Abra waren in de originele games ook al een pain om te vangen, rennen gewoon erg makkelijk weg en hebben een relatief lage catchrate. Ik mag opzich niet klagen wat dat betreft, seen 3 caught 2Shiro schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:37:
Ik kwam vanochtend een Abra tegen van 73CP, dacht, die rennen altijd weg als je het de eerste keer verpruts, dus gelijk berry tegenaan gegooid en een great curveball gegooid met mijn ultra ball. Die is in de pocket denk je dan…
Niet dus, rotbeest ontsnapte uit de pokeball en rende weg.. Ofwel, een great, een curveball en een ultraball foetsie en de conclusie dat sommige pokemon dus gewoon niet gevangen kunnen worden? Vind zo'n Abra dan nog niet zo heel erg, maar als het een wild Gyrados is of Charizard, zou ik er toch wel een beetje van balen
Zullen we vanaf nu weer gewoon allemaal "evolueren" en "evoluties" gebruiken in plaats van "evalueren" en "evaluaties"?
Maar er is toch niks mis met het evalueren van de evoluties?Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:48:
Zullen we vanaf nu weer gewoon allemaal "evolueren" en "evoluties" gebruiken in plaats van "evalueren" en "evaluaties"?
[ Voor 7% gewijzigd door spocy op 04-08-2016 08:50 ]
Abra rent inderdaad lekker weg, precies zoals in het oorspronkelijke spel. Net als dat Magikarp gewoon een lange grind is voordat het een Gyrados is. Niet zo zeuren
Op mijn Motorola ook. Ligt aan de achtergrond animatie volgens mijErikT738 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 07:34:
Gisteren heb ik voor het eerst twee lures gebruikt. Iemand anders gooide ook een lure neer en binnen een paar minuten stond er meer dan 35 man Pokémon te vangen. De spawns werden telkens beter en iedereen had het naar zijn zin...
Tot er ineens een Grimer binnen bereik verscheen.
Op mijn telefoon (HTC One M8) loopt de app direc
Hahaha lekker hoorAzaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:48:
Ik had gisteren zelfs magicarps welke ontsnaptenspocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:48:
[...]
Abra waren in de originele games ook al een pain om te vangen, rennen gewoon erg makkelijk weg en hebben een relatief lage catchrate. Ik mag opzich niet klagen wat dat betreft, seen 3 caught 2
Goed punt. Laten we vooral blijven evolueren in onze evaluaties van de pokémon-evoluties.spocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:49:
[...]
Maar er is toch niks mis met het evalueren van de evoluties?Of het evolueren van de evaluaties natuurlijk
edit: spelling
[ Voor 6% gewijzigd door Azaruc op 04-08-2016 08:55 ]
Check: Seen 46, Caught 43. Kutvis...tweakerdennis schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:51:
[...]
Ik had gisteren zelfs magicarps welke ontsnapten
En laten we dan meteen ook even ons spatiegebruik evalueren en desnoods evolueren, aangezien Pokémon-evoluties één woord is.Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:51:
[...]
Goed punt, laten we vooral blijven evolueren in onze evaluaties van de pokémon evoluties.
Goed, dan mogen nu de spellingnazikaarten ingeleverd worden en kunnen we weer overgaan tot de orde van de dag: klagen over Niantic.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Punt is meer van, berry, great curveball en ultraball geven de hoogste mogelijke catch chance en zelfs in dat geval was een Abra ontsnapt, het was dus gewoon nooit mogelijk geweest om dat beest te vangen. Enige dat in dit geval zou werken was blijkbaar een masterball dat niet te krijgen isspocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:48:
[...]
Abra waren in de originele games ook al een pain om te vangen, rennen gewoon erg makkelijk weg en hebben een relatief lage catchrate. Ik mag opzich niet klagen wat dat betreft, seen 3 caught 2
Je zou maar een 2000CP Snorlax mislopen omdat Niantic besloten heeft om sommige pokemon te spawnen die je toch nooit kan vangen
En voor de duidelijkheid, kon prima andere pokemon ervoor en erna vangen, dus was zeker geen ban ofzo, sowieso ook nooit aan GPS spoofing gedaan.
Juniper RWD
Kwartet!Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:54:
[...]
En laten we dan meteen ook even ons spatiegebruik evalueren en desnoods evolueren, aangezien Pokémon-evoluties één woord is.
Goed, dan mogen nu de spellingnazikaarten ingeleverd worden en kunnen we weer overgaan tot de orde van de dag: klagen over Niantic.
Hehe ik ken er genoeg die de masterball op Abra gebruikten in de originele game, en je zegt het zelf al, hoogst mogelijke catch chance. Maar bij elke kans anders dan 1 kan het ook mis gaan natuurlijk.Shiro schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:54:
[...]
Punt is meer van, berry, great curveball en ultraball geven de hoogste mogelijke catch chance en zelfs in dat geval was een Abra ontsnapt, het was dus gewoon nooit mogelijk geweest om dat beest te vangen. Enige dat in dit geval zou werken was blijkbaar een masterball dat niet te krijgen is
Je zou maar een 2000CP Snorlax mislopen omdat Niantic besloten heeft om sommige pokemon te spawnen die je toch nooit kan vangen
En voor de duidelijkheid, kon prima andere pokemon ervoor en erna vangen, dus was zeker geen ban ofzo, sowieso ook nooit GPS spoofing gedaan.
