• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 22:06
Dik 30k incl montage en aeg/novy inbouwapparatuur. Gaan we niet doen.

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:01
RobbieB schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:37:
[...]
Ik vind de afstand tussen je spoelbak en kookplaat wel erg groot. Dan moet je 2 meter lopen als je je pannen af wil gieten. Idealiter is dat gewoon 1 stap of even omdraaien ofzo. Voor zo’n ruime keuken vind ik die indeling dus niet erg praktisch. Waarom geen vrijstaand eiland parallel aan de kastenwand?
[...]
De woonkamer is L vormig (dat hebben we niet aangegeven op de tekening), dus dit is de opstelling die past.

Afstand tussen spoelbak en kookplaat is inderdaad wat groot. We waren al bezig met een alternatief, waarbij we ook nog een heel smalle spoelbak toevoegen aan het eiland. Dat hebben we op mijn werk ook en dat is grappig genoeg heel praktisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGjgMlowzzyAb38vXwtMjiZ0oZU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6EeDLwsNZNVNzNDAGKJgoud5.png?f=user_large

We komen dan op onderstaande uitwerking. Bedankt voor de suggesties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkuT0_VEcAcB_ZxuIyFKqHyYpUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9cQZDaEmnboqfPiQx0UQPES.jpg?f=fotoalbum_large

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik ben het! schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:47:
[...]

De woonkamer is L vormig (dat hebben we niet aangegeven op de tekening), dus dit is de opstelling die past.

Afstand tussen spoelbak en kookplaat is inderdaad wat groot. We waren al bezig met een alternatief, waarbij we ook nog een heel smalle spoelbak toevoegen aan het eiland. Dat hebben we op mijn werk ook en dat is grappig genoeg heel praktisch.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goeie oplossing. Ik zou dan wel ook de Quooker bij die kleine wasbak doen ipv die andere. Hier wordt hij gebruikt voor 2 zaken: thee en water om in te koken. En je wil nou net niet met een pan met kokend water heen en weer gaan wandelen. En voor thee maakt het niet uit waar hij zit. Je zou dan kunnen overwegen de schone glazen in de la onder het fornuis (of ernaast) te zetten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 18:36
Wat raden jullie aan voor apparatuur in de keuken? We hebben een offerte gekregen met onderstaand apparatuur. Echter kan ik weinig tot geen product informatie / reviews vinden dus ik twijfel ook het goed materiaal is.
Wellicht dat hier iemand tips heeft?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a7yIHBuGMaOBnkEPq1LbAICPnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcLgI0yMK0S503tk8JKz3dz5.jpg?f=fotoalbum_large

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
seadogg schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:02:
Wat raden jullie aan voor apparatuur in de keuken? We hebben een offerte gekregen met onderstaand apparatuur. Echter kan ik weinig tot geen product informatie / reviews vinden dus ik twijfel ook het goed materiaal is.
[Afbeelding]
De AEG kookplaat heeft wat maar weinigen hebben, namelijk directe instelling van de kookzones. We hadden eerst ook een AEG, en na verhuizing een Bosch die dat niet heeft, waardoor je iedere keer als je een pit hoger/lager wil instellen eerst de pit moet kiezen en daarna hoe hoog. M'n vrouw vloekt daar regelmatig over. Dus yes voor de AEG. Electrolux is dacht ik wel goed spul.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

seadogg schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:02:
[Afbeelding]
Zonder prijs/budget is dat toch lastig zeggen?

Als voorbeeld de koelkast, die zie ik met 3 sec googlen voor 500 euro, dan kunnen we je wel een Liebherr koel/vries aanraden die 1800 euro kost, maar heeft dat ook zin?
Zou wel mijn aanrader zijn O-)
Sowieso zou ik NoFrost kiezen ipv LowFrost, dat niet hoeven ontdooien is gewoon fijn.

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:37
Hey allemaal,

wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft, waarbij we stoeien met de keuken. We krijgen van 3 keukenzaken allemaal dezelfde oplossingen. 1 lage opzet tegen de muur, en een 'eiland' geknuffeld om de hoek heen.
Maar geen hoge opstellingen, dus de oven moet dan laag..

De deur naar de garage zit 50cm vanaf de achtermuur, daar kunnen dus geen hogekasten.

Wie o wie heeft er nog een geniaal idee? :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmVyx3ldNG6MpjIq7u9QBl7sbLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaVcUckypnOeBUlgIqvreUYH.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk mijn site: Remko.me

• Maatjewerkt
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:46
Ik ben het! schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom geen warm water naar je Quooker? Als je de Combi+ neemt kan je onbeperkt warm water tappen en anders moet je wachten tot je tank weer opgewarmd is. Kan me voorstellen dat met veel mensen in huis de tank sneller leeg raakt.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook wij zijn aan het kijken naar een nieuwe keuken. De huidige was al op toen we erin kwamen maar we zijn alweer 10 jaar verder en het begint wel echt op zijn einde te lopen (oven, vaatwasser al vervangen, de combioven er al uitgehaald (hallo gat in de kasten). Quooker geinstalleerd.

Eerst bij een lokale zaak geweest. Die kon voor 90% leveren wat we wilde, maar de prijs van 33K vonden we echt teveel. Na wat gemail tot 28K gekomen. Maar nog steeds teveel.

3 afspraken bij Brugman gehad (orientatie, puntjes op de i, offerte) totaal 6 uur gezeten. Prima advies etc. Maar het is gewoon net niet wat weik wil (mijn vrouw is het nu al zat en vind het prima om akkoord te gaan). De verkeerde kleur op de frontjes, blad wat we willen hebben ze niet en de prijs eigenlijk net te hoog.
Dat zou betekenen dat we deuren naar een spuiterij brengen om de juiste kleur te krijgen. Het blad ergens anders na installatie laten plaatsen. Maar of ze hierin mee gaan betwijfel ik.
Anders issue vind ik is dat ik de offerte onder de arm mee kreeg. In de avond eens alle apparatuur ging opzoeken en toch wel een 1000,- eraf kon halen en dan ook nog eens duurdere opties kon krijgen. Dat stelt met niet heel gerust.
Ook het blad... via 123werkbladen een offerte en die was goedkoper als het mindere blad van Brugman keukens. (tot wel 3000,- goedkoper dan de lokale keukenboer. Dus die is helemaal afgeschreven)

Nu vraag ik me wel af of ik niet beter apparatuur zelf kan kopen online. Werkblad via een dedicated bedrijf laat installeren en de kasten weer ergens anders. Maar waar? Het is een Nolte keukens, misschien Budgetplan eens mailen hierover?
Punt is wel dat het idee dat 1 partij alles doet ook wel fijn is. Nu gaat het langer duren. Maar een maandsalaris is snel terugverdiend op deze manier.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49

orf

Xavier schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:33:
Ook wij zijn aan het kijken naar een nieuwe keuken. De huidige was al op toen we erin kwamen maar we zijn alweer 10 jaar verder en het begint wel echt op zijn einde te lopen (oven, vaatwasser al vervangen, de combioven er al uitgehaald (hallo gat in de kasten). Quooker geinstalleerd.

Eerst bij een lokale zaak geweest. Die kon voor 90% leveren wat we wilde, maar de prijs van 33K vonden we echt teveel. Na wat gemail tot 28K gekomen. Maar nog steeds teveel.

3 afspraken bij Brugman gehad (orientatie, puntjes op de i, offerte) totaal 6 uur gezeten. Prima advies etc. Maar het is gewoon net niet wat we willen. De verkeerde kleur op de frontjes, blad wat we willen hebben ze niet en de prijs eigenlijk net te hoog.
Dat zou betekenen dat we deuren naar een spuiterij brengen om de juiste kleur te krijgen. Het blad ergens anders na installatie laten plaatsen. Maar of ze hierin mee gaan betwijfel ik.
Anders issue vind ik is dat ik de offerte onder de arm mee kreeg. In de avond eens alle apparatuur ging opzoeken en toch wel een 1000,- eraf kon halen en dan ook nog eens duurdere opties kon krijgen. Dat stelt met niet heel gerust.
Ook het blad... via 123werkbladen een offerte en die was goedkoper als het mindere blad van Brugman keukens. (tot wel 3000,- goedkoper dan de lokale keukenboer. Dus die is helemaal afgeschreven)

Nu vraag ik me wel af of ik niet beter apparatuur zelf kan kopen online. Werkblad via een dedicated bedrijf laat installeren en de kasten weer ergens anders. Maar waar? Het is een Nolte keukens, misschien Budgetplan eens mailen hierover?
Punt is wel dat het idee dat 1 partij alles doet ook wel fijn is. Nu gaat het langer duren. Maar een maandsalaris is snel terugverdiend op deze manier.
Heb je al naar keukenkastenfabriek gekeken? Dat concept is precies wat je beschrijft. Ik heb apparatuur online gekocht en het blad laten inmeten en plaatsen door de keukenbladenfabriek.

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:51
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:48:
Hey allemaal,

wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft, waarbij we stoeien met de keuken. We krijgen van 3 keukenzaken allemaal dezelfde oplossingen. 1 lage opzet tegen de muur, en een 'eiland' geknuffeld om de hoek heen.

De deur naar de garage zit 50cm vanaf de achtermuur, daar kunnen dus geen hogekasten.

[Afbeelding]
Is een uitbouw nog een optie? :+ Wij hebben toevallig dezelfde soort woning en kwamen wij na een aantal bezoeken op deze indeling uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrfZhi-4y0TYIg1lB5WNpa-a-5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q5PtDNRrulkoKNuvH4gcKNZK.png?f=fotoalbum_large

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:03
Hey allemaal,

[Afbeelding]
Zover ik het kan inschatten is de achtermuur in de keuken wel >1,80 meter.

Dan kun je een 40 cm diepe, 60 brede keukenblok (bij de deur) (hoog of laag) en dan 2 keer 60x60 plaatsen.

Dat zou best wel goed passen. Ik neem aan dat de derur de garage in draait.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Remko.me
kuruya schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:51:
[...]

Is een uitbouw nog een optie? :+ Wij hebben toevallig dezelfde soort woning en kwamen wij na een aantal bezoeken op deze indeling uit.

[Afbeelding]
Goed idee, uitbouw kan nog wel maar deadline is vandaag.. 30k voor 1,2meter!
We vinden het niet nodig, maar voor de keuken wel gunstig. En hoop geld die we liever elders in stoppen.
Loft schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Zover ik het kan inschatten is de achtermuur in de keuken wel >1,80 meter.

Dan kun je een 40 cm diepe, 60 brede keukenblok (bij de deur) (hoog of laag) en dan 2 keer 60x60 plaatsen.

Dat zou best wel goed passen. Ik neem aan dat de derur de garage in draait.
Helaas niet:

Het aanbrengen van een buitendeurkozijn zonder bovenlicht met een dichte vlakke buitendeur in de wand tussen de woning en de berging. Het buitendeurkozijn en de deur worden in hout uitgevoerd. De deurbreedte is 93cm. Het garnituur is overeenkomstig met het garnituur van de buitenkozijnen en is voorzien van een driepunt sluiting. Het dag- en nacht slot wordt voorzien van een cilinder, gelijksluitend met de rest van de woning. De deur wordt circa 50cm vanuit de achtergevel geplaatst en draait vanuit de berging de woning in. Deze deur kan niet verplaatst worden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:41:
[...]

We vinden het niet nodig, maar voor de keuken wel gunstig. En hoop geld die we liever elders in stoppen.

[...]

Helaas niet:

Het aanbrengen van een buitendeurkozijn zonder bovenlicht met een dichte vlakke buitendeur in de wand tussen de woning en de berging. Het buitendeurkozijn en de deur worden in hout uitgevoerd. De deurbreedte is 93cm. Het garnituur is overeenkomstig met het garnituur van de buitenkozijnen en is voorzien van een driepunt sluiting. Het dag- en nacht slot wordt voorzien van een cilinder, gelijksluitend met de rest van de woning. De deur wordt circa 50cm vanuit de achtergevel geplaatst en draait vanuit de berging de woning in. Deze deur kan niet verplaatst worden.
30k voor 6,5m2 is "maar" 4600 per m2, dat levert het ook wel weer op, dus weggegooid geld is het zeker niet.

Ik snap niet zo goed waarom je een deur van binnen naar de garage wilt, waarom doe je die niet buiten, dan heb je een mooie muur voor de keuken.
Als ie niet weg kan vanuit de bouwer (waarom niet???), metsel je hem zelf dicht oOo

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 16-02-2026 14:49 ]

• Remko.me
mitsumark schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:48:
[...]

30k voor 6,5m2 is "maar" 4600 per m2, dat levert het ook wel weer op, dus weggegooid geld is het zeker niet.

Ik snap niet zo goed waarom je een deur van binnen naar de garage wilt, waarom doe je die niet buiten, dan heb je een mooie muur voor de keuken.
Als ie niet weg kan vanuit de bouwer (waarom niet???), metsel je hem zelf dicht oOo
Deur kiezen we zelf voor.
Omdat we vrij vaak nu in de berging/garage moeten en dat buiten om vinden we dus mega irritant.
Jij hebt een andere ervaring dus? :P

• mitsumark
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:59:
[...]

Deur kiezen we zelf voor.
Omdat we vrij vaak nu in de berging/garage moeten en dat buiten om vinden we dus mega irritant.
Jij hebt een andere ervaring dus? :P
Ik heb in de garage geen voorraadkast of extra koelkast ofzo, dus de oversteken zijn erg beperkt. Wat ga je daar allemaal doen?
Ik heb een overkapping bij de voordeur, en met een deur in deur principe (heb ik niet maar zou ik nu kiezen) zou je in ieder geval makkelijk en droog over moeten kunnen.
Achterkant garage ook gewoon een deur voor tuinwerk etc.

• Remko.me
mitsumark schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:07:
[...]

Ik heb in de garage geen voorraadkast of extra koelkast ofzo, dus de oversteken zijn erg beperkt. Wat ga je daar allemaal doen?
Ik heb een overkapping bij de voordeur, en met een deur in deur principe (heb ik niet maar zou ik nu kiezen) zou je in ieder geval makkelijk en droog over moeten kunnen.
Achterkant garage ook gewoon een deur voor tuinwerk etc.
Ah ja snap ik !

Wij hebben honden, die gaan we via de garage dan even afspoelen, Kinderen komen ook via garage binnen, laarzen etc daar, vaak ook kleding direct in de wasmachine die in de berging staat..
dan moet je nu steeds buitenom.

edit:
We hebben de uitbouw nu toegevoegd van 1,2 meter. Dat is de oplossing begrijpen we ook omdat we doorgang kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Remko.me op 16-02-2026 15:53 ]

• mitsumark
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:34:
[...]

Ah ja snap ik !

Wij hebben honden, die gaan we via de garage dan even afspoelen, Kinderen komen ook via garage binnen, laarzen etc daar, vaak ook kleding direct in de wasmachine die in de berging staat..
Oh, je gebruikt het niet als garage/fietsenhok, maar als bijkeuken, dan snap ik de deur wel :P

Je kunt wel de deur een soort van integreren in de kastenwand (voorbeelden in dit topic), kun je boven de deur 1 hoge kast kwijt en eronder ook 2, eventueel 1 of 2 in een iets afwijkende maat.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 16-02-2026 15:59 ]

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:31
RobbieB schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:37:
[...]

Ik vind de afstand tussen je spoelbak en kookplaat wel erg groot. Dan moet je 2 meter lopen als je je pannen af wil gieten. Idealiter is dat gewoon 1 stap of even omdraaien ofzo. Voor zo’n ruime keuken vind ik die indeling dus niet erg praktisch. Waarom geen vrijstaand eiland parallel aan de kastenwand?

[...]

Je vraagt je af hoe we ooit zonder hebben gedaan… haha, maar met zo’n ruime keuken snap ik het. ;)
Of je nou 1 m of 5 m moet lopen met een pan om af te gieten... Ik snap dat probleem nooit zo. Ja, je moet ze niet onnodig heel ver uit elkaar gaan plaatsen, maar ik zie hier geen negatief iets in hoor.

Bij ons zitten in het nieuwe ontwerp de spoelbak en Bora in één laag deel met ca 3 m ertussen. Ik vind dat juist heerlijk (3 m vrije werkruimte) en vind dat echt een vooruitgang t.o.v. onze huidige situatie (ca 80 cm werkblad tussen spoelen en koken)... Ieder z'n ding ;)

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:31
Hey allemaal,

[Afbeelding]
Dat glas naast de tuindeur, zijn dat ramen tot aan de grond? Anders zou je daar prima lage keukendelen nog voor kunnen zetten.

En anders 4 hoge kasten tegen de muur met de gang en een vrij kookeiland in het midden. Of de keuken écht groot maken en de rechtermuur er ook bij betrekken.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:19
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:34:
[...]

Ah ja snap ik !

edit:
We hebben de uitbouw nu toegevoegd van 1,2 meter. Dat is de oplossing begrijpen we ook omdat we doorgang kiezen.
Hoge kasten tegen die muur van de toilet. En een eiland in de breedte van het huis past nu misschien nu je een uitbouw neemt (verstandig ;) )

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:03
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:41:
[...]

[...]

Helaas niet:

De deur hoeft niet verplaatste te worden :)
Alleen de draairichting omdraaien. Of mag/kan dat niet?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1 ... 535 536 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1