"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verder hoop ik dat Creative nu eindelijk eens met Live!Ware 4 (CreativeWare?) uitkomt...

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
bij winME de laatste beta drivers.. en bij win2k de laatste officiele (beta nog niet gedraaid)..Op maandag 16 juli 2001 22:21 schreef therealslimarne het volgende:
Hey gosers, heb ff vraagje... Welke drivers gebruiken jullie voor de Radeon 64 Mb DDR ViVo? Ik weet dus niet welke het beste is en welke ik dus moet nemen.
is bij jullie de win 2k performance ook zo'n stuk lager?? scheelt hier toch minimaal 1000 3dmarks (2000)... en in spellen scheelt het ook!
Verwijderd
jij wil zoveel.. ga jij nu maar een ander topic verknallen... het gaat hier om radeon.. dus niet over BX niet over kyro en ook niet over celeron 800Op maandag 16 juli 2001 22:38 schreef Logitech het volgende:
Ik wil hem graag op 1000mhz of 950 ofzo hebben.
Ik heb een Asus P3B-F 100mhz mainbordje.
Radeon =
Verwijderd
Niet flamen ofzo maar de 2d kwalietijd is erg goed.
Helaas beter dan die van mij...
Verwijderd
ja dat weten we nu wel ok?? ga nou maar een ander topic verknallen ok??? ik heb in ieder genoeg van jou... begrijp je dat???Op dinsdag 17 juli 2001 08:22 schreef Logitech het volgende:
Radeon heeft mijn neef ook gehad.
Niet flamen ofzo maar de 2d kwalietijd is erg goed.
Helaas beter dan die van mij...
dit topic is: Door radeongebruikers voor radeongebruikers (toch?)
Ho Ho, niet zo streng, even een uitstapje naar een Celeron of andere dingen mag best, zolang het maar even is. En iedereen is welkom in deze draad, zolang ze maar vriendelijk zijn en niet gaan zeiken over hun Geforce, en natuurlijk zijn alle ex-eigenaren van de Radeon zeer welkom (edward, bomberman en nog een paar met moeilijke namen) die gasten hebben er toch voor gezorgd dat de radeon draad is wat hij nu is, en bijna zijn 1-jarig bestaan gaat vierenOp dinsdag 17 juli 2001 08:30 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
ja dat weten we nu wel ok?? ga nou maar een ander topic verknallen ok??? ik heb in ieder genoeg van jou... begrijp je dat???
dit topic is: Door radeongebruikers voor radeongebruikers (toch?)
Het begin: [topic=19563]
w2k performance is in spellen een stuk minder, maar nog altijd goed genoegOp dinsdag 17 juli 2001 08:08 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
bij winME de laatste beta drivers.. en bij win2k de laatste officiele (beta nog niet gedraaid)..
is bij jullie de win 2k performance ook zo'n stuk lager?? scheelt hier toch minimaal 1000 3dmarks (2000)... en in spellen scheelt het ook!
3dmark 2001 is bij mij veel sneller onder w2k dan w98 (3dmark 2000 heb ik nooit een betrouwbaar mee gehaald (3dmark sucks anyway))
Verwijderd
is idd nog wel lekkere performance alleen gebruik ik zelf gewoon winME voor gamesOp dinsdag 17 juli 2001 09:37 schreef DinoPK het volgende:
[..]
w2k performance is in spellen een stuk minder, maar nog altijd goed genoeg
3dmark 2001 is bij mij veel sneller onder w2k dan w98 (3dmark 2000 heb ik nooit een betrouwbaar mee gehaald (3dmark sucks anyway))
3dmark sucks ja.. maar is wel handig om ff te kijken welke drivers nou beter zijn enzo.. (heeft bij mij tot nu toe nog altijd gewerkt)
Tot nu toe geen lock-ups, crashes of whatsoever. Voorheen liep ik ook mee met iedere beta die uitkwam, maar na die driedagelijkse updates van twee maanden/maand geleden ben ik daarmee gestopt.
Hé HJS, vieren we het bij jou in de tuin?! I'll bring the booskey!!!
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Maar iig staat het nu dus vast.
Bij het éénjarig bestaan van "Het Radeontopic" vieren we het in de voortuin van HJS en dat van zijn buurvrouw...
Drank voor mijn rekening...(hek ervaring mee
maar er zit 2 ton verschil tussen, en het is in Hoorn, dus daar zijn de prijzen niet helemaal absurd.
Het is te hopen dat de Radeon2 beter verkrijgbaar is dan z'n voorganger, want dat was niet altijd even best, hoewel ik er geen moeite mee had
Ik ben benieuwd of er op korte termijn een Maxx komt, maar dat zal pas gebeuren als de concurrentie het nodig maakt, want ik ga er van uit dat de Radeon2 sneller wordt/is dan de GF3, om over de features nog maar niet te spreken
Niet op voorraad.
Op dinsdag 17 juli 2001 17:34 schreef edward2 het volgende:
Ik had het ook al gisteren gesubmit, maar ach de diehards weten het toch al
Het is te hopen dat de Radeon2 beter verkrijgbaar is dan z'n voorganger, want dat was niet altijd even best, hoewel ik er geen moeite mee had
Zqal wel aan de orde zijn geweest maar, wanner wordt die radeon2 eigenlijk verwacht. Ik wil namelijk een nieuwe kaart kopen, maar ja als ie bijv al in augustes komt dan kan ik nog wel wachten:). Ik bedoel ik kan alles nog wel een tijdje lekker spelen hoor, maar ik wil gewoon wat nieuws:)
Ik ben benieuwd of er op korte termijn een Maxx komt, maar dat zal pas gebeuren als de concurrentie het nodig maakt, want ik ga er van uit dat de Radeon2 sneller wordt/is dan de GF3, om over de features nog maar niet te spreken
Niet op voorraad.
Dan toch nog maar even een GF3, of zo:(Op dinsdag 17 juli 2001 17:47 schreef edward2 het volgende:
Reken maar op z'n vroegst ergens in september.
Ik ben erg benieuwd hoeveel pipelines de R2 krijgt, 6 textures in 1 kloktik is iig al het dubbele.
Ik hoop stilletjes op op min. 4, 6 zal wel te duur worden ivm de busbreedte.
Pure fillrate is nog steeds belangerijk, daar we nog erg veel games krijgen te verwerken alvorens we engines krijgen die triple of meer texturing ondersteunen.
Niet op voorraad.
damn ik kan niet w8en, en als hij er is kan ik weer niet beslissen, kopen of w8en op de R300??????
Breek je nek voorzichtig
Dan zou ik hem maar kopen:)Op dinsdag 17 juli 2001 23:21 schreef The_PyroPath het volgende:
En dan nog een of andere memory hype techniek rommel erin en fill-rate monster is klaar
damn ik kan niet w8en, en als hij er is kan ik weer niet beslissen, kopen of w8en op de R300??????
Maar dat word echt een lastige keus, september de R200 en ovlgens de interne geruchten december/januari al de R300 help
Breek je nek voorzichtig
Ik wil niet lulligdoen hoor maar ik ben al een hele tijd op die radeon 2 aan het wachten. Dus al voor de aankondiging van truform en smartshaders. Het kopen van een radeon 1 had nog niet echt veel nut omdat dat voor mij te weinig verschil uitmaakte.Op woensdag 18 juli 2001 00:48 schreef The_PyroPath het volgende:
Best wel grappig trouwens, door al dat nieuws over de Radeon opvolger R200 komen ineens de raarste snuiters hier binnen hobbelen
Maar dat word echt een lastige keus, september de R200 en ovlgens de interne geruchten december/januari al de R300 help
Kloop zelf ook al een tijdje mee met dit topic. In het begin veel info en discussie, laatste tijd wat minder maar zal wel weer opbloeien na realease R2...
Eerdaags feest bij HJS...
Breek je nek voorzichtig
Kan hij niet, dan is Edward aan de beurt.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Niet op voorraad.
(is mijn lust en mijn leven
Bomb houdt zich trouwens verd8 stil nu...
Ed : welke kaart heb je nu?! Kheb nog wel ergens een schoorsteenmodel van de V3 2000...
Jaja. Ze zijn daar uitermate serieus bij AOpen.

Wazige jongens, die Japanners...
Specs
Past leuk bij der "my little pony".
Niet op voorraad.
Huh...Op woensdag 18 juli 2001 16:32 schreef Tyrian het volgende:
En hier het bijpassende moederbord.
Jaja. Ze zijn daar uitermate serieus bij AOpen.
Wazige jongens, die Japanners...
Is dit bedoeld om de PC aantrekkelijker te maken voor casemoddende vrouwen ofzow (of verwijfde fl*kkers
Dat is een uitermate kleine doelgroep

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Ligt volgens mij aan Win2k.Op dinsdag 26 juni 2001 10:08 schreef Vorlon het volgende:
Ik heb net mijn radeon binnengekregen. En na wat geklooi werkt nu alles wel zo'n beetje. DVD en de vivo zooi doet het tenminste...
Heb alleen nu ff 3dmark2000 en 3dmark2001 gedraaid maar dat is toch wel een beetje erg teleurstellend... ik had namelijk een geforce1 sdr (wel op 120/200) en die haalde in 3dmark2000 onder win2k 4200 en de radeon doet er maar 3800.. in 2001 trouwens 2500marks maar daar heb ik geen getallen voor de geforce...
het is trouwens een radeon 64meg vivo oem (retail was iets te duur...)
ik draai nu met de laatste win2k beta drivers en niks overgeklokt..
Ik heb een PIII 667 en zelfs met 128MB intern haal ik daar 2340 punten. Dit is wel onder win98SE.
Ik heb van iemand anders gehoord, dat die hetzelfde probleem had, maar dan met een ouwe nVidia. Misschien helpt nieuwe drivers zoeken.
Hehe, Bomb die zat de hele dag op het werk waar ie niet op internet kan (mag)Op woensdag 18 juli 2001 14:56 schreef RaDKiLL het volgende:
Bomb houdt zich trouwens verd8 stil nu...
Over dat feestje, goed idee maar ik vindt toch dat iemand dat moet geven die al die tijd een Radeon heeft gehad en nu nog heeft .. hoe laat begint het feest hjs
[edit]-> Ow en ik wil liever niet dat een hoop Radeon fans het huis trashen omdat ik een GeForce3 heb nu
Alvast bedankt!
Daar kwam ik trouwens de volgende tabel tegen:
http://www.rageunderground.com/Benchmarks/RV200.htm
Ik weet niet wat ik er van moet geloven...
Niet op voorraad.
Verwijderd
bedankt voor de linkOp woensdag 18 juli 2001 23:44 schreef edward2 het volgende:
Misschien rageunderground.
Daar kwam ik trouwens de volgende tabel tegen:
http://www.rageunderground.com/Benchmarks/RV200.htm
Ik weet niet wat ik er van moet geloven...
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Nee, dat gaat niet zonder aparte TV-kaart.Op donderdag 19 juli 2001 01:13 schreef blinkymichiel het volgende:
hmm, ff snel een vraagje, zal wel dom zijn, maar kan je met de ati radeon vivo 64 mb ook tv kijken op je pc? nee toch...daar heb je toch een tv kaart voor nodig?
ViVo betekent enkel dat er een video-in en video uitgang op zit.
Specs
Momentje Dirk, zolang je bijvoorbeeld een videorecorder als tuner gebruikt kan het wel:Op donderdag 19 juli 2001 01:18 schreef Tyrian het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet zonder aparte TV-kaart.
ViVo betekent enkel dat er een video-in en video uitgang op zit.
Prik de kabel in de videorecorder, trap een scart out stekker in de scart out,schop daar een Composiet kabeltje in en pprik die in je TV in, en kijk, TV op je Radeon, allen moet je zappen met de VCR, maar dat kan mij niet echt boeien, daar heb ik een AB voor.
Voordeel hiervan is dat het signaal door je video versterkt word, wat de meeste TV kaarten niet doen, wil je dit wel dan moet je weer door de video heen en dan had je dat net zo goed direct kunnen doen
Ik heb het zoals in de eerste alinea gedaan, dua met video in de radeon, en beeld is perfect, scherper dan mijn TV zelf (maar das dan ook een bagger ding:) )en minder last van flikkeringen omdat mijn monitor wat meer Hz'jes producedert.
Tsja als je een oude VCR hebt staan zou ik voor een paar tientjes (10 meter composiet=f17.00 Scart out= 7.50) Dat kopen en gebruiken, kijken of het bevalt, en anders kanje altijd nog een bak geld uitgeven aan een goede TV kaart.
Of als je nog geen Radeon hebt, dan kan je kiezen voor de All-in-wonder Radeon, maar die kost een lieve duit meer, maar dan krijg je ook wel een beest van een multimedia kaart in je klauwtjes geschoven.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en anders kan je gerust nog iets vragen.
[EDIT]
als je dit nou probeert en je krijgt een vage error dat hij zegt dat je zeker moet weten dat je video goed aangesloten zit ofzo, dan moet je even de DX8 close captioning (dacht dat het zo hete, maar op Rage3D kan je dat wel even vragen)driver downloaden bij microsoftie, dan werkt het als een tirelier
Breek je nek voorzichtig
De Radeon loopt op 183/183 heeft twee pipes en 3 TU's en doet EMBM op 120 FPS in 3D mark2001
De R200 loopt op 200/230 (althans volgens dit tabelletje) heeft gok ik 4 pipes (denk zeker niet minder, dat zou me heel erg verbazen)en zeker 6 TU's en doet EMBM in 3DMark2001 met maar 99FPS
ff rekenen: 99-120 delen door 120 en dan maal honderd (nieuw-oud gedeeld door oud maal 100=17,5% prestatie verschil, dat lijkt me heel erg sterk als je het mij vraagt.
Zelfde geld zo'n beetje voor de Quake3 Benches, ook daar is de score omlaag geflikkerd in een reso waar het vooral om fill-rate gaat, en dat lijkt me erg onwaarschijnlijk,,
rekenen we weer even mee?
quake 3 gebruikt maar 2 TU's van de 6(R200) of 3(Radeon)
dus 183x2x2=732
200x4x2=1600
ja ik weet dat het allemaal theoretisch is maar je gaat me niet vertellen dat iets wat in theorie meer dan 100% meer fillrate het in een reso waar dat er erg toe doet 17,5% of in geval van quake 7% slechter presteert.
enige wat ik kan bedenken is dat ze de gewone Radeon op een TB 1333 MHz hebben getest en de R200 op een Duron 600
Mocht ik het helemaal fout hebben dan moet je het even zeggen.
PS. nog een onwaarschijnlijkheid: in 3Dmark2001 fillrate test dan is hij wel een stuk sneller maar bij andere dingen weer helemaal niet, beetje vraamd toch?
Breek je nek voorzichtig
Breek je nek voorzichtig
Ziet er naar uit dat dat m'n nieuwe kaartje gaat worden.
kijk maar eens op:[url]http://gamespot.com/gshw/
Op lan zie je iedereen naar men schermpje kijken van waaaaaaaaw zo mooi beeld, dat op 125fps (quake3). Neig!
Zij hebben dan een Gforce2Ultra... dierven hun cpu niet overclocken en moesten het toch lekker afdruipen :-p (ook 125 btw maar eik, zo vort).
Niet op voorraad.
TOF! Dat ga ik morgen wel ff proberen ofzo...hmm, bij de radeon heb ik een scart aansluiting + 2 kabeltjes gekregen, die kan ik er toch wel voor gebruiken dan?Op donderdag 19 juli 2001 09:01 schreef The_PyroPath het volgende:
[..]
Momentje Dirk, zolang je bijvoorbeeld een videorecorder als tuner gebruikt kan het wel:
Prik de kabel in de videorecorder, trap een scart out stekker in de scart out,schop daar een Composiet kabeltje in en pprik die in je TV in, en kijk, TV op je Radeon, allen moet je zappen met de VCR, maar dat kan mij niet echt boeien, daar heb ik een AB voor.
Voordeel hiervan is dat het signaal door je video versterkt word, wat de meeste TV kaarten niet doen, wil je dit wel dan moet je weer door de video heen en dan had je dat net zo goed direct kunnen doen
Ik heb het zoals in de eerste alinea gedaan, dua met video in de radeon, en beeld is perfect, scherper dan mijn TV zelf (maar das dan ook een bagger ding:) )en minder last van flikkeringen omdat mijn monitor wat meer Hz'jes producedert.
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Breek je nek voorzichtig
Dit topic is gesloten.