Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 21:54
Source90 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:09:
[...]

KMG5 B.V. is onder andere Keukenloods.
Ik kan Veldkamp echter niet linken aan B&K holding (hetgeen DMG/Keukenloods voornemens was over te nemen in 2019).

Volgens mij is het bericht waar jij naar linkt dat DMG/KMG5 de B&K Holding mag overnemen, waar B&K Holding op Bemmel & Kroon doelt.

"KMG5 B.V. mag Bemmel & Kroon Holding B.V. overnemen. Op 20 juni 2019 is bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de voorgenomen concentratie gemeld tussen KMG5 B.V. en Bemmel & Kroon Holding B.V. Het is een melding in de zin van artikel 34 van de Mededingingswet."
https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiebesluit

Dit heeft dan ook vrij weinig met Veldkamp Keukens te maken.
Zie company info. Keukenloods, bemmel, veldkamp en heel veel andere partijen hebben dezelfde moeder bv. KMG5. En dat is van mandemakers, de dochters (w.o
Veldkamp!) dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:29
Kapitein Merijn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:58:
[...]

Het retouradres van Veldkamp is in ieder geval hetzelfde adres als dat van Keukenloods ;)
Daar kan men wat mee. :9

Zie het namelijk niet onder "Onze merken" van Keukenmagazijn:
https://www.keukenmagazijn.nl/#onzemerken

En uit het gebrabbel hierboven (en link naar verkeerd ACM artikel) kan ik ook niet veel halen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Source90 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:11:
[...]

Daar kan men wat mee. :9

Zie het namelijk niet onder "Onze merken" van Keukenmagazijn:
https://www.keukenmagazijn.nl/#onzemerken

En uit het gebrabbel hierboven (en link naar verkeerd ACM artikel) kan ik ook niet veel halen. 8)7
Laatste poging: als alle kinderen dezelfde moeder hebben, zijn ze dan familie of niet? En ja allemaal hebben ze dezelfde moeder. Uit dat artikel blijkt dat KMG5 bij mandemakers hoort. Alle dochters waaronder Veldkamp, Keukenloods, Bemmel en Kroon en 123 hebben kmg5 als moeder. Dus hoort alles bij dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
el flaco schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:22:
[...]

Laatste poging: als alle kinderen dezelfde moeder hebben, zijn ze dan familie of niet? En ja allemaal hebben ze dezelfde moeder. Uit dat artikel blijkt dat KMG5 bij mandemakers hoort. Alle dochters waaronder Veldkamp, Keukenloods, Bemmel en Kroon en 123 hebben kmg5 als moeder. Dus hoort alles bij dmg.
Laat ik dan ook een laatste poging wagen:
Ik heb nergens een linkje/bericht/artikel van jou teruggezien dat Veldkamp onder Mandemakers valt.
Enkel en alleen een ACM artikel dat KMG5 een B&K (Bemmel en Kroon) Holding overnam. Dat is wat ik hierboven meermaals heb gepost.

KMG5 = Keukenloods e.a..Niet Veldkamp. Dat artikel spreekt geen woord over Veldkamp. Dat probeer ik jou duidelijk te maken. Ik schrijf ook nergens dat KMG5 niet bij Mandemakers hoort, want KMG5 = Mandemakers.
Ik heb geschreven dat het ACM artikel over B&K ging, dat de relevantie met Veldkamp mij ontgaat (betreffende dat artikel). Ik heb hierboven zelfs het hele concentratiebesluit van ACM gepost. Alleen de inhoud van mijn reactie ontgaat je een beetje.

Concreet mis ik enige onderbouwing. Wat kennelijk door @Kapitein Merijn simpelweg aangetoond is met het retouradres. Simple as that... 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Source90 op 03-04-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaixback_010
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-10-2024
Toke_gt schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:28:
[...]

Ik schat in dat je weinig van die symmetrie terugziet, omdat je niet naar die kastenwand kijkt zoals je die nu op de tekening ziet.
Maar mogelijk is dit een leuke oplossing voor je koffieapparaat. Kreeg ik net via dm van een andere tweaker en is misschien interessante oplossing voor in de hoge kast? Hou je ruimte voldoende over in de nis voor spoelbak en vaat.
[Afbeelding]
(Dit is een dubbele, het gaat uiteraard om een enkele in jpuw geval)
Thanks, ga er even over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaixback_010
Lupadi schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:24:
[...]

Als je er toch voor kiest een hoge kast op te offeren zou ik overwegen om alle hoge kasten tegen elkaar aan te zetten en het stukje blad aan een van de 2 kanten te doen.
Dit is inderdaad een optie. Thanks! Het is zo simpel, maar soms zit je zo vast in het ontwerp dat je niet verder kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaixback_010
Kapitein Merijn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:41:
[...]

Niet nodig hoor, gewoon anders indelen.
3x 100cm geeft de meeste werkruimte tussen het koken en spoelen, daarvoor zal je wel de vaatwasser moeten verplaatsen. Anders is 120-60-120 wellicht een optie.
Als ik de vaatwasser verplaats, dan ben ik gedwongen ook de spoelbak te verplaatsen.
Laatste optie neem ik mee. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:58:
[...]

Het retouradres van Veldkamp is in ieder geval hetzelfde adres als dat van Keukenloods ;)
Klopt, wat te verwachten is want ze laten de orders uitvoeren door Keukenmagazijn. Dat heb ik hier onlangs ook al vermeld.

Maar dat betekent m.i. nog niet met zekerheid dat ze zelf tot de Mandemakersgroep behoren? Ze kunnen ook een provisiedeal hebben met Keukenmagazijn o.i.d. In ieder geval wordt Veldkamp bij Keukenmagazijn niet genoemd onder "Onze merken", zoals al opgemerkt door @Source90

Edit: bedrijvenmonitor geeft de relaties in een handig overzicht.

Veldkamp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwKVwhf5olnm_fCP5ZNlh_vC-IM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RJurNZ0OHWSfFRGghJYvEOJ7.png?f=fotoalbum_large

KMG5 BV:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBVg9Mbn1AKUeXDBGUMdViWX1Fw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qLYshAcCaUh1l7rQEdD6bCRs.png?f=fotoalbum_large

De Mandemakers Groep, vallend onder Stichting Administratiekantoor Pinmill Holding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMASwDIWurzqWtlQ9Dxve5-erZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MW7kAA0I87hxlS0R0raE0XFL.png?f=fotoalbum_large

Hoe de links onderling zijn is me op basis hiervan nog steeds niet duidelijk. Ik kan wel zien dat Mandemakers een aardig kasteeltje heeft staan op Glorieuxlaan 4. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Cap op 03-04-2024 22:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lastpak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:09
marteltor schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:23:
[...]
Heb je deze keuken uiteindelijk gekocht? Zo ja, waar?
Hoi, ik ben terecht gekomen bij Keukenloods en daar voor een soortgelijke opstelling gekozen van Häcker Systemat in de kleur Eucalyptus. Alle Siemens apparatuur omgewisseld voor Bosch, voor de rest niet veel gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4O3dowTWIgVpO3TdtI_fV5gb02k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51WY02KSdL7Xc0H2xWYejtDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 16:30
Lastpak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:09:
[...]

Hoi, ik ben terecht gekomen bij Keukenloods en daar voor een soortgelijke opstelling gekozen van Häcker Systemat in de kleur Eucalyptus. Alle Siemens apparatuur omgewisseld voor Bosch, voor de rest niet veel gewijzigd.

[Afbeelding]
Grappig. Jij hebt bijna dezelfde opstelling als ik. Mag ik vragen hoelang je werkblad is vanaf de linker hoek naar de eerste kast?

Wij hebben ook zo’n koof zitten. Maar heb het idee dat de afmeting op de tekening bij ons veel kleiner oogt, dan het is😃 Ziet er bij er jou keurig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Lastpak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]
Wat is dat zwarte gat (?) onder het blad bij het zitgedeelte? En heb je de stoeltjes toch maar weggehaald of is dat toevallig maar op deze foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Crasheeee schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:38:
[...]

n ook zo’n koof zitten. Maar heb het idee dat de afmeting op de tekening bij ons veel kleiner oogt, dan het is😃 Ziet er bij er jou keurig uit.
Waar zie jij een koof? Wat ik in het plafond zie lijkt een steunbalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 21:43
Erg nuttig topic dit, al veel informatie uitgehaald! :) Wij hebben de volgende opstelling op dit moment liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0plL1jmT28yFfTL7eoEiRi5CwCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nZtXGRdrrpjfSmttdiiw6jJY.png?f=fotoalbum_large
Van links naar rechts: 1) lade kast, 2) lade kast met ingebouwde Bora kookplaat, 3) vaatwasser, 4) spoelbak met Quooker, 5) kast met planken. Waarschijnlijk komen hier nog 2 hangende planken aan de bovenkant voor wat opvulling en warmte.

Aan de andere zijde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D_YMhp1Ol5hdIuhVPPUYp0Lsh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D9C8vXcFHoDg984vD8EzdJ6b.png?f=fotoalbum_large
Van links naar rechts: 1) koffienis met kast met planken, 2) koel/vries, 3) combi oven met kast met planken, 4) kast met planken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHKis2qomkqeqASNkjXFmtB6j7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M3T2scww3If0JladsekX4uK6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ko7qo-Pr1DkkW_dVz_JF272uGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W78lz8fyrtIi3p4qNAuws1ag.png?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie van deze opstelling? De koffienis is 75cm breed, dit lijkt wat aan de kleine kant en de koel/vries slaat open naar links dus richting de koffienis. Niet heel handig als ik mijn melk pak voor de cappuccino? Schuiven met deze opstelling kon niet ivm de aansluitpunten voor de elektra.

Ik twijfel verder nog een tweede oven noodzakelijk is en of we voldoende kastruimte hebben zo.

Tips zijn welkom _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:12
MyNameIs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:05:
Erg nuttig topic dit, al veel informatie uitgehaald! :) Wij hebben de volgende opstelling op dit moment liggen:

[Afbeelding]
Van links naar rechts: 1) lade kast, 2) lade kast met ingebouwde Bora kookplaat, 3) vaatwasser, 4) spoelbak met Quooker, 5) kast met planken. Waarschijnlijk komen hier nog 2 hangende planken aan de bovenkant voor wat opvulling en warmte.

Aan de andere zijde:
[Afbeelding]
Van links naar rechts: 1) koffienis met kast met planken, 2) koel/vries, 3) combi oven met kast met planken, 4) kast met planken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie van deze opstelling? De koffienis is 75cm breed, dit lijkt wat aan de kleine kant en de koel/vries slaat open naar links dus richting de koffienis. Niet heel handig als ik mijn melk pak voor de cappuccino? Schuiven met deze opstelling kon niet ivm de aansluitpunten voor de elektra.

Ik twijfel verder nog een tweede oven noodzakelijk is en of we voldoende kastruimte hebben zo.

Tips zijn welkom _/-\o_
Bedenk of je het wel handig vindt dat de vw daar staat waar je zelf ook het vaakst staat. Meningen verschillen daarover, maar ik ruim tijdens het koken graag meteen al het gebruikte kookgerei weg in de vaatwasser. Dus ik zou ‘m liever rechts van de spoelbak hebben.
75 cm is groot genoeg voor koffienis.
Aansluitpunten elektra op die muur is toch helemaal geen probleem? Zijn allemaal gewoon stopcontacten, die kun je makkelijk verlengen als dat al nodig is. Ik zou de volgorde aanhouden die voor jou het meest logisch is. Voor mij zou dat zijn, vlnr: kast, kast met oven, nis, koelkast. (Die dan inderdaad naar rechts opendraait. Als je iets wilt inschenken, kun je daar ook de koffienis voor gebruiken). De koelkast is dan ook ongeveer ter hoogte van de plek waar je eten bereidt, dan is prettig werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Schuiven kan niet ivm elektra? Die vat ik niet. Die aansluitpunten kunnen toch vrij eenvoudig verlegd worden? Bovendien zit er een aantal cm loze ruimte achter de achterwand van een kast, daar kan je bijv onzichtbaar een gat tussen 2 kolommen maken zodat het apparaatsnoer een kolom ernaast uitkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 03-04-2024 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
@Cap Het is heel simpel, KMG5 is bestuurder van Veldkamp zie kvk uitreksel (En geen andere bestuurders). Echt bizar die invloed van DMG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fimke
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-06 16:39
Waar ga je je prullenbak neerzetten? Zelf zou ik de grote kasten denk ik opschuiven zodat er een prullenbak naast kan staan uit het zicht. Waar ga je je handdoek en theedoek ophangen?

Of je genoeg ruimte hebt, hangt af van je hoeveel voorraad die je graag in je keuken wilt bewaren, hoeveelheid servies en glazen en keukenapparaten.

Ik denk wel dat een iets ruimere nis mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 21:43
Toke_gt schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:18:
[...]

Bedenk of je het wel handig vindt dat de vw daar staat waar je zelf ook het vaakst staat. Meningen verschillen daarover, maar ik ruim tijdens het koken graag meteen al het gebruikte kookgerei weg in de vaatwasser. Dus ik zou ‘m liever rechts van de spoelbak hebben.
75 cm is groot genoeg voor koffienis.
Aansluitpunten elektra op die muur is toch helemaal geen probleem? Zijn allemaal gewoon stopcontacten, die kun je makkelijk verlengen als dat al nodig is. Ik zou de volgorde aanhouden die voor jou het meest logisch is. Voor mij zou dat zij. Vlnr: kast, kast met oven, nis, koelkast. (Die dan inderdaad naar rechts opendraait. Als je iets wilt inschenken, kun je daar ook de koffienis voor gebruiken). De koelkast is dan ook ongeveer ter hoogte van de plek waar je eten bereidt, dan is prettig werken.
De vaatwasser kon niet naar rechts ivm de aansluitpunten voor de afvoer/water. Ik weet niet hoe makkelijk dat is om te verleggen.

Maar het lijkt mij inderdaad dat de aansluitpunten voor de elektra makkelijk verlegd zouden moeten kunnen worden. Misschien had het er mee te maken dat de oven de volle 3500W van het aansluitpunt zal gebruiken dus dan kan deze niet verlengd worden? (Nu ik erover nadenk klinkt dit totaal niet logisch...)

Ik zal hier nog eens over gaan sparren met de verkoper! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Je mag de ovenstekker inderdaad niet verlengen of aansluiten via een verlengsnoer of stekkerdoos. Het mag eigenlijk bij geen enkel inbouw keukenapparaat, hoewel ik me goed kan voorstellen dat je die regel bij een koelkast die nog geen 100 watt trekt aan je laars lapt.

Maar je kunt een stopcontact wel eenvoudig opschuiven of er eentje bijmaken. Standaard elektrawerk. Ook kan je bij de fabrikant gewoon een extra lang snoer kopen, vaak tot wel 3 meter. Achter de kasten langs kan je dan naar een andere plek. Regel is wel dat je nog bij het stopcontact moet kunnen zodat het apparaat verwijderd kan worden (hoewel dat ook aan de apparaatzijde kan middels de connector, het zijn losse snoeren).

[ Voor 72% gewijzigd door Cap op 03-04-2024 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
MyNameIs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:29:
[...]

De vaatwasser kon niet naar rechts ivm de aansluitpunten voor de afvoer/water. Ik weet niet hoe makkelijk dat is om te verleggen.

Maar het lijkt mij inderdaad dat de aansluitpunten voor de elektra makkelijk verlegd zouden moeten kunnen worden. Misschien had het er mee te maken dat de oven de volle 3500W van het aansluitpunt zal gebruiken dus dan kan deze niet verlengd worden? (Nu ik erover nadenk klinkt dit totaal niet logisch...)

Gaat het om nieuwbouw en heb je de technische tekening al moeten inleveren (of heb je later gekocht en moet je het met vaste punten doen)? Het enige punt kan zijn dat de keuken er bij oplevering nog niet in zit en dat je enkele aanpassingen moet laten doen door een klusjesman als je dat niet zelf kunt.
Maar die paar weken vertraging vallen in het niet bij het gebruiksgemak in de jaren erna. Dus laat je er niet door beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:20:
@Cap Het is heel simpel, KMG5 is bestuurder van Veldkamp zie kvk uitreksel (En geen andere bestuurders). Echt bizar die invloed van DMG
Okee! Ik heb niet de beschikking over uittreksels, eentje aanvragen dat kost volgens mij centen? Als jij wel een publiek linkje hebt naar het uittreksel dan is het handig als je het plaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak
Crasheeee schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:38:
[...]

Grappig. Jij hebt bijna dezelfde opstelling als ik. Mag ik vragen hoelang je werkblad is vanaf de linker hoek naar de eerste kast?

Wij hebben ook zo’n koof zitten. Maar heb het idee dat de afmeting op de tekening bij ons veel kleiner oogt, dan het is😃 Ziet er bij er jou keurig uit.
Dank je wel! :) je bedoelt bij de bar? 1,63 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpak
Cap schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:48:
[...]

Wat is dat zwarte gat (?) onder het blad bij het zitgedeelte? En heb je de stoeltjes toch maar weggehaald of is dat toevallig maar op deze foto?
Dat is gelukkig geen gat maar een stopcontact (https://stekkerblokkensho...flip-mat-zwart-usb-a.html) :P We moeten nog stoelen aanschaffen, daarom staan ze er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WallyPower
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 09:25
MyNameIs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:05:

[Afbeelding]

Aan de andere zijde:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tips zijn welkom _/-\o_
Ziet er netjes uit, al zou ik kijken of je een aantal schappen nog voor lades kan vervangen. Mijn ervaring met diepere schappen is dat de spullen achterin al snel minder bereikbaar zijn.

Ander ding waar je nog over kant nadenken is de kookplaat 1 plaats naar links om de effectieve werkruimte te vergroten.

EDIT:

Heb er nog een keer naar gekeken en ik zou de kookplaat helemaal rechts in de hoek plaatsen. Je zou dan vlnr kast -> spoelbak-> vaatwasser -> ladekast -> kookplaat krijgen. op deze manier heb je nog wel de afleg ruimte op de hoek en extra werkruimte in het midden.

[ Voor 5% gewijzigd door WallyPower op 04-04-2024 10:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• el flaco
Cap schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:37:
[...]

Okee! Ik heb niet de beschikking over uittreksels, eentje aanvragen dat kost volgens mij centen? Als jij wel een publiek linkje hebt naar het uittreksel dan is het handig als je het plaatst. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmNdhZA47R_JMDwoLKuMqwjB1QQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tM0wUBmZ4TveXxcE3UJzEXic.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:56
MyNameIs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:29:
[...]

Je werkblad is 65cm diep dus je kan makkelijk leiding op de muur verleggen na oplevering. Datzelfde trucje kan je ook uithalen bij de kastenwand.
Wat is de reden van de grote passtukken? Zit er een radiator onder de raam?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Ik denk er serieus over na om inbouwapparatuur in Duitsland te gaan halen. Voorbeeld KI81RADE0 is ruim 200 goedkoper. Het valt op dat apparaten waar 35/40 aanbieders van zijn in Duitsland ongeveer 200 euro per stuk goedkoper zijn dan in NL. Op 7 apparaten toch een mooi bedrag. Maar vanwege garantie bestel ik veel liever in NL.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:27
el flaco schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:22:
[...]

Daarnaast is het wel héél toevallig dat Bemmel en Kroon niet meer dezelfde keuken kan leveren als 5 jaar terug.

Ik ging daar een beetje op door en uiteindelijk kwam het erop neer dat ze een paar jaar geleden hun volledige inkoop op de schop hebben gegooid. Nieuwe leveranciers en oude leveranciers/fabrikanten eruit.

Wel héél toevallig dat het net dezelfde fabrikanten zijn als bij andere DMG keukenboeren.
Voor ons wel ideaal om ze onderling te vergelijken. Hierdoor viel Marquardt Kuchen, volledig door de mand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:39
Tweak_ers schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:27:
[...]

Daarnaast is het wel héél toevallig dat Bemmel en Kroon niet meer dezelfde keuken kan leveren als 5 jaar terug.

Ik ging daar een beetje op door en uiteindelijk kwam het erop neer dat ze een paar jaar geleden hun volledige inkoop op de schop hebben gegooid. Nieuwe leveranciers en oude leveranciers/fabrikanten eruit.

Wel héél toevallig dat het net dezelfde fabrikanten zijn als bij andere DMG keukenboeren.
Voor ons wel ideaal om ze onderling te vergelijken. Hierdoor viel Marquardt Kuchen, volledig door de mand!
Wat konden ze nu niet meer leveren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
el flaco schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:38:
Ik denk er serieus over na om inbouwapparatuur in Duitsland te gaan halen. Voorbeeld KI81RADE0 is ruim 200 goedkoper. Het valt op dat apparaten waar 35/40 aanbieders van zijn in Duitsland ongeveer 200 euro per stuk goedkoper zijn dan in NL. Op 7 apparaten toch een mooi bedrag. Maar vanwege garantie bestel ik veel liever in NL.....
Met Siemens/Bosch heb je geen probleem met garantie op apparatuur uit Duitsland.
Bijvoorbeeld Miele of Liebherr is een ander verhaal; tot aan de grens en daarna jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Source90 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:38:
[...]

Met Siemens/Bosch heb je geen probleem met garantie op apparatuur uit Duitsland.
Bijvoorbeeld Miele of Liebherr is een ander verhaal; tot aan de grens en daarna jammer.
De verlengde garantie naar 5 jaar bij aanschaf van minimaal 4 apparaten is een Nederlandse consumentenactie.
Apparatuur uit Duitsland krijg je standaard 2 jaar garantie op, ongeacht het aantal apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:04:
[...]

De verlengde garantie naar 5 jaar bij aanschaf van minimaal 4 apparaten is een Nederlandse consumentenactie.
Apparatuur uit Duitsland krijg je standaard 2 jaar garantie op, ongeacht het aantal apparaten.
Klopt voor Miele en Liebherr (en mogelijk andere). Möbel Faber heeft voor ons Miele apparatuur besteld met een Liebherr koelkast en vriezer. Door leveringsproblemen is de koelkast uit Nederland gekomen, deze kon ik zonder problemen registreren (ondanks Duitse winkel) bij Buram en heeft 7 jaar garantie. Vriezer is afgewezen omdat deze van leverancier uit Duitsland komt.

Alhoewel het in de AV staat van niet...
Mijn ouders hebben echter (ook) een keuken in Duitsland gekocht met Siemens apparatuur en toch echt 5 jaar garantie gekregen. Dit was wel in de Corona-tijd mét leveringsproblemen. Geen idee of dat van invloed was? Mocht je toen ook niet Bosch/Siemens combineren?

Netjes naar de Siemens website gegaan, alles ingevuld, factuur geüpload (waar duidelijk Duitse winkel op staat) en ingediend. Twee weken later netjes de garantieverlengingen ontvangen met daarop alle apparaten (incl. s/n etc.). Gelukkig geen gebruik van hoeven maken tot heden, echter hebben ze nu gewoon een certificaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 04-04-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Als je die nou gelijk had geplaatst :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik heb wat maximale corpushoogtes opgezocht:

rotpunkt91
schroder91
madebydas91
nolte90
next12587
leicht86
nobilia86
ballerina84
hacker84
schuller84
bauformat84
pronorm83
keller78
schmidt78
bruynzeel78
habemat 75

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 08-04-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Netjes. d:)b

Alleen jij rondt halve cm's naar beneden af. Op school moest dat bij ons altijd naar boven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
Cap schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:03:
Netjes. d:)b

Alleen jij rondt halve cm's naar beneden af. Op school moest dat bij ons altijd naar boven. :)
Ja klopt, en misschien heb ik het niet eens consistent gedaan. Dus neem de getallen met 1cm speling ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Oké. :)

Ben je nog steeds op zoek naar een betaalbare keuken met hoge onderkasten dan is Rotpunkt een optie. Oerdegelijk en 91 cm hoge korpus, ultramatte HPL fronten.

Tip voor betaalbare verkoper in westen van NL: DKI hoofddorp. Rotpunkt (hun en mijn voorkeur), Schröder, Schmidt, Nolte, Hacker. 'Vaste' prijzen dus echt minimale onderhandelruimte. Kan ook leveren zonder apparatuur, die kan je dan zelf kopen. Adviseur Pim is oké, helpt goed. Verwacht geen grote showroom met opgestelde keukens, maar wél heel, heel veel samples van frontjes, werkbladen etc.

Nog een tip wbt Rotpunkt: Potman Jr Meppel zit dan niet in het westen, maar levert losse Rotpunkt kasten (evt met blad) tegen een aantrekkelijke prijs, je kan er online een offerte aanvragen om te zien of de prijs van je huidige offerte ok is.

Wbt Ballerina, Nolte, Nobilia kan Keukenwarenhuis in Ter Aar / Dordrecht losse kasten leveren. Rommelige site, maar ze hebben wel veel.

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 04-04-2024 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Source90 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:29:
[...]

Klopt voor Miele en Liebherr (en mogelijk andere). Möbel Faber heeft voor ons Miele apparatuur besteld met een Liebherr koelkast en vriezer. Door leveringsproblemen is de koelkast uit Nederland gekomen, deze kon ik zonder problemen registreren (ondanks Duitse winkel) bij Buram en heeft 7 jaar garantie. Vriezer is afgewezen omdat deze van leverancier uit Duitsland komt.

Alhoewel het in de AV staat van niet...
Mijn ouders hebben echter (ook) een keuken in Duitsland gekocht met Siemens apparatuur en toch echt 5 jaar garantie gekregen. Dit was wel in de Corona-tijd mét leveringsproblemen. Geen idee of dat van invloed was? Mocht je toen ook niet Bosch/Siemens combineren?

Netjes naar de Siemens website gegaan, alles ingevuld, factuur geüpload (waar duidelijk Duitse winkel op staat) en ingediend. Twee weken later netjes de garantieverlengingen ontvangen met daarop alle apparaten (incl. s/n etc.). Gelukkig geen gebruik van hoeven maken tot heden, echter hebben ze nu gewoon een certificaat.
Volgens de spelregels zou het inderdaad niet mogelijk zijn maar fijn dat het bij je ouders wel is gelukt.
Die 2 jaar garantie is natuurlijk ook een wassen neus maar dat is een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:13
flaixback_010 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor de eye opener haha. Er is inderdaad weinig ruimte beschikbaar om te werken. Even kijken of het eiland dan toch groter kan. We hadden eerst de spoelbak op het eind geplaatst, maar dit werd ons ontraden. Veel spetters en zooi dan op de vloer. Vandaar deze optie.

Aan het begin hebben wij altijd wel geroepen dat we graag de spoelbak op hetzelfde stuk willen hebben als de kookplaat. We gaan er nog even over nadenken. Het inleveren van een hoge kost, vinden we zonde i.v.m. de symmetrie die dan wegvalt.

Dankjewel voor je inzicht!
Ons eiland heeft een 120cm kast voor koken, dan 60 vaatwasser, 60 spoelkast en 60 afvalkast. Ik heb echt nog nooit problemen gehad met werkruimte.

Zeker ook omdat je nog 60 cm extra diepte hebt op het eiland is dat meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-06 00:25
Ik durf het bijna niet (weer) te vragen.
Maar, kan je met Homeconnect en Google meer stem commando's gebruiken dan HeyGoogle oven aan/uit?
Dat is bij mij namelijk het enige Commando wat iets doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
marteltor schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:00:
ik heb wat maximale corpushoogtes opgezocht:

rotpunkt91
schroder91
madebydas90
nolte90
next12587
leicht86
ballerina84
hacker84
schuller84
bauformat84
pronorm83
nobilia79
keller78
schmidt78
bruynzeel78
habemat 75
MadebyDas zou ik 91cm van maken :) (en waarschijnlijk kunnen ze ook nog wel een hogere korpus leveren tegen maatwerk meerprijs).

Ballerina klopt ook niet. Kan ook 91cm. (9 hoogtes: 13, 26, 39, 52, 65, 71,5, 78, 84,5, 91)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKTEYaMDqrKEpG4RSCZx-2Pv8yk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sFBTlKeZgZ68szQGdxcrMxJb.png?f=user_large

Wat je meestal ziet is dat er raster 13 wordt gebruikt.
De meeste fabrikanten gaan uit van standaard 78cm hoge korpus.

Sommige fabrikanten leveren vervolgens een half raster (6,5cm), of heel raster (13cm) als extra.
Daarom zie je veel 78, 84,5 en 91 voorbij komen.

Pronorm en Nobilia gebruiken afwijkende maten.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 04-04-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
SquareOne schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:52:
[...]

MadebyDas zou ik 91cm van maken :) (en waarschijnlijk kunnen ze ook nog wel een hogere korpus leveren tegen maatwerk meerprijs).

Ballerina klopt ook niet. Kan ook 91cm. (9 hoogtes: 13, 26, 39, 52, 65, 71,5, 78, 84,5, 91)
[Afbeelding]

Wat je meestal ziet is dat er raster 13 wordt gebruikt.
De meeste fabrikanten gaan uit van standaard 78cm hoge korpus.

Sommige fabrikanten leveren vervolgens een half raster (6,5cm), of heel raster (13cm) als extra.
Daarom zie je veel 78, 84,5 en 91 voorbij komen.

Pronorm en Nobilia gebruiken afwijkende maten.
MadebyDas heb ik aangepast naar 91.

Wat betreft Ballerina, dit zie ik in hun brochure waardoor ik denk het 84.5 is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RMbxOU1gsxPtUkWGhdhE5McsvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOCYfzH8DNP6evTjl8pyMt6M.png?f=fotoalbum_large

Nog lastiger dan de ondermaten is de maximale hoge kast maat...lastig te vinden

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 04-04-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
marteltor schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:11:
[...]
MadebyDas heb ik aangepast naar 91.

Wat betreft Ballerina, dit zie ik in hun brochure waardoor ik denk het 84.5 is:
[Afbeelding]

Nog lastiger dan de ondermaten is de maximale hoge kast maat...lastig te vinden
@Cap jij had toch gewoon een 91cm korpus van ballerina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 10:50
Kapitein Merijn schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:09:
[...]

De positie en grote van de spoelbak is echt onwerkbaar. Afgaande op je render heeft de spoelkast een deur van 40cm? Dat zou inhouden dat de spoelbak ca. 35cm breed is. Je kan daardoor niet recht voor je spoelbak staan. De spoelbak is tevens zo klein dat het een hele uitdaging word om bijvoorbeeld een grote pan af te wassen.
Je kookplaat voor de raam moet je ook echt niet willen. Is het werkblad aan die zijde dieper dan 60cm?
Vandaag gesproken met keukenbedrijf en als het goed is wordt nu de hoekspoelkast 10cm breder, waardoor er daarnaast een 50cm kast overblijft. De Bora oven blijft zitten op zelfde plek maar dan wat hoger met de grotere multilade waardoor lijnenspel kan doorlopen. De kast rechts komt dan onderin de vaatwasser met deur erboven.

Even afwachten op de nieuwe tekeningen nu.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

SquareOne schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:36:
[...]

@Cap jij had toch gewoon een 91cm korpus van ballerina?
84.5 cm. Bij 91 cm kom je sowieso boven de 1 meter uit met je blad en plint, dat wilden wij niet. 96.5 cm is voor ons uitstekend. Die bewering dat vanuit ergonomie je elleboog 15 cm boven het werkblad moet zitten onderschrijf ik niet, ik zeg "dat ligt er maar aan". Wat persoonlijk als prettig ervaren wordt, wat je doet aan het aanrecht, als je snijdt hoe dik je plank dan is, als je stampt of je pan dan in de gootsteen staat of op het werkblad, hoe hoog je pannen zijn op de kookplaat, etc. Voor iemand van rond de 190cm is een blad van 95-97 cm gewoon heel prettig.

Een 91 cm korpus is wel mogelijk bij Ballerina maar niet icm greeploos.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 04-04-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 22:52
DijkDude schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:46:
Ik durf het bijna niet (weer) te vragen.
Maar, kan je met Homeconnect en Google meer stem commando's gebruiken dan HeyGoogle oven aan/uit?
Dat is bij mij namelijk het enige Commando wat iets doet.
Hier een frustrerend lijstje van commando's die niet werken in het Nederlands.
Ik heb zo ontzettend veel commando's geprobeerd, maar op het laatst bleek dat zelfs "Hé Google, steek *** die ***ing oven maar in je ***" werd beantwoord met "Dat kan ik nu niet doen.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mijn suggestie: hey Google, hé Mensen, zet die stembediening onzin uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
knny schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:24:
[...]

Vandaag gesproken met keukenbedrijf en als het goed is wordt nu de hoekspoelkast 10cm breder, waardoor er daarnaast een 50cm kast overblijft. De Bora oven blijft zitten op zelfde plek maar dan wat hoger met de grotere multilade waardoor lijnenspel kan doorlopen. De kast rechts komt dan onderin de vaatwasser met deur erboven.

Even afwachten op de nieuwe tekeningen nu.
Ben benieuwd naar de tekening, vooral vanwege de positie van de vaatwasser. Hoogstwaarschijnlijk gaat dat wel ten koste van je verticale greeplijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
SquareOne schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:29:
[...]

Wat konden ze nu niet meer leveren dan?
Precieze merken weet ik niet meer, maar ik had de offerte van vrienden van ons, die 4-5 jaar terug daar een keuken hebben gekocht.
Wij wilden eigenlijk hetzelfde, maar dat kon niet meer door een wijziging van fabrikanten.

Ze leveren dus nu Pronorm en dat is onderdeel van de mandenmaker groep.

Daarmee was het voor mij 1+1=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
In 2016 leverde Bemmel & Kroon o.a. Schüller, Next125. Next125 adverteren ze nog steeds mee.

[ Voor 23% gewijzigd door .NCK op 04-04-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Schüller verkopen ze idd nog steeds. En Pronorm, en Next125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocobor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb verschillende offertes ontvangen voor dezelfde opstelling, zelfde blad en zelfde apparatuur:
Siematic & Next125: 31k
Nolte: 25k
Ballerina (lokale overpriced keukenzaak): 35k

Zijn Siematic en/of next het nou écht waard tegenover Nolte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 19:06
Wij zijn inmiddels ver gevorderd in het uitzoeken van een keuken.
Er zijn twee kansrijke kandidaten en we hebben een beetje moeite met selecteren welke het gaat worden

Keuken 1 is bij Bemmel en Kroon en is een schuller keuken. De totaalprijs komt uit op 24500 inclusief montage. Het voordeel van deze keuken vinden we de push to open en de greeplijsten in kleur. Het nadeel is dat ons werkblad dat we eigenlijk willen hebben niet geleverd kan worden door hun. Er werd aangegeven dat ze enkel bij Dekker hun bladeren kunnen halen. Het blad dat wij willen is een Marazzi Onice Beige, en die wordt niet door dekker geleverd. Of de keuken zonder werkblad verkocht kon worden had de verkoper nog geen antwoord want dat doen ze normaal niet.

De tweede keuken is bij een bekend kleinere zaak die hier vaker wordt genoemd.
Daar goed geholpen en uitgekomen op een rotpunkt keuken.
De prijs is 20.000 inclusief montage. Helaas geen push to open en geen mooie greeplijsten in kleur. Maar voor de rest wel een prima keuken met opstelling en apparaten zoals we dat willen.

1) Zijn er nog winkels die een Schuller keuken verkopen met Marazzi werkbladen?
2) In hoeverre kan je nog plafond/ muren stucen en een vloer aanleggen na plaatsing van een keuken? Of dient dit allemaal voor de keuken te gebeuren?

Members only: keuken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door nickname89 op 04-04-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LK11
  • Laatst online: 26-06 23:51
namo_h schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:05:
[...]

LAATSTE UPDATE
Ondanks dat we de keuken nu al 2 maanden in gebruik hebben is vandaag dan ook de spiegelachterwand (rookglas) in de koffienis geleverd en gemonteerd. Daarmee is de keuken nu helemaal opgeleverd. Hierbij dan ook de foto’s van het eindresultaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij twijfelen tussen de Bora Puru en de Siemens EX807NX68E kookplaat. Zijn met grote pannen ook alle kookzones bij de Siemens EX807NX68E tegelijk te gebruiken? Met een grote pan bedoel ik bijv. een wokpan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LK11
  • Laatst online: 26-06 23:51
Wij zijn op zoek naar een goede inductie kookplaat met afzuiging. We houden erg van koken en we gaan nu van een 6 pits gastoestel naar inductie. Het zou fijn zijn als er meerdere (grote) pannen op kunnen en het vermogen bij het gebruik van meerdere pitten tegelijk moet goed blijven. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WallyPower
LK11 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:14:
Wij zijn op zoek naar een goede inductie kookplaat met afzuiging. We houden erg van koken en we gaan nu van een 6 pits gastoestel naar inductie. Het zou fijn zijn als er meerdere (grote) pannen op kunnen en het vermogen bij het gebruik van meerdere pitten tegelijk moet goed blijven. Iemand tips?
Ben zelf erg tevreden over mijn ATAG inductie kookplaat. 90 cm breed en 11kW vermogen (3-fase). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pocobor schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:20:
Ik heb verschillende offertes ontvangen voor dezelfde opstelling, zelfde blad en zelfde apparatuur:
Siematic & Next125: 31k
Nolte: 25k
Ballerina (lokale overpriced keukenzaak): 35k

Zijn Siematic en/of next het nou écht waard tegenover Nolte?
Nee. 6k bijbetalen is het niet waard. Niet als het echt dezelfde keukens zijn met vergelijkbare fronten. Maar dat is vaak niet zo. Indeling kasten, type lades, frontmateriaal, etc. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 05-04-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

nickname89 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:36:

De tweede keuken is bij een bekend kleinere zaak die hier vaker wordt genoemd.
Daar goed geholpen en uitgekomen op een rotpunkt keuken.
De prijs is 20.000 inclusief montage. Helaas geen push to open en geen mooie greeplijsten in kleur. Maar voor de rest wel een prima keuken met opstelling en apparaten zoals we dat willen.
Rotpunkt heeft toch een stuk of 6 verschillende greeplijst types als optie, waaronder in korpus materiaal? En je hebt 23 korpus kleuren. Daar moet dan toch wel iets redelijks bij zitten lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 05-04-2024 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 23:26
Cap schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:56:
[...]

Een pre is in jullie geval dat de magnetronfunctie een eigen knop heeft. Ook kan je kiezen welk scherm als eerste getoond wordt na het aanzetten, dus ook daar kan je de meest gebruikte functie kiezen. Wij hebben een paar favorieten aangemaakt en hij start op in het favorietenscherm.
Even ter check, bedoel je met “in jullie geval” de nieuwe serie met volledig touch of de oudere serie met rotary? Ik had juist het idee dat de nieuwe serie een touch knop had op de voorkant die meteen naar de magnetron ging, terwijl de oude een pre-heat knop heeft maar geen losse magnetron knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 26-06 10:50
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:06:
[...]

Ben benieuwd naar de tekening, vooral vanwege de positie van de vaatwasser. Hoogstwaarschijnlijk gaat dat wel ten koste van je verticale greeplijst.
Ja dat denk ik ook, maar wel heel blij met jullie feedback hoor. Ik had dit zelf zo niet eerder opgemerkt dan spoelbak wel heel erg naar links kwam. Als hij al 10/15cm opschuift naar rechts scheelt dat alweer een stuk.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 16:30
WallyPower schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:02:
[...]

Ben zelf erg tevreden over mijn ATAG inductie kookplaat. 90 cm breed en 11kW vermogen (3-fase). :9
Welk type heb je genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MailMan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:28:
[...]

Even ter check, bedoel je met “in jullie geval” de nieuwe serie met volledig touch of de oudere serie met rotary? Ik had juist het idee dat de nieuwe serie een touch knop had op de voorkant die meteen naar de magnetron ging, terwijl de oude een pre-heat knop heeft maar geen losse magnetron knop.
De nieuwere serie Accentline / Studioline ovens met volledig touch heeft een magnetron knop direct naast de aan uit knop zitten. Zo kan je dus direct de magnetron starten, je hoeft niet eens op aan/uit te drukken. Daarnaast kan je ook nog kiezen welk scherm bij het aanzetten van de oven met de aan/uit knop als eerste getoond wordt, dit kan dus het magnetron scherm zijn of bijvoorbeeld (magnetron) favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:22:
[...]

Die 2 jaar garantie is natuurlijk ook een wassen neus maar dat is een hele andere discussie.
Wat bedoel je hiermee, wordt garantie binnen die 2 jaar al niet gehonoreerd? Of doel je hiermee op de wettelijke garantie met recht op een goed werkend product op basis van de te verwachten levensduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WallyPower
Crasheeee schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:18:
[...]

Welk type heb je genomen?
Ik ben voor de HI9272SV gegaan. (ondertussen vervangen door de HI29572SVM).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seab_c0BMFcMwZTD6hI6MS3NLkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HF5rDJJnVXoGIQFJ5aaiLK3S.jpg?f=fotoalbum_large

Met 90cm genoeg ruimte voor allerlei formaten pannen, koppelbare zones aan de zijkanten om ook bakplaten te kunnen gebruiken en een centrale pit met 5,5kW vermogen voor als het nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 19:06
Cap schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 00:00:
[...]

Rotpunkt heeft toch een stuk of 6 verschillende greeplijst types als optie, waaronder in korpus materiaal? En je hebt 23 korpus kleuren. Daar moet dan toch wel iets redelijks bij zitten lijkt me.
Thanks, dat is nog een goed idee dat ik bespreekbaar ga maken.
Wat is jouw mening verders over keuken B ?
Wat vind je van het bedrag?

Zelf denk ik nog aan de oven te upgraden naar een model met pyrolyse functie.
En ik he nog niet echt een idee waar ik dingen plaats zoals een afwasborstel/zeepje/afwasmiddel/doekje. Dat hebben we nu op een wandplankje, maar in het nieuwe keukenontwerp laten we het blad doorlopen tot aan de bove kasten, voor een plankje is dan geen plek meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J81
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:58

J81

Beste mede tweakers,
Ik zou graag wat advies van jullie willen aangezien ik me op een nieuw terrein bevind en het erg lastig vind een keuze te maken. 8)7
Mijn vrouw en ik zijn bezig met een nieuwbouwhuis, hierbij hoort uiteraard ook een keuken.
Wij zitten helaas vast aan een keuken die via de projectbouwer (Dura Vermeer) gekocht moet worden, wij zijn hiervoor naar Thuis de Showroom geweest.
Onze keuze is daar op een Siematic keuken gevallen, vrouwlief was spontaan verliefd op het multimatic systeem toen ze dat zag.
We wilden graag een kookeiland met 3 zitplekken zodat onze 3 kinderen daar s'ochtens oa kunnen ontbijten.
Wat vinden jullie van bijgevoegde opzet? Wij zelf vinden het heel lastig om te zeggen of er in de hoge kasten wand nog lades bij zouden moeten of iets dergelijks.
Apparatuur is allemaal van Siemens, maar dat zou ook zo een ander merk kunnen worden. Hoor graag jullie mening.

Totaalprijs van de keuken komt op €21800.

Zie jullie reactie graag tegemoet. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miNInEX9eFeQPfwUVoi4SWa9_PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpswbeU0PbbLz5bRcAS7ddBQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kF2WBQAifAtcMIjAApc_fhX4WaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDNW9jmX1g5T5b3VNs1YujFL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXrwc4uogxl_V1104YzmPZfuxHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6iYe5ck9jNfHTbGxnxDBswe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0ropwq9eZzlrgYgBrLEc3dNKhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0rIOfM8rh95EyHzPwYKisiB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6pycPDG2Kr95hv6_EHghdYQ9-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFherlrNNusnxocbHJu4asUP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jm7p2k4K-Art43hnmIjTTuD7QRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7o6XWWwiMexQyCTY6yHm7WN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIZVA7eHYVgL8prnavuJgNcRgaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1oInDkwOj9zCAuf9KY0xEOD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi9VU2wM33xVuJ0xwwADzzB-NaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e4bWnsrJ3AnkmyuiEtorJeYj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGbF4vIgnCQYQjDwgg9DjuvKCQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDEjl9t93DeME5ok1PczVsLw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QbIkjZV2KGfHg4sg7qByvbkVZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnfoOFZwi82m7ckFGXjvgf0D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51kODbWCgYhJufabl8L_ED7xmio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BI5UK6M8ynnE3bjrKNoKFhIb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gCjL3xPRZT_CsPEgLOhE0zNY1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1wq5XmE2tCupiEHj24ENGU5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_q5KoBClTJStvkSismPOb647zDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P7J8y5AY7kvnzWfUeIINZsSp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
J81 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:18:
Beste mede tweakers,
Ik zou graag wat advies van jullie willen aangezien ik me op een nieuw terrein bevind en het erg lastig vind een keuze te maken. 8)7
Mijn vrouw en ik zijn bezig met een nieuwbouwhuis, hierbij hoort uiteraard ook een keuken.
Wij zitten helaas vast aan een keuken die via de projectbouwer (Dura Vermeer) gekocht moet worden, wij zijn hiervoor naar Thuis de Showroom geweest.
Onze keuze is daar op een Siematic keuken gevallen, vrouwlief was spontaan verliefd op het multimatic systeem toen ze dat zag.
We wilden graag een kookeiland met 3 zitplekken zodat onze 3 kinderen daar s'ochtens oa kunnen ontbijten.
Wat vinden jullie van bijgevoegde opzet? Wij zelf vinden het heel lastig om te zeggen of er in de hoge kasten wand nog lades bij zouden moeten of iets dergelijks.
Apparatuur is allemaal van Siemens, maar dat zou ook zo een ander merk kunnen worden. Hoor graag jullie mening.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Paar dingen:
- heb je een plattegrond van de totale ruimte met afmetingen? Waar ga je de eettafel plaatsen in de woning? Reden dat ik het vraag: nieuwbouwwoning wordt vaak als 'u-vorm' opgezet, en het stuk tussen de hal en de muur is vaak te smal om een eettafel te kunnen plaatsen
- zoals je zelf ook al aangeeft heb je weinig lades. Onder de koffienis zou ik sowieso lades toepassen. Wellicht ook nog binnenlades in de hoge kasten? Drijft wel de prijs aardig op t.o.v. deurtjes
- jullie hebben multimatic toegepast bij een aantal kasten; gaan jullie dat ook echt gebruiken? De accessoires daarvoor zijn ook mega duur (wel mooi!)
- kwam afgelopen dagen ook al voorbij met andere opstellingen; maar het stukje werkblad tussen de kookplaat en de spoelbak is vrij beperkt. Dat is jullie primaire werkruimte om te snijden e.d. Wellicht kun je nog wat inspiratie opdoen in het topic voor eiland opstellingen van 270cm.
- persoonlijk vind ik het zonde dat jullie voor een opstelling met zitjes op deze manier hebben gekozen bij een SLX opstelling. Het is juist prachtig om die SLX greeplijst volledig rondom te laten lopen. Siematic past vaak een soort oplegblad toe bij een SLX opstelling om zitjes te creëren. Wellicht wat minder praktisch, maar wel heel fraai icm SLX.
- eerlijk gezegd schrik ik niet van de prijs - zeker niet omdat het een SLX Siematic keuken is. Die greeplijsten kosten al enkele honderden euro's per stuk. Of is hier ook al een bepaald bedrag van afgetrokken in de vorm van een keukencheque?

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 05-04-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:04
Beste mede tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
WBTde opstelling laat ik de feedback aan andere over.
WBT de apparatuur zou ik zeggen kijk nog eens goed naar de oven. Je hebt nu de uitvoering met het kleine scherm. Gezien dat je volledige bediening is, zou ik adviseren om voor het iets duurder model te gaan met het grotere scherm. Ga je meer plezier van hebben.
En ook zou ik een tikje luxer gaan met de kookplaat. Bij de omschrijving hier staat dat je deze 3 afzuigstanden heeft. Dat zullen waarschijnlijk standjes; 'doet niets maar stil'/'dit hoor ik maar werkt net niet genoeg'/ en tot slot standje 'pokkeherrie maar deze moet ik altijd aanzetten omdat de andere niet voldoende zijn'.
Als je de IQ700 serie neemt, heb je 10 standen waardoor je hier wat meer mee kan spelen om zo de balans tussen geluidoverlast en effectiviteit te vinden.

Zeker met zo'n prachtige SLX keuken zou het zonde zijn om hierop te besparen.

Tot slot een persoonlijke noot; als je voor 1 oven gaat, verdiep je dan eens in de combi stoom oven.
Bijna alles wat een combi magnetronoven kan, kan de stoomoven ook, alleen dit geldt niet visa versa.
Maar een stoomoven vind ik echt een verrijking van je opties mbt maaltijden bereiden. Denk aan gestoomde groentes en aardappels.
Gooi de rijstkoker maar weg want rijst in de stoomoven (voorgeprogrammeerd programma) is werkelijk waar briljant.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 05-04-2024 09:47 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:13
Wij hebben zelf gekozen om juist geen ingebouwde magnetron te doen. Voor 100 euro koop je een prima losse magnetron die je gewoon in de kast naast de oven zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

nickname89 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:10:
[...]

Thanks, dat is nog een goed idee dat ik bespreekbaar ga maken.
Wat is jouw mening verders over keuken B ?
Wat vind je van het bedrag?
Ik heb niet de hele offerte doorgelopen dus heb er niet echt een idee bij, maar hij is bijna 5k goedkoper dan de Schüller keuken van B&K, en ik vind Rotpunkt niet minder dan Schüller, eerder beter: geschroefde 8mm dikke achterwanden, korpus op kleur, standaard luxe laden met glazen zijkanten (ik geloof van Hettich), extra matte fronten in HPL materiaal (Zerox XT) met een aantrekkelijke prijsstelling.

Dus bij DEZELFDE keuken vind ik de keuze gemakkelijk. Vraag is altijd of het echt hetzelfde is. PRECIES dezelfde indeling, kastmaten, apparatuur, blad en dezelfde (klasse) fronten? Of zijn er toch stiekem kleine verschillen die samen optellen... ;)
Zelf denk ik nog aan de oven te upgraden naar een model met pyrolyse functie.
Wij hebben het Bosch 8-series model zonder pyrolyse maar met alle overige functies: we vinden zelf een telescooprail prettig voor het meest gebruikte onderste niveau, dus we hebben een model genomen dat dat had. De meerprijs voor pyrolyse vonden we net te gortig worden, bovendien het hydrolyse reinigingsprogramma kost minder energie en met wat zeepwater op de bodem werkt ook prima, dan haal je het vuil er zo af met een lapje erover. Maar er zijn ook mensen die erg enthousiast zijn over pyrolyse.
En ik he nog niet echt een idee waar ik dingen plaats zoals een afwasborstel/zeepje/afwasmiddel/doekje. Dat hebben we nu op een wandplankje, maar in het nieuwe keukenontwerp laten we het blad doorlopen tot aan de bove kasten, voor een plankje is dan geen plek meer.
Voor dat soort zaken (en evt afvalsysteem) is er IKEA. :*)

Uittrekbaar handoekenrekje, kan je met een haakje evt ook je afwasborstel aan hangen. Past in standaard kastjes.

Uittrekbare bak voor in (spoel)kast, het kan wel zijn dat je er aan de achterkant wat af moet halen (IKEA kasten zijn wat dieper).

Afvalscheidingssysteem op rails, past in standaard kastjes.

Gewoon een paar voorbeelden, er zijn vast meer opties, ook bij andere fabrikanten dan IKEA, alleen is de prijs dan vaak heel anders. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 05-04-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J81

J81

Dank voor jullie snelle reacties,

Hierbij nog de plattegrond met de totale ruimte. Tafel komt dan tegen de muur aan.
En wat betreft jullie tips qua lades en apparatuur vele malen dank, ik ga ze meenemen naar het volgende gesprek dat we hebben met de keukenadviseur.
Ik snap wat je bedoelt met dat de SLX greepen niet echt tot z'n recht komen als je daar zitplekken realiseeert. Gaan we ook naar kijken of dat anders kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJQBsL0y9f-c1ZjWp57lumditNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iwy04bOUK7E4OqScwXweMUuP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Blihi schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:31:
Wij hebben zelf gekozen om juist geen ingebouwde magnetron te doen. Voor 100 euro koop je een prima losse magnetron die je gewoon in de kast naast de oven zet.
Als je gewoon een handige kast hebt naast de oven waar je die magnetron in kan zetten zonder in te boeten op benodigde bergruimte e.d., that is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Flix20 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:44:
[...]

Tot slot een persoonlijke noot; als je voor 1 oven gaat, verdiep je dan eens in de combi stoom oven.
Bijna alles wat een combi magnetronoven kan, kan de stoomoven ook, alleen dit geldt niet visa versa.
Ben ik het niet helemaal mee eens, het zijn verschillende apparaten met verschillende sterke kanten en het ligt dus erg aan je gebruik.

Ben je gek op stoomgerechten en hou je van de kookwijze van alles eerst helemaal snijden en voorbereiden, en dan in 1x in de oven dan is het absoluut een hele goede optie, waarbij aangetekend dat stomen natuurlijk ook helemaal prima gaat met een stoommandje op de kookplaat.

Wel vind ik zelf bij de stoomoven het gedoe met het vullen van het waterreservoir en het opruimen van de natte bende niet ideaal, heb ik gemerkt. Dus ik zou bij een stoomoven altijd voor een model met water toe- en afvoer kiezen. Maar dan praat je meteen over een hele andere prijsklasse...

Echter in luttele seconden een beker met vloeistof opwarmen lukt niet in de stoomoven. Dus wil je dat (wij dagelijks meermaals per dag) dan heb je nog een apparaat nodig. Voor versneld bijgaren van een ovengerecht werkt de lage magentronstand verder prima, en de voorgeprogrammeerde programma's zijn bij BSH ovens in ieder geval heel uitgekiend. Geen waterbakje vullen, niet achteraf de oven induiken om droog te maken.

PS wij hebben dus een Bosch oven met het kleinere scherm (leek mij persoonlijk prima, maar de vrouw vond het grote scherm te groot en de oven te duur ;)). Voor ons is er geen issue met de bediening: swipe, keuze, start. Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik zou vooral langs gaan bij het Experience center in Hoofddorp of een zaak die verschillende modellen aangesloten heeft staan, en ze rustig uitproberen qua bediening.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 05-04-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tweak_ers schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat de 1,5kWh een foutje was. Draai af en toe 60 graden als de vervuiling heviger is.

Afgelopen nacht:
[Afbeelding]

App zegt:
[Afbeelding]

Komt dus redelijk overeen.
1,2 VS 1,25kWh.

Nu heb ik bij onze wasmachine ook het idee dat Bosch een beetje vals speelt. Het is een 10kg versie waar nooit van zijn leven 10kg was in past.
Maar uiteindelijk gaat het met die energielabels om verbruik per KG.

Deze vaatwasser is een XL, ja er past iets meer in, maar staat uiteraard nog steeds iedere nacht aan.

Dus teruggerekend naar couvert is hij misschien zuiniger dan vroeger. Maar in de praktijk zit ik op +20%

Het is nog te kort om er écht iets zinnigs over te zeggen.

Het intelligent programma doet 0,8kWh, maar ik merk dat niet alles schoon wordt daarmee.
Even hierop terugkomend, ik heb een paar metingen gedaan (ook met HW energy socket).
Iedere keer met tjokvolle vaatwasser met een paar pannen en veel bestek, borden en kopjes.
- Eco 50: 0.77 kWh
- Auto 45-56: 1.5 kWh
- Intelligent: 0.9 kWh

Ik ga ook Silent nog een keer meten en sowieso de metingen een aantal keer herhalen.

Wat de manual verder nog vermeldt is dat het apparaat regelmatig een regeneratie van het onhardingsssyteem uitvoert aan het einde van het programma. Als dit gebeurt zal het energieverbruik natuurlijk ook toenemen voor die sessie, maar de handleiding vermeldt dat dit gaat om een 7 minuten programma met 5 liter waterverbruik en slechts 0,05 kWh. Dus dat kan jouw hoge waarde niet verklaren.

Andere kwestie:

Hoe denkt men hier over de keuze voor all-in-one tabletten en de waterontharder en het glansspoelsysteem van de vaatwasser uitschakelen, versus dedicated tabletten en de waterontharder en glansspoel door de vaatwasser uit laten voeren?

Het lijkt mij dat een gescheiden systeem efficiënter / effectiever werkt dan een all-in-one oplossing. Wat is jullie ervaring?

Ik kan me trouwens voorstellen dat in praktijk veel mensen de waterontharder en glansspoel beide op de aanbevolen (of standaard) stand hebben staan én all-in-one tabletten gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 21:23
Wij zijn toe aan vervanging van onze huidige keuken, en alhoewel er ooit voor een bepaalde opzet is gekozen, proberen we nu ook wat andere ideeën uit. Bij dit bericht zit een ruwe schets van een eventueel alternatief, en wij zijn nieuwsgierig naar wat andere daar van vinden, positief of negatief. Mijn mening is in het elk geval anders dan die van mijn vrouw, vandaar maak ik hier graag gebruik van de objectiviteit van de deelnemers hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bk5UzxbFD4lSbt7kloKrcYTsbyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2eSlaSkSY8kFxDYAAUy5TT6D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Nu online
Beste mede tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
21800 euro voor een Siematic SLX keuken inclusief plaatsing is toch hartstikke voordelig? Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bb1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:11:
Wij zijn toe aan vervanging van onze huidige keuken, en alhoewel er ooit voor een bepaalde opzet is gekozen, proberen we nu ook wat andere ideeën uit. Bij dit bericht zit een ruwe schets van een eventueel alternatief, en wij zijn nieuwsgierig naar wat andere daar van vinden, positief of negatief. Mijn mening is in het elk geval anders dan die van mijn vrouw, vandaar maak ik hier graag gebruik van de objectiviteit van de deelnemers hier.

[Afbeelding]
Wat een gave ruimte om een keuken te realiseren.
Opzet ziet er m.i. prima uit.
  • Spoelkant aan het raam, dan kun je daar ook vieze vaat kwijt
  • Heerlijk groot eiland (2e spoelbak vind ik niet echt nodig... maar dat is persoonlijke keuze)
  • Die BORA plaat is echt episch!
  • Kasten mooi ingebouwd, geeft mooi effect en keuken lijkt daarmee veel meer onderdeel van de ruimte dan 'gewoon een keuken'.
  • Koffienis zit wellicht wat onhandig? (ver lopen van de spoelbak e.d.).
Edit: de verhouding van de tekening vertekent een beetje. Die 80cm doorloop is wellicht wat krap. Wellicht overwegen om eiland 100cm te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 05-04-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
SquareOne schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:25:
[...]

Wat een gave ruimte om een keuken te realiseren.
Opzet ziet er m.i. prima uit.
  • Spoelkant aan het raam, dan kun je daar ook vieze vaat kwijt
  • Heerlijk groot eiland (2e spoelbak vind ik niet echt nodig... maar dat is persoonlijke keuze)
  • Die BORA plaat is echt episch!
  • Kasten mooi ingebouwd, geeft mooi effect en keuken lijkt daarmee veel meer onderdeel van de ruimte dan 'gewoon een keuken'.
  • Koffienis zit wellicht wat onhandig? (ver lopen van de spoelbak e.d.).
Edit: de verhouding van de tekening vertekent een beetje. Die 80cm doorloop is wellicht wat krap. Wellicht overwegen om eiland 100cm te maken.
Dank voor de feedback,
Voor de spoelbak waren we er nog niet uit idd, vandaar dat beide ingetekend zijn, maar het wordt er 1, ik dacht bij raam het handigst, vrouw is bang voor gespetter op het raam ;)
Origineel was eiland 1 meter breed, maar met 10cm heb je wat mogelijkheden voor extra opbergruimte aan de andere kant, had zelf het idee dat met 1 meter het net iets te smal was, maar zeker overweging.
Vind symetrie ook wel een dingetje maar met 1 / 1 / 1 kun je niet om elkaar heenlopen en met 1.1 wel, vandaar die iets bredere opzet.
Koffie corner is zo wel dichter bij de woonkamer, leek ons het meest logisch maar neem het zeker mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bb1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:34:
[...]

Dank voor de feedback,
Voor de spoelbak waren we er nog niet uit idd, vandaar dat beide ingetekend zijn, maar het wordt er 1, ik dacht bij raam het handigst, vrouw is bang voor gespetter op het raam ;)
Origineel was eiland 1 meter breed, maar met 10cm heb je wat mogelijkheden voor extra opbergruimte aan de andere kant, had zelf het idee dat met 1 meter het net iets te smal was, maar zeker overweging.
Vind symetrie ook wel een dingetje maar met 1 / 1 / 1 kun je niet om elkaar heenlopen en met 1.1 wel, vandaar die iets bredere opzet.
Koffie corner is zo wel dichter bij de woonkamer, leek ons het meest logisch maar neem het zeker mee
Heb je een espresso machine? in dat geval kan het handig zijn om een klein spoelbakje te plaatsen in die koffie nis.

Zie ook dat je een wijnklimaatkast hebt, dat maakt de plek van die nis wel weer logisch.

Over de plek van het spoelen zijn de mening ook breed verdeeld in dit topic.
Mijn voorkeur gaat uit naar spoelen aan het raam en zeker niet op het eiland. Wij hebben vest veel spullen die we met de hand afwassen, die zet ik vaak naast de spoelbak. Als dat constant op het eiland staat vind ik dat minder fraai qua aanzicht.

Als die spoelbak er niet komt op het eiland, zou ik overwegen het koken ook wat meer richting spoelen te verplaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 05-04-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyPower

[Afbeelding]
Zit er al zeer veel belovend uit.

De eerste puntjes die in mij opkomen:

- Vaatwasser aan de andere kant van de spoelbak, dat scheelt weer een paar stappen vanaf het fornuis en de tafel.
- Kleine spoelbak zou ik schrappen. Die hoek is de plek waar je spullen wilt neerzetten met het in en uitladen van de vaatwasser/koelkast

Ander ding waar ik nog over twijfel is of het fornuis niet te dicht op de tafel staat ivm gespetter, maar dat is een kleiner dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
SquareOne schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:38:
[...]

Heb je een espresso machine? in dat geval kan het handig zijn om een klein spoelbakje te plaatsen in die koffie nis.

Zie ook dat je een wijnklimaatkast hebt, dat maakt de plek van die nis wel weer logisch.

Over de plek van het spoelen zijn de mening ook breed verdeeld in dit topic.
Mijn voorkeur gaat uit naar spoelen aan het raam en zeker niet op het eiland. Wij hebben vest veel spullen die we met de hand afwassen, die zet ik vaak naast de spoelbak. Als dat constant op het eiland staat vind ik dat minder fraai qua aanzicht.

Als die spoelbak er niet komt op het eiland, zou ik overwegen het koken ook wat meer richting spoelen te verplaatsen.
Voor de espresso machine kijk ik naar de Jura J8 twin, maar zal wel een volautomaat worden, soms lijkt het wel een restaurant, maar met 10 bakjes per dag wil ik ook niet teveel rotzooien met koffieprut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
WallyPower schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:47:
[...]

Zit er al zeer veel belovend uit.

De eerste puntjes die in mij opkomen:

- Vaatwasser aan de andere kant van de spoelbak, dat scheelt weer een paar stappen vanaf het fornuis en de tafel.
- Kleine spoelbak zou ik schrappen. Die hoek is de plek waar je spullen wilt neerzetten met het in en uitladen van de vaatwasser/koelkast

Ander ding waar ik nog over twijfel is of het fornuis niet te dicht op de tafel staat ivm gespetter, maar dat is een kleiner dingetje.
Waar de kleine spoelbak nu ingetekend staat zou ook de vaatwasser kunnen worden, en dan de spoelbak idd voor het raam, maar in het elk geval de vaatwasser links, dat is idd een kortere loopweg.
Geldt ook voor vriezer en koelkast omdraaien, zit vaker in de koeler dan de vriezer.

Gespetter van de kookplaat zou ik idd niet weten hoe dat op te lossen, maar ofe je een bar aan een eiland maakt, of een zoals nu een tafel, dat blijft identiek. Overigens is de tafel aan het eiland niet de eettafel, maar meer een plek voor verbinding, of om je broodje te eten 's morgen. De eetkamer tafel staat vlakbij de keuken, maar niet op de tekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

[Afbeelding]
Mooie indeling en heerlijke ruimte. Ik zou hier zo voor kunnen tekenen.
Enige suggestie: ik zou kookplaat (beauty) en kleine spoelbak omdraaien. Dan heb je een spoelbakje dicht bij de tafel/aan die zijde van de keuken), handig voor een glas water/handen wassen. En die zit dichter bij de koffienis. Spoelbakje zou ook in de koffienis kunnen. Ik zie wel de meerwaarde van zo’n spoelbakje (meer een waterpunt dan echt spoelbak) op of bij het eiland; heb dat ooit in een luxe vakantiehuis gehad en heb daar veel gebruik van gemaakt tijdens het koken. Water bij de hand zonder dat zich daar ook de vaat opstapelt.

Je laatste zin triggert mij natuurlijk wel. Wat ziet je partner liever anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
marteltor schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:15:
[...]

21800 euro voor een Siematic SLX keuken inclusief plaatsing is toch hartstikke voordelig? Wat mis ik hier?
Ik vermoed de standaardkeuken van 10k die al op is genomen in prijs van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Toke_gt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:59:
[...]

Mooie indeling en heerlijke ruimte. Ik zou hier zo voor kunnen tekenen.
Enige suggestie: ik zou kookplaat (beauty) en kleine spoelbak omdraaien. Dan heb je een spoelbakje dicht bij de tafel/aan die zijde van de keuken), handig voor een glas water/handen wassen. En die zit dichter bij de koffienis. Spoelbakje zou ook in de koffienis kunnen. Ik zie wel de meerwaarde van zo’n spoelbakje (meer een waterpunt dan echt spoelbak) op of bij het eiland; heb dat ooit in een luxe vakantiehuis gehad en heb daar veel gebruik van gemaakt tijdens het koken. Water bij de hand zonder dat zich daar ook de vaat opstapelt.

Je laatste zin triggert mij natuurlijk wel. Wat ziet je partner liever anders?
8) Dit is wat mijn partner had bedacht, ik zou liever voor meer tradioneel gaan met een L langs de buitenwand en dan eindigen richting de woonkamer met een eiland. Deze is nog niet uitgewerkt, maar daar komt uiteraard dezelfde apparatuur in, en volgens mij geeft dat een betere loopruimte en meer opbergruimte. Aan het eiland komt dan een zitplek voor 2 of 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKshCztoK7wUb-nt0970QQnscc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrIEjWjWieON2acnEqcT4jGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
bb1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:19:
[...]
8) Dit is wat mijn partner had bedacht, ik zou liever voor meer tradioneel gaan met een L langs de buitenwand en dan eindigen richting de woonkamer met een eiland.
Ah, in dat geval, 12 points for your partner.
Ik ben lang niet altijd fan van een eiland, maar in dit geval vind ik het een mooi en passend design. Met het eiland ben je meer verbonden met de mensen aan de tafel en gezien de ramen zoals die zijn ingetekend, kijk je ook niet naar een blinde muur, maar heb je zicht in alle richtingen.
Jouw indeling kan ook, maar ik zou me in de keuken meer ‘opgesloten’ dan verbonden voelen. Meer bewegingsruimte is altijd fijn, maar wie heeft er precies voordeel van? Afstanden zijn groter en de extra ruimte is alleen functioneel als je daar met meer dan 1 persoon bent. Dus als je vaak samen kokkerelt, is dat prettiger dan een eiland, maar dat hangt dus erg af van je gewoonten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 12:08
Tijdje geleden dat ik hier gepost had (Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")
Toen ook wat DM verkeer met @Toke_gt gehad, en obv een schets wat meer kasten laten tekenen bij de keukenboer. Met het idee om bij het raam een soort van bankje eerst te zetten, waardoor je je lichtinval (en daglicht) wel behoudt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RD0ihrp8h-yQqELWgdvuKUfkJdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/du97xidAevjhY5KZZGMpDsbm.png?f=fotoalbum_large

Alleen, we denken (tenminste, ik denk) dat deze behoorlijk in onze woonkamer komt, en dus gaan bedenken wat wel handig is en wat fijn zou zijn.

Afgelopen woensdag opnieuw een afspraak gehad om dit te bespreken.
De vriezer (Liebherr 4155) die ik gezien had bleek toch wat onhandiger te zijn dan gedacht - omdat deze in de 2de kast van links (plaatje boven) zou komen, zou dit betekenen dat we een trap/stoel moeten gebruiken om bij de bovenste lade te komen. Dat idee werd dus direkt naar de prullenbak gegooid.
De vriezer is daarop gewijzigd van 5 naar een 4 lade versie, die onder de oven wordt geplaatst. Daarnaast komt een nis (oplossing geboden vanuit de keukenboer via kitchenframe.nl). Onder de nis komt een kast met 3 verzonken lades (dus zit de kastdeur voor de lades).
Ook is er nu gekozen voor een greeploze kast i.p.v. grepen (zodat dit niet andere grepen zouden worden dan de keuken die we al hebben, en om het strakker te laten ogen).

Van het gesprek een nieuwe tekening vandaag mogen ontvangen, inclusief de offerte (prijzen ex btw, onderaan totale kosten incl btw). Ik hoor graag jullie ideeën hierover.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J81

J81

marteltor schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:15:
[...] 21800 euro voor een Siematic SLX keuken inclusief plaatsing is toch hartstikke voordelig? Wat mis ik hier?
Ja helemaal vergeten te vermelden, hier zit idd nog een keukencheque van 10000 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Toke_gt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:43:
[...]

Ah, in dat geval, 12 points for your partner.
Ik ben lang niet altijd fan van een eiland, maar in dit geval vind ik het een mooi en passend design. Met het eiland ben je meer verbonden met de mensen aan de tafel en gezien de ramen zoals die zijn ingetekend, kijk je ook niet naar een blinde muur, maar heb je zicht in alle richtingen.
Jouw indeling kan ook, maar ik zou me in de keuken meer ‘opgesloten’ dan verbonden voelen. Meer bewegingsruimte is altijd fijn, maar wie heeft er precies voordeel van? Afstanden zijn groter en de extra ruimte is alleen functioneel als je daar met meer dan 1 persoon bent. Dus als je vaak samen kokkerelt, is dat prettiger dan een eiland, maar dat hangt dus erg af van je gewoonten.
En dan het eiland 1 meter breed of 1 meter 10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik had dit natuurlijk achteraf kunnen weten maar..

Ikea keuken gekocht met een laminaat werkblad, inbouwvaatwasmachine geplaatst.
Plastic strip onder het werkblad geplaatst en dieper in het werkblad nog aluminium tape.

Je raad het al.. werkblad begint bij de vaatwasser bol te staan. Precies op het haakste stuk van de naad.
Totaal niet vochtbestendig.

Dit gaat ikea vast niet vergoeden? Ik ben hier op geen wijze over toegelicht en ikea raad de vochtstrip zelf aan te gebruiken bij laminaat bladen.. 8)7

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 22:52
Sjowhan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:49:
Tijdje geleden dat ik hier gepost had (Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")
Toen ook wat DM verkeer met @Toke_gt gehad, en obv een schets wat meer kasten laten tekenen bij de keukenboer. Met het idee om bij het raam een soort van bankje eerst te zetten, waardoor je je lichtinval (en daglicht) wel behoudt:
[Afbeelding]

Alleen, we denken (tenminste, ik denk) dat deze behoorlijk in onze woonkamer komt, en dus gaan bedenken wat wel handig is en wat fijn zou zijn.

Afgelopen woensdag opnieuw een afspraak gehad om dit te bespreken.
De vriezer (Liebherr 4155) die ik gezien had bleek toch wat onhandiger te zijn dan gedacht - omdat deze in de 2de kast van links (plaatje boven) zou komen, zou dit betekenen dat we een trap/stoel moeten gebruiken om bij de bovenste lade te komen. Dat idee werd dus direkt naar de prullenbak gegooid.
De vriezer is daarop gewijzigd van 5 naar een 4 lade versie, die onder de oven wordt geplaatst. Daarnaast komt een nis (oplossing geboden vanuit de keukenboer via kitchenframe.nl). Onder de nis komt een kast met 3 verzonken lades (dus zit de kastdeur voor de lades).
Ook is er nu gekozen voor een greeploze kast i.p.v. grepen (zodat dit niet andere grepen zouden worden dan de keuken die we al hebben, en om het strakker te laten ogen).

Van het gesprek een nieuwe tekening vandaag mogen ontvangen, inclusief de offerte (prijzen ex btw, onderaan totale kosten incl btw). Ik hoor graag jullie ideeën hierover.

***members only***
Die Liebherr 4155 is toch maar 122cm hoog? Wij wilden ook graag een Liebherr vriezer maar de 4 lade versie is meteen wel een heel stuk kleiner (88cm), ze hebben geen 102cm versie zoals bijvoorbeeld Siemens. De 4155 paste bij ons niet mooi in het ontwerp dus wij kozen de 140cm versie, hoewel we zoveel vriesruimte eigenlijk niet nodig denken te hebben. Een trapje nodig lijkt me erg overdreven, de voorkant van de lades zijn doorzichtig en je gooit in de bovenste bijvoorbeeld je koelelementen.
De nis die je nu hebt gekozen is 45cm hoog en daar gaat nog zo'n 5 cm vanaf voor het uitschuifplateau. Weet je zeker dat je koffiemachine daarin past? Wij vonden een nis van 60x60 mooier en hebben daarom een warmhoudlade onder de (stoom)oven gekozen.
We hebben van ons laatste ontwerp geen mooie 3D tekening (wat ons wel een beetje tegenvalt van de keukenleverancier) maar in onderstaande tekening is de vriezer de tweede kast van rechts, precies uitgelijnd met de bovenkant van de nis. Door dit topic kwamen we bij Leicht uit omdat we zagen dat een houtnerf mooi door loopt van de ene deur naar de andere. Achter de meest rechtse deuren gaat de 178cm koelkast (LH 5150) schuil. In feite is het maar één deur, de 2 deuren zijn doorverbonden. Hetzelfde geldt voor de meest linker (voorraad)kast. Deze is slechts 50cm breed omdat we helaas maar 3,0 meter ruimte hebben vanwege een leidingkoker. Links en rechts komt nog een passtuk van 4 of 5 cm.
Op de vriezer en koelkast komen grepen om de lijnen van de deuren strak te houden, bovendien zouden een greeploos ontwerp weer extra ruimte kosten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yvXfQ1IizCZd9iq0uIjPYxhhmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrCX55Ne9ZhzSmnYqfgFEIR1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
bb1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:35:
[...]
En dan het eiland 1 meter breed of 1 meter 10 ?
Ik weet niet goed waarom je het 110 zou willen? Met 1 meter heb je kasten van 60 en 40 (of 30 met loze ruimte) diep. En ook 90 cm doorloop achter het eiland. Dat lijkt mij een mooie verhouding, maar misschien heb je een goede reden om naar 110 te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Toke_gt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:54:
[...]

Ik weet niet goed waarom je het 110 zou willen? Met 1 meter heb je kasten van 60 en 40 (of 30 met loze ruimte) diep. En ook 90 cm doorloop achter het eiland. Dat lijkt mij een mooie verhouding, maar misschien heb je een goede reden om naar 110 te willen?
Goede vraag, maar ik dacht aan 40 + 10 loze ruimte, omdat 40 nog wel volledige kastruimte is, en die loze ruimte voor elektra. Dacht eerst ook aan koper, en afvoer, maar die lijken het beste te passen in het blok onder het raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
bb1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:55:
[...]
Goede vraag, maar ik dacht aan 40 + 10 loze ruimte, omdat 40 nog wel volledige kastruimte is, en die loze ruimte voor elektra. Dacht eerst ook aan koper, en afvoer, maar die lijken het beste te passen in het blok onder het raam
Check of je achter de kastenwanden nog enige ruimte hebt voor de elektraleidingen. Daar heb je geen 10 cm voor nodig. Afvoer kookplaat wel, al gaat die misschien via kruipruimte naar buiten? Dan heb je aan 1 minder diep kastje genoeg, als een van de ladenkasten onder de kookplaat niet al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Toke_gt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:54:
[...]

Bij een eiland van 110cm kan je aan 1 zijde korpussen van 56cm toepassen en aan de achterzijde van 46cm. Lades van 46cm heb je echt nog wat aan itt lades van 32,5-35cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Toke_gt schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:05:
[...]

Check of je achter de kastenwanden nog enige ruimte hebt voor de elektraleidingen. Daar heb je geen 10 cm voor nodig. Afvoer kookplaat wel, al gaat die misschien via kruipruimte naar buiten? Dan heb je aan 1 minder diep kastje genoeg, als een van de ladenkasten onder de kookplaat niet al voldoende is.
Afvoer kookplaat is zelfs 220mm, en er zijn 2 van die afzuig units
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9yd9PmbODjUlnKIob5EON2-Dqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKOQGrgotoJ1AJZVCcprnMaz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door bb1969 op 05-04-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04

icecreamfarmer

en het is

De laatste keer dat ik iets gepost zag worden over thuiskeuken.nl was 2020.
Zijn er recentere ervaringen?

Vandaag voor de tweede keer bij Nuva geweest met een compleet ander ontwerp en de derde keer een offerte omdat er een andere afspraak was. Die gaan ze niet mailen natuurlijk maar zoals ik het zie kan ik met de offerte ook nog naar keukenloods en thuiskeuken omdat die ook Hacker systemat hebben.

Dat lijkt kwalitatief degelijk spul?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
bb1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]
Tja, dat zijn dikke toeters ja.
Er zijn echter ook kanalen van 220x90mm die mooi achter keukenkastjes passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 05-04-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:18

ThePsycho

Biertje?

bb1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]
De Bora Professional kan overigens ook een stuk compacter geïnstalleerd worden. Met alle opties die je hebt kan het ook prima met 10cm ruimte.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Cap schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:40:
[...]

Even hierop terugkomend, ik heb een paar metingen gedaan (ook met HW energy socket).
Iedere keer met tjokvolle vaatwasser met een paar pannen en veel bestek, borden en kopjes.
- Eco 50: 0.77 kWh
- Auto 45-56: 1.5 kWh
- Intelligent: 0.9 kWh

Ik ga ook Silent nog een keer meten en sowieso de metingen een aantal keer herhalen.

Wat de manual verder nog vermeldt is dat het apparaat regelmatig een regeneratie van het onhardingsssyteem uitvoert aan het einde van het programma. Als dit gebeurt zal het energieverbruik natuurlijk ook toenemen voor die sessie, maar de handleiding vermeldt dat dit gaat om een 7 minuten programma met 5 liter waterverbruik en slechts 0,05 kWh. Dus dat kan jouw hoge waarde niet verklaren.

Andere kwestie:

Hoe denkt men hier over de keuze voor all-in-one tabletten en de waterontharder en het glansspoelsysteem van de vaatwasser uitschakelen, versus dedicated tabletten en de waterontharder en glansspoel door de vaatwasser uit laten voeren?

Het lijkt mij dat een gescheiden systeem efficiënter / effectiever werkt dan een all-in-one oplossing. Wat is jullie ervaring?

Ik kan me trouwens voorstellen dat in praktijk veel mensen de waterontharder en glansspoel beide op de aanbevolen (of standaard) stand hebben staan én all-in-one tabletten gebruiken. :)
Nou ja de home Connect app geeft bij mij al 1,25kWh weer voor het eco 50 graden programma.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7V0P1dKjE_rfTXrDdiDl3kSDWIo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gHM4LRA7v6kihXOGUYEDqKZR.png?f=fotoalbum_large

Bij mij is het dus:
Eco 50 : 1,25 kWh
Auto 45-65 : 1,30 kWh
Intensief 70 : 1,60 kWh
Stil 50 : 1,30 kWh
Gemengde belading : 1,45 kWh
Glas 40 : 1,00 kWh
Snel programma 45 : 1,00 kWh

Intelligent geeft hij geen waarde weer, denk omdat die variabel is. Die heb ik met een socket gemeten op 0,8 kWh.

Het gaat bij mij dus om de SX65Z801BE

Het rare is dat op de website van Siemens website staat dat de vaatwasser in eco stand 0,73 kWh zou moeten verbruiken.

https://www.siemens-home....glebox=accessoriesOthers/
Pagina: 1 ... 455 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1