Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels42
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-03-2022
Afgelopen tijd dit topic zitten meelezen en een aantal keukenwinkels bezocht.
Pfff wat een wereldje, lastig om echt goed advies te krijgen ipv wat ze willen verkopen. Gelukkig is dit topic goed naslagwerk.

Wij zoeken voor onze nieuwbouw, jaren 30 stijl, een keuken voor aan de voorkant van de woning.
Wij houden van een open, landelijke, keuken waarbij de kleuren zeeblauw en groen ons aanspreken.

Na een aantal bezoeken zitten wij vooral nu heel erg te twijfelen over de indeling:
- We willen de eetkamer tafel het liefst in de keuken/erker gedeelte plaatsen maar evt ook in het smalle gedeelte van de u woning. Door de breedte van de ruimte (6040) hoop ik dat het gewoon in de keuken gaat passen.
- We twijfelen tussen een L, U (of schiereilend maar dat lijkt ons te krap) indeling

Zou er iemand mee willen kijken wat een logische indeling voor deze ruimte zou zijn?
Plattegrond:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1TqXEfQmzfcoeV57kHRnp2buqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7jaWZuCakyvLpvTVqcektpBW.jpg?f=user_large

Ontwerp 1:U
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbVej2aJxNbawGDp1QXMRgCM9mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wty1r4iJmTr7YmraqYvMdPsp.jpg?f=fotoalbum_large
Ontwerp 2: L
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJjKD6_Mq14ynEbIR67sRkVlWJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkpDA5KEhe3W91bEaTOA6SjN.jpg?f=fotoalbum_large
Ontwerp 2: L met schematisch de kerker weergegeven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwAY8oKiCfBEJbc6IJWSljnyCF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cXoJqZxWXtl8vIMOiHSEUvw2.png?f=user_large

Het L ontwerp is het laatste en naar neigen we nu naar. De overweging is dat je met U wel wat extra blad krijgt, maar wel een hoekkast + hoekaanrecht (en ik merk dat ik dat stuk bijna nooit gebruik in het huidige huis).
Denk dus dat ik er qua blad niet veel mee opschiet maar wel minder open keuken krijg.
Vriendin neigt wel naar de u omdat het haar een goede plek voor de koffiecorner/jura lijkt. ben ik het wel mee eens

Let nog even niet teveel op de kleuren, dat moeten we nog finetunen

alvast heel erg bedankt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Niels42 op 12-03-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Jazzbear schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:24:
Hallo,

Weet heeft er ervaring met een partij die met ons een keuken kan ontwerpen en technisch uittekenen, maar niet per se leveren. Uiteraard zullen we hiervoor moeten betalen, maar dat is (tot zekere hoogte) okay. We hebben namelijk een nieuwbouwwoning op het oog maar weinig zin om in korte tijd/hoge druk te moeten tekenen bij een keukenboer.

Alvast bedankt.
Technische tekening kan je voor ongeveer 170€ laten maken met leidingen, elektra, etc.
Ontwerp moet je daar wel voor weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05:48
Hoi!

Nieuwe poster hier, al wel erg veel mee gelezen in dit topic.
Ik wil ook even onze offerte delen en ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:42
twi schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Dit kun/wil je alleen doen bij de voorkant van een eiland toch? Op andere plaatsen zit je aan plinten vast t.b.v. installatieruimte? Maar hoe zit dit bij hoge kasten? En wat is de invloed daarvan op de prijs.
Ja alleen voorkant van eiland, in dit geval de fronten naast het zitje. Invloed op prijs… geen idee eerlijk gezegd. En kan wellicht ook niet bij alle keuken fabrikanten
Voor veel van dit soort dingen is dit topic echt heel fijn, maar ik merk dat ik het erg lastig vind om duidelijk te krijgen welke keuze nu echt enorm van invloed is op de uiteindelijke prijs.
  • Hogere kastjes t.b.v. werkbladhoogte en/of minder hoge plinten, wat is gangbaar en heeft dit veel impact op de prijs
  • Extra diepte in het werkblad (65cm), betekent dit nu ook diepere kastjes of alleen een dieper werkblad?
  • En is een composiet werkblad van 65cm diepte dan echt zoveel duurder als eentje van 60cm?
Met 65cm diep werkblad krijg je normaal gesproken niet direct diepere kastjes. Sommige fabrikanten kunnen ze wel leveren maar loont zich denk ik pas bij 70cm diep werkblad en dan vooral bij lades.

Ik heb verschillende dingen gezien t.a.v. Prijs keuken laden: Standaard blad = 60cm en prijs per strekkende meter. Bij dieper blad krijg je dan meerprijs van X cm diepte per strekkende meter. Bij andere zaken heb ik gezien dat alles t/m 65cm zonder meerprijs was.
Voorbeeldje: Gisteren een gesprek gehad waarbij de verkoper met name Nobilia redelijk aan het afkraken was ten faveure van Schuller. Nobilia heeft de kleur die we willen wel, maar Schuller niet. Moet ik dan echt op zoek naar een ander merk keuken? En hoeveel scheelt zoiets nu echt grofweg procentueel gezien.

Bemmel & Kroon levert zowel Schuller als Pronorm (die de kleur ook heeft), en deze merken zijn volgens.de verkoper in kwestie zo'n 8-10% duurder dan Nobilia als ik goed heb geluisterd. Maar wat is nu echt een goede manier om het kwaliteitsverschil zelf te kunnen vergelijken? Een la of kaste open trekken en kijken, daar zie ik ten opzichte van een next125 keuken wel wat verschil maar tussen deze middenrange (Nobilia vs. Schuller vs. Pronorm) merk ik het als leek echt niet meer.
Dat percentage zou wel kunnen kloppen voor mijn gevoel. Maar het is ook niet te doen om de prijsverschillen in detail uit elkaar te halen helaas, daar is het te ondoorzichtig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mij is gisteren in een keukenzaak verteld dat NEFF nagenoeg Siemens is met een ander stempel is. Had zelf nooit eerder van het merk gehoord en online kom ik wisselende verhalen tegen. Is Neff inderdaad een Kwaliteit merk net als Siemens of valt dat tegen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
HollovVpo1nt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:19:
Mij is gisteren in een keukenzaak verteld dat NEFF nagenoeg Siemens is met een ander stempel is. Had zelf nooit eerder van het merk gehoord en online kom ik wisselende verhalen tegen. Is Neff inderdaad een Kwaliteit merk net als Siemens of valt dat tegen?
NEFF = SIEMENS = BOSCH —> BSH groep.
Zelfde spul, ander frontje, iets andere software en in sommige gevallen net een feature meer of minder bij de een t.o.v. De ander.

Neff heeft ‘slide & hide’ deuren bij 60cm apparaten wat wel een unieke feature is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
HollovVpo1nt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:19:
Ik denk dat de kwaliteit van Siemens, Bosch of Neff hetzelfde is. Neff is vaak wel wat duurder omdat zij ze richten op de hobby thuiskok. Er zullen vast wel wat extra dingen zijn, maar die weet ik “nog” niet.

Zoals @SquareOne is hide en slide een Neff feature. Die er hier ook gaat komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Morpheusk op 13-03-2022 09:33 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Morpheusk schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:32:
Zoals @SquareOne is hide en slide een Neff feature. Die er hier ook gaat komen.
En speciaal vanwege Slide & Hide? Ik ben echt een sucker wanneer het gaat om gimmicks, maar ik kan voor deze alleen maar bedenken dat je heel vaak bananenbrood bakt en je dit heel graag in de oven zelf af wilt laten koelen, zonder dat het ten koste gaat van je loopruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
twi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:45:
[...]

En speciaal vanwege Slide & Hide? Ik ben echt een sucker wanneer het gaat om gimmicks, maar ik kan voor deze alleen maar bedenken dat je heel vaak bananenbrood bakt en je dit heel graag in de oven zelf af wilt laten koelen, zonder dat het ten koste gaat van je loopruimte.
Een Gaggenau kan ook. Dus nee niet voor bananenbrood. Maar die muppet van mij is niet zo lang dus brand nu vaak der armen. Voorheen nog meer toen de oven boven de koelkast zat in der oude huis.

Oftewel met Neff of Gaggenau heb je daar geen last meer van als je de oven niet in een onderkastje wilt plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Nee hier gekozen vanwege looks. Krijg 2 ovens boven elkaar en daar heeft Neff mooie afdeklijsten voor. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0__xlE69Ibn1iZMJ79Ujy7pBFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm0dr1rlpOWnEuMab3M7JDjM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Thanks voor de reacties. Hebben jullie mischien nog tips voor goeie keukenboer in Brabant? Ik ben bij JVD in Bergeijck en in ASWA Helmond geweest. Voorbeeld JVD: maatwerk/ wandkasten tot aan plafond, nadeel: levertijd.

Ik ben vooral op zoek naar een keukenboer met een ruim aanbod werkbladen. Het meeste komt van Jetstone vandaan en daar zit net niet iets tussen wat we willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:47
[...]

Hier nu vijf jaar een hide&slide oven. Vooral het feit dat er geen deur in de weg zit bij het plaatsen en verwijderen van schalen in de oven is ontzettend fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
SquareOne schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Nee hier gekozen vanwege looks. Krijg 2 ovens boven elkaar en daar heeft Neff mooie afdeklijsten voor. [Afbeelding]
Owja die komt bij ons icm de magnetron en warmhoudlade <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:58
HollovVpo1nt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:19:
Thanks voor de reacties. Hebben jullie mischien nog tips voor goeie keukenboer in Brabant? Ik ben bij JVD in Bergeijck en in ASWA Helmond geweest. Voorbeeld JVD: maatwerk/ wandkasten tot aan plafond, nadeel: levertijd.

Ik ben vooral op zoek naar een keukenboer met een ruim aanbod werkbladen. Het meeste komt van Jetstone vandaan en daar zit net niet iets tussen wat we willen.
Je zou langs Marquardt Breda of Marquardt Oisterwijk kunnen gaan. Eventueel ook langs Nuva Keukens in Tilburg of een SuperKeukens vestiging.
Zelf bij Marquardt gekocht en blad komt van Lion Stone (Caesarstone blad). We zijn ook bij Lion Stone zelf gaan kijken naar het blad, we hadden nog kunnen switchen dus. Leuke uitleg in de loods daar gekregen en in de showroom nog wat formaliteiten doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:19

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:16:
[...]

Technische tekening kan je voor ongeveer 170€ laten maken met leidingen, elektra, etc.
Ontwerp moet je daar wel voor weten.
Waar kun je daar voor terecht?
Onder welke noemer moet ik daarvoor googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

remzor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Je zou langs Marquardt Breda of Marquardt Oisterwijk kunnen gaan. Eventueel ook langs Nuva Keukens in Tilburg of een SuperKeukens vestiging.
Zelf bij Marquardt gekocht en blad komt van Lion Stone (Caesarstone blad). We zijn ook bij Lion Stone zelf gaan kijken naar het blad, we hadden nog kunnen switchen dus. Leuke uitleg in de loods daar gekregen en in de showroom nog wat formaliteiten doorgenomen.
Thanks. Voor ons is (a) blad belangrijk, (b) wandkasten tot aan plafond en (c) levertijd. Niet alle leveranciers doen die wandkasten tot aan plafond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38

In de buurt van Bergeijk zit ook H&J. Ken veel mensen met een keuken van daar en die zijn allemaal zeer tevreden.
Doet ook maatwerk kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 16:42

Heb zelf mijn keuken bij Wilting in Eersel gekocht, erg tevreden.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
[...]

Het is zó fijn dat je grotere schalen makkelijk uit de oven tilt

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024

Mijn maatwerkkeuken komt van JvD. Misschien wat langere levertijd, maar de kwaliteit en service zijn wel heel erg goed. Enorm tevreden over!
(Foto’s zijn wel ergens terug te vinden in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Het is zó fijn dat je grotere schalen makkelijk uit de oven tilt
Met telescoop rails gaat het net zo makkelijk. Het is denk ik vooral makkelijk voor als je weinig ruimte hebt en daarom de oven boven de koelkast stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hebben jullie goede ervaringen met Zanussi? Onze ovens zijn Neff, kookplaat is Bora maar vaatwasser en koelkast zijn Zanussi. Mijn gevoel zegt dat het een budget merk is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
HollovVpo1nt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:14:
Hebben jullie goede ervaringen met Zanussi? Onze ovens zijn Neff, kookplaat is Bora maar vaatwasser en koelkast zijn Zanussi. Mijn gevoel zegt dat het een budget merk is, klopt dat?
Klopt, budget is nog redelijk hoog gegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Source90 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Qua naam zal dat kloppen en je zult me echt geen Zanussi aan zien raden. Maar de met Pelgrim rebadged apparatuur die uit de Zanussi fabriek schijnt te komen werkt hier na 14 jaar nog probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Source90 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Hmm... Dan kom ik hierop uit:
ASWA:
+ Kwaliteit keuken
+ Alles Siemens of ander A merk
- Wandkasten komen niet aan plafond
- Aanbod keukenbladen beperkt
Offerte: 19.7k

JvD
+ Maatwerk
+ Apparatuur Neff
+ Kasten tot aan plafond
- Aanbod bladen
Offerte 20k

Marquardt
+ Aanbod keukenbladen
+ Kasten tot aan plafond
- Zanussi koelkast+vaatwasser
Offerte 21.8k

Ik ga verder praten met JvD want 1,8k meer voor mindere apparatuur... No thank you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

HollovVpo1nt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:23:
[...]

ASWA:
+ Kwaliteit keuken

JvD
+ Maatwerk
+ Apparatuur Neff
+ Kasten tot aan plafond
- Aanbod bladen
Offerte 20k

Marquardt
+ Aanbod keukenbladen
+ Kasten tot aan plafond
Offerte 21.8k

Ik ga verder praten met JvD want 1,8k meer voor mindere apparatuur... No thank you.
Heb je wat meer context hierbij? Schets van de indeling of tekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Klepzeiker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 08:51
Mag ik vragen bij wie je deze offerte hebt gekregen en wat waren de stappen in de onderhandeling? Heel benieuwd, lijkt op onze schetsen voor nieuw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
[...]

ASWA:
+ Kwaliteit keuken

JvD
+ Maatwerk
+ Apparatuur Neff
+ Kasten tot aan plafond
- Aanbod bladen
Offerte 20k

Marquardt
+ Aanbod keukenbladen
+ Kasten tot aan plafond
Offerte 21.8k

Wat moeten we hier nu uit afleiden? Ben je daar allemaal langs geweest? Heb je offertes? En waarom laat je zelf dan Zanussi offreren bij Marquardt bijvoorbeeld? Heb zelf namelijk alles Siemens en Bora.
Je schiet vooral wat losse flodders maar er is tot nu toe nog niet echt een touw aan vast te knopen imho (zoals tekeningen, offertes, wat wil je nu echt qua opstelling etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Z___Z schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:56:
[...]

Met telescoop rails gaat het net zo makkelijk. Het is denk ik vooral makkelijk voor als je weinig ruimte hebt en daarom de oven boven de koelkast stopt.
Echt niet te vergelijken. Echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door twi op 13-03-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:16
J.Klepzeiker schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:00:
[...]

Mag ik vragen bij wie je deze offerte hebt gekregen en wat waren de stappen in de onderhandeling? Heel benieuwd, lijkt op onze schetsen voor nieuw huis.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

remzor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Wat moeten we hier nu uit afleiden? Ben je daar allemaal langs geweest? Heb je offertes? En waarom laat je zelf dan Zanussi offreren bij Marquardt bijvoorbeeld? Heb zelf namelijk alles Siemens en Bora.
Je schiet vooral wat losse flodders maar er is tot nu toe nog niet echt een touw aan vast te knopen imho (zoals tekeningen, offertes, wat wil je nu echt qua opstelling etc.).
Members only:

@louzy82 zie hier ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-03-2022 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-06 13:13
[...]

JvD
+ Maatwerk
+ Apparatuur Neff
+ Kasten tot aan plafond
- Aanbod bladen
Offerte 20k
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar een tekening van JVD en wat je dan zoal krijgt voor die 20k.
Mogelijk dat ik daar ook nog een keer langs ga voor een offerte.

*edit, hij staat er al zie ik, thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door louzy82 op 13-03-2022 22:07 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
@HollovVpo1nt en @louzy82

Ik zat even op de site te kijken, maar zie dan van deze oneffenheden...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/268252408_3048489128748727_518098275176701731_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=jkfztFHaHuQAX_ZpcF7&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT8HGLkOe30ZOAIf-TEZJgSHuqDTBczOcUVXqQCVWLmVsA&oe=62331E74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzbear
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-05-2024
Ja behalve dat ik iemand zoek die ook mee helpt de keuken ontwerpen. Niet enkel tekeningen. Vandaar. Een interieurbouwer kan me wellicht verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 15:29
Jazzbear schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Ja behalve dat ik iemand zoek die ook mee helpt de keuken ontwerpen. Niet enkel tekeningen. Vandaar. Een interieurbouwer kan me wellicht verder helpen.
Het keukenontwerp helpt volgens mij gewoon bij het ontwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-06 11:18

twu

Sinny schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Het keukenontwerp helpt volgens mij gewoon bij het ontwerpen?
Indien je een technische tekening laat maken zullen zij op basis van jouw eigen ontwerp een technische tekening maken. Je zult dus wel al een ontwerp moeten hebben (i.o.m. interieurontwerper bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een wat meer algemene vraag, maar vinden jullie +/-20k schappelijk voor een dergelijke keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
twu schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Indien je een technische tekening laat maken zullen zij op basis van jouw eigen ontwerp een technische tekening maken. Je zult dus wel al een ontwerp moeten hebben (i.o.m. interieurontwerper bijvoorbeeld).
@Sinny bedoelde waarschijnlijk mijn link die erboven staat:

https://www.hetkeukenontw...chnische-tekening-keuken/

Als ik hun site bekijk lijkt het erop dat zij ook ontwerpen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3IX8XlIhOPtfrX4x963yE3H2e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmsEp9johuLj71IO9T46UBmB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8em285deTX0dariEr_sdT3s0VU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGBY24iuMM4Z9EFf4Y83BOPU.jpg?f=fotoalbum_large

Bah,

tegenvallertje ontdekt bij het verwijderen van de oude keuken. Er loopt een afvoer (van de wasmachine op 1e verd.) die in de hoek van de keuken binnenkomt en daar in de muur verdwijnt de trappenkast in. Vanuit daar naar de kruipruimte.

Er zit precies een rare knik in die niet kan worden opgevangen in de koof voor de afzuiging.
Hopelijk kan ik hem nog verleggen, maar vrees dat de trap aan de andere kant in de weg zit en ik de bocht niet hoger kan maken...
Dan moet ik er een random koofje onder maken...

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 15:29
twu schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Volgens mij staan er daar twee links die verwijzen naar ontwerpers, en niet naar puur technische tekeningen. Inderdaad waar @Source90 op wijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:31
Source90 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Vind het bizar hoge extra kosten.

De adviesprijs van de Siemens is € 1649. Aan de hoge kant genomen (huidige tijd) is 40% korting op advies; zou € 989,4 zijn
De adviesprijs van de Liebherr (5120) is € 1599. 15% is volgens mij gangbaar; zou € 1359,15 zijn.

Al zou er geen korting op de Liebherr zitten, en maximale korting op de siemens, betaal je (990+700=)1690 voor de Liebherr. Meer dan advies. 8)7

---

Ik zou eens navragen waarop deze meerprijs is gebaseerd, en je lekker van de domme houden en zeggen
"dat de Siemens toch € 1649 is en de Liebherr toch maar €1599 kost". :9
Dit heeft geholpen :)

Waar ik eerst 1.100,- moest bijbetalen, is dat nu 600,- geworden. Nog steeds aan de iets hoge kant, maar al veel beter dan de eerdere 1.100,- :)

Even met de vrouw overleggen of we 600,- het het waard vinden.
Dat doe je goed! Of betaalde je voor de Siemens sowieso de adviesprijs?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
c-nan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Dit heeft geholpen :)

Waar ik eerst 1.100,- moest bijbetalen, is dat nu 600,- geworden. Nog steeds aan de iets hoge kant, maar al veel beter dan de eerdere 1.100,- :)

Even met de vrouw overleggen of we 600,- het het waard vinden.

[...]

Dat scheelt al behoorlijk; voor de IRBD 5150-20 gok ik dan?

Wat zou je moeten bijbetalen voor de IRBE 5120-20? Of enkel prijsaanpassing voor de IRBD 5150-20 gekregen?

Wij hebben hier de IRBD 5150-20 gekregen als gratis upgrade van de IRBE 5120-20. Maar of ik het 400€ extra waard vind? Nee, denk het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 14-03-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Source90 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Wat zou je moeten bijbetalen voor de IRBE 5120-20? Of enkel prijsaanpassing voor de IRBD 5150-20 gekregen?

Wij hebben hier de IRBD 5150-20 gekregen als gratis upgrade van de IRBE 5120-20. Maar of ik het 400€ extra waard vind? Nee, denk het niet.
Zal dan rond de 300 liggen.

Iemand al wat gehoord over de levering van Franke spoelbakken? Begreep dat er vanuit Oekraïne niet meer geleverd wordt en er daardoor problemen zijn ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

c-nan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:13:
Geen flauw idee. Alles was altijd 1 grote offerte.
Ik zal dus nooit weten of ze me naaiden met die Siemens of matsten met die Liebherr....

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:31
Source90 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Jep, de 5150-20. Wat ik voor de 5120-20 moet bijbetalen weet ik niet, in eerste instantie was dat 700, dat zal nu wel iets van 200-300 zijn.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 01:14
Ok, even een update over onze keuken(boer)zoektocht.

Members only:

d'n oliesjeik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remzor
Zojuist geleverd bij ons, morgen gaan ze plaatsen. Zo op het oog lijkt alles compleet! :D De twee werkbladen vluchtig gecontroleerd en geen scheuren o.i.d. rondom de uitsparingen. Was nog even spannend aangezien ze binnen kwamen lopen met een groot paneel in 'Walnut', maar ik heb alle fronten in 'Superwit' met enkele korpussen in korpuskleur 'stratusgrijs pearl'. Dus die mocht mee terug, hopelijk komt er bij mij nu geen witte te kort maar dat zien we morgen wel dan.

Qua apparatuur en spoelbak dus alles compleet, vrij uniek geloof ik in deze tijd ;) Heb ook niet al te gekke apparatuur qua hoeveelheid en ovens enzo, betreft de volgende apparatuur/spoelbak:
  • Siemens IQ700 CM876G0B6 combi
  • Siemens IQ500 KI31RSDF0 koelkast
  • Siemens IQ500 GU15DADF0 vriezer
  • Siemens IQ500 SX65ZX49CN XXL vaatwasser
  • Bora Puru
  • Quooker Flex Combi+ RVS
  • Caressi CAPP45R10 spoelbak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_UNO_MDgTz8FSdPdgeYGKBN1_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cr0aMNw3wsHf8R4HZrF6fuh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, in onze offerte staat keukenblad 2cm dik. Dat betreft het massieve gedeelte. In ons gesprek hadden we aangegeven dat we 4 cm willen. De keukenboer zegt de basis 2 cm is waarbij het in de fabriek wordt opgedikt naar 4 cm. Is dit inderdaad zoals het er in de praktijk aan toe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 14:54
HollovVpo1nt schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:48:
Vraagje, in onze offerte staat keukenblad 2cm dik. Dat betreft het massieve gedeelte. In ons gesprek hadden we aangegeven dat we 4 cm willen. De keukenboer zegt de basis 2 cm is waarbij het in de fabriek wordt opgedikt naar 4 cm. Is dit inderdaad zoals het er in de praktijk aan toe gaat?
Ja, vaak wel. Anders wordt het veeeeel te zwaar of te duur :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Vind het bizar hoge extra kosten.

De adviesprijs van de Siemens is € 1649. Aan de hoge kant genomen (huidige tijd) is 40% korting op advies; zou € 989,4 zijn
De adviesprijs van de Liebherr (5120) is € 1599. 15% is volgens mij gangbaar; zou € 1359,15 zijn.

Al zou er geen korting op de Liebherr zitten, en maximale korting op de siemens, betaal je (990+700=)1690 voor de Liebherr. Meer dan advies. 8)7

---

Ik zou eens navragen waarop deze meerprijs is gebaseerd, en je lekker van de domme houden en zeggen
"dat de Siemens toch € 1649 is en de Liebherr toch maar €1599 kost". :9
Voor Liebherr en Atag heb ik het vergelijk gedaan. T.o.v. listprice geeft DB Keukens 10% op ATAG en 3% (!) op Liebherr. Keukenloods zit op 38% voor ATAG gemiddeld en 23% op Liebherr gemiddeld. Bruynzeel op 25%. Het gaat om exact dezelfde typenummers.

Vrijdag laatste gesprek bij DB. Ben benieuwd, want qua meubel, indeling en meubelopties de beste mogelijkheden (met navenant prijs) maar ook Bruynzeel, niet per se een online dozenschuiver, is al € 2.000 goedkoper op ovens+inductieplaat dan DB (los van koelkast en vaatwasser die goedkoper geleverd kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

ChUcKiE

Dus........

remzor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:39:
Zojuist geleverd bij ons, morgen gaan ze plaatsen. Zo op het oog lijkt alles compleet! :D De twee werkbladen vluchtig gecontroleerd en geen scheuren o.i.d. rondom de uitsparingen. Was nog even spannend aangezien ze binnen kwamen lopen met een groot paneel in 'Walnut', maar ik heb alle fronten in 'Superwit' met enkele korpussen in korpuskleur 'stratusgrijs pearl'. Dus die mocht mee terug, hopelijk komt er bij mij nu geen witte te kort maar dat zien we morgen wel dan.

Qua apparatuur en spoelbak dus alles compleet, vrij uniek geloof ik in deze tijd ;) Heb ook niet al te gekke apparatuur qua hoeveelheid en ovens enzo, betreft de volgende apparatuur/spoelbak:
  • Siemens IQ700 CM876G0B6 combi
  • Siemens IQ500 KI31RSDF0 koelkast
  • Siemens IQ500 GU15DADF0 vriezer
  • Siemens IQ500 SX65ZX49CN XXL vaatwasser
  • Bora Puru
  • Quooker Flex Combi+ RVS
  • Caressi CAPP45R10 spoelbak
[Afbeelding]
Vraagje, is het gebruikelijk (en verstandig) om je nieuw gelegde vloer te voorzien van stucloper voordat de keuken geleverd wordt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
ChUcKiE schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Vraagje, is het gebruikelijk (en verstandig) om je nieuw gelegde vloer te voorzien van stucloper voordat de keuken geleverd wordt?
Ik heb de vloer afgedekt op de plek waar alles tijdelijk werd neergezet. De keukenmannen hebben zelf bescherming neergelegd in de keuken zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
[...]

Ons werd het min of meer 'opgedragen'/aangeraden, zowel telefonisch en per mail. Ook middels zo'n checklist voorbereiding keuken.
Ik zou de vloer wel afdekken op de plek waar al het spul neergezet word, als er een beetje geschoven wordt of er valt iets ofzo heb je niet meteen schade. In de keuken zelf heb ik ook afgeplakt, uiteraard niet op de plekken waar de keukenmeubels komen te staan. Uit ervaring weet ik dat vrijwel alle klusmannen vrij ruw te werk kunnen gaan, met bijbehorend gedrag :P Gereedschap(koffers) over de vloer, vieze werkschoenen, iets laten vallen of neerzetten, etc. Hoort ook bij de werkzaamheden maar voor de zekerheid afplakken kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
[...]

Vraag ook even na of stucloper geschikt is voor je vloer. Wij gaan onze parketvloer laten renoveren net voordat de keuken wordt geplaatst, maar daar mag dan geen gewone stucloper overheen, easy deck voor parketvloer werd ons geadviseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

ChUcKiE

Dus........

Huisje1 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:01:
[...]

Vraag ook even na of stucloper geschikt is voor je vloer. Wij gaan onze parketvloer laten renoveren net voordat de keuken wordt geplaatst, maar daar mag dan geen gewone stucloper overheen, easy deck voor parketvloer werd ons geadviseerd
Bedankt voor het advies, wij hebben een plak PVC vloer. Ik zal de keukenzaak maar eens bellen wat we het beste kunnen voorbereiden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Makrolon schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:10:
Hoi!

Nieuwe poster hier, al wel erg veel mee gelezen in dit topic.
Ik wil ook even onze offerte delen en ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

***members only***
Niemand hier wat over te zeggen?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Makrolon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Merk kasten heb ik geen idee van maar pittige prijs zonder montage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:20
Makrolon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Vergeleken met andere offertes hier voor grotere keukens lijkt dit me erg fors aan de prijs. In apparatuurkeuze zou ik een wat grotere koelvriescombinatie (of liever 2 apparaten) aanraden. Die lijkt klein vergeleken met wat je verder in de keuken van plan bent (2 ovens, wijnkoelkast). Dat suggereert koninklijke keukenkwaliteiten, maar de inhoud van je koelvries wijst daar dan weer niet op.
Verder vind ik een wijnkoelkast van 2000 euro echt bovengemiddeld duur. En ik vraag me ook af of die zo naast de ovens op de beste plek zit.

Alles bij elkaar krijg ik wel het gevoel dat verkoper er echt alles in gestopt heeft wat maar te bedenken viel. Ik denk dat je fors op de prijs kunt besparen door goed na te gaan wat jij nodig hebt in je keuken. Je zou echt niet de eerste zijn met een stoomoven die niet gebruikt wordt of een wijnkoeler die gevuld is met bier en frisdrank.
En als je al deze apparatuur echt veelvuldig gaat gebruiken, vraag ik me af of je werkruimte toereikend is.
Dus kijk daar nog eens goed naar, vergelijk het met de keuken die je nu hebt en laat je niet gek maken door een verkoper die een goede slag denkt te gaan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

JvD Bergeijk en Marquardt zijn de final 2. Prijs verschil in offertes is minder dan 1000 euro. Lastige keuze. Beiden zijn goede partijen. Hoe is jullie ervaring met deze partijen? Vind het heel lastig! Ik vind de showroom van Marquardt een stuk netter een mooier, maar hoor louter positieve dingen over JvD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
Ik ben een JvD enthousiasteling, maar dat had je al gelezen 😉
Mocht je nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:24:
JvD Bergeijk en Marquardt zijn de final 2. Prijs verschil in offertes is minder dan 1000 euro. Lastige keuze. Beiden zijn goede partijen. Hoe is jullie ervaring met deze partijen? Vind het heel lastig! Ik vind de showroom van Marquardt een stuk netter een mooier, maar hoor louter positieve dingen over JvD
Gaat het om exact dezelfde opstellingen, blad en apparatuur?
Welk merk kasten wordt aangeboden?

Bottom line, als je een goed gevoel hebt bij Marquardt en de prijs is naar wens is dat ook prima toch ondanks was anderen zeggen over JvD?

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 15-03-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

SquareOne schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Gaat het om exact dezelfde opstellingen, blad en apparatuur?
Welk merk kasten wordt aangeboden?

Bottom line, als je een goed gevoel hebt bij Marquardt en de prijs is naar wens is dat ook prima toch ondanks was anderen zeggen over JvD?
Opstelling en apparatuur is hetzelfde. We zijn net weer bij JvD geweest en weer naar de bladen gekeken. De standaard werkbladen in de showrooms vonden wij van Marquardt mooier/beter. Maar bij beiden kun je "buiten het menu" kiezen. Maar, buiten het menu bij JvD kan prijziger zijn dan bij Marquardt. Lastig. @J1981 heb jij ervaring met Bladen bij JvD "buiten het menu"?

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 15-03-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:32:
[...]
Opstelling en apparatuur is hetzelfde. We zijn net weer bij JvD geweest en weer naar de bladen gekeken. De standaard werkbladen in de showrooms vonden wij van Marquardt mooier/beter. Maar bij beiden kun je "buiten het menu" kiezen. Maar, buiten het menu bij JvD kan prijziger zijn dan bij Marquardt. Lastig. @J1981 heb jij ervaring met Bladen bij JvD "buiten het menu"?
Als de offertes zelf nauwelijks van elkaar verschillen kun je nog kijken naar aspecten als:
  • Mogelijkheid veranderen offerte (uiterste datum)
  • Voorbehoud levering apparatuur en eventuele alternatieven
  • Eigen monteurs ja/nee
Als dat allemaal geen verschil maakt, blijft je gevoel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFunkyStyle
  • Laatst online: 27-03 14:36
remzor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Ons werd het min of meer 'opgedragen'/aangeraden, zowel telefonisch en per mail. Ook middels zo'n checklist voorbereiding keuken.
Heb je die checklist voorbereiding keuken nog? Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen van de keuken maar ben het overzicht een beetje kwijt. Er komt toch meer bij kijken dan ik had gedacht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Klepzeiker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 08:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
[...]

Wij hebben Dekton Kelya, prijsklasse 8, dus een van de duurdere soorten bladen. Hebben ze standaard in het assortiment trouwens.

Wat voor mij de voordelen van JvD verder waren;

- eigen installateurs. Sterker nog, de interieurbouwer die jouw keuken maakt in de werkplaats, komt hem ook installeren. Ook de elektra en loodgieterswerk. (Bij ons eiland kwamen alleen de waterleiding en elektradraden uit de grond, dus zonder kraantjes/stopcontacten. Ze hadden het liefst dat we dat zo zouden laten, zodat de gaten aan de achterkant van het kastje zo klein mogelijk konden blijven. Zij hebben dus zelf alles verder aangesloten, ook de kookplaat met afzuiging. Zelf geen perilex oid hoeven regelen)
- maatwerk is ook ECHT maatwerk. Een week of 6 voor plaatsing (na het stuccen) zijn ze alles komen inmeten om het perfect passend te maken. Ik heb dus ook nergens passtukken, latjes of blendes.
- ze denken mee. Ze weten als geen ander dat een verbouwing niet altijd volgens planning verloopt. En dus overleggen ze met de klant wanneer de installatie ongeveer plaats kan vinden en zijn ze flexibel als het toch niet helemaal lukt. Moet je natuurlijk wel zelf ook tijdig over communiceren.

Bovendien is Jan gewoon een heel schappelijke vent. Als er al ergens problemen zijn voorzien zal hij altijd proberen een voor jou zo goed mogelijke oplossing te creëren.

[ Voor 8% gewijzigd door J1981 op 15-03-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 19:30
Hoi, heeft er iemand ervaring met de Novy One (pro) kookplaat met downdraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

twi schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:27:
Vanmiddag bij Bemmel & Kroon geweest. Geschrokken van de offerte, en een beetje aan het zoeken waar we de mist in zijn gegaan.
Het Nobilia-equivalent van bovenstaande keuken. Wel met andere (en volgens mij prijzigere) apparatuur. En zonder gedraaide regaalkast, wat wel een prijzige toevoeging is.
Members only:

De greeplijst in afwijkende kleur vinden we toch te opvallend, waardoor we over willen stappen naar een Pronorm Y-Line (Plus) of soortgelijk. Daarnaast zijn we er nog niet uit of we de gedraaide regaalkast van de eerste offerte willen laten vallen. Het lijkt ons met wat decoratieve meuk namelijk wel een wat fraaier aanblik dan een zijpaneel van een koelkast. Maar daar zijn de smaken over verdeeld. De verticale spatrans hebben we al uit de offerte laten halen. Die vonden we niet mooi.

Verder zou ik zelf nog iets willen finetunen met de makers van deze 2 offertes:
  • Plaatsing van de naad bij het werkblad. Wat is hier het mooiste t.o.v. wat is het gemakkelijkste? Als in, hoe kan ik herkennen dat een keukenbouwer de gemakkelijkste optie in plaats van de mooiste aanprijst?
  • Plaatsing van ovens. Vermoedelijk toch naast elkaar, maar uiteindelijk heeft vrouwlief toch liever een exemplaar van 60cm en een exemplaar van 45cm. Zijn er nog tips om dat er het mooiste uit te laten zien qua lijnen? Of wordt het dan toch plaatsing onder elkaar?
  • Zijn er nog dingen die jullie zelf absoluut niet zouden doen qua bovenstaande tekeningen?

[ Voor 8% gewijzigd door twi op 15-03-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
twi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Het Nobilia-equivalent van bovenstaande keuken. Wel met andere (en volgens mij prijzigere) apparatuur. En zonder gedraaide regaalkast, wat wel een prijzige toevoeging is.

***members only***

De greeplijst in afwijkende kleur vinden we toch te opvallend, waardoor we over willen stappen naar een Pronorm Y-Line (Plus) of soortgelijk. Daarnaast zijn we er nog niet uit of we de gedraaide regaalkast van de eerste offerte willen laten vallen. Het lijkt ons met wat decoratieve meuk namelijk wel een wat fraaier aanblik dan een zijpaneel van een koelkast. Maar daar zijn de smaken over verdeeld. De verticale spatrans hebben we al uit de offerte laten halen. Die vonden we niet mooi.

Verder zou ik zelf nog iets willen finetunen met de makers van deze 2 offertes:
  • Plaatsing van de naad bij het werkblad. Wat is hier het mooiste t.o.v. wat is het gemakkelijkste? Als in, hoe kan ik herkennen dat een keukenbouwer de gemakkelijkste optie in plaats van de mooiste aanprijst?
  • Plaatsing van ovens. Vermoedelijk toch naast elkaar, maar uiteindelijk heeft vrouwlief toch liever een exemplaar van 60cm en een exemplaar van 45cm. Zijn er nog tips om dat er het mooiste uit te laten zien qua lijnen? Of wordt het dan toch plaatsing onder elkaar?
  • Zijn er nog dingen die jullie zelf absoluut niet zouden doen qua bovenstaande tekeningen?
Waarom twee keer een combi magnetron?
Of is dit een place holder?

Je kan ook een 45+warmhoudlade en 60cm naast elkaar doen. Zijn even hoog dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Source90 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:19:
[...]

Waarom twee keer een combi magnetron?
Of is dit een place holder?

Je kan ook een 45+warmhoudlade en 60cm naast elkaar doen. Zijn even hoog dan.
Dit zijn inderdaad placeholders. Vermoedelijk wordt het een gewone oven van 60 en een combi oven van 45. Al zit ik nog erg te twijfelen of ik de 60cm niet een oven met stoomfunctie wil hebben.

Warmhoudlade is inderdaad een optie. Maar ik zit nog een beetje in dubio of ik nu echt een warmhoudlade moet nemen die ik vermoedelijk zelden ga gebruiken, om het mooier te laten ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
twi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:24:
[...]
Dit zijn inderdaad placeholders. Vermoedelijk wordt het een gewone oven van 60 en een combi oven van 45. Al zit ik nog erg te twijfelen of ik de 60cm niet een oven met stoomfunctie wil hebben.

Warmhoudlade is inderdaad een optie. Maar ik zit nog een beetje in dubio of ik nu echt een warmhoudlade moet nemen die ik vermoedelijk zelden ga gebruiken, om het mooier te laten ogen...
Met ovens naast elkaar sowieso zorgen dat het uitlijnt. Gaat er anders echt niet fraai uit zie.

Verder t.a.v. de ladekasten, je hebt nu gekozen voor kasten met 3 ladefronten (2 boven, 1 beneden). Je verliest hiermee wel ruimte t.o.v. binnenlades. Mijn keukenadviseur adviseerde om gewoon binnenlades te nemen.

In de nieuwe tekening is die greeplijst rechts van de hoge kast toch overbodig? Ik zou de koelkast gewoon naar de andere kant op laten openen.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 15-03-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

SquareOne schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Met ovens naast elkaar sowieso zorgen dat het uitlijnt. Gaat er anders echt niet fraai uit zie.

Verder t.a.v. de ladekasten, je hebt nu gekozen voor kasten met 3 ladefronten (2 boven, 1 beneden). Je verliest hiermee wel ruimte t.o.v. binnenlades. Mijn keukenadviseur adviseerde om gewoon binnenlades te nemen.

In de nieuwe tekening is die greeplijst rechts van de hoge kast toch overbodig? Ik zou de koelkast gewoon naar de andere kant op laten openen.
We hebben inderdaad specifiek voor ladefronten gekozen, omdat we de trend van binnenlades niet zo snappen. We vinden het niet heel praktisch om met buiten en binnenlades te husselen, en willen gewoon de la open trekken die we willen openen. Hetzelfde hebben we eigenlijk met de apparatuur. Geef ons maar fysieke knoppen in plaats van tiptoetsen. En je proeft het ook een beetje terug in m'n opmerking over de warmhoudlades. Liever doet alles gewoon precies wat je ervan verwacht als je het ziet.

Koelkast vind ik inderdaad een goede, maar het was een specifieke tip van de verkoper. Op deze manier hoef je niet om de koelkast heen te draaien als je uit de woonkamer komt. Maargoed, dat hebben we nu ook en er nooit over nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
twi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:43:
[...]
We hebben inderdaad specifiek voor ladefronten gekozen, omdat we de trend van binnenlades niet zo snappen. We vinden het niet heel praktisch om met buiten en binnenlades te husselen, en willen gewoon de la open trekken die we willen openen. Hetzelfde hebben we eigenlijk met de apparatuur. Geef ons maar fysieke knoppen in plaats van tiptoetsen. En je proeft het ook een beetje terug in m'n opmerking over de warmhoudlades. Liever doet alles gewoon precies wat je ervan verwacht als je het ziet.

Koelkast vind ik inderdaad een goede, maar het was een specifieke tip van de verkoper. Op deze manier hoef je niet om de koelkast heen te draaien als je uit de woonkamer komt. Maargoed, dat hebben we nu ook en er nooit over nagedacht.
Fair point. Maar ik zou het niet doen vanwege de looks, al is dat voor jou niet echt een argument. Alternatief is koelkast links van de ovens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:13
Onze keuken is maandag geleverd en ze zijn begonnen aan de plaatsing! *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvmAfkxl9D2lz2-XfLGbntDGPT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pf5uMvWh6NdZp64L4L7tHdWU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFZHBP-fHk_ntWZ6tzxFvsEv0AQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSfKChFWN5o7BIqx7ThAXS9n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikc80hjja218d2qdGm4ouN5nWMc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctW8YeFMXMg3Ou6M7wzJ8fkl.jpg?f=fotoalbum_tile

Nou kan natuurlijk nooit alles in 1x goed gaan, nadat eerst de koelkast nog niet geleverd was ondanks dat deze al in januari binnen had moeten zijn, past nu ook de vaatwasser niet in combinatie met de lage plint van 8cm. Bleek een fout te zijn vanuit siemens technische tekening of iets dergelijks.

Nu wel voor beide problemen een oplossing. Ze hebben een koelkast van een andere klant die wel al binnen was met ons geruild 8) deze zou pas in het najaar geplaatst worden maar daarvan was de koelkast wel al binnen. En voor de vaatwasser krijgen we nu een upgrade naar een miele met knock-to-open want die kan wel geplaatst worden in combinatie met een 8cm plint. Alleen is wel de vraag wanneer de Miele geleverd kan worden, dus dat wordt nog vervolgd.
Aurum schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:31:
We hebben vandaag getekend voor onze nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis :)

We zijn bij drie keukenzaken geweest om een Next125, Siematic en een Tristar keuken te bekijken. Erg leerzaam om met meerdere verkopers te zitten die allemaal zo hun eigen ideeën hebben. We hebben uiteindelijk voor de Tristar keuken gekozen omdat hier echt alles mogelijk was. Maar we hebben van zowel ons bezoek aan Next125 en Siematic 2 ideeen meegenomen naar het uiteindelijke ontwerp.

Bij Next125 zagen we een combi van greeplijst en tip-on voor de onderste lades van het eiland, erg strak zonder extra greeplijst.
Bij de Siematic dealer waren we helemaal weg van de kleur Sterling Grey, wat soms bijna wit zit, maar net even sjieker overkomt naar ons idee. Het mooie van Tristar is dat we alle kleuren van welke kleurenwaaier dan ook konden kiezen. Ik heb ondertussen een hele studie gehad aan type kleuren/kleurenwaaiers/pantone etc etc van wat nou bij elkaar te matchen. Meerdere stalen van werkbladen aangevraagd bij Arte om te kijken wat bij elkaar matchte en uiteindelijk dus uitgekomen op 2 sikkens kleuren, eentje evenaart de sterling grey van siematic en de andere is een grijze kleur. (op de renders lijkt het grijze wat donkerder dan hij is, hij komt per toeval overeen met de blum lades orion grey)

Dit is het uiteindelijk geworden: 5x60 (242 cm hoog) hoge kasten en 3x 100cm eiland met nog 2 kasten aan de achterzeide en een bargedeelte in het midden. en een 8cm plint, net genoeg om niet met je voeten tegen de kasten te trappen ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

dan de apparatuur en werkblad.
Apparatuur:
Bora Puxu
Miele H7660 BP vitro zwart oven
Siemens SX 85E800BE met openassist vaatwasser
Liebherr IRBe5120 koelkast
Quooker Fusion rond rvs met 7L boiler.

Werkblad:
Composiet Silestone et Calacatta gold

En nog 2 bora stopcontacten aan de zijkant naast de kookplaat.

Totaalprijs incl. montage en BTW kwam uit op: 25.350

Al met al zijn wij erg tevreden en blij dat we nu na maanden eindelijk de knoop hebben doorgehakt hoe de keuken moet worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
twi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:43:
[...]
We hebben inderdaad specifiek voor ladefronten gekozen, omdat we de trend van binnenlades niet zo snappen. We vinden het niet heel praktisch om met buiten en binnenlades te husselen, en willen gewoon de la open trekken die we willen openen.
Deze gedachte had ik ook, tot ik zelf binnenlades in mijn keuken kreeg. Ze bieden meer ruimte en zijn makkelijk te bedienen. Bij mij trek je beide lades naar buiten en met een simpele beweging ontgrendel je de binnenlade en kun je bij de spullen eronder. La klikt bij sluiten vanzelf weer vast. Ik vind het nu in de praktijk juist handig dat ik voor de meest praktische kookspullen (gerei en ingredienten) maar een la hoef open te trekken. Idem aan de andere kant van de keuken voor alle ontbijtspullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Toke_gt schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:42:
[...]

