Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
SquareOne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Ik zal foto's van onze keuken posten over een maand of 2. Daar wordt zoiets ook toegepast.
Fijn, ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
Reactie ging dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door Qocel op 16-03-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
Streamz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Marquardt is een DMG formule. Ik zou even goed kijken naar after sales ervaringen.
Dat zou voor mij dan al de doorslag geven ;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Streamz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Marquardt is een DMG formule. Ik zou even goed kijken naar after sales ervaringen.
Wat is dat? DMG formule en waarom is dat slecht? Edit: Ik lees net dat DMG voor de Mandemakers Group staat en dat Mandemakers+Nobia Marquardt hebben overgenomen.

Zijn de ervaringen Mandemakers breed hetzelfde/ slecht?

Edit 2: Hmm... Een vlugge Google laat zien dat iig de Utrecht vestiging wat betreft aankoop top is, maar installatie en afhandeling te wensen over laat. Oisterwijk heeft niet genoeg reviews maar gok dat nazorg gelijk zal zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door HollovVpo1nt op 16-03-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Ik denk dat dit niet heel gek is. Y-line is prijzig door al die ingefreesde grepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

SquareOne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Ik denk dat dit niet heel gek is. Y-line is prijzig door al die ingefreesde grepen.
Ja vind het het ook zeker waard. Ze zijn ook iets fijner dan de Schuller grepen die je eigenlijk alleen maar met ienimini vingertjes open kunt trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:20
We zijn afgelopen week bij een keukenzaak geweest om e.e.a. te laten intekenen en berekenen. We zijn hier goed geholpen en er is een mooie keuken uit voortgekomen.
We hebben alleen onze twijfels bij de offerte, wellicht dat men hier in dit topic er iets over kan zeggen.

Keukenmeubelen: €11.754
Apparatuur: €9.357
Werkblad: €5.553
Montage (excl. aansluiten en aansluitmaterialen): €500
Korting: €2.654

Totaal: €24.510

Merk keuken: Pronorm Y-line
Model: 3232 Y-MP - 8060 Y-VU
Kleur: Steengrijs ultramat - Alba eiken bruin
Werkblad: Noblesse black polished composiet 2cm

Members only:

Is dit voor bovenstaande beetje een reële prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:12
mk13139 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:57:
We zijn afgelopen week bij een keukenzaak geweest om e.e.a. te laten intekenen en berekenen. We zijn hier goed geholpen en er is een mooie keuken uit voortgekomen.
We hebben alleen onze twijfels bij de offerte, wellicht dat men hier in dit topic er iets over kan zeggen.

***members only***

Fraaie keuken!

Is de keuken inclusief de ombouw? Bedrag voor montage is namelijk heel erg laag. Ook zou ik de Franke inruilen voor een Quooker.

Wel heb ik het idee dat je er geforceerd en barretje in hebt geplaatst. De eettafel zit in de schetsen zo dicht op het barretje dat ik mij afvraag of het in de praktijk veel gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Laatst online: 19:17
Dennis7 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Gaat om Kramer Keukens uit Avenhorn, een wat kleinere zaak waar niet pusherig zijn maar qua prijs hoog zitten haha.

Waar vind ik de "pins"?
Los van het blad en de apparatuur valt het best mee. Ik zie een extreem dure downdraft afzuigkap in combinatie met een inductie kookplaat met home connect. Als je op het blad en de apparaten samen €5000 bespaart. Dan is het wat meer te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
JWWhisky schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Fraaie keuken!

Is de keuken inclusief de ombouw? Bedrag voor montage is namelijk heel erg laag. Ook zou ik de Franke inruilen voor een Quooker.

Wel heb ik het idee dat je er geforceerd en barretje in hebt geplaatst. De eettafel zit in de schetsen zo dicht op het barretje dat ik mij afvraag of het in de praktijk veel gebruikt gaat worden.
De ombouw zullen we zelf moeten realiseren. Iets waar ik nogal huiverig voor ben, aangezien dit naadloos aan moet sluiten tussen de corpussen..

Wat betreft het barretje, de tafel staat in deze schets inderdaad te veel richting het eiland. In praktijk zal hij verder naar links staan, eventueel met een bankje aan de muur. Er zal 90-100cm tussen de tafel en het eiland zitten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

mk13139 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Wat betreft het barretje, de tafel staat in deze schets inderdaad te veel richting het eiland. In praktijk zal hij verder naar links staan, eventueel met een bankje aan de muur. Er zal 90-100cm tussen de tafel en het eiland zitten ;) .
Persoonlijk lijkt mij 90-100cm er tussen niet veel, probeer maar in je huidige woning te meten. Als er iemand aan tafel zit moet je jezelf al doorheen wringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
twu schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Persoonlijk lijkt mij 90-100cm er tussen niet veel, probeer maar in je huidige woning te meten. Als er iemand aan tafel zit moet je jezelf al doorheen wringen.
Bij ons komt er ongeveer 130 cm tussen eiland tafel, dat vind ik ook al niet al te ruim, maar meer ruimte is er niet. Was voor ons wel de reden om een barretje achterwege te laten. Ik denk dat het wat rommelig en druk oogt zo dicht bij elkaar, maar ieder z’n ding natuurlijk 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
twu schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Heb het nogmaals even nagemeten, helemaal links tussen muur en tafel zit 60cm, tafel 100cm, dan blijft er 120cm over tussen tafel en eiland. Maar goed, niet heel ruim inderdaad. Wellicht dat we dit nog laten vervallen.

Buiten dit, hoe denken jullie over de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 20:34
mk13139 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Heb het nogmaals even nagemeten, helemaal links tussen muur en tafel zit 60cm, tafel 100cm, dan blijft er 120cm over tussen tafel en eiland. Maar goed, niet heel ruim inderdaad. Wellicht dat we dit nog laten vervallen.

Zoals al opgemerkt zou ik het barretje idd laten vervallen, ook 120cm tussenruimte is echt te weinig.

Ik zie dat je plusminus 25% korting krijgt op je apparatuur, over het algemeen is 35 tot 40% mogelijk.
Daarentegen staat montage voor 500,= op de offerte terwijl tusen de 1500.= en 2000,= gebruikelijk is voor een keuken van jou formaat, dus daar zit ook korting in.

Overigens ben je er met montage nog niet, ga je zelf aansluiten? en zo niet wat kost dat?

Wat de prijs van de kasten betreft: je hebt 11 kasten voor 11k, ook krijg je daar nog een korting op van 2600,= Ik denk dat dat wel reel is maar misschien zijn er hier tweakers die daar anders over denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 20:34
mk13139 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Oh ja,
En die oven in je kastenwand,...
Op de impressie zit ie goed.

Maar op de tekening is ie allesbehalve mooi uitgelijnd..... daar zou ik nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Trussardi99 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Zoals al opgemerkt zou ik het barretje idd laten vervallen, ook 120cm tussenruimte is echt te weinig.

Ik zie dat je plusminus 25% korting krijgt op je apparatuur, over het algemeen is 35 tot 40% mogelijk.
Daarentegen staat montage voor 500,= op de offerte terwijl tusen de 1500.= en 2000,= gebruikelijk is voor een keuken van jou formaat, dus daar zit ook korting in.

Overigens ben je er met montage nog niet, ga je zelf aansluiten? en zo niet wat kost dat?

Wat de prijs van de kasten betreft: je hebt 11 kasten voor 11k, ook krijg je daar nog een korting op van 2600,= Ik denk dat dat wel reel is maar misschien zijn er hier tweakers die daar anders over denken...
De korting van 25% op apparatuur baseer je op de adviesprijs van de fabrikant neem ik aan? Waar baseer je de 2600,- euro korting op de kasten op? Op de totale korting van 2654,- euro?

Montage ga ik inderdaad zelf doen, zit vanwege dit ook nog te denken om zelf dan ook maar de apparatuur aan te schaffen. Dan misschien met modellen van een jaartje ouder.
Werkblad is ook iets waar ik aan zit te denken om apart te bestellen, scheelt via 123werkbladen.nl 2600,- euro voor exact hetzelfde blad inclusief inmeten en plaatsen.
Trussardi99 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Oh ja,
En die oven in je kastenwand,...
Op de impressie zit ie goed.

Maar op de tekening is ie allesbehalve mooi uitgelijnd..... daar zou ik nog even naar kijken.
Klopt had het gezien, moet inderdaad naar onder verplaatst worden. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik zit al 3 maanden te wachten op grijze Bodbyn 60x80 deurtjes en 2 Bosch ovens. Nergens verkrijgbaar. Vanochtend eindelijk 14 stuks op voorraad in Eindhoven, binnen een half uur weg. Als je een uur van de Ikea woont ga je ook niet even op goed geluk proberen... Bij Siemens geven ze inmiddels aan 6 maanden levertijd op je oven als je nu bestelt, want ze hebben geen idee waar ze zitten in het productieproces.

Tegen iedereen die denkt aan een nieuwe keuken zou ik willen zeggen; stel het een jaartje uit.
What a time to be alive. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 17-03-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Qocel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Ja, dus dat wordt dan de mooiste oplossing vinden, alleen ik zie dat voor mijn gevoel nooit terug op de foto's hier. Iemand een creatieve oplossing hiervoor? :)
Meerdere :)

In een nis kan je zowel ruimte boven de kast aanhouden als bij de plint (en rondom). De plint 5-10mm lager maken zie je niks van. Zelfde geldt voor boven de kast.

Tegen een muur geplaatst kan je bovendien een rooster bovenin maken, of bijvoorbeeld de achterwand wat verder naar binnen plaatsen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:58:
Ik zit al 3 maanden te wachten op grijze Bodbyn 60x80 deurtjes en 2 Bosch ovens. Nergens verkrijgbaar. Vanochtend eindelijk 14 stuks op voorraad in Eindhoven, binnen een half uur weg. Als je een uur van de Ikea woont ga je ook niet even op goed geluk proberen... Bij Siemens geven ze inmiddels aan 6 maanden levertijd op je oven als je nu bestelt, want ze hebben geen idee waar ze zitten in het productieproces.

Tegen iedereen die denkt aan een nieuwe keuken zou ik willen zeggen; stel het een jaartje uit.
What a time to be alive. |:(
When you pay peanuts, you get monkeys ;)

Het is balen van je fronten, maar hoezo had je er aanvankelijk al niet genoeg dan?

Apparatuur op dit moment is om te janken natuurlijk, tenzij je ofwel enorm goede connecties hebt, of er onwijs veel tijd insteekt (en je korting gedag zegt) is het wachten..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Floor-is schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:13:
[...]

When you pay peanuts, you get monkeys ;)

Het is balen van je fronten, maar hoezo had je er aanvankelijk al niet genoeg dan?

Apparatuur op dit moment is om te janken natuurlijk, tenzij je ofwel enorm goede connecties hebt, of er onwijs veel tijd insteekt (en je marge gedag zegt) is het wachten..
Omdat er toen (3 maanden geleden) al geen 60x80 meer leverbaar was, in heel NL/BE/DE niet. Ik moest de vloer nog doen etc, dus ik dacht toen nog, ach dat zal in die 3 maanden echt wel goed komen. Niet dus, productieproblemen. De ovens kan ik wel op wachten (m'n vrouw iets minder). Omdat je die er zo in schuift. Maar ik kan bijv. nu m'n koelkast wel inbouwen, maar die kan er dan straks weer uit omdat het scharnier van het vriesvak nog moet worden aangedraaid. En een geintegreerde vaatwasser zonder front is ook wachten tot er iets afbreekt. Gedoe. 8)7

Maar eerlijk, had ik dit van tevoren geweten dan hadden we de keuken nog een jaartje uitgesteld. Je betaalt overal de hoofdprijs en mag dan tot sint juttemes gaan wachten. En dan hoop je maar dat er niet iets stuk blijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 17-03-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Omdat er toen (3 maanden geleden) al geen 60x80 meer leverbaar was, in heel NL/BE/DE niet. Ik moest de vloer nog doen etc, dus ik dacht toen nog, ach dat zal in die 3 maanden echt wel goed komen. Niet dus, productieproblemen. De ovens kan ik wel op wachten (m'n vrouw iets minder). Omdat je die er zo in schuift. Maar ik kan bijv. nu m'n koelkast wel inbouwen, maar die kan er dan straks weer uit omdat het scharnier van het vriesvak nog moet worden aangedraaid. En een geintegreerde vaatwasser zonder front is ook wachten tot er iets afbreekt. Gedoe. 8)7

Maar eerlijk, had ik dit van tevoren geweten dan hadden we de keuken nog een jaartje uitgesteld. Je betaalt overal de hoofdprijs en mag dan tot sint juttemes gaan wachten. En dan hoop je maar dat er niet iets stuk blijkt.
60x80 zou toch een standaard ding moeten zijn waar ze er bergen van kunnen maken..

Doe scharnieren kunnen wel wat hebben trouwens. Geen oven is wel echt ultiem karig als je die zo gewend bent (zoals hier).

En qua prijzen.. Ik denk dat het wel wat langer gaat duren voor je daar echt verschil gaat zien helaas. Veel hout uit Rusland, MDF fabrieken daar en in de Oekraïne, China waar het rommelt..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Oliesjeik1 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:27:
Ok, even een update over onze keuken(boer)zoektocht.

***members only***
Sorry, bumpje. :D
Iemand nog advies?

[ Voor 4% gewijzigd door Oliesjeik1 op 17-03-2022 20:51 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Even een vraagje mbt plasmafilters. Ik kreeg het volgende antwoord van de keukenzaak waar we waarschijnlijk de keuken gaan kopen:

“ BORA wil geen plasma filters aan zijn kookplaten, deze geven problemen in de werking van de kookplaat. Ook met andere merken hebben wij zelf problemen ondervonden, wij raden ze af.”

Wat is jullie ervaring/mening mbt plasmafilters (voor bora)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
mk13139 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:57:

***members only***

Ziet er mooi uit! Hoeveel ruimte zit er tussen het eiland en de spoelbak? En tov de kastenwand? En wat is de breedte van het eiland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Angriebirdie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:56:
Even een vraagje mbt plasmafilters. Ik kreeg het volgende antwoord van de keukenzaak waar we waarschijnlijk de keuken gaan kopen:

“ BORA wil geen plasma filters aan zijn kookplaten, deze geven problemen in de werking van de kookplaat. Ook met andere merken hebben wij zelf problemen ondervonden, wij raden ze af.”

Het statement van Bora lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Angriebirdie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:56:

Bora zelf geeft aan geen garantie meer te geven als je er een plasmafilter achter zet. Daarnaast heb ik nog niet echt goede objectieve informatie/bewijzen gevonden over de werking van plasmafilters. Eigenlijk alleen nog van verkopers/fabrikanten of op gevoel van klanten na aanschaf (=confirmation bias over aankoop). Maar ik heb er het afgelopen jaar niet meer naar gezocht. Mijn conclusie was dat ik geen idee zou hebben waarom ik een gok van bijna €1000 zou wagen, voor iets dat niet goed bewezen lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Het statement van Bora lijkt me duidelijk toch?
"geven problemen in de werking van de kookplaat" is toch verre van duidelijk?
(ik zie op de website van Bora ook zo gauw geen statement / verduidelijking)
Welke problemen, wat is het effect? Hoe groot is die kans --> welk risico loop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mitsumark schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:37:
[...]

"geven problemen in de werking van de kookplaat" is toch verre van duidelijk?
(ik zie op de website van Bora ook zo gauw geen statement / verduidelijking)
Welke problemen, wat is het effect? Hoe groot is die kans --> welk risico loop ik?
Bora doet dat omdat de airflow heilig is; een verkeerd plasmafilter kan problemen geven in de afzuiging. Tel daarbij op dat de werking van een plasmafilter nog niet bepaald onomstotelijk is vastgesteld :)

Ik ben op zoek naar een foto van hoe twee apparaten boven elkaar zijn gemonteerd. Een warmhoudlade met een oven erop als dat verschil maakt.
De montagehandleidingen die ik vind laten een plank zien tussen de apparatuur, maar ik ben bang dat dat een gapend gat tussen de apparaten opleveren gaat..

Aan de ene kant vind ik dit: https://www.voorlichtings...aten-combineren-naadloos/
En in de montagehandleiding kan ik dat dan weer niet terugvinden..

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 18-03-2022 11:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 22:13
Floor-is schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:50:
[...]
Ik ben op zoek naar een foto van hoe twee apparaten boven elkaar zijn gemonteerd. Een warmhoudlade met een oven erop als dat verschil maakt.
De montagehandleidingen die ik vind laten een plank zien tussen de apparatuur, maar ik ben bang dat dat een gapend gat tussen de apparaten opleveren gaat..
Ik zie online een filmpje van AEG waarbij warmhoudlade wordt bevestigd aan twee panelen die aan de zijkant in de kast zijn bevestigd. Zie hier.
De oven komt er op dezelfde manier boven. Helemaal aan het eind van dit filmpje zie je kort in close up hoe lade en oven op elkaar aansluiten.
Het werkt vast niet voor elk merk zo, maar mogelijk heb je er iets aan voor je beeldvorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Bora doet dat omdat de airflow heilig is; een verkeerd plasmafilter kan problemen geven in de afzuiging. Tel daarbij op dat de werking van een plasmafilter nog niet bepaald onomstotelijk is vastgesteld :)

Aan de ene kant vind ik dit: https://www.voorlichtings...aten-combineren-naadloos/
Check ff de keuken van @JackBol in de pins. Staan veel foto’s van het installatie proces en daar zie je ook dat er geen plank tussen oven en warmhoudlade zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marino72
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-08 14:56
Na maanden meelezen in dit topic is het tijd om onze opstelling te tonen.

Onze huidige keuken een next125, bevalt dusdanig goed dat we voor onze nieuwe woning ook weer een next125 willen.
Bij de lokale keukenwinkel zijn we prima geholpen, en hebben we de volgende prijsopgave meegekregen.
De verkoper gaf aan dat dit het uiterste bod is.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie vwb redelijkheid van de prijs.
Gevoelsmatig denk ik dat er nog wel ruimte in zit namelijk.
Feedback wordt dus zeer gewaardeerd!

Type:
Next 125 NX510 Lavazwart fluweelmat, binnenkant lavagrijs.

Meubels:
  • 4 hoge kasten, 2187mm hoog. 1x hoge kast voor de oven, 1 x hoge kaste voor de combi-oven + warmhoud lade, 1x hoge koelkast, 1x hoge vriezer,
  • middelste kast bevat vaatwasser (onder) front 87,5 en opzetkast 131,2 (boven)
  • Eiland 302 cm x 117 cm met lades + koffiehoekje in nis
  • 2x2 lades van 100cm (onder kookplaat en gootsteen)
  • 2x2 lades van 90cm onderkasten met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
  • 2x2 lades van 80cm onderkasten met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
  • 2x Zijwandafdekpaneel voor hoge kast 2,5cm
  • 4x Zijwandafdekpaneel voor lage kast 2,5cm
Apparatuur:
  • Bora X Pure recirculatie
  • Siemens iq500 koelkast (KI81RSDE0)
  • Siemens iq500 vriezer (GI81NSCE0)
  • Overigens nu gekozen voor koelkast en vriezer van Siemens omdat onze huidige Liebherr koel/ vries combinatie (2021 model no frost) onwijs veel herrie maakt bij aanslaan. Alsof er een vliegtuig opstijgt. Mochten jullie andere ervaringen hebben met Liebherr/ Miele vwb aparte koelkast/ vriezer dan hoor ik dat graag.
  • Siemens iq700 Combi Oven (CM876G0B6)
  • Siemens iq700 60cm oven (HB836GTB6)
  • Siemens vaatwasser (SX67Z800BE)
  • Quooker Flex Combi+ 7l
Blad:
Jetstone/ ceasarstone Bianco Drift gepolijst. 4cm dik
Onderbouw spoelbak Franke BXX 110.5

Prijs: € 32000,- (was in eerste instantie 33.800 euro).
Adviseur heeft prijs niet uitgesplitst.

Op basis van de info in dit forum en de internetprijzen kom ik zelf op:
- apparatuur € 10.500,-
- Blad € 4.250,-
- Montage € 2.000,-

Dan zouden de kasten + (extra?) marge keukenwinkel op € 15.250 komen.
Wat denken jullie. Zit er nog heel veel rek in de prijs?

Render (helaas geen render van de bar-kant):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdEVu6fd3WLeTSzoKpKswDlyqOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5dSJPxLentVf1qYf2KM4co6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAVt8QCIrnKlzqJX9sjzncsbWA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrcahRhLPIl2EeNlr10QNS9d.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3gs-voUGiHx4Wy737e48OFRJkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHA0joupIiI85CU2PI8NSNck.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jes8510
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-06-2022
Graag wat inspiratie over spatwand achter inductiekooplaat.

Momenteel heeft de keukenbouwer een opstaande rand van 40 cm voorzien in dezelfde keramiek als ons aanrechtblad (basalt black) daarboven een laminaat (eikkleur, houtsctructuur). De kasten zijn wit met heel licht grijze ondertoon en mat zwarte hoge kasten voor ovens en koelkast. Ik twijfel over de combinatie van keramiek en laminaat, ik zie de combo keramiek en laminaat eigenlijk bijna nooit, zal een reden hebben?

We hebben gevraagd om de(meer) prijs te geven voor een spatwand volledig in keramiek wit. (de donkere keramiek van ons werkblad laten doorlopen op de muur zal voor een te donkere ruimte zorgen, vrezen we) Maar misschien zijn er nog betere ideeën vandaar een aantal vraagjes.

In verschillende ontwerpen op dit forum zie je een opstandje rand van een 15 tal cm in hetzelfde materiaal als het werkblad achter de kookplaat dat eventueel doorloopt achter de spoelbak, maar is dit functioneel? Of decoratief? Kookpotten, spatten enz die komen toch hoger?

- zou in ons ontwerp de opstand van 40 cm dan voldoende zijn? Maar wat dan erboven, Schilderen? of toch een ander soort materiaal?

-welke materialen worden zo nog allemaal gebruikt als spatwand? Tegeltjes zien we niet zitten, glas lijkt mij een materiaal waar je veel vuil op ziet zoals opgedroogde vlekken, is bij de witte keramiek misschien ook wel een probleem? Andere ideeën, tips?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-03-2022
tawisa schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:47:
Weet iemand toevallig of de ikea kasten en keukenboel ergens in 3D formaat zijn te downloaden, bijv. voor in sketchup?
Iemand? Kan wel eea vinden in het 3D warehouse maar of dat allemaal klopt...
Ik wil een vaatwasser (onder) in een hoge wandkast inbouwen. Geen idee of dat kan met Ikea...

[ Voor 25% gewijzigd door tawisa op 18-03-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

In onze situatie hebben we een Miele Bodemplaat (https://www.miele.nl/e/losse-bodem-enb-1060-10810730-p) tussen de twee apparaten. De uitsparing in de kast is dus 90cm hoog, maar daar zitten dus een warmhoudlade van 30cm en een oven van 60cm in. Er zit geen plank tussen dus de apparaten sluiten naadloos aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1yihhOFbfFBTIFjVKo9bS4x4Kg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cPaQst4TNdpKS74oHlxEXSCv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOaL5nDORPPFvVTbzi-Rdkn_IOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lckQagHDb4TIRU88KU55pakg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 18-03-2022 12:56 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FuriousB
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 19:31
Die spatwanden van 15cm zijn idd enkel voor de show. Ik geef klanten altijd mee om minstens zo hoog als de kraan te werken. Spatten passen zich niet aan, aan de spatwand 😅..

Ik ben zelf eerder fan van de hele wand te doen tot tegen de kasten of even hoog ten minste, moesten er geen kasten zijn op die wand.

Keramiek heeft geen poriën dus vuil kan er niet indringen. Altijd oppervlakkig, maar je gaat het er wel sneller op zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
FuriousB schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:01:
Die spatwanden van 15cm zijn idd enkel voor de show. Ik geef klanten altijd mee om minstens zo hoog als de kraan te werken. Spatten passen zich niet aan, aan de spatwand 😅..

Ik ben zelf eerder fan van de hele wand te doen tot tegen de kasten of even hoog ten minste, moesten er geen kasten zijn op die wand.

Keramiek heeft geen poriën dus vuil kan er niet indringen. Altijd oppervlakkig, maar je gaat het er wel sneller op zien
Dat kan ik wel beamen. Ons eerste huis hadden we het wel en was dat vooral voor de sier. Nu hebben we helemaal niets er achter en bevalt al 5 jaar erg goed. Glasvlies behang met speciale Wijzonol saus er op. Dat is ook nog een optie. Het is maar wat je mooi vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
tawisa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Iemand? Kan wel eea vinden in het 3D warehouse maar of dat allemaal klopt...
Ik wil een vaatwasser (onder) in een hoge wandkast inbouwen. Geen idee of dat kan met Ikea...
Nee, of nouja niet zomaar.

Een vaatwasser heeft een breedte van minimaal 590mm nodig.
Een standaard kast heeft een binnenbreedte van (meestal) 564mm.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
Snap ik, maar met een eiland of met onderkasten laat je dus voor de vaatwasser een onderkast weg. Zou ik dan zeg maar simpelweg het onderste gedeelte van een hoge kast kunnen wegzagen? En datgene wat dan 'boven' de vaatwasser komt, bevestig je tegen de kastenwanden ernaast en de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
JackBol schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:56:
[...]

In onze situatie hebben we een Miele Bodemplaat (https://www.miele.nl/e/losse-bodem-enb-1060-10810730-p) tussen de twee apparaten. De uitsparing in de kast is dus 90cm hoog, maar daar zitten dus een warmhoudlade van 30cm en een oven van 60cm in. Er zit geen plank tussen dus de apparaten sluiten naadloos aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks!
tawisa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:40:
Snap ik, maar met een eiland of met onderkasten laat je dus voor de vaatwasser een onderkast weg. Zou ik dan zeg maar simpelweg het onderste gedeelte van een hoge kast kunnen wegzagen? En datgene wat dan 'boven' de vaatwasser komt, bevestig je tegen de kastenwanden ernaast en de muur?
Ja je laat in principe een kast weg, de vaatwasser krijgt een front zodat het wel past.

Van een spaanplaat kast zou ik niet zomaar een deel wegzagen, die dingen zijn al niet al te stevig ;) Maar als je er kasten omheen hebt is dat grofweg de oplossing die nodig is wel. De kast aan de muur is niet altijd mogelijk :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Marino72 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:14:
Na maanden meelezen in dit topic is het tijd om onze opstelling te tonen.

Onze huidige keuken een next125, bevalt dusdanig goed dat we voor onze nieuwe woning ook weer een next125 willen.
Bij de lokale keukenwinkel zijn we prima geholpen, en hebben we de volgende prijsopgave meegekregen.
De verkoper gaf aan dat dit het uiterste bod is.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie vwb redelijkheid van de prijs.
Gevoelsmatig denk ik dat er nog wel ruimte in zit namelijk.
Feedback wordt dus zeer gewaardeerd!

Type:
Next 125 NX510 Lavazwart fluweelmat, binnenkant lavagrijs.

Meubels:
  • 4 hoge kasten, 2187mm hoog. 1x hoge kast voor de oven, 1 x hoge kaste voor de combi-oven + warmhoud lade, 1x hoge koelkast, 1x hoge vriezer,
  • middelste kast bevat vaatwasser (onder) front 87,5 en opzetkast 131,2 (boven)
  • Eiland 302 cm x 117 cm met lades + koffiehoekje in nis
  • 2x2 lades van 100cm (onder kookplaat en gootsteen)
  • 2x2 lades van 90cm onderkasten met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
  • 2x2 lades van 80cm onderkasten met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
  • 2x Zijwandafdekpaneel voor hoge kast 2,5cm
  • 4x Zijwandafdekpaneel voor lage kast 2,5cm
Apparatuur:
  • Bora X Pure recirculatie
  • Siemens iq500 koelkast (KI81RSDE0)
  • Siemens iq500 vriezer (GI81NSCE0)
  • Overigens nu gekozen voor koelkast en vriezer van Siemens omdat onze huidige Liebherr koel/ vries combinatie (2021 model no frost) onwijs veel herrie maakt bij aanslaan. Alsof er een vliegtuig opstijgt. Mochten jullie andere ervaringen hebben met Liebherr/ Miele vwb aparte koelkast/ vriezer dan hoor ik dat graag.
  • Siemens iq700 Combi Oven (CM876G0B6)
  • Siemens iq700 60cm oven (HB836GTB6)
  • Siemens vaatwasser (SX67Z800BE)
  • Quooker Flex Combi+ 7l
Blad:
Jetstone/ ceasarstone Bianco Drift gepolijst. 4cm dik
Onderbouw spoelbak Franke BXX 110.5

Prijs: € 32000,- (was in eerste instantie 33.800 euro).
Adviseur heeft prijs niet uitgesplitst.

Op basis van de info in dit forum en de internetprijzen kom ik zelf op:
- apparatuur € 10.500,-
- Blad € 4.250,-
- Montage € 2.000,-

Dan zouden de kasten + (extra?) marge keukenwinkel op € 15.250 komen.
Wat denken jullie. Zit er nog heel veel rek in de prijs?

Render (helaas geen render van de bar-kant):
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien dat je online net betere prijzen kunt vinden voor de apparatuur en het blad, maar ik vind het kastenwerk goedkoop voor Next125. Je zit (erg) hoog in het middensegment en hebt best een boel kastenwerk. Oh en die greeplijsten zijn ook een serieuze kostenpost!

Miele koopt haar koeling in bij Liebherr en juist Liebherr staat bekend om de stille apparaten. Daar lijkt me iets mis te zitten :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marino72
Floor-is schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Misschien dat je online net betere prijzen kunt vinden voor de apparatuur en het blad, maar ik vind het kastenwerk goedkoop voor Next125. Je zit (erg) hoog in het middensegment en hebt best een boel kastenwerk. Oh en die greeplijsten zijn ook een serieuze kostenpost!
Hi,
Dank voor je reactie! Heb jij enig idee hoe duur zo'n greeplijst is? Ik heb al aardig wat pagina's doorgelezen en ben dat niet tegengekomen als dure optie.
Miele koopt haar koeling in bij Liebherr en juist Liebherr staat bekend om de stille apparaten. Daar lijkt me iets mis te zitten :)
Bij het type wat ik heb, had ik dit van tevoren al in reviews gelezen. Waarom deze dan toch gekocht?
Leveringsproblemen op andere varianten/ merken en de hoop dat het mee zou vallen.

Ik ga nog wel even speuren in de recensies van Liebherr/ Miele inbouw koelkasten/ vriezers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@Marino72 mooie opstelling. Ik denk dat die 15k aan meubelen niet heel erg gek is zo op het eerste gezicht.

Met name in het eiland zitten een paar dure dingen; die vormwanden zijn erg prijzig. Daarvan heb je er 4 want ze lopen ook door bij je zitje. Wel heel mooi, maar zou zomaar kunnen dat je €2k meer betaald om het zo uit te voeren dan met reguliere zijpanelen.

Je zou nog kunnen overwegen de lades aan de kant van het zitje te vervangen door kastjes om te bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
Floor-is schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:59:
[...]
Ja je laat in principe een kast weg, de vaatwasser krijgt een front zodat het wel past.

Van een spaanplaat kast zou ik niet zomaar een deel wegzagen, die dingen zijn al niet al te stevig ;) Maar als je er kasten omheen hebt is dat grofweg de oplossing die nodig is wel. De kast aan de muur is niet altijd mogelijk :)
Ja je moet het wel even goed uitdenken inderdaad. Standaard gaat dit niet lukken.
Is er toevallig een apart Ikea keuken topic op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Marino72 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Hi,
Dank voor je reactie! Heb jij enig idee hoe duur zo'n greeplijst is? Ik heb al aardig wat pagina's doorgelezen en ben dat niet tegengekomen als dure optie.
Als ik het me goed herinner is een verticale greeplijst rond €300 en een horizontale ergens tussen €100 en €150 per ladekast, waar je er wellicht ook twee van hebt als je niet voor een single line variant gaat. Kan dus leuk oplopen. :)
[...]

Bij het type wat ik heb, had ik dit van tevoren al in reviews gelezen. Waarom deze dan toch gekocht?
Leveringsproblemen op andere varianten/ merken en de hoop dat het mee zou vallen.

Ik ga nog wel even speuren in de recensies van Liebherr/ Miele inbouw koelkasten/ vriezers
In principe word de 512x of 515x serie het meest gebruikt bij koelkasten. Dus als je gaat kijken zou ik daar even op focussen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
tawisa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Ja je moet het wel even goed uitdenken inderdaad. Standaard gaat dit niet lukken.
Is er toevallig een apart Ikea keuken topic op tweakers?
Niet dat ik weet. :)

Het is hier in het topic vrij recent (minder dan 5-6 weken terug) besproken volgens mij.

Wil je op hoogte, of op de grond?
En zitten er aan beide zijden hoge kasten?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
@jes8510 een idee voor een spatwand. Kijk eens op bokmerk.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Oliesjeik1 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Sorry, bumpje. :D
Iemand nog advies?
Je shopt in een andere prijsrange dan ik deed en rondkijk, ik vind het al erg goedkoop :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marino72
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:33:
@Marino72 mooie opstelling. Ik denk dat die 15k aan meubelen niet heel erg gek is zo op het eerste gezicht.

Met name in het eiland zitten een paar dure dingen; die vormwanden zijn erg prijzig. Daarvan heb je er 4 want ze lopen ook door bij je zitje. Wel heel mooi, maar zou zomaar kunnen dat je €2k meer betaald om het zo uit te voeren dan met reguliere zijpanelen.
Hi,
Dank voor je reactie! Nooit geweten dat vormwanden zo veel duurder.
Verklaart dan de hogere prijs.
Je zou nog kunnen overwegen de lades aan de kant van het zitje te vervangen door kastjes om te bezuinigen.
Ja, dat gaf de adviseur ook al aan, maar we vinden lades mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marino72
Floor-is schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Als ik het me goed herinner is een verticale greeplijst rond €300 en een horizontale ergens tussen €100 en €150 per ladekast, waar je er wellicht ook twee van hebt als je niet voor een single line variant gaat. Kan dus leuk oplopen. :)
Dat gaat dan hard inderdaad!
Dank voor de info. Samen met de info van @SquareOne geeft me dan wel het idee dat de prijs goed is.

[...]
In principe word de 512x of 515x serie het meest gebruikt bij koelkasten. Dus als je gaat kijken zou ik daar even op focussen :)
Dank voor de tip (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Marino72 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Dank voor de info. Samen met de info van @SquareOne geeft me dan wel het idee dat de prijs goed is.
Ik zie net dat hij en ik karmabitches zijn als het gaat om keukens en aankoopadvies. Haha, geinig :D
Dank voor de tip (y)
Tuurlijk!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Marino72 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:06:
[...]

[...]

[...]

Dank voor de tip (y)
Neemt niet weg dat je niet nog moet proberen goed te onderhandelen :). Maar voor mijn gevoel betaal je niet 5k teveel o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marino72
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:22:
[...]

Neemt niet weg dat je niet nog moet proberen goed te onderhandelen :). Maar voor mijn gevoel betaal je niet 5k teveel o.i.d.
Gaan we zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• april
  • Laatst online: 19-03-2022
Na even meelezen graag jullie mening over onderstaande offerte:

keuken met kookeiland.
Tegen de muur: 360 cm lengte x breedte 60 cm
kook eiland: 260 cm lengte x breedte 70 cm
Twee hoge kasten, twee lades en de rest allemaal lage kastjes.
Kunststof front op kookeiland. Tegen de muur met houtnerf.

Composiet blad waarbij spoelbak eronder geplaatst wordt.

apparatuur
Bora GP4U
Zanussi vaatwasser ZDLN1510
oven Zanussi ZVEKM6K2
Zanussi ZNLE18FS1 koelvriescombi

Prijs is volgens verkoper 15.000 met korting 13.800.
Meubels zijn 5800 en het blad 3900. Op apparatuur geen inzage.
is dit reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:22:
[...]

NX510 is een doable prijsgroep voor de fronten.

Maar het is alsnog:
4x hoog, waarvan zo te zien 2x verticale greeplijst
1x special bovenkast (middenin, op de vaatwasser)
6x laag (2x 80, 2x90, 2x100) met greeplijsten
Een boel stollenwanden
En dan tel ik 12 lades

Het blad is IMO niet overdreven duur en de apparatuur heb ik niet opgezocht.

Opmerkingen:
1. Hoezo zoveel stollen voor lage kasten? Je hebt er 2 nodig in de bar en dat was het. De koffienis is in een nis..
2. Is het eiland aan de warme zijde nu 100-90-100 uitgevoerd? Hoe kom je dan aan 302 breedte? Ik zie 60mm dikke afdekpanelen?
3. De koffienis wordt dan ook 90 neem ik aan, zodat je aan de zijden van de bar 80cm kasten hebt. En dus een barretje van richting 140cm, toch?

Als je terug zou gaan, dan zou ik overwegen:
120-60-120 aan de warme zijde van je eiland. Zijpanelen 6cm laten ivm ruimte voor de greeplijst.
140-80-80 aan de koude zijde van je eiland, fronten doortrekken tot vlak boven de vloer. Binnenzijde bar met standaard dikte stollenwanden (19mm) laten doen, dat scheelt je 4cm zitruimte en een grove/blokkerig aanzicht.

In die 60 in het eiland kan de vaatwasser. In de kastenwand een servieskast ervoor terug. En als je lef hebt: asymmetrisch de oven en magnetron+warmhoudlade naast elkaar. :)
Mocht je van de greeplijsten afwillen in de hoge wand, dan moet je rekenen op een meerprijs ergens tussen €400 en 600 per koelombouw als ik het goed heb onthouden.

FYI: Ik kan de keuken heel gemakkelijk heel veel duurder maken, goedkoper is lastiger ;)
(Die fronten kan je de NX870 V187F voor inzetten, ga je van PG3 naar PG7. Wel echt mooie fronten die 870's :9)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
april schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:40:

keuken met kookeiland.

apparatuur
Bora GP4U
oven Zanussi ZVEKM6K2

is dit reëel?
Dat klinkt als Nobilia in de laagste prijsgroepen.. Zoek even hier in het topic naar dat keyword zou ik zeggen.

Je hebt 2 hoge kasten en 10 lage, een 'eiland' van 270, maar onduidelijk hoe dat is afgewerkt aan de achterzijde. Je geeft ons nogal weinig om mee te werken.

De apparatuur doet vermoeden dat het budget beperkt is (niks mis mee!). Wellicht is Zanussi wel een beetje tever naar de onderkant van de markt echter..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marino72
Floor-is schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:56:
[...]

NX510 is een doable prijsgroep voor de fronten.

Maar het is alsnog:
4x hoog, waarvan zo te zien 2x verticale greeplijst
1x special bovenkast (middenin, op de vaatwasser)
6x laag (2x 80, 2x90, 2x100) met greeplijsten
Een boel stollenwanden
En dan tel ik 12 lades

Het blad is IMO niet overdreven duur en de apparatuur heb ik niet opgezocht.
@Floor-is , Hartelijk dank voor je feedback.
De prijs van blad heb ik zelf opgevraagd.
De apparatuur prijzen op internet opgezocht.
Opmerkingen:
1. Hoezo zoveel stollen voor lage kasten? Je hebt er 2 nodig in de bar en dat was het. De koffienis is in een nis..
2. Is het eiland aan de warme zijde nu 100-90-100 uitgevoerd? Hoe kom je dan aan 302 breedte? Ik zie 60mm dikke afdekpanelen?
3. De koffienis wordt dan ook 90 neem ik aan, zodat je aan de zijden van de bar 80cm kasten hebt. En dus een barretje van richting 140cm, toch?
1. Aan de 'bar' kant zijn de 2 lade blokken voorzien van stollen aan beide kanten (dus 2x2= 4 stollen).
Ziet er mooi uit dus laten we zitten.
2. 100/90/100 plus 2 x stol van 6 cm = 302 cm eiland.
3. Barretje wordt 290cm - 160cm-12cm (2 x stol van 6cm )= 118cm
Als je terug zou gaan, dan zou ik overwegen:
120-60-120 aan de warme zijde van je eiland. Zijpanelen 6cm laten ivm ruimte voor de greeplijst.
Blad kent maximum van 304cm. Aangezien we geen naad in blad willen en wel de 6cm stollen is dit voor ons geen optie (plus we willen persé dit blad)
140-80-80 aan de koude zijde van je eiland, fronten doortrekken tot vlak boven de vloer. Binnenzijde bar met standaard dikte stollenwanden (19mm) laten doen, dat scheelt je 4cm zitruimte en een grove/blokkerig aanzicht.
Hebben we ook besproken en bekeken met de adviseur. Huidige indeling vinden we mooier.
In die 60 in het eiland kan de vaatwasser. In de kastenwand een servieskast ervoor terug. En als je lef hebt: asymmetrisch de oven en magnetron+warmhoudlade naast elkaar. :)
De vaatwasser in eiland gaat dus niet lukken met 2 x 120 en aangezien we symmetrie willen is bv 120/60/100 ook geen oplossing.
Mocht je van de greeplijsten afwillen in de hoge wand, dan moet je rekenen op een meerprijs ergens tussen €400 en 600 per koelombouw als ik het goed heb onthouden.
Nee, vinden we juist heel mooi.
FYI: Ik kan de keuken heel gemakkelijk heel veel duurder maken, goedkoper is lastiger ;)
(Die fronten kan je de NX870 V187F voor inzetten, ga je van PG3 naar PG7. Wel echt mooie fronten die 870's :9)
We hebben de offerte in eerste instantie laten uitvoeren met NX902/NX912 glasfront mat fronten,
maar vonden het de meerprijs van € 3.300,- niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
april schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:40:

keuken met kookeiland.

apparatuur
Bora GP4U
oven Zanussi ZVEKM6K2

is dit reëel?
Die Bora zou ik vervangen door andere variant of andere plaat. Verder geen fan van zanussi vaatwassers

Zonder merk , type nummers en plaatjes en maten valt er sowieso weinig te zeggen

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmous
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05-2024
Vraagje; zouden jullie voor een nieuwbouw huis eerst de vloer leggen of eerst de keuken en dan pas de vloer?

Ik hoor verschillende adviezen… ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
appelmous schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:15:
Vraagje; zouden jullie voor een nieuwbouw huis eerst de vloer leggen of eerst de keuken en dan pas de vloer?

Hangt ook wel van de vloer af zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ligt aan de vloer.

Als deze vast ligt zoals tegels zou ik de keuken op de tegels zetten.

Met laminaat zou ik de keuken op de dekvloer zetten en de laminaat tegen de plint leggen.

De vraag die je moet stellen is wat je potentieel als eerste vernieuwd.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gisteren zijn eindelijk, na 2,5 maand vertraging onze combi oven en koelkast geplaatst.

Betreft een Nobilia Line N met granieten werkblad en de volgende apparatuur.
-Quooker flex
-Bosch combi-oven
-Bosch vaatwaseer
-Progress inductie kookplaat.
-Progress onderbouw vriezer.
-Progress 178cm koelkast.
-Elica inbouw afzuigkap.

-Kasten onder de kookplaat zijn beide ladekasten.
-Kast rechts van de spoelbak 3 binnenlades
-Hoge kasten bijkeuken zijn een schoonmaak -kast en een voorraadkast met binnenlades.
Alle lades met glazen zijkanten.

Totaal prijs beide keukens 16K excl montage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaBTaLJoLJAZBSfIQ0fhRrhuGpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8YUnmXkbWRazmx2vVvgIbDC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78qbJmOR_JSqC_b2zGjvq1zZTAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEnIzFjyRCvWxRiY7S3FY10k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihR6FCrIok_9gOyu1YTE-bJXFmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hypjnxNyL7K9jHDis6acNnB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IZ37LLkre0PqPYs3CiqObdZMII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4N0mPgMywnUw5FuqIu3DSD6v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCUqlDKn66Myno_vHkep8eXQ1V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iMSehgC1D3DapvUwYZEaGu9.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel heel fijn, zo'n grote bijkeuken precies ernaast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:02:
Dat is wel heel fijn, zo'n grote bijkeuken precies ernaast.
Zeker erg blij mee! qua opbergruimte natuurlijk ideaal maar ook handig dat de koffiemachine en keukenmachines geen werkblad ruimte in de gewone keuken innemen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:01
Ik zie door de wandschouw afzuigkappen het bos niet meer ;) Iemand tips?

Ik ben op zoek naar:

- Stilte. Zowel mijn vriendin als ik zijn vrij gevoelig voor (hard) geluid.
- Voldoende zuigkracht (keuken en woonkamer is één langwerpige ruimte, 11,2m1 lang, hoogstwaarschijnlijk aan de voorkant van het huis de keuken (ca. 4m1), aan de achterkant van het huis de zithoek).
- Bij voorkeur volledig rvs.
- 90cm.
- Standaard "flat" (T) design.
- Goede prijs/kwaliteitverhouding.

In de rest van de keuken gaan we hoogstwaarschijnlijk voornamelijk werken met AEG apparatuur. Afzuigkap hoeft niet per se van AEG te zijn.

Op het ljistje staan op dit moment:

- Novy Flat'line 7600 (Strak volledig rvs uiterlijk, stil, goede afzuigkracht, wat duurder dan gemiddeld)
- Siemens LC97BCP50 (Strak volledig rvs uiterlijk, betaalbaar)
- AEG DBK6980HG (met een adviesprijs van € 1.899 erg duur..)
- AEG DBB5960HM (online klachten over verlichting (te fel) en geluid in intensieve stand)

[ Voor 3% gewijzigd door Uchiha1911 op 19-03-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmous
Roos79 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:33:
[...]

Hangt ook wel van de vloer af zeggen ze.
Wordt een pvc (plak variant). En de vloerenboer geeft verschillend advies. Dus ben benieuwd naar jullie ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Uchiha1911 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:26:

Ik ben op zoek naar:

- Voldoende zuigkracht (keuken en woonkamer is één langwerpige ruimte, 11,2m1 lang, hoogstwaarschijnlijk aan de voorkant van het huis de keuken (ca. 4m1), aan de achterkant van het huis de zithoek).
- 90cm.

In de rest van de keuken gaan we hoogstwaarschijnlijk voornamelijk werken met AEG apparatuur. Afzuigkap hoeft niet per se van AEG te zijn.

- Novy Flat'line 7600 (Strak volledig rvs uiterlijk, stil, goede afzuigkracht, dimbare verlichting, wat duurder dan gemiddeld)
- Siemens LC97BCP50 (Strak volledig rvs uiterlijk, dimbare verlichting, betaalbaar)
- AEG DBB5960HM (online klachten over verlichting (te fel, niet dimbaar) en geluid in intensieve stand)
Is dat weer het nieuwste dingetje bij afzuigkappen? Ik kan mij eigenlijk niet het nut van dimbaar licht voorstellen bij een afzuigkap tenzij je hem gebruikt voor sfeerverlichting. Licht moet fel genoeg zijn zodat je altijd goed in je pannen kan kijken. Ik heb de afgelopen 20 jaar in 4 keukens nog nooit gedacht 'was die afzuigkapverlichting nou maar dimbaar geweest'.

