Tweakers 18: noemenswaardige producten of momenten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:46
Mede-auteurs:
  • WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:28

WoutF

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-03 16:06

Lancelot

Hi,

We willen onze achttiende verjaardag vieren met een terugblik op de belangrijkste technologische ontwikkelingen van de laatste achttien jaar. Dat kan bijvoorbeeld de introductie van een product zijn, de oprichting en een bedrijf, of een doorbraak op technologisch vlak. Voor de tijdlijn hebben we jullie input nodig, vandaar dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/2001191979.pngWij zouden heel graag van jullie horen welke producten, gebeurtenissen of technologieën in deze tijdlijn niet mogen ontbreken. Per item zijn we op zoek naar het jaartal (of indien relevant, de precieze datum) een beschrijving van waarom het zo belangrijk is/was en zoveel mogelijk feitjes en getallen er omheen. Als je er een persoonlijke draai aan kunt geven is dat helemaal mooi :)

Laat je hierbij niet afschrikken door mensen die al gepost hebben wat jij in je hoofd had; we willen juist weten welke technologieën, ontwikkelingen of producten de meeste aanhang hebben.

Een paar voorbeelden:
Jaartal: 1999
Beschrijving: De open standaard Bluetooth werd ontwikkeld door de Nederlander Jaap Haartsen, die op dat moment bij Ericsson werkte. Hoewel het zeker in het begin niet altijd even lekker werkte, kunnen we door de technologie nog altijd dagelijks onze fitnesstrackers, headsets en andere accessoires met onze computers en mobiele apparaten laten praten.
Jaartal: 1999
Beschrijving: De introductie van de AMD Athlon-cpu, de eerste consumentenprocessor die de 1GHz-barrière wist te doorbreken. Dit was tevens de aanloop naar een periode waarin AMD het Intel op prestatievlak flink moeilijk wist te maken.
Jaartal: 2007 (29 juni)
Beschrijving: De introductie van de iPhone, de eerste telefoon van Apple en de eerste smartphone die succes vergaarde bij het grote publiek, ondanks dat er nog flink wat features miste.
Stats/facts: Eerste met multi-touch, geen 3g, geen apps, 6 miljoen verkocht (vandaag de dag bijna 800 miljoen in verkocht in totaal)
Meer info over ons 'Tweakers 18'-project kun je hier vinden.

Jeroen, Frederik en Wout

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 05-08-2016 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 19:22
Ben in 1998 bij tweakers uitgekomen wegens hitteproblemen.
En de uitleg van femme om een ideale airflow te verkrijgen middels routing (CEAT) in de kast en de gestackede fan's de reden dat ik bij tweakers uitkwam en er ben blijven hangen.

Maar oa WAN Null (reviews: WAN Null verslag ) is mij heel erg bijgebleven. Helaas hebben beide cd-rom's met daarop de foto;s en filmpjes hiervan de tand des tijds niet doorstaan. Maar gaaf was het wel. Met enkele medetweakers een grote tent gehuurd en die laten opbouwen met vloer en al En dan daar lekker games leechen en rotzooi trappen met oa mijn spudgun om niet meewerkende servers het eeuwige zwijgen op te leggen en tussendoor jezelf volgooien met Jolt Cola
Veel verlengdozen, ook in waterplassen wat niet altijd een goede combinatie bleek te zijn en wel een hele whopping 2 Mbit verbind voor de hele 400+ bezoekers !

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 05-08-2016 16:12 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jaartal 2005 (17 augustus)
Beschrijving: Google koopt onbekende 'startup' Android

Wie had ooit gedacht dat deze startup jaren later in onze broekzak terug te vinden zou zijn. 2 jaar later zou 'Android' worden aangekondigd. Nu bijna 9 jaar later is Android niet meer weg te denken uit de smartphone wereld en komt Android 7.0 Nougat alweer uit.

Per [url="'Bijna 85 procent van geleverde smartphones wereldwijd draait Android'"]1 augustus 2014[/url] draaide bijna 85% procent wereldwijd op geleverde Android toestellen.

Een van de succesvollere Android devices destijds uit 2010 en tevens mijn eerste echte Android smartphone was de HTC Desire met zijn destijds snelle 1Ghz Qualcomm Snapdragon processor, 576MB ram en 800x480 resolutie display. Het toestel draaide ook Android 2.1 Eclair.

Het was niet mijn eerste toestel met root, maar ik heb met behulp van de Desire topics mijn toestel geroot en Cyanogenmod erop gezet nadat ik de stock rom zat was. Leuke ervaring was dat!

[ Voor 17% gewijzigd door iPodKiller op 05-08-2016 13:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien van andere aard, maar de 1 april grap over Content Advertising was voor mij wel een hoogtepunt die ik nog ken in mijn eigen 14 jarige carriere hier op Tweakers.net

Content Advertising
Content Advertising is 1 april grap :)
Mededeling omtrent Content Advertising

Hoeveel mensen waren hier wel niet helemaal van hun appropos

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 19894

De NVIDIA TNT2 mag niet ontbreken (jaartal 1999):

nieuws: Asus V3800 TNT2 preview

Dat is precies de kaart die ik toen had, terugkijkend op dit:
I must say the result is quite amazing. You can almost feel the overhanging trees brush past you in Tomb Raider3, and the explosions go right over your head in Incoming. The overall effect is quite impressive, but probably a bit eccentric for most of us.
If we only knew what's to come.. (Rift, Vive..) _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13

Bestla

M/M -> V/F

In 1999 Tweakers.net als controle site laten zien dat een internetverbinding bij klanten thuis werkend was opgeleverd. ( Casema tijd in Den Haag, Zoetermeer , Rijswijk )

En wat een softwarebagger stond er op die Windows 95 en 98 bakken. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 05-08-2016 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 19:22
OW en natuurlijk de AMD Duron en Thunderbird processors unlocken met een potlood.
Lekker goedkoop een snellere proccesor, tweaken ten top !

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 21:19

l3p

www.^.nl

1999 .. het jaar dat ik mijn eerste Diamond Monster 3D 4MB in mijn pc naast mijn S3 Virge bouwde.
Daarna Quake 2 met 3dfx drivers .. grootste vooruitgang die ik persoonlijk ooit meegemaakt heb.
Al was mijn eerste Intel X-25m Ssd ook heerlijk. (7 jaar terug alweer)

Een paar jaar terug ben ik al mijn oude videokaarten weer gaan verzamelen en zijn binnenkort op tweakers te zien ;)

[ Voor 13% gewijzigd door l3p op 05-08-2016 14:27 ]

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 04:39

zomertje

Barisax knorretje

Owhjee, dat wordt wel een bijzonder leuke:

jaartal 1999:
verse ict nerdess zomertje (v) ontdekt tweakers als vraagbaak voor ict vragen en verdwaald op het forum en in het irc kanaal.

jaartal 2000:
zomertje dacht als vrouw redelijk veilig te zijn tussen de nerds maar komt op #tweakers irc wel een hele leuke tweaker tegen.... samen beleven zij vele avonturen en leefden nog lang en gelukkig hoopt ze :P

ofwel, Cliffie is toch wel het mooiste wat welke site me ooit had kunnen opleveren. Ik ben er nog steeds erg blij mee O+

oh, wacht, het ging over technologie :o

[ Voor 3% gewijzigd door zomertje op 05-08-2016 14:21 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
2012, de release van de Tesla Model S.
Tesla heeft met de Tesla Model S de ontwikkeling van elektrische auto's enorm geaccelereerd en heeft laten zien dat een elektrische niet hoeft te compromitteren. Zo heeft de Model S een grote actieradius, zorgt het superchargernetwerk ervoor dat je gratis snel kunt opladen, zorgen OTA softwareupdates ervoor dat de auto na aankoop steeds beter wordt en is pas geleden autopilot uitgekomen, wat een flinke stap is naar volledig autonome voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BC en BC3 uiteraard.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Het reisje naar Tnet HQ was erg leuk. Teacup krijgt nog steeds een broodje van me!

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 23-05 10:23

Belgar

Archmaster ranzige code..

Uhm, niet technisch: Tweakers stand op de HCC dagen. Achteraf een mooie combinatie van de "oude" computer garde en de "internet" generatie (en ik heb nog een origineel Henk-logoed drink glas en case stickers)

2000-2004 Voor mij persoonlijk de opkomst van (en initieel falen van) kabel-internet: de sociale druk die ontstond rond het falen van de integratie, helpdesks etc. die later, ook mede door de opkomst van xDSL, heeft geleid tot een internet in Nederland zonder download limieten, redelijke innovatie, redelijke prijzen en hoge internetpenetratie.

Niet dat het perfect is nu, maar ik denk dat die periode veel heeft gedaan voor het vormen van het huidige consumenten internet.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

We Are Networking! Leechen als een m***** f****** :) en op vrienden schieten met buksen tegen elkaar, in het bos. :)

En natuurlijk de AMD HB potlood streepjes!

En lekkende condensatoren, vaak de nekslag voor vaderplanken. (iedereen wist ineens wat een condensator was. :)

Gele interfacing ding op het forum

[ Voor 20% gewijzigd door Lip op 05-08-2016 15:48 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-03 22:33
In 1999 werkte ik als internationaal inkoper bij een hardware distributie en assemblage bedrijf in Amersfoort en had vaak toegang tot demo apparatuur en "golden samples".

Ik kwam in contact met Femme Taken en Daniël Kegel en heb hen vaak de nieuwste CPU's van AMD geleverd om uit te proberen. Vaak was het maar afwachten of ze niet oververhit terug kwamen >:) Ook heb ik veel videokaarten van ATI (kent iemand de Magnum nog?) en diverse andere merken uitgeleend.

Naast het thuis veelvuldig tweaken van eigen PC's en zien welke benchmark scores ik kon halen heb ik het altijd geweldig gevonden hoe de Tweakers.et community is gaan groeien. Elkaar helpen met het beste uit je set-up te halen en dat dit vervolgens ook lukte gaf een geweldige kick.

Destijds nog casebadges gekocht die thuis nog op een heel oud beestje zit _/-\o_

Kortom 18 jaar verder is er wellicht veel veranderd maar gelukkig ook veel hetzelfde gebleven zoals het oorspronkelijk was bedoeld.

Succes met de komende periode waarin je van je 18e tot je 50e een nieuwe levensfase zal doorlopen.
Huisje, boompje, beestje anyone? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:36

Detmer

Professioneel prutser

Hmm, weliswaar geen technologische ontwikkeling, maar een aantal jaar geleden hadden we de 1 April grap met de Biks en Bytes site. Daaruit zijn toen meerdere meetings gekomen (waarvan o.a. (ik dacht) 2 bij oppertweaker Femme thuis). Was erg gezellig _/-\o_

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:03

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik vind de 1 april "grap" van Google erg mooi, in het jaar 2004.

Gmail zou de maximale mailbox size op 1 GB zetten!!! Niemand die dat geloofde (tja, 1 april...) maar het was geen grap.
Nu kunnen we erom lachen, want de gratis GB's aan opslag her en der vliegen om onze oren. Maar in die tijd... 1 GB...

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dispie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Mooiste ontwikkelingen van de laatste 18 jaar, dat zijn er aardig wat.

Het gebruiks gemak van linux, toen ik begon met ubuntu 6.04 was nog echt een soort van doss bijna alles moest je zelf doen via de command line je soundcard en speakers werkend krijgen kon uren duren. Met Ubuntu 10.04 was dat voorbij Gnome werkte het geluid, netwerk gelijk of was met de muis te fixen een compleet muis bestuurd OS dus..

Aan de andere kant hadden we Windows 98 en XP wat beide een revolutie waren over zijn voorgangers.
En laten we niet alle flops vergeten: Vista, 2000, ME, windows 8.

Windows 7 het OS van de laatste 10 jaar voor gamers en wat Mircosoft tot op heden niet heeft kunnen overtreffen.

qua hardware Amd vs Intel strijd van de laatste 18 jaar was intense geweest, met snelheids innovaties als je terug kijkt zijn gigatisch en bijna niet te geloven.

De Athlon (Slot A) (1999) was natuurlijk een prachtige processor
En de Athlon 64 en Phenom waren prachtige stappen vooruit

Maar toen intel met de I7 begon waren de dagen van AMD voor mij voorbij, wat voelde ik me een verrader toen ik me eerste Intel kocht. Maar nadat ik eenmaal de I7 geproeft had kon ik niet meer terug naar de logge, hitte bronnen van AMD.

De dood van de legendarische DFI LAN PARTY Moederboard een van de eerste die high end boarden maakte met vette felle kleuren, hier heb ik toch wel tranen om gelaten zeker toen mijn X48 Lanparty fell groene board overleed en de X58 chip set kwam er een einde aan de LAN PARTY boarden maar ook deze waren zeldzaam en bijna niet te krijgen.

Vrolijk nieuws heretic, hexen, doom legendary titels maar singel player met QUAKE Arene en Unreal tournament barste de shooter action los. Star craft Brood war en C&C. De tijd van LAN party's kamers vol ethernet kabels, trays Jolt en M Dew en een eigen server op naar de top posities in de europese ranking.

Maar ook de grafische sprongen van deze games op hun voorgangers. De beste Titel waar je die sprongen zag waren de Eldar scrolls games van Dagger fall naar Morrowwind waren grote stappen.
Toen ik Oblivion opstarten was zo blown away van prachtige landschappen. Ik dacht dit is de top mooier kan niet en toen kwam Skyrim. Als nu terug kijk naar een morrowwind vind ik het niet meer te spelen hoe pixel feest het is.

Als laatste de GO GREEN ontwikkelingen met de elektrische auto revolutie is voor mij een stap in de goede richting in bewust worden dat we niet zo door kunnen gaan en de industrie verder aan banden gelegd moet worden en er meer innovatie moet komen als het om milieu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

11 september 2008
Wat een dag:
Dit blijft toch een mooie ontwikkeling
nieuws: Nvidia komt begin 2009 met 40nm-opvolger GTX280
Nu zitten we al in de 7e generatie.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

harley schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:46:
Ben in 1998 bij tweakers uitgekomen wegens hitteproblemen.
En de uitleg van femme om een ideale airflow te verkrijgen middels routing (CEAT) in de kast en de gestackede fan's de reden dat ik bij tweakers uitkwam en er ben blijven hangen.

Maar oa WAN Null (reviews: WAN Null verslag ) is mij heel erg bijgebleven. Helaas hebben beide cd-rom's met daarop de foto;s en filmpjes hiervan de tand des tijds niet doorstaan. Maar gaaf was het wel. Met enkele medetweakers een grote tent gehuurd en die laten opbouwen met vloer en al En dan daar lekker games leechen en rotzooi trappen met oa mijn spudgun om niet meewerkende servers het eeuwige zwijgen op te leggen en tussendoor jezelf volgooien met Jolt Cola
Veel verlengdozen, ook in waterplassen wat niet altijd een goede combinatie bleek te zijn en wel een hele whopping 2 Mbit verbind voor de hele 400+ bezoekers !
Dit, dit driewerf dit

De ceat was het eerste waar ik aan dacht en typert voor min t.net het meeste, toen was het nog redelijk innovatief dat je uberhauot nadacht over koeling en airflow, nu zijn net voornamelijk marketingtermen geworden om producten aan te smeren. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 11:36
Voor mij quake 1 met een canopus kaart met 6 mb aan boord, een 386 processor met een 387 coprocessor. Voor het eerst de schaduw van een afgevuurde raket zien op een muur. Waanzinnig. Andere menorabele game ervaringen de assassins creed serie en mass effect, veel later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:57

GS88

π raat

1999 > De Nokia 3210 werd door mijn pa aangeschaft... alhoewel ik die telefoon pas jaren later van hem kreeg als mijn eerste eigen telefoon, kan ik me nog goed herinneren hoe ik wachtte tot mijn pa thuis was om snake te kunnen spelen :D

2000 > Na eerder een walkman en een minidisc-player kreeg ik mijn eerste (usb) mp3-speler !! 32mb maar liefst! Wat me hiervan is bijgebleven was mijn extreem gestreste pa, die een rekening kreeg van de telefoonmaatschappij (inbelverbinding) omdat ik heel wat liedjes gedownload had wat resulteerde in een rekening waar je ú tegen zegt... (oeps!)

2001 > In de zomer had een vriend de net nieuw uitgekomen PS2 aangeschaft, veel leuke uren besteed aan het spelen, zelf begin 2006 ook eentje cadeau gekregen van mijn vader, was ook toen nog lang niet uitgespeeld (Het was overigens mijn eerste Sony spelcomputer, na de NES en de SNES, de SNES staat nog steeds bij mijn ouders, en zelfs na al die jaren wagen mijn broertje en ik ons nog wel eens aan een potje "Killer Instinct" of een van de vele andere spellen).

2006 > Mijn diploma gehaald! Van de middelbare school naar de Hogeschool toe.. ik kreeg een groot cadeau, mijn eerste "smartphone" welteverstaan!! De Nokia 3250 was een beest van een telefoon, ik kon foto's maken, muziek luisteren en spelletjes spelen.. wat een goeie ouwe tijd :')

Afbeeldingslocatie: https://www.esato.com/gfx/phones/gallery/o6vt3dxf5p.jpg

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:20
Jaartal 2004 > De eerste release van Mozilla's Firefox(de alpha releases van Phoenix en Firebird niet meegeteld). Die zou de Mozilla Suite moeten vervangen, zijn eigen render-engine had en de eerste echt zelfgemaakte browser door Mozilla gemaakt die zich kon concurreren met Internet Explorer(De Mozilla Suite was een doorontwikkeling van Netscape en verloor veel marketaandeel in voordeel van Internet Explorer) De browser waar velen hebben van gehouden, die velen jaren de enige echte alternatief was voor IE. Ik geloof dat Firefox de ontwikkeling van het internet vele stappen vooruit heeft gebracht en een groot onderdeel was in het internet van nu, en hierbij vind ik dit een belangrijke toevoeging in de tijdlijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door MrFax op 06-08-2016 04:40 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In 2005 had iemand wat Cisco gerelateerde vraagjes gesteld in /Netwerken. Omdat ik CCNA / CCNP training kreeg op het HBO had ik wat vraagjes beantwoord. Kreeg ik een DM of ik nog een baan zocht (bij een distributeur van Cisco) en sindsdien ben ik in het netwerken wereldje blijven hangen. Die persoon die zat te vissen werd m'n directe collega en later manager. Veel van hem geleerd (op professioneel en persoonlijk vlak) en hij is nu product manager bij Cisco. Voor het vissen heeft hij overigens wel een ban gehad. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bl@ckbird op 10-08-2016 13:40 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 22:39

RgR

Rond 2001: AMD-processors multiplier-unlocken door het zetten van potloodstreepjes op de verbindingen! Mijn 800 MHz Duron processor kon zo wel 10 procent sneller werken.
Ik weet nog dat ik in mijn enthousiasme per ongeluk één van de processorsteuntjes er af had gegumd :) Met behulp van het forum lukte het me om het weer te repareren.

Verder rond die tijd ook de aankoop van mijn eerste PDA met Windows Mobile 2003; een digitale agenda, wauw! Later ook nog uitgebreid met een WiFi-SD-kaart zodat ik op een piepklein schermpje websites kon bezoeken (die daar totaal nog niet voor waren geoptimaliseerd).

[ Voor 28% gewijzigd door RgR op 06-08-2016 11:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belgar schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:35:
Uhm, niet technisch: Tweakers stand op de HCC dagen. Achteraf een mooie combinatie van de "oude" computer garde en de "internet" generatie (en ik heb nog een origineel Henk-logoed drink glas en case stickers)
... waar we als crewleden de beurs afliepen, bij iedere stand de prijzen bekeken om ze dan over te kloppen in de pricewatch zodat er een realtime overzicht was :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

2004
Mark Zuckerberg start de netwerksite Facebook. In eerste instantie was het voor studenten van de universiteit waar hij aan studeerde. Maar nu wordt het gebruikt door kinderen vanaf 13 jaar, ouders, opa's en oma's wereldwijd.

In 2004 starte ook Raymond Spanjar, Koen Kam en Floris Rost van Tonningen de Nederlandse netwerksite Hyves. Lange tijd is deze erg populair geweest (tot 2011 hadden ze meer bezoekers als Facebook in Nederland en hyven werd zelfs een werkwoord in de Dikke Van Dale).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 04:02
Lang niet gepost. Tweakers is een website die ik dagelijks dag lees. ICT vind ik zeer intrigerend en blijf ik volgen.

Voor de wat oudere garde(30+):

198x gewoon alles ter beschikking hebben (snelle PC's en Atari) Ik heb op jonge leeftijd flink wat gegamed :). Bij mijn zusje is dat nog meer.

199x Via mijn vaders bij Falcon BBS 1 - 4 toch even die andere episodes binnenhalen.

1996- Doom 1 in VR op een beurs (Delft?) middels twee mini CRT schermen.

1997 Thuis op vier PC;s GTA 1, Doom via COAX LAN.

1998 Losse cache in mijn IBM activa, want Tomb Raider liep 640/480 niet soepel ( niet soepel was destijds <20FPS).

1998 De afweging Riva 128 of toch de Rendention (Riva was sneller, maar donkere textures en vereiste meer CPU power).

1997 - 2005 Prijsvechters op de HCC, waar kon je elders zo goed onderhandelen. En natuurlijk (lokale) LAN-parties.

2002- Potloodstreepjes, alles met de BIOS en weerstandjes.

Heden, de invloed van de GPU FLOP voor alle technologische ontwikkelingen.

PS, polderpioniers en thuis bij vond ik absolute uitblinkers.

[ Voor 8% gewijzigd door Carel op 06-08-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

SuBBaSS

-has Ryzen

Jaartal: 1994: Soundblaster AWE32/64 wavetable geluidskaarten.

Ik wilde hier eigenlijk de soudblaster geluidskaarten inbrengen en dan vooral de AWE32/64 maar eerlijk is eerlijk: hoewel Creative Labs de standaard mocht zijn, was Gravis toch eerder met z'n Gravis Ultrasound 32 in 1992 wb. wavetable-technologie. Soundblaster kaarten waren er al vanaf '87 maar het gaat hier puur om de toevoeging van wavetable synthesis.

Toch is het voor mij persoonlijk de AWE32 die ik als klein knaapje met mijn vader op de HCC beurs gekocht had en waardoor er een nieuwe wereld voor me open ging qua geluiden uit de computer. Mbv. Vienna klonken er ineens echte instrumenten uit de speakers en hoeveel uren heb ik mijn ouders wel niet gek gemaakt met alleen wat gepingel op het virtuele keyboard (en heel erg onder de indruk te zijn van de geluidskwaliteit).

32 kanalen, echte geluiden, echt een knots van een kaart was het! En de stap vooruit qua geluidskwaliteit was een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

dispie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:54:
.
En laten we niet alle flops vergeten: Vista, 2000, ME, windows 8.

.
Windows 2000 een flop :? Beste Windows ooit ;)
(voor W7 er was dan)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 15:09
2002 Nokia 7650
De eerste "smartphone" de van Nokia met een camera. Ik had hem als een van de eerste en weet nog goed hoe enthousiast iedereen was over met name de camera. Voor mijn gevoel toch echt een trend setter geweest welke ons op het pad van de huidige Smartphones heeft gebracht.

2007 internet op je smartphone
Ik kan me (waarschijnlijk) in het jaartal vergissen maar ik herinner me dat ik de HTC Touch had en tijdens dit contract de optie kreeg om ONBEPERKT internet van T-mobile erbij te nemen. Sja , mobiele internet... In wat heeft dat ons niet ons leven veranderd?! Positief als negatief!

Voor mij zijn de Smartphones toch wel de meest ingrijpende verandering in ons leven. Zowel positief als negatief. Positief is natuurlijk de mogelijkheid altijd iets op te zoeken of je weg te vinden in een vreemde stad of land. Whatsapp voegde daar een geweldige goedkope communicatie middel aan toe. Eindelijk weg van die peperdure sms die de providers jarenlang spekte. Maar het heeft ook een negatieve kant. Waar kun je nog een gesprek voeren zonder dat je gesprekspartner naar de telefoon grijpt om "ff terug appuh". De verwachting van veel mensen dat je altijd maar direct reageert vind ik ook wonderlijk. Wat mij nog het meest verwonderd is om koppels in een restaurant te zien, enkel starend naar hun gsm.

Instagram, Facebook, Twitter en weet ik wat doe ik niet aan maar ik zie aan mijn omgeving dat het dagelijks leven "belangrijk" is. Zonder de huidige mobiele connectiviteit had dat toch ook geen bestaansrecht.

[ Voor 42% gewijzigd door RJVG op 06-08-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een van mijn favoriete 'nieuws'berichten (2002):
nieuws: Tweakers.net Kookcursus, les 2: Uitsmijter XP

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
De eerste keer dat ik tweakers voorbij zag komen was in 2002...>

In 1997 ging ik op mezelf wonen. Eerst alles op een rij krijgen en werken met mijn Pentium 60 Mhz processor. Ik kreeg van mijn ouders een vaste telefoon. Mijn ouders hadden op het feestje een route gemaakt met nummers die in de goede volgorde een vast telefoonnummer vormde. Na deze nummers aan een waslijn te hangen kreeg ik te horen dat dit mijn telefoonnummer was. OMG een vaste telefoon voor mij!
In 1998 wilde ik het internet op en kocht ik bij de lokale PC boer een modem, een abonnement op Planet en wat benodigdheden. Ik ging dus het www op (inbel) en kreeg soms een boze maat aan de telefoon dat ik niet bereikbaar was. Tja, ik zat op internet. De rekening was 200 gulden per 2 maanden en een vast abonnementsbedrag van 175 gulden per jaar.
In 2002 viel er een flyer in mijn brievenbus dat @home breedband internet aanbood op mijn adres. Ik ging hier meteen op in en ik kreeg 5 mbps down en 1 mbps up. Wat een verademing was dat. Ik kocht in datzelfde jaar een dikke Pentium Willamette op een whopping 1500 MHz en internet vloog...>

Hier op dat punt kwam ik tweakers.net tegen en de site beviel me wel. Ik heb het heel veel jaren als onuitputtelijke bron gebruikt voor allerhande informatie. Dat menneke met 2 steeksleutels en een baartje stond toen rechtsboven op tweakers. Pas heel veel later ben ik zelf gaan schrijven op tweakers. De site stond bij mijn favorieten op de eerste plek. Heel veel van geleerd en vooral de reviews benieuwde mij. Ik kon toen nog patsen met mijn dikke Willamette CPU en een whopping 128 MB RAM met een Riva TNT videokaart. Onder vrienden was ik de man met de dikke computer...>

Nu gebruik ik tweakers om ervaringen te delen in mijn interessegebied dat nooit over is gegaan; de PC, elektrisch fietsen en accutechnologie. In mijn HBO studie heb ik vaak tweakers geraadpleegd om kennis te vergaren.

Als ik hieraan terug denk heb ik wel serieus heimwee naar die goede oude tijd.

Tweakers mag van mij nog heel lang blijven en proficiat met de verjaardag van tweakers. Een van de enigste sites die ik al zo lang ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo.vanEsch
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2023
Internet was *whoop*whoop*
In het begin (voor mij '92-'94) was dat nog imageloos surfen op de universiteitsnetwerken in de USA. Link na link uitpluizen en allerlei (vooral technologische) informatie opnemen. Daarna kwamen de zoekmachines op en kwamen er plaatjes bij.

Voor mij was september 1997 een revelatie; Google.com ging van start. Voor het eerst een fatsoenlijke zoekmachine! Daarvoor altijd lopen stuntelen met Yahoo.com en AOL.com, of Ilse.nl (die was heel even veelbelovend!). Maar Google was ècht de max!

Shit, wacht, dat was van voor Tweakers.net.

Breedband was cool; ADSL (2003?) zorgde pas echt voor een revolutie. Mijn carrière ging in 1999 van start, op MS Access. Tegenwoordig (17 jaar later) word ik goed betaald voor expertise. Geen idee wanneer ERP's hun opgang deden, maar god, wat heeft dat voor een revolutie op de werkvloer gezorgd!!!

Direct Connect. Dat moet voor mij ergens in 2000 gestart zijn. Ten tijde van Napster, terwijl iedereen met dezelfde meuk werd doodgegooid, was er een community van dedicated sharers ontstaan. Goede chats, interessante mensen en vooral: kwalitatief hoogstaande content!

VKBlog!
Volkskrant Blog (2005-2011), tegenwoordig niet meer online, was een pracht-locatie. Veel onderwezen en belezen volk, kunstenaars, redenaars, schrijvers en dichters, fotografen en andere despoten. Met weemoed denk ik er nog regelmatig aan terug.

En natuurlijk het potloodstreepje op de AMD's. Ge-wèl-dig! 10% gratis erbij (of meer) en dan nog eens 10%-15% door de coreclock op te schroeven naar 110-115mhz. Ik denk dat als er iets is wat mij bijblijft qua producten, dat het deze wel is. Of het moeten de 2 Pentium Pro's zijn die ik in 1999 voor een appel en een ei had gekocht en voor 400 dollar per stuk doorverkocht aan een Amerikaan. Hij dacht ook nog een prijsje gekregen te hebben, omdat ik ze eerst aanbood voor 500. Gouden tijden voor handel in hardware, destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Voor mij is de lancering van de iPhone toch wel een speciaal moment
nieuws: Apple iPhone officieel gepresenteerd
Ik weet namelijk nog goed dat ik heel erg tegen het on-screen toetsenbord was, want ik was ervan overtuigd dat je tactiele feedback nodig had om fijn te kunnen typen. Verder was de prijs natuurlijk ongelooflijk hoog en vond ik het maar een "pats" apparaat.
De launch is ook weer interessant om terug te zien.

Hoe had ik het mis kunnen hebben. Nu heeft vrijwel iedereen aan "bar" telefoon en ikzelf zelfs een iPhone, hoewel ik er jaren op tegen was (ik had eerst Android)
Nu pas jaren later zie ik hoe vooruitstrevend dat apparaat was, vergeleken met alle mobiele telefoons op dat moment.
En nu werk ik dagelijks als interaction designer met de trend die toen gezet was... :+

Waar ik verder zelf het meest plezier aan heb beleefd op Tweakers zijn de 3D topics:
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
en vooral ook de 3D contests: 3D Contest V57: "Ghetto"

[ Voor 43% gewijzigd door Menesis op 07-08-2016 14:34 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruumel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-02 13:23
1996: Launched on November 1996, 3Dfx's Voodoo graphics consisted of a 3D-only card that required a VGA cable pass-through from a separate 2D card to the Voodoo, which then connected to the display.

Mijn 1ste 3d kaart waarop ik dan Quake kon spelen met een ongeziene grafische pracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

fruumel schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:09:
1996: Launched on November 1996, 3Dfx's Voodoo graphics consisted of a 3D-only card that required a VGA cable pass-through from a separate 2D card to the Voodoo, which then connected to the display.

Mijn 1ste 3d kaart waarop ik dan Quake kon spelen met een ongeziene grafische pracht :D
Ik heb slecht nieuws voor je: 1996 is al 20 jaar geleden. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruumel
NMe schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

Ik heb slecht nieuws voor je: 1996 is al 20 jaar geleden. ;)
Lol, iets té enthousiast geweest :)
Das dan al voor het topic binnen 2 jaar. :+

Wat ik nog een belangrijk event vond binnen de afgelopen 18 jaar was mijn overschakeling van modem naar breedband van telenet. Moet ergens rond 2000/1 geweest zijn. Webpagina's bijna instant in beeld en downloaden aan 4-500mb/s, komende van 4-7mb/s kan dat tellen, wel met een limiet van 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 18:11
1999; De introductie van Microsoft's nieuwste 3D API; Direct3D 7 en de release van de GeForce256 die een voorbode was van wat ons minder dan een jaar later te wachten stond.

2000; De introductie van Nvidia's GeForce2 serie en ATi's Radeon's. Voornamelijk de GeForce2 droeg bij aan de gigantische vernietiging van de gpu markt; van 9* gpu producenten in 1999 naar effectief slechts 2 in 2003. S3, XGI en Matrox bungelden er in dat jaar nog wat achteraan maar realistische alternatieven waren het niet.

* ATi, Nvidia, 3dfx, Matrox, 3DLabs, S3 Graphics, SiS, (VideoLogic/Imagination Technologies/PowerVR) en Trident Microsystems

Wat ook niet mag missen maar waarvoor ik jaartallen weet; de overschakeling van CRT naar LCD en van 4:3 naar 16:9.

Athlon64 en Athlon64 X2 mogen ook niet ontbreken.

[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 07-08-2016 23:36 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

fruumel schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:47:
[...]

Lol, iets té enthousiast geweest :)
Das dan al voor het topic binnen 2 jaar. :+
Dan is het 22 jaar geleden. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 18:20

slb

Bwoah......

