Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

MrBlueEyes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:45:
Wat een gemopper hier. Het gaat juist veel beter met de servers. Gisteren de hele avond zonder problemen kunnen spelen. Ja nu met Japan erbij moeten ze weer druk aan het werk. Dat zullen ze ook echt wel doen. Maar dit gaat echt om extreme aantallen. Dat zie je ook wel aan alle berichten over hoeveel deze app gebruikt wordt, dat is gewoon met niets te vergelijken
Nou nou, laten we ook niet gaan overdrijven, dat we een dag wat minder last hebben gehad van de problemen wil niet meteen zeggen dat het veel beter gaat met de servers. Het werkte eindelijk eens even zoals het hoort te werken. Maar ja, dan maken ze vervolgens weer de fout door Japen erbij te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
mvds schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Nou nou, laten we ook niet gaan overdrijven, dat we een dag wat minder last hebben gehad van de problemen wil niet meteen zeggen dat het veel beter gaat met de servers. Het werkte eindelijk eens even zoals het hoort te werken. Maar ja, dan maken ze vervolgens weer de fout door Japen erbij te zetten.
Dat geeft alleen maar aan dat ze er wel aan werken. Ja, landen toevoegen is misschien niet het slimste maar ze willen inderdaad de hype in leven houden. Ik kan nu alweer Pokémons vangen trouwens.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

mvds schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Dan was het ook al een fout om 1. de apk geen geoblock te geven en 2. om het in europa uit te brengen. Want toen draaide het ook nog niet 100% in de landen waar het toen draaide.

Alleen toen hoorde je niemand hier erover, we waren maar wat blij dat het uit kwam.

Ik hoop echt dat ze het snel fixen, maar het is een spelletje, niet het eind van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
HeatWave schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:43:
Ik had toch meer begrip van tweakers verwacht eigenlijk, ik zie bijna alleen maar "eindgebruiker"gezeur :').

Natuurlijk is het niet de bedoeling, maar deze hype had niemand verwacht lijkt me. En mensen die maar beweren dat het 1,2,3 op te lossen is zijn vaak dezelfde mensen die 1089364 klikken op een foutmelding, want dan gaat het automagisch wel goed toch?!

Het is weer ff plat, so what? Dingen als Playstation Plus liggen er ook wel eens uit, en dat is een dienst die al jaren bestaat. Er zitten wat downtime periodes tussen, so what? Het is leuk, maar je kan ook overdrijven met je speeldrang natuurlijk.
Uhhh het is Pokemon hoe bedoel je de hype had niemand verwacht?
Boven de 25j kent het spel en speelt het uit nostalgie.
Onder 25j speelt het spel omdat het Pokemon al die tijd nooit dood gegaan is en uitgemolken wordt tot in de oneindigheid.

En ja we zijn een aantal weken verder, gisteren hadden we naar mijn eigen ervaring even mazzel, geen downtime.. Maar nu alweer in de middag.
Ja er mag wel wat verbetert worden.. En om jouw eigen vergelijking te gebruiken Playstation plus heeft toch ook niet elke avond storing??

Dat mensen overkomen als gebruikers.. Dat kan best... Komen hier meer mensen op dan alleen doorgewinterde IT'ers. En dan al zitten er doorgewinterde IT'ers tussen..

EINDELIJK ZELF EENS KUNNEN KLAGEN! >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

mvds schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:46:
[...]

Misschien niet verwacht, maar je kan er zeker wel op inspelen. Steeds meer landen bijschalen terwijl je omgeving de huidige vraag al niet eens aankan en je hele community last heeft van de talloze bugs slaat nergens op.

Dat is overduidelijk alleen maar om te cashen. Ze snappen dat dit een kort levende hype is en ze willen het maximale eruit halen.
Waarom gaat iedereen altijd maar uit van het slechtste? Natuurlijk willen ze er zoveel mogelijk uithalen, maar je hebt meer aan spelers die langer spelen dan een paar hype-meelopers die echt geen cent uitgeven en er na 2 weken mee kappen.

Pas na lvl 20 wordt het aanpoten en ga je extra dingen moeten kopen lees ik zo, dus die mensen wil je behouden. Dus een soort voorrang geven aan hypers gaat je niets opleveren, dus kan me ook niet voorstellen dat dat het doel is.

Ze willen sowieso de app uitbreiden qua functies, Pokemon etc. Dus ze zijn echt van plan een lange termijn aan te houden lijkt het. Dan zijn wat opstartproblemen vervelend, maar niet expres ofzo. Als ze het konden voorkomen, deden ze het wel.

Als je zelf in de IT werkt hoor je ook dagelijks opmerkingen als "kan me niet schelen wat Microsoft er over zegt, ik wil een mailbox van 2TB, regel het maar ITer!" Dat is een beetje het niveau hier af en toe :').

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Als Tweaker moet je nu juist wel mopperen omdat je weet wat de mogelijkheden zijn om dit beter te laten lopen.
En als internet nerd al helemaal omdat je weet hoe populair Pokemon is in de hele hipster/meme generatie.
Alleen Half-Life 3 heeft een grotere status qua "wanneer komt het nou?"

[ Voor 5% gewijzigd door mercapto op 22-07-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Marselaar schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Landen blijven uitsluiten terwijl de hype viral over de wereld gaat? Nah!
Daarom zeg ik ook dat ze erop moeten inspelen. Het is nu allang geen verrassing meer dat het zo'n grote hype is. Waarom dan nog meer landen erbij gaan halen terwijl je je zaakjes niet eens voor elkaar hebt voor de landen die er al bij zitten? Zoals al eerder gezegd, mensen raken nu zo geirriteerd omdat het spel niet goed werkt dan ze beter die mensen iets langer hadden kunnen laten wachten. Het gaat vaak om de eerste indruk, als die indruk is dat het spel niet werkt, hoelang denk je dan dat mensen blijven spelen?

