Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:16

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Topicstarter
Toen ik op de ING app even keek naar mij af/bij-schrijvingen viel me op dat ik een overschrijving heb ontvangen van rond de €300 van een bedrijf genaamd ConnectedCare Services B( ik vermoed dat dit BV moet zijn maar dat het er niet meer op paste). De overschrijving had als opmerking: Salaris Juni 2016, wat vreemd is want ik werk daar dus niet.

Ik zou graag dit bedrijf even willen contacteren betreft deze overschrijving, maar ik weet niet precies hoe ik moet achterhalen wie dit nu precies zijn. Google geeft me meerdere resultaten van verschillende bedrijven en ik kan niet zoeken op hun tegenrekening.

Iemand een idee? :?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 05:03
Je bank bellen en dit doorgeven, als het bedrijf niet om het geld zeurt heb je mazzl haha

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 09:45
Volgens de KVK zitten ze in Dieren, misschien kun je daar wat mee?

https://www.kvk.nl/orders...00&origq=connectedcare+bv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:52

Speedmaster

Make my day...

Ik zou het echt via je eigen bank spelen dit om problemen te voorkomen. Stel dat je het naar een ander rekening nummer weer moet overmaken, gaat het dan fout dan heb jij een probleem.

In dit geval dus: Bel je Bank.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou het gewoon terugstorten. Bij een tweede keer pas contact opnemen. Vast een medewerker die een foutje heeft gemaakt en die gaat geheid snel aan de bel trekken.
Speedmaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:41:
Ik zou het echt via je eigen bank spelen dit om problemen te voorkomen. Stel dat je het naar een ander rekening nummer weer moet overmaken, gaat het dan fout dan heb jij een probleem.

In dit geval dus: Bel je Bank.....
Probleem van het bedrijf die het overmaakt.

Bovendien zou ik zelf nooit meewerken aan een verzoek om een onterechte overboeking "terug" te storten nar een andere rekening. Daar zijn allerlei manieren van fraude bij mogelijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Glashelder op 27-07-2016 10:43 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:15

SeatRider

Hips don't lie

Gewoon terugstorten lijkt me, verder geen woorden aan vuil maken toch?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Mmh zal eerst mijn bank maar eens informeren denk. Kijken hoe die ermee omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:49
Misschien is dit een nieuwe vorm van oplichting: jij stort het geld terug terwijl dat bedrijf zelf dat geld ook weer door je bank laat terugstoren. Dus nee, ik zou niet zelf terugstoren tenzij je bank zegt dat je dat wel moet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Juist ja. Je zoekt dus naar kansen om het geld te houden.

@Koos: dat kan dus niet.

[ Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 27-07-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:52

Speedmaster

Make my day...

MonkeySleeve schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:43:
Mmh zal eerst mijn bank maar eens informeren denk. Kijken hoe die ermee omgaan.
En zoek eens op de term onverschuldigde betaling, en wat de gevolgen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

Niet direct terug storten.
Volgens mij kun je namelijk overboekingen doen naar rekeningen zonder daadwerkelijk het geld te hebben waardoor er een soort reservatie op je rekeningen staat ipv een daadwerkelijk bedrag.
Wacht een paar dagen en neem onder tussen contact op met je bank en mogelijk het bedrijf waar het geld vandaan komt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:05

Qwerty-273

Meukposter

Zoek op "onverschuldigde betaling", daarmee krijg je genoeg informatie wat wel en wat niet raadzaam is.
Stort het niet zomaar blind terug, het kan namelijk "kwijt" raken in de andere betaling die het bedrijf ontvangt op deze rekening. Vervolgens storneren ze deze betaling via hun eigen bank, en ben je het geld 2x kwijt. Waarna jij er dan weer achteraan moet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:47:
Zoek op "onverschuldigde betaling", daarmee krijg je genoeg informatie wat wel en wat niet raadzaam is.
Stort het niet zomaar blind terug, het kan namelijk "kwijt" raken in de andere betaling die het bedrijf ontvangt op deze rekening. Vervolgens storneren ze deze betaling via hun eigen bank, en ben je het geld 2x kwijt. Waarna jij er dan weer achteraan moet.
Thanks, ik ga het eerst even kortsluiten met mijn bank. Lijkt inderdaad op een gevalletje onverschuldigde betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Stort het niet zomaar blind terug, het kan namelijk "kwijt" raken in de andere betaling die het bedrijf ontvangt op deze rekening. Vervolgens storneren ze deze betaling via hun eigen bank, en ben je het geld 2x kwijt.
Een overmaking kun je niet storneren, dat kan alleen bij een machtiging.
Zou helemaal een mooie boel worden als dat mogelijk zou zijn.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan wel, maar dan moet je wel een bank zijn. of een payment provider (of wat wat de juiste term ook is).

Bijv. een ADP (van de payrolling) kan dat maar toch is ADP geen bank.

Maar inderdaad. 99% van de bedrijven of instellingen kunnen geen eigen betalingen storneren, maar toch blijft dat fabeltje hardnekkig de kop opsteken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:55:

Maar inderdaad. 99% van de bedrijven of instellingen kunnen geen eigen betalingen storneren, maar toch blijft dat fabeltje hardnekkig de kop opsteken.
Komt vaak uit het verhaal dat het 'via de bank' kan, bij bv ING zakelijk kan ING contact opnemen met de rekeninghouder met verzoek terug te storten, maar automatisch/storneren kan dus niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Overigens nooit maar dan ook nooit het geld overmaken naar een andere rekening.
Als bedrijf kom ik nog wel eens in die constructie dat een klant het overgemaakt wilt hebben naar een ander rekening nummer.

Betalingen gaan in mijn geval altijd retour aan waar het vandaan komt.
De kans dat er fraude wordt gepleegd met overmaken naar een ander rekening nummer is vrij groot.
En waarom zou de betaling in eens terug moeten naar een ander rekening nummer? Is dat eerste nummer niet van de klant geweest of is er wat anders aan de hand?

In dit geval: Bij twijfel bel uw bank!.
Maar de kans dat ze het bij jou terug kunnen halen is vrij klein. Bedrijven kunnen transacties ook niet terug draaien. Banken zouden het technisch niet kunnen maar zullen dit vrijwel nooit willen.

Eigenlijk zou er een optie moeten komen bij internetbankieren van: weiger transactie.
dat dan automatsich de betaling wordt terug gestort maar ook op dezelfde transactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:45:
Juist ja. Je zoekt dus naar kansen om het geld te houden.

@Koos: dat kan dus niet.
Heel zeker? Ik heb ooit een aardig bedrag van Delta Lloyd ontvangen (totaal niet voor mij bestemd). Paar dagen later was het weer afgeschreven met in de opmerking: "Excuus voor het ongemak." Ik heb er destijds niets mee gedaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 13:50
Ik heb wel eens per ongeluk iets (€90,-) naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt. Dat kwam door het verkeerd doorgeven van een bankrekeningnummer bij een marktplaatstransactie.
Normaal gesproken kan het niet zonder meer teruggeboekt worden maar moet dat aan je gevraagd worden.

Bij mij (rabobank - maar volgens mij geldt dat voor alle banken) is als volgt:
  • Je belt je bank met de uitleg
  • Zij sturen de desbetreffende rekeninghouder een verzoek om het terug te boeken.
  • Dit is "optioneel"; ze vragen het je.
  • Bij niet terugboeken is de bank gemachtigd om na 3 weken de NAW gegevens door te geven.
  • Mocht de tegenpartij hier totaal niet aan mee willen werken, dan kan er in principe moeilijk over gedaan worden, maar dat zal via een rechter moeten. Er is immers geen overeenkomst aantoonbaar.
Mocht de fout bij de bank zelf liggen (en dus niet aan de partij die een overboeking doet), dan zijn ze wel in staat (en verplicht) om de boeking ongedaan te maken. Dat kan dus bij een partij als Delta Lloyd zoals hierboven beschreven staat anders zijn dan de norm, omdat deze volgens mij ook een banklicentie hebben.

Dat geeft een aantal opties; je kan het zelf terugboeken. Je kan je bank bellen en preventief toestemming geven om een terugboeking te doen als er om gevraagd wordt (geen idee of men hier iets mee kan), je kan afwachten tot en of ze er zelf achter komen en het bovenstaande proces in werking treedt.

Persoonlijk zou ik gewoon terugboeken en als het vaker voor gaat komen een keer contact opnemen.
Edit: bij nader inzien; gewoon je bank bellen - terugboeken kan ook negatieve effecten hebben als het straks om een of andere reden toch teruggedraaid zou worden.
Uiteindelijk zit er aan die kant nu ook iemand die het geld niet heeft ontvangen, dus da's ook wel weer lullig voor die persoon.

[ Voor 22% gewijzigd door TweakMDS op 27-07-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

S_Chief schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:32:
[...]

Heel zeker? Ik heb ooit een aardig bedrag van Delta Lloyd ontvangen (totaal niet voor mij bestemd). Paar dagen later was het weer afgeschreven met in de opmerking: "Excuus voor het ongemak." Ik heb er destijds niets mee gedaan iig.
Delta Lloyd heeft een banklicentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
True, dat was ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuwst
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08-2023
SndBastard schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:39:
Ik heb wel eens per ongeluk iets (€90,-) naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt. Dat kwam door het verkeerd doorgeven van een bankrekeningnummer bij een marktplaatstransactie.
Normaal gesproken kan het niet zonder meer teruggeboekt worden maar moet dat aan je gevraagd worden.

Bij mij (rabobank - maar volgens mij geldt dat voor alle banken) is als volgt:
  • Je belt je bank met de uitleg
  • Zij sturen de desbetreffende rekeninghouder een verzoek om het terug te boeken.
  • Dit is "optioneel"; ze vragen het je.
  • Bij niet terugboeken is de bank gemachtigd om na 3 weken de NAW gegevens door te geven.
  • Mocht de tegenpartij hier totaal niet aan mee willen werken, dan kan er in principe moeilijk over gedaan worden, maar dat zal via een rechter moeten. Er is immers geen overeenkomst aantoonbaar.
Mocht de fout bij de bank zelf liggen (en dus niet aan de partij die een overboeking doet), dan zijn ze wel in staat (en verplicht) om de boeking ongedaan te maken. Dat kan dus bij een partij als Delta Lloyd zoals hierboven beschreven staat anders zijn dan de norm, omdat deze volgens mij ook een banklicentie hebben.

Dat geeft een aantal opties; je kan het zelf terugboeken. Je kan je bank bellen en preventief toestemming geven om een terugboeking te doen als er om gevraagd wordt (geen idee of men hier iets mee kan), je kan afwachten tot en of ze er zelf achter komen en het bovenstaande proces in werking treedt.

Persoonlijk zou ik gewoon terugboeken en als het vaker voor gaat komen een keer contact opnemen.
Edit: bij nader inzien; gewoon je bank bellen - terugboeken kan ook negatieve effecten hebben als het straks om een of andere reden toch teruggedraaid zou worden.
Uiteindelijk zit er aan die kant nu ook iemand die het geld niet heeft ontvangen, dus da's ook wel weer lullig voor die persoon.
toon volledige bericht
Dit is de enige juiste reactie. Ik ben zelf werkzaam bij de ABN AMRO en het is inderdaad zoals hierboven wordt beschreven. Ivm privacy worden de gegevens van de persoon bij een verkeerde overboeking niet direct door de bank verstrekt. De bank dient een verzoek in bij de andere bank, zodat deze rekeninghouder kan benaderen. Indien de begunstigde hierop niet reageert, dan worden uiteindelijk de NAW-gegevens van de desbetreffende persoon verstrekt zodat je rechtsstappen kan ondernemen.

De bank is echt alleen de verkeersregelaar en voert overboekingen uit in opdracht van de betaler. Juist om deze neutrale positie te behouden, bemoeien zij zich heir niet mee. De hierboven gebruikte termen als storneren en fraude etc. zijn simpelweg onjuist. Storneren kan alleen bij Automatische incasso's omdat hier niet de rekeninghouder de betaling initieert, maar de begunstigde dit als dienst verleent. Ook de fraudegevaren zijn onjuist. Iedere rekeninghouder (of uiteindelijk begunstigde bij bijvoorbeeld bedrijven) is bekend bij de bank. Dit om fraude en witwassen te voorkomen. Als jij het bedrag terugstort waar het vandaan komt is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Even mijn bank gebeld, zij konden ook niet veel doen. Raden aan om te wachten tot het bedrijf een betalingsonderzoek doet wanneer ze erachter zijn gekomen dat er iets mis is gegaan, en dan kijken of ze contact met me opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je het gewoon terugstort dan ben je ervan af.. waarom zoveel tijd verspillen?

Of je moet toch over de rug van een ander € 300 rijker willen worden? De tegenpartij moet een hoop tijd en moeite gaan doen om dit geld terug te krijgen (*kuch* bureaucratie) terwijl jij met 5 minuten gewoon klaar kan zijn.

Vergeet ook niet dat je mogelijk niet eens de BV zelf "dupeert", maar het kan ook zijn dat je degene "dupeert" die dit salaris had moeten ontvangen.

*Dupeert even tussen "" omdat er iemand ergens een stomme fout heeft gemaakt. en dat is tot op heden niet de TS

[ Voor 75% gewijzigd door Glashelder op 27-07-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:31
Omdat als het mis gaat de bank alsnog bij je aanklopt en je 300 euro mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Onzin eerste klas. Bij terugstorten naar dezelfde rekening als waar het vandaan kwam zal geen bank nog eens € 300 extra bij je gaan claimen. Waar haal je die flauwekul vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Heb geen zin in gezeik wanneer ik het terug overmaak, en vervolgens alsnog bericht krijg dat ik het terug moet storten terwijl dat al gebeurt is. Dan moet ik ineens gaan bewijzen dat het al gebeurt is.

Nu ligt de bal bij hun, het is tevens hun fout, ik ga er niet mijn probleem van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 05-06 15:22
MonkeySleeve schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:15:
Heb geen zin in gezeik wanneer ik het terug overmaak, en vervolgens alsnog bericht krijg dat ik het terug moet storten terwijl dat al gebeurt is. Dan moet ik ineens gaan bewijzen dat het al gebeurt is.

Nu ligt de bal bij hun, het is tevens hun fout, ik ga er niet mijn probleem van maken.
Groot gelijk, zo had ik het persoonlijk ook aangepakt. Niet van hun probleem jouw probleem maken. Als ze bij je aankloppen uiteraard wel netjes het geld naar ze terugstorten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Speedmaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:46:
En zoek eens op de term onverschuldigde betaling, en wat de gevolgen kunnen zijn.
Iemand kan gewoon je huis overschilderen en dan moet je nog betalen ook 8)7

Ik ga er overigens wel vanuit dat je je eigen onkosten af mag trekken. Tijd is ook geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

NOFI maar zo wordt dit land dus steeds meer klote om in te leven. Nog even en dit land zit vol met mensen die alleen maar naar het eigenbelang kijken en geen enkele behoefte hebben om zich in te leven in de situatie van een ander. Een simpel foutje (bij de ING kan ѐѐn cijfertje verkeerd al genoeg zijn) wat heel eenvoudig rechtgezet kan worden. Nee, in plaats daarvan gaan we een bureaucratisch traject afdwingen want we verwachten gezeik bij het terugboeken 8)7

Mochten er vragen komen, dan stuur je per mail even een screenshot van internetbankieren en klaar, opgelost, wat nou "gezeik".

Jeuwst heeft het ook al aangegeven. Fraude is niet mogelijk bij terugboeken bij dezelfde rekening. Als je het mij vraagt dan hoop je gewoon € 300,- in je zak te kunnen duwen, maar ik hoop dat ik het mis heb :/
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:20:
[...]

Iemand kan gewoon je huis overschilderen en dan moet je nog betalen ook 8)7

Ik ga er overigens wel vanuit dat je je eigen onkosten af mag trekken. Tijd is ook geld.
:? Geen overeenkomst == geen verschuldigde betaling :?

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 27-07-2016 15:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 22:09
Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
NOFI maar zo wordt dit land dus steeds meer klote om in te leven. Nog even en dit land zit vol met mensen die alleen maar naar het eigenbelang kijken en geen enkele behoefte hebben om zich in te leven in de situatie van een ander. Een simpel foutje (bij de ING kan ѐѐn cijfertje verkeerd al genoeg zijn) wat heel eenvoudig rechtgezet kan worden. Nee, in plaats daarvan gaan we een bureaucratisch traject afdwingen want we verwachten gezeik bij het terugboeken 8)7

Mochten er vragen komen, dan stuur je per mail even een screenshot van internetbankieren en klaar, opgelost, wat nou "gezeik".

Jeuwst heeft het ook al aangegeven. Fraude is niet mogelijk bij terugboeken bij dezelfde rekening. Als je het mij vraagt dan hoop je gewoon € 300,- in je zak te kunnen duwen, maar ik hoop dat ik het mis heb :/
Volgens mij is dit een beetje een overdreven reactie. De TS heeft gewoon eerst netjes zijn bank gebeld wat hij het beste kon doen. Ze adviseren hem om te wachten tot het bedrijf bij hen aanklopt voor het geld. Wanneer het bedrijf contact op neemt kunnen de twee relevante partijen alles netjes afhandelen.

Op deze manier is alles voor beide partijen duidelijk. Ga je zomaar dingen over lopen maken zonder daarover te communiceren dan loop je meer kans op zaken die mislopen, zoals een administratie die alle overboekingen die niet te herleiden zijn naar een factuur terugboekt, met extra gezeik voor de TS als gevolg. Vandaar een zeer logische beslissing om af te wachten tot het bedrijf zijn fout probeert te herstellen. Dit heeft volgens mij weinig met eigenbelang te maken, tenzij TS besluit het geld gewoon te houden (wat volgens mij totaal niet het doel is).

[ Voor 3% gewijzigd door RamonK op 27-07-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als jij een boeking teruggeboekt met de tekst "ONTERECHTE OVERBOEKING 27-07-2016" dan zal dat bij een beetje bedrijf geen problemen opleveren. Banken doen dat ook bij een onterecht verwerkte batches. Bedrijven doen dit ook als ze een betaling niet kunnen matchen met een verwachte betaling.

Aangezien de TS geen banden heeft met het bedrijf (en dus ook geen financiële historie wat overboekingen betreft), zal het voor de financiële afdeling eenvoudig zijn om te zien wat hier is mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schilderen van een huis kan als overschuldigde betaling gelden. Je kan daar als schilder niet het volle pond voor rekenen, maar je kunt wel eisen dat iemand een deel betaalt.

Heel erg raar, maar dat vind ik wel vaker van de rechtspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter

[...]

Het geld doet me niks, wil dit gewoon via de correcte kanalen regelen. Probleem is dat ik niet met 100% zekerheid kan zeggen welk bedrijf dit is, en zelfs als ik het terugstort het daarmee klaar is.
RamonK schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Volgens mij is dit een beetje een overdreven reactie. De TS heeft gewoon eerst netjes zijn bank gebeld wat hij het beste kon doen. Ze adviseren hem om te wachten tot het bedrijf bij hen aanklopt voor het geld. Wanneer het bedrijf contact op neemt kunnen de twee relevante partijen alles netjes afhandelen.

Op deze manier is alles voor beide partijen duidelijk. Ga je zomaar dingen over lopen maken zonder daarover te communiceren dan loop je meer kans op zaken die mislopen, zoals een administratie die alle overboekingen die niet te herleiden zijn naar een factuur terugboekt, met extra gezeik voor de TS als gevolg. Vandaar een zeer logische beslissing om af te wachten tot het bedrijf zijn fout probeert te herstellen. Dit heeft volgens mij weinig met eigenbelang te maken, tenzij TS besluit het geld gewoon te houden (wat volgens mij totaal niet het doel is).
Dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:41:
Als jij een boeking teruggeboekt met de tekst "ONTERECHTE OVERBOEKING 27-07-2016" dan zal dat bij een beetje bedrijf geen problemen opleveren. Banken doen dat ook bij een onterecht verwerkte batches. Bedrijven doen dit ook als ze een betaling niet kunnen matchen met een verwachte betaling.

Aangezien de TS geen banden heeft met het bedrijf (en dus ook geen financiële historie wat overboekingen betreft), zal het voor de financiële afdeling eenvoudig zijn om te zien wat hier is mis gegaan.
Ja want jij kunt in de boekhouding kijken van dat bedrijf?
Laat dit AUB gewoon over aan de normale gang van zaken.
De bank heeft al een advies gegeven en dat is volgens mij en van de meeste hier gewoon het beste advies.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RamonK schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Volgens mij is dit een beetje een overdreven reactie. De TS heeft gewoon eerst netjes zijn bank gebeld wat hij het beste kon doen. Ze adviseren hem om te wachten tot het bedrijf bij hen aanklopt voor het geld.
Hoe gaat dat bedrijf dat doen dan? Hebben die dan nu ineens de contactgegevens van TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 22:09
Nee, maar ze kunnen wel contact opnemen met z'n bank die wel die gegevens heeft. Dan neemt de bank contact op met de vraag of ze zijn telefoonnummer mogen doorgeven aan het bedrijf. En tada ze hebben de contactgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guybeuf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 11:58
Contactgegevens

ConnectedCare Services BV
Jansbuitensingel 30
6811AE Arnhem
connectedcare.nl 085-401 8131

https://www.connectedcare.nl/
http://www.hallozorg.nl/contact/

Bel je hen op en vraag je hun rekeningnummer. Als dat overeenkomt met jouw tegenrekening (de storter) kun je aangeven dat je onterecht geld hebt ontvangen. Zou ik zelf ook tof vinden als het bij mij zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guybeuf schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:10:
Bel je hen op en vraag je hun rekeningnummer. Als dat overeenkomt met jouw tegenrekening (de storter) kun je aangeven dat je onterecht geld hebt ontvangen. Zou ik zelf ook tof vinden als het bij mij zou gebeuren.
Min 50 euro consultatiekosten :+

Met een serieuze noot, overigens. Je zit niet te wachten op dergelijke gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 22:46

[...]

Deze reactie vind ik echt overdreven. Ik zou het bedrag ook niet zomaar gaan terug storten of random bedrijven welke overeenkomen met deze naam gaan bellen.

TS heeft netjes z'n bank gebeld en geïnformeerd.

De bank zal zeer zeker een gespreksnotitie met hun advies in hun systeem genoteerd hebben. Je creëert alleen onnodige risico's voor jezelf zodra je dit advies willens en wetens gaat negeren omdat je liever je eigen (goed bedoelde) plan trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou het geld niet zomaar terug storten.

Ik zou wel een mail sturen naar contact@contactzorg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:38
Is het iedereen die hier e-mail adressen neerplempt al opgevallen dat die van elkaar verschillen? Moet TS soms een hele lijst aan e-mail adressen gaan mailen om te vragen of zij dat bedrijf zijn?
Wat mij betreft zit de fout bij dat bedrijf, TS heeft het netjes bij de bank gemeld en om advies gevraagd, dat vind ik eigenlijk voldoende. TS moet het probleem niet zelf op gaan nemen, want dan loopt TS het risico als er iets mis gaat.

Ik zou zeggen: Volg het advies van de bank op, ga het niet nog moeilijker maken door random rond te bellen/mailen of terug te gaan storten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nog nooit van scammers gehoord? NOFI maar zo worden mensen dus opgelicht. Als ik hoor dat een ongedekte cheque gewoon als soort nep-betaling kan opduiken lijkt het me heel verstandig om het gewoon op de correcte manier af te handelen, in plaats van gewoon maar wat geld over te maken naar een rekening die je niet kent. Bedrijf neemt contact op en je regelt het, wat is daar een bureaucratisch traject aan?

Nee, mensen afkatten die niet naiëf het eerste doen wat in ze opkomt, en gewoon doen wat hun bank aanraadt, als ze bankzaken op internet niet vertrouwen, dát is goed voor oplichters.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:42:
[...]

Het schilderen van een huis kan als overschuldigde betaling gelden. Je kan daar als schilder niet het volle pond voor rekenen, maar je kunt wel eisen dat iemand een deel betaalt.

Heel erg raar, maar dat vind ik wel vaker van de rechtspraak.
Sorry, maar dit is je reinste onzin. Op het moment dat iemand ongevraagd mijn huis schildert, zal hij geen cent van me krijgen. Nog sterker: ik zal die persoon een proces aan zijn broek doen wegens vernieling en/of beschadiging van persoonlijke eigendommen, want hij had helemaal geen toestemming om mijn huis te schilderen.
Aan het eind van het liedje zal die persoon dus het huis in oorspronkelijke staat terug moeten brengen, heeft hij een strafblad, geen cent erbij en ik heb een mooi geschilderd huis ;)

moet niet gekker worden: schilders die ongevraagd huizen schilderen en daar vervolgens geld voor zouden kunnen vragen!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pietervs schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:45:
Sorry, maar dit is je reinste onzin.
Heb je de link gelezen? Je mag van alles vinden en ik ben het er zelfs mee eens, maar een rechter zal niet meegaan in je relaas. Je zult blijkbaar echt moeten betalen, ook van die rechter waar je heen stapt.

Ik lees het overigens op meer sites van advocatenkantoren. Het lijkt dus echt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:56:
[...]

Heb je de link gelezen? Je mag van alles vinden en ik ben het er zelfs mee eens, maar een rechter zal niet meegaan in je relaas. Je zult blijkbaar echt moeten betalen, ook van die rechter waar je heen stapt.

Ik lees het overigens op meer sites van advocatenkantoren. Het lijkt dus echt te kloppen.
Zeker weten dat geen enkele rechter jou zal dwingen om ook maar 1 cent te betalen als er iemand ongevraagd en zonder overeenkomst jouw huis komt schilderen.
Kun je 100 linkjes tegenaan gooien van kantoortjes die graag rechtsbijstandsverzekeringen verkopen, maar de wet is toch heel helder over dit soort zaken: wat van jou is, mag een ander niet ongevraagd zomaar wat aan veranderen, laat staan jou daar een rekening voor sturen als ze dat wel doen!

alleen al het feit dat er niet voortdurend berichten zijn over "illegaal geschilderde huizen" toont al aan dat het hele verhaaltje flauwekul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Belletje naar het bedrijf en dan weet je het zeker. En anders gewoon terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17

Gewoon terugboeken naar het nummer waar het vandaan komt met de mededeling: Niet voor mij bestemd. Dan gaat er bij hun wel een lampje branden en ben jij er vanaf. Opgelost. Welk risico loop je als je dit doet?

Gezeik krijg je niet als je het terugboekt. Gewoon verwijzen naar hun administratie als je bericht krijgt. Klaar. Je maakt er toch geen probleem van als je het nu terugboekt? Je voorkomt alleen (vriendelijk) gezeik. Terugboeken moet je sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jimster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:10:
[...]

Gewoon terugboeken naar het nummer waar het vandaan komt met de mededeling: Niet voor mij bestemd. Dan gaat er bij hun wel een lampje branden en ben jij er vanaf. Opgelost. Welk risico loop je als je dit doet?
Ik heb geen idee meer. Vroeger zou ik het ook zo doen, maar als de bank zelf (volgens het verhaal van ts) zegt af te wachten, is terug boeken dan nog wel een juiste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pietervs schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:03:
Zeker weten dat geen enkele rechter jou zal dwingen om ook maar 1 cent te betalen als er iemand ongevraagd en zonder overeenkomst jouw huis komt schilderen.
Kun je 100 linkjes tegenaan gooien van kantoortjes die graag rechtsbijstandsverzekeringen verkopen, maar de wet is toch heel helder over dit soort zaken: wat van jou is, mag een ander niet ongevraagd zomaar wat aan veranderen, laat staan jou daar een rekening voor sturen als ze dat wel doen!
offtopic:
Stap even over die verontwaardiging heen en lees wat er staat. Het is geen kantoortje dat een rechtsbijstandverzekering verkoopt, het is een echt advocatenkantoor. Andere pagina's zijn dat ook. Geen vage kantoortjes met halfgare producten.

Je mag er nog zo verontwaardigd over zijn, als iemand waarde aan jouw huis toevoegt ben je blijkbaar echt de klos. Daar zijn deze advocaten helder in en die weten er net even wat meer van dan Pietervs op Tweakers.net. Let ook goed op de nuancering dat je daar geen business-model op kunt baseren. Het gaat waarschijnlijk over de schilder die in de vakantie per ongeluk het verkeerde pand te pakken heeft en dat soort werk. De wet is blijkbaar helder - ook als het van jou is kan moet je soms betalen.

* Anoniem: 172410 zoekt het adres van Pietervs op en pakt een kwast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
Fly-guy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:13:
[...]
Ik heb geen idee meer. Vroeger zou ik het ook zo doen, maar als de bank zelf (volgens het verhaal van ts) zegt af te wachten, is terug boeken dan nog wel een juiste optie?
Ik denk dat als de TS nog een keer belt hij misschien weer een ander antwoord krijgt.
Ik zou het iig terugboeken. De 'rechtmatige' eigenaar heeft dan waarschijnlijk sneller zijn/haar geld en je bespaart een aantal mensen wat tijd doordat ze geen onderzoek meer hoeven te doen. Zo kijk ik er tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:14:
[...]

offtopic:
Stap even over die verontwaardiging heen en lees wat er staat. Het is geen kantoortje dat een rechtsbijstandverzekering verkoopt, het is een echt advocatenkantoor. Andere pagina's zijn dat ook. Geen vage kantoortjes met halfgare producten.

Je mag er nog zo verontwaardigd over zijn, als iemand waarde aan jouw huis toevoegt ben je blijkbaar echt de klos. Daar zijn deze advocaten helder in en die weten er net even wat meer van dan Pietervs op Tweakers.net. Let ook goed op de nuancering dat je daar geen business-model op kunt baseren. Het gaat waarschijnlijk over de schilder die in de vakantie per ongeluk het verkeerde pand te pakken heeft en dat soort werk. De wet is blijkbaar helder - ook als het van jou is kan moet je soms betalen.

* Anoniem: 172410 zoekt het adres van Pietervs op en pakt een kwast :+
Zal ik het adres PM-en? Mag jij je door dat advocatenkantoor bij laten staan als je de aanklacht wegens vernieling van prive-bezit aan je broek krijgt. :)

Zoals je zelf al nuanceert: Het gaat waarschijnlijk over de schilder die in de vakantie per ongeluk het verkeerde pand te pakken heeft en dat soort werk.
Er is namelijk ook nog zoiets als "redelijkheid en billijkheid". En het is niet redelijk te noemen dat iemand een rekening krijgt voor ongevraagde werkzaamheden.

Kortom: mooi verhaal voor in de kroeg, maar bijzonder kleine kans dat een huiseigenaar een rekening moet betalen als een schilder bewust (zoals jij voorstelt) een huis gaat schilderen zonder dat daar iets over afgesproken. En daar reageerde ik op: in je eerste post deed je voorkomen alsof iedereen zo maar huizen zou kunnen gaan schilderen en daar nog even een factuurtje achteraan zou kunnen gooien...

[ Voor 20% gewijzigd door Pietervs op 27-07-2016 23:59 . Reden: Nuancering van mijn kant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Je openingspost kostte meer tijd dan het terugstorten van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 16:01
Gewoon het advies van de bank volgen, zij weten tenslotte het beste hoe je met dit soort situaties om moet gaan. Er worden hier allerlei onverstandige dingen geroepen, negeer dit aub om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Volgens mij is het heel makkelijk. Terugstorten naar de tegenrekening eventueel met een mailtje naar de administratie dat je dat gedaan hebt. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Glashelder schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Delta Lloyd heeft een banklicentie ;)
Maar maken ze daar dan geen misbruik van als het bijvoorbeeld om een storting van de verzekeringstak gaat die ze op deze manier zelf terughalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

sambalbaj schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 02:01:
[...]

Maar maken ze daar dan geen misbruik van als het bijvoorbeeld om een storting van de verzekeringstak gaat die ze op deze manier zelf terughalen?
Dan hebben ze die licentie niet lang meer :+

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:18

IMHO verkeerde insteek. Gewoon terugstorten naar de rekening waar het vandaan kwam of met het bedrijf contact opnemen. Alleen dan kan jou geen enkel verwijt gemaakt worden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:03:
[...]

IMHO verkeerde insteek. Gewoon terugstorten naar de rekening waar het vandaan kwam of met het bedrijf contact opnemen. Alleen dan kan jou geen enkel verwijt gemaakt worden.
De bank heeft TS nou juist geadviseerd om dat voorlopig niet te doen. Daar zal vast wel een goede reden voor zijn.

Bovendien, mocht TS dat advies in de wind slaan en het gaat fout, dan staat hij niet zo sterk aangezien hij tegen de instructies van zijn bank in heeft gehandeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je hebt de bank al gebeld, nu alleen nog even een mailtje naar het betreffende bedrijf dat jij de betaling hebt ontvangen en dat ze contact op moeten nemen met hun bank zodat jij het terug kan storten. Dan komen ze er wat sneller achter en krijgt de echte persoon wat sneller zijn salaris.

Waarschijnlijk gaat het ook om een nieuw persoon die graag de 300 euro wil hebben en misschien niet direct aan de bel trekt maar rustig wacht tot hij/zij eindelijk eens het geld krijgt.

Het is al gezegd maar ik zou dit toch willen benadrukken:
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:29:
Overigens nooit maar dan ook nooit het geld overmaken naar een andere rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

bwerg schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:22:
[...]

Nog nooit van scammers gehoord? NOFI maar zo worden mensen dus opgelicht. Als ik hoor dat een ongedekte cheque gewoon als soort nep-betaling kan opduiken lijkt het me heel verstandig om het gewoon op de correcte manier af te handelen, in plaats van gewoon maar wat geld over te maken naar een rekening die je niet kent. Bedrijf neemt contact op en je regelt het, wat is daar een bureaucratisch traject aan?

Nee, mensen afkatten die niet naiëf het eerste doen wat in ze opkomt, en gewoon doen wat hun bank aanraadt, als ze bankzaken op internet niet vertrouwen, dát is goed voor oplichters.
:')

Het gaat hier niet om een cheque maar om een normale overschrijving. Als je gewoon het topic gelezen had dan had je gezien dat er iemand van ABN Amro heeft gereageerd die ook al heeft aangegeven dat er niet valt te frauderen met normale (binnenlandse) overschrijvingen.

Het is bureaucratisch omdat het allemaal onnodig is. Het is een overschrijving, geen cheque. Verder.. Nederlands bedrijf (de naam bij zo'n rekening is geverifieerd), Nederlands rekeningnummer, een Nederlandse bank en salaris in de omschrijving. Optelsom: gewoon een foutje.

We zijn gewoon in een tijdperk beland waarop alle "academici" (mensen die zichzelf erg slim vinden) in dit land gewoon gelijk direct uitgaan van problemen :D Wat ben ik blij dat ik niet met die ideeën hoef te leven zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Wel vreemd trouwens dat zoiets kan gebeuren met IBAN, ook voormalige girorekeningen zouden hier nu tegen beschermd moeten zijn.

En een salaris van maar 300 euro voor zo'n type bedrijf vind ik ook merkwaardig.

Misschien dat bij TS iemand zich meldt die beweert de medewerker van dat bedrijf te zijn waar dat salaris voor bedoeld was met de vraag dat salaris direct over te maken naar zijn/haar persoonlijke rekening omdat het zo dringend is. Na dat overgemaakt te hebben, komt alsnog dat bedrijf de onverschuldigde betaling terugeisen. Blijkt het dus toch oplichting te zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tsja, er is niet voor niets al minstens 6 keer in dit topic gezegd dat het geld beslist niet teruggeboekt moet worden naar een andere rekening dan waar het vandaan komt.

Overigens is een salaris van 300 euro helemaal niet gek. Waarschijnlijk gaat het gewoon om iemand die net begonnen is.

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 28-07-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:32:
[...]

Hoe komt de melding 'Excuses voor het ongemak' bij jou terecht? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
En dus zou ik voorlopig ook niet overboeken naar de rekening waar het geld wel vandaan kwam. Ik zou gewoon nog even wachten of er zo iemand (die beweert dat het salaris voor hem/haar bedoeld is) zich meldt, zodat er actie ondernomen kan worden mocht dat inderdaad gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pven schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:00:
[...]

Hoe komt de melding 'Excuses voor het ongemak' bij jou terecht? :?
Als een batch of transactie wordt teruggedraaid dan wordt dat gewoon als een regel in internetbankieren getoond. Daar kan gewoon een omschrijving bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:00:
En dus zou ik voorlopig ook niet overboeken naar de rekening waar het geld wel vandaan kwam. Ik zou gewoon nog even wachten of er zo iemand (die beweert dat het salaris voor hem/haar bedoeld is) zich meldt, zodat er actie ondernomen kan worden mocht dat inderdaad gebeuren.
Ik mag hopen da diegene zich gewoon bij ConnectedCare Services B meldt, en niet bij (de bank van) MonkeySleeve.

Ik heb ooit trouwens een groot bedrag onterecht ontvangen, dat werd snel weer door de bank teruggedraaid, maar dat zal wellicht op basis van en bankfout vanwege toen nog bestaande (?) regels omtrent overschrijvingen zijn geweest (bijvoobreeld een rekeninghouder die niet met het nummer correspondeert)

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 28-07-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
begintmeta schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:51:
[...]

Ik mag hopen da diegene zich gewoon bij ConnectedCare Services B meldt, en niet bij (de bank van) MonkeySleeve.
Als hier echt gewoon geld is overgemaakt naar een verkeerde rekening, dan zal dat inderdaad zo gaan.

Maar dus niet als hier sprake is van een oplichtingstruc. Dus als zo iemand zich meldt bij TS, dan kan TS het beste een melding van oplichting indienen bij zijn bank of naar de politie stappen of zo.

Overigens ga ik er nog wel vanuit dat hier gewoon een foutje is gemaakt, ondanks dat er een luchtje aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Qua bedrag klinkt eigenlijk het als een stagevergoeding. Maar advies van bank negeren is niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
TS kan sowieso even het bedrijf informeren zodat zij weer degene voor wie het geld bedoeld was op de hoogte kunnen brengen waarom het geld nog steeds niet is overgemaakt (en eventueel ook meteen het salaris opnieuw overmaken, maar dan naar het juiste rekeningnummer). En kunnen ze meteen ook hun administratie bijwerken.

[ Voor 17% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wat ik hier niet terugzie is het volgende: welke begunstigde is er ingevuld? Jouw naam of die van iemand anders?

Ik zou zelf ook het advies van de bank volgen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Koos Werkloos schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:45:
Misschien is dit een nieuwe vorm van oplichting: jij stort het geld terug terwijl dat bedrijf zelf dat geld ook weer door je bank laat terugstoren. Dus nee, ik zou niet zelf terugstoren tenzij je bank zegt dat je dat wel moet doen.
Een bedrijf kan een bank geld niet terug laten storten.
Twazerty schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:18:
Wat ik hier niet terugzie is het volgende: welke begunstigde is er ingevuld? Jouw naam of die van iemand anders?
Dat maakt voor de bank niet uit. Daar wordt niet op gecontroleerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 28-07-2016 09:25 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Twazerty schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:18:

Ik zou zelf ook het advies van de bank volgen.
Staat er niet bij, staat alleen nog een betalingskenmerk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:40:
[...]

De bank heeft TS nou juist geadviseerd om dat voorlopig niet te doen. Daar zal vast wel een goede reden voor zijn.

Bovendien, mocht TS dat advies in de wind slaan en het gaat fout, dan staat hij niet zo sterk aangezien hij tegen de instructies van zijn bank in heeft gehandeld.
De bank heet dat advies weliswaar gegeven, maar juridisch staat TS daar niet sterk mee, nog afgezien van het feit dat hij dat advies waarschijnlijk niet op schrift heeft, omdat er geen enkele juridische basis is om stil te zitten en af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:09:
[...]

De bank heet dat advies weliswaar gegeven, maar juridisch staat TS daar niet sterk mee, nog afgezien van het feit dat hij dat advies waarschijnlijk niet op schrift heeft, omdat er geen enkele juridische basis is om stil te zitten en af te wachten.
Ik denk toch dat het initiatief moet komen van degene die de fout gemaakt heeft. En ja, als TS weigert te betalen nadat hij daartoe via de officiële kanalen verzocht is, dan staat hij juridisch niet sterk.

Ook uitkijken als dat bedrijf beweert van rekeningnummer te zijn veranderd en dat dat geld daarom dan terug moet naar dat veranderde rekeningnummer. Zou ook oplichting kunnen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Ik denk toch dat het initiatief moet komen van degene die de fout gemaakt heeft. En ja, als TS weigert te betalen nadat hij daartoe via de officiële kanalen verzocht is, dan staat hij juridisch niet sterk.
In de wetenschap dat het bedrijf alleen maar indirect contact op kan nemen?
Ook uitkijken als dat bedrijf beweert van rekeningnummer te zijn veranderd en dat dat geld daarom dan terug moet naar dat veranderde rekeningnummer. Zou ook oplichting kunnen wijzen.
Dat laatste is precies de reden waarom ik adviseer het bedrag terug te betalen naar de rekening waar het vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Aangezien hier iedereen maar heen schreeuwt, denk ik dat je het juiste doet.

1- Contact opnemen met je bank.
2- Zoals het advies: wachten tot de tegenpartij een betalingsverzoek indient.
3- Terug overmaken als je akkoord hebt van je eigen bank, als dat al niet automatisch gaat.

En als je heel vriendelijk wil zijn stuur je de tegenpartij een e-mail dat ze even contact moeten opnemen met hun bank dat met de uitleg.

Niet meer, niet minder. En vooral niet zelf afwijken van de procedure, hoogst waarschijnlijk is het een automatische overboeking door een financieel pakket. Deze detecteert betalingen zonder correcte kenmerken waarschijnlijk niet, en komt dat pas naar voren als er iemand persoonlijk naar die rekening gaat kijken. Tegen die tijd heeft de originele begunstigde al geklaagd dat er niets is ontvangen en hebben ze dit probleem al ontdekt en waarschijnlijk aangekaart bij de bank. Deze trek wellicht de betaling terug en doordat jij ook al 300 euro hebt overgemaakt ben je het twee maal kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:09:
Kan je het wetsartikel even aanwijzen dat je verplicht tijd, geld en moeite te steken in het herstellen van de fout van een ander, terwijl die ander de fout niet heeft opgemerkt en tegen het advies van een autoriteit op dit specifieke vlak in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:36:
[...]

Kan je het wetsartikel even aanwijzen dat je verplicht tijd, geld en moeite te steken in het herstellen van de fout van een ander, terwijl die ander de fout niet heeft opgemerkt en tegen het advies van een autoriteit op dit specifieke vlak in?
Als TS niet terugbetaalt, is hij straks als erom gevraagd wordt ook - wettelijke - rente verschuldigd. Dan kom je op het punt dat het hem daadwerkelijk geld kan kosten.
Het is de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid die maakt dat TS niet stil kan blijven zitten. En alleen de bank bellen (en dus het advies niet op schrift hebben) is dan echt niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
StevenK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
...
Het is de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid die maakt dat TS niet stil kan blijven zitten. En alleen de bank bellen (en dus het advies niet op schrift hebben) is dan echt niet genoeg.
Waarbij de kosten die gemoeid zijn met de inspanningen van de TS natuurlijk wel vergoed zouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als TS niet terugbetaalt, is hij straks als erom gevraagd wordt ook - wettelijke - rente verschuldigd. Dan kom je op het punt dat het hem daadwerkelijk geld kan kosten.
Ik gok dat er geen rente verschuldigd is als TS het verzoek zonder problemen honoreert. Nog los van dat TS ook kosten maakt, niet in de laatste plaats door zijn tijd hieraan te spenderen en dat ruimschoots tegen elkaar weggestreept kan worden. Dat kan nooit minder zijn dan die habbekrats aan rente die je tegenwoordig krijgt.

Je lijkt heel stellig in je beweringen, maar lijkt ook vooralsnog vooral een mening te zijn zonder veel onderbouwing. Kan je jurisprudentie laten zien waarbij iemand die een bedrag onterecht heeft ontvangen en te goeder trouw handelt rente heeft moeten betalen? Let wel dat TS het geld ook niet zelf probeert te houden, hij wacht alleen af totdat de eigenaar van het geld zich meldt om zo verwarring en kruisverkeer te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:35:
Aangezien hier iedereen maar heen schreeuwt, denk ik dat je het juiste doet.
[..]
Deze trek wellicht de betaling terug en doordat jij ook al 300 euro hebt overgemaakt ben je het twee maal kwijt. ;)
Hier wordt ik dus zo moe van he. Hoe moeilijk is het nou om het topic te lezen?

Er is tig keer gezegd dat een bank een betaling gedaan door een klant niet terug kan en mag trekken. En dan andere betichten van 'maar wat heen en weer schreeuwen' :'( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:48:
Er is tig keer gezegd dat een bank een betaling gedaan door een klant niet terug kan en mag trekken. En dan andere betichten van 'maar wat heen en weer schreeuwen' :'( :/
Dat doen en mogen ze wel als het een fout van de bank zelf betreft. Hoe kan TS zien dat dat hier niet het geval is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Denk je dat die banken handmatig rekeningnummers in zitten te voeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Hier wordt ik dus zo moe van he. Hoe moeilijk is het nou om het topic te lezen?

Inderdaad, hoe moeilijk is dat nou, lezen.
FiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:35:

3- Terug overmaken als je akkoord hebt van je eigen bank, als dat al niet automatisch gaat.
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:47:
[...]

Dat kan nooit minder zijn dan die habbekrats aan rente die je tegenwoordig krijgt.
Wettelijke rente is iets anders (en hoger!) dan de rente die je op je spaarrekening krijgt.

En misschien is dat ook weer een oplichtingstruc, om mensen wettelijke rente aan de oplichter te laten betalen.
[...]

Ja, maar TS is er nog niet om gevraagd. En ik ga er echt wel vanuit dat TS daar gehoor aan zal geven. Uiteraard wel allemaal volgens de instructies van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:50:
Denk je dat die banken handmatig rekeningnummers in zitten te voeren ofzo?
Laten we niet doen alsof banken nooit fouten maken en de achterliggende (IT-)infrastructuur altijd volmaakt is. Het komt met enige regelmaat voor en daar hebben we het mee te doen.
Koos Werkloos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:00:
Wettelijke rente is iets anders (en hoger!) dan de rente die je op je spaarrekening krijgt.
De wettelijke rente is waarschijnlijk niet van toepassing. Je bent ter goeder trouw en niet nalatig en bovendien blijkt uit het eerder aangehaalde voorbeeld van het geschilderde huis dat de vergoeding veel kleiner is dan deze bij opzet of een vrijwillige overeenkomst zou zijn.

Daarnaast, de wettelijke rente lijkt 2% te zijn. 2% van 300 euro is 6 euro. Zelfs tegen minimumloon gaat TS daar dik overheen, want hij heeft alleen hier al meer dan een uur besteed aan de kwestie. Dat kan je dus met gemak tegen elkaar wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:05:
... want hij heeft alleen hier al meer dan een uur besteed aan de kwestie....
Wat onredelijk veel is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:07:
Wat onredelijk veel is natuurlijk ;)
Ga eens met een advocaat praten, dan zie je hoe weinig er gedaan kan worden in hele dure uurtjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Nee, 2% van 300 euro is 6 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Koos Werkloos op 28-07-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:08:
...
Ga eens met een advocaat praten, dan zie je hoe weinig er gedaan kan worden in hele dure uurtjes :+
Dat geloof ik zo, maar of dat redelijk is... :+

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 28-07-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:09:
Dat geloof ik zo, maar of dat redelijk is... :+
Juridisch gezien wel en dat is hier genoeg :P
Ik had de typo al aangepast ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 28-07-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Juridisch gezien wel en dat is hier genoeg :P
Misschien wordt het gewoon onvoldoende juridisch getest of het redelijk is wat advocaten in rekening brengen :P een klusje voor nog meer advocaten, zou wel lekker lopen iedereen is uiteindelijk alleen nog maar bezig met procederen over de hoogte van vergoedingen (of het innen van vergoedingen). Hoe dan ook: de kosten van de TS moeten wel redelijk worden geacht om voor vergoeding in aanmerking te komen.

Ik vraag me wel steeds meer af waarom in de jaren 90 mijn bank het bedrag dat ik onverschuldigd ontving heeft teruggeboekt. Ik heb er toen verder geen aandacht aan besteed omdat het tenslotte een onverschuldigde betaling was en het IMHO niet zo belangrijk was, maar ben nu eigenlijk wel benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 28-07-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Inderdaad, hoe moeilijk is dat nou, lezen.

[...]

:Z
Je snapt toch zeker wel dat ik bewust selectief heb gequote? ;)

Lezen is dus inderdaad erg moeilijk blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Helaas is niet alles glashelder 8)7 :X :+ O-)
Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:56:
Tsja, er is niet voor niets al minstens 6 keer in dit topic gezegd dat het geld beslist niet teruggeboekt moet worden naar een andere rekening dan waar het vandaan komt.

Overigens is een salaris van 300 euro helemaal niet gek. Waarschijnlijk gaat het gewoon om iemand die net begonnen is.
Bij een terugboeking is alles het zelfde; alleen het bedrag gaat de andere kant op.
Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:29:
[...]Als een batch of transactie wordt teruggedraaid dan wordt dat gewoon als een regel in internetbankieren getoond. Daar kan gewoon een omschrijving bij :)
Transacties kunnen niet worden teruggedraaid.
(dan zie je de boekingen niet meer omdat ze zijn verwijdert)

De gevolgen kunnen worden gecompenseerd door een correctieboeking.

Als iedereen zegt wat hij bedoeld en de goede woorden gebruikt zijn er zeker de helft minder misverstanden en fouten. Glashelder. (maar niet persoonlijk bedoeld) :+

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met terugdraaien bedoelde ik dan ook gewoon een storting de andere kant op :) Vandaar dat ik ook zeg dat het als een regel in internetbankieren wordt getoond :)

Maar ja, ik ben geen bankier dus die termen ken ik vast niet zo goed als jij :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 13:07

Barrycade

Through the...

Snap er niets van dat TS hier tijd in steekt (in dit topic) en gewoon ipv "de bank zegt dat ik moet wachten" even dat bedrijf belt.

En nog gekker dat er allemaal mensen opduiken die SCAM! roepen.

En het advies van een advocaat (stevenK) wegwuiven.

Maar hé zie hier blijkbaar het effect van "gratis geld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barrycade schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:05:
Snap er niets van dat TS hier tijd in steekt (in dit topic) en gewoon ipv "de bank zegt dat ik moet wachten" even dat bedrijf belt.

En nog gekker dat er allemaal mensen opduiken die SCAM! roepen.

En het advies van een advocaat (stevenK) wegwuiven.

Maar hé zie hier blijkbaar het effect van "gratis geld".
Niemand beweert hier dat TS het geld zou moeten houden. Het bedrijf even bellen is niet zo eenvoudig, aangezien er diverse bedrijven onder die naam handelen. Van nog meer verwarring en fouten wordt niemand beter en, belangrijker, word jij opeens wel een partij in het verhaal. Als je verkeerd handelt kan je dat kwalijk worden genomen. Als je niet handelt is dat een stuk moeilijker, tenzij je natuurlijk koste wat kost geen reactie geeft. Afwachten totdat de eigenaar zich meldt en dan afstemmen hoe de zaak moet verlopen lijkt meer dan redelijk.

Mensen die een ander en redelijk gefundeerd standpunt aanhangen dan jij als graaiers neerzetten is wel behoorlijk tendentieus. Dit gaat niet over geld, dit gaat over de correcte aanpak met de minste kans op eigen brokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 798311

Beste Monkey Sleeve, ik meld mij namens het bedrijf ConnectedCare services BV. exit spam. Mijn collega zal contact met je opnemen over dit misverstand.

[ Voor 69% gewijzigd door Krisp op 29-07-2016 07:52 ]

Pagina: 1 2 Laatste