mawh.. de problemen met VIA enzo zijn opgelost.. dat werkt dus allemaal,
maar.............
ok ik start een spel op en het scherm gaat op standby...

spel zelf doet het wel (geluid hoor ik)...
ik kan ook met alt+tab, alt+F4 en al die shit wel een keer terug komen in windows en ik heb dan dus ook weer beeld...
voorbeeldjes:
Half-Life -> scherm zwart
Quake III -> scherm zwart, alt+enter (windowed) beeld! in setup naar system, daar full screen aan.. en hoppa het werkt.. FPS is ook lekker (rond de 80 constant)
F1 Racing championship -> alles werkt gewoon zonder problemen behalve dat er af en toe een stuk mclaren skin op mijn jos auto komt en de weg soms de lucht is.. (spel draait verder wel snel)
Operation Flashpoint - Werkt zonder problemen en zonder fouten en ook nog eens lekker snel!
Colin McRea 2 -> start gewoon helemaal niet op
systeem:
MSI 6309, PIII733@808, 256MB PC133, ATi Radeon 64MB DDR ViVo, Terratec DMX X-fire 1024, Pinnacle Studio TV Rave, TP-Link 10/100mbit, Creative DVD12x, Fujitsu 8,4GB 5400Rpm U66, Maxtor 15GB 5400Rpm U100, Logitech cordless desktop Pro (keyboard), logitech wheelmouse optical, NEC MultiSync FE950
Drivers en zooi:
Windows ME (NL), VIA 4.29 (enige die goed werkt), ATi Radeon Driver 7075, 7140, 7143, 7153 (allemaal zelfde problemen), Directx 7.0, 8.0 (maakt geen ruk uit), Terratec drivers (2 verschillende)
3dmark 2000 en 2001 doen het trouwens ook zonder problemen....
iemand enig idee?? zou ik een nieuwe topic van dit probleem maken of komen hier genoeg luitjes die het weten?
ik heb dus een VIA Appolo Pro 133A chipset met de beruchte 686B southbridge (waar ik overigens nog geen last van heb gehad, of is dit de oorzaker van mijn probleem??)
mijn systeem krijgt zowel overgeclocked als niet overgeclocked de problemen.
Met merkgeheugen of zonder merkgeheugen maakt niks uit.
Anyone? Please?