Wij hebben hier overigens een Novy. Ben ik erg tevreden over.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
appelmous schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Wordt een pvc (plak variant). En de vloerenboer geeft verschillend advies. Dus ben benieuwd naar jullie ervaring.
Zonder eiland maakt het niet echt uit. Je ziet geen verschil. Met eiland is het afhankelijk van hoe de zijkanten eruit zien. Als je de vloer onder de wangen kan stoppen achteraf, dan is vloer achteraf prima. Anders eerst de vloer, want ik denk dat je geen plakplinten wil rond je keukeneiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Laatst online: 19:17
Uchiha1911 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:26:

Ik ben op zoek naar:

- 90cm.

- Novy Flat'line 7600 (Strak volledig rvs uiterlijk, stil, goede afzuigkracht, wat duurder dan gemiddeld)
- Siemens LC97BCP50 (Strak volledig rvs uiterlijk, betaalbaar)
- AEG DBB5960HM (online klachten over verlichting (te fel) en geluid in intensieve stand)
Van de siemens heb ik een vergelijkbaar model als vlakscherm. Deze zijn behoorlijk stil. Niet als recirculatie gebruiken dat draagt niet bij aan het geluid. Scheelt 6 db volgens de website.

Is overigens een plafond unit geen optie? Met een kleine verlaging. Omdat de motor dan achter een koof zit kunnen deze nog stiller zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
appelmous schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Ook een plak PVC hier, in visgraat. Heb het geheel laten doorleggen onder het eiland en bij de kasten tegen de muur zodat iig de keukenplint erop valt. Kwam neer op hele stroken bleef uiteindelijk 10cm niet gelegd, maar dat kan ook 40cm ofzo zijn als zo uitkomt.

Op deze manier heb je 1 geheel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024

Onze keukenzaak zei de sterke voorkeur te hebben voor eerst vloer, dan keuken in geval van tegels of pvc. Ze hebben dan een prima basis ondergrond en perfecte hoogtes als uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmous
Ok, thnx voor de reacties! En slim om dan bij visgraat idd laatste stukje niet te doen. Die tip neem ik mee! Wordt waarschijnlijk een pvc visgraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:59
Wij hebben ook PVC visgraat in de keuken. De vloerlegger was enorm blij dat hij eerst kon visgraat leggen en daarna de keuken erop, want anders moet hij om een "kern" heenleggen links en rechts, dan is het hopen dat hij als hij van links naar rechts werkt, rechts wel uitkomt met het visgraat patroon en net niet 1mm is gaan wijken doordat PVC ook goed aangedrukt wordt op de lijm.

onze woning heeft zoals hij het noemde al 2 kernen, een openhaard waar je langs kan lopen en een wand voor de keuken waar je links en rechts langs kan lopen. 1x is dit goed gegaan en hoefde er net een klein stukje extra afgesneden van een plank te worden om passen weer te eindigen en andere keer kwam hij inderdaad 2mm te kort, dit is netjes opgelost door een flinter van een andere plank en je ziet het echt niet maar het leverde wel wat gevloek op van desbetreffende legger :)

Het was echt een goede vak man en geloof ook echt wel dat het op geluk aankomt als je dus langs zo'n "kern" moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Update: Het is toch Marquardt Oisterwijk geworden. Ik heb mij laten waarschuwen door jullie voor het DMG formule, de ervaringen etc. De reden waarom we toch voor Marquardt zijn gegaan is het aanbod en variatie in werkbladen. Het duurt weliswaar nog 1,5 jaar voordat we een blad mogen kiezen, maar de wijze waarom ze meedachten en alternatieven aanboden buiten de showroom binnen onze prijscategorie was prettig.

Dan over de ervaringen met Marquardt.. Filiaal Oisterwijk heeft beduidend betere gebruikservaringen dan Utrecht/ Rotterdam. Het is natuurlijk een verkoper met wie we gesproken hebben dus die zal alles op alles zetten om te verkopen, maar de verkoper gaf eigenlijk zelf aan dat filialen Utrecht en Rotterdam slecht presteren en dat ze die slechte prestatie in Oisterwijk niet kunnen veroorloven (klein dorp, word of mouth).

Het voelde wel goed. Kan ook zijn dan we ons door een ontzettend bedreven verkoper in hebben laten tuinen, maar we zijn in elk geval blij met de offerte en het ontwerp :).

Wat ook meespeelt is dat we bij de concurrent, JvD, die nog in de running was helaas niet op tijd een prijsopgave van bladen buiten de showroom kunnen krijgen. Dat heeft gewoon met de onredelijke deadlines van ons project te maken. Bij JvD kunnen we niet terugvallen op een blad die wij mooi vinden mochten de andere bladen te duur zijn. Hadden we meer tijd, dan was de kans groot dat het JvD werd (mits een werkblad wat binnen budget is).

[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-03-2022 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 15:38
Leuk topic dit, kijk graag af en toe eens mee waar iedereen zoal mee bezig is. d:)b

Ik ben momenteel bezig om een stuk aan het huis te bouwen en hier ga ik een keuken in plaatsen. Nu ga ik dat zelf doen (vaker gedaan). In de basis gebruik ik het volgende:

- corpussen van Ikea
- werkbladen en backsplash van Dekton
- fronten en passtroken / allerhande timmerwerk van walnoot (leverancier nog te bepalen), passend op Ikea

Kleine impressie (work in progress) van het ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ygLzzchtlU7p9FgxT2h4q3WLbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZMjzZp1qmEmDqO70jS0d76o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_8KmN6QuyOf3cF62ZbVogtFctw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRArOadmM0UZ0zGmnuWWx0iY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlkuAeKc4gJ1M72ha18kmuPhV2g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7apYghBHPSB5ctmjvSKvWMBJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXoB1pDcgIzJ9vlk7l43azcvnjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N88dDN57wuahN4CpK1w6jLjY.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu heb ik dan toch een vraag omdat ik bezig ben om het plan voor de apparatuur te maken. Vaatwasser heb ik nog en die ga ik hergebruiken.

Verder nodig:
- inductiekookplaat
- afzuigkap (geen recirculatie / geen afzuiging in de plaat)
- koel/vries
- oven (zo groot mogelijk passen in 60 kast)
- inbouwmagnetron (passend bij over, komen boven elkaar)
- heetwaterkraan (met boiler, maar via ketel als boiler leeg. Fusion?)

Iemand tips, aanbevelingen. Ik ben nu gewoon degelijk Siemens / Bosch gewend en daar heb ik eigenlijk nooit issues mee. Wel zou zwarte apparatuur (of lig donker) een pré zijn.

Met name de afzuigkap en de kookplaat ben ik naarstig naar op zoek. In mijn ontwerp ga ik uit van kasten 60 en 40. Niet van 80, dat komt ruk uit met de maatvoering. Maarrr: een kookplaat van 60 vind ik veel te klein. Een kookplaat van 80 of 90 zou zeer wenselijk zijn. Met de onderkasten kom ik daar wel mee weg, want die pas ik gewoon aan, maar dat moet er nog een passende afzuigkap bij. Deze wil ik ook weggewerkt hebben in de kasten erboven, maar dat lijkt me een heel stuk lastiger dan een kookplaat in de onderkasten pas maken.

Tips, suggesties, ideeën?

Edit: ik bedoel dus inbouw zoals dit (plaatje komt van website Novy):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJrUNHqXyAy0ehKr2Z3B8MY7Qm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXbytDovzv4uUFENmi9vwUnv.jpg?f=fotoalbum_large

Wat voor afzuigkap is dit dan? En hoe is dat met die kastjes erboven gedaan? Of is het een façade?

[ Voor 7% gewijzigd door WiseGuy! op 21-03-2022 19:19 ]

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Heetwaterkraan sowieso Quooker (combi +).

Mooie keuken wel, en toffe haard. Zo’n zelfde hebben wij ook hangen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:21
Wat is eigenlijk gebruikelijk qua prijsstijgingen? Hoevaak per jaar gaat dit omhoog bij een keukenwinkel?

In januari ergens geweest (Ekelhoff in Duitsland) gaan daar begin april nog een keer heen. Is het verstandig om de keuken nu al vast te leggen? Keuken is voor een nieuwbouw woning, oplevering Q2 2023 denk ik.

Het liefste leg ik de basis vast en wacht ik tot het laatste moment voor de apparatuur. Is er al wat meer bekend over de nieuwe lijnen van bijvoorbeeld bosch of Siemens? Die komen er aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 15:38
Agostino schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:38:
Wat is eigenlijk gebruikelijk qua prijsstijgingen? Hoevaak per jaar gaat dit omhoog bij een keukenwinkel?

In januari ergens geweest (Ekelhoff in Duitsland) gaan daar begin april nog een keer heen. Is het verstandig om de keuken nu al vast te leggen? Keuken is voor een nieuwbouw woning, oplevering Q2 2023 denk ik.

Het liefste leg ik de basis vast en wacht ik tot het laatste moment voor de apparatuur. Is er al wat meer bekend over de nieuwe lijnen van bijvoorbeeld bosch of Siemens? Die komen er aan toch?
Ga er maar van uit dat er prijsstijgingen komen. Die komen eigenlijk ieder jaar en overal, al dan niet extra aangejaagd door slecht nieuws. Slecht nieuws is natuurlijk ook een prima excuus om je prijzen te verhogen. :o

Voor wat betreft wachten op 'nieuwe modellen'. Ook die komen ieder jaar. En is m.i. vooral een fomo-dingetje. Een oven is een oven en een kookplaat is een kookplaat. Een koelkast koelt en een vriezer vriest. Tuurlijk is er veel kwaliteitsverschil in merken, maar of je nou een Bosch 3874XMV of een Bosch 3874XMK hebt... jij merkt het verschil in gebruik vast niet. Behalve in je portemonnee, omdat je de meerprijs voor de novelty hebt betaald.

Ik zou mezelf persoonlijk never nooit anderhalf jaar van tevoren aan een prijs laten binden. Waarom zou je jezelf in zo'n afhankelijke positie willen plaatsen?!

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Hi allen. Wij hebben een huis gekocht met een behoorlijke lapjeskeuken. Zo zit er een hele nieuwe afzuigkap in en zijn de kastjes ook pas 2 jaar oud. Maar er zijn ook onderdelen die aan vervanging toe zijn, zoals het keukenblad. Deze is van hout en is beschadigd. Nu zijn we van plan om de keuken te gaan vervangen, maar waarschijnlijk pas eind van dit jaar. We willen nog tussen de 6 en 12 maanden met de keuken doen, maar ook niet jaren.

Valt hier nog iets aan te repareren met houtvuller o.i.d.? Zo niet, dan overweeg ik of om het te laten, of dat we tijdelijk een nieuw kunststof blad van de Gamma/IKEA erop laten zetten, maar die paar honderd euro vind ik ergens ook weer zonde van het geld. Het is eigenlijk alleen maar zodat we er een beetje leuk bij zitten en de keuken niet al te veel uit de toon valt bij de rest van het huis. Foto's van de beschadiging onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hG2x4xE87UD47KSADm-0hmyn0fs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0VOS8X90siEcXldseOd6BwVI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEsAzq6DZIWOVQRDeq3Irz1EcGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UpSU1C7HJ17HwkyonplKF4hn.png?f=fotoalbum_large

Schijnt te zijn gebeurd toen een keukenkastje erop is gevallen bij de vorige bewoner, dat was nogal een onhandige doe-het-zelver. Ik zou er ook nog een snijblok o.i.d. daar kunnen plaatsen om het te vervullen, dat is misschien ook nog een optie.

Edit: hier nog een betere foto van het blad zodat het materiaal mogelijk te bepalen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-tvaexZbR3MHVk3vr15fJQkfGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qa0PusU4ihXMU445y5J4s14G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door FelixForte op 21-03-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
FelixForte schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:44:
Zo zit er een hele nieuwe afzuigkap in en zijn de kastjes ook pas 2 jaar oud. Maar er zijn ook onderdelen die aan vervanging toe zijn, zoals het keukenblad. Deze is van hout en is beschadigd.
Ik zou er een werkblad van Ikea op zetten dat bij de keuken past. Dan zit je er niet tegenaan te kijken en kun je jezelf ook wat meer tijd gunnen om een mooie keuken uit te zoeken. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dit blad weer mooi strak kunt krijgen. Ik denk dat je aan materialen minstens zoveel kwijt bent als aan het goedkoopste blad van Ikea.
Wat zijn de afmetingen van dit stuk, of kun je aangeven hoe de werkblad in je keuken zijn ingedeeld? Dan kunnen we hier met je meedenken hoe vervanging makkelijk en goedkoop kan.
Je kunt zoeken naar iets dat er erg op lijkt, of iets dat er goed bij past, dan hoef je niet alles te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Toke_gt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Ik zou er een werkblad van Ikea op zetten dat bij de keuken past. Dan zit je er niet tegenaan te kijken en kun je jezelf ook wat meer tijd gunnen om een mooie keuken uit te zoeken. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dit blad weer mooi strak kunt krijgen. Ik denk dat je aan materialen minstens zoveel kwijt bent als aan het goedkoopste blad van Ikea.
Wat zijn de afmetingen van dit stuk, of kun je aangeven hoe de werkblad in je keuken zijn ingedeeld? Dan kunnen we hier met je meedenken hoe vervanging makkelijk en goedkoop kan.
Je kunt zoeken naar iets dat er erg op lijkt, of iets dat er goed bij past, dan hoef je niet alles te vervangen.
Helder! Hier een foto van de keuken, zie beschadiging net naast de gootsteen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTra2dGSzqZPIhDhg3Zoc8yuK4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mSMg1qZGbTUBr5gITBhhI3Ze.png?f=fotoalbum_large

De verkoper gaf aan dat het een blad van de Hornbach is. Het zou dit blad kunnen zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
FelixForte schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Helder! Hier een foto van de keuken, zie beschadiging net naast de gootsteen.

[Afbeelding]

De verkoper gaf aan dat het een blad van de Hornbach is. Het zou dit blad kunnen zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik zou alleen op zoek gaan naar hetzelfde blad als je dat ook echt mooi vindt. Dan kom je met 1 blad een heel eind, mocht je iets tekort komen, dan kun je aan een van de zijkanten een deel van het huidige blad hergebruiken.
Als het niet je smaak is, dan gewoon alle bladen vervangen door iets wat je wel mooi vindt. Je zit er toch ruim een jaar tegenaan te kijken. Volgens mij ben je met 2x246 voor de hele keuken klaar. Is bij Hornbach dus 200 euro, bij Ikea iets vergelijkbaars voor 130. Die van Hornbach is wel wat minder hoekig afgewerkt.

(Ik snap trouwens ook meteen wat je bedoelt met de lapjeskeuken. Het is wel een allegaartje aan frontjes als ik het zo zie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hoe ga je eigenlijk om met de afwerking van zo’n blad aan de kanten met een zaagsnede? Ik zie bij Ikea bijvoorbeeld nergens iets van kantenband of gebruik ik de verkeerde zoektermen?

Wil wellicht zo’n standaard blad gebruiken voor in de bijkeuken/berging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:59
Volgens mij krijg je dat gratis bij het blad als je dat koopt bij de IKEA.
Wij hebben ook voor de bijkeuken zo'n blad gekocht bij de IKEA en daar zat wel kantband bij, alleen wij hadden het niet nodig omdat we een hoek hadden van 2 bladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Na heel veel denkwerk en overleg (en input van jullie natuurlijk), heb ik eindelijk mn keuken besteld bij de IKEA. Alle apparatuur ga ik ergens anders halen, en er komt een Bora PURU. Ook kan de IKEA momenteel geen aanrechtblad en spatwand leveren, dus die ga ik ergens anders halen. Het wordt wel deze kleur/vorm waarschijnlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CzZOdoOs8HhIAaYkdsV32F_Zdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fCAspu904lz1xAsioG7nDGex.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Kan het makkelijk samenvatten hoor:

Dit ga je niet meer strak krijgen. Je kunt er een stuk uit zagen, nieuw stuk inmaken, dat verkitten, misschien zelfs het plastic lassen.. Maar die operatie is bijna net zo duur als een nieuw blad en lang niet zo mooi :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Agostino schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:38:

nieuwe lijn hoor ik wel meer mensen over, maar dat is meer gebaseerd volgens mij omdat de vorige lijn ook iets van 7 jaar mee ging. maar dat zegt niets over hoe lang deze lijn mee gaat. Zeker met het chip tekort kan ik mij voorstellen dat ze dit nog een langere tijd in de ijskast zetten. van de huidige lijn zit er soms al bijna een jaar levertijd op 8)7 dus eerder dan dat komt er ook niets wat nieuws. ze hebben wel andere zorgen nu.

Prijsstijging; onze keukenzaak zei dat dit doorgaans 1 á 2x per jaar is; januari en juli. Maar in de huidige markt wilde hij daar niet 100% garanties over afspreken, wat ik wel begrijp. Eenmaal besteld dan heb je het wel voor die prijs uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
We hebben een offerte ontvangen van de 2e partij die we gesproken hebben om onze keuken te verzorgen.
Net als bij de eerste is dit ook een interieurbouwer, nu niet iemand die ik persoonlijk ken maar hij heeft de keuken van een vriend van me gemaakt.

Het ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKM6qVDjDJ9iCoGkDAxYRVYPac0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utx1agQLiMpLtfEXos6EzVEM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn94ZnrZeMd-JBlv5cf6NhrqTns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxeBoNDmLFfwHNytcBa15nSc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXb0BhSOo8H9Mz-wQ3kCFQ-Auhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eADSMSZD994R2LJAxpT86B7z.jpg?f=fotoalbum_large

Het blad is 60 mm keramiek met nog wat meer maatwerk omdat het bij alle 3 de ramen doorloopt naar de kozijn toe (die verdiept in de muur zit)
Veeeel lades
Incl 1 x bestekindeling
Incl 2 x XL afvalbakken in lade

Apparatuur:
Vaatwasser hebben we al
Bosch 45 cm Oven met magnetron CMG8760C1 (met decorstrip) - met Pyrolyse
Bosch 45 cm Oven met stoom CSG856NC1 (met decorstrip) - full steam
Bosch kookplaat met afzuiging PIE895B15E
Bosch koelkast 177cm KIR81SDE0 - Met Vitafresh plus gedeelte
Quooker flex RVS Combi

De kookplaat is de simpelste versie, zonder flexinduction en zonder combizone, wellicht zijn dat toch wel handige opties om te hebben al gebruiken we alleen pannen en nooit een grillplaat ofzo.

Prijzen:
Materialen, produceren en monteren: 9.800
Bladen en veegplinten keramiek: 4.950
Apparatuur: 6.750
Totaal: 21.500

Op zich een prima prijs volgens mij, vooral vergeleken met de andere offerte die we hebben ontvangen a 25.500 euro (met een composiet blad van 2cm, zonder maatwerk van het blad naar de ramen toe, zonder veegplint, met minder lades, maar wel met greeplijsten en een vaatwasser waarvan we toch kiezen om de huidige mee te nemen)

Ik had eigenlijk gehoopt op een lagere prijs omdat ik weet dat de keuken van een vriend van me, door hem gemaakt, kwam op 19.000 euro en dan betreft het een grotere keuken in mijn optiek (3 meter eiland, 3 meter lage keuken en een kastenwand van 4 hoge kasten. Blad vergelijkbaar, Apparatuur vergelijkbaar (minus vaatwasser voor ons).
Maar er zullen de afgelopen 1,5-2 jaar wel wat prijsverhogingen zijn geweest...

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
louzy82 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:49:
We hebben een offerte ontvangen van de 2e partij die we gesproken hebben om onze keuken te verzorgen.
Net als bij de eerste is dit ook een interieurbouwer, nu niet iemand die ik persoonlijk ken maar hij heeft de keuken van een vriend van me gemaakt.

Het ontwerp:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het blad is 60 mm keramiek met nog wat meer maatwerk omdat het bij alle 3 de ramen doorloopt naar de kozijn toe (die verdiept in de muur zit)
Veeeel lades
Incl 1 x bestekindeling

Apparatuur:
Vaatwasser hebben we al
Quooker flex RVS Combi

De kookplaat is de simpelste versie, zonder flexinduction en zonder combizone, wellicht zijn dat toch wel handige opties om te hebben al gebruiken we alleen pannen en nooit een grillplaat ofzo.

Prijzen:

Op zich een prima prijs volgens mij, vooral vergeleken met de andere offerte die we hebben ontvangen a 25.500 euro (met een composiet blad van 2cm, zonder maatwerk van het blad naar de ramen toe, zonder veegplint, met minder lades, maar wel met greeplijsten en een vaatwasser waarvan we toch kiezen om de huidige mee te nemen)

Ik had eigenlijk gehoopt op een lagere prijs omdat ik weet dat de keuken van een vriend van me, door hem gemaakt, kwam op 19.000 euro en dan betreft het een grotere keuken in mijn optiek (3 meter eiland, 3 meter lage keuken en een kastenwand van 4 hoge kasten. Blad vergelijkbaar, Apparatuur vergelijkbaar (minus vaatwasser voor ons).
Klinkt niet verkeerd voor een interieurbouwer. Wat is de locatie? Bij ons start de bouw pas einde van het jaar, maar ben wel een beetje aan het oriënteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Nuevocasa schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:03:
[...]

Klinkt niet verkeerd voor een interieurbouwer. Wat is de locatie? Bij ons start de bouw pas einde van het jaar, maar ben wel een beetje aan het oriënteren.
Bergeijk, ten zuiden van Eindhoven

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 07:51
Packardhell schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Het verschil is niet enorm en ze hebben beide Home Connect dus daar kun je ook zien wanneer de vaatwasser klaar is. Een zekere levering is nu misschien wel beter.
Wij laten zelf de vaatwasser 's nachts draaien, Eco programma doet er lang over en 's morgens is alles afgekoeld plus je hebt geen last van stoom. Dus zien wanneer hij klaar is heeft dan geen nut.
Om even hierop terug te komen: heb een paar keer back and forth gehad met Veldkamp, maar uiteindelijk niets meer van ze vernomen, tot ik zojuist een mail kreeg dat de SBV4EBX00N net binnen is en volgende week woensdag wordt geleverd _/-\o_

Was er ook wel klaar mee na 3 maanden met de hand alles moeten afwassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik heb je ontwerp eerder voorbij zien komen, maar ben even kwijt waarom je graag een interieurbouwer benadert. Is dat nodig voor specifiek maatwerk?
Misschien een idee om een offerte te vragen bij een keukenleverancier, om een beeld van de prijsstelling te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Toke_gt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Ik heb je ontwerp eerder voorbij zien komen, maar ben even kwijt waarom je graag een interieurbouwer benadert. Is dat nodig voor specifiek maatwerk?
Misschien een idee om een offerte te vragen bij een keukenleverancier, om een beeld van de prijsstelling te krijgen?
Daar heb ik wel over nagedacht maar ik heb een beetje een verkeerd gevoel bij keukenzaken, wellicht komt het door alle DMG praktijken, dus een beetje huiverig voor hoge kortingen, gladde verkopers en slechte service.
We hebben eerder een keuken door een interieurbouwer laten maken en dat was toen goed bevallen en in dit geval de keuken die door deze interieurbouwer is opgeleverd gezien en de prijs ervan vernomen.

Ik had wel een wat kleinere keukenzaak op het oog waar ik laatst hier een keuken van zag voorbij komen.
Qua prijs kwam die ongeveer overeen maar wellicht loop ik daar ook nog een keer naar binnen.
Al heb ik nu wel al een offerte die me niet te hoog lijkt + ik heb vertrouwen in het werk en de service van de beste man, dus ik moet me nog wel afvragen of het nog nut heeft om nog een offerte op te vragen natuurlijk.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
louzy82 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Daar heb ik wel over nagedacht maar ik heb een beetje een verkeerd gevoel bij keukenzaken, wellicht komt het door alle DMG praktijken, dus een beetje huiverig voor hoge kortingen, gladde verkopers en slechte service.
We hebben eerder een keuken door een interieurbouwer laten maken en dat was toen goed bevallen en in dit geval de keuken die door deze interieurbouwer is opgeleverd gezien en de prijs ervan vernomen.

Ik had wel een wat kleinere keukenzaak op het oog waar ik laatst hier een keuken van zag voorbij komen.
Qua prijs kwam die ongeveer overeen maar wellicht loop ik daar ook nog een keer naar binnen.
Al heb ik nu wel al een offerte die me niet te hoog lijkt + ik heb vertrouwen in het werk en de service van de beste man, dus ik moet me nog wel afvragen of het nog nut heeft om nog een offerte op te vragen natuurlijk.
Offerte lijkt mij ook zeker niet aan de hoge kant. Of het acceptabel is moet je natuurlijk zelf bepalen, maar goede service en vertrouwen in de kwaliteit en de mens lijken mij ook zeker wat waard.
Of het realistisch is een vergelijking te maken met de prijs van 2-3 jaar terug vraag ik me wel af. Er is veel meer vraag naar keukens/interieurbouw en de materialen zijn ook fors in prijs gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 08-09 17:33
Begin deze maand met mijn (alleenstaande) stiefmoeder naar de superkeukens geweest voor een nieuwe keuken voor haar. Het betreft een L-vormige keuken i.c.m. drie hoge kasten voor oven, koel-vriescombinatie en voorraad. Het gaat om een Schüller keuken met lades, greeplijsten en wat zij een anti-fingerprint afwerking noemen. Daarnaast gekozen voor een keramiek werkblad en Siemens apparatuur.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Het ontwerp:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veeeel lades
Incl 1 x bestekindeling

Apparatuur:
Vaatwasser hebben we al
Quooker flex RVS Combi

Prijzen:

9800? Dat is echt onwijs goedkoop, als je er vertrouwen in hebt: doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
louzy82 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Wij zijn bij Van Diessen in Veldhoven en Wilting in Eersel geweest. Bij beiden fijne verkoop/offerte traject, geen domme spelletjes om af te dingen en gewoon een nette prijs bij allebei. Lokale zaken met een goede reputatie. En het fijne vind ik dat je alles bij 1 partij kan laten. Kasten, apparatuur en blad.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Mollos_ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Wij zijn bij Van Diessen in Veldhoven en Wilting in Eersel geweest. Bij beiden fijne verkoop/offerte traject, geen domme spelletjes om af te dingen en gewoon een nette prijs bij allebei. Lokale zaken met een goede reputatie. En het fijne vind ik dat je alles bij 1 partij kan laten. Kasten, apparatuur en blad.
Dank je.

Ik doelde ook op jouw keuken met mijn opmerking;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Hoorde net van mn keukenleverancier dat Siemens per direct niets meer kan leveren (blijkbaar hebben ze van Siemens een brief gekregen). En natuurlijk hebben wij een keuken samengesteld met alleen maar Siemens apparatuur, op de kookplaat na. Moeten dus waarschijnlijk binnenkort terug naar de winkel: zoeken naar alternatieven of besluiten om alsnog te wachten op levering. Waarvan dat laatste kan betekenen dat je voor onbepaalde tijd zit te wachten…

Welk merk is een goede, leverbare vervanger voor Siemens? Ik vind het lastig, want we hebben al akkoord gegeven op een offerte met specifieke modellen en ik weet niet hoe ik modellen van een ander merk moet verhouden daarmee.

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:33
Blackgold schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:38:
Hoorde net van mn keukenleverancier dat Siemens per direct niets meer kan leveren (blijkbaar hebben ze van Siemens een brief gekregen). En natuurlijk hebben wij een keuken samengesteld met alleen maar Siemens apparatuur, op de kookplaat na. Moeten dus waarschijnlijk binnenkort terug naar de winkel: zoeken naar alternatieven of besluiten om alsnog te wachten op levering. Waarvan dat laatste kan betekenen dat je voor onbepaalde tijd zit te wachten…

Welk merk is een goede, leverbare vervanger voor Siemens? Ik vind het lastig, want we hebben al akkoord gegeven op een offerte met specifieke modellen en ik weet niet hoe ik modellen van een ander merk moet verhouden daarmee.

***members only***
Vanochtend kreeg ik van onze keukenleverancier (duitsland) een lijstje te zien met levertijden van siemens.
oven 4-6 maanden en koffieautomaat 6-8 maanden (de rest allemaal korter), weet niet of er in Duitsland andere voorraden beschikbaar zijn... maar dit is wel een groot verschi.
Pagina: 1 ... 329 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1