Dag allen,
Ik weet dat ik niet de eerste ben die dit vraagt maar alle antwoorden die ik tot nu toe kan vinden werken niet. Ook ik kan met mijn windows 10 machine (Dell, pre-install) niet op mijn NAS. Met een windows 7 machine lukt het zonder problemen. Bij het verbinden, zowel met hostnaam als IP krijg ik:
Error code 0x80004005
Unspecified error
De NAS is een Conceptronic CH3MNAS.
De symptomen:
Nu ben ik 4 uur verder en weet ik het niet meer. Heeft iemand suggesties?
Voor de volledigheid, ik heb dus al gekeken in deze threads, maar de oplossing daar niet in kunnen vinden. Share benadere vanaf Windows 10 op Nas geeft error
NAS niet zichtbaar onder "computers" in Windows 10
Windows 10 ziet geen andere computers in netwerk
http://www.tenforums.com/...-windows-10-computer.html
Ik weet dat ik niet de eerste ben die dit vraagt maar alle antwoorden die ik tot nu toe kan vinden werken niet. Ook ik kan met mijn windows 10 machine (Dell, pre-install) niet op mijn NAS. Met een windows 7 machine lukt het zonder problemen. Bij het verbinden, zowel met hostnaam als IP krijg ik:
Error code 0x80004005
Unspecified error
De NAS is een Conceptronic CH3MNAS.
De symptomen:
- Ik kan de NAS pingen op hostnaam en op IP.
- De web-interface van de NAS is benaderbaar, ik kan verbinden met SSH.
- De mediaserver die erop geinstalleerd is (Twonky) is zichtbaar bij Network in de W10 explorer
- Ik kan de media via Twonky streamen op de W10 machine met kodi.
- W7 en W10 machines zien elkaar en kunnen op elkaars shares
- de NAS is niet zichtbaar in W10 explorer, wel in W7
- Bij het direct intypen van \\nasnaam\sharenaam of \\ip\sharenaam krijg ik een prompt om in te loggen en vervolgens de bovenstaande foutmelding.
- Check of het netwerk op de W10 machine private is (dat is het).
- Gecheckt of network discovery en file & printer sharing ingeschakeld zijn (ja).
- De account voor de NAS toegevoegd aan Credential Manager (geen verschil).
- Gekeken of "SMB 1.0/CIFS File Sharing Support" geinstalleerd is (ja).
- Gekeken of "Client for Microsoft Network" en "File and Printer Sharing for Microsoft Networks" aangevinkt zijn voor de netwerkadapter (ja).
- netsh winsock reset uitgevoerd (met reboot)
- netcfg -d (met reboot)
- IP en naam van de NAS toegevoegd aan hosts bestand met reboot.
- De NAS maar eens herstart.
- Nieuwe user op de NAS aangemaakt en daarmee geprobeerd.
- Firewall uitgezet. (geen verschil)
- Registry key HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters\AllowInsecureGuestAuth met waarde 1 ingesteld.
- Uitschakelen van SMB 2/3 zoals beschreven op http://www.knaapic.nl/wordpress/?p=400 met reboot.
- In de Event Logs op jacht geweest naar foutmeldingen, niks gevonden dat er op lijkt.
- Computer Browser en Function Discovery services herstart.
Nu ben ik 4 uur verder en weet ik het niet meer. Heeft iemand suggesties?
Voor de volledigheid, ik heb dus al gekeken in deze threads, maar de oplossing daar niet in kunnen vinden. Share benadere vanaf Windows 10 op Nas geeft error
NAS niet zichtbaar onder "computers" in Windows 10
Windows 10 ziet geen andere computers in netwerk
http://www.tenforums.com/...-windows-10-computer.html