Uit oogpunt voor veiligheid zouden dit soort games nooit gemaakt mogen worden. Je bent als speler te veel gefocused op je scherm. Dan zou je een spraak functie moeten toevoegen zodat je "navigeert" naar de pokemon. Bij het volgende kruispunt links af en u bent bij uw 100% PoliwhirlCaptJackSparrow schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:50:
Er zitten wel enkele veiligheids haken en ogen aan dat Pokevision vs. Nearby Panel. Nu stappen mensen op hun fiets en rijden naar een locatie waarvan ze weten waar ze moeten zijn en kunnen ze dus fatsoenlijk op het andere verkeer letten. Zij het dat men wel evt. kan gaan racen omdat men weet wanneer het beest despawnt en men denkt het nog net te kunnen halen.
Met een nearby panel in zijn huidige vorm gaan mensen met hun ogen op hun foon gefocust rondrijden wat de veiligheid niet ten goede zal komen. Bij een zeldzame waarvan je de despawn tijd niet weet zal men ook geneigd zijn harder te gaan fietsen.
Uit oogpunt van veiligheid zou een bekende despawn tijd zinvol kunnen zijn. Als een Pokemon op het nearby panel zichtbaar wordt zou die voor die individuele speler dus liefst altijd minstens bijv. 10 min beschikbaar moeten blijven maar dat vereist dan een andere manier van spawnen/despawnen dan nu. Ook zouden audiosignalen behulpzaam kunnen zijn om de ogen minder op het scherm te hoeven hebben. Een gesproken afstandmelding bijv. die bij elke scanupdate de afstand tot een geselecteerde Pokemon van het nearby panel geeft zou erg helpen om het spel veiliger te houden.
Ik vraag me af of dit soort overwegingen de terugkeer van het nearby panel zouden kunnen beïnvloeden, en zelfs misschien van invloed zouden kunnen zijn geweest bij het verdwijnen van het nearby panel en dat het niet (alleen) serverload is geweest.

In hoeverre wil je de makers van een spel verantwoordelijk houden voor de acties van de gebruikers...Ik wordt gewoon hopeloos van al die berichten over hoe dom men is en dat Nintendo/Niantec dit allemaal moet gaan oplossen.
Gisteren weer zo'n leuk artikel: http://asia.nikkei.com/Ja...racter-from-nuclear-plant
Nou als een random dude een nuclear plant binnen kan komen om een pokemon te vangen, dan wil ik niet weten hoe makkelijk het is voor iemand die naar binnen wil komen voor "andere dingen"