Deze gedachte had ik ook, tot ik zelf binnenlades in mijn keuken kreeg. Ze bieden meer ruimte en zijn makkelijk te bedienen. Bij mij trek je beide lades naar buiten en met een simpele beweging ontgrendel je de binnenlade en kun je bij de spullen eronder. La klikt bij sluiten vanzelf weer vast. Ik vind het nu in de praktijk juist handig dat ik voor de meest praktische kookspullen (gerei en ingredienten) maar een la hoef open te trekken. Idem aan de andere kant van de keuken voor alle ontbijtspullen.
Met mijn ruimtelijke inzicht ben ik aan het bedenken waarom een binnenla meer ruimte zou bieden ten opzichte van 2 aparte lades bij gelijke hoogte. Kost de frontbevestiging meer ruimte?

Ik ga zeker nog een keer kijken en zelf proberen. In onze huidige keuken vind ik de greeplijst aan de onderkant ook niet helemaal ideaal, dus ik hou m'n opties open, zeker na jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Toke_gt schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:42:
[...]

Vergeleken met andere offertes hier voor grotere keukens lijkt dit me erg fors aan de prijs. In apparatuurkeuze zou ik een wat grotere koelvriescombinatie (of liever 2 apparaten) aanraden. Die lijkt klein vergeleken met wat je verder in de keuken van plan bent (2 ovens, wijnkoelkast). Dat suggereert koninklijke keukenkwaliteiten, maar de inhoud van je koelvries wijst daar dan weer niet op.
Verder vind ik een wijnkoelkast van 2000 euro echt bovengemiddeld duur. En ik vraag me ook af of die zo naast de ovens op de beste plek zit.

Alles bij elkaar krijg ik wel het gevoel dat verkoper er echt alles in gestopt heeft wat maar te bedenken viel. Ik denk dat je fors op de prijs kunt besparen door goed na te gaan wat jij nodig hebt in je keuken. Je zou echt niet de eerste zijn met een stoomoven die niet gebruikt wordt of een wijnkoeler die gevuld is met bier en frisdrank.
En als je al deze apparatuur echt veelvuldig gaat gebruiken, vraag ik me af of je werkruimte toereikend is.
Dus kijk daar nog eens goed naar, vergelijk het met de keuken die je nu hebt en laat je niet gek maken door een verkoper die een goede slag denkt te gaan slaan.
Thanks voor je input!

Goede punten. We hebben vandaag ergens een mooie grote koelkast gezien met een klein vriesvak. Daar gaan we voor, en dan een kleine vriezer in de kelder.
We hebben geen koninklijke kookkwaliteiten haha. Maar vinden een mooie keuken wel gaaf.

Vandaag nog een offerte laten maken bij een keukenzaak die alles opmaat maakt. Wel super mooi maar volgens verwachting natuurlijk, nog een stukje duurder.

Maar eens even een nachtje over slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
twi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:53:
[...]
Met mijn ruimtelijke inzicht ben ik aan het bedenken waarom een binnenla meer ruimte zou bieden ten opzichte van 2 aparte lades bij gelijke hoogte. Kost de frontbevestiging meer ruimte?

Ik ga zeker nog een keer kijken en zelf proberen. In onze huidige keuken vind ik de greeplijst aan de onderkant ook niet helemaal ideaal, dus ik hou m'n opties open, zeker na jouw reactie.
Door de frontbevestiging zit de bodem van de bovenste la idd dichter op de onderste. Dus in de onderste la kun je bij een binnenlade meer kwijt. Of misschien niet zozeer meer, maar wel hoger. Er kan meer rechtop staan zonder de la erboven te blokkeren. In de bovenste la kun je wellicht iets minder kwijt, maar bij mij zijn/waren dat lades voor bestek- en gerei; ik merk daar geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
twi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Bakoven met stoom kan je hele mooie dingen mee maken. Indien jullie nog niet geweest zijn, zou ik eens naar Inspiratiehuis 20|20 gaan voor een demo van Siemens.

Betreft die warmhoudlade die je misschien nooit gaat gebruiken (ook daar kan je leuke dingen mee, maar moet je ding zijn; koffiekopjes warmen, deeg rijzen, tomaten wellen, langzaam garen, etc.), kan je ook een accessoirelade overwegen:

https://www.siemens-home....Others/Togglebox=manuals/

Kost ook een hoop (richting de 250-300 na korting), maar wel hetzelfde frontje als de ovens. Hier kan je bakplaten, rekken, etc. in kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 15-03-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis7
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-04 21:26
Wij zijn afgelopen zaterdag bij een keukenzaak geweest waar we een leuk gesprek hebben gedaan, de dame was erg aardig, klantvriendelijk en totaal niet pusherig. Gisteren hebben wij de offerte ontvangen.

Wij hoopte voor de keuken rond de €17.000/€18.000 klaar te zijn met uitloop naar max.€ 20.000,-.
Het was dan ook wel even schrikken doen we bijgevoegde offerte kregen, verdeling prijs is als volgt:

Keukenmeubelen € 11.256,-
Aanrechtblad € 4.719,-
Apparatuur € 12.526,-
Montage € 950,-.
Totaal € 29.550,-

De genoemde apparatuur is die in de offerte, wij hebben zelf de voorkeur voor de apparatuur welke op de laatste pagina staat (van merk Bosch). De keukenzaak had goedkopere AEG apparatuur aangeboden, ik kan voor minder geld mooie apparatuur aanschaffen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Mf_GTDtdwh5Fy4RtEOGGFFFDN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgU5Q1GIcFqpa3WSnx5YCJQd.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWawTROgR6UZrI0xs91ko29IPaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqDmtjixzHMftIq9j5lNElUY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKLolL0a15sbW4WpmgBbPYpO3fw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4B0EfRZ4FEC7E5dDfDluIXos.jpg?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door Dennis7 op 16-03-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49
Dennis7 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:33:
Wij zijn afgelopen zaterdag bij een keukenzaak geweest waar we een leuk gesprek hebben gedaan, de dame was erg aardig, klantvriendelijk en totaal niet pusherig. Gisteren hebben wij de offerte ontvangen.

Wij hoopte voor de keuken rond de €17.000/€18.000 klaar te zijn met uitloop naar max.€ 20.000,-.
Het was dan ook wel even schrikken doen we bijgevoegde offerte kregen, verdeling prijs is als volgt:

Aanrechtblad € 4.719,-
Apparatuur € 12.526,-
Montage € 950,-.
Totaal € 29.550,-

De genoemde apparatuur is die in de offerte, wij hebben zelf de voorkeur voor de apparatuur welke op de laatste pagina staat (van merk Bosch).
Had je een budget aangegeven of heb je haar vrij gelaten?

12.5k apparatuur is wel serieus trouwens, ik kom daar niet aan. Maar wel >17k kasten, of zelfs 27k kasten.. Ligt aan het merk en de fronten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 16-03-2022 09:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis7
Floor-is schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:43:
[...]

Had je een budget aangegeven of heb je haar vrij gelaten?

Wij hoopten op <35k, kregen 42, 47 en 50+ :o
50+ viel af
47 werd 36
42 bleek verkeerde fronten te hebben gebruikt en werd 46

47/36 bleek geen service te leveren..
Jazeker, wij hebben een richtprijs opgegeven.

Ik ben benieuwd of Rotpunkt uberhaupt een goed merk is en of de prijs voor de meubelen redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 14:23
Bij mij in de keuken ook geen roosters gelukkig. De koelkast zit bij mij onder een oven in een hoge kast en hierachter zit ruimte die naar boven vrij is dus de warme lucht kan via die kant weg. Onder de koelkast deur is in de plint nog wel een stuk van 2 cm weggehaald in de vorm van een U waardoor je hier ook warmte kwijt kan, maar je ziet dit niet door dat de plint wat naar achter valt. Vergelijkbaar met de ruimte bij de vaatwasser om de klep te kunnen openen.

Jij hebt natuurlijk hoge kasten die uitkomen in omranding, vrees dat je toch ergens een uitlaat zult moeten maken voor de warme lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
SquareOne schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Ja alleen voorkant van eiland, in dit geval de fronten naast het zitje. Invloed op prijs… geen idee eerlijk gezegd. En kan wellicht ook niet bij alle keuken fabrikanten
Ik probeer te bedenken wat het voordeel is maar ik zie eigenlijk alleen maar nadelen? Schade met stofzuigen op je deur, deur kan over de vloer schuiven als een van de twee niet perfect waterpas is, kastje begint toch ook boven plintniveau? Afwijkend tov andere kasten dus verschil in aanzicht? Ben benieuwd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vitruvius schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Ik probeer te bedenken wat het voordeel is maar ik zie eigenlijk alleen maar nadelen? Schade met stofzuigen op je deur, deur kan over de vloer schuiven als een van de twee niet perfect waterpas is, kastje begint toch ook boven plintniveau? Afwijkend tov andere kasten dus verschil in aanzicht? Ben benieuwd. :9
Looks. Op die manier oogt het meer als een 'meubel' dan een keuken.
Maar moet wel bij je smaak / visie passen. Als dat niet zo is, vooral niet doen, want het heeft een meerprijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dennis7 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:33:

Aanrechtblad € 4.719,-
Apparatuur € 12.526,-
Montage € 950,-.
Totaal € 29.550,-

De genoemde apparatuur is die in de offerte, wij hebben zelf de voorkeur voor de apparatuur welke op de laatste pagina staat (van merk Bosch). De keukenzaak had goedkopere AEG apparatuur aangeboden, ik kan voor minder geld mooie apparatuur aanschaffen.[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook een plattegrond / aanzichten? Dat kijk wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis7
SquareOne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Heb je ook een plattegrond / aanzichten? Dat kijk wat makkelijker.
Nee die heb ik niet gehad maar het komt er ongeveer zo uit te zijn als op onderstaande foto.
Een hoge kastenwand (4 kasten) met daarin koelkast, losse vriezer, stoomoven en combi-oven.
En een kookeiland van 270 x 100 met daarin een inductiekookplaat met downdraft afzuiging, vaatwasser en spoelbak met quooker. Het eiland van aan de ene kant allemaal kastruimte en aan de andere kant ongeveer 1/3 kastruimte, de rest is open voor barkrukken.

https://d33u92xnnm7sma.cl...t/Kooi-14-Mandemakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dennis7 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Nee die heb ik niet gehad maar het komt er ongeveer zo uit te zijn als op onderstaande foto.
Een hoge kastenwand (4 kasten) met daarin koelkast, losse vriezer, stoomoven en combi-oven.
En een kookeiland van 270 x 100 met daarin een inductiekookplaat met downdraft afzuiging, vaatwasser en spoelbak met quooker. Het eiland van aan de ene kant allemaal kastruimte en aan de andere kant ongeveer 1/3 kastruimte, de rest is open voor barkrukken.

Ik zou adviseren de keuken ergens anders te laten bereken. Weet niet of 17k gaat lukken, maar 29k lijkt me waanzin. Welke zaak gaat het om?

Kijk ook eens hier in het topic bij de 'pins' om te zien wat die keukens kosten.

Wat is de som van de adviesprijzen van alle Bosch apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis7
SquareOne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Ik zou adviseren de keuken ergens anders te laten bereken. Weet niet of 17k gaat lukken, maar 29k lijkt me waanzin. Welke zaak gaat het om?

Kijk ook eens hier in het topic bij de 'pins' om te zien wat die keukens kosten.

Wat is de som van de adviesprijzen van alle Bosch apparatuur?
Gaat om Kramer Keukens uit Avenhorn, een wat kleinere zaak waar niet pusherig zijn maar qua prijs hoog zitten haha.

Waar vind ik de "pins"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Vitruvius schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Bij mij in de keuken ook geen roosters gelukkig. De koelkast zit bij mij onder een oven in een hoge kast en hierachter zit ruimte die naar boven vrij is dus de warme lucht kan via die kant weg. Onder de koelkast deur is in de plint nog wel een stuk van 2 cm weggehaald in de vorm van een U waardoor je hier ook warmte kwijt kan, maar je ziet dit niet door dat de plint wat naar achter valt. Vergelijkbaar met de ruimte bij de vaatwasser om de klep te kunnen openen.

Jij hebt natuurlijk hoge kasten die uitkomen in omranding, vrees dat je toch ergens een uitlaat zult moeten maken voor de warme lucht.
Ja, dus dat wordt dan de mooiste oplossing vinden, alleen ik zie dat voor mijn gevoel nooit terug op de foto's hier. Iemand een creatieve oplossing hiervoor? :)
SquareOne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Looks. Op die manier oogt het meer als een 'meubel' dan een keuken.
Maar moet wel bij je smaak / visie passen. Als dat niet zo is, vooral niet doen, want het heeft een meerprijs :).
Ik heb het met Photoshop aangepast en het lijkt inderdaad mooier, alleen ben inderdaad bang voor schade. 'Gelukkig' nog ongeveer een jaar om over na te denken :)
Dennis7 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Gevoelsmatig zit het wel hoog inderdaad als ik het vergelijk met onze keuken en daar zitten wel een aantal overeenkomsten in. Ik heb mijn keuken recent geplaatst hier en wij hebben ook allemaal Bosch apparatuur + Bora PUXU + Quooker, een eiland van 270x120cm en 4 hoge kasten (en dan ook nog 3 laag). Wel een composiet blad en niet keramiek. Maar geen idee hoe de prijzen van het merk keuken zich tot elkaar verhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Zou je die Photoshop eens kunnen delen? Ben wel benieuwd naar het verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis7
Qocel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Ja, dus dat wordt dan de mooiste oplossing vinden, alleen ik zie dat voor mijn gevoel nooit terug op de foto's hier. Iemand een creatieve oplossing hiervoor? :)
[...]

Ik heb het met Photoshop aangepast en het lijkt inderdaad mooier, alleen ben inderdaad bang voor schade. 'Gelukkig' nog ongeveer een jaar om over na te denken :)

[...]

Gevoelsmatig zit het wel hoog inderdaad als ik het vergelijk met onze keuken en daar zitten wel een aantal overeenkomsten in. Ik heb mijn keuken recent geplaatst hier en wij hebben ook allemaal Bosch apparatuur + Bora PUXU + Quooker, een eiland van 270x120cm en 4 hoge kasten (en dan ook nog 3 laag). Wel een composiet blad en niet keramiek. Maar geen idee hoe de prijzen van het merk keuken zich tot elkaar verhouden.
Wauw wat een onwijs mooie keuken, beetje hetzelfde inderdaad als dat wij willen. Alleen inderdaad de lage kasten niet. Bij welke zaak zijn jullie geslaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Qocel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:51:
[...]

[...]
1,5cm uitsparing tussen ombouw en kasten bovenaan. Wel zorgen dat je die hoogte dan ook doortrek in andere delen van de ombouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qocel
Vitruvius schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:52:
Zou je die Photoshop eens kunnen delen? Ben wel benieuwd naar het verschil. :)
Wordt morgenavond, had het niet opgeslagen alleen even gekeken of ik het mooi vond.
Dennis7 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Wauw wat een onwijs mooie keuken, beetje hetzelfde inderdaad als dat wij willen. Alleen inderdaad de lage kasten niet. Bij welke zaak zijn jullie geslaagd?
Thanks!
Members only:
SquareOne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:05:
[...]

1,5cm uitsparing tussen ombouw en kasten bovenaan. Wel zorgen dat je die hoogte dan ook doortrek in andere delen van de ombouw.
Goed idee, ik ga eens op zoek naar foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:50
[...]

Marquardt is een DMG formule. Ik zou even goed kijken naar after sales ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Qocel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Wordt morgenavond, had het niet opgeslagen alleen even gekeken of ik het mooi vond.

[...]

Thanks!

***members only***

[...]

Goed idee, ik ga eens op zoek naar foto's :)
Ik zal foto's van onze keuken posten over een maand of 2. Daar wordt zoiets ook toegepast.
Pagina: 1 ... 328 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1