Maak geen bedrijven onnodig zwart a.u.b. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 12:49
Pietje heeft een scooter gekocht die 40km/u kan. Nu wil Pietje harder en heeft hem opgevoerd tot 120km/u. Nu is zijn scooter kapot en moet de scooterfabrikant het met een software-update gaan oplossen.

Of een voorbeeld dichter bij huis: Henk heeft zijn i5 processor tot 8GHz opgevoerd, en die is nu doorgebrand. De Intel moet dit nu met een software-update gaan oplossen.

Dit is wat jullie constateren in het artikel: nieuws: GTX 1000-gpu's leveren opstartproblemen op bij dvi met hoge 'pixel cl...

Dual-link DVI heeft een maximale netto bandbreedte van 7.92 Gbit/s. 1 frame = 2560*1440*8*3 = 88.473,6 Mb. 7.92 / 0.088473 = 89 frames per seconden. Als je dus meer dan die 89 frames per seconde probeert te halen is er dus simpelweg te weinig bandbreedte in het protocol, en stop beeldscherm of videokaart ermee.

Of je moet dus proberen je videosignaal op te voeren naar een hogere snelheid, maar dan moet je niet gaan huilen als het toch niet blijkt te werken. DVI is vastgesteld op maximaal 330MHz, hier zijn alle chips, kabels en ontvangers op gemaakt. Niet heel gek dat hij ver daar boven niet blijkt te werken.

TL;DR: Er wordt hier fabrikant zwart gemaakt omdat ze iets niet konden wat ze nooit belooft hadden. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het artikel is een samenvatting (in het Nederlands) van andere observaties/artikelen; Tweakers maakt dus niemand zwart.

En in ben het er volledig mee eens; er zit een ontwerp-fout in de GPU. Je kan (!!!) er achterlijk hoge resoluties mee genereren/aansturen maar als je dat over een bepaald kabeltje doet, komt er geen melding/waarschuwing maar krijg je gewoon een zwart scherm en geen boot-sequence.

Als je dan zijdelings even nieuws: EVGA kondigt HB-sli-bruggen voor GTX 1000-gpu's aan en men heeft daar 2 GTX1000-series op 11520x2160, is het evident dat je dus zeer hoge resoluties kan genereren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 12:49
Dat de GPU het aankan betekend niet dat elke poort het aankan.
  • Dual-link DVI (7.92 Gb/s)
  • HDMI 2.0: (14.4 Gb/s)
  • DisplayPort: 1.4: (25.92 Gbit/s)
Kijk het staat keurig in de specificaties van Nvidia:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4jDfFez3uIOARDpWJOUTpxfJ/full.png.

Die 11520x2160 is gehaald met drie 3840*2160 beeldschermen. Die werden aangestuurd met de drie DisplayPort 1.4 uitgangen.

Maar verder is het heel simpel: De fabrikant zegt: Mijn videokaart kan beeld uitgeven via deze drie standaarden. Als je dan iets anders probeert dan die drie standaarden is er de kans dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Al die poorten geven aan of ze in gebruik zijn of niet etc. Dus kun je het ook afvangen of je een bepaalde resolutie in de praktijk ook mogelijk is op dat moment. Simpel as that...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:33
Balance schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:39:
TL;DR: Er wordt hier fabrikant zwart gemaakt omdat ze iets niet konden wat ze nooit belooft hadden. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Toen ik het artikel schreef was ik mij er niet van bewust dat de betreffende combinatie buiten de dl-dvi-spec viel, helaas. Dat is mijn fout en inderdaad belangrijke informatie en die heb ik later middels een update toegevoegd.

Ik vind het wat overtrokken om te zeggen dat ik een bedrijf zwart maak. Het artikel is een objectieve uiteenzetting van wat gebruikers van de videokaarten ervaren in combinatie met bepaalde monitoren. Ik stel ook niet dat het de schuld van Nvidia is, al kan ik enigszins begrijpen dat mensen dat zo interpreteren (of graag willen lezen). En ja, het was beter geweest als ik bewust was van de specificatie en daar mensen direct op had kunnen wijzen...

Hoewel het buiten de specificaties valt, is het desalniettemin een opvallend probleem. De Qnix-monitor waar de meeste mensen de problemen mee ondervinden wordt veel gebruikt en veel overgeklokt. Dat scherm zelf werkt volgens wat ik lees aan ervaringen 'gegarandeerd' tot een pixel clock van 450MHz. Ook icm de GTX 180 en 1070 werkt dat, enkel bij het booten gaat het mis.

Dat het niet probleemloos werkt is vanwege de specificatie inderdaad niet gek. Wel opvallend is dat bij eerdere videokaarten dit probleem zich niet heeft voorgedaan, wat dat betreft vind ik het zeker nieuwswaardig - en informatief voor de bezitters van zo'n monitor, ook op GoT zijn dat er best wat.

Je aangehaalde voorbeelden vind ik onnodig overtrokken. Ik zou het eerder vergelijken met: Henk heeft een i7-6700K en die draait prima op 4,5GHz in combinatie met Z170-moederbord-A, maar in combinatie met Z170-moederbord-B wil de cpu niet booten op die snelheid, al werkt het in eenmaal in Windows wel prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtuv op 28-06-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
Hier ook:

nieuws: Xbox Fitness-gebruikers verliezen toegang tot video's waarvoor ze bet...

Gewoon clickbait titel, terwijl Microsoft hier niks verkeerd doet. Vervelend voor deze gebruikers, dat zeker, maar om MS nou direct weer slecht uit de titel van het artikel te laten komen, vind ik erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Titel fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
lars_jj schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:46:
Hier ook:

nieuws: Xbox Fitness-gebruikers verliezen toegang tot video's waarvoor ze bet...

Gewoon clickbait titel, terwijl Microsoft hier niks verkeerd doet. Vervelend voor deze gebruikers, dat zeker, maar om MS nou direct weer slecht uit de titel van het artikel te laten komen, vind ik erg jammer.
:?

Wat in de titel staat is een beschrijving van een feit, zonder oordeel. Ik schrijf niet dat Microsoft iets verkeerds doet. Ik constateer iets. Veel mensen zijn van mening dat dit verkeerd is, dat lees je in de reacties, niet in mijn bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars_jj
Ja, dan kan ik ook elke maand zeggen dat ik belminuten verlies waarvoor ik betaald heb.

Ik vindt de titel wel echt een negatieve ondertoon hebben, alsof Microsoft wéér iets verkeerd doet. Het gaat over wat er geinsinueerd wordt, niet wat er gezegd wordt. Ook al is het onbewust.

Een betere titel zou zijn geweest:

"Microsoft trekt stekker uit Xbox Fitness."
of
"Microsoft beeindigd gebruiksovereenkomst Xbox Fitness."

Nu lijkt het alsof er staat: "Microsoft geeft klanten niet waarvoor ze betalen."

Zeker jullie zouden moeten weten hoe belangrijk het is dat een titel zo neutraal mogelijk is. Objectiviteit moet ook uitgestraald worden.

Edit: Nog beter, de eerste zin van het artikel:

"Microsoft heeft aangekondigd dat zijn dienst Xbox Fitness gaat sluiten."

Is toch een veel neutralere omschrijving van het artikel dan wat er nu staat?

[ Voor 13% gewijzigd door lars_jj op 29-06-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
Veel mensen zijn van mening dat dit verkeerd is, dat lees je in de reacties...
Een mening mag niet worden uitgestraald in een artikel-kop. Ben jij het zelf dan altijd eens met de mening van de gebruikers van Tweakers? Dat mensen teleurgesteld zijn, kan ik me voorstellen. Maar dat maakt het nog niet dat ze iets wordt afgenomen waarvoor ze betaald hebben. Nee, de overeenkomst loopt simpelweg af omdat MS de stekker eruit trekt. Heel begrijpelijk als het voor MS niet voldoende oplevert t.o.v. de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
lars_jj schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:29:
[...]

Een mening mag niet worden uitgestraald in een artikel-kop. Ben jij het zelf dan altijd eens met de mening van de gebruikers van Tweakers? Dat mensen teleurgesteld zijn, kan ik me voorstellen. Maar dat maakt het nog niet dat ze iets wordt afgenomen waarvoor ze betaald hebben. Nee, de overeenkomst loopt simpelweg af omdat MS de stekker eruit trekt. Heel begrijpelijk als het voor MS niet voldoende oplevert t.o.v. de kosten.
Die mening staat niet in de kop. En uiteraard mag een kop, of artikel geen mening bevatten. Dat doet het artikel ook niet.

De suggesties die je aandraagt voor de titel vertellen niet het hele verhaal. Het nieuws is niet zozeer nieuwswaardig dat Xbox Fitness sluit. Het is ook relevant dat gebruikers klagen dat ze geen toegang meer krijgen tot de dienst.

Ik beweer nergens dat mensen eigenaar zijn van de content. Ik zeg alleen dat ze er voor betaald hebben, dat is een feit.

Als een bedrijf plots ergens de stekker uittrekt, is dat vervelend voor de gebruikers. Ook al staat het bedrijf daartoe in zijn recht volgens de gebruikersovereenkomst. Daarover berichten, zoals ik doe in dit nieuwsbericht, heeft niets met 'zwart maken' te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Xtuv op 29-06-2016 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars_jj
Nogmaals, het gaat erom wat een titel insinueerd, en dat is nu:

"Microsoft geeft klanten niet waarvoor ze betalen."

"De suggesties die je aandraagt voor de titel vertellen niet het hele verhaal."
En de titel die er nu staat doet dat wel? Geen enkele kop vertelt het hele verhaal. Daarom staat er een artikel bij.

Jammer dat je enkel op mijn tweede bericht reageert, en niet op de eerste, waar het belangrijkste punt in staat.

Ik maak jullie hier alleen maar attent op. Ik wil geen discussie winnen ofzo. Dit is zoals ik het als gebruiker van Tweakers.net het ervaar. En de gebruikers zijn uiteindelijk jullie klanten. En als je ook op let, merk je dat veel meer gebruikers klagen over de hoogte van clickbait en Telegraaf koppen.

[ Voor 15% gewijzigd door lars_jj op 29-06-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
lars_jj schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:18: Ik maak jullie hier alleen maar attent op. Ik wil geen discussie winnen ofzo. Dit is zoals ik het als gebruiker van Tweakers.net het ervaar. En de gebruikers zijn uiteindelijk jullie klanten. En als je ook op let, merk je dat veel meer gebruikers klagen over de hoogte van clickbait en Telegraaf koppen.
Dat waardeer ik :)

Want je hebt gelijk, het heeft geen nut als ik denk dat het geen clickbait is, maar de bezoeker het wel zo ervaart. We zullen het niet eens worden in deze discussie wat deze titel betreft waarschijnlijk, maar dit is absoluut een punt om over na te denken.

Ik hoop dat je van mij wel wil aannemen dat ik een dergelijke titel niet maak met het idee om een lekkere clickbait-titel neer te zetten, maar met de insteek om het verhaal zo goed en zo juist mogelijk te vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars_jj
Daarom zei ik ook:
Het gaat over wat er geinsinueerd wordt, niet wat er gezegd wordt. Ook al is het onbewust.
Ik wil ook echt niet zeggen dat jullie dat met opzet doen. Jullie doen dit werk net zo goed uit liefde voor techniek als wij bezoekers. :)

Bedankt dat jullie het in ieder geval globaal willen meenemen. :)
Pagina: 1