Leeg - Sinds 20180907
Ach ja, op de Gameboy had ik ze ook niet allemaal binnen 2 weken.HeatWave schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:27:
Sowieso ga je nooit alle Pokemon vinden. Ik sta nu op 69 caught, 73 seen. Maar door maar blijven vangen en sparen kan ik er nu met 1 sessie 14 evolven die ik nog niet heb.
En daarna weer door grinden en een aantal nogmaals evolven en ik kom een heel eind. Gaat allemaal wel lang duren,natuurlijk hou ik ook hoop op leuke pokemon uit eieren.
Heb wel wat geld uitgegeven uit luiheid, had geen zin om elke keer bij 250 Pokemon te moeten evolven omdat je anders volzit, dus uitgebreid, net als mijn bag.
Als ik nu nog geld uitgeef zal het aan incubators zijn, maar ik ga er vanaf niet al te veel meer aan besteden. Het begint idd toch een beetje op pay-to-win te lijken, want de enige manier buiten sparen en evolven om een redelijke Pokemon te krijgen is uitbroeden, en dat kan je doen met 1 incubator natuurlijk, maar dan ben je in 2090 nog bezig.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die conclusie klopt niet helemaal. Als ik die eerste 18 optel kom ik (even snel uit mn hoofd) op ongeveer 80% uit. Dat betekent dat 2 op de 10 pokémon alsnog andere zijn dan die 18.ph4ge schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:23:
[...]
Interessante lijst. Het zijn er maar 18 die een kans groter dan 1 op 100 hebben. Doelloos zoeken in dat gebied, dus zonder Pokevision of similar, betekent dat je blij moet zijn als 1 op de 500 Pokemon iets leuks is. Alleen Pidgey, Ratata, Weedle en zn evoluties zijn 2/3 van de spawns.
True, en ik heb opzich ook geen haast. Maar op een gegeven moment wordt het wel erg bulkwerk. Je pakt toch constant de Pidgeys, ratattas en weedles, ook alleen maar voor de dust.Pathogen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Ach ja, op de Gameboy had ik ze ook niet allemaal binnen 2 weken.
Eerste evolve van 25/50 is al lastig zat bij een aantal pokemon, laat staat 100 candies sprokkelen.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Nee, het draait daar alleen maar om als je echt de allerbeste Pokémon wil hebben. Voor de gemiddelde speler maakt het dus geen drol uit.Chillz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:28:
[...]
Dan blijft de vraag;
Als het toch eigenlijk daarom draait, waarom is er dan niks over IV in het spel terug te zien?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Okay,Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:31:
Nee, het draait daar alleen maar om als je echt de allerbeste Pokémon wil hebben. Voor de gemiddelde speler maakt het dus geen drol uit.
Maar dan nog, volgens mij niks over te vinden in het spel, dus hidden stats. Waarom?
Leeg - Sinds 20180907
Straks zegt die kwibus van Niantic dat hij IV calculators niet leuk vindt en dat ze offline moeten, want inderdaad het is niet makkelijk te vinden ingame, je moet officieel dus maar wat gokken en aanmodderenChillz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:28:
[...]
Dan blijft de vraag;
Als het toch eigenlijk daarom draait, waarom is er dan niks over IV in het spel terug te zien?
In de Gameboyspellen zaten volgens mij ook op de zelfde wijze verborgen IV's.Chillz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:34:
[...]
Okay,
Maar dan nog, volgens mij niks over te vinden in het spel, dus hidden stats. Waarom?
De eerste 18 bij elkaar opgeteld is bijna 92%. Dus ruwweg is 1 op de 10 een zeldzamere pokemon. Maar had men dan verwacht alle 145 beschikbare pokemon in 2 weken tijd te kunnen vangen? Ik kan mij herinneren dat ik over fire red ook enkele tientallen heb gedaan om die uit te spelen, laat staan alle pokemon daarin te vangen...Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:30:
[...]
Die conclusie klopt niet helemaal. Als ik die eerste 18 optel kom ik (even snel uit mn hoofd) op ongeveer 80% uit. Dat betekent dat 2 op de 10 pokémon alsnog andere zijn dan die 18.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Toch iets te snel gerekend blijkbaar. Maar wat jij zegt was inderdaad mijn punt. Het valt me eigenlijk best wel mee dat 1 op de 10 een 'zeldzame' pokémon is.PB-powell schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:37:
[...]
De eerste 18 bij elkaar opgeteld is bijna 92%. Dus ruwweg is 1 op de 10 een zeldzamere pokemon. Maar had men dan verwacht alle 145 beschikbare pokemon in 2 weken tijd te kunnen vangen? Ik kan mij herinneren dat ik over fire red ook enkele tientallen heb gedaan om die uit te spelen, laat staan alle pokemon daarin te vangen...
Dan moet je trouwens ook niet vergeten om rekening te houden met het feit dat commons veel langer blijven zitten dan rares. Als je gewoon "blind" een rondje loopt zoals nu kennelijk de bedoeling is, dan is de kans om een rare te vinden dus nog veel kleiner dan spawnverhouding aangeeft...PB-powell schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:37:
[...]
De eerste 18 bij elkaar opgeteld is bijna 92%. Dus ruwweg is 1 op de 10 een zeldzamere pokemon. Maar had men dan verwacht alle 145 beschikbare pokemon in 2 weken tijd te kunnen vangen? Ik kan mij herinneren dat ik over fire red ook enkele tientallen heb gedaan om die uit te spelen, laat staan alle pokemon daarin te vangen...
Dat hangt er dus maar vanaf.PB-powell schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:37:
[...]
Als je in NL je luchtbedje en slaapzak meeneemt naar Kijkduin kun je in 2 weken met gemak 100 verschillende Pokemon aan je Pokedex toevoegen. Stap je op het vliegtuig en doe je dat op de pier in Santa Monica dan zit je waarschijnlijk zo aan 130 verschillende.
Helaas liggen mijn luchtbed en slaapzak in Waterdijkmeerderpolderplasserveen

Mijn boefje is liev!
Dat de commons langer blijven zitten heb ik zelf niet gemerkt, had van de week een rhydon die mij een kwartier lang aankeek via het nearby schermMx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:39:
[...]
Dan moet je trouwens ook niet vergeten om rekening te houden met het feit dat commons veel langer blijven zitten dan rares. Als je gewoon "blind" een rondje loopt zoals nu kennelijk de bedoeling is, dan is de kans om een rare te vinden dus nog veel kleiner dan spawnverhouding aangeeft...

Ik heb dan de mazzel dat de mijne in Utrecht ligt, al vind ik meer uncommon buiten het centrum dan in het centrummercapto schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:42:
[...]
Dat hangt er dus maar vanaf.
Als je in NL je luchtbedje en slaapzak meeneemt naar Kijkduin kun je in 2 weken met gemak 100 verschillende Pokemon aan je Pokedex toevoegen. Stap je op het vliegtuig en doe je dat op de pier in Santa Monica dan zit je waarschijnlijk zo aan 130 verschillende.
Helaas liggen mijn luchtbed en slaapzak in Waterdijkmeerderpolderplasserveen
Zelf wel de mazzel dat ik september in New York m'n geluk ga beproeven daar
Ja hallo, jammer voor jou, maar de Sambaballen zijn nu aan de beurtJB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:44:
Ligt er weer uitDoen ze wel goed, zo steeds net voordat ik naar huis ga en Pokestops langs wil omdat mijn ballen op zijn
Maar misschien kan Niantic de Gyms uitzetten, dat scheelt weer serverload en kunnen ze de game in nog wat extra landen uitbrengen.
Ja inderdaadmercapto schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:47:
[...]
Ja hallo, jammer voor jou, maar de Sambaballen zijn nu aan de beurt
Maar misschien kan Niantic de Gyms uitzetten, dat scheelt weer serverload en kunnen ze de game in nog wat extra landen uitbrengen.
Mijn boefje is liev!
Dat nearby scherm is kansloos onbetrouwbaar, daar kun je echt niet van uit gaan. Dingen kunnen daar gerust een half uur later of kilometers verderop nog steeds op staan.PB-powell schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:44:
[...]
Dat de commons langer blijven zitten heb ik zelf niet gemerkt, had van de week een rhydon die mij een kwartier lang aankeek via het nearby scherm
Verwijderd
IV's en EV's is iets dat al vanaf de eerste Pokémon games in de games zit. Een van de developers bij Game Freak zei dat hij de Pokémon liever als levende beesten ziet dan dat je ze op basis van statistieken gaat vergelijken.Chillz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:34:
[...]
Okay,
The real hardcore Pokemon players are aware of the creatures' hidden stats -- the effort values and individual values. Why do you keep those hidden instead of letting players see them?
SO: Each Pokemon does have a value but I don't consider those data as parameters. I prefer to think of them as real, living creatures. It's the same way that if you have a pet and someone else has the same breed of dog, it's a different dog. That way people can play the game and my Pokemon will be different to your Pokemon even if they're the same type.
A comparison would be looking at a datasheet on different dogs and deciding about the data on the different dogs and deciding which one you want based on that data -- that would be soulless.
Dat viel mij ook op, een paar weken terug alweer, in Utrecht.PB-powell schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:46:
[...]
Ik heb dan de mazzel dat de mijne in Utrecht ligt, al vind ik meer uncommon buiten het centrum dan in het centrum![]()
Zelf wel de mazzel dat ik september in New York m'n geluk ga beproeven daar
Heel druk, 4 stops binnen bereik, veeeeel GSM signalen en lures, en toch zeer weinig variatie...terwijl in Kijkduin dezelfde aantallen rondhangen en er tig keer meer variatie is...
Ging daardoor weer twijfelen over wat nou die variatie veroorzaakt.
Ben nog niet in kijkduin geweest, maar in het Vondelpark zijn er 2 plekken met 3 pokestops met non-stop lures, en daar spawnen bijna alleen maar dezelfde monsters, zelfs na de update.mercapto schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:50:
[...]
Dat viel mij ook op, een paar weken terug alweer, in Utrecht.
Heel druk, 4 stops binnen bereik, veeeeel GSM signalen en lures, en toch zeer weinig variatie...terwijl in Kijkduin dezelfde aantallen rondhangen en er tig keer meer variatie is...
Achteraf gekeken waar die rhydon moest zitten, bleek dat ie 50 meter uit de buurt was, maar dat ik gewoon net de verkeerde kant was opgelopen. Over het algemeen klopt het best aardig hoor met wat er in de buurt zit, alleen is het lastig zoeken, dat geef ik toe.anboni schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:48:
[...]
Dat nearby scherm is kansloos onbetrouwbaar, daar kun je echt niet van uit gaan. Dingen kunnen daar gerust een half uur later of kilometers verderop nog steeds op staan.
* Pathogen dansje doet
Laat me raden: aan de oude gracht vlakbij de winkel van sinkel? Daar heb ik ook een avondje gezeten (ideaal terrasweer en ondertussen pokemon vangen) maar er kwamen idd weinig zeldzame pokemon... Waren er wel veel die er kwamen.mercapto schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:50:
[...]
Dat viel mij ook op, een paar weken terug alweer, in Utrecht.
Waar zie je die zogenaamde movesetNerot1x schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:51:
IV is wel een factor om mee te nemen maar niet een grote factor, IV kan max 10% verschil maken, de moveset is belangrijker. Zoals mijn 2.7k dragonite heeft een IV van 65% maar heeft wel steelwing en dragon pulse, aka beste moveset die er bestaat.
Mijn boefje is liev!
Zelf nog niet echt iets bijzonders gevonden hier in Almelo.DarkElement schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:27:
Iemand in de regio achterhoek/twente nog leuke spots om te kijken?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Lol, dat zijn je aanvallen, samen is dat de moveset. Dus de basic en special attack.
Dus de moves die een Pokemon bezit?Nerot1x schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
Lol, dat zijn je aanvallen, samen is dat de moveset. Dus de basic en special attack.
Mijn boefje is liev!
Laat ze dan ook gewicht, lengte en snelheid parameters toevoegen, krijg je nog veel meer verschillende opties.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
IV's en EV's is iets dat al vanaf de eerste Pokémon games in de games zit. Een van de developers bij Game Freak zei dat hij de Pokémon liever als levende beesten ziet dan dat je ze op basis van statistieken gaat vergelijken.
[...]
En dat dan ook in de plaatjes/ animatie verwerken. Vooral als gewicht + snelheid voor het overgrote deel de snelheid bepaald, dan kan je een supersnelle pokemon hebben op 'snelheid", maar die is minder snel dan een bijna supersnelle pokemon van gemiddeld gewicht. Echter kan de "stevige" (dikke) wellicht meer klappen hebben/ is wat minder gevoelig voor aanvallen dan een dunnere pokemon. Het is dan zoeken naar balans. Puur op stats de beste vinden wordt dan ook een stuk kleiner, dus je gaat al meer focussen op wat voor jou het beste werkt. (Snel, maar niet al te hard aanvallen en dan dodgen, of juist wat klappen vangen en zo nu en dan een enorme dreun uitdelen).
Nog meer variatie en nog meer "living creatures" idee, zoals hij het probeert voor te houden. In het echte leven/ bij echte huisdieren zit er ook veel meer variatie dan op die paar stats die ze noemen. Het leuke is
Mijn tweede (lvl 15) 10 km is uitgekomen, Eevee. Was ik wel blij mee, want ondanks de best grote variatie hier aan Pokémon, maar weinig Eevee. Mn eerste Eeveelutie gedaan, toch maar voor de Vaporeon gekozen, al vind ik Flareon leuker. Ik had alleen nog niet echt wen water Pokémon.
Mijn top Pokémon nu:

(IV niet echt bijzonder, Rapidash ook laag, maar die ga ik toch niet maxxen, als ik ooit al iets ga maxxen)
Oja, het valt me op dat de de update werkelijk alle evoluties XS worden. Is dat een bug?
Lvl 21 (bijna) en nog altijd geen 10km ei gehadSjurm schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:05:
Als goedmakertje voor de weggelopen Onix vanmorgen, net een Aerodactyl gevangen
Mijn tweede (lvl 15) 10 km is uitgekomen, Eevee. Was ik wel blij mee, want ondanks de best grote variatie hier aan Pokémon, maar weinig Eevee. Mn eerste Eeveelutie gedaan, toch maar voor de Vaporeon gekozen, al vind ik Flareon leuker. Ik had alleen nog niet echt wen water Pokémon.
Mijn top Pokémon nu:
[afbeelding]
(IV niet echt bijzonder, Rapidash ook laag, maar die ga ik toch niet maxxen, als ik ooit al iets ga maxxen)
Oja, het valt me op dat de de update werkelijk alle evoluties XS worden. Is dat een bug?
Verder niet slecht je pokemon, m'n eerste boven 1000cp had ik pas op lvl 19
Hoe tonen jullie die IV bij je pokemons?Sjurm schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:05:
Als goedmakertje voor de weggelopen Onix vanmorgen, net een Aerodactyl gevangen
Mijn top Pokémon nu:
[afbeelding]
Alleen zijn die zeldzame Pokemon in dit rijtje geen zeldzame Pokemon. Het zijn evoluties van Pokemon die helemaal niet zeldzaam zijn of Pokemon die op een andere plek totaal niet zeldzaam zijn. Krabby, Horsea, Bellsprout, Oddish zijn toevallig in deze area op deze dag zeldzaam, maar zijn dat in principe niet. Hij laat zien dat hij bijna de helft van de Pokemon uberhaupt niet kan krijgen, en nog eens de helft van de Pokemon die hij wel kan krijgen statistisch bijna onmogelijk om te krijgen zijn (kans kleiner dan 1 op 1000).Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:39:
Toch iets te snel gerekend blijkbaar. Maar wat jij zegt was inderdaad mijn punt. Het valt me eigenlijk best wel mee dat 1 op de 10 een 'zeldzame' pokémon is.
Laten we zeggen dat je het goed doet als je elke 3 minuten een Pokemon vangt. Dan komt hij gemiddeld eens in elke 500 uur spelen een Pokemon tegen uit de onderste 10. Als hij het geluk heeft dat dat telkens verschillende zijn dan is hij dus na 5000 (1 jaar non stop spelen) uur spelen 10 Pokemon rijker. Laten we er vanuit gaan dat hij de rest uit dat lijstje ook heeft (waarschijnlijk kan hij ze nog niet allemaal evolueren, maar goed). Dan heb je dus 1 jaar non-stop gespeeld en dan heb je iets meer dan de helft van de Pokemon
Het klopt gewoon niet. En dan neemt deze stat waarschijnlijk ook lures niet mee (nog meer standaard pokemon) en zou het mij niks verbazen als bijv. die enkele Jynx nog ergens verscheen waar nooit iemand komt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
www.pokeadvisor.comn2theb schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Hoe tonen jullie die IV bij je pokemons?
Maar daarom helpt het dus om meerdere plekken te bezoeken. En Jynx heb ik inmiddels al op 3 verschillende plekken gespot, waaronder een buitenwijk van Deventer. Overdrijven is ook een vak...ph4ge schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:13:
[...]
Alleen zijn die zeldzame Pokemon in dit rijtje geen zeldzame Pokemon. Het zijn evoluties van Pokemon die helemaal niet zeldzaam zijn of Pokemon die op een andere plek totaal niet zeldzaam zijn. Krabby, Horsea, Bellsprout, Oddish zijn toevallig in deze area op deze dag zeldzaam, maar zijn dat in principe niet. Hij laat zien dat hij bijna de helft van de Pokemon uberhaupt niet kan krijgen, en nog eens de helft van de Pokemon die hij wel kan krijgen statistisch bijna onmogelijk om te krijgen zijn (kans kleiner dan 1 op 1000).
Laten we zeggen dat je het goed doet als je elke 3 minuten een Pokemon vangt. Dan komt hij gemiddeld eens in elke 500 uur spelen een Pokemon tegen uit de onderste 10. Als hij het geluk heeft dat dat telkens verschillende zijn dan is hij dus na 5000 (1 jaar non stop spelen) uur spelen 10 Pokemon rijker. Laten we er vanuit gaan dat hij de rest uit dat lijstje ook heeft (waarschijnlijk kan hij ze nog niet allemaal evolueren, maar goed). Dan heb je dus 1 jaar non-stop gespeeld en dan heb je iets meer dan de helft van de Pokemon. Ik weet niet hoe lang jullie met Pokemon Red/Blue/Yellow bezig waren, maar na een uurtje of 50 heb je ze in principe allemaal wel (zal je er natuurlijk wel een paar moeten ruilen).
Het klopt gewoon niet. En dan neemt deze stat waarschijnlijk ook lures niet mee (nog meer standaard pokemon) en zou het mij niks verbazen als bijv. die enkele Jynx nog ergens verscheen waar nooit iemand komt.
Die 2 boven de 1000 komen ook dankzij de 10km eggsPB-powell schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:10:
[...]
Lvl 21 (bijna) en nog altijd geen 10km ei gehad![]()
Verder niet slecht je pokemon, m'n eerste boven 1000cp had ik pas op lvl 19
Via PokeAdvisorn2theb schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Hoe tonen jullie die IV bij je pokemons?

Die Rapidash ben ik vooral heel blij mee. Vanmiddag tijdens de lunch geëvolueerd van een Ponyta die toen uit een ei kroop. Heeft een volgens mij killer moveset (Ember 10 en Fire Blast 100) en een redelijke IV score. De Golduck heb ik gisteren uitgebroed (nou ja, een Psyduck uitgebroed en daar die Golduck van gemaakt) en die 1121 Pidgeot heb ik vandaag in het wild gevangen. Die Parasect is met z'n Solar Beam (120) ook een echte gym killer trouwens.
Zo lang er elke dag nog wel iets interessants gebeurt (nieuwe pokie erbij of iets nieuws bij mijn top pokies) dan blijf ik hier nog wel even aan verslingerd hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 04-08-2016 16:30 ]
Thanks voor de uitleg! Ook de andere hierboven/onder.Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:14:
[...]
Oké het is al een aantal pagina's geleden dus vooruit...
Elke Pokémon heeft interne waarden (Internal Values) voor Attack, Defense en Stamina die medebepalen hoe sterk hij is. Elke waarde kan van 0 tot 15 gaan. Een Pokémon met IV 15/15/15 heeft 100% IV. Eentje met 0/0/0 is 0% IV.
Het level van de Pokémon bepaalt 80% van zijn CP, 100% IV kan daar de overige 20% bovenop leggen. IV-waardes veranderen niet als je een Pokémon evolueert of upgrade, die blijven altijd het zelfde.
IV-waardes zijn dus belangrijk als je een Pokémon helemaal tot zijn maximale potentiaal wil upgraden - het is immers niet erg nuttig om dat te doen bij een Pokémon die slechte IV-waardes heeft omdat hij dan toch niet de allerbeste kan worden. Een 100% IV Poliwhirl daarentegen kan de allerbestmogelijke Poliwrath worden.
Anyway, een linkje naar een IV calculator (met ook heel veel uitleg daar) staat in de Topic Warning...
Net even ingelogd en helaas mijne enige pokemon die ik powerup heeft maar67%

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Let ook op de moveset hè... Het heeft weinig zin om een 95+% IV pokémon te gaan zitten upgraden als die met zijn aanvallen nog geen deuk in een pakje boter slaat.Mitchell-CWD schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:26:
[...]
Thanks voor de uitleg! Ook de andere hierboven/onder.
Net even ingelogd en helaas mijne enige pokemon die ik powerup heeft maar67%Maarja nu ik dit weet zie ik ook dat er wel een paar leuke andere bijzitten met 95+%.
Dat heb ik ook, dit is mijn top 32. Zit ook nog een magikarp ergens tussen van 133 en moet er nog 1 voor een gyradosMx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:25:
Level 23 hier en mijn "Top 1000" ziet er zo uit:
[afbeelding]
Die Rapidash ben ik vooral heel blij mee. Vanmiddag tijdens de lunch geëvolueerd van een Ponyta die toen uit een ei kroop. Heeft een volgens mij killer moveset (Ember 10 en Fire Blast 100) en een redelijke IV score. De Golduck heb ik gisteren uitgebroed (nou ja, een Psyduck uitgebroed en daar die Golduck van gemaakt) en die 1121 Pidgeot heb ik vandaag in het wild gevangen.
Zo lang er elke dag nog wel iets interessants gebeurt (nieuwe pokie erbij of iets nieuws bij mijn top pokies) dan blijf ik hier nog wel even aan verslingerd hoor.

[ Voor 1% gewijzigd door Tristan op 04-08-2016 16:34 . Reden: typo ]
....................Tristan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:32:
Wie heeft er Pokémons met een IV van 100%? Ik heb er 1, een Joleton
Nee, ik zeg maar niets.

Too late. Hoe is het met je 100% poliwhirl. Al besloten hem te transferren ?Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:33:
[...]
....................
Nee, ik zeg maar niets.
Ik heb er 3! Een ratticate, een venomoth...Tristan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:32:
Wie heeft er Pokémons met een IV van 100%? Ik heb er 1, een Jolteon
En dan een nidorino waar ik niks meer van vind
- Wing attack als primary en Hurricane (Pidgeot) als secundary doen serieuze dmg tegen alles behalve electricity/rock/steel.
- Raticate met Quick Attack en Hyper Fang/Beam zelfde verhaal (ook tegen electricity, maar ghost 0 dmg).
- En ook al hebben ze geen HP sustain, als je Beedrill en Butterfree met goede bug moves hebt kan je serieuze happen nemen uit dragon-type beesten en dan afmaken met vrije keuze.
Vaak zat dat ik dat kleine grut inzet tegen ~1500CP spul als fodder dat ook nog best wat damage doet
[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 04-08-2016 16:37 ]
De meeste mensen deugen!
Zou het ook wel logisch vinden dat bijvoorbeeld een "Magby" een rare pokemon is en makkelijker te verkrijgen is als je 2 Magmar laat breeden. Zou het breeden naast het creeren van 100% IV's ook wat toegankelijker moeten maken.Zeror schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:06:
[...]
Het verkrijgen van die starters en het unlocken van die gen 2 pokemon vind ik ook wat vreemd.
Maar ik zou het wel tof vinden als je eerst iets moet doen voordat je die gen 2 unlocked. Dat unlocken van die betere Pokedex zou in principe al genoeg moeten zijn om de gen 2 helemaal te unlocken. Het is best een aannemelijke eis om eerst 50 verschillende pokemon gezien te hebben alvorens je verder kan gaan naar gen 2.
Ik zie in ieder geval wel potentie voor Pokemon Go (zolang er maar een decent tracking optie komt) ...
Verwijderd
Pff, Pokéballs zijn zo level 14(?), GreatBalls zijn in.D2FValinor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:37:
Meestal delete ik pokeballs omdat mijn itemlijst vol zit. Na de update zit ik gewoon zonder pokeballen. Ik jaag er 10 per pokemon doorheen.... Voelt net een gokspel nu.
Moet je toch echt leren om curveballs te gooien. Ik heb de indruk dat je daarmee je kansen flink vergroot. Als je gewoon recht gooit valt het me op dat regelmatig zo'n pokie net op het moment dat je de bal gooit begint te koppen, bij curveballs doen ze dat nauwelijks. Vooral als je de curveball gooit op het moment dat het cirkeltje zo klein mogelijk is moet zo'n Pidgey flinke ballen hebben om nog te ontsnappen.D2FValinor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:37:
Meestal delete ik pokeballs omdat mijn itemlijst vol zit. Na de update zit ik gewoon zonder pokeballen. Ik jaag er 10 per pokemon doorheen.... Voelt net een gokspel nu.
Rest aardig tevree

[ Voor 14% gewijzigd door AFCAjax op 04-08-2016 16:43 ]
okeIdifix schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:21:
[...]
Ik ben nu lvl 18. Heb nu 2x 10 km ei uitgebroed ( eevee en dratini). Nu ben ik ze aan het sparen tot ik er 9 heb en dan koop ik wat incubators erbij en broed ze allemaal tegelijk uit. Heb er nu weer 4.
vanaf lvl 20 krijg je toch de beste eieren?
Ja en nee. De Pokémon die uit eieren komen die je dan krijgt zijn dan wel aan hun max, want er kunnen max level 20 pokies uit een ei komen. Of je ook daadwerkelijk goede eieren krijgt is dan nog helemaal de vraag natuurlijk.Aggressor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:42:
[...]
oke
vanaf lvl 20 krijg je toch de beste eieren?
Inderdaad. Ik vang nu regelmatig nog CP300-400 pokemons met 1 of 2 ballen. Dus snap die ophef zo niet.Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:41:
[...]
Moet je toch echt leren om curveballs te gooien. Ik heb de indruk dat je daarmee je kansen flink vergroot. Als je gewoon recht gooit valt het me op dat regelmatig zo'n pokie net op het moment dat je de bal gooit begint te koppen, bij curveballs doen ze dat nauwelijks. Vooral als je de curveball gooit op het moment dat het cirkeltje zo klein mogelijk is moet zo'n Pidgey flinke ballen hebben om nog te ontsnappen.
Sleep de bal naar linksonder, draai er mee tot er cirkeltjes rond komen. Gooi de bal schuin onder een hoek van 45 graden naar rechtsboven wanneer de gooicirkel klein is, en de pokemon geen counter doet.
Hoe herken je een nest? Ik zie van alles spawnen maar weet nooit of het nou een nest is.
Als er elke dag vrij regelmatig dezelfde Pokemon spawnt op een of meer plekken op ongeveer dezelfde locatie kun je er vanuit gaan dat het een nest isSoundless schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:49:
[...]
Hoe herken je een nest? Ik zie van alles spawnen maar weet nooit of het nou een nest is.
Nee dat is een spawn, een nest is als er meerdere tegelijk in dezelfde omgeving spawnen.Stefan_99 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:51:
[...]
Als er elke dag vrij regelmatig dezelfde Pokemon spawnt op een of meer plekken op ongeveer dezelfde locatie kun je er vanuit gaan dat het een nest is
Verwijderd
Gisteravond ging ik pogo spelen en begon mijn beeldscherm volledig te flippen. Rare kleur strepen door t beeld, het spel liep vast en toen ging m'n telefoon herstarten.
Ik heb t spel toen weer opgestart en vrijwel meteen t zelfde probleem.
Omdat m'n telefoon van de week was gevallen en ik voor het eerst in m'n leven een gebaste scherm heb dacht ik dat t aan m'n telefoon lag en de chip van m'n beeldscherm begon te overlijden.
Zeker nadat m'n telefoon gelijk na de tweede poging non stop achterelkaar begon te herstarten en ik de batterij eruit moest trekken.. echter sprak ik net een vriendin van me en zij vertelde dat haar telefoon precies het zelfde doet als ze aan het spelen is en haar telefoon nog maar 10% batterij heeft.
Nu vroeg ik me af of jullie dit probleem ook al tegen zijn gekomen.
Edit: Ik heb een Samsung S5 Mini en zij heeft nu tijdelijk een Samsung S4.
Na herinstallatie van het spel was bij mij het probleem opgelost. Zij gaat het van het weekend even uittesten of het bij haar ook helpt. Zij had overigens geen rare gekleurde strepen in het spel dus ik gok dat dat toch door de val gekomen is.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2016 17:49 ]
Geen last van op Nexus 5x. Misschien handig om aan te geven welke telefoon je hebt.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:53:
Hoi! Ik ben nieuw hier en een stille mee leester maar heb nu toch wel even een vraag..
Gisteravond ging ik pogo spelen en begon mijn beeldscherm volledig te flippen. Rare kleur streepen door t beeld, het spel liep vast en toen ging mn telefoon herstarten.
Ik heb t spel toen weer opgestart en vrijwel meteen t zelfde probleem.
Omdat mn telefoon van de week was gevallen en ik voor het eerst in mn leven een gebaste scherm heb dacht ik dat t aan mn telefoon lag en de chip van mn beeldscherm begon te overlijden.
Zeker nadat mn telefoon gelijk na de tweede poging non stop achterelkaar begon te hetstarten en ik de batterij eruit moest trekken.. echter sprak ik net een vriendin van me en zij vertelde dat haar telefoon precies het zelfde doet als ze aan het spelen is en haar telefoon nog maar 10% batterij heeft.
Nu vroeg ik me af of jullie dit probleem ook al tegen zijn gekomen.
Dan kan ik niet anders dan oordelen dat je zeer veel pech hebt. Ik weet ondertussen waar ik in de direct bereikbare regio moet zijn om leuke verrassende pokemon te vinden. Dat is voor mij niet binnen een kilometer afstand helaas, maar prima te doen op de fiets met mooi weer.ph4ge schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:28:
[...]
Ik heb meer kilometers dan jou, maar het probleem is dat de radar alleen maar Pidgey's etc weergeeft en dat je ook niets anders tegekomt onderweg. Zoals ik aangeef in die post waar jij op reageert, ik heb er geen enkele moeite mee om 20km te fietsen en dan een uur te wandelen voor een nieuwe Pokemon, maar zonder enig idee waar je moet kijken heeft dat gewoon geen zin want dan kom je onderweg alleen maar Pidgey's etc tegen. En daarom is Pokevision of zn functionaliteit gewoon hard nodig om het spel speelbaar te houden. Op basis van niks loont uren lopen gewoon niet, dat is mijn ervaring de afgelopen dagen.
Het gedeelte onder de ---------- sloeg overigens niet op jou post, maar was een toevoegsel dat gericht was op de vele berichten van mensen dat ze het niks aan vonden omdat er geen stop of bultlading pokemon bereikbaar was vanuit de bank.
Verwijderd
Jup ook die zijn idd zeer nuttig. Ik bewaar dus ook zeker mijn sterke "simpele" pokemon en heb ondertussen al een cp 1250 Pidgeot (en nog 2 boven de 1000), CP 1100 Golbat, CP850 Butterfree en CP800 Beedrill.Cassius schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:35:
Tip; we ketsen allemaal onze raticate, pidgeots, goldbats, butterfrees en beedrills weg (al kunnen pidgey en zubat nog best wel fighters in CP waarde zijn) - maar sommige hebben echt nuttige movesets ook in gym battles met 800CP oid.
- Wing attack als primary en Hurricane (Pidgeot) als secundary doen serieuze dmg tegen alles behalve electricity/rock/steel.
- Raticate met Quick Attack en Hyper Fang/Beam zelfde verhaal (ook tegen electricity, maar ghost 0 dmg).
- En ook al hebben ze geen HP sustain, als je Beedrill en Butterfree met goede bug moves hebt kan je serieuze happen nemen uit dragon-type beesten en dan afmaken met vrije keuze.
Vaak zat dat ik dat kleine grut inzet tegen ~1500CP spul als fodder dat ook nog best wat damage doet.
alleen nog een moment ze inzetten
Klopt, bijvoorbeeld die Magmar spawn in Amsterdam Serphatipark, dat zijn 3 spawnplekken die iedereen minimaal 1x per uur een Magmar spawnen. Met een beetje geduld kun je daar dus rondjes wandelen en hopen op een dikke Magmar.Soundless schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:57:
Dus een nest is een locatie waar meerdere van een bepaalde pokemon spawnen. En dat elke dag?
Op onzin want ik moet elke keer mn shit weer wisselenMx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:01:
Hoe selecteert het spel trouwens bij een battle de pokémon waarmee je gaat vechten? Hij kiest ze in ieder geval uit je Favorites als je die hebt maar voor de rest lijkt het spel automatisch al een selectie te doen... Weet iemand waar die selectie op gebaseerd is?
Mn gyarados is wel echt nutteloos zonder water aanvallen....
Heb soms ook het idee dat hij soms helpt met het selecteren. Vaak staat gewoon mijn hoogste pokémon geselecteerd maar tegen bijv. een vuur pokémon kiest hij dan opeens een lagere waterpokémon. Ach, ben nog niet zo druk met battles, eerst maar eens levellen. Net met lucky egg van 19 naar 21 gegaan, eindelijk weer 2 Egg IncubatorsMx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:01:
Hoe selecteert het spel trouwens bij een battle de pokémon waarmee je gaat vechten? Hij kiest ze in ieder geval uit je Favorites als je die hebt maar voor de rest lijkt het spel automatisch al een selectie te doen... Weet iemand waar die selectie op gebaseerd is?
Dat is wel zuur... Gewoon in gyms plaatsen dan maar. Het plaatje schikt mensen wel af!mark-k schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:02:
[ Voor 16% gewijzigd door Beltoni op 04-08-2016 17:08 ]
Ik laat het meestal zoals het spel ze voor me kiest. Wel leuk want dan krijg je wat variatie in het spel. Zo koos hij dus vanmiddag bij een gym aanval mijn Parasect. Bij lange na niet mijn sterkste (14e qua CP) maar het was heel leuk om met dat ding te vechten, die Solar Beam is echt een nuke zeg! Zonder moeite twee vijandige pokies mee om zeep geholpen.mark-k schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:02:
[...]
Op onzin want ik moet elke keer mn shit weer wisselen
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Het klopt dat 'standaard' veel hetzelfde spawnt (pidgey, ratata en drowzee voornamelijk). Maar om de zoveel tijd spawnen er bijzondere pokemon. Mijn vangst gisteravond was niet mis: snorlax, 3 squirtle, kabuto, porygon, stuk of wat ghastly's, doduo, flink wat jynxen en nog wat mooie dingen.Nedra schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:50:
[...]
Ben nog niet in kijkduin geweest, maar in het Vondelpark zijn er 2 plekken met 3 pokestops met non-stop lures, en daar spawnen bijna alleen maar dezelfde monsters, zelfs na de update.
Ik ging tevreden naar huis.
(was @ blauwe theehuis 3/4 lure spot).
Zojuist Electa, Onix, Magmar, Vulpix, Clefairy en Growlithe nests toegevoegd voor Eindhoven. Zal vanavond meer toevoegen.
is everything cool?
Hmmmzzz, das 2 min lopen, toch maar eens langs zo, zie de lures steeds wel, maar ga meestal toch maar gewoon naar huisFreqAmsterdam schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:13:
[...]
Het klopt dat 'standaard' veel hetzelfde spawnt (pidgey, ratata en drowzee voornamelijk). Maar om de zoveel tijd spawnen er bijzondere pokemon. Mijn vangst gisteravond was niet mis: snorlax, 3 squirtle, kabuto, porygon, stuk of wat ghastly's, doduo, flink wat jynxen en nog wat mooie dingen.
Ik ging tevreden naar huis.
(was @ blauwe theehuis 3/4 lure spot).
Dan doe je toch voor een weekje rustig aan? Neem aan dat je niet het doel hebt om over 2 weken level 40 te zijn. Hoop het niet voor je in ieder geval038Zwolle schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:11:
Pfoeh ik ben nu lvl 27, maar de grind begint wel erg te vervelen zeg. Ik koop ook telkens een egg na level 21 om maar zoveel mogelijk pidgeys etc te evolven.
Met mobile games heb ik wel geleerd dat je alles gewoon langzaamaan moet doen. Anders kost het je snel veel geld en / of het gaat je enorm vervelen.
Zeker doen. Dit is in Amsterdam waarschijnlijk de beste spot. Ik heb er gister in 2 uur zo'n 200 pokemon gevangen.HeatWave schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:14:
[...]
Hmmmzzz, das 2 min lopen, toch maar eens langs zo, zie de lures steeds wel, maar ga meestal toch maar gewoon naar huis.
Edit: enige nadeel is dat mn eitjes niet uitkomen als ik daar de hele tijd blijf. Die heb ik juist nodig ( eitjes = lekker veel dust).
[ Voor 15% gewijzigd door FreqAmsterdam op 04-08-2016 17:16 ]
Haha dat roep je nu al en week of langerHeatWave schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:14:
[...]
Hmmmzzz, das 2 min lopen, toch maar eens langs zo, zie de lures steeds wel, maar ga meestal toch maar gewoon naar huis.
Ja, ik werk er, maar ben er dus nog niet aan toegekomen om echt te gaan vangen nog.....FreqAmsterdam schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Zeker doen. Dit is in Amsterdam waarschijnlijk de beste spot. Ik heb er gister in 2 uur zo'n 200 pokemon gevangen.
Mijn doel is/was wel om zo snel mogelijk level 30 te worden. Maar een paar dagen rust klinkt ook niet zo verkeerdCambrium91 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Dan doe je toch voor een weekje rustig aan? Neem aan dat je niet het doel hebt om over 2 weken level 40 te zijn. Hoop het niet voor je in ieder geval![]()
Met mobile games heb ik wel geleerd dat je alles gewoon langzaamaan moet doen. Anders kost het je snel veel geld en / of het gaat je enorm vervelen.

Had elke avond iets anders te doenpoor Leno schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:16:
[...]
Haha dat roep je nu al en week of langerKijk wat je mist, ga nou eens een keer!
Vanavond eigenlijk nog niet
Edit: die snorlax gisteravond was wel mooi. Iedereen schreeuwen jongen
[ Voor 35% gewijzigd door FreqAmsterdam op 04-08-2016 17:18 ]
OK, cool, ik ben die gast die Pokemon aan het vangen isFreqAmsterdam schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:17:
Dan kom je me waarschijnlijk tegen. Ik ga er straks ook nog naar toe.
Ok. Ik ben die andere gast die pokemon aan het vangen is.HeatWave schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:18:
[...]
OK, cool, ik ben die gast die Pokemon aan het vangen is.
Weet dat ik 40+ Eevee candy heb maar heb geen Eevee om te evolueren of om het even te checken. Less is more
Haha dat is al eerder geopperd inderdaad, ik ga dit weekend waarschijnlijk even een kijkje nemen in de namiddag ofzo.Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:20:
We moeten eens een Tweakers Pokémon Meet organiseren. Kijkduin of zo?
Ik heb meestal wel rond de 100 pokemon. Ik wil wel 1 'kopietje' houden van de (op dat moment) hoogste, behalve echt zwakke pokemons dan.Beltoni schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:20:
Wat doen jullie eigenlijk met je pokémon? Ik gooi gewoon alles weg als ze een laag CP/IV hebben, mijn vriendin wil er altijd 1 overhouden, zelfs als die compleet waardeloos is. Heb nu 22 Pokémon bij me, terwijl zij er altijd met 100-200 rondloopt...
Weet dat ik 40+ Eevee candy heb maar heb geen Eevee om te evolueren of om het even te checken. Less is more
Ik lijk op je vriendin...qua Pokemon verzamelgedrag dan....hoop ik....Beltoni schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:20:
Wat doen jullie eigenlijk met je pokémon? Ik gooi gewoon alles weg als ze een laag CP/IV hebben, mijn vriendin wil er altijd 1 overhouden, zelfs als die compleet waardeloos is. Heb nu 22 Pokémon bij me, terwijl zij er altijd met 100-200 rondloopt...
296/300 hier...ik moet alles hebbe hebbe hebbe...
Waar bouw je dat overzichtje incl IV score?AFCAjax schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:42:
Mijn Pokémans, Vaporeon baal ik van maar daar leg ik me bij neer.
Rest aardig tevreewacht nog op een paar goede IV's voor wat evoluties (een nieuwe Duck en een Slowpoke)
[afbeelding]
Of gewoon zelf creatief met screenshots?
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
www.pokeadvisor.comDropjesLover schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:23:
[...]
Waar bouw je dat overzichtje incl IV score?
Of gewoon zelf creatief met screenshots?
Tja, het is en blijft een verzamelspel. Ik probeer er altijd van elke in ieder geval eentje te houden ook al is hij compleet nutteloos. Momenteel mis ik alleen de Ekans en de Gastly omdat ik er per ongeluk nog maar eentje van over had toen ik die kon evolueren en er daarna geen meer van evangen heb (ik heb dus wel een Arbok en een Haunter maar ik mis de lagere evolutie in mijn collectie). Dat vind ik eigenlijk wel een beetje jammer...Beltoni schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:20:
Ik zit nu op 172/250... Zit ook veel voer bij voor een volgende powerlevel sessie.
[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 04-08-2016 17:26 ]
Goed bezig

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dit topic is gesloten.
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator