Groot gelijk, zo had ik het persoonlijk ook aangepakt. Niet van hun probleem jouw probleem maken. Als ze bij je aankloppen uiteraard wel netjes het geld naar ze terugstorten.MonkeySleeve schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:15:
Heb geen zin in gezeik wanneer ik het terug overmaak, en vervolgens alsnog bericht krijg dat ik het terug moet storten terwijl dat al gebeurt is. Dan moet ik ineens gaan bewijzen dat het al gebeurt is.
Nu ligt de bal bij hun, het is tevens hun fout, ik ga er niet mijn probleem van maken.
Verwijderd
Iemand kan gewoon je huis overschilderen en dan moet je nog betalen ookSpeedmaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:46:
En zoek eens op de term onverschuldigde betaling, en wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik ga er overigens wel vanuit dat je je eigen onkosten af mag trekken. Tijd is ook geld.
NOFI maar zo wordt dit land dus steeds meer klote om in te leven. Nog even en dit land zit vol met mensen die alleen maar naar het eigenbelang kijken en geen enkele behoefte hebben om zich in te leven in de situatie van een ander. Een simpel foutje (bij de ING kan ѐѐn cijfertje verkeerd al genoeg zijn) wat heel eenvoudig rechtgezet kan worden. Nee, in plaats daarvan gaan we een bureaucratisch traject afdwingen want we verwachten gezeik bij het terugboeken
Mochten er vragen komen, dan stuur je per mail even een screenshot van internetbankieren en klaar, opgelost, wat nou "gezeik".
Jeuwst heeft het ook al aangegeven. Fraude is niet mogelijk bij terugboeken bij dezelfde rekening. Als je het mij vraagt dan hoop je gewoon € 300,- in je zak te kunnen duwen, maar ik hoop dat ik het mis heb
Geen overeenkomst == geen verschuldigde betaling

Mochten er vragen komen, dan stuur je per mail even een screenshot van internetbankieren en klaar, opgelost, wat nou "gezeik".
Jeuwst heeft het ook al aangegeven. Fraude is niet mogelijk bij terugboeken bij dezelfde rekening. Als je het mij vraagt dan hoop je gewoon € 300,- in je zak te kunnen duwen, maar ik hoop dat ik het mis heb

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:20:
[...]
Iemand kan gewoon je huis overschilderen en dan moet je nog betalen ook![]()
Ik ga er overigens wel vanuit dat je je eigen onkosten af mag trekken. Tijd is ook geld.
[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 27-07-2016 15:30 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Volgens mij is dit een beetje een overdreven reactie. De TS heeft gewoon eerst netjes zijn bank gebeld wat hij het beste kon doen. Ze adviseren hem om te wachten tot het bedrijf bij hen aanklopt voor het geld. Wanneer het bedrijf contact op neemt kunnen de twee relevante partijen alles netjes afhandelen.Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
NOFI maar zo wordt dit land dus steeds meer klote om in te leven. Nog even en dit land zit vol met mensen die alleen maar naar het eigenbelang kijken en geen enkele behoefte hebben om zich in te leven in de situatie van een ander. Een simpel foutje (bij de ING kan ѐѐn cijfertje verkeerd al genoeg zijn) wat heel eenvoudig rechtgezet kan worden. Nee, in plaats daarvan gaan we een bureaucratisch traject afdwingen want we verwachten gezeik bij het terugboeken![]()
Op deze manier is alles voor beide partijen duidelijk. Ga je zomaar dingen over lopen maken zonder daarover te communiceren dan loop je meer kans op zaken die mislopen, zoals een administratie die alle overboekingen die niet te herleiden zijn naar een factuur terugboekt, met extra gezeik voor de TS als gevolg. Vandaar een zeer logische beslissing om af te wachten tot het bedrijf zijn fout probeert te herstellen. Dit heeft volgens mij weinig met eigenbelang te maken, tenzij TS besluit het geld gewoon te houden (wat volgens mij totaal niet het doel is).
[ Voor 3% gewijzigd door RamonK op 27-07-2016 15:38 ]
Als jij een boeking teruggeboekt met de tekst "ONTERECHTE OVERBOEKING 27-07-2016" dan zal dat bij een beetje bedrijf geen problemen opleveren. Banken doen dat ook bij een onterecht verwerkte batches. Bedrijven doen dit ook als ze een betaling niet kunnen matchen met een verwachte betaling.
Aangezien de TS geen banden heeft met het bedrijf (en dus ook geen financiële historie wat overboekingen betreft), zal het voor de financiële afdeling eenvoudig zijn om te zien wat hier is mis gegaan.
Aangezien de TS geen banden heeft met het bedrijf (en dus ook geen financiële historie wat overboekingen betreft), zal het voor de financiële afdeling eenvoudig zijn om te zien wat hier is mis gegaan.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Het schilderen van een huis kan als overschuldigde betaling gelden. Je kan daar als schilder niet het volle pond voor rekenen, maar je kunt wel eisen dat iemand een deel betaalt.Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
Heel erg raar, maar dat vind ik wel vaker van de rechtspraak.
Het geld doet me niks, wil dit gewoon via de correcte kanalen regelen. Probleem is dat ik niet met 100% zekerheid kan zeggen welk bedrijf dit is, en zelfs als ik het terugstort het daarmee klaar is.Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
NOFI maar zo wordt dit land dus steeds meer klote om in te leven. Nog even en dit land zit vol met mensen die alleen maar naar het eigenbelang kijken en geen enkele behoefte hebben om zich in te leven in de situatie van een ander. Een simpel foutje (bij de ING kan ѐѐn cijfertje verkeerd al genoeg zijn) wat heel eenvoudig rechtgezet kan worden. Nee, in plaats daarvan gaan we een bureaucratisch traject afdwingen want we verwachten gezeik bij het terugboeken![]()
[...]
Dit dusRamonK schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:35:
[...]
Volgens mij is dit een beetje een overdreven reactie. De TS heeft gewoon eerst netjes zijn bank gebeld wat hij het beste kon doen. Ze adviseren hem om te wachten tot het bedrijf bij hen aanklopt voor het geld. Wanneer het bedrijf contact op neemt kunnen de twee relevante partijen alles netjes afhandelen.
Op deze manier is alles voor beide partijen duidelijk. Ga je zomaar dingen over lopen maken zonder daarover te communiceren dan loop je meer kans op zaken die mislopen, zoals een administratie die alle overboekingen die niet te herleiden zijn naar een factuur terugboekt, met extra gezeik voor de TS als gevolg. Vandaar een zeer logische beslissing om af te wachten tot het bedrijf zijn fout probeert te herstellen. Dit heeft volgens mij weinig met eigenbelang te maken, tenzij TS besluit het geld gewoon te houden (wat volgens mij totaal niet het doel is).
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Ja want jij kunt in de boekhouding kijken van dat bedrijf?Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:41:
Als jij een boeking teruggeboekt met de tekst "ONTERECHTE OVERBOEKING 27-07-2016" dan zal dat bij een beetje bedrijf geen problemen opleveren. Banken doen dat ook bij een onterecht verwerkte batches. Bedrijven doen dit ook als ze een betaling niet kunnen matchen met een verwachte betaling.
Laat dit AUB gewoon over aan de normale gang van zaken.
De bank heeft al een advies gegeven en dat is volgens mij en van de meeste hier gewoon het beste advies.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Hoe gaat dat bedrijf dat doen dan? Hebben die dan nu ineens de contactgegevens van TS?RamonK schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:35:
[...]
Volgens mij is dit een beetje een overdreven reactie. De TS heeft gewoon eerst netjes zijn bank gebeld wat hij het beste kon doen. Ze adviseren hem om te wachten tot het bedrijf bij hen aanklopt voor het geld.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Nee, maar ze kunnen wel contact opnemen met z'n bank die wel die gegevens heeft. Dan neemt de bank contact op met de vraag of ze zijn telefoonnummer mogen doorgeven aan het bedrijf. En tada ze hebben de contactgegevens.
Contactgegevens
ConnectedCare Services BV
Jansbuitensingel 30
6811AE Arnhem
connectedcare.nl 085-401 8131
https://www.connectedcare.nl/
http://www.hallozorg.nl/contact/
Bel je hen op en vraag je hun rekeningnummer. Als dat overeenkomt met jouw tegenrekening (de storter) kun je aangeven dat je onterecht geld hebt ontvangen. Zou ik zelf ook tof vinden als het bij mij zou gebeuren.
ConnectedCare Services BV
Jansbuitensingel 30
6811AE Arnhem
connectedcare.nl 085-401 8131
https://www.connectedcare.nl/
http://www.hallozorg.nl/contact/
Bel je hen op en vraag je hun rekeningnummer. Als dat overeenkomt met jouw tegenrekening (de storter) kun je aangeven dat je onterecht geld hebt ontvangen. Zou ik zelf ook tof vinden als het bij mij zou gebeuren.
Verwijderd
Min 50 euro consultatiekostenguybeuf schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:10:
Met een serieuze noot, overigens. Je zit niet te wachten op dergelijke gedoe.
Deze reactie vind ik echt overdreven. Ik zou het bedrag ook niet zomaar gaan terug storten of random bedrijven welke overeenkomen met deze naam gaan bellen.Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
[...]
TS heeft netjes z'n bank gebeld en geïnformeerd.
De bank zal zeer zeker een gespreksnotitie met hun advies in hun systeem genoteerd hebben. Je creëert alleen onnodige risico's voor jezelf zodra je dit advies willens en wetens gaat negeren omdat je liever je eigen (goed bedoelde) plan trekt.
Ik zou het geld niet zomaar terug storten.
Ik zou wel een mail sturen naar contact@contactzorg.nl
Ik zou wel een mail sturen naar contact@contactzorg.nl
Is het iedereen die hier e-mail adressen neerplempt al opgevallen dat die van elkaar verschillen? Moet TS soms een hele lijst aan e-mail adressen gaan mailen om te vragen of zij dat bedrijf zijn?
Wat mij betreft zit de fout bij dat bedrijf, TS heeft het netjes bij de bank gemeld en om advies gevraagd, dat vind ik eigenlijk voldoende. TS moet het probleem niet zelf op gaan nemen, want dan loopt TS het risico als er iets mis gaat.
Ik zou zeggen: Volg het advies van de bank op, ga het niet nog moeilijker maken door random rond te bellen/mailen of terug te gaan storten.
Wat mij betreft zit de fout bij dat bedrijf, TS heeft het netjes bij de bank gemeld en om advies gevraagd, dat vind ik eigenlijk voldoende. TS moet het probleem niet zelf op gaan nemen, want dan loopt TS het risico als er iets mis gaat.
Ik zou zeggen: Volg het advies van de bank op, ga het niet nog moeilijker maken door random rond te bellen/mailen of terug te gaan storten.
Nog nooit van scammers gehoord? NOFI maar zo worden mensen dus opgelicht. Als ik hoor dat een ongedekte cheque gewoon als soort nep-betaling kan opduiken lijkt het me heel verstandig om het gewoon op de correcte manier af te handelen, in plaats van gewoon maar wat geld over te maken naar een rekening die je niet kent. Bedrijf neemt contact op en je regelt het, wat is daar een bureaucratisch traject aan?Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
NOFI maar zo wordt dit land dus steeds meer klote om in te leven. Nog even en dit land zit vol met mensen die alleen maar naar het eigenbelang kijken en geen enkele behoefte hebben om zich in te leven in de situatie van een ander. Een simpel foutje (bij de ING kan ѐѐn cijfertje verkeerd al genoeg zijn) wat heel eenvoudig rechtgezet kan worden. Nee, in plaats daarvan gaan we een bureaucratisch traject afdwingen want we verwachten gezeik bij het terugboeken
Nee, mensen afkatten die niet naiëf het eerste doen wat in ze opkomt, en gewoon doen wat hun bank aanraadt, als ze bankzaken op internet niet vertrouwen, dát is goed voor oplichters.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Sorry, maar dit is je reinste onzin. Op het moment dat iemand ongevraagd mijn huis schildert, zal hij geen cent van me krijgen. Nog sterker: ik zal die persoon een proces aan zijn broek doen wegens vernieling en/of beschadiging van persoonlijke eigendommen, want hij had helemaal geen toestemming om mijn huis te schilderen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:42:
[...]
Het schilderen van een huis kan als overschuldigde betaling gelden. Je kan daar als schilder niet het volle pond voor rekenen, maar je kunt wel eisen dat iemand een deel betaalt.
Heel erg raar, maar dat vind ik wel vaker van de rechtspraak.
Aan het eind van het liedje zal die persoon dus het huis in oorspronkelijke staat terug moeten brengen, heeft hij een strafblad, geen cent erbij en ik heb een mooi geschilderd huis
moet niet gekker worden: schilders die ongevraagd huizen schilderen en daar vervolgens geld voor zouden kunnen vragen!
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Verwijderd
Heb je de link gelezen? Je mag van alles vinden en ik ben het er zelfs mee eens, maar een rechter zal niet meegaan in je relaas. Je zult blijkbaar echt moeten betalen, ook van die rechter waar je heen stapt.Pietervs schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:45:
Sorry, maar dit is je reinste onzin.
Ik lees het overigens op meer sites van advocatenkantoren. Het lijkt dus echt te kloppen.
Zeker weten dat geen enkele rechter jou zal dwingen om ook maar 1 cent te betalen als er iemand ongevraagd en zonder overeenkomst jouw huis komt schilderen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:56:
[...]
Heb je de link gelezen? Je mag van alles vinden en ik ben het er zelfs mee eens, maar een rechter zal niet meegaan in je relaas. Je zult blijkbaar echt moeten betalen, ook van die rechter waar je heen stapt.
Ik lees het overigens op meer sites van advocatenkantoren. Het lijkt dus echt te kloppen.
Kun je 100 linkjes tegenaan gooien van kantoortjes die graag rechtsbijstandsverzekeringen verkopen, maar de wet is toch heel helder over dit soort zaken: wat van jou is, mag een ander niet ongevraagd zomaar wat aan veranderen, laat staan jou daar een rekening voor sturen als ze dat wel doen!
alleen al het feit dat er niet voortdurend berichten zijn over "illegaal geschilderde huizen" toont al aan dat het hele verhaaltje flauwekul is.
Gewoon terugboeken naar het nummer waar het vandaan komt met de mededeling: Niet voor mij bestemd. Dan gaat er bij hun wel een lampje branden en ben jij er vanaf. Opgelost. Welk risico loop je als je dit doet?MonkeySleeve schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:15:
Heb geen zin in gezeik wanneer ik het terug overmaak, en vervolgens alsnog bericht krijg dat ik het terug moet storten terwijl dat al gebeurt is. Dan moet ik ineens gaan bewijzen dat het al gebeurt is.
Nu ligt de bal bij hun, het is tevens hun fout, ik ga er niet mijn probleem van maken.
Gezeik krijg je niet als je het terugboekt. Gewoon verwijzen naar hun administratie als je bericht krijgt. Klaar. Je maakt er toch geen probleem van als je het nu terugboekt? Je voorkomt alleen (vriendelijk) gezeik. Terugboeken moet je sowieso.
Ik heb geen idee meer. Vroeger zou ik het ook zo doen, maar als de bank zelf (volgens het verhaal van ts) zegt af te wachten, is terug boeken dan nog wel een juiste optie?Jimster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:10:
[...]
Gewoon terugboeken naar het nummer waar het vandaan komt met de mededeling: Niet voor mij bestemd. Dan gaat er bij hun wel een lampje branden en ben jij er vanaf. Opgelost. Welk risico loop je als je dit doet?
Verwijderd
Pietervs schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:03:
Zeker weten dat geen enkele rechter jou zal dwingen om ook maar 1 cent te betalen als er iemand ongevraagd en zonder overeenkomst jouw huis komt schilderen.
Kun je 100 linkjes tegenaan gooien van kantoortjes die graag rechtsbijstandsverzekeringen verkopen, maar de wet is toch heel helder over dit soort zaken: wat van jou is, mag een ander niet ongevraagd zomaar wat aan veranderen, laat staan jou daar een rekening voor sturen als ze dat wel doen!
offtopic:
Stap even over die verontwaardiging heen en lees wat er staat. Het is geen kantoortje dat een rechtsbijstandverzekering verkoopt, het is een echt advocatenkantoor. Andere pagina's zijn dat ook. Geen vage kantoortjes met halfgare producten.
Je mag er nog zo verontwaardigd over zijn, als iemand waarde aan jouw huis toevoegt ben je blijkbaar echt de klos. Daar zijn deze advocaten helder in en die weten er net even wat meer van dan Pietervs op Tweakers.net. Let ook goed op de nuancering dat je daar geen business-model op kunt baseren. Het gaat waarschijnlijk over de schilder die in de vakantie per ongeluk het verkeerde pand te pakken heeft en dat soort werk. De wet is blijkbaar helder - ook als het van jou is kan moet je soms betalen.
/me zoekt het adres van Pietervs op en pakt een kwast
Stap even over die verontwaardiging heen en lees wat er staat. Het is geen kantoortje dat een rechtsbijstandverzekering verkoopt, het is een echt advocatenkantoor. Andere pagina's zijn dat ook. Geen vage kantoortjes met halfgare producten.
Je mag er nog zo verontwaardigd over zijn, als iemand waarde aan jouw huis toevoegt ben je blijkbaar echt de klos. Daar zijn deze advocaten helder in en die weten er net even wat meer van dan Pietervs op Tweakers.net. Let ook goed op de nuancering dat je daar geen business-model op kunt baseren. Het gaat waarschijnlijk over de schilder die in de vakantie per ongeluk het verkeerde pand te pakken heeft en dat soort werk. De wet is blijkbaar helder - ook als het van jou is kan moet je soms betalen.
Ik denk dat als de TS nog een keer belt hij misschien weer een ander antwoord krijgt.Fly-guy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:13:
[...]
Ik heb geen idee meer. Vroeger zou ik het ook zo doen, maar als de bank zelf (volgens het verhaal van ts) zegt af te wachten, is terug boeken dan nog wel een juiste optie?
Ik zou het iig terugboeken. De 'rechtmatige' eigenaar heeft dan waarschijnlijk sneller zijn/haar geld en je bespaart een aantal mensen wat tijd doordat ze geen onderzoek meer hoeven te doen. Zo kijk ik er tegenaan.
Zal ik het adres PM-en? Mag jij je door dat advocatenkantoor bij laten staan als je de aanklacht wegens vernieling van prive-bezit aan je broek krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:14:
[...]
offtopic:
Zoals je zelf al nuanceert: Het gaat waarschijnlijk over de schilder die in de vakantie per ongeluk het verkeerde pand te pakken heeft en dat soort werk.
Er is namelijk ook nog zoiets als "redelijkheid en billijkheid". En het is niet redelijk te noemen dat iemand een rekening krijgt voor ongevraagde werkzaamheden.
Kortom: mooi verhaal voor in de kroeg, maar bijzonder kleine kans dat een huiseigenaar een rekening moet betalen als een schilder bewust (zoals jij voorstelt) een huis gaat schilderen zonder dat daar iets over afgesproken. En daar reageerde ik op: in je eerste post deed je voorkomen alsof iedereen zo maar huizen zou kunnen gaan schilderen en daar nog even een factuurtje achteraan zou kunnen gooien...
[ Voor 20% gewijzigd door Pietervs op 27-07-2016 23:59 . Reden: Nuancering van mijn kant ]
Gewoon het advies van de bank volgen, zij weten tenslotte het beste hoe je met dit soort situaties om moet gaan. Er worden hier allerlei onverstandige dingen geroepen, negeer dit aub om problemen te voorkomen.
Verwijderd
Volgens mij is het heel makkelijk. Terugstorten naar de tegenrekening eventueel met een mailtje naar de administratie dat je dat gedaan hebt. Probleem opgelost.
Maar maken ze daar dan geen misbruik van als het bijvoorbeeld om een storting van de verzekeringstak gaat die ze op deze manier zelf terughalen?
Dan hebben ze die licentie niet lang meersambalbaj schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 02:01:
[...]
Maar maken ze daar dan geen misbruik van als het bijvoorbeeld om een storting van de verzekeringstak gaat die ze op deze manier zelf terughalen?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
IMHO verkeerde insteek. Gewoon terugstorten naar de rekening waar het vandaan kwam of met het bedrijf contact opnemen. Alleen dan kan jou geen enkel verwijt gemaakt worden.MonkeySleeve schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:15:
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
De bank heeft TS nou juist geadviseerd om dat voorlopig niet te doen. Daar zal vast wel een goede reden voor zijn.StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:03:
[...]
