Bij ons zijn ze ondertussen begonnen met het plaatsen van de keuken. De keukenzaak waar we inkopen is een lokale partij met veel goede beoordelingen en inzagen bij andere klanten, maar helaas is onze ervaring tot op heden wat minder.
Het materiaal is mooi, maar de afwerking is in onze ogen matig. Voor het ongetrainde oog een mooie keuken, voor een getraind oog niet. Nu betalen we qua prijs wel voor een keuken die ook op het getraind oog mooi is. We zijn nu in gesprek met de keukenzaak en de punten die we benoemen gaan ze ook oplossen. Omdat ik echter niet goed kan beoordelen of alles waar wij nu tegen aan lopen ook terecht is, even een check hier. Het betreft onderstaande:
1. Keukenwand waar je tegen aan loopt is vol met beschadigingen -
gaat de keukenzaak vervangen.
2. Afdekplint onder bij de koelkast is beschadigd toen ze deze gingen inzagen -
gaat de keukenzaak vervangen, maar is volgens hun ''een risico omdat het op maat gezaagd moet worden''
3. Afdekplint boven bij de koelkast heeft dezelfde beschadigingen -
gaan ze ook vervangen, maar met dezelfde opmerking als hierboven.
4. Witte pit op koelkast deur -
gaan ze vervangen.
5. Greeplijst bij keuken sluit niet aan op keukenkast -
onduidelijk wat ze hiermee gaan doen. Volgens mij mogen we gewoon verwachten dat dit toch goed aansluit? Keukenzaak probeerde dit weg te doen als dat het er bij hoort en niet meer opvalt als het blad er op zit.
6. lades zijn niet afgesteld -
doen ze bij eindmontage
7. Deur oven staat niet mooi in balans met de bovenplaat van de oven.
Is dit iets wat we wel mogen verwachten?
8. Plint tegen de muur is ''lelijk'' afgezaagd. Denk dat ze dit met een decoupeerzaag hebben gedaan, de plint is namelijk niet recht afgezaagd. Het klopt dat de muur niet mooi recht afloopt, maar wel in een rechte lijn. Volgens mij kan die plint ook dan mooier gezaagd worden. -
volgens de keukenzaak acceptabel omdat ze het op maat moeten zagen.
9. Kast sluit niet mooi aan tegen de wand. -
kan me voorstellen dat dit gewoon lastig is te realiseren als de muur niet haaks afloopt, wellicht zelf met een rubber oid mooi afdichten?
Daarnaast liepen er ook een hoop zaken in de communicatie niet lekker. Blad wordt later geleverd (wisten we), maar we kregen wel te horen dat directie niet blij was dat we het blad niet al hadden betaald (alles wat geleverd is hebben we netjes afgerekend). Tja, toch even een nare smaak t.o.v. wat we hadden verwacht. Kunnen mensen hier in meedenken of er nog zaken zijn die ''acceptabel'' zijn, dan hoef ik dat niet bij hun te beleggen.
Onze dank is groot
[
Voor 16% gewijzigd door
TalkingCarrot op 31-10-2025 11:18
]