FixedMx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:54:
[...]
En laten we dan meteen ook even ons spatiegebruik evalueren en desnoods evolueren, aangezien Pokémon-evoluties één woord is.
Ik blijf het idee houden dat curve balls de oplossing zijn voor (vrijwel) alle problemen om pokémon te vangen.
Vrijwel alle pokémon blijven na 1 curveball al zitten, en bij hoge uitzondering heb ik er meer nodig. Pokémon die daadwerkelijk wegvluchten kom ik al helemaal bijna nooit meer tegen.
Edit: en uiteraard blijft er een RNG achter zitten. Dus 100% garantie heb je nooit.
[ Voor 34% gewijzigd door Azaruc op 04-08-2016 08:59 ]
2/3 is een prima percentagespocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:48:
[...]
Bij mij Seen 21, Caught 13. Hoogste CP is helaas maar 369...
Jij hebt kansberekening zeker niet gesnaptShiro schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:54:
[...]
Punt is meer van, berry, great curveball en ultraball geven de hoogste mogelijke catch chance en zelfs in dat geval was een Abra ontsnapt, het was dus gewoon nooit mogelijk geweest om dat beest te vangen. Enige dat in dit geval zou werken was blijkbaar een masterball dat niet te krijgen is
Er bestaat ook alleennog maar een bonus voor curve, dat zegt misschien ook wat.Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:57:
[...]
Fixed![]()
[...]
Ik blijf het idee houden dat curve balls de oplossing zijn voor (vrijwel) alle problemen om pokémon te vangen.
Vrijwel alle pokémon blijven na 1 curveball al zitten, en bij hoge uitzondering heb ik er meer nodig. Pokémon die daadwerkelijk wegvluchten kom ik al helemaal bijna nooit meer tegen.
Edit: en uiteraard blijft er een RNG achter zitten. Dus 100% garantie heb je nooit.
Los van RNG, je eigen level en de CP van de pokemon maakt natuurlijk best wel veel uit. Ik gooi alleen maar curveballs en ze ontsnappen nog regelmatig. Ik gooi zo 100 pokeballs doorheen in een uurtje en dan vang ik er misschien 30-40 pokemons.Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:57:
[...]
Fixed![]()
[...]
Ik ben zelf lvl 22, toen ik lvl 10 was ging 95% ook gelijk in de pokeballs, maar als je pidgeys en weedles van 200+CP kan gaan tegenkomen, kan je er beter voor zorgen dat je een goeie pokestop farmspot hebt
Juniper RWD
Net onderweg naar werk in het dorp hier m'n laatste Eevee gevonden, EINDELIJK!!
Dus van 635 geevolueerd naar Flareon (door hem Pyro te noemen) en is nu 1570
Dus van 635 geevolueerd naar Flareon (door hem Pyro te noemen) en is nu 1570
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Gister een snorlax van 1745 uit een eitje
helemaal top
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Wat ik nog het vreemdst vind aan die catch rates is dat zwakke beestjes als de alomtegenwoordige ratten, schijtlijsters en meelwormen constant lijken te ontsnappen, terwijl je bijvoorbeeld die CP600+ Drowzee die je opeens tegenkomt met één bal vangt...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Graag jullie advies. Ik heb gisteren een 388 CP pidgey gevonden met 100% IV volgens Pokeadvisor (ben zelf level 23).
Ik heb nu 21 pidgey evoluties klaarstaan. Is het waard om hier 3 van op te offeren om een leuke Pidgeot hiervan te maken? Heb die al in m'n pokedex staan, dus twijfel nu of ik 3000 xp hiervoor moet laten schieten.
Ik heb nu 21 pidgey evoluties klaarstaan. Is het waard om hier 3 van op te offeren om een leuke Pidgeot hiervan te maken? Heb die al in m'n pokedex staan, dus twijfel nu of ik 3000 xp hiervoor moet laten schieten.
heel herkenbaar. Net die Eevee van 345 met een normale bal in 1x.Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:06:
Wat ik nog het vreemdst vind aan die catch rates is dat zwakke beestjes als de alomtegenwoordige ratten, schijtlijsters en meelwormen constant lijken te ontsnappen, terwijl je bijvoorbeeld die CP600+ Drowzee die je opeens tegenkomt met één bal vangt...
Een Rattata vanmorgen van 110, na 3 ballen weggerend

Wees blij, ik kom niet eens Eevee's tegen, na een maandspelen heb ik nog steeds geen 25 candies 
Maar ik kom wel nu al 2 dagen overal Omanytes tegen
Maar ik kom wel nu al 2 dagen overal Omanytes tegen
Als je onder je naam 100% pidgeot zet en als avatar een Pidgeot neemt, zou ik het zeker doen!Skreem schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:06:
Graag jullie advies. Ik heb gisteren een 388 CP pidgey gevonden met 100% IV volgens Pokeadvisor (ben zelf level 23).
Heb je daar geen behoefte aan dan maakt het allemaal niet zoveel uit, je krijgt toch zat pidgeys dus kan hem ook altijd op een later moment nog evolven. of even wachten me evolutie spree en eerst pidgeot maken. opties te over.
Het zou niet moeten kunnen... Gisteren me best voor gedaan en van een koude kermis thuis gekomen...