Grappig om te zien dat Tweakers.net weer achter Toms Hardware aanloopt, maar geen geduld heeft nog 2 jaar te wachten.
NitroX infinity schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:32:
Wat ook niet mag missen maar waarvoor ik jaartallen weet; de overschakeling van CRT naar LCD en van 4:3 naar 16:9.
Je bedoelt van 4:3 naar 16:10....

Voor mij was de 440BX chipset in 1998 een memorabele. Dat maakte het heel makkelijk om te OC-en. Heel wat van mijn favoriete mobo's waren erop gebaseerd: onder andere de Asus P2B (Slot1 Celeron 300A@500) en natuurlijk de befaamde Abit BP6, met twee Celerons366@600, die ik bij Grafical in Leiden heb gehaald omdat deze als eerste in NL kon leveren. Die shop werd trouwens geweerd uit Pricewatch.

De BP6 heb ik waarschijnlijk het langst van al mijn systemen gebruikt zonder noodzaak te hoeven upgraden. Van Win98 via Win2k tot Windows XP en diverse Linux distro's, van alles heeft er soepel op gedraaid.

Een andere memorabel feit was de komst van betaalbare SSD's (Intel) die een lekker snappy gevoel aan je systeem gaven.

Om maar even het woord te geven aan een bekende:
[quote]Dr. Thomas Pabst schreef:
Considering that Tom’s Hardware was founded in 1996, the first big thing for me that happened in the computer hardware industry was most certainly 3D-acceleration. In the beginning, there was only 3dfx and its Voodoo accelerator that was truly able to improve gaming experience. Nvidia caught up with 3dfx within a few years, though, and shortly after that 3dfx vanished. It took ATi, later acquired by AMD, quite a while until it was able to hold a candle to Nvidia.

Other than that, I would say the birth of AMD’s Athlon CPU was a big thing, as it created true competition with Intel.

Flat screens have changed more than just the world of computing or home entertainment, but who would see them as a highlight today? We are used to them. Without them, no smartphones or tablets.

I find it amusing that I am sitting here, wondering why I am only able to list so few items. I attended so many launch events and yet none really stuck in memory. It shows how transient computer hardware happens to be, and how most supposedly big advances turned out being reasonably meaningless in the end.
[/b]
Treffend!

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Bedankt alvast voor jullie input. We gaan alles op een rij zetten en dan bekijken wat we allemaal mee kunnen nemen in onze korte film. Daarover gesproken heb ik een belangrijk ander verzoek voor jullie.

Een groot onderdeel van de korte film zijn gesprekjes met personen die dicht bij Tweakers staan. Deze gesprekken worden gevoerd door de maakster van de film en komen dan in documentaire stijl terug in de film. Heel graag zouden we daarom natuurlijk ook wat gesprekken willen opnemen met een aantal communityleden. Zonder jullie zou Tweakers in 18 jaar niet bereikt hebben waar het nu staat. Deze opnames zullen plaatsvinden op donderdag 18 en maandag 22 augustus op Tweakers HQ.

Wie zou het leuk vinden om hieraan deel te nemen en zou ook kunnen op één van die twee opname dagen? Wij vergoeden je reiskosten en er ligt een leuke goodie voor je klaar.

Heb je zin en ben je enthousiast om bij te dragen aan een bijzondere korte film over 18 jaar technologie en de passie voor technologie die er op Tweakers is? Stuur mij dan het liefst via de mail een bericht naar mijn collega Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 22:16

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruumel
NMe schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:46:
[...]

Dan is het 22 jaar geleden. :+
Nog 4 dagen en 'k heb congé, 't wordt hoog tijd zo te zien :)

• John BD
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 15:01

John BD

Hebbesite.nl

Hmm noemenswaardig, overgang van 8 bit xt naar 16 bit at computers gaf volgens mij 1 van de grootste boosts en de wedstrijd naar snelheid brak meer dan ooit los.
Maar om in de afgelopen 18 jaar te blijven was ik zeer blij toen er een lcd monitor voor me stond ipv crt, dit scheelde zoveel hoofdpijn bij lange sessies.

Er zijn zoveel noemenswaardige momenten te vinden ook voor de 18 jaar periode de 3dfx voodoo kaart is een goed voorbeeld in 1 keer werd de gamewereld 3 dimensionaal, om nog maar te zwijgen over de overgang naar betaalbare vast ipv dailup verbindingen.

En dan hebben we nog het distributed computing zoals seti en }:O wat veel heeft betekend voor de wetenschap, nachten lang toentertijd mijn computer aan laten staan dusdanig dat ik mijn ouders stroomvergoeding gaf :D

helaas zijn er ook imho nutteloze dingen die niets toevoegen zoals Bitcoins. maar goed das een ander verhaaltje en hier laat ik het maar bij.

Op naar een toekomst waar nog vele dingen zullen ontwikkelen waar we verbaasd van zullen staan _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door John BD op 11-08-2016 11:16 . Reden: aanpassing door niet goed te lezen van periode van 18 jaar 8)7 ]

Bezoek mijn blog op www.hebbesite.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor mijn is de gaafste techniek:

Zoontje klink op microfoontje op de tablet en verteld wat hij wil zien, wikipedia leest voor wat gevonden is en toont de foto er van, en hij ziet hoe het woord geschreven wordt in grote letters. En er worden geluidsfragmenten bij afgespeeld.

Met 3 jaar weet hij zo alle instrumenten van een orkest, big band en brassband in muziek te onderscheiden en te benoemen.

Hij weet meer over kraanwagens, diepladers, graafmachine hulpstukken en crashtenders dan ik.

Toen ik 3 was, was dit ondenkbaar. De technieken zijn er ook niet specifiek voor ontworpen, maar dit is hoe ze nu worden gebruikt.

---

Uiteraard op werk vlak: Gherkin, Puppet, Http/2, OpenApi, NodeJS & serverless infrastructuur.

Wat daarmee te automatiseren is, is gewoon ultra gaaf. Een landschap van een kleine miljoen per jaar plus twintig man, vervang je door 4 man en een paar honderd euro per maand aan infrastructuur. Terwijl de betrouwbaarheid en time to market met factor 5 toe nemen. Terwijl de werkstress verminderd en de sfeer verbeterd.

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 11-08-2016 17:41 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Timoo.vanEsch schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:33:
Breedband was cool; ADSL (2003?) zorgde pas echt voor een revolutie.
2000 onder de naam MxStream ;)

Dat je vanaf 2003 als particulier een .nl domeinnamen kon registreren mag niet vergeten worden. Wat vager maar imo wel belangrijk voor de tijdsgeest was de opkomst van de LAMP stack (en betaalbare hosting daarvan) als defacto standaard voor dynamische websites voor hobbyisten.

Ergens zag ik al Facebook genoemd worden, dan mogen we breezercultuuriconen zoals MSN Messenger (1999), cu2 (2000), Superdudes.nl/Sugababes.nl (2001) en Hyves (2004) niet vergeten natuurlijk.

Edit: ergens rond 2002 werd Google populairder dan Ilse.nl in Nederland. En ik ontdekt net dat startpagina.nl twee weken ouder is dan Tweakers :P

Edit 2: naast de Athlon mag ook de Opteron (2003) niet vergeten worden: underdog AMD bepaalde uiteindelijk dat x86 opgevolgd werd door x86-64 (AMD64) en niet door Itanium zoals Intel graag had willen zien.

Edit 3: na het opsommen van al die social media mag Biks&Bytes niet vergeten worden. Iemand die ik ken van de middelbare school is net getrouwd met de dame die hij daarmee heeft leren kennen.

[ Voor 28% gewijzigd door Rafe op 16-08-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 15:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Allemaal al vast heel erg dank voor het reageren en het helpen aandragen van ideeën *O*

Maar blijkbaar loopt de nostalgie tot ongeveer de introductie van de iPhone in 2007.. en daarna is het stil... -O-

Maar ja, misschien is er sindsdien niet zo veel meer gebeurd. Ssd-tjes, alles beetje sneller en kleiner. Jongens (m/v). De conclusie is: het is af!

Of toch niet? Wij gaan uiteraard vrolijk verder zoeken naar mooie dingen uit de jaren tussen 1998 en nu! Maar mocht je nog het e.e.a. kunnen verzinnen: graag!

O+

Edit: Oh ja, dit is niet meer voor de video uiteraard, maar voor een artikel of iets in die geest (hoe dat er precies uit gaat zien, daar zijn we nog even mee aan het stoeien ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door letatcest op 30-08-2016 16:41 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'De cloud' is daarna (voor gebruik door bedrijven / overheden) echt opgekomen, al is daar niet 1 moment voor te noemen. AWS (2006), Azure (2010), etc. qua infra enerzijds en vele hosted / SaaS-diensten anderszijds.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
Idem voor 3D-printers. Modellen worden steeds beter en goedkoper, maar een eerste echte breed verkrijgbare consumenten-3D-printer kun je moeilijk aanwijzen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Persoonlijk ben ik wat laat geweest met smartphones, ik had lang een Samsung Omnia, wat een prachtapparaatje was!

Iedereen zat al aan een iPhone of Android, ikzelf deed t gewoon nog met sms, dat werkt toch ook perfect? Totdat ik hoorde dat Whatsapp veel goedkoper was ik t buitenland (sms of data).

Ik zou in 2008 voor een half jaar naar t buitenland gaan en had een HTC HD2. De dag voor vertrek las ik over t flashen van dat ding van Windows naar Android. Ik moest en zou Whatsapp gaan hebben voordat ik weg ging. Mijn ervaring was minimaal met flashen enzo, maar na 20 uur ploeteren had ik Whatsapp! Dat is voor mij persoonlijk wel echt een verademing geweest.

Het is iets heel kleins, maar communicatie is op zee (en zeker een half jaar aan boord) toch iets heel groots. Voor mij persoonlijk vond ik dit wel echt fijn 😊😀.

Ook nu weer aan boord maar ik kom een paar dagen voor t feestje thuis!

• fanaticaxie
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste tweakers Leden.

Voor mij was altijd al de interesse geweest om met computers om te gaan maar miste de opleiding hiervoor. Wel technische diploma's gehaald en met een gekregen computer 386 en 486 processor aan de gang met dos. Ook de eerste wolfenstein was destijds voor mij een hit!

Tot vervolgens in 1999 je op TV smorgens zag "de zon komt op en er is internet" reclame voorbij zag komen. Dit was het tijdperk van ons en het ondenkbare internet waarvan ik nog steeds het zonnet.nl mail adres gebruik!

Later veel met hardware gespeeld (het snerpende geluid van de eerste internet modem klinkt weer door mijn hoofd) en woonde al op eilandje Kaag waarbij altijd slecht internet was via het internettikken toen er ADSL bestond in de overige wereld. Dus een maatje zat op een studeer school met prima internet en hij ging de straal zender verzorgen met onvanger. (Vrijwillig) Ik bij diverse mensen over de vloer met gratis wifi en een zelf geknutselde antenne om het te installeren. Uiteraard kwam KPN al snel met ADSL omdat hun kosten misliepen.

Nu dankzij Tweakers veel info weten te winnen en nog steeds bezig mee te gaan in de ontwikkelingen.

Zie jullie de 30ste op HQ! (Met zoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tweakers zoekt..... historie Help jij ons? Helpen we jou aan een kaartje.
Pagina: 1