Dit komt omdat de PCB in de Pulse een 'Nano' PCB is, dus maar de helft van de lengte van de normale PCB.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:59:
![]()
Volgens mij is dit de eerste videokaart met de PCI-E connectoren in het midden en niet in de uiterste hoek.
Verwijderd
Oh ja je hebt gelijk. Dacht dat het ff om een full-size PCI-E kaart zou gaan.Lord_Dain schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:13:
[...]
Dit komt omdat de PCB in de Pulse een 'Nano' PCB is, dus maar de helft van de lengte van de normale PCB.
Maar inderdaad, de locatie van die connector valt niet echt helemaal handig.
Leuke deals beginnen te komen vanuit Gigabyte, €259 (excl. verzending) bij Alternate voor een RX580 8GB:
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB
Zitten ook 3 games bij:
- Assassins Creed Odyssey
- Strange Brigade
- Star Control: Origins
Zitten ook 3 games bij:
- Strange Brigade
Verwijderd
Ik reageer hier aangezien het hier meer thuishoort dan waar jij het plaatste. als je overweegt om een Vega-kaart te kopen dan zou ik eens naar deze kijken.Larmoth schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:58:
Ah man ik ga blijven twijfelen hahaha
Nu terug de vega 64 voor 589.65.
https://www.caseking.de/e...192-mb-hbm2-gcsp-186.html
Het relatieve verschil in performance voor spellen is kleiner dan het relatieve verschil in prijs en dit is het beste model (de Sapphire Nitro heeft een uitstekende koeling en je hoort er weinig van) van de Vega-kaarten. Als voor jou de keuze is tussen deze en bijvoorbeeld een Vega64 van Gigabyte of de referentiekaart dan raad ik met klem deze aan. Deze winkel levert naar Nederland, de totale prijs komt rond de 486 euro uit wegens het verschil in BTW tarief (2 procentpunt) en verzendkosten.
Nitro 56 of Gigabyte 64Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:21:
[...]
Ik reageer hier aangezien het hier meer thuishoort dan waar jij het plaatste. als je overweegt om een Vega-kaart te kopen dan zou ik eens naar deze kijken.
Het relatieve verschil in performance voor spellen is kleiner dan het relatieve verschil in prijs en dit is het beste model (de Sapphire Nitro heeft een uitstekende koeling en je hoort er weinig van) van de Vega-kaarten. Als voor jou de keuze is tussen deze en bijvoorbeeld een Vega64 van Gigabyte of de referentiekaart dan raad ik met klem deze aan. Deze winkel levert naar Nederland, de totale prijs komt rond de 486 euro uit wegens het verschil in BTW tarief (2 procentpunt) en verzendkosten.
Nog geen €490 voor de Gigabyte Vega 64, mooie prijs. Hopelijk gaat de Sapphire/Asus ook ooit naar die prijs.
De Powercolor Red Devil hoef ik niet puur vanwege zijn uiterlijk, wat een oerlelijk ding.
De Powercolor Red Devil hoef ik niet puur vanwege zijn uiterlijk, wat een oerlelijk ding.
Haha erg lelijk inderdaad, maar heb je een window in je case dan?XFlame schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:02:
Nog geen €490 voor de Gigabyte Vega 64, mooie prijs. Hopelijk gaat de Sapphire/Asus ook ooit naar die prijs.
Verwijderd
Voor mij hetzelfde, ik gebruik geen kast met een venster dus het zal mij worst wezen hoe het eruit ziet. 
Mijn advies voor hem, wacht even het advies van meerdere mensen hier af en beslis dan pas. Die Sapphire Nitro is al meer dan een maand 'afgeprijsd' dus de kans is groot dat dat volgende week ook nog is. En anders komt er wel weer een andere aanbieding.
Maar goed, het belangrijkste punt, laat je niet afzetten door de Nederlandse winkels en koop het in Duitsland, welke van die twee hij ook zou kiezen. Ze sturen het netjes naar je huis op. In het ergste geval heb je wat hogere postkosten als je het naar Duitsland moet sturen voor RMA maar de kans dat dat gebeurt is klein en dan nog zijn de kosten veel lager.
Daar heb ik niet naar gekeken, hij meldde een aanzienlijk hogere prijs voor die Gigabyte kaart en dat is die zeker niet waard. Of dat ik die Gigabyte 64 zou doen, ik weet het niet. Ik zou er meer onderzoek naar moeten doen om te zien of dat het goed werkt als je het onderklokt en ondervolt tot op een niveau dat het nog boven de 56 Sapphire Nitro uitkomt zonder dat het meer lawaai maakt. De reviews die ik heb gezien van die Gigabyte 64 waren zeer slecht, ze kregen zelfs de kaart niet stabiel bij stock settings. Maar ja, je kan het wat lager klokken dan de Vega 56 om op hetzelfde niveau uit te komen, misschien dat dat de kaart redt. Ik spreek me er niet over uit.DoubleYouPee schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:12:
[...]
Nitro 56 of Gigabyte 64zelfde prijs
Mijn advies voor hem, wacht even het advies van meerdere mensen hier af en beslis dan pas. Die Sapphire Nitro is al meer dan een maand 'afgeprijsd' dus de kans is groot dat dat volgende week ook nog is. En anders komt er wel weer een andere aanbieding.
Maar goed, het belangrijkste punt, laat je niet afzetten door de Nederlandse winkels en koop het in Duitsland, welke van die twee hij ook zou kiezen. Ze sturen het netjes naar je huis op. In het ergste geval heb je wat hogere postkosten als je het naar Duitsland moet sturen voor RMA maar de kans dat dat gebeurt is klein en dan nog zijn de kosten veel lager.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2018 23:32 ]
Dank u voor de info. Ik merk inderdaad dat het veel beter uitkomt om het daar te kopen. In het geval van Nitro vega 64 is het zelf heel extreem. 580 duitsland, 1000 bij alternate bijvoorbeeld. Alle ik ga nog beetje verder twijfelen, is ook een leuk deel van het proces :):):)Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:27:
Voor mij hetzelfde, ik gebruik geen kast met een venster dus het zal mij worst wezen hoe het eruit ziet.
[...]
Daar heb ik niet naar gekeken, hij meldde een aanzienlijk hogere prijs voor die Gigabyte kaart en dat is die zeker niet waard. Of dat ik die Gigabyte 64 zou doen, ik weet het niet. Ik zou er meer onderzoek naar moeten doen om te zien of dat het goed werkt als je het onderklokt en ondervolt tot op een niveau dat het nog boven de 56 Sapphire Nitro uitkomt zonder dat het meer lawaai maakt. De reviews die ik heb gezien van die Gigabyte 64 waren zeer slecht, ze kregen zelfs de kaart niet stabiel bij stock settings. Maar ja, je kan het wat lager klokken dan de Vega 56 om op hetzelfde niveau uit te komen, misschien dat dat de kaart redt. Ik spreek me er niet over uit.
Jep, ik ben de bezitter van een Cooler Master Storm Stryker. Ben aan het kijken voor een andere behuizing (want hij is wel errug groot), maar ook de nieuwe behuizing zal weer een doorkijk paneel hebben.DoubleYouPee schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:01:
[...]
Haha erg lelijk inderdaad, maar heb je een window in je case dan?
Ik heb ook een RGB strip in de behuizing geplakt en ik heb een PSU shroud gemaakt om de kabels weg te werken
@Larmoth Er is ook een persoon op V&A die de kaarten bij Mindfactory haalt. Deze winkel verstuurt niet naar NL, dus de Tweaker gaat ze dan maar halen. Staat in V&A (linken mag niet om 1 of andere reden).
Dju ik wilde hem vorige week bestellen maar levertijd was 7 dagenRutger schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:29:
Leuke deals beginnen te komen vanuit Gigabyte, €259 (excl. verzending) bij Alternate voor een RX580 8GB:
Zitten ook 3 games bij:
- Strange Brigade
Nu is hij wel weer direct leverbaar maar ook terug 310 EURO
Deal gemist vrees ik
Jammer! Maar vermoed dat er binnenkort genoeg leuke deals voorbij komen voor de 580 8GB. Je ziet dat de meeste modellen mondjesmaat afprijzingen krijgen. De Asus rog strix bijvoorbeeld waren altijd belachelijk duur, maar zijn sinds kort ook onder de 300 te vinden.Hunterofevil schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:34:
[...]
Dju ik wilde hem vorige week bestellen maar levertijd was 7 dagen
Nu is hij wel weer direct leverbaar maar ook terug 310 EURO
Deal gemist vrees ik
Als je nog even geduld hebt (Black Friday misschien?) komt er vast wel een dergelijk leuke deal langs!
Black friday is nog erg ver weg 
Ik wil binnen dit en 2 weken knoop doorhakken.
Lol gisteren wachtte ik op een collega om met ideal te knn betalen (scheelt em 20 EURO)
en nu is systeem plots 50 EURO duurder.
Toch beter gewoon Mastercard gebruikt argh
Denk dat ik nog wacht op de 25j alternate acties.
Zit daar niks bij koop ik em bij azerty.
Ik wil binnen dit en 2 weken knoop doorhakken.
Lol gisteren wachtte ik op een collega om met ideal te knn betalen (scheelt em 20 EURO)
en nu is systeem plots 50 EURO duurder.
Toch beter gewoon Mastercard gebruikt argh
Denk dat ik nog wacht op de 25j alternate acties.
Zit daar niks bij koop ik em bij azerty.
Btw waar vind je die rog strix onder 300 EURO ? Lijkt me betere kaart dan de GB en dan ok nette prijs denk ik.Rutger schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:05:
[...]
Jammer! Maar vermoed dat er binnenkort genoeg leuke deals voorbij komen voor de 580 8GB. Je ziet dat de meeste modellen mondjesmaat afprijzingen krijgen. De Asus rog strix bijvoorbeeld waren altijd belachelijk duur, maar zijn sinds kort ook onder de 300 te vinden.
Als je nog even geduld hebt (Black Friday misschien?) komt er vast wel een dergelijk leuke deal langs!
Vind hem enkel voor 325 bij Megekko
Duitse shop (maar sinds kort soort van uitgebreid naar Nederland volgens mij) Reichelt biedt de RX580 8GB T8G versie voor iets meer dan €300 aan (incl. verzendkosten)Hunterofevil schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:19:
[...]
Btw waar vind je die rog strix onder 300 EURO ? Lijkt me betere kaart dan de GB en dan ok nette prijs denk ik.
Vind hem enkel voor 325 bij Megekko
pricewatch: Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING
De OC versie biedt Reichelt ook aan voor net onder de €300
https://nl.hardware.info/...adeon-rx-580-strix-oc-8gb
Maar heb verder geen ervaring met Reichelt, dus wellicht maak ik je blij met een dooie mus
Vrees er voorRutger schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:11:
[...]
Duitse shop (maar sinds kort soort van uitgebreid naar Nederland volgens mij) Reichelt biedt de RX580 8GB T8G versie voor iets meer dan €300 aan (incl. verzendkosten)
Maar heb verder geen ervaring met Reichelt, dus wellicht maak ik je blij met een dooie mus
Niet op voorraad en geen recensies niet echt een optie
Ben aan het overwegen dan maar een 1070 te kopen
Voor 330 is het prijsverschil kleine voor 260 was dat een ander verhaal.
In NL betaal je voor voor 1070 nog steeds dik 450 euro.Hunterofevil schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:19:
[...]
Vrees er voor
Niet op voorraad en geen recensies niet echt een optie
Ben aan het overwegen dan maar een 1070 te kopen
Voor 330 is het prijsverschil kleine voor 260 was dat een ander verhaal.
Dan zou ik voor een Vega 56 gaan, stukje sneller, al helemaal na wat tweaken
Verwijderd
Inderdaad, kies die Vega56 kaart als de GTX 1070 het alternatief is. Het is sneller en het prijsverschil is klein. Met een beetje tweaken kan je het vermogen hetzelfde krijgen als bij de GTX 1070 terwijl het nog steeds betere presteert.
Ik houd het kort aangezien het offtopic is, zie dat de kast die je uitkiest een voldoende goede ventilatie heeft en dat de temperaturen van de hardware laag genoeg zijn. Kastjes met een slechte ventilatie zijn helaas de mode. het is wel weer wat minder erg aan het worden, met name in 2017 kon je bijna geen nieuwe kast vinden die waarin de ventilatie slecht is.XFlame schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:07:
[...]
Jep, ik ben de bezitter van een Cooler Master Storm Stryker. Ben aan het kijken voor een andere behuizing (want hij is wel errug groot), maar ook de nieuwe behuizing zal weer een doorkijk paneel hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2018 14:58 ]
Meshify C bvb ?Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:56:
Inderdaad, kies die Vega56 kaart als de GTX 1070 het alternatief is. Het is sneller en het prijsverschil is klein. Met een beetje tweaken kan je het vermogen hetzelfde krijgen als bij de GTX 1070 terwijl het nog steeds betere presteert.
[...]
Ik houd het kort aangezien het offtopic is, zie dat de kast die je uitkiest een voldoende goede ventilatie heeft en dat de temperaturen van de hardware laag genoeg zijn. Kastjes met een slechte ventilatie zijn helaas de mode. het is wel weer wat minder erg aan het worden, met name in 2017 kon je bijna geen nieuwe kast vinden die waarin de ventilatie slecht is.
Ik neig eerder naar de Define C ... Ventilatie is ook hier wel niet top
Verwijderd
Het is een kwestie van wat je ervoor over hebt en hoe je de afweging maakt tussen temperatuur, geluid en kosten. De Meshify is niet een stille Fractal kast maar het ventileert prima. Naar mijn smaak is het wat aan de kleine kant, ik zou zelf eerder de Fractal S of R5 kiezen maar dan heb je geen glazen venster (hooguit plastic, dat vind ik lelijk) maar wel een voldoende goede ventilatie en weinig geluid. De Define C zonder mesh zou ik niemand aanraden, het is in essentie een kleiner uitgevallen S die veel slechter ventileert en te klein is. Het is fijn als je elke CPU-koeler (D15) en grafische kaart erin kan stoppen.Hunterofevil schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:53:
[...]
Meshify C bvb ?
Ik neig eerder naar de Define C ... Ventilatie is ook hier wel niet top
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2018 20:05 ]
De Define R6 heeft een volledig glazen zijpanel en is echt een topcase. Dat wordt, als morgen mijn case uit elkaar zou vallen, mijn volgende case. Ook uiterst geschikt voor custom watercooling. Enige nadeel vind ik dat bij een custom cooling ik het voorpanel er volledig vanaf haal omdat de intakes via de zijkant een paar graden verschil maken. Alles voor geluiddemping. Dat is dan voor sommigen cosmetisch niet zo mooi, mij boeit het niet om tegen een filter aan te kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 11-09-2018 13:24 ]
Heb men Rx 580 T8G 2 weken geleden bij Megekko gekocht vandaag gelukkig retour gedaan, wat een herrie die fans en Gpu geeft ook belachelijk veel warmte af.Rutger schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:11:
[...]
Duitse shop (maar sinds kort soort van uitgebreid naar Nederland volgens mij) Reichelt biedt de RX580 8GB T8G versie voor iets meer dan €300 aan (incl. verzendkosten)
[ Voor 5% gewijzigd door Funky22 op 11-09-2018 14:57 ]
https://discord.gg/x8uWt9
Verwijderd
Ik was uit nieuwsgierigheid eens even aan het kijken naar hoe de tweedehands markt in Nederland is voor de kaarten. De eerste hit bij V&A voor de RX 580: €2100 voor 6 tweedehands Sapphire Pulse kaarten waarmee gemined is, gisteren geplaatst. De nieuwprijs van deze kaarten: €308.
Je krijgt de rest erbij: een flut-CPU, 4 GB traag (2133 MT/s) RAM, een achterhaald moederbordje (Z270) waar je niets mee kan, een paar 120 mm fans...
Hooguit is de voeding een beetje interessant. Geef mij echter maar een lager vermogen en dan de RM 550X/650X.
Een andere aanbieder: €200 voor een tweedehands Sapphire Nitro RX 580 4 GB. Nieuw te kopen voor €260.
De derde persoon: 4 van die kaarten (mining-gerelateerd, misschien speculatie?): €175 maar dan moet je er 4 kopen.
De minst slechte deal die ik snel heb gevonden en die niet al te oud is: Asus Strix RX 580 8 GB voor €200.
De tweedehands markt is nog weinig interessant. Misschien denken jullie er anders over, ik vind zo'n 80% van de nieuwprijs of meer hoog bij een tweedehands grafische kaart, zeker als de architectuur al 2,5 jaar oud is en de nieuwe generatie niet heel erg lang (6-12 maanden?) meer op zich laat wachten, al is dat erg betrekkelijk.

Je krijgt de rest erbij: een flut-CPU, 4 GB traag (2133 MT/s) RAM, een achterhaald moederbordje (Z270) waar je niets mee kan, een paar 120 mm fans...
Hooguit is de voeding een beetje interessant. Geef mij echter maar een lager vermogen en dan de RM 550X/650X.
Een andere aanbieder: €200 voor een tweedehands Sapphire Nitro RX 580 4 GB. Nieuw te kopen voor €260.
De derde persoon: 4 van die kaarten (mining-gerelateerd, misschien speculatie?): €175 maar dan moet je er 4 kopen.
De minst slechte deal die ik snel heb gevonden en die niet al te oud is: Asus Strix RX 580 8 GB voor €200.
De tweedehands markt is nog weinig interessant. Misschien denken jullie er anders over, ik vind zo'n 80% van de nieuwprijs of meer hoog bij een tweedehands grafische kaart, zeker als de architectuur al 2,5 jaar oud is en de nieuwe generatie niet heel erg lang (6-12 maanden?) meer op zich laat wachten, al is dat erg betrekkelijk.
Die gebruikte mining troep gpu's mogen ze houden van me.
Vandaag voor €260 een Sapphire Nitro 8gb gekocht van iemand die mining rigs bouwde maar er nu mee gestopt is, hij had nog een paar ongebruikte Rx580's over met factuur.
Na wat twijfel toch gekocht en is inderdaad een ongebruikte en factuur is gewoon correct aankoop datum was wel van 02/2018.
Maar wat een verschil met de Rx580 van Asus snap echt niet hoe reviews de Asus als stil beschouwen de Sapphire is toch wel een pak stiller waar de Asus al snel storend werd.
Wilde eerst een Vega kopen maar vermits ik toch pas volgend jaar een 3440x1440p scherm ga kopen ga ik die Vega dan pas erbij kopen, ondertussen blij met dit koopje.
Vandaag voor €260 een Sapphire Nitro 8gb gekocht van iemand die mining rigs bouwde maar er nu mee gestopt is, hij had nog een paar ongebruikte Rx580's over met factuur.
Na wat twijfel toch gekocht en is inderdaad een ongebruikte en factuur is gewoon correct aankoop datum was wel van 02/2018.
Maar wat een verschil met de Rx580 van Asus snap echt niet hoe reviews de Asus als stil beschouwen de Sapphire is toch wel een pak stiller waar de Asus al snel storend werd.
Wilde eerst een Vega kopen maar vermits ik toch pas volgend jaar een 3440x1440p scherm ga kopen ga ik die Vega dan pas erbij kopen, ondertussen blij met dit koopje.
[ Voor 10% gewijzigd door Funky22 op 13-09-2018 19:23 ]
Verwijderd
Mits de kaarten undervolt en goed gekoeld zijn hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Die dingen gaan echt nog wel een tijdje mee. Ik zou het zelf ook niet kopen, je weet het uiteindelijk niet wat ermee gebeurd is, maar dat het af te schrijven valt na mining geloof ik niet zo in.
Heb hier ook een kaart in m'n PC zitten waar ik met 5 kaarten tegelijk mee heb staan minen. Is niet anders gaan werken hoor. Houdt OC prima vast en werkt probleemloos.
Heb hier ook een kaart in m'n PC zitten waar ik met 5 kaarten tegelijk mee heb staan minen. Is niet anders gaan werken hoor. Houdt OC prima vast en werkt probleemloos.
Stiekem hoop je ook gewoon dat al die miners nooit meer van hun mining-rig afkomen en uiteindelijk nauwelijks winst hebben gemaakt.
Na 1.5 uur gamen Gpu 44°C, fans draaien op 39% wat vrij stil is bij de Nitro, tempered glass voelt ook niet te warm aan.
Een heel pak beter dus als bij de Asus rx580.
Een heel pak beter dus als bij de Asus rx580.
Verwijderd
Volgend jaar kan jij een Navi-kaart kopen.Funky22 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:18:
Het lijkt erop dat die in hetzelfde vaarwater gaat zitten qua performance, maar dan voor een lagere prijs en met een veel lager vermogen en hopelijk een wat verfijnde architectuur (maar wel nog GCN).
Yep, ik koop alleen daarom al niet van een miner zo'n kaart. Dat en omdat ik het milieu lief heb (we hebben niet zoveel encryptie nodig voor die doeleinden en we richten veel te veel schade aan, op het punt dat we volgens veel wetenschappers een reëel risico hebben dat de temperatuur zoveel stijgt dat we gigantisch veel schade gaan krijgen in diverse opzichten) en omdat ik vind dat miners het flink verpesten voor gamers.DoubleYouPee schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:29:
Stiekem hoop je ook gewoon dat al die miners nooit meer van hun mining-rig afkomen en uiteindelijk nauwelijks winst hebben gemaakt.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2018 03:15 ]
ik vind het ook maar niks, Helaas lopen er in dit land al zoveel corrupte nuon en eneco medewerkers rond die toch al meters terug draaiden bij de vleet, die hadden er nu nog flink wat klussen bij. Maar wat een verprutsing van energie, en computer hardware bah.
https://www.mydealz.de/de...karte-mindfactory-1234937Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:27:
[...]
Daar heb ik niet naar gekeken, hij meldde een aanzienlijk hogere prijs voor die Gigabyte kaart en dat is die zeker niet waard. Of dat ik die Gigabyte 64 zou doen, ik weet het niet. Ik zou er meer onderzoek naar moeten doen om te zien of dat het goed werkt als je het onderklokt en ondervolt tot op een niveau dat het nog boven de 56 Sapphire Nitro uitkomt zonder dat het meer lawaai maakt. De reviews die ik heb gezien van die Gigabyte 64 waren zeer slecht, ze kregen zelfs de kaart niet stabiel bij stock settings. Maar ja, je kan het wat lager klokken dan de Vega 56 om op hetzelfde niveau uit te komen, misschien dat dat de kaart redt. Ik spreek me er niet over uit.
399,- voor de Vega64 8gb
in Duitsland...
"flies spread disease so keep yours closed"
Kan je uitleggen hoe je die kaart nu kunt kopen. Als ik het linkje volg dan zie ik nergens een buy knop..Grinttegel82 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:48:
[...]
https://www.mydealz.de/de...karte-mindfactory-1234937
399,- voor de Vega64 8gb
in Duitsland...
Deal is afgelopen
https://www.mindfactory.d...ffiliate&utm_campaign=cpo
https://www.mindfactory.d...ffiliate&utm_campaign=cpo
Verwijderd
Walgelijk. Daarmee betalen we met zijn allen voor hun milieuverneukerij (het bedrijf verhaalt de kosten op de klanten, via een latere hogere premie) terwijl zij geld krijgen zonder er iets voor te doen en gamers geen kaarten kunnen kopen.rcthans schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 05:59:
ik vind het ook maar niks, Helaas lopen er in dit land al zoveel corrupte nuon en eneco medewerkers rond die toch al meters terug draaiden bij de vleet, die hadden er nu nog flink wat klussen bij. Maar wat een verprutsing van energie, en computer hardware bah.
Erger. Niet leverbaar.
https://www.mindfactory.d...-Full-Retail_1254533.html
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 19:57 ]
Stonden er vanmiddag nog 19 beschikbaar, aan die prijs is enkel voor de snelle
Helaas was het een beperkte oplage voor die prijs. Nu is de prijs 489,-
Hou de Mydealz site maar in de gaten.
"flies spread disease so keep yours closed"
Alternate nu weer de gigabyte rx-580 voor 255 EUR
Twijfel tussen:
- Rx-580 Sapphire Nitro+ : 260 (tweede hands maar wel nieuw - doorverkoop dus kortere garantie 18 maand - en geen radeon games actie)
- RX-580 Gigabyte 8gb : 255 (Nieuw en met game actie)
- 1070ti maar die vind ik pas vanaf 450 EUR
Is die Nitro+ echt zoveel beter dan de gaming ?
Kiezen moeilijk pffff
Twijfel tussen:
- Rx-580 Sapphire Nitro+ : 260 (tweede hands maar wel nieuw - doorverkoop dus kortere garantie 18 maand - en geen radeon games actie)
Kiezen moeilijk pffff
Laat ik je helpen dan, qua performance zit er bijna niets tussen die kaarten dus ik zou altijd de nieuwe kopen met de 3 games. 1070ti is niet te vergelijken met de RX580, omdat dit een tier hoger ligt (is meer de concurrent van de RX Vega series). Heb je al een monitor met freesync? Welke resolutie speel je?Hunterofevil schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:13:
Alternate nu weer de gigabyte rx-580 voor 255 EUR
Twijfel tussen:
Kiezen moeilijk pffff
De Vega Gigabyte kaarten staan niet al te best aangeschreven. De 580 lijkt daarentegen geen problemen te hebben.
3 games en de zekerheid van nieuw. Dat maakt de keuze voor de Gigabyte een verstandige keuze.
3 games en de zekerheid van nieuw. Dat maakt de keuze voor de Gigabyte een verstandige keuze.
Ik had gedacht dat de Vega 64 kaarten nu aanzienlijk goedkoper zouden nu de 1080ti kaarten keihard de uitverkoop in gaan. Zojuist de Aorus 1080ti besteld, 100 euro meer dan de Vega 64.
Jep, vooral wanneer je ziet dat de Amerikanen 56's kunnen kopen voor ~€400 en 64's voor €500.
GPU markt is raar.
GPU markt is raar.
Waar vind jij een nieuwe Aorus 1080ti voor 660 euro?dindr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:58:
Ik had gedacht dat de Vega 64 kaarten nu aanzienlijk goedkoper zouden nu de 1080ti kaarten keihard de uitverkoop in gaan. Zojuist de Aorus 1080ti besteld, 100 euro meer dan de Vega 64.
Oh, hier dus, nouja voor 680:
pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G
Wel wat gezakt inderdaad. Wordt bijna interessant als je geen freesync hebt
[ Voor 28% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-09-2018 23:59 ]
Heb gelukkig nog geen sync monitor. Dat wordt nu dus de komende twee maanden even sparen voor de G-Sync 'tax'.DoubleYouPee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:57:
[...]
Waar vind jij een nieuwe Aorus 1080ti voor 660 euro?
Oh, hier dus, nouja voor 680:
pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G
Wel wat gezakt inderdaad. Wordt bijna interessant als je geen freesync hebt
Ben wel benieuwd wat het antwoord zal zijn van AMD de komende tijd als RTX eenmaal vol in de verkoop zit en de 10xx generatie zakt in prijs.
Wie weet, misschien dat AMD toch nog wat uit de hoed tovert einde van dit jaar?dindr schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:13:
[...]
Heb gelukkig nog geen sync monitor. Dat wordt nu dus de komende twee maanden even sparen voor de G-Sync 'tax'.
Ben wel benieuwd wat het antwoord zal zijn van AMD de komende tijd als RTX eenmaal vol in de verkoop zit en de 10xx generatie zakt in prijs.
Een 1080ti aan die prijs lijkt me ook interesant als je een freesync monitor hebt
Bv een vega 64 kan daar toch niet tegenop, ben ook niet helemaal tevreden over freesync wat maakt dat ik dit bij men volgend scherm niet meer mee neem als vereiste.
Bv een vega 64 kan daar toch niet tegenop, ben ook niet helemaal tevreden over freesync wat maakt dat ik dit bij men volgend scherm niet meer mee neem als vereiste.
[ Voor 33% gewijzigd door Funky22 op 22-09-2018 12:36 ]
Resolutie gewoon 1080pLord_Dain schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:06:
[...]
Laat ik je helpen dan, qua performance zit er bijna niets tussen die kaarten dus ik zou altijd de nieuwe kopen met de 3 games. 1070ti is niet te vergelijken met de RX580, omdat dit een tier hoger ligt (is meer de concurrent van de RX Vega series). Heb je al een monitor met freesync? Welke resolutie speel je?
Ik heb de Gigabyte besteld
Als ik binnen een jaar of dire een nieuw scherm koop zal ik de GPU mee upgraden
Tot dan zal deze moeten meekunnen (icm 16gb 3200 DDR4 ram en 2700X)
Mercikes om mee te helpen de knoop door te hakken
Reken er maar niet op...Lord_Dain schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:04:
[...]
Wie weet, misschien dat AMD toch nog wat uit de hoed tovert einde van dit jaar?
Vorig jaar was al duidelijk dat Navi haar tape-out in H2/2017 zou krijgen. Na de tape-out mag je minstens een jaar optellen voor een launch. Verder lijkt AMD, Vega 20 te gebruiken als pipeline clearer. Eerst dus Vega 20 produceren en kijken hoe het gaat. Daarna Navi en dat zal 2019 worden. Denk aan de HD4770 die voor de HD5000 series kwam. Dat was ook een pipeline clearer.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Een jaar na de tape-out van Navi zou dus ongeveer.... Q4 2018 moeten zijn? :-)DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:12:
[...]
Reken er maar niet op...
Vorig jaar was al duidelijk dat Navi haar tape-out in H2/2017 zou krijgen. Na de tape-out mag je minstens een jaar optellen voor een launch. Verder lijkt AMD, Vega 20 te gebruiken als pipeline clearer. Eerst dus Vega 20 produceren en kijken hoe het gaat. Daarna Navi en dat zal 2019 worden. Denk aan de HD4770 die voor de HD5000 series kwam. Dat was ook een pipeline clearer.
Ik hoop het, echt ik hoop het maar ik geloof het niet. Tape-outs worden ook steeds lastiger en arbeidsintensiever en ik ben bang dat de RTG simpelweg niet de mensen heeft om Vega 20 en Navi in hoog tempo af te werken. Vega 20 zal voor duizenden dollars per chip verkocht worden en heeft dus prioriteit. In het algemeen is de RTG gewoon niet de prioriteit voor AMD. Nee dat is Zen 2 en in het bijzonder Epyc 2. De RX lijn zal onderhand helemaal onderaan bungelen voor de RTG en dat zie ik niet veranderen voordat de GCN architectuur vervangen word voor iets beters. Dat zal niet voor 2020 zijn.Zerosum schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:55:
[...]
Een jaar na de tape-out van Navi zou dus ongeveer.... Q4 2018 moeten zijn? :-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
AMD heeft Intel relatief in een hoek gezet, ik begrijp de focus op Epyc ook wel, zo'n kans krijg je niet vaak. En aangezien concurreren op high-end GFX weer relatief weinig omzet genereert in tegenstelling tot mid-end, kunnen we alleen maar hopen inderdaad...
Gefeliciteerd, RX580 is ruim voldoende. Ik zit met mijn RX Vega nog steeds op het 'perfecte' 1440p scherm te wachten. Zucht.Hunterofevil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:55:
[...]
Resolutie gewoon 1080p
Ik heb de Gigabyte besteld
Als ik binnen een jaar of dire een nieuw scherm koop zal ik de GPU mee upgraden
Tot dan zal deze moeten meekunnen (icm 16gb 3200 DDR4 ram en 2700X)
Mercikes om mee te helpen de knoop door te hakken
Its happening. RX Vega 64 voor €556 in Nederland.
pricewatch: Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2
edit: meerdere RX Vega 56 voor €500 in Nederland.
categorie: Videokaarten
edit: meerdere RX Vega 56 voor €500 in Nederland.
[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-09-2018 21:06 ]
En ook meteen de Nitro+ 64 voor 555€. Helemaal niet slecht want launch MSRP was volgens mij 499USD!
Gat met Duitsland wordt een stuk kleiner zoDaniëlWW2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:04:
Its happening. [/URL]
https://www.caseking.de/e...x-vega-56?sPage=1&sSort=3
Maar de Sapphires moeten nog wat dalen!
[ Voor 6% gewijzigd door Zerosum op 24-09-2018 22:15 ]
ik heb vandaag CaseKing in de gaten gehouden, hij is zeker 4x van prijs veranderd: nu weer 469, even 476 geweest, en weer back and forth.... mooi die wisselende dagprijzen bij de germanen.
Alleen jammer dat de heren van MAX de enige zijn die laag met de prijzen zitten. Eens, maar nooit meer gedaan. Ik wacht liever op wat andere winkels die lager gaan zitten. Desalniettemin leuk om te zien dat de prijzen dan ook in de Lage Landen omlaag schieten.DaniëlWW2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:04:
Its happening. RX Vega 64 voor €556 in Nederland.![]()
edit: meerdere RX Vega 56 voor €500 in Nederland.![]()
![]()
Zie toevallig ook bij Alternate de pagina down is voor de RX Vega 64.
https://www.alternate.nl/...ten/AMD-Radeon/RX-VEGA-64
Misschien morgen dan toch nog prijzen onder de 600 euro? Hoe ver zouden ze kunnen zakken t.o.v de 1080 om toch interessant te worden!
Ik wou het net gaan posten, was al in gedachten aan het insta-buyendindr schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:30:
[...]
Alleen jammer dat de heren van MAX de enige zijn die laag met de prijzen zitten. Eens, maar nooit meer gedaan. Ik wacht liever op wat andere winkels die lager gaan zitten. Desalniettemin leuk om te zien dat de prijzen dan ook in de Lage Landen omlaag schieten.
Zie toevallig ook bij Alternate de pagina down is voor de RX Vega 64.
https://www.alternate.nl/...ten/AMD-Radeon/RX-VEGA-64
Misschien morgen dan toch nog prijzen onder de 600 euro? Hoe ver zouden ze kunnen zakken t.o.v de 1080 om toch interessant te worden!

Bij mij 2x en nooooooit meer, dat die zaak nog steeds 3 sterren krijgt is waarschijnlijk omdat ze heel veel dummy accounts op T.net hebben ofzo, want anders zouden ze in de min moeten staan.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ik heb hem gezien... pagina staat bij mij bijna permanent open.. zoals iemand al opmerkt, de prijzen bij de oosterburen lijken net een jojo… op en neer, etc. Lijkt net een veiling... op het juiste moment bieden haha.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nou hopen dat polaris ook een beetje gaat zakken.
Mijn GTX660 is aardig oud aan het worden, en een 570 zou best een leuke upgrade zijn, maar de prijzen zijn me nog net iets te gortig.
Hopelijk verandert de gefabelde 12nm polaris launch iets in positieve zin, ik heb liever 570 performance voor minder geld dan meer performance voor de huidige prijs.
Mijn GTX660 is aardig oud aan het worden, en een 570 zou best een leuke upgrade zijn, maar de prijzen zijn me nog net iets te gortig.
Hopelijk verandert de gefabelde 12nm polaris launch iets in positieve zin, ik heb liever 570 performance voor minder geld dan meer performance voor de huidige prijs.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ook een mooie pagina: https://www.gputracker.eu/
Kan je de Europese markt mee in de gaten houden. Zo lijkt overclockers.co.uk mooie prijzen voor de 64 te hebben, sub €550,-. Te mooi om waar te zijn?
Kan je de Europese markt mee in de gaten houden. Zo lijkt overclockers.co.uk mooie prijzen voor de 64 te hebben, sub €550,-. Te mooi om waar te zijn?
Staat nu op € 488,72 voor de 64....XFlame schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:30:
Ook een mooie pagina: https://www.gputracker.eu/
* zion heeft iig de site gebookmarked, bedankt voor de tip.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Bij alternate zijn de vega,s helemaal verdwenen .
Edit: als je bij zoeken vega invoerd dan hebben ze nog 5 asus strix vega 56 voor 499 euro
Edit: als je bij zoeken vega invoerd dan hebben ze nog 5 asus strix vega 56 voor 499 euro
[ Voor 47% gewijzigd door Beaudog op 27-09-2018 22:16 ]
Bump (geen necro toch?)!
Asus 56 voor €399. Helaas staat de ASUS niet zo heel goed bekend, maar voor de prijs is het wellicht een optie voor sommigen
pricewatch: Asus ROG Strix RX VEGA56 OC edition 8GB
Ik blijf hopen op een Sapphire Nitro. De Powercolor is te lelijk en de Gigabyte staat te slecht aangeschreven. En de XFX is nooit in Europa uitgekomen lijkt het? Het is sowieso wel erg stil rondom XFX. Zouden ze binnenkort failliet gaan?
Asus 56 voor €399. Helaas staat de ASUS niet zo heel goed bekend, maar voor de prijs is het wellicht een optie voor sommigen
Ik blijf hopen op een Sapphire Nitro. De Powercolor is te lelijk en de Gigabyte staat te slecht aangeschreven. En de XFX is nooit in Europa uitgekomen lijkt het? Het is sowieso wel erg stil rondom XFX. Zouden ze binnenkort failliet gaan?
Waar zie je de Asus voor €399? (of ik heb mijn bril niet opXFlame schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:42:
Bump (geen necro toch?)!
Idiocracy: it is real!
MyCom had hem. Ik kreeg een price-alert. Lijkt inmiddels van hun website te zijn verdwenen.
Reviews schilderen hem niet al te best af. De koeling is niet optimaal en hij schijnt een raar issue met vermogen te hebben (zie de HW.info review). Tevens zijn er veel horror verhalen van ASUS garantie te vinden (al heb je daar in de EU minder last van dan in de VS).
De Vega's kan je min of meer als volgt ordenen:
Sapphire Nitro
Powercolor Red Dragon
Sapphire Pulse
Powercolor Red Devil
Asus Strix
Gigabyte
Dan is er ook nog de MSI Air Boost, maar geen idee waar die ranked.
Asus heeft sowieso geen beste geschiedenis met AMD kaarten, zo hadden ze niet eens de moeite genomen om de koeler op de 290 aan te passen, maar hadden ze koeler van 780 rechtstreeks op de kaart gemonteerd.
Reviews schilderen hem niet al te best af. De koeling is niet optimaal en hij schijnt een raar issue met vermogen te hebben (zie de HW.info review). Tevens zijn er veel horror verhalen van ASUS garantie te vinden (al heb je daar in de EU minder last van dan in de VS).
Sapphire Nitro
Powercolor Red Dragon
Sapphire Pulse
Powercolor Red Devil
Asus Strix
Gigabyte
Asus heeft sowieso geen beste geschiedenis met AMD kaarten, zo hadden ze niet eens de moeite genomen om de koeler op de 290 aan te passen, maar hadden ze koeler van 780 rechtstreeks op de kaart gemonteerd.
[ Voor 15% gewijzigd door XFlame op 27-10-2018 17:34 ]
Hmz op Caseking staat de nitro 56 aan €469 ... ik kom bijna in de verleiding. Veel dalen zal die prijs niet meer doen denk ik. Zit nog steeds met een 7970ghz icm 5820K.
misschien dat ik spoken zie, maar ik heb ineens het idee dat de RX560 slechter leverbaar is, of de pricewatch heeft kuren en toont sommige shops niet...
Ik zou zelf toch wel heel blij worden van een polaris refresh op 560 niveau, dat je nu nog 130-160 euro voor zon ding moet betalen met veelal rx460 performance..
Ik zou zelf toch wel heel blij worden van een polaris refresh op 560 niveau, dat je nu nog 130-160 euro voor zon ding moet betalen met veelal rx460 performance..
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Heb nu een Vega 64 nitro voor 469,- in mijn winkelwagen staan, twijfel nog wel onlangs het lage bedrag. Heb zelf het idee dat de prijzen gaan dalen als de 10xx voorraden op zijn, dan moet Vega mee.Benga schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:42:
Hmz op Caseking staat de nitro 56 aan €469 ... ik kom bijna in de verleiding. Veel dalen zal die prijs niet meer doen denk ik. Zit nog steeds met een 7970ghz icm 5820K.
€469 voor een Sapphire Nitro? 2e hands, of heb jij een bron die wij niet kennen? Goedkoper dan €540 kan ik die niet vinden: https://www.gputracker.eu/stock/gpu/AMD_VEGA_64
Mindfactory (Duitsland) heeft hem voor €479XFlame schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:48:
€469 voor een Sapphire Nitro? 2e hands, of heb jij een bron die wij niet kennen? Goedkoper dan €540 kan ik die niet vinden: https://www.gputracker.eu/stock/gpu/AMD_VEGA_64
https://www.mindfactory.d...Full-Retail-_1235216.html
Geen idee of ze ook naar Nederland versturen tho.
Amazon.fr is inmiddels weer duurder, in Duitsland bij meerdere shops voor €470,- alleen verzenden niet allen naar nl. Zelf alleen niet gedaan, de concurrent heeft snellere kaarten voor minder. Enige reden voor amd is voor mij freesync. Zit in mijn quad hd scherm, maar dat geeft vooral profijt op lagere fps.XFlame schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:48:
[ Voor 19% gewijzigd door no_way_today op 31-10-2018 06:41 ]
Nou, vanochtend stond ie weer voor die prijs bij Mycom en hij is er nu alweer af. Maar ik heb wel op tijd de bestelling gedaan, ben benieuwd of ze hem leveren of dat er een "geen voorraad" smoesje gaat komen.XFlame schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:31:
MyCom had hem. Ik kreeg een price-alert. Lijkt inmiddels van hun website te zijn verdwenen.
Sapphire Nitro
Powercolor Red Dragon
Sapphire Pulse
Powercolor Red Devil
Asus Strix
Gigabyte

Naar mijn weten stond er de laatste keer bij iets in de trant van 'geen garantie dat de prijs klopt'. Hopelijk voor je lukt het, maar hou even je hart vast.Investig8or schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:23:
[...]
Nou, vanochtend stond ie weer voor die prijs bij Mycom en hij is er nu alweer af. Maar ik heb wel op tijd de bestelling gedaan, ben benieuwd of ze hem leveren of dat er een "geen voorraad" smoesje gaat komen.
En anders maar GPUtracker.eu in de gaten houden
Het is een sale item, dus beperkte (1-2 stuks) voorraad schijnbaar... Ach, als deze het niet wordt houd ik die GPUtracker inderdaad in de gaten. Of koop een nieuw scherm en de Nitro+XFlame schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:00:
[...]
Naar mijn weten stond er de laatste keer bij iets in de trant van 'geen garantie dat de prijs klopt'. Hopelijk voor je lukt het, maar hou even je hart vast.
En anders maar GPUtracker.eu in de gaten houden

edit: Nope, mis. Dus weer verder op zoek (of misschien onderhand Navi maar afwachten...).
[ Voor 8% gewijzigd door Investig8or op 05-11-2018 13:22 ]
Sapphire Pulse voor €350,- bij meerdere Duitse webshops:
https://geizhals.de/sapph....html?hloc=at&hloc=de&v=e
Edit: heeft iemand wellicht recentelijk de Sapphire Nitro+ bij MaxICT gekocht? Deze staat nu al voor geruime tijd als €515 bij ze. Als de prijs niet zou kloppen, dan hadden ze het inmiddels al aangepast toch? Of zou die toko zo onbetrouwbaar zijn?
https://geizhals.de/sapph....html?hloc=at&hloc=de&v=e
Edit: heeft iemand wellicht recentelijk de Sapphire Nitro+ bij MaxICT gekocht? Deze staat nu al voor geruime tijd als €515 bij ze. Als de prijs niet zou kloppen, dan hadden ze het inmiddels al aangepast toch? Of zou die toko zo onbetrouwbaar zijn?
[ Voor 56% gewijzigd door XFlame op 08-11-2018 17:01 ]
@XFlame max ict adverteert met lage prijzen, maar als ze dan toevallig niet voor minder dan die prijs kunnen inkopen wordt je aan t lijntje gehouden met langere leveringstijden tot de inkoopprijs hen beter uitkomt, leveringstijd op de site klopt vaak geen klap van
Sicomputers doet t zelfde, heeeel scherp aanbieden en maar zien of ze daadwerkelijk willen leveren, of dat ze de klant kunnen upsellen naar een duurder model
Ik zou er ver vandaam blijven
Sicomputers doet t zelfde, heeeel scherp aanbieden en maar zien of ze daadwerkelijk willen leveren, of dat ze de klant kunnen upsellen naar een duurder model
Ik zou er ver vandaam blijven
@vectormatic Ik vrees dat je gelijk hebt. Mijn gedachtegang was: MAXict zet een prijs online die niet klopt, iemand trapt er in en neemt contact op, MAXict corrigeert het. Met wat geluk hadden we die fase al gehad. Maar blijft helaas gokken.
Met SiComputers destijds wel een goede gok gedaan, zo wist ik mijn monitor (Acer XF270HUA) €130,- goedkoper dan bij de concurrent te krijgen.
Met SiComputers destijds wel een goede gok gedaan, zo wist ik mijn monitor (Acer XF270HUA) €130,- goedkoper dan bij de concurrent te krijgen.
Veel prijzen lijken de afgelopen dagen hard te gaan. Je kan nu ook al een RX570 krijgen voor circa €200. De druk van de cryptominers lijkt helemaal weg te zijn, de RX590 zit eraan te komen en Vega lijkt echt heel goed leverbaar te zijn. 
@XFlame Die Vega kan je nu ook bij SiComputer krijgen. De prijs lijkt me in orde.
@XFlame Die Vega kan je nu ook bij SiComputer krijgen. De prijs lijkt me in orde.
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-11-2018 21:30 ]
RX580 8GB Nitro+ voor €218 bij Amazon.de https://www.amazon.de/dp/B071Y7CKM2
Edit 10-11: Nu iets duurder.
Edit 10-11: Nu iets duurder.
[ Voor 16% gewijzigd door SR8 op 10-11-2018 09:28 ]
Ik zie het inderdaad, dat is mooi. Inmiddels ook een derde webshop die hem voor een vergelijkbare prijs aanbiedt. Zou ik dan dit weekend eindelijk de knoop gaan doorhakken?DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:27:
Veel prijzen lijken de afgelopen dagen hard te gaan. Je kan nu ook al een RX570 krijgen voor circa €200. De druk van de cryptominers lijkt helemaal weg te zijn, de RX590 zit eraan te komen en Vega lijkt echt heel goed leverbaar te zijn.
Als je het nu niet doet, dan zou ik wachten op Navi.XFlame schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:30:
[...]
Ik zie het inderdaad, dat is mooi. Inmiddels ook een derde webshop die hem voor een vergelijkbare prijs aanbiedt. Zou ik dan dit weekend eindelijk de knoop gaan doorhakken?
Nou vooruit dan maarDaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:42:
[...]
Als je het nu niet doet, dan zou ik wachten op Navi.

Wat een monsterkaart zeg, ik vond mijn XFX 280x al groot, maar deze dikke tripleslot kaart doet hem verbleken
Eerste run in Crysis 3 op 1440p 144Hz ging heerlijk, het is best fijn om weer alles op High/Very High te kunnen zetten en alsnog goede frames te halen, dat haalde mijn vorige kaart niet meer. Genieten dit.
Voor de geïnteresseerden, er is een goede deal vandaag bij Overclockers UK op een aantal Vega kaarten o.a. de Sapphire Vega 56 Pulse (deze: pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2) voor omgerekend 340 EUR plus de verzendkosten (denk zo'n 20 euro?) vanuit de UK. Je krijgt er dan ook nog drie (unreleased) games bij (Division 2, Devil May Cry 5 en Resident Evil 2)
Zie ook hier: https://forums.overclocke...764/page-18#post-32278079
Maar als ik de link volg is die kaart duurder?FortyOne schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:30:
Voor de geïnteresseerden, er is een goede deal vandaag bij Overclockers UK op een aantal Vega kaarten o.a. de Sapphire Vega 56 Pulse (deze: pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2) voor omgerekend 340 EUR plus de verzendkosten (denk zo'n 20 euro?) vanuit de UK. Je krijgt er dan ook nog drie (unreleased) games bij (Division 2, Devil May Cry 5 en Resident Evil 2)
Edit: ik zie het al, prijzen gaan Live om 1400 Nederlandse tijd
[ Voor 4% gewijzigd door Pazienza op 15-11-2018 13:07 ]
De Pond gaat ook onderuit op het moment. Ga er overigens wel vanuit dat je garantie per 29 maart 2019 vervalt...FortyOne schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:30:
Maar dit hoort eigenlijk in levertijden/beschikbaarheid.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-11-2018 13:09 ]
Verwijderd
Niet verkeerd. Tussen dat en een RX 580 in Nederland is de keuze gemakkelijk.FortyOne schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:30:
Verdomme, nu ben ik nog aan het twijfelen om het te kopen ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2018 14:30 ]
Vraagje... Krijgen wij in Nederland ook de 3 gratis games bij aankoop van een RX Vega? https://www.amd.com/en/gaming/featured-games
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Dit is toch ontzettend goedkoop?? Een Vega 56 voor zo'n 350 euro:
https://www.overclockers....276-02-40g-gx-38f-sp.html
Heeft er iemand ervaring met de PULSE variant van Sapphire? Zie geen reviews op Tweakers.
https://www.overclockers....276-02-40g-gx-38f-sp.html
Heeft er iemand ervaring met de PULSE variant van Sapphire? Zie geen reviews op Tweakers.
Gisteravond gelijk besteld, is nu al onderweg naar Nederland, ik was aan het dubben tussen de Rx 590 of RTX2070, ter upgrade van een 480 8gb met kuren. Aangezien ik een Freesync monitor gebruik weer voor AMD gekozen, 340 euro is zeker niet duur met 3 games erbij!FortyOne schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:30:
Verwijderd
Wat zijn de leveringskosten? Kan je met IDEAL betalen?Bas1978 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:32:
[...]
Gisteravond gelijk besteld, is nu al onderweg naar Nederland, ik was aan het dubben tussen de Rx 590 of RTX2070, ter upgrade van een 480 8gb met kuren. Aangezien ik een Freesync monitor gebruik weer voor AMD gekozen, 340 euro is zeker niet duur met 3 games erbij!
18 pond verzendkosten via DPD. Ik geloof dat er een optie van 23 pond was voor express via DHL.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:34:
[...]
Wat zijn de leveringskosten? Kan je met IDEAL betalen?
Geen ideal, maar wel Paypal of CC. De code voor de games kreeg ik een paar uur erna via de mail.
[ Voor 9% gewijzigd door Bas1978 op 16-11-2018 13:38 ]
Verwijderd
Proficiat met je kaart. Een prima prijs/performance zoals een paar jaar geleden nog normaal was.Bas1978 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:36:
[...]
18 pond verzendkosten via DPD. Ik geloof dat er een optie van 23 pond was voor express via DHL.
Geen ideal, maar wel Paypal of CC. De code voor de games kreeg ik een paar uur erna via de mail.
Even cross-quoten.herman1990 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:32:
Zelf in bezit geweest van een AMD RX Vega 64 Limited Edition. Deze kaart was aangeschaft bij: https://www.overclockers.co.uk Omdat ik nieuwsgierig was naar de garantie periode, omdat ik de kaart wilde verkopen, heb ik op de website van Sapphire een ticket aangemaakt. Daar kreeg ik bericht dat mijn kaart nog 14 september 2019 garantie had.
De datum is afgeleid van de fabricage datum van de kaart en afgeleid van het serial number . In mijn geval had de kaart twee jaar garantie.
Dit is de fabrieksgarantie. Daar heb je binnen de EU helemaal niets mee te maken de eerste twee jaar. De garantie verplichting ligt dan bij de verkoper, niet de fabrikant. Dat wil zeggen dat de verkoper zélf voor vervanging danwel reparatie binnen redelijke tijd moet verzorgen; in de praktijk betekent dat "stuur op voor RMA, sturen wij je een nieuwe", waarna zij het defecte product bij de fabrikant neer leggen. Verkopers hoeven zich ook niet aan fabrieksgarantie te houden; als een fabrikant 5 jaar fabrieksgarantie geeft, hoeft een verkoper alsnog "slechts" die twee jaar garantie aan te houden voor hun eigen garantie. Na 2 jaar is het wel nog steeds de bedoeling dat zij voor jou de garantie met de fabriek afhandelen, maar dan hoeft dat niet binnen een bepaald tijdsbestek en ook hoeven ze dat niet uit eigen zak te betalen (met een nieuw product of reparatie).
Na Brexit zal dit niet veranderen. Koop je nu bij OC.co.uk (of elders aldaar), ga je een koopovereenkomst aan volgens de huidige wetgeving. Dat betekent dat OC.co.uk gewoon 2 jaar garantie dient te leveren. Daarnaast zal dit juist een stuk wetgeving zijn waar het VK niet vanaf wilt. Ze zullen de huidige wetgeving simpelweg vertalen naar iets dat niet aan EU richtlijnen gebonden is. De inhoud zal hoogstwaarschijnlijk niet veranderen.
Even los van het feit dat OC.co.uk gewoon een degelijke zaak is die sowieso wel coulant zijn
Het ging over de site en ik dacht ik geef mijn ervaring. Bedankt voor je toevoeging. Ik hoop dat dit mensen kan helpen met het maken van hun keuzeWerelds schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:39:
[...]
Even cross-quoten.
Dit is de fabrieksgarantie. Daar heb je binnen de EU helemaal niets mee te maken de eerste twee jaar. De garantie verplichting ligt dan bij de verkoper, niet de fabrikant. Dat wil zeggen dat de verkoper zélf voor vervanging danwel reparatie binnen redelijke tijd moet verzorgen; in de praktijk betekent dat "stuur op voor RMA, sturen wij je een nieuwe", waarna zij het defecte product bij de fabrikant neer leggen. Verkopers hoeven zich ook niet aan fabrieksgarantie te houden; als een fabrikant 5 jaar fabrieksgarantie geeft, hoeft een verkoper alsnog "slechts" die twee jaar garantie aan te houden voor hun eigen garantie. Na 2 jaar is het wel nog steeds de bedoeling dat zij voor jou de garantie met de fabriek afhandelen, maar dan hoeft dat niet binnen een bepaald tijdsbestek en ook hoeven ze dat niet uit eigen zak te betalen (met een nieuw product of reparatie).
Na Brexit zal dit niet veranderen. Koop je nu bij OC.co.uk (of elders aldaar), ga je een koopovereenkomst aan volgens de huidige wetgeving. Dat betekent dat OC.co.uk gewoon 2 jaar garantie dient te leveren. Daarnaast zal dit juist een stuk wetgeving zijn waar het VK niet vanaf wilt. Ze zullen de huidige wetgeving simpelweg vertalen naar iets dat niet aan EU richtlijnen gebonden is. De inhoud zal hoogstwaarschijnlijk niet veranderen.
Even los van het feit dat OC.co.uk gewoon een degelijke zaak is die sowieso wel coulant zijn
Het moet niet gekker worden, een AIB Vega 56 voor minder dan mijn MSRP ref kaart en met 3 games. Proficiat!
Same ter vervanging van mn 580 pulse, prima koeling en lekker stil.Bas1978 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:32:
[...]
Gisteravond gelijk besteld, is nu al onderweg naar Nederland, ik was aan het dubben tussen de Rx 590 of RTX2070, ter upgrade van een 480 8gb met kuren. Aangezien ik een Freesync monitor gebruik weer voor AMD gekozen, 340 euro is zeker niet duur met 3 games erbij!
onzin: Het moment van kopen bepaaldt de garantie: 2 Year Warranty.DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:08:
[...]
De Pond gaat ook onderuit op het moment. Ga er overigens wel vanuit dat je garantie per 29 maart 2019 vervalt...
Maar dit hoort eigenlijk in levertijden/beschikbaarheid.
Ik heb hem vandaag ook besteld. Helaas was hij vanmorgen niet meer op voorraad. Ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn.no_way_today schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:24:
[...]
Same ter vervanging van mn 580 pulse, prima koeling en lekker stil.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Was ik net op tijd, is er dinsdag. Zijn genoeg voorraden, komt wel goed!BarryS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:40:
[...]
Ik heb hem vandaag ook besteld. Helaas was hij vanmorgen niet meer op voorraad. Ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn.
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.