3000XP is niets op de 1 miljoen XP die je uiteindelijk nodig hebt om van level 39 naar level 40 te komen. Als je die Pidgey evolueert zal hij waarschijnlijk een Pidgeot van zo rond de CP1260 worden. Your call!Skreem schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:06:
Same. Maat van mij heeft (200k) exp minder (hij is lv 23, ik 25) en hij heeft al 12/13 10km eieren gehad en ik maar 6ph4ge schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:48:
[...]
Ach, beter 10km eieren krijgen en er slechts een Eevee uit krijgen, dan level 23,5 te zijn en nog steeds op je eerste 10km ei te moeten wachten...Ik zou op zn minst een kans willen op een van de 10 pokemon die uit 10 km eieren komt en die ik nog nooit in het echt ben tegengekomen. Die stomme 2 en 5 km eieren leveren ook alleen maar Pidgeys en Zubats op.
Ook is het zo dat als wij samen Pokémon gaan vangen dat hij 9/10 keer de Pokémon gewoon veel eerder op zijn telefoon ziet dan ik. Ik moet soms wel gewoon 20 seconden wachten totdat het bij mij pas tevoorschijn komt. We hebben dezelfde telefoon (iPhone SE). Weet iemand waar dit aan ligt?
Nu waar was dat it's something plaatje als je het nodig hebt hehehaborym schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:09:
Het zou niet moeten kunnen... Gisteren me best voor gedaan en van een koude kermis thuis gekomen...
[afbeelding]
Level 23,5 hier en net mijn 3e 10km ei.. wees blijKyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Same. Maat van mij heeft (200k) exp minder (hij is lv 23, ik 25) en hij heeft al 12/13 10km eieren gehad en ik maar 6
5 MiljoenMx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:11:
[...]
3000XP is niets op de 1 miljoen XP die je uiteindelijk nodig hebt om van level 39 naar level 40 te komen. Als je die Pidgey evolueert zal hij waarschijnlijk een Pidgeot van zo rond de CP1260 worden. Your call!
En ik zou gewoon die 3000 xp opofferen. Korte termijn lol hebben in dit spel is ook belangrijk. Ik evolve sommige pokemon nu ook gewoon. Die 50k die ik met de evolves kan krijgen is misschien nog 1 level, of 1-2 dagen wachten. Mwaah, dan heb ik liever nu lol met mijn sterke/nieuwe pokemon
Zijn jullie niet bang dat na het inloggen op die PokeAdvisor site je account straks als bot op één of andere scanner/map-site draait?

Ik heb een stuk of vijf 10km-eieren gehad in totaal, de laatste week geen enkel 10km-ei meer bij gekomen. Ik heb nu 4 5km-eieren en een 2km-ei in incubators zitten - de twee eieren die ik daarnaast nog heb zijn 2km-eieren. Ik hoop dat die paar PokéStops die ik straks tijdens de lunchpauze een slinger ga geven mij 10km-eieren gaan geven anders ga ik in Hulk modus...
Jaa snap ik maar als ik telkens met m'n maat op pad ga dan is het frustrerend dat hij telkens 10km eieren krijgt en ik die verdomde 5kmjapjaan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:14:
[...]
Level 23,5 hier en net mijn 3e 10km ei.. wees blij

Die authenticatiecodes die je dat ding voert zijn slechts geschikt voor eenmalig inloggen, als ik het goed begrepen heb. Dus ik neem aan dat de kans daarop zo goed als nihil is. Ze zetten het er zelf ook bij, toch?Radiant schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:15:
Zijn jullie niet bang dat na het inloggen op die PokeAdvisor site je account straks als bot op één of andere scanner/map-site draait?
We don't save your credentials. There is no way for us to prove this is true, and there's no way for you to know we're not stealing them. Until Niantic officially supports 3rd party authentication, there is no way around this.
Bijna level 23 hier en nog steeds maar 1x een 10km ei gekregen
Pffff ik kan geen pidgeys, ratata's en weedles meer zien.
lvl 21, nog maar 2, dus je bent niet alleen in pech hebbenWahWah schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:18:
Nou dan doet je naam eer aan. *insert wahwahwahwaaaaaaaah sound*WahWah schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:18:
Klik
[ Voor 10% gewijzigd door Kyumia op 04-08-2016 09:20 ]
Heb ik de afgelopen weken nog maar twee 10km eieren gehad, het kan altijd erger 😜
Voor de scanners onder ons, ik lees net dat er een scanner is die weer werkt, dus het kán nog wel. Komt wel weer goed.
Voor de scanners onder ons, ik lees net dat er een scanner is die weer werkt, dus het kán nog wel. Komt wel weer goed.
Ja daar ben ik bang voor, daarom ook authenticator key, en vervolgens de app toegang weer verwijderen.Radiant schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:15:
Dit is wel even tricky want het noemt zich niet PokeAdvisor maar Pokemon Go. Deze verwijder ik direct na gebruik van m'n account.
Je hebt er toch 100% meer dan mij gekregenMad-Matt schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:19:
[...]
lvl 21, nog maar 2, dus je bent niet alleen in pech hebben
haha, das waar
Niet echtRadiant schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:15:
Maar mocht het toch gebeuren dat ik hierdoor op de een of andere manier gereset word, denk ik dat ik het niet eens heel erg vind. Dan kan ik gewoon weer opnieuw elke pokémon voor het eerst vangen
Afgelopen dagen is het aantal uren wat ik speel helaas gigantisch gedaald, ook mij komen de pidgeys etc de neus uit en dan vliegen de ballen er ook nog eens doorheen. Battle's zijn door gebrek aan potions ook lang zo leuk niet meer en veel gyms worden inmiddels bewoond door Level 30+
. Ga me nu richten op pokedex vol krijgen, wel lastig zonder scanner of voetstapjes
.
Jij hebt er dus maar eentje gehad?WahWah schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:22:
[...]
Je hebt er toch 100% meer dan mij gekregen

Wat moet ik met deze jongen doen:
vaporeon
jolteon
flareon
?
Correct en daar kwam een Scyther uit van 742
Doet pokeadvisor het bij jullie nog? Ik krijg gewoon een leeg scherm zonder dat ie wat op kan halen
Daar heb je helaas geen invloed meer opegbert-jan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:28:
[afbeelding]
vaporeon
jolteon
flareon
?

Edit: maar damn ik ben jaloers. Ei of vangst?
[ Voor 5% gewijzigd door Kyumia op 04-08-2016 09:31 ]
Dat kunnen wij niet echt beantwoorden geloof ik.egbert-jan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:28:
[afbeelding]
vaporeon
jolteon
flareon
?
Als je al 5 vaporeon's hebt zou ik er niet per se nog 1 bij hoeven.
Tenzij je er 20 wilt sparen natuurlijk.
21 en 1 10km ei. Ook nog perongeluk 12 incubaters gekocht. Elke keer verscheen een error: try again later. Na de reboot van de app mijn coins weg en blijkbaar heb ik het 12x aangeklikt. Te grote moeite om het terug te laten draaien, maar goed ik heb nu ook al 12x3 eieren uitgelopen met maar 1 10km ei.Mad-Matt schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:19:
[...]
lvl 21, nog maar 2, dus je bent niet alleen in pech hebben
Ik heb veel tijd in pokemon gestoken tot nu toe, met veel plezier, maar als ze niet heel snel iets van tracking toestaan stop ik met spelen. Echt bizar dat ze verwachten dat je als kip zonder kop rond gaat lopen om pokemon te vangen.
Maar ik heb het idee dat ze de playerbase flink willen uitdunnen. Minder serverload, minder media aandacht, minder gezeik voor niantic.
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Is er hier iemand die ook echt dust en candy gestopt heeft in een mon >80% ?
Ik zie hier zoveel vragen en balende mensen voorbij komen.
Ik evolueer ze alleen als ze een hoge CP hebben. het IV% maakt voor mij niets uit, want tegen de tijd dat ik level 30 ben (nu 21) heb ik alweer genoeg verzameld met waarschijnlijk ook ergens een hoge IV%. Die ik wel echt ga maxen.
Ik evolueer ze alleen als ze een hoge CP hebben. het IV% maakt voor mij niets uit, want tegen de tijd dat ik level 30 ben (nu 21) heb ik alweer genoeg verzameld met waarschijnlijk ook ergens een hoge IV%. Die ik wel echt ga maxen.
Begin er langzaamaan toch wel een beetje klaar mee te worden. Komt voornamelijk door m'n egg vanmorgen. Hij moest nog 600 meter, maar daar heb ik in totaal echt wel 3km op gedaan. Daar kwam nog eens bij dat ik mijn ei niet heb zien uitkomen... hij was gewoon ineens weg, en met een check op m'n history wel gezien dat ik een Pokemon erbij heb gekregen.
Daarbij de focus van Niantic om eerst de API aan te pakken voordat het spel zelf fundamenteel op orde is... sja. Haalt het plezier er wel uit.
Daarbij de focus van Niantic om eerst de API aan te pakken voordat het spel zelf fundamenteel op orde is... sja. Haalt het plezier er wel uit.
Uhm Had je nog een geevolueerde pokemon welke de naam Pyro, Rainer of Sparky had?Kyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:30:
[...]
Daar heb je helaas geen invloed meer op. Gisteren geprobeerd met een Pyro, kwam helaas een Vaporeon uit. En ik heb al zoveel waterpokémon
Dan werkt het truckje namelijk niet.
OhMartin0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:33:
[...]
Uhm Had je nog een geevolueerde pokemon welke de naam Pyro, Rainer of Sparky had?
Dan werkt het truckje namelijk niet.

joh, Ik heb het net geprobeerd met Pyro en daar kwam netjes een Flareon uit.Kyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:30:
[...]
Daar heb je helaas geen invloed meer op. Gisteren geprobeerd met een Pyro, kwam helaas een Vaporeon uit. En ik heb al zoveel waterpokémon
Had ik gisteren ook, loop naar een grimer toe en mn spel crasht, uiteindelijk hele spel opnieuw geïnstalleerd en toen deed hij het pas weer (maar toen was de grimer ook al weg dus kan daardoor zijn).ErikT738 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 07:34:
Gisteren heb ik voor het eerst twee lures gebruikt. Iemand anders gooide ook een lure neer en binnen een paar minuten stond er meer dan 35 man Pokémon te vangen. De spawns werden telkens beter en iedereen had het naar zijn zin...
Tot er ineens een Grimer binnen bereik verscheen.
Op mijn telefoon (HTC One M8) loopt de app direct vast. Hetzelfde gebeurde bij een aantal mensen om mij heen. Natuurlijk sluit ik de app direct gedwongen af, clear ik m'n cache en probeer ik de app opnieuw op te starten. Elke keel loopt hij echter weer binnen een paar seconden vast. Ik heb telkens net genoeg tijd om te zien wat ik allemaal mis loop bij de drie actieve lures...
Een kwartier later nadat de Grimer was verdwenen deed m'n app het weer alsof er niets aan de hand was. Inmiddels had ik wel mooi een kwartier van mijn twee lures gemist.
Heeft het nog zin hierover een klacht in te dienen bij Niantic? Het is niet de eerste keer dat een Grimer allerlei crashes veroorzaakt op mijn telefoon en het probleem werd zeker niet veroorzaakt door serverproblemen aangezien 90% van de mensen om mij heen gewoon kon spelen.
Het trucje met renamen werkt maar 1 keer zover ik heb begrepen. heb je die nog niet gebruikt dan zou ik persoonlijk een Vaporeon van manken. Heb je die al gebruikt dan your gambleegbert-jan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:28:
[afbeelding]
vaporeon
jolteon
flareon
?
dan kan je nu toch beter 1 maxen rond die boven de 90% heeft?BooYooToo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:32:
Is er hier iemand die ook echt dust en candy gestopt heeft in een mon >80% ?
en rond de 400/500/600 cp?
Dat IV is toch eigenlijk alleen zinvol als je veel gyms wilt bestoken? Mijn doel is om zo veel mogelijk pokemon te vangen. Dan is dit nog minder relevant?
gewoon een vangst had opeens veel eevee in de buurt heb nu 50 candy ookKyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:30:
[...]
Doe je het puur voor de verzameling zal het niet veel uitmaken denk ik. Mogelijk komt later trading en PvP dan wordt het misschien wel relevant als je dat van plan bent te doen.mikevdzanden schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:38:
Dat IV is toch eigenlijk alleen zinvol als je veel gyms wilt bestoken? Mijn doel is om zo veel mogelijk pokemon te vangen. Dan is dit nog minder relevant?
Klopt helemaal. IV is alleen interessant als je de stats van je pokémons wilt maximaliseren.mikevdzanden schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:38:
Ik transfer bijvoorbeeld alleen mijn pokémon als ik een pokémon met hoger IV heb. Wil altijd minimaal 1 van elke pokémon houden
Als je 'solo' speelt is het inderdaad totaal irrelevant (tot nu toe).mikevdzanden schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:38:
Truckje met renamen werkt maar 1 keer als je de eeveelution na het evolueren niet hernoemd ja.DTHUGGA schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:37:
[...]
Het trucje met renamen werkt maar 1 keer zover ik heb begrepen. heb je die nog niet gebruikt dan zou ik persoonlijk een Vaporeon van manken. Heb je die al gebruikt dan your gamble
Heb je nog een flareon die pyro heet en je doet het daarna nog een keer zonder te renamen ja dan werkt hij niet, rename de je flareon eerst en doet dan de evolutie dan werkt deze gewoon!
Ik had mijn Pyro weer vernoemd naar Flareon (gewoon alle chars weggehaald) maar de volgende Pyro werd een Vaporeon. Moet ik dan i.p.v. alle chars weghalen gewoon een andere naam invoeren?Martin0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:43:
[...]
Truckje met renamen werkt maar 1 keer als je de eeveelution na het evolueren niet hernoemd ja.
Heb je nog een flareon die pyro heet en je doet het daarna nog een keer zonder te renamen ja dan werkt hij niet, rename de je flareon eerst en doet dan de evolutie dan werkt deze gewoon!
Oh ok. Op enkele sites zag ik staan dat deze maar een keer werkt. Daarom ook nog geen eeveelution gedaan tot ik de perfecte Eevee heb.Martin0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:43:
[...]
Truckje met renamen werkt maar 1 keer als je de eeveelution na het evolueren niet hernoemd ja.
Je loopt achter, het werkt nu standaard maar 1x per soort, wat je ook doet. En ja, er zijn mensen die zeggen dat het daarna nog werkte met het een of het ander, maar dat is onzin. De kans dat het daarna nog werkt is 0%, de kans dat er toch dezelfde als de naam uitkomt is 33% maar dat is hij ook zonder hernoemen.Martin0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:43:
[...]
Voor de duidelijkheid, ik heb in totaal 0 10km eieren gehad, dus nog nooit een 10km ei gehad, jij heb er al 6 gehad, dat is niet same.Kyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:12:
Same. Maat van mij heeft (200k) exp minder (hij is lv 23, ik 25) en hij heeft al 12/13 10km eieren gehad en ik maar 6
Ook is het zo dat als wij samen Pokémon gaan vangen dat hij 9/10 keer de Pokémon gewoon veel eerder op zijn telefoon ziet dan ik. Ik moet soms wel gewoon 20 seconden wachten totdat het bij mij pas tevoorschijn komt. We hebben dezelfde telefoon (iPhone SE). Weet iemand waar dit aan ligt?
Als een Pokemon ook geen hoog CP heeft in combinatie met IV heeft het ook geen zin. Om een Pokemon te levelen tot het niveau dat IV echt gaat uitmaken heb je zo enorm veel dust nodig dat je er nooit aan toe gaat komen om meerdere Pokemon met een lage CP zover te levelen.Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:41:
Klopt helemaal. IV is alleen interessant als je de stats van je pokémons wilt maximaliseren.
Ik transfer bijvoorbeeld alleen mijn pokémon als ik een pokémon met hoger IV heb. Wil altijd minimaal 1 van elke pokémon houden
Ik geloof dat veel mensen het belang van IV nogal overschatten. Dat is alleen interessant als je het spel zo lang speelt dat je level 40 benadert en zelfs dan nog maar voor een paar Pokemon. Om zover te komen kom je waarschijnlijk later nog betere Pokemon tegen dan die je nu hebt.
[ Voor 40% gewijzigd door ph4ge op 04-08-2016 09:51 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Net even getest op mn (half jaar oude) Huawei Honor 7, daar duurt het opstarten van de app 16 seconden. Voor die winst doe ik het niet hoorSmiGueL schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 01:19:
[...]
140 evolves in 1800 seconden = dikke 12 seconde per evolve.
De app zou hierbij dus in zo'n 8 seconde op moeten starten.
Tot een paar uur geleden (v0.29.3) duurde het laden van de app waarschijnlijk langer dan de hele evolve bij elkaar, maar nu ik dit typ en test lijkt het laden sinds 0.31.0 een STUK sneller te gaan waardoor ik rond de 12 seconde kan komen.
Thnx 4 the tip!
[...]
Dit dacht ik dus ook, maar sinds 0.31.0 is het ECHT een stuk sneller geworden.
Hier 12 seconde op een 2 jaar oud toestel.. Dus ik geloof het wel.

Ik een stuk of 4 10km eieren. Vervelende is dat je alles kan wegmikken (items, pokemon) maar eieren dan weer niet. Ik wil alleen 10km (rares) en 2km (de 4 starter pokemon) eieren eigenlijk...ph4ge schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:47:
[...]
Voor de duidelijkheid, ik heb in totaal 0 10km eieren gehad, dus nog nooit een 10km ei gehad, jij heb er al 6 gehad, dat is niet same.
[ Voor 21% gewijzigd door DropjesLover op 04-08-2016 09:50 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Op Reddit is er een heel onderzoekje naar gaande, blijkbaar met bepaalde volgordes om het gebruik van de eeveelution te resetten en het weer opnieuw te kunnen doen etc. Vooralsnog is er wat mij betreft geen conclusie of het meerdere of een enkele keer te gebruiken is. Geen van beide is consequent aangetoond. (met inachtneming van het kans percentage)mark-k schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:46:
[...]
Je loopt achter, het werkt nu standaard maar 1x per soort, wat je ook doet. En ja, er zijn mensen die zeggen dat het daarna nog werkte met het een of het ander, maar dat is onzin. De kans dat het daarna nog werkt is 0%, de kans dat er toch dezelfde als de naam uitkomt is 33% maar dat is hij ook zonder hernoemen.
Wow rip. Meer km makenph4ge schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:47:
[...]
Voor de duidelijkheid, ik heb in totaal 0 10km eieren gehad, dus nog nooit een 10km ei gehad, jij heb er al 6 gehad, dat is niet same.
Is volgens mij niet km afhankelijk, ik heb 143 km erin zitten en al meerdere 10km eieren gehad. Terwijl toen ik begon ik helemaal geen 10km eieren kreeg (pas bij lvl 20 ofzo) terwijl anderen al meteen 10km eieren konden broeden.Kyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:49:
[...]
Wow rip. Meer km makenzit bijna op 450 geregistreerde km. Doe dat maar x2 wegens serverissues/niet geregistreerde meters.
Hoeveel km heb jij? Kun je zien bij Jogger badge.
Ik ben bijna level 16 en heb al vier 10km eieren gekregen. En zoveel afstand doe ik nu ook weer niet. Puur geluk als je er veel krijgt denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Jump op 04-08-2016 09:52 ]
Weet ikspocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
Is volgens mij niet km afhankelijk, ik heb 143 km erin zitten en al meerdere 10km eieren gehad. Terwijl toen ik begon ik helemaal geen 10km eieren kreeg (pas bij lvl 20 ofzo) terwijl anderen al meteen 10km eieren konden broeden.
KM maken is het probleem niet, althans ik heb niet zoveel geregistreerde KM als jou maar over de helft kom ik wel.Kyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:49:
Wow rip. Meer km makenzit bijna op 450 geregistreerde km. Doe dat maar x2 wegens serverissues/niet geregistreerde meters.
Hoeveel km heb jij? Kun je zien bij Jogger badge.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat heb ik gelezen en ook dat was onzin, stonden er ook een aantal bij waar dat niet werkte dus is het debunked. Een paar keer goed gaan is geen bewijs, maar zodra het fout gaat weet je direct dat het onzin is.spocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:49:
[...]
Op Reddit is er een heel onderzoekje naar gaande, blijkbaar met bepaalde volgordes om het gebruik van de eeveelution te resetten en het weer opnieuw te kunnen doen etc. Vooralsnog is er wat mij betreft geen conclusie of het meerdere of een enkele keer te gebruiken is. Geen van beide is consequent aangetoond. (met inachtneming van het kans percentage)
Hier ga je toch echt wat te kort door de bocht, juist door de chaos op Reddit is het erg makkelijk om te zeggen dat het fout gaat, zonder te controleren of de onderzoeksomstandigheden wel gelijk zijn.mark-k schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:55:
[...]
Dat heb ik gelezen en ook dat was onzin, stonden er ook een aantal bij waar dat niet werkte dus is het debunked. Een paar keer goed gaan is geen bewijs, maar zodra het fout gaat weet je direct dat het onzin is.
Pas als iets fout gaat terwijl het exact de hypothese volgt onder gelijkblijvende omstandigheden kun je spreken van een ontkrachting van de hypothese.
Overigens wil ik niet beweren dat het wel of niet meerdere keren kan, maar puur dat er nog onduidelijkheid over is. 1 x werkt het sowieso, maar daarna weet niemand tot nu toe het definitief werkend te krijgen lijkt het.
[ Voor 13% gewijzigd door spocy op 04-08-2016 09:57 ]
Dat uiteraard wel, hoe meer eieren je krijgt hoe groter de kans dat je een 10km ei krijgt. Maar het is niet zo dat iemand die veel loopt relatief veel 10km eieren krijgt, en iemand die weinig loopt relatief veel 2km krijgt bijvoorbeeld.Kyumia schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:53:
[...]
Weet ikmaar hoe eerder die 2/5km eggs weg zijn hoe meer kans op een 10 natuurlijk
. Geen km maken == geen hatchende eggs == geen nieuwe eggs == minder kans op 10km eggs.
10km eieren is gewoon geluk hebben, ik heb de afgelopen 2 weken geen 10km ei gekregen, en toen kreeg ik er opeens 4 achter elkaar. Moet wel zeggen dat ik nog niks nuttigs gehad heb, alleen een magmar die ik nog niet had, een jynx en chansey waar ik binnen het uur een in het wild van tegen kwam, en verder eevees en elektabuzz...
Trouwens, filerijden is heerlijk om eieren uit te laten komen.
what the hell is in Kijkduin aan de hand? 7 uur in de ochtend, en er wordt nog keihard gevochten om Gyms daar. Is niet normaal meer.
Geen idee maar ik denk dat ik van het weekend maar eens op onderzoek ga aldaar.MM99 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:59:
what the hell is in Kijkduin aan de hand? 7 uur in de ochtend, en er wordt nog keihard gevochten om Gyms daar. Is niet normaal meer.
Kijkduin is gewoon bizar druk, mede veroorzaakt door de media aandacht die het heeft gekregen.MM99 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:59:
Als we het toch over die eitjes hebben... Ik heb nu alleen maar 5km eieren. Wel al 5-6 10km eieren gehad, maar die kreeg ik bijna allemaal achter elkaar, daarvoor weken geen enkele.
Stond bovenaan een bericht van ene die zijn hele procedure uitgelegd had en dat met die 'buttons' tot op de letter gevolgd had en toch kreeg hij wat anders eruit. Iedereen zoekt naar een manier en zodra het een keertje werkt denken ze allemaal dat ze het gevonden hebben. Helaas kan het 1000x goed gaan zonder dat je bewijs hebt dat het werkt, maak het hoeft maar 1x fout te gaan en je hebt bewijs dat het niet werkt.spocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:56:
[...]
Hier ga je toch echt wat te kort door de bocht, juist door de chaos op Reddit is het erg makkelijk om te zeggen dat het fout gaat, zonder te controleren of de onderzoeksomstandigheden wel gelijk zijn.
Pas als iets fout gaat terwijl het exact de hypothese volgt onder gelijkblijvende omstandigheden kun je spreken van een ontkrachting van de hypothese.
Overigens wil ik niet beweren dat het wel of niet meerdere keren kan, maar puur dat er nog onduidelijkheid over is. 1 x werkt het sowieso, maar daarna weet niemand tot nu toe het definitief werkend te krijgen lijkt het.
Verwijderd
Iemand toevallig die in Groningen bekend is, en mij een goed spot kan vertellen met veel pokestops?
Noorderplantsoen, Westerhaven, Gedempte Zuiderdiep (al is het daar wat minder actief de laatste dagen). Westerhaven lijkt nog het meest actief te zijn. Hier op 't bruggetje: 53.214860, 6.559352Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:04:
Iemand toevallig die in Groningen bekend is, en mij een goed spot kan vertellen met veel pokestops?
Als er inderdaad iemand is geweest die dezelfde procedure exact gevolgd heeft zonder positief resultaat dan is deze procedure in ieder geval niet de juiste. Dit bericht heb ik dan nog niet gezien, maar zo veel zit ik ook weer niet op Reddit.mark-k schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Stond bovenaan een bericht van ene die zijn hele procedure uitgelegd had en dat met die 'buttons' tot op de letter gevolgd had en toch kreeg hij wat anders eruit. Iedereen zoekt naar een manier en zodra het een keertje werkt denken ze allemaal dat ze het gevonden hebben. Helaas kan het 1000x goed gaan zonder dat je bewijs hebt dat het werkt, maak het hoeft maar 1x fout te gaan en je hebt bewijs dat het niet werkt.
Overigens houdt dat niet in dat daarmee bewezen is dat het maar 1 x kan. Er is simpelweg nog geen manier gevonden om consequent meerdere malen de juiste evoluties te krijgen.
overigens wordt na 1000x goed gaan wel algemeen aangenomen dat iets bewezen is tot het tegendeel naar voren komt. Dit is geen hard bewijs uiteraard, maar een dusdanig hoge aannemelijkheid dat het voor waarheid gezien wordt. Uiteraard is 1x fout wel ontkrachtend mits er geen andere omstandigheden een rol speelden.
Die reddit was hier gepost en heb dat toen gequote en dat bericht erbij gezet, dus je kunt ook in dit topic zoeken om het te zien, maar hij had alles gedaan zoals het moest, ook met reboots tussen renames en 24 uur wachten ertussen om zeker te zijn.spocy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:07:
[...]
Als er inderdaad iemand is geweest die dezelfde procedure exact gevolgd heeft zonder positief resultaat dan is deze procedure in ieder geval niet de juiste. Dit bericht heb ik dan nog niet gezien, maar zo veel zit ik ook weer niet op Reddit.
Overigens houdt dat niet in dat daarmee bewezen is dat het maar 1 x kan. Er is simpelweg nog geen manier gevonden om consequent meerdere malen de juiste evoluties te krijgen.
overigens wordt na 1000x goed gaan wel algemeen aangenomen dat iets bewezen is tot het tegendeel naar voren komt. Dit is geen hard bewijs uiteraard, maar een dusdanig hoge aannemelijkheid dat het voor waarheid gezien wordt. Uiteraard is 1x fout wel ontkrachtend mits er geen andere omstandigheden een rol speelden.
Die 1000 was maar een random getal, als het bij 1 persoon zo vaak goed gaat kun je het redelijk aannemen ja, maar als het bij 1000 man 1x goed gaat is dat dus zeker geen bewijs op een pool van 100 miljoen spelers
ikben nu 21..YouR schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:02:
Als we het toch over die eitjes hebben... Ik heb nu alleen maar 5km eieren. Wel al 5-6 10km eieren gehad, maar die kreeg ik bijna allemaal achter elkaar, daarvoor weken geen enkele.
ik heb volgens mij 4x10 gehad en de rest allemaal 5 en 2
Deze werkt een beetje: https://map.goradar.io/
Wat betreft Eeveelution... Het enige wat bewezen is, is dat het in ieder geval één keer werkt voor elk type.
Sommige mensen beweren dat het in bepaalde situaties daarna ook nog zou werken, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat dat dan gewoon puur toeval is. Als het namelijk niet meer werkt, heb je nog steeds 33,333% kans dat je Rainer toch een Vaporeon wordt. En uiteraard zal je alleen de mensen bij wie het wel werkt horen roepen dat het nog werkt - het zelfde principe als homeopathie zeg maar: bij het gros van de mensen werkt het niet dus die proberen zo'n middeltje een keer en keilen het dan weg, maar bij sommigen lijkt het wel te werken en die zweren er dus bij dat het wel werkt. Dat is het probleem van een te kleine en te selectieve sample size, dan zijn daar geen zinnige conclusies uit te trekken.
Zet een oneindig aantal Mankeys achter een oneindig aantal Pokémon Go apps, en er zal er eentje zijn bij wie de Eevolution truuk elke keer "werkt".
Sommige mensen beweren dat het in bepaalde situaties daarna ook nog zou werken, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat dat dan gewoon puur toeval is. Als het namelijk niet meer werkt, heb je nog steeds 33,333% kans dat je Rainer toch een Vaporeon wordt. En uiteraard zal je alleen de mensen bij wie het wel werkt horen roepen dat het nog werkt - het zelfde principe als homeopathie zeg maar: bij het gros van de mensen werkt het niet dus die proberen zo'n middeltje een keer en keilen het dan weg, maar bij sommigen lijkt het wel te werken en die zweren er dus bij dat het wel werkt. Dat is het probleem van een te kleine en te selectieve sample size, dan zijn daar geen zinnige conclusies uit te trekken.
Zet een oneindig aantal Mankeys achter een oneindig aantal Pokémon Go apps, en er zal er eentje zijn bij wie de Eevolution truuk elke keer "werkt".
[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 04-08-2016 10:16 ]
Bij mij werkt het iig niet, de eerste drie gingen perfect (Rainer, Sparky, Pyro).mark-k schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Die reddit was hier gepost en heb dat toen gequote en dat bericht erbij gezet, dus je kunt ook in dit topic zoeken om het te zien, maar hij had alles gedaan zoals het moest, ook met reboots tussen renames en 24 uur wachten ertussen om zeker te zijn.
Die 1000 was maar een random getal, als het bij 1 persoon zo vaak goed gaat kun je het redelijk aannemen ja, maar als het bij 1000 man 1x goed gaat is dat dus zeker geen bewijs op een pool van 100 miljoen spelers
Probeerde daarna nog een Rainer, maar dat werd een Flareon.
Ik heb inmiddels 3 Jolteons die Rainer heten dus ik kan bevestigen dat het niet meer werkt na de eerste keer.Mx. Alba schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:15:
Wat betreft Eeveelution... Het enige wat bewezen is, is dat het in ieder geval één keer werkt voor elk type.
Ik weet niet of iemand dit hier al geplaatst heeft (waarschijnlijk wel), maar ik kon het niet vinden:
http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/aug2016-update/
http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/aug2016-update/
Ik ben nu lvl 18. Heb nu 2x 10 km ei uitgebroed ( eevee en dratini). Nu ben ik ze aan het sparen tot ik er 9 heb en dan koop ik wat incubators erbij en broed ze allemaal tegelijk uit. Heb er nu weer 4.Aggressor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:12:
[...]
ikben nu 21..
ik heb volgens mij 4x10 gehad en de rest allemaal 5 en 2
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator