Het is zeker jammer dat de voetstapjes in PGO niet werken op dit moment. Toen dit in het begin nog wel werkte en er zat een zeldzame pokemon in de buurt liep ik gelijk naar buiten toe. Op dit moment loop ik zelf nog wel af en toe rond om te kijken wat ik tegen kom. Ik maak zelf geen gebruik van PokeVision of andere tools, want dat haalt voor mij de lol van de game weg. Gericht naar een pokemon lopen is toch minder leuk, als hem in-game tegenkomen, en dan zelf nog op zoek gaan. Ik vind het enorm leuk om buiten rond te lopen met mijn vriendin, nieuwe pokemon op de radar tegen te komen, en dan als een gek gaan zoeken. Daarnaast speel ik dit omdat ik een enorme pokemon fan ben, ben er mee opgegroeid, en ik kan niet wachten op Sun & Moon.
Ik speel het nu een week of 2 a 3, ben level 23 (bijna 24), en heb 74 pokemon gevangen. Sterkste pokemon is een Snorlax van CP2159, en daarna een Vaporeon van CP1539. Daarnaast heb ik nog een stuk of 13 pokemon van CP950+. Ik heb het geluk dat ik vanuit mijn woonkamer 2 pokestops kan benaderen, en dat er op 200 meter lopen eigenlijk constant 4 lures aanstaan met 2 gyms ernaast.
Ik denk dat ik het zelf bij het vangen, en "trainen" houdt van de pokemon, en dat ik maar eerst even aankijk wat ze gaan doen met het traden en battlen. Het IV gebeuren maakt het wel wat leuker, maar zoals het nu is, dan boeit het totaal niet of je een CP800 pokemon hebt, of een CP1500 pokemon. De gyms kan je toch heel makkelijk overnemen...
XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132