Heeft iemand van jullie eerder problemen gehad met de USB-C-poorten en de HDMI-poort? Sinds vandaag krijgt mijn monitor, die aangesloten is via USB-C>DP geen signaal meer. Gisteren werkte alles nog perfect en vandaag zit ik al de hele dag te knoeien om een signaal te krijgen. Hieronder een lijstje van wat ik al geprobeerd heb:
- simpele reboot --> geen signaal;
- monitor power cycle --> geen signaal;
- aansluiting met HDMI-kabel i.p.v. USB-C>DP, want dit werkte voor ik de DP-kabel had --> geen signaal, dus het ligt niet aan de kabel;
- aansluiting van een andere monitor --> geen signaal, noch via HDMI, noch via USB-C>DP, dus het ligt niet aan de monitor;
- aansluiting van externe DVD-speler rechtstreeks op monitor met HDMI --> dit werkt prima, wat bevestigt dat het niet aan de monitor of aan de HDMI-kabel ligt;
- driver-update van Intel HD Graphics --> geen signaal;
- driver-downgrade van Intel HD Graphics naar versie op HP-site --> geen signaal;
- driver-update van NVIDIA Graphics --> geen signaal;
- driver-downgrade van NVIDIA Graphics naar versie op HP-site --> geen signaal;
- Intel HD 530 verwijderd in apparaatbeheer --> automatisch opnieuw geïnstalleerd, maar geen signaal;
- NVIDIA M1000M verwijderd in apparaatbeheer --> automatisch opnieuw geïnstalleerd, maar geen signaal;
- externe harde schijf aangesloten op beide USB-C-poorten --> schijf krijgt wel stroom, maar wordt niet herkend door W10, wat suggereert dat het aan de poorten ligt;
- voor zo ver ik kan zien is er geen W10-update geweest;
- ik dacht nog terug te gaan naar een herstelpunt, maar om één of andere reden dateert het meest recente beschikbare herstelpunt uit oktober, hoewel ik een week of twee geleden nog een manueel herstelpunt gemaakt heb.
En nu weet ik niet meer wat ik nog kan proberen... Domme vraag misschien, maar bestaat er iets als een poortdriver voor beide USB-C's en de HDMI-poort? Kan iemand nog een suggestie bieden of is de dummy check doorstaan bij HP het enige alternatief?
ETA: de USB-3's werken overigens wel zoals het hoort.
Update voor als iemand hetzelfde probleem krijgt: ik heb toch maar meteen HP gebeld en de technicus kon zelf ook niks meer bedenken, dus er komt morgen een monteur langs om het moederbord te vervangen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Elle13 op 05-04-2017 16:35
]