Heeft iemand hier (recente) ervaring met 123apparatuur? Ik heb zojuist een order geplaatst voor onze keukenapparatuur. Maar nu lees ik toch wat wisselende reviews over de levering e.d. Hopelijk kunnen wat ervaringen mij geruststellen haha.
Fraaie opstelling. Klopt het dat ik drie verschillende type fronten zie? Met kader bij de lage kastjes naast de kastenwand. Vlakke deuren bij de hoge kasten? En ‘ribbel’ deuren aan voorzijde eiland?Lwent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:14:
Voor de liefhebber, vandaag eindelijk de 3d renders binnengekregen. we zijn zelf wel content over het geheel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is het front dat op het eiland komt.
[Afbeelding]
Erg fraai.Lwent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:14:
Voor de liefhebber, vandaag eindelijk de 3d renders binnengekregen. we zijn zelf wel content over het geheel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pluspunten ook voor de mooie renders!
Untappd: Kapitein_Merijn
Ja hoor. Hier nog een Ikea-koper met a-merk apparatuur en vervolgens zelf klussen.Immutable schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:54:Daarnaast wil ik ook gewoon zuinige koelkast hebben, en die inbouw koelkasten en vriezers zijn vaak kleiner en niet in A label te krijgen. (Dus rond de 100kWh per jaar.)
- Zijn er meer mensen die bijvoorbeeld de keuken zelf bij Ikea gekocht hebben.
- Daarin Miele apparatuur of ander mid to high end apparatuur in gestopt hebben.
- En dit ook zelf geplaatst hebben.
Idee was om 2 normale koelvries combi's te kopen, met A label van Samsung.
Quooker, hopelijk past dat op een ikea keuken.
Benieuwd of andere ook zoiets gedaan hebben Ikea + mid/high end apparatuur erin en door slim in te kopen dit apparatuur goedkoop ingekocht te hebben en zelf de keuken plaatsen.
Alleen het blad en de aansluitingen (nieuwe groepen tbv kookplaat en water aan- en afvoer) heb ik niet zelf gedaan.
Heb een kookeiland van 1,20 x 2,80, 3 hoge kasten voor vriezer, koelkast en ovens, een nis van 120x60 en een nis van 160x60.
(En ben toevallig net bezig met een paar extra kastjes in dezelfde stijl in de garage, samen met een extra koelkastje...)
Apparatuur van Siemens (vaatwasser, stoomoven, combimagnetron, koelkast en vriezer).
Een kookplaat van Novy, en een afzuigkap van Novy (in een zelfgetimmerde koof met verlichting). Die combi van kookplaat en afzuigkap had ik gekozen omdat ik een zo plat mogelijke afzuigkap wilde, en me de communicatie tussen kookplaat en afzuigkap heel fijn leek: je bedient dan de afzuigkap (ook de verlichting) met knoppen op je kookplaat. Maar in de praktijk gebruik ik dat nooit, omdat bij het poetsen van de plaat soms ineens de verlichting of de afzuiging aan springt...
En ook de Quooker kan uiteraard gewoon.
De (zwarte) kastjes en lades komen bij ikea vandaan.
De apparatuur van keukenloods
De frontjes van de kasten (incl zijpanelen en plinten) gekocht bij Ostoya (we vonden de frontjes van Ikea niet zo heel mooi)
Het composiet blad bij 123werkbladen.nl
Best een klus geweest, maar het resultaat vind ik persoonlijk behoorlijk goed geslaagd, en ik vond het ook erg leuk om te doen!
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...
Dankjewel! Zijn inderdaad 3 verschillende fronten, ribbel aan voorzijde, rest van het eiland en de hoge kasten strak en dan weerszijde de lage kasten hebben onderstaand front in de donkere kleur. De reden dat we de hoge kasten strak hebben gelaten was omdat het lijnen spel met de stolwanden/ovens en het kaderfront niet helemaal klopte en daarnaast scheelde het ook een bak geld.SquareOne schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:45:
[...]
Fraaie opstelling. Klopt het dat ik drie verschillende type fronten zie? Met kader bij de lage kastjes naast de kastenwand. Vlakke deuren bij de hoge kasten? En ‘ribbel’ deuren aan voorzijde eiland?
:strip_exif()/f/image/BZQ1ajQuBlrAPaYgjIy3JIfm.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij moeten de de afvoerbuizen van de Bora kookplaat zelf aanleveren. Daarover een kleine vraag.
Klopt het dat dit het enige is wat ik nodig heb?
4x BORA Ecotube EFS750/1 vlak kanaal 750mm
4x BORA Ecotube EFBV90/1 bochtstuk 90 graden vlak verticaal
1x BORA Ecotube UEBF/1 3Box Ovaal muurrooster
Voor het opgaande deel naar de kookplaat heb ik nog een EFS750 vlak kanaal 750mm verwacht ik. Deze buis mag je ook gewoon op maat zagen neem ik aan?
En iemand enig waar dit te bestellen? Ik vind online eigenlijk maar 1 webshop boraonderdelen.nl.
Voor het opgaande deel naar de kookplaat heb ik nog een EFS750 vlak kanaal 750mm verwacht ik. Deze buis mag je ook gewoon op maat zagen neem ik aan?
En iemand enig waar dit te bestellen? Ik vind online eigenlijk maar 1 webshop boraonderdelen.nl.
/f/image/ckjwLIszACGmTjfj0w9Mvlqi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Morpheusk op 11-12-2023 14:25 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Hele mooie keuken!t14wo schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:45:
[...]
Hier ook IKEA corpussen met een eigen blad van 123werkbladen en Siemens apparatuur. Koelkast en vriezer wel van IKEA genomen. is gewoon Whirlpool. prima spul. Wij hebben de Frysa vriezer en koelkast. https://www.ikea.com/nl/n...ikea-700-inbouw-30497273/
[Afbeelding]
Wij zijn op zoek naar een vergelijkbare keuken als die van jou.
Dan ook gelijk twee vragen:
1. Welke Ikea keuken(Fronts) is dit? Voxtorp/Upplov/iets anders?
2. Welke type/categorie blad is dit?
Ik vind het er heel mooi en strak uitzien, mooi geheel. Ik snap alleen de twee nissen niet en zou liever een aaneengesloten stuk hebben. In een keuken wordt het al zo snel rommelig. Wat is je gedachte hierbij? (Overigens is dit smaakgevoelig, want wat ik prettig vind, vindt een ander juist vervelend, maar ik ben hier slechts benieuwd naar hoe je dit wilt gaan gebruiken).Lwent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:14:
Voor de liefhebber, vandaag eindelijk de 3d renders binnengekregen. We zijn zelf wel content over het geheel.
[Afbeelding]
Per overgang nog ovale ringen EFV/1. Geen idee wat dit betekent overigens: "geleverd INCL afdichtingsmateriaal"Morpheusk schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:20:
Wij moeten de de afvoerbuizen van de Bora kookplaat zelf aanleveren. Daarover een kleine vraag.
[Afbeelding]
En dan nog iemand die een ovaal gat maakt
Het is de grijze voxtorpSeanB89 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:33:
[...]
Hele mooie keuken!
Eigenlijk als tijdelijke oplossing voor deze Voxtorp fronten gekozen omdat de levertijd op maatwerk deurtjes te lang was. Maar het is wel prima. Het ziet er mooi uit en als we het over een paar jaar zat zijn, vervangem we de fronten.SeanB89 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:33:
[...]
Hele mooie keuken!
Prachtige keuken en mooie renders ook!Lwent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:14:
Voor de liefhebber, vandaag eindelijk de 3d renders binnengekregen. We zijn zelf wel content over het geheel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Twee vragen/opmerkingen:
Zie ik het goed dat je ook voor een push-to-open koelkast en vrieer gaat? Hierover twijfelen wij ook nog. Ik denk dat wij toch voor een greep gaan, vaak wil je toch snel de koelkas open doen en wil je niet wachten totdat het systeem z'n werk doet. Daarnaast schijnt het ook storingsgevoelig & duur (250eu per scharnier) te zijn. Hoe zien jullie dit?
Overigens vind ik de frontjes prachtig, let wel op dat het erg moeilijk is deze schoon te maken. Als je het goed wilt doen moet je met een wattenstaafje (of iets dergelijks) alle richels af.... Dat is voor ons de reden om niet dit soort frontjes te kiezen.
Andere fronten? Ben je helemaal betoeterd!!! Dit is gewoon een prachtige keuken waar veel mensen alleen van kunnen dromen.t14wo schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:06:
[...]
Eigenlijk als tijdelijke oplossing voor deze Voxtorp fronten gekozen omdat de levertijd op maatwerk deurtjes te lang was. Maar het is wel prima. Het ziet er mooi uit en als we het over een paar jaar zat zijn, vervangem we de fronten.
Die Bora was bij mij 1800, en de koelkast zou je kunnen kijken naar de KI81RADE0 als alternatief. Ik kan het verschil niet ontdekken maar ik kreeg de KI81RADE0 voor 809,-martinus83 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:52:
Ik kreeg van Keukenloods de volgende prijzen.
Ik zie al (ahv berichten hierboven) dat deze prijzen niet heel erg scherp zijn![]()
Apparaat Merk type Adviesprijs Keukenloods webshop prijs Keukenloods combiaanbod Korting op adviesprijs Combi-oven SIEMENS HM936GCB1 € 2799,00 € 1619,00 € 1475,00 53% Combi-stoomoven SIEMENS HS936GAB1 € 2799,00 € 1709,00 € 1575,00 43% Koeler 178cm SIEMENS KI81RSDE0 € 1789,00 € 1079,00 € 950,00 47% Vriezer 178cm SIEMENS GI81NSCE0 € 1829,00 € 1619,00 € 1050,00 43% Kookplaat +afzuiger BORA PURE € 3199,00 € 3206,50 € 2069,00 35% Kookkraan QUOOKER 22+FRBLK (fusion black combi+) € 1945,00 € 1945,00 € 1430,00 26% Vaatwasser SIEMENS SN75Z802BE € 1819,00 € 1399,00 € 1150,00 37%
Dank voor je aanvulling.Jay-v schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:59:
[...]
Die Bora was bij mij 1800, en de koelkast zou je kunnen kijken naar de KI81RADE0 als alternatief. Ik kan het verschil niet ontdekken maar ik kreeg de KI81RADE0 voor 809,-
Bora en Quooker bestel ik ook elders.
Die koelkast heb ik nog niet gezien maar verschil zou hem in interieur kleur lijsten zitten maar ook in duurzamer materiaal. (Volgens Keukenloods..)
[ Voor 16% gewijzigd door martinus83 op 11-12-2023 21:47 ]
Mijn keuken probleem van vorige week is nu opgelost door een extra hoge kast te plaatsen.
Ik ben nu zo'n 21 duizend kwijt voor de keuken inclusief de 4 hoge kasten voor in de bijkeuken.( Die nu op een rare plek op de foto staan)
Heb een Bora puru, Quooker 7ltr, 2 aeg ovens, grote koelkast, losse inbouw vriezer.
Kastmerk volgens mij Schuller, met keramisch blad. Ik ben tevreden, ook al heb ik vast weer teveel betaald. Ik had haast en kreeg bij Superkeukens zeker nog 6k van hun offerte af.
:strip_exif()/f/image/hIkGsIssD7T2Zfn7PuA3qv9h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FkK0GXJqZQ4xXh4R5LLjMNVx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nu zo'n 21 duizend kwijt voor de keuken inclusief de 4 hoge kasten voor in de bijkeuken.( Die nu op een rare plek op de foto staan)
Heb een Bora puru, Quooker 7ltr, 2 aeg ovens, grote koelkast, losse inbouw vriezer.
Kastmerk volgens mij Schuller, met keramisch blad. Ik ben tevreden, ook al heb ik vast weer teveel betaald. Ik had haast en kreeg bij Superkeukens zeker nog 6k van hun offerte af.
:strip_exif()/f/image/hIkGsIssD7T2Zfn7PuA3qv9h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FkK0GXJqZQ4xXh4R5LLjMNVx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MfJIJU2CDoHvHxg9bCLqYwMu.jpg?f=fotoalbum_large)
Benieuwd naar je foto’s!jaspernl schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:59:
[...]
Ja hoor. Hier nog een Ikea-koper met a-merk apparatuur en vervolgens zelf klussen.
Alleen het blad en de aansluitingen (nieuwe groepen tbv kookplaat en water aan- en afvoer) heb ik niet zelf gedaan.
Heb een kookeiland van 1,20 x 2,80, 3 hoge kasten voor vriezer, koelkast en ovens, een nis van 120x60 en een nis van 160x60.
(En ben toevallig net bezig met een paar extra kastjes in dezelfde stijl in de garage, samen met een extra koelkastje...)
Apparatuur van Siemens (vaatwasser, stoomoven, combimagnetron, koelkast en vriezer).
Een kookplaat van Novy, en een afzuigkap van Novy (in een zelfgetimmerde koof met verlichting). Die combi van kookplaat en afzuigkap had ik gekozen omdat ik een zo plat mogelijke afzuigkap wilde, en me de communicatie tussen kookplaat en afzuigkap heel fijn leek: je bedient dan de afzuigkap (ook de verlichting) met knoppen op je kookplaat. Maar in de praktijk gebruik ik dat nooit, omdat bij het poetsen van de plaat soms ineens de verlichting of de afzuiging aan springt...
En ook de Quooker kan uiteraard gewoon.
De (zwarte) kastjes en lades komen bij ikea vandaan.
De apparatuur van keukenloods
De frontjes van de kasten (incl zijpanelen en plinten) gekocht bij Ostoya (we vonden de frontjes van Ikea niet zo heel mooi)
Het composiet blad bij 123werkbladen.nl
Best een klus geweest, maar het resultaat vind ik persoonlijk behoorlijk goed geslaagd, en ik vond het ook erg leuk om te doen!
Wij zijn ook van plan om de corpussen van de Ikea te nemen, frontjes ergens anders vandaan net zoals het blad en apparatuur.
Hoe heb je dat gedaan met de koelkast heb je een sleep deur of deur op deur, staan de kasten strak tegen de muur en heb je dan nog ruimte voor leidingwerk erachter of heb je alles (laten) infrezen in de muur en staat het Quooker vat meteen onder je spoelbak en heb je nog ruimte voor een lade?
Dankjewel! We hebben op de tekeningen vele opstelling geprobeerd waarna we deze opstelling ruimtelijk en symmetrisch vonden ogen op de tekeningen. Het idee is dat rechts een koffieautomaat/koffiehoekje komt en links wat ruimte zodat je makkelijk de vaatwasser in kan ruimen/uit kan ruimen of hete ovenschalen neer kan zetten. Uiteindelijk vonden we het ontwerp eigenlijk gewoon mooi en hebben we niet helemaal vanuit praktisch oogpunt gekeken.Toke_gt schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:26:
[...]
Ik vind het er heel mooi en strak uitzien, mooi geheel. Ik snap alleen de twee nissen niet en zou liever een aaneengesloten stuk hebben. In een keuken wordt het al zo snel rommelig. Wat is je gedachte hierbij? (Overigens is dit smaakgevoelig, want wat ik prettig vind, vindt een ander juist vervelend, maar ik ben hier slechts benieuwd naar hoe je dit wilt gaan gebruiken).
Dankjewel! Ja we hebben lang getwijfeld over wel of geen greep en wat voor type greep, ik denk dat ik zeker 15 type grepen heb bekeken en en ingetekend. Uiteindelijk vond ik elke greep het net niet, maatwerk grepen zoals bijvoorbeeld Robert Tediek die maakt was helaas niet mogelijk. Daarna toch maar naar een keukenzaak gereden met Siemens Push to Open apparaten. Daar een half uur staan drukken op die dingen en opzich werkt het wel. Het is een beetje wennen en soms gaat ie inderdaad niet helemaal lekker open. Dus toch maar het design vooropgesteld, geen grepen genomen en voorlief genomen dat we waarschijnlijk een keer moeten vloeken als zo'n kreng niet meewerkt.Frietkot schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:41:
[...]
Prachtige keuken en mooie renders ook!
Twee vragen/opmerkingen:
Zie ik het goed dat je ook voor een push-to-open koelkast en vrieer gaat? Hierover twijfelen wij ook nog. Ik denk dat wij toch voor een greep gaan, vaak wil je toch snel de koelkas open doen en wil je niet wachten totdat het systeem z'n werk doet. Daarnaast schijnt het ook storingsgevoelig & duur (250eu per scharnier) te zijn. Hoe zien jullie dit?
Overigens vind ik de frontjes prachtig, let wel op dat het erg moeilijk is deze schoon te maken. Als je het goed wilt doen moet je met een wattenstaafje (of iets dergelijks) alle richels af.... Dat is voor ons de reden om niet dit soort frontjes te kiezen.
Schoonmaak is gelukkig niet aan mij dus ik hoop dat het meevalt
Ik moet aansluitwaardes doorgeven voor mijn nieuwbouwwoning. Er komt een Bora Puru recirculatie kookplaat en het is mij even niet helemaal duidelijk hoe deze precies aangesloten zou moeten worden.
Ik lees 2x 230V, Periflexaansluiting en 2-Fase, klopt dit?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
perilex stekker, 5 aderige kabel en kookgroep in de meterkast.zoektocht schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:21:
Ik moet aansluitwaardes doorgeven voor mijn nieuwbouwwoning. Er komt een Bora Puru recirculatie kookplaat en het is mij even niet helemaal duidelijk hoe deze precies aangesloten zou moeten worden.
PSN: Flix20-NL
Wij hebben eerder dit jaar een keuken gekocht bij KL die over maandje geplaatst gaat worden.Jay-v schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:49:
Zijn er hier mensen die de gehele keuken bij keukenloods hebben afgenomen?
Ik ben bij 2 andere zaken geweest (ASWA + Tinnemans). Bij beide een vervolg afspraak nodig (na 2/3 weken), om een plan en prijs te presenteren. Bij ASWA uitstekend geholpen (pronorm Y-line), bij Tinnemans was het volledig ontransparant (hebben me via telefoon een prijs doorgegeven maar willen niets op papier delen).
Echter ben ik nu bij Keukenloods geweest. Daar stond ik na 3 uur buiten met een volledige offerte (pronorm Y-line) voor de keuken + een afzonderlijke voor alleen de apparatuur.
Uiteindelijk is dit waarschijnlijk onze wens. Keukenloods vraagt een totaalprijs van 25.500,-
Apparatuur - Totaal 6,728:
- Siemens IQ500, 178cm vrieskast, no-frost GI81NSCE0 - 1050,-
- Siemens IQ500, 178cm koelkast, 2 fresh lades KI81RADE0 - 809,-
- Siemens iQ300, xxl vaatwasser met besteklade - SX63HX01CN - 680,-
- Quooker Pro3 fusion black - 1160
- Bora Pure - 1800,-
- Siemens iQ700, 60x60 combi oven (uitloop model) - HM836GNB6 - 1229,-
(bewust uitloop model gekozen omdat het uiterlijk van de vorige serie me meer aanspreekt).
Werkbladen (composiet), kasten en lades: 18.772,-
[Afbeelding]
Er was nog onderhandel ruimte (want vandaag tekenen dan kunnen we nog wat korting geven), maar geen idee hoeveel.
Iemand nog ervaringen, aanmerkingen op de indeling of andere adviezen?
Heb e.e.a. hier in het topic al gedeeld. Wellicht heb je er wat aan.
Boven de 7,3kW adviseren ze 3 fase (krachtgroep). In dit geval is dat dus ook beter. 2 fase kookgroep kan wel. Die discussie is hier ook vaak langs gekomen.zoektocht schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:21:
Even de datasheet van Bora.
:strip_exif()/f/image/iuOtUUYKZmjvOE9cuPCFRhqP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier geven ze dat ook aan.
Welke hanglamp is dat?Ruut88 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:11:
[...]
Ik zou nog even een update plaatsen als onze keuken was geplaatst. Duurde wat langer vanwege klein akkefietje met onze natuursteenleverancier dat inmiddels netjes is opgelost.
Keuken komt van Bilderbuch in Duitsland (nobilia easytouch 945 in Ultramatt Sand).Zeer tevreden over hele proces en de uiteindelijke kosten daar.
Alle apparatuur is Siemens en de kookplaat komt van Elica (vanwege eis voor knoppen).
Blad bij losse natuursteenleverancier gekocht vanwege onze specifieke wens voor het eiland (bookmatch J'Adore kwartsiet), keukenboeren vonden dit meestal onmogelijk of vroegen astronomische bedragen.
We hebben nog 2 zaken waarover we enigzins twijfelen; toch nog een koof boven de kasten maken (keukenbouwer vond dat we het niet moesten doen), en eventueel nog een plank tussen de hoge kasten. Hier zijn meningen nog van harte welkom!
Er volgen binnenkort nog een keer wat meer fatsoenlijke foto's. Eerst nog even de stroom naar de lamp netjes wegwerken![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze ruimte is te huur!
Heel erg gaaf, echt een eye catcher in de ruimte. Jammer van de plek van de plafondaansluiting maar die zal bij ons waarschijnlijk ook niet op de goede plek uitkomen.Ruut88 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:11:
[...]
Ik zou nog even een update plaatsen als onze keuken was geplaatst. Duurde wat langer vanwege klein akkefietje met onze natuursteenleverancier dat inmiddels netjes is opgelost.
Keuken komt van Bilderbuch in Duitsland (nobilia easytouch 945 in Ultramatt Sand).Zeer tevreden over hele proces en de uiteindelijke kosten daar.
Alle apparatuur is Siemens en de kookplaat komt van Elica (vanwege eis voor knoppen).
Blad bij losse natuursteenleverancier gekocht vanwege onze specifieke wens voor het eiland (bookmatch J'Adore kwartsiet), keukenboeren vonden dit meestal onmogelijk of vroegen astronomische bedragen.
We hebben nog 2 zaken waarover we enigzins twijfelen; toch nog een koof boven de kasten maken (keukenbouwer vond dat we het niet moesten doen), en eventueel nog een plank tussen de hoge kasten. Hier zijn meningen nog van harte welkom!
Er volgen binnenkort nog een keer wat meer fatsoenlijke foto's. Eerst nog even de stroom naar de lamp netjes wegwerken![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Koof en/of plank zou ik persoonlijk niet doen. Juist doordat het nu open is eist het eiland en het groen van de spatwand alle aandacht op. Dat is wat je wilde bereiken neem ik aan. Als het gaat vervelen kun je dat altijd later nog doen
Wat is overigens de kleur van je muren?
Koof boven de kasten lijkt mij ook een goed idee. Krijg je een grote nis, dat ziet er wat gezelliger uit, maakt je kueken wand nog stoerder. Plus je kunt iets leuks met verlichting in die nis doen.Ruut88 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:11:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eiland is gaaf! Houdt wel van wat lef in een interieur. Met een rustigere vloer zou het eiland er nog meer uitknallen. Uiteraard een kwestie ben smaak.
[ Voor 8% gewijzigd door martinus83 op 12-12-2023 19:54 ]
11kW doorgeven. Je krijgt dan een 3 fase automaat in de meterkast en een 5 aderige kabel naar je aansluitpunt. De rest lost de elektricien voor je op.zoektocht schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:21:
Dan moet je zelf met de groothandel zien te dealen, want elke tussenpartij wil marge. De ene doet dat meer op apparatuur, de ander meer op het blad, de volgende op het kastenwerk en er zijn er die ermee wegkomen om overal meer marge op te makenBlurk62 schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:27:
[...]
Gisteren even bij B&K binnengelopen. Bora X Pure bij de keukenboer €4295 (en 50 cent), bij B&K €3299 en daar gaat nog een 10% "eindejaars deal" vanaf.
Bij de keukenboer zogenaamd een "gratis" Quooker. Dit soort geintjes is voor mij een dealbreaker. Ik heb er zo'n hekel aan om op die manier besodemieterd te worden
Bericht hierboven
Top, dit staat er in de omschrijving van keuken opties: Elektrische kook aansluiting max. 10,5 kwHannesF schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:42:
[...]
11kW doorgeven. Je krijgt dan een 3 fase automaat in de meterkast en een 5 aderige kabel naar je aansluitpunt. De rest lost de elektricien voor je op.
Zit nog met het dilemma van de hoogte van het perilexstopcontact kun je die gewoon op hart 5cm van de grond maken? Of past dan de stekker niet?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0EL1Q4m0zlLaMqHt4JfiuO51.jpg?f=user_large)
Komt een Bora Puru met recirculatie, wil hem onder in de plint laten uitkomen met een Guc1314 filter ertussen.
Kan dit zo? Middelste punt is dan voor de Perilex, maar geen idee of dat qua plek past qua recirculatie/hoogte? (Zit zelf te kijken en dan lijkt het over de buis dan in het midden komt naar onderen, dus dan kan ik hem beter naar links verplaatsen?
En is een Guc1314 filter aan te raden of zouden jullie het gewoon standaard van Bora laten?
[ Voor 39% gewijzigd door zoektocht op 13-12-2023 11:11 ]
Ja plafond aanpassen voor alleen die aansluiting ging ons wat te ver.Blurk62 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:40:
[...]
Heel erg gaaf, echt een eye catcher in de ruimte. Jammer van de plek van de plafondaansluiting maar die zal bij ons waarschijnlijk ook niet op de goede plek uitkomen.
Koof en/of plank zou ik persoonlijk niet doen. Juist doordat het nu open is eist het eiland en het groen van de spatwand alle aandacht op. Dat is wat je wilde bereiken neem ik aan. Als het gaat vervelen kun je dat altijd later nog doen![]()
Wat is overigens de kleur van je muren?
Kleur van de muren is een eigen kleur van onze schilder,(http://www.davorschildert.nl/home) man heeft ongekend talent voor kleurkeuze, zag de kleur van de keuken en pakt direct de perfecte kleur uit zijn waaier erbij. Zou de precieze naam na moeten vragen maar is vrijwel dezelfde kleur als de keuken (Ultra Matt Sand)
Ik roep al jaren dat je maximaal wordt opgelicht bij keukenzaken (badkamerzaken idem), dus toen wij ons huis kochten ben ik langs de keukenboer geweest en heb ik daar een offerte opgevraagd om te kijken hoe hard dat zou zijn, terwijl ik al wist dat 'm dat niet ging worden. In ons geval bleek ik voor 1 volledige keuken opgelicht te worden, gezien de offerte een kleine € 30.000 was. Door de kasten bij de IKEA te kopen en zelf de apparatuur op te sporen was ik net geen € 13.500 kwijt:Immutable schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:54:
Ik ben verschrikkelijk goedkoop(Waar het moet) en dat heeft mij ver gebracht in het leven.
Als ik die keukenzaken bekijk, voel ik mij legaal anaal genomen door de prijzen van wat houten kastjes.
En als kers op de taart betaal je bij hun absurd veel voor de apparatuur.
Het voelt hetzelfde als bij auto dealers. Ook een reden waarom een Tesla kopen ook zo geweldig is.
Ik voel me daar niet fijn bij.
- Zijn er meer mensen die bijvoorbeeld de keuken zelf bij Ikea gekocht hebben.
- Daarin Miele apparatuur of ander mid to high end apparatuur in gestopt hebben.
- En dit ook zelf geplaatst hebben.
/f/image/J2DpduiT9cL9jJ5auuUmY3Gn.png?f=fotoalbum_large)
Bovenstaande had wat goedkoper gekund als ik de greeplijsten achterwege had gelaten, maar goed, daar waren dan greepjes voor teruggekomen...
Het enige wat niet in bovenstaande lijst zit is de keukenkraan, maar dat is een normale mengkraan van - ik dacht - de Gamma/Praxis (€ 200 -ish?) en de keukenplinten (€ 186,- bij Plintenfabriek.nl).
Door de besparing hadden we mooi geld over om een kamerbrede en -hoge kast in te bouwen voor serviesgoed, dus al met al zou ik 't - ondanks dat het wat werk is - zo weer doen:
:strip_exif()/f/image/VnUgFaJuotgBV6XU6s41TmWU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C9GmNva4xt44A3RqOcueWZvD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BUp7AbyvXf9FmVrJzwovkZxr.jpg?f=fotoalbum_large)
De keuken was op bovenstaande (semi-gare) foto's nog niet klaar en de vloer is inmiddels al weer vervangen, maar het gaat om 't idee
[ Voor 3% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 13-12-2023 12:07 ]
PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V
Beste medetweakers,
Ik lees hier inmiddels al een poosje mee en zie veel kundige reacties.
Aangezien wij ook in een keukenvervangtraject zitten ga ik ook een beroep op jullie doen.
We hebben inmiddels een paar keuzenzaken bezocht.
De prijzen lopen echter best ver uit elkaar.
We hebben wel te maken met verschillende merken, maar ook weer niet overal.
Ik heb de openingspost gelezen. In hoeverre zijn de daar gemelde klassificaties van de merken objectief?
We hebben bij een zaak die o.a. Keller en Schuller verkoopt te horen gekregen dat dat elkaar niet veel ontloopt: mensen kiezen voor een merk o.b.v. kleur en mogelijkheden.
Een andere zaak verkoopt o.a. Rotpunkt en Tristar. Ook daar wordt aangegeven dat er niet veel kwaliteitsverschil is.
Terwijl deze drie merken in de OP in drie verschillende categorieen vallen.
Verder komen we er echt niet uit wat betreft de voordelen en kwaliteit van de verschillende materialen.
De een biedt 'kunststof' fronten aan. Melamine? Ook een keer Acryl? Is dat allemaal hetzelfde?
Dan heb je laklaminaat. En lak.
Hoe kan ik deze fronten klassifiiceren en wat zijn de voor-/nadelen van de verschillende fronten?
Dan de keuken zelf:
We zijn heel benieuwd naar jullie antwoorden.
Wat vinden jullie van de opstelling? Nog tips of dingen die we over het hoofd hebben gezien?
Wat zou jullie richtprijs zijn voor de kasten of het geheel?
Als ik nog info vergeten ben te vermelden hoor ik het graag, dan vul ik aan!
Aangezien wij ook in een keukenvervangtraject zitten ga ik ook een beroep op jullie doen.
Ik heb de openingspost gelezen. In hoeverre zijn de daar gemelde klassificaties van de merken objectief?
We hebben bij een zaak die o.a. Keller en Schuller verkoopt te horen gekregen dat dat elkaar niet veel ontloopt: mensen kiezen voor een merk o.b.v. kleur en mogelijkheden.
Een andere zaak verkoopt o.a. Rotpunkt en Tristar. Ook daar wordt aangegeven dat er niet veel kwaliteitsverschil is.
Verder komen we er echt niet uit wat betreft de voordelen en kwaliteit van de verschillende materialen.
De een biedt 'kunststof' fronten aan. Melamine? Ook een keer Acryl? Is dat allemaal hetzelfde?
Hoe kan ik deze fronten klassifiiceren en wat zijn de voor-/nadelen van de verschillende fronten?
Dan de keuken zelf:
Members only: Keukenindeling
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wat vinden jullie van de opstelling? Nog tips of dingen die we over het hoofd hebben gezien?
[ Voor 1% gewijzigd door wberkel op 13-12-2023 15:36 . Reden: typo ]
Mooie van rotpunkt is wel dat het hele interieur/korpus in eiken kleur is (keuze uit 15 kleuren) De nis is dus automatisch ook in de juiste kleur. Enkel nog een 120x 60 blad erin leggen. De kast boven de nis is dan ook uit 1 stuk van 120 breed.wberkel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:18:
Beste medetweakers,
..
Ook zijn alle scharnieren in een soort gunmetal ipv chroom. Kijkt erg mooi!
Rotpunkt heeft panelen van 16mm harde persing wat in zou houden dat deze qua sterkte vergelijkbaar zijn met 'normale' panelen van 22 mm zoals veel andere merken hanteren.
Wij hebben ook een Rotpunkt keuken op laten tekenen.
Kastqand is 236 cm hoog
Deze keuken zou 9798 euro kosten
Dit is incl 40 mm laminaat bladen (2741x1200 en 1200x600), RVS gootsteen, apparaat kasten (koeler 178, vriezer 178, vaatwasser, quooker; alu inleg plaat in kast) en servies kast (8 legplanken), besteklade vulling, afwerk en opsluitplinten etc
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pKxq9e7AXBuzwa22r8xmmEPA.jpg?f=user_large)
[ Voor 113% gewijzigd door martinus83 op 14-12-2023 09:57 ]
Hallo,
Gister voor ons volgend jaar te bouwen huis naar de superkeukens (Schueller) geweest om een idee uit te laten werken. Dat idee willen we ook door Verdonk (Next125) uit laten werken.
Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten om het kwaliteitsverschil tussen (kastjes van) beide merken te zien? Op het oog is een keukenkast voor mij een keukenkast - maar ik geloof heus dat er een verschil in kwaliteit is.
Gister voor ons volgend jaar te bouwen huis naar de superkeukens (Schueller) geweest om een idee uit te laten werken. Dat idee willen we ook door Verdonk (Next125) uit laten werken.
Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten om het kwaliteitsverschil tussen (kastjes van) beide merken te zien? Op het oog is een keukenkast voor mij een keukenkast - maar ik geloof heus dat er een verschil in kwaliteit is.
:strip_exif()/f/image/m3LDBUq9NYdMlyqwbT7e8w5c.jpg?f=fotoalbum_large)
Een deel van de kwaliteit / segment zit hem ook in de keuzemogelijkheden van de verschillende fabrikanten.wberkel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:18:
Beste medetweakers,
Dan de keuken zelf:
***members only***
Zo kan Tristar zonder veel gedoe maatwerk leveren tegen beperkte meerprijzen. Ook heeft Tristar luxer ladebeslag.
Edit; zoals hierboven genoemd is dat een mooie feature bij Rotpunkt dat je zonder meerprijs de korpus gelijk in een fraaie kleur kunt uitvoeren.
Zo heeft elk merk wel zijn eigenaardigheden
Het rijtje in de openingspost blijft altijd een onderwerp van discusstie
Next gebruikt legraboxen als lades.gerhard69 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:19:
Hallo,
[Afbeelding]
Daarnaast hebben zij hele dunne zijpanelen en werkbladen in het assortiment om e.e.a. een super strak uiterlijk te geven. Ook even letten op de korpushoogtes.
Inhoudelijk over die opstelling: heb je niet veel te weinig ruimte op het werkblad?
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 13-12-2023 17:24 ]
Is het een idee om ladekasten van 2x1000mm en 1x800mm te doen? Met een goed ladesysteem (Legrabox bijv.) moet die breedte geen probleem zijn en dan heb je bij beide apparaten net een wat mooiere ruimte.wberkel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:18:
[....]
Dan de keuken zelf:
***members only***
We zijn op de volgende indeling gekomen. We zijn daar inmiddels erg content mee en hebben slechts een consessie moeten doen: de spoelbak zit niet centraal in de onderliggende ladenkast, maar rechts, om te zorgen dat er voldoende werkruimte overblijft.
Wij hebben zelf een80cm kookplaat boven een 1200mm lade zitten. Je verliest ruimte in de bovenste lade vanwege de hoogte van de kookplaat, maar vind zelf de werkruimte naast de plaat wel erg fijn.
dot.blaat
Nee, helaas. Een van de 60 cm kastjes bevat de vaatwasser. (was op de tekening niet zo duidelijk, excuus)Rostvertol-Mil schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:37:
[...]
Is het een idee om ladekasten van 2x1000mm en 1x800mm te doen? Met een goed ladesysteem (Legrabox bijv.) moet die breedte geen probleem zijn en dan heb je bij beide apparaten net een wat mooiere ruimte.
Wij hebben zelf een80cm kookplaat boven een 1200mm lade zitten. Je verliest ruimte in de bovenste lade vanwege de hoogte van de kookplaat, maar vind zelf de werkruimte naast de plaat wel erg fijn.
We hebben geprobeerd alles zo symetrisch mogelijk te houden met de vaatwasser erbij.
[ Voor 19% gewijzigd door wberkel op 13-12-2023 18:54 . Reden: reactie op verkeerde quote verwijderd ]
Dat is inderdaad krap, maar ruimer dan we nu hebben - en dan staat er nu een messenblok, koffiezetapparaat, broodrooster, tosti-apparaat, waterkoker en blender zodat we effectief 60x50 overhouden tussen de spoelbak en de kookplaat. Blijkt voldoende te zijn, en de apparaten gaan straks in de achterwand op schuifplateaus. We gaan het gewoon proberen, volgens mijn vrouw is meer ruimte vooral meer troep :-)Inhoudelijk over die opstelling: heb je niet veel te weinig ruimte op het werkblad?
Wat zijn we maten van de ruimte? Als ik het zo kan inschatten lijkt een U-vorm of L-vorm een stuk efficiënter. Wellicht dat je ook nog een L keuken met schiereiland zou kunnen overwegen. De werkruimte lijkt enorm krap.gerhard69 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:19:
Hallo,
[Afbeelding]
Los van bovenstaande zou ik ook het spoelen en koken omwisselen. Je gebruikt veel vaker je spoelbak (iig ik) dan het kookgedeelte, het is dan ook logischer als dat dichterbij zit. Dan hoef je niet elke keer om het kookgedeelte heen om een glas water in te schenken of iets af te spoelen.
Goede suggestie hierboven van SquareOne.
En dan heb ik het koffie apparaat al op een apart (Ikea) blok staan van 80x70, en op 120 cm staat enkel een messenblok..
De opstelling die je nu hebt heeft natuurlijk nog een barretje waar je eea weg kan leggen.
Je kunt daar ook de kookplaat inleggen wanneer je de hele barlengte onderbouwt met kast
Of zoiets
40 cm links van gootsteen en 120 cm tussen gootsteen en kookplaat hebben we nu ook (bouwjaar 2004) en is voor ons echt te krap.wberkel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:18:
Beste medetweakers,
..
En dan heb ik het koffie apparaat al op een apart (Ikea) blok staan van 80x70, en op 120 cm staat enkel een messenblok..
De opstelling die je nu hebt heeft natuurlijk nog een barretje waar je eea weg kan leggen.
Je kunt daar ook de kookplaat inleggen wanneer je de hele barlengte onderbouwt met kast
Of zoiets
:strip_exif()/f/image/03EJDv6aUjrUzcdBwdIZM6WT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door martinus83 op 14-12-2023 09:58 ]
Daar is ook helemaal niks mis mee, maar ik moet zeggen dat bij ons de keukenleverancier maar een 15% duurder was dan alles bij Ikea of keukenloods achtige partij doen was. Dat heeft wel wat gesprekken gekost, maar uiteindelijk komen ze hem voor die 2-3k extra ook plaatsen, is alles qua garantie afgetikt etc. Dat was mij die meerprijs wel waard, dus schiet niet je keukenpartij vanaf moment 1 afImmutable schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:54:
Ik ben verschrikkelijk goedkoop(Waar het moet) en dat heeft mij ver gebracht in het leven.
Benieuwd of andere ook zoiets gedaan hebben Ikea + mid/high end apparatuur erin en door slim in te kopen dit apparatuur goedkoop ingekocht te hebben en zelf de keuken plaatsen.
Schuller en next125 rollen uit de zelfde fabriek, in de basis is er weinig kwaliteits verschil.gerhard69 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:19:
Hallo,
[Afbeelding]
Echter qua opties is er bij next gewoon meer mogelijk. Next is de duurdere lijn van schuller en daarom is er meer mogelijk qua kleuren/fronten, indelingen, zijpanelen, lade's etc.
Als je deze opties niet gebruikt ben je goedkoper uit met een schuller.
[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 13-12-2023 20:19 ]
ik zou hier ook onmiddelijk een parallel of L keuken plaatsen op het 1e gezicht.Frietkot schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:52:
[...]
Wat zijn we maten van de ruimte? Als ik het zo kan inschatten lijkt een U-vorm of L-vorm een stuk efficiënter. Wellicht dat je ook nog een L keuken met schiereiland zou kunnen overwegen. De werkruimte lijkt enorm krap.
Los van bovenstaande zou ik ook het spoelen en koken omwisselen. Je gebruikt veel vaker je spoelbak (iig ik) dan het kookgedeelte, het is dan ook logischer als dat dichterbij zit. Dan hoef je niet elke keer om het kookgedeelte heen om een glas water in te schenken of iets af te spoelen.
Maar eilanden zijn "hot"
Thx, ik laat me volgende week graag verrassen bij Verdonk, ik ben vooral benieuwd naar de keramiek-fronten.--MP-- schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:18:
[...]
Schuller en next125 rollen uit de zelfde fabriek, in de basis is er weinig kwaliteits verschil.
Echter qua opties is er bij next gewoon meer mogelijk. Next is de duurdere lijn van schuller en daarom is er meer mogelijk qua kleuren/fronten, indelingen, zijpanelen, lade's etc.
Als je deze opties niet gebruikt ben je goedkoper uit met een schuller.
Ik ben niet zo gevoelig voor “hot”. De ruimte leent zich er voor. En zoals aangegeven, we zijn gewend aan een stuk minder werkruimte. Anders hadden we een spoelnis aangebracht. Ter info, de context. De keuken is ruim 3.5 meter hoog. Naast de keuken een raam van 1.8x3.5 en naast de tafel een raam van 3.6x3.5.--MP-- schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:21:
[...]
ik zou hier ook onmiddelijk een parallel of L keuken plaatsen op het 1e gezicht.
Maar eilanden zijn "hot"
:strip_exif()/f/image/2AD0EzoPbbEPBHEboumeUWfN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind eerlijk gezegd niet zo relevant wat je gewend bent. Als het daarom gaat, had je niet hoeven te verhuizen. Ik zou je willen aanraden om te kijken hoe het in het geheel past. En dan zie ik een heel ruime eetkamer, een heel riante bijkeuken aan de andere kant, een kantoor en een ruime woonkamer.gerhard69 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:56:
[...]
Ik ben niet zo gevoelig voor “hot”. De ruimte leent zich er voor. En zoals aangegeven, we zijn gewend aan een stuk minder werkruimte.
En dan een in verhouding kleine keuken met weliswaar veel bergruimte maar relatief weinig werkruimte. Kun je daarmee uit de voeten? Vast wel. Dat lukt mij ook in een vakantieappartementje met 1,5 keukenblok. Maar in een zo’n ruime opzet begrijp ik de beperkte ruimte op het werkblad niet.
Ik zou op z’n minst kijken of je iets van een nis van 100 of 120 kunt toepassen in de kastenwand. Waar ga je anders je koffie machine, messenblok, etc. Neerzetten.gerhard69 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:56:
[...]
Ik ben niet zo gevoelig voor “hot”. De ruimte leent zich er voor. En zoals aangegeven, we zijn gewend aan een stuk minder werkruimte. Anders hadden we een spoelnis aangebracht. Ter info, de context. De keuken is ruim 3.5 meter hoog. Naast de keuken een raam van 1.8x3.5 en naast de tafel een raam van 3.6x3.5.
[Afbeelding]
Toen ik bij Verdonk was, was ik ook benieuwd naar hun kennis en advies. Maar het kwam er op neer dat de collega precies uitwerkte wat wij wilden en niet echt meedacht. Voor zo ver 'je laten verrassen'. Hij vond alles prima. Ik hoop dat jouw ervaring beter is.gerhard69 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:50:
[...]
Thx, ik laat me volgende week graag verrassen bij Verdonk, ik ben vooral benieuwd naar de keramiek-fronten.
Ik ben echt superblij met jouw post, want dat geeft mij mogelijkheid vragen aan je te stellen.PsychoMantis_NL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:04:
[...]
Ik roep al jaren dat je maximaal wordt opgelicht bij keukenzaken (badkamerzaken idem), dus toen wij ons huis kochten ben ik langs de keukenboer geweest en heb ik daar een offerte opgevraagd om te kijken hoe hard dat zou zijn, terwijl ik al wist dat 'm dat niet ging worden. In ons geval bleek ik voor 1 volledige keuken opgelicht te worden, gezien de offerte een kleine € 30.000 was. Door de kasten bij de IKEA te kopen en zelf de apparatuur op te sporen was ik net geen € 13.500 kwijt:
[Afbeelding]
Bovenstaande had wat goedkoper gekund als ik de greeplijsten achterwege had gelaten, maar goed, daar waren dan greepjes voor teruggekomen...
Het enige wat niet in bovenstaande lijst zit is de keukenkraan, maar dat is een normale mengkraan van - ik dacht - de Gamma/Praxis (€ 200 -ish?) en de keukenplinten (€ 186,- bij Plintenfabriek.nl).
Door de besparing hadden we mooi geld over om een kamerbrede en -hoge kast in te bouwen voor serviesgoed, dus al met al zou ik 't - ondanks dat het wat werk is - zo weer doen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De keuken was op bovenstaande (semi-gare) foto's nog niet klaar en de vloer is inmiddels al weer vervangen, maar het gaat om 't idee.
Allereerst prachtige keuken!
Wat betreft inbouwapparatuur; was alles compatible met de ikea kasten?
Welke ovens heb je precies? Want nu staat 2x dezelfde erin.
90% van de ovens en kookplaten zin compatible (gewoon even goed naar de maten kijken)Joris-Jansen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:49:
[...]
Ik ben echt superblij met jouw post, want dat geeft mij mogelijkheid vragen aan je te stellen.
Allereerst prachtige keuken!
Wat betreft inbouwapparatuur; was alles compatible met de ikea kasten?
Vaatwassers moet je wel even goed kijken dat ze een schuif scharnier hebben. Bij bv. Keukenloods kan ej op de website filteren welke vaatwassers passen.
Koelkasten idem.
Dank voor je reactie, maar toch hoor ik wel graag welke ovens hij heeft, want ik zie door de bomen het bos niet meer.Flix20 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:56:
[...]
90% van de ovens en kookplaten zin compatible (gewoon even goed naar de maten kijken)
Vaatwassers moet je wel even goed kijken dat ze een schuif scharnier hebben. Bij bv. Keukenloods kan ej op de website filteren welke vaatwassers passen.
Koelkasten idem.
Alle type nummers staat in zn post?Joris-Jansen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:15:
[...]
Dank voor je reactie, maar toch hoor ik wel graag welke ovens hij heeft, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
edit: alleen de twee ovens hebben zelfde type nr, zal foutje zijn...
[ Voor 19% gewijzigd door martinus83 op 14-12-2023 10:56 ]
Het gaat hier ook best vaak over lampen daarom nu nog een keer onze nieuwe keuken, nu met verlichting.
Ik heb een railsysteem van Lucide geplaatst. Het systeem heet track. Wij vinden het erg geslaagd. Er zitten slimme lampen in zodat ik een en ander los kan schakelen.
Ik heb een railsysteem van Lucide geplaatst. Het systeem heet track. Wij vinden het erg geslaagd. Er zitten slimme lampen in zodat ik een en ander los kan schakelen.
:strip_exif()/f/image/Z6s6JEEIXZ2CcQVgHXR7cUlT.jpg?f=fotoalbum_large)
|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Ziet er ook niet gek uit zo!overtones schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:55:
Het gaat hier ook best vaak over lampen daarom nu nog een keer onze nieuwe keuken, nu met verlichting.
[Afbeelding]
Deze ruimte is te huur!
ja, daarom mijn vraagmartinus83 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:54:
[...]
Alle type nummers staat in zn post?
edit: alleen de twee ovens hebben zelfde type nr, zal foutje zijn...
Welke bomen in welk bos zie je niet?Joris-Jansen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:15:
[...]
Dank voor je reactie, maar toch hoor ik wel graag welke ovens hij heeft, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
De belangrijkste maten zijn diepte en breedte; en laat die nou voor 90% gelijk zijn. (ik zeg 90% want er zal vast wel ergens een exotisch model zijn die net wat andere maten heeft)
Hoogte is niet interessant want die moet je toch vast zetten in je IKEA kast.
Daarnaast is op de IKEA site gewoon de handleiding van de kast voor oven te vinden met daarin de maten (of kijk naar de maten van een IKEA oven) en als je een oven hebt uitgezocht kan je daar op de website (met name van de BSH groep) gewoon de maten vinden.
Even een vraagje; ben je van plan de keuken zelf te gaan plaatsen?
Stekkers gewoon achter de kast doen op 50 cm ofzo. Daar is ruimte genoeg voor. Dat gepruts onder de plint is nergens voor nodig.zoektocht schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:57:
[...]
Top, dit staat er in de omschrijving van keuken opties: Elektrische kook aansluiting max. 10,5 kw
Zit nog met het dilemma van de hoogte van het perilexstopcontact kun je die gewoon op hart 5cm van de grond maken? Of past dan de stekker niet?
[Afbeelding]
Komt een Bora Puru met recirculatie, wil hem onder in de plint laten uitkomen met een Guc1314 filter ertussen.
Kan dit zo? Middelste punt is dan voor de Perilex, maar geen idee of dat qua plek past qua recirculatie/hoogte? (Zit zelf te kijken en dan lijkt het over de buis dan in het midden komt naar onderen, dus dan kan ik hem beter naar links verplaatsen?
En is een Guc1314 filter aan te raden of zouden jullie het gewoon standaard van Bora laten?
Wij zijn al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe keuken en hebben een offerte liggen voor deze keuken:
Hebben jullie nog op-of aanmerkingen op dit ontwerp?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Ik zou de ovens echt naast elkaar zetten met onderzijde op blad hoogte.. De nis 1 blok naar rechts schuiven en beide ovens links van de nis misschien een idee?Ethnocentrix schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:06:
Wij zijn al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe keuken en hebben een offerte liggen voor deze keuken:
***members only***
Dat lage blokje naast je kozijn is ivm je afzuig afvoer? mocht je een kruipruimte hebben zou ik daar eerder een 600 mm kruipdoor-sluipdoor gang maken.
Vind de 23k (zonder Oven, Combimagnetron en vaatwasser) redelijk aan de prijs al is dat lastig vergelijken. Voor een vergelijkbare opzet kwamen wij met een Rotpunkt 3k goedkoper uit. (zie mijn post pagina terug)
Ik zie de bomen door het bos niet meer wat betreft ovens uitzoeken. Wil graag Siemens, 1 normale oven en een stoomoven maar wil ook 1 van de 2 met een magnetronfunctie. Dus ben benieuwd welke kleinere oven de topicposter heeft geïnstalleerd, want wellicht dat dat ook mijn keuze wordt.Flix20 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:19:
[...]
Welke bomen in welk bos zie je niet?
De belangrijkste maten zijn diepte en breedte; en laat die nou voor 90% gelijk zijn. (ik zeg 90% want er zal vast wel ergens een exotisch model zijn die net wat andere maten heeft)
Hoogte is niet interessant want die moet je toch vast zetten in je IKEA kast.
Daarnaast is op de IKEA site gewoon de handleiding van de kast voor oven te vinden met daarin de maten (of kijk naar de maten van een IKEA oven) en als je een oven hebt uitgezocht kan je daar op de website (met name van de BSH groep) gewoon de maten vinden.
Even een vraagje; ben je van plan de keuken zelf te gaan plaatsen?
Ik ga sowieso de keuken weer zelf installeren, heb dat in mijn vorige woning ook gedaan (maar daar had ik een goedkope inventum oven ingezet). Wil nu liever voor iets duurzamer gaan.
@Joris-Jansen dank voor de complimenten, hebben we toch wat goed gedaan 
V.w.b. je vragen, alle apparatuur was zonder meer compatibel met de kasten, ik heb alleen wat moeten rommelen met de planken waar de ovens/koffieautomaat op staan en met de ruimte boven de vaatwasser, maar dat komt beide doordat ik greeplijsten heb ingefreesd.
Door de greeplijst miste ik bij de apparatenwand nét het gaatje waar je normaal de plankdragers insteekt waar de apparatuur opkomt. Had ik het volgende gaatje gebruikt dan had ik een gat van 5/10 cm. gehad tussen de lades en de apparatuur. Een andere optie was om een inkeping in de plank te maken, zodat deze half over de greeplijst viel, maar dat was geen porum (wel getest met een extra IKEA plankje).
Uiteindelijk heb ik dit probleem opgelost door een paar beugeltjes/latjes te aan de binnenzijde van de kast te zetten achter de greeplijst. Hierdoor valt de hele plank precies bovenop de greeplijst, hebben de planken toch steun, en doordat dat de latjes achter de lijst in de kast zitten, is er niemand dat ziet. Tenzij je uiteraard op je rug op de grond gaat liggen en dan omhoog de kast in kijkt.
Bijkomend gevolg van deze oplossing was wel dat ik de deurtjes boven de apparatuur iets korter heb moeten bestellen. Normaliter zijn die 60 x 60 bij een kast van 2 meter hoog, die van mij zijn 58 x 60 omdat de apparatuur dus iets hoger in de kast zit als normaal.
Aan de kant van de vaatwasser heb ik de greeplijst logischerwijs door laten lopen boven de vaatwasser, maar hierdoor heb ik een centimeter of 4 aan loze ruimte boven de vaatwasser. Dit heb ik opgelost door een blokje hout aan de achterzijde boven de vaatwasser tegen het aanrechtblad aan te schroeven, zodat de vaatwasser niet kan kantelen.
Had ik niet lopen rommelen aan de kasten zelf (als in: de keuken gewoon uitvoeren met drukkertjes/greepjes), dan kun je alle standaardmaten van de IKEA qua fronten gewoon 1 op 1 overnemen en hoef je niet te hobby-bobben v.w.b. plankhoogtes.
Wat @Flix20 hierboven aangeeft m.b.t. de vaatwasser/koelkast klopt trouwens maar ten dele. Ik zie de opmerking m.b.t. zo'n Varioscharnier voor de waatwasser wel vaker op sites van de diverse leveranciers (incl. IKEA zelf) staan, maar mijn vaatwasser heeft géén Varioscharnier en gaat toch zonder problemen over de plint heen. Dat komt doordat je een vaatwasser nodig hebt waar een front van 80 cm hoog op past (= standaard corpushoogte IKEA kast). Als je dat wil kom je uit bij XXL vaatwassers, want die zijn 86 cm hoog. Een normale vaatwasser is maar 81 cm hoog, en dan steekt het front te ver onder de vaatwasser uit waardoor je met het opendraaien inderdaad in de knoop komt, tenzij je zo'n Varioscharnier neemt of een stuk uit de plint zaagt.
Bij XXL vaatwassers moet je (dacht ik) wel rekening houden dat je een hogere keukenplint nodig hebt. Ik meen me te herinneren dat je dan niet de lage poten/plint-combinatie kon nemen bij de IKEA, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Ik wilde de keuken (bovenzijde blad) sowieso op +/- 95 cm tot 1 meter hoogte hebben gezien ik zelf redelijk lang ben, dus voor ons maakte dat niet uit, maar dat is even iets om te controleren voor je zo maar een XXL vaatwasser uit de schap trekt en graag een zo laag mogelijke plint zou willen. Wil je eventueel gezeur voorkomen kun je natuurlijk altijd opteren voor een vaatwasser met Varioscharnier, dan weet je zeker dat 't past.
Voor koelkasten/vriezers geldt trouwens dat alles gewoon standaardmaten zijn (wel even nameten uiteraard), en ondanks dat er op internet berichten rondgaan dat je bij IKEA alleen met een sleepdeursysteem zou kunnen werken, kan ik dat bij deze 100% ontkrachten gezien bij mij zowel de deur van de koelkast als die van de vriezer gemonteerd zijn via het deur-op-deur systeem. Waarom je alleen een sleepdeursysteem toe zou kunnen passen is mij überhaupt een raadsel, dat is namelijk afhankelijk van het apparaat, en niet van de kast.
Als laatste de vraag m.b.t. de ovens, het klopt dat er 2 dezelfde ovens in mijn lijstje staan want ik heb ook 2 dezelfde besteld

Zonder gekheid, wij hebben beiden nooit gewerkt met een stoomoven dus we gingen er op voorhand van uit dat we dat niet zouden missen. We hebben dat destijds wel nagevraagd, maar volgens de keukenboer moest je jezelf écht aanwennen om bij een stoomoven alles met stoomfunctie te maken, want voor af-en-toe gebruik kon hij eigenlijk het prijsverschil niet rechtvaardigen. Wij hebben destijds dus maar besloten om dat extra geld in de zak te houden en voor een normale oven te kiezen als "Oven 1".
Voor "Oven 2" hebben we zitten kijken naar een combioven (+ magnetronfunctie) i.v.m. het opwarmen van maaltijden voor ons zoontje, maar als je die op 60x60 wil ben je ook heel makkelijk € 1.500,- tot € 2.000 kwijt. Omdat we voor de geboorte van de kleine man eigenlijk nooit een magnetron nodig gehad hebben, en de kleine ook groot wordt, hebben we toen maar besloten om een 2e "normale" oven te nemen. En aangezien de HB676 gewoon prima bevalt, hebben we er daar later gewoon nog 1 van bijbesteld.
V.w.b. je vragen, alle apparatuur was zonder meer compatibel met de kasten, ik heb alleen wat moeten rommelen met de planken waar de ovens/koffieautomaat op staan en met de ruimte boven de vaatwasser, maar dat komt beide doordat ik greeplijsten heb ingefreesd.
Door de greeplijst miste ik bij de apparatenwand nét het gaatje waar je normaal de plankdragers insteekt waar de apparatuur opkomt. Had ik het volgende gaatje gebruikt dan had ik een gat van 5/10 cm. gehad tussen de lades en de apparatuur. Een andere optie was om een inkeping in de plank te maken, zodat deze half over de greeplijst viel, maar dat was geen porum (wel getest met een extra IKEA plankje).
Uiteindelijk heb ik dit probleem opgelost door een paar beugeltjes/latjes te aan de binnenzijde van de kast te zetten achter de greeplijst. Hierdoor valt de hele plank precies bovenop de greeplijst, hebben de planken toch steun, en doordat dat de latjes achter de lijst in de kast zitten, is er niemand dat ziet. Tenzij je uiteraard op je rug op de grond gaat liggen en dan omhoog de kast in kijkt.
Bijkomend gevolg van deze oplossing was wel dat ik de deurtjes boven de apparatuur iets korter heb moeten bestellen. Normaliter zijn die 60 x 60 bij een kast van 2 meter hoog, die van mij zijn 58 x 60 omdat de apparatuur dus iets hoger in de kast zit als normaal.
Aan de kant van de vaatwasser heb ik de greeplijst logischerwijs door laten lopen boven de vaatwasser, maar hierdoor heb ik een centimeter of 4 aan loze ruimte boven de vaatwasser. Dit heb ik opgelost door een blokje hout aan de achterzijde boven de vaatwasser tegen het aanrechtblad aan te schroeven, zodat de vaatwasser niet kan kantelen.
Had ik niet lopen rommelen aan de kasten zelf (als in: de keuken gewoon uitvoeren met drukkertjes/greepjes), dan kun je alle standaardmaten van de IKEA qua fronten gewoon 1 op 1 overnemen en hoef je niet te hobby-bobben v.w.b. plankhoogtes.
Wat @Flix20 hierboven aangeeft m.b.t. de vaatwasser/koelkast klopt trouwens maar ten dele. Ik zie de opmerking m.b.t. zo'n Varioscharnier voor de waatwasser wel vaker op sites van de diverse leveranciers (incl. IKEA zelf) staan, maar mijn vaatwasser heeft géén Varioscharnier en gaat toch zonder problemen over de plint heen. Dat komt doordat je een vaatwasser nodig hebt waar een front van 80 cm hoog op past (= standaard corpushoogte IKEA kast). Als je dat wil kom je uit bij XXL vaatwassers, want die zijn 86 cm hoog. Een normale vaatwasser is maar 81 cm hoog, en dan steekt het front te ver onder de vaatwasser uit waardoor je met het opendraaien inderdaad in de knoop komt, tenzij je zo'n Varioscharnier neemt of een stuk uit de plint zaagt.
Bij XXL vaatwassers moet je (dacht ik) wel rekening houden dat je een hogere keukenplint nodig hebt. Ik meen me te herinneren dat je dan niet de lage poten/plint-combinatie kon nemen bij de IKEA, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Ik wilde de keuken (bovenzijde blad) sowieso op +/- 95 cm tot 1 meter hoogte hebben gezien ik zelf redelijk lang ben, dus voor ons maakte dat niet uit, maar dat is even iets om te controleren voor je zo maar een XXL vaatwasser uit de schap trekt en graag een zo laag mogelijke plint zou willen. Wil je eventueel gezeur voorkomen kun je natuurlijk altijd opteren voor een vaatwasser met Varioscharnier, dan weet je zeker dat 't past.
Voor koelkasten/vriezers geldt trouwens dat alles gewoon standaardmaten zijn (wel even nameten uiteraard), en ondanks dat er op internet berichten rondgaan dat je bij IKEA alleen met een sleepdeursysteem zou kunnen werken, kan ik dat bij deze 100% ontkrachten gezien bij mij zowel de deur van de koelkast als die van de vriezer gemonteerd zijn via het deur-op-deur systeem. Waarom je alleen een sleepdeursysteem toe zou kunnen passen is mij überhaupt een raadsel, dat is namelijk afhankelijk van het apparaat, en niet van de kast.
Als laatste de vraag m.b.t. de ovens, het klopt dat er 2 dezelfde ovens in mijn lijstje staan want ik heb ook 2 dezelfde besteld
Zonder gekheid, wij hebben beiden nooit gewerkt met een stoomoven dus we gingen er op voorhand van uit dat we dat niet zouden missen. We hebben dat destijds wel nagevraagd, maar volgens de keukenboer moest je jezelf écht aanwennen om bij een stoomoven alles met stoomfunctie te maken, want voor af-en-toe gebruik kon hij eigenlijk het prijsverschil niet rechtvaardigen. Wij hebben destijds dus maar besloten om dat extra geld in de zak te houden en voor een normale oven te kiezen als "Oven 1".
Voor "Oven 2" hebben we zitten kijken naar een combioven (+ magnetronfunctie) i.v.m. het opwarmen van maaltijden voor ons zoontje, maar als je die op 60x60 wil ben je ook heel makkelijk € 1.500,- tot € 2.000 kwijt. Omdat we voor de geboorte van de kleine man eigenlijk nooit een magnetron nodig gehad hebben, en de kleine ook groot wordt, hebben we toen maar besloten om een 2e "normale" oven te nemen. En aangezien de HB676 gewoon prima bevalt, hebben we er daar later gewoon nog 1 van bijbesteld.
PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V
Niet erg objectief en vrij arbitrair.wberkel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:18:
Daarom moet je je niet blind staren op die categorieën. Het zijn vaak extra opties die het verschil maken, bijvoorbeeld net die ene kleur of afwerking, of het kastje op kleur van het frontje of juist in een contrasterende kleur. Of net die ene maat kastje die jij wenst / nodig hebt die het ene merk wel heeft en het andere niet. Of de voor jou optimale hoogte van de kastjes ivm keuze hoogte werkblad en plint.We hebben bij een zaak die o.a. Keller en Schuller verkoopt te horen gekregen dat dat elkaar niet veel ontloopt: mensen kiezen voor een merk o.b.v. kleur en mogelijkheden.
De prijs van het frontje zegt niet zo heel veel over de degelijkheid (afgezien van de absolute onderkant van de markt met de slechtste spaanplaat en toplaag).Verder komen we er echt niet uit wat betreft de voordelen en kwaliteit van de verschillende materialen.
Melamine (papier met een sterke melamineharslaag erover) is het "standaard frontje" en is meestal het goedkoopst, sterk en doorgaans afgewerkt met ABS kunststof kopse kanten in (bijna) dezelfde kleur, die zeer goed bestand zijn tegen stoten. De mate waarin je het naadje ziet tussen de melamine en de ABS kan verschillen per fabrikant en ook per gekozen kleur. De een vindt het storend, de ander totaal niet.
UV-lak is een variant erop waarbij op een melaminelaag een onder UV licht sneldrogende lak is aangebracht. Vaak "extra-mat" en "anti-fingerprint". Een goedkoper alternatief voor een gelakt deurtje.
Laklaminaat is een PET folie op een drager, goedkoop en vaak in ultramat verkrijgbaar, zonder opvallende rand aan de kanten. Het voordeel is dat je het matte uiterlijk van lakdeuren kan benaderen. Folie is iets soortgelijks, alleen dan nog dunner en daardoor minder sterk, wel goedkoop. In het verleden wilden dit soort deurtjes nog wel eens loslaten bij de randen met alle gevolgen van dien. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds het geval is, maar volgens mij wordt het toch nog als minder sterk ingeschat dan melamine.
HPL is een meerlaags afwerking van papier en hars onder hoge druk, die nog sterker is dan melamine, maar ook duurder. Ook hier de ABS kanten en mogelijk een zichtbaar naadje. Fenix is een, dure, merkgebonden HPL met een extra matte uitstraling en sterke anti-fingerprint, en ik geloof "zelfherstellende" werking wat betreft krasjes. Premium materiaal in elk geval.
Acryl hoogglans is sterk en een optie als je van hoogglans houdt, en als je tegen de eventuele kleine oneffenheden (bobbeltjes) kan die je in het tegenlicht ziet. Geen ABS rand, geen naad.
Een (rondom) gelakte deur is duurder en kwetsbaarder (want o.a. geen kunststof kanten) maar kan meestal matter dan melamine en ook HPL (hoewel o.a. Rotpunkt echt hele matte HPL heeft, en je hebt natuurlijk ook Fenix) en kan heel strak/glad rondom worden aangebracht in een vaak eindeloos kleurenpalet, en wordt door sommige mensen als mooier ervaren. Geen ABS rand, geen naad.
Ik zou vooral kijken naar wat je mooi vindt, glans, mat, extra mat? En welke kleur je dan aanstaat. Vaak vallen dan veel opties al af en blijven er een paar materialen over waarbij dan de prijs de doorslag kan geven. Tenzij je een keuken erg intensief / ruw gebruikt, dan zou ik vooral selecteren op de sterkte van de materialen en bijvoorbeeld niet voor lak of folie gaan maar voor een HPL variant.
Bedankt!martinus83 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:48:
[...]
Ik zou de ovens echt naast elkaar zetten met onderzijde op blad hoogte.. De nis 1 blok naar rechts schuiven en beide ovens links van de nis misschien een idee?
Dat lage blokje naast je kozijn is ivm je afzuig afvoer? mocht je een kruipruimte hebben zou ik daar eerder een 600 mm kruipdoor-sluipdoor gang maken.
Vind de 23k (zonder Oven, Combimagnetron en vaatwasser) redelijk aan de prijs al is dat lastig vergelijken. Voor een vergelijkbare opzet kwamen wij met een Rotpunkt 3k goedkoper uit. (zie mijn post pagina terug)
De hoge kast links is een ondiepe kast (36cm) omdat het raam te dicht op de muur zit; de kast zou dan een stuk voor het raam staan. Daardoor kunnen we daar geen combioven in kwijt. Een solo-magnetron zou eventueel wel kunnen maar de magnetron links en de oven rechts ziet er denk ik ook raar uit.
Het lage blokje is inderdaad voor de afvoer van de kookplaat. We willen geen recirculatie en door de kruipruimte betekent dat we een gat van 20cm door de funderingsbalk moeten boren. De open ruimte die je daarmee wint is ook redelijk loos.
De prijs komt denk ik vooral doordat de kasten hoger zijn dan normaal (86cm ipv 78cm) en doordat we relatief veel lades hebben
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Ah, ja dan kun je die hoogbouw niet voor apparaten gebruiken natuurlijk. Dat is jammer.Ethnocentrix schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:42:
[...]
Bedankt!
De hoge kast links is een ondiepe kast (36cm) omdat het raam te dicht op de muur zit; de kast zou dan een stuk voor het raam staan. Daardoor kunnen we daar geen combioven in kwijt. Een solo-magnetron zou eventueel wel kunnen maar de magnetron links en de oven rechts ziet er denk ik ook raar uit.
Het lage blokje is inderdaad voor de afvoer van de kookplaat. We willen geen recirculatie en door de kruipruimte betekent dat we een gat van 20cm door de funderingsbalk moeten boren. De open ruimte die je daarmee wint is ook redelijk loos.
De prijs komt denk ik vooral doordat de kasten hoger zijn dan normaal (86cm ipv 78cm) en doordat we relatief veel lades hebben
Zou ook zeker een luchtafvoer doen ipv circulatie.
Wij zijn nog aan het dubben tussen eiland en L keuken (wordt wrs de L)_maar in geval van een eiland, zou ik ook door de fundering heen moeten. Wat kan natuurlijk, kost wel even wat meer werk om die afvoer buiten te krijgen.
Zoals gezegd is prijsverschil heel lastig te bepalen. XL kost inderdaad meer. De voor ons ge offereerde Rotpunkt keuken is idnerdaad met 78 cm kasten en met maar 3x 120 cm lades.
Die apparaten wilden we eigenlijk in een kast met uittrekplateaus neerzetten. Maar misschien moeten we de nis heroverwegen - ik heb vandaag (op internet) een paar oplossingen gezien waarbij de nis achter pocketdeuren kan worden weggewerkt, dat vind ik wel een mooie optie.SquareOne schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:01:
[...]
Ik zou op z’n minst kijken of je iets van een nis van 100 of 120 kunt toepassen in de kastenwand. Waar ga je anders je koffie machine, messenblok, etc. Neerzetten.
Qua pocketdeuren heb ik Next125, Schmidt en Siematic kunnen vinden - en van de fabrikant Blum Revego, maar geen idee welke keukens daarmee uitgevoerd worden. Ik zoek nog even door.
Die pocket deuren zijn echt super gaaf, zou een mooie toevoeging zijn. Zorg wel dat je zit op het moment dat je de prijs te horen krijgtgerhard69 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:00:
[...]
Die apparaten wilden we eigenlijk in een kast met uittrekplateaus neerzetten. Maar misschien moeten we de nis heroverwegen - ik heb vandaag (op internet) een paar oplossingen gezien waarbij de nis achter pocketdeuren kan worden weggewerkt, dat vind ik wel een mooie optie.
Qua pocketdeuren heb ik Next125, Schmidt en Siematic kunnen vinden - en van de fabrikant Blum Revego, maar geen idee welke keukens daarmee uitgevoerd worden. Ik zoek nog even door.
Goeie tip. Om de klap te verzachten, heb je enig idee waar ik aan moet denken als ik een hoge kast van ca 200cm bij 120cm vervang door een nis met pocketdeuren? Zonder onderbouwing (want prijzen vind je niet online) houd ik rekening met een plus van 3K of zo..SquareOne schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:07:
[...]
Die pocket deuren zijn echt super gaaf, zou een mooie toevoeging zijn. Zorg wel dat je zit op het moment dat je de prijs te horen krijgt
Poeh, nee ik kan dat niet onderbouwen. Maar weet uit ervaringen in dit topic mensen zich wel eens een hoedje zijn geschrokken. Ik mag eerlijk gezegd toch wel hopen dan het niet meer dan 3k is.gerhard69 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:12:
[...]
Goeie tip. Om de klap te verzachten, heb je enig idee waar ik aan moet denken als ik een hoge kast van ca 200cm bij 120cm vervang door een nis met pocketdeuren? Zonder onderbouwing (want prijzen vind je niet online) houd ik rekening met een plus van 3K of zo..
Hou maar rekening met minimaal het dubbele.gerhard69 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:12:
[...]
Goeie tip. Om de klap te verzachten, heb je enig idee waar ik aan moet denken als ik een hoge kast van ca 200cm bij 120cm vervang door een nis met pocketdeuren? Zonder onderbouwing (want prijzen vind je niet online) houd ik rekening met een plus van 3K of zo..
Heb een verkoopboek liggen van 2020 en daar kost het systeem al bijna 6k met een eenvoudig melamine front.
Untappd: Kapitein_Merijn
Erg mooi geworden!Chillmeister schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:57:
[...]
Keukeiland: kalkgrijs uv-lak extra mat, greeplijst is inderdaad dezelfde kleur. Ook hier is de kastkleur grafietzwart.
Wij hebben die kalkgrijze kleur ook in gedachten. Waarom de kastjes niet ook kalkgrijs van binnen maar grafietzwart? En wat is de kleur van de binnenladen, ook grafietzwart of een andere grijstint? Krijg je zo niet teveel kleur op kleur op kleur? Bijvoorbeeld bij de koelkast houtkleur, dan grafietzwart en dan het witte van de koelkast. Etc.
[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 14-12-2023 17:50 ]
Misschien kan @Huisje1 je verder op weg helpen. Zie onder een link naar hoe hun keuken met pocketdeuren (links) eruit ziet.gerhard69 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:00:
[...]
Die apparaten wilden we eigenlijk in een kast met uittrekplateaus neerzetten. Maar misschien moeten we de nis heroverwegen - ik heb vandaag (op internet) een paar oplossingen gezien waarbij de nis achter pocketdeuren kan worden weggewerkt, dat vind ik wel een mooie optie.
Dank je, ik heb een pm gestuurd en NDR uit Barneveld aan mijn research lijstje toegevoegd.Toke_gt schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:06:
[...]
Misschien kan @Huisje1 je verder op weg helpen. Zie onder een link naar hoe hun keuken met pocketdeuren (links) eruit ziet.
[...]
Inmiddels 2 vergelijkbare offertes van ASWA en Keukenloods.
Hoewel ASWA iets duurder is met koelkast (+65), quooker (+200), vriezer (+50) bieden ze momenteel een Bora PUXA aan voor 2000,-. Bij Keukenloods de PURA voor 1800, dus dan neig ik naar ASWA.
Verder zitten we bij:
- ASWA aan een Melamine toploog (Pronorm X-TU line)
- Keukenloods aan een matlak front (Pronorm Y-MP line)
Het is me nog niet duidelijk welke nou beter of voordeliger is (uiterlijk X vs Y line even buiten beschouwing gelaten).
Volgens mij is een Y-line iets duurder en volgens: https://www.pronorm.de/wp...amma-overzicht-Y-X_NL.pdf zit de MP (Prijsgroep 2) ook in een hogere prijs categorie dan XU (Prijsgroep 0)
Hoewel ASWA iets duurder is met koelkast (+65), quooker (+200), vriezer (+50) bieden ze momenteel een Bora PUXA aan voor 2000,-. Bij Keukenloods de PURA voor 1800, dus dan neig ik naar ASWA.
Verder zitten we bij:
Het is me nog niet duidelijk welke nou beter of voordeliger is (uiterlijk X vs Y line even buiten beschouwing gelaten).
Volgens mij is een Y-line iets duurder en volgens: https://www.pronorm.de/wp...amma-overzicht-Y-X_NL.pdf zit de MP (Prijsgroep 2) ook in een hogere prijs categorie dan XU (Prijsgroep 0)
[ Voor 17% gewijzigd door Jay-v op 15-12-2023 10:17 ]
Ik zou de offertes ff gelijk trekken? Ik denk namelijk dat ASWA een stuk duurder (meer dan het verschil in waarde tussen PURU en PUXU) wordt als je voor Y-line en MP fronten gaat.Jay-v schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:04:
Verder zitten we bij:
We gaan ze zeker gelijk trekken. Al weet ik nog niet of dat richting X-Line (momenteel mijn voorkeur kwa uiterlijk) gaat of richten Y-Line.SquareOne schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:22:
[...]
Ik zou de offertes ff gelijk trekken? Ik denk namelijk dat ASWA een stuk duurder (meer dan het verschil in waarde tussen PURU en PUXU) wordt als je voor Y-line en MP fronten gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 15-12-2023 10:27 ]
Oké helder. Fronten zou je redelijk eenvoudig gelijk kunnen laten trekken.Jay-v schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:26:
[...]
We gaan ze zeker gelijk trekken. Al weet ik nog niet of dat richting X-Line (momenteel mijn voorkeur kwa uiterlijk) gaat of richten Y-Line.
Als je het wilt laten omzetten van X-line naar y-line (of andersom) dan moeten ze de hele offerte opnieuw bouwen volgens mij.
Y-line is duurder dan X-line.
Melamine is (fors) goedkoper dan matlak. Voordeel van Melamine is dat het krasbestendiger dan lak is. Nadeel is dat het er gewoon goedkoper uit ziet, en ook vlekgevoeliger is.
Trek je ze gelijk dan zal ASWA dus een stuk duurder uit de bus komen.
Melamine is (fors) goedkoper dan matlak. Voordeel van Melamine is dat het krasbestendiger dan lak is. Nadeel is dat het er gewoon goedkoper uit ziet, en ook vlekgevoeliger is.
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Op onze Novy dampkap blijft er 24/7 een groene led flikkeren. Is dit normaal? Ik heb al in de documentatie gekeken maar vind niet terug dat dit 'expected behaviour' zou moeten zijn.
Bedankt, dit is duidelijke taal :-). Ook nog even KL aan de telefoon gehad de PUXU is daar gewoon 2900+. Dus die houd ik nog even in mijn zak voor de laatste onderhandeling.ConQuestador schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:48:
Y-line is duurder dan X-line.
Ik weet dat er op tweakers een aantal topics zijn over de (matige) service(/kwaliteit) van Quooker. Ik kan alleen geen topics vinden met ervaringen over de alternatieven. Iemand tips?
Ik had een grohe red en werkte perfect!Sharonh schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:40:
Ik weet dat er op tweakers een aantal topics zijn over de (matige) service(/kwaliteit) van Quooker. Ik kan alleen geen topics vinden met ervaringen over de alternatieven. Iemand tips?
Dat is scherp voor een Puxa! De zgn korting zit ergens anders in verwerkt dus dat vergelijk kun je niet meenemen.Jay-v schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:04:
[ Voor 9% gewijzigd door martinus83 op 15-12-2023 14:15 ]
Later vandaag gaan we voor de 2e keer bij Verdonk langs. Bevalt tot nu toe erg goed en qua budget lijkt een Schüller keuken ook te passen.
We gaan het over onderstaand ontwerp hebben. Vanaf de deur zie je vlnr:
Het kookeiland wordt waarschijnlijk nog een slagje kleiner, omdat we geen/onvoldoende rekening hadden gehouden met de inbouwkasten van 45cm diep die aan weerszijden van de schuifdeuren komen (kamer en suite). Het kookeiland heeft lades aan kookkant en kastjes aan de andere kant voor dingen zoals bordspellen, knutselspullen en andere meuk.
Qua apparatuur en uitstraling zijn we er wel redelijk uit, maar ik zit vooral nog met de praktische aspecten, zoals waar komt:

Anyhow, tips/suggesties t.a.v. de praktische aspecten van deze plattegrond zijn welkom.
We gaan het over onderstaand ontwerp hebben. Vanaf de deur zie je vlnr:
- lage kast 100 (50+50
- lage kast 100 (50+50
- vaatwasser 60
- hoge kast vriezer 178cm
- hoge kast oven en combi-magnetron boven elkaar
- hoge kast koelkast 178cm
Het kookeiland wordt waarschijnlijk nog een slagje kleiner, omdat we geen/onvoldoende rekening hadden gehouden met de inbouwkasten van 45cm diep die aan weerszijden van de schuifdeuren komen (kamer en suite). Het kookeiland heeft lades aan kookkant en kastjes aan de andere kant voor dingen zoals bordspellen, knutselspullen en andere meuk.
Qua apparatuur en uitstraling zijn we er wel redelijk uit, maar ik zit vooral nog met de praktische aspecten, zoals waar komt:
- afval (in de nis naast koelkast?
- borden en schaaltjes?
- glazen, kopjes, theezakjes etc.?

Anyhow, tips/suggesties t.a.v. de praktische aspecten van deze plattegrond zijn welkom.
Metal up your ass
Ben wel benieuwd naar wat renders van je opzet, heb je die?JaymzHetfield schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:38:
Later vandaag gaan we voor de 2e keer bij Verdonk langs. Bevalt tot nu toe erg goed en qua budget lijkt een Schüller keuken ook te passen.
We gaan het over onderstaand ontwerp hebben. Vanaf de deur zie je vlnr:Er komen geen bovenkastjes, want dat vinden we lelijk.
- lage kast 100 (50+50
- lage kast 100 (50+50
- vaatwasser 60
Qua apparatuur en uitstraling zijn we er wel redelijk uit, maar ik zit vooral nog met de praktische aspecten, zoals waar komt:Voor alles moeten bukken lijkt me niet ideaal. Alles in het zicht op een plank boven het aanrecht ook niet dus misschien de vaatwasser op dezelfde plek in een hoge kast stoppen?
- borden en schaaltjes?
[Afbeelding]
Vaatwasser hoog ergonimisch gezien erg fijn, schijnbaar. Tenzij je kinderen hebt die moeten kunnen inruimen
Ovens naast elkaar is ook weer erg prettig.
Afval bak onder of vlak naast je snij-zone is praktisch. Zo is het met alles wat je wilt pakken of kwijt moet natuurlijk.
Je hebt spoel en kook zone op 2 verschillende bladen. Praktisch lijkt mij snijden waarbij je eea kan afspoelen en vervolgens in je pan gooit zonder 180 graden te moeten draaien naar een ander werkblad.
Afval bak, onder of naast je snijzone. Vaatwasser spoelzone dus naast je spoelbak.
Je kookplaat zit in het midden, bewust? Breder werkblad van 150 is misschien fijner dan twee smalle van 75 cm (240-90 delen door 2) ?
[ Voor 9% gewijzigd door martinus83 op 15-12-2023 15:25 ]
Wat zijn de meningen over keukentoestellen van Samsung? (oven / microgolf)
Heb oa het volgende op het oog:
- oven: nv7b4450VAK / nv7b4550VAK / nv7b5655sck
- microgolf: NQ5B5713GBK / NQ5B4513GBK
Beide toestellen komen naast elkaar dus voor het visuele zou ik onder de microgolf dan ook een warmhoudlade voorzien (NL20T8100WK). Alle apparaten zijn in zwart onyx dus dat zou moeten samenpassen.
Heb oa het volgende op het oog:
- oven: nv7b4450VAK / nv7b4550VAK / nv7b5655sck
- microgolf: NQ5B5713GBK / NQ5B4513GBK
Beide toestellen komen naast elkaar dus voor het visuele zou ik onder de microgolf dan ook een warmhoudlade voorzien (NL20T8100WK). Alle apparaten zijn in zwart onyx dus dat zou moeten samenpassen.
In het topic over kokendwaterkranen lees ik juist slechte dingen over andere merken. Waar las je een aantal topics over de matige service en kwaliteit van Quooker?Sharonh schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:40:
Sorry, er zijn gelukkig genoeg oplossingen denkbaar, maar toch moet ik hier wat om grinniken. Iets met lusten en lasten.JaymzHetfield schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:38:
Er komen geen bovenkastjes, want dat vinden we lelijk.
(…)
maar ik zit vooral nog met de praktische aspecten, zoals waar komt:
afval (in de nis naast koelkast?
borden en schaaltjes?
glazen, kopjes, theezakjes etc.?
Voor alles moeten bukken lijkt me niet ideaal.
Met je meedenkend: afval onder het werkblad bij de spoelbak/vaatwasser. Vaatwasser ook onder werkblad bij spoelbak. Borden en glazen in een hoge kast, schaaltjes en theezakjes/kruiden/voorraad in de bovenste laden van het eiland. In de onderste laden pannen en grote dingen die je weinig gebruikt.
Ik vind voordeel van laden dat je veelgebruikte dingen op handhoogte hebt. Iets onderuit een kastje halen is lastiger dan uit een lage lade.
[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 15-12-2023 17:34 . Reden: Onhandige formulering aangepast ]
Ik snap het grinniken. Het is ook een beetje mal. Denk dat ik gewoon een hoge kast mis die niet volgepropt zit met apparatuur. Maar we zullen zien.... Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Vaatwasser onder de spoelbak lijkt me niet haalbaar overigens.
Metal up your ass
Eh ja, daar bedoelde ik natuurlijk ‘onder werkblad bij spoelbak’. Zal ik even aanpassen.JaymzHetfield schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:51:
Ik snap het grinniken. Het is ook een beetje mal. Denk dat ik gewoon een hoge kast mis die niet volgepropt zit met apparatuur. Maar we zullen zien.... Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Heb je niet zoveel werkbladruimte dat je een deel kunt opofferen voor een hoge kast extra, eventueel een apothekerskast? Die is echt fijn voor voorraad, schaaltjes etc.
Over een andere boeg: als je twee hoge kasten links en twee rechts plaatst, heb je een nis die parallel aan je eiland loopt. Als je dan een of twee smalle planken maakt voor glaswerk en bijv alleen witte bekers, dan ziet dat er toch best strak uit. Of bijvoorbeeld glazen potten met pasta, rijst, bloem etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Toke_gt op 16-12-2023 12:48 ]
Gewoon een offerte opvragen bij Bemmel & Kroon. Binnen paar minuten heb je antwoord.Soeski schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:08:
[...]
Waar check jij prijzen van apparatuur? Geen enkele webshop communiceert deze en je moet overal een offerte of "de scherpste prijs!" aanvragen. Dat maakt het nogal lastig vergelijken. De prijzen die jij nu noemt voor de ovens zijn de modellen die ik nu ook zoek, maar zo goedkoop heb ik ze nog niet gevonden.
We krijgen in januari 2024 de sleutel van onze nieuwe woning en zijn ons al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Verwachting is dat in het voorjaar de uitbouw wordt gerealiseerd waarna de nieuwe keuken kan worden geïnstalleerd.
Nu zijn we bij Superkeuken goed geholpen met een ontwerp (Schüller). De prijs inclusief montage is echter bijna € 27.500. We hadden op minder gerekend. Ik moet de prijs van kasten en het blad nog checken op de websites in dit topic aangegeven.
Gister voor uitsluitend de apparatuur bij Keukenloods een offerte opgevraagd en het verschil bedraagt bijna € 2.700, namelijk € 7.800 in plaats van € 10.500.
Nu geeft Superkeukens overal aan niet te onderhandelen omdat ze direct scherpe prijzen hebben (voor de apparatuur noem ik dit niet echt scherp), Iemand een ervaring of dit in alle gevallen geld of dat ze toch wel deels tegemoet komen. Ik snap dat service en geholpen worden een prijs heeft, maar het zou mooi zijn als dit verschil wat kleiner gemaakt kan worden.
Nu zijn we bij Superkeuken goed geholpen met een ontwerp (Schüller). De prijs inclusief montage is echter bijna € 27.500. We hadden op minder gerekend. Ik moet de prijs van kasten en het blad nog checken op de websites in dit topic aangegeven.
Gister voor uitsluitend de apparatuur bij Keukenloods een offerte opgevraagd en het verschil bedraagt bijna € 2.700, namelijk € 7.800 in plaats van € 10.500.
Nu geeft Superkeukens overal aan niet te onderhandelen omdat ze direct scherpe prijzen hebben (voor de apparatuur noem ik dit niet echt scherp), Iemand een ervaring of dit in alle gevallen geld of dat ze toch wel deels tegemoet komen. Ik snap dat service en geholpen worden een prijs heeft, maar het zou mooi zijn als dit verschil wat kleiner gemaakt kan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Janie op 15-12-2023 20:34 ]
Wees transparant tegenover Superkeukens verkoper. Je koopt geen pakje boter. Leg ze uit dat je voor de apperatuur een offerte van keukenloods hebt waar je 2700 goedkoper bent. Vraag of ze dat kunnen envenaren. Maar doe wel alles in 1 keer en niet 1 keer met de apperatuur, dan 3 dagen later het blad, dan 2 dagen later de kastjes, etc. En voor dat je dat gesprek ingaat, bepaal voor jezelf waar je uit wilt komen. Als alles online 20.000 kost dan kan zou ik niet verwachten dat Superkeukens het je voor 19.000 gaat aanbieden.Janie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:15:
We krijgen in januari 2024 de sleutel van onze nieuwe woning en zijn ons al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Verwachting is dat in het voorjaar de uitbouw wordt gerealiseerd waarna de nieuwe keuken kan worden geïnstalleerd.
Uiteindelijk moet je op een prijs komen waar jij comfortable mee bent. De verkoper zal proberen zo min mogelijk weg te geven. Het is tenslote zijn marge en wellicht kerst bonus. En als je niet het gevoel hebt dat er uit gaat komen ga je weg. Zat andere keukenboeren.
En stel ze willen niet zakken dan kan je altijd naar een andere keukenboer gaan. Er zitten er meer dan genoeg in Nederland, en anders is over de grens altijd nog een goede optie.
Wij zijn ook bij meerdere keukenzaken geweest en de meeste beginnen met de tekst: Bij ons zijn alle prijzen netto, daar kan geen korting meer vanaf. En ik kan je vertellen, als puntje bij paaltje komt was er toch gewoon nog onderhandelingsruimte; Meneer, ik heb even met de regiomanager gebeld en ik mag u 10% extra koriting geven. Doen we normaal nooooooit. U bent speciaal.

[ Voor 19% gewijzigd door codeneos op 15-12-2023 20:56 ]
http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys
Eh.. dan moet je de vetfilters schoonmaken. Staat keurig in de handleiding (bij ons tenminste). De app zegt dit ook.dotacom schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:53:
Op onze Novy dampkap blijft er 24/7 een groene led flikkeren. Is dit normaal? Ik heb al in de documentatie gekeken maar vind niet terug dat dit 'expected behaviour' zou moeten zijn.
Zoek een andere zaak waar ze ook Schüller of vergelijkbaar aanbieden en laat ze daar een keer rekenen aan hetzelfde ontwerp. Mijn ervaring met Superkeukens is dat ze met blokkortingen werken waardoor je soms rare kortingen krijgt (in ons geval maakte het schrappen van dingen de keuken duurder). Aan de marge peuteren kan iedere zaak, dus er is altijd wel wat ruimte voor onderhandeling.Janie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:15:
Als Duitsland niet te ver weg is kun je daar ook eens naartoe gaan.
Dit hadden wij ook. Ik heb afgesproken met de verkoper dat ik mijn apparatuur elders haal. Dit was geen probleem. Ze konden de prijzen niet matchen namelijk. Voor jou ook een optie wellicht? Scheelt aanzienlijk.Janie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:15:
Dat lijkt me in ieder geval prettiger onderhandelen. “Ik snap dat je die prijzen niet kan evenaren dus wat als ik de apparatuur zelf haal”. Grote kans dat je alsnog gewoon korting krijgt.Imperium schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:04:
[...]
Dit hadden wij ook. Ik heb afgesproken met de verkoper dat ik mijn apparatuur elders haal. Dit was geen probleem. Ze konden de prijzen niet matchen namelijk. Voor jou ook een optie wellicht? Scheelt aanzienlijk.
Voor prijzen van kasten werkt de configurator van de keukenkastenfabriek heel prettig. Kan je snel het verschil zien tussen kasttypes, groottes en indelingen.
Ik heb ook een offerte van superkeukens (Amersfoort), maar geen gespecificeerde. Alleen een totaalbedrag. Heb je daar expliciet om gevraagd of kwamen ze daar zelf mee?Janie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:15:
@JaymzHetfield Hier ook bezig met de indeling keuken en eerste opzet ontvangen. Wel een hoge kastenwand met grote vriezer en grote koelkast. In het eiland (zelfde afmeting als de jouwe) een ‘bar’ voor twee krukken laten intekenen, heb jij ook ruimte voor zie ik. En uit het blad van het eiland zie je een koker omhoog steken, dat is een wcd die je omlaag kan duwen. Vind ik zelf mooier dan de wcd aan de zij kant.JaymzHetfield schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:38:
We gaan het over onderstaand ontwerp hebben. Vanaf de deur zie je vlnr:Er komen geen bovenkastjes, want dat vinden we lelijk.
- lage kast 100 (50+50
- lage kast 100 (50+50
- vaatwasser 60
Qua apparatuur en uitstraling zijn we er wel redelijk uit, maar ik zit vooral nog met de praktische aspecten, zoals waar komt:Voor alles moeten bukken lijkt me niet ideaal. Alles in het zicht op een plank boven het aanrecht ook niet dus misschien de vaatwasser op dezelfde plek in een hoge kast stoppen?
- borden en schaaltjes?
[Afbeelding]
Ook hebben wij aan de kant van de kookplaat 3x een kast van 80, past precies met een Bora, en qua verdeling ook gelijke maten.
:strip_exif()/f/image/1FHd7Iuu1v0MBZFYnPyNRF3Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iaOtGF8WQM13as4iDGtig0ye.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door DirkvKom op 16-12-2023 11:28 ]
Kans is daarbij wel aanwezig dat ze zeggen: prima, maar dan bouwen wij de apparatuur niet in, dus dat moet je zelf maar regelen. Dat moet je er dan wel bij incalculeren.Imperium schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:04:
[...]
Dit hadden wij ook. Ik heb afgesproken met de verkoper dat ik mijn apparatuur elders haal. Dit was geen probleem. Ze konden de prijzen niet matchen namelijk. Voor jou ook een optie wellicht? Scheelt aanzienlijk.
Of dat ze zeggen: ok we doen niet lullig en bouwen het wel in, maar geven geen garantie / service op problemen met de inbouw.
Wellicht dat ze zakken tot een gat van 500 euro of zo, met volledige inbouw en garantie van hun kant, dan is dat het overwegen waard.
Ik heb kunnen afspreken dat ze de elders gehaalde apparatuur gewoon inbouwen en garantie geven op de inbouw. Het kan dus wel gewoon.Cap schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:28:
[...]
Kans is daarbij wel aanwezig dat ze zeggen: prima, maar dan bouwen wij de apparatuur niet in, dus dat moet je zelf maar regelen. Dat moet je er dan wel bij incalculeren.
Of dat ze zeggen: ok we doen niet lullig en bouwen het wel in, maar geven geen garantie / service op problemen met de inbouw.
Wellicht dat ze zakken tot een gat van 500 euro of zo, met volledige inbouw en garantie van hun kant, dan is dat het overwegen waard.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1