Persoonlijke Privacy Topic

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:58
Wally2002 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:01:
[...]

Het ging niet om “geen mobiel signaal” maar het via infrarood licht beïnvloeden van cameratoezicht. Dat is niet iets wat gebruikelijk is, zoals een VPN gebruiken of cash betalen.
Ja dat zou kunnen maar ik zei al dat ik dat niet deed dus een theoretische discussie.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Vaevictis_ schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:48:
[...]

Dat je de simkaart uit kunt zetten ik gebruik liever wifi met vpn naar thuis dan mobiele data. Ik hoef onderweg niet bereikbaar te zijn. En dan heb je dus een 06 nummer voor sms auth helaas nog steeds nodig.

Ik ga naar voipcheap.
Ik lees anders hier dat het niet kan, je 06 nummer naar een voip provider overzetten, heb je meer info

Everything is better with Bluetooth

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:57
jeanj schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:58:
[...]

Ik lees anders hier dat het niet kan, je 06 nummer naar een voip provider overzetten, heb je meer info
Cheapconnect biedt het wel aan. Wel een vrij duur abonnement...

https://www.cheapconnect.nl/mobiel/

Deze provider gebruik voor een lokaal nummer.

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 01-12-2025 17:20 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
Volgens mij gebruiken ze een soort VaMo oplossing. Ik heb het op mijn werk ook. Ik kan zowel via VoIP als Mobiel zowel met het bedrijfsnummer als mijn mobiele nummer uitbellen en bereikbaar op zijn.

• Vaevictis_
Mawlana schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:20:
[...]

Cheapconnect biedt het wel aan. Wel een vrij duur abonnement...

https://www.cheapconnect.nl/mobiel/

Deze provider gebruik voor een lokaal nummer.
Je kunt voor 5 euro eenmalig en 8,95 per jaar prepaid VoiP nemen heb zo mijn moeders vaste lijn ook gemigreerd vanaf Odido. Heb je binnen 1 maand terugverdiend.

• Mawlana
Vaevictis_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:26:
[...]

Je kunt voor 5 euro eenmalig en 8,95 per jaar prepaid VoiP nemen heb zo mijn moeders vaste lijn ook gemigreerd vanaf Odido. Heb je binnen 1 maand terugverdiend.
Maar dat is geen 06-nummer. :)

• Vaevictis_
Mawlana schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:49:
[...]

Maar dat is geen 06-nummer. :)
Er staat ook niet dat 06 nummers niet geporteerd kunnen worden ik zal het eens navragen.

• Mawlana
Vaevictis_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:58:
[...]

Er staat ook niet dat 06 nummers niet geporteerd kunnen worden ik zal het eens navragen.
Telecomaanbieders mogen 06-nummers alleen gebruiken voor mobiele telefonie. Dit is telefonie waarbij de telecomaanbieder een radionetwerk gebruikt om communicatie over grote afstanden mogelijk te maken.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wally2002 schreef op maandag 1 december 2025 @ 05:48:
[...]

Voor reizen met OV is dat dus een met cash gekochte anonieme kaart waar cash saldo op is geladen of nog beter een los per reis met cash gekocht kaartje (dat kan vermoedelijk niet bij alle vervoerders meer?)
Een anonieme OV chip met cash betalen gaat tegenwoordig niet meer. Vergeet je steeds uit te checken dan kost je dat per busreis meen ik 4 EUR en per treinreis 20 EUR, in beide gevallen minus de daadwerkelijke reiskosten, ervan uitgaande dat je niet overstapt. Als je steeds wilt overstappen zonder uitcheck gaat dat opvallen. Je hebt dan meerdere kaartjes nodig.

Bovendien is zoiets eenvoudig te herleiden i.c.m. camerabeelden. Subject logt iedere middag rond 16.30 in op NS Amsterdam CS. Hey, dat kunen we correleren op de camera's. We vorderen die beelden, zien het subject, houden deze staande, en vragen om ID. Het blijkt Truusje te zijn. Op een station of moment zo dood als een pier is dit nog veel eenvoudiger, al is de kwaliteit in het donker ook minder.

Bussen en treinen hangen vol met camera's, en ik zal je eerlijk zeggen: ik vind dat best.
Je moet er idd vanuit gaan dat je gezicht op camerabeelden staat en gekoppeld kan worden aan de kaart en dus aan je reizen.
Als je je voor bedrijven die tracken wilt beschermen zou ik alle radio's uitdoen. Cash betalen krijgt weer enige comeback.
Het is zoals je schreef dus vooral de vraag tegen wie/wat je je wilt beschermen.
Als dat iets of iemand is met toegang tot de chipkaart data en de camerabeelden?
Tegen de overheid gaat je dat niet lukken.
Ga je dan met vermommingen werken, zonnebril, mondkapje?
https://www.capable.design echt Italiaans, slechts 500 EUR per stuk ;)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste