Headers have incorrect divider settings for different fruitTypes (1.5.1)
• [FIXED] Köckerling Allrounder jitters above the ground (1.5.1)
• [FIXED] AI worker stutters at the end of a line (in maize, sunflowers or canola) (1.5.1)
• [FIXED] Animal prices in easy difficulty (won't change prizes after savegame restart) (1.5.1)
• [FIXED] Joskin Trans-Space 8000 attacher joint ist not set correctly (1.5.1)
• [FIXED] Valtra S attacher joint of 3-point not correctly alligned (1.5.1)
• [FIXED] Fendt 900 series wrong radius of back wheels (1.5.1)
• [FIXED] Ponsse Buffalo missing collision on front wheels (1.5.1)
• [FIXED] MF Activia 7347 missing collision on front wheels (1.5.1)
• [FIXED] Cannot cultivate manure into the ground on an already cultivated field (1.5.1)
• [FIXED] Goods clip through back door of Joskin Trans-Space 8000 (1.5.1)
• [FIXED] fuelUsage in MP not synchronized visually (1.5.1)
• [FIXED] Double doors won't close completely in MP (animatedObjectsXML) (1.5.1)
• [FIXED] Bogie bands keep turning on low loader while low loader is moving (1.5.1)
• [FIXED] Krampe Bandit SB30/60 floats in the air after buying (1.5.1)
• [FIXED] Camera on articulated steering machines is not alligned correctly (1.5.1)
• [FIXED] Hint "Get in" in MP while someone already steers the machine (1.5.1)
• [FIXED] Wheels turn in the wrong direction while driving backwards (happens only with non physical wheels) (1.5.1)
• [FIXED] New Holland SP 400 F has adjustment problems of tireTracks in multiplayer (only as client) (1.5.1)
• [FIXED] Using a tripple combination of attachments, the third one don't get lowered in schemaOverlay (1.5.1)
• [FIXED] Jenz HEM error of particle effect while unloading on dedicated server (1.5.1)
• [FIXED] Mod selection screen shows all maps, after selecting one map (1.5.1)
• [FIXED] Amazone ED 3000-C is not fillable by trailer (1.5.1)
• [FIXED] Great Plains 3P1006NT fillLevel indicator is not working (1.5.1)
• [FIXED] Hayloft is not able to fill forageMixer with grass and straw (1.5.1)
• [FIXED] Hardcoded values for AI vehicle spec controls (1.5.1)
• [FIXED] Dedicated server doesn't show up in server browser, if language is not fitting master server (1.5.1)
• [FIXED] Vehicles doesn't stop while pop-up is showing (1.5.1)
• [FIXED] Loading wagon and forage harvesters have different amount statistics using the same windrow (1.5.1)
• [FIXED] soundPlayer.lua causes call stack when game is closed by gamepad (1.5.1)
• [FIXED] Player can walk between MF Activia 7347 S and its header (1.5.1)
• [FIXED] Increased friction for wide tires (1.5.1)
• [FIXED] Case IH Magnum hydraulic punches don't fit cylinders (1.5.1)
• [FIXED] Lizard Pick Up TT left front wheel shakes (1.5.1)
• [FIXED] Minor bugs in different translations (1.5.1)
• [FIXED] Stoll wrapped bale handler has minor AO bugs (1.5.1)
• [FIXED] NH T6 missing mesh (normals mirrored) in interior (1.5.1)
• [FIXED] Missing fill diagram on the outside of Veenhuis Premium Integral II (1.5.1)
• [FIXED] MF Activia 7347 front cylinders are too short (1.5.1)
• [FIXED] Metaltech PP20's decals are not alligned correctly to the model (1.5.1)
• [FIXED] Floating decal on Case Optum 270 (1.5.1)
• [FIXED] Veenhuis Premium Integral II - Minor 3D issues (1.5.1)
• [FIXED] Wheel nuts are missing on second axle of Tatra Phoenix (1.5.1)
• [FIXED] Some wheels clip into fender / machine (1.5.1)
• [FIXED] Frontlights missing on some machines in lower hardware profiles (1.5.1)
• [TWEAKED] Terrain of Sosnovka has some edges / holes below objects (1.5.1)
• [TWEAKED] shovelTriggers on GCV map (1.5.1)
• [TWEAKED] Crops clip through Case IH Axial-Flow 9230 (1.5.1)
• [TWEAKED] Ingame worker missions tweaked for 4real modules and DLC's (1.5.1)
• [TWEAKED] AI worker turning radius with articulated steering (1.5.1)
• [TWEAKED] Unloading of Ursus T127 (1.5.1)
• [TWEAKED] Physical behaviour of log forks (1.5.1)
• [TWEAKED] AI behaviour with Kuhn TF1500 (1.5.1)
• [TWEAKED] Wheels configurations on different machines (1.5.1)
• [TWEAKED] Cleanarea in front of feeding throughs (1.5.1)
• [TWEAKED] Flickering of streets (1.5.1)
• [TWEAKED] Case Magnum 380 + Kröger TAW30 wobble during filling (1.5.1)
• [ADDED] Double wheels on some vehicles (1.5.1)
• [ADDED] Collisions for double wheels (1.5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik wacht altijd even met nieuwe patches, eerst even kijken of er geen gekke 'gremlins' inzitten (m'n broer is nu proefkonijn >:) ).

Heb wel sinds kort ineens last van dat m'n game altijd 1x minimaliseert (of naar de achtergrond verspringt, net alsof je van venster wisselt), vooral als ik met de cruise control rijdt.
Soms gebeurt het al na 10 minuten, soms pas na 1,5 uur, maar is uitermate vervelend.

Had eerst Windows op 1080P en de game op 2160P en dan kreeg ik een zwart scherm, na veel 'alt tab' kwam ik uiteindelijk wel weer terug in de game. Nu heb ik zowel Windows als de game op 2160P, en dan verdwijnt alleen het geluid (en de besturing) en met 1 alt-tab zit ik weer in de game.

Maar wat het nou veroorzaakt....geen idee. Windows log staat niks in op het tijdstip dat het gebeurt (ik vermoedde de virusscanner...maar niks te zien in de logs om dat tijdstip). Log van de game zelf ook niks te zien (wel dat ie dingen opnieuw laad...maar als ik in de log van m'n broer kijk gebeurt hetzelfde, maar hij heeft geen last van dat de game ineens minimaliseert / naar de achtergrond verspringt).

En het gebeurt ineens, geen nieuwe mods (wel wat, maar vlak daarvoor begonnen de problemen al, en ook als ik die mods eruit knikker blijft het probleem), geen gekke updates, noppes. En heb al ruim 300 uur in 1 map, en inmiddels al 130 uur in een andere map en nooit problemen gehad, en nu plots iedere dag 1x dat het gebeurt (als dat eenmaal is gebeurt doet die dat de rest van de sessie niet weer).

FS forums al nagekeken, maar zoals gebruikelijk niks te vinden daar (nu zijn veel mensen ook knap onhandig met het beschrijven van hun problemen en de meeste draaien zo extreem veel onofficiële mods dat het geen wonder is dat de boel crashed).

Is vooral vervelend als je op CC rijdt, richting een plas water, en je ineens de controle kwijt bent omdat de game van venster wisselt... :+ of tijdens een missie dat je het veld afrijdt en de missie faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
@Nemesizz Dat automatisch alt+tabben heb ik ook al eens gehad, met meerdere games. Na van alles geprobeerd te hebben was een herinstallatie de enige fix. Mijn neefje heeft het ook al eens gehad op zijn pc maar bij hem was het ineens over zonder dat hij wist wat hij er aan gedaan had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
FastFred schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:32:
@Nemesizz Dat automatisch alt+tabben heb ik ook al eens gehad, met meerdere games. Na van alles geprobeerd te hebben was een herinstallatie de enige fix. Mijn neefje heeft het ook al eens gehad op zijn pc maar bij hem was het ineens over zonder dat hij wist wat hij er aan gedaan had...
Ik heb het tot nu toe alleen in Farming Simulator 17. Andere games (gelukkig) niet. Het begon ook plots, niks aparts gedaan qua software of mods.

Had inderdaad ook al dingen gevonden dat games automatisch 'alt-tabben' (dus met alle games) maar dat heb ik gelukkig niet. Wel heb ik een aantal van die oplossingen die daar worden aangedragen bekeken, maar zijn in veel gevallen niet van toepassing in mijn situatie.

Nouja, maar even aanzien...kan er verder ook niet veel aan doen, en een herinstallatie van het systeem zie ik nog niet zitten vanwege 1 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Iemand een idee welke opleggerkiepers een aanhangerkoppeling hebben om een dolly aan te koppelen voor een road train? Ik zie het op YouTube wel eens voorbij komen, maar weet niet of dat mods zijn. Ik speel op de PS4 en heb het tot nu toe niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:05
Roobje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:21:
Iemand een idee welke opleggerkiepers een aanhangerkoppeling hebben om een dolly aan te koppelen voor een road train? Ik zie het op YouTube wel eens voorbij komen, maar weet niet of dat mods zijn. Ik speel op de PS4 en heb het tot nu toe niet gezien.
Zover ik weet heeft de standaard Fliegl kieper die mogelijkheid, ik heb deze zelf nooit gebruikt dus 100% zeker weet ik het niet.

Als ik op de website van Giants kijk, die dezelfde mods heeft die je ingame kan downloaden zie ik 2 kiepers die ook geschikt zouden moeten zijn voor de PS4 en XB1.

http://www.farming-simula...mod_id=74397&title=fs2017
http://www.farming-simula...mod_id=74348&title=fs2017

Je kunt ze ingame waarschijnlijk via de ingame modhub downloaden, geen idee of dat hetzelfde werkt als op de pc. Er zullen overigens meer kiepers zijn met deze mogelijkheid, gewoon even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roobje
@BugWorks Thanks, heb ze gedownload en het werk ook op de PS4. Alleen zijn de mods helaas niet zo mooi afgewerkt.

Had gister wat anders. Was druk bezig met gras voor mijn koeien, na 2 auto-loaders vol ging ik de rest wrappen voor silage. Kreeg ik bij het balen maken ineens de melding dat er te veel balen in het spel zijn en dat ik ze eerst moet verkopen. Erg vervelend, vooral omdat ik een (te) grote voorraad aan hooi en stro heb bij mijn koeien. Moet nu even kijken, heb 2 velden met sto die nog moeten worden opgehaald. Volgens het internet is het aantal balen per spel begrenst op 200 voor de consoles.....

Wat wel een leuke verrassing was, is dat je wrapped bales kan verkopen in je hooischuur ipv in de bioplant. Met 2646 € per wrapped bale is dat makkelijker verdienen. De square bale wrapper heeft zich in tussen al terug verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 12:20

fdisk

XBL: fd1sk

Roobje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:48:
@BugWorks Thanks, heb ze gedownload en het werk ook op de PS4. Alleen zijn de mods helaas niet zo mooi afgewerkt.

Had gister wat anders. Was druk bezig met gras voor mijn koeien, na 2 auto-loaders vol ging ik de rest wrappen voor silage. Kreeg ik bij het balen maken ineens de melding dat er te veel balen in het spel zijn en dat ik ze eerst moet verkopen. Erg vervelend, vooral omdat ik een (te) grote voorraad aan hooi en stro heb bij mijn koeien. Moet nu even kijken, heb 2 velden met sto die nog moeten worden opgehaald. Volgens het internet is het aantal balen per spel begrenst op 200 voor de consoles.....

Wat wel een leuke verrassing was, is dat je wrapped bales kan verkopen in je hooischuur ipv in de bioplant. Met 2646 € per wrapped bale is dat makkelijker verdienen. De square bale wrapper heeft zich in tussen al terug verdient.
Er is ook een mod voor consoles waarbij je gras, hooi en kuilvoer in losse vorm kunt opslaan, die gebruik ik tegenwoordig voor extra opslag, balen houd ik meestal bij 16 of 32 stuks stro en dubbel aantal hooi, voor het maken van koeienvoer gebruik ik dan die balen en los kuilvoer. Overschot aan gras maak ik vaak balen van om direct te verkopen. met de voorraad balen kan ik dan 4 keer de grote mixer vullen voor het maken van koeienvoer. Dat kun je ook weer opslaan in die silos van eerdergenoemde mod, dus je kunt een voorraadje aanleggen van volgens mij 200k of 250k liter aan koeienvoer voor iedere set silos, ik heb er dan een paar naast elkaar staan. Speel op xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb sinds gister FS17 Platinum Edition gekocht. Al heel wat uurtjes inzitten inmiddels alleen heb ik nog een vraagje..

Ik doe nu vooral missies in het begin om geld te verdienen omdat het nogal lang duurt voor ik iets aan m'n eigen 3 velden kan doen. Heb sojabonen geplant omdat die het meeste opleveren en speel op 5x snelheid. Is het de bedoeling dat je na het zaaien de tijd op 120x ofzo zet? Voelt namelijk een beetje als cheaten maar anders moet ik zo lang wachten voor ik iets kan oogsten en dan ben ik dus enkel missies aan het doen..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Ik spoel bijna altijd ja, want anders zit je ook maar lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Volgens mij, pauseert de tijd ook als je een missie doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Roobje schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:30:
Volgens mij, pauseert de tijd ook als je een missie doet
Klopt. Daar was wel een mod voor, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik sla alleen de nachten en slecht weer over.

De rest van de tijd heb ik wel nodig om alle werkzaamheden gedaan te krijgen (gewoon op 'real time' dus speed gewoon op 1). Oogsten, inzaaien, enz enz ben ik een hele dag mee bezig (start meestal om 6:00 ingame tijd, en ga door tot vaak iets van 23:00).

Wel is het zo dat ik niet non-stop bezig ben ofzo, vaak doe je wat klusjes, moet je weer even weg omdat iemand weer iets niet snapt van internet :P , of de kat heeft honger en moet je die eerst weer even voeren, enz. Van de paar uurtjes die ik 's avonds speel, ben ik ook zo denk ik een half uur per keer kwijt aan niet-game gerelateerde zaken.

En doe het werk natuurlijk ook allemaal zelf, huur geen hulpjes in (oons is zuunig :+ ).

Heb nog wel zitten denken aan die Platinum dlc, aan de ene kant leuke voertuigen nieuwe map, maar aan de andere kant...moet je wéér opnieuw beginnen, en weet niet zeker of ik het Zuid-Amerika decor wel lang genoeg leuk vind (doe nu Sosnovka, heeft wat meer weg van de omgeving hier of vlak over de grens me Duitsland, vind ik een stuk leuker dan 'Murica).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:06:
Ik sla alleen de nachten en slecht weer over.

De rest van de tijd heb ik wel nodig om alle werkzaamheden gedaan te krijgen (gewoon op 'real time' dus speed gewoon op 1). Oogsten, inzaaien, enz enz ben ik een hele dag mee bezig (start meestal om 6:00 ingame tijd, en ga door tot vaak iets van 23:00).

Wel is het zo dat ik niet non-stop bezig ben ofzo, vaak doe je wat klusjes, moet je weer even weg omdat iemand weer iets niet snapt van internet :P , of de kat heeft honger en moet je die eerst weer even voeren, enz. Van de paar uurtjes die ik 's avonds speel, ben ik ook zo denk ik een half uur per keer kwijt aan niet-game gerelateerde zaken.

En doe het werk natuurlijk ook allemaal zelf, huur geen hulpjes in (oons is zuunig :+ ).
Mwah, vaak ben jij duurder dan de hulpjes, hoor ;)
Heb nog wel zitten denken aan die Platinum dlc, aan de ene kant leuke voertuigen nieuwe map, maar aan de andere kant...moet je wéér opnieuw beginnen, en weet niet zeker of ik het Zuid-Amerika decor wel lang genoeg leuk vind (doe nu Sosnovka, heeft wat meer weg van de omgeving hier of vlak over de grens me Duitsland, vind ik een stuk leuker dan 'Murica).
Ja, ik zie de meerwaarde ook nog niet echt. Ik vind de nieuwe map ook niet zo mooi, als ik de let's plays bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Ik heb me wel laten overhalen tot het aanschaffen van de nieuwe DLC.
Op zich vind ik de map niet verkeerd. Een mooie verzameling van kleine, middelgrote en grote velden. Op zich voelt de map vlak aan, maar als je rondrijdt, zie je toch kleine hoogteverschillen.
Het landschap voelt me wel (sub-)tropisch aan, en het zijn enkel de gebouwen die het Latijns-Amerika doen aanvoelen. Ik kon me er ook de streek rond Underberg, Zuid-Afrika, in herkennen.
Er is een klein dorpje, doch dat lijkt me er op het laatste moment maar bijgevoegd, en komt totaal niet over. Al waren er bij de andere officiële mappen ook niet echt dorpjes. Het zijn meer de map-mods die echt mooie dorpjes hebben uitgebouwd.
Sommige missies brengen echt wel poen op. Ik heb op een paar velden missies gedaan, en ik heb 209.000 binnengehaald op 1 dag. Veld 29 is echt wel een topper, ik geloof iets van een 60.000 voor dat veld van 11 hectare te oogsten. De kleine veldjes (voor een missie van 10 minuutjes) brengen daarentegen niets meer op (of zo voelt het toch aan na de grote gedaan te hebben.)
Ik moet wel zeggen dat ik voor die grote velden, courseplay aanzet, en ondertussen kan ik dan hapje gaan eten, of met de hond gaan wandelen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Arator schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:00:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik voor die grote velden, courseplay aanzet, en ondertussen kan ik dan hapje gaan eten, of met de hond gaan wandelen.
Je kan ook een geld-cheat doen. Wat is er überhaupt leuk aan bij missie Course play te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Roobje schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:58:
[...]

Je kan ook een geld-cheat doen. Wat is er überhaupt leuk aan bij missie Course play te gebruiken?
omdat ik niet altijd de tijd heb om 2u over een veld te rijden. Het voelt mij iets minder cheating aan als een geldcheat omdat ik het geld niet direct heb. Ik ken mezelf daarin; 1 keer dat ik de geldcheat gebruik, gebruik ik die constant, en dan is eigenlijk de fun uit de hele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Arator schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:00:
[...]

omdat ik niet altijd de tijd heb om 2u over een veld te rijden. Het voelt mij iets minder cheating aan als een geldcheat omdat ik het geld niet direct heb. Ik ken mezelf daarin; 1 keer dat ik de geldcheat gebruik, gebruik ik die constant, en dan is eigenlijk de fun uit de hele game.
Maar wat is daarin anders dan missie met Course play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Persoonlijk voelt dit niet echt aan als cheaten. Ik kan aan een missie zelf beginnen, maar als ik telefoon krijg, of er belt iemand aan de deur, als het eten klaar is, als de hond roept om een toertje te doen, kan ik course play aanzetten en die doet verder. Er zijn missies bij die een timer hebben van 200 minuten. Als de hond roept bij het voorlaatste baantje, ben je anders een hoop tijd kwijt.
Als ik een money cheat gebruik, dan koop ik me toch direct de zwaarste en duurste tractoren, dat ik nu niet.
Je moet trouwens in een missie (ook met course play) bij het veld blijven. Het is dus niet dat ik 10 missies tegelijkertijd kan starten met course play. En als je puur missies zou doen met course play, en dan naar het scherm zit te staren, dan is het inderdaad saai. Neen, course play geeft me de mogelijkheid om tijdens missies mijn stoel te verlaten om even iets anders te gaan doen. En dit voelt voor mij dus minder cheaterig aan dan een money cheat.

Ik speel single player, dus niemand heeft er verder last van, en of dit nu moreel verantwoord is of niet, denk ik niet dat dit topic daarvoor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb even een vraag.
Hoe kan je makkelijk zien wat voor tractor/combine of ander voertuig voorop het voertuig geplaatst kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Een voertuig voorop een voertuig plaatsen? Het kan aan mij liggen, maar de vraag is erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 07:14
0108daniel schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:40:
Ik heb even een vraag.
Hoe kan je makkelijk zien wat voor tractor/combine of ander voertuig voorop het voertuig geplaatst kan worden?
Ik denk dat je bedoelt welke attachment (lees: 'maaier') op een combine kan. Als je in de shop kijkt staat er bij elke maaier aan welke combine ie gekoppeld kan worden. Net zoals er bij elke combine weer staat, welke maaier je er op kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lombro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 12:38
Heyman schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat je bedoelt welke attachment (lees: 'maaier') op een combine kan. Als je in de shop kijkt staat er bij elke maaier aan welke combine ie gekoppeld kan worden. Net zoals er bij elke combine weer staat, welke maaier je er op kan zetten.
En anders is het een kwestie van KW/HP vergelijken van de attachment(ploeg/zaaier) met de tractor die je hebt/wil kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lombro
Vraagje aan alle Tweaker Boeren en Boerinnen,

Is er al een Tweaker boerderij opgezet of iets dergelijks ?
Anders misschien wel lachen om met een aantal personen een nieuwe te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Lombro schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:32:
Vraagje aan alle Tweaker Boeren en Boerinnen,

Is er al een Tweaker boerderij opgezet of iets dergelijks ?
Anders misschien wel lachen om met een aantal personen een nieuwe te starten :)
PC, XBOX of PS4? In princiepe lijkt het wel leuk, maar heb niet heel veel tijd én ik heb geen PSN meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lombro
Ik zit zelf op de PC. Had ik er ff bij moeten zetten inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heyman
Ik ben er opzich wel voor te porren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vandaag is FS17 update 1.5.3 uitgekomen. Changelog:
[ADDED] Vehicle arm sensitivity option (1.5.3)
[FIXED] Care wheels for missions (1.5.3)
[FIXED] Subsoiler in missions (1.5.3)
[FIXED] Pöttinger Mex 5 (1.5.3)
[FIXED] Rain on Estancia Lapacho (1.5.3)
[FIXED] Multiple fertilizer states (1.5.3)
[TWEAKED] Visual of various for vehicles (1.5.3)
XB1/PS4 [ADDED] Support for future mod releases (1.5.3)
XB1/PS4 [FIXED] Input bindings added by mods (1.5.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Room42 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:41:
Vandaag is FS17 update 1.5.3 uitgekomen. Changelog:

[...]
Wordt tijd dat ze ai helpers eens gaan fixen.
Er zijn nog steeds veel velden waar ze achter bomen blijven hangen of halverwege hun taak stoppen.
Daarnaast slaan ze standaard een punt over met ploegen bij het keren op de kop van het veld.
De helpers waren in de oude versies van de sim ook al een probleem en in 2017 hebben ze dit helaas nog steeds niet voor elkaar. Je zou toch zeggen dat een beetje tester dit soort dingen ook ziet |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roobje
wilco1985 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:44:
[...]

Er zijn nog steeds veel velden waar ze achter bomen blijven hangen of halverwege hun taak stoppen.
Daarnaast slaan ze standaard een punt over met ploegen bij het keren op de kop van het veld.
De helpers waren in de oude versies van de sim ook al een probleem en in 2017 hebben ze dit helaas nog steeds niet voor elkaar. Je zou toch zeggen dat een beetje tester dit soort dingen ook ziet |:(
Het heeft ook gedeeltelijk te maken met realisme, je gaat niet 5 meter door het gras of de straat ploegen omdat je ploeg zo lang is.
Ja, de ai-helpers mogen wat beter zijn, maar dat ploegen stoort mij niet zo. Zo moet je zelf ook nog wat doen. (lees: twee keer heen-en-weer per veld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Roobje schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:13:
[...]
Het heeft ook gedeeltelijk te maken met realisme, je gaat niet 5 meter door het gras of de straat ploegen omdat je ploeg zo lang is.
Ja, de ai-helpers mogen wat beter zijn, maar dat ploegen stoort mij niet zo. Zo moet je zelf ook nog wat doen. (lees: twee keer heen-en-weer per veld)
Als naar realisme gaan kijken dan zou de ai eerst de kop van een veld bewerken ipv heen en weer te gaan rijden. Maar ik los het inderdaad ook maar zelf op door zelf even de kop van het land te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:53
Wat ik doe, in FS2015, maar denk dat dat in FS2017 ook zo werkt, is het veld een paar meter korter maken door een strook gras op de kopse kant neer te leggen. Zo hebben ze net genoeg ruimte.
Heb ik ook gedaan bij velden die met zo'n schuine zijde eindigen. Helper Harrie bleef daar soms ook doodleuk pauze houden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik kwam terug uit een Alt-tab en dit was het resultaat :D
Ik weet echt niet wat er gebeurd is! Het kan zijn dat ik iets te hard reed toen ik even snel moest alt-tabben O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bKM3Qje.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oVkTzd5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jB873At.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Je alt-tab duurde gewoon zo lang dat er een boom onder je vrachtwagen is gegroeid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
Heeft iemand een goed idee voor een mod die je makkelijker kan laten switchen tussen je voertuigen? Eventueel dat je ze zelf kan sorteren? Heb het ooit op internet ergens gezien, maar zou niet weten waar/wanneer en hoe die mod heet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heyman schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:26:
Heeft iemand een goed idee voor een mod die je makkelijker kan laten switchen tussen je voertuigen? Eventueel dat je ze zelf kan sorteren? Heb het ooit op internet ergens gezien, maar zou niet weten waar/wanneer en hoe die mod heet....
Check Vehicle-groups Switcher - 'VeGS' eens. Daarmee kun je je voertuigen groeperen en met sneltoetsen (Ctrl+1 t/m 9) snel wisselen binnen die groep. Zo gebruik ik per type voertuig een groep (kleine tractors, grote tractors, combines, vrachtwagens, etc.) en kan zo snel naar het juiste voertuig schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21
Room42 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Check Vehicle-groups Switcher - 'VeGS' eens. Daarmee kun je je voertuigen groeperen en met sneltoetsen (Ctrl+1 t/m 9) snel wisselen binnen die groep. Zo gebruik ik per type voertuig een groep (kleine tractors, grote tractors, combines, vrachtwagens, etc.) en kan zo snel naar het juiste voertuig schakelen.
Ook even proberen. Soms wel makkelijk als je het nodig aantal materiaal hebt.
Thx.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
Room42 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Dat was inderdaad precies welke ik zocht! Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Kun je in FS17 ook een stuk land verkopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:58:
Hallo allemaal,

Kun je in FS17 ook een stuk land verkopen??
Daar lijkt wel een mod voor te zijn, zelf nooit getest: [google=fs17 sell fields]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
Heb bovenstaande mod getest, lijkt bij mij op de standaard mappen sowieso te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik ben opzoek naar een klein joystickje zoals op de saitek side panel.
Dese heb ik gehad, maar dat ding was voor mij onhandig en te plastic. Maar het joystickje was wel handig.

Mijn grote joystick ia dan weer te groot, dus ben op zoek naar een usb joystickje.

Iemand zoiets gezien of heeft en beschikbaar voor een fatsoenlijke prijs??

Heb al wat lopen zoeken, maar of het zijn van die arcade stickjes voor de PI etc, of dure industriele sticks...

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Renegade666 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:42:
Ik ben opzoek naar een klein joystickje zoals op de saitek side panel.
Dese heb ik gehad, maar dat ding was voor mij onhandig en te plastic. Maar het joystickje was wel handig.

Mijn grote joystick ia dan weer te groot, dus ben op zoek naar een usb joystickje.

Iemand zoiets gezien of heeft en beschikbaar voor een fatsoenlijke prijs??

Heb al wat lopen zoeken, maar of het zijn van die arcade stickjes voor de PI etc, of dure industriele sticks...
Nee, ik heb dezelfde ervaring met de Saitek. Leuk ding maar afzichtelijk door de slechte knoppen en plastic fantastic. Ik heb geen alternatief gevonden en heb de knoppen maar gewoon op mijn stuur gedefinieerd en heb mijn toetsenbord links van het stuur liggen.

Ik heb nog wel de intentie om zelf een dashboard te bouwen maar ik heb teveel projecten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Room42 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Nee, ik heb dezelfde ervaring met de Saitek. Leuk ding maar afzichtelijk door de slechte knoppen en plastic fantastic. Ik heb geen alternatief gevonden en heb de knoppen maar gewoon op mijn stuur gedefinieerd en heb mijn toetsenbord links van het stuur liggen.

Ik heb nog wel de intentie om zelf een dashboard te bouwen maar ik heb teveel projecten lopen :)
Mijn thrustmaster wil ook niet eens met fs17. Pedalen en knoppen wel, maar stuur zelf niet...

Maar joystickje is juist zo mooi voor de kraan/arm/frontladers, dus zou mooi zijn dat er zoiets was. Maar ben bang van niet😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Renegade666 Je zou een (oude) analoge joystick kunnen modden door er zelf een kleinere pook op te zetten.

Welke Thrustmaster heb je trouwens? Ik heb de TX base en die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Room42

Dat leuk zijn, maar zou even niet weten waar ik moet beginnen om eerlijk gezegt :P

QUa stuur heb ik de T150 Pro (dus met 3 pedalen). Ik heb het geprobeerd om in testellen. Gas/Rem werkt keurig, maar als ik het stuur in wil stellen, dan reageert/accepteerd hij het niet als instellen..

Want als het wel werkte, kan ik misschien weer over na denken om toch maar weer het side panel te kopen.

Edit; net weer even geprobeerd. blijk toen niet goed gedaan, pakt hem nu wel..
Moet wel even wennen :P en ook geen Force Feedback, dat vind ik eigenlijk nog het minst :P

[ Voor 17% gewijzigd door Renegade666 op 22-01-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond.

Sinds een korte tijd spelen wij ook farming Simulator 2017.
Leuk spel echter kleine dingentjes komen we niet helemaal uit.
We hebben suikerriet geplant en kunnen het nu oogsten echter kunnen we het nergens echt kwijt. Weet iemand waar je dit kwijt kan?
Daarnaast in de 2017 versie heb je ook treinen hoe kan je een trein laden? We hebben tot nog toe alleen maar de hendel gevonden om de trein weg te sturen.

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord hierop. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Welke map? Goldcrest Valley? Trein laden kan via de trigger die hij het station zit, staat gewoon op de map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:58:
[...]
Daarnaast in de 2017 versie heb je ook treinen hoe kan je een trein laden? We hebben tot nog toe alleen maar de hendel gevonden om de trein weg te sturen.
[...]
De ene map heeft zelf bestuurbare treinen, de andere heeft zelfrijdende treinen die je inderdaad wegstuurt met de hendel. Je hoeft die laatste treinen niet zelf te laden. Het storten in de stortbak is voldoende. Als je daarna de hendel overhaalt, gaat de trein rijden en als die van de map rijdt krijg je je geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heyman
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:58:
Goedenavond.

Sinds een korte tijd spelen wij ook farming Simulator 2017.
Leuk spel echter kleine dingentjes komen we niet helemaal uit.
We hebben suikerriet geplant en kunnen het nu oogsten echter kunnen we het nergens echt kwijt. Weet iemand waar je dit kwijt kan?

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord hierop. Alvast bedankt
Niet elke map is beschikbaar voor Suikerriet, maar wat het makkelijkste is: Druk op escape en scroll door de menu-tabbladen, daarin kom je een tab tegen waarbij de prijzen per product staan, zoals de afbeelding hieronder:

Farming Simulator

Bij puntje 1 zie je daar de Suikerriet staan, daaronder in het tabel volgen de prijzen die ze er voor geven.

Als je naar puntje 2 kijkt, zie je kleine symbooltjes. Als je die aanklikt dan licht het symbooltje wit op, en zorgt dat er voor dat je een soort van 'navigatie' naar dat punt hebt. (op de map zie je dan waar je moet zijn).

Om een trein te kunnen laden heb je bepaalde triggers:
1) waar je de goederen kan droppen.
2) waar je de trein kan laden (enkel als je hem zelf ook echt kan besturen)
3) waar je de trein kan lossen om te verkopen
4) Als punt 2 niet op gaat, heb je een triggerpoint waar je de trein weg kan sturen. Zoals eerder gezegd, zodra je trein de map uit rijdt, krijg je de centen.

[ Voor 14% gewijzigd door Heyman op 25-01-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:32

Pykow

Angelo OTR

Speelt er iemand FS17 met een xbox one controller en keyboard ?
Ik heb soms geen zin om heel mijn stuurwiel aan te sluiten en zoek een SIM game die ook leuk te spelen is met een controler + muis en keyboard.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Pykow schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:02:
Ik heb soms geen zin om heel mijn stuurwiel aan te sluiten en zoek een SIM game die ook leuk te spelen is met een controler + muis en keyboard.
Ik weet dat Kentucky Farmer met XBO controller speelt. Ik vind zelf het rondkijken tergend traag t.o.v. de muis. Maar het lijkt prima te spelen. Beter dan met alleen toetsenbord en muis, vanwege het sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 27-01-2018 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik gebruik zelf een steam controller, met het rondkijken (linker touchpad)op 150%. Werkt perfect wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 15:02
Pykow schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:02:
Ik heb er nu ongeveer 50 uur opzitten met een Xbox One controller en keyboard. Speelt prima, ook meteen een stuk relaxter 'farmen' met een controller tegenover je muis en keyboard :P
Alle taken zijn prima uit te voeren, voor sommige mods en controls ontkom je er niet aan om even je toetsenbord aan te raken. Maar je kunt er aardig precies mee werken (frontloader werkzaamheden etc).

Zelf ben ik aan het overwegen om een stuur aan te schaffen of het Saitek wheel speciaal voor Farm Simulator, al lees ik veel negatieve verhalen op internet over de Saitek. Een stuur voegt toch net iets meer toe, lijkt me(als je zin hebt om het aan te sluiten). Wellicht voor het geld van de Saitek een prima ander wiel te vinden met een extra joystick erbij als vervanging voor de complete Saitek set, iemand een suggestie?

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 16-09 12:32

Pykow

Angelo OTR

Cooldevice schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Ik heb er nu ongeveer 50 uur opzitten met een Xbox One controller en keyboard. Speelt prima, ook meteen een stuk relaxter 'farmen' met een controller tegenover je muis en keyboard :P
Alle taken zijn prima uit te voeren, voor sommige mods en controls ontkom je er niet aan om even je toetsenbord aan te raken. Maar je kunt er aardig precies mee werken (frontloader werkzaamheden etc).

Zelf ben ik aan het overwegen om een stuur aan te schaffen of het Saitek wheel speciaal voor Farm Simulator, al lees ik veel negatieve verhalen op internet over de Saitek. Een stuur voegt toch net iets meer toe, lijkt me(als je zin hebt om het aan te sluiten). Wellicht voor het geld van de Saitek een prima ander wiel te vinden met een extra joystick erbij als vervanging voor de complete Saitek set, iemand een suggestie?
Farmen is voor mij toch even wat te lastig.
Zoveel opties in deze simulatie haha.

Ik blijf wel bij Euro Truck simulator 2

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Cooldevice schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Qua stuur zou ik een stuur nemen die ook ergens anders voor gebruik kan worden.
Het stuur van saitek is te duur voor wat het is. Geen FFB bv.

Edit:
Fs19 komt er ook aan zo te zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 07-02-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
Renegade666 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Qua stuur zou ik een stuur nemen die ook ergens anders voor gebruik kan worden.
Het stuur van saitek is te duur voor wat het is. Geen FFB bv.

[video]
Zag de complete set van Saitek voorbij komen voor 165 (tweedekansje), voor dat bedrag wil ik de gok wel wagen om het te proberen/ervaren. Force feedback is voor mij niet heel belangrijk op het moment, mocht het flink tegenvallen kan hij altijd nog retour ;)

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb wel een review (of reviews, op Youtube) waar ze die Saitek testen, maar is echt slechte kwaliteit.

Stuur zelf zit los, rammelt zeg maar, hoog 'plastic fantastic' gehalte. De side-panel was ook wel veel plastic, maar tenminste wel bruikbaar.

Zelf gebruik ik een Logitec stuur, ooit van m'n broer geweest die gebruikte hem voor de Playstation 2 en 3, maar later niet meer en sinds dien gebruik ik die mooi voor Farming Simulator :P

Later er een cheap-ass Logitec joystick erbij gedaan, is niet helemaal geweldig qua kwaliteit (knuppel gaat wat 'losjes' ) maar werkt verder prima met FS, handig voor een voorlader en dat soort dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooldevice
De Farming Simulator 19: Official CGI Reveal Trailer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
Cooldevice schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:43:
De Farming Simulator 19: Official CGI Reveal Trailer :)

[video]
Herinner me de vorige CGI nog. Dat was wel even een tegenvaller toen de echte ingame graphics kwamen.
Maar uiteraard goed nieuws dat er weer een nieuwe komt in deze reeks. Ben benieuwd naar meer info! 8)

• Renegade666
Lekkere niks zeggende trailer :P

Ben benieuwd :)

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
http://www.farming-simula...=en&country=ie&news_id=82
The Farming Simulator series returns this year with a complete overhaul of its graphics engine, offering the most striking and immersive visuals and effects to date, along with the deepest and most complete farming experience ever on consoles and PC, discover more in the Reveal Trailer unveiled today.

...

internix.be

• Room42
  • Niet online
Ik hoop dat ze heel veel van Courseplay en Seasons mod implementeren... of dat deze mods snel compatible zijn. Zonder Courseplay speel ik sowieso geen FS17, momenteel. Ik ben veel te lui om alles zelf te doen (en die hired workers helpen maar een klein beetje, vergeleken bij Courseplay) :P

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:44:
Ik hoop dat ze heel veel van Courseplay en Seasons mod implementeren... of dat deze mods snel compatible zijn. Zonder Courseplay speel ik sowieso geen FS17, momenteel. Ik ben veel te lui om alles zelf te doen (en die hired workers helpen maar een klein beetje, vergeleken bij Courseplay) :P
Zeker op de Engelse maps met rare velden is Courseplay (voor mij) onmisbaar. Kijk wel erg uit naar FS19 :) Seasons is ook een hele goede mod, welke zeker terug in FS19 moet komen imo.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik heb met FS2017 juist veel meer zelf gedaan dan in de vorige delen.

Vorige delen was het al snel bij grote velden "Ach, gooi er wel 2 werkers op om de boel om te woelen en in te zaaien". Bij 2017 eigenlijk amper gedaan (een paar keer in de USA map, maar in het Oostblok map nog niet).

Wel gebruik ik nu 'Followme' mod tijdens hakselen. Kun je tenminste gewoon hakselen zonder een wagen achter de hakselaar aan te doen. Simpele mod, maar werkt prima.

Courseplay heb ik m'n broer wel eens mee zien 'martelen' in het vorige deel. Kan daar zelf geen zin aan krijgen om dat allemaal in te gaan stellen.

Moet zeggen, dat FS2017 het wel beter doet dan de vorige delen. Bij de vorige delen had ik vlak voor de release van de opvolger (of het eerste nieuws ervan) al zoiets van "Ook wel aan iets nieuws toe" , maar bij FS2017 heb ik nog steeds het idee dat het net uit is, en dat ik nog lang niet uitgespeeld ben (al 2 maps met meer dan 300 uur).
Zit eigenlijk nog steeds te wachten op een Fendt Katana hakselaar (zal waarschijnlijk niet komen...), en had ook nog wat gezien van betaalde DLC gemaakt door fans (select groepje die 'officiele' DLC maken dan), met een paar leuke klassieke trekkers/machines (oude Case Maxxum :9 ).

Nouja, we zien wel, betere graphics zijn altijd welkom (al vermaak ik me prima met hoe het er nu uit ziet, 2017 had veel meer grafische opties dan voorgaande delen, dus je kon al veel meer 'zien' qua viewdistance en dat soort dingen).

Eerst 'even' weer de pedalen van m'n stuur fixen... potmeters zijn (weer) brak en dan werkt het gas niet, of blijft haken, of de rem werkt niet...en zonder stuur/pedalen is FS niet zo leuk om te doen (keyboard turner....yuk :-( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Laatst online: 16-09 16:48
Ik had meer het idee dat FS15 zeker het eerste half jaar na de release van FS17 nog prima voldeed, maar dat hangt volledig af van de map die je speelt.

Mijn laatste map voor FS15 was Hof Bergmann Map - Director´s Cut V1.2 en dat was wat mij betreft by far de beste (productie) map van FS15.

Zeker met de late release van de mod guide voor FS17 heeft het lang geduurd voor er goede mods waren. Zeker omdat ze totaal niet compatible waren met FS15.

Qua FS17 gebruik ik wel de saitek kit. Zeker het sidepanel voegt zoveel toe aan speel plezier. Met de Track-IR is het helemaal af. Gewoon geweldig.

Productie mappen icm seasons vind ik het leukst, dan heb je het hele jaar wat te doen. Alleen het opstarten is een bult werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
sinds fs17 geloof ik niet zo veel meer van de trailers van fs. bij fs 17 werd groot aangekondigt dynamisch vul niveaus uit eindelijk bleken en heleboel van de aangekondigde dingen alleen single player terwijl het nooit gezegd is dat het niet in multiplayer kwam.
Toen de game uit kwam werd het gezien als bug dat het niet in multiplayer werkte pas na een maand of 2 werd er toegegeven dat die dingen nooit in multiplayer gepland waren.

ik speel eigenlijk alleen maar multiplayer en dan is dat toch wel zeer jammer. nou ga ik fs19 toch niet kopen denk ik aangezien ik niet verwacht dat er hele grote wijzigingen gaan komen ik ga naar de concurent toe (daar ben ik al een beetje maar die heeft voorlopig nog geen multiplayer maar die zit wel in de planning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
hjvg schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:46:
sinds fs17 geloof ik niet zo veel meer van de trailers van fs. bij fs 17 werd groot aangekondigt dynamisch vul niveaus uit eindelijk bleken en heleboel van de aangekondigde dingen alleen single player terwijl het nooit gezegd is dat het niet in multiplayer kwam.
Toen de game uit kwam werd het gezien als bug dat het niet in multiplayer werkte pas na een maand of 2 werd er toegegeven dat die dingen nooit in multiplayer gepland waren.

ik speel eigenlijk alleen maar multiplayer en dan is dat toch wel zeer jammer. nou ga ik fs19 toch niet kopen denk ik aangezien ik niet verwacht dat er hele grote wijzigingen gaan komen ik ga naar de concurent toe (daar ben ik al een beetje maar die heeft voorlopig nog geen multiplayer maar die zit wel in de planning)
Eerst maar even wachten hoe het gaat komen.

misschien dat deze trailer nog wat insight geeft ;P

Cattle & Crops vind ik alles behalve lekk speelbaar in mijn ogen atm.
Hopelijk word dat allemaal beter, maar daar heb ik een hard hoofd in.
Alles is al bijna een jaar uitgesteld (early access voor steam was gepland vorig jaar maart..) etc.
Dus zal wel 2020 zijn voordat ze klaar zijn, en dan is het allemaal alweer oud nieuws :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 17-02-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Eerst maar even wachten hoe het gaat komen.

Cattle & Crops vind ik alles behalve lekk speelbaar in mijn ogen atm.
Hopelijk word dat allemaal beter, maar daar heb ik een hard hoofd in.
Alles is al bijna een jaar uitgesteld (early access voor steam was gepland vorig jaar maart..) etc.
Dus zal wel 2020 zijn voordat ze klaar zijn, en dan is het allemaal alweer oud nieuws :P.
Precies :o En dan te lezen dat mensen al 100 euro aan zo'n spel uitgegeven hebben voor een season pass. Dat geeft toch een volledig perverse prikkel aan zo'n ontwikkelaar?
Nee, ook naar FS19 gaat pas geld als het zich bewezen heeft.

Ik hoop ook dat ze hun multiplayer-beleid een beetje aanpassen zodat je niet per se een server hoeft te huren of extra licentie moet kopen om een dedicated server te hebben. Dat heeft FS17 MP voor mij verpest.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 17-02-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
@Renegade666 en @Room42 ik heb wel de early acces versie van cattle and crops maar ga ook zeker geen season pass kopen voor de game uit is.

ik vind de speelbaarheid de afgelopen maand behoorlijk vooruit gegaan. het team is natuulijk niet zo groot als bij farming simulator en vandaar is uitstel ook wel een beetje begrijpelijk. afgelopen week is de game op steam ook uit gekomen en daar word dit aangegeven:
Hoelang blijft dit spel ongeveer in vroegtijdige toegang?
“The Early Access is estimated to last until May 2019.”
en een aantal van de medewerkers hebben toch best al wat laten zien in het verleden wat betreft het maken van mods voor fs

maar goed genoeg over c&c daar hebben we een ander topic voor.

ik ga ook fs19 wel in de gaten houden maar zolang ze niet van engine wijzigen zie ik niet hele grote wijzigingen komen. een graphic update is niet zo moeilijk natuurlijk 9 van 10 mappen gebruiken al eigen graphics voor gewassen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
hjvg schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:54:
[...] het team is natuulijk niet zo groot als bij farming simulator en vandaar is uitstel ook wel een beetje begrijpelijk. [...]
Ik ben het met je eens dat C&C hier off-topic is, maar bovenstaande is natuurlijk nooit een excuus. Onafhankelijk van het team moet de planning gewoon realistisch zijn. Gewoon geen bergen beloven als je met een theelepel moet scheppen. :)
Renegade666 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:36:
[...]

[video]
misschien dat deze trailer nog wat insight geeft ;P

[...]
Helaas is dat gewoon Daggerwin die vooral erg lang van stof is en 100% aan de lippen van Giants hangt. Hij zegt: "Giants has givin me some information..." en leest vervolgens gewoon het marketingbericht op. Deze jongen maakt prima let's plays maar praat daarbuiten pure lucht. Niks van aantrekken.

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 17-02-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Room42 De nl nieuws sites van games ben ik niks over fs19 tegengekomen, en hem volg ik toevallig omdat het soms wel even grappig is. EN niet zo overdreven als de gemiddelde youtuber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooldevice
Interessant interview met een aantal goede vragen over Farming simulator 2019.

[YouTube: https://youtu.be/-1e-fcmSOlc?t=1m17s]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ben zelf laatst ook helemaal verslaafd geraakt aan FS17 :) Vond het tot een jaar geleden wel iets om in de gaten te houden, maar het trok me nog niet echt. Maar met FS17 en de nodige YT video's ben ik toch overstag gegaan, maar...man..wàt verslavend zeg! :)

Begonnen met de bekende Coldcrest Valley map. Daar velden 5, 20, 31 en 26 erbij kunnen kopen. Lekker m'n ding gedaan, op een gegeven moment 280 schapen gekocht als extra uitdaging en een keer aardappelen op veld 31 gedaan en suikerbieten op veld 5 (maar dat kost zoveel realtime tijd, dat je dat niet nog een keer wil doen :( ).
Besloten om een andere map te zoeken nadat ik op €1,1miljoen stond in Coldcrest.

Afgelopen weekend alles overgeheveld naar Westbridge Hills map omdat ik naar een map wilde waar ik wat zwaardere tractoren kon gebruiken zoals de Quadtrac van Case en de Bid Bud. Een nog grotere map qua velden wilde ik ook weer niet (zoals Mustang Valley) want dat is te beperkt.
In Westbridge ga ik nu ook voorzichtig beginnen aan het bijhouden van koeien (naast de schapen). Die map ga ik ook een paar weken doen en dan wil ik naar een kleine map waar je dus juist niet met groot spul aan kan komen zakken...wellicht Dusty Cove.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:48
Al langere tijd FS15 en FS17 aan het spelen op de Xbox One.
Nu zie ik dat er in Maart een andere "boerderij simulatie" game uitkomt met de titel "pure farming".
Iemand hier al naar gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
wjsiebes schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:34:
Al langere tijd FS15 en FS17 aan het spelen op de Xbox One.
Nu zie ik dat er in Maart een andere "boerderij simulatie" game uitkomt met de titel "pure farming".
Iemand hier al naar gekeken?
Heb er volgens mij wel wat van gezien, maar lijkt me niet echt geweldig.

Wat ik zag, is dat het vooral grafisch beter probeert te zijn, maar ze gebruiken geen echte merken (maar look-a-likes, en merknamen die er op lijken) en qua geluid is het meer zoiets als FS2015 en voorgangers (als een machine aangaat, draait ie altijd op volle toeren, geen wisseling in toerental, geen 'load' geluid enz).

Dat is tenminste wat ik zag.

Geen echte merken is voor mij al meteen een no-go. Als je daar niet veel om geeft is het misschien wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
Klopt met betrekking tot Pure Farming, ze hebben geen officiele dealers die er aan gebonden zijn. Wel meer afwisseling qua werkzaamheden, gewassen, machines, etc. Zelf vind ik het erg spijtig dat er geen merken in zitten en de 'degelijkheid' ontbreekt voornamelijk op dit moment ook nog (staan wel een paar let's play's op youtube). Het voelt wat houterig aan en draait niet geheel soepel, naar mijn mening.

Game die in potentie een goed begin heeft (graphics, map) maar het in de toekomst maar moet gaan bewijzen, zo adverteren ze nu op hun eigen website met:
PRE-ORDER PURE FARMING 2018
AND GET THE GERMANY MAP FOR FREE
Pre-order Pure Farming 2018 before it launches on March 13th, 2018 to receive the Germany Map DLC for free! This great additional content will give you access to a brand-new farm featuring region-specific activities and hours of engaging gameplay.
Dus zoals ik het lees: Betaal voor veel verschillende extra's, zoals mappen, later vermoedelijk ook machines, missies etc. etc. In mijn ogen gaat dat bij zo'n spel niet werken en is juist de kracht van de FS serie, dat het toegankelijk is voor modders en dat daar heel erg veel mee gedaan wordt in de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Heyman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:34:
Dus zoals ik het lees: Betaal voor veel verschillende extra's, zoals mappen, later vermoedelijk ook machines, missies etc. etc. In mijn ogen gaat dat bij zo'n spel niet werken en is juist de kracht van de FS serie, dat het toegankelijk is voor modders en dat daar heel erg veel mee gedaan wordt in de community.
Er zijn ondertussen ook echte merken aan verbonden, al zijn het momenteel niet de grote merken. Maar ze hebben net aangekondigd dat ze mods toelaten, dus de bekende merken zullen wel volgen als mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
Arator schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:15:
[...]

Er zijn ondertussen ook echte merken aan verbonden, al zijn het momenteel niet de grote merken. Maar ze hebben net aangekondigd dat ze mods toelaten, dus de bekende merken zullen wel volgen als mod
En laat dat nou weer net het probleem zijn op dit moment... Er is een enorm aanbod aan games die op de rol staan:
- C&C
- Real Farm
- Pure Farm
etc etc

Maar bovenal FS19 is aangekondigd, is druk bezig met het publiceren van data voor modders etc. Dus ik denk dat er weinig modders over gaan stappen van FS17 naar een ander spel en zich zullen blijven richten (grotendeels in ieder geval) op mods voor de nieuwe FS.

Uiteraard zullen er nieuwe modders opstaan die de nieuwe titels gaan helpen, maar het zal denk ik lang op zich laten wachten om daar een grote modding community mee te starten, zoals FS dat natuurlijk wel al jaren heeft. Maar ik ben benieuwd wat de rest gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Inmiddels is er weer wat info vrijgegeven.
Een vergelijking tussen de oude en nieuwe engine.

http://www.farming-simula...=en&country=us&news_id=87

Zelf ben ik vooral benieuwd naar nieuwe functionaliteiten maar goed het oog wil ook wat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Laatst online: 21:16
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
Ik ben ook wel heel erg nieuwsgierig aan het worden, ook benieuwd hoe realistisch ze de ondergrond etc. gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Wie weet waar/hoe je in de map "American Outback" water kan tappen voor de dieren?
Ik heb een Joskin Q-Big Liner van 32000ltr en wat ik ook probeer, ik kan geen water tappen op deze map. Niet bij de watertoren bij de boerderij, niet in de rivier.

Raar, want in Gold Crest werkte dit perfect met dezelfde setup (zelfde tanker dus), evenals in de map Westbridge Hills.

EDIT: met de kleinere tanker werkt het wel. Raar 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Tallguy op 30-03-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Tallguy Geen idee :) Je zou een Water pump station placable kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Al gedaan en ook zo'n pijpje die uit de grond komt. Maar niks accepteert op deze map die grote 32k ltr tanker :( Da;s irritant want met bijn 500 schapen (overgezet van Westbridge Hills) is zo'n kleine tank meestal niet afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Tallguy Vaag, ja. Is die tanker een mod? Misschien kun je er wat over vinden, of wellicht een nieuwe versie.
Ik heb toen een beetje gecheat door zo'n pomp dichtbij de weide te plaatsen waardoor ik met een kleine tanker niet zover hoefde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Vind het sowieso vreemd waarom je dieren zo water moet geven. Beetje boer heeft gewoon een leiding naar de waterbak of een zelfpomp voor de dieren. En voor in de stal gewoon water bakken met zon dompel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Renegade666 Het is natuurlijk een spelelement. Op zich zou er dan wel een mod mogelijk moeten zijn die het water altijd op 100% zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Room42 Zal eens kijken. Die tanker is een mod van BlackSheepModding.

EDIT: zo te zien draai ik dezelfde versie, v1.0.0.0

[ Voor 52% gewijzigd door Tallguy op 31-03-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:05
@Tallguy Misschien een domme vraag, maar heb je wel de juiste versie van de tanker gekocht. Heb de mod geïnstalleerd en zie dat er 3 versies van deze tanker zijn.
- Een voor "liquid fertilizer" in de sprayer sectie van de shop
- Een voor "slurry/digestate?" in de slurry tanks sectie
- Een voor "water" in de animal sectie
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste