Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zo wordt Amazon steeds invloedrijker...
Verwijderd
Samenvatting, het grootste probleem voor de voorraad is dat de AIB/AIC-partners weigeren om voldoende extra GPU's te bestellen bij AMD en Nvidia uit angst met een te grote voorraad te zitten die niet meer voor een voldoende hoge prijs (met verlies dus) verkocht kan worden wanneer een nieuwe architectuur wordt aangekondigd. Ze houden nog steeds rekening met het feit dat elk moment de 'mining'zeepbel kan knappen en ze zijn angstig voor het overspoeld geraken van de tweedehandsmarkt. Hierbij is een deel van het probleem dat er een gat van maanden zit tussen het bestellen van GPU's bij AMD/Nvidia en het in de winkel belanden aangezien dit spul via boten wordt geleverd. Waarom via boten? Omdat dat uiteraard veel minder kost dan via vliegtuiggen.
Daarnaast betalen deze bedrijven tot €30 extra voor de RAM op de kaarten, de eindconsument betaalt mogelijk meer extra als tussenschakels een percentage hierop pakken (10% marge hier, 10% marge daar) en daar komt dan ook nog eens BTW bovenop. Het lijkt er dus op dat het sowieso sterk verbetert zo gauw de RAM-prijzen dalen en zo gauw er een nieuwe generatie kaarten uitkomt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 08:34 ]
Goede samenvatting
Verwijderd
Ja, het artikel is eigenlijk handiger.Dorus schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:31:
Link naar artikel ipv YouTube: https://www.gamersnexus.n...-of-mining-and-gpu-prices
Goede samenvatting
60 dagen boot, dan had ik hem nu moeten hebben.
Verwijderd
Niet. Voor de overige AMD-kaarten kan het gemakkelijk maanden tot meer dan een jaar duren voordat ze weer goed leverbaar zijn, afhankelijk van 'mining' en hoe Sapphire, XFX, Asus, Gigabyte, Powercolor en MSI hierop reageren.Spacewide schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:51:
Heeft iemand, maar ook iemand een hint wanneer de reference vega terug leverbaar zal zijn?
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 22:03 ]
Ik quote jou even omdat je misschien het antwoord weet op het volgende.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:58:
[...]
Niet. Voor de overige AMD-kaarten kan het gemakkelijk maanden tot meer dan een jaar duren voordat ze weer goed leverbaar zijn, afhankelijk van 'mining' en hoe Sapphire, XFX, Asus, Gigabyte, Powercolor en MSI hierop reageren.
Waarom schommelen prijzen van de webwinkels terwijl ze al weken geen voorraad vertonen?
Verder zal ik maar alvast uitkijken naar 2dehands artikelen.
Bedankt
Verwijderd
Ik zit niet in de detailhandel, daar kan ik niets zinnigs over zeggen anders dan dat ze de prijs zo hoog mogelijk maken als waarmee ze wegkomen, dus waarmee ze nog de kaarten verkopen, en dat voor hen de voorraad ook sterk schommelt. Naar het schijnt zouden de kerstaankopen ook de voorraad flink hebben verminderd en naar verluidt krijgen die winkels ook minder kaarten geleverd omdat veel grote voorraden kaarten die anders naar winkels zouden gaan direct naar de 'miners' gaan (goedkoper voor de distributie). Iets wat je moet beseffen over de detailhandel: zij staan relatief laag in de verkoopketen, AMD en Nvidia verkopen het eerst aan de distributeurs en aan de grootste winkels, de distributeurs verkopen het aan andere distributeurs (bijvoorbeeld een distributeur voor Nederland of de BeNeLux) en dan komen de winkels eindelijk eens aan de beurt.Spacewide schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:58:
[...]
Ik quote jou even omdat je misschien het antwoord weet op het volgende.
Waarom schommelen prijzen van de webwinkels terwijl ze al weken geen voorraad vertonen?
Ergens later in 2018 zal de prijs in de winkels waarschijnlijk wel weer flink dalen maar houd er maar rekening mee dat de prijs sowieso in heel 2018 nog te hoog blijft liggen (RAM). Als je het nog een jaar kan volhouden met je huidige grafische kaart (speel meer oudere spellen die je nog niet hebt gespeeld?) dan zou ik dat overwegen.
Ben daar voorizichtig mee. Laatst reageerde hier nog iemand die tweedehands een defecte kaart (390) had gekocht waarbij de verkoper hem had wijsgemaakt dat het aan de driver lag. Zelf vind ik tweedehands grafische kaarten sowieso niet zo interessant, in essentie stijgt de performance per generatie met ongeveer 1 tier: 970 => 1060, 390 => 480..., de laatste heeft een kleinere node (kleinere transistors) en een nieuwe ontwerp waardoor je met een kleinere grootte van de GPU ongeveer dezelfde performance kan leveren. De nieuwprijs was ongeveer het dubbele dus uiteindelijk betaal je niet gek veel minder dan voor een nieuwe kaart (tweedehands 390/970 vs. nieuwe 580/970) terwijl die tweedehands kaart wel al jarenlang is gebruikt. Of dat dat laatste een probleem is hangt af van de kaart en hoe die is gebruikt. Bij mijn kaart brark op een gegeven moment de shrout van de PCB. Ik merkte dat de temperatuur snel hoog werd dus ik keek in mijn kast om te zien wat er aan de hand was...Verder zal ik maar alvast uitkijken naar 2dehands artikelen.
Die shrout was gelijmd aan de PCB, na 3 jaar breekte de verbinding (torque fan). Typisch zal de fan het eerst slijten bij een grafische kaart, als je die zelf kan vervangen dan is dat nog niet zo'n ramp, als je dat niet kan...
https://sww.nl/gigabyte-r...on-vega-56-8-gb-hbm2.html
Nog 5 beschikbaar
733,95
Verwijderd
En dat is dus het probleem, ik weet een winkel waar ze nu een 1080Ti op voorraad hebben voor 70 euro meer.robertzijm schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:53:
Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC
https://sww.nl/gigabyte-r...on-vega-56-8-gb-hbm2.html
Nog 5 beschikbaar
733,95
Door de beroerde verkrijgbaargheid is mijn 780Ti nog steeds niet vervangen, alleen is de fan van de custom cooler nu echt kaput en staat hangt er een 200x200 case fan voor.
Ik heb in principe aan een Vega 56 voldoende en ik heb een Freesync monitor, maar waarom zou ik in vredesnaam 700+ euro daarvoor betalen als ik voor 800 euro een 1080Ti kan kopen! Alles onder 1080Ti is belachelijk duur en op dit moment het geld wat er voor gevraagd wordt niet waard, dat is de 1080Ti eigenlijk ook niet, maar als je toch al gedwongen wordt te overbetalen, waarom dan niet meteen voor het snelste gaan.
De voorraden zijn drama op het moment dus bespaar jezelf de frustratie en wacht eventjes.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik waardeer je reactie van harte. Bedankt voor de uitgebreide uitleg. We kunnen er niks aan doen, wachten dus.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:59:
[...]
Ik zit niet in de detailhandel, daar kan ik niets zinnigs over zeggen anders dan dat ze de prijs zo hoog mogelijk maken als waarmee ze wegkomen, dus waarmee ze nog de kaarten verkopen, en dat voor hen de voorraad ook sterk schommelt. Naar het schijnt zouden de kerstaankopen ook de voorraad flink hebben verminderd en naar verluidt krijgen die winkels ook minder kaarten geleverd omdat veel grote voorraden kaarten die anders naar winkels zouden gaan direct naar de 'miners' gaan (goedkoper voor de distributie). Iets wat je moet beseffen over de detailhandel: zij staan relatief laag in de verkoopketen, AMD en Nvidia verkopen het eerst aan de distributeurs en aan de grootste winkels, de distributeurs verkopen het aan andere distributeurs (bijvoorbeeld een distributeur voor Nederland of de BeNeLux) en dan komen de winkels eindelijk eens aan de beurt.
Ergens later in 2018 zal de prijs in de winkels waarschijnlijk wel weer flink dalen maar houd er maar rekening mee dat de prijs sowieso in heel 2018 nog te hoog blijft liggen (RAM). Als je het nog een jaar kan volhouden met je huidige grafische kaart (speel meer oudere spellen die je nog niet hebt gespeeld?) dan zou ik dat overwegen.
[...]
Ben daar voorizichtig mee. Laatst reageerde hier nog iemand die tweedehands een defecte kaart (390) had gekocht waarbij de verkoper hem had wijsgemaakt dat het aan de driver lag. Zelf vind ik tweedehands grafische kaarten sowieso niet zo interessant, in essentie stijgt de performance per generatie met ongeveer 1 tier: 970 => 1060, 390 => 480..., de laatste heeft een kleinere node (kleinere transistors) en een nieuwe ontwerp waardoor je met een kleinere grootte van de GPU ongeveer dezelfde performance kan leveren. De nieuwprijs was ongeveer het dubbele dus uiteindelijk betaal je niet gek veel minder dan voor een nieuwe kaart (tweedehands 390/970 vs. nieuwe 580/970) terwijl die tweedehands kaart wel al jarenlang is gebruikt. Of dat dat laatste een probleem is hangt af van de kaart en hoe die is gebruikt. Bij mijn kaart brark op een gegeven moment de shrout van de PCB. Ik merkte dat de temperatuur snel hoog werd dus ik keek in mijn kast om te zien wat er aan de hand was...
Die shrout was gelijmd aan de PCB, na 3 jaar breekte de verbinding (torque fan). Typisch zal de fan het eerst slijten bij een grafische kaart, als je die zelf kan vervangen dan is dat nog niet zo'n ramp, als je dat niet kan...
Verder was ik wat aan aan het rondneuzen op XfX website en daar hebben ze een contact formulier als je grote hoeveelheden GPUs rechtstreeks wil aankopen. Nooit eerder opgevallen.
Had ik mijn als nieuwe RX Fury nog maar niet verkocht..
Tot je gewend bent om ermee te gamen. Echt zo'n stabiel gevoel met Gsync/Freesync. Anders had ik gewoon voor kamp groen gegaan, maar nu is mijn freesync scherm een luxeprobleem geworden en zet ik mijn zoektocht door naar een Vega.418O2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:16:
Met een 1080ti heb je ook geen freesync meer nodig, dat scheelt
Edit: dit is slechts mijn ervaring, theoretisch gezien is het inderdaad niet nodig, maar ik zelf geniet ervan in de praktijk
Op Amazon heb ik meerdere orders geplaatst via Prime. Die kan ik ook elk moment annuleren.
Een 1080ti trekt gewoon volle bak je refresh rate vol als je geen 4k hebt. Dus dan is het niet echt noodzakelijk.Spacewide schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:00:
[...]
Tot je gewend bent om ermee te gamen. Echt zo'n stabiel gevoel met Gsync/Freesync. Anders had ik gewoon voor kamp groen gegaan, maar nu is mijn freesync scherm een luxeprobleem geworden en zet ik mijn zoektocht door naar een Vega.
Op Amazon heb ik meerdere orders geplaatst via Prime. Die kan ik ook elk moment annuleren.
En ja, ik ben freesync gewend
Verwijderd
FYI - voor in de verdere toekomst wanneer AMD-kaarten weer goed verkrijgbaar zijn - Sapphire verkoopt tegenwoordig kaarten waarvan je de fan kan vervangen, juist om deze reden.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:15:
[...]
En dat is dus het probleem, ik weet een winkel waar ze nu een 1080Ti op voorraad hebben voor 70 euro meer.
Door de beroerde verkrijgbaargheid is mijn 780Ti nog steeds niet vervangen, alleen is de fan van de custom cooler nu echt kaput en staat hangt er een 200x200 case fan voor.
Ik ben het met jou eens dat je de kaarten nu links moet laten liggen totdat de prijzen normaliseren. Het is dat Nvidia nog steeds weigert om FreeSync te ondersteunen, anders zou ik zelfs aanraden om nu maar de 1080 Ti te kopne zolang die kaart minder overpriced is dan de rest.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 16:05 ]
Verwijderd
Minder, niet zou ik niet stellig beweren, daarvoor verschillen mensen veel te veel van elkaar. Waar de een boven de 30 FPS geen verschil meer waarneemt neemt de ander boven de 120 FPS geen verschi meer waar, waar de een 30 ms nodig heeft om een object waar te nemen heeft de ander 4 ms nodig om hetzelfde voorwerp waar te nemen. Van straaljagerpiloten is bekend dat zij maximaal 4-5 ms nodig hebben om een vliegtuig waar te nemen en te herkennen (wat goed bewijst dat ze het daadwerkelijk hebben waargenomen, ik verwijs naar het onderzoek van de Universiteit Utrecht). Ze konden niet meten of dat hun waarneming nog sneller is omdat de FPS van de monitor te laag was, 1 frame op de monitor met de hoogste refresh rate die ze op dat moment konden kopen volstond voor hen om het waar te nemen. Simpel rekenwerk leert dat de refresh rate boven de 200 FPS zit, uit mijn hoofd was het 240 Hz.418O2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:16:
Met een 1080ti heb je ook geen freesync meer nodig, dat scheelt
Terzijde, bij geluid merk je ook gemakkelijk bij slechts een paar ms. verschil tussen het beeld en het geluid dat het niet synced is, ik heb daar zelf ook mee geëxperimenteerd (VLC) toen ik een video had waarbij halverwege het geluid out of sync geraakt. Een paar ms is kort maar de mens zijn waarneming is heel erg snel, in vergelijking daarmee is 1 seconde stiekem erg lang.
tl;dr
Het verschilt enorm tussen mensen en je komt er pas achter hoe het voor jezelf zit wanneer je het uitprobeert. Mijn volgende grafische kaart moet FreeSync ondersteunen aangezien ik heb gemerkt dat ik gevoelig ben voor tearing.
Een ander technisch probleempje, wil je met die 1080 Ti met een 1440p monitor gamen? Dan kan je de FPS aardig hoog krijgen en zullen de meeste mensen minder last hebben van tearing maar eigenlijk is de 1080 Ti dan overkill en koop je vooral meer longevity. Prima, daar niet van. Wil je met die 1080 Ti de stap naar 4k gaming zetten? Dan zit je weer op ongeveer 60 FPS, afhankelijk van het spel en de compromissen die je sluit. Je gaat elke tear zien, ook als je een normale sterveling bent die niet een extreem snelle waarneming heeft. Zelf neem ik bij 60 FPS en 60 Hz. elke seconde waarin er veranderend beeld is tears waar, in die mate dat ik me eraan erger bij de meeste spellen. Voor hoger heb ik het nog niet kunnen testen, dat komt in de toekomst nog wel een keer.
Die refresh rate is doorgaans 60 Hz bij 4k, als je geluk hebt 75 Hz.Een 1080ti trekt gewoon volle bak je refresh rate vol als je geen 4k hebt. Dus dan is het niet echt noodzakelijk.
Ja, daar merken veel mensen nog duidelijk de tears. Hoewel ik het bij 75 Hz. en 75 FPS nog niet heb kunnen testen weet ik dat ik dat bij die FPS en RR nog zou zien gezien hoe duidelijk waarneembaar (voor mijn gevoel best lang) is bij 60 Hz. en 60 FPS. Als je het voor 60 FPS en 60 Hz. wil uitproberen, kijk hier dan eens naar. Wel je monitor op 60 Hz. zetten en het filmpje op Youtube op 60 FPS zetten als het nodig is.
Net voorbij de 2 minuten. Je ziet hier hoe verschrikkelijk traag 1/60ste seconde nog is voor je zicht, je ziet het heel erg gemakkelijk. Bij beweging of een perceptie van beweging wordt het gecompliceerder aangezien ons brein trucjes uithaalt en aan een soort van image processing doet maar ook hier verschilt het enorm tussen mensen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 16:05 ]
Verwijderd
Alleen is de 1080Ti op dit moment 'gewoon' één van de best verkrijgbare en minst overpricede kaarten.
Ik ben niet blij met de huidige situatie, ik kan erop wachten dat mijn huidige kaart volledig de geest geeft (wat op zich niet erg is, 4 jaar doen met een GPU is niet slecht.
Verwijderd
Lucky you.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:10:
Ik heb een 1440p Freesync monitor en nu zoals gezegd een 780Ti, de tearing stoort mij nu al niet
Ik weet dat het wat offtopic is maar het is nu niet dat er de komende weken iets nieuws te melden valt over de beschikbaarheid van AMD-kaarten tenzij je zo gek bent om €700-800 voor een Vega56 kaart die €400-450 hoort te kosten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 21:10 ]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Er zijn toch altijd nog gameconsoles? In het ergste geval stappen mensen over naar een console omdat ze het beu zijn om op overpriced hardware te wachten.Dreifarben schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:40:
Ik vraag me af in welke mate dit impact gaat beginnen hebben op de ontwikkeling van games. Als er geen GPU's leverbaar zijn, valt de ontwikkeling toch stil?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik ben ook van Vega 64 met Freensync beeldscherm naar een 1080TI en daar merk ik niet zoveel verschil tussen.418O2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:01:
[...]
Een 1080ti trekt gewoon volle bak je refresh rate vol als je geen 4k hebt. Dus dan is het niet echt noodzakelijk.
En ja, ik ben freesync gewend
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Consoles draaien zowat per definitie op achterhaalde hardware, als GPU's voor ons duur zijn worden ze dat ook voor consolebouwers (al zal verkrijgbaarheid voor hun minder een issue zijn).Blaat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:31:
[...]
Er zijn toch altijd nog gameconsoles? In het ergste geval stappen mensen over naar een console omdat ze het beu zijn om op overpriced hardware te wachten.
[ Voor 36% gewijzigd door Tricolores op 24-01-2018 11:58 ]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Met ontwikkeling bedoel ik niet de ontwikkeling van games maar de technologische vooruitgang. Misschien had ik dat anders moeten verwoordenwouterg00 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:36:
Wat is dat nou weer voor redenatie? De programmeurs die de game maken moeten gewoon aan het werk hoor
Da's leuk, maar daarmee zal gamedevelopment dus nog niet stoppen.Dreifarben schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:58:
[...]
Consoles draaien zowat per definitie op achterhaalde hardware, als GPU's voor ons duur zijn worden ze dat ook voor consolebouwers (al zal verkrijgbaarheid voor hun minder een issue zijn).
Ah je doelt dus op vooruitgang in grafische pracht en praal etc. Nou daar is per definitie weinig sprake van dankzij consoles. Pas bij een generatie sprong zie je sprongen in grafische kwaliteit bij games.
[ Voor 22% gewijzigd door Blaat op 24-01-2018 12:00 ]
Verwijderd
Ja, consoles zijn hetgeen wat het meest de vooruitgang in gaming tegenhoud. Jij hebt het nu over de graphics maar voor de CPU en de RAM laat het zich mogelijk nog meer voelen; AI die dumb as Trump is, gamewerelden die veel kleiner zijn om niet over de RAM-grens van de consoles heen te gaan (bijv. bij Deus Ex: Human Revolution en Mass Effect 1-3)...Blaat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:59:
[...]
Da's leuk, maar daarmee zal gamedevelopment dus nog niet stoppen.
Ah je doelt dus op vooruitgang in grafische pracht en praal etc. Nou daar is per definitie weinig sprake van dankzij consoles. Pas bij een generatie sprong zie je sprongen in grafische kwaliteit bij games.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 23:08 ]
-> Bientôt disponible. Dat klinkt goed!
(Geannuleerd, nlshop gaat leveren in de eerste week van feb)
Verder heb ik heel wat mailing achter de rug en de distributeurs zouden de eerste week van februari weer bevoorraad worden. Niemand weet hoeveel die voorraad gaat zijn, noch betreft welke Vega modellen.
Nlwebshop 1 besteld aan 580
Amazon.de besteld aan 670
Amazon.fr besteld aan 750
Nu hopen dat ze niet samen de deur uitgaan zodat ik de overige 2 kan schrappen!
Edit: verder verkoopt een Amazon.de reseller de RX Vega 64 kaarten vanaf 300 euro. Condition; used. Nog iemand opgevallen?
Edit2: Noord Amerikaanse shops hebben weer wat voorraad gekregen. XFX bijvoorbeeld.
Ik heb ook van Nederlandse distri te horen gekregen dat ze bij de "fabrieken" nog heel wat hebben. Maarja kleine handjes vol naar de shops. Ik heb goede verwachtingen voor Februari
[ Voor 34% gewijzigd door Spacewide op 31-01-2018 16:05 ]
Ik hoop dat je gelijk hebt, keep me posted! Ben zelf opzoek naar een 56 of 64 (liever 64) voor een redelijke prijs. Zit met freesync scherm en wil ermee gaan minen, een kleine premium is niet erg maar moet niet te gek worden. Heb zelf weinig verwachtingen van de leverbaarheid. Als het nog lang duurt kan ik beter weer wachten op de next gen! Heb nog steeds een furyx in gebruikt atm.Spacewide schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:44:
Sapphire rx vega 64 reference besteld aan 750 bij Amazon.fr
-> Bientôt disponible. Dat klinkt goed!
(Geannuleerd, nlshop gaat leveren in de eerste week van feb)
Verder heb ik heel wat mailing achter de rug en de distributeurs zouden de eerste week van februari weer bevoorraad worden. Niemand weet hoeveel die voorraad gaat zijn, noch betreft welke Vega modellen.
Nlwebshop 1 besteld aan 580
Amazon.de besteld aan 670
Amazon.fr besteld aan 750
Nu hopen dat ze niet samen de deur uitgaan zodat ik de overige 2 kan schrappen!
Edit: verder verkoopt een Amazon.de reseller de RX Vega 64 kaarten vanaf 300 euro. Condition; used. Nog iemand opgevallen?
Edit2: Noord Amerikaanse shops hebben weer wat voorraad gekregen. XFX bijvoorbeeld.
Ik heb ook van Nederlandse distri te horen gekregen dat ze bij de "fabrieken" nog heel wat hebben. Maarja kleine handjes vol naar de shops. Ik heb goede verwachtingen voor Februari
https://www.codima.be/gig...-rx-vega-56-gaming-oc-8gb
999,- euro
Wat een geld, 1000 euro voor een Vega 56...SamStar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:11:
Voor de gene die willen! Heb er online een in Belgie gevonden!
https://www.codima.be/gig...-rx-vega-56-gaming-oc-8gb
999,- euro
Nou mocht iemand 1000 euro willen geven voor mijn VEGA56 dan kom ik hem afleveren aan de voordeur bij jesamtoxie schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:19:
[...]
Wat een geld, 1000 euro voor een Vega 56...
[ Voor 43% gewijzigd door Apoca op 01-02-2018 20:29 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ben benieuwd hoe snel deze weer op zullen zijn.Nattekat schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:13:
Ik kreeg gister een mailtje dat de verwachte levering van mijn in december bestelde 580 Nitro+ van Sapphire naar 15 februari is verhuisd. Gezien ik maandag nog te horen kreeg dat het niet voor april ging gebeuren, lijkt het er op dat er een lading kaarten naar Nederland komt.
Zou me niks verbazen als ik een paar dagen van tevoren te horen krijg dat mijn bestelling toch niet dan bezorgd wordt, net als de vorige keersamtoxie schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:23:
[...]
Ben benieuwd hoe snel deze weer op zullen zijn.

Dit zijn wel de momenten dat ik er haast over twijfel om mijn Sapphire Vega64 Nitro+ voor €1500 op V&A te zetten ofzoietsApoca schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:28:
[...]
Nou mocht iemand 1000 euro willen geven voor mijn VEGA56 dan kom ik hem afleveren aan de voordeur bij je![]()
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
V&A aangeboden: Sapphire Radeon RX Vega64 8G HBM2
Staat er al een poosje op. Ik heb zelf nog wat miners op marktplaats gevraagd, maar die wilden allemaal niet meer dan 600 euro bieden.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ik ga er vanuit dat ze liever 2x een rx580 8gb hebben dan 1x een vega 64 als het op mining aan komt.MrVegeta schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:37:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat wel mee valt.
Staat er al een poosje op. Ik heb zelf nog wat miners op marktplaats gevraagd, maar die wilden allemaal niet meer dan 600 euro bieden.
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Het ging snel vooruit want inmiddels weer uit stock.
Verder heel belachelijke prijzen van "mede" tweakers voor gebruikte kaarten.
Ben je zelf nog opzoek? Zet jezelf dan op mailing list van Amazon om snel erachter te komen of iets van Vega op voorraad is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Vindt je het vreemd er worden gelijke of betere kaarten aangeboden voor 100 tot 200 euro minder dan dat jij vraagt. Men is niet helemaal gek..MrVegeta schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:37:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat wel meevalt.
[ Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 05-02-2018 12:04 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik vroeg niet meer dan wat ik er zelf voor had betaald_Dune_ schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Vindt je het vreemd er worden gelijke of betere kaarten aangeboden voor 100 tot 200 euro minder dan dat jij vraagt. Men is niet helemaal gek..Ik wilde eigenlijk ook een dergelijk kaart kopen, maar ik wacht wel tot deze belachelijk prijzen golf over is. Met alle negativiteit rondom de coins... Overheden die zich er steeds meer mee willen bemoeien, geeft misschien wat schot in de zaak naar weer prijs/prestatie gerichte bedragen.
Hoppa, daar is de 1e al; V&A aangeboden: 4x MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G
en de volgende.. V&A aangeboden: Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G
Dump dump dump!
[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 05-02-2018 21:18 ]
categorie: Videokaarten
Een aantal zijn natuurlijk "gamers", right. Al die prijzen zijn ook belachelijk en niemand anders dan een andere miner zou er zoveel voor moeten betalen. Nee, laat de crash maar lekker doorgaan de komende dagen. Al die kaarten voor €200 in de V&A zou heel wat beter zijn voor alle gamers die wachten. Zeker opvallend dat het vooral 4GB kaarten zijn. Ik denk dat die door het geheugen heen zijn gegaan en nu niet meer rendabel. De echt interessante kaarten zijn natuurlijk de RX570 4GB en de RX580 8GB en die zie je nog minder.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hiernet droogjes de melding gekregen dat ze mijn bestelling eruit gegooid hebben omdat ze niet kunnen leveren... *zucht*
*edit*
Het zal er wel meer mee te maken hebben dat dezelfde kaart op bvb Amazon.de ondertussen EUR 1.943,00 staat (compleet geschifte third party seller imho). En dat ze gewoon niet meer WILLEN leveren aan de normale prijs.
Mag dit zelfs overigens?
[ Voor 34% gewijzigd door misterpro op 06-02-2018 21:39 ]
A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...
Zal vast wel in de leveringsvoorwaarden staan.....misterpro schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:26:
Ik had (al een tijdje) een Sapphire Vega 64 Nitro+ in bestelling bij amazon.fr (Amazon zelf, geen third party seller)...
Hiernet droogjes de melding gekregen dat ze mijn bestelling eruit gegooid hebben omdat ze niet kunnen leveren... *zucht*
*edit*
Het zal er wel meer mee te maken hebben dat dezelfde kaart op bvb Amazon.de ondertussen EUR 1.943,00 staat (compleet geschifte third party seller imho). En dat ze gewoon niet meer WILLEN leveren aan de normale prijs.
Mag dit zelfs overigens?
Ja, jammer genoeg maar uit het oogpunt van de verkoper ook wel te begrijpen zeker voor het moment dat de eigen voorraad op is en hun inkoop "een beetje" veranderd is.
Waarschijnlijk kunnen ze echt niet leveren. Het gaat kennelijk om productieseries van maximaal een paar duizend kaarten per AIB. Dat is waarschijnlijk nog minder dan de reference. Maar binnenkort zou de Pulse uit moeten komen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Meteen bij de launch kopen. Je hebt een kans als het doorgaat met de cryptomining crash.misterpro schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:26:
Ik had (al een tijdje) een Sapphire Vega 64 Nitro+ in bestelling bij amazon.fr (Amazon zelf, geen third party seller)...
*edit*
Mag dit zelfs overigens?
V&A aangeboden: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G
Groepsaankoop, ik promoot niets hier. Maar wat denken jullie? Alvast snel leverbaar.
Net gezien dat Alternate Duitsland (en nog een paar webshops) hem volgende week terug in stock krijgt (aan bijhorende absurde prijs uiteraard). Ze wilden gewoon onder de nog "normale" prijs uitkomen... Bij Amazon koop ik alvast de eerste paar jaar niks meer.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:36:
[...]
Waarschijnlijk kunnen ze echt niet leveren. Het gaat kennelijk om productieseries van maximaal een paar duizend kaarten per AIB. Dat is waarschijnlijk nog minder dan de reference. Maar binnenkort zou de Pulse uit moeten komen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Meteen bij de launch kopen. Je hebt een kans als het doorgaat met de cryptomining crash.
En voor dubbele prijs hoef'k ik er geen meer (en een reference of gebakken 2dehands mining kaart ook niet).
Er zat een volledig Threadripper 1950x systeem aan te komen maar da's nu ook geannuleerd.
Sorry AMD je zorgt maar dat ze verkrijgbaar zijn aan normale prijs (het interesseert me niet hoe moeilijk miners het je maken) of no sale. (Ja ik ben een koppigaard

Verwijderd
Hilarische text.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 05:57:
Je hebt jezelf ermee als je de CPU niet koopt omdat je boos bent dat de grafische kaarten worden gekaapt door 'miners' maar wat jij wil.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 11-02-2018 22:19 ]
Eerder een beetje te koppig om hele nieuwe pc te kopen wetende dat ik nog maanden gehandicapt door oude GPU mag verder klooien... (En ondertussen wordt cpu en de rest toch maar goedkoper, dus kan ik evengoed gewoon niet kopen imho.) Het zou mij verwonderen als ik de enige was.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 05:57:
Je hebt jezelf ermee als je de CPU niet koopt omdat je boos bent dat de grafische kaarten worden gekaapt door 'miners' maar wat jij wil.
'k begrijp verder wat je bedoelt hoor, no offense taken.
Laatste reply van mij tenzij ik iets nuttigs toe te voegen heb. (Anders vervuil ik het topic maar voor niks.)
Verwijderd
Dat begrijp ik goed, ik zit min of meer in hetzelfde schuitje, maar dan door de grafische kaarten en de RAM, 1 component upgraden heeft niet zoveel zin als de andere niet mee geupgrade wordt, dan is het systeem veel te veel uit balans als zowel de CPU als de grafische kaart zo oud zijn. . Nog een jaar geduld. Zen2 gaat overigens wel een geweldige verbetering geven, je zal er geen spijt van hebben dat je wacht. Nu weer ontopic, een little bird van AMD heeft verteld dat Navi "net zo erg" wordt als Vega. Je kan dat volgens mij op twee manierern interpreteren: ook Navi gaat gekaapt worden door de 'miners' als 'mining' dan nog steeds relevant is of ook Navi gaat een GPU zijn waarbij er een flinke bottleneck is voor gaming-applicaties omdat niet elke component goed meekan met de CU's, of beide.misterpro schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:46:
[...]
Eerder een beetje te koppig om hele nieuwe pc te kopen wetende dat ik nog maanden gehandicapt door oude GPU mag verder klooien...
Op het moment is de GPU zo duur dat het budget voor een hele PC 1,5 keer zo hoog uitkomt. Ook wel een beetje funest voor de hele PC gaming markt eigenlijk, als elke PC gamer er zo over denkt
Ze zeiden volgens mij dat de productie opgeschroeft was rond dat moment, dus daar zit nog wat tijd tussen voordat het effecten heeft op de markt. Maar eerlijk is eerlijk, kans is groot dat de gamer er nog steeds weinig aan heeft. En welke nieuwe Nvidia kaarten doel je precies op?DeArmeStudent schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:02:
AMD zou de productie toch opschroeven? Ik merk er nog niets van en de tussenhandel houdt voor zolang de nieuwe Nvidia kaarten er nog niet zijn, hun prijzen hoog...
Je dacht serieus dat je een RX480 voor meer kon verkopen dan dat een nieuwe RX580 zou opleveren?Freshnub schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:03:
Ja is geen doen meer zo, heb mijn RX 480 verkocht aan een miner (8gb gekocht voor €240, 6 maanden gebruikt, doorverkocht voor €400). Ik dacht ik haal dan wel een rx 580 voor +- €275. Nou dat is dus nooit meer gelukt, de kaarten zijn nu over de €400, voor een (2?) jaar oude videokaart RX 480 = identiek aan RX 580, dus ik ga er niet eens op vooruit kwa specs. Ik zit nu al meer dan een jaar met een pc zonder videokaart, ik weiger om nu extreme prijzen te betalen voor dezelfde videokaarten. Gamen doe ik nu maar op mijn ps4 pro. PC gaming kan me gestolen worden op deze manier.
De nieuwe Ampère kaarten die op de planning staan voor april.aminam schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:06:
[...]
En welke nieuwe Nvidia kaarten doel je precies op?
Dat is volgens mij nog een sterk gerucht, de release zal waarschijnlijk volgende maand pas aangekondigd worden.DeArmeStudent schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:10:
[...]
De nieuwe Ampère kaarten die op de planning staan voor april.
Was net voor de RX580 uit kwam. Alle RX 480 waren al op en ja heb de mijne kunnen verkopen voor €400. Ik dacht die mining hype waait wel over, ik kon een RX 580 kopen voor € 340 nieuw in de winkel, maar vond dat nog teveel van het goede. We hebben het hier over dezelfde kaarten waar ik in 2016 nog max €270 voor betaalde. Nu zijn we meer dan een jaar verder en zijn de videokaarten die ik op het oog had alleen maar duurder geworden, terwijl de techniek er niet beter op is geworden. Het hele pc gaming wordt zo de das om gedaan.Richh schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:09:
[...]
Je dacht serieus dat je een RX480 voor meer kon verkopen dan dat een nieuwe RX580 zou opleveren?
Uh in de maand na de release van de RX580 kon je die gewoon voor minder dan €300 krijgen. Eind mei ging het pas mis en toen waren ze ook echt weg...Freshnub schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Was net voor de RX580 uit kwam. Alle RX 480 waren al op en ja heb de mijne kunnen verkopen voor €400. Ik dacht die mining hype waait wel over, ik kon een RX 580 kopen voor € 340 nieuw in de winkel, maar vond dat nog teveel van het goede. We hebben het hier over dezelfde kaarten waar ik in 2016 nog max €270 voor betaalde. Nu zijn we meer dan een jaar verder en zijn de videokaarten die ik op het oog had alleen maar duurder geworden, terwijl de techniek er niet beter op is geworden. Het hele pc gaming wordt zo de das om gedaan.
Ja dat bedoel ik, ik nam het nog ruim €340. En nu moeten we €400 betalen voor een GPU die kwa techniek uit 2016 komt. Belachelijk of wat?DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:32:
[...]
Uh in de maand na de release van de RX580 kon je die gewoon voor minder dan €300 krijgen. Eind mei ging het pas mis en toen waren ze ook echt weg...
Ja, maar je had zelf een mooie kaart kunnen kopen in die maand dus dat is niet de schuld van de miners of AMD.Freshnub schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:57:
[...]
Ja dat bedoel ik, ik nam het nog ruim €340. En nu moeten we €400 betalen voor een GPU die kwa techniek uit 2016 komt. Belachelijk of wat?
Ik was stiekem aan het kijken naar GTX 1070 + kleine bijbetaling. Ik wilde wel vooruit gaan op mijn RX480, maar dat trucje is niet gelukt. Nu zit ik zonder GPU en die € 400 is gespendeerd aan andere rommelDaniëlWW2 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:59:
[...]
Ja, maar je had zelf een mooie kaart kunnen kopen in die maand dus dat is niet de schuld van de miners of AMD.
Verwijderd
Rond de 2de week van juli - ik moet me een beetje behelpen aangezien deze grafiekjes een weinig nauwkeurige datumaanduiding hebben - ging het pas mis en bijvoorbeeld de RX 580 Sapphire Nitro kostte zoals jij weet zelfs minder dan het bedrag (€340) wat hij noemde. Zelfs in november en december had hij nog zijn slag kunnen slaan. Met respect, hij heeft zichzelf te pakken gehad door te speculeren en niet genoegen te nemen met een kleinere gratis winst.DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:59:
[...]
Ja, maar je had zelf een mooie kaart kunnen kopen in die maand dus dat is niet de schuld van de miners of AMD.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2018 16:20 ]
Ik was eind mei actief aan het kijken naar een RX580. Ik besloot toen nog een weekje te wachten op RX Vega nieuws, en toen waren ze weg. Eind mei was het moment dat ze verdwenen. Alsnog eentje besteld voor een goede prijs, kwam eind juli toen er een tijdelijke dip was met de mining. Later alsnog verkocht aan een andere gamer voor een niet belachelijk bedrag. Wat winst gepakt, maar niet afgezet ofzo. Rocking my Vega 56 ever since.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:16:
[...]
Rond de 2de week van juli - ik moet me een beetje behelpen aangezien deze grafiekjes een weinig nauwkeurige datumaanduiding hebben - ging het pas mis en bijvoorbeeld de RX 580 Sapphire Nitro kostte zoals jij weet zelfs minder dan het bedrag (€340) wat hij noemde. Zelfs in november en december had hij nog zijn slag kunnen slaan. Met respect, hij heeft zichzelf te pakken gehad door te speculeren en niet genoegen te nemen met een kleinere gratis winst.
[afbeelding]
439 op moment van schrijven
Bij mij staat aangegeven dat de betreffende verkoper niet naar adressen in Nederland verzendt. Opvallend lage prijs trouwens...Spacewide schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:26:
XFX Radeon RX Vega 64 8GB HBM2 8GB, RX-VEGMTBFX6 https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_apa_bpBHAbEPVB5WV
439 op moment van schrijven
Edit: volgens de reviews op Amazon verkoopt deze "Pink Pebble" meestal honing, en geen GPU's of andere computercomponenten....
[ Voor 14% gewijzigd door choogen op 15-02-2018 18:52 ]
Ok, laten we dit als waarschuwing houden voor mogelijke scam. Ik koop wel eens met post forwarding systeem.choogen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:33:
[...]
Bij mij staat aangegeven dat de betreffende verkoper niet naar adressen in Nederland verzendt. Opvallend lage prijs trouwens...
Edit: volgens de reviews op Amazon verkoopt deze "Pink Pebble" meestal honing, en geen GPU's of andere computercomponenten....
https://tweakers.net/aanb...0-8gb-gd5-(11265-05).html
https://tweakers.net/aanb...eon-rx-580-8gb-gddr5.html
Die kaarten zijn dan blijkbaar in bulk voor een lagere prijs ingekocht...en miners zullen er niet deze prijs voor willen betalen...maar toch worden ze blijkbaar in bulk voor een lage prijs verkocht door de partners van AMD.

Ik gun liever AMD vette winsten, zodat ze meer geld kunnen steken in het ontwikkelen van nog snellere kaarten.
[ Voor 17% gewijzigd door DeArmeStudent op 16-02-2018 17:34 ]
Dat doen ze ook, allemaal...DeArmeStudent schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:20:
Ik vind het toch heel bijzonder dat de beschikbaarheid van AMD kaarten al 2 jaar zo slecht is, met zulke hoge prijzen, terwijl er dan ineens mensen zijn die er heel veel tegelijk aanbieden voor een nog hogere prijs:
https://tweakers.net/aanb...0-8gb-gd5-(11265-05).html
Die kaarten zijn dan blijkbaar in bulk voor een lagere prijs ingekocht...en miners zullen er niet deze prijs voor willen betalen...maar toch worden ze blijkbaar in bulk voor een lage prijs verkocht door de partners van AMD.
Op foto's van mining rigs zie je voornamelijk heel erg veel Sapphire, en veel MSI, maar Gigabyte, Asus, Powercolor en XFX komen ook zeker voor.
Dat klopt, ik heb ongeveer 3DeArmeStudent schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:20:
Ik vind het toch heel bijzonder dat de beschikbaarheid van AMD kaarten al 2 jaar zo slecht is, met zulke hoge prijzen, terwijl er dan ineens mensen zijn die er 20 tegelijk aanbieden voor een nog hogere prijs:
Ik gun liever AMD vette winsten, zodat ze meer geld kunnen steken in het ontwikkelen van nog snellere kaarten.

[ Voor 1% gewijzigd door jgj82 op 16-02-2018 20:36 . Reden: onzin verbeterd. ]
@jgj82 sowieso is het naar mijn mening vreemd dat bij nieuwe releases, de prijs in de UK lager ligt dan in de benelux. Ik snap dat er veel belasting wordt geheven in de benelux, maar Rotterdam was toch de grootste haven in Europa?
De benelux wordt stelselmatig overgeslagen bij launches en leveringen (van partners van) AMD, heb ik het idee.
Ook de vega kaarten waren bij release niet te verkrijgen in de benelux
[ Voor 66% gewijzigd door DeArmeStudent op 16-02-2018 19:21 ]
Verwijderd
In de UK wordt standaard 20% BTW gerekend, dus niet gek veel minder dan in Nederland. Stel dat op een grafische kaart van €200 in Nederland 20% BTW is gerekend dan zou de kaart in de UK €198,35 moeten kosten. Dat zou dus het verschil niet moeten maken veronderstellende dat voor grafische kaarten niet het lage tarief geldt.DeArmeStudent schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:15:
Maar wanneer ikzelf (als particulier) de website van makers van AMD kaarten open, dan wordt de buy-button weggehaald...
@jgj82 sowieso is het naar mijn mening vreemd dat bij nieuwe releases, de prijs in de UK lager ligt dan in de benelux. Ik snap dat er veel belasting wordt geheven in de benelux, maar Rotterdam was toch de grootste haven in Europa?
De benelux wordt stelselmatig overgeslagen bij launches en leveringen (van partners van) AMD, heb ik het idee.
Ook de vega kaarten waren bij release niet te verkrijgen in de benelux
TheSource heeft hier wel eens iets over uitgelegd. Zelfs Scandinavië staat hoger in de pikorde dan de BeNeLux voor grafische kaarten bij deze bedrijven omdat er meer omzet wordt gehaald. Ja, wij werden overgeslagen bij de Vega-kaarten, de UK en Duitsland kregen wel kaarten.De benelux wordt stelselmatig overgeslagen bij launches en leveringen (van partners van) AMD, heb ik het idee.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 20:00 ]
http://link.marktplaats.nl/m1254443616
Maar waar hij ze vandaan heeft, mag Joost weten, natuurlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door DeArmeStudent op 16-02-2018 21:45 ]
Gisteren een rx580 voor 495 besteld.
Dan kan ik mijn custom loop toch al deels afwerken.
Hierbij verkoop ik mijn RX Vega block, gloednieuw in doos via highflow.
Ik had gisteren wat Vega kaarten op amazon.de te koop zien staan geen idee of het allemaal klopt(te) en of ze echt op voorraad waren. De (te) goedkope die (zeker) niet maar de duurdere volgens mij wel. Heb niet verder gekeken want ik vind ze alsnog te duur. Ik zou ook geen 495 euro voor mijn RX 580 betaald hebben maar had er al 1 gekocht voor de echte gekteSpacewide schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:11:
Ik leg de strijdbijl neer. Gedaan met de zoektocht naar een reference Vega.
Dan kan ik mijn custom loop toch al deels afwerken.
Hierbij verkoop ik mijn RX Vega block, gloednieuw in doos via highflow.
Die aanbiedingen op Amazon vind ik echt raar. Verkopers met honing, boeken of jam reviews die plots kaarten verkopen?NINjak schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 00:33:
[...]
Ik had gisteren wat Vega kaarten op amazon.de te koop zien staan geen idee of het allemaal klopt(te) en of ze echt op voorraad waren. De (te) goedkope die (zeker) niet maar de duurdere volgens mij wel. Heb niet verder gekeken want ik vind ze alsnog te duur. Ik zou ook geen 495 euro voor mijn RX 580 betaald hebben maar had er al 1 gekocht voor de echte gekte
Nu ben ik wel zuur, vandaag staat die rx580 nitro+ 50 euro goedkoper op Amazon dan Bol.com
Pure frustratie hoor, anders had ik nooit die prijs gegeven.
Ja, dat snap ik ook wel... als je niet anders "kan" moet je soms wel. Het was alvast geen commentaar of dat ik je voor gek verklaar of wat dan ookSpacewide schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 01:33:
[...]
Die aanbiedingen op Amazon vind ik echt raar. Verkopers met honing, boeken of jam reviews die plots kaarten verkopen?
Nu ben ik wel zuur, vandaag staat die rx580 nitro+ 50 euro goedkoper op Amazon dan Bol.com
Pure frustratie hoor, anders had ik nooit die prijs gegeven.
Het was meer dat het gewoon absurde prijzen zijn en dat ik hoop als ik weer "moet" upgraden de prijzen "normaler" zijn. Voorlopig hou ik het wel uit met mijn kaarten (Game en VR pc)... althans dat hoop ik
Het Duitse Mindfactory heeft die wel:Spacewide schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:11:
Ik leg de strijdbijl neer. Gedaan met de zoektocht naar een reference Vega.
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1189368.html
Niet voor een aardig bedrag; 799,- ex verzenden.
Edit:
In de pricewatch bied nu ook iemand een partij aan (vanaf maart) zelfde prijs
V&A aangeboden: 24x Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G
Ik zal mijn mening erover even voor me houden

[ Voor 24% gewijzigd door robertzijm op 23-02-2018 12:46 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
https://tweakers.net/aanb...radeon-rx-vega-56-8g.html
Wel vreemd dat deze verkoper deze kaarten kan beloven (en ze nog niet heeft) terwijl diverse webshops op voorraden wachten...

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD
Niemand gaat mij nog wijsmaken dat het allemaal door de miners komt. Volgens mij worden er gewoon niet genoeg kaarten op de markt gegooid en houden de handelaars de prijzen lekker hoog!
[ Voor 54% gewijzigd door Lord_Dain op 02-03-2018 21:50 ]
Niemand die zo'n ding heeft en hem kwijt wilt?
AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD
Probleem is, ik kan hem wel weg doen maar er is niks snels wat ik terug kan kopen wat 4k en freesync kan renderen.ECP0WERS schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:39:
Ach iets met VM en passthrough. En bovendien als hardwareliefhebber heb ik graag zo veel mogelijk hardware in mn handen gehad hahaha.
https://www.alternate.nl/...5&utm_source=tweakers.net
(Zal vrees ik niet lang duren).
Niet te veel over nadenken dat ik een Vega 56 voor ca. 440€ verkocht heb een een Vega 64 voor 550€

Ik wil mijn RX Vega niet kwijt, ook al is ie blijkbaar veel waard op het momentECP0WERS schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:39:
Ach iets met VM en passthrough. En bovendien als hardwareliefhebber heb ik graag zo veel mogelijk hardware in mn handen gehad hahaha.
Ik heb hiervoor een RX Vega 64 en een 1080Ti (MSI Gaming X) getest. De RX Vega 65 had amper meerwaarde tov. de 56 en de 1080Ti was voor mij overkill omdat ik als doel had 1440p gaming. Mijn Vega 56 heb ik voorzien van een waterblok en Vega 64 BIOS.
[ Voor 84% gewijzigd door Lord_Dain op 03-03-2018 11:44 ]
Een mooie 1080Ti Gaming X? Hahaha geen Freesync.. Maar heb je dat nog wel nodig dan?aminam schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:03:
[...]
Probleem is, ik kan hem wel weg doen maar er is niks snels wat ik terug kan kopen wat 4k en freesync kan renderen.
Dan zou ik een ander scherm moeten nemen, mijne is 4k met een freesync range van 40-60. En dan is het de moeite al niet meer waard, daarnaast is de moderne AMD driver erg tweaker friendly. Er valt veel te hobbyen met deze hardware.ECP0WERS schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:43:
[...]
Een mooie 1080Ti Gaming X? Hahaha geen Freesync.. Maar heb je dat nog wel nodig dan?
Wat heb je te koop en waarom lukt het niet om 'm aan te bieden?Jamuraan123 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:56:
Ik heb er een te koop, maar lukt me niet om aan te bieden in vraag & aanbod.
Volgens mij een RX480. En volgens mij is het 'm inmiddels geluktRichh schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:00:
[...]
Wat heb je te koop en waarom lukt het niet om 'm aan te bieden?
Ik heb zelf nog geen goed scherm bij mijn RX Vega, inmiddels 2x een 27" VA 1440p geprobeerd maar was het toch niet. Er zijn amper tot geen 1440p IPS schermen met >75Hz en Freesync, wordt er een beetje simpel van.aminam schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:43:
[...]
Dan zou ik een ander scherm moeten nemen, mijne is 4k met een freesync range van 40-60. En dan is het de moeite al niet meer waard, daarnaast is de moderne AMD driver erg tweaker friendly. Er valt veel te hobbyen met deze hardware.
Wellicht dat ik dan maar voor een 1440p UW ga op 75Hz, met Freesync.
Er blijven maar monitoren bij komen maar tot mijn verbazing zitten hier toch nog veel 1080p tussen. Innovatie op het gebied van PC monitoren staat stil, lijkt het. TN, IPS, VA, alles heeft wel zijn nadelen en dan moet je ook nog opletten dat er je een goed paneel krijgt..
[ Voor 67% gewijzigd door Lord_Dain op 04-03-2018 22:43 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Lord_Dain op 04-03-2018 22:42 ]
Levertijd is onbekend. Wel waren de prijzen op SiComputers nog normaal. 363 euro voor de Gigabyte en 360 voor Sapphire. Ik hoop dat ik ze voor april krijg om dan ook Ryzen pc te bouwen.
Hoop dat je hem krijgt, sicomputers heeft volgens mij geen goede reputatie omtrent leveringen zonder voorraad.Maulwurfje schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:48:
Ik heb vorige week bij SiComputers een Radeon RX 580 XTR 8GB Aorus van Gigabyte en Sapphire RADEON RX 580 NITRO+ Radeon RX 580 8GB kaart gekocht.
Levertijd is onbekend. Wel waren de prijzen op SiComputers nog normaal. 363 euro voor de Gigabyte en 360 voor Sapphire. Ik hoop dat ik ze voor april krijg om dan ook Ryzen pc te bouwen.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.