Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:36
Iemand ervaring met Keukensale Eindhoven. Via een TikTok Livesessie van Woontips hebben ze een actie met 50% korting, gratis montage en A apparatuur. Alleen voor mensen die via whatsapp een afspraak maken. Klinkt gewoon te mooi om waar te zijn maar de meeste reviews die ik kan vinden zijn positief. Een paar zijn heel erg negatief.

Een U keuken zou rond de 10K komen inclusief alles. Wel moet je direct beslissen en krijg je geen offerte mee in verband met de speciale actie.

Keukensale verkoopt nog steeds alleen Nobilia of ondertussen ook goedkopere keukens.

Mij oude keuken is nu 22 jaar oud en gekocht bij Mandemakers. Kwaliteit is goed maar nu gaat de fineer loslaten op een aantal deurtjes dus aan het kijken naar een nieuwe keuken

[ Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 16-09-2025 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 22:40
Alina schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:51:
Hier nog aan het twijfelen over een Häcker concept 130 of een Häcker Systemat. Willen eventueel de kasten bestellen bij thuiskeukens gezien dit flink scheelt in de kosten in vergelijking met de concept 130. Nu zit ik met een aantal vragen, iemand die mij hiermee kan helpen?

- Ik ben onder andere benieuwd naar de (merkbare)verschillen tussen de 2 lijnen. Kan niet echt een simpele vergelijking vinden online met wat er nu zo anders is behalve de fronten. Het wordt een vrij standaard keuken, maatwerk is niet nodig.
- Zijn er ervaringen met thuiskeukens? Positief of negatief.
- En vooral, hoe gaat zoiets in zijn werk? Je besteld daar enkel de kasten begrijp ik maar hoe gaat het dan verder met het blad en het inmeten daarvan, plaatsen van de spoelbak etc. Dit is iets dat normaal gesproken neem ik aan in 1x geregeld is wanneer je de keuken “all-in” afneemt. Maar moet ik het blad nu pas laten inmeten nadat de keuken is geplaatst of kan dit gelijk besteld worden met de kasten? En de spoelbak, is deze dan al geplaatst vanuit de fabriek die het werkblad levert als wij beide bij de zelfde leverancier zouden kunnen bestellen of moeten we deze dan zelf in het blad plaatsen? Dit kan, maar is ongetwijfeld minder mooi afgewerkt.

Het plaatsen van de kasten en aansluiten van apparatuur zou verder geen probleem moeten zijn.

Mocht iemand mij hier wijzer in kunnen en willen maken alvast bedankt.
Op de website van Häcker is informatie te vinden over de kasten van Concept130 en Systemat, zie "informatiemateriaal" > "kwaliteitskenmerken": https://www.haecker-kuechen.com/nl/downloads

Via dezelfde link onder "brochures" zijn de frontopties van beide series te zien. Bij Systemat is er duidelijk meer keuze.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
HenkvdMeijden schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:35:
Iemand nog een goede zaak voor losse werkbladen van kunststof ?IKEA en keukendepot kunnen, bouwmarkten zijn echt niet mooi in wat ze hebben wel
Gekeken
Bij Ad Zaagt kun je HPL op multiplex/mdf laten plakken. HPL van DecoLegno kun je evt in een showroom bekijken.

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:42
Mitashi schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:23:
Vraag:

Wij gaan voor een opstelling met hoge kastenwand en daarvoor een schiereiland, zie hier:
[Afbeelding]
Als linkshandige keukenprins zou ik helemaal gek worden van die kookplaat

[ Voor 74% gewijzigd door tjubbie op 17-09-2025 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
alki schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:36:
@Mitashi koken tegen de muur is echt niet handig, ik zou de kookplaat en spoelbak omwisselen. En zelfs het kookgedeelte aan de buitenkant zetten. Je hebt dan zoveel meer werkruimte, ik heb hiervoor gekozen en nog geen minuut spijt van bij mijn schiereiland.
Hoi @alki, ik ben het misschien wel met je eens maar er zijn in de voorgestelde situatie zijn wel meer dingen om te overwegen. Wil je de kookplaat tegenover het barretje? Misschien wel gezelliger. Of wil je het barretje tegenover de spoelbak? Is dat handig met waterspetters. In ieder geval wel minder gezellig want de kraan zit in de weg. Of kies je ervoor helemaal geen barretje te doen? Kies je inderdaad niet voor een bar dan zou je het inderdaad kunnen omdraaien.

@Mitashi ik heb dus zelf dus niet een vergelijkbare opstelling maar in mijn huidige opstelling dus wel een vergelijkbare kleine kruidenladenkast maar die is wel 45 cm. In mijn beoogde nieuwe opstelling zal ik tot mijn spijt, de kleine lade moeten missen, wel krijg ik er een bredere lade voor terug maar dan wel in een iets onhandigere positie. Maar die bewuste kruidenkast naast mijn fornuis is dus echt mijn lievelingskast zou ik dus altijd adviseren indien dit mogelijk is. Ook zou ik zelf graag een 80 cm spoelladekast willen hebben maar ik mijn situatie past dat niet. Maar met een spoelbak van 50 cm of evt. 55 cm breed, heb je links en rechts nog steeds een beetje afzetruimte. Kijk je dan naar de ruimte, in jouw situatie, tussen tussen kookplaat en spoelbak, kom je ongeveer op 20 +40+60+15 cm aan tussenruimte om te snijden. Als je een kookplaat van 80 cm kiest en die je in een ladekast van 100 cm zet dan zit je nog steeds een ongeveer 20 cm van de muur. Een fornuis in de hoek was vroeger natuurlijk heel gebruikelijk dus in de praktijk wel werkbaar. Omdat ik zelf rechts ben vind ik het zelf prettig die kruidenla, rechts van mij te hebben. Maar in de door mijn voorgestelde situatie zit je vaatwasser dan aan de linkerkant. Dus wat vind je zelf het handigst? Zie verder mijn opmerkingen over het barretje, die is wat mij betreft bepalend voor de indeling van het schiereiland.

Daarnaast als je een Quooker overweegt, heeft het boilervat een plek nodig. Dat kan minder makkelijk in een ladekast, maar daar zijn wel oplossingen voor te bedenken maar die kosten wel laruimte. Je kan ook kiezen voor een gewone spoelkast van 80 cm, wat natuurlijk goedkoper is. (Persoonlijk lijkt mij een vuilnisbak in een la super handig, vooral al je die met een motor uitvoert) Kies je toch voor het spoelgedeelte, tegenover de kasten in het eiland dan kan je evt. de boiler in die kast kwijt zonder dat het al te veel ruimte kost. Bedenk in het algemeen hoe je je keuken gebruikt en omdat je de kastindeling niet vanuit de woonkamer ziet, is de symmetrie aan de achterkant van het schiereiland minder belangrijk.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• WAF1
  • Nu online
Mitashi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:22:
[...]

Heb jij dit / hier een foto van? Dit lijkt mij eigenlijk ook de beste oplossing puur qua indeling, maar we zijn benieuwd naar het lijnenspel. Ik denk zelf dat het wel mee valt ook aangezien het in een gedeelte zit waar je toch niet tegenaan kijkt..
Ik heb dus geen schiereiland. Maar bij de keukenkastenfabriek hebben ze dus grote kookeilanden staan. Bij een opstelling zat de spoelbak dus iets meer naar het midden. Ik gaf aan dat dit mij handig leek omdat je dan aan beide kanten afzetruimte hebt. Verkoper gaf dus aan dat ze dat nu niet meer zouden adviseren. Maar omdat het werkblad zo duur is, gingen ze dat in de showroom niet vervangen. Het was dus toeval dat dit te sprake kwam.

Zie verder mijn eerdere uitgebreide antwoord op je vraag vandaag.

WAF1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 8% gewijzigd door WAF1 op 17-09-2025 13:28 ]

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ujuj14
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 30-09 14:46
Ujuj14 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:27:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik ben inmiddels bij Kitchen4All en Keukenloods geweest. Beide komen met offertes van rond de €12.000, terwijl ik nog nauwelijks onderhandeld heb.
• Keukenloods: €12.162,46
• Hello Kitchen: €12.635,72 (incl. “korting” ter waarde van een Quooker-actie, maar die Quooker wilde ik niet, dus dat voelt niet echt als korting)

Foto’s en offertes heb ik hieronder toegevoegd:

- Keukenloods:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hello Kitchen:
[Afbeelding]
Mijn vragen:
– Is ~€12.000 normaal voor een keuken van dit formaat en type?
– Hoe ver kan ik realistisch gezien zakken (ik mik zelf meer richting €6.000)?
– Tips rondom onderhandelen: beter meteen fors lager inzetten, of juist stap voor stap?
– En wanneer is het moment om te kijken naar goedkopere apparaten/aanpassingen in de keuken?

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast voor het meekijken.
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nog bezig met het kiezen van keukenapparatuur en heb wat vragen qua kookplaat met afzuiging & prijs-kwaliteit. Hopelijk kunnen jullie me meedenken:

1. Kookplaatbreedte vs gebruik:
Ik kook vaak met twee grote pannen tegelijk (in de lengte). Huidige plaat is 60 cm en dat lukt nauwelijks. Is een plaat van 80 cm dan echt beter, of is breedte/indeling van zones belangrijker dan alleen cm’s?

2. Kookplaat met afzuiging:
Ik vind merken als Bora erg mooi, maar gezien de prijs twijfel ik. Ook lees ik goede dingen over de AEG ComboHob. Welke modellen/merken hebben volgens jullie de beste prijs-kwaliteit verhouding? Kwaliteit, afzuigkracht, geluidsniveau en onderhoud zijn belangrijk voor mij.

3. Andere apparaten:
Ik heb een offerte met Samsung-apparatuur, maar ik sta open voor alternatieven voor koel-vriescombinaties, vaatwassers, oven + magnetron. Siemens spreekt me aan, maar wat andere merken die goed presteren maar betaalbaarder zijn, zijn welkom.

4. Energielabel:
Hoe belangrijk vinden jullie het energielabel voor een koelkast en een vaatwasser in de praktijk?

Alvast bedankt voor al jullie input!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:33
Wat vinden jullie van een afstand van 1,3 meter tussen het schiereiland met kookgedeelte en en het spoel gedeelte. Teveel of prima?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua1h4RzGdsPd6W9BgUjmEVSe18Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uj60UO521kVG4NKPI3WWqIem.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatarethose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-09 18:32
Wollie91 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:35:
Wat vinden jullie van een afstand van 1,3 meter tussen het schiereiland met kookgedeelte en en het spoel gedeelte. Teveel of prima?

[Afbeelding]
1,05 meter is minimaal, 1,30 is prima, 1,60 is optimaal.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit.

[ Voor 162% gewijzigd door Farabi op 18-09-2025 16:03 ]

• STBA
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08:07
Wij zijn enorm aan het twijfelen over onze keuken indeling, heeft er nog iemand tips of idieën?
Tussen de koffizetter en kookplaat zit een inbouwprullenbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FyjVIuKH9lby47psE1XSi8wG1o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S9Wyy6eKDAoSEZvGLbNkR1qi.png?f=fotoalbum_large

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 16:29
We zitten midden in onze verbouwing en hebben de keuze voor onze keuken gemaakt. Nu zitten we echter nog met een groot vraagstuk over waar we de stroompunten willen. Nu hebben we zelf al een idee, maar wellicht hebben jullie een betere suggestie.

Onze keukenindeling
We krijgen straks een werkblad dat in een L-vorm loopt (zie plattegrond). De lange stuk van het werkblad loopt voor het raam langs en eindigt rechts voor een klein stukje muur. De linkerzijde van het lange stuk (niet zichtbaar op 2e render) eindigt bij een raam. Ons keramische werkblad loopt omhoog door op de plekken waar het werkblad bij de muur eindigt.

Nu zitten we met het vraagstuk ''waar en hoeveel stroompunten''. Het liefst willen we in elke hoek minstens 2, maar toch snel 3/4 stroompunten hebben. We hebben 3 hoeken die we van stroom willen zien:

Hoek 1. De hoek die alleen omringt is door raampartijen.
Hoek 2. De hoek links van de kookplaat
Hoek 3. De hoek rechts van de kookplaat.

Bij hoek 1 zien we al geen andere optie dan een energiezuil (koperkleur) te plaatsen. Deze past mooi in het kozijn. Een uittrekbare energiepaal zou kunnen, maar omdat mijn vrouw deze hoek gebruikt als bakhoek inclusief apparatuur zal deze altijd uitgeschoven zijn. Hetzelfde geldt voor twist-stopcontact. Idee is leuk, maar bij ons zal de twist altijd open staan. Dit geldt voor alle hoeken.

Bij hoek 2 heb ik de mogelijkheid om een wandcontactdoos te plaatsen, echter ben ik bang dat het nogal snel zal opvallen tov het werkblad. Daar twijfelen we nu tussen de wandcontactdoos of ook een hoekstopcontact (koperkleur). 2 stopcontacten zou daar voldoende zijn.

Bij hoek 3 zelfde verhaal als hoek 2. Daarnaast zou ik daar ook weer 4 stopcontacten willen, vanwege de koffieapparaat en andere apparatuur die we aansluiten (evt Sonos, google home). 4 wandcontactdozen naast elkaar lijkt ons nogal heftig, dus zitten we ook een hoekstopcontact te overwegen.

Hoekstopcontacten hebben daartegen weer hun eigen ''nadeel''. Ook deze zullen nogal opvallen. Naar ons idee hebben we, naast de stopcontacten in de muur, niet veel andere keuze. Ben even benieuwd of mensen hier ervaring in hebben/suggesties hebben? Wellicht denken we gewoon te moeilijk en moeten we er gewoon wat mooie gaten in gooien voor de stopcontacten, maar denk er nu liever 2x over na nu we de keuze hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbtU1-f-hAK3ESGYuhEz5ouCrEk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yHlFyjwaVlXEl7k03TKAMqNr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zr7_buNYcFKRxdgAALR3jLt9ZqQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ng9TnZFiYhihe47YdXbgERYw.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door TalkingCarrot op 18-09-2025 06:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:03
Iemand hier ervaring met een inductiekookplaat met daarin een gas wokbrander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46
Ujuj14 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:22:
[...]

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nog bezig met het kiezen van keukenapparatuur en heb wat vragen qua kookplaat met afzuiging & prijs-kwaliteit. Hopelijk kunnen jullie me meedenken:

1. Kookplaatbreedte vs gebruik:
Ik kook vaak met twee grote pannen tegelijk (in de lengte). Huidige plaat is 60 cm en dat lukt nauwelijks. Is een plaat van 80 cm dan echt beter, of is breedte/indeling van zones belangrijker dan alleen cm’s?

2. Kookplaat met afzuiging:
Ik vind merken als Bora erg mooi, maar gezien de prijs twijfel ik. Ook lees ik goede dingen over de AEG ComboHob. Welke modellen/merken hebben volgens jullie de beste prijs-kwaliteit verhouding? Kwaliteit, afzuigkracht, geluidsniveau en onderhoud zijn belangrijk voor mij.

3. Andere apparaten:
Ik heb een offerte met Samsung-apparatuur, maar ik sta open voor alternatieven voor koel-vriescombinaties, vaatwassers, oven + magnetron. Siemens spreekt me aan, maar wat andere merken die goed presteren maar betaalbaarder zijn, zijn welkom.

4. Energielabel:
Hoe belangrijk vinden jullie het energielabel voor een koelkast en een vaatwasser in de praktijk?

Alvast bedankt voor al jullie input!
Mbt afmetingen kookplaat, houd er rekening mee dat 80cm met geintegreerde afzuiging je niet meer ruimte geeft voor je pannen. De afzuiging neemt een groot deel in. Je hebt wel iets meer schuif ruimte natuurlijk , maar het zorgt niet voor grotere zones. In tegendeel zelfs bij sommige merken! Check dit dus goed in techn. specs hoe groot je kookzones zijn. Met geïntegreerde afzuiging is het erg lastig om grote kookplaten te vinden, bij Bora kan je naar de pro modellen maar die zijn erg kostbaar, er is ook nog Opera Nivel die iets groters aanbied. Al het andere kom je terug in de klassieke kookplaten zonder afzuiging, daar kan je wel naar 80cm met effectieve grotere kookzones.

Mbt energielabel van je koelkast en vriezer, kijk vooral naar het verschil in gebruik en reken dat uit per jaar. Dan kan je een ander model met een lager label vergelijken of dat het verschil waard is. Het jaar van energielabel uitgifte kan er voor zorgen dat er toch een A label is afgegeven destijds, maar dat vandaag de dag een C label zou zijn bijvoorbeeld, dus staar je er niet blind op. Het zijn wel apparaten die 24/7 aanstaan dus even het verbruik uitrekenen geeft je een beter beeld.

>> Signature?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xtv
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 23:48

xtv

Garret1410 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:42:
Iemand ervaring met Keukensale Eindhoven. Via een TikTok Livesessie van Woontips hebben ze een actie met 50% korting, gratis montage en A apparatuur. Alleen voor mensen die via whatsapp een afspraak maken. Klinkt gewoon te mooi om waar te zijn maar de meeste reviews die ik kan vinden zijn positief. Een paar zijn heel erg negatief.

Een U keuken zou rond de 10K komen inclusief alles. Wel moet je direct beslissen en krijg je geen offerte mee in verband met de speciale actie.

Keukensale verkoopt nog steeds alleen Nobilia of ondertussen ook goedkopere keukens.

Mij oude keuken is nu 22 jaar oud en gekocht bij Mandemakers. Kwaliteit is goed maar nu gaat de fineer loslaten op een aantal deurtjes dus aan het kijken naar een nieuwe keuken
Laat ik hier kort en krachtig over zijn, skip die winkel. Ik ben er langsgeweest en het zijn allemaal mooie praatjes, maar niets ervan is waar. Als je blijft kijken, zie je dat die 'actie' iedere week is.

Sowieso iedere winkel waar je direct moet beslissen en geen offertes meekrijgt moet je skippen. Als ze echt een goede prijs aanbieden, zou het ze niet uitmaken als je bij een andere partij vergelijkt.

Bovendien, uit eigen ervaring, ik ben er langsgeweest en toen bij een andere winkel (zelfs andere keukensale) precies dezelfde keuken laten maken en de prijs zat er fors onder, zonder enige rare 50% actie.

Dat is alles wat ik kan zeggen, doe ermee wat je wil ;)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:36
xtv schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:02:
[...]

Laat ik hier kort en krachtig over zijn, skip die winkel. Ik ben er langsgeweest en het zijn allemaal mooie praatjes, maar niets ervan is waar. Als je blijft kijken, zie je dat die 'actie' iedere week is.

Sowieso iedere winkel waar je direct moet beslissen en geen offertes meekrijgt moet je skippen. Als ze echt een goede prijs aanbieden, zou het ze niet uitmaken als je bij een andere partij vergelijkt.

Bovendien, uit eigen ervaring, ik ben er langsgeweest en toen bij een andere winkel (zelfs andere keukensale) precies dezelfde keuken laten maken en de prijs zat er fors onder, zonder enige rare 50% actie.

Dat is alles wat ik kan zeggen, doe ermee wat je wil ;)
Ik had er al geen goed gevoel over dus sla deze over.
Toevallig iemand gesproken die daar wel een keuken heeft gekocht maar ik vond de prijs niet bepaald de helft.
Zij hebben een kleine keuken en die zou dan zogenaamd 21.000 moeten kosten en met de 50% korting dus 10.500,-
Lijkt me niet de helft maar eerder een normale prijs aangezien de keuken niet heel bijzonder is. Dus ze schermen met 50% korting maar dat vind ik misleidend. Misschien als je van bruto advies prijzen uitgaat dat ze juridisch wel gelijk hebben maar dat weet ik niet.

Alleen daarom al heb ik geen zin om ernaar toe te gaan en ook nog eens twee uur rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:41
Wat is er toch met Bora aan de hand?

Een jaar geleden kondigden ze dit aan:
https://www.bora.com/en-i...bora-pots-and-pans-assist

Klinkt tof, pannen beschikbaar Herfst 2024...
https://www.bemmelenkroon...sist-pannenset-koekenpan/

Nog steeds nergens te bekennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mihan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 11:28
einz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:12:
Iemand hier ervaring met een inductiekookplaat met daarin een gas wokbrander?
Ja hier ben ik ook naar op zoek. Ik zag dat AEG wel een oplossing had. Andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon losse wokpit naast de inductieplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 22:40
Goedemiddag,

Ik heb inmiddels meerdere offertes laten opstellen en ik zal op korte termijn een besluit moeten nemen. Mijn voorkeur gaat licht uit naar een Häcker Systemat. Het nadeel van Häcker vind ik doorgaans het raster wat zij gebruiken. Bij een werkbladdikte heb je een ruimte van 48cm tussen het werkblad en de bovenkasten, wat vrij laag is allemaal. Doorgaans zit dat tussen de 50-55cm. Afijn, ik heb nu de volgende offertes:

- Häcker Systemat €16600
- Pronorm €16400
- Nobilia €15600 (met Quooker)

In alle gevallen gaat het om dezelfde indeling, met mat lak fronten en is het genoemde bedrag met installatie. Bij de Häcker is er mogelijk nog wat onderhandelingsruimte.

Als jullie op basis van de genoemde bedragen een keuken moeten kiezen, welke zou het dan worden en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
mihan schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:10:
[...]

Ja hier ben ik ook naar op zoek. Ik zag dat AEG wel een oplossing had. Andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon losse wokpit naast de inductieplaat.
Waarom wil jij dit en waarom heb je nog niet voor enkel inductie gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:36
Thomas93 schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:21:
Goedemiddag,

Ik heb inmiddels meerdere offertes laten opstellen en ik zal op korte termijn een besluit moeten nemen. Mijn voorkeur gaat licht uit naar een Häcker Systemat. Het nadeel van Häcker vind ik doorgaans het raster wat zij gebruiken. Bij een werkbladdikte heb je een ruimte van 48cm tussen het werkblad en de bovenkasten, wat vrij laag is allemaal. Doorgaans zit dat tussen de 50-55cm. Afijn, ik heb nu de volgende offertes:

- Häcker Systemat €16600
- Pronorm €16400
- Nobilia €15600 (met Quooker)

In alle gevallen gaat het om dezelfde indeling, met mat lak fronten en is het genoemde bedrag met installatie. Bij de Häcker is er mogelijk nog wat onderhandelingsruimte.

Als jullie op basis van de genoemde bedragen een keuken moeten kiezen, welke zou het dan worden en waarom.
Welke hoogtes qua kasten hebben ze nu aangehouden dat je op die tussenruimte komt?

Je kan ook altijd bovenkasten een slag kleiner pakken.
En wanneer je een snijdbaar front hebt kun je ook nog de bovenkasten laten aanpassen ( tegen meerprijs ) in je gewenste hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mihan
  • Laatst online: 26-09 11:28
einz schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:26:
[...]

Waarom wil jij dit en waarom heb je nog niet voor enkel inductie gekozen?
In mijn vorige huis had ik inductie en dat vond ik superfijn voor alles behalve het wokken. Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik heb het gevoel dat de wok warmer wordt op de grote gaspit die ik nu heb. Daardoor is mijn carbon wok beter geseasoned, waarschijnlijk vooral op de zijkanten die bij inductie een stuk kouder blijven omdat ze geen directie hitte ervaren. Zo'n halve maan inductie zou misschien wel beter werken, maar dan ben je misschien heel erg gebonden en een wok die dan precies dezelfde diameter en radius zou moeten hebben.

Ik twijfel in ieder geval zelf nu dus ook heel erg, nu we voor een nieuwe keuken aan het kijken zijn. Misschien neem ik alsnog mijn verlies en ga ik weer volledig naar inductie, en koop ik een echte goede wokbrander voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
mihan schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:25:
[...]

In mijn vorige huis had ik inductie en dat vond ik superfijn voor alles behalve het wokken. Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik heb het gevoel dat de wok warmer wordt op de grote gaspit die ik nu heb. Daardoor is mijn carbon wok beter geseasoned, waarschijnlijk vooral op de zijkanten die bij inductie een stuk kouder blijven omdat ze geen directie hitte ervaren. Zo'n halve maan inductie zou misschien wel beter werken, maar dan ben je misschien heel erg gebonden en een wok die dan precies dezelfde diameter en radius zou moeten hebben.

Ik twijfel in ieder geval zelf nu dus ook heel erg, nu we voor een nieuwe keuken aan het kijken zijn. Misschien neem ik alsnog mijn verlies en ga ik weer volledig naar inductie, en koop ik een echte goede wokbrander voor buiten.
Die ervaring hoor ik ook van enkelen ja. Onlangs bij een ander geprobeerd fatsoenlijke te wokken op inductie maar het ging niet naar behoren. Althans, het op hoge temperatuur wokken dan, op lagere temperatuur moet het prima kunnen denk ik. Wellicht dat ik nog een poging ga wagen met een eigen wok met platte bodem alleen heb ik er een hard hoofd in.

In de keuken heb ik een gasaansluiting zitten en ookk al een kookgroep dus dat is is hier geen probleem. Wanneer ik geen gasaansluiting had gehad had ik het denk ik niet overwogen. Kosten kan ik wel verantwoorden want ik wok graag en veel. Desalniettemin heb ik niet de kennis over wokken op inductie om het ook rationeel te kunnen verantwoorden. Het prijsverschil tov een 'gewone' inductie danwel gasplaat valt me eigenlijk wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:54
mihan schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:25:
[...]

Het heeft veel te maken met de goede combinatie pan en brander. Tradioneel wokken gaat goed op een brander, omdat het daar ook voor is ontwikkeld. Op inductie heb je andere woks nodig om hetzelfde effect te bereiken, bovendien moet je een hoge stand kunnen instellen.
Je zou kunnen gaan kijken bij een kookdemonstratie van Miele, Bosch, Atag om je op weg te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:21
Zo he.
Laatste keer dat we keuken moesten kiezen is nu 8 jaar geleden. Maar binnenkort toch weer nodig.

We dachten even bij Keukenloods langs te gaan in het zuiden van het land. Gewoon kijken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Kodess op 22-09-2025 11:49 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wij willen de komende maanden gaan rondkijken naar keukens. Daarover had ik in eerste instantie 3 vragen, en ik hoop dat iemand hier daar meer verstand van heeft.

1. We hebben op het moment een tegelvloer inclusief vloerverwarming. Die loopt deels door onder de huidige en onder de nieuwe keuken. We willen hier in de toekomst (over circa 3 tot 5 jaar) een pvc vloer over laten leggen (dus tegels laten liggen). Ik vermoed dat ze dit moeten egaliseren en dan lijmen. Is dit een handige volgorde (eerst nieuwe keuken, dan nieuwe vloer)? Mij lijkt het van wel, want de nieuwe keuken zal net anders zijn dan de huidige en anders ligt daar geen (nieuwe) vloer. Maar ben benieuwd naar mensen met meer ervaring.

2. Hoeveel wordt de vloer hoger met zo'n nieuwe pvc vloer die verlijmt is en geëgaliseerd? Is het slim daar bij de hoogte van de keuken rekening mee te houden?

3. De muur waar de hoge kast van de huidige keuken tegenaan staat is recent gestuct. Dat is 'om' de hoge kast gegaan. Helaas moest het echt gestuct worden (was ontzettend beschadigd) en we dachten toen dat een nieuwe keuken nog wel 10 jaar zou duren (niet dus). Dit is een hele lange muur (meter of 15). Die laat ik liever niet helemaal opnieuw stucen. Kan alleen het stuk achter de hoge kast gestuct worden tot dezelfde dikte als de rest van de muur (ik gok 0,5 tot 1 cm erbij?)? De nieuwe keuken krijgt namelijk geen hoge kast op dezelfde plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Orian schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:38:
Wij willen de komende maanden gaan rondkijken naar keukens. Daarover had ik in eerste instantie 3 vragen, en ik hoop dat iemand hier daar meer verstand van heeft.

1. We hebben op het moment een tegelvloer inclusief vloerverwarming. Die loopt deels door onder de huidige en onder de nieuwe keuken. We willen hier in de toekomst (over circa 3 tot 5 jaar) een pvc vloer over laten leggen (dus tegels laten liggen). Ik vermoed dat ze dit moeten egaliseren en dan lijmen. Is dit een handige volgorde (eerst nieuwe keuken, dan nieuwe vloer)? Mij lijkt het van wel, want de nieuwe keuken zal net anders zijn dan de huidige en anders ligt daar geen (nieuwe) vloer. Maar ben benieuwd naar mensen met meer ervaring.
Wij zitten in de zelfde situatie. Tegelvloer met vloerverwarming en van een (schier)eiland naar een U-vorm keuken. Oftewel, de tegels die nu onder het eiland liggen, worden straks het midden van de keuken. In die tegels zitten nu natuurlijk gaten vanwege leidingwerk, dus daar moet iets anders voor komen. We wilden geen ophoging waardoor een drempel(tje) ontstaat. En we wilden ook niet de hele woonkamer vervangen...

Midden november komt de keuken en we laten de huidige tegels vervangen door anderen. Huidige tegels zijn antraciet 60x60 en de nieuwe tegels worden wit/zand motief vorm en een stuk kleiner. Exact dezelfde tegels gaat toch niet lukken, dat blijf je altijd zien, dus daarom de keuze om iets heel anders te gaan leggen. Komt ook mooi uit dat de huidige tegels precies in het midden liggen van de ruimte. Als het meezit hoeven er maar 2x3 tegels verwijdert te worden. (y)

Grootste punt is de vloerverwarming, bij het verwijderen van de tegels wil je de vloerverwarming-leidingen intact houden natuurlijk. De tegelboer durfde het wel aan (hij heeft ook de huidige tegels gelegd)...

Eerst oude keuken verwijderen, tegels vervangen (en leidingwerk aanpassen e.d.), nieuwe keuken er in. We gaan het meemaken... :9

[ Voor 3% gewijzigd door Aldmar op 22-09-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Aldmar schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:50:
[...]

Wij zitten in de zelfde situatie. Tegelvloer met vloerverwarming en van een (schier)eiland naar een U-vorm keuken. Oftewel, de tegels die nu onder het eiland liggen, worden straks het midden van de keuken. In die tegels zitten nu natuurlijk gaten vanwege leidingwerk, dus daar moet iets anders voor komen. We wilden geen ophoging waardoor een drempel(tje) ontstaat. En we wilden ook niet de hele woonkamer vervangen...

Midden november komt de keuken en we laten de huidige tegels vervangen door anderen. Huidige tegels zijn antraciet 60x60 en de nieuwe tegels worden wit/zand motief vorm en een stuk kleiner. Exact dezelfde tegels gaat toch niet lukken, dat blijf je altijd zien, dus daarom de keuze om iets heel anders te gaan leggen. Komt ook mooi uit dat de huidige tegels precies in het midden liggen van de ruimte. Als het meezit hoeven er maar 2x3 tegels verwijdert te worden. (y)

Grootste punt is de vloerverwarming, bij het verwijderen van de tegels wil je de vloerverwarming-leidingen intact houden natuurlijk. De tegelboer durfde het wel aan (hij heeft ook de huidige tegels gelegd)...

Eerst oude keuken verwijderen, tegels vervangen (en leidingwerk aanpassen e.d.), nieuwe keuken er in. We gaan het meemaken... :9
Dank voor het meedenken. Gelukkig hebben we geen leidingen die door de relevante stukken vloer gaan, maar we vinden het helaas geen mooie vloer (geen fan van tegelvloer). Maar het gedoe van vervangen van een vloer in een bewoond huis met kleine kinderen is iets dat we liever even uitstellen. Daarbovenop is een tegelvloer wel heel handig met kleine kinderen (lego-blokjes...). Dus daarom nog zo'n 3-5 jaar mee wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Orian schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:38:
1.Is dit een handige volgorde (eerst nieuwe keuken, dan nieuwe vloer)?
Ideaal is natuurlijk om dat in 1x te fixen, want je wilt niet dat je nieuwe keuken beschadigt bij het leggen van de nieuwe vloer. Maar als dat niet kan, is eerst nieuwe keuken dan de vloer de betere optie, precies om wat jij zegt. Door de plinten t.z.t. weg te halen kunnen ze de nieuwe vloer mooi doorleggen tot aan de stelpoten en hoef je eventueel alleen de plinten in te korten.
2. Hoeveel wordt de vloer hoger met zo'n nieuwe pvc vloer die verlijmt is en geëgaliseerd? Is het slim daar bij de hoogte van de keuken rekening mee te houden?
Afhankelijk van je vloer en de dikte van de egalisatielaag 5-12 mm. Best handig om wat rekening mee te houden, vooral als je wat dikker pvc gebruikt of een onregelmatige tegelvloer hebt. 5 mm merk je natuurlijk niet, >15 wel.
3.Kan alleen het stuk achter de hoge kast gestuct worden tot dezelfde dikte als de rest van de muur (ik gok 0,5 tot 1 cm )
Dat kan zeker, maar laat het wel door een prof doen. Eventueel een verflaag eroverheen, maar dat is te doen (ook met 15m).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Toke_gt schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:56:
[...]

Ideaal is natuurlijk om dat in 1x te fixen, want je wilt niet dat je nieuwe keuken beschadigt bij het leggen van de nieuwe vloer. Maar als dat niet kan, is eerst nieuwe keuken dan de vloer de betere optie, precies om wat jij zegt. Door de plinten t.z.t. weg te halen kunnen ze de nieuwe vloer mooi doorleggen tot aan de stelpoten en hoef je eventueel alleen de plinten in te korten.

[...]

Afhankelijk van je vloer en de dikte van de egalisatielaag 5-12 mm. Best handig om wat rekening mee te houden, vooral als wat dikker pvc gebruikt of een onregelmatige tegelvloer hebt. 5 mm merk je natuurlijk niet, >15 wel.

[...]

Dat kan zeker, maar laat het wel door een prof doen. Eventueel een verflaag eroverheen, maar dat is te doen (ook met 15m).
Dank je! Dit geeft weer wat vertrouwen dat het mogelijk is :). Ideaal is inderdaad tegelijk, maar dat zit er helaas niet in. Dus dan maar zo.

En stucen laat ik zeker door een professional doen (net als de rest, ik ken mijn gebreken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Laatst online: 29-09 10:37
einz schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:00:
[...]

Die ervaring hoor ik ook van enkelen ja. Onlangs bij een ander geprobeerd fatsoenlijke te wokken op inductie maar het ging niet naar behoren. Althans, het op hoge temperatuur wokken dan, op lagere temperatuur moet het prima kunnen denk ik. Wellicht dat ik nog een poging ga wagen met een eigen wok met platte bodem alleen heb ik er een hard hoofd
Wij hebben een grote gietijzeren wok met een platte bodem , en dat wokt prima. Plaat van Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Joydashy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:06:
Wat is er toch met Bora aan de hand?

Een jaar geleden kondigden ze dit aan:
https://www.bora.com/en-i...bora-pots-and-pans-assist

Klinkt tof, pannen beschikbaar Herfst 2024...
https://www.bemmelenkroon...sist-pannenset-koekenpan/

Nog steeds nergens te bekennen...
Antwoord van Bora ontvangen:
Hartelijk bedankt voor jouw bericht. De pots & pans zullen niet op de markt verschijnen.

De reden hiervoor is de kwaliteitscontroles die wij voortdurende doorvoeren. Hierbij hebben wij vastgesteld dat de pots & pans niet de kwaliteit leveren die wij graag willen bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Nu online
WAF1 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:59:
[...]

Rekenfout gemaakt:

@Mitashi 10 +40+60+15 cm aan tussenruimte om te snijden. Als je een kookplaat van 80 cm kiest en die je in een ladekast van 100 cm zet dan is dit ongeveer 10 cm van de muur. Dit is niet zoveel. Ook ik zou die volledige kastenwand heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 30-09 17:38
Joydashy schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:58:
[...]

Antwoord van Bora ontvangen:

[...]
Ofwel, schoenmaker blijf bij je leest. :)

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Flix20 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:30:
[...]

Ofwel, schoenmaker blijf bij je leest. :)
Ja maar ik vraag mij af of the Assist feature nu wel zo gaat functioneren als bedoeld, ook al beweren ze dat dus. Dan loopt Bora opeens achter op Atag die dit wel voor elkaar hebben, en al sinds 2023.

Zou mooi zijn als iemand in dit topic dit heeft getest, zat mensen met een Bora X Pure (bijv.) hier!

• kl4ver
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-09 19:43
Hi,
Wij zijn langsgeweest bij een Artic (DB keukens) en hebben deze keuken samengesteld. We zijn blij met het design (geef vooral tips als je die hebt). Wat vinden jullie van de prijs?
De prijs is een kleine €23.000 inclusief montage. Gaat om een nieuwbouwhuis dus geen sloopwerk/leidingen verleggen etc.
Gevoel is dat dit wat aan de hoge kant is, maar weinig ervaring. Hoor graag jullie feedback! Bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZKkCsIDG997FsP1mgvvHL1qmLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5v1ZjnWyPbSvmwasbfRczDw2.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd4ZJ5GaFOucwiDjomw7OhwEds4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXuWQnqO1SOe5mJrV7LS9CHj.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBoHt8U7VJpPkRXBgodrZfyLmUc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aTv081o9ba35s3XFvJcMUyBR.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rigq99yIeE9OmkA6iDuShGiIgwI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w4ce96a981j11qzKUwrGmvPX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwDJa3diYoXNnSxL-y8ehsOZycs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fKcUwqqdr3xrSXqZTUR3TDyS.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GFCxUSd81nEmyh39pEeGmsiYPM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/samz9l3sW0OiWk1e1Wzl8k9Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:54
kl4ver schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:10:
Hi,
Wij zijn langsgeweest bij een Artic (DB keukens) en hebben deze keuken samengesteld. We zijn blij met het design (geef vooral tips als je die hebt). Wat vinden jullie van de prijs?
De prijs is een kleine €23.000 inclusief montage. Gaat om een nieuwbouwhuis dus geen sloopwerk/leidingen verleggen etc.
Gevoel is dat dit wat aan de hoge kant is, maar weinig ervaring. Hoor graag jullie feedback! Bedankt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie keuken! Je moet niet naar DB Keukens gaan als je de laagste prijs zoekt. Ze zijn goed in wat ze doen, hebben eigen monteurs en bieden een goede service, maar dat kost natuurlijk ook geld.

Qua indeling is het misschien leuk om de wijnkoeler 90 graden te draaien, zodat deze richting de woning staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-09 19:12
MarcoZoetermeer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:14:
[...]

Mooie keuken! Je moet niet naar DB Keukens gaan als je de laagste prijs zoekt. Ze zijn goed in wat ze doen, hebben eigen monteurs en bieden een goede service, maar dat kost natuurlijk ook geld.

Qua indeling is het misschien leuk om de wijnkoeler 90 graden te draaien, zodat deze richting de woning staat.
Qua prijs valt het volgens mij ook mee. Die van mij kost 18 k maar ik heb geen wijn koeler, qooker etc dat is alleen al bij elkaar denk zo'n 5 k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Je kan jezelf afvragen of de wijnkoeler a 2000,- Euro het je echt waard is.
Echt een behoorlijk bedrag voor iets wat je makkelijk op een andere manier kan oplossen. Maar ik weet natuurlijk jullie drinkgedrag niet ;)

Verder nette keuken. Een U opstelling werkt echt heel prettig.
Je kan de offerte eens opdelen in kasten / blad / apparatuur om wat vergelijkingen te maken. App is meer dan 1/3 van het totaal.

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:17
WAF1 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:01:
Rekenfout gemaakt:

@Mitashi 10 +40+60+15 cm aan tussenruimte om te snijden. Als je een kookplaat van 80 cm kiest en die je in een ladekast van 100 cm zet dan is dit ongeveer 10 cm van de muur. Dit is niet zoveel. Ook ik zou die volledige kastenwand heroverwegen.
Ik had al zo'n vermoeden.

Bedoel je dan ook een hoge kast minder en het spoelen naar de kast? En dat puur om de reden dat de inductieplaat 10cm van de muur af zit? Ik vind het wel vreemd dat 2 keukenboeren hier totaal niet over zijn begonnen, terwijl ze wel allerlei andere zaken duidelijk aangaven.
We dacht "eindelijk" er te zijn, dus moet zeggen dat ik op zich de knoop wel door wil hakken, maarja je kiest maar 1 keer voor de komende jaren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 14:48
Mitashi schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:43:
[...]

Bedoel je dan ook een hoge kast minder en het spoelen naar de kast? En dat puur om de reden dat de inductieplaat 10cm van de muur af zit? Ik vind het wel vreemd dat 2 keukenboeren hier totaal niet over zijn begonnen, terwijl ze wel allerlei andere zaken duidelijk aangaven.
We dacht "eindelijk" er te zijn, dus moet zeggen dat ik op zich de knoop wel door wil hakken, maarja je kiest maar 1 keer voor de komende jaren..
Als ik op Funda kijken hoeveel onhandige keukens en keukens met amper werkruimte ik tegen kom bij recente woningen...Keukens met 2x60cm werkruimte in huizen van 600k-900k...Gelukkig heb je wat extra diepte vanwege het eiland...en nog wat ruimte aan de wand...

Veel keukenboeren willen verkopen, geen slapende honden wakker maken.....Ik ben van team hoge kast opofferen en spoelen naar de achterwand >:)

Ik heb hier slechts vijf meter aan keuken...Maar wel 2x60 + 2x80 aan werkruimte...in de praktijk is een groot deel van die ruimte wel in gebruik bij wat uitgebreider koken. Denk alleen al aan een snijplank + messenset, vuile vaat boven de vaatwasser en de overige ingrediënten die je maaltijd in moeten uit bijvoorbeeld verpakkingen of kommen.

Misschien is kijken hoeveel werkruimte er in je huidige keuken is en hoe je daar gebruik van maakt in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45

Wuursj

want worst is al bezet

kl4ver schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:10:
Voor een DB keuken met deze spullen vind ik het helemaal niet zo duur.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45

Wuursj

want worst is al bezet

Plint schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:33:
Je kan jezelf afvragen of de wijnkoeler a 2000,- Euro het je echt waard is.
Eigenlijk kost ie maar 1200 want zonder de wijnkoeler was de 800 euro korting voor 5e AEG product komen te vervallen :P

Maar ook dat had ik er zelf niet voor over gehad.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Keukenverkopers koken zelf niet, zeg ik hier wel vaker. Die 10 cm kan op zich wel links bij een grote kookplaat, als de andere zijde maar groot genoeg is. Daar zie ik bij jou wel wat ‘pijnpunten’. Je hebt een stukje van 60 cm breed als belangrijkste werkblad en staat dan voor vaatwasser of afvalruimte. Dus op dat ene stukje gebeurt van alles. Daar heb je dan ook nog twee mensen die kunnen aanschuiven. Dat is bij elkaar nogal veel in een op piekmomenten toch al hectische omgeving. Dus om rust te creëren spreid je het werkgebied en verdeel je de werkplekken in de ruimte.
In die zin heb ik ook sterke voorkeur voor een andere plek om te spoelen, omdat je daar dan ook de vaat, vaatwasser en afvalbakken kwijt kunt. Dat geeft meer ruimte op en om je eiland. Dus een achterwand met hoge en lage kasten, een nis met spoelbak en ruimte om koffieapparaat te stallen en eventueel andere apparaten te gebruiken, is veel functioneler dan alles achter een deur zetten en geen ruimte om iets te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13:57
Wuursj schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:21:
[...]

Eigenlijk kost ie maar 1200 want zonder de wijnkoeler was de 800 euro korting voor 5e AEG product komen te vervallen :P

Maar ook dat had ik er zelf niet voor over gehad.
Te belachelijk eigenlijk. Kijk maar eens naar de prijzen die zij vragen voor apparatuur van AEG. Dat is flink hoger dan je online kan vinden.

• daniel3
  • Niet online
Hi Allen,

Afgelopen weekend zijn mijn vriendin en ik bij Tulp binnengelopen om ons te orrienteren voor een nieuwe keuken. Uiteindelijk hebben ze een offerte gemaakt voor een nieuwe keuken maar vraag ik mij af of het niet wat aan de hoge kant is. De totale offerte is bijna €25.000,- inclusief montage maar zonder slopen van de oude keuken en het verleggen van van leidingen. Bij de offerte zit de volgende keukenapperatuur:

KoelkastAEGNFS6D18ES
OvenAEGBS7700T
Combi-ovenAEGCM7300T
InductiekookplaatAEGNIK85M00AZ
VaatwasserBoschSMD4EB805E
AfzuigerAEGGV77D91ST
KraanQuookerFlex

Daarnaast hebben ze de volgende tekeningen gemaakt van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dfXQdWgq_rvEwjrwewCFYgkyA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HoQYhY2Nv9XspIng410KbUbJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNX_AVbRQTkiEV6y8sZkCmVDif4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7IJw0B3RIInjDN6FxoNzf2R.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4MGxL9p6hVgtkvxqttRpPasJrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HXTifJ5kel8UYAJUbbVzTRoj.png?f=fotoalbum_large

Hebben jullie nog feedback op deze offerte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 30-09 17:38
daniel3 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:59:
Hi Allen,

Afgelopen weekend zijn mijn vriendin en ik bij Tulp binnengelopen om ons te orrienteren voor een nieuwe keuken. Uiteindelijk hebben ze een offerte gemaakt voor een nieuwe keuken maar vraag ik mij af of het niet wat aan de hoge kant is. De totale offerte is bijna €25.000,- inclusief montage maar zonder slopen van de oude keuken en het verleggen van van leidingen. Bij de offerte zit de volgende keukenapperatuur:

KoelkastAEGNFS6D18ES
OvenAEGBS7700T
Combi-ovenAEGCM7300T
InductiekookplaatAEGNIK85M00AZ
VaatwasserBoschSMD4EB805E
AfzuigerAEGGV77D91ST
KraanQuookerFlex

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hebben jullie nog feedback op deze offerte?
Valt weinig zinnings over te zeggen zonder te weten welk merk keuken, type frontjes,werkblad etc.

Wel heb ik een beetje feedback op de plaatsing v/d vaatwasser.
Die zou ik omruilen en richting de muur doen. Nu blokkeer je de gehele keuken wanneer iemand de vaatwasser in/uit ruimt.

PSN: Flix20-NL

• daniel3
  • Niet online
Dank voor de tip, dat gaan we zeker meenemen :).

De keuken krijgt een composiet blad van Molino met een dikte van 30 millimeter. De kastjes zijn volgens mij van Tulp zelf, althans ze zeggen dat ze het zelf in hun fabriek maken. Maar het zijn kastjes waarvan het front oppervlakte meegespoten wordt. Tijdens het maken van de offerte spraken ze over prijsklasse drie. Die prijsklasse loopt van één tot acht.

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:11
ChiLLeR schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:17:
[...]

De eerste offerte van een Siematic dealer is binnen, qua ontwerp nog niet goed en we waren nu zeker niet onder de indruk van de verkoper. We mistte vooral advies. Het aanzicht van het keukenblok is nu erg afwijkend, ook de fronts van de spoelbak en vaatwasser hebben weer een ander uiterlijk en de hoge kasten zijn ook weer vlak, zonder lijst. Het is geen geheel
Prijs €58k. Hier zit wel een Bora pro 3.0 kookplaat in met dubbele afzuiging en 3 kookplaten, kost ca. 12k. Zeer waarschijnlijk gaan we dit niet doen, mijn vrouw is vervent hobby kok en wilde veel kookplaat ruimte :D
Verder qua apparatuur, Iq700 ovens, Iq300 vaatwasser en Iq500 koelkast/vriezer.
Ik had gevraagd om Liebherr koelkast en vriezer maar verkoper vind de bonus korting van Siemens fijner denk ik (5x Siemens = extra garantie + extra bonus voor de dealer).
Totaal apparatuur 19k
Composiet blad 4,5k.
We zijn toch wel geschrokken van de prijs, voor dit geld kunnen we echt voor maatwerk gaan. Het kastje onder de koffie machine is nu bijvoorbeeld 'loos' omdat er geen andere oplossing was volgens de keukenboer...
Iemand nog tips / adviezen?
Die Bora plaat kun je ook voor 7.5 krijgen ;) Denk dat er nog wel wat rek in de prijs zit, op de siemens apparatuur moet je advies minus 40% kunnen krijgen, overigens is een liebherr naar mijn mening een betere koelkast dan Siemens

• davidio
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 29-09 14:41
Fimke schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:31:
[...]

Heb je ook nagedacht om voor een schiereiland te gaan. Persoonlijk zou ik dit te weinig ruimte vinden voor snijden ed. Met een schiereiland zou je extra werkblad krijgen.
Scherp gezien. Dat had gekund. Er is inderdaad een standaard 60-65cm over tussen spoelbak en kookplaat om te snijden. We hadden eerst een smallere Bosch kookplaat die voor meer snijruimte zorgt, maar uiteindelijk voldoet dit aan alle wensen die we hadden, ook omdat we nu een veel kleinere keuken gewend zijn. Zonder bargedeelte aan het einde vh eiland (maar alleen aan lange zijde) was er ook meer snijruimte geweest tussen de spoelbak en kookplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
bb1969 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:34:
[...]

Die Bora plaat kun je ook voor 7.5 krijgen ;) Denk dat er nog wel wat rek in de prijs zit, op de siemens apparatuur moet je advies minus 40% kunnen krijgen, overigens is een liebherr naar mijn mening een betere koelkast dan Siemens
We hebben uiteindelijk inderdaad ook andere keuzes gemaakt:
ChiLLeR in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

>> Signature?

• Toke_gt
daniel3 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:59:
Afgelopen weekend zijn mijn vriendin en ik bij Tulp binnengelopen om ons te orrienteren voor een nieuwe keuken. Uiteindelijk hebben ze een offerte gemaakt voor een nieuwe keuken maar vraag ik mij af of het niet wat aan de hoge kant is. De totale offerte is bijna €25.000,- inclusief montage
Dat lijkt me behoorlijk aan de prijs voor deze keuken. Even verder kijken en onderhandelen.
1.05 werkruimte bij een parallelopstelling is krap. Je loopt/staat elkaar snel in de weg en je kunt bijvoorbeeld niet vaatwasser en tegenoverstaande kast tegelijk openen.
Laat eens een L-opstelling ontwerpen, dus spoelgedeelte voor het raam langs. En plaats op de lange lege zijde eventueel twee ondiepe (30/40) kasten voor voorraad en/of servies. Dat is veel functioneler.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 23:35
Toke_gt schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:55:

[...]

1.05 werkruimte bij een parallelopstelling is krap. Je loopt/staat elkaar snel in de weg en je kunt bijvoorbeeld niet vaatwasser en tegenoverstaande kast tegelijk openen.
Waar zit de grens in een parallelopstelling? is 1,10 voldoende?

• Toke_gt
.NCK schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:04:
[...]

Waar zit de grens in een parallelopstelling? is 1,10 voldoende?
Ik vind zelf 120 het minimum, omdat je dan kasten tegenover elkaar kunt openen en ook elkaar fatsoenlijk kunt passeren. Op een klein stukje kan het dan wel iets smaller, maar ik zou het afraden voor een hele keuken. Je hebt dan echt liever een L-vorm met ook doorlopend werkblad.

• ChiLLeR
Ik zie dat dit nog een oudere revisie is. We hebben toch voor gekozen om alles in het fineer te doen en een ombouw om de hoge kasten te maken. Deze lamp komt boven het kook eiland: https://www.tonone.com/nl/Bridge-180/6010
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOPckHSkQZziE2cnUHIKaUiv7UY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJu2MzcluAY0PERx4muPN5sw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SoeXbmU0B1nTzdiwWXYbo67d48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofK570Z9u9RnKLunvQQcmmy0.jpg?f=fotoalbum_tile

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 23:35
Toke_gt schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:12:
[...]

Ik vind zelf 120 het minimum, omdat je dan kasten tegenover elkaar kunt openen en ook elkaar fatsoenlijk kunt passeren. Op een klein stukje kan het dan wel iets smaller, maar ik zou het afraden voor een hele keuken. Je hebt dan echt liever een L-vorm met ook doorlopend werkblad.
Ik heb onze (beoogde) indeling hier eerder gedeeld. Een opstelling onder het raam paste niet vanwege een te laag raam, achteraf bleken de opgegeven maten niet te kloppen. Maar nu zitten de leidingen er voor een parallel opstelling.

Goed dat je het noemt! Mogelijk toch even kijken om het diepere werkblad waar de kookplaat zit van 70 naar 65 cm in te korten, zodat er 114 cm ontstaan in plaats van 110. Dilemmas.

• Toke_gt
.NCK schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:26:
[...]

Ik heb onze (beoogde) indeling hier eerder gedeeld. Een opstelling onder het raam paste niet vanwege een te laag raam, achteraf bleken de opgegeven maten niet te kloppen. Maar nu zitten de leidingen er voor een parallel opstelling.

Goed dat je het noemt! Mogelijk toch even kijken om het diepere werkblad waar de kookplaat zit van 70 naar 65 cm in te korten, zodat er 114 cm ontstaan in plaats van 110. Dilemmas.
Oh sorry, dat heb ik me niet gerealiseerd. Ik ben hier niet zo goed in namen en eerdere posts onthouden.
Zorg er in ieder geval voor dat het deel waar je veel staat, zo diep mogelijk is. Dan kun je op andere stukken met wat diepere kasten of werkblad werken. Bij je koelkast bijvoorbeeld aan de andere kant een ondiepe kast, idem vaatwasser. Of daar iets tegenover wat je vrijwel niet gebruikt bij in- of uitruimen vaatwasser (voorraad bijv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05

aex351

I am the one

ChiLLeR schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:20:
[...]

Ik zie dat dit nog een oudere revisie is. We hebben toch voor gekozen om alles in het fineer te doen en een ombouw om de hoge kasten te maken. Deze lamp komt boven het kook eiland: https://www.tonone.com/nl/Bridge-180/6010
[Afbeelding][Afbeelding]
De prijs van die lamp :|

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Nou ik vind het nog meevallen. Welkom in de wereld van armaturen, zeker voor wat design kan je toch wel je portomenee trekken. Tonone is wel Nederlands vooraanstaand armatuur design. Mooie verlichting maakt wel echt de ruimtes af vind ik. Ik heb dan wel weer een hekel aan full rgb in mijn huis. 😀

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivdh
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11:58
Hoi,
Ik heb al veel aan dit forum gehad. Het valt mij alleen op dat er heel weinig ervaringen gedeeld worden met Keukendepot. Wij hebben hier volgende week een afspraak. Qua prijs lijken ze erg aantrekkelijk. Mensen die ervaringen met Keukendepot hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
  • Nu online
[...]

Heb je renders van je huidige ontwerp, ik heb niet helder hoe je keuken er precies uitziet? De voorkeur koken of spoelen op het schiereiland, dat is persoonlijk en hangt ook van de technische mogelijkheden af. Maar persoonlijk lijkt het mij ook niet ideaal dat als je water wil pakken om te koken, je moet omdraaien, dus ik snap jullie gedachtengang wel. Doe vooral wat je zelf graag wil.

Ik heb een mooi voorbeeld gevonden, hoe ik het in jullie situatie zou doen, als ik voor een volledige kastenwand zou gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy3pX740tSK7HopUAsfODH7yoSU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/zXcCEM4cejWmBQHZcft7kSym.avif?f=user_large

Persoonlijk zou ik dus in jullie situatie niet voor barkrukken kiezen zodat je meer afzetruimte hebt en meer opbergruimte. Ziet er daardoor ook strakker en rustiger uit. Kies je niet voor barkrukken dan kunnen spoelbak en kookplaat evt. ook makkelijker andersom, zoals in dit voorbeeld. (WCD zit in dit voorbeeld op een onhandige plaats)

Inderdaad kook je in je huidige ontwerp kookt redelijk dicht tegen de muur, dat geeft niet dat luxe vrije gevoel, maar dat is mijn inziens niet onoverkomelijk. Je zou evt. voor kookkast van 110 cm kunnen kiezen, evt. maatwerk, en dan sta je iets verder van de muur af met daarnaast een kleine ladekast van 30 cm. Qua verdeling iets minder mooi maar voor kruiden e.d. nog steeds heel praktisch.

Bedenk ook dat je je koffiezet apparaat ergens kwijt moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Niet per se een reactie op iemand in het bijzonder, maar voor alle beeldvorming over (schier)eilanden kan het best interessant zijn om naar Amerikaanse en Australische bouwprogramma’s te kijken. Dan zie je een heel andere benadering van werken in de keuken. In plaats van alles vanaf 1 positie te kunnen uitvoeren, zie je daar nadrukkelijke keuzes voor rommel uit zicht, werkende apparaten niet op het eiland maar bij een tweede werkruimte of in de bijkeuken. En vooral ook: schone werkzaamheden en vuile werkzaamheden gescheiden (geen vaat waar je ook de groenten snijdt). Daar wordt echt gegruweld van alles op 1 eiland proppen. Nu weet ik wel dat de keukens daar doorgaans vele malen groter zijn, maar juist dan goed om de beschikbare ruimte goed te benutten en in te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slydornia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 20:12
Hallo,
Ik ben in de markt voor een nieuwe keuken. Het gaat om een parallelopstelling en de indeling is redelijk beperkt. Misschien ga ik in de toekomst ooit nog eens de keuken uitbouwen, maar dat is op dit moment niet aan de orde. Toch zou ik daarom nu niet de hoofdprijs voor een 'droomkeuken' willen uitgeven. Ik ben bij meerdere zaken binnen gelopen en heb twee quotes voor rond de 19-20K incl montage (beide zaken werken met netto prijzen). Eigenlijk wel iets meer dan ik zou willen uitgeven. Had zelf ~15K in mijn hoofd, maar merk ook wel dat ik toch ook niet voor de goedkoopste opties ga:

- Diep werkblad met enkele diepe kasten
- Hoge kasten
- Siemens apparatuur en Quooker
- Composiet werkblad

Er moet nog beetje gesleuteld worden aan de indeling van de lange kant (vaatwasser verschuiven en kookplaat iets meer naar links), maar voor mijn onderstaande vraag is het ok
Ben benieuwd of onderstaande offerte een beetje marktconform is. Ik heb het idee dat ik veel betaal voor apparatuur, maar de rest misschien wel conform is? Ik dacht dat Bruynzeel redelijk laag/midden segment was, dus ben benieuwd of er nog tips zijn voor andere zaken (ook in Duitsland want ik woon vlak bij de grens bij Nijmegen)

Alvast bedankt voor het meekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVb65xQm6Nd4Z_WR93i_qiOhV4w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nvLkgIBKGONz0ae78DMkI4K3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsvcZZdgCNiCuRwFjwLbvYTpwlw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HQCE6GN29MPUiuCSY210GbzQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7Ev09dmhwdr6MLMXi4924PTfw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fvBoCVmreWrVjnKULIsPlFFn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ww-e5HQOVyzBqoMN6nR-hrK2RQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wUgWtzGwuuwIBTciUszRcO9w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iEo3GkN0htuS3TQKeIqCcfRtk8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZmhnxESFSD0Ah44Nj76llxWi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVuKGGG7kfsPyrmoaKAYFLomswk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AKlfbe3aW3yIoA4QFYAB84aI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu_5u7lp65qGptWU6l6-82isIKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/18UIGplLdYn2ZCwHKu4qy0qU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oydn7zTBg6FeEzC50O0hxXjhlmk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gQxBayFkCvhw5XNs8mDgI8Lq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5R4GEQZtu4BI6J-D8c8u-CHDyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AaJ2i9XBkR6UpXPwDKqmGI8w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xPgB5AmYVxVCLp7p-pGjBhvZoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wlkDgCAzIjKSRIbHeOaIGzwg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ij_v-JETCyCi-PZjJff9nJCJX84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2qOBCIofvKleiigNeNNuWUPB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lzbOjS-3xeQE9uw7vpFZ6mcv4M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XP6pNrXWKlCiKLgVw9DRI4mY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXmoVGTobKzvC7bnzF4_1RGOtBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AUw0qYCt0oiHgtdZW2ZQs3e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 12:25
WAF1 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:19:
[...]
Ik heb een mooi voorbeeld gevonden, hoe ik het in jullie situatie zou doen, als ik voor een volledige kastenwand zou gaan.

[Afbeelding]
Even inhaken op dit voorbeeld. Ik vind dit een hele mooie combinatie zo met de witte fronten, het witte blad en de houtfineer kasten. Wat ik me afvraag, in hoeverre is het in de praktijk mogelijk om een wit blad in dezelfde kleur wit als de fronten te krijgen of is er altijd wel een nuanceverschil zichtbaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:49
Heisenbug schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:51:
[...]

Even inhaken op dit voorbeeld. Ik vind dit een hele mooie combinatie zo met de witte fronten, het witte blad en de houtfineer kasten. Wat ik me afvraag, in hoeverre is het in de praktijk mogelijk om een wit blad in dezelfde kleur wit als de fronten te krijgen of is er altijd wel een nuanceverschil zichtbaar?
Als je ander materiaal voor het front gebruikt dan voor het werkblad ga je dat altijd zien.

Aan de andere kant; iets in dezelfde kleur wat je rechtop plaatst en iets anders liggend geeft ook altijd kleurverschil ivm de lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-09 19:12
- verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door UltraInstinct op 28-09-2025 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
  • Nu online
[...]

De keuken die je hier op het plaatje ziet is van Madebydas. De lichte fronrkleur is een zandkleur.dus iets van het witte af. De houtlookfront in de kleur Luca Noce. Het werkblad is van keramiek met een lichte marmer structuur, deze loopt door aan de zijkant.Dit voorbeeld is dus niet wit op wit. Beter te zien op de website en in het magazine van Velthuizen.
Famillie Warmerdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Laatst online: 09:05
[...]

Bulthaup doet dit ook met hun laminaat fronten/werkblad. Die kunnen daardoor hele strakke keukens maken. Ook als ‘monobloc ’, dus zonder plint meteen op de vloer. Anders is een plint van 10cm mogelijk wat ook super strak is. Plint echter altijd van aluminium of rvs, dat moet je ding zijn. Maar dat voeren ze wel door in evt handgrepen én de lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ewxndb0XT9x6BjEQLnSlZs6l4_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lvSIXHoZQAIjvJPNk8luNDOj.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITEF28sG8Y7BDL_boVNNOwBceDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M6OPjAdirteoqjoyGCkuPOha.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvO_-8F9xhNcCHMYfCGtzNkKRWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TzaMwUWXipFwecJfp3hstSuK.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn de renders van onze beoogde keuken. De keukenplattegrond die kregen we niet mee. De bedoeling is dat de eettafel in het midden komt te staan.

Het gaat om een Rotpunt keuken white label, grotendeels semi greeploos. Op hoge kasten greep.
Kleur L-keuken: Fenix Castoro Ottawa = dure prijsklasse.
Kleur Kastenwand: City Oak (tevens planken, kleurbinnenkast)
Kasthoogte 84,5 Plint 8,5 hoog = extra ruimte
Deels maatwerk, 4 korfladen van 75 cm.
Werkblad 2 cm dik composiet. 2 delen van 65 cm diep en bij het kookplaat 70 cm. diep. Werkblad loopt deels door op de achterwand en de rest van het aanrecht heeft een opstaand randje.
Hoge vriezer Liebherr met soft close, 8 jaar garantie.
Siemens IQ 700 Kookplaat 80 cm, 5 kookzones waaronder een flexzone, Opbouw omdat deze in het midden van de twee ladenkasten zit. (Ik wil nog aanvullende garantie afsluiten of onderhandelen)
De rest van Neff, vaatwasser XL, grote koelkast met softclose, integreebare afzuigkap, combi-stoomoven met High en Slide deur. ( 4 stuks is verlengde garantie van 5 jaar) Voorkeur Neff vanwege slide deur oven en handigere indeling koelkast dan Siemens. Technisch zijn ze gelijk.
Door de afzuigkap boven in het kastje van 90 cm te plaatsen, kunnen we (bijna) volledige binnenladen onder de kookplaat plaatsen. Voordeel afzuiging naar buiten, meer ruimte op de kookplaat. Nadeel is het geluid maar je kan de stand lager zetten de afzuigkap heeft daarvoor voldoende capaciteit.
In de hoek Le Mans kast. (Ik wordt ouder)
Ledverlichting, ook onder de planken. Ik vind het leuk om ook spullen uit te stallen, daarom planken.
Uitschuifbare prullenbak Naber voor groenafval en gewoon afval met daarnaast ook een losse prullenbak voor het PMD-afval.. (Wil nog kijken of een voetpendaal op deze prullenbak mogelijk is)
Terugslagklep Naber (energiezuinig)
Quooker square Flex RVS , Combi+ en zeeppompje RVS
Een 55 cm brede spoelbak, vlak inbouw met dunne rand tegen het stoten.
4 korfaden achter de hoge kasten, 2 in elke kast voor de voorraad, zodat ik in de linker hoge kast planken over hou voor serviesgoed.
Achter het deurtje boven de oven komt een kleine magnetron
(wcd's zijn op de render nog niet aangegeven).

Ik specifieer niet verder omdat ik zelf ook nog moet uitvinden hoe goed of slecht de prijs is. We hebben duidelijk niet voor de goedkoopste opties gekozen en het is een keukenzaak met een prachtige showroom, hoge service en waarbij je de keuken volledig achteraf mag betalen. Daar betaal je voor en als we voor deze optie gaan is dat een. bewuste keuze. We zijn na maanden zoeken wel erg tevreden met het ontwerp. Maar ook technisch moet gekeken worden of alles haalbaar is de kruipruimte is na het na isoleren niet erg diep. Ik vraag mij af loop anderen daar ook tegen aan?

Maar inmiddels weet ik niet of de keuken doorgaat omdat we sinds vorige week met een flinke financiële tegenvaller te maken hebben gekregen. Ik moet dus kijken hoe ik alles binnen het budget krijg. Ook lopen we zoals goed als zeker vertraging op. De keuken in onderdeel van een iets grotere renovatie dus het is alles doen of voorlopig afblazen. Ondanks deze tegenvaller vond ik na maanden meelezen het wel leuk om het ontwerp te delen en onze keuzes een beetje toe te lichten. Mochten er opmerkingen of vragen zijn dan hoor ik het graag.

(De handgrepen op de kasten vind ik zelf nog niet zo mooi)

Pagina: 1 ... 525 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1