IMHO verkeerde insteek. Gewoon terugstorten naar de rekening waar het vandaan kwam of met het bedrijf contact opnemen. Alleen dan kan jou geen enkel verwijt gemaakt worden.
Bovendien, mocht TS dat advies in de wind slaan en het gaat fout, dan staat hij niet zo sterk aangezien hij tegen de instructies van zijn bank in heeft gehandeld.
[ Voor 17% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 07:46 ]
Je hebt de bank al gebeld, nu alleen nog even een mailtje naar het betreffende bedrijf dat jij de betaling hebt ontvangen en dat ze contact op moeten nemen met hun bank zodat jij het terug kan storten. Dan komen ze er wat sneller achter en krijgt de echte persoon wat sneller zijn salaris.
Waarschijnlijk gaat het ook om een nieuw persoon die graag de 300 euro wil hebben en misschien niet direct aan de bel trekt maar rustig wacht tot hij/zij eindelijk eens het geld krijgt.
Het is al gezegd maar ik zou dit toch willen benadrukken:
Waarschijnlijk gaat het ook om een nieuw persoon die graag de 300 euro wil hebben en misschien niet direct aan de bel trekt maar rustig wacht tot hij/zij eindelijk eens het geld krijgt.
Het is al gezegd maar ik zou dit toch willen benadrukken:
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:29:
Overigens nooit maar dan ook nooit het geld overmaken naar een andere rekening.
bwerg schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:22:
[...]
Nog nooit van scammers gehoord? NOFI maar zo worden mensen dus opgelicht. Als ik hoor dat een ongedekte cheque gewoon als soort nep-betaling kan opduiken lijkt het me heel verstandig om het gewoon op de correcte manier af te handelen, in plaats van gewoon maar wat geld over te maken naar een rekening die je niet kent. Bedrijf neemt contact op en je regelt het, wat is daar een bureaucratisch traject aan?
Nee, mensen afkatten die niet naiëf het eerste doen wat in ze opkomt, en gewoon doen wat hun bank aanraadt, als ze bankzaken op internet niet vertrouwen, dát is goed voor oplichters.
Het gaat hier niet om een cheque maar om een normale overschrijving. Als je gewoon het topic gelezen had dan had je gezien dat er iemand van ABN Amro heeft gereageerd die ook al heeft aangegeven dat er niet valt te frauderen met normale (binnenlandse) overschrijvingen.
Het is bureaucratisch omdat het allemaal onnodig is. Het is een overschrijving, geen cheque. Verder.. Nederlands bedrijf (de naam bij zo'n rekening is geverifieerd), Nederlands rekeningnummer, een Nederlandse bank en salaris in de omschrijving. Optelsom: gewoon een foutje.
We zijn gewoon in een tijdperk beland waarop alle "academici" (mensen die zichzelf erg slim vinden) in dit land gewoon gelijk direct uitgaan van problemen
Wel vreemd trouwens dat zoiets kan gebeuren met IBAN, ook voormalige girorekeningen zouden hier nu tegen beschermd moeten zijn.
En een salaris van maar 300 euro voor zo'n type bedrijf vind ik ook merkwaardig.
Misschien dat bij TS iemand zich meldt die beweert de medewerker van dat bedrijf te zijn waar dat salaris voor bedoeld was met de vraag dat salaris direct over te maken naar zijn/haar persoonlijke rekening omdat het zo dringend is. Na dat overgemaakt te hebben, komt alsnog dat bedrijf de onverschuldigde betaling terugeisen. Blijkt het dus toch oplichting te zijn....
En een salaris van maar 300 euro voor zo'n type bedrijf vind ik ook merkwaardig.
Misschien dat bij TS iemand zich meldt die beweert de medewerker van dat bedrijf te zijn waar dat salaris voor bedoeld was met de vraag dat salaris direct over te maken naar zijn/haar persoonlijke rekening omdat het zo dringend is. Na dat overgemaakt te hebben, komt alsnog dat bedrijf de onverschuldigde betaling terugeisen. Blijkt het dus toch oplichting te zijn....
[ Voor 3% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 07:57 ]
Tsja, er is niet voor niets al minstens 6 keer in dit topic gezegd dat het geld beslist niet teruggeboekt moet worden naar een andere rekening dan waar het vandaan komt.
Overigens is een salaris van 300 euro helemaal niet gek. Waarschijnlijk gaat het gewoon om iemand die net begonnen is.
Overigens is een salaris van 300 euro helemaal niet gek. Waarschijnlijk gaat het gewoon om iemand die net begonnen is.
[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 28-07-2016 07:57 ]
Hoe komt de melding 'Excuses voor het ongemak' bij jou terecht?S_Chief schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:32:
[...]
Heel zeker? Ik heb ooit een aardig bedrag van Delta Lloyd ontvangen (totaal niet voor mij bestemd). Paar dagen later was het weer afgeschreven met in de opmerking: "Excuus voor het ongemak." Ik heb er destijds niets mee gedaan iig.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
En dus zou ik voorlopig ook niet overboeken naar de rekening waar het geld wel vandaan kwam. Ik zou gewoon nog even wachten of er zo iemand (die beweert dat het salaris voor hem/haar bedoeld is) zich meldt, zodat er actie ondernomen kan worden mocht dat inderdaad gebeuren.
[ Voor 10% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 08:04 ]
Als een batch of transactie wordt teruggedraaid dan wordt dat gewoon als een regel in internetbankieren getoond. Daar kan gewoon een omschrijving bijpven schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:00:
[...]
Hoe komt de melding 'Excuses voor het ongemak' bij jou terecht?
Ik mag hopen da diegene zich gewoon bij ConnectedCare Services B meldt, en niet bij (de bank van) MonkeySleeve.Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:00:
En dus zou ik voorlopig ook niet overboeken naar de rekening waar het geld wel vandaan kwam. Ik zou gewoon nog even wachten of er zo iemand (die beweert dat het salaris voor hem/haar bedoeld is) zich meldt, zodat er actie ondernomen kan worden mocht dat inderdaad gebeuren.
Ik heb ooit trouwens een groot bedrag onterecht ontvangen, dat werd snel weer door de bank teruggedraaid, maar dat zal wellicht op basis van en bankfout vanwege toen nog bestaande (?) regels omtrent overschrijvingen zijn geweest (bijvoobreeld een rekeninghouder die niet met het nummer correspondeert)
[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 28-07-2016 08:53 ]
Als hier echt gewoon geld is overgemaakt naar een verkeerde rekening, dan zal dat inderdaad zo gaan.begintmeta schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:51:
[...]
Ik mag hopen da diegene zich gewoon bij ConnectedCare Services B meldt, en niet bij (de bank van) MonkeySleeve.
Maar dus niet als hier sprake is van een oplichtingstruc. Dus als zo iemand zich meldt bij TS, dan kan TS het beste een melding van oplichting indienen bij zijn bank of naar de politie stappen of zo.
Overigens ga ik er nog wel vanuit dat hier gewoon een foutje is gemaakt, ondanks dat er een luchtje aan hangt.
TS kan sowieso even het bedrijf informeren zodat zij weer degene voor wie het geld bedoeld was op de hoogte kunnen brengen waarom het geld nog steeds niet is overgemaakt (en eventueel ook meteen het salaris opnieuw overmaken, maar dan naar het juiste rekeningnummer). En kunnen ze meteen ook hun administratie bijwerken.
[ Voor 17% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 09:27 ]
Wat ik hier niet terugzie is het volgende: welke begunstigde is er ingevuld? Jouw naam of die van iemand anders?
Ik zou zelf ook het advies van de bank volgen.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Een bedrijf kan een bank geld niet terug laten storten.Koos Werkloos schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:45:
Misschien is dit een nieuwe vorm van oplichting: jij stort het geld terug terwijl dat bedrijf zelf dat geld ook weer door je bank laat terugstoren. Dus nee, ik zou niet zelf terugstoren tenzij je bank zegt dat je dat wel moet doen.
Dat maakt voor de bank niet uit. Daar wordt niet op gecontroleerd.Twazerty schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:18:
Wat ik hier niet terugzie is het volgende: welke begunstigde is er ingevuld? Jouw naam of die van iemand anders?
[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 28-07-2016 09:25 ]
https://niels.nu
Staat er niet bij, staat alleen nog een betalingskenmerk bij.Twazerty schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:18:
De bank heet dat advies weliswaar gegeven, maar juridisch staat TS daar niet sterk mee, nog afgezien van het feit dat hij dat advies waarschijnlijk niet op schrift heeft, omdat er geen enkele juridische basis is om stil te zitten en af te wachten.Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:40:
[...]
De bank heeft TS nou juist geadviseerd om dat voorlopig niet te doen. Daar zal vast wel een goede reden voor zijn.
Bovendien, mocht TS dat advies in de wind slaan en het gaat fout, dan staat hij niet zo sterk aangezien hij tegen de instructies van zijn bank in heeft gehandeld.
Ik denk toch dat het initiatief moet komen van degene die de fout gemaakt heeft. En ja, als TS weigert te betalen nadat hij daartoe via de officiële kanalen verzocht is, dan staat hij juridisch niet sterk.StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:09:
[...]
De bank heet dat advies weliswaar gegeven, maar juridisch staat TS daar niet sterk mee, nog afgezien van het feit dat hij dat advies waarschijnlijk niet op schrift heeft, omdat er geen enkele juridische basis is om stil te zitten en af te wachten.
Ook uitkijken als dat bedrijf beweert van rekeningnummer te zijn veranderd en dat dat geld daarom dan terug moet naar dat veranderde rekeningnummer. Zou ook oplichting kunnen wijzen.
In de wetenschap dat het bedrijf alleen maar indirect contact op kan nemen?Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:20:
[...]
Ik denk toch dat het initiatief moet komen van degene die de fout gemaakt heeft. En ja, als TS weigert te betalen nadat hij daartoe via de officiële kanalen verzocht is, dan staat hij juridisch niet sterk.
Dat laatste is precies de reden waarom ik adviseer het bedrag terug te betalen naar de rekening waar het vanaf komt.Ook uitkijken als dat bedrijf beweert van rekeningnummer te zijn veranderd en dat dat geld daarom dan terug moet naar dat veranderde rekeningnummer. Zou ook oplichting kunnen wijzen.
Aangezien hier iedereen maar heen schreeuwt, denk ik dat je het juiste doet.
1- Contact opnemen met je bank.
2- Zoals het advies: wachten tot de tegenpartij een betalingsverzoek indient.
3- Terug overmaken als je akkoord hebt van je eigen bank, als dat al niet automatisch gaat.
En als je heel vriendelijk wil zijn stuur je de tegenpartij een e-mail dat ze even contact moeten opnemen met hun bank dat met de uitleg.
Niet meer, niet minder. En vooral niet zelf afwijken van de procedure, hoogst waarschijnlijk is het een automatische overboeking door een financieel pakket. Deze detecteert betalingen zonder correcte kenmerken waarschijnlijk niet, en komt dat pas naar voren als er iemand persoonlijk naar die rekening gaat kijken. Tegen die tijd heeft de originele begunstigde al geklaagd dat er niets is ontvangen en hebben ze dit probleem al ontdekt en waarschijnlijk aangekaart bij de bank. Deze trek wellicht de betaling terug en doordat jij ook al 300 euro hebt overgemaakt ben je het twee maal kwijt.
1- Contact opnemen met je bank.
2- Zoals het advies: wachten tot de tegenpartij een betalingsverzoek indient.
3- Terug overmaken als je akkoord hebt van je eigen bank, als dat al niet automatisch gaat.
En als je heel vriendelijk wil zijn stuur je de tegenpartij een e-mail dat ze even contact moeten opnemen met hun bank dat met de uitleg.
Niet meer, niet minder. En vooral niet zelf afwijken van de procedure, hoogst waarschijnlijk is het een automatische overboeking door een financieel pakket. Deze detecteert betalingen zonder correcte kenmerken waarschijnlijk niet, en komt dat pas naar voren als er iemand persoonlijk naar die rekening gaat kijken. Tegen die tijd heeft de originele begunstigde al geklaagd dat er niets is ontvangen en hebben ze dit probleem al ontdekt en waarschijnlijk aangekaart bij de bank. Deze trek wellicht de betaling terug en doordat jij ook al 300 euro hebt overgemaakt ben je het twee maal kwijt.
Verwijderd
Kan je het wetsartikel even aanwijzen dat je verplicht tijd, geld en moeite te steken in het herstellen van de fout van een ander, terwijl die ander de fout niet heeft opgemerkt en tegen het advies van een autoriteit op dit specifieke vlak in?StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:09:
De bank heet dat advies weliswaar gegeven, maar juridisch staat TS daar niet sterk mee, nog afgezien van het feit dat hij dat advies waarschijnlijk niet op schrift heeft, omdat er geen enkele juridische basis is om stil te zitten en af te wachten.
Als TS niet terugbetaalt, is hij straks als erom gevraagd wordt ook - wettelijke - rente verschuldigd. Dan kom je op het punt dat het hem daadwerkelijk geld kan kosten.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:36:
[...]
Kan je het wetsartikel even aanwijzen dat je verplicht tijd, geld en moeite te steken in het herstellen van de fout van een ander, terwijl die ander de fout niet heeft opgemerkt en tegen het advies van een autoriteit op dit specifieke vlak in?
Het is de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid die maakt dat TS niet stil kan blijven zitten. En alleen de bank bellen (en dus het advies niet op schrift hebben) is dan echt niet genoeg.
Waarbij de kosten die gemoeid zijn met de inspanningen van de TS natuurlijk wel vergoed zouden moeten worden.StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
...
Het is de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid die maakt dat TS niet stil kan blijven zitten. En alleen de bank bellen (en dus het advies niet op schrift hebben) is dan echt niet genoeg.
Verwijderd
Ik gok dat er geen rente verschuldigd is als TS het verzoek zonder problemen honoreert. Nog los van dat TS ook kosten maakt, niet in de laatste plaats door zijn tijd hieraan te spenderen en dat ruimschoots tegen elkaar weggestreept kan worden. Dat kan nooit minder zijn dan die habbekrats aan rente die je tegenwoordig krijgt.StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
Als TS niet terugbetaalt, is hij straks als erom gevraagd wordt ook - wettelijke - rente verschuldigd. Dan kom je op het punt dat het hem daadwerkelijk geld kan kosten.
Je lijkt heel stellig in je beweringen, maar lijkt ook vooralsnog vooral een mening te zijn zonder veel onderbouwing. Kan je jurisprudentie laten zien waarbij iemand die een bedrag onterecht heeft ontvangen en te goeder trouw handelt rente heeft moeten betalen? Let wel dat TS het geld ook niet zelf probeert te houden, hij wacht alleen af totdat de eigenaar van het geld zich meldt om zo verwarring en kruisverkeer te voorkomen.
Hier wordt ik dus zo moe van he. Hoe moeilijk is het nou om het topic te lezen?FiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:35:
Aangezien hier iedereen maar heen schreeuwt, denk ik dat je het juiste doet.
[..]
Deze trek wellicht de betaling terug en doordat jij ook al 300 euro hebt overgemaakt ben je het twee maal kwijt.
Er is tig keer gezegd dat een bank een betaling gedaan door een klant niet terug kan en mag trekken. En dan andere betichten van 'maar wat heen en weer schreeuwen'

Verwijderd
Dat doen en mogen ze wel als het een fout van de bank zelf betreft. Hoe kan TS zien dat dat hier niet het geval is geweest?Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:48:
Er is tig keer gezegd dat een bank een betaling gedaan door een klant niet terug kan en mag trekken. En dan andere betichten van 'maar wat heen en weer schreeuwen'![]()
Denk je dat die banken handmatig rekeningnummers in zitten te voeren ofzo?
Inderdaad, hoe moeilijk is dat nou, lezen.Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:48:
[...]
Hier wordt ik dus zo moe van he. Hoe moeilijk is het nou om het topic te lezen?
Er is tig keer gezegd dat een bank een betaling gedaan door een klant niet terug kan en mag trekken. En dan andere betichten van 'maar wat heen en weer schreeuwen'![]()
FiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:35:

Wettelijke rente is iets anders (en hoger!) dan de rente die je op je spaarrekening krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:47:
[...]
Dat kan nooit minder zijn dan die habbekrats aan rente die je tegenwoordig krijgt.
En misschien is dat ook weer een oplichtingstruc, om mensen wettelijke rente aan de oplichter te laten betalen.
Ja, maar TS is er nog niet om gevraagd. En ik ga er echt wel vanuit dat TS daar gehoor aan zal geven. Uiteraard wel allemaal volgens de instructies van de bank.StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
[...]
Als TS niet terugbetaalt, is hij straks als erom gevraagd wordt ook - wettelijke - rente verschuldigd. Dan kom je op het punt dat het hem daadwerkelijk geld kan kosten.
Verwijderd
Laten we niet doen alsof banken nooit fouten maken en de achterliggende (IT-)infrastructuur altijd volmaakt is. Het komt met enige regelmaat voor en daar hebben we het mee te doen.Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:50:
Denk je dat die banken handmatig rekeningnummers in zitten te voeren ofzo?
De wettelijke rente is waarschijnlijk niet van toepassing. Je bent ter goeder trouw en niet nalatig en bovendien blijkt uit het eerder aangehaalde voorbeeld van het geschilderde huis dat de vergoeding veel kleiner is dan deze bij opzet of een vrijwillige overeenkomst zou zijn.Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:00:
Wettelijke rente is iets anders (en hoger!) dan de rente die je op je spaarrekening krijgt.
Daarnaast, de wettelijke rente lijkt 2% te zijn. 2% van 300 euro is 6 euro. Zelfs tegen minimumloon gaat TS daar dik overheen, want hij heeft alleen hier al meer dan een uur besteed aan de kwestie. Dat kan je dus met gemak tegen elkaar wegstrepen.
Wat onredelijk veel is natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:05:
... want hij heeft alleen hier al meer dan een uur besteed aan de kwestie....
Verwijderd
Ga eens met een advocaat praten, dan zie je hoe weinig er gedaan kan worden in hele dure uurtjes
Nee, 2% van 300 euro is 6 euro.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:05:
2% van 300 euro is 9 euro.
[ Voor 10% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 11:09 ]
Dat geloof ik zo, maar of dat redelijk is...Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:08:
...
Ga eens met een advocaat praten, dan zie je hoe weinig er gedaan kan worden in hele dure uurtjes
[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 28-07-2016 11:12 ]
Verwijderd
Juridisch gezien wel en dat is hier genoeg
Ik had de typo al aangepastKoos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:09:
Nee, 2% van 300 euro is 6 euro.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 11:13 ]
Misschien wordt het gewoon onvoldoende juridisch getest of het redelijk is wat advocaten in rekening brengenVerwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:11:
[...]
Juridisch gezien wel en dat is hier genoeg
Ik vraag me wel steeds meer af waarom in de jaren 90 mijn bank het bedrag dat ik onverschuldigd ontving heeft teruggeboekt. Ik heb er toen verder geen aandacht aan besteed omdat het tenslotte een onverschuldigde betaling was en het IMHO niet zo belangrijk was, maar ben nu eigenlijk wel benieuwd.
[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 28-07-2016 11:19 ]
Je snapt toch zeker wel dat ik bewust selectief heb gequote?FiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Inderdaad, hoe moeilijk is dat nou, lezen.
[...]
Lezen is dus inderdaad erg moeilijk blijkbaar
Helaas is niet alles glashelder

(dan zie je de boekingen niet meer omdat ze zijn verwijdert)
De gevolgen kunnen worden gecompenseerd door een correctieboeking.
Als iedereen zegt wat hij bedoeld en de goede woorden gebruikt zijn er zeker de helft minder misverstanden en fouten. Glashelder. (maar niet persoonlijk bedoeld)

Bij een terugboeking is alles het zelfde; alleen het bedrag gaat de andere kant op.Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:56:
Tsja, er is niet voor niets al minstens 6 keer in dit topic gezegd dat het geld beslist niet teruggeboekt moet worden naar een andere rekening dan waar het vandaan komt.
Transacties kunnen niet worden teruggedraaid.Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:29:
[...]Als een batch of transactie wordt teruggedraaid dan wordt dat gewoon als een regel in internetbankieren getoond. Daar kan gewoon een omschrijving bij
(dan zie je de boekingen niet meer omdat ze zijn verwijdert)
De gevolgen kunnen worden gecompenseerd door een correctieboeking.
Als iedereen zegt wat hij bedoeld en de goede woorden gebruikt zijn er zeker de helft minder misverstanden en fouten. Glashelder. (maar niet persoonlijk bedoeld)
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Met terugdraaien bedoelde ik dan ook gewoon een storting de andere kant op
Vandaar dat ik ook zeg dat het als een regel in internetbankieren wordt getoond 
Maar ja, ik ben geen bankier dus die termen ken ik vast niet zo goed als jij
Maar ja, ik ben geen bankier dus die termen ken ik vast niet zo goed als jij
Snap er niets van dat TS hier tijd in steekt (in dit topic) en gewoon ipv "de bank zegt dat ik moet wachten" even dat bedrijf belt.
En nog gekker dat er allemaal mensen opduiken die SCAM! roepen.
En het advies van een advocaat (stevenK) wegwuiven.
Maar hé zie hier blijkbaar het effect van "gratis geld".
Verwijderd
Niemand beweert hier dat TS het geld zou moeten houden. Het bedrijf even bellen is niet zo eenvoudig, aangezien er diverse bedrijven onder die naam handelen. Van nog meer verwarring en fouten wordt niemand beter en, belangrijker, word jij opeens wel een partij in het verhaal. Als je verkeerd handelt kan je dat kwalijk worden genomen. Als je niet handelt is dat een stuk moeilijker, tenzij je natuurlijk koste wat kost geen reactie geeft. Afwachten totdat de eigenaar zich meldt en dan afstemmen hoe de zaak moet verlopen lijkt meer dan redelijk.Barrycade schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:05:
Snap er niets van dat TS hier tijd in steekt (in dit topic) en gewoon ipv "de bank zegt dat ik moet wachten" even dat bedrijf belt.
Mensen die een ander en redelijk gefundeerd standpunt aanhangen dan jij als graaiers neerzetten is wel behoorlijk tendentieus. Dit gaat niet over geld, dit gaat over de correcte aanpak met de minste kans op eigen brokken.
Verwijderd
Beste Monkey Sleeve, ik meld mij namens het bedrijf ConnectedCare services BV. exit spam. Mijn collega zal contact met je opnemen over dit misverstand.
[ Voor 69% gewijzigd door Krisp op 29-07-2016 07:52 ]
Roel, als jij je mensen zo al moet gaan ronselen, zullen alleen maar een negatiever beeld krijgen over "ConnectedCare services BV". Plus dat dit niet is toegestaan op de Tweakerssite. Beetje jammer dit.
[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 28-07-2016 20:02 . Reden: quote de spam svp niet ]
Wel hééééél erg toevallig dat het in deze context een bedrijf betreft dat op zoek is naar nieuwe IT'ers en het dan ook nog eens om een wervingsfee gaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 13:56 ]
ConnectedCare services BV mag in ieder geval op de zwarte lijst met bedrijven waar ik ooit iets voor zou willen doen, wat een belachelijk slecht in elkaar gedraaide "vacature".
Misschien moet Roel eventjes het volgende topic nog eens goed doorlezen voordat ze weer dit soort "vacatures" het net op slingeren.
de shitpraktijken van recruiters
Voor nu een advies aan de TS, zolang je bank je niets verzoekt of actie onderneemt, zou ik dat zelf ook niet doen. Mocht Roel zijn collega contact met je opnemen dan zou ik niet direct geld overmaken, dit is een zaak tussen de banken.
Misschien moet Roel eventjes het volgende topic nog eens goed doorlezen voordat ze weer dit soort "vacatures" het net op slingeren.
de shitpraktijken van recruiters
Voor nu een advies aan de TS, zolang je bank je niets verzoekt of actie onderneemt, zou ik dat zelf ook niet doen. Mocht Roel zijn collega contact met je opnemen dan zou ik niet direct geld overmaken, dit is een zaak tussen de banken.
HANDTEKENING!!!
Vrij Apart dat Roel hier opeens terecht komt?!
Waarom is dat apart? Die zien waarschijnlijk gewoon de referrers uit dit topic langskomen in de trafficlogs van de website...
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ben even zelf wat rond gaan zoeken en heb via LinkedIn iemand gevonden die er werkt. Kan bevestigen dat dit het correcte bedrijf is, rekeningnummers komen overeen
Stort ik het gewoon terug.
Mooi, slotje erop dan?MonkeySleeve schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:15:
Ben even zelf wat rond gaan zoeken en heb via LinkedIn iemand gevonden die er werkt. Kan bevestigen dat dit het correcte bedrijf is, rekeningnummers komen overeenStort ik het gewoon terug.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik zou bellen naar bank zoals in me aller eerste bericht onder je ts al zei
En dan afwachten wat hun advies is.
Of heb ik er overheen gelezen, wat de bank zei?
En dan afwachten wat hun advies is.
Of heb ik er overheen gelezen, wat de bank zei?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Yes, deze kan op slot
Nee laten we wachten tot de terug storting die je nu doet mis gaat
afgesproken> haha
want je bank zei
Even mijn bank gebeld, zij konden ook niet veel doen. Raden aan om te wachten tot het bedrijf een betalingsonderzoek doet wanneer ze erachter zijn gekomen dat er iets mis is gegaan, en dan kijken of ze contact met me opzoeken.
Duurt een maandje ongv
afgesproken> haha
want je bank zei
Even mijn bank gebeld, zij konden ook niet veel doen. Raden aan om te wachten tot het bedrijf een betalingsonderzoek doet wanneer ze erachter zijn gekomen dat er iets mis is gegaan, en dan kijken of ze contact met me opzoeken.
Duurt een maandje ongv
[ Voor 63% gewijzigd door Mel33 op 28-07-2016 15:27 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
We wachten gewoon totdat een modje alu-hoedjes uit komen delen.
- knip -
Ik ben toch nog wel heel benieuwd hoe het bedrijf van Roel18 nou aan de IBAN van de topicstarter gekomen is.... Die verzin je niet even zelf en vergissingen maken is met het controle getal ook niet mogelijk.
Waarom zou een inspanning weggestreept moeten worden tegen wettelijke rente? Wettelijke Rente is gewoon vastgelegd in de wet en daar zitten niet zoveel ja maartjes aan.
Heb nog nooit zoveel onzin gezien in 1 topic. StevenK is geloof ik ook advocaat ter informatie.
Gewoon geld terugstorten. Want iets doen omdat iemand dat gezegd heeft houdt toch geen stand (bij een kantonrechter misschien wel). dan zegt men gewoon dat je als burger de wet dient te kennen en ook al was het de paus die de informatie gaf het is je eigen verantwoording.
Heb nog nooit zoveel onzin gezien in 1 topic. StevenK is geloof ik ook advocaat ter informatie.
Gewoon geld terugstorten. Want iets doen omdat iemand dat gezegd heeft houdt toch geen stand (bij een kantonrechter misschien wel). dan zegt men gewoon dat je als burger de wet dient te kennen en ook al was het de paus die de informatie gaf het is je eigen verantwoording.
Waar haal je uit dat ze mijn IBAN hebben achterhaald?bvk schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:47:
Ik ben toch nog wel heel benieuwd hoe het bedrijf van Roel18 nou aan de IBAN van de topicstarter gekomen is.... Die verzin je niet even zelf en vergissingen maken is met het controle getal ook niet mogelijk.

Het rekeningnummer waar ik het hier over heb is het rekeningnummer waar dat geld vandaan kwam.MonkeySleeve schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:15:
Ben even zelf wat rond gaan zoeken en heb via LinkedIn iemand gevonden die er werkt. Kan bevestigen dat dit het correcte bedrijf is, rekeningnummers komen overeenStort ik het gewoon terug.
Ze hebben toch geld op je rekening gestort? Daar hebben ze een IBAN voor nodig?MonkeySleeve schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:47:
[...]
Waar haal je uit dat ze mijn IBAN hebben achterhaald?

Vraag me ook af hoe ze in eerste instantie aan jouw rekening komen, je maakt in een IBAN niet zomaar een typfout.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
*knip* is ook wel erg magertjesKoos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:48:
Wel hééééél erg toevallig dat het in deze context een bedrijf betreft dat op zoek is naar nieuwe IT'ers en het dan ook nog eens om een wervingsfee gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 28-07-2016 20:03 . Reden: spam niet herhalen ]
Zal waarschijnlijk 1 cijfertje hebben gescheeld ofzoXander schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:51:
[...]
Ze hebben toch geld op je rekening gestort? Daar hebben ze een IBAN voor nodig?
Vraag me ook af hoe ze in eerste instantie aan jouw rekening komen, je maakt in een IBAN niet zomaar een typfout.
Dat is dus nagenoeg onmogelijk...MonkeySleeve schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:28:
[...]
Zal waarschijnlijk 1 cijfertje hebben gescheeld ofzo
Inderdaad, je contolegetal klopt gewoon niet meer waardoor het een ongeldige IBAN wordt.
Wikipedia: International Bank Account Number
Als 1 cijfertje het verschil kon maken, waarom zou ik dan zeggen "je maakt in een IBAN niet zomaar een typfout"?MonkeySleeve schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:28:
[...]
Zal waarschijnlijk 1 cijfertje hebben gescheeld ofzo
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
In een IBAn kan je makkelijk typefouten maken, maar of de IBAN dan nog als geldig wordt gezien...
Een typefout zal niet zo snel geaccepteerd worden bij een IBAN, maar een transpositie is wel degelijk goed mogelijk. Vergeet niet dat er maar 100 controlegetallen zijn (00 t/m 99) en dat een beetje bank miljoenen rekeningen heeft. Draai 2 cijfers om en het is goed mogelijk dat het controlegetal nog steeds klopt terwijl wel het rekeningnummer anders is.
Kom maar met een voorbeeld dan. Bedenk dat de elfproef ook nog steeds moet voldoen.GertjanO schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:10:
Een typefout zal niet zo snel geaccepteerd worden bij een IBAN, maar een transpositie is wel degelijk goed mogelijk. Vergeet niet dat er maar 100 controlegetallen zijn (00 t/m 99) en dat een beetje bank miljoenen rekeningen heeft. Draai 2 cijfers om en het is goed mogelijk dat het controlegetal nog steeds klopt terwijl wel het rekeningnummer anders is.
Waarschijnlijk is gewoon het ouderwetse rekeningnummer doorgegeven, waarna de financiële afdeling er via een IBAN service een IBAN nummer van gemaakt heeft?

En ING heeft geen elfproef.
[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 28-07-2016 21:27 ]
Je hebt inderdaad nog altijd de landspecifieke controles waar dan nog een keer de Mod97 proef overheen gaat. Maar ook bij een oud Postbank nummer (1 t/m 7 cijfers) kom je niet door onderstaande validatie heen:pacificocean schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:26:
[...]
Kom maar met een voorbeeld dan. Bedenk dat de elfproef ook nog steeds moet voldoen.
Een IBAN wordt gevalideerd door het om te zetten naar cijfers en dan te delen door 97. De restwaarde (mod-97 ISO 7064) moet dan gelijk zijn aan 1.
Het algoritme van IBAN is als volgt:
valideer de samenstelling
verplaats de eerste 4 karakters naar het einde
vervang elke letter door 2 cijfers, waarbij A = 10, B = 11, ..., Z = 35
bereken dan het getal modulo 97
als de restwaarde 1 is, dan klopt het nummer op basis van het controlecijfer en kan het IBAN valide zijn
Voorbeeld (fictieve Britse bank met bankcode WEST en filiaalcode 12-34-56, rekeningnummer 98765432):
IBAN: GB82WEST12345698765432
Eerste vier karakters verplaatsen: WEST12345698765432GB82
Omzetten in cijfers: 3214282912345698765432161182
Restwaarde berekenen: 3214282912345698765432161182 mod 97 = 1
Welk bedrijf zal er nu niet tegenwoordig heel specifiek naar een IBAN vragen en een gewoon lokaal nummer accepteren? En TS heeft toch niets doorgegeven? Door degene die dat salaris echt had moeten krijgen bedoel je natuurlijk...Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:27:
Waarschijnlijk is gewoon het ouderwetse rekeningnummer doorgegeven, waarna de financiële afdeling er via een IBAN service een IBAN nummer van gemaakt heeft?
De 9 cijferige rekeningen van ING hebben wel gewoon elf proef hoor
[ Voor 20% gewijzigd door bvk op 28-07-2016 21:56 . Reden: foutje ]
Dat is dan een kans van 1%, en waarschijnlijk nog wel een stuk lager aangezien ik verwacht dat het systeem zo bedacht is dat bij het omdraaien van 2 cijfers het controlegetal niet meer kan kloppen.GertjanO schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:10:
En dan komt het bedrijf die die fout gemaakt heeft op dit forum spammen omdat dit forum nou juist het publiek trekt waarvoor dat bedrijf vacatures heeft openstaan.
En dat salaris was uitgerekend een wervingsfee. Waarom komt dat dan op een verkeerd rekeningnummer terecht, terwijl het salaris van de medewerker voor wie die wervingsfee bedoeld is, wel altijd al op het goede rekeningnummer terecht kwam?
Ik denk toch dat hier iets niet klopt.
[ Voor 12% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 22:23 ]
De wervingsfee was denk ik bedoeld om dit topic aan te kunnen maken en hier via dit topic te kunnen werven
En Roel reageert ook niet meer?
Ik vindt het vaag
Ik vindt het vaag