Ik vond het al mega irritant dat het amper te spelen was, en dat gaat nu alleen maar erger worden. Het zou me helemaal niet verbazen dat er dadelijk alwer veel mensen gaan afhaken, gewoon omdat het niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:40
Maurice079 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:37:
[...]

Ja dat eerste, daar snap ik dus ook werkelijk waar geen ene bal van. De servers liggen gigantisch op hun gat en wat doen we dan? Nog meer spelers toegang geven! Het verhaal van McDonalds had ik nog niet gehoord, maar het zou me helemaal niets verbazen. Is en blijft natuurlijk pure commercie.
https://techcrunch.com/20...nally-available-in-japan/

En het is bullshit dat je als consument maar blijft accepteren dat producten het niet doen.

Anno 2016 mogen we toch wel verwachten dat ze minimaal hun servers op orde hebben want behalve server issues ruikt dit ook nog behoorlijk naar een snelle cash in omdat er weinig tot geen gameplay elementen bevat die je minimaal zou verwachten van een Pokemon game (trade/duels/rpg elementen)

Het feit dat Pokemon gyms zo gebroken zijn (geen enkele reden om een gym in te nemen wanneer je coins al gecollect heb) geeft alweer aan dat het spel verre van klaar is.

Laat me dit de tweaker community vragen ;

Wat als dit spel was uitgebracht in dezelfde staat alleen dan niet met pokemons maar andere wezens .. Had je dan hetzelfde begrip getoond ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou ok seriously.. Nu net mini-rage momentje..

Doe vanochtend app aan.. kom er niet in.. Dit gaat poosje zo door.

Eindelijk erin!! een SlowBro!!!!!! OMG! In mn huis!!!!!! *O*

*GVD!!* Pokebag vol! Snel een weedle deleten!
(wilde net Lucky egg doen met zooi Pidgeys en Weedles)

Terug In Game, druk bijna op SlowBro..

Verdwijnt ie..

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/000/578/1234931504682.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06
Zidanexo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:53:
[...]

Wat als dit spel was uitgebracht in dezelfde staat alleen dan niet met pokemons maar andere wezens .. Had je dan hetzelfde begrip getoond ?
Dan zou het spel gewoon normaal draaien net zoals Ingress omdat er dan niet tientallen miljoenen mensen aan het spelen zouden zijn. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
[...]

En het is bullshit dat je als consument maar blijft accepteren dat producten het niet doen.

Anno 2016 mogen we toch wel verwachten dat ze minimaal hun servers op orde hebben want behalve server issues ruikt dit ook nog behoorlijk naar een snelle cash in omdat er weinig tot geen gameplay elementen bevat die je minimaal zou verwachten van een Pokemon game (trade/duels/rpg elementen)

Het feit dat Pokemon gyms zo gebroken zijn (geen enkele reden om een gym in te nemen wanneer je coins al gecollect heb) geeft alweer aan dat het spel verre van klaar is.

Dan had ik dit spel niet gespeeld. Ik speel het voor de Pokémon. Net zoals de meeste mensen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

HeatWave schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:51:
[...]

Waarom gaat iedereen altijd maar uit van het slechtste? Natuurlijk willen ze er zoveel mogelijk uithalen, maar je hebt meer aan spelers die langer spelen dan een paar hype-meelopers die echt geen cent uitgeven en er na 2 weken mee kappen.

Pas na lvl 20 wordt het aanpoten en ga je extra dingen moeten kopen lees ik zo, dus die mensen wil je behouden. Dus een soort voorrang geven aan hypers gaat je niets opleveren, dus kan me ook niet voorstellen dat dat het doel is.

Ze willen sowieso de app uitbreiden qua functies, Pokemon etc. Dus ze zijn echt van plan een lange termijn aan te houden lijkt het. Dan zijn wat opstartproblemen vervelend, maar niet expres ofzo. Als ze het konden voorkomen, deden ze het wel.

Als je zelf in de IT werkt hoor je ook dagelijks opmerkingen als "kan me niet schelen wat Microsoft er over zegt, ik wil een mailbox van 2TB, regel het maar ITer!" Dat is een beetje het niveau hier af en toe :').
Ik ben projectleider in de IT en ik weet prima hoe eenvoudig het is om cloud capaciteit bij te schalen wanneer dat nodig is hoor. Dus ja, ze hadden het wel degelijk kunnen voorkomen.

Inderdaad, het is een mega hype, en dat wisten ze al na een paar dagen, voor een bedrijf met zo'n groot kapitaal is het helemaal niet zo moeilijk om binnen een paar dagen hun zaakjes op orde te krijgen. JUIST omdat het zo'n hype is. Dan is het geen probleem om er een klein kapitaal tegenaan te smijten om ervoor te zorgen dat het werkt, want je weet dat je dat zo weer terug hebt verdient met het volgende land wat erbij komt.

Maar inderdaad, het is tegenwoordig heel normaal dat iets niet of nauwelijks werkt. Dus kijken we er niet eens meer van op. Nee, het is nog erger, we gaan het zelfs goedpraten wanneer een bedrijf hun zaakjes niet op orde kan krijgen, en alleen maar voor het snelle geld lijkt te gaan. Dat lijkt nu de norm te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MrBlueEyes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Dan had ik dit spel niet gespeeld. Ik speel het voor de Pokémon. Net zoals de meeste mensen.
Nou ja, als het Victoria Secrets Go was geweest.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
mercapto schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:51:
Als Tweaker moet je nu juist wel mopperen omdat je weet wat de mogelijkheden zijn om dit beter te laten lopen.
En als internet nerd al helemaal omdat je weet hoe populair Pokemon is in de hele hipster/meme generatie.
Alleen Half-Life 3 heeft een grotere status qua "wanneer komt het nou?"
Even paar servertjes bijprikken en klaar toch *O* /sarcasm off

Technisch kan het allemaal super snel worden verholpen.
Maar we kunnen hier ook de productie volledig automatiseren. Kost alleen wel even 150mil. Maar dan heb je wel wat. Dat is een beetje hetzelfde verhaal als Pokemon Go.

Er spelen 100 andere factoren mee. En de grootste is natuurlijk geld. Investeerders, etc. moeten het geld wel terug kunnen zien. (dat hopen ze i.i.g. en daar doen ze alles aan, boeien dat de halve wereld het spel niet kan spelen, maar wij gaan niet met geld strooien om dat het daarnaar te verliezen).

Uiteindelijk blijven we toch allemaal spelen. Want 1 ding, dit is geen hype en over 2 weken is het nog lang niet over met de populairiteit.

Dat de meeste tweakers, zo snel mogelijk, zoveel mogelijk willen. Dat is een ander verhaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33
mvds schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:38:
Ik begin me steeds meer te irriteren aan dit spel... Niet dat Niantic zich er ook maar iets druk over zal maken, die zijn allang binnen.
Nee, je ergert je, of Niantic irriteert je, maar je kunt je niet ergens aan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
wat is het rustig hier opeens..

doen de servers het weer ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Efteling Go >:)

Looopings

Snap niet waarom meneer Tailleur niet verder is gegaan met andere parken zoals Plopsa.
manii schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:04:
wat is het rustig hier opeens..

doen de servers het weer ? :P
Iedereen is klaar met klagen :X

[ Voor 30% gewijzigd door Tjeerdtq op 22-07-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:45
Na 1 roodkapje heb ik het ook wel weer gezien hoor

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
Nog steeds de 3 steps bug nog niet opgelost. Ik kap ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Zoek 3 biggetjes en evolueer tot een grote boze wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
Ik ben voorlopig done with pokemon :( phone kapoet gisteren. Wordt veel inhalen wanneer ik een nieuwe smartphone weer heb...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaapiej
  • Laatst online: 13:55
kx22 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:07:
Nog steeds de 3 steps bug nog niet opgelost. Ik kap ermee!
Voor zover ik steeds lees is dat geen bug maar een bewuste keuze om het voorlopig uit te zetten.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 17:52
schaapiej schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:12:
[...]

Voor zover ik steeds lees is dat geen bug maar een bewuste keuze om het voorlopig uit te zetten.
Bewuste keuze om iedereen pokevision te laten gebruiken? :P
Zo voelt het op het moment namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier ervaring met dat Ingress witte Hotspot gebeuren?

Laatste tip onderaan:
http://uk.businessinsider...them-all-2016-7?r=US&IR=T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
schaapiej schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:12:
[...]

Tja, tot dan gebruik ik mijn eigen scanner. Een bewuste keuze ongedaan gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pokevision doet t hier de hele ochtend al niet.. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

mvds schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Ik ben projectleider in de IT en ik weet prima hoe eenvoudig het is om cloud capaciteit bij te schalen wanneer dat nodig is hoor. Dus ja, ze hadden het wel degelijk kunnen voorkomen.
Hoeveel ervaring heb je met platformen waarbij elke client gesynced moet worden tegen de zelfde instantie. Waarbij vervolgens niet enkelle miljoenen clients online zijn, maar een veelvoud daarvan aan het communiceren zijn met de server.

Extra hardware ergens tegenaan gooien is niet altijd de oplossing. Een product moet ook schaalbaar zijn, en met de huidge hoeveelheid simultane sessies is dat niet zomaar even een simpel klusje wat je met een zak geld oplost. Daarvoor is tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Collega doet nonchalant over een 'Snorlax' met CP590 die uit een ei kroop -O-

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:50
Echt jammer dat het 3 stappen gebeuren nog niet werkt. Was erg leuk om een nieuwe pokemon te zien en dan te vinden d.m.v de stappen. Nu zoek je op pokevision en rent,fietst naar de plek toe om een pokemon te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
poor Leno schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:14:
Heeft iemand hier ervaring met dat Ingress witte Hotspot gebeuren?

Laatste tip onderaan:
http://uk.businessinsider...them-all-2016-7?r=US&IR=T
Ja,
gewoon ingress installeren en account aanmaken. Je krijgt een soortgelijke map te zien als pokemon met om je heen verschillende verzamelingen wiite puntjes. Veel plaatsen hebben helemaal geen witte puntjes. Waar geen witte puntjes zijn hoef je in pokemon niet eens heen te lopen. Daar zit sowieso niets. Zie die puntjes maar als spawnpoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Laatst online: 11-09 09:39
Zephyer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:17:
Waarom is een Snorlax zo goed in een gym? Ik zie ze vaker in de buurt inde gyms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
[...]

Aangezien McDonalds het natuurlijk volstrekt onacceptabel zou vinden dat er tigduizenden mensen bij hun vestigingen zouden staan... en dan werkt PoGo niet door tekort aan servercapaciteit... waardoor McD daar op aangekeken zou worden door vele zeer boze klanten en ze dus imagoschade met daarbij economische schade zou lijden i.p.v. winst zouden boeken kunnen we er dus donder op zeggen dat de servers elders geknepen worden om Japan een optimale spelervaring te geven. Anders heeft Niantic waarschijnlijk flink ruzie met McD met een forse schadeclaim erbij. Kijk maar. In Japan geen problemen en heel Europa niet vooruit te branden.

http://downdetector.com/status/pokemon-go/map/

Toen het gisteren bleef werken werd mij al duidelijk dat ze extra capaciteit hadden die hoogstwaarschijnlijk vandaag voor die uitgestelde lancering in Japan zou worden gebruikt. Ik verwachtte dus wel dat het vandaag weer pet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 11:25
Zephyer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:17:
Is ook wel erg laag. Kan je niet zoveel mee in de gyms.
Tjeerdtq schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Waarom is een Snorlax zo goed in een gym? Ik zie ze vaker in de buurt inde gyms.
Hij heeft flink wat HP waardoor het al snel een lastige pokémon wordt om te verslaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Beltoni op 22-07-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Temujin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:16:
[...]

Hoeveel ervaring heb je met platformen waarbij elke client gesynced moet worden tegen de zelfde instantie. Waarbij vervolgens niet enkelle miljoenen clients online zijn, maar een veelvoud daarvan aan het communiceren zijn met de server.
Er is geen enkele reden om iemand die zich nu in Japan bevindt op dezelfde instance te plaatsen als iemand die zich nu in Nederland bevindt. Juist bij dit soort games (lokale geocaching) kun je dat prima op basis van huidige locatie scheiden in zones.

Maar goed, dat hebben ze nu eenmaal niet gedaan, dus is het inderdaad niet 'effe een paar servertjes bijprikken' en gaat het wel even wat tijd kosten om dit goed op te lossen (in principe een groot gedeelte herbouwen). Maar komt wel goed, kost alleen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Crashhill schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:02:
[...]

Even paar servertjes bijprikken en klaar toch *O* /sarcasm off

Technisch kan het allemaal super snel worden verholpen.
Maar we kunnen hier ook de productie volledig automatiseren. Kost alleen wel even 150mil. Maar dan heb je wel wat. Dat is een beetje hetzelfde verhaal als Pokemon Go.

Er spelen 100 andere factoren mee. En de grootste is natuurlijk geld. Investeerders, etc. moeten het geld wel terug kunnen zien. (dat hopen ze i.i.g. en daar doen ze alles aan, boeien dat de halve wereld het spel niet kan spelen, maar wij gaan niet met geld strooien om dat het daarnaar te verliezen).

Uiteindelijk blijven we toch allemaal spelen. Want 1 ding, dit is geen hype en over 2 weken is het nog lang niet over met de populairiteit.

Dat de meeste tweakers, zo snel mogelijk, zoveel mogelijk willen. Dat is een ander verhaal. :+
geld? Geld? GELD??? ze verdien alleen al aan ingame aankopen per dag 1,6 miljoen (word geschat) nou laat het 1,2 mil zijn? dat mal de twee weken actief (en nu ook even japan er nog buiten houden)

lijkt het me dat ALLE investeerders van deze bedrijven het alleen maar toejuichen om er veel geld tegenaan te smijten? kan het mis hebben natuurlijk maar snap het niet?

daarnaast heeft amazon na dag 1 (van australische release) al aangeboden om snel en goede cloud service te kunnen bieden aan niantic/nintendo/pokemon company.

en zoals al vaker is gezegd we leven in een cloud wereld tegenwoordig dus opschalen zou een kwestie van uren moeten zijn niet weken.

maar goed heb hier nog weinig last van de server voor vandaag maar wat niet is kan natuurlijk nog komen :)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rule schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:18:
[...]

Ja,
gewoon ingress installeren en account aanmaken. Je krijgt een soortgelijke map te zien als pokemon met om je heen verschillende verzamelingen wiite puntjes. Veel plaatsen hebben helemaal geen witte puntjes. Waar geen witte puntjes zijn hoef je in pokemon niet eens heen te lopen. Daar zit sowieso niets. Zie die puntjes maar als spawnpoints.
Is het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
copywizard schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:23:
[...]

en zoals al vaker is gezegd we leven in een cloud wereld tegenwoordig dus opschalen zou een kwestie van uren moeten zijn niet weken.
'Cloud' is geen toverstaf die je over je app haalt waardoor hij automagisch gaat schalen. Als het er niet vanaf de basis inzit heb je het over een complete rewrite van het server gedeelte (en wellicht ook een gedeelte van de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Ik vond het vooral interessant om te zien waar de spawnpoints zitten. Ik zit thuis net buiten het bereik en zag 3 huizen verder vaak pokemons spawnen. Nadat ik ingress opstartte was meteen duidelijk waarom. Ik houdt het nu achter de hand voor het geval dat de Nearby functie weer gaat werken. Dan weet ik naar welke spawnpoint ik toe moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:40
NLxAROSA schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:25:
'Cloud' is geen toverstaf die je over je app haalt waardoor hij automagisch gaat schalen.
Maar dat denken al onze geniale Tweakerts wel. Ik snap ook nog niet dat er geen Tweaker-leger is welke nu in het vliegtuig zit richting Niantic met DE oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Temujin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:16:
[...]

Hoeveel ervaring heb je met platformen waarbij elke client gesynced moet worden tegen de zelfde instantie.
Hoezo moet dat? Dit is in zijn huidige vorm een singleplayer game die wat dynamische world-data gebruikt. Die laatste is voor de clients read-only, en kan dus makkelijk geschaald worden. Het terugkoppelen van de client data naar het backend is ook vrij eenvoudig. Enige wat complexere zijn de gyms. (Dit is uiteraard een vereenvoudiging, en we hebben het hier over enorme schaalgrootten die op zich al een uitdaging zijn. Maar dergelijke uitdagingen zijn anno 2016 ook geen onontgonnen gebied meer; dit is de hele businesscase van clouddiensten)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rule schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:27:
[...]

Ik vond het vooral interessant om te zien waar de spawnpoints zitten. Ik zit thuis net buiten het bereik en zag 3 huizen verder vaak pokemons spawnen. Nadat ik ingress opstartte was meteen duidelijk waarom. Ik houdt het nu achter de hand voor het geval dat de Nearby functie weer gaat werken. Dan weet ik naar welke spawnpoint ik toe moet lopen.
Maar t is zo simpel als installeren en als map gebruiken? Of moet je in Ingress nog een zooi doen voordat je uberhaupt dingen op de map ziet enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

NLxAROSA schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:23:
[...]

Er is geen enkele reden om iemand die zich nu in Japan bevindt op dezelfde instance te plaatsen als iemand die zich nu in Nederland bevindt. Juist bij dit soort games (lokale geocaching) kun je dat prima op basis van huidige locatie scheiden in zones.

Maar goed, dat hebben ze nu eenmaal niet gedaan, dus is het inderdaad niet 'effe een paar servertjes bijprikken' en gaat het wel even wat tijd kosten om dit goed op te lossen (in principe een groot gedeelte herbouwen). Maar komt wel goed, kost alleen tijd.
Ik zeg ook niet dat het op manier X zou moeten. Ik zeg dat het nu op manier X werkt. En dat het daardoor niet simpelweg een paar servertjes bijprikken is.

Maar volgens mij zijn we het wel met elkaar eens :) Geef ze wat tijd en het komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
copywizard schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:23:
[...]

geld? Geld? GELD??? ze verdien alleen al aan ingame aankopen per dag 1,6 miljoen (word geschat) nou laat het 1,2 mil zijn? dat mal de twee weken actief (en nu ook even japan er nog buiten houden)

lijkt het me dat ALLE investeerders van deze bedrijven het alleen maar toejuichen om er veel geld tegenaan te smijten? kan het mis hebben natuurlijk maar snap het niet?

daarnaast heeft amazon na dag 1 (van australische release) al aangeboden om snel en goede cloud service te kunnen bieden aan niantic/nintendo/pokemon company.

maar goed heb hier nog weinig last van de server voor vandaag maar wat niet is kan natuurlijk nog komen :)
Tuurlijk biedt Amazon dat aan. Zie je dan het probleem van geld nog steeds niet?
En investeerders, nee, risicos lopen kunnen alleen de echte grote, en volgens mij ging het niet zo goed met Nintendo de laatste tijd.
Tuurlijk is het een kwestie van geld. Anders hadden we heel dit probleem niet gehad, zeker niet na 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
NLxAROSA schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:25:
[...]

'Cloud' is geen toverstaf die je over je app haalt waardoor hij automagisch gaat schalen. Als het er niet vanaf de basis inzit heb je het over een complete rewrite van het server gedeelte (en wellicht ook een gedeelte van de app).
Uiteraard. Maar tegelijk mag je voor een cloud-based game wel verwachten dat ze dat vanaf dag 1 gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Laatst online: 18:47

watercoolertje

Untertitel

Crashhill schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:30:
[...]En investeerders, nee, risicos lopen kunnen alleen de echte grote, en volgens mij ging het niet zo goed met Nintendo de laatste tijd.
Met cloud draag je geen risico, je betaald gewoon voor wat je wilt gebruiken en kan dat elk moment (omhoog/omlaag) laten schalen...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42
watercoolertje schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:33:
[...]
Met cloud draag je geen risico, je betaald gewoon voor wat je wilt gebruiken en kan dat elk moment (omhoog/omlaag) laten schalen...
Mits je de cloudoplossing huurt en niet zelf exploiteert ;)

edit:
Je code moet het aankunnen, de servers moeten er wel fysiek zijn, anders kun je + klikken tot je een ons weegt en nog veel meer

[ Voor 17% gewijzigd door Suicyder op 22-07-2016 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
[...]
Want netcode, manier van verbindingen ontvangen/routen en nog 1000 factoren maken allemaal niets uit. Gewoon servertje bijschalen in de cloud en alle problemen zijn opgelost.

Damn, denk dat ik maar netwerkspecialist wordt. Bestaat mijn hele werk uit of het knopje indrukken voor server erbij, of knopje drukken server eraf. Makkelijk geld verdienen.

|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

RedHat schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:37:
[...]

Want netcode, manier van verbindingen ontvangen/routen en nog 1000 factoren maken allemaal niets uit. Gewoon servertje bijschalen in de cloud en alle problemen zijn opgelost.

Damn, denk dat ik maar netwerkspecialist wordt. Bestaat mijn hele werk uit of het knopje indrukken voor server erbij, of knopje drukken server eraf. Makkelijk geld verdienen.

Idd, wat zeuren die mensen nou allemaal, servertje aanklikken, add to pool, klaar. En maar achterover leunen met een dikke sigaar en cashen, zo werkt het in de IT mensen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Serverproblemen en hier staan weer een hoop experts op volgens wie het een kwestie is van een servertje erbij. Te treurig voor woorden.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorddrune
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 16:54

lorddrune

Thick as a Brick

[...]

Meen je dit? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
[...]
Misschien moeten we gewoon wachten tot Niantic, Nintendo, Pokemon Company, whatever met een verklaring komt. Alleen clouddienst upscalen is echt niet het probleem, dan hadden we vanaf het begin af aan een soepel lopend spel gehad.

Maar al dat gezeur dat het 1,2,3 opgelost kan worden.
Anyways, volgens mij is dit al 2 weken het best draaiende topic :+. Waaronder dus deze posts en andere discussies. En volgens mij is er nog niemand mee gekapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Hydra schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:39:
Serverproblemen en hier staan weer een hoop experts op volgens wie het een kwestie is van een servertje erbij. Te treurig voor woorden.
Maar... cloud :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sarcasme blijft lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amafi
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Wij Nederlanders zijn nu eenmaal wereldleiders in klagen en zeuren :+

Vanaf welk level begin je overigens pokemon van 5-600CP te krijgen?
Nu op lvl 9 kom ik niet verder dan begin 200max

[ Voor 46% gewijzigd door Amafi op 22-07-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Het is ook gewoon bij vlagen, vorige weekend was pet, vandaag, maar voor de rest is het allemaal wel te doen geweest. Hoe ben ik anders lvl 17 geworden zonder echt heel fanatiek te spelen?

En laten we wel wezen, het gaat om een mobile game, geen eerste levensbehoefte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:10
Amafi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:42:

Ik dacht dat wij Belgen dat waren? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Hydra schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:39:
Tsja. Serverproblemen en hier staan weer een hoop experts op volgens wie het niet een kwestie is van een fatsoenlijke architecteur en een servertje erbij. Te treurig voor woorden.

Misschien hebben die 'experts' zakelijk wel degelijk ervaring met schalende platformen (en zien ze een aantal opmerkelijke missers qua best practices die Niantic lijkt te hebben gemist), en worden ze net zo moe van al die Niantic-apologists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Bij welk CP percentage is het volgens jullie overigens het geschikte moment om een evolve te doen? Minimaal 75% (bij voldoende candy voor power-ups)? Meer? Minder?

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 22-07-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat is hoe de gemiddelde sales het verkoopt idd. Die blaten ook zonder vragen te stellen.

Mensen die weten hoe deze zooi werkt zullen eerst vragen gaan stellen. Zonder te weten waar de bottleneck zit ga je hier gewoon geen zinnige mening over hebben.

Het grootste systeem waar ik aan gewerkt heb had 500k gelijktijdige gebruikers en je loopt hier al tegen bottlenecks aan die je nooit verwacht had. PoGo is nog eens van een hele andere orde grootte.

Tldr: mensen moeten kappen te doen alsof ze het beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

[...]

Je kan er om lachen, maar bij Azure is het op die manier wel mogelijk. Gewoon een slidertje voor hoeveel cpu's en geheugen e.d. er ingeschakeld worden. Het is zelfs mogelijk om dit te schedulen dat er op bepaalde tijden meer of minder cpu kracht is. (niet dat ik er verstand van heb, doe zelf nog alles nog op normale servers)

Wel een beetje afhankelijk van hoe ze de backend vormgegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Vergeet vooral even de enorme hoeveelheid requests per seconde, niet alleen voor de servers maar alle netwerkapparatuur ertussen.

Misschien ligt het wel aan de mobiele providers? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ijdod schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:45:
[...]
Misschien hebben die 'experts' zakelijk wel degelijk ervaring met schalende platformen (en zien ze een aantal opmerkelijke missers qua best practices die Niantic lijkt te hebben gemist), en worden ze net zo moe van al die Niantic-apologists?
Dit is mijn vakgebied. Ik weet waar ik het over heb. Daardoor weet ik dat het volkomen achterlijk is nu conclusies te trekken.

Dat je baalt dat de servers van een gratis spelletje down zijn prima. Maar ga niet doen alsof je weet wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noobvraagje (nog niet gedaan ivm candy schaarste en sparen.) Blijft eigenlijk de boostprijs voor elke Pokemon hetzelfde na een evolve als voor de evolve?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Volgens mij zijn er gewoon te veel rattata's en Pidgey's die de server overbelasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Rub3s schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:46:
[...]

Je kan er om lachen, maar bij Azure is het op die manier wel mogelijk. Gewoon een slidertje voor hoeveel cpu's en geheugen e.d. er ingeschakeld worden. Het is zelfs mogelijk om dit te schedulen dat er op bepaalde tijden meer of minder cpu kracht is. (niet dat ik er verstand van heb, doe zelf nog alles nog op normale servers)

Lees mijn bericht nog even goed door.

Ik geef juist aan dat CPU / Bandbreedte / Memory vaak niet het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
poor Leno schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:49:
Noobvraagje (nog niet gedaan ivm candy schaarste en sparen.) Blijft eigenlijk de boostprijs voor elke Pokemon hetzelfde na een evolve als voor de evolve?
Zowel de candy als de stardust gaat omhoog.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06
Ja, qua uiteindelijke kosten maakt het niet uit of je een Pokémon eerst boost en daarna evolueert of andersom. Toch is eerst evolueren beter omdat je dan kunt zien wat de aanvallen van het beestje zijn voor je er bakken vol dust tegenaan gooit.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amafi
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Eek2nd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:50:
Volgens mij zijn er gewoon te veel rattata's en Pidgey's die de server overbelasten
Dan moet je er meer vangen voordat ze de boel verstoppen.
Dan is er ook direct meer ruimte voor de meer exotische pokemon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07
Dan loop je in Rotterdam, kom je een muurschildering tegen..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mi8yhBTl.jpg

't is niet eens een pokestop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mx. Alba schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:51:
[...]

Ja, qua uiteindelijke kosten maakt het niet uit of je een Pokémon eerst boost en daarna evolueert of andersom. Toch is eerst evolueren beter omdat je dan kunt zien wat de aanvallen van het beestje zijn voor je er bakken vol dust tegenaan gooit.
Thnx daar ging t me idd om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:48:
[...]

Dit is mijn vakgebied. Ik weet waar ik het over heb. Daardoor weet ik dat het volkomen achterlijk is nu conclusies te trekken.

Dat je baalt dat de servers van een gratis spelletje down zijn prima. Maar ga niet doen alsof je weet wat er aan de hand is.
Alleen heeft Niantic al bijna 4 jaar kunnen werken aan een adequaat schalende game-engine want Ingress was bedoeld om die engine voor volgende spellen te ontwikkelen. Dat plus opmerkingen van mensen die ook in de hoek werken waarmee ze met deze materie te maken hebben en die zeggen dat het wel degelijk zou moeten kunnen maakt dat ik er vooralsnog van uit ga dat het mogelijk moet zijn om beter aan de vraag te voldoen. Het is ook geen tak meer die nog in de kinderschoenen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gezien de ervaring van Niantic met Ingress en hoe dicht Niantic bij Google staat zullen ze echt wel een idee hebben wat ze aan het doen zijn. Het zal heus niet allemaal draaien op een oude P4 die ze toevallig over hadden en die nu in de kelder servertje staat te spelen.

Dit zijn gewoon applicaties die nog nooit gemaakt zijn op deze schaal, niet heel gek dat ze dan tegen problemen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 18:37
Ik vraag me vooral af hoeveel mensen er af gaan haken na een maand. Dat zal dan ook weer aan load schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Rub3s schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:46:
[...]

Meer power lost niet alle problemen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 11:01
Amafi schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:42:

Ik kwam op lvl 10 een 5xx CP pidgeot tegen, weggelopen.
Op lvl 11 nog 1 van 5xx CP en die is ook weggelopen :(

Ik vermoed toch dat je lvl 12 moet zijn om ze te kunnen vangen, vanaf lvl 12 unlock je great balls.

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenBE op 22-07-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
poor Leno schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Maar t is zo simpel als installeren en als map gebruiken? Of moet je in Ingress nog een zooi doen voordat je uberhaupt dingen op de map ziet enzo?
ja, accountje maken opstarten, paar keer op NEXT en je hoeft niet te spelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ja.
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:45:
Bij welk CP percentage is het volgens jullie overigens het geschikte moment om een evolve te doen? Minimaal 75% (bij voldoende candy voor power-ups)? Meer? Minder?
Dat ligt aan je smaak. Welke wil je echt hebben? Hoe veel kom je de versie tegen? Wil je hem bij blijven houden met candy? Want als jij level up gaat dan wordt de max CP hoger. Bij een Pidgeot maak ik na een paar levels gewoon een nieuwe en de oude gaat de prullenbak in, maar bij een Blastoise ga ik hem wss bijhouden met candy en stardust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Hydra schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:48:
[...]

Gefeliciteerd. Het mijne ook (research). Ik onderschat zeker de problemen niet, en nee het is niet 'even' een servertje bijprikken. De schaalgrootte maakt het een uitdaging. Dat gezegd heb ik op basis van de stukjes en beetjes die wel bekend zijn over de infra niet het gevoel dat de onderliggende architectuur erg voorbereid is op waar we het over hebben, en dat is iets waar mijns inziens Niantic wel degelijk op aangesproken mag worden. Hetgeen overigens an sich niets zegt op zelfs met de beste archie de zaak in dit scenario niet gezonken zou zijn, maar goed. Waar ik overigens veel meer in geinteresseerd ben is wat opmerkelijke symptomen waarbij je via WiFi wel in kan loggen, maar via het mobiele netwerk niet.

Of het spel verder speelbaar is zal me worst wezen, genoeg alternatieven om me te vermaken.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 22-07-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
hoppa lvl 20!!!

kom ik een squirtle tegen lvl CP 505..

letterlijk 8 utraballs
en 15 mega balls.. toen had ik hem eindelijk

helaas geeft de IV maar een percentage van 40% aan :I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:59:
[...]

Gefeliciteerd. Het mijne ook (research). Ik onderschat zeker de problemen niet, en nee het is niet 'even' een servertje bijprikken. De schaalgrootte maakt het een uitdaging. Dat gezegd heb ik op basis van de stukjes en beetjes die wel bekend zijn over de infra niet het gevoel dat de onderliggende architectuur erg voorbereid is op waar we het over hebben, en dat is iets waar mijns inziens Niantic wel degelijk op aangesproken mag worden. Waar ik overigens veel meer in geinteresseerd ben is wat opmerkelijke symptomen waarbij je via WiFi wel in kan loggen, maar via het mobiele netwerk niet.

Of het spel verder speelbaar is zal me worst wezen, genoeg alternatieven om me te vermaken.
WiFi vs 3G/4G kan een latency issue zijn, de servers hebben al een redelijke hoge ping tijd vanuit Amsterdam, het mobiele netwerk maakt dat nog een stapje hoger.

Pin mij er niet op vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
manii schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:59:
kom ik een squirtle tegen lvl CP 505..

letterlijk 8 utraballs
en 15 mega balls.. toen had ik hem eindelijk
Die starters (vooral ervaring met Squirtle en Bulbasaur) zijn echt een pain in the ass om te vangen! Maar ik meen ook dat deze Pokémon en hun evoluties (nog meer) de laagste catchrate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Vorkie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:01:
[...]

WiFi vs 3G/4G kan een latency issue zijn, de servers hebben al een redelijke hoge ping tijd vanuit Amsterdam, het mobiele netwerk maakt dat nog een stapje hoger.

Pin mij er niet op vast :)
Dat is een optie. Een andere is de CGNAT toepassingen waar mobiel vaak gebruik van wordt gemaakt; maar die laatste zou ik niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Die starters (vooral ervaring met Squirtle en Bulbasaur) zijn echt een pain in the ass om te vangen! Maar ik meen ook dat deze Pokémon en hun evoluties (nog meer) de laagste catchrate hebben.
als ik het goed heb hebben de start pokemon iets van 14% de eerste evolutie 8% en de 2e en laatste evolutie maar 4% kans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Rule schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:56:
[...]

ja, accountje maken opstarten, paar keer op NEXT en je hoeft niet te spelen ofzo.
Gewoon ook Ingress gaan spelen. Is een totaal ander soort game waarbij strategie en samenspelen nog belangrijker is dan bij Pokémon Go. En voor The Resistance kiezen natuurlijk. :D

P.S. Ingress kent niet de serverproblemen die Pokémon Go wel heeft. :P

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 22-07-2016 14:20 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
yippie net en charmander uit een 2km ei! en die had ik nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Zojuist een kabuto gevangen, uit nieuwsgierigheid door de lV calculator gehaald. nu nog genoeg andere vangen voor de evolutie.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/c6gd8jjg7/kabuto.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

copywizard schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:14:
yippie net en charmander uit een 2km ei! en die had ik nog niet!
Ik ben ook aan het wachten op charmander uit een ei want kan hem nergens vangen. Ik wil Charizard :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 09:36
Ik wou vanavond uit m'n werk met wat vrienden Pokémon gaan zoeken maar ik betwijfel of het gaat lukken met die serverproblemen. Ik snap ook niet dat ze het spel maar blijven uitrollen in verschillende landen terwijl het nog zo brak draait.

Vorig weekend was het ook al ruk en als er dan een update komt, bevat deze 'Minor text fixes' ofzo. Het lijkt mij dat ze met man en macht bij Niantic aan de slag zijn om deze issues zo snel mogelijk op te lossen.

Gisteren heb ik de hele dag zonder problemen kunnen spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door DedSec85 op 22-07-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
DedSec85 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:17:
Vorig weekend was het ook al ruk en als er dan een update komt, bevat deze 'Minor text fixes' ofzo. Het lijkt mij dat ze met man en macht bij Niantic aan de slag zijn om deze issues zo snel mogelijk op te lossen.
En het enige wat de gebruikers echt merken van de fix is dat de Eevee evolutie nu werkt zoals Niantic het bedoelde, maar waar de gemiddelde gebruiker minder blij mee is. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
yes.... heb een growlithe van 1783!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
manii schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:20:
yes.... heb een growlithe van 1783!!!
Een growlithe van 1783? Serieus? Geen Arcanine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 09:36
TheBrut3 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:18:
[...]

En het enige wat de gebruikers echt merken van de fix is dat de Eevee evolutie nu werkt zoals Niantic het bedoelde, maar waar de gemiddelde gebruiker minder blij mee is. :+
Ja, ik las op een website dat je ook een Pidgey kon evolven naar een Vaporeon of een van de andere twee. Ik vanochtend proberen....maar dat werkte dus niet (meer) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
mark-k schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:21:
[...]

Een growlithe van 1783? Serieus? Geen Arkanine?
dat bedoel ik.. arkanine

na de evolutie blijft hij zeggen growlithe

[ Voor 12% gewijzigd door Zaratrass op 22-07-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
manii schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:21:
[...]

dat bedoel ik.. arkanine

bij de evoluatie blijft hij zeggen growlithe
Nog steeds nice, leek me al een beetje veel voor een ongeevolueerde. Misschien de naam ooit gewijzigd? Dan blijft die denk ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
mark-k schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:22:
[...]

Nog steeds nice, leek me al een beetje veel voor een ongeevolueerde. Misschien de naam ooit gewijzigd? Dan blijft die denk ik hetzelfde.
nee net gevangen geen naam veranderd

had ik het zelfde met zubat die ik evolueerde in een goldbat..

bleef zubat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 11:25
manii schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:23:
[...]

nee net gevangen geen naam veranderd

had ik het zelfde met zubat die ik evolueerde in een goldbat..

bleef zubat :S
1783 gevangen?! Welk level ben jij dan? Zit zelf op 21 maar ben nog nooit iets tegengekomen met een CP hoger dan 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
DedSec85 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:21:
Ja, ik las op een website dat je ook een Pidgey kon evolven naar een Vaporeon of een van de andere twee. Ik vanochtend proberen....maar dat werkte dus niet (meer) 8)7
Ik heb dat ook gelezen, maar kwam niet geloofwaardig over. De CP % richting de max was steeds anders, terwijl die bij evoluties volgens mij steeds hetzelfde hoort te zijn.
Anders zou je moeten proberen om de vorige versie te installeren en kijken of het dan bij een Pidgey werkt.

Wel leuk als het werkt, even 0.27.2 terug... Lucky Egg aan en daarna een shitload aan sterke Vaporeon en anders krijg je er alsnog een Eevee candy voor. Ik denk wel dat de Eevee evoluties nog werken als je een oude versie er terug op zet en niet update. Heb het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Iemand opgevallen dat in je gevangen Pokemon lijst sommige een blauwe 'gloed' hebben...
Om te bekijken of er een verschil is qua berekening in de IV, heb ik een aantal Weedles opgevoerd waarvan een drietal met blauwe 'gloed'. Geen noemenswaardig verschil aldaar, iemand anders een idee? :?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Zephyer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:26:
Iemand opgevallen dat in je gevangen Pokemon lijst sommige een blauwe 'gloed' hebben...
Om te bekijken of er een verschil is qua berekening in de IV, heb ik een aantal Weedles opgevoerd waarvan een drietal met blauwe 'gloed'. Geen noemenswaardig verschil aldaar, iemand anders een idee? :?
Zijn dat geen Pokémon die je de laatste tijd hebt gevangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Zephyer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:26:
Blauwe gloed achter hun plaatje houdt in dat je ze recent gevangen hebt.
Pagina: 1 ... 8 ... 98 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator