Ik trek mij de haren uit de kop, voor een ogenschijnlijk simpel iets wat ik maar niet voor elkaar krijg 
Ik heb een Qnap TS-569L Met firmware 4.2.0
SMB stond op 2.0 , maar ook al 1.0 en 2.1 geprobeerd. SMB 3.0 zit niet in de opties.
Ik heb hier verschillende PC's waar onder een aantal met Windows 10, geen van allen hebben problemen met benaderen van een SMB share op deze NAS.
Specifiek 1 laptop (nieuw, vooraf geinstalleerde Windows 10 van Dell) wil geen shares benaderen. Ik krijg de error "Element not found"
- Firewall staat uit (geen andere internet security zooi)
- Benaderen van een share op een Windows server (in ander LAN) geeft geen problemen
- SMB 1.0 support in Windows is enabled
- Zowel op IP als NetBIOS naam
- De te benaderen shares zijn read/write voor everyone
- Windows netwerk is van type "Private Network"
- NAS is gewoon bereikbaar op IP via web of SSH
Het lijk zo simpel .. even een share benaderen, maar precies deze ene Windows installatie wil gewoon niet. Ik heb deze NAS al een paar jaar, en nog nooit een probleem gehad met benaderen van shares. Ik begin mij een beetje dom te voelen
Wie heeft een idee waar dit mis gaat ?

Ik heb een Qnap TS-569L Met firmware 4.2.0
SMB stond op 2.0 , maar ook al 1.0 en 2.1 geprobeerd. SMB 3.0 zit niet in de opties.
Ik heb hier verschillende PC's waar onder een aantal met Windows 10, geen van allen hebben problemen met benaderen van een SMB share op deze NAS.
Specifiek 1 laptop (nieuw, vooraf geinstalleerde Windows 10 van Dell) wil geen shares benaderen. Ik krijg de error "Element not found"
- Firewall staat uit (geen andere internet security zooi)
- Benaderen van een share op een Windows server (in ander LAN) geeft geen problemen
- SMB 1.0 support in Windows is enabled
- Zowel op IP als NetBIOS naam
- De te benaderen shares zijn read/write voor everyone
- Windows netwerk is van type "Private Network"
- NAS is gewoon bereikbaar op IP via web of SSH
Het lijk zo simpel .. even een share benaderen, maar precies deze ene Windows installatie wil gewoon niet. Ik heb deze NAS al een paar jaar, en nog nooit een probleem gehad met benaderen van shares. Ik begin mij een beetje dom te voelen

Wie heeft een idee waar dit mis gaat ?
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda