/f/image/lvSIXHoZQAIjvJPNk8luNDOj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M6OPjAdirteoqjoyGCkuPOha.png?f=fotoalbum_large)
Dit zijn de renders van onze beoogde keuken. De keukenplattegrond die kregen we niet mee. De bedoeling is dat de eettafel in het midden komt te staan.
Het gaat om een Rotpunt keuken white label, grotendeels semi greeploos. Op hoge kasten greep.
Kleur L-keuken: Fenix Castoro Ottawa = dure prijsklasse.
Kleur Kastenwand: City Oak (tevens planken, kleurbinnenkast)
Kasthoogte 84,5 Plint 8,5 hoog = extra ruimte
Deels maatwerk, 4 korfladen van 75 cm.
Werkblad 2 cm dik composiet. 2 delen van 65 cm diep en bij het kookplaat 70 cm. diep. Werkblad loopt deels door op de achterwand en de rest van het aanrecht heeft een opstaand randje.
Hoge vriezer Liebherr met soft close, 8 jaar garantie.
Siemens IQ 700 Kookplaat 80 cm, 5 kookzones waaronder een flexzone, Opbouw omdat deze in het midden van de twee ladenkasten zit. (Ik wil nog aanvullende garantie afsluiten of onderhandelen)
De rest van Neff, vaatwasser XL, grote koelkast met softclose, integreebare afzuigkap, combi-stoomoven met High en Slide deur. ( 4 stuks is verlengde garantie van 5 jaar) Voorkeur Neff vanwege slide deur oven en handigere indeling koelkast dan Siemens. Technisch zijn ze gelijk.
Door de afzuigkap boven in het kastje van 90 cm te plaatsen, kunnen we (bijna) volledige binnenladen onder de kookplaat plaatsen. Voordeel afzuiging naar buiten, meer ruimte op de kookplaat. Nadeel is het geluid maar je kan de stand lager zetten de afzuigkap heeft daarvoor voldoende capaciteit.
In de hoek Le Mans kast. (Ik wordt ouder)
Ledverlichting, ook onder de planken. Ik vind het leuk om ook spullen uit te stallen, daarom planken.
Uitschuifbare prullenbak Naber voor groenafval en gewoon afval met daarnaast ook een losse prullenbak voor het PMD-afval.. (Wil nog kijken of een voetpendaal op deze prullenbak mogelijk is)
Terugslagklep Naber (energiezuinig)
Quooker square Flex RVS , Combi+ en zeeppompje RVS
Een 55 cm brede spoelbak, vlak inbouw met dunne rand tegen het stoten.
4 korfaden achter de hoge kasten, 2 in elke kast voor de voorraad, zodat ik in de linker hoge kast planken over hou voor serviesgoed.
Achter het deurtje boven de oven komt een kleine magnetron
(wcd's zijn op de render nog niet aangegeven).
Ik specifieer niet verder omdat ik zelf ook nog moet uitvinden hoe goed of slecht de prijs is. We hebben duidelijk niet voor de goedkoopste opties gekozen en het is een keukenzaak met een prachtige showroom, hoge service en waarbij je de keuken volledig achteraf mag betalen. Daar betaal je voor en als we voor deze optie gaan is dat een. bewuste keuze. We zijn na maanden zoeken wel erg tevreden met het ontwerp. Maar ook technisch moet gekeken worden of alles haalbaar is de kruipruimte is na het na isoleren niet erg diep. Ik vraag mij af loop anderen daar ook tegen aan?
Maar inmiddels weet ik niet of de keuken doorgaat omdat we sinds vorige week met een flinke financiële tegenvaller te maken hebben gekregen. Ik moet dus kijken hoe ik alles binnen het budget krijg. Ook lopen we zoals goed als zeker vertraging op. De keuken in onderdeel van een iets grotere renovatie dus het is alles doen of voorlopig afblazen. Ondanks deze tegenvaller vond ik na maanden meelezen het wel leuk om het ontwerp te delen en onze keuzes een beetje toe te lichten. Mochten er opmerkingen of vragen zijn dan hoor ik het graag.
(De handgrepen op de kasten vind ik zelf nog niet zo mooi)
ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.