- = Radeon Topic part 17 = -

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De Radeon is in ieder geval heel constant. Er zit weinig verschil tussen 32 bit en 16 bit, verder geven lagere resoluties niet bijzonder veel fps winst, behalve vanaf zeer hoge resoluties dan.

Een mooi dieseltje in de PC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op maandag 02 juli 2001 21:12 schreef The_PyroPath het volgende:
Ja, bomberman dat klopt inderdaad wel, maar toch vind ik het een hele prestatie dat het beestje zo mooi mee wandelt, en zelfs als je HyperZ uitschakelt wandelt hij in de nieuwe games de GF voorbij, dus dat kan niet de enige reden zijn dat hij sneller is
Mijn verhaaltje gold ook alleen voor oude games (staat er ook ;) ) .. maar waarom zou dat niet de enige reden kunnen zijn? De bottleneck bepaald altijd de snelheid van het geheel. Het geheugen is de bottleneck dus maakt deze sneller en je hele kaart wordt sneller. Verhoog de fillrate en er gebeurt weinig omdat nog steeds de geheugenbandbreedte de bottleneck is en dus de snelheid van het geheel bepaald. Bij nieuwe games gaat het 3e texture unit ook nog eens mee spelen.

Je hebt het over 'het beestje' :) alsof de Radeon eigenlijk een mindere chip is als een GeForce maar hij is natuurlijk een stuk geavanceerder.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zal het nog even verduidelijken wat ik bedoel:

als je benchmarks gaat rennen ZONDER HyperZ tegen een geforce in een oude game dan zie je dat de verschillen tussen de kaarten steeds kleiner word % gezien, ook kan je berekenen dat de Radeon minder terug valt dan de GF2, en dat met een in theorie trager beestje, dat vind ik heel knap van ze

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Volgens mij bedoelen jullie het zelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ja volgens mij ook .. ook als je zonder HyperZ draait hebben beide een vergelijkbare geheugenbandbreedte. Zoals ik in mijn verhaalte zei is dat de bottleneck! Dus bij gelijke bandbreedtes ook meer gelijke prestaties want fillrate doet er weinig toe. Dat verhaal gaat dus zowel op in het geval dat je wel + dat je geen HyperZ gebruikt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wat brengt HyperZ dan, of begrijp ik het weer verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
HyperZ brengt dus een nog hogere snelheid. Waar gaat het ook alweer over :+ ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind het wel weer tijd worden voor een stevig potje Radeon gezwam 

De nieuwste ontwikkelingen bij Nvidia worden angstvallig binnen de deur gehouden. Een kleine persupdate van de nieuwe loot aan de Nvidia boom zou ons een mooi kijkje kunnen verschaffen op de komende battle tussen ATi en Nvidia. Voor zover ik begrijp gaat de R200 zoiets als de Geforce3 worden. Een overwinning op de Geforce3 zal echter met dikke cijfers moeten zijn, wil het ook daadwerkelijk wat voorstellen. De GF3 is al een aantal maanden verkrijgbaar. ATi zou alleen maar achterstand inlopen, door de GF3 met kleine marges te verslaan. Indien de markt naar ATi zou trekken in geval van goed verkrijgbare en gunstig geprijsde R200s vanwege de snelheid zal Nvidia echt wel snel met een antwoord komen (bv de GF3 Ultra). Tot nu toe springen die supervette cijfers niet van de R200 af, meer een soort GF3 look-a-like.

Na leuke Truform berichten geen verder nieuws meer over deze nieuwe techniek. Helaas mis ik de reacties van softwaremakers op deze techniek. Misschien dat het nog veel te vroeg is, om iets te kunnen bedenken over de real-life waarde van Truform, maar een paar positieve geluiden van softwareontwikkelaars was wel leuk geweest. Nu blijft t maar een schimmige toepassing, waarvan de werkelijke waarde nu en over een jaar maar afgewacht moet worden.

Hopelijk zal de uitbesteding van kaartproductie niet datgene aantasten, waar de Radeons een goed figuur slaan, beeldweergave kwaliteit. Dat de discussie over de 2D kwaliteit van Nvidia based cards vaak niet berust op harde feiten, maar op subjectieve elementen wordt gestoeld, doet daar niets vanaf. Voor de prijzen kan een uitbesteding verder ook interessant worden, maar een Powercolor R200 zou ik toch graag even met eigen ogen in actie willen zien, voordat ik aan zoiets begin. Ik verwacht een mooie variatie aan modellen qua snelheid, geheugen en verdere uitrusting. Veel keus, gezonde concurrentie en goed voor ons.

De budget versie van de nieuwe R200 is wel al in de geruchten geweest, geloof ik. Ditmaal wel een soort gestripte variant van het topmodel, zoals ook de MX variant van de GF2. Helaas dus niet meer een volwaardige Radeon core op de budget varianten, maar met een MX hoef je qua features ook niet te klagen vergeleken met een GF2. Alle essentiele technieken blijven bewaard in het budgetmodel, wat goed is voor de prijspakkers onder ons.

Wat de DX voortgang betreft: interessant, de uitsluiting van Nvidia bij de DX9 vergadering. Het zal uiteindelijk wel met een sisser aflopen (denk niet, dat Microsoft echt zonder Nvidia kan op dit moment), maar het geeft wel aan, dat de link Microsoft-Nvidia niet zo heel erg boterzacht is, als ik altijd dacht. Met name het DX8 aanpassingsverhaaltje deed mij dat toch wel denken. Na druk van Nvidia nog even de shaders aanpassen. Microsoft een koekje van eigen deeg, door een licentie te moeten betalen voor die shaders. Zal wel loslopen met dat betalen, ze hebben elkaar vooralsnog nodig, wat DX betreft. Vooral nu ATi de inhaalslag wil gaan maken en kort op de R200 met een DX9 variant wil komen. Essentiele informatie over DX9 is dan broodnodig op korte termijn.

Hmm, voorlopig wel weer genoeg gebrabbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Welke drivers kan ik gebruiken voor de Oceandemo?

Ik gebruik nu 7089 maar dan krijg ik de melding dat mijn kaart niet alle features ondersteunt die de demo nodig heeft :(

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 17:43 schreef 456GT het volgende:
Welke drivers kan ik gebruiken voor de Oceandemo?

Ik gebruik nu 7089 maar dan krijg ik de melding dat mijn kaart niet alle features ondersteunt die de demo nodig heeft :(
Probeer de laatste Beta's eens van Rage3D

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je moet de 7109 driver of hoger hebben. Verder kan het zo zijn dat de demo crasht op het aanstaan van anisotropic filtering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HyperZ is een packet van features die het bandbreedte probleem minder belangrijk maakt, door de Z buffer te comprimeren, en sneller te legen, flakjes te filteren die je toch niet ziet, en dat soort rommel, best leuk.

MAAAR waar we het over hadden, was dat ATi een goede kaart heeft gemaakt met zeer behoorlijke drivers. feit blijft dat die gaykracht een paar extra pijpleidingen heeft liggen, en in oudere games maakt dit nu eenmaal uit, helaas

Ik hhop dat de R300 word wat ik er van verw8, namelijk de eerste kaart met eDram voor het publiek met hele leuke ArtX rommel erin, dan kan die gigapixel nog zo leuk klinken maar dan hebben we hopelijk eindelijk 2 gelijkwaardige concurenten, en ik hoop dat het gezeur over ATi driversw zal wegebben. ATi iets meer mainstream zou ze goed doen, ik bedoel dan mainstream onder de highend uiteraard :?

verder zou het leuk zijn als ze in de profesionele hoek eens wat van zich zouden laten horen, met een opvolger voor de FireGL kaartjes, geeft iedereen weer wat meer vertrouwen in het bedrijf.

Ati loopt al heel lang mee, en ze hebben met de Radeon een steek naar de kroon op het high end segment gedaan, ik hoop dat ze dit doorzetten. meer en meer mensen kiezen voor ATi nu ze horen dat de drivers best ok zijn, het in nieuwe spellen niets uitmaakt of hij zelfs beter is dan de GF2. Nu maar wachten op de R200 en kijken of ze kunnen overtuigen met dit kaartje, samen met de 3rd partys...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zit me hier zwaar te vervelen en kan niet wachten tot het September is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

And uuuuuuuuuup you go.......

Ik heb net FF7 gedowned..Kan max in 600*800 spelen. Dus lijkt het mij interessant om middels een profile alle "mooimaak" features aan te zetten. Hebben jullie suggesties?! Search leverde nl alleen game-inhoudelijke vragen en antwoorden op.

Thnx

RaD

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De RadeonTweaker heeft bij de meeste opties een voorkeur in de info staan. Volg deze en je hebt een mooi kwaliteitsplaatje bij elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Die info op rage3d over meltdown klinkt my als muziek in de oortjes O+

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
DarkShadow, ik zie dat je druk bezig geweest bent. Ik heb helaas van het weekend geen tijd gehad om er naar te kijken.
Ik zag wel dat je druk bezig geweest was, maar ik kon niet reageren omdat ik m'n password niet bij me had
Ik hoop dat ik vanavond tijd heb om eens wat uit te proberen.
nee... xeg nix meer tegen jou, vuile hond!!!! :(

:) geintje, khoop da je dur nog wat aan had, ik iig wel, vele anderen met mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
die ocean demo deed ut bij mij ook niet :(
kdacht al dat het een driver issue was, maar khad geen zin om nieuwe te installeren. (operation flashpoint werkt alleen goed met 7075, en dat was de laatste die ik probeerde voor de game, duz ik heb heel veel drivers geinstalleerd om de goeie te vinden :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Driver 7109 of hoger nemen voor Ocean demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
heeft iemand misschien een ati radeon vivo ( pal ) retail bios ?
ik heb een oem versie die ik wil flashen naar een retail zodat de kaart hardware matig 183/183mhz draait ipv de standaard 166/166mhz
die tweak programma's om de kaart te overclocken werken namelijk niet zo goed

alvast bedankt :)

rvl@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zoek eens op Rage3d, ik ben ze wel eens tegen gekomen, weet alleen niet meer waar.

btw die progjes werken anders prima bij mij, zal je kaart misschien gewoon die snelheden niet aan kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Darkshadow, iets minder mag wel hoor, maar ik heb er zeker wel wat aangehad.
Dat ik dat niet even heb laten weten is wat slordig. De laatste paar dagen heb ik weinig achter mijn PC gezeten. Veel te warm :)
De dingen die je had aangeraden heb ik opgevolgd. Behalve dan de 7075 drivers, ik draai nog steeds met de 7115 drivers.
Door de Hardware T&L aan te zetten ben ik wel de verdwijnende textures kwijt. Alleen de schaduwen zijn nog niet helemaal optimaal.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
kheb ook heel veel drivers uitgeprobeerd (weet niet eens meer welke allemaal)
maar alleen met de officiele dirver --> 7075 werkt het. is ook wel logisch, want de developers moeten toch een referentie hebben.
Het kost ze veel te veel tijd om ofp werkende op alle drivers te krijgen, drom kiezen ze natuurlijk de officiele.
logisch toch?

ow ja, tiz vet, ook multiplayer al is het wat laggy :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dat de schaduwen in OFP foetsie zijn of raar doen is de schuld van de drivers dit keer, na de 7075 drivers doet de 8 bit stencil buffer het niet mer, als je een driver neemt die dat nog wel heeft geen problemen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Doen die krengen het nou nog niet ? |:(

Jullie zijn het landelijk voorbeeld om geen Radeon te kopen.. 17 topics vol ellende, problemen en storingen, driverproblemen e.d etc.

Nou jah.. het houdt jullie van de straat *D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Multiplayer moet ik nog uit proberen.
Ik heb tijdens de installatie gamespy niet geinstalleerd. Komt wel.
Ik hoop dat met de nieuwe drivers het schaduw probleem opgelost wordt.

Is er eigenlijk iemand die verbeteringen ziet met de nieuwste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
via gamespy is het nog errug laggerug :)
maar wel leuk.

ben benieuwd of ik max payne fatsoenlijk kan spelen in 1024 bij 768.
maak niezo veel uit, kga een t-bird 1200 +mobo kopen.
zon maker van 3d mark 2001 zei dat je een score van 2300 nodig hebt om max payne mooi te kunnen spelen in 1024 bij 768 met full detail. Was precies mn score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Darkshadow, als je nu een Asus A7V133 ben ik wel benieuwd naar het verschil.
Ik heb nu een Asus A7V133 met een Duron700 @ 931.
Ik ben wel benieuwd of het voor mij veel oplevert als ik ook een T'bird zou kopen.
Niet dat ik dat dan gelijk ga doen.
Eerst op vakantie als er dan nog wat over is een 19" monitor, zodat ik eindelijk eens echt van de 2D kwaliteit van de Radeon kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 07:15
Hebben jullie nog linx naar plaatjes van de radeon 32 mb tv-out?? Er zijn alleen maar van die standaard pics. Ik wil em ff van alle kanten bekijken om er over te kwijlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 14:28 schreef taz3d_nl het volgende:
heeft iemand misschien een ati radeon vivo ( pal ) retail bios ?
ik heb een oem versie die ik wil flashen naar een retail zodat de kaart hardware matig 183/183mhz draait ipv de standaard 166/166mhz
die tweak programma's om de kaart te overclocken werken namelijk niet zo goed

alvast bedankt :)

rvl@home.nl
Zoek eens op deze site met 'BIOS' en alles zal duidelijk worden :Y)

edit:

Natuurlijk nog wel even plakken >:)
http://www.radeonfaq.com/RadFAQ.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vrijdag ook de ati radeon vivo retail alleen de clock/mem speed bleek standaard op 182.25 te staan. Heb hem nu op 189 staan (meteen 100 3dmark2001 puntjes meer) Maar was dat bij jullie ook zo?

[edit] vergeet maar wat ik zei, ik dacht dat de retail standaard op 186 draaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me is sind kort ook een Radeon 32DDR bezitter
Dell heeft m'n uitgeleefde geForce256 er mee vervangen.. (garantie)

grafisch is hij inderdaad mooier maar ik vind de FPS nog wat tegenvallen..

effe kijken of ik 'm wat op kan schroeven

owja 3dmark 2001 score is 2002 in 16 bit en 1965 ofzow in 32 bit op een p3 700 256MB

moet toch hoger kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je moet even een RadeonTweaker installeren en tweaken to the maxx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

offtopic:
Jongens, klik hier ff
Ben nu écht gesettled op mijn dertigste.. ;( ;( ;(

RaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de mem speed van de radeon vivo retail hoger dan 194 zet krijg ik al wat puntjes te zien in beeld, zou dit ooit hoger kunnen zonder puntjes? Als dat niet zo is kan ik mijn 4000 3dmark2001 score wel vergeten

[edit] Ik bedoel dus die Artifacts. Kwam dit net tegen trouwens http://www.dangerousdog.com/downloads/stability/artifacttester/artifacttester.htm

[edit2] Weet het waarschijnlijk al (hoop ik) Waarschijnlijk met koeling te maken. PC staat tijdelijk op warme zolderkamer en heb nog geen casefans (mb temperatuur word nu stressed 45 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Idd koeling, maar waarom persé een score van 4000+?! Dat heeft verder toch geen toegevoegde waarde?! (no flame ;) ).
Als je spellen lekker lopen op 189 zou ik het lekker zo laten. De verhalen die je hoort over de kaarten met 195+ is denk ik per kaart verschillend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op woensdag 27 juni 2001 22:09 schreef firemen het volgende:
Met mijn Radeon 32DDR haal ik in 3DM2000 -> 4653 ( 1024 x 768 x 16 )
& 3DM2001 -> 2613 ( 1024 x 768 x 32 )

Zijn deze scores acceptabel?
Met TB 800@800 - 256 mb ram - driver van de Radeon is 4.13.7075 en ik heb niets getweakt, ...bla
Ik haal wel ffies ietsje meeeeeer >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op dinsdag 10 juli 2001 16:16 schreef RaDKiLL het volgende:
Idd koeling, maar waarom persé een score van 4000+?! Dat heeft verder toch geen toegevoegde waarde?! (no flame ;) ).
Als je spellen lekker lopen op 189 zou ik het lekker zo laten. De verhalen die je hoort over de kaarten met 195+ is denk ik per kaart verschillend...
:P HeHeHeHeHe....
Tussen haakjes, zo ongeveer iedere Radeon 64 Retail haalt wel boven de 195/195.
Mijne haalt zelfs 210/210, hoewel jammergenoeg niet zonder Artifacts. Ik vindt 200/200 wel mooi...voorlopig...
Radeon II waaaaar bliiijjjf jeeee >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 16:16 schreef RaDKiLL het volgende:
Ja ok daar heb je wel gelijk in, maar ik vind in de 4000 gewoon een mooi mijlpaaltje :) Haal nu 3535 op 189 geklokt dus ben voorlopig wel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op zaterdag 07 juli 2001 00:35 schreef nigelator het volgende:
Doen die krengen het nou nog niet ? |:(

Jullie zijn het landelijk voorbeeld om geen Radeon te kopen.. 17 topics vol ellende, problemen en storingen, driverproblemen e.d etc.

Nou jah.. het houdt jullie van de straat *D
'K weet niet waar iedereen het over heeft, maar mijne doet het perfect... Ik gebruik dan ook officiele Ati drivers en geen Beta spul. I love stability O+

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Dit is geen klaagforum, maar een forum over ervaringen etc mbt de Radeon....En je hebt gelijk...De NVidia Chipset is altijd zonder problemen geweest... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

En zo is het maar net...

Al bijna September, de spaarrekening kan leeggehaald worden.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik heb een oplossing voor het DD_OK probleem in unreal gevonden.
Deze patch versie 226a beta werkt wel met de Radeon in D3D en is ook compatible met de 226 online servers.
Dus voor alle Unreal 1 spelers met Radeon:
Download deze patch en post je ervaringen hier!

edit:

Als je enkel single player speelt kun je gewoon versie 225f blijven gebruiken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Kzal U1 weer uit de kast plukken...Wordt het niet tijd voor deel twee?! :9~ lang niets van vernomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 14:44 schreef RaDKiLL het volgende:
Kzal U1 weer uit de kast plukken...Wordt het niet tijd voor deel twee?! :9~ lang niets van vernomen.....
Ik heb een unreal II engine tech demo filmpje gezien. Dat zag er echt :9 uit.

Nog een opmerking over die 226a beta patch waarover ik het zojuist had:
Deze D3D driver schijn soms problemen met mip-mapping te hebben. Dit is op te lossen door de D3Ddrv.dll van de NaPali 226b patch naar de Unreal\system map te kopiëren.

Als je geen NaPali (mission pack) heeft wil ik dit bestand wel ff naar je toe mailen, of misschien kan iemand dit ff op het internet plaatsen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Er staan weer nieuwe drivers bij Rage3d
Beta Windows 98/ME Display Driver
Version: 4.13.7153
Size: 9.59MB
download
Ik zie op het Rage3d forum niet of OFP nu goed loopt met deze drivers, voor de rest weinig bijzonderheden zo bij de eerst paar posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er staat in de thread bij Rade3d wel een dude, die nu een goed werkende OPF heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik zag het, dus ik download hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ha, eindelijk een goed werkende OFP.
Tis alleen jammer dat het "zomer" is.
En dat ik volgende week op vakantie moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
[ff off-topic]
Doet ICQ het bij jullie?
[/ff off-topic]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 12 juli 2001 16:15 schreef Tyrian het volgende:
[ff off-topic]
Doet ICQ het bij jullie?
[/ff off-topic]
Nope, kan niet met die vuurmuur hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

even een vraagje

Is er nu eindelijk een patch om de aspect ratio te behouden in full screen bij file player ? kon niks vinden hier op GoT of op Rage3D.

MMC 7.1 (file player 7.0)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Jongens, is dit topic langzaam aan het indutten?! Uuuuuup you go!!!
offtopic:
Nog bedankt voor al die leuke reakties.....Kan helaas nog niet in de HK, maar een modje is zo vriendelijk geweest me een kopie te sturen...

[ontopic]
.....?!
[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
En toen werd het weer eens tijd voor een mooie techdemo. Iemand nog iets nieuws/moois gezien?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

TwisteR, al bericht gehad over evt pré samples ;)?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Yo Edward, jij bent ook altijd aan het leuren hè?!

RaD

Ps : Yo Twister, heb je al wat?! lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje probs met radeon

config:
MSI 6309, PIII733, 256MB SDR, ATi Radeon 64MB DDR ViVo... Win ME...

ok.. het zit dus zo..
ik install windows... install via 4.32 met agp in Turbo mode... reboot.. windows start op.. scherm blijft zwart..... reboot... windows veilige modus.. drivers deinstallen.. reboot.. windows doet het weer..

4.32 met agp in standaard modus... reboot en alles werk goed... nu heb ik allemaal brakke 3dmark scores en spellen lopen ook brak..

nu keek ik ff in wcpu.. stond daar AGP data rate: 1x... hhhmmzz..

in de bios staat die toch duidelijk op 4x...

iemand enig idee hoe ik mijn kaart op AGP 4x kan krijgen of hoe ik mijn performance goed krijg?? ik heb in de bios ook al een keer dingen op 1x, 2x en auto gezet maar dat maakt geen ruk uit...

ook al verschillende radeon driver geprobeerd... 7075, 7140, 7153
DX7, DX8....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ga eens een andere VIA driver proberen, misschien is die wel brak.
Maar he, een P3 met een via chipset ? zou kunnen hoor, maar meestal zijn dat toch AMD's ? (ff gekeken bij MSI en er zit inderdaad een VIA® 694X chipset op)

Dus probeer eens een oudere versie van de 4in1 drivers (staat me vaag iets bij dat de 4.32 wel meer problemen geven)

Andere tip, zet de AGP in je bios op 2x, 4x is ook een bekend probleem geval. (2x is niet of nauwelijks langzamer dan 4x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 12:02 schreef hjs het volgende:
Ga eens een andere VIA driver proberen, misschien is die wel brak.
Maar he, een P3 met een via chipset ? zou kunnen hoor, maar meestal zijn dat toch AMD's ? (ff gekeken bij MSI en er zit inderdaad een VIA® 694X chipset op)

Dus probeer eens een oudere versie van de 4in1 drivers (staat me vaag iets bij dat de 4.32 wel meer problemen geven)

Andere tip, zet de AGP in je bios op 2x, 4x is ook een bekend probleem geval. (2x is niet of nauwelijks langzamer dan 4x)
VIA 4.29 van de VIA site geeft problemen... nu VIA driver van de MSI cd (ook 4.29) installed en alles werkt opeens :?

en dat van dat agp veranderen had ik al gedaan!

het werkt dus,
3DMark 2000 -> 2403... Nu: 4649
3dMark 2001 -> 2425... Nu: 2504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 13 juli 2001 11:39 schreef RaDKiLL het volgende:
Yo Edward, jij bent ook altijd aan het leuren hè?!

RaD

Ps : Yo Twister, heb je al wat?! lol
Jazekers, ik ben erg benieuwd zoals gewoonlijk naar nieuwe stuff ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mawh.. de problemen met VIA enzo zijn opgelost.. dat werkt dus allemaal, maar.............

ok ik start een spel op en het scherm gaat op standby... :?
spel zelf doet het wel (geluid hoor ik)...
ik kan ook met alt+tab, alt+F4 en al die shit wel een keer terug komen in windows en ik heb dan dus ook weer beeld...

voorbeeldjes:
Half-Life -> scherm zwart
Quake III -> scherm zwart, alt+enter (windowed) beeld! in setup naar system, daar full screen aan.. en hoppa het werkt.. FPS is ook lekker (rond de 80 constant)
F1 Racing championship -> alles werkt gewoon zonder problemen behalve dat er af en toe een stuk mclaren skin op mijn jos auto komt en de weg soms de lucht is.. (spel draait verder wel snel)
Operation Flashpoint - Werkt zonder problemen en zonder fouten en ook nog eens lekker snel!
Colin McRea 2 -> start gewoon helemaal niet op :?

systeem:
MSI 6309, PIII733@808, 256MB PC133, ATi Radeon 64MB DDR ViVo, Terratec DMX X-fire 1024, Pinnacle Studio TV Rave, TP-Link 10/100mbit, Creative DVD12x, Fujitsu 8,4GB 5400Rpm U66, Maxtor 15GB 5400Rpm U100, Logitech cordless desktop Pro (keyboard), logitech wheelmouse optical, NEC MultiSync FE950

Drivers en zooi:
Windows ME (NL), VIA 4.29 (enige die goed werkt), ATi Radeon Driver 7075, 7140, 7143, 7153 (allemaal zelfde problemen), Directx 7.0, 8.0 (maakt geen ruk uit), Terratec drivers (2 verschillende)

3dmark 2000 en 2001 doen het trouwens ook zonder problemen....

iemand enig idee?? zou ik een nieuwe topic van dit probleem maken of komen hier genoeg luitjes die het weten?

ik heb dus een VIA Appolo Pro 133A chipset met de beruchte 686B southbridge (waar ik overigens nog geen last van heb gehad, of is dit de oorzaker van mijn probleem??)

mijn systeem krijgt zowel overgeclocked als niet overgeclocked de problemen.
Met merkgeheugen of zonder merkgeheugen maakt niks uit.

Anyone? Please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Begin eerst eens met een verse RAdeonTweaker, die is wel must..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een profile laden of zelf een beetje gaan klooien?? zijn er belangrijke dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
euj
kheb windows xp er op gezet, maar nu wil ik weten welke drivers ik het beste kan gebruiken.
Wie weet of games nog een beetje willen werken in ofp?
vooral operation flashpoint is belangrijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashpoint werkt altijd geloof ik... ieder spel loopt te k*tten behalve flashpoint...

spel liep trouwens al goed op mijn BX met PIII 366 en ATi Radeon 64MB op 1280x1024.. dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 20:25 schreef DarkShadow het volgende:
euj
kheb windows xp er op gezet, maar nu wil ik weten welke drivers ik het beste kan gebruiken.
Wie weet of games nog een beetje willen werken in ofp?
vooral operation flashpoint is belangrijk!!!
probeer deze eens:
http://www.soundcardcentral.com/drivers/radeon/R6xp.zip
Dit zijn de nieuwste drivers voor WinXP die ik kon vinden op Rage3D. Het zijn nog Beta's.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Stel met je RadeonTweaker gewoon alles in wat snelheid en/of kwaliteit brengt. Bij mij draait alles prima zonder dat ik telkens een ander profiel kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
op www.tweak.dk is weer een nieuwe versie van MS DirectX 8.1 BETA te vinden. Ze zijn zoals gewoonlijk weer uitgelekt.
Versienummer=Build 648

Windows 2000:
http://www.extremedk.dk/directx/w2kDirectX81Build0648.exe

Windows 9x:
http://www.klop.dk/directx/w9xDirectX81Build0648.exe

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik ben weer terug van mijn verdiende weekje rust, ik meen echt een bericht te hebben gepost dat ik weg zou gaan maar kan het nergens meer vinden :(

bij deze ben ik dus weder terug uit het bos van Austerlitz

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Even een vraagje over de radeon tweaker (gebruik versie 1.1.7) hebben jullie alles wat als advies gegeven wordt gechecked of unchecked of zijn er nog dingen die performance winst opleveren die anders zijn als wordt aanbevolen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
probeer deze eens:
http://www.soundcardcentral.com/drivers/radeon/R6xp.zip
Dit zijn de nieuwste drivers voor WinXP die ik kon vinden op Rage3D. Het zijn nog Beta's.
thx, xal ze direct ff proberen. Zijn er ook officiele nieuwere drivers voor de radeon voor winxp. Operation flashpoint gaf in win98 namelijk erg veel grafische problemen zonder de officiele drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Met de nieuwste beta drivers zou dat weer opgelost moeten zijn.
Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 00:20
ik heb nu een geforce1 maar ga binnenkort een radeon 64 mb ddr vi-vo kopen

maar ik las dus dat ie beter presteerde in hogere resoluties, maar zorgt die vivo daar voor of is dat wat anders?

en kom ik dan nu eindelijk van die waas af in de hoeken??

* Zorg is dan behoooorlijk blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Laatst online: 03-09 13:46
VIVO is Video In / Video Out

sim - pel

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 00:20
aaah hahaha ik meende dat dat iets voor 2d was aangezien je je geforce kon omsolderen naar een vivo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn monitor is wat te groot voor mijn Savage 4. Ik ben dus op zoek naar een andere grafische kaart. Het 3D gedeelte moet in orde zijn, maar meer hoeft niet. Het 2D moet helemaal ok zijn. Ik wil 1900x1200@85Hz als standaard resolutie voor Win98 gebruiken, en dat doet niet elk kaartje ;) De G450 is me qua 3D net te traag. Zou een Radeon voor mij een optie zijn?
Op wat voor termijn wordt er een nieuwe kaart van ATI verwacht?

Zorg: Een geforce is vaak omsoldeerbaar naar een Quadro.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb sinds kort een Radeon VIVO 64 mb DDR. De eerste keer dat ik windows opstartte met deze kaart liep alles goed. Maar al snel kwam ik windows niet meer in, ook niet in veilige modus. Harde schijf blijft gewoon hangen. Format c: en weer proberen met andere drivers. Weer het zelfde, eerst lijkt alles goed te gaan en dan blijft mijn systeem weer hangen. In Bios al van alles veranderd. maar niets helpt.

Mijn specificaties;

MSI K7T 266 Pro met Athon 1000@1267
128 mb DDR
Soundblaster Live
Quantum lct 20
Via drivers 14.31

Wie heeft er suggesties.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 11:03 schreef Joost E. Boere het volgende:
Mijn monitor is wat te groot voor mijn Savage 4. Ik ben dus op zoek naar een andere grafische kaart. Het 3D gedeelte moet in orde zijn, maar meer hoeft niet. Het 2D moet helemaal ok zijn. Ik wil 1900x1200@85Hz als standaard resolutie voor Win98 gebruiken, en dat doet niet elk kaartje ;) De G450 is me qua 3D net te traag. Zou een Radeon voor mij een optie zijn?
Op wat voor termijn wordt er een nieuwe kaart van ATI verwacht?

Zorg: Een geforce is vaak omsoldeerbaar naar een Quadro.
Zo'n mooie monitor met een oude Savage 4? Geen wonder dat je iets beters wilt.

De Radeon heeft op de G4x0 na de beste 2D weergave. Ik heb de Radeon 64 MB ViVo (183/183) en die is ongeveer even snel tot iets sneller dan de GeForce II GTS.
Wanneer de Radeon II uitkomt zou ik ook niet weten maar hij zal wel sneller zijn dan de GeForce III.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 11:53 schreef Daacuso het volgende:
Ik heb sinds kort een Radeon VIVO 64 mb DDR. De eerste keer dat ik windows opstartte met deze kaart liep alles goed. Maar al snel kwam ik windows niet meer in, ook niet in veilige modus. Harde schijf blijft gewoon hangen. Format c: en weer proberen met andere drivers. Weer het zelfde, eerst lijkt alles goed te gaan en dan blijft mijn systeem weer hangen. In Bios al van alles veranderd. maar niets helpt.

Mijn specificaties;

MSI K7T 266 Pro met Athon 1000@1267
128 mb DDR
Soundblaster Live
Quantum lct 20
Via drivers 14.31

Wie heeft er suggesties.
Welke Windows versie gebruik je? Voor Windows 2000 kan het handig zijn om te kijken of er BIOS updates bechikbaar zijn voor je mobo.
Ook kan het uitschakelen van ACPI soms weleens conflicten oplossen. (ACPI probeert zoveel mogelijk apparaten op één IRQ te zetten.)
Mocht dat inderdaad het probleem zijn dan kun je in apparaatbeheer eens proberen door "ACPI PC" door "Standaard PC" te vervangen.
Je kunt ook eens proberen om je SB Live! tijdelijk uit het systeem te halen of in een ander PCI slot te zetten. Deze wil nog weleens conflicten veroorzaken. (Heb ik destijds ook gehad met mijn Rage 128)

Verder kun je moet je misschien nog de Caching en Shadowing opties in je BIOS disabelen. Deze leveren geen extra snelheid op en zorgen enkel voor stabiliteitsproblemen.

Heb je de nieuwste officiele drivers al van ATI's website? Zoniet > Probeer deze eerst even.

Succes!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ATi Radeon 64MB DDR ViVo (OEM)

nu ben ik een beetje gaan tweaken..
185MHz/185MHz is max wat die kan zonder problemen..

op 200MHz/200MHz loopt die ook nog stabiel (zonder problemen 3x achter elkaar 3dmark 2000 en daarna nog 2x 3dmark 2001) alleen zijn er dan teveel artifacts...

185/185 -> 3dmark 2000: 5100 3dmark 2001: 2600
200/200 -> 3dmark 2000: 5400 3dmark 2001: 2700

ik heb dus gewoon standaard koeling op de kaart, nu dacht ik.. heeft het nut om heatsinks op het geheugen te zetten??? en wat voor koeler raden jullie mij aan voor op de core??

ik heb overigens al een 80mm fan ff op een quake 3 doosje gezet zodat die over de boven en onderkant van de kaart blaast :)

mijn config:
MSI 6309, PIII733@808, 256MB SDR, ATi Radeon 64MB DDR ViVo (OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/review/ati-smartshader/smartshader-title.jpg
Op Riva Station staat nog een interessant berichtje over ATI's programmeerbare pixel shaders die in de Radeon II chips zullen worden gebruikt:
ATI presents the Smartshader technology which will be implemented in the next generation 3D chip of the canadian company. The name Smartshader stands for Pixel- and Vertexshader features of DirectX 8 in an extended form. The new add-ons come with the new DirectX version v8.1 and are implemented in the pixel shader part. ATI will also release similar new extensions for OpenGL.
Lees het volledige artikel hier

edit:

En hier is de press release waar de info vandaan komt.

ATI heeft een demo geplaatst waarin de mogelijkheden toegelicht worden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 14:41 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb een ATi Radeon 64MB DDR ViVo (OEM)

nu ben ik een beetje gaan tweaken..
185MHz/185MHz is max wat die kan zonder problemen..

op 200MHz/200MHz loopt die ook nog stabiel (zonder problemen 3x achter elkaar 3dmark 2000 en daarna nog 2x 3dmark 2001) alleen zijn er dan teveel artifacts...

185/185 -> 3dmark 2000: 5100 3dmark 2001: 2600
200/200 -> 3dmark 2000: 5400 3dmark 2001: 2700

ik heb dus gewoon standaard koeling op de kaart, nu dacht ik.. heeft het nut om heatsinks op het geheugen te zetten??? en wat voor koeler raden jullie mij aan voor op de core??

ik heb overigens al een 80mm fan ff op een quake 3 doosje gezet zodat die over de boven en onderkant van de kaart blaast :)

mijn config:
MSI 6309, PIII733@808, 256MB SDR, ATi Radeon 64MB DDR ViVo (OEM)
Hoewel ik weinig verstand heb van overklokken is dit misschien wel interessant om ff door te nemen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heerlijk, vers nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 17:49 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Hoewel ik weinig verstand heb van overklokken is dit misschien wel interessant om ff door te nemen.
mijn volgende projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 16 juli 2001 17:50 schreef Wekkel het volgende:
Heerlijk, vers nieuws :)
ATI has some new SMARTSHADER technology out to complement their NPatch technology. Also, those of you emailling me about DirectX 8.0b shouldn't hold your breath as Microsoft will go directly to DirectX 8.1.
The big news is that the Radeon 2 will have six textures per rendering pass, a HUGE leap forward.

"Incorporating suggestions from leading 3D application developers and researchers, ATI collaborated with Microsoft Corporation to improve the versatility, efficiency and usability of the existing Microsoft DirectX 8.0 Pixel Shader and Vertex Shader specifications, enabling 3D game developers to easily custom-program and then create the most finely-detailed and realistically-lit computer-generated images possible. The results of these efforts are available to developers for the first time with the release of DirectX 8.1, which enables the full capabilities of SMARTSHADER technology. The full feature set is also available in OpenGL®, using extensions developed by ATI.

SMARTSHADER technology incorporates major advances in the area of Pixel Shaders, which are small programs that execute on every pixel rendered to the display device. With support for up to six textures in a single rendering pass, the memory bandwidth constraints associated with multi-pass rendering can be greatly reduced, which translates into better rendering performance. By doubling the maximum allowable length of the shader programs, more complex effects can be created to accurately model the visual properties of materials and surfaces, including hair, skin, wood, water and more. Additionally, SMARTSHADER Pixel Shaders introduce a simplified yet more powerful instruction set that lets developers design a much wider range of graphical effects with fewer operations.

SMARTSHADER technology also includes support for Vertex Shaders, which are small programs that are executed on the vertices that form the building blocks of all 3D objects. These shaders can actually modify the shape and position of objects and are useful for handling advanced character animation, objects that bend and ripple like cloth or water, particle effects like sparks and rain, and much more."

Je bedoelt dit :9

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
:9~ .. wordt weer spannend :) !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

I'm there, dude... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Keep it coming :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
ATi pixelshaders krachtiger dan die van de GeForce3:

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/Pixelshaders.jpg

Bron: RivaStation

ATi's revenge >:) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die radeon II ziet er goed uit! volgens mij gaat dit leuk worden! Als powercolor een paar goedkope radeons op de markt schopt al helemaal.. en dan zou dit ook leuk kunnen worden voor nVidia! :)

ik zelf ga de Radeon II niet halen.. sla deze generatie over.. denk dat ik een Radeon III of misschien zelfs IV ga halen.. (hopelijk gaat het bij ATi niet net zoals bij Intel... dus goed/beter/best/slecht PI/PII/PIII/PIV)

donderdag foto's van mijn radeon mod (als mijn benodigdheden woensdag binnenkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
[off-topic]-> PIV is toch zeker niet slecht :? .. hooguit minder snel dan verwacht op snelheden als bv 1.4GHz. Hij is gebouwd voor hogere speeds (2GH+), niet om te concurreren met gelijk geklokte Athlons (die dus niet zo lekker op 2GHz+ zullen lopen >:) ). Maargoed, verder met Radeon stuff ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 21:40 schreef Bomberman het volgende:
[off-topic]-> PIV is toch zeker niet slecht :? .. hooguit minder snel dan verwacht op snelheden als bv 1.4GHz. Hij is gebouwd voor hogere speeds (2GH+), niet om te concurreren met gelijk geklokte Athlons (die dus niet zo lekker op 2GHz+ zullen lopen >:) ). Maargoed, verder met Radeon stuff ..
hij is ook niet slecht.. maar wel te snel op de markt gezet.. idd om te concurreren met de athlon...
voor Intel maakt het niet uit.. die hebben geld zat en die hoeven niet echt bang te zijn voor AMD..
maar ik bedoel, als ATi het verknald door iets te snel op de markt te brengen, dan kunnen ze wel 'bang' zijn voor nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

't is technologisch wel de toekomst, maar de implementatie op softwaregebied laat nog op zich wachten. Oude software op oude cpu ontwerpen loopt gewoon errug lekker. Extra probleem van Intel is dat de verse PIII onverwacht goed presteert. In-house concurrentie voor de P4 dus.

Ik wacht met smart op de echte opvolger van de BX... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook geen afstand van mijn 440bbx doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Kom ff back bij het Radeon Topic om de wereld nog maar even te laten weten dat mijn monitor zo'n geil beeld geeft dank zij m'n Radeontje :9~
ben er gewoon even blij van, sorry!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hercules 4500 heeft ook kwalietijd.
Oei, daar gaat deze topic niet over he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
kan trouwens ook geen afstand van mn 440bx doen, gewoon prachtbord, zit er al zo lang in (zie sig)

hoop, hoop dat de tualatin gaat werken met een slot-1 converter kaartje :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt er een Celeron 800 met slot1 converter in. (Abit Slotket !!!).

Wat zal dat lekker draaien... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Hey gosers, heb ff vraagje... Welke drivers gebruiken jullie voor de Radeon 64 Mb DDR ViVo? Ik weet dus niet welke het beste is en welke ik dus moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
en dan gewoon op 8x112=896 MHz 8-)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.