ThijsM schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:24:
Iemand ervaring met de pizzasteen op een Cadac Safari Chef 2?
Heb sinds kort de safari chef 2 waar ik tevreden over ben. Ben benieuwd hoe het bereiden van ovengerechten bevalt op de Safari Chef en ook icm de pizzasteen.
Ik heb een Cadac Grillo, deze is iets groter dan de Safari maar de werking is hetzelfde.
Toen ik eenmaal door had hoe ik er mee om moest gaan was het dik in orde. Ik had eerst het probleem dat mijn pizza in het midden (boven de brander) verbrande nog voordat de kaas aan de bovenkant gesmolten was.
De truc is dat je de boel moet opwarmen tot de temperatuur sensor 300 graden ofzo aangeeft dan brander uit, pizza op de steen en wachten maar. Voor een volgende pizza even weer de brander aan zodat de steen weer goed heet wordt etc.
Wij hebben de pizzasteen een aantal maal gebruikt om van die diepvries pizza broodjes klaar te maken. Als laatste heb ik had ik deze gevonden, op basis van brood/toast, superlekker:
Zelf iets maken op basis van brood/broodjes is ook natuurlijk ook gemakkelijk maar dan moet je wat uitgebreider boodschappen doen.
Als je door hebt hoe het werkt is het super simpel, niet lastiger dan thuis in de oven. De Cadac warmt zelfs sneller op dan de oven thuis.
Timmert schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:18:
[...]
Ik heb in al die jaren dat ik in Frankrijk kom echt nog nooit een slechte ervaring met een Fransman gehad. En nee, mijn Frans is echt niet geweldig (eerder belabberd).
Ik hoor dit soort quotes overal, maar ik kan me er oprecht niets bij voorstellen.
Zelf wel meerdere slechte ervaringen gehad, voornamelijk toch taalbarrières doordat Fransen totaal geen moeite willen doen voor niet Frans sprekende mensen. Dat variëerde van Fransen die hun schouders ophalen en weglopen omdat je ze iets in het Engels vraagt, verhuurders van huisjes die beloftes niet nakomen, musea waar niets in het Engels staat aangegeven, mensen die de telefoon ophangen omdat je iets in het Engels vraagt. Politie, ambulance- en ziekenhuispersoneel die GEEN WOORD engels spreken nadat mijn auto Total loss was gereden door zo'n stokbrood knager en mijn vrouw en dochter naar het ziekhuis afgevoerd werden. Vooral die laatste ervaring was de druppel, sindsdien ben ik niet meer in Frankrijk geweest.
Ik ben 4x in Frankrijk op vakantie geweest maar om bovenstaande redenen heb ik me er nooit welkom gevoeld dus dan geef ik mijn geld liever ergens anders uit.
Opzich jammer het land is qua natuur prachtig maar het zijn echt de mensen die het voor mij verpesten. Aan de andere kant zijn er binnen een straal van 1200 kilometer genoeg andere mooie plekken te bezoeken.
[
Voor 33% gewijzigd door
Chaoss op 13-08-2018 23:35
]