• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
MikaX schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:29:
Wij hebben ons keukenontwerp aan laten passen. Ik ben benieuwd naar de feedback.

We twijfelen over de werkhoogte. We hebben in onze huidige keuken 97,5.
De nieuwe keuken zou 96,5 worden. Dit kan naar 98,5, met hogere plinten of met een dikker blad. Onze voorkeur gaat dan uit naar een dikker blad van 6 cm, want de hogere plinten willen we niet. De kleinste hier in huis is 173 cm. Is 6 cm dik niet een beetje passé/ ouderwets? En kunnen we beter voor een cm lager of hoger kiezen in de nieuwe situatie?

***members only***
Voor wat betreft de bladdikte, ik zou zeggen doe wat jezelf het mooiste vindt en laat je niet teveel leiden door wat nu wel of juist niet 'in' is, want dan heb je tegen de tijd dat de keuken geplaatst is al weer iets dat uit de tijd is (natuurlijk is dit gechargeerd, maar het lijkt er wel op dat keukentrends steeds sneller veranderen).

Extreem dunne bladen zijn nu al zolang weer 'in' dat het me niks zou verbazen als extra dik volgend jaar weer helemaal de trend is. mocht dat het geval zijn dan ben je met je dunne blad ouderwets :)

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:00

ChillPascal

In the end...

@MikaX Toffe keuken. Lijkt in de basis erg veel op onze plannen, vandaar ook enkele vragen via DM.

Verder valt me op dat de kookplaat en de kraan niet symetrisch in het werkblad staan, is dat bewust? Daarnaast ligt de kookplaat nu aan de zithoek-zijde. Dat lijk mij niet wenselijk.

• Nicolaas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:55
MikaX schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:29:
Wij hebben ons keukenontwerp aan laten passen. Ik ben benieuwd naar de feedback.

We twijfelen over de werkhoogte. We hebben in onze huidige keuken 97,5.
De nieuwe keuken zou 96,5 worden. Dit kan naar 98,5, met hogere plinten of met een dikker blad. Onze voorkeur gaat dan uit naar een dikker blad van 6 cm, want de hogere plinten willen we niet. De kleinste hier in huis is 173 cm. Is 6 cm dik niet een beetje passé/ ouderwets? En kunnen we beter voor een cm lager of hoger kiezen in de nieuwe situatie?

***members only***
Hogere keukenkasten een optie? Wij hebben kastjes van 84,5 en een blad van 2cm, plint van 10cm en een werkhoogte van 96,5.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-04 17:40
ChillPascal schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:12:
@MikaX Toffe keuken. Lijkt in de basis erg veel op onze plannen, vandaar ook enkele vragen via DM.

Verder valt me op dat de kookplaat en de kraan niet symetrisch in het werkblad staan, is dat bewust? Daarnaast ligt de kookplaat nu aan de zithoek-zijde. Dat lijk mij niet wenselijk.
Ik weet niet of ik je begrijp. Je bedoelt dat de kraan en kookplaat niet in het midden staan? Dat is bewust. Het zijn 4 kastjes in die nis, in de eerste vaatwasmachine, 2e de gootsteen met kraan, in de derde het vuilnissysteem en de 4e is over.

We hebben verschillende opties bekeken voor de kookplaat. We wilden de gootsteen en kookplaat niet recht tegenover elkaar. De koelkast is helemaal links in de hoek, dus het meest logisch was daar vrije ruimte op het eiland en niet de kookplaat. Met de kookplaat in het midden zou je aan beide kanten werkruimte hebben, 110 aan beide kanten. We wilden liever aan een kant meer ruimte. De plaat zit 54 cm vanuit de zijkant. Is dat te weinig? De kookplaat zal denk ik niet tot nauwelijks gebruikt worden terwijl er mensen aan die stoeltjes zitten. Het is meer als ontbijtplek bedoeld.

• MikaX
Nicolaas schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:20:
[...]

Hogere keukenkasten een optie? Wij hebben kastjes van 84,5 en een blad van 2cm, plint van 10cm en een werkhoogte van 96,5.
Dit zijn al grotere keukenkastjes van Schuller 84,5 inderdaad. Maar met 7 of 7,5 cm plint.
Next125 met een plint van 5 cm, hogere kastjes (weet de exacte maat even niet) en het blad van 4 cm.
Als we nu een verschil krijgen met wat we nu hebben, is het dan beter iets hoger of iets lager te gaan?

• pascalcartigny
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-04 23:30
MikaX schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:32:
[...]

Ik weet niet of ik je begrijp. Je bedoelt dat de kraan en kookplaat niet in het midden staan? Dat is bewust. Het zijn 4 kastjes in die nis, in de eerste vaatwasmachine, 2e de gootsteen met kraan, in de derde het vuilnissysteem en de 4e is over.

We hebben verschillende opties bekeken voor de kookplaat. We wilden de gootsteen en kookplaat niet recht tegenover elkaar. De koelkast is helemaal links in de hoek, dus het meest logisch was daar vrije ruimte op het eiland en niet de kookplaat. Met de kookplaat in het midden zou je aan beide kanten werkruimte hebben, 110 aan beide kanten. We wilden liever aan een kant meer ruimte. De plaat zit 54 cm vanuit de zijkant. Is dat te weinig? De kookplaat zal denk ik niet tot nauwelijks gebruikt worden terwijl er mensen aan die stoeltjes zitten. Het is meer als ontbijtplek bedoeld.
Je zou het natuurlijk nu al thuis uit kunnen proberen met je keukentafel, plak daar een zone af die overeenkomt met wat je dalijk aan ruimte hebt langs je kookplaat. En ga daar eens met een bord eten en alles wat je nodig hebt in lopen plaren. Doe dat dan eens met bijv. 2 man tegelijkertijd. Het is op die render niet helemaal makkelijk in te schatten maar ik denk dat je al vrij gauw met 54 cm op het scenario uitkomt dat je allemaal spullen op je kookplaat neer gaat zetten omdat je ruimte mist.

Persoonlijk, ongeacht of de kookplaat gebruikt wordt terwijl er wel of geen mensen aan zitten, zou of de zithoek naar de andere kant verplaatsen of de kookplaat wat meer centreren.

Alternatief: enkel het gedeelte waar je nu tegenaan kijkt met 2 krukken als zitgedeelte indelen, en niet rechts van het blad nog een zithoek maken.

• DraadbreuQ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 20:31
Ik ben blij dat dit deel vh forum zoveel informatie bevat. Misschien kan iemand mij met het volgende helpen.
Voor het opknappen van een op maat gemaakte keuken moet ik gaan speuren naar keukenfrontjes. De vorige huurder heeft deze helaas zo grondig vernaggeld dat de huidige kastdeurtjes, lades en voorzetpanelen van de wasmachine + inbouw koelkast niet meer te redden zijn.
Nu kom ik natuurlijk in het oerwoud van aanbieders terecht en oriënteer ik mij a.s. weekend bij een lokale showroom. Er zit wel wat druk op de ketel, maar dat zullen zij niet merken 8)
Wel heb ik de vraag of er echt zoveel verschil kan zitten tussen aanbieders met een beetje standaard spul? Hoeveel verschil merkten jullie zo grosso modo tussen de offertes?

• Nicolaas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:55
MikaX schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:35:
[...]

Dit zijn al grotere keukenkastjes van Schuller 84,5 inderdaad. Maar met 7 of 7,5 cm plint.
Next125 met een plint van 5 cm, hogere kastjes (weet de exacte maat even niet) en het blad van 4 cm.
Als we nu een verschil krijgen met wat we nu hebben, is het dan beter iets hoger of iets lager te gaan?
Tja dat is vooral smaak. Wij hebben een plint van 10cm en vinden dat erg netjes staan. Hoger wilde we niet en lager werd nog afgeraden doordat je dan met de neuzen van je schoen sneller 'klem' staat. Installatietechnisch geeft het ook wat meer ruimte en de stofzuiger kan zo makkelijker alles meepakken. Maar als je een lage plint wilt zal je één van de concessies moeten doen die je zelf al opnoemde. Ik vind een blad van 97cm precies goed, je kan altijd een iets dikkere snijplank nemen voor jezelf als je wat langer bent.

Succes met knopen doorhakken!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

Wuursj

want worst is al bezet

MikaX schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:35:
[...]

Denk je ook aan de vaatwasser? De meeste vaatwassers zitten aan een minimale plinthoogte van 9cm. Wil je lager, moet je eentje met sleepdeuren/varioscharnier gaan nemen en daar ben ik zelf niet zo fan van. Daarom hebben we hier toch maar voor een plint van 10cm vanaf basisvloer genomen (8,5 vanaf afwerkvloer waar de vaatwasser niet op staat).

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• MikaX
Jullie zijn geweldig, dank voor de feedback.
Aan sommige dingen had ik nog niet gedacht. Ik pik er een paar dingetjes uit.
pascalcartigny schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:01:
[...]
Je zou het natuurlijk nu al thuis uit kunnen proberen met je keukentafel, plak daar een zone af die overeenkomt met wat je dalijk aan ruimte hebt langs je kookplaat. En ga daar eens met een bord eten en alles wat je nodig hebt in lopen plaren. Doe dat dan eens met bijv. 2 man tegelijkertijd. Het is op die render niet helemaal makkelijk in te schatten maar ik denk dat je al vrij gauw met 54 cm op het scenario uitkomt dat je allemaal spullen op je kookplaat neer gaat zetten omdat je ruimte mist.

Persoonlijk, ongeacht of de kookplaat gebruikt wordt terwijl er wel of geen mensen aan zitten, zou of de zithoek naar de andere kant verplaatsen of de kookplaat wat meer centreren.

Alternatief: enkel het gedeelte waar je nu tegenaan kijkt met 2 krukken als zitgedeelte indelen, en niet rechts van het blad nog een zithoek maken.
Slim, zojuist even gedaan met een meetlint en schilderstape op de tafel.
Met 54 cm kun je zelfs nog prima op een laptop aan de slag. Dat viel me niet tegen.
Borden met brood, boterkuipjes, messen, potten pindakaas en een stuk kaas etc wordt echt wel wat krap. Of grote borden met pannen etc. Dus je kunt niet alles uitstallen dan. Voor het gebruikelijke schaaltje kwark en een kop thee is het geen probleem.
Ik heb ook uitgetekend hoe het zou uitkomen als je de krukjes aan de lange kant zet. Dat zou me 5 cm meer geven aan ruimte op het aanrechtblad tussen de rand en kookplaat, dan heb ik 59 cm. Dat is minder verschil dan ik dacht eigenlijk. Het heeft voor- en nadelen om het te verplaatsen.
Het zijn overigens 3 krukjes ivm 3 kinderen. Naar 2 kan helaas niet.

• MikaX
Nicolaas schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:22:
[...]

Tja dat is vooral smaak. Wij hebben een plint van 10cm en vinden dat erg netjes staan. Hoger wilde we niet en lager werd nog afgeraden doordat je dan met de neuzen van je schoen sneller 'klem' staat. Installatietechnisch geeft het ook wat meer ruimte en de stofzuiger kan zo makkelijker alles meepakken. Maar als je een lage plint wilt zal je één van de concessies moeten doen die je zelf al opnoemde. Ik vind een blad van 97cm precies goed, je kan altijd een iets dikkere snijplank nemen voor jezelf als je wat langer bent.

Succes met knopen doorhakken!
Wij hebben nu ook 10 en dat is inderdaad helemaal prima. 5 cm is een beetje het Next design en ivm korpussen van 87,5 hoog. 10 cm is voor de robotstofzuiger ook ideaal inderdaad, maar dan komen we te hoog uit, 10+87,5+ 4 cm aanrecht (ivm de oversteek kan 2 cm niet). Ik ga proberen dat nog ergens in het echt te zien en proberen ivm de schoenen, we hadden alleen aan de robot gedacht. 7,5 redt de robot alsnog niet helaas. Snijplank om evt op te hogen is ook een goed idee, had ik ook niet aan gedacht.

• MikaX
Wuursj schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:50:
[...]

Denk je ook aan de vaatwasser? De meeste vaatwassers zitten aan een minimale plinthoogte van 9cm. Wil je lager, moet je eentje met sleepdeuren/varioscharnier gaan nemen en daar ben ik zelf niet zo fan van. Daarom hebben we hier toch maar voor een plint van 10cm vanaf basisvloer genomen (8,5 vanaf afwerkvloer waar de vaatwasser niet op staat).
Niet aan gedacht. Wij hebben in de huidige keuken ook zo'n 'sleepdeur' of variodeur, hij schuift in ieder geval. In de vorige keuken hadden we een vast paneel, maar eigenlijk merk ik geen verschil. Het ziet er ook heel strak uit, geen scharnieren of glijmechanisme zichtbaar. Bij een plint van 10 cm en een XL vaatwasser van Siemens. Is het zoveel zwakker?

• Eva-Luna74
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 20:01
Heeft hier iemand een keuken in T-opstelling? Ik zag zo'n opstelling bij Superkeukens en vond het wel wat hebben. Ook als ik google zie ik mooie voorbeelden, met de dwarspoot niet in het midden, maar meer naar een kant bijvoorbeeld.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:42
Volgens mij zegt het feit dat je een T opstelling weinig tot niet ziet eigenlijk al genoeg. Ik weet niet hoe je ruimte eruit ziet, maar veelal zijn er praktischere en logischere opstellingen.

• NotYourAverage
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-04 13:49
Wat is er aan de hand in IKEA-fronten-boeren-land?

We staan op het punt om na lang beraad onze keuken te gaan aanpakken met IKEA corpussen en fronten van K14, maar nu blijkt K14 failliet... Up7 laat me zojuist weten "Helaas zijn wij in verband met omstandigheden de komende periode niet in de gelegenheid om te reageren op informatieverzoeken en het uitbrengen van nieuwe offertes."

Iemand hier met meer insider info?

We willen graag gelakte ladefronten met een medium kader op andere hoogtes dan standaard IKEA, dus onze keuze voor alternatieven is wat beperkt, zo lijkt het. Heb ik naast Noremax nog een andere mogelijikheid gemist?
NotYourAverage schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:25:

We staan op het punt om na lang beraad onze keuken te gaan aanpakken met IKEA corpussen en fronten van K14, maar nu blijkt K14 failliet... Up7 laat me zojuist weten "Helaas zijn wij in verband met omstandigheden de komende periode niet in de gelegenheid om te reageren op informatieverzoeken en het uitbrengen van nieuwe offertes."

We willen graag gelakte ladefronten met een medium kader op andere hoogtes dan standaard IKEA, dus onze keuze voor alternatieven is wat beperkt, zo lijkt het. Heb ik naast Noremax nog een andere mogelijikheid gemist?
Verbaasd me dat je failliet kunt gaan met de prijzen van die fronten 😅. Of ze trekken juist geen klandizie.

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:06
Hopelijk kunnen jullie ons hier een beetje op gang helpen. Wij hebben momenteel een Ikea keuken van 11 jaar oud in ons Jaren 30 huis. Deze begint aan vervanging toe te raken en het is ook niet meer onze smaak (zat er al in toen we het kochten. We zouden de keuken graag einde dit jaar/begin volgend jaar willen vervangen. Omdat mijn vrouw kanker heeft zijn lange keukenzaak bezoeken met dito verkopers voor haar nogal heftig dus we willen qua indeling zo veel mogelijk voorwerk doen. Wellicht kunnen jullie eens meedenken?

Hieronder de maatvoering van de 'lege' keuken met daarbij de huidige plekken van de apparatuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSV20Nzvp-bZX-yYhsH8r-kpldM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tcji1fWFTzOG5VyzaepNvioo.jpg?f=fotoalbum_large

We zouden het liefste een (schier)eiland opstelling willen met een hoge kastenwand waarin bijvoorbeeld ook de vaatwasser en spoelgedeelte zit. Hier mogen dan ook de koelkast en vriezer in komen.
Daarnaast zouden we een eiland keuken willen hebben waar we op koken maar waar we ook met 4 personen (ons gezin) kunnen zitten om bijvoorbeeld te ontbijten of te lunchen. Lange diners met vrienden doen we dan in de woonkamer.

De ramen die ingetekend staan zijn hoog en de vensterbanken zitten op ongeveer 65 vanaf de vloer. We vinden het niet erg als het bar/tafel gedeelte wat voor het raam steekt. De plafondhoogte is 295 en de ramen lopen door tot aan het plafond.

Enkele voorkeuren:
- Inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging
- Een harmonicadeur met daarachter vaatwasser en 'koffiecorner' vinden we erg mooi.
- Ten minste 1 goede oven, eventueel daarbij daarnaast een magnetron of combi apparaat

We denken dat met een eiland van 300 of 320 lang en 120 breed we zowel een kookgedeelte als een zitgedeelte kunnen creeëren maar we vinden het lastig om dan te bepalen of er voldoende loopruimte overblijft.

Wie kan er eens meedenken en meeschetsen met ons zodat we al wat eerste stapjes kunnen zetten voorafgaand aan het bezoeken van enkele keukenzaken?

[ Voor 4% gewijzigd door saabfanatic op 11-04-2026 20:13 ]

• StephanOtter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:14
Goedemorgen ☀️

Afgelopen donderdag zijn we bij Bruynzeel geweest voor een eerste keukenoriëntatie voor onze nieuwbouwwoning. Bruynzeel is aangesloten bij het nieuwbouwproject, dus daar wilden we in ieder geval eens gaan kijken.

Het gesprek was eigenlijk gewoon prettig: rustig kunnen rondkijken, geen druk, koffie/koek en zelfs bitterballen. Adviseur nam de tijd en kende het project ook goed, inclusief alle technische details en opties. Dat gaf wel vertrouwen.

We hebben uiteindelijk een prijsindicatie gekregen van ongeveer €20.000, inclusief de projectkorting vanuit het nieuwbouwproject. Een voordeel bij Bruynzeel is ook dat zij de bouw kunnen inmeten zodra dat relevant is en dat ze al bekend zijn met de woningen.

De indicatieprijs is gebaseerd op het volgende:
- Melamine kasten
- Composiet werkblad
- Quooker
- Apparatuur van Pelgrim
- Greeploze keuken
- Inclusief montage. (en inmeten, technische tekeningen, eigen afval meenemen, garantie, en opvolgers van apparatuur indien nodig)

Zie ook de tekening/opstelling hieronder (ik heb de papieren tekening even gedigitaliseerd en via Gemini een soort 3D-achtige render gemaakt).

Mijn vraag: is ~€20K een beetje een normale prijs voor dit soort opstelling en materialen?

Daarnaast vinden we een rond afgewerkt kookeiland erg mooi. Volgens de adviseur zou dat ongeveer €4.000 extra kosten, dus dan kom je uit op ± €24K totaal.
Is zo’n meerprijs voor een afgerond eiland een beetje normaal?

Daarnaast nog een paar dingen waar ik benieuwd naar ben:

- Is Pelgrim tegenwoordig een prima keuze, of loont het meestal om apparatuur te upgraden naar bijvoorbeeld AEG / Siemens?

- Hoe zit het meestal met onderhandelruimte bij Bruynzeel? Of ligt de prijs dan vaak al redelijk vast?

Komende donderdag en vrijdag hebben we ook nog afspraken staan bij Sense in Hoorn en Kvik in Zwaag, dus we gaan sowieso nog vergelijken. 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OnYa77imiKssYb0cGrOWeiJPQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7oobsha3f4ARg9UQKxMyogY9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n2dUotN4dantChgdmqZof0FhQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xMPThmrxOEJukDiCE6JYqwkl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsf5j_WmsKjdZ4yB2C49GVSMmzM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O15bOuVb3kd1gfvQzCQpn5ir.png?f=fotoalbum_large

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:57
Ik schrik niet van die prijzen | wat mij heeft geholpen is elke offerte in 4-en knippen. Apparatuur | Blad | meubels | installatie

Apparatuur kun je een indicatie vinden via webshops
Blad kun je ook laten uitrekenen via webshops
Installatie 1 of 2 dagen met 2 man = 2K
En dan blijft er een bedrag over voor de meubels, laden zijn duurder dan een deurtje, rond is duurder dan recht, en kunstof is goedkoper dan fineer en dan massief. Maar je krijgt dan een prijs per kastje en dat zal ergens tussen de 250 en 2000 per kastje liggen.

En dan kun je voor jezelf betalen hoeveel je bereid bent voor zo’n mdf kastje te betalen 🙃

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:18
@StephanOtter Geen idee van prijzen of leveranciers ervaringen. Wil enkel mee geven dat een afgerond (kook)eiland er in mijn ogen 10x meer waard uitziet dan een standaard eiland.

Om de een of andere reden heb ik bij afgeronde hoeken bij houtwerk/een keuken een meer high-end/custom made feeling. Zou er zeker voor gaan als je de kans hebt. 👍🏽

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:47
TheKerremenke schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:37:
@StephanOtter Geen idee van prijzen of leveranciers ervaringen. Wil enkel mee geven dat een afgerond (kook)eiland er in mijn ogen 10x meer waard uitziet dan een standaard eiland.

Om de een of andere reden heb ik bij afgeronde hoeken bij houtwerk/een keuken een meer high-end/custom made feeling. Zou er zeker voor gaan als je de kans hebt. 👍🏽
Let er wel op dat het, afhankelijk van de uitvoering, een hoop kastruimte kost, of maar een beetje en wat onhandiger toegankelijk. Lees: pakken ze standaard kastjes waar ze een afrondingsmodule op de kopse kant zetten of is die ruimte toegankelijk?

It's time to play the music, it's time to light the lights

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:18
big bang schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:39:
[...]

Let er wel op dat het, afhankelijk van de uitvoering, een hoop kastruimte kost, of maar een beetje en wat onhandiger toegankelijk. Lees: pakken ze standaard kastjes waar ze een afrondingsmodule op de kopse kant zetten of is die ruimte toegankelijk?
100 % mee eens. Vergis je niet in de nadelen van afgeronde hoeken tov efficiënte opslag ruimte.

Helaas kunnen we in onze woning geen eiland of afgeronde hoeken ivm de stijl en bouw van het huis. Maar anders was het hier wel een keuze geweest.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
@StephanOtter Wij hebben in onze vorige projectwoning (Kuin) ook een keuken van Bruynzeel gedaan. Dachten ook makkelijk i.v.m. aansluiting project. Ik zou zeggen niet doen. Hoewel het verkoopgesprek (vestiging Alkmaar) prima en prettig verliep was de aftersales drama.

Allereerst waren de technische tekeningen 5x incorrect, hierdoor zelf veel moeten corrigeren tijdens het ontwerp, bouw. De keuken was verkeerd ingemeten waardoor een aantal onderdelen niet paste. Wat ik het meest vervelend vond, is aftersales gaat via landelijk telefoonnummer met steeds iemand anders aan de lijn die jouw order/keuken niet kent en montage is uitbesteed aan ZZP'er waardoor je een goede of een slechte kan krijgen.

Uiteindelijk is pas naar 5 service afspraken de keuken opgeleverd zoals wij hem besteld hadden. De keuken is verder ook 2 maanden later geleverd dan afgesproken. Bruynzeel geeft de schuld aan Kuin i.v.m. te laat bekent maken oplevering. Dus het voordeel van bij het project aangesloten zijn ben je dan kwijt.

Voor onze nieuwe keuken bij Grando in Zwaag geweest, deze hebben naar mijn idee de mooiste showroomopstellingen van alle keukenzaken in Hoorn, maar dat is ook smaak gebonden. Zij hebben eigen monteurs die gewoon in loondienst zijn en aftersales loopt via vaste contactpersonen in de vestiging wat ik heel prettig vond. Uiteindelijk hebben zij met 2 monteurs in 3 dagen de keuken geplaats ipv de ZZP beun van Bruynzeel die in 1 dag alles erin heeft getrapt en waar ik zelf moest helpen omdat hij in zn eentje het blad er niet op kreeg.

HD4Life @ Full-HD

• StephanOtter
big bang schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:39:
[...]

Hi en thanks voor je inzicht :-)
Er wordt idd een soort “module” op de kopse kant gezet zodat het wordt afgerond. Hierdoor gaan we van 120 cm doorloop (zowel links als rechts) naar 110 cm doorloop. Kastruimte blijft verder hetzelfde. De ruimte in de module kan je echter “niks” mee. Feitelijk verliezen we dus 20 cm doorloop.

• StephanOtter
Davidshadow13 schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:16:
@StephanOtter Wij hebben in onze vorige projectwoning (Kuin) ook een keuken van Bruynzeel gedaan. Dachten ook makkelijk i.v.m. aansluiting project. Ik zou zeggen niet doen. Hoewel het verkoopgesprek (vestiging Alkmaar) prima en prettig verliep was de aftersales drama.

Allereerst waren de technische tekeningen 5x incorrect, hierdoor zelf veel moeten corrigeren tijdens het ontwerp, bouw. De keuken was verkeerd ingemeten waardoor een aantal onderdelen niet paste. Wat ik het meest vervelend vond, is aftersales gaat via landelijk telefoonnummer met steeds iemand anders aan de lijn die jouw order/keuken niet kent en montage is uitbesteed aan ZZP'er waardoor je een goede of een slechte kan krijgen.

Uiteindelijk is pas naar 5 service afspraken de keuken opgeleverd zoals wij hem besteld hadden. De keuken is verder ook 2 maanden later geleverd dan afgesproken. Bruynzeel geeft de schuld aan Kuin i.v.m. te laat bekent maken oplevering. Dus het voordeel van bij het project aangesloten zijn ben je dan kwijt.

Voor onze nieuwe keuken bij Grando in Zwaag geweest, deze hebben naar mijn idee de mooiste showroomopstellingen van alle keukenzaken in Hoorn, maar dat is ook smaak gebonden. Zij hebben eigen monteurs die gewoon in loondienst zijn en aftersales loopt via vaste contactpersonen in de vestiging wat ik heel prettig vond. Uiteindelijk hebben zij met 2 monteurs in 3 dagen de keuken geplaats ipv de ZZP beun van Bruynzeel die in 1 dag alles erin heeft getrapt en waar ik zelf moest helpen omdat hij in zn eentje het blad er niet op kreeg.
Hi! Thanks voor je reactie en eerlijke ervaring met Bruynzeel Alkmaar en Kuin… vervelend om te lezen hoe het allemaal verlopen is :-( Wij hebben nog niet besloten, maar neem dit verhaal zeker mee in de overweging. Aankomende donderdag en vrijdag hebben nog 2 afspraken bij Kvik en Sense in Hoorn. Zal Grando ook nog nog even meenemen in de overweging / afspraak!

Grt
Stephan

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:32
Weet iemand welke mogelijkheden Schüller in handvaten / grepen heeft? In de catalogus kan ik alleen de grepen zien. Ik was wel benieuwd of Schüller ook aflopende grepen a-la Siematic SLX heeft?

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:35
NotYourAverage schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:25:

Wij zijn bij Houtmerk in Breda geweest. Die kunnen wel helpen denk ik.

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:57
Eskiya schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:59:
Weet iemand welke mogelijkheden Schüller in handvaten / grepen heeft? In de catalogus kan ik alleen de grepen zien. Ik was wel benieuwd of Schüller ook aflopende grepen a-la Siematic SLX heeft?
Onze keuze voor de SieMatic SLX is primair gebaseerd op de unieke, onder een hoek van 45 graden geplaatste metalen strip, die zorgt voor optimale grip en lichtinval. Daarnaast speelt de betere verkrijgbaarheid van SieMatic ten opzichte van merken als Modulnova en Eggersmann een rol. Hoewel de Blade-serie van Modulnova en de collectie van Eggersmann vergelijkbare 45-graden afwerkingen in de deuren bieden, evenals de NX902/NX950 lijnen van Schüller Next125, voldeden deze alternatieven net niet aan de specifieke wensen. Het aanbod van Häcker (Systemat) hebben we niet verder bekeken, we hadden in ons hoofd de beslissing al genomen

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Wij zijn bij Akzent (Rotpunkt zerox kq), BVL (Ballerina) en Ekelhoff (Schüller-C) geweest. Ekelhoff was verreweg het goedkoopste terwijl we daar het meeste “keuken” krijgen. We hebben een dekton blad met 20mm gekozen die als “n” om de keukeneiland heen gaat. Bij andere zaken deden ze 8mm/12mm.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
. Van BVL moet nog binnenkomen. Bij akzent hadden we zelfs niet die “n” omlijsting van werkblad op het keukeneiland. Ook was niet al het apparatuur iq700 zoals bij ekelhoff.
Het stelt niet veel voor maar we besparen hier op het hebben van een vriezer en magnetron omdat we die in de bijkeuken plaatsen (evengroot als keuken zelf). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbSusyo-hAoo_pMZ04Q5Qd1pJ5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dn5QqP8fQDt3Yg1XfhZZn0P.jpg?f=fotoalbum_large
bb1969 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:56:
[...]

Onze keuze voor de SieMatic SLX is primair gebaseerd op de unieke, onder een hoek van 45 graden geplaatste metalen strip, die zorgt voor optimale grip en lichtinval. Daarnaast speelt de betere verkrijgbaarheid van SieMatic ten opzichte van merken als Modulnova en Eggersmann een rol. Hoewel de Blade-serie van Modulnova en de collectie van Eggersmann vergelijkbare 45-graden afwerkingen in de deuren bieden, evenals de NX902/NX950 lijnen van Schüller Next125, voldeden deze alternatieven net niet aan de specifieke wensen. Het aanbod van Häcker (Systemat) hebben we niet verder bekeken, we hadden in ons hoofd de beslissing al genomen
Die greeplijsten blijven prachtig! Is Siematic inmiddels al over gestapt op een hogere korpus dan 78cm? En is een gekleurde korpus al mogelijk?

• appelthree
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
Zo, wij zijn ook begonnen met onze keuken-koop-tocht. Twee afspraken gehad, bij Clear Kitchen Breda en Keukenloods Breda. Die laatste ga ik geen woorden aan vuil maken - waardeloze verkoper die totaal geen interesse had om ons te helpen. Bij Clear Kitchen daarentegen een goed gesprek gehad. Wij hebben ondertussen wel wat ervaring met bouwen (2x ikea keuken-met-andere-fronten ontworpen en gebouwd), en hebben een interieurontwerper mee laten denken bij de keukenindeling.

We hebben nu de volgende offerte gekregen:
Members only:
De offerte is netjes uitgesplitst - we zouden eventueel de ronde eilandstollen kunnen laten vervallen, dat scheelt bijna 4k.

Wat denken jullie van deze offerte? Nog tips qua indeling? Of een andere goede keukenzaak in Brabant / Limburg waar we langs kunnen?
appelthree schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:15:
Zo, wij zijn ook begonnen met onze keuken-koop-tocht. Twee afspraken gehad, bij Clear Kitchen Breda en Keukenloods Breda. Die laatste ga ik geen woorden aan vuil maken - waardeloze verkoper die totaal geen interesse had om ons te helpen. Bij Clear Kitchen daarentegen een goed gesprek gehad. Wij hebben ondertussen wel wat ervaring met bouwen (2x ikea keuken-met-andere-fronten ontworpen en gebouwd), en hebben een interieurontwerper mee laten denken bij de keukenindeling.

We hebben nu de volgende offerte gekregen:

***members only***

De offerte is netjes uitgesplitst - we zouden eventueel de ronde eilandstollen kunnen laten vervallen, dat scheelt bijna 4k.

Wat denken jullie van deze offerte? Nog tips qua indeling? Of een andere goede keukenzaak in Brabant / Limburg waar we langs kunnen?
Staan ronde stollen dan voor bijna €2500 p/s op de offerte? Wist niet dat die krengen zo duur waren.

Daarop door redenerend. Ik denk dat 28k (zonder die dure stoppen) geen gekke prijs is voor een keuken van deze omvang met hoogwaardige fronten van Decolegno. Wat is de lastenverdeling aan spoelzijde? Zitten daar nog ergens lades / binnenlades?
Pagina: 1 ... 539 540 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1