Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark sp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-08-2021
beste kenners,

Afgelopen week hebben wij een keuken aangeschaft bij Mandemakers keukens, het betreft de siematic SLX, onderstaand ik zal een omschrijving geven van de opstelling/afmetingen en de apparatuur evenals het keukenblad, graag hoor ik van de kenners of wij te vroeg een akkoord hebben gegeven!

lange kastenwand van 3.90 x 2.20 met daarin het volgende.

Siemens KI81RSde0
Siemens HB835GTB1
Siemens GU15DADF0
Siemens HM836GNB6
AEG CL638MM (Comfortlift)

In de kastenwand is een koffiecorner verwerkt met hetzelfde blad als het kookeiland

Kookeiland van 2.40 x 1.10 met daarin de volgende apparatuur

AEG CL638MM (comfortlift)
Bora Puru (recirculatie)
Quooker Flex 3-1
Black line vierkante spoelbak
en 2 dubbele stopcontacten van het merk Versadot

Het werkblad voor het eiland betreft een Ceasarstone met kleurnummer 4023
in de koffiecorner (ongeveer 1.20) is exact hetzelfde werkblad opgenomen

de offerte die wij ontvingen was € 35.000,00

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening wat betreft de offerteAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8M9vNwNuxbJVeMuGCSl_0U-N4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxAQZB0MpErC8l0THfHybpTA.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IFRR99KEJaDbLsT_7ay_WeQxeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opTBXVWWovsf5r2zq6wITqfG.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Hb6UnBnoC9s_5_SS5y3YdaOLH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8elLo7aQqdHovLIxHhGCXKVb.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2efcPTKRX-Q7UlpDWwuzn7miZyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdPG2j14lzdNMU39MjgZZ6gy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door mark sp op 24-11-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Kwakkel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:27:
[...]

En net, sneller dan verwacht, een 2de ontwerp en offerte.

***members only***

Wat is jullie mening, en naar welk ontwerp gaat jullie voorkeur uit?
Ter info: bij het gesprek
- is wel gevraagd naar het budget, en dat is gegeven. Daar zijn ze mooi onder gebleven (als we de opties niet meerekenen).
- is gevraagd naar hun advies ivm kookplaat met afzuiging (aanrader: opnieuw Bora)
- is verder niet gevraagd een specifiek merk te gebruiken, maar kwam Siemens wel naar voor als degelijk, aan een correcte prijs
  • Helaas hierbij geen grondplan, maar volgens mij komt de vaatwasser in de enkele hoge kast aan de raamkant.
  • De ene kant van het eiland lijken lades, de op de foto zichtbare kant zijn kasten.
  • De kastenwand lijkt eveneens lades in de onderkasten te bevatten, zelfs de spoelbakkast:

[...]

Weet niet of dit logisch is?
  • Als pluspunt: meer werkblad en voldoende ruimte rondom het eiland
  • Als minpunt: ovens boven ipv naast elkaar, en kleiner eiland
  • Vraagteken bij het werkblad: Kerrock - volgens de persoon die ik sprak, is dit vergelijkbaar met Corian. Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen, inclusief eventuele voor- en nadelen van het materiaal?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Ik ben ook op zoek naar compacte combimagnetron en compacte bakoven met stoom, maar jouw combinatie heeft 2 verschillende displays! de combimag heeft een 2.8" en de bakstoom een 3.7" display. Ik vind het mooier als beiden dezelfde display hebben. Kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
mark sp schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:06:
beste kenners,

Afgelopen week hebben wij een keuken aangeschaft bij Mandemakers keukens, het betreft de siematic SLX, onderstaand ik zal een omschrijving geven van de opstelling/afmetingen en de apparatuur evenals het keukenblad, graag hoor ik van de kenners of wij te vroeg een akkoord hebben gegeven!

Siemens KI81RSde0
Siemens HB835GTB1
Siemens GU15DADF0
Siemens HM836GNB6

In de kastenwand is een koffiecorner verwerkt met hetzelfde blad als het kookeiland

Bora Puru (recirculatie)
Quooker Flex 3-1

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening wat betreft de offerte[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Welk type front hebben jullie gekozen? Kunstof of echt houtfineer?

Edit: en heb je wellicht een plattegrond van je keuken, die ruimte lijkt ook zeer gezicht voor een U vorm of L vorm keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark sp
SquareOne schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:10:
[...]

Welk type front hebben jullie gekozen? Kunstof of echt houtfineer?

Edit: en heb je wellicht een plattegrond van je keuken, die ruimte lijkt ook zeer gezicht voor een U vorm of L vorm keuken.
het is uiteindelijk een kunstof front geworden in de kleur Oak Onyx (62346)

opstelling is niet te wijzigen dit in verband met een uitbouw van 4.00 x 4.50 waarvan een zeer groot gedeelte van een glazen (vouwbare ) pui wordt voorzien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVt0ufLLMyGhijnnbLF3Hz00Obk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3D8ZWVFK15eRXJjFfMzCSnFs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

mark sp schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:06:
beste kenners,

Siemens KI81RSde0
Siemens HB835GTB1
Siemens GU15DADF0
Siemens HM836GNB6

Bora Puru (recirculatie)
Quooker Flex 3-1

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening wat betreft de offerte[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ongeveer hetzelfde als wat wij hebben voor ongeveer dezelfde prijs. Dus daar zou ik je niet druk over maken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark sp
JackBol schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:29:
[...]

Ongeveer hetzelfde als wat wij hebben voor ongeveer dezelfde prijs. Dus daar zou ik je niet druk over maken.
mag ik vragen wat jullie opstelling is en wat jullie offerte was? wij hebben deze keuken namelijk wel een stuk voordeliger (denk ik) gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mark sp schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:40:
[...]

mag ik vragen wat jullie opstelling is en wat jullie offerte was? wij hebben deze keuken namelijk wel een stuk voordeliger (denk ik) gekregen
We hebben 2 hoge kasten meer, multimatic in alle hoge kasten, het eiland in mat zwart afp ipv kunststof, werkbladen in keramiek, achterwand nis in keramiek, bestek lade in de nis met keramiek front, regaal schap in de nis, een glazen hoge kast met glazen schappen, een ‘kruiden tuintje’ op het eind van het eiland, een massief houten bar van 2.4m die 1m uitsteekt en een mini-nis het eiland met keramiek. En alle zichtbare apparatuur Miele + Gaggenau kookplaat. We hebben 38.4K betaald.

JackBol in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Edit: wij hebben S2, geen SLX overigens

[ Voor 16% gewijzigd door JackBol op 24-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mark sp schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:40:
[...]

Wat bedoel je met "wij hebben deze keuken namelijk wel een stuk voordeliger (denk ik) gekregen"? - als in "ik denk dat wij een goede deal hebben?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark sp
JackBol schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:58:
[...]

We hebben 2 hoge kasten meer, multimatic in alle hoge kasten, het eiland in mat zwart afp ipv kunststof, werkbladen in keramiek, achterwand nis in keramiek, bestek lade in de nis met keramiek front, regaal schap in de nis, een glazen hoge kast met glazen schappen, een ‘kruiden tuintje’ op het eind van het eiland, een massief houten bar van 2.4m die 1m uitsteekt en een mini-nis het eiland met keramiek. En alle zichtbare apparatuur Miele + Gaggenau kookplaat. We hebben 38.4K betaald.

JackBol in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Edit: wij hebben S2, geen SLX overigens
ok, qua apparatuur wel beduidend luxer en het blad misschien iets van een betere kwaliteit.
wij zijn uiteindelijk akkoord gegaan met een offerte inclusief plaatsing van 28 k rond, ik vroeg mij dus af of we een goede deal hadden voor zover je dat kan krijgen bij een keukenboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark sp
SquareOne schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:04:
[...]

Wat bedoel je met "wij hebben deze keuken namelijk wel een stuk voordeliger (denk ik) gekregen"? - als in "ik denk dat wij een goede deal hebben?"
als in dat ik aangaf een offerte te hebben gehad van 35k en uiteindelijk zijn uitgekomen op 28k, waarvan ik toch stiekem hoop dat ik een redelijke deal heb gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mark sp schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:44:
[...]

ok, qua apparatuur wel beduidend luxer en het blad misschien iets van een betere kwaliteit.
wij zijn uiteindelijk akkoord gegaan met een offerte inclusief plaatsing van 28 k rond, ik vroeg mij dus af of we een goede deal hadden voor zover je dat kan krijgen bij een keukenboer.
Dat is 20% korting, dat kregen wij ook bij Keukenmaxx, dat was alsnog duurder dan de Siematic flagship store in Amsterdam. De flagship store rekent alleen maar met netto prijzen voor meubels en bladen (behalve de apparatuur, dat is dan ook het enige wat ze in de onderhandeling nog weg gaven). Dat gaf ons een goed gevoel en was doorslaggevend om voor hen te kiezen.

Ik denk dat je een goede deal hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mark sp schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:45:
[...]

als in dat ik aangaf een offerte te hebben gehad van 35k en uiteindelijk zijn uitgekomen op 28k, waarvan ik toch stiekem hoop dat ik een redelijke deal heb gekregen
Volgens mij geen slechte deal. Ik zie geen overzicht van het aantal kasten maar ter referentie. Ik heb een offerte liggen van Siematic in Oak Black voor 20,5k daarvoor krijgen we:

Kastenwand & spoeldeel
- 1x hoge kast (220) tbv koelkast
- 1x hoge kast (220) tbv stoomoven en combi-oven (met lade onder de apparatuur - met deurtje zou ~200 euro goedkoper zijn)
- 1x 60cm deur tbv vaatwasser
- 1x 60cm spoelkast met deur
- 1x 100cm ladekast met 2 lades + 1 binnenlade + bestekbak

Eiland (200x95)
- 1x 100cm ladekast tbv kookplaat
- 1x 100cm ladekast met 2 lades + binnenlade + bestekbak
- 2x 100cm kast met deuren

Blad
- Silestone Doradus (composiet), 1x 220x65, 1x 200x95

apparatuur - als ik reken met 40% korting op siemens apparatuur (van vergelijkbare NL modellen) komt dit ongeveer uit op 7500
- KI82LADF0 (koelkast)
- HM876G2B6 (combi-oven 60cm)
- CS856GPB7 (stoomoven 45cm)
- SX73H800BE (vaatwasser) --> past volgens mij niet in de kasten maar moet ik nog checken
- Quooker Combi+ Flex RVS
- Bora Puru

Note: dit betreft de SLC lijn maar nog zonder de 'kaders' (zijpanelen en boven/onder panelen). S2 lijn was zo'n 400 euro duurder. SLX lijn denk ik nog weer iets duurder maar (nog) niet gevraagd.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 24-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 09:47
Zit iedereen nou weer aan de siematic ipv next125 (de trend 1-2jr terug), of lees ik niet consistent genoeg mee? :)

[ Voor 11% gewijzigd door nel!s op 24-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

nel!s schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:59:
Zit iedereen nou weer aan de siematic ipv next125 (de trend 1-2jr terug), of lees ik niet consistent genoeg mee? :)
Er zijn ook genoeg Next125 adepten nog altijd hier :)
Ze zaten in onze shortlist maar uiteindelijk was onze indeling niet mogelijk in standaard next125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
De reden dat Siematic bij ons een kanshebber is, is vanwege hun kunststof houtlook fronten. Zij zijn zo ongeveer de enige die fraaie kunststof houtlook fronten aanbieden (van wat ik tot op heden heb gezien).

Next is ook nog in de race maar dan met fineer fronten. Wel stukje duurder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een verzamelpost met links naar de posts waar de frequente reageerders hun keuken gepresenteerd hebben en dan in diezelfde regel het keukenmerk, globale opstelling en prijs. Door het niet in een topic te doen maar in een tabel blijft het overzicht behouden. In die tabel kan dan eventueel nog gesorteerd worden op keukenindeling en prijs. Op deze manier condenseer je alle info in dit forum naar één tabel en is het snel opzoekbaar.

Maarja, wie heeft tijd en zin om voor zo'n post alles uit te gaan zoeken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Niemand voert een idee zo goed uit als degene die het oppert. ;)

Vandaag de nieuwe combi oven (CM876G0B6) opgehaald en erin geschoven. Was makkelijk te wisselen met de oude.
Super mooi ding en erg groot van binnen. Hij is ook ontzettend stil. Heel blij mee!

[ Voor 60% gewijzigd door sNielz123 op 24-11-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@896gerard leuke klus voor de stagiair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
herofruit schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:42:
[...]

Het eerste ontwerp vond ik mooier, al moet je daar nog wat tweaken aan de plaatsing van apparatuur zodat alle lijnen mooi doorlopen.
Naar lijnen toe: klopt, maar lijkt niet zo evident.
Het grotere eiland van 1 bevalt beter, maar meer werkbladruimte aan de wand van 2 heeft ook onze voorkeur :) Ook de ovens naast elkaar van de 1ste opstelling vallen meer in onze smaak :)

Moeilijk, moeilijk :)
doggy1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:08:
[...]

Ik ben ook op zoek naar compacte combimagnetron en compacte bakoven met stoom, maar jouw combinatie heeft 2 verschillende displays! de combimag heeft een 2.8" en de bakstoom een 3.7" display. Ik vind het mooier als beiden dezelfde display hebben. Kwestie van smaak.
Goed punt! Zo ver had ik nog niet naar de apparatuur gekeken, maar zou ik nog wel over gestruikeld zijn want dat moet inderdaad wel uniform zijn!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Mijn late bijdrage:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K7hhhb0/6399-EA81-1-B00-44-A5-8-B8-A-3-EA4-F6-E4115-B.jpg

Next 125 NX510 (2021 model)

Lengte x breedte eiland: 280 bij 105 cm
Lengte kastenwand: 400 cm (60x60x80x80x60x60)

Apparatuur
Novy Pure Line Compact 6812
Novy recirculatiebox 842400
Quooker Pro3-VAQ Flex Black
Quooker Nordic zeeppomp black (2x)
Miele KM 7678
Miele G 7150
Siemens HS636GDS2
Siemens HM636GNS1
Siemens KI81RAD30
Siemens GI81NAC30
BLANCO SUBLINE 500-U SILGRANIT
Luce notte werkblad, 4 cm

Overal lades waar mogelijk. Uitzonderingen zijn de hoge kasten, kasten bij het zitgedeelte aan het eiland en onder de spoelbak. De rest zijn lades of lades in kasten.

Prijs: 23.750
Keukenboer: Ihre Kuchen
Tevreden: Zeer zeker!

Kijken jullie even mee?
@Sander2289
@Source90 zie aanvullende informatie!
@JanTorrent

[ Voor 3% gewijzigd door RRCreations op 25-11-2020 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 22:02
Erg mooi geworden!

Bijna identieke opstelling, zelfde maten ook zo te zien.
Je schrijft 4 meter lengte keuken (bedoelt de hoge kastenwand?), is dat geen 6x60=360? Zijn de passtukken dan zo breed geworden? Of is de kast in het midden groter dan 120?

Achterwand is ook erg mooi geworden, wij zijn ook bezig met precies die kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Source90 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:00:

Je schrijft 4 meter lengte keuken (bedoelt de hoge kastenwand?), is dat geen 6x60=360? Zijn de passtukken dan zo breed geworden? Of is de kast in het midden groter dan 120?
Ziet eruit als 2x80, die lades zijn duidelijk wat breder dan de kastjes van 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
millerman_sf schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:13:
https://www.nu.nl/economi...-druk-zetten-klanten.html
En weer wat negatieve aandacht voor DMG i.v.m. hun verkooptactieken bij keukens.
Beetje zelfde praktijken als bij Seats and Sofas :')

Laat je niet gek maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook op RTL Nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/...ten-te-veel-onder-druk-de

Persoonlijk vind ik dit nog wel het meest schokkende. Ik zie hier keukens voorbij komen van 35000. Mag je toch 1750,- aftikken als je er toch nog vanaf wilt zien. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat ze dit niet meer deden...
Na het onderzoek in 2017 en de daaropvolgende negatieve publiciteit heeft De Mandemakers Groep een bedenktermijn in de voorwaarden opgenomen. Klanten konden 48 uur kosteloos annuleren. "Maar De Mandemakers Groep heeft dit in 2019 weer uit hun voorwaarden gehaald. Als klanten nu spijt hebben van hun aankoop en ze willen binnen 48 uur annuleren, dan kost het ze 5 procent van de aankoopprijs, met een minimum van 500 euro. Het zou netjes zijn als dit weer wordt aangepast."

[ Voor 3% gewijzigd door njitter op 25-11-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

njitter schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:08:
[...]

Ook op RTL Nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/...ten-te-veel-onder-druk-de

Persoonlijk vind ik dit nog wel het meest schokkende. Ik zie hier keukens voorbij komen van 35000. Mag je toch 1750,- aftikken als je er toch nog vanaf wilt zien. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat ze dit niet meer deden...

[...]
Ik ben bij 1 Mandemakers winkel geweest. Eerst bij een paar keukenleveranciers die alleen maar netto prijzen hanteerden. Die kwamen voor ongeveer dezelfde opstelling op ongeveer het zelfde uit.

Toen ik bij Keukenmaxx ging kijken, was exact dezelfde opstelling met dezelfde apparatuur 20% duurder, maar als ik die dag zou tekenen, zou ik 20% korting krijgen, waarmee het bedrag uitkwam op ongeveer de prijs van de 'netto-'keukenboeren.

Om die reden heb ik nu onze keuken bij een netto-keukenboer besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Ik kan echt slecht tegen dat soort verkooptechnieken. Daar kijk je als consument toch dwars doorheen? Sterker nog, ik zou denken dat het meer mensen afschrikt dan aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik verbaas me er oprecht over dat er anno 2020 nog mensen en keuken lopen bij zo'n zaak.
Blijkbaar houd de markt deze praktijken ook in stand. Als de consument massaal besloot dit soort zaken te mijden is het probleem zo opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Noxa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:24:
Ik verbaas me er oprecht over dat er anno 2020 nog mensen en keuken lopen bij zo'n zaak.
Blijkbaar houd de markt deze praktijken ook in stand. Als de consument massaal besloot dit soort zaken te mijden is het probleem zo opgelost.
Probleem is mede dat de (ontwetende) consument naar een woonboulevard rijdt waar 5 keukenzaken zitten waarvan er 4 onderdeel zijn van DMG. Als je dan bij 3 keukenzaken bent geweest waar dat soort praktijken worden gebezigd dan ga je er al snel vanuit dat dit 'standaard' is in de keukensector.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
We moeten niet vergeten dat we hier in een 'tweakers bubbel' zitten. Op dit forum zit je eigenlijk alleen als je beetje nerdy bent en als je dan ook nog het keukentopic gevonden hebt, ben je toch wel in veel detail aan het nadenken over je keuken en heb je ws heel veel research gedaan.

Hoeveel % van de potentiële keukenshoppers zou zich zo verdiepen in een nieuwe keuken? Geen idee van de echte cijfers, maar zou mij verbazen als het meer dan 25% is.

Die andere 75% denkt vlgs mij meer van 'okay, nieuwe keuken nodig, laten we naar de keukenboulevard gaan' zoals @Harrie_ zegt. Daar heb je dan best een leuk gesprek en wordt je vrij slim gemanipuleerd voordat je het door hebt. Zeker als je minder ervaren bent in zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:41:
Zeker als je minder ervaren bent in zulke dingen.
De meeste mensen kopen niet dagelijks een keuken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik wil 2 compacte Siemens ovens:
een bak/stoom en een combimagnetron met beide hetzelfde "uiterlijk".
Helaas nog niet kunnen vinden. Heeft iemand een tip, of is het echt niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

doggy1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:50:
Helaas nog niet kunnen vinden. Heeft iemand een tip, of is het echt niet mogelijk?
Hoe hetzelfde?
Je kan er toch wel twee vinden in dezelfde kleur, met dezelfde handle en hetzelfde formaat schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 21:16
Een snelle blik in de brochure zegt CP465AGB0 en CM485AGB0 en je hebt wat je wilt. Of CF834AGB1 en CS856GNB7. Als je wat anders bedoelt, pak de brochure er even bij via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Kies uit een:

Combimagnetron
CN878G4B6
CN838GRB6
CM876G0B6
CM836GNB6

Oven/Stoom
CS858GRB7
CS856GNB7

Heb je wel goed gezocht of let je op details die ik niet zie? ;-)

De brochure voor 2020/2021 vind je hier.

[ Voor 13% gewijzigd door herofruit op 25-11-2020 13:55 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
lizard87 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:54:
[...]

Een snelle blik in de brochure zegt CP465AGB0 en CM485AGB0 en je hebt wat je wilt. Of CF834AGB1 en CS856GNB7. Als je wat anders bedoelt, pak de brochure er even bij via de site.
CM485AGB0 zou ik ten zeerste afraden. Naar mijn mening is dit apparaat, met de 4 haakjes waar 1 ovenplaat op neergelegd kan worden, vrij onhandig te gebruiken als volwaardige oven. Ook over de magnetron functie las ik in recensies niet al te goede reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
njitter schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:46:
[...]

De meeste mensen kopen niet dagelijks een keuken nee.
Denk dat het niet alleen gaat om ervaring in het kopen van een keuken. Maar ervaring bijvoorbeeld op je werk in het omgaan met moeilijke situaties met meerdere mensen, onderhandelen, overleggen, compromissen sluiten, slimme klanten / collega's die je bespelen.

Als jouw werk technisch van aard is en je weinig met mensen zelf werkt kan ik me voorstellen dat zo'n proces iets onwenniger is dan iemand die gewend is de hele dag met mensen te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Sorry, ik was niet volledig. Ik zocht in de IQ500 serie, want die serie is iha prijstechnisch aantrekkelijker en heeft genoeg toeters en bellen voor ons.
Zoals ik het nu zie zal het toch de IQ700 serie worden.
Eerst nog even kijken of er nog een bijpassende bakoven voor bij de combi magnetron stoom CP465AGB0 is, hoewel ik weinig info kan vinden over deze laatste.

magn/stoom https://www.siemens-home..../koken-en-bakken/bakovens bakovens-met-magnetron/CM485AGB0

bakoven https://www.siemens-home....s-met-magnetron/CM485AGB0
Alvast bedankt voor jullie snelle respons.

Zie net dat er een rare spleet boven klep van de manetron/stoom oven te zien is en dat zie ik niet bij de bak/stoomovens. Ook op internet gelezen dat de magnetron/stoom veel"lawaai" maakt. Iemand ervaring?

[ Voor 37% gewijzigd door doggy1 op 25-11-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
doggy1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:14:
Sorry, ik was niet volledig. Ik zocht in de IQ500 serie, want die serie is iha prijstechnisch aantrekkelijker en heeft genoeg toeters en bellen voor ons.
Zoals ik het nu zie zal het toch de IQ700 serie worden.
Eerst nog even kijken of er nog een bijpassende bakoven voor bij de combi magnetron stoom CP465AGB0 is, hoewel ik weinig info kan vinden over deze laatste.

magn/stoom https://www.siemens-home..../koken-en-bakken/bakovens bakovens-met-magnetron/CM485AGB0

bakoven https://www.siemens-home....s-met-magnetron/CM485AGB0
Alvast bedankt voor jullie snelle respons.

Zie net dat er een rare spleet boven klep van de manetron/stoom oven te zien is en dat zie ik niet bij de bak/stoomovens. Ook op internet gelezen dat de magnetron/stoom veel"lawaai" maakt. Iemand ervaring?
Als je gaat rekenen met 40% korting op adviesprijs zijn de verschillen alweer een heel stuk kleiner tussen IQ700 en IQ500.

Als mensen een goedkoper alternatief zoeken voor de IQ700 lijkt het op basis van dit topic dat mensen dan eerder naar een ander / goedkoper merk gaan dan zakken naar de IQ500 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Wij krijgen de combioven CM656GBS1. Deze behoort tot de iq700 serie, prijs valt mee ( ik betaal €700). De stoomoven CS656GBS1 heeft hetzelfde uiterlijk.

(Er is overigens nog een aantal combiovens met gelijk uiterlijk als deze, maar met net andere functies.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Zou iemand eens naar onze keukenloods offerte willen kijken of dit een scherpe prijs is? We twijfelen of we nog verder moeten zoeken of dat dit eigenlijk al een mooie prijs is.

Ik denk namelijk dat we hier een fair deal mee hebben maar mijn eega overweegt om nog bij een andere partij dezelfde keuken te laten tekenen.

Een concurrerende offerte van Bruynzeel was nagenoeg even duur.

edit:// nu vanaf de laptop.

Het betreft een Pronorm keuken met een hoge kasten wand en een kookeiland in groen gespoten frontjes. Het keukenblad is 2cm dik composiet met aan het kookeiland een barretje in hout kleur.

De volgende apparatuur:
Stoomoven - BOSCH HSG836NS1
Combimagnetron - BOSCH HMG836NS6
Kookplaat - Bora Puxu
Vriezer - BOSCH GIN81AC30
Koelkast - BOSCH KIR81SDE0
Vaatwasser - BOSCH SBA68IX02N
Quooker - QUOOKER 22XRVS(7 ltr boiler)

Foto's: (sorry voor de kwaliteit, storend dat Keukenloods geen digitale 3D weergave heeft.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpUIxVcRRAbWsdAyILNBN-AmVxI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/93XlPAQjtqisR7cQC2Yo6ErT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwhKl5trfm4hi21VURktYf2jxgo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y4CWI0eOxFGyGppy7W6HYxez.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZweG3hS_Clnr6oQO_zGhk30RdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iNCWKUVAh6xfHLKRE9mwC6GF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWSEFy2O6UQ5XJE2XczsAEeTgZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1AQkZwTOZyRh6H3C7lGKWNvW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cubogLvw5Apl-0BhxrQl3tH5UV4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TQrmMi6c2mS8pqGwnLthz8IJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmSGZMxtCFrC60BoDudNU748E6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jR4lHGhs1WuPso4s5rdqNVh7.jpg?f=user_large

[ Voor 67% gewijzigd door Noxa op 25-11-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:43
Noxa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:20:
Zou iemand eens naar onze keukenloods offerte willen kijken of dit een scherpe prijs is? We twijfelen of we nog verder moeten zoeken of dat dit eigenlijk al een mooie prijs is.

Ik denk namelijk dat we hier een fair deal mee hebben maar mijn eega overweegt om nog bij een andere partij dezelfde keuken te laten tekenen.

gallery: Noxa

Ik zal de post aanpassen als ik bij mijn desktop kan.
Dit zegt niet zoveel zonder tekening/schets van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
SquareOne schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:04:
[...]

Als je gaat rekenen met 40% korting op adviesprijs zijn de verschillen alweer een heel stuk kleiner tussen IQ700 en IQ500.

Als mensen een goedkoper alternatief zoeken voor de IQ700 lijkt het op basis van dit topic dat mensen dan eerder naar een ander / goedkoper merk gaan dan zakken naar de IQ500 lijn.
Hoe verhoudt deze iq700 3-in-1 zich met de 3-in 1 van Atag, of andere degelijke merken? Is daar al wat meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
nel!s schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:34:
[...]

Hoe verhoudt deze iq700 3-in-1 zich met de 3-in 1 van Atag, of andere degelijke merken? Is daar al wat meer over bekend?
Nooit in verdiept.
Toen ik zag dat er geen 60cm variant beschikbaar was ben ik naar 2 apparaten gaan kijken.

Ik wil nu ik de kans heb op het samenstellen van een keuken in ieder geval alle drie de functies in mijn keuken (stoom, oven, magnetron) en bij een combinatie van deze dingen wel een 60cm variant. Indien er een 3-in-1 60cm variant komt zou ik nog wel overwegen om naar 1 apparaat te switchen om wat kosten te besparen.

Iemand die iets zinnings kan zeggen over ATAG adviesprijzen? Kun je daar ook van +/- 40% uitgaan?

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 25-11-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

gallery: Noxa

Ik zal de post aanpassen als ik bij mijn desktop kan.
Ik zou het even in je post plaatsen ipv een link naar de gallery.
"alle lopende acties zijn verwerkt" - ze hebben nu een actie met gratis Bora (Puru variant) dat zou ik verwachten dat er ergens zo'n 2400 euro vanaf is gegaan. Daarnaast hebben ze ook wel eens de actie van 15% korting. Dat zou op deze totaalprijs een aanzienlijk bedrag zijn.

Edit: even na zitten rekenen obv een offerte van pronorm die ik ooit heb gehad in een duurdere prijsgroep, daar kwam ik toch wel wat voordeliger uit.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 25-11-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
SquareOne schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:12:
[...]

"alle lopende acties zijn verwerkt" - ze hebben nu een actie met gratis Bora (Puru variant) dat zou ik verwachten dat er ergens zo'n 2400 euro vanaf is gegaan. Daarnaast hebben ze ook wel eens de actie van 15% korting. Dat zou op deze totaalprijs een aanzienlijk bedrag zijn.
Zojuist aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08 14:57

MB3

@SquareOne Die Bora betaal je uiteindelijk gewoon zelf er worden gewoon subtiel andere onderdelen van je keuken in prijs verhoogd...
Of je moet al een offerte van ze hebben zonder de kortingsactie dan kan je zien of het echt €2400 scheelt,
maar ik denk dat je daarna dan niet meer kan onderhandelen over de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
MB3 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:22:
@SquareOne Die Bora betaal je uiteindelijk gewoon zelf er worden gewoon subtiel andere onderdelen van je keuken in prijs verhoogd...
Of je moet al een offerte van ze hebben zonder de kortingsactie dan kan je zien of het echt €2400 scheelt,
maar ik denk dat je daarna dan niet meer kan onderhandelen over de prijs
Ik heb 1 offerte ooit gehad met 15% korting. Toen er een Bora acties was heb ik eens gebeld hoe ze hiermee om zouden gaan. In dat geval kwam de 15% korting te vervallen en werd de Bora gratis (of afhankelijk van wat je had samengesteld de hoogste korting van de twee). Verder gaven ze aan dat er nog wel een kleine marge zat in de prijs maar dat het geen duizenden euro's zou zijn. Dat was wel helemaal aan het begin van mijn orientatie voor een keuken - inmiddels kijk ik bij andere leveranciers die andere merken leveren

Op basis van de de offerte die gepost werd zie ik nog nergens echt een korting toegepast en zou ik het totaal van de offerte wat lager verwachten, of die korting op de apparatuur, op het blad, de kasten of een combinatie daarvan gegeven wordt maakt inderdada vrij weinig uit.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 25-11-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08 14:57

MB3

@SquareOne Ik heb een soortgelijke ervaring bij hun gehad met de Bora actie en daarna idd nog wat kunnen onderhandelen over de prijs.
Is voor hun natuurlijk een mooie lokker om klanten binnen te krijgen en daarna is het aan de verkoper om je de keuken te verkopen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandacma
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06-2022
Ik wil even de ervaringen hier vragen over het volgende: onze keuken is geplaatst met een ovenkast met daarin een Siemens oven en daarboven een Siemens magnetron. Nu valt ons op dat er een kleurverschil is in het inox; die van de magnetron is wat warmer van kleur en die van de oven is echt heldere staalkleur. Het zijn beiden de inox uitvoeringen en niet de "blacksteel" serie. Het valt niet direct in het oog, maar het viel mij wel gelijk op. Aan anderen gevraagd en hen valt het niet gelijk op maar zodra je zegt dat er kleurverschil is; ziet iedereen het wel gelijk. Nu vraag ik me af of dit kleurverschil als normaal wordt geacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
SquareOne schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:09:
[...]

Nooit in verdiept.
Toen ik zag dat er geen 60cm variant beschikbaar was ben ik naar 2 apparaten gaan kijken.

Ik wil nu ik de kans heb op het samenstellen van een keuken in ieder geval alle drie de functies in mijn keuken (stoom, oven, magnetron) en bij een combinatie van deze dingen wel een 60cm variant. Indien er een 3-in-1 60cm variant komt zou ik nog wel overwegen om naar 1 apparaat te switchen om wat kosten te besparen.

Iemand die iets zinnings kan zeggen over ATAG adviesprijzen? Kun je daar ook van +/- 40% uitgaan?
Ja, heb een offerte waarin de CSX4611D ongeveer met 40% korting op de adviesprijs van € 2.349 wordt aangeboden.

Ik plan nu een 3-in-1 inbouw van 45cm hoog, en daarnaast nog een grote normale oven in een fornuis, inhoud 80 liter.

[ Voor 7% gewijzigd door nel!s op 25-11-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
ik lees in de Siemens brochure bij ovens:

U heeft volledige controle. Er zijn drie verschillende TFT-displays, afhankelijk van welke oven u kiest. Alle ovens
zijn combineerbaar. Als uw oven is uitgeschakeld, ziet u alleen de designlijn en de bedieningsknop.

Klopt het dat bij uitschakeling de displays niet(of nauwelijks) te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Bij mijn Neff zie ik de tijd en datum, verder kun je nog instellen wat de helderheid is en of deze 's nachts dimt (5,7" touch display). Gezien het feit dat Siemens Bosch en Neff uit dezelfde stal komen denk ik dat dit vergelijkbaar is?

Edit: ik kan de klok ook uit zetten, dan zie ik helemaal niets behalve het wifi-icoontje.

[ Voor 16% gewijzigd door Luiaard op 26-11-2020 13:10 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
SquareOne schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:12:
[...]

Edit: even na zitten rekenen obv een offerte van pronorm die ik ooit heb gehad in een duurdere prijsgroep, daar kwam ik toch wel wat voordeliger uit.
Dank voor het nakijken! Dit is inderdaad een foto van de oude offerte ben ik achter. De ge-update versie vermelde een aftrek van 1950 Euro tbv “gratis Bora”. Waardoor de totaal prijs op €24843,- uit komt.

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:14

edit:// nu vanaf de laptop.

Het betreft een Pronorm keuken met een hoge kasten wand en een kookeiland in groen gespoten frontjes. Het keukenblad is 2cm dik composiet met aan het kookeiland een barretje in hout kleur.

De volgende apparatuur:
Stoomoven - BOSCH HSG836NS1
Combimagnetron - BOSCH HMG836NS6
Kookplaat - Bora Puxu
Vriezer - BOSCH GIN81AC30
Koelkast - BOSCH KIR81SDE0
Vaatwasser - BOSCH SBA68IX02N
Quooker - QUOOKER 22XRVS(7 ltr boiler)

Foto's: (sorry voor de kwaliteit, storend dat Keukenloods geen digitale 3D weergave heeft.)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoewel ik er verder echt geen verstand van heb, lijkt deze wel enigzins op de opstelling die wij bij Keukenloods hadden laten uittekenen/rekenen. Hier en daar wel wat verschillen (vooral op de apparatuur). Maar misschien heb je er iets aan:
Wanne-B88 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:59:
Hi allen. Onlangs heb ik mijn handtekening gezet voor een nieuwbouwwoning. Inmiddels heb ik tot een jaar terug in dit topic bijgelezen. Veel informatie opgedaan over onder andere de verhoudingen tussen prijs en kwaliteit. Het is de eerste keer dat ik een keuken koop en ik merk dat ik in mijn omgeving ook één van de eerste ben. Ik mis dus totaal de ervaring, hopelijk wil iemand eens een meekijken of nog onderdelen zijn waar ik rekening mee moet houden. :)

Met oprechte excuses voor de matige foto's: met al het thuiswerken heb ik niet langer de beschikking over een scanner. De render is om de opstelling inzichtelijk(er) te maken, maar is niet 1-op-1 van toepassing op deze offerteprijs. De tekening wél.

[Afbeelding][Afbeelding]

Apparatuur
  • Koelvries: Bauknecht KGIS3194A++ (€715)
  • Combimagnetron: Siemens HM836GNB6 (€1399)
  • Vaatwasser: Siemens SN636X01JN (€599)
  • Kookplaat: Bora Peru (€2413, maar als actie nu 'gratis')
  • Quooker 3FRRVS (€1100)
Kastwerk
  • Pronorm X-line donkergroen mat (prijsklasse 2), zowel muurzijde (4.2m) als eiland (blad 3m, kastwerk is 2.4m).
  • Muurzijde vooralsnog op de offerte in hoogte 2080 mm - willen we naar 2200 mm
Werkblad
Composiet - Lion Stone Molino 985s - 20 mm
  • Muurzijde: 180cm x 60 cm
  • Eiland: 300cm x 120 cm
Kosten

***members only***

Mij komt deze prijs als redelijk over, gevoel bij de medewerker ook meer dan oké. Wat mij opvalt is dat de producten moeten worden aangesloten door een erkend installateur - €50 per product. Ik zou verwachten dat elke monteur die ze sturen erkend zou moeten zijn. Maar die €250 maakt het verschil niet. En de prijs voor het werkblad muurzijde is €423, maar de uitsparing voor de spoelbak kost €471.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
SquareOne schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:09:
[...]

Nooit in verdiept.

Naar verluidt zijn er geen (of nagenoeg geen) 60cm magnetrons die goed werken. Heb ze niet allemaal getest, dus kan het niet bevestigen of ontkennen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Kwakkel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:34:
[...]

Naar verluidt zijn er geen (of nagenoeg geen) 60cm magnetrons die goed werken. Heb ze niet allemaal getest, dus kan het niet bevestigen of ontkennen :)
Naar verluidt, welke 60cm magnetrons werken dan wel goed?

We zijn maandag naar Mobel Faber geweest en hebben een zéér scherpe Systemat AV2135 aanbieding gekregen. Zal er later nog wel even e.e.a. over posten.

Daarin kijken we naar een combinatie van de HM836GNB6 (IQ700 bakoven met magnetron) en een CS856GNB7 (IQ700 compacte bakoven met stoom).

Ik ben er nog niet helemaal over uit welke oven de magnetron of stoomfunctie krijgt, maar ik denk dat ik vaker de combinatie bakoven en stoomoven tegelijkertijd gebruik dan bakoven en magnetron.

Hoe denken jullie daarover?

[ Voor 26% gewijzigd door herofruit op 26-11-2020 11:32 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Ik heb het her en der afgeraden zien worden, maar wat is het probleem als je zowel de kastjes het blad en de apparatuur apart laat doen?

Wij zijn nog steeds aan het orienteren, maar omdat we niet heel veel kwijt willen zijn maar wel het maximale eruit willen halen lijkt dat de beste oplossing.

Bijv:
- kastjes van ikea want goedkoop maar wel degelijk
- werkblad van zon onlinebedrijf https://www.123werkbladen.nl/ bijv
- apparatuur ook bij de goedkoopste
- montage laten doen door iemand

Ik weet alleen niet hoe je een goed iemand vindt die dit in elkaar kan zetten, (ik neem aan dat het werkblad en de apparatuur door de bedrijven zelf worden gedaan?). Opzich heb ik vroeger ook weleens een keuken in elkaar gezet maar voor ons nieuwe huis zou ik dit toch wel graag door iemand laten doen vanwege ervaring. Ik doe er zelf 3 keer zo lang over en het ziet er waarschijnlijk minder mooit uit.

FWIW wij willen een L keuken plaatsen van 4.30 bij 2.10, waarbij de vaatwasser en koelkast nog prima zijn en wat ons betreft niet vervangen hoeven te worden. Het liefst houden wij het onder de 8k. Ik kook wel veel dus een goede oven en kookplaat is een must, vandaar dat ik ook niet voor ikea apparatuur zou willen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Trapezoid op 26-11-2020 13:07 ]

Verwijderd

herofruit schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:30:
[...]

Naar verluidt, welke 60cm magnetrons werken dan wel goed?
60 cm oven/magnetron van siemens werkt prima, is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Trapezoid schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:04:
Ik heb het her en der afgeraden zien worden, maar wat is het probleem als je zowel de kastjes het blad en de apparatuur apart laat doen?

Wij zijn nog steeds aan het orienteren, maar omdat we niet heel veel kwijt willen zijn maar wel het maximale eruit willen halen lijkt dat de beste oplossing.

Bijv:

Ik weet alleen niet hoe je een goed iemand vindt die dit in elkaar kan zetten, (ik neem aan dat het werkblad en de apparatuur door de bedrijven zelf worden gedaan?). Opzich heb ik vroeger ook weleens een keuken in elkaar gezet maar voor ons nieuwe huis zou ik dit toch wel graag door iemand laten doen vanwege ervaring. Ik doe er zelf 3 keer zo lang over en het ziet er waarschijnlijk minder mooit uit.

FWIW wij willen een L keuken plaatsen van 4.30 bij 2.10, waarbij de vaatwasser en koelkast nog prima zijn en wat ons betreft niet vervangen hoeven te worden. Het liefst houden wij het onder de 8k. Ik kook wel veel dus een goede oven en kookplaat is een must, vandaar dat ik ook niet voor ikea apparatuur zou willen gaan.
Dit kan prima, maar bedenk wel dat je als je het bij één partij laat doen dat je ook één aanspreekpunt hebt bij problemen of garantie. Vind je dat lastig vraag dan een partij of ze met jouw bestaande apparatuur willen werken, niet iedereen wil dit en je kunt je voorstellen dat het ingewikkeld wordt bij problemen wanneer er diverse leveranciers zijn. Neem je zelf de regie dan is dit geen probleem.

Ik ben zelf handig en zou het wel allemaal zelf doen (maar ook voor leidingen verleggen draai ik mijn hand niet om) en wij gaan dit weekend bij granietshop.nl kijken in de showroom. Ik keek er voor de werkbladen, maar heb gezien dat ze ook Artego keukens leveren, die zeer concurrerend zijn en er prima uitzien. Ik wil een nieuwe koelvriescombinatie en heb net een nieuwe oven gekocht, de vaatwasser en inductie zijn nog prima en kunnen gewoon overgezet wat ons betreft. Er zijn diverse bedrijven die je kunnen helpen met alleen de kasten, zoals thuiskeukens.nl
Daar zit het probleem ook niet, maar wil je het ook laten monteren, overleg dan even goed met je beoogd monteur.

[ Voor 6% gewijzigd door Luiaard op 26-11-2020 13:43 ]

Import van EVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
Trapezoid schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:04:

Bijv:

Houd er rekening mee dat je nog flink kan schrikken van de montageprijs. Een keuken monteur zet niet graag een ikea keuken, op het moment al zeker niet.
Sowieso zijn goeie monteurs moeilijk te vinden op dit moment.

Untappd: Kapitein_Merijn

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:49
Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:08:
[...]

Houd er rekening mee dat je nog flink kan schrikken van de montageprijs. Een keuken monteur zet niet graag een ikea keuken, op het moment al zeker niet.
Sowieso zijn goeie monteurs moeilijk te vinden op dit moment.
Hoezo niet. Wat is er mis met ikea keuken. Moeilijk? Saai?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik zie vrijwel iedereen in dit topic meerdere ovens plaatsen in de keuken.
Wij waren van plan om voor een enkele combi-oven te gaan, dus oven en magnetron.

Maar ik zie diverse combinaties zoals
Bakoven en Stoomoven
Combi-oven en Stoomoven
Combi-oven en Combi-stoomoven
Combi-stoomoven en Magnetron...

Wat zijn logische combinaties?

En kan een combi-stoomoven een combi-oven vervangen als enige apparaat?

• Requiem19
  • Nu online
Mijn 5k Ikea keuken plaatsen was duurder dan het plaatsen van de nieuwe keuken die een paar keer zoveel kost...

Uiteindelijk was ik meer dan 5k kwijt voor het verwijderen van de oude keuken en het plaatsen van de nieuwe Ikea keuken, terwijl er echt nauwelijks iets verlegd hoefde te worden qua leidingen / elektra. Zat wel klein stukje stucwerk in...

Was ook nog eens niet goed gedaan, slecht opgeleverd, verschillende dingen niet geplaatst (achterwand). Was nog een hele ruzie met dat installatiebedrijf, erg erg onprettig allemaal.

Alleen al daarom zou ik niet meer bij Ikea een keuken willen bestellen. Maar goed.. even afwachten hoe het gaat verlopen bij de nieuwe keuken. Kan altijd erger :).

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
Requiem19 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:32:
Mijn 5k Ikea keuken plaatsen was duurder dan het plaatsen van de nieuwe keuken die een paar keer zoveel kost...

Uiteindelijk was ik meer dan 5k kwijt voor het verwijderen van de oude keuken en het plaatsen van de nieuwe Ikea keuken, terwijl er echt nauwelijks iets verlegd hoefde te worden qua leidingen / elektra. Zat wel klein stukje stucwerk in...

Was ook nog eens niet goed gedaan, slecht opgeleverd, verschillende dingen niet geplaatst (achterwand). Was nog een hele ruzie met dat installatiebedrijf, erg erg onprettig allemaal.

Alleen al daarom zou ik niet meer bij Ikea een keuken willen bestellen. Maar goed.. even afwachten hoe het gaat verlopen bij de nieuwe keuken. Kan altijd erger :).
Dit is natuurlijk kolder, dat jij teveel hebt betaald aan bedrijf dat geen goed werk levert staat compleet los van het feit of een Ikea keuken duurder is qua montage dan een keuken van een keukenleverancier. Ik heb vaak genoeg gezien dat er bij keukens van 20k+ ook slecht werk door de monteurs wordt geleverd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
CrazyFool schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:51:
[...]

Dit is natuurlijk kolder, dat jij teveel hebt betaald aan bedrijf dat geen goed werk levert staat compleet los van het feit of een Ikea keuken duurder is qua montage dan een keuken van een keukenleverancier. Ik heb vaak genoeg gezien dat er bij keukens van 20k+ ook slecht werk door de monteurs wordt geleverd...
Dit was het bedrijf waar Ikea mee samenwerkt :-).

De plaatsing van onze nieuwe keuken is 1800€. Dat betreft een eiland, 3 hoge kasten, en lage wand met blad van 3,20.

Ik zou de montagekosten van de Ikea keuken moeten nakijken, maar dat was iets van 1500 voor een keuken die de helft is van wat we nu krijgen.

• SquareOne
Met 2 professionals zou het toch moeten lukken om een keuken in 2 dagen te plaatsen? Met een tarief van €50 p/u kom je dan uit op €1600.

Is dat een beetje een realistisch tarief?

Voor exact dezelfde keuken heb ik op verschillende offertes prijzen voorbij zien komen van €1100 tot 2500. Uiteindelijk gaat het om totaalprijs en stopt de een z’n marge in de kasten en de ander in montage...

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 26-11-2020 22:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
banaliteit schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:28:
[...]

Hoezo niet. Wat is er mis met ikea keuken. Moeilijk? Saai?
Een IKEA keuken word geleverd in platte pakketten, de kasten dienen dus nog in elkaar gezet te worden. Bij een "normale" keuken zijn de kasten al voorgemonteerd.

Ikea is leuk als je het zelf kan monteren. Als het gemonteerd moet worden kan je beter een Nobillia dealer binnen lopen en daar de kasten kopen met montage.

@SquareOne
Keukenmonteurs krijgen meestal per meter betaald. Heb je bijvoorbeeld een kastenwand van 3m en een eiland van 3m, betaal je 9m montage en dan komt het aansluiten er nog bij. 2 goede monteurs kunnen die keuken erin zetten in 1 (lange) dag maart er zijn ook monteurs die het alleen doen en 3 dagen bezig zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-11-2020 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:48
Hertog_Martin schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:32:
Wij waren van plan om voor een enkele combi-oven te gaan, dus oven en magnetron.

Bakoven en Stoomoven
Combi-oven en Stoomoven

Hier bij ons staan een stoom-bakoven en een magnetron-oven met steam impuls (60cm)
Voor ons de ideale combinatie.
Eerst overwogen de magnetron functie niet te nemen. Toch erg blij dat we die er wel bij genomen hebben. Deze wordt echt dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12

Bakoven en Stoomoven
Combi-oven en Stoomoven

Hier komen 2 combiovens.
Zowel oven als magnetron wordt hier veel gebruikt.
Wel twijfel ik nog of ik de bestelling aan laat passen in combioven + stoomoven (maar weet niet of ik de stoomoven veel zal gebruiken, daarom mijn twijfel nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:20:
[...]

Een IKEA keuken word geleverd in platte pakketten, de kasten dienen dus nog in elkaar gezet te worden. Bij een "normale" keuken zijn de kasten al voorgemonteerd.

Ikea is leuk als je het zelf kan monteren. Als het gemonteerd moet worden kan je beter een Nobillia dealer binnen lopen en daar de kasten kopen met montage.

@SquareOne
Keukenmonteurs krijgen meestal per meter betaald. Heb je bijvoorbeeld een kastenwand van 3m en een eiland van 3m, betaal je 9m montage en dan komt het aansluiten er nog bij. 2 goede monteurs kunnen die keuken erin zetten in 1 (lange) dag maart er zijn ook monteurs die het alleen doen en 3 dagen bezig zijn.
Scheelt al een hele hoop als je zelf de kasten in elkaar zet. Daar gaat de meeste tijd in zitten.
Daarna is het een kwestie van meten, ophangen en afwerken.

Dus als je zorgt dat de kasten klaar staan dan hebben ze in een dag die keuken er wel in gefietst.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:30

Bakoven en Stoomoven
Combi-oven en Stoomoven

Ook wij gaan voor 2 ovens maar dan net een andere combinatie, namelijk Combi-stoomoven + Oven

Bewust niet voor een combi-magnetron gegaan vanwege het missen van de pyrolyse functie.
Mochten we een magnetron toch gaan missen kunnen we altijd nog een losse magnetron in een kastje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
Celluiar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:25:
[...]

Ook wij gaan voor 2 ovens maar dan net een andere combinatie, namelijk Combi-stoomoven + Oven

Bewust niet voor een combi-magnetron gegaan vanwege het missen van de pyrolyse functie.
Mochten we een magnetron toch gaan missen kunnen we altijd nog een losse magnetron in een kastje plaatsen.
Hier zitten wij ook aan te denken. Magnetron is wel handig op zich, maar ik heb toch het (wellicht achterhaalde idee) dat die combimagnetrons vooral qua oven het net niet zijn.

Ik ben eigenlijk ook nog niet helemaal overtuigd van de toegevoegde waarde van een stoomoven. Dat je een hele maaltijd in de de stoomoven kan maken waar je eerst je vlees, dan je aardappelen en dan je groentes erbij doet, meh.
Ik heb toch het idee (waarschijnlijk ook achterhaald) dat dat meer voor mensen is die helemaal niet van koken houden maar vooral van gemak.

Waar ik wel iets vertrouwen in heb zijn die stoomovens die in de buurt komen van precision ovens. Dat je dus een soort sous vide doet maar dan in de oven. Maarja die dingen zijn dan wel weer heel duur, daar koop je 10 sous vide apparaten voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ogboss
  • Laatst online: 04-09 09:34
*snip* foto's van het magazine komen erop neer dat je de consumentenbond paywall aan het omzeilen bent. Daar kunnen we niet in meegaan. :)

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 27-11-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:30
Trapezoid schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:38:
[...]

Waar ik wel iets vertrouwen in heb zijn die stoomovens die in de buurt komen van precision ovens. Dat je dus een soort sous vide doet maar dan in de oven. Maarja die dingen zijn dan wel weer heel duur, daar koop je 10 sous vide apparaten voor.
En juist dat kan je mooi uitvoeren in de meeste stoomovens ;)
Wij zijn voor Miele gegaan, maar ik las dat bijvoorbeeld Siemens deze functie ook heeft.

Verder kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om je vlees/vis/vega in de pan te bakken en de groente/rijst/aardappelen in de stoomoven. Geen stress en smaakt fantastisch!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:43:
Heeft men daadwerkelijk ervaringen met de Elica NikolaTesla Switch of One? Hij zit in een offerte voor onze keuken maar kan er bar weinig over vinden.

We zitten te twijfelen of we niet wat meer willen betalen voor een Siemens bijvoorbeeld.
Nou een follow-up. Verhuisd, verbouwd en de keuken zit er nu een maand in en we zijn enorm tevreden.
De Elica NikolaTesla Switch, met afzuiging onder de vloer door naar buiten, werkt erg goed en we hebben geen last van geurtjes. Daarnaast erg goed schoon te houden, lekker ruim, en de touch-controls werken erg goed.

Voor de rest alleen Siemens-apparatuur (waaronder stoomoven met sous-vide (awesome!) en oven-magnetron) en ook die bevallen erg goed.

Hieronder nog sfeerimpressie :) Uiteindelijk komen er ook nog krukjes aan de bar natuurlijk en nog wat afwerking doen.
We hebben lekker veel bewegingsruimte en kunnen nu mooi de kamer inkijken terwijl we koken.... dat is iets wat we erg graag wilde hebben, omdat we nogal eens koken voor mensen (nu wat minder...) en je dan de hele tijd met de rug ernaartoe staat. Ook lekker veel werkruimte en de opslag is genoeg voor ons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHwFmVz73d6I5jRY_vvTyxXnlSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORBjrLtwiv8tyEfuyxBVKBE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwer8HpPPGwawq7dLn17FDuhp0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiQzptjasG81IaL2RsVLISWH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7x4F5V1a1zDgZKaL5mFEOkTw_pA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkGffvmBktP4jruPEkam0ERn.jpg?f=fotoalbum_large

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
Celluiar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:46:
[...]

En juist dat kan je mooi uitvoeren in de meeste stoomovens ;)
Wij zijn voor Miele gegaan, maar ik las dat bijvoorbeeld Siemens deze functie ook heeft.

Verder kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om je vlees/vis/vega in de pan te bakken en de groente/rijst/aardappelen in de stoomoven. Geen stress en smaakt fantastisch!
Ja sure, maar dan heb je het gelijk over 2k. Vind ik, nogal wat.

Als ik het op mijn eigen situatie dus betrek met een budget van 8-10k ga ik niet aan 1 oven 2k uitgeven. Het voordeel wat ik ook zie van een normale sous vide met zak in water is dat het vlees in zn eigen vocht gaart. Maar of dat veel verschil maakt met de ovens, weet ik niet.

Edit: Sry ik wil niet negatief klinken, maar ik denk dat we een en ander wel in perspectief moeten plaatsen met wat de normale mens kan betalen en of het echt die grote kosten waard zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door Trapezoid op 27-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 09:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 11:50
YoupDeBoer schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:25:

Nu heb ik nog een paar vragen waar ik wel wat advies in kan gebruiken.
1) In plaats van een Le Mans hoekkast was de verkoper meer voorstander om de pannen in lades te zetten. Qua gebruiksoppervlakte nagenoeg hetzelfde, omdat je bij de Le Mans ook veel ruimte verliest doordat die moet kunnen uitdraaien. Een Le Mans lijkt mij best praktisch, want je hebt goed overzicht op je pannen (we hebben nu nog een carrousel).
2) Er staat nu een zwarte spoelbak op de offerte van Lanesto (Lanesto Garda 805 zwart 50x40). Even googlen leert mij dat deze gepoedercoat is. Volgens mij kan ik beter gaan voor één van de twee opties die ik hier op het forum wel een geadviseerd heb zien worden? Namelijk de Franke Fragranite+ Kubus 2.0 KNG
of Reginox Texel 50x40 Pure black zwarte graniet spoelbak?
Dank @Rubbergrover1, dat zijn idd goede argumenten voor een le mans kast.

Iemand anders toevallig nog hier een mening over? En ook wellicht iemand een mening over de zwarte spoelbak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

YoupDeBoer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:31:
[...]

Dank @Rubbergrover1, dat zijn idd goede argumenten voor een le mans kast.

Iemand anders toevallig nog hier een mening over? En ook wellicht iemand een mening over de zwarte spoelbak?
NOOIT EEN GEPOEDERCOATE RVS SPOELBAK!
Als je nu al een RVS spoelbak hebt, kijk dan daar voor de grap eens goed naar. Iedere kras die je nu ziet, komt dadelijk door de coating heen. Dan krijg je RVS krassen door de poedercoating heen.

Als je een andere kleur neemt, zorg dan dat deze door & door is zoals die Franke Fragranite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Celluiar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:25:
[...]

Wij gaan waarschijnlijk voor 1 oven toch. Een Siemens combi met magnetron en toegevoegd stoom. Deze is ook met pyrolese:

https://www.siemens-home....887/Togglebox=-462844518/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
15 jaar geleden was het zo dat je een magnetron met oven functie kocht. Die werkte voor die tijd best redelijk. Maar de Combi-oven van nu is subliem op beide vlakken. Ook met pyrolyse te krijgen bij Siemens (maar vast ook bij andere merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:04
sNielz123 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:57:
15 jaar geleden was het zo dat je een magnetron met oven functie kocht. Die werkte voor die tijd best redelijk. Maar de Combi-oven van nu is subliem op beide vlakken. Ook met pyrolyse te krijgen bij Siemens (maar vast ook bij andere merken).
Dat klopt voor mijn gevoel ook wel. Maar de toegevoegde stoom is zeker niet zo goed als een bakoven/stoom oven.

De toegevoegde stoom is een leuke feature, maar echt niet zo goed als full steam.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
evleerdam schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:01:
[...]

Dat klopt voor mijn gevoel ook wel. Maar de toegevoegde stoom is zeker niet zo goed als een bakoven/stoom oven.

De toegevoegde stoom is een leuke feature, maar echt niet zo goed als full steam.
Je bedoeld de toegevoegde stoom bij een combimagnetron of ook de minder luxe stoomovens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Ada12 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:38:
[...]

Je bedoeld de toegevoegde stoom bij een combimagnetron of ook de minder luxe stoomovens?
Ik doel op de stoom bij een combi magnetron (bak + stoom + magnetron). Het heet bij de meeste fabrikanten dan ook anders, full steam versus added steam bijvoorbeeld.

Als je mij vraagt wat een goede combi is als je 2 apparaten hebt, dan zou ik altijd combi oven (magnetron + bakoven) en combi stoom oven (stoom oven + bakoven) kiezen. Dan heb je de 3 functies (magnetron, stoom, bakken) en je kan prima 2 bakovens tegelijk aanzetten. Ik denk dat je vrijwel nooit 2x magnetron of 2x stoom nodig hebt. 2x bakken kan ik me nog wel voorstellen.

Bij voorkeur dan de combi stoom als 60cm en de combi oven/magnetron als 45cm.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
.

[ Voor 99% gewijzigd door evleerdam op 27-11-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
  • Laatst online: 12-09 17:20
Toch ook ons ontwerp maar even posten,

Bijgaand vinden jullie een kort overzicht van de keukenonderdelen:
= SieMatic achterwand, uitvoering SC in de houtdecor/kleur Larix Terra - € 1.372,00;
= SieMatic hoofdkeuken incl. accessoires, uitvoering SLX in de SimiLaque/kleur Sterlinggrijs hoogglanzend - € 8.303,00;
= SieMatic hoge kastenwand/koffiecorner, uitvoering SC in de houtdecor/kleur Larix Terra - € 4.842,00;
= Siemens apparatuur incl. BORA PURU, Franke spoelbak en Quooker Combi+ kokendwaterkraan - € 9.454,00;
- Koelkast : KA93DVIFP
- Bakoven / Stoom : HS858GXB6
- Bakoven / Magnetron: HM876G0B6
- Vaatwasser: SX85E800BE

= Composiet 12mm massief werkblad incl. benodigde uitsparingen en randafwerking - €3.294,00;
= Montage incl. aansluiten water en elektra - €1.525,00.
               De calculatie komt totaal op: € 28.790,00 incl. B.T.W.

Vanmiddag weer een afspraak, denk dat we er wel uit gaan komen. Hoeveel rek denken jullie dat erin zit? ~20%? Wanden zijn circa 3.50m lang aan beide kanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK2dpZ61Nmado9rkUtGiEMrEcMQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kcGrWJiU2HDPk4krHnZvGoMw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz4AtypPugIh3lfO9bpZdaJlZ9g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0I0i6FQTcKSLv49XW9rV6SjV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gqC0wc4F4D1jvypdGK53oOLaKw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EKRPuCWZYmSrO8LiXxRkc7uR.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

finalmen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:41:

= SieMatic achterwand, uitvoering SC in de houtdecor/kleur Larix Terra - € 1.372,00;
= SieMatic hoofdkeuken incl. accessoires, uitvoering SLX in de SimiLaque/kleur Sterlinggrijs hoogglanzend - € 8.303,00;
= SieMatic hoge kastenwand/koffiecorner, uitvoering SC in de houtdecor/kleur Larix Terra - € 4.842,00;
= Siemens apparatuur incl. BORA PURU, Franke spoelbak en Quooker Combi+ kokendwaterkraan - € 9.454,00;
= Composiet 12mm massief werkblad incl. benodigde uitsparingen en randafwerking - €3.294,00;

Vanmiddag weer een afspraak, denk dat we er wel uit gaan komen. Hoeveel rek denken jullie dat erin zit? ~20%? Wanden zijn circa 3.50m lang aan beide kanten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ligt eraan waar je hem haalt. Bij Keukenmaxx hebben ze momenteel 20% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
JackBol schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:45:
[...]

Ligt eraan waar je hem haalt. Bij Keukenmaxx hebben ze momenteel 20% korting.
Dit is ASWA Keukens, maar goed om te weten.. Als Keukenmaxx 20% korting geeft kunnen ze daar vast in mee gaan? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

finalmen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:45:
[...]

Dit is ASWA Keukens, maar goed om te weten.. Als Keukenmaxx 20% korting geeft kunnen ze daar vast in mee gaan? ;-)
Als ik er zelf een beetje naar reken (gebaseerd op mijn offerte ervaringen van de laatste paar maanden) denk ik dat de onderstaande de beste prijzen mogelijk zijn:

SieMatic hoofdkeuken: €6000
Kastwand+nis: €3500
Apparatuur: €7400 netto (bora = 2300 en siemens met 40% gerekend)
Blad: €3000

Je montage is vrij laag, dus ik denk dat een deel in het werkblad en apparatuur verdisconteerd zit.
Bij Apparatuur is dat zo'n 10% dus tel daar €700 voor. Voor werkblad zou ik het niet weten, maar reken op 500 of zo?

Montage totaal: 2700.
Totaal: ~€23.000.

Ik weet niet of je hier gaat uitkomen omdat ze natuurlijk ook nog wat aan je moeten verdienen, maar als je rond dit bedrag uit komt heb je het denk ik prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
finalmen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:41:

- Koelkast : KA93DVIFP
- Bakoven / Stoom : HS858GXB6
- Bakoven / Magnetron: HM876G0B6
- Vaatwasser: SX85E800BE

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat is de reden dat je voor Siematic hebt gekozen?
Niet verkeerd bedoeld hoor maar ik zie niks in deze opstelling wat een andere fabrikant niet kan maken.
Als je bijvoorbeeld voor een Systemat zou kiezen moet je zeker 9k lager uit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:22:
[...]

Niet verkeerd bedoeld hoor maar ik zie niks in deze opstelling wat een andere fabrikant niet kan maken.
Als je bijvoorbeeld voor een Systemat zou kiezen moet je zeker 9k lager uit kunnen komen.
ik zie dat zijn Siematic keukenkastjes rond de 14k kosten. betekent dat, dat Systemat rond de 5k gaat kosten? Dat lijkt me stug of denk je dan ook in kortingen op andere zaken die andere leveranciers kunnen wegen?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
siemenz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:28:
[...]

ik zie dat zijn Siematic keukenkastjes rond de 14k kosten. betekent dat, dat Systemat rond de 5k gaat kosten? Dat lijkt me stukggg of denk je dan ook in kortingen op andere zaken die andere leveranciers kunnen wegen?
Nee dat niet, maar de prijs zal ook niet heel veel hoger liggen. Het zijn natuurlijk ook niet zo heel veel kasten in een redelijk goedkope afwerking.
Maar de prijs van het blad is bijvoorbeeld ook aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

SLX lijkt me de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
[...]

SLX inderdaad incl LED strip onder t blad! Zoals elders ook aangegeven denk ik niet dat het 9k scheelt, dat het duurder is dan een willekeurig ander merk begrijp ik.
Klopt :)
JackBol schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:34:
[...]

Als ik er zelf een beetje naar reken (gebaseerd op mijn offerte ervaringen van de laatste paar maanden) denk ik dat de onderstaande de beste prijzen mogelijk zijn:

SieMatic hoofdkeuken: €6000
Kastwand+nis: €3500
Apparatuur: €7400 netto (bora = 2300 en siemens met 40% gerekend)
Blad: €3000

Je montage is vrij laag, dus ik denk dat een deel in het werkblad en apparatuur verdisconteerd zit.
Bij Apparatuur is dat zo'n 10% dus tel daar €700 voor. Voor werkblad zou ik het niet weten, maar reken op 500 of zo?

Montage totaal: 2700.
Totaal: ~€23.000.

Ik weet niet of je hier gaat uitkomen omdat ze natuurlijk ook nog wat aan je moeten verdienen, maar als je rond dit bedrag uit komt heb je het denk ik prima gedaan.
Dank! Dan heb ik een idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@finalmen
Ik weet wel zeker dat het zoveel kan schelen.
Bedenk je even dat je 14k betaald voor 8 kasten en een vaatwasserdeur....
Denk de ombouw even weg (die ook nog ca. 2k kost) en er blijft vrij weinig over.

Je kan zelf natuurlijk het beste bepalen of je het waard vind of niet maar ik zou zeker nog een vergelijk maken met een andere leverancier.

[ Voor 45% gewijzigd door Kapitein Merijn op 28-11-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:23:
@finalmen
Ik weet wel zeker dat het zoveel kan schelen.
Bedenk je even dat je 14k betaald voor 8 kasten en een vaatwasserdeur....
Denk de ombouw even weg (die ook nog ca. 2k kost) en er blijft vrij weinig over.

Je kan zelf natuurlijk het beste bepalen of je het waard vind of niet maar ik zou zeker nog een vergelijk maken met een andere leverancier.
Ik zeg niet dat het niet zo veel kan schelen, maar dat ik begrijp dat er een meerprijs zit voor het labeltje :-)

We zijn bij Keukenwarenhuis geweest, voor een vergelijkbare indeling / keuken maar dan Nolte kwamen zij op 18k uit. Voor mijn gevoel probeer ik te beoordelen wat voor deze Siematic opstelling een eerlijke prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb verleden week definitief de knoop doorgehakt en een Hacker Systemat keuken bij Mobel Faber aangeschaft. Nu heb ik nog 1 restpunt waar ik een beslissing over moet maken. Wat ik heel erg mooi vind is de zwevende look van keukens doordat de zijkanten zijn weggewerkt. Zoals dit (voorbeeld random keuken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqfl0NLBmafAUe4R7vvUUoQxFzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X72HaOIheMWA8g5bsFz1uY3x.jpg?f=user_large

Standaard zijn de Hacker Systemat keukens afgewerkt met zijpanelen. Zoals dit (voorbeeld random keuken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWLNP_cl1p1Xvtxw5c3fKDDdkjc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U7X3GlDL43CCOvH8OTcYi6Me.jpg?f=user_large

Ik vind dit minder mooi. Je keuken krijgt dan meer een dressoir uitstraling. Nu zijn de kosten om dit aan te passen 600 euro. Dan zul je denken: Nou, als je dat geld ervoor over hebt, dan doe je dat toch? Maar ik heb twijfels omdat ik bang ben voor beschadigingen. De verkoper zei dat stofzuigen vrij lastig werd. Daarnaast heb ik thuis twee bavianen kinderen die ook niet altijd even voorzichtig met de spullen omgaan. Zijn de puntjes gevoelig voor beschadigingen? Iemand ervaring daarmee?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ivm keramisch blad (kwetsbaar op de randen) hebben wij er voor gekozen om de zijpanelen tot bovenaan te laten lopen.
Ik zie mezelf daar al wel met een volle boodschappenkrat er een hoekje af tikken.

Voor het zich is de greeplijst door laten lopen zeker mooier.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Pagina: 1 ... 183 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1