Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-08 13:55
Ladypurple schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Heb je een 6 cm blad omdat je dat mooier vindt of om de keuken hoger te krijgen? Wat is de hoogte van de onderkasten zonder blad en plint en hoe hoog moet het totaal worden?
Standaardkasten zonder plint waren 78cm. Zit nu dacht ik 98cm/1m hoog wat ik fijne werkhouding vond. Was ook wel andere oplossing te bedenken met een goedkoper blad en had je hogere onderplint gehad. Of ander type kastje maar die hadden ze niet greeploos. Maar vond zo'n dik blad erg mooi dus daarvoor gekozen. Keuken is momenteel binnen budget maar anders had ik daar wat op kunnen bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:43
Mexikola schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Standaardkasten zonder plint waren 78cm. Zit nu dacht ik 98cm/1m hoog wat ik fijne werkhouding vond. Was ook wel andere oplossing te bedenken met een goedkoper blad en had je hogere onderplint gehad. Of ander type kastje maar die hadden ze niet greeploos. Maar vond zo'n dik blad erg mooi dus daarvoor gekozen. Keuken is momenteel binnen budget maar anders had ik daar wat op kunnen bezuinigen.
Ik weet niet of je verder gaat kijken, maar vind een plint van 14-16 nog best veel, daar moet nog wel wat anders mogelijk zijn. Als je rechtshandig bent zou ik kook en spoel omdraaien. De wasmachine is aan de kook/spoelkant? Ws vanwege het beeld, maar ‘k vind het een rare plek. Hoe is de rest van de ruimte, is een andere opstelling mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43
Daan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:30:
[...]

Je zou 100-100-100 kunnen overwegen. Heb je wat meer ruimte om de spoelbak en kookplaat als je die in het midden van de buitenste 100cm kasten plaatst. Wel iets minder ruimte ertussen, maar volgens mij nog steeds meer dan voldoende?

Zit je alleen wel met de vaatwasser die in een 60cm moet denk ik?
Gewoon onder een van de ovens :)

[/spuit11]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

hallom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:26:
Heeft een van jullie enig idee wat het draagvermogen is van een Next125 lade? We hebben nu een lade van 120 cm, die we willen gebruiken voor de pannen, alleen: we hebben best wel zware pannen (veel gietijzer, en stalen koekenpannen). Ben bang dat de lade dan na een tijdje doorzakt.
Moeten ze per se in een lade dan? Verdeel gewoon over twee of meer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 22:35
Heeft een van jullie enig idee wat het draagvermogen is van een Next125 lade? We hebben nu een lade van 120 cm, die we willen gebruiken voor de pannen, alleen: we hebben best wel zware pannen (veel gietijzer, en stalen koekenpannen). Ben bang dat de lade dan na een tijdje doorzakt.

Kunnen we dan beter voor een 100 cm lade gaan? Iemand die hier wat over kan zeggen?

Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie geen zware pannen :p
Ik heb zelf ook een 120CM lade van Next125, en volgens de verkoper kan het 70kg hebben. Ik had namelijk exact dezelfde zorg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als het goed is wordt vandaag onze keuken geleverd! :o

Waar de leverancier een tijdje geleden nog zei bijna alles binnen te hebben, meldt hij gister doodleuk dat er nog wel wat frontjes lijken te ontbreken. -O-

Morgen komt de stukadoor nog om het plafond en een stuk achterwand te stuken (en hopelijk komt hij volgende week om de rest te doen....) en maandag begint de monteur. Van de monteur heb ik behalve een heel globale prijsindicatie van de keukenzaak nog helemaal niets gehoord dus maandagochtend eerst maar beginnen met koffie en een goed gesprek denk ik....

Zou toch wel lekker zijn als dit allemaal achter de rug is. :*) Eindelijk genieten van de keuken.

Voordeel van de zeer matige planning van de stukadoor is wel dat hij met een beetje geluk na de plaatsing nog een paar dingen netjes af kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kunnen we dan beter voor een 100 cm lade gaan? Iemand die hier wat over kan zeggen?

Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie geen zware pannen :p
Next125 gebruikt volgens mij Blum Legrabox lades.
Die komen naar het schijn in een 40kg en 70kg uitvoering. Ik weet niet welke van beide ze standaard toepassen.
https://www.meubelbeslago...um/legrabox/laden/op/maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05
Beekforel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:52:

Morgen komt de stukadoor nog om het plafond en een stuk achterwand te stuken (en hopelijk komt hij volgende week om de rest te doen....) en maandag begint de monteur. Van de monteur heb ik behalve een heel globale prijsindicatie van de keukenzaak nog helemaal niets gehoord dus maandagochtend eerst maar beginnen met koffie en een goed gesprek denk ik....
Begrijp ik het goed dat je maandagmorgen nog even over de prijs gaat onderhandelen?
Wat ga je doen als hij de prijs verdubbelt? Blijf je dan zitten met je huis vol dozen omdat je hem naar huis stuurt?
Jouw onderhandelingspositie is uiterst zwak. Je moet op zijn minst de keuze hebben om "nee" te zeggen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 18:28
Heeft er iemand ervaring met een robo stofzuiger die onder de plint verdwijnt naar het laadstation?
(Gezien dat Schuller er een speciale plint met uitsparing voor heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:37

DropjesLover

Dit dus ->

LaTiNo156 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:34:
Heeft er iemand ervaring met een robo stofzuiger die onder de plint verdwijnt naar het laadstation?
:o datwilikook!
Maar, een robot vind zijn weg globaal met z'n lidar, maar nauwkeurig navigeren naar het laadstation gaat (bij ons) met infrarood. Als het laadstation echt in een plint zit, zal hij daar moeite mee hebben.
Handleiding heeft het er ook over dat ~50cm naast het laadstation vrij moet zijn, al staat hij bij ons naast een kast (andere kant wel vrij) en dat gaat goed.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
DropjesLover schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:40:
[...]

:o datwilikook!
Maar, een robot vind zijn weg globaal met z'n lidar, maar nauwkeurig navigeren naar het laadstation gaat (bij ons) met infrarood. Als het laadstation echt in een plint zit, zal hij daar moeite mee hebben.
Handleiding heeft het er ook over dat ~50cm naast het laadstation vrij moet zijn, al staat hij bij ons naast een kast (andere kant wel vrij) en dat gaat goed.
Hmmm, dus je moet er wel eentje vinden die de positie van zijn laadstation kan memoriseren of via BT communiceert of whatever. IR is idd een probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 20-07 08:37
Zowel de iRobot Roomba, Neato Botvac en Xiaomi Roborock series robotstofzuigers gebruiken infrarood in hun basisstation. Ik heb alleen ervaring met de laatste twee en die onthouden de locatie van het dock. Zodra ze in de buurt zijn gebruiken ze infrarood om uitgelijnd tegen/op het dock te rijden zodat de laadpunten (kleine pads aan de zij/onderkant) verbinding maken.

Als je zegt “plint met uitsparing”, komt het dan eigen neer op een laadruimte met een soort deur/gat waar de robot doorheen kan om ‘het huis’ binnen te rijden?
Zo ja dan kan ik wel even voor je testen hoe dat gaat met een Roborock S5.

Ik kan de optie zogauw niet online vinden namelijk. Hoe breed/hoog is de opening ongeveer? (dan pas ik de test daar op aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
Ladypurple schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:04:
[...]

Ik weet niet of je verder gaat kijken, maar vind een plint van 14-16 nog best veel, daar moet nog wel wat anders mogelijk zijn. Als je rechtshandig bent zou ik kook en spoel omdraaien. De wasmachine is aan de kook/spoelkant? Ws vanwege het beeld, maar ‘k vind het een rare plek. Hoe is de rest van de ruimte, is een andere opstelling mogelijk?
Wasmachine is rechts van spoelbak (ben ook rechts) Links van spoelbak zit alleen de kookplaat. Door jouw vragen/opmerkingen wel bedacht dat de indeling wel anders kan. Dacht dat ik gebonden was aan kookplaat in die muur maar dat is niet zo. Heb aan de andere kant loze leidingen en dan is die perilex zo omgezet en kan ik ook daar koken. Vervolgens aan de andere kant meer ruimte voor bredere spoelbak. Hmms. Even terug naar de tekentafel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:37

DropjesLover

Dit dus ->

Gody schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Zowel de iRobot Roomba, Neato Botvac en Xiaomi Roborock series robotstofzuigers gebruiken infrarood in hun basisstation. Ik heb alleen ervaring met de laatste twee en die onthouden de locatie van het dock. Zodra ze in de buurt zijn gebruiken ze infrarood om uitgelijnd tegen/op het dock te rijden zodat de laadpunten (kleine pads aan de zij/onderkant) verbinding maken.

Als je zegt “plint met uitsparing”, komt het dan eigen neer op een laadruimte met een soort deur/gat waar de robot doorheen kan om ‘het huis’ binnen te rijden?

Ik kan de optie zogauw niet online vinden namelijk. Hoe breed/hoog is de opening ongeveer? (dan pas ik de test daar op aan).
Ik kan het ook wel testen denk ik, de keuken gaat er toch uit, dus kan makkelijk een gat in de plint maken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-07 18:29
Inductie kookplaat eruit en gas erin.

Wij hebben een nieuw huis gekocht en daar zit een er luxe inductie kookplaat in. Wij willen echter op gas koken. Wie kent er een bedrijf waar een inductie kookplaat van ca €2000 Euro ingeruild kan worden voor een gas kookplaat? Zelf laat ik de pros en cons bewust achterwege omdat dit persoonlijk is. Het is dus niet de bedoeling een discussie over de aard van de energiebron te voeren. Ik wil graag weten waar ik de dure inductie kookplaat kan inruilen voor een gas kookplaat. Alvast dank voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HugoZeilstra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:23:

Wij hebben een nieuw huis gekocht en daar zit een er luxe inductie kookplaat in. Wij willen echter op gas koken. Wie kent er een bedrijf waar een inductie kookplaat van ca €2000 Euro ingeruild kan worden voor een gas kookplaat? Zelf laat ik de pros en cons bewust achterwege omdat dit persoonlijk is. Het is dus niet de bedoeling een discussie over de aard van de energiebron te voeren. Ik wil graag weten waar ik de dure inductie kookplaat kan inruilen voor een gas kookplaat. Alvast dank voor het meedenken.
Op marktplaats en zelf een nieuwe gaskookplaat bestellen?
Inkopers van 2ehands keukenapparatuur ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Mexikola schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Wasmachine is rechts van spoelbak (ben ook rechts) Links van spoelbak zit alleen de kookplaat. Door jouw vragen/opmerkingen wel bedacht dat de indeling wel anders kan. Dacht dat ik gebonden was aan kookplaat in die muur maar dat is niet zo. Heb aan de andere kant loze leidingen en dan is die perilex zo omgezet en kan ik ook daar koken. Vervolgens aan de andere kant meer ruimte voor bredere spoelbak. Hmms. Even terug naar de tekentafel! :9
Over de hoogte. 2 cm meer of minder kan echt verschil maken.... probeer het uit. Meet de afstand van de vloer tot onderkant van een gebogen elleboog, dit is het uitgangspunt van waaruit je gaat uitproberen wat een fijne hoogte is om te snijden. ( om uit te proberen kan je een strijkplank gebruiken) Voor de gewenste hoogte met een lager plint is bijv. Ballerina met 84,5 een idee ( misschien iets duurder?) ik weet niet of er andere merken zijn met een half raster in greeploos. Of het zinnig is om nog verder te zoeken?
Ik verwachtte bij de ‘popi’ naam superkeukens eigenlijk een Onderdeel van dmg, maar ik vind hier in de zoekfunctie goede ervaringen met duidelijke prijzen :) ....... gevonden dat deze nobilia en schüller c2/c3 levert, je offerte zou dan een schüller kunnen zijn.
Over de wasmachine. Ik vind het jammer om op je werkplek, waar je de keukenspullen binnen handbereik wilt hebben, een kastruimte te gebruiken voor een wasmachine. ( of is dit ivm leidingwerk) En misschien is in de ruimte nog wel wat anders mogelijk, maar dat is alleen te zien als je een tekening hebt hoe de ruimte in de woning staat, waar een eettafel ed. Komt

[ Voor 11% gewijzigd door Ladypurple op 09-07-2021 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-08 07:43
Na een tijd mee te lurken en heel veel op te pikken van alle discussies en offertes die hier gedeeld worden wordt het tijd voor mij om wat te delen over onze keukenzoektocht.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht waarbij een vaste keukenleverancier zit. Bij deze leverancier krijgen we een keukencheque van 7500 euro. Wij hebben sowieso volgende week nog bij 2 andere leveranciers een afspraak staan maar zijn gisteren al bij de vaste leverancier geweest.

De keukenruimte is 5000x5700mm. De positie van de keuken wordt zoals aangegeven op de bouwtekening. Ook komt er een deur naar de berging zoals aangegeven op de bouwtekening. Wij gaan nu uit van 1200mm deur 3800mm resterende ruimte op de linkerwand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOporBbtnKULP3zZcMkstYC2i20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FIUwxrLlaPZRxAsPlN6C47uR.png?f=fotoalbum_large

Wat wij echt willen in onze nieuwe keuken:

- Eiland met kookfunctie
- Recirculatie is verplicht maar idealiter geen koof met afzuiging
- Een grote bakoven en grote koelkast
- Genoeg werkruimte om flink te hobbyen
- Genoeg opbergruimte om de massale hoeveelheid keukenapparatuur, kruiden, olietjes en andere meuk te verbergen

We zitten al erg lang te dubben over 2 opstellingen (in beide opstellingen komt er een eiland van 120x240-250 bij):

1. Een L-vorm waarbij de onderste, korte zijde kan bestaan uit 3x 60cm hoge kasten en de linker, lange zijde kan bestaan uit lage kasten met werkblad (met spoelen). Dit biedt een hoge kast voor een koelkast van 178cm, een hoge kast voor 2 ovens en nog ongeveer 1.5 hoge kast voor opslag.
2. De korte zijde vrij houden en enkel de lange zijde van 3800mm benutten om hoge kasten plus een lager gedeelte te maken. Het "probleem" bij deze opstelling is dat 3800mm net niet genoeg ruimte biedt om een opstelling van hoog-hoog-laag-hoog-hoog te bouwen waarbij het laag genoeg ruimte biedt om te spoelen en te werken. Als je uitgaat van 1 hoge kast (60cm) aan beide uiteinden zou je 240cm overhouden voor spoelen en werkblad maar dan krijg je een zicht waar we niet heel blij van worden. 4 hoge kasten in totaal zou echter maar 120cm aan ruimte overlaten wat net genoeg is voor de spoelbak + vaatwasser (assymetrisch geplaatst).

Onze voorkeur gaat momenteel dus nog uit naar optie 1 maar we staan open voor alternatieven.

De offerte die we gisteren hebben laten opstellen is een Pronorm Y-line keuken in opstelling 1 met de volgende kleuren:

Hoge kasten: 8100 eiken basaltgrijs (prijsklasse 6)
Lage kasten: 3110 kiezelgrijs (prijsklasse 1)

Het blad is een 2cm composiet blad van Jetstone in de kleur London Gray.

De meubels:

Hoge wand met 3 hoge kasten van 60cm breed tot aan het plafond:
- Links volledig planken
- Midden planken + bakoven 60x60 + combi 60x45
- Rechts koelkast van 178cm + planken

Lage wand met 4 kasten van 60cm breed:
- Links met Le Mans
- Spoelen
- Vaatwasser
- Kast met interne lades

Eiland van 240x120 met:
- aan de kookzijde lades van 120cm (1 met besteklade).
- Aan de andere zijde 4x 60cm kastjes (wellicht veravngen door gewone lades of interne lades).
- De kookplaat is assymetrisch geplaatst om het werkblad zo groot mogelijk te maken en optimaal te benutten.
- elektra punt in blad verwerkt

De apparatuur:

- Bora Puxu
- Siemens HS836GTB6 bakoven 60x60 met stoomfunctie
- Siemens CB875G0B2 bakoven 60x45 (dit moet sowieso een combi worden)
- Siemens SN63E800BE vaatwasser
- Siemens KI81RSDE0 koelkast 178cm
- Quooker 3L

De offerte:

Totaalprijs 20453.58 (na aftrek van de cheque van 7500 euro). Hier komt nog 2080 euro bovenop voor de aannemer voor elektra en vaatwasseraansluiting.

De offerte die ik digitaal heb ontvangen is niet onderverdeeld maar ik herinner me de volgende getallen van het gesprek gisteren:

Meubels 12000
Apparatuur 800 (hier werd de 7500 cheque op verrekend)
Blad 4000

Ze noemen zichzelf een nettozaak waar de prijs gewoon de prijs is. Als je echter de badkamer en keuken afneemt kan er nog een klein beetje gespeeld worden met de keukenprijs.

Al bij al kom je met de cheque die je zogezegd krijgt uit op een keuken van 27500. De extra kosten voor de aannemer tel ik niet mee want die zullen we sowieso nodig hebben.

Ik ben in ieder geval benieuwd waar de offertes volgende week op uit zullen komen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHV6XOKhr7U8mVqr8RZgzL0b0Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKZElH66rvh1yLz21dF7hi5p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjdGuSnNHHzxZ-lE8TLb7j6ZUXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVFNGfpuyKGRgqUyzaP34otl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
Ladypurple schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Over de hoogte. 2 cm meer of minder kan echt verschil maken.... probeer het uit. Meet de afstand van de vloer tot onderkant van een gebogen elleboog, dit is het uitgangspunt van waaruit je gaat uitproberen wat een fijne hoogte is om te snijden. ( om uit te proberen kan je een strijkplank gebruiken) Voor de gewenste hoogte met een lager plint is bijv. Ballerina met 84,5 een idee ( misschien iets duurder?) ik weet niet of er andere merken zijn met een half raster in greeploos. Of het zinnig is om nog verder te zoeken?
Ik verwachtte bij de ‘popi’ naam superkeukens eigenlijk een Onderdeel van dmg, maar ik vind hier in de zoekfunctie goede ervaringen met duidelijke prijzen :) .......
Over de wasmachine. Ik vind het jammer om op je werkplek, waar je de keukenspullen binnen handbereik wilt hebben, een kastruimte te gebruiken voor een wasmachine. ( of is dit ivm leidingwerk) En misschien is in de ruimte nog wel wat anders mogelijk, maar dat is alleen te zien als je een tekening hebt hoe de ruimte in de woning staat, waar een eettafel ed. Komt
Superkeuken geeft inderdaad een keuken kampioen gevoel kwa naam maar zijn ze niet. Zelf stoor ik mij niet erg aan hoogte plint en was ook kostenpuntje inderdaad. Dan zou ik andere winkel moeten proberen met andere merken. Wasmachine zit ik aan die hoek vast omdat ik geen zin heb die leidingen te verleggen. Maar met de kookplaat aan de andere kant en dan met 3x2 grote lades lijkt mij dat het probleem niet.

In ieder geval dank voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
HugoZeilstra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:23:

Marktplaats is denk ik de beste manier. Goede foto en typenummer er bij, ben je er zo vanaf.

Kijk wel goed of er wel een gasaansluiting ligt. Veel wat nieuwere is dat niet meer vanzelfsprekend. En ook bij oudere huizen word die vaak weggehaald als men over gaat op inductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mrooding schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:39:
Na een tijd mee te lurken en heel veel op te pikken van alle discussies en offertes die hier gedeeld worden wordt het tijd voor mij om wat te delen over onze keukenzoektocht.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht waarbij een vaste keukenleverancier zit. Bij deze leverancier krijgen we een keukencheque van 7500 euro. Wij hebben sowieso volgende week nog bij 2 andere leveranciers een afspraak staan maar zijn gisteren al bij de vaste leverancier geweest.

De keukenruimte is 5000x5700mm. De positie van de keuken wordt zoals aangegeven op de bouwtekening. Ook komt er een deur naar de berging zoals aangegeven op de bouwtekening. Wij gaan nu uit van 1200mm die dat zal innemen dus gaan uit van 3800mm ruimte op de linkerwand.

[Afbeelding]

- Eiland met kookfunctie
- Genoeg opbergruimte om de massale hoeveelheid keukenapparatuur, kruiden, olietjes en andere meuk te verbergen

We zitten al erg lang te dubben over 2 opstellingen (in beide opstellingen komt er een eiland van 120x240-250 bij):

1. Een L-vorm waarbij de onderste, korte zijde kan bestaan uit 3x 60cm hoge kasten en de linker, lange zijde kan bestaan uit lage kasten met werkblad (met spoelen). Dit biedt een hoge kast voor een koelkast van 178cm, een hoge kast voor 2 ovens en nog ongeveer 1.5 hoge kast voor opslag.
2. De korte zijde vrij houden en enkel de lange zijde van 3800mm benutten om hoge kasten plus een lager gedeelte te maken. Het "probleem" bij deze opstelling is dat 3800mm net niet genoeg ruimte biedt om een opstelling van hoog-hoog-laag-hoog-hoog te bouwen waarbij het laag genoeg ruimte biedt om te spoelen en te werken. Als je uitgaat van 1 hoge kast (60cm) aan beide uiteinden zou je 240cm overhouden voor spoelen en werkblad maar dan krijg je een zicht waar we niet heel blij van worden. 4 hoge kasten in totaal zou echter maar 120cm aan ruimte overlaten wat net genoeg is voor de spoelbak + vaatwasser (assymetrisch geplaatst).

Onze voorkeur gaat momenteel dus nog uit naar optie 1 maar we staan open voor alternatieven.

De offerte die we gisteren hebben laten opstellen is een Pronorm Y-line keuken in opstelling 1 met de volgende kleuren:

De meubels:

- Links volledig planken

- Links met Le Mans
- Spoelen
- Vaatwasser
- Kast met interne lades

Eiland van 240x120 met:
- Aan de andere zijde 4x 60cm kastjes (wellicht veravngen door gewone lades of interne lades).
- De kookplaat is assymetrisch geplaatst om het werkblad zo groot mogelijk te maken en optimaal te benutten.

De apparatuur:

- Bora Puxu
- Quooker 3L

De offerte:

Totaalprijs 20453.58 (na aftrek van de cheque van 7500 euro). Hier komt nog 2080 euro bovenop voor de aannemer voor elektra en vaatwasseraansluiting.

De offerte die ik digitaal heb ontvangen is niet onderverdeeld maar ik herinner me de volgende getallen van het gesprek gisteren:

Meubels 12000
Blad 4000

Ze noemen zichzelf een nettozaak waar de prijs gewoon de prijs is. Als je echter de badkamer en keuken afneemt kan er nog een klein beetje gespeeld worden met de keukenprijs.

Al bij al kom je met de cheque die je zogezegd krijgt uit op een keuken van 27500. De extra kosten voor de aannemer tel ik niet mee want die zullen we sowieso nodig hebben.

Ik ben in ieder geval benieuwd waar de offertes volgende week op uit zullen komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een ingetekende plattegrond met loopruimte. 500 - 240 eiland- 60 kasten = 200:2 = 100 loopruimte. Dan heb je weinig bewegingsruimte om een hete oven en open koelkastdeur ( draairichting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Laatst online: 15:09
Iemand nog ideeën hoe de indeling hier anders kan?

Het is vooral een lange keuken, niet zo heel breed. Ook kan er aan de andere kant niet veel met de muur (draagmuur met aan de andere kant inbouwkasten). En de ramen zijn ook niet te verplaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OQKoc5K.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KeFW8aM.png

De bovenkanttekening is de huidige inrichting (koken is dus aan de andere kant van waar het op de nieuwe keukentekening is).

Wat mij vooral tegen kan gaan staan is de plaats van de oven (Siemens IQ700 60cm oven).. Wij hebben geen interesse in veel hoge kasten (hebben meer dan genoeg kasten al in de bijkeuken met een eigen voorraadkast).

Hoor graag!

(Update; image van de huidige opstelling gedraaid)

[ Voor 4% gewijzigd door NeoFoX op 09-07-2021 11:11 ]

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
Ladypurple schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Heb je een ingetekende plattegrond met loopruimte. 500 - 240 eiland- 60 kasten = 200:2 = 100 loopruimte. Dan heb je weinig bewegingsruimte om een hete oven en open koelkastdeur ( draairichting?)
Helaas niet maar ik weet wel dat de loopruimte tussen hoge kasten en eiland 90 centimer was. Dit lijkt mij wel voldoende voor de oven/koelkastdeur? Draairichting is een goede vraag. Daar hebben we nog niet specifiek bij stilgestaan.

Wat zou jij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo

Meubels 12000
Blad 4000

Wij zijn ook bezig met een keuken en hebben heel vergelijkbare opstelling / apparatuur. Bij ons zijn zijn het alleen 2 ovens van 45. (1 stoomoven, 1 combi magentron). En de Bora hebben wij niet maar willen graag een novy easy pro.

Welk type blad hebben jullie? Wij zijn gegaan voor kwartscomposiet.

Wij hebben wel een uitgbreide offerte en kan dus exact zien waar alles in zit;

Keukenkasten 7.865
Werkbladen 3.650 (kwartscomposiet)
Quooker combi + spoelbak 1725
Apparatuur 8.351 (vaatwasser IQ500, 2x IQ700 oven, koelkast IQ500, Novy easy pro kookplaat)

Uiteindelijk afgerond op 20.000 euro. Uiteindelijk nog de kookplaat ingefreesd er bijonderhandeld, afvalbakjes en een grillplaat.

Maar dan is de 27.000 euro wel flink hoog gevoelsmatig

Die keukenzaal weet dat je met die bon zit en eerder geneigd bent voor hen te kiezen. Hoeveel krijg je er van terug als je die bon van 7500 niet gebruikt? Ik zou zeker eens andere zaken vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
NeoFoX schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:01:

Het is vooral een lange keuken, niet zo heel breed. Ook kan er aan de andere kant niet veel met de muur (draagmuur met aan de andere kant inbouwkasten). En de ramen zijn ook niet te verplaatsen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De bovenkanttekening is de huidige inrichting (koken is dus aan de andere kant van waar het op de nieuwe keukentekening is).

Wat mij vooral tegen kan gaan staan is de plaats van de oven (Siemens IQ700 60cm oven).. Wij hebben geen interesse in veel hoge kasten (hebben meer dan genoeg kasten al in de bijkeuken met een eigen voorraadkast).

Hoor graag!
Zou je de tekening kunnen draaien naar hetzelfde aanzicht als de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
joostbo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Wij zijn ook bezig met een keuken en hebben heel vergelijkbare opstelling / apparatuur. Bij ons zijn zijn het alleen 2 ovens van 45. (1 stoomoven, 1 combi magentron). En de Bora hebben wij niet maar willen graag een novy easy pro.

Welk type blad hebben jullie? Wij zijn gegaan voor kwartscomposiet.

Wij hebben wel een uitgbreide offerte en kan dus exact zien waar alles in zit;

Keukenkasten 7.865
Werkbladen 3.650 (kwartscomposiet)
Quooker combi + spoelbak 1725
Apparatuur 8.351 (vaatwasser IQ500, 2x IQ700 oven, koelkast IQ500, Novy easy pro kookplaat)

Uiteindelijk afgerond op 20.000 euro. Uiteindelijk nog de kookplaat ingefreesd er bijonderhandeld, afvalbakjes en een grillplaat.

Maar dan is de 27.000 euro wel flink hoog gevoelsmatig

Die keukenzaal weet dat je met die bon zit en eerder geneigd bent voor hen te kiezen. Hoeveel krijg je er van terug als je die bon van 7500 niet gebruikt? Ik zou zeker eens andere zaken vragen
Het blad is "London Grey" van Jet Stone. Wat mij opvalt is vooral het verschil in prijs qua keukenkasten tussen onze offertes. Vergeleken met jouw apparatuur vind ik mijn apparatuur dan weer een stuk goedkoper. Zo zie je maar dat ze er volgens mij flink mee spelen.

We krijgen 5675 euro terug als we casco opleveren. Dan "verlies" je dus ~1800 euro. Wat jij benoemt is exact de reden waarom we nog 2 alternatieve zaken in het offerte traject hebben opgenomen. Het gaat mij niet om dat zogezegde verlies van 1800 euro, het gaat mij uiteindelijk om de totaalprijs onderaan de streep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 20-07 08:37

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoor graag!
je kunt eventueel een U-opstelling (eigenlijk G-opstelling) overwegen tegen de (op de tekening) linker-zijkant. Dan kun je de hoge delen aan de bovenkant plaatsen, eventueel met wat plankjes in de hoek én haal je ook het bar-gedeelte dichter naar het raam.

Kasten in een hoek vind ik persoonlijk helemaal niets. Desnoods een die schuin in de hoek staat. Maar recht in de hoek liever niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 10:15

EMP

Krulloos!

Ik wil nog even een ervaring met SuperKeukens Amersfoort delen.

6 jaar geleden heb ik bij SuperKeukens Den Bosch mijn keuken van 210cm x 295cm gekocht. Ik had zelf bij de Ikea een keuken van ~4,5K samengesteld, maar bij Superkeukens heb ik voor ~5.5K een keuken gekocht die gewoonweg efficienter gebruik van de ruimte maakte. Het prijsverschil zat vooral in dat ik daadwerkelijk _meer_ kastjes en apparatuur gekocht heb. Nu heb ik toen ook het standaard aanrechtblad, kastdeurtjes etc gekocht en daarom kon de prijs ook in de Ikea-range blijven. Ik was er toen erg tevreden over, maar nu terug naar het heden.

Iets meer dan een maandje geleden ben ik met moeder-EMP van 71 jaar naar Superkeukens in Amersfoort geweest voor een keuken voor haar, vergelijkbare qua formaat aan de mijne (330 x 205, ook hoekopstelling). Wederom met een Ikea schets begonnen, maar omdat moeder-EMP heel erg van koken houdt, uiteindelijk wat andere keuzes gemaakt.

Gelakte i.p.v. gefineerde kastdeurtjes, granieten keukenblad, Quooker (concurrent, een Celcius kraan), hoekkast met zo'n uitdraai-trek-constructie. Wel vergelijkbare apparatuur (Etna). Met deze keuzes kwam de offerte net onder de 10K (ex plaatsing, dat zou 1200 euro kosten).

Het prijsverschil zat hem vooral in de dingen hierboven benoemd, zonder die was de prijs zo rond de 6K uitgekomen. Geen gekke prijs vind ik.

Nog redelijk in de coronatijd hebben we een afspraak gemaakt, dus we moesten wel een weekje wachten. Toen we er waren heeft de verkoper echt de tijd voor ons genomen en goed meegedacht. Moeder-EMP had bijvoorbeeld een soort randje bovenaan de kastdeur als handgreep uitgekozen. Hij adviseerde dat als de kracht in je handen minder wordt (hij hintte netjes naar de leeftijd ;)), dat het dan lastiger is om de koelkast en vaatwasser open te doen. Dat klonk logisch, maar moeder-EMP wist het nog niet helemaal zeker, dus toen zijn we opgestaan, naar de andere kant van de zaak gelopen om het gewoon even te voelen/proberen met het handvat in kwestie. Uiteindelijk voor een ander handvat gegaan.

De verkoper dacht dus écht met ons mee en nam de tijd. We zijn met een goed gespecificeerde tekening en offerte de deur uitgegaan. In de weken er na is er niet 1x gebeld of gepushed om iets te tekenen of wat dan ook, en toen moeder-EMP uiteindelijk belde dat ze de keuken daadwerkerkelijk wilde hebben, wederom heel goed geholpen met het invullen van de laatste details, en de levertijd was twee weken korter dan een maand eerder geschetst.

Half september moet de keuken binnen komen, dus daarna kan ik melden of alles echt zo goed is als wij nu verwachten. Hoe dan ook, tot nu toe is SuperKeukens een aanrader (als je low budget shopt).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
EMP schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:47:
Ik wil nog even een ervaring met SuperKeukens Amersfoort delen.

6 jaar geleden heb ik bij SuperKeukens Den Bosch mijn keuken van 210cm x 295cm gekocht. Ik had zelf bij de Ikea een keuken van ~4,5K samengesteld, maar bij Superkeukens heb ik voor ~5.5K een keuken gekocht die gewoonweg efficienter gebruik van de ruimte maakte. Het prijsverschil zat vooral in dat ik daadwerkelijk _meer_ kastjes en apparatuur gekocht heb. Nu heb ik toen ook het standaard aanrechtblad, kastdeurtjes etc gekocht en daarom kon de prijs ook in de Ikea-range blijven. Ik was er toen erg tevreden over, maar nu terug naar het heden.

Iets meer dan een maandje geleden ben ik met moeder-EMP van 71 jaar naar Superkeukens in Amersfoort geweest voor een keuken voor haar, vergelijkbare qua formaat aan de mijne (330 x 205, ook hoekopstelling). Wederom met een Ikea schets begonnen, maar omdat moeder-EMP heel erg van koken houdt, uiteindelijk wat andere keuzes gemaakt.

Gelakte i.p.v. gefineerde kastdeurtjes, granieten keukenblad, Quooker (concurrent, een Celcius kraan), hoekkast met zo'n uitdraai-trek-constructie. Wel vergelijkbare apparatuur (Etna). Met deze keuzes kwam de offerte net onder de 10K (ex plaatsing, dat zou 1200 euro kosten).

Het prijsverschil zat hem vooral in de dingen hierboven benoemd, zonder die was de prijs zo rond de 6K uitgekomen. Geen gekke prijs vind ik.

Nog redelijk in de coronatijd hebben we een afspraak gemaakt, dus we moesten wel een weekje wachten. Toen we er waren heeft de verkoper echt de tijd voor ons genomen en goed meegedacht. Moeder-EMP had bijvoorbeeld een soort randje bovenaan de kastdeur als handgreep uitgekozen. Hij adviseerde dat als de kracht in je handen minder wordt (hij hintte netjes naar de leeftijd ;)), dat het dan lastiger is om de koelkast en vaatwasser open te doen. Dat klonk logisch, maar moeder-EMP wist het nog niet helemaal zeker, dus toen zijn we opgestaan, naar de andere kant van de zaak gelopen om het gewoon even te voelen/proberen met het handvat in kwestie. Uiteindelijk voor een ander handvat gegaan.

De verkoper dacht dus écht met ons mee en nam de tijd. We zijn met een goed gespecificeerde tekening en offerte de deur uitgegaan. In de weken er na is er niet 1x gebeld of gepushed om iets te tekenen of wat dan ook, en toen moeder-EMP uiteindelijk belde dat ze de keuken daadwerkerkelijk wilde hebben, wederom heel goed geholpen met het invullen van de laatste details, en de levertijd was twee weken korter dan een maand eerder geschetst.

Half september moet de keuken binnen komen, dus daarna kan ik melden of alles echt zo goed is als wij nu verwachten. Hoe dan ook, tot nu toe is SuperKeukens een aanrader (als je low budget shopt).
Leuke ervaring om zo te delen! Ik zie mezelf nog geen keuken uitzoeken met mijn moeder, te veel gekibbel. Wij zijn daar voor een keuken à 16k gegaan, maar dat was niet ons budget. Gewoon een resultaat van het verwerken en verfijnen van onze wensen. Ruim de tijd voor ons genomen (3 gesprekken zelfs), geen druk, geen gedoe. Ook +1 voor Superkeukens Amersfoort. Nu het monteren nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoor graag!

Dank je,
Nog wat vragen. Waar heb je nu de oven gepland, je tekent niet de diepte met een bar, dat wil je niet meer? Ik zie een doorgang van 77, heb he dat nu ook? ( rolstoel doorgankelijk?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:34

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als dat gaat om dit dan gaat dat prima. Ik heb de dock (Roborock S5) onder een (Ikea besta) kast staan en dat werkt al heel lang goed. Heeft ongeveer net zoveel ruimte als in die video.
Tommie12 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Begrijp ik het goed dat je maandagmorgen nog even over de prijs gaat onderhandelen?
Wat ga je doen als hij de prijs verdubbelt? Blijf je dan zitten met je huis vol dozen omdat je hem naar huis stuurt?
Jouw onderhandelingspositie is uiterst zwak. Je moet op zijn minst de keuze hebben om "nee" te zeggen.
Als hij inderdaad een dubbele prijs neerlegt, dan mag hij weer naar huis. Maar dat is dan het probleem van de keukenzaak.

[ Voor 39% gewijzigd door Beekforel op 09-07-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27
Bedankt allemaal voor de tips, zeker nuttig. Als ik er uit ben laat ik wel even weten wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
[...]

luxe variant:

https://www.robibox.com/shop/robibox-plus/

goedkopere variant:

https://www.robibox.com/shop/robibox-basic/

Link naar tekening:

https://jimdo-storage.glo...ung%20ROBiBOX120Basic.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
[...]

Het is te zien in het boekje van Schuller. Het lijkt bij 1 specifiek ladekastje te zijn (of toeval).
Het is eigenlijk niet meer dan een stukje plint dat ontbreekt, en de andere delen van de plint ernaast gaan het hoekje om naar binnen.

Dit is wel erg cool!
Xiaomi in 'garage'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGMpcT3XQ5FJ5qWJwn6YL7Zz91k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73bchMcKkvwKMfG5Ei20o8VW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door LaTiNo156 op 09-07-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Beekforel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Als dat gaat om dit dan gaat dat prima. Ik heb de dock (Roborock S5) onder een (Ikea besta) kast staan en dat werkt al heel lang goed. Heeft ongeveer net zoveel ruimte als in die video.

[...]

Als hij inderdaad een dubbele prijs neerlegt, dan mag hij weer naar huis. Maar dat is dan het probleem van de keukenzaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmLn9o0a0yS2r_GskQgIJ18vIHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OcKBA2bQYuZAhOMnpIAUNRX.jpg?f=fotoalbum_large
Ballerina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Die is wel ietsje hoger! Daar past je gewone stofzuiger nog onder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Laatst online: 15:09
Ladypurple schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Dank je,
Nog wat vragen. Waar heb je nu de oven gepland, je tekent niet de diepte met een bar, dat wil je niet meer? Ik zie een doorgang van 77, heb he dat nu ook? ( rolstoel doorgankelijk?)
We hebben nu alleen een bar (zie potloodtekening), daar willen we nu een bar met kook-schiereiland maken.
De oven zit nu (potloodtekening) nog onder het fornuis (gas). Deze zit nu dus ingetekend in de hoek, maar daar vraag ik mij dus af of het wel kan / praktisch is.

De doorgang van de bar naar de muur is nu (op de schets) zo ingetekend dat deze 90 cm is, dus inderdaad rolstoeldoorgankelijk.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:59
LaTiNo156 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Het is te zien in het boekje van Schuller. Het lijkt bij 1 specifiek ladekastje te zijn (of toeval).
Het is eigenlijk niet meer dan een stukje plint dat ontbreekt, en de andere delen van de plint ernaast gaan het hoekje om naar binnen.

Dit is wel erg cool!
Xiaomi in 'garage'

[Afbeelding]
Gaaf, ga eens kijken of ze dit bij Mobel Faber willen aanpassen. Offer ik best een stukje van de onderkant van een kastje van op, om dat ding niet in de kamer te hebben.
Zal zelf wel een gat moeten maken in de bodem, gok ik. Wilt toch makkelijk legen ipv onder de keuken te duiken.

Deze is niet heel breed, zal wel meevallen qua gat of klep.
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/2048x1536/products/1606105

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 09-07-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Holy shit! Dat is me een toren. Dat kost je wel een compleet kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 10:29
MacbookProx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:05:
Je gevoel en ervaring zegt genoeg lijkt me. Gaat een antwoord op Tweakers niets aan veranderen. Bel je leverancier.
Terugslagklep van de afvoer bleek vast te zitten…. Dus zonder koken lijkt het al verschil dus als het goed is ga ik het vanavond zien dat het goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoor graag!

Je update doet t ‘m
Had oud en nieuw verwisseld.
In de gewenste opstelling oven boven een lagere koelkast (als je groot genoeg bent) en aanvullende koeling in de bijkeuken. ( ik ga er gemakshalve van uit dat die aan de andere kant van de muur is)
Oven laag inbouwen.... :( als het niet anders kan
Of.... je bar laten vallen, is toch niet lekker zitten daar als er gekookt wordt, en de hoge kasten naast het linker raam en kook rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
LaTiNo156 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:41:
Holy shit! Dat is me een toren. Dat kost je wel een compleet kastje!
De Roomba zelf zal onder de plint komen, net als op jouw afbeelding. Basisstation is veel smaller en minder diep dan de robot zelf.

Enige is de hoogte, zo'n 50cm vanaf de grond in hoogte. In bijvoorbeeld de gootsteen kast komt toch niet veel meer dan een quooker. Zal een klein torentje uitsteken als dit idee haalbaar is voor de roomba met leeg-station.

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 09-07-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Source90 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:54:
[...]

De Roomba zelf zal onder de plint komen, net als op jouw afbeelding. Basisstation is veel smaller en minder diep dan de robot zelf.

Enige is de hoogte, zo'n 50cm vanaf de grond in hoogte. In bijvoorbeeld de gootsteen kast komt toch niet veel meer dan een quooker. Zal een klein torentje uitsteken als dit idee haalbaar is voor de roomba met leeg-station.
Daar zou die inderdaad mooi kunnen passen. Alleen zul je dan de bodem van het gootsteenkastje er uit moeten zagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
LaTiNo156 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Daar zou die inderdaad mooi kunnen passen. Alleen zul je dan de bodem van het gootsteenkastje er uit moeten zagen?
Idee is nog in concept :+
Neem aan de breedte en diepte van het basisstation plus een halve centimeter speling?
We hebben het dan over circa 20x20cm achterin een 60 kast.

Eerste idee was een smalle doorgang maken in de trapkast.
Dit idee onder de keuken is stukje minder omslachtig en denk ik netter uit te voeren.

Hij staat nu achter een bank die iets verder van de muur staat, hij rijdt onder de bank door naar het basisstation. Enige nadeel is dat we achter de bank moeten duiken voor het legen van het station en dat de pootjes van de bank soms parte spelen met het inparkeren/legen, ondanks dat hij dat al 100x gedaan heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Source90 op 09-07-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:11
Source90 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Idee is nog in concept :+
Neem aan de breedte en diepte van het basisstation plus een halve centimeter speling?
We hebben het dan over circa 20x20cm achterin een 60 kast.

Eerste idee was een smalle doorgang maken in de trapkast.
Dit idee onder de keuken is stukje minder omslachtig en denk ik netter uit te voeren.

Hij staat nu achter een bank die iets verder van de muur staat, hij rijdt onder de bank door naar het basisstation. Enige nadeel is dat we achter de bank moeten duiken voor het legen van het station en dat de pootjes van de bank soms parte spelen met het inparkeren/legen, ondanks dat hij dat al 100x gedaan heeft.
Bedenk ook dat er nog slangen onder je spoelkast liggen van een vaatwasser, of neem je die niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ouwefreaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:33:
[...]

Bedenk ook dat er nog slangen onder je spoelkast liggen van een vaatwasser, of neem je die niet ???
Elektra aansluiting en water toevoer komt van de andere kant vanaf de vaatwasser, enige wat in het kastje komt is de afvoer. Is ook maar een klein slangetje in onze huidige opstelling. Zit ook nog 10cm in het midden van ons eiland als loze ruimte voor leidingen (eiland is meter breed, kasten van 60 en 30 diep aan weerszijden).

Zijn anderzijds genoeg deurtjes om hem in te zetten. Gok dat we meer kastruimte krijgen dan nodig is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 09-07-2021 18:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 23:49
De nieuwe keuken staat hier inmiddels ook. Plaatsen zou een eitje moeten zijn maar samen met m’n klusjesman kostte het toch nog meerdere dagen.

Uitdagingen waar we tegenaan liepen waren vooral:

- ontbrekende waterpunten op de tekening voor quooker en vaatwasser. Dit moest dus tijdens het plaatsen opgelost worden;

- greeploos wat een extra dimensie geeft bij het uitlijnen van vanalles;

- kookdeel wat een cm of 20 van de wand staat zodat het blad dieper is. Leuk uitlijnen als je muren niet haaks zijn.

Daarnaast is de klusman nog aardig wat tijd kwijt geweest met het prepareren van de keuken. We hebben een week samen de oude gesloopt, muur uitgebroken en elektra gelegd. Hij heeft nog veel tijd moeten steken in het maken van een mooie koof voor de afzuigkap, waarvan de buizen via de bijkeuken gaan ivm de hoogte van het plafond.

Verder mooie keuken en zijn we er tevreden mee. Moeten het nog verder afwerken maar dat komt wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7ZyrnlwCMrhKrkKvY1lxFSJoRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6zMR9LflmSXlwjhcmD5rvzO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FM7GlZnNCaK_7h-YhSOxJxoTpwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1S4BTEk8QDTdtVR6he6hy8sd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eC59SQ1TUqkPpM2ewt5wp1r-o5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ok1n3IaHuOtufynTbzAhGmvs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 06:46

taz10

Party Animal

Gisteren is onze keuken geplaatst door Mobel Faber.
Bij het plaatsen van de achterwand bleek de zijkant van de ovenkast in de frontkleur te zijn.
Dit zie je dan bij de ladekast en de bovenkant.
Besloten dat de achterwand niet afgebouwd werd en dit na een 3 weken met een nieuwe kast dus.
Ook mist de wijnkast en de combi magnetron.

Vandaag de tafel opgehaald, gewoon met een paar dotten kit op het granietenblad bevestigd.

Voor de rest....... in 1 woord geweldig. We hebben het idee in een showroom te zitten 😅🤣🥰Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pZfxZR_l9VuNJwM2_qhOcn9dvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WU8QtUDJbP6I2cmQM3Xg3IBn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5TD1RjfxSlql7zFw9YlJVOHfyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KovHtWO7AfCVeea0EVgEzuR1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HICTNvLOgrtMLrLt7V5FXovB8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAObEkjJheX4MXbIOltYzk7o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:06
@taz10 Mooi hoor! Leuk idee zo met de tafel.
Snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met die frontkleur. Zelf had ik bij de tafel denk wel een extra poot gebruikt en niet vastgekit om hem flexibeler in te zetten.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mrooding schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:39:

De keukenruimte is 5000x5700mm. De positie van de keuken wordt zoals aangegeven op de bouwtekening. Ook komt er een deur naar de berging zoals aangegeven op de bouwtekening. Wij gaan nu uit van 1200mm deur 3800mm resterende ruimte op de linkerwand.

[Afbeelding]

- Eiland met kookfunctie

De meubels:

- Links volledig planken

- Links met Le Mans
- Spoelen
- Vaatwasser
- Kast met interne lades

Eiland van 240x120 met:

De apparatuur:

- Bora Puxu
- Quooker 3L

De offerte:

Meubels 12000
Blad 4000

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel verhaal, zit op m’n mobieltje en denk eigenlijk alleen maar:
3m60 kastenwand, 1m ruimte, 1m(20) eiland van 3m lang, dan heb je 2m40 voor je tafel. Als je een bankje tegen de muur doet is dat in principe genoeg, heb je alles dat je zoekt :)

In die 3m60 zou je nog een nisje (90/120cm) kunnen maken voor een koffiemachine, mixer, airfryer of wat voor spul je ook gebruikt, maar niet (permanent) op je eiland wilt hebben staan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
Floor-is schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:33:
[...]

Heel verhaal, zit op m’n mobieltje en denk eigenlijk alleen maar:
3m60 kastenwand, 1m ruimte, 1m(20) eiland van 3m lang, dan heb je 2m40 voor je tafel. Als je een bankje tegen de muur doet is dat in principe genoeg, heb je alles dat je zoekt :)

In die 3m60 zou je nog een nisje (90/120cm) kunnen maken voor een koffiemachine, mixer, airfryer of wat voor spul je ook gebruikt, maar niet (permanent) op je eiland wilt hebben staan :)
Bedankt voor je reactie. Hoe kom jij op 240 voor de tafel? Als ik uitga van een kastenwand van 60 diep kom ik op 60 + 100 + 120 en blijft er 280cm over voor de tafel, stoelen en doorloop.

De kastenwand aan de muur is optie 2 zoals ik had omschreven maar mijn partner houdt niet zo van nisjes. Ze vindt dat erg beklemmend en massaal ogen. Daarnaast zou je dan het spoelen hoogstwaarschijnlijk verplaatsen naar het eiland. Ook al heb je 3 meter eiland, je zal flink inleveren op werkruimte vergeleken met de reeds getekende optie.

1 van de 2 keukenzaken waar we volgende week zijn kwam met exact deze suggestie. Ik wil het ze toch even laten uittekenen als het kan. Wie weet verandert dat nog haar kijk op het geheel. Ikzelf vind een opstelling met 4 hoge kasten en een nisje wel mooi, maar ik ben wel degene die het hardst om werkruimte zeurt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:32
@De_Bastaard Was het goedkoper om het zelf te installeren of viel dat nu toch wel tegen?

@taz10 Mooi en is je keuken nu groter dan je tv gedeelte?
Vind het mooi maar zo op de foto komt het wat massaal over maar misschien is dat door de foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Roos79 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:25:
@De_Bastaard Was het goedkoper om het zelf te installeren of viel dat nu toch wel tegen?

Vind het mooi maar zo op de foto komt het wat massaal over maar misschien is dat door de foto’s.
Volgens de foto’s zit de TV in de keuken. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
mrooding schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:04:
[...]

Bedankt voor je reactie. Hoe kom jij op 240 voor de tafel? Als ik uitga van een kastenwand van 60 diep kom ik op 60 + 100 + 120 en blijft er 280cm over voor de tafel, stoelen en doorloop.

De kastenwand aan de muur is optie 2 zoals ik had omschreven maar mijn partner houdt niet zo van nisjes. Ze vindt dat erg beklemmend en massaal ogen. Daarnaast zou je dan het spoelen hoogstwaarschijnlijk verplaatsen naar het eiland. Ook al heb je 3 meter eiland, je zal flink inleveren op werkruimte vergeleken met de reeds getekende optie.

1 van de 2 keukenzaken waar we volgende week zijn kwam met exact deze suggestie. Ik wil het ze toch even laten uittekenen als het kan. Wie weet verandert dat nog haar kijk op het geheel. Ikzelf vind een opstelling met 4 hoge kasten en een nisje wel mooi, maar ik ben wel degene die het hardst om werkruimte zeurt >:)
Kijk niet naar de renders, dat geeft een vertekend beeld van de ruimte, want je staat er zelf niet in en er is nog geen eethoek. Teken en schuif. Blokkeer je huidige keuken voor een paar dagen op 90 cm en kijk hoe dat bevalt.
Krabbeltje..... loopruimte op 0.90 en 1.10. Tafel 1x2 mtr. Incl schuifruimte ( 2 x3.80)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3m5-CszsMykmlhJmJuEyQ2VbP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Et6rzGO0MsUl1TSFlPUphNTE.jpg?f=fotoalbum_large
Loep de keuken van @taz10 , deze heeft ongeveer het idee met bijna zelfde maten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ladypurple op 10-07-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Morpheusk Dat zag ik, maar ik bedoelde meer 60%/70% van woonkamer keuken is (volgens foto maar kan dus bedriegen)
Dan zit je dus eigenlijk altijd als je thuis bent in de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 06:46

taz10

Party Animal

Morpheusk schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Volgens de foto’s zit de TV in de keuken. :>
Klopt, onze oude 55 inch, zodat we vanuit de keuken ook TV hebben aan de tafel dus, maar de TV zit aan een Vogel beugel die ik richting 20m2 veranda kan draaien ;)
, in het zitgedeelte komt een 75 inch.
Roos79 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:25:

klopt, foto's zijn een beetje op breedbeeld gemaakt.

En ons keuken gedeelte is groter, zie hier nog een post met de plattegrond.
Voor zithoek, met eerdaags de 75 inch Sony X90J , Sony receiver en Teufel 7.1 Dolby Atmos.
Achter 30 m2 met de nieuwe keuken :)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66830482

[ Voor 10% gewijzigd door taz10 op 10-07-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk onze keuken besteld, de Bora PUXU heeft een levertijd van 22 weken. :D Gelukkig hebben we onze keuken pas nodig in week 2 van 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:06:
Vandaag eindelijk onze keuken besteld, de Bora PUXU heeft een levertijd van 22 weken. :D Gelukkig hebben we onze keuken pas nodig in week 2 van 2022.
Wat is het geworden :)? Alweer een tijdje geleden volgens mij dat we opstelling en specs voorbij hebben zien komen.

Hoop hier ook spoedig een handtekening te gaan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 10-07-2021 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uyd5CiCWm3JsZPEehIunS2ux6x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLN0L56MY3LiiS705Ku2cLqc.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken komt van een interieur/keukenbouwer, dus een aantal kasten met lades op "custom" maat om het allemaal mooi passend te maken.

Fronten in Fenix 0720
Eiland & spoeldeel met volledig vionaro lades.
Plank boven spoeldeel in Fenix met 3 ledspots en ingefreesd WCD bovenkant voor Sonos speaker.
Werkblad Dekton Kelya 12mm - 5 cm opgedikt in verstek.
Spoelbak: Kubus KBG 210-50 Fragranite matt black
Kraan: Quooker Fusion Round zwart
Kookplaat: Bora PUXU
Vaatwasser: NEFF S157ZB800E
Combi-stoom oven: NEFF B48FT78G0
Koelkast: NEFF KI1816DE0

Bescheiden formaat keuken, maar perfect voor ons :)
Eiland is 240x110
Wand is 300x60 waarvan 180x60 werkblad met spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
@Verwijderd Erg mooi, precies ons formaat keuken die wij zouden willen na de uitbouw. Kunnen helaas geen aannemer vinden. 10-15 gebeld en gemaild, slechts 2 kwamen langs maar na 5 weken nog niets. Een zou reageren per mail maar ook geen reactie meer na 4 weken. Gaat hem dus niet worden ben ik bang voor volgend voorjaar.

Hij is idd redelijk compact maar doordat je alleen kookt op het eiland heb je er toch erg veel werkruimte. Je hebt alleen geen vriezer maar die zal je in de garage/bijkeuken hebben? En ong. 20k totaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remzor schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:39:
@Verwijderd Erg mooi, precies ons formaat keuken die wij zouden willen na de uitbouw. Kunnen helaas geen aannemer vinden. 10-15 gebeld en gemaild, slechts 2 kwamen langs maar na 5 weken nog niets. Een zou reageren per mail maar ook geen reactie meer na 4 weken. Gaat hem dus niet worden ben ik bang voor volgend voorjaar.

Hij is idd redelijk compact maar doordat je alleen kookt op het eiland heb je er toch erg veel werkruimte. Je hebt alleen geen vriezer maar die zal je in de garage/bijkeuken hebben? En ong. 20k totaal?
Hier stonden de specs
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:21:
Na lang wikken, wegen en ontwerpen, gisteren eindelijk akkoord gegeven op onze keuken bij KlompKeukens.

Volledig greeploze Fenix fronten mat zwart, silestone(composiet) werkblad. (koelkast + vaatwasser met greep)

Eiland van 233,6(:+) bij 110.
Spoelgedeelte van 180.
Twee hoge kasten met daar in een oven + vaatwasser op hoogte, en de andere een kasthoge koelkast.
Overal lades, behalve de hoge kasten.

Aparatuur wordt later bekeken aangezien het huis nog gebouwd moet worden, maar uitgegaan van de prijzen van de nu beste lijnen van Bosch. Tegen die tijd kijken we naar de nieuwste apparatuur:

Kookplaat: Bora Puxu
Koelkast: Bosch 178cm.
Vaatwasser: Bosch
Oven: Bosch 60cm combi-oven-magnetron.
Kraan: Quooker Fusion black.

Het fijne vind ik dat alles op maat gemaakt wordt en gedacht wordt in het ontwerp ipv wat de leverancier van keukenmerk X aanbiedt aan maten.

Het eiland is bijv symetrisch aan het 180cm spoelgedeelte, waardoor je dus die 233,6cm krijgt. Daardoor krijg je lades van 766,7mm aan de kant van de eettafel, en 700,900,700 aan de kant van het kookgedeelte. Ook lades onder de quooker en de bora waren geen probleem, terwijl dat bij de projectleverancier al niet kon.

Ik wilde die plank boven het spoelgedeelte zelf maken in eikenhout met ingebouwde led spotjes en dan een dubbele WCD vanuit de bouw ergens rechts in de hoek. Maar hij boodt aan dat ook netjes op te lossen, met daarin een WCD horizontaal gefreesd voor een Sonos speaker en aan de onderkant 3 ledspots gefreesd, alles gevoed vanuit de kast van de oven. Zo heb je dus geen draden of wcd's in het zicht. Ze zijn tenslotte ook interieurbouwers :)

Al met al hele fijne ervaring en erg blij met de gekochte keuken tot nu toe.

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Omdat ik toch terug aan het zoeken was; hier nog het bovenaanzicht:
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Greeploos, maar de koelkast bewust niet. Een verticale greeplijst vonden we niet mooi :)

[Afbeelding]

@Linkser ik zie dat hij dat ook in jouw ontwerp heeft gedaan. Heb jij hier over nagedacht?
@Verwijderd waren ze flexibel met de aanpassingen in blad en apparatuur? of nog een flinke premium daarvoor moeten afrekenen :)? Uiteindelijk toch voor Dekton gegaan, ik zag dat je eerder twijfelde over de stootgevoeligheid. Hier hebben we ook altijd gekeken naar composiet vanwege de eigenschappen, maar de dekton/keramiek werkbladen ogen veel meer als echt natuursteen.

De kasten aan de spoelkant zijn allemaal kasten met deurtjes en planken? En de vaatwasser zit onder de oven?

[ Voor 73% gewijzigd door SquareOne op 10-07-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:06:
How shit.
Dan ga ik beter ook eens kijken voor keukentoestellen al te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SquareOne schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Hier stonden de specs

[...]

Omdat ik toch terug aan het zoeken was; hier nog het bovenaanzicht:

[...]

@Verwijderd waren ze flexibel met de aanpassingen in blad en apparatuur? of nog een flinke premium daarvoor moeten afrekenen :)? Uiteindelijk toch voor Dekton gegaan, ik zag dat je eerder twijfelde over de stootgevoeligheid. Hier hebben we ook altijd gekeken naar composiet vanwege de eigenschappen, maar de dekton/keramiek werkbladen ogen veel meer als echt natuursteen.

De kasten aan de spoelkant zijn allemaal kasten met deurtjes en planken? En de vaatwasser zit onder de oven?
Dekton maakte de boel wel wat duurder, maar dat vinden we het wel waard. Composiet konden we echt niks moois vinden. En de voordelen van Dekton spreken ons ook erg aan, behalve dan die stootvastheid, maar een goede inboedelverzekering en voorzichtig doen is wel een must denk ik :+

Qua apparatuur allemaal top spul van NEFF, ipv medium spul van Bosch. Dat verschil viel weg door het laten vervallen van de eerder geoffreerde plasmafilter.

De kasten aan de spoelkant zijn lades, ook onder de spoelbak. Dat is het voordeel van een keuken op maat door een interieurbouwer :) Hij maakt gewoon een lade op maat waar een sifon + quooker reservoir komt. Alleen in de hoge kasten zitten push to open deuren met planken.
remzor schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:39:
@Verwijderd
Losse grote vriezer in de bijkeuken ja. En echt genoeg werkruimte inderdaad. We zijn met z'n 2en en blijven dat vooralsnog ook, dus prima keuken voor ons. Ik kook meestal/altijd toch alleen :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:37

ChUcKiE

Dus........

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:02:
[...]

Dekton maakte de boel wel wat duurder, maar dat vinden we het wel waard. Composiet konden we echt niks moois vinden. En de voordelen van Dekton spreken ons ook erg aan, behalve dan die stootvastheid, maar een goede inboedelverzekering en voorzichtig doen is wel een must denk ik :+

Qua apparatuur allemaal top spul van NEFF, ipv medium spul van Bosch. Dat verschil viel weg door het laten vervallen van de eerder geoffreerde plasmafilter.

De kasten aan de spoelkant zijn lades, ook onder de spoelbak. Dat is het voordeel van een keuken op maat door een interieurbouwer :) Hij maakt gewoon een lade op maat waar een sifon + quooker reservoir komt. Alleen in de hoge kasten zitten push to open deuren met planken.

[...]

Losse grote vriezer in de bijkeuken ja. En echt genoeg werkruimte inderdaad. We zijn met z'n 2en en blijven dat vooralsnog ook, dus prima keuken voor ons. Ik kook meestal/altijd toch alleen :)

***members only***
Precies de afmetingen van de ruimte die wij ook hebben voor onze nieuwe keuken. Wij gaan wel voor een schiereiland en we willen een grote diepvries en grote koelkast en 1 stoomoven.
Bij keukenzaak 1 kwamen we op 5 hoge kasten uit en dus koken en spoelen op het schiereiland (ook 3 meter * 1m), keukenzaak twee maakte er drie hoge kasten van en een extra werkblad van 120cm ernaast voor koffiezetapparaat, blender, airfryer etc. Koken en spoelen nog steeds op schiereiland en die zou daar 1,2 meter diep worden. daar komt ook mooi een barretje van 120 aan het schiereiland.

Vooralsnog lijkt de tweede onze voorkeur te hebben, de tekeningen krijgen we pas komende week, ik zal die hier ook nog eens posten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Sander2289
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05 14:13
Na een lange tijd onderzoek, veel showroom bezoeken, offertes en veel raadplegen en lezen in dit topic zijn we uiteindelijk geslaagd.
Teun was de man die ons het beste gevoel gaf en mee dacht. Teun werkt voor Ihre Küche in Kranenburg. Het is een heel eind rijden uit Groningen, maar dit was het ritje zeker waard. Voordat we naar Teun zijn gereden hebben we eerst telefonisch contact gehad en via de mail duidelijk gemaakt wat onze wensen zijn. Door Covid konden we niet verder dan de regio op afspraak komen. In de regio kwamen we helaas niet verder.

Voordelen:
De levertijden waren geen probleem in tegenstelling tot NL.
De prijs was beter
De service is beter
De voorwaarden zijn beter
Dit is geen verkoop maar service en ontzorgen van de klant.

Na het kopen was het natuurlijk afwachten hoe de levering/plaatsing zou verlopen. We hebben verhalen gelezen dat de Duitsers niets (stroom+water) aansluiten. Ook hierin zijn we zeer goed geholpen en alle zorgen weggenomen. De twee monteurs waren zeer galant en gepassioneerd in hun werk. Ze hebben de kasten 4mm strak rondom van de ombouw geplaatst.

Door een corona gerelateerd probleem van de leverancier is de achterwand vertraagd geraakt, maar daar hebben wij geen moment last van gehad.

Ik schrijf dit expliciet op omdat dit mijn 3e nieuwe keuken is en ik heb dit nog niet eerder ervaren.

Hieronder een impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W7P0c-RMJaHwYK4XSXllqab0H0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezcxUY2kLQyVkhRX1MMJKr8D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noBHDrpZwptLpQOAvc9qV_CI5uE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZ5C8EFc4Pv36IifxVjwp4hF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5Bd7x7_MJ_ZgJFaFlfZt9l8T18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfMr42iT1saOXt7Kt4AzYesi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGde1hGBkqRenVfxTvSTyw8Incw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPBUOaxJZDKsd1lGkHlxqJad.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sj-N2wHg_PRZl-grZ97s4jByWZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uSu4Nusr0a1U2uEV3qyR2iq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfzF0Ipivof4jZoVyPDY2NwxrzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AQhPecOmPuB25LHqbUXTuXB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnJSD5ua6JxY_PADXqmo5iuK_Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVHm8H1nGakFZzaA8RVg4OWP.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVNgXoePTFhtlI8ViFtXJkm0Els=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hyZOxkaIZ6ELDBVRnbMDzAx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdR-T7A9UNDlKQvBocJRp4gac54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1TDuFyXpDAo4GYnPJhrEw26.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iBVIqLM281PgrVHWsCFaajg5go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yth6edlll3Iqbv5YKrTERjgv.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken NEXT125 (87,5cm + 5cm plint zwevend)
NX 510 Fluweelmat-lak-front
Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Miele G7565 scvi xxl autodos
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Blad: Dekton Opera 3 cm, achterwand 8mm.
3 bij 1 meter op het eiland
Nis 1,8 bij 0,6 meter.

Accessoires:
Houder pannendeksels
Bakplaat houders boven elke oven
Houten invulling lades
Next 125 prullenbak systeem (3 bakken met 1 lade)
Lades in alle kasten (niet aan de achterzijde met ondiepe kasten)
Stopcontacten op het blad mat zwart
Caressi Black Line zwarte Quartz spoelbak 50cm vlakbouw

Vragen? Ik help je graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander2289 op 12-07-2021 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
@Sander2289 mooi hoor en leuk dat je ook wat van de opties laat zien! O.a. de bakplaathouders was nieuw voor mij.
Wat zijn de afmetingen van je eiland en wat was je in totaal kwijt voor deze keuken?

[ Voor 11% gewijzigd door Morpheusk op 11-07-2021 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sander2289 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:49:
Na een lange tijd onderzoek, veel showroom bezoeken, offertes en veel raadplegen en lezen in dit topic zijn we uiteindelijk geslaagd.
Teun was de man die ons het beste gevoel gaf en mee dacht. Teun werkt voor Ihre Küche in Kranenburg. Het is een heel eind rijden uit Groningen, maar dit was het ritje zeker waard. Voordat we naar Teun zijn gereden hebben we eerst telefonisch contact gehad en via de mail duidelijk gemaakt wat onze wensen zijn. Door Covid konden we niet verder dan de regio op afspraak komen. In de regio kwamen we helaas niet verder.

Voordelen:
De prijs was beter
De service is beter

Na het kopen was het natuurlijk afwachten hoe de levering/plaatsing zou verlopen. We hebben verhalen gelezen dat de Duitsers niets (stroom+water) aansluiten. Ook hierin zijn we zeer goed geholpen en alle zorgen weggenomen. De twee monteurs waren zeer galant en gepassioneerd in hun werk. Ze hebben de kasten 4mm strak rondom van de ombouw geplaatst.

Door een corona gerelateerd probleem van de leverancier is de achterwand vertraagd geraakt, maar daar hebben wij geen moment last van gehad.

Ik schrijf dit expliciet op omdat dit mijn 3e nieuwe keuken is en ik heb dit nog niet eerder ervaren.

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Accessoires:
Houder pannendeksels
Houten invulling lades

Mooi hoor, die accessoires maken de keuken wel écht af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple

Voordelen:
De prijs was beter
De service is beter

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Accessoires:
Houder pannendeksels
Houten invulling lades

Ik ben benieuwd naar het afvalsysteem, wat bedoel je met de lade? Heb je daar een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
Ladypurple schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Kijk niet naar de renders, dat geeft een vertekend beeld van de ruimte, want je staat er zelf niet in en er is nog geen eethoek. Teken en schuif. Blokkeer je huidige keuken voor een paar dagen op 90 cm en kijk hoe dat bevalt.
Krabbeltje..... loopruimte op 0.90 en 1.10. Tafel 1x2 mtr. Incl schuifruimte ( 2 x3.80)[Afbeelding]
Loep de keuken van @taz10 , deze heeft ongeveer het idee met bijna zelfde maten.
We hadden van te voren al zitten tekenen (zowel op papier als digitaal). Ik snap nu de 240cm vanwege de tafel die je horizontaal plaatst. Wij zaten zelf te denken aan een ovale tafel met links/rechts de stoelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wpj1QbbP_IP7X1PBjL8s6uXX0x4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OUxz8V5UlZJYBGqORZG7ED3h.png?f=fotoalbum_large

De tip om de huidige keuken af te plakken is een goede. Ik ga wat stukjes tape op de grond plakken en eens testen hoe dat voelt.

Bedankt voor al je input! _/-\o_ Als we morgen en dinsdag bij de 2 overige zaken geweest zijn post ik natuurlijk een update (met wellicht een hele andere output)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
mrooding schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:14:
[...]

We hadden van te voren al zitten tekenen (zowel op papier als digitaal). Ik snap nu de 240cm vanwege de tafel die je horizontaal plaatst. Wij zaten zelf te denken aan een ovale tafel met links/rechts de stoelen

[Afbeelding]

De tip om de huidige keuken af te plakken is een goede. Ik ga wat stukjes tape op de grond plakken en eens testen hoe dat voelt.

Bedankt voor al je input! _/-\o_ Als we morgen en dinsdag bij de 2 overige zaken geweest zijn post ik natuurlijk een update (met wellicht een hele andere output)
Wij hebben dat gedaan, eiland "gebouwd" van dozen en kratten, tafel naar nieuwe plek verschoven. Toen merkten we dat het echt veel te krap was.
Het zou net passen, maar we zouden dan de hele tijd rekening moeten houden met de weinige ruimte. Omlopen, oppassen met stoel uitschuiven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
LaTiNo156 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Wij hebben dat gedaan, eiland "gebouwd" van dozen en kratten, tafel naar nieuwe plek verschoven. Toen merkten we dat het echt veel te krap was.
Het zou net passen, maar we zouden dan de hele tijd rekening moeten houden met de weinige ruimte. Omlopen, oppassen met stoel uitschuiven etc.
Als je de keuken in je huidige woning bouwt is dat inderdaad super handig om te doen. Kan je je voorstellen dat mijn vriendin ook nog barkrukken aan het eiland wilde? Ik zit nu al te dubben of we genoeg ruimte overhouden om comfortabel langs de eettafel te bewegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
mrooding schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Als je de keuken in je huidige woning bouwt is dat inderdaad super handig om te doen. Kan je je voorstellen dat mijn vriendin ook nog barkrukken aan het eiland wilde? Ik zit nu al te dubben of we genoeg ruimte overhouden om comfortabel langs de eettafel te bewegen 8)7
Hoe er goed rekening mee dat de stoelen voldoende naar achteren kunnen om comfortabel te gaan zitten en opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ik heb te horen gekregen dat rvs en granieten wasbakken problematisch kunnen zijn icm kokendwaterkranen.

In hoeverre is dit een issue? Iemand slechte ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze keukenbouwer gaf trouwens aan dat ik kon kiezen tussen 8mm of 12mm dekton bij een opgedikt blad naar 5 cm. Ze zei wel dat 12mm een stuk duurder was dan 8mm. Maar dat 8mm eigenlijk gebruikelijk is bij opgedikte bladen, ook al oogt het dun. Door een of andere underlayment(?, geen idee of dat zo is)

Iemand met ervaring / verstand hiervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:43
Ziet er mooi uit. Aangezien onze keuken dezelfde frontjes krijgt: Welk werkblad heb je?

[ Voor 19% gewijzigd door Daffie85 op 11-07-2021 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:37

ChUcKiE

Dus........

Voordelen:
De prijs was beter
De service is beter

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Accessoires:
Houder pannendeksels
Houten invulling lades

Gave keuken, mooie vloer ook eronder. Welke vloer is dat?
Mogen we weten voor welke prijs de keuken zo opgeleverd is? Kranenburg is hier een kwartiertje vandaan en ik denk dat ik deze maar eens voor de derde keukenwinkel ga uitkiezen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:13

Voordelen:
De prijs was beter
De service is beter

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Accessoires:
Houder pannendeksels
Houten invulling lades

Wat heb je voor deze keuken betaald?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08 18:15

Voordelen:
De prijs was beter
De service is beter

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Accessoires:
Houder pannendeksels
Houten invulling lades

Bedankt voor het delen van de ervaring, hoewel hij hier al bovenaan op de lijst stond ivm de afstand is dit een fijne bevestiging. Ook hier benieuwd naar de prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander2289
  • Laatst online: 11-05 14:13
Morpheusk schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:07:
@Sander2289 mooi hoor en leuk dat je ook wat van de opties laat zien! O.a. de bakplaathouders was nieuw voor mij.
Wat zijn de afmetingen van je eiland en wat was je in totaal kwijt voor deze keuken?
3 bij 1 meter. Bijna 30k.
Klopt, de opties zijn we ook zeer blij mee. Dat maakt het helemaal af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Daffie85 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Ziet er mooi uit. Aangezien onze keuken dezelfde frontjes krijgt: Welk werkblad heb je?
Dat is een Dekton Opera, staat ook in z'n post :)

Prachtige keuken, mooie extra's, fijn ook dat deze in beeld zijn gebracht!

(Ben zelf geen fan van zwart, maar wel van de keuken :D)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Laatst online: 13-08 10:54

Voordelen:
De prijs was beter
De service is beter

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Blad: Dekton Opera 3 cm, achterwand 8mm.
3 bij 1 meter op het eiland
Nis 1,8 bij 0,6 meter.

Accessoires:
Houder pannendeksels
Houten invulling lades

Mooie keuken hoor. Vraagje: staat jullie keuken op de vloer of is de vloer rond de keuken gelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@896gerard Hier komt straks eerst de keuken en daarna komt het nieuwe laminaat.
Maar ik begreep dat het vloer afhankelijk is wat je eerst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-08 08:58
Hier eerst PVC, daarop de keuken/eiland. Geen idee of logisch?
Leg op aanraden van vloerverwarmingboer/aannemer/bouwvakker geen vloerverwarming onder vaste keukendelen iig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Indien mogelijk: ALTIJD eerst de vloer, dan de keuken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:26
Barry|IA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:43:
Waarom? Zodat je nieuwe keuken kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Onze vloerenzaak adviseert het zelfs.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zet toch ook geen bank of dressoir neer zonder er een vloer onder door te leggen? Een keuken is uiteindelijk ook gewoon een meubel(wat wellicht wel 10-15 jaar op dezelfde plek staat, maar toch :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
Kijk ff waar je je vloerkleed legt, scheelt je ook weer m2 PVC/parket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En toch hangt dat echt van de vloer af is mij verteld.
Hangt van vast of zwevend af geloof ik

[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 13-07-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:18
Wij hebben onder onze huidige keuken ook geen vloerbedekking, zo heel raar is dat niet. Als je bijvoorbeeld laminaat of duoplank hebt wil je het er absoluut niet onder hebben liggen (ivm mogelijke lekkages).

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Conclusie: is nogal afhankelijk van de vloer ;)

Wij mikken op een gietvloer onder de keuken: die wil je er wel hebben liggen. Anderen hebben vloerbedekking, zoals c-nan (vloerbedekking in de keuken, echt?), weer een ander heeft laminaat en nog een ander PVC. Elke vloer z'n eigen uitkomst voor het al dan niet doorleggen. :-)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
De vraag aan de keukenverkoper welke nu eerst moet: Eerst de keuken, dan de vloer.
Diezelfde vraag aan de stoffeerder: Eerst de vloer (pvc), dan de keuken.

Heeft het niet ook gewoon met risico op gedoe en schade te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Kan me voorstellen dat je geen extra plint wilt rondom je keuken. Dus leg je eerst vloer, keuken erop. Andere kant staat een keuken op pootjes en heeft het (meestal) zelf losse plinten. Je zou dus ook eerst keuken kunnen plaatsen, dan stukje vloer eronder, dan keukenplinten er weer op. Wel lastiger, want je moet rekening houden met speling. Als je keuken eerder kan langskomen dan de vloerenlegger, dan kan/moet het zo. Heeft dus meer te maken met planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-08 00:32
Manarinth schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:48:
De vraag aan de keukenverkoper welke nu eerst moet: Eerst de keuken, dan de vloer.
Diezelfde vraag aan de stoffeerder: Eerst de vloer (pvc), dan de keuken.

Heeft het niet ook gewoon met risico op gedoe en schade te maken?
Bij ons gaven de keukenverkopers juist exact het tegenovergestelde aan. Eerst de vloer, dan pas de keuken.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ridicuul schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Bij ons gaven de keukenverkopers juist exact het tegenovergestelde aan. Eerst de vloer, dan pas de keuken.
Samenvatting: ieder zijn eigen voorkeur. Dus doe vooral wat je zelf wilt.
Wij gaan voor een tegelvloer, die laten we doorleggen onder de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-08 00:32
SquareOne schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Samenvatting: ieder zijn eigen voorkeur. Dus doe vooral wat je zelf wilt.
Wij gaan voor een tegelvloer, die laten we doorleggen onder de keuken.
Ik denk dat dat een prima conclusie is. Wij hebben de knoop nog niet doorgehakt welk soort vloer we nemen. Waarschijnlijk gaan we ook voor tegels die onder de keuken doorlopen. Dat geeft imo toch het mooiste eindresultaat.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Op thuiskeukens.nl kun je zien welke vloer je eerst moet leggen of erna moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 10:29
Roos79 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:42:
[...]

En toch hangt dat echt van de vloer af is mij verteld.
Hangt van vast of zwevend af geloof ik
Dit inderdaad ik krijg blijkbaar zwevende ondervloer en die leggen ze tegen de poten aan daarna de plinten erop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Jackpuyn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:12:
Op thuiskeukens.nl kun je zien welke vloer je eerst moet leggen of erna moet leggen.
A.d.h.v. dit tabeloverzicht toch weer gaan twijfelen. Wij nemen een PVC Visgraat vloer, gelegd middels egaliseren/plakken. Ons leek het logisch om eerst te egaliseren, de vloer te leggen en daarna pas de keuken erop. Ook omdat we een eiland krijgen.

Toch voor de zekerheid gebeld met de vloerleverancier en die geeft aan dat het met plak-PVC prima is om deze eerst te leggen. Indien het klik PVC is zou het inderdaad na de plaatsing van de keuken gelegd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 10:19
Is er een leverancier die voorbeeldkeukens met realistische prijs communiceert op de website of brochure?
Ben me aan het oriënteren voor ons nieuwe huis en vooral aan het budgetteren ;-)
Pagina: 1 ... 249 ... 522 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1