• Wikken
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-05 19:29
Toke_gt schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Artego is een Duits merk, degelijk, modern, geen fratsen. Ik denk dat je daar niet de details kunt verwachten die je zoekt, maar mogelijk is je richtbudget te laag voor een keukenmerk met de details die je in gedachten hebt. Dat verklaart misschien ook waarom het je veel moeite kost om de keuken te vinden voor de prijs die je in gedachten hebt. (Een interieurbouwer die met Artego komt aanzetten lijkt mij overigens geen echte meubelmaker).

Ga eens kijken bij keukens in het hogere segment (Siematic bijv) puur om je een beeld te vormen van je wensen in relatie tot je budget. En bekijk dan welke concessies je wilt doen. Financieel of in design.
Dank voor je reactie. En inderdaad, misschien is ons richtbudget te laag. We zijn trouwens al wat gestegen. Ik zie hier op het forum hele mooie en soms grotere keukens voorbij komen die qua prijs erg meevallen. En als ik die prijzen vergelijk met de offertes die wij hebben ontvangen, dan klopt het voor mijn gevoel vaak niet.

Andere reden waarom we er nog niet uit zijn is dat het meedenken van keuken leveranciers ons wat tegenvalt. Ze tekenen alleen wat je zelf zegt. Nog bijna niet gehoord "zou je dat niet beter zo kunnen doen?"

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
@Wikken Ahh duidelijk! Dat heeft onze ikea idd ook.

Klinkt stom, maar je kunt voor €50,- een advies laten maken bij de IKEA.

Bij mij is juist altijd alles andersom. Ik weet van tevoren heel goed wat ik wil, ze moeten juist alleen maar intekenen wat ik wil. Echter na het gesprek bij de IKEA is onze keuken toch compleet anders geworden.

[ Voor 77% gewijzigd door JaMaaT op 08-05-2026 13:51 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:06
Wikken schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Dank voor je reactie. En inderdaad, misschien is ons richtbudget te laag. We zijn trouwens al wat gestegen. Ik zie hier op het forum hele mooie en soms grotere keukens voorbij komen die qua prijs erg meevallen. En als ik die prijzen vergelijk met de offertes die wij hebben ontvangen, dan klopt het voor mijn gevoel vaak niet.

Andere reden waarom we er nog niet uit zijn is dat het meedenken van keuken leveranciers ons wat tegenvalt. Ze tekenen alleen wat je zelf zegt. Nog bijna niet gehoord "zou je dat niet beter zo kunnen doen?"
Herkenbaar hoor, dat niet meedenken. Kunnen we je hier helpen met wat ideeen? Sorry als dat je dat station al gepasseerd bent.

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-05 13:39
Haai alllen,

De knoop is doorgehakt en mijn nieuwe keuken wordt een feit. De layout staat daarbij ook vast. Het enige waar ik over twijfel is de plaatsing van de koelkast. Het liefst heb ik de opening van de hoge kasten zoals op foto 1 (ivm de uitlijning van de grepen). dit zou dan wel betekenen als ik de koelkast in de 3e kast van links plaats hij misschien niet de juiste kant op opent. Als ik de openrichtingen hetzelfde hou misschien de koelkast beter naar kast 4 op de hoek verplaatsen? kom er even niet uit..

ps. schetsen zijn niet van de keukenontwerper maar van mezelf dus let niet op sommige foutjes in de details haha:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjyPfxQcWmOvakpSVX9HoFy4Ouw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1zQ8fKeyIE1LhC7BCS0wHzV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaKdIty3iSYttcNn-xD0eNCRBVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jufcG1dfgNvAePEDVGadrMdf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQkd9eEptbJwrQpLD4LRADA5ipk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hqMwGRxjGpoA6ra4oXj7EUiA.png?f=fotoalbum_large

• Toke_gt
Kisajera schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:07:
. Als ik de openrichtingen hetzelfde hou misschien de koelkast beter naar kast 4 op de hoek verplaatsen? kom er even niet uit..
Ja, op de hoek is qua opening beter dan 2e van rechts met opening draaiend naar links. Vooral ook omdat je weinig ruimte lijkt te hebben tussen openstaande deur en eiland. Dat betekent dat je jezelf altijd in de weg staat. Is het een vriezer, dan is dat minder erg, want die doe je niet vaak open, maar een koelkast wel.

Nog een tip: plaats de spoelbak wat meer naar links of naar rechts. Met de spoelbak op (ongeveer) dezelfde lijn als de kookplaat moet je een halve draai maken als je iets transporteert van kookplaat naar spoelbak (een pan pasta bijv). Door de spoelbak iets te verplaatsen, is het meer een kwartslag en dat maakt de beweging wat vloeiender, wat prettiger werken is. Of het linksom of rechtsom moet zijn is persoonlijk, dus check bij degene die het meest in de keuken staat. (Rechtshandig heeft meestal linksom draaien als voorkeur, dus dan zou spoelbak in jouw schets wat meer naar rechts opschuiven).

• Kisajera
Toke_gt schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Ja, op de hoek is qua opening beter dan 2e van rechts met opening draaiend naar links. Vooral ook omdat je weinig ruimte lijkt te hebben tussen openstaande deur en eiland. Dat betekent dat je jezelf altijd in de weg staat. Is het een vriezer, dan is dat minder erg, want die doe je niet vaak open, maar een koelkast wel.

Nog een tip: plaats de spoelbak wat meer naar links of naar rechts. Met de spoelbak op (ongeveer) dezelfde lijn als de kookplaat moet je een halve draai maken als je iets transporteert van kookplaat naar spoelbak (een pan pasta bijv). Door de spoelbak iets te verplaatsen, is het meer een kwartslag en dat maakt de beweging wat vloeiender, wat prettiger werken is. Of het linksom of rechtsom moet zijn is persoonlijk, dus check bij degene die het meest in de keuken staat. (Rechtshandig heeft meestal linksom draaien als voorkeur, dus dan zou spoelbak in jouw schets wat meer naar rechts opschuiven).
Dat dacht ik inderdaad al. Dan ga ik de koelkast verschuiven. Er is 110cm tussenruimte tussen kasten en eiland. Hoop dat dit een beetje voldoende is.

Wat betreft de spoelbak daar dacht ik ook over. Als ik het een naar rechts verschuif (ik draai inderdaad fijner linksom) dan zou de vaatwasser naar het midden moeten. Lijkt me ook vervelend met uitruimen omdat het meeste servies in de hoge kast komt. Inderdaad even afvragen wat ík irritanter zal vinden haha

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kisajera schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:07:
ps. schetsen zijn niet van de keukenontwerper maar van mezelf dus let niet op sommige foutjes in de details haha:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind dat je dat mooi gedaan hebt.

Welk programma/website heb je hiervoor gebruikt?

(Sorry als het een tikje off-topic is. Met de sites in de TS kwam ik niet tot zulke goede ontwerpen als deze, tenzij ik iets verkeerd deed.)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V1 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40; HomeAssistant

• Kisajera
Pietervs schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:19:
[...]

Ik vind dat je dat mooi gedaan hebt.

Welk programma/website heb je hiervoor gebruikt?

(Sorry als het een tikje off-topic is. Met de sites in de TS kwam ik niet tot zulke goede ontwerpen als deze, tenzij ik iets verkeerd deed.)

thnx! Oude (gratis versie) van SketchUp icm met een aantal YouTube tutorial’s in het begin om het programma een beetje te leren☺️

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:45
Wij gaan binnenkort een keuken pogen samen te stellen bij een zaak die voornamelijk Schröder / Schroeder verkoopt. Kan er weinig over vinden - lijkt niet zo populair als Systemat of Siematic.

iemand meer bekend met het merk en de kwaliteit ervan? Aanpasbare diepte en Blum scharnieren spraken me wel aan, maar anders dan dat geen idee.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kisajera schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 22:06:
[...]
thnx! Oude (gratis versie) van SketchUp icm met een aantal YouTube tutorial’s in het begin om het programma een beetje te leren☺️
Dank! Ik ga eens op zoek :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V1 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40; HomeAssistant

• Infectious
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:40
Wij hebben inmiddels bijna een keuken bij elkaar - 420cm aan rechte keuken met een hoge kast aan beide uiteindes, en daarvoor een eiland van 240cm. Hebben veel aan dit topic gehad om ons door het keukenboeren landschap te begeven zonder al te veel gedoe. Erg bedankt voor het verzamelen van al deze inzichten!

Laatste waar we nu op zitten is de apparatuur. We denken aan een koel-vries combi van Liebherr (dat lijkt een favoriet merk te zijn van velen), onze voorkeur wens is drie volwaardige vriesvakken, maar verder weet ik niet of er enorm verschil zit. Vaatwasser lijkt men bij Miele te zweren, ik wil eigenlijk vooral dat hij niet te veel lawaai maakt. Mocht iemand over die twee nog tips hebben zou dat top zijn!

Mijn voornaamste vraag is of iemand kan helpen adviseren met de oven. We willen voor een enkele, 60x60 stoomoven gaan. Tussen AEG, Siemens/Bosch en Miele vind ik het moeilijk kiezen. Vooral AEG lijkt in de 'high end' modellen (dus de 8000 en 9000 lijn, adviesprijs hoog in de 2000 maar in de winkels eerder 1200 tot 1600) vrij veel features te stoppen, waar een Miele (DGC 7250) van 1800 simpeler lijkt. Siemens en Bosch (iQ700) zitten er weer wat tussenin, rond de 1600 (adviesprijs meer 2300).

Zijn dat inderdaad de logische merken om naar te kijken, en het dan maar gewoon op uiterlijk/voorkeur aan laten komen? Of is ATAG, Whirlpool (doen volgens mij weinig stoom), Pelgrim e.d. ook wel de moeite waard om te bekijken?

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Iemand toevallig al een keer uitgezocht welk merk ze bij “Mandemakers Individual” verkopen?

Ze hebben daar hoge kasten met een greeplijst gedeeltelijk weggewerkt achter het front én zijwanden voor hoge kasten met rondingen. Volgens mij zijn al die label bij Mandemakers eigen naampjes voor bekende merken. Ik kan niet vinden welke merken dit kunnen. Iemand dit toevallig bij Pronorm, Balletina of Häcker (Systemat) in het assortiment gezien? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDz0XnvI5ErZvxgcqIYTfsaUd90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/myrSmPPzCt8fIKKqvzyDMvDU.webp?f=fotoalbum_large

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-05 19:53

Isniedood

nee, echt niet!

Iemand ervaring met de montage kosten van sanitair door de aannemer.

Wij hebben 1 wcs en 2 badkamers en er zit in de open begroting een stelpost voor montage sanitair van 3500 euro.

Dat lijkt mij erg krap al hebben ze ook aparte posten meegenomen voor:

- zetten tegelwerk

- kimwerk

- kitwerk

Ik kan me voorstellen dat uit de bouw je badkamer meenemen een stuk goedkoper is dan een bestaande badkamer verbouwen, maar dit klinkt mij iets te scherp. Overigens ook een vraag die ik bij hun zal neerleggen

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Toke_gt
Isniedood schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:01:

Wij hebben 1 wcs en 2 badkamers en er zit in de open begroting een stelpost voor montage sanitair van 3500 euro.

- zetten tegelwerk

- kimwerk

- kitwerk

Ik kan me voorstellen dat uit de bouw je badkamer meenemen een stuk goedkoper is dan een bestaande badkamer verbouwen, maar dit klinkt mij iets te scherp. Overigens ook een vraag die ik bij hun zal neerleggen
Er hoeft niets gesloopt te worden, en tegelwerk (meest tijdrovend) is apart meegenomen. Dus puur voor montage sanitair lijkt dit me niet krap berekend.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:56

ChillPascal

In the end...

Isniedood schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:01:

- zetten tegelwerk

- kimwerk

- kitwerk

Lijkt mij niet helemaal het juiste topic. Hoe dan ook; wij hebben recent een offerte ontvangen van onze installateur voor de installatie van het sanitair van ca. €4500 incl. Betreft 1 badkamer met ligbad en twee apart toiletten. Het gaat dan om een nieuwbouwwoning (zelfbouw), waarbij de betreffende installateur sowieso al het installatiewerk doet.

• j10
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12:04

j10

Onze nieuwe keuken, Na veel lezen o.a dit forum en veel nadenken vorige maand geplaatst!

We zijn er erg blij meeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB7djtyj8ETlFLk7VC71uDyb7EM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhsPlf0YUI9BptS56T0uZmBj.jpg?f=fotoalbum_large

• appeltjjjj
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 13-05 11:37
Wij zijn momenteel bezig met het uitzoeken van een keuken bij ClearKitchen en vroegen ons af hoe jullie tegen de prijs van het werkblad aankijken. Ik heb inmiddels ook een losse offerte voor een vergelijkbaar blad opgevraagd en wat online calculators ingevuld, maar daar komen aanzienlijk lagere bedragen uit. Daarom vragen wij ons af of wij iets over het hoofd zien, of dat dit simpelweg een hoge prijs is voor het type werk dat wordt uitgevoerd. Denken er nu over om het keukenblad los te bestellen en te gaan voor een blad van kwartsiet.

Het gaat om:
  • Silestone Jardin Emerald (prijsgroep 7);
  • schiereiland van circa 2,70m x 1,20m;
  • daarnaast nog een rugwand in een nis tussen kasten;
  • vlakbouw kookplaat;
  • onderbouw spoelbak;
  • randafwerking in verstek (“V40 = 40 mm omgezet”).
De rugwand komt volledig tussen kasten te zitten, dus wij vroegen ons ook af of een verstekafwerking daar überhaupt nodig is en vinden de prijs voor de afwerking daarvan ook wel erg duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6k1QFXeR6yjLNv1FEJh4dZ0wdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWayDXfa1CgKWZwC0jl59udU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4RYc1WiVOQx-z58wtnp_ab3s0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LZGsT1XFhErh2HB6BOT3AJIo.png?f=fotoalbum_large

• Envane
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-Ifgd7WC2GzVnmm2A7q8jHCqF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/koIxfx8FeqjgNdPG17up585B.png?f=fotoalbum_large

Ik ben op zoek naar aanbevelingen voor mijn keukenontwerp. Er zijn wat kleine dingen die in de superkeukens keukenplanner niet mogelijk waren, zoals kasten tot het plafond. Ook willen we nog een wandplank. Verder is dit de beoogde indeling.

Een spoelbak, met daarnaast een vaatwasser. Op het eiland voldoende ruimte om te snijden en te koken. De koelkast zit uiterst rechts.

Eerder hadden we de hoge kasten op de andere muur, maar daarmee creeër je een hoek die wat mij betreft wat te nauw voelt om echt iets mee te doen (waterkoker, kitchenaid). Die apparatuur willen we dan nu naast de ovens op het aanrecht.

Heb ik hiermee voldoende rekening gehouden met logische looproutes en afstanden? Hoe zou ik dit nog beter of anders kunnen doen?

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
j10 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:20:
Onze nieuwe keuken, Na veel lezen o.a dit forum en veel nadenken vorige maand geplaatst!

We zijn er erg blij mee[Afbeelding]
zie ik hier nu een smalle wijnklimaatkast op tafelmodel-hoogte? Zou je misschien kunnen delen welk model dit precies is?

mooie keuken trouwens!

• j10
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12:04

j10

Dunavox Flow-32D Wijnkoelkast | DAUF-32.78DMB | 2 Zones | Mat Zwart

• SquareOne
lucasdejong86 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:28:
[...]

Bij Mandemakers worden inderdaad vaak "eigen" namen gebruikt voor keukens die door bekende fabrikanten worden geproduceerd. De lijn "Mandemakers Individual" (en ook hun merk Barletti) wordt in de praktijk door een paar specifieke partijen ingevuld, afhankelijk van het type maatwerk.

De kenmerken die je beschrijft — de verticale greeplijst die deels achter het front wegvalt en de afgeronde zijwanden (stollen) — wijzen zeer sterk in de richting van de volgende merken:
1. Pronorm (Specifiek de Y-Line)
Dit is de meest waarschijnlijke kandidaat. Mandemakers is namelijk eigenaar van Pronorm, waardoor dit merk vaak als basis dient voor hun luxere private labels.
  • Greeplijst: De Pronorm Y-Line staat bekend om zijn unieke greeploze systeem waarbij de greeplijst (het aluminium profiel) verdiept achter het front ligt. Het front is vaak aan de achterzijde afgeschuind, waardoor je de kast opent zonder dat je de greeplijst direct ziet zitten zoals bij een standaard C-profiel.
  • Rondingen: Pronorm heeft recent de "Organic"-lijn geïntroduceerd, die specifiek focust op organische vormen en afgeronde zijpanelen voor zowel eilanden als hoge kasten.
2. Ballerina Küchen
Mandemakers verkoopt ook veel Ballerina onder de noemer "Individual". Ballerina is een zeer flexibele fabrikant die bekendstaat om hun "Individual"-programma.
  • Greeplijst: Ballerina heeft zeer verfijnde verticale profielen voor hoge kasten.
  • Rondingen: Zij hebben al langer de "Freebridge"-elementen en ronde stollenwanden in het assortiment. De flexibiliteit in maatvoering en kleuren bij Ballerina maakt dit merk uitermate geschikt voor het label "Individual".
3. Tristar (Eigen fabriek)
Mandemakers heeft een eigen fabriek in Nederland genaamd Tristar (gevestigd in Eersel). Keukens die als "handgemaakt" of "volledig op maat" worden verkocht onder het Individual- of Signature-label komen hier vaak vandaan.
  • Omdat Tristar een maatwerkfabriek is, kunnen zij letterlijk alles maken: van specifieke rondingen tot greeplijsten die exact volgens jouw wens achter een front worden verwerkt.
Hoe check je dit zeker?
Als je in de showroom bent, kun je vaak aan de hand van kleine details zien welk merk het is:
  • Scharnieren: Kijk naar het merk op de scharnieren of lades. Staat daar Hettich? Dan is de kans op Häcker of Ballerina groot. Staat er Grass (bijvoorbeeld de Tiomos of Dynapro lades)? Dan wijst dit vaak naar Pronorm of Leicht.
  • Rastermaat: Meet de hoogte van de corpus (de kast zelf, zonder plint). Een corpushoogte van 76,8 cm is typisch voor Ballerina of Häcker Systemat, terwijl Pronorm vaak met andere hoogtes werkt (zoals 76,2 cm).
Conclusie: De kans is 90% dat je naar een Pronorm Y-Line (met Organic elementen) of een Ballerina kijkt die onder het Mandemakers-label is geplaatst. Heb je toevallig een foto van de binnenkant van een lade kunnen maken? Dat verklapt meestal direct de fabrikant.

Lucas
Sorry, maar hier klopt volgens mij vrij weinig van. Ik heb uiteraard al aan Claude en ChatGPT gevraagd maar daar krijg ik soortgelijke bullshit verhalen.

Ik zoek dus even naar real-world ervaringen. Of een Mandemakers insider ;)

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 21:41
@lucasdejong86

Nou dat kan je wel zeggen, het heeft ons inderdaad een halve dag gekost, oppas moeten regelen en vrij moeten nemen. Totaal tegenstrijdig met de berichten wat ik hier gelezen heb.

Volgens mij had hij zijn dag niet ofzo, want er mocht van mij ook best wat peper in. Achteraf snapte ik de hele discussie niet eerlijk gezegd. Het werd een discussie, omdat hij ons maar niet uit kon leggen waarom een werkbladruimte 80cm kon worden. Heeft dat met de korpussen te maken? met de apparatuur etc. Met als antwoord "Het kan niet" heb ik niks aan, ook als ik vraag waarom niet "Het kan gewoon niet". Onderbouw het, leg het uit. Als je het ons uitlegt dan begrijpen we waarom iets wel/niet kan. Misschien denken wij verkeerd?

Een paar wkn geleden hebben wij dekeukenbladenfabriek bezocht en daar werd hetzelfde (nogmaals) bevestigd over Dekton/Keramiek. En als het gesprek al stroef gaat heb ik dan ook geen zin meer om ook nog daarover te discussieren.

Al met al dit was ons ervaring en ik wil ze ook niet afkraken, omdat een negatieve review eerder vast blijft hangen bij mensen en grotendeels van de kopers positief zijn.

Andere zaak hadden we een paar weken geleden bij Nolte keukens in Apeldoorn gemaakt voor volgende week. Schetsen, plattegronden aangeleverd voor het voorwerk. Krijg ik vanmiddag een mailtje vd verkoper of het klopt dat de keuken rond de €80K moet kosten, want daar komt hij met een Nolte NEO op uit!!!! Ter beeldvorming. Zelfde opstelling van Schüller bij Ihre zat op de 35K met composiet ipv Dekton.

Ik heb de beste man maar geantwoord om de afspraak te schrappen, omdat we gezien de prijs nooit naar elkaar zullen komen.

Iemand een idee of het klopt dat de Nolte NEO zo duur is?

We moeten de zoektocht opnieuw starten maar ivm prive-prioriteiten nog geen nieuwe afspraken gepland staan maar eerder een aantal moeten schrappen. Moet wel asap weer inplannen eerlijk gezegd. Ik wil die keukenbestelling zsm de deur uit hebben.

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 21:41
Na de opmerking op de vraag van mijn vrouw of een vaatwasser in een 80cm kast past, had ik al sterk de neiging om op te staan en weg te lopen. Het is maar dat we een hele circus hadden geregeld en die kant waren gereden. Dat men informeel is heb ik liever maar sarcastische opmerkingen uit het niets slaat nergens op..."Als jij voor een 80cm vaatwasser zorgt, dan teken ik daar een 80cm kast"...WTF? Zeg dan gewoon nee. Mijn vrouw is toch geen productspecialist om te weten wat wel en niet kan?

We zaten eerlijk gezegd in het middensegment waar Nolte ook onder valt alleen met het zien van de NEO vonden we dit wel gaaf en werdt ons verteld dat dit de luxe lijn is...Maar zo lux en aan de prijs...pfff, Qua apparatuur hadden we (Siemens Studioline) aangeleverd.

We hebben over en weer gemaild met de verkoper en als "even goede vrienden" de afspraak geannuleerd. Op mijn vraag waar het grote prijsverschil in zit heeft hij ook netjes op geantwoord.

Dit zijn wel zaken waar ik obv reviews bezocht heb.. Ik begin mijzelf als probleem te zien. Of ik wek de indruk op dat ik miljonair ben of geen serieuze koper. Weet het niet. Ik heb sterk het gevoel dat men op z'n pik getrapt voelt als ik met een zelfgemaakte schets (in excel), apparatuurnr's, indeling vooraf aanlever.

Een ander ervaring was bij Kitchen4all in Deventer waarbij de man ons helemaal geen keuken wilde verkopen, terwijl we netjes een afspraak hadden en alles voorbereid hadden. De beste man heeft 4/5x gezegd dat hij dure (Pronorm) keukens verkoopt en ons een aantal showroommodellen laten zien. Op gegeven moment hebben we maar gezegd dat we merken dat hij ons geen keuken wilt verkopen door maar te zeggen dat hij duur is en wij geen zin meer in hebben. Daarna zijn we de deur uitgelopen. Wat een arrogantie eerste klas was dat zeg.

• SquareOne
@lucasdejong86 die chatgpt replies zijn heel irritant.

• Envane
Envane schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:27:
[Afbeelding]

Ik ben op zoek naar aanbevelingen voor mijn keukenontwerp. Er zijn wat kleine dingen die in de superkeukens keukenplanner niet mogelijk waren, zoals kasten tot het plafond. Ook willen we nog een wandplank. Verder is dit de beoogde indeling.

Een spoelbak, met daarnaast een vaatwasser. Op het eiland voldoende ruimte om te snijden en te koken. De koelkast zit uiterst rechts.

Eerder hadden we de hoge kasten op de andere muur, maar daarmee creeër je een hoek die wat mij betreft wat te nauw voelt om echt iets mee te doen (waterkoker, kitchenaid). Die apparatuur willen we dan nu naast de ovens op het aanrecht.

Heb ik hiermee voldoende rekening gehouden met logische looproutes en afstanden? Hoe zou ik dit nog beter of anders kunnen doen?
Ik heb het idee dat die GPT muur ervoor zorgt dat mijn hulpvraag wegvalt in slop... Ik hoor graag de ervaringen van mensen die ook een L keuken met een eiland hebben (of juist niet).

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:57
Eskiya schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:59:
Na de opmerking op de vraag van mijn vrouw of een vaatwasser in een 80cm kast past, had ik al sterk de neiging om op te staan en weg te lopen. Het is maar dat we een hele circus hadden geregeld en die kant waren gereden. Dat men informeel is heb ik liever maar sarcastische opmerkingen uit het niets slaat nergens op..."Als jij voor een 80cm vaatwasser zorgt, dan teken ik daar een 80cm kast"...WTF? Zeg dan gewoon nee. Mijn vrouw is toch geen productspecialist om te weten wat wel en niet kan?

We zaten eerlijk gezegd in het middensegment waar Nolte ook onder valt alleen met het zien van de NEO vonden we dit wel gaaf en werdt ons verteld dat dit de luxe lijn is...Maar zo lux en aan de prijs...pfff, Qua apparatuur hadden we (Siemens Studioline) aangeleverd.

We hebben over en weer gemaild met de verkoper en als "even goede vrienden" de afspraak geannuleerd. Op mijn vraag waar het grote prijsverschil in zit heeft hij ook netjes op geantwoord.

Dit zijn wel zaken waar ik obv reviews bezocht heb.. Ik begin mijzelf als probleem te zien. Of ik wek de indruk op dat ik miljonair ben of geen serieuze koper. Weet het niet. Ik heb sterk het gevoel dat men op z'n pik getrapt voelt als ik met een zelfgemaakte schets (in excel), apparatuurnr's, indeling vooraf aanlever.

Een ander ervaring was bij Kitchen4all in Deventer waarbij de man ons helemaal geen keuken wilde verkopen, terwijl we netjes een afspraak hadden en alles voorbereid hadden. De beste man heeft 4/5x gezegd dat hij dure (Pronorm) keukens verkoopt en ons een aantal showroommodellen laten zien. Op gegeven moment hebben we maar gezegd dat we merken dat hij ons geen keuken wilt verkopen door maar te zeggen dat hij duur is en wij geen zin meer in hebben. Daarna zijn we de deur uitgelopen. Wat een arrogantie eerste klas was dat zeg.
Wij hebben hier een Nolte Neo keuken staan, welliswaar in 2024 besteld en begin dit jaar geplaatst. En wij hebben nog de 2024 prijzen betaald. Bij Nolte keukens Rotterdam, die niets te maken hebben met de Nolte winkels in amersfoort en omstreken.

Ook wij hadden hier al een lijstje met apparatuur en tekeningen die we zelf in de Nolte configurator hadden gemaakt. Juist om een goede basis te hebben, maar we hebben in de gesprekken daarna nog wel het nodige aangepast. Dus twijfel niet aan jezelf.

maar we hebben ook 13K aan Miele apparatuur en een niet heel duur dekker topcore blad. De frontjes in Neo in combinatie met softlack. Maar stel dat de prijzen 10% gestegen zijn, dan zou dit 34k hebben gekost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xy4seeccPUJFRvoR6runNldAGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inYvxiF3L6vTMMHXL3YiXcFO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMTtkjd_-bsKUibomccXjK1ydt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UZprH90hKKlJ6bTS8xufKFR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzOQ0wd4i6fjRVx8B0H9ms_yRh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pmnl358GFRIHwBu3yVrsYRzO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QoN1M-HvI2W-w3MxCFgEsXMY5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hukSdGy7F4MB9gDCXPPU2Ffc.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en aanvullend, wij hebben veel lades, die wel aan de prijs zijn. Een dergelijke 140 kast met planken versus lades, is qua prijs ruim het dubbele.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkVS2j2PzEOeh2ia1eWr0J08KaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbeEXGxd2ZkVX2IFU4WabFpW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door eelco74 op 11-05-2026 21:25 ]

• appeltjjjj
appeltjjjj schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:47:
Wij zijn momenteel bezig met het uitzoeken van een keuken bij ClearKitchen en vroegen ons af hoe jullie tegen de prijs van het werkblad aankijken. Ik heb inmiddels ook een losse offerte voor een vergelijkbaar blad opgevraagd en wat online calculators ingevuld, maar daar komen aanzienlijk lagere bedragen uit. Daarom vragen wij ons af of wij iets over het hoofd zien, of dat dit simpelweg een hoge prijs is voor het type werk dat wordt uitgevoerd. Denken er nu over om het keukenblad los te bestellen en te gaan voor een blad van kwartsiet.

Het gaat om:
  • Silestone Jardin Emerald (prijsgroep 7);
  • schiereiland van circa 2,70m x 1,20m;
  • daarnaast nog een rugwand in een nis tussen kasten;
  • vlakbouw kookplaat;
  • onderbouw spoelbak;
  • randafwerking in verstek (“V40 = 40 mm omgezet”).
De rugwand komt volledig tussen kasten te zitten, dus wij vroegen ons ook af of een verstekafwerking daar überhaupt nodig is en vinden de prijs voor de afwerking daarvan ook wel erg duur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
even mezelf quoten aangezien deze post enigszins verloren is geraakt tussen de AI troep :). Hoor graag mocht iemand wat meer zicht hebben op de prijs van een keukenblad.

• Toke_gt
[Afbeelding]

Ik denk dat je wat prettiger werkt in de keuken als de hoge kasten toch wel aan de rechterkant staan, en de spoelbak tegen de lange wand. Ik snap wel wat je bedoelt met de loze ruimte in de hoek, maar je zou daar ook een kast kunnen maken met bijvoorbeeld alle apparatuur erin. Als je er een roldeur in plaatst kun je apparaat makkelijk naar voren halen op werkblad en aansluiten op een stopcontact dat je ook in die kast kunt verwerken.

Onder het werkblad zou je daar een hoekkast kunnen plaatsen, of een extra brede kast waarin je ook de quooker verstopt. Op deze manier hou je de doorloop aan de smalle kant van het eiland en heb je werkend aan het eiland alles bij de hand (koelkast, spoelbak, kookplaat) met veel werkruimte eromheen. In jouw opstelling is de werkruimte verdeeld en zijn spoelbak en kookplaat net niet handig ten opzichte van elkaar: je loopt meer dan 2-3 stappen met een pan hete pasta om af te gieten en moet ook nog een bochtje maken. Dat kan prettiger.

Wat is de afstand tussen eiland/lange kant? Hou er rekening mee dat kasten/afwasmachine tegelijk open moeten kunnen. Dus 1.20 ertussen is ideaal. Minder dan 90 voelt heel krap.

• H.FR
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:09
appeltjjjj schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:24:
[...]

even mezelf quoten aangezien deze post enigszins verloren is geraakt tussen de AI troep :). Hoor graag mocht iemand wat meer zicht hebben op de prijs van een keukenblad.
Inzicht.. wij zijn bij 4 verschillende zaken geweest en voor dezelfde prijs groepen week het niet meer dan 2-3pct af. Lagere prijs groepen van hogere prijs groepen kan wel echt veel impact hebben. Wil je bijvoorbeeld graag composiet, maar zie je wat leuks in een lagere prijsgroep dan kan je dit voor dezelfde kwaliteit zomaar duizenden euro's schelen.

Wij zitten op 8.000 voor de hoogste prijsgroep. 1x een 1.20x3.00 meter blad en 1x ca. 4x0.65, lage spatlijsten en dit is voor 2cm dikte. Willen we 3cm dan kost het nog ca. 1500 euro extra.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 15:18
[Afbeelding]

Je moet wel echt de hoge kasten aan de rechterkant dan. Dat staat veel mooier en is ook veel praktischer. Dat hoekje kan je op verschillende manieren invullen. Niet heel ver voor jou heeft iemand zo'n ontwerp zelf gemaakt: Kisajera in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:22
[...]

ik heb het even doorgerekend, wel via een andere leverancier. Silestone Jarden kon ik niet vinden in de boek, maar wel een prijs gemaakt op basis van Silestone PG7.

Dan kom ik ook aardig in de buurt van die prijs, daar kan zeker nog wel wat vanaf.

Verstek in de nis is onzin en mogelijk een fout.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:27
Echt, kap met die chatgpt berichten. Mensen kunnen dat ook zelf opzoeken.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:27
[...]

Heb je de prijs al opgevraagd in echt kwartsiet. Misschien is het verschil helemaal niet zo groot en is de echte dan wel de overweging waard. Wij hebben emerald green kwartsiet, nog altijd blij mee.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De AI reacties zijn verwijderd. Antwoord met eigen kennis, AI bot antwoorden kunnen we zelf wel opvragen.

Tweakers Discord

• appeltjjjj
Novartis schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 00:43:
[...]

ik heb het even doorgerekend, wel via een andere leverancier. Silestone Jarden kon ik niet vinden in de boek, maar wel een prijs gemaakt op basis van Silestone PG7.

Dan kom ik ook aardig in de buurt van die prijs, daar kan zeker nog wel wat vanaf.

Verstek in de nis is onzin en mogelijk een fout.
Dank! En goed om te horen m.b.t. verstek in de nis, vonden het ook al vreemd en scheelt al een hoop :)

• appeltjjjj
MikaX schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:28:
[...]

Heb je de prijs al opgevraagd in echt kwartsiet. Misschien is het verschil helemaal niet zo groot en is de echte dan wel de overweging waard. Wij hebben emerald green kwartsiet, nog altijd blij mee.
Nog niet. Neigen er nu naar om het blad los te gaan regelen en inderdaad te gaan voor kwartsiet. Hebben het idee dat de keukenzaak - ongeacht type/materiaal blad - wel een erg grote marge neemt op het blad. Ze pushen ook erg op silestone composiet en blijven vaag bij doorvragen naar andere opties qua werkbladen...

• appeltjjjj
H.FR schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:13:
[...]

Inzicht.. wij zijn bij 4 verschillende zaken geweest en voor dezelfde prijs groepen week het niet meer dan 2-3pct af. Lagere prijs groepen van hogere prijs groepen kan wel echt veel impact hebben. Wil je bijvoorbeeld graag composiet, maar zie je wat leuks in een lagere prijsgroep dan kan je dit voor dezelfde kwaliteit zomaar duizenden euro's schelen.

Wij zitten op 8.000 voor de hoogste prijsgroep. 1x een 1.20x3.00 meter blad en 1x ca. 4x0.65, lage spatlijsten en dit is voor 2cm dikte. Willen we 3cm dan kost het nog ca. 1500 euro extra.
Dank! je bedoelt dan bij 4 verschillende keukenzaken? heb namelijk het idee dat de marges aanzienlijk zijn hier op.

• H.FR
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:09
appeltjjjj schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:59:
[...]

Dank! je bedoelt dan bij 4 verschillende keukenzaken? heb namelijk het idee dat de marges aanzienlijk zijn hier op.
Bij 4 verschillende zaken inderdaad. Die marges zullen er best zijn, maar de zaken die ik bezocht zijn daar in ieder geval consequent in.

Uiteindelijk betaal je ook voor een totaalpakket incl. kasten en apparatuur. En dat alle service (en risico) bij 1 partij ligt. Ik vond het veel geld, maar m.i. is het wel marktconform zo. En anders had ik maar voor een lagere prijsklasse moeten kiezen. Of een goedkoper type blad.

• Envane
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga dan toch kijken of ik een logisch ontwerp kan maken met iets meer afstand tussen keuken en eiland (kleiner eiland), en de hoge kasten terug naar de korte wand. Terug naar het eerste idee. Samen met de tips over de locatie van de voorzieningen in de keuken van Kisajera denk ik dat we dan een logischer geheel kunnen maken. Ik ga het uitwerken en voorleggen bij de keukenboeren, al denken die tot nu toe niet heel erg mee.

• ClairvanSwieten
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 16:41

ClairvanSwieten

Carpe Diem 🍀

Envane schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:07:
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga dan toch kijken of ik een logisch ontwerp kan maken met iets meer afstand tussen keuken en eiland (kleiner eiland), en de hoge kasten terug naar de korte wand. Terug naar het eerste idee. Samen met de tips over de locatie van de voorzieningen in de keuken van Kisajera denk ik dat we dan een logischer geheel kunnen maken. Ik ga het uitwerken en voorleggen bij de keukenboeren, al denken die tot nu toe niet heel erg mee.
Hoi, heb je een plattegrond van de keukenruimte met de maten? Ik ben een interieurontwerpster met een passie voor keukens 🤓 en ik ben wel benieuwd naar je nieuwe keuken en of ik je doorslaggevende tips kan geven.

[ Voor 10% gewijzigd door ClairvanSwieten op 13-05-2026 08:26 ]

• ClairvanSwieten

ClairvanSwieten

Carpe Diem 🍀

Infectious schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:38:
Wij hebben inmiddels bijna een keuken bij elkaar - 420cm aan rechte keuken met een hoge kast aan beide uiteindes, en daarvoor een eiland van 240cm. Hebben veel aan dit topic gehad om ons door het keukenboeren landschap te begeven zonder al te veel gedoe. Erg bedankt voor het verzamelen van al deze inzichten!

Laatste waar we nu op zitten is de apparatuur. We denken aan een koel-vries combi van Liebherr (dat lijkt een favoriet merk te zijn van velen), onze voorkeur wens is drie volwaardige vriesvakken, maar verder weet ik niet of er enorm verschil zit. Vaatwasser lijkt men bij Miele te zweren, ik wil eigenlijk vooral dat hij niet te veel lawaai maakt. Mocht iemand over die twee nog tips hebben zou dat top zijn!

Mijn voornaamste vraag is of iemand kan helpen adviseren met de oven. We willen voor een enkele, 60x60 stoomoven gaan. Tussen AEG, Siemens/Bosch en Miele vind ik het moeilijk kiezen. Vooral AEG lijkt in de 'high end' modellen (dus de 8000 en 9000 lijn, adviesprijs hoog in de 2000 maar in de winkels eerder 1200 tot 1600) vrij veel features te stoppen, waar een Miele (DGC 7250) van 1800 simpeler lijkt. Siemens en Bosch (iQ700) zitten er weer wat tussenin, rond de 1600 (adviesprijs meer 2300).

Zijn dat inderdaad de logische merken om naar te kijken, en het dan maar gewoon op uiterlijk/voorkeur aan laten komen? Of is ATAG, Whirlpool (doen volgens mij weinig stoom), Pelgrim e.d. ook wel de moeite waard om te bekijken?
Hoi, wij hebben een Biofresh ruimte in onze koel-/vriescominatie nu en daar ben ik wel heel content mee en de vaatwasser hebben we van Siemens in hun AccentLine met Zeolith-droging, plastic Tupperware komt er helemaal droog uit en stiller dan Miele zeiden ze en wij hebben de Steampro oven van AEG, we zijn wezen proefkoken in hun showroom een jaar geleden, echt top. Wij zijn weer op zoek naar een nieuwe keuken voor ons nieuw te bouwen huis en ik wil nu ook een grote inbouw wijnklimaat koeler :)

• Infectious
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:40
ClairvanSwieten schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:04:
[...]

Hoi, wij hebben een Biofresh ruimte in onze koel-/vriescominatie nu en daar ben ik wel heel content mee en de vaatwasser hebben we van Siemens in hun AccentLine met Zeolith-droging, plastic Tupperware komt er helemaal droog uit en stiller dan Miele zeiden ze en wij hebben de Steampro oven van AEG, we zijn wezen proefkoken in hun showroom een jaar geleden, echt top. Wij zijn weer op zoek naar een nieuwe keuken voor ons nieuw te bouwen huis en ik wil nu ook een grote inbouw wijnklimaat koeler :)
Bedankt voor de tips, heel fijn!

Voor nu twijfelen we nog tussen een 60x60 stoom (combi) oven, een 60x60 magnetron combi oven, of twee losse. Stoom klinkt handig, maar de magnetron wordt toch nog best vaak gebruikt. En twee grote zwarte apparaten komen niet enorm goed tot hun recht in ons ontwerp..

Ik twijfel om bijvoorbeeld een magnetron in een kastje te zetten (maar voelt ook als een matige oplossing), of de stoom maar te vervangen met sous vide en soortgelijke oplossingen. Regenereren zit er dan natuurlijk niet in.

• ClairvanSwieten

ClairvanSwieten

Carpe Diem 🍀

Infectious schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:01:
[...]

Voor nu twijfelen we nog tussen een 60x60 stoom (combi) oven, een 60x60 magnetron combi oven, of twee losse. Stoom klinkt handig, maar de magnetron wordt toch nog best vaak gebruikt. En twee grote zwarte apparaten komen niet enorm goed tot hun recht in ons ontwerp..

Ik twijfel om bijvoorbeeld een magnetron in een kastje te zetten (maar voelt ook als een matige oplossing), of de stoom maar te vervangen met sous vide en soortgelijke oplossingen. Regenereren zit er dan natuurlijk niet in.
You're welcome :) wij hebben de grootste losse vrijstaande combimagnetron die we konden vinden los in een nisruimte op 2 stevige (onzichtbare) wandbeugels gemonteerd en deze open ruimte/koffie/bar ruimte afgewerkt met een pocket schuifdeursysteem. Ik ben wel benieuwd naar het 3D ontwerp van jullie keuken zoals deze nu getekend is..

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:57
[...]

Wij hebben de keuze gemaakt voor een 60cm oven met stoomfunctie en daarboven een 45cm combi magnetron. We merken nu al dat de 45cm oven nog meer gebruikt wordt dan al bedacht hadden. Even een stokbroodje of een paar saucijzen broodjes afbakken, doen we toch meer dan verwacht in de kleine oven.

Voordeel in dit geval van Miele (testwinnaar consumentenbond) dat de magnetronfunctie ook echt goed geïmplementeerd is en zelfs net iets sneller is dan de 900W losse magnetron die we in ons vorige huis hadden.

• Rell
  • Laatst online: 19:47
ClairvanSwieten schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:22:
[...]

You're welcome :) wij hebben de grootste losse vrijstaande combimagnetron die we konden vinden los in een nisruimte op 2 stevige (onzichtbare) wandbeugels gemonteerd en deze open ruimte/koffie/bar ruimte afgewerkt met een pocket schuifdeursysteem. Ik ben wel benieuwd naar het 3D ontwerp van jullie keuken zoals deze nu getekend is..
Heb je hier misschien een foto van?,

• ClairvanSwieten

ClairvanSwieten

Carpe Diem 🍀

Rell schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:17:
[...]

Heb je hier misschien een foto van?,
Hoi, we zijn op dit moment niet in NL maar de makelaar gaat binnenkort foto's maken voor op Funda.

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
[...]

Bij ATAG kan je oven functie combineren met zowel stoom als combimagnetron. Alles in 1.

• lucasdejong86
  • Laatst online: 19:37

lucasdejong86

Ik kom hier net kijken..

tweakduke schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:48:
[Modbreak]De AI reacties zijn verwijderd. Antwoord met eigen kennis, AI bot antwoorden kunnen we zelf wel opvragen.[/]
*knip*
Commentaar op de moderatie doen we per DM.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 14-05-2026 10:06 ]

• Toke_gt
[...]
Bij plaatsen van mijn nieuwe keuken (2020) had ik ook geen ruimte voor een tweede oven en dacht ook de magnetron te gaan missen. Ik had diezelfde oplossing met het kastje voor ogen, maar besloot eerst te kijken of ik dat wel echt nodig had. Dat was niet zo. Bijna alles kan ook in de oven, zeker als je voor een stoomoven kiest.

Dus misschien eerst zonder proberen?

• ClairvanSwieten

ClairvanSwieten

Carpe Diem 🍀

Vraagje, ik ben voor onze nieuwe keuken ook aan het kijken voor een inbouw combistoomoven en we zijn momenteel in de US en zie ik een breedte van 76,2 cm. van Miele? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QUWEBoA11B7zeMtQjMCZkVj-S4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WEOrwpr76eSkRroUeH3SXkDg.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 541 542 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1