Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon heeft ook third party sellers waarvan de prijzen worden overgenomen. Als er dan bij iemand het product out of stock gaat dan word de eerstvolgende overgenomen die dan duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

/

[ Voor 135% gewijzigd door Fantasma op 25-09-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Wat zijn de ervaringen met idle temps? Mijn kaart wordt echt goed warm in idle modus,het schommeld rond de 58 graden wat ik echt enorm veel vind. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een dual screensetup misschien ligt er het daar aan maar mijn oude 960 Nivdia kaart zat meestal rond de 38 graden.. Met de fans uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
bloodlynx schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:25:
Wat zijn de ervaringen met idle temps? Mijn kaart wordt echt goed warm in idle modus,het schommeld rond de 58 graden wat ik echt enorm veel vind. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een dual screensetup misschien ligt er het daar aan maar mijn oude 960 Nivdia kaart zat meestal rond de 38 graden.. Met de fans uit.
Met dual screen zie je vaak dat de geheugen niet terug kan clocken, wat resulteerd in hogere temperaturen. Vroeger kon ik via de Catalyst Control Center de tweede monitor uitschakelen, waardoor het verbruik weer terugliep, maar dan kan ik niet vinden in de nieuwe Crimson ding

• bloodlynx
Iemand anders ook slechte ervaringen met Wattman? De instellingen worden continue geresett heel erg irritant, ik heb zelfs windows repair uitgevoerd en alle programma's en drivers laten verwijderen en nog werkt het niet. Gelukkig is sinds kort de msi after burner beta uit en kan je daarmee ook ondervolten. Helaas zijn de instellingen minder uitgebreid dan Wattman. Ik kan mensen met de MSI Gaming x van harte aanbevelen om zelf een iets andere fancurve in te stellen, als je de fan iets hoger zet waardoor de kaart nog steeds niet boven een gemiddeld systeem uitkomt gaan de tempaturen van 73 naar 65-68 graden afhankelijk van de game met wat undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Voor een neefje 2 weken geleden een Sapphire RX 480 Nitro+ 4 GB bij Amazon.co.uk besteld voor 229.
Meld die doodleuk dat die hem nu niet meer wil... maar helaas is de kaart ook al eerder verzonden dan gepland (zou 19 september, nu 12/13 september ontvangen)

Denk maar weigeren aan de deur. Maar op zich levert Amazon best snel uit. Eerder dan de planning iig. Bij de meeste bedrijven is dat eerder andersom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:09
Waah schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:02:
Voor een neefje 2 weken geleden een Sapphire RX 480 Nitro+ 4 GB bij Amazon.co.uk besteld voor 229.
Meld die doodleuk dat die hem nu niet meer wil... maar helaas is de kaart ook al eerder verzonden dan gepland (zou 19 september, nu 12/13 september ontvangen)

Denk maar weigeren aan de deur. Maar op zich levert Amazon best snel uit. Eerder dan de planning iig. Bij de meeste bedrijven is dat eerder andersom :p
of je denkt aan je medetweakers die er ook heel graag een willen en verkoopt hem door :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
hoi3344 schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:27:
[...]

of je denkt aan je medetweakers die er ook heel graag een willen en verkoopt hem door :*)
Dat is ook een optie inderdaad. De goedkoopste RX480 4GB zit op 248 euro. Dan is 229 (plus verzending) nog geen gekke prijs. Al blijkt de Nitro+ niet de stilste kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:18
Als die nou 3 display ports had gehad...

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
ORDER PLACED
5 September 2016
TOTAL
EUR 215,72
DISPATCH TO
iamzero456
Order Details
Not yet dispatched
Delivery estimate: We need a little more time to provide you with a good estimate. We'll notify you via e-mail as soon as we have an estimated delivery date.
Track package

ASUS RADEON STRIX GAMING R9360 DirectCU II 4GB GDD
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
EUR 215,72
-------------------

Eerst stond er nog deze week, lijkt erop dat ie er niet meer gaat komen :-(

Update: dit staat er in mijn order:
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 11% gewijzigd door iamzero456 op 14-09-2016 21:00 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Samoht93 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:39:
Als die nou 3 display ports had gehad...
*Kuch* daisy chainen *kuch*
iamzero456 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:57:
ORDER PLACED
5 September 2016
TOTAL
EUR 215,72
DISPATCH TO
iamzero456
Order Details
Not yet dispatched
Delivery estimate: We need a little more time to provide you with a good estimate. We'll notify you via e-mail as soon as we have an estimated delivery date.
Track package

ASUS RADEON STRIX GAMING R9360 DirectCU II 4GB GDD
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
EUR 215,72
-------------------

Eerst stond er nog deze week, lijkt erop dat ie er niet meer gaat komen :-(
R9 360 dat is geen RX 4xx hé

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 14-09-2016 20:59 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• iamzero456
Damic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:58:
[...]
R9 360 dat is geen RX 4xx hé
Ik zie dat het nogal vreemde titel heeft, maar de link wijst naar:

update: Hmm een R9360 4GB. Zover ik zie moet het r7 zijn en er bestaat helemaal geen 4gb 360 variant :P In elk geval niet van Asus. Toch maar even een maitlje eruit gegooid naar Amazon.de.

[ Voor 24% gewijzigd door iamzero456 op 14-09-2016 21:17 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

iamzero456 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:59:
[...]

Ik zie dat het nogal vreemde titel heeft, maar de link wijst naar:

Ha mail systeem is in de war, straks krijg je toch nog een r9 360 :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Samoht93
Dat is idd een optie maar prefereer 3 losse aansluitingen.

• Waah
  • Nu online
Ach heb er al een mede-Tweaker mee blij kunnen maken. Tenminste, pakketje zou vandaag of morgen bij hem aan moeten komen 8)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Meh, de prijs voor de pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING zakte even naar 315 euro (Megekko), maar nu die door z'n voorraad heen is zitten we weer op 340 euro.

Hij moet echt nog even onder die 300 euro gaan zakken voor ik hem wil kopen hoor :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Asus Strix is niet zo'n goede kaart doordat maar twee heatpipes van de vijf goed contact hebben met de GPU. Daardoor heb je een hele grote dure koeler die helemaal niet goed presteert. Ik zou dus sowieso een andere halen. Eén die wel goed ontworpen is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Hanzo_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-02-2022
TheNephilim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:42:
Meh, de prijs voor de pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING zakte even naar 315 euro (Megekko), maar nu die door z'n voorraad heen is zitten we weer op 340 euro.

Hij moet echt nog even onder die 300 euro gaan zakken voor ik hem wil kopen hoor :/
Ik vind €300 nog steeds to veel voor een aftermarket RX480, maar ik snap dat sommige mensen niet langer willen wachten.

Ik ben ondertussen bezig met het bouwen van mijn eigen PC en ik wil een pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G of pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC.

Binnekort ga ik op vakantie naar de VS dus ik kan wel een paar dagen langer wachten.

• iamzero456
Damic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:00:
[...]
Ha mail systeem is in de war, straks krijg je toch nog een r9 360 :+
Even nagevraagd (super snel reactie uit duitsland) en het is een database foutje, ik krijg wel gewoon de rx 480 voor die prijs het duurt alleen wat langer helaas...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

-The_Mask- schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:01:
De Asus Strix is niet zo'n goede kaart doordat maar twee heatpipes van de vijf goed contact hebben met de GPU. Daardoor heb je een hele grote dure koeler die helemaal niet goed presteert. Ik zou dus sowieso een andere halen. Eén die wel goed ontworpen is.
Hmmm, dit kan ik in de reviews eigenlijk niet terugvinden. Heb je bronnen?
Hanzo_ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:08:
[...]

Ik vind €300 nog steeds to veel voor een aftermarket RX480, maar ik snap dat sommige mensen niet langer willen wachten.
Nee dat is het inderdaad; je blijft aan het wachten terwijl de kaart half augustus al beschikbaar had moeten zijn.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:43
TheNephilim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:44:
[...]
Hmmm, dit kan ik in de reviews eigenlijk niet terugvinden. Heb je bronnen?
Genoeg...

RX480 (geen volledig contact)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/RX_480_STRIX_OC/images/cooler2_small.jpg

RX470 (weinig heatpipes)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/RX_470_STRIX_OC/images/cooler2_small.jpg

RX460 (weinig heatpipes, al ziet het er eigenlijk wel goed uit alleen veels te veel paste)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/RX_460_STRIX_OC/images/cooler2_small.jpg

GTX 1060 (geen volledig contact)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_1060_STRIX_OC/images/cooler2_small.jpg

GTX 1080 (geen volledig contact)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_1080_STRIX/images/cooler2_small.jpg

R9 380X (same)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/cooler2_small.jpg

GTX 980 Ti (same)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_980_Ti_STRIX_Gaming/images/cooler2_small.jpg

GTX 980 (same)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_980_STRIX_OC/images/cooler2_small.jpg

GTX 970 (perfect?)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_970_STRIX_OC/images/cooler2_small.jpg

GTX 960 (same)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_960_STRIX_OC/images/cooler2_small.jpg

Van wat ik zo 1 2 3 op de foto's kan zien is het eigenlijk alleen de koeler voor de GTX 970 die perfect is voor de diesize van de GPU.

Verder is ASUS wel echt het merk waar je meer betaalt, puur om hun dure marketing campaignes te betalen. Je komt ze overal tegen en dat zorgt er ook direct voor dat ze altijd (zo goed als) de duurste zijn :+. Ach, zolang anderen ze blijven sponsoren... :D

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 15-09-2016 11:26 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Paprika schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:57:
[...]

Genoeg...

RX480 (geen volledig contact)
[afbeelding]

RX470 (weinig heatpipes)
[afbeelding]

RX460 (weinig heatpipes)
[afbeelding]

GTX 1060 (geen volledig contact)
[afbeelding]

GTX 1080 (geen volledig contact)
[afbeelding]

R9 380X (same)
[afbeelding]

GTX 980 Ti (same)
[afbeelding]

GTX 980 (same)
[afbeelding]

GTX 970 (perfect?)
[afbeelding]

GTX 960 (same)
[afbeelding]

Van wat ik zo 1 2 3 op de foto's kan zien is het eigenlijk alleen de koeler voor de GTX 970 die perfect is voor de diesize van de GPU.

Verder is ASUS wel echt het merk waar je meer betaalt, puur om hun dure marketing campaignes te betalen. Je komt ze overal tegen en dat zorgt er ook direct voor dat ze altijd (zo goed als) de duurste zijn :+. Ach, zolang anderen ze blijven sponsoren... :D
Oké, maar als de koelprestaties goed zijn, dan maakt het praktisch toch niet uit?

Ik heb eigenlijk altijd videokaarten van Asus gekocht; vanaf mijn pricewatch: Asus Radeon X800 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), EAX800/2DTV/256M tot de pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5 die ik nu heb.

Het uitstapje naar Sapphire voor een ander (2 stuks) heeft me weinig goeds gebracht en gezien de prijs van een videokaart wil ik dat gewoon in één keer goed is. Geen gezeur.

De metalen shroud die asus op z'n DC koelers heeft vind ik ook erg prettig en tot zover heb ik geen problemen gehad met de bouwkwaliteit of koelprestaties. Alleen de pricewatch: Asus EAH3870/HTDI/512M was wat luidruchtig en had geen goede basisinstellingen voor de fans.

Maarja, ik zal nog eens rondkijken naar de andere versies van de RX480.

• Paprika
TheNephilim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:13:
[...]
Oké, maar als de koelprestaties goed zijn, dan maakt het praktisch toch niet uit?
Het is jouw geld, ik hou je niet tegen ;).
De RX 480 Strix komt best wel matig uit de reviews wat betreft de koeling, door dus bovenstaande reden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:33:
De RX 480 Strix komt best wel matig uit de reviews wat betreft de koeling, door dus bovenstaande reden.
De conclusie die je trekt slaat nergens op. Dat de koeler het slecht doet in reviews betekent gewoon dat de koeler slecht is. Dat dit dan zou kunnen komen door de heatpipes is speculatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:00:
[...]

De conclusie die je trekt slaat nergens op. Dat de koeler het slecht doet in reviews betekent gewoon dat de koeler slecht is. Dat dit dan zou kunnen komen door de heatpipes is speculatie.
De enige speculatie hier is dat jij speculeert dat ik zou speculeren.

AMD Nieuwsdiscussie

• bloodlynx
-The_Mask- schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:21:
[...]

Dit is al zovaak hier aangehaald, nou geef ik je gelijk dat het met de heatpipes te maken heeft. Maar sowieso heeft Asus over de hele line-up de fans veel te agressief ingesteld om de boel koel te houden.
Dus tenzij ze overal de shroud hebben wegbezuinigd lijkt het me gewoon een niet al te beste cooler.

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:21:
[...]

Als je nou even bewijs levert dan zeg ik er ook niks meer van. Foto's van GPU's met heatpipes is geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Ik weet niet of deze link al gepost is, maar is een goede stille kaart

http://www.guru3d.com/art...0-g1-gaming-review,1.html

[ Voor 30% gewijzigd door koetsier88 op 16-09-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:35:
[...]

Als je nou even bewijs levert dan zeg ik er ook niks meer van. Foto's van GPU's met heatpipes is geen bewijs.
Heb je wel eens een videokaart koelblok verwijderd? De chip zelf is doorgaans ter grootte van een postzegel of nog kleiner. De thermal compound die je ziet (dat grijze spul) is om oneffenheden tussen de chip en de heatpipes (die koperen dingen) op te vullen. De chip heeft geen contact met de heatpipes waarbij er geen thermal compound zit, aan de hand daarvan kun je zien waar de chip zich bevindt t.o.v. de heatpipes.Die heatpipes die geen contact maken voegen dus niks toe aan de koeling van de chip.

Met andere woorden: Er wordt materiaal gebruikt dat uiteindelijk niks aan de prestaties van de kaart toevoegt. Maar wel zonde is voor het milieu en alleen maar voor marketing doeleinden goed is (OMG 10!!! Heatpipes!!!) :)

• bloodlynx
koetsier88 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:41:
Ik weet niet of deze link al gepost is, maar is een goede stille kaart

http://www.guru3d.com/art...0-g1-gaming-review,1.html
Wat is zo speciaal aan dan?
De msi is exact even still maar is 8 graden koeler met een hogere clock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pazienza schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:42:
[...]

Heb je wel eens een videokaart koelblok verwijderd? De chip zelf is doorgaans ter grootte van een postzegel of nog kleiner. De thermal compound die je ziet (dat grijze spul) is om oneffenheden tussen de chip en de heatpipes (die koperen dingen) op te vullen. De chip heeft geen contact met de heatpipes waarbij er geen thermal compound zit, aan de hand daarvan kun je zien waar de chip zich bevindt t.o.v. de heatpipes.Die heatpipes die geen contact maken voegen dus niks toe aan de koeling van de chip.

Met andere woorden: Er wordt materiaal gebruikt dat uiteindelijk niks aan de prestaties van de kaart toevoegt. Maar wel zonde is voor het milieu en alleen maar voor marketing doeleinden goed is (OMG 10!!! Heatpipes!!!) :)
Dus als je heatpipes die "niks doen" weghaalt zou de kaart het beter doen? Is dat wat je me probeert te zeggen

Dat is gewoon niet waar. De heatpipes die niet in contact staan met de GPU/CPU zullen door de heatpipes die wel in contact staan gewoon hitte opnemen. Dit is minder efficiënt maar ze doen nog steeds hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:27:
[...]

Dus als je heatpipes die "niks doen" weghaalt zou de kaart het beter doen? Is dat wat je me probeert te zeggen

Dat is gewoon niet waar. De heatpipes die niet in contact staan met de GPU/CPU zullen door de heatpipes die wel in contact staan gewoon hitte opnemen. Dit is minder efficiënt maar ze doen nog steeds hun werk.
Nee, dan doet de kaart het niet beter, de koeling functioneert dan net zo goed (of slecht, maar net hoe je het wilt bekijken).

Nee zo werkt dat niet, maar goed dat is al vaker gezegd hier, dit is gewoon geen efficiënt koeler ontwerp en dat komt ook in tests naar voren. Prima als jij je kop in het zand wil steken en te veel wilt betalen voor een matige kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
Pazienza schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:11:
[...]

Nee, dan doet de kaart het niet beter, de koeling functioneert dan net zo goed (of slecht, maar net hoe je het wilt bekijken).

Nee zo werkt dat niet, maar goed dat is al vaker gezegd hier, dit is gewoon geen efficiënt koeler ontwerp en dat komt ook in tests naar voren. Prima als jij je kop in het zand wil steken en te veel wilt betalen voor een matige kaart. :)
Zo werkt het wel, de koperen buizen die in contact staan met de gpu warmen op, die staan in contact met de buizen die geen contact hebben, en dan warmen die ook op.

Maar een dikke koperen plaat eronder lijkt idd beter te werken. Dan hebben alle buizen een relatief goede verbinding met de gpu, ipv 2 een uitstekende en 2 een matige.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Whut!?! pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G net onder de €300 by megekko:
https://www.megekko.nl/pr...AMING-X-8G?r=tweakers.net

Zo lang de voorraad strekt zeker :)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Veel te duur voor een RX 480 :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H45te
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 01:09
"Veel mensen" zijn al gewend aan het relatief hoge markt prijs T.O.V het oorspronkelijke MSRP, dat ze 300 normaal tot goedkoop vinden. Ik zal nog een aantal maanden wachten totdat het prijs nog een stuk daalt, ik heb gelukkig geen haast. :)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56
Adviesprijs voor de 'stock' RX 480 (8GB) is €260
https://tweakers.net/nieu...x-480-videokaart-uit.html

Voor custom kaarten komt daar nog een €10-15 bij, custom kaarten met OC zijn nog iets duurder...
Hoewel +/- €285 zowat de richtprijs voor de Gaming X zou moeten zijn (ik vind echt geen adviesprijzen van MSI zelf), zou ik nu niet meer wachten, als je er echt een wil kopen, want heel drastisch zullen ze ook niet meer zakken in prijs (hij komt trouwens van €319 als goedkoopste prijs).

[ Voor 134% gewijzigd door DenHond op 21-09-2016 01:02 ]

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Het is absoluut een beweging in de goede richting, maar ik zou sowieso voor de 4GB versie gaan, die heb je voor €240 a €250 al. De MSI-variant daarvan zit op €265.

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
WhySoSerious schreef op woensdag 21 september 2016 @ 06:54:
Het is absoluut een beweging in de goede richting, .......
Dit.
De kaarten zijn heel lang boven de €300 gebleven. Met de prijsdaling wordt hoop ik nu een trent gezet. Ik kan gelukkig nog wachten op nog lagere prijzen.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
DenHond schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:50:
Adviesprijs voor de 'stock' RX 480 (8GB) is €260
https://tweakers.net/nieu...x-480-videokaart-uit.html

Voor custom kaarten komt daar nog een €10-15 bij, custom kaarten met OC zijn nog iets duurder...
...
Mij bekruipt nog steeds het vermoeden dat AMD de MSRP vlak voor introductie de 8GB versie met 10 USD heeft verhoogd van 229 USD naar 239 USD. Immers Newegg en diverse andere sites verkochten vanaf dag 1, de 4GB versie voor 199 USD/219 Euro en de 8GB versie voor 239 USD/269 Euro. Dus ik vermoed dat 269 Euro de adviesprijs is in de Eurozone?

Dit gezegd hebbende, bewegen de prijzen van de 8GB versies zich in de goede richting:
  • 260 Euro voor de custom XFX RS versie
  • 270 Euro voor de custom XFX GTR versie
  • 280 Euro voor de custom Sapphire Nitro+

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• bloodlynx
WhySoSerious schreef op woensdag 21 september 2016 @ 06:54:
Het is absoluut een beweging in de goede richting, maar ik zou sowieso voor de 4GB versie gaan, die heb je voor €240 a €250 al. De MSI-variant daarvan zit op €265.
Msi vraagt deze reeks kaarten sowieso de premium prijs, maar daarin tegen is het tot dusver wel de beste kaart met een uitstekende balans tussen geluidproductie, warmte en overclock. Ik heb de MSI gehaald, omdat ik geen zin meer had om te wachten. En ik denk dat mensen die aan het wachten zijn todat er nog een euro of 30 af nog lang moeten wachten. Ik kan de kaart in iedergeval van harte aanbevelen.

• Steddy
  • Laatst online: 12-09 09:57
bloodlynx schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:17:
[...]

Msi vraagt deze reeks kaarten sowieso de premium prijs, maar daarin tegen is het tot dusver wel de beste kaart met een uitstekende balans tussen geluidproductie, warmte en overclock. Ik heb de MSI gehaald, omdat ik geen zin meer had om te wachten. En ik denk dat mensen die aan het wachten zijn todat er nog een euro of 30 af nog lang moeten wachten. Ik kan de kaart in iedergeval van harte aanbevelen.
Dit dus. Heb precies hetzelfde gedaan. Nu zie ik ook dat de kaart niet meer voor 299 leverbaar is bij Megekko, blijkbaar hebben meer mensen hetzelfde gedacht als wij :P. Ik hoef in ieder geval niet meer alle prijzen in de gate te houden, rust is wedergekeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjarneD
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 17:09
Misschien even een hele andere vraag ** snip **
Modbreak:Nee. Hou het on-topic, als je vraag geen eigen topic waard is, is het zeker geen offtopic post in andermans topic waard :o

[ Voor 85% gewijzigd door dion_b op 22-09-2016 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Dat moet makkelijk kunnen, geen zorgen :).

Verwijderd

bloodlynx schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:17:
[...]

Beeld ik het me nu in of is de RX 4** hoger geprijsd in vergelijking met de USA dan de GTX 10**? Zo ja, kan iemand het verklaren?
Anyway, wij bepalen natuurlijk zelf of dat er 30 euro (of nog wat meer) vanaf gaat. Als wij het niet kopen voor die prijs dan zakt de prijs vanzelf snel. Doordat zoveel mensen niet het geduld hebben om eventjes te wachten blijft de prijs te hoog (lees: een onnodig hoge winstmarge in heel de keten). Soms vraag ik me af of dat het niet handiger zou zijn als we de kaarten gewoon direct bij MSI/Sapphire/... zouden kunnen bestellen in plaats van via zo'n klein tussenwinkeltje wat er ook nog eens geld aan wil verdienen. Met het online bestellen moet dat toch een fluitje van een cent zijn voor bedrijven zoals MSI? Waarom nog die strijkstok ertussenin waar extra geld aan blijft kleven?

Ik vind 300 euro voor zo'n kaart trouwens sowieso zot, voor iets meer dan 100 euro extra ga je straks waarschijnlijk een RX 490 kunnen kopen, of hoe die ook gaat heten (aangezien die een jaar later uitkomt dan de RX 480 en de GTX 1070). Een veel te hoge premie voor dat beetje extra wat ze bieden, dat zeg ik als iemand die lawaai een belangrijk punt vindt bij componenten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 18:37 ]

• bloodlynx
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:30:
[...]

Ik vind 300 euro voor zo'n kaart trouwens sowieso zot, voor iets meer dan 100 euro extra ga je straks waarschijnlijk een RX 490 kunnen kopen, of hoe die ook gaat heten (aangezien die een jaar later uitkomt dan de RX 480 en de GTX 1070). Een veel te hoge premie voor dat beetje extra wat ze bieden, dat zeg ik als iemand die lawaai een belangrijk punt vindt bij componenten.
Ik denk dat je wel eens kan gaan vergissen in de RX 490 prijs, ten opzichte van de last gen vind ik de 4GB rx helemaal niet zo gek geprijst. Daarnaast begint 300 euro acceptabel te worden, er zijn al genoeg die er 320+ voor betaald hebben. Daarnaast is Amerika de 8GB variant bij Newegg bijvoorbeeld ook nog gewoon 290 dollar, MSI vraagt gewoon meer dan de rest.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

de rx480 4gb begint al wat in prijs te zakken.

edit: topic niet goed doorgelezen

[ Voor 34% gewijzigd door Eentje op 22-09-2016 22:04 . Reden: niet goed genoeg gelezen. ]

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloodlynx schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:06:
[...]

Ik denk dat je wel eens kan gaan vergissen in de RX 490 prijs, ten opzichte van de last gen vind ik de 4GB rx helemaal niet zo gek geprijst. Daarnaast begint 300 euro acceptabel te worden, er zijn al genoeg die er 320+ voor betaald hebben. Daarnaast is Amerika de 8GB variant bij Newegg bijvoorbeeld ook nog gewoon 290 dollar, MSI vraagt gewoon meer dan de rest.
We kunnen enkel speculeren maar het lijkt me logisch dat de 490 zeker niet duurder gaat zijn dan de 1070 die op dat moment al een jaar oud is. Met een beetje geluk gaat het ook iets meer kunnen dan de 1070 omdat het proces dan net iets meer ontwikkeld is (ze hebben al een jaar lang Polaris-kaarten ermee gemaakt). Maar goed, voor een kaart die voor $200-235 of zo (respectievelijk referentiekaart 480 in de USA en de 1060) verkrijgbaar is vind ik 300 euro erg aan hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
@CHBF

Bedenk dan wel even dat de kaarten op Newegg, zonder tax zijn.

Dus de 4GB, 200 USD dollar kostende RX480 zou omgerekend in de Eurozone gaan kosten: 220 Euro (incl. BTW en koerscorrectie)

Op geizhals.eu kun je zien dat de kaarten in de Eurozone vanaf 224 Euro worden aageboden....
dat is dus een stukje minder dan de 300 Euro waar jij naar refereert. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 23-09-2016 08:39 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15

Gilotto

Paint Skillz

Prijzen zijn inderdaad aan het zakken.

de RX470 voor 199.99 euro. Eerste die ik onder de 200 euro zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Nu wil ik niet al te veel zeggen maar dat is nog altijd een shop in Duitsland.
Behalve dat er velen niet in het buitenland bestellen willen komen er ook nog behoorlijke verzendkosten bij en bij rma ben je ook meer kwijt.
Wellicht een idee om alleen nog maar de NL pricewatch te raadplegen hier? Natuurlijk wel geschikt om te vergelijken met Nederlandse prijzen natuurlijk.

Stiekem stoor ik me er een beetje aan want ik houd het topic in de gaten voor Nederlandse deals en acties/prijsdalingen... en bij het klikken op een link kom ik maar wat vaak in het buitenland uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Donderstraaltje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:05:
Behalve dat er velen niet in het buitenland bestellen willen komen er ook nog behoorlijke verzendkosten bij en bij rma ben je ook meer kwijt.
Wellicht een idee om alleen nog maar de NL pricewatch te raadplegen hier? Natuurlijk wel geschikt om te vergelijken met Nederlandse prijzen natuurlijk.

Stiekem stoor ik me er een beetje aan want ik houd het topic in de gaten voor Nederlandse deals en acties/prijsdalingen... en bij het klikken op een link kom ik maar wat vaak in het buitenland uit.
Dat het voor jou niet interesant is betekend niet dat het voor anderen ook niet interesant is :)
Het zou handig zijn als mensen bij hun linkje zetten of het om een buitenlands bedrijf gaat, maar het compleet negeren van buitenlandse webshops vind ik in deze tijden van den zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Temujin schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:44:
[...]

Dat het voor jou niet interesant is betekend niet dat het voor anderen ook niet interesant is :)
Het zou handig zijn als mensen bij hun linkje zetten of het om een buitenlands bedrijf gaat, maar het compleet negeren van buitenlandse webshops vind ik in deze tijden van den zotte.
Dat was dan ook exact DE hint... mooi dat jij hem begrepen hebt.
Daarbij zeg ik niet dat het niet interessant is, dat er heus wel ivm vergelijkingen enzo het interessant kan zijn.
Daarbij kan ik me voorstellen dat je een specifieke kaart wilt hebben alleen de beschikbaarheid valt voor 9/10 kaarten wel mee en 9/10 kaarten is het incl. verzenden in NL net zo goedkoop/duur.

Overigens ik kan het zelf prima in het buitenland bestellen, heb een CC en kom wel eensim Duitsland/België... en desondanks het nog niet interessant bevonden. Kun je na gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:05:
Eh, het is Amazon.de, dus verzenden is gratis en garantiegevallen worden volledig kosteloos opgelost. Amazon biedt betere service dan negen van de tien Nederlandse computerwinkels.

Mijn Asus RX480 4GB voor €215,72 van Amazon.de is vandaag verzonden. Je moet zelf weten waar je koopt, maar voor zulke prijzen in Nederland kan je misschien nog wel tot volgend jaar wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
evEndzhar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:42:
[...]

Eh, het is Amazon.de, dus verzenden is gratis en garantiegevallen worden volledig kosteloos opgelost. Amazon biedt betere service dan negen van de tien Nederlandse computerwinkels.

Mijn Asus RX480 4GB voor €215,72 van Amazon.de is vandaag verzonden. Je moet zelf weten waar je koopt, maar voor zulke prijzen in Nederland kan je misschien nog wel tot volgend jaar wachten.
Ik wacht niet op een 4GB exemplaar, en daarbij weet jij niet waarop ik wel wacht. Het geld heb ik wel, aanbiedingen zijn mooi... maar voor mijn OS (geen Windows!) zijn nog geen stable drivers. Als ik echt had gewild dan had ik voor 240E nu al een 8GB kaart in huis... en voor 220E heb ik al een 4GB kaart in Nederland weken terug kunnen hebben dus de Duitse prijs vind ik nog niet "spectaculair". Maar zoals gezegd wat ieder wilt, als jij blij ermee bent prima en idd die specifieke kaart kun je nu niet tegen die prijs in NL krijgen.

Neemt niet weg dat ik me eraan stoor dat ik van te voren niet kan zien of het een kaart in NL of DE/UK/FR or wherever is, je mist dan gewoon een stuk in de communicatie. Tja en dan krijg je reacties zoals die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:20:
Ik wacht niet op een 4GB exemplaar, en daarbij weet jij niet waarop ik wel wacht.
Nee, dat weet ik inderdaad niet. Je zeurde over verzendkosten bij Amazon en dat heb ik rechtgezet. En nu blijkt dat je niet eens interesse in die kaart had.

Echt, dat is gewoon zeuren om het zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
evEndzhar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:43:
[...]

Nee, dat weet ik inderdaad niet. Je zeurde over verzendkosten bij Amazon en dat heb ik rechtgezet. En nu blijkt dat je niet eens interesse in die kaart had.

Echt, dat is gewoon zeuren om het zeuren.
Had het over in het algemeen, niet specifiek bij Amazon. Excuses als dat niet meteen duidelijk was.
Maar sorry hoor je begint nu echt op de persoon te spelen haast.

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
Donderstraaltje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:20:
[...]
... maar voor mijn OS (geen Windows!) zijn nog geen stable drivers.
Is er al duidelijkheid over een periode waarin deze drivers (en eventuele reviews van de werking) worden verwacht? Persoonlijk vind ik dit namelijk ook een belangrijk/interessant punt wat ik wil graag zou willen weten nog voordat ik een keuze ga maken voor een videokaart.

• Donderstraaltje
  • Niet online
addo2 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 01:42:
[...]

Is er al duidelijkheid over een periode waarin deze drivers (en eventuele reviews van de werking) worden verwacht? Persoonlijk vind ik dit namelijk ook een belangrijk/interessant punt wat ik wil graag zou willen weten nog voordat ik een keuze ga maken voor een videokaart.
We zijn op de IRC van InsanelyMac al flink aan het testen =)
In een Mac Pro werkt het nu met de 10.12.1 drivers alleen is performance nog niet helemaal je van het.
In een hack moet je perse de igpu aanzetten en kan het problematisch zijn om werkend te krijgen soms (dsdt edits). Dit heeft er mede mee te maken dat Sierra nieuw is en het gfx subsysteem is heel erg flink aangepakt ivm de overgang op metal (soort van vulkan op osx). Deze .1 zal ongeveer over een maand officieel uitkomen want dat leert de ervaring en anders kan ik de drivers ook los uit de update halen als je geen dev account hebt. Hoe dan ook nvidia begint steeds minder interessant te worden mede omdat de webdrivers maar niet geüpdatet worden waardoor alleen de 980 en 980ti/Titan sneller zijn dan wat AMD nu heeft. Daarbij heeft Nvidia altijd een flinke performance hit in OSX sinds een aantal jaren omdat apple geen nvidia meer in haar recente producten heeft.

Ik zeg een maandje geduld tenzij je wilt dat ik je de drivers nu al geef =)

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
Dat is goed nieuws! Het is aardig aangeboden om de drivers te geven maar ik wilde deze kennis vooral gebruiken om mij 1e selectie te kunnen maken tussen de concurrerende merken en series. Ik heb mijn windows-bakje bijna versleten en wil voor mijn volgende computer (waar ik op game) weten wat de stand van zaken is. Wanneer er geen driver op de planning staat is het namelijk nutteloos om iets uit deze serie kaarten te overwegen.

De "levertijd" van de drivers voor de 4xx serie (in non-windows omgevingen) vind ik wel wat lang duren in vergelijking met de eerste leveringen van de kaarten. Of de drivers beschikbaar zijn is voor mij namelijk een essentieel onderdeel om te kijken of een grafische kaart potentieel interessant kan zijn.

• Donderstraaltje
  • Niet online
addo2 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:01:
De "levertijd" van de drivers voor de 4xx serie (in non-windows omgevingen) vind ik wel wat lang duren in vergelijking met de eerste leveringen van de kaarten. Of de drivers beschikbaar zijn is voor mij namelijk een essentieel onderdeel om te kijken of een grafische kaart potentieel interessant kan zijn.
Dat is helaas altijd al zo geweest, en waarom eigenlijk geen idee. Mij is eens ooit verteld omdat de drivers opensource zijn de concurrentie zou kunnen meekijken maar dat is in enkele gevallen niet eens zo. Bij apple, want OSX is niks anders dan eigenlijk een hele luxe BSD distro, duurt het in de meeste gevallen 2 tot 3 maanden. Nu wat langer omdat OSX Sierra ertussen zat en nog langer omdat baby lake wat verlaat was. Dus bij apple hangt het altijd samen met nieuwe hardware en binnen nu en 4-5 weken komen nieuwe macbook laptops uit met een rx460 en wellicht 470? Mogelijk nog een nieuwe iMac maar wie zal het zeggen. Wil je weten wanneer drivers uitkomen voor osx gebruik dan deze link; http://buyersguide.macrumors.com/#Mac en hiermee kan ik het tot op de maand nauwkeurig voorspellen. Doet dit zelf al sinds tiger (OSX 10.4) dus het is een bewezen systeem =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
evEndzhar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:42:
[...]

Ik heb precies dezelfde besteld (zelfde prijs) - hoop dat het de goede versie is :p

Mijne is gister verzonden en komt woensdag aan volgens de tracking. Jouwe al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:39
iamzero456 schreef op maandag 26 september 2016 @ 05:55:
[...]

Ik heb precies dezelfde besteld (zelfde prijs) - hoop dat het de goede versie is :p

Mijne is gister verzonden en komt woensdag aan volgens de tracking. Jouwe al binnen?
Jullie hebben het toch over de 470? Want of mijn zoekkwaliteiten laten echt veel te wensen over of de prijzen zijn ondertussen al weer gestegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Crabro schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:00:
[...]

Jullie hebben het toch over de 470? Want of mijn zoekkwaliteiten laten echt veel te wensen over of de prijzen zijn ondertussen al weer gestegen...
Nope, het is een 480 4gb , uit duitsland (amazon). Heeft korte tijd op die prijs gestaan - had er niks van verwacht maar uiteindelijk blijkbaar wel verstuurd. Ik heb een beetje vreemde titel in mijn bestelling (r9360 4gb) maar medewerker amazon bevestigde dat het de rx480 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online

Nee, ik kreeg vrijdag bericht dat de kaart verzonden zou zijn en woensdag aan zal komen, maar op de website van DHL krijg ik met het trackingnummer nog steeds geen bezorgmoment te zien. Bij Amazon zie ik dat het pakket vannacht pas het magazijn in Duitsland verlaten heeft. Ik ga er nu nog wel even vanuit dat ik hem zoals beloofd woensdag binnen zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:27
De geruchten gaan dat eind oktober (in laatste twee weken) nvidia de GTX1050 aan zal kondigen. Zou dit invloed hebben op de prijs van de RX47 of RX480? De GTX1050 is de burger game kaart van nvidia. Zou het waard zijn om hier op te wachten?

De huidige prijzen van de RX470/RX480 in de Nederlandse webshops zijn vrij uiteen lopend maar stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:44

D_V

[...]

gaat het om deze?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/57e9678a811bb/57e9678a79d2d-j5j56j5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Ja! Goedkoper op amazon geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crabro
iamzero456 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:36:
[...]

Ja! Goedkoper op amazon geworden?
Zijn die dingen echt in seconden uitverkocht of ben ik nu gek aan het worden 8)7

Als ik op precies dezelfde zoek is hij bij mij toch echt EUR 249,-!!!
https://www.amazon.de/Asu...words=Asus+Dual-RX480-O4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Klopt ja, gisteren was 'ie ook direct leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

En weer een paar euro van een aantal 470 en 480 kaarten af :)

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
https://www.overclockers....phics-card-bg-14c-sp.html

Sapphire Rx 480 nitro 4gb voor 200 euro in de aanbieding.

Komen wel nog veel verzendkosten bij..., 20 pond

Edit: het betreft hier een "b grade" product. Ik weet niet wat het precies inhoud, maar waarschijnlijk is het een soort van Tweedekansje.

[ Voor 25% gewijzigd door wouterg00 op 28-09-2016 13:34 ]

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 13:05

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

wouterg00 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:29:
Edit: het betreft hier een "b grade" product. Ik weet niet wat het precies inhoud, maar waarschijnlijk is het een soort van Tweedekansje.
In de product omschrijving wordt uitgelegd wat ze met B Grade bedoelen. Vraag me alleen af of dit niet in tegenspraak is met de wetgeving.
Below is the original description for this product, any reference to warranty is to be ignored. Warranty for this item is 90 days as with all B Grade items.

B Grade items may have been used, have damaged packaging, missing accessories or a combination of these.

Some items may have scuff marks or slight scratches but should otherwise be an operable product.

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

• iamzero456
evEndzhar schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:19:
[...]

Nee, ik kreeg vrijdag bericht dat de kaart verzonden zou zijn en woensdag aan zal komen, maar op de website van DHL krijg ik met het trackingnummer nog steeds geen bezorgmoment te zien. Bij Amazon zie ik dat het pakket vannacht pas het magazijn in Duitsland verlaten heeft. Ik ga er nu nog wel even vanuit dat ik hem zoals beloofd woensdag binnen zal krijgen.
Ik heb hem binnen en geïnstalleerd, ik ga er vandaag wat testjes tegenaan gooien :D

• D_V

D_V

iamzero456 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:14:
[...]

Ik heb hem binnen en geïnstalleerd, ik ga er vandaag wat testjes tegenaan gooien :D
Ben vooral benieuwd naar het geluidsniveau. Ik vind het een mooie kaart om te zien (heb zelf ook een witte kast, NZXT 340) maar kon eigenlijk nog weinig testresultaten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Mr. Rawnar schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:42:
[...]

In de product omschrijving wordt uitgelegd wat ze met B Grade bedoelen. Vraag me alleen af of dit niet in tegenspraak is met de wetgeving.

[...]
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde als refurbished wat overal gedaan wordt.RMA'tjs die nog wel werken, beschadigde verpakking (naja, hetzelfde wat er in het engels staat), het kan gewoon niet als 'nieuw' verkocht worden. Is er een bepaalde wetgeving die je in gedachte had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 13:05

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

bluebear schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:25:
[...]
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde als refurbished wat overal gedaan wordt.RMA'tjs die nog wel werken, beschadigde verpakking (naja, hetzelfde wat er in het engels staat), het kan gewoon niet als 'nieuw' verkocht worden. Is er een bepaalde wetgeving die je in gedachte had?
Ik vroeg me gewoon af hoe het zat met garantie. In Nederland krijg je standaard 1 jaar garantie op een gekocht product. Nu hebben ze het in hun stukje ook over producten die niet zijn gebruikt, maar waarvan de doos tijdens vervoer is beschadigd. Hoe werkt hier de wetgeving? En is de wetgeving heel anders in Engeland?

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Bij alternate is nu de RX480 nitro 4GB te koop voor 229: https://www.alternate.de/...arte/html/product/1289602?

Kan iemand vertellen hoe het zit met de levering naar Nederland en even kosten? Dit wordt mij niet geheel duidelijk op de website.

Bij de nederlandse Alternate wordt de zelfde kaart aangeboden voor 259...

Ik krijg bij de Alternate.de ook Battlefield 1 Deluxe Edition RABATT-Spiel bij voor 0 euro :o

[ Voor 12% gewijzigd door MuVo op 30-09-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
MuVo schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:16:
Bij alternate is nu de RX480 nitro 4GB te koop voor 229: https://www.alternate.de/...arte/html/product/1289602?

Kan iemand vertellen hoe het zit met de levering naar Nederland en even kosten? Dit wordt mij niet geheel duidelijk op de website.

Bij de nederlandse Alternate wordt de zelfde kaart aangeboden voor 259...

Ik krijg bij de Alternate.de ook Battlefield 1 Deluxe Edition RABATT-Spiel bij voor 0 euro :o
Dat is niet BF1 maar een upgrade. dus van de standaard versie naar deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Klopt idd een upgrade maar wel een hele nasty marketing truuk, want ik was er eerder ook bijna ingetuind doordat ik dacht de gehele game gratis te krijgen. Temeer doordat ze dit eerder hebben gedaan met de R 290 waar je BF4 gratis erbij kreeg waar ik destijds ook gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
The Source schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:28:
[...]

Dat is niet BF1 maar een upgrade. dus van de standaard versie naar deluxe.
Helder, tnx.

Bij Mindfactory is de RX480 Nitro 4G nu €219,92, maar met 19 euro verzendkosten is het niet interessant. Tenzij je een adres hebt in Duitsland.

Ik las op tweakers dat Alternate 9 euro verzend kosten heeft, dat maakt het ook niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
iamzero456 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:14:
Ik heb hem woensdag binnengekregen. Kan ik na een paar maanden wachten toch eindelijk weer fatsoenlijk gamen.
Mr. Rawnar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:25:
Ik vroeg me gewoon af hoe het zat met garantie. In Nederland krijg je standaard 1 jaar garantie op een gekocht product. Nu hebben ze het in hun stukje ook over producten die niet zijn gebruikt, maar waarvan de doos tijdens vervoer is beschadigd. Hoe werkt hier de wetgeving? En is de wetgeving heel anders in Engeland?
De EU-richtlijn schrijft bij consumentenkopen minimaal twee jaar recht op conformiteit voor. Het VK kennende hebben zij de richtlijn letterlijk in hun wetgeving opgenomen. Voor tweedehands goederen zal het recht op conformiteit minimaal een jaar zijn (zie artikel 7 lid 1). Een beschadigde doos, een missende accessoire of een refurbished en recertified product (welke hooguit een paar maanden geleden geproduceerd is) vallen allemaal mijns inziens niet onder tweedehands. Voor een verkoper zou het anders wel een hele mooie manier zijn om onder haar aansprakelijkheid uit te komen.

Hoe dan ook, tegen de voorwaarden die de verkoper stel(de) is het een hele slechte deal. Grafische kaarten (voor gaming) vallen wel vaak genoeg uit in de eerste twee of drie jaar dat je echt niet je garantie in wil leveren voor een paar tientjes korting.
MuVo schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:16:
Bij Mindfactory is de RX480 Nitro 4G nu €219,92, maar met 19 euro verzendkosten is het niet interessant. Tenzij je een adres hebt in Duitsland.

Ik las op tweakers dat Alternate 9 euro verzend kosten heeft, dat maakt het ook niet echt interessant.
Bij Mindfactory betaal je daarbij ook nog een percentage opslag wanneer je met creditcard of Paypal wil afrekenen. Hou Amazon.de in de gaten als je overweegt om uit Duitsland te bestellen, zij verzenden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
evEndzhar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:24:
[...]

Ik heb hem woensdag binnengekregen. Kan ik na een paar maanden wachten toch eindelijk weer fatsoenlijk gamen.

[...]

De EU-richtlijn schrijft bij consumentenkopen minimaal twee jaar recht op conformiteit voor. Het VK kennende hebben zij de richtlijn letterlijk in hun wetgeving opgenomen. Voor tweedehands goederen zal het recht op conformiteit minimaal een jaar zijn (zie artikel 7 lid 1). Een beschadigde doos, een missende accessoire of een refurbished en recertified product (welke hooguit een paar maanden geleden geproduceerd is) vallen allemaal mijns inziens niet onder tweedehands. Voor een verkoper zou het anders wel een hele mooie manier zijn om onder haar aansprakelijkheid uit te komen.

Hoe dan ook, tegen de voorwaarden die de verkoper stel(de) is het een hele slechte deal. Grafische kaarten (voor gaming) vallen wel vaak genoeg uit in de eerste twee of drie jaar dat je echt niet je garantie in wil leveren voor een paar tientjes korting.

[...]

Bij Mindfactory betaal je daarbij ook nog een percentage opslag wanneer je met creditcard of Paypal wil afrekenen. Hou Amazon.de in de gaten als je overweegt om uit Duitsland te bestellen, zij verzenden gratis.
Ik wist niet dat bij Amazon.de de verzendkosten gratis zijn. Daar staat de RX480 nitro 4GB voor €235, dat is dan wel interessant. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
MuVo schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:27:
[...]

Ik wist niet dat bij Amazon.de de verzendkosten gratis zijn. Daar staat de RX480 nitro 4GB voor €235, dat is dan wel interessant. Bedankt!
Let wel , de Nitro staat niet bekend om zijn stilte: https://nl.hardware.info/...ersus-msi-gaming-x-review

Moet je dan wel voor lief nemen :) De Asus heb ik nog niet gehoord, maar heb hem dan ook nog niet op zijn staart getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
iamzero456 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:50:
[...]

Let wel , de Nitro staat niet bekend om zijn stilte: https://nl.hardware.info/...ersus-msi-gaming-x-review

Moet je dan wel voor lief nemen :) De Asus heb ik nog niet gehoord, maar heb hem dan ook nog niet op zijn staart getrapt.
Dat heb ik gelezen, dat neem ik voor lief. Tenminste ze adverteren dat de kaart semi-passive is, ik vindt het belangrijker dat de fans niet draaien als ik office/geen zware taken uitvoer. Dat doet de Sapphire Nitro als goed is. Helaas kan ik geen MSI nemen, want hun kaart is te lang voor mijn kast. Normaal MSI > Sapphire.

Ik heb ook gekeken naar de pricewatch: XFX Radeon RX 480 RS 4GB, heeft ook simi-passive volgende de XFX website, maar ik heb geen ervaring met XFX, vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar Sapphire.

Ik heb ervaring met Sapphire uit de ATI 9800Pro tijd 8)

[ Voor 28% gewijzigd door MuVo op 30-09-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

MuVo schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:16:
[...]

Tenzij je een adres hebt in Duitsland.
.
Of in de buurt van de grens woont. Kun je bij een paketshop net over de grens laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Crabro schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:29:
[...]

Zijn die dingen echt in seconden uitverkocht of ben ik nu gek aan het worden 8)7

Als ik op precies dezelfde zoek is hij bij mij toch echt EUR 249,-!!!
https://www.amazon.de/Asu...words=Asus+Dual-RX480-O4G
Hij is nu weer 205 euro!
amazon.de

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/57f07316ae8f4/57f07316a1f62-ygfji.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
Alweer te laat en EUR 242.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Dit weekend de pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G besteld via amazon.de: https://www.amazon.de/SAP.../dp/B01IQS6QE6/ref=sr_1_4 .

Ik heb gekozen voor de standaard verzending, gratis, maar totaal kosten zijn 231,74 euro. Verwachte bezorgdatum bij een DPD pickup point: 7/8 oktober.

Ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Krijg vandaag me XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap geleverd door Sicomputers, blijkbaar ook meteen de laatste op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Mag ik even een korte vraag stellen hier voordat ik een RX480 gaat aanschaffen.

Klopt het dat RX480 kaarten alleen compatible zijn met UEFI moederborden?

Ik heb namelijk nog een legacy BIOS moederbord. De kaart die ik wil halen is de Sapphire Nitro+ 4GB.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee dat klopt niet, maar oude moederborden hebben soms wel moeite met moderne UEFI videokaarten. Maar dit is in principe altijd op te lossen met een BIOS update, als de fabrikant zich aan de PCI Express standaard heeft gehouden, moet de fabrikant van het moederbord echter wel zo'n BIOS update uitgebracht hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 06-10-2016 10:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Thanks, dat wordt wel spannend als ik deze wil gaan halen via Amazon.de.
https://www.amazon.de/SAP...rds=SAPPHIRE+NITRO+RX+480

Ik heb geen ervaring met terugsturen via Amazon.

Dit is mijn moederbord trouwens.
http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=3263#ov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Thanks, had ik al gedaan.
Misschien dat iemand hier specifiek die Sapphire Nitro heeft met een legacy BIOS om zeker te zijn dat het werkt.

Als het bij deze ook al werkt, is de kans wel groot dat het op mijn bord ook gaat werken.
http://www.3dmark.com/fs/9206879
Met als moederbord: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3032#ov

Mocht de kaart binnen zijn, zal ik mijn bevindingen hier posten.

[ Voor 11% gewijzigd door Iavak op 06-10-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Laatst online: 24-07 16:12
De Asus RX480 staat te koop bij amazon.de voor €210,-

Alleen staat er duidelijk bij dat ze niet naar Nederland versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
En bijgevolg ook niet naar Belgie

Jammer, anders had ik hem gekocht. Mooie prijs ondanks dat ik liever een 1060 zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Gisteren de Sapphire 480 Nitro 4G die ik besteld had via Amzon.de opgehaald bij een ophaalpunt bij mij in de buurt. Mooi op tijd volgens de track en trace.

Voor mijn aankoop geeft amazon een indicatie levertijd aan van plus 1/2 dagen. Maar als de bestelling geplaatst is gaat het om 4/5 dagen, waarschijnlijk omdat het buiten Duitsland geleverd moet worden. In mijn geval heeft het 4 dagen geduurd. In de track en trace kunnen lezen dat mijn product uit Frankrijk via België is gekomen.

Vanavond inbouwen